Miljona vērts trolejbuss
33Saistītie raksti
Viedoklis /
20. novembris
Vairāk dienasgaismas mācību iestādēs!
Tēma /
30. oktobris
Izdevēja uz parāda
Komentārs /
9. oktobris
Latvijas lokomotīve
Viedoklis /
24. septembris
Rīgā samazinās dzimstība. Cēloņi, sekas un risinājumi
Komentāri (33)
oskaar 10.07.2013. 00.49
>S&M
Paši sagrāvām savu ražošanu 90’tajos, tagad jāpērk no Čehiem, kas bija gudrāki.
——————
Kas ir tie “Paši”? Vai Es, Tu, mūsu draugi??? Jeb tomēr kaut kādi škēles, šleseri un lembergi, kuriem mēs (nu ja- Es, Tu, mūsu draugi), balsojot par viņiem, devām tiesības izbazarēt visu, kas kādreiz itkā piederēja mums visiem?
Es personīgi nebalsoju ne par vienu no viņim, varbūt Jūs arī ne- bet rezultāts ir tāds, kāds tas ir. Vairākums par viņiem savulaik tomēr nobalsoja. Un vēl tagad uzskata, ka “labāk lai laupa latvietis, nekā kāds ārzemnieks. Nauda paliks Latvijā.”.
0
oskaar 09.07.2013. 23.23
Pēteris Apinis manās acīs sāk kļūt arvien simpātiskāks:)
Bet kur ir ieteikums- ko man kā vienkāršam Rīgas iedzīvotājam darīt, lai novērstu šo iepirkumu?
Šajā rakstā tiek itin saprātīgi konstatēts- dārgie trolejbusi ar visām ekstrām ir vajadzīgi to iepircējiem, bet ne Rīgas sabiedriskā transporta lietotājiem. Nu- Jā! Pilnīgi piekrītu.
Bet kā un kur mums izrādīt protestu, lai pilsētas vara pirms iepirkuma pakonsultētos ar mums- vai?/ un, ja jā, tad ko iepirkt? Pamest darbu un iet vientuļi stāvēt pie Rīgas domes ar plakātu “Man nevajag jūsu dārgos trolejbusus!”- cerībā, ka pēc nedēļas man pievienosies vēl 10- 20 tādu pat dīkdieņu, kuri šī cēlā mērķa labad būs pametuši savu darbu?
Jeb vienkārši “Likt aiz auss” un atcerēties pēc 4 gadiem, kad būs nākamās RD vēlēšanas?
1
mintaurs > oskaar 16.07.2013. 19.57
Nu, atcerēties pēc 4 gadiem vajadzētu obligāti.
Bet es brinos, ka RD opozicija tik klusi skatas uz notikošo. Vai viņi saņem savu “otkata” daļu, vai viņiem nav kompetentu cilvēku lai pamatoti kritizēt Ušakova-Behmena darbību?
Un, manuprāt ne tikai cena, arī iepirkuma apjoms ir pārspilēts.
0
Eleonora Maisaka 08.07.2013. 19.26
klejotājs
Par savu klēpja šuneli, Paulu, Antonovs jau nu gan varēja apžēloties.
0
dace_ampermane 08.07.2013. 18.59
Vladimirs Antonovs: Atdošu Paulam visu naudu. Ekskluzīva intervija portālam ‘Delfi’
Jādomā, ka krājbankas Antonovs ir nodomājis balotēties mūsu saeimas vēlēšanām :)
0
janazakovica 08.07.2013. 18.55
vai autora prieksnieks skele atlava kritizet vina biznesa partnerus..?ja Rigas domee TP pirktu trolebusus..redzetu kadu dziesmu tad autors dziedatu..?
0
mairita_matisa 08.07.2013. 16.05
Linux Mint 15 Izlasīju. Ne vārda par modeļiem un specifikāciju. Tukša infa citiem vārdiem. Un PVN nav pat pieskaitīts tajā bulgāru dīlā ;)
——
Mūsu dīlā arī nav PVN.
ŠKODA 27Tr Solaris specifikācija:
http://skoda.preview-vivo.lundegaard.cz/en/products/trolleybuses/trolleybus-27-tr-solaris/Contents.3/0/C613848C7AA039A54BB49AAA97CA7BF6/resource.pdf
Te būs pilna infa:
http://byznys.ihned.cz/c1-60170260-skoda-electric-ziskala-zakazky-za-temer-dve-miliardy-doda-trolejbusy-do-sofie-a-bratislavy
Tas pats Solaris 27tr ar kondicionieri un dīzeļģeneratoru par 538039 Eur gabalā!
Vesels ēdis!
6
Inese > mairita_matisa 08.07.2013. 16.19
Rīgai plānotajā piegādē trolejbusu tilti būs no vācu firmas “Zahnradfabrik”, korpuss no poļu ražotāja “Solaris Bus”, starpsekciju šarnīru savienojumi no vācu firmas “Huebner”, stieņi no čehu uzņēmuma “Lekov”, ģenerators no vācu ražotāja “Hirsch”.
Kā būs ar Bratislavu un Sofiju? ;) Un kā ar PVN? ;)
0
mairita_matisa > mairita_matisa 08.07.2013. 16.47
Kas ir, nav prātiņa pašam sameklēt? Nu še, http://www.iub.gov.lv/pvs/show/323886, skat. II iedaļas 2.1. punktu.
Piedod, man šon labs garīgais, tapēc ne tavus, ne Faļkova murgus nekomentēšu.
:)))
0
Inese > mairita_matisa 08.07.2013. 17.00
Pag, čabulīt, kur tad Sofijas un Bratislavas iepirkumi? Rīgas esmu redzejis ;)
0
mairita_matisa > mairita_matisa 08.07.2013. 17.33
Nu kas tu par cilvēku? Ne no tehnikas ko jēdz, ne ar internetu māki saprasties… Žēl man tevis.
Še tev Sofijas iepirkums, boksterē, gan jau sapratīsi: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:352659-2012:TEXT:EN:HTML&tabId=2
0
Inese > mairita_matisa 08.07.2013. 17.35
Tavas saites ir reaļa laža ;)
http://s1.bild.me/bilder/060112/941171345.jpg
Error page
Sorry, an application error has occurred.
0
mairita_matisa > mairita_matisa 08.07.2013. 17.53
Tu sauc pēc palīdzības un apliecini savu totālo neprasmi?
Takšu apkaunies! :)))
0
dace_ampermane 08.07.2013. 15.44
nezinu kurā man ir pretīgāks, varbūt Pēteris apinis, varbūt talpa kurmītis, varbūt tomēr Mintu Linux.
1
Eleonora Maisaka > dace_ampermane 10.07.2013. 08.27
klejotājs
Kā jau LC biedrs, Apinis ir maita, tomēr nav tik zvēriska naida pārņemts pret latviešu valsti un tautu kā kurmelis vai no_comment.
0
Dina 08.07.2013. 15.22
Kurmītis >> Autoram
Ja tas ir tas pats Apinis, kuru mēs pazīstam kā to mediķi ar puspliko pļešku, kurš nekādi nevar izšķirties, ar ko grib dzīvē nodarboties – ar politiku, vai medicīnu, tad man jāsaka, ka apbrīnojami nesakarīgs raksts. „Autors” vai nu uz krūti ir tā pavairāk uzņēmis vai tiešām eksperimenta tīrībai ir saēdies tos prusakus, kurus dažam labam bērņukam te taisās iemānīt …
Muldēšana par neko. Es personīgi arī uzskatu, ka tie trolejbusi sanāk varen dārgi, taču galvenais jautājums ir – kāpēc? Var jau būt, ka to monitoru un papildus dīzeļa dēļ, taču, pirms mest par to ar akmeni Rīgas Domei, tomēr gribētos tāmīti redzēt. Jūs esat to redzējis, Apiņa kungs? Jo ka tik neizrādās beigās, ka lielākais trolejbusu sadārdzinājums sanāk ne jau pašu trolejbusu, bet gan to finansēšanas modeļa dēļ. Es pat teiktu, ka par procentiem 90 tieši tā arī ir. Un tad seko nākamais jautājums – a vai gadījumā atkal kārtējo reizi nav tā, ka tik dārgi tas rīdziniekiemm izmaksās tieši tāpēc, ka vemjotības valdība ir atkal izdarījusi VISU, lai RD nedabūtu ES struktūrfondu naudu šim iepirkumam? Pēc Resnās pakaļas un vilka izteikumiem par šo tēmu (abi jau paguva izpausties), es pat teiktu, ka tas tā visticamāk arī ir. Tā ir tipiskā vemjotības darbonīšu paraša – vispirms iedirst kādam cepurē un pēc tam publiski vaibstīties un teikt: „FUI, kā te kaut kas smird !” …
Švaki, Apiņa kungs, švaki, nāksies lakam gaidīt kamēr visur esošais Lapsa izraks šo informāciju un nopublicēs … :)))
1
oskaar > Dina 10.07.2013. 00.11
>Talpa Kurmītis
Protams- varētu Jums, mazcienījamais, atgādināt par kaut kādu ētiku, bet droši vien nav jēgas- pats labi saprotat, ko un ar kādiem izteicieniem Jūs vēlaties pateikt. Cik noprotams- neesat jau nekāds dumiķis, bet cilvēks ar itin labu izglītību.
Šajā te piezīmē Jūs aizejat no tēmas. Apinis šajā gadījumā izteicās ne tik daudz par viena trolejbusa cenas pamatotību, bet vairāk par to- vai šāda līmeņa trolejbusi Rīgai šobrīd ir nepieciešami.
0
ligakalnina 08.07.2013. 15.03
Manuprāt, tā diskusija par tēmu “vai rīdziniekiem vajadzīgs miljonu vērts trolejbuss” ir absolūta profanācija un “tēmas maiņa”, diskusijas tēmai jābūt “kāpēc Ušakovam, Amerikam, un SC vajadzīgs miljonu vērts trolejbuss”.
To, ka rīdzinieku vairākumam neko tādu nevajag, jādomā, saprot katrs.
Kaut, atbilde uz šo jautājumu arī, principā, ir skaidra un nepārprotama.
Un tā ir gaužām vienkārša – jo lielāka iepirkuma summa, jo lielāks “otkats”.
Kas ir “otkats” – daļas valsts vai pašvaldību naudas atklāta nozagšana, nauda tiek izlietota nevis iedzīvotāju labā, bet, pa tiešo, nokļust RD vai citu ierēdņu kabatās.
Cik tas liels – 20%, kā Rīgā, vai 40 – 90%, kā Krievijā, tas lietas būtību nemaina.
Kur aizies tā nauda, ko taisās nozagt SC – dabiski, daļa RD ierēdņu un politiķu kabatās, daļa – SC melnajā kasē, aģitācijai pirms vēlēšanām, utt., utjp., tātad, jo lielāka korupcija, jo vairāk naudas korumpētiem ierēdņiem un politiķiem, jo, tātad, tiem ir lielākas ietekmes, arī politiskās, iespējas.
Tātad, izriet nākamais jautājums – kāpēc rīdznieki un centrālā valdība to pieļauj?
Daļu rīdzinieku Ušakovs ir nopircis ar pabalstiem, utt., daļai viss pie vienas vietas, daļa atbalstīs SC jebkurā gadījumā.
Kāpēc to pieļauj centrālā valdība un Saeima – var tikai zīlēt.
Viena no versijām – ja tagad pieņemsim kādus likumus, kas to ierobežos, nu, kaut vai, augstāko pieļaujamo budžeta deficīta līmeni pašvaldībās, vai kādu citu pašvaldību kontroles mehanismu – vai tik tas neatsauksies arī uz tām pašvaldībām, kur sēž “mūsējie”?
Jo neticu, ka tur neko nevar darīt, un var tikai bezpalīdzīgi noskatīties, kā tiek izsaimniekota rīdzinieku nauda, kaut, ieganstus, lai nedarītu neko, atrast var vienmēr.
Varbūt, lai jau tas Ušakovs dara, ko grib, bet, mēs arī darīsim, ko gribam.
Par visādiem tur IUB, utt., pat nerunāšu,tāpat, kā par prokuratūu, utt., mums tādas institūcijas vienkārši nav, ir tikai to imitācija.
7
Inese > ligakalnina 08.07.2013. 15.11
dzeris49 To, ka rīdzinieku vairākumam neko tādu nevajag, jādomā, saprot katrs
=======================
Un tu būtu tas “rīdzinieku vairākums”? ;)
0
grislits > ligakalnina 08.07.2013. 15.16
dzeris: Manuprāt, tā diskusija par tēmu “vai rīdziniekiem vajadzīgs miljonu vērts trolejbuss” ir absolūta profanācija un “tēmas maiņa”, diskusijas tēmai jābūt “kāpēc Ušakovam, Amerikam, un SC vajadzīgs miljonu vērts trolejbuss”.
________________________________
ne tikai “Kāpēc vajadzīgs mio vērts trolejbuss?”, bet arī “Vai tas trolejbuss tiešām ir mio vērts?”
Kaut gan patiesībā precīzāk būrtu – vai ir nepieciešams viss konkursā prasītais aprīkojums? Un tad, pēc nepieciešamā aprīkojuma noskaidrošanas arī būtu jānoskaidro patiesā cena attiecīgi aprīkotam trolejbusam.
0
grislits > ligakalnina 08.07.2013. 15.22
linux, vai kas nu tur esi tagad? Pēc vakardienas Dziesmusvētku pārraides internetā spriežot, tur čatā, bez kādiem lieliem panākumiem trollingā, uzstājies zem nika “webmeistars”. Nav apnicis tos daudzos nikus izmantot? Tak tāds urla propagandists tāpat ir atpazīstams vienā momentā kaut 100 reizes nikus maina.
Tātad, linux, ja rīdziniekus aptaujātu, vai viņi negrib, lai viņiem piešķir bezmaksas limuzīnu ar šoferi, vai tādā aptaujā Rīgā ar tās lielo urlu daudzumu būtu sagaidāms loģisks rezultāts, jeb tomēr bērnudārza līmeņa rezultāts – gribu mantiņu?
0
Aleksejs Dimitrovs > ligakalnina 08.07.2013. 15.36
Pilnībā piekrītu, tikai gribu pajautāt vai Ušakovs būvēja dārgāko tiltu un cēla dārgāko bibliotēku? Diemžēl, šādus “trolejbusus” var atrast katrā pašvaldībā un ministrijā. Mūsu vēlētājs joprojām atbalsta tos, kas ar viņu dalās un pašam nav nekas jādara.
0
ligakalnina > ligakalnina 08.07.2013. 15.48
Jā, tā ir taisnība, tā ir Latvijas ikdiena, un to dara visi un visur, ne tikai RD.
Un ko tad var teikt, ja tas “zelta tilts”, kā raksta, izmaksājis,vismaz, piecas reizes vairāk, nekā analoģiski tilti jebkur citur, ceļi Latvijā izmaksā divreiz dārgāk, kā Lietuvā vai Igaunijā, utt., un nevienu uzraugošu iestādi tas neintersē, viss ir likumīgi.
“Otkati” ir ierēdņu un politiķu bizness, un, dabiski, neviens nav ieintersēts zaudēt tādas iespējas, jo no tām lielām naudām atlec visiem, arī tiem, kam būtu ar visu to jācīnās.
Bet nu RD izvirzās korupcijas līderu pozīcijās, un nekaunībā pārspēj visus.
0
Inese > ligakalnina 08.07.2013. 16.01
roberts_j linux, vai kas nu tur esi tagad? Pēc vakardienas Dziesmusvētku pārraides internetā spriežot, tur čatā, bez kādiem lieliem panākumiem trollingā, uzstājies zem nika “webmeistars”.
======================
Ko tu pīpē? ))))
http://i.imgur.com/XLJ5l.jpg
0
Eleonora Maisaka > ligakalnina 08.07.2013. 19.23
Kamielis
Pilnībā piekrītu, tikai gribu pajautāt vai Ušakovs būvēja dārgāko tiltu un cēla dārgāko bibliotēku?
Zem valsti graujošā līguma par “zelta” tilta būvi ar čekas firmu “skonto būve” bija Ušakova kremļa bandas locekļa Dolgopolova paraksts un viņu bandas “ošķakā” ieripoja prāva naudiņa. Tilta celšanas laikā, kad pie varas Rīgā nonāca SC, čekisti tiem visu laiku izmaksāja dividendes.
0
janis17 08.07.2013. 14.24
Žurnalisti varētu sarīkot eksperimentu, notēlot kādas pilsētiņas darbinieku un pieprasīt cenu tā pat aprīkotam 18 m trolejbusam, ja pērk, teiksim, 5 gab.
Es varu saderēt, ka cena būs ievērojami zemāka par Rīgas gadījumu.
2
Inese > janis17 08.07.2013. 14.32
Tā lietas nenotiek. Ir iepirkumu konkursi jeb tenderi ;)
0
janis17 > janis17 08.07.2013. 14.47
ha, ha, ha.
0
silvija_vitina 08.07.2013. 14.02
Bemhens esot veicis rīdzinieku aptauju un noskaidrojis, ka rīdzinieki gribot visgarāko un visdārgāko… un rīdzenieku griba ir likums!
Es savukārt Bemhena-Ušakova-Amerika kompānijai kā rīdzeniece varu apliecināt (ja manu viedokli kāds vispār gribētu ņemt vērā), ka braucējs grib braukt pa brauktuvi, gājējs iet pa ietvi, bet riteņbraucējs pārvietoties pa veloceliņu.
Un tad līdzīgi kā Apinis pafantazēja par miljona izlietošanu desās vai kabrioletos (paldies, šoreiz ļoti sakarīga un gaumīga Apiņa argumentācija), es pafantazēju, kas notiktu, ja no 10 supergarajiem kaut daži būtu pieticīgie “īsie” un daži būtu bez dīzeļģeneratoriem. Pilnīgi nesāpīgi kā no zila gaisa nokristu pāris miljoni, ko varētu izmantot veloceļu tīkla sakārtošanai. Vai satiksmes organizācijai tas nebūtu lielāks ieguvums nekā superdārgie trolejbusi, kas būs nolietojušies vēl pirms izpirkumnomas nomaksas? Un kā ceļu satiksmes infrastruktūru varētu sakārtot, ja tajā ieguldītu visus trolejbusiem tērēt paredzētos miljonus? Galva griežas iedomājoties!
Trolejbusu iepirkums ir precīzi tāda pati afēra kā vilcienu iepirkums, ko izdevās novērst. Nedrīkst pieļaut arī trolejbusu iepirkumu. NEDRĪKST!
0
Inese 08.07.2013. 13.13
*
Ķengu Apinim ir viedoklis par visiem jautājumiem, gluži kā Chruščovam ;)
Jācer, ka IRsieši tomēr nopublicēs arī Faļkova rakstu Trolejbuss ‘zem lupas’ – http://www.delfi.lv/news/comment/comment/vadims-falkovs-trolejbuss-zem-lupas.d?id=43458343
3
Jânis Èaune > Inese 08.07.2013. 14.26
Re palasi un parēķini :) Ņemot vērā, ka Bulgārija “nekorumpēta” valsts, tad mūsu galvaspilsēta pavisam pa šerpo laiž …
http://wire.seenews.com/news/sofia-city-signs-27-5-mln-euro-trolleybus-deal-with-skoda-electric-361203
0
Inese > Inese 08.07.2013. 14.31
Izlasīju. Ne vārda par modeļiem un specifikāciju. Tukša infa citiem vārdiem. Un PVN nav pat pieskaitīts tajā bulgāru dīlā ;)
The value of the contract excludes value added tax
0
oskaar > Inese 09.07.2013. 23.53
>Linux Mint 15 *
Labi- par trolejbusu cenu pieņemsim, ka viss ir normāli.
Bet kur ir pierādījums tam, ka šādi trolejbusi Rīgai tik tiešām ir nepieciešami? T.i.- ka tiem būs attiecīga noslodze?
Man, protams, labāk patīk braukt tukšā trolejbusā ar brīvām sēdvietām, nekā kaut kādā siļķu mucā:). Bet, ja tādēļ ārstiem, skolotājiem, ugunsdzēsējiem u.tml. nevar palielināt algu, tad es uz to skatos savādāk.
0