Lata glābēju apokalipse

148

Komentāri (148)

Ansis 03.07.2013. 17.35

Ideālajā varianta es esmu PRET Eiro ieviešanu 2014. gadā
1) Pirms pievienoties Eirozonai, mums būtu jāceļ konkurētspēja virs eirozonas vidējā. Un lai to sasniegtu, varētu izmantot latu, kā monetāro instrumentu – nevis lata stabilitatei, bet ekonomikas stabilitātei
2) Japagaida, kā tad Eirozona tiks galā ar Grieķijas, Kipras un iespējams arī Spānijas, Itālijas parādu problēmām, jo jaunais ESM līgums paredz, ka gadījumā, ja šīs valstis vai bankas, kas ar šo valstu obligacijām būs iekūlušās parādos, tiks glabtas ar ESM naudiņu, bet ja tās vēl nespēs to atdot, tad no ESM dalībvalstu budžetiem.

Būtībā Eiro ir politiks projekts un no ekonomiskā viedokļa pilnīgi absurds – tieši Eiro (un tā priekštecis – monetārā savienība) ir cēlonis tam, ka Eiropā ekonomiskā attīstība nevis izlīdzinās, bet gan aizvien vairāk noslāņojas – Vācija un citas konkurētspējīgākās eksportētājvalstis iegūst (tirgu un lētu darbaspēku un vēl procentus no parādniekiem un uzpērk parādnieku aktīvus) savukārt valstis ar zemāko konkurētspēju zaudē un viņiem nav nekādu instrumentu, lai vienotā tirgū ar brīvu kapitāla, preču un darbaspēka kustību varētu sevi aizstavēt.
Šo problēmu var atrisināt tikai 2 veidos:
1) atteikties no eiro un valūtas kursu fiksēšanas
2) veidot federālu ES, kur ar ES budžetu tiktu pārdalīti vismaz 30-40% no IKP, nevis ~1%, kā patreiz.

Bet Latvija nav ideāla
Pilnīgi naivi būtu iedomāties, ka noraidot Eiro ieviešanu, Latvijas politiskā elite nez no kurienes pieņemtos prātā un izdzītu Riševicu no Latvijas Bankas un sāktu izmantot monetāros instrumentus.
Līdz ar to … daudz sliktāk jau nebūs ieviešot Eiro:
1) tiksim pasargāti no Latvijas Bankas darboņu nemākulības
2) inflācija būs, bet ne pārāk liela
3) preču importētāji un bankas iegūs
4) daži eksportētāji iegūs
5) vietējie uzņēmēji, kas konkurē ar importu zaudēs
6) tūristi vinnēs
7) mazturīgie, kas neceļo zaudēs

8) iemaksāsism ESM vispirms ap 150mlj, bet pēc tam, ja Eirozonas ekonomiskā krīze turpināsies, vai kad sāksies nākamā – tad maksāsim vēl
9) iespējams, ka uzlabosies kredītreitings, un maksāsim nedaudz mazākus procentus, bet … ja situācija eirozonā pasliktināsies, tad tieši otrādi – problēmas Grieķijā, Kiprā utml pasliktinās arī mūsu kredītreitingu un maksāsim vairāk.

Katrā ziņā – ja – ja netiks atrisināta pamatproblēma ar Eizonas konkurētspējas izlīdzināšanu, tad Eirozona drīz sabruks – ne vairāk kā 10 gadi. Ta ka … tiksim atkal no tā Eiro vaļā un varesim ieviest atpakaļ latu.

0
0
Atbildēt

0

Ieva 10.06.2013. 13.52

Normāls darba darītājs visdrīzāk ir paņēmis kādu kredītu par dzīvokli, māju vai auto. Un kredīts ir eiro.
Daudzi studē ārzemēs, maksā par studijām sedz eiro vai sedz dzīvošasnas izmaksas- eiro.
Gandrīz visi iedzīvotāji brauc komandējumos vai ceļo, lai atpūstos, un maina eiro.
Daļai radi aizbrukuši pelņā ārzemēs un sūta naudu – eiro. Daļai nauda ir jāsūta uz ārzemēn – lai nenomirtu badā- eiro.
Uzņēmēji pērk izejvielas, un eksportē preces – eiro.
Liela daļa iepērkas interneta veikalos- eiro.
Lats un eiro ir gandrīz viens un tas pats, jo eiro kurss nav mainījies n-tos gadus.
Tikko ir aizdomas par finanses nestabilitāti, daudzi skrien un maina latus pret dolāriem vai eiro.
Tad kuras ir tā iedzīvotāju grupas, kurām eiro var nebūt izdevīgs? Varu identificēt pensionārus, kas neceļo, kuriem nav kredītu, kuriem nav bērnu ārzemēs ,un kuri iepērkas vietējā veikalā. Kas vēl?
Vēl gatera strādnieki, kas šņabi pērk par latiem un sms kredītu ņem latos..
Izskatās, ka eiroskeptiķi varētu būt tie, kas nebāž ārā degunu no mājas, nekur nebrauc, neizmanto internetu pirkumiem, neņem kredītus, un tic lata stabilitātei. Tāds nu man tas portrets sanāk.

Otrs – izlasot diskusiju, izskatās, ka eiro tiek vainots visās nelaimēs – Grieķijas krīzē, Kipras banku bankrotā, Igaunijas cenu kāpumā utt. Izskatās, ka cilvēki nesaprot, ka dzīvojot pāri saviem līdzekļiem, kā Grieķijā, vai mākslīgi uzpūšot banku sektoru kā Kiprā, par to ir jāmaksā vienalga, eiro te ir tikai norēķinu vienība ne valūta. Latvijā krīze bija arī bez eiro. Igaunijā- ar. Dabiski, ka cenas dzīvo krīzei līdz.
Sekojot šai loģikai, var piemēram teikt, ka Igaunijā eiro ieviešana stimulēja dzimstības pieaugumu, kas ir pilnīgas muļķības- moments ,kad dzimstības pieaugums sākās, tikai sakrita ar eiro ieviešanas brīdi.
Tāpēc saku visu laiku – tikko iedziļinās katrā konkrētā eiroskeptiķu argumentā, tā argumenti izšķīst. Viss balstās uz emocijām, un nostaļģiju par krievu laikiem, un tad kabanovi kļūst par lata aizstāvjiem. Tāpēc piekrītu tiem, kas saka, ka vairāk jāskaidro- ja vien loģika un argumenti tiek uzklausīti.
Daudziem gan tos nevajag, jo paši zin labāk, kā ir.

+3
-1
Atbildēt

2

    Ansis > Ieva 03.07.2013. 17.41

    Gandrīz visi iedzīvotāji brauc komandējumos vai ceļo, lai atpūstos, un maina eiro.
    —————————————
    Fantazētājs.

    Vairumam iedzīvotaju Eiro kredītu nav (nav vispār kredītu – vai ir sms kredīts un komunalie parādi)
    Vairums iedzīvotaji neceļo, bet iztiek no algas līdz algai

    Vairums iedzīvotāju no Eiro ieviešanas saņems tikai papildus inflāciju – nejau lielu – droši vien ap vienu %.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ansis > Ieva 03.07.2013. 17.59

    Ķīps –
    Pēc iestāšanās Eirozonā, ieguvējas ir būtībā ir dažas valstis – Vācija, Lihtenšteina utml

    Bet starp galvenajām zaudētajām ir ne tikai Tevis pieminētā Grieķija un Kipra, bet arī Spānija (kam būtībā pirms krīzes bija sabalansēts budžets), Francija, Italija. Šo valstu konkurētspēja bija zamāka un iestājoties Eirozonā šī starpība tikai palielinājās.

    Mūsu politiskā elite mēdz fanot par Ziemeļvalstīm …. – Zviedrija kopš krīzes sākuma ir pārdomājusi un par Eiro ieviešanu vispār vairs nedomā – un nejau tapēc, ka nav spējīga, bet gan tapēc, ka tur ekonomiskos jautajumus izlemj ekonomisti – vadoties no ekonomiskiem apsverumiem, nevis no ģeopolitikas.

    Bet mūsu politiskajai elitei plāns vienkārš – pēc iespējas ātrāk nograut jebkādas Latvijas suverenitātes paliekas, iespējami ātrāk iztirgot visus Latvijas aktīvus ārvalstniekiem – lai tad šie ārsvalstnieki arī domā, kā šo pleķīti aizsargāt no Krieviem. No viena viedokļa – skaidrs ka ta ir drošāk. Tikai tad galīgi nav skaidrs – ko tad mēs svinam 11. novembrī un 18. novembrī? Būtu padevušies Golcam un jau 1919. gadā būtu dabūjuši to, ko tik izmisīgi cenšamies panāk tagad.

    0
    0
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 10.06.2013. 11.52

Tās investīcijas gan ir diezgan vienvirziena no vienas valsts. Te laikam būs nākamais daudz, daudz, daudz miljonu grūdiens Latvijas patēriņam, IKP pieaugumam un Strautiņa sajūsmai.
——————–
Krievijas kompānija Daļpolimetall interesējas par Liepājas metalurga iegādi.
Krievijas metalurģijas kompānija “Daļpolimetall” aktīvi interesējas par finanšu grūtību māktās AS “Liepājas metalurgs” iegādi, raksta laikraksts “Vesti Segodņa”.
“Ja mums izdosies vienoties ar akcionāriem un kreditoru klubu, esam gatavi sākt ražošanu uzņēmumā trīs četru nedēļu laikā,” laikrakstam apstiprinājis “Daļpolimetall” direktoru padomes priekšsēdētājs Eduards Janakovs.
Laikraksts vēsta, ka Krievijas uzņēmuma pārstāvji vairākas reizes apmeklējuši “Liepājas metalurgu” un tikušies ar tā akcionāriem Sergeju Zaharjinu un Iļju Segalu. Ar abiem akcionāriem esot panākta iepriekšēja vienošanās par akciju iegādi, tikšanās ar trešo akcionāru Kirovu Lipmanu tiek plānota tuvākajā laikā.
Patlaban tiek veikta “Liepājas metalurga” padziļināta izpēte – uzņēmuma finanšu un tehniskais audits, vēsta laikraksts.
“Šīs nedēļas laikā mūsu eksperti sagatavos gala slēdzienu, bet pagaidām izskatās, ka darījums varētu notikt. Tomēr nepieciešams, lai kreditoru klubs investora piesaisti vērtētu no ekonomiskā skatupunkta, nevis kādiem citiem motīviem,” sacīja Janakovs.
http://www.diena.lv/latvija/zinas/krievijas-kompanija-dalpolimetall-interesejas-par-liepajas-metalurga-iegadi-14011626?cp=1#comments

0
-2
Atbildēt

0

gliters 10.06.2013. 10.07

Šī lieta Dombrovskim un Vilkam nerūp nemaz:
http://www.ir.lv/2013/6/9/raidijums-kalnmeiers-apstiprina-parex-kriminalprocesa-iestregsanu
Te atkal mūs baro ar txt no sērijas “viss kārtībā, ak cienījamā kundze!”, nemaz nedomājot kaut ko mainīt:
http://www.ir.lv/2013/6/9/vilks-nav-seviska-pamata-bazam-par-nerezidentu-noguldijumiem-latvija
Kā interesēs strādā valdošā koalīcija, redzams šeit:
http://www.ir.lv/2013/6/7/krievu-miljonars-atro-kreditu-firmu-latvija-noperk-par-190-miljoniem
Es piekrītu, ka eiro ieviešanā Dombrovskim, Vilkam, Rimševicam un Co ir personiska ieinteresētība – tātad viņi to kaut kam ir apsolījuši un kaut ko par to saņems pretī.

+1
-5
Atbildēt

2

    dzerkaleliva > gliters 10.06.2013. 11.39

    Nedomāju, ka viņiem ir, kas apsolīts tiešā veidā. Tā ir viņu pārliecība. EURO ieviešana tas ir normāls turpinājums tam, ko Latvija ir darījusi pēdējos 20 un cik tur gadus.
    ———————
    Jautājums ir vai tas pareizi darīts. Ja nav pareizi, tad arī EURO nav pareizi un, tad jau izriet ļoti daudz jautājumu, uz kuriem šobrīd šeit atbildēt nav gatavs un spējīgs neviens.
    Tas nozīmē mainīt valsts sociāli, ekonomisko kursu. Ar krieviem, latviešiem tam visai maz sakara.
    Tas ir vai kurss ir ultra neoliberāla paradīze bagātniekiem, miljonāriem un labējiem, kā līdz šim. Vai tomēr, kas kreisāks, tautai un vietējiem, nevis pasaules pilsoņiem piemērotāks. Būtībā tā būtu arī krietni nacionālāka politika. Mūsu ultra labējie un neoliberāļi nebūt nav nacionāli, viņi ir globālisti, kuriem nepatīk krievi un pa lielam arī viss stipri latviskais. Viņi grib būt pasaules pilsoņi, gan ekonomiski, gan mentāli. Tāpēc EURO ir viņu loģiska izvēle.
    ——————————–
    Tautai šai valstī teikšana nekāda un nekad nav bijusi.

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 10.06.2013. 12.05

    Es neticu, ka cilvēks, kuram kaklā karājas vairāk nekā 1 mlj. liels parāds, šādos jautājumos rīkojas tikai un vienīgi aiz pārliecības. Un vispār Dombrovskis neizskatās pēc fanātīķa – drīzāk Viņķele tāda ir.
    Skaidrs, ka mūsu globālistiem nepatīk krievi, bet to nevar teikt par krievu naudu, kas šobrīd ir Krievijas galvenais ierocis. Latvieši V spicei ir vajadzīgi tikai tāpēc, lai ar vēlētāju palīdzību nonāktu pie “kloķiem” un tādejādi varētu turpināt iztirgot Latviju visiem, kas maksā un paši vārīties no “komisijas naudas”.

    “Viņi grib būt pasaules pilsoņi, gan ekonomiski, gan mentāli. Tāpēc EURO ir viņu loģiska izvēle.”

    Viņiem nav “orientācijas”, t.i. principu, bet tikai kāre pēc amatiem (amati šeit vajadzīgi, lai tiktu pie amatiem Briselē) un materiālajiem labumiem.

    “Tautai šai valstī teikšana nekāda un nekad nav bijusi.”
    Šobrīd tā ir (tāpēc jau tauta boikotē vēlēšanas), bet es tomēr naivi ceru, ka tā nebūs vienmēr.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

gliters 10.06.2013. 09.37

Skatos te pilns ar eirozombijiem, kuri gan paši sevi uzskata par eirooptimistiem.
Ja eiro mums tiešām garantētu neatkarību no Krievijas, tad es, neskatoties uz daudzajām eiro ēnas pusēm, piekristu, ka eiro ir vajadzīgs. Bet diemžēl jebkuram kaut cik domājošam cilvēkam ir skaidrs, ka eiro ieviešana tieši otrādi – padarīs krievu biznesa dzīvi šeit komfortablāku un veicinās aizvien lielāku ekonomisko (tātad arī politisko) atkarību no Krievijas un tāpēc es esmu PRET eiro. Es arī turpmāk neboikotēšu vēlēšanas un nebalsošu par SC, bet man ir liela vēlme piedalīties protesta balsojumā un ja referendums par eiro tomēr būs, es iešu un nobalsošu PRET.

+1
-6
Atbildēt

0

Timurs Čuntonovs 09.06.2013. 23.54

Ozoliņš raksta, ka tauta esot zinājusi, ka referendumā tā balso par eiro. Nedomāju viss, ka tauta to zināja. Es arī gāju referendumā balsot par latviešu valodu kā vienīgo valsts valodu, bet nevis par likuma 5.panta 6.paragrāfa 8.punkta 3.rindkopu, vai ne?

+2
-5
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 09.06.2013. 22.22

——-Aivars Ozoliņš:”Eiropas Komisijas un Eiropas Centrālās bankas atzinums, ka Latvija var ieviest eiro, ir laba ziņa arī sāls un sērkociņu tirgotājiem.”
============================================================================
Troika pateica “Vajag” – pīĀristiem&propagandistiem sākas “treknie gadi-2”:

“Dombrovskis: Vairums Latvijas iedzīvotāju līdz janvārim atbalstīs eiro ieviešanu” http://www.diena.lv/latvija/viedokli/dombrovskis-vairums-latvijas-iedzivotaju-lidz-janvarim-atbalstis-eiro-ieviesanu-14011424

0
-3
Atbildēt

0

inesite15 09.06.2013. 18.33

kapeika
Mērkaķju cirks .

+3
-5
Atbildēt

0

Pauze 09.06.2013. 18.20

Ozoliņa kungs, kas ir jūsu auditorija? Ja tā turpinādiet, IR bankrotēs. Manuprāt augstprātības, demagoģijas un melu līmenis Jūsu rakstos kļūst Jums pašam kaitīgs. Ka tik nepiemetās tā pati kaite, kas Zatleram. Labāk dodaties pensijā. Sen jau laiks.

+9
-14
Atbildēt

5

    inesite15 > Pauze 09.06.2013. 18.35

    – vecam puikam ēst ta gribas. A kvalifikaciju nomainīt … un pie apstākļiem, kad uz to nava pieprasījuma … kak strašna žiķ !

    +4
    -10
    Atbildēt

    0

    andris902 > Pauze 09.06.2013. 18.56

    …Ieva Nikoleta Dāboliņa Ozoliņa vietā sāks publicēt savu patriotisko dzeju?…tad gan varētu pienākt bankrots….

    +10
    -7
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Pauze 09.06.2013. 22.25

    ——
    “Labāko famīliju” pārstāvji pret latu vienoti:

    “Nacionālo apvienību veidojošā “Tēvzemei un Brīvībai”/LNNK vienmēr ir bijusi par eiro ieviešanu Latvijā, jo uzskata to par ģeopolitiskās piederības jautājumu. Lai gan otras partijas – “Visu Latvijai” – pozīcija šajā jautājumā bijusi krietni atturīgāka, tomēr uz 11. Saeimas vēlēšanām NA programmā bija pausts atbalsts eiro ieviešanai.” Jānis Bordāns
    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=371924:nepopulrs-bet-nozmgs-lmums&catid=93:la-komentri&Itemid=440%20class=

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Pauze 09.06.2013. 22.48

    …tad gan varētu pienākt bankrots….
    ______________________
    kāpēc varētu?
    IR jau.

    Totāls dukts.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > Pauze 09.06.2013. 23.07

    …lama….kā – kuram….:)

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 09.06.2013. 17.06

Njā, labējo tiesisko uz rietumiem orientēto siles lopu (saīsināti LTuROSL) paradokss.
———————————–
Valstī beidzoties krīzei, LTuROSL bija svētā pārliecībā, ka tauta pateicībā pielūgs un bučos pakaļu, bet nekā iznāca parodokss. Pateicības bučas vietā hermanis lumpenis sper ar kāju, kož un vairs ne dzirdēt negrib par LTuROSL, tā vietā balso par Ušaku, grib kreisas partijas un sociālus labumus.
————————————-
Secinājumi – (LTuROSL) pilnā vārdā labējo tiesisko uz rietumiem orientēto siles lopu partijas ir bankrotējušas un izsmēlušas sevi galīgi. To pēdējais agonijas mēģinājums bija Zatlers/Putļers un parodija ir tagad Repše atjaunots. Rezultātā šo LTuROSL propagandisti, tādi kā Ozoliņš, Hermanis, Kažoka, Streips & Co jūk prātā un iet sviestā. Var saprast viņu niknumu un cerību par varas iegūšanu sabrukumu. Līdz ar to arī mēģinājumus atrast vismaz iedomu pasaulē, citu labāku tautu.
————————————-
Gluži kā Hitlers pirms sava gala sāka vainot tautu un pierakstīja, ka tā pelnījusi iet bojā, jo nespēj uzvarēt krievus. Ne nu aizgāja, ne nu aizies. Tas par tautu, padzīs labējos tiesiskos uz rietumiem orientētos siles lopus ar visu Ozoliņa blici un būs OK.

+3
-13
Atbildēt

1

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 09.06.2013. 17.12

    Ak, jā par EURO. Nesatraucieties tik ļoti. Būs mums EURO, būs EURO labumi. Būs jauns attīstības bums vēl gadus 5-10 un būs jauna krīze jau ar EURO un citiem vadoņiem.
    ———————————
    Labējie, tiesiskie siles lopi, gan ir aizejoša parādība. Tauta vairāk novērtēs nelaimīgās brīvbiļetes, sakoptās pludmales, jaunus rotaļu laukumus, pabalstus un vēl citus hermanis lumpenis labumus, nekā iedomātos Vilka un Lācīša panākumus ar sabalansētiem budžetiem, tas ir samazinātām algām tautai un palielinātām īstenajiem buržujiem.
    Tā nu viņš ir cilvēkiem labāk patīk tie, kuri dod, nevis tie, kuri atņem. Lai arī kādu svētu mērķu uz ziemeļu pērļu vārdā atņemšana notiktu. Tā viņš ir, cilvēkus neizmainīsiet un nevajag tāpēc apsaukāties.

    +3
    -12
    Atbildēt

    0

austrisv 09.06.2013. 17.01

Kāpēc pati Inese Vaidere neko nedara šajā sakarībā, jo viņai ir visas iespējas, kaut ko mainīt atškirībā no mums vismaz līdz vēlēšanām.

+6
-4
Atbildēt

1

    efeja60 > austrisv 10.06.2013. 13.14

    Kāpēc domā, ka viņa grib un var darīt?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

dro 09.06.2013. 16.08

Vienotības faniem: http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=382663:liel-latvijas-izprdoana&catid=93:la-komentri&Itemid=440
Inese Vaidere Lielā Latvijas izpārdošana?
Vaidere taču arī Vienotības biedre?:)

+8
-6
Atbildēt

1

    efeja60 > dro 10.06.2013. 13.13

    Arī kompartijas un TB/LNNK biedre. Visur savas rokas pielikusi.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Ieva Priedenfelde 09.06.2013. 13.29

Ir nācies dzirdēt šādu līdzību par Latvijas sabiedrības attieksmi pret eiro ieviešanu – ģimene nolemj laist pasaulē bērnu, aizlaikus saplāno tam savu budžetu, iekārto bērna istabu, iegādājas drēbītes un šūpulīti, bet, kad sieva pavēsta vīram, ka ir stāvoklī, viņš sāk šaubīties – paga, jāpadomā, vai ir īstais brīdis
========
Drīzāk ir tā – valdība pieņem likumu, ka visām sievietēm 2014.gadā jādzemdē

+5
-7
Atbildēt

0

maija_ancite 09.06.2013. 12.23

> Haris. Es esmu vecās paaudzes cilvēks, pensionārs un ar prātu nekādi nevaru aptvert pašreiz šeit notiekošo. Rīgas naudiņa tiek izvazāta pa visām “šķirbām”. Ir acīm redzams ka te saimnieko vienas dienas saimnieki, bet vēlētāji par tādiem ceļas un krīt. Ir skaidri saprotams ka Eiro ceļš mums ir attīstības ceļs, kurš ļauj vēl dziļāk iekļauties Eiropā un Pasaulē. Un atkal vairākums to cenšas nobremzēt un sagraut. Nu kaut vai tā “izšeptētā” Ķemeru sanatorija, kuru mūsu nacionāļi gribēja atkal iztirgot, tikai vispirms to vēl izlaupot. Bet mums pūš miglu par varenu valsts attīstību. Kur tad ir tā attīstība, ja provinces vispār cilvēki ir pametuši, bet metropolēs dzīvo no rokas mutē. Kaut kad, kad “uzcelšot komunismu” tad visiem būšot labi. Šos melus man borēja visus jaunības gadus. Tagad borē atkal, bet blēži pērk dārgus auto un dārgas villas. Tikai muļķa strādnieciņš kā bija nabags, tā palika, tikai tagad viņš vairs nestrādā 8 stundas, bet 12 stundas par to pašu vēdera tiesu.

+6
-7
Atbildēt

6

    austrisv > maija_ancite 09.06.2013. 13.30

    Jāni neuztraucies! Mēs ieviesīsim Eur un tāpēc šos ķer kreņķi, ja jāsaukā kā jau ierasts šiem latvieši par fašistiem.
    Rīgā par to kopējo grupējumu jau nobalsoja vien vairāk 15 tūkst lumpeņu, kuri saņem pabalstus un strādāt nevēlas.
    Viss notiks kā nolemts, bet šiem te pretosimies cik spējam, lai mūs atkal neievilktu tajā Eirāzijas apvienībā jeb rbļ zonā. Arī šūpināt ekonomiku tad viņi vairs nevarēs, jo eiropas banka un citas institūcija sto visu kontrolēs, jo kurš gan grib, lai Eur šūpinātu caur kādas valsts ekonomiku.

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    armn > maija_ancite 09.06.2013. 15.08

    Bet, Dombrovska valdiibai, saeimai, ir laiks noteikt zinaamus noteikumus Riigas domei, es domaaju pielaujamo budzeta deficiitu- tam taapat kaa Latviaji vai jebkurai eirozonas valstij jaabuut zem 3%. Un riidziniekiem jaapazinaas, ka tad, kad pilseetas burbulis pliisiis, vinji buus pirmie kuru ienaakumi un iekraajumi cietiis.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > maija_ancite 09.06.2013. 15.20

    Ķencis&Pāvuls –

    Nebūs tik vienkārši. Kādā veidā varētu ciest Rīgas iedzīvotāju “iekrājumi”?:)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    armn > maija_ancite 09.06.2013. 15.45

    Hari, tiem kas cel esosho domi un atbalsta tas politiku, jaapzinaas ne tikai patikamais bet arii iespeejamaas sekas. Riigas domi neveel visi Latvijas iedziivotaaji un attieciiga, ja Riigas burbulis pliisiis, buutu tikai godiigi, ja lielaako atbildiibu uznemtos arii pashi veeleetaaji. Uzkraajumi cies kaut vai tad ja tos apliek ar lielaaku nodokli, lai nodokla ienaakumus savukaart novirza pliisushaa burbulja seku likvideeshanai, un gan jau ir veel dauduz citi veidi. mees visi esam paarcietushi Kalviisha burbuli un cieta gan muus ienaakumi, gan iekraajumi vienaa vai otraa veidaa.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    kristrun > maija_ancite 09.06.2013. 15.59

    Sprūdža kungs lai gatavo pavēli.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    austrisv > maija_ancite 09.06.2013. 16.57

    ķencis&pāvuls.
    Manuprāt vai tik Rīgas budžets nav jāapstiprina Finanšu ministrijā, jo kontrolei pār izdevumiem noteikti jābūt. Bet tiew ušakovieši jau arī slipie jo viņi jau gan jau apstiprina vienu budžetu, kuru vairākas reizes gadā groza pēc sirds patikas, jo vēl jau ir slikto labējo partiju iekrātie 84 milj kas uz ši gada 1. janvāri bijuši vien atlikumā 69 milj, bet plānots uz gada beigām, pēc ušaka teiktā vien 60 milj! kamēr būs tā iekrātā labējo partiju nauda- tikmēr Ušakovs uz nebēdu spodrinās savu imidžu un kaisīs barankas tautai rīkojot izpriecas krastmalā. Kamŗ būs tie iekrājumi- tikmēr Ušakovs lielīsies, ka reitingu aģentūras Rīgai dod augstus kredītreitingus, jo iekrājumi taču vēl ir. tas nekas, ka to nav dar’;ijis labais Ušakovs, bet sliktie labējie politiķi.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

maija_ancite 09.06.2013. 11.51

Saskaņas centrs atkal Rīgas varas beņķos ir iesēdināts, tagad vēl ir jānojauc Eiro ieviešana. Elksniņi rullē. M-rs 20%, RS un Rīgas brīvosta, tas viss ir viņu atbalstīts uz stimulēts, tāpat kā politisks divkosis Rīgas mēra krēslā. Diemžēl šeit elksniņi ir lielā vairākumā. Latvija strauji iet līvu pēdās. Te ir kas par to gādā. Ne progress un valsts attīstība, bet tās atpalicība un ceļš uz austrumiem ir šo lata atbalstītāju sapnis un pielūgsmes objekts. Jo vairāk Latvija tiks integrēta ES, jo mazāk iespēju tādiem būs šo valsti izvazāt pa ofšoru bankām.

+12
-5
Atbildēt

1

grislits 09.06.2013. 11.12

Kā te visi eiro pretinieki tautu piesauc. Es arī esmu tauta un mani radi un draugi arī ir tauta. Nevienu nezinu, kas būtu pret eiro.

Un par to tautas lemšanu. Tauta ievēl pārstāvjus jautājumu lemšanai un pārstāvjiem ir pienākums lemt. Tas, ko lemj parlaments, ir tautas lēmums, jo to ir lēmušas tautas pilnvarotās personas.

Un nav nekāds konkrēts tautas viedoklis, jo tautā ir dažādi viedokļi. Tādēļ beidziet vienreiz atsaukties uz tautu. Pat, ja lems referendumā, tas tik un tā nebūs tautas viedoklis – tas būs tautas vairākuma viedoklis.

Un kā mūsu eiro pretinieki pēkšņi reitingiem tic! Lielākā daļa no šeit esošajiem eiro skeptiķiem, kad tiek publicēti partiju reitingi, deklarē, ka tas viss ir sū…, un tiem reitingiem nevar ticēt. KĀDĒĻ PĒKŠŅI TAGAD TĀ SVĒTI TICAT TIEM REITINGIEM?

P.S. Par pašu rakstu – beidzot Ozoliņam pa ilgiem laikiem normāls raksts.

P.S.2 Vienīgais eiroskeptiķis, kura argumentus šeit ir vērts palasīt, ir Haris.

+25
-8
Atbildēt

23

    austrisv > grislits 09.06.2013. 11.15

    Robert, man prieks. Kur jūs ar Ino bijāt jau no paša rīta, jo Ir portālā redzams neargumentēts Eur pretinieku uzbrukums. Dažs pieklājīgāks , bet dažs kā Normundam ar apsaukāšanos par fašistiem….

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 09.06.2013. 11.24

    :) No rīta svētdienā bija šis tas darāms, nevar visu laiku internetā sēdēt.

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    inta_s > grislits 09.06.2013. 11.25

    Lai labāk saprastu domu rakstīšu pārspīlējumos – principam vajadzētu būt skaidram.

    Ja notiktu vēlēšanas kurās piedalītos 3 partijas – Kremļa aģenti, Briseles aģenti, Vašingtonas aģenti kur katrs velk to valsti savā interešu virzienā bet ne Latvijas Republikas pilsoņu interesēs un tauta to zinātu tāpēc nepiedalītos vēlēšanās kā tikai 3 cilvēki, kas katrs nobalsotu par vienu no partijām. Tad visas trīs būtu ievēlētas un skaitītos pārstāvam Latvijas Republikas pilsoņus – lai gan tā tas nav. Jo Latvijas Republikas pilsoņu vairākums nav ievēlējuši šos pārstāvjus. Reāli vairākums ir pret tiem. Tāpat kā tagad reāli vairākums ir pret euro. Tā tas ir – jūs varat stāstīt par saviem radiem taču neviena aptauja neuzrāda ka vairāk būtu euro atbalstītāju kā to kas ir pret euro.

    Kā jau skaidroja Forbes dēļ bailēm tas var mainīties pēc iestāšanās eurozonā.

    +5
    -14
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 09.06.2013. 11.43

    Tie, kas neiet uz vēlēšanām, tiem ir vienalga. Un nevajag to minēt kā protestu vai to, ka izvēle tāda – neiet, jo nav par ko balsot.

    Ja pilsoņi būtu politiski aktīvi un tiešām nebūtu par ko vēlēt vai vēlētos izteikt protestu, tad viņi ietu uz vēlēšanām un iemestu tukšu aploksni. Ja pašvaldību vēlēšanās būtu samesti urnās pāris simti tūkstoši tukšu aplokšņu, tad es ticētu kaut kādam protestam, bet savādāk tas nozīmē tikai to, ka tiem, kas neiet – IR VIENALGA.

    Negājēji ir labprātīgi atteikušies piedalīties politiskajos procesos un viņu viedoklis valsts pārvaldes jomā nav svarīgs, viņi ir izlēmuši, ka lemt par savas valsts procesiem nav svarīgi. Jo, ja uzskatītu to par svarīgu, tad, kā jau minēju – aizietu uz vēlēšanām un iemestu tukšu aploksni.

    Un ja šie nespēj pat tik daudz, kā vienreiz vairākos gados pacelt pakaļu un aiziet iemest urnā kaut vai tukšu aploksni, tad kādēļ pēc tam kaut ko norāda uz neparezībām valsts pārvaldē vai cer, ka kāds kaut ko darīs viņu interesēs?

    +18
    -5
    Atbildēt

    0

    inta_s > grislits 09.06.2013. 12.03

    Tas ir Jūsu pieņēmums kā vajadzētu rīkoties tiem kas neatbalsta nevienu no šādām 3 partijām kā norādīju. Pie tam kā zināms daudzi balso pret savu sirdsapziņu par mazāko ļaunumu nevis partiju kuru uzskata ka tā to pārstāv.
    Cilvēkiem ir jābeidz to darīt, citādi tiek kropļota demokrātija.

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    linda_gagaine > grislits 09.06.2013. 12.06

    Neiet runa par to vai cilveki aiziet vai neaiziet uz vēlēšanām.
    Cik zinu iepriekšējo Saeimu pārstavji un partijas (neminēšu vārdā) saņēma pateicības vai veicināšanas “dāvanas” no visai apšāubāmiem tipiņiem. Lieki teikt, ka tās pateicības nevienos papīros neuzrādijās. Tā varēja Parex mierīgi nomazgāt rokas un visi apmierināti, arī Dombrovskis lietodams to, kā piemēru Lata “nestabilitātei”. Visiem būs labi: Eiropai miljardi, Parexam miljoni un Valdim darbs eirostruktūrās.

    Tie daži cilvēki, kuri mēģina iebilst ir pastalnieki utt. par to, ka izsaka savu viedokli un tā vietā lai iebildumus uzklausītu viņiem uzlaiž virsū pērkamo presi …

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 09.06.2013. 12.06

    Viedokļa kungs, nebūs nekad tādas partijas, kas pārstāv 100% kāda intereses, jo partija ir cilvēku kopums, bet cilvēks uz pasaules nevar atrast pat 1 citu cilvēku, ar kuru sakristu 100% uzskati visos jautājumos, kur nu vēl lai tie uzskati sakristu ar vairāku cilvēku kopu (partiju). Tā kā tā nav nekāda balsošana par mazāko ļaunumu, bet par partiju, kura katram attiecīgajam indivīdam būtiskākajos jautājumos atbilst indivīda interesēm.

    +14
    -5
    Atbildēt

    0

    grislits > grislits 09.06.2013. 12.09

    helmuts: …Eiropai miljardi…
    _____________________

    Kādi vēl miljardi Eiropai, mēs no Eiropas saņemam un vēl ilgi saņemsim daudz vairāk, kā aizskaitam uz Eiropu. Mēs neesam Eiropas donorvalsts, bet saņēmējvalsts, mēz dzīvojam uz vācu, angļu, franču un citu donorvalstu rēķina, kuras Eiropai aizskaita daudz vairāk kā saņem atpakaļ.

    Varbūt nevajag ar demagoģiju nodarboties.

    Un sakarā ar Eiro ieviešanu mums Eiropai nekādi miljardi arī nav jāskaita.

    +13
    -5
    Atbildēt

    0

    inta_s > grislits 09.06.2013. 12.15

    Kur esmu aprakstījis ka jābūt partijai kuras domas sakristu 100% ar katra vēlētāja uzskatiem? Protams, ka tas nav iespējams. Un vispār es neatbalstu esošo partiju sistēmu: http://www.ir.lv/2013/5/31/darvas-pilieni-medus-muca/viedokli

    Taču monetārā neatkarības zaudēšana nav viss šāds tāds jautājums – tas ir vai nu PAR vai PRET. Un ja lielākais vairākums ir PRET tad tas ir jārespektē partijām. Tas ir būtisks jautājums.

    +4
    -9
    Atbildēt

    0

    inta_s > grislits 09.06.2013. 12.17

    Mums dod zivis, bet atņem makšķeres: sagriežam kuģus, slēdzam fabrikas, sadalam dzelzceļu, aizliedzam glābt metalurgu, aizliedzam glābt airBaltic, utt. http://www.diena.lv/latvija/viedokli/tocs-liepajas-metalurgu-apdraud-eiropas-savieniba-14010659

    Kamēr ēdam lašus vēl smaidam, kad nebūs makšķeru un dos reņģes būs cita situācija.

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    linda_gagaine > grislits 09.06.2013. 12.38

    Robertam. Biju domājis par zeltu. Kā demagogs domāju, ka varētu iztikt paši ar saviem spēkiem nevis garantēt citu valstu krahu. Cik tad no eironaudas tika izvazāts un tiks.
    Bet lai būtu demagogs līdz galam pateikšu, ka uz Lietuvas/Latvijas robežas vēl pirms balsojuma par iestāšanos Eiropas savienībā bija jāaizpilda uz Latvijas, kā Eiropas dalībvalsts muitas formas. Tas nozīmē, ja nu vienīgi to, ka lēmums par iestāšanos bija pieņemts jau pirms tam un ne Latvijā.

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    austrisv > grislits 09.06.2013. 13.24

    Viedoklis_lv Mums dod zivis, bet atņem makšķeres: sagriežam kuģus, slēdzam fabrikas, sadalam dzelzceļu, aizliedzam glābt metalurgu, aizliedzam glābt airBaltic, utt. http://www.diena.lv/latvija/...

    Jā gan, bet kas par to visu gribēja saņemt naudu: gan par sagrieztajiem kuģiem, gan par slēgtajām cukurfabrikām: vai tie nebija vietējie kuģu īpašnieki un cukurfabriku mazie akcionāri – zemnieki tai skaitā!

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    cheszz > grislits 09.06.2013. 14.01

    Točs teica: Mums dod zivis, bet atņem makšķeres: sagriežam kuģus, slēdzam fabrikas, sadalam dzelzceļu, aizliedzam glābt metalurgu, aizliedzam glābt airBaltic, utt.
    ……..
    Žēl gan, ka jums tā neiet. Mums gan Eiropa dod līdzekļus kuģu modernizācijai, zivju pārstrādes attīstībai, jaunu rūpnīcu celtniecībai, ceļu un tiltu remontiem un būvei, dzelzceļa vagonu rekonstrukcijai un būvei, lauksaimniecības tehnikas iegādei, neiebilst pret investoru piesaisti ne LM, ne Airbaltic utt. Vai negribi pievienoties mums?

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > grislits 09.06.2013. 16.25

    …helmuts … -“Bet lai būtu demagogs līdz galam pateikšu, ka uz Lietuvas/Latvijas robežas vēl pirms balsojuma par iestāšanos Eiropas savienībā bija jāaizpilda uz Latvijas, kā Eiropas dalībvalsts muitas formas.”
    ——————
    …lai apstiprinātu Tavu pārliecību, ka esi demagogs – atļaušos Tev atgādināt vēsturi:

    – 1991.gada 21.augustā Eiropas Komisija atzina Latvijas neatkarību;
    – Latvija 1992.gada 11.maijā parakstīja līgumu par tirdzniecību un sadarbību;
    – līgums nosaka lielāku labvēlības statusu no/uz Latvijas/Eiropu izvedamajām/ievedamajām precēm;
    – 1996./97.g. tiek noslēgts BTL (brīvās tirdzniecības līgums ar Eiropas savienības valstīm)…un vislielākās lavēlības režīms ar CEFTA valstīm;
    – tiek izveidota Baltijas muitas ūnija;
    – 1998./99.g. Latvijas pievienojas EET (Eiropas ekonomiskajai telpai);
    – Latvijas muita strādā pēc vienota muitas preču klasifikatora;
    – no 2002.gada muitas IT sistēma tiek savienota ar ES….

    ….atslēgas vārdi – Latvijas pievienošanās Eiropas ekonomiskajai telpai un brīvās tirdzniecības režīms starp Latviju un ES….līdz iestājai Eiropas savienībā, pēc – atvērtās robežas….
    …gaidīji kaut ko citu?…. :)

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    linda_gagaine > grislits 09.06.2013. 18.17

    @zanE viss jūsu minētais ir lieliski, bet visam tam “labajam” ir viens liels balsojums, ko cilvēki izdara aizbraucot un aizbraukšanas cipari latviešiem ir dramatiski.
    Kas tad guva lielāko labumu no BTL (Brīvās Tirdzniecības Līguma) ? Latvija – smiekli nāk. *90os gados Latvijas Finieris bija lielākais nodokļu maksātājs un tā arī bija gandrīz vienīgā prece kura kaut cik konkurēja Eiropas tirgū.
    Varbūt aizbraucējiem apriebušās poļu desas un humpalas, lietuviešu olas un citi produkti.
    Tas kādi papīri ar lielu patosu parakstīti ir viens un ko tie dara ir otrs.
    Pirmās LR laikā lauksaimniecības importam piegrieza skābekli un tas bija Latvijas celšanās iemesls.

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    austrisv > grislits 09.06.2013. 18.28

    Helmūt, kāpēc neēd latviešu saražoto produkciju: pienu, olas, krējumu, kartupeļus Utt utt. Kāpēc tā satraucies un ēd tās poļu desas. Vai tāpēc ka lētākas? Un ja tā, tad izvēle jau Tava!

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > grislits 09.06.2013. 18.51

    …helmuts… “Varbūt aizbraucējiem apriebušās poļu desas un humpalas, lietuviešu olas un citi produkti.”
    —————————–
    …Tu nonāc pretrunās – aizbraucējiem pieriebušies importa produkti un….tāpēc dodas uz valstīm, lai barotos tikai no nīstās importa produkcijas….:)

    …par importa/eksporta bilanci runājot….vai atceries, kāda tā izskatījās treknajos gados?….piekrītu, bail bija uz tiem cipariem skatīties!….ja pasekosi līdzi valsts attīstībai pēckrīzes periodā, redzēsi, ka dati sāk izlīdzināties….2009.gada jūnijā pirmo reizi 15 gadu laikā Latvijas eksports pārsniedza importu – pakalpojumu konta pārpalikums pilnībā sedza preču konta deficītu….ir skaidrs, ka preču konta deficīta mazināšanos lielā mērā nosaka importa sarukums, tātad vājš iekšzemes pieprasījums…
    …bet tā ir tikai viena pozīcija, kurai ir virkne likumsakarību…
    …krīze ienesa arī savas pozitīvās korekcijas – eksporta pieaugumu un ekonomikas sakārtošanos atbilstoši pieprasījumam…

    …importa pieaugums būs neizbēgams uzlabojoties finanšu situācijai katras ģimenes maciņos….neražojam neko no mājsaimniecībā nepieciešamās tehnikas, pieaugs arī energoresursu pieprasījums utt. …tāda ir realitāte….

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    linda_gagaine > grislits 09.06.2013. 19.28

    Bet un zanE Jā es ļoti satraucos par to kas notiek ar Latviju. Manai radiniecei bija 180 piena govis un 3 mazi pārtikas veikaliņi laukos, VID ar viņu runāja, kā ar pēdējo noziedzinieci un lieki teikt, ka piena ražošanai nācās piegriezt skābekli, jo bilance pastāvīgi turējās negatīva.
    Tā nu lūk valsts rūpējas par vietējiem ražotājiem.
    Savukārt krievu ofšoru firmā Rīgā attieksme pret šamiem ir citāda.

    Šeit cilvēkus, kuri iestājas par Latu sauc par naiviem vai krievmīļiem, bet paši nesaprot, ka eirobirokrātija turpinās to pašu korupciju plus papildus jau LV esošjiem mahinātoriem.
    Skumji, ka personiskā sarunā ar dažu labu tagadējo ministru ir skaidri zināmas un saprotamas bijušās banku likstas, bet nē, kolīdz tiek Saeimā vai televīzora priekšā tā dziesma mainās.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    runivs > grislits 09.06.2013. 19.41

    Kaut kā jau tiem, kas grib ietikt nākošajā Saeimā, jāpievērš savai personībai uzmanība un sevi jāapliecina. Īpaši, ja citādi nevar izcelties…

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > grislits 09.06.2013. 19.48

    …helmuts…ja visu nosaka sarunas veids vai intonācija – piedod!…tas nav nopietni….ceru, ka saproti atšķirību abām minētajām iestādēm – VID – uzraugošā iestāde un…krievu ofšoru firma – produkta uzpircējs….

    …par ministriem – ne visi cilvēki spēj izturēt pārbaudi ar naudu un varu…

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    linda_gagaine > grislits 09.06.2013. 20.51

    zanEi Nē abi bija ražotāji tikai savādākas attieksmes pret katru.
    Šis raksts un diskusija man atgādina sarunas pagalmā ar krieviem 80os gados par nacionālajiem jautājumiem. Viņi visu uzcēluši utt.
    Nu ko tad, ‘lai dzīvo eirofiskālā atbildība’ un laiks rādīs kuram taisnība.
    Jauku vakaru :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > grislits 09.06.2013. 23.04

    …helmut…paldies!…:)
    ….negribēju Tevi aizvainot, bet….domāju, ka labāk, lai mūs “uzrauga” un “pieskata” eirofiskālās taupības uzraugi, nekā “galdiņ, klājies!” populisti….
    …jauku vakaru!…:)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > grislits 10.06.2013. 13.12

    Eirofīliskā taupība? Kura eirofīliskā valsts ievēro Māstrihtas kritērijus?

    0
    -3
    Atbildēt

    0

dro 09.06.2013. 11.02

Euro ir drošāka valūta par Ls. jautājums, vai par to vajadzēja atdot varu Rīgā un turpināt Latvijas izpārdošanu? Vai padosimies arī Gazpromam?

+10
-8
Atbildēt

4

    armn > dro 09.06.2013. 15.03

    Ino, diez vai mums jabut aizdomigiem un jaredz jauna sazverestiba, bet viena lieta gan ir skaidra, ka Riga nevar ilgstoshi dzivot ar lielaku budzeta deficitu neka Latvija, jeb ES, kur tas ar likumi ir pieprasits but zem 3%. lidz ar to mums butu jasak mudinat Dombrovska valdibu noteikt ari Rigas domei zinamus noteikumus un budzeta deficiita griestus. Un arii Riidziniekiem un Riigas veeleetaajiem jaasaprot ka ja Riiga turpinaas “gaazi griidaa” politiku, tieshi Riidziniekiem buus arii pirmajiem jaaupuree savi ienaakumi/iekraajumi tad, kad vajadzees glaabt sho pilseetu.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    kristrun > dro 09.06.2013. 15.49

    Pareizi, pušelniek, tautas ienaidniekiem jāpiegriež skābeklis. Domāju, ka soda sankcijas ir pelnījuši visu pašvaldību vēlētāji, nu varbūt, izņemot to 12.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    ﮎandijs Be1t1kﮎ > dro 09.06.2013. 15.58

    Ķencis&Pāvuls… diez vai mums jabut aizdomigiem un jaredz jauna sazverestiba
    __________________
    Nē, mums nav pat jādomā, mums tikai jātic:):):)

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    armn > dro 09.06.2013. 16.02

    Valdir, proletariāta diktatūra retoriku variet poetaupīt citiem. Tautas ienaidnieku šeit nav. Ir tikai logiski ja Latvija nevar atļauties budžeta deficîtu virs 3%, arī Rīgā nevar. Ja Briselē var noteikt budžeta deficīta līmeni Latvijai tad ari Latvija var Rīgai un es to uzskatu par saprātīgu un ilglaicīgi mums visiem labvēlīgu pilitiku. Mēs jau esam mācījušies no Bankas Baltija brīnisķīgakiem piedāvājumiem un to sekām, tāpat arī no Kalvīša Šķēles gāzi grīdā politikas.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

dancis4 09.06.2013. 10.45

Latu varētu saglabāt, ja Latvijai būtu Šveices cienīgi finansu resursi, reputācija un cilvēki – īsti savas valsts patrioti. Kamēr mums Rīgu izsaimnieko rubļa zonas pakalpiņi, kamēr mēs kārtējo reizi pieļaujam, ka ar Latvijas budžeta naudu tiek glābtas “akcionāru” – laupītāju bandas, kamēr mēs neprotam/negribam apgūt ES struktūrfondus atbilstošā līmenī un kvalitātē… mēs varam būt lepni un laimīgi, ka, izpildot Māstrihtas kritērijus, spējam paglābties zem Euro vairoga, vismaz to mēs varam šeit un tagad. Šveices dzīves un tās iedzīvotāju lojalitātes līmenis paliek kā tāls sapnis, kā mērķi, uz ko tiekties, lai kļūtu par īstiem savas valsts saimniekiem. Tad arī savu valūtu varētu atjaunot, ja tas vēl būtu aktuāli.

+26
-9
Atbildēt

6

    Sanšains > dancis4 09.06.2013. 11.07

    Apsveicu, manuprāt Jūs esat Kārļa Ulmaņa ideju atbalstītājs.

    (1) Mēs paši netiekam galā, tāpēc atdosimies tiem, kuri zina, kā – lai tad tie arī visu nosaka. Tās dienišķās nejēdzības (izsaimniekošanas, izlaupīšanas, korupcija) vienreiz ir jāizbeidz.
    (2) Šveices situācija ir tāls sapnis – tad savu valūtu arī varētu atjaunot.
    (K. Ulmanis: “Satversmes darbību kaut kad atjaunosim”)

    Tiešām? Ja tagad arvien mazāk trenēsimies rīkoties PATSTĀVĪGI, ja arvien vairāk varas un lēmumu pieņemšanas (un atbildības) atdodam citiem – vai tad mēs turpmāk tā dzīvojot, nekļūsim vēl pasīvāki, patstāvīgi domāt un rīkoties nespējīgi?

    Vai tad tas nav tas pats, ko mūslaiku liberāļi un citi demokrātijas aizstāvji nebeidz pārmest Kārlim Ulmanim sakarā ar apvērsumu?

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    austrisv > dancis4 09.06.2013. 11.12

    Piekrītu, jo redzējām jau pašvaldību vēlēšanu rezultātus. ta sjau vien kaut ko liecina par tautu, kura grib vairāk tērēt nekā pelnīt.

    +12
    -8
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > dancis4 09.06.2013. 22.27

    Gribēt vairāk tērēt nekā pelnīt varētu būt dabiski tad,kad par darbu maksā grašus,ar kuriem nevar nosegt pašas nepieciešamākās lietas.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    austrisv > dancis4 10.06.2013. 09.19

    Ērik, un, kur tad tā robeža tērēšanai no valsts maka?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > dancis4 10.06.2013. 10.36

    Skaidrs,ka nevajadzētu tērēt vairāk,nekā ieņemts.BET…Ja mēs redzam,ka viens otrs,kam tiešais pienākums ir gādāt,lai tai makā būtu pietiekams līdzekļu daudzums, tērējas uz nebēdu nez par kādiem sasniegumiem un nopelniem,kamēr otram nekā nav,tad uzrodas jautājums – kāpēc tieši man jābūt tam muļķim,kuram jāskaita santīmi.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    dancis4 > dancis4 10.06.2013. 11.43

    Harim. Par Ulmani. Turēšanās pie demokrātiskām vērtībām ir viens no uzstādījumiem, kurš mūsdienu Rietumu kultūrā dzīvojošajiem, man tai skaitā, ir eksistenciāli nepieciešams jēdzīgai dzīvei. Ulmanis savos uzstādījumos bija kontraversāla personība, tai skaitā – varas uzurpators un diktators, taču, ņemot vērā viņa laiku un viņa devumu Latvijai kopumā, varu tikai pievienoties akadēmiķa Stradiņa viedoklim: “Es Ulmani vērtēju vairāk pozitīvi, nekā negatīvi” http://www.ir.lv/2013/3/29/trukst-treso-teva-delu-un-antinu

    Par pastāvīgumu.
    Atkal vietā viedais Stradiņš:
    “Vai latvieši ir pelnījuši savu valsti?
    Pirmās republikas laikā noteikti bija pelnījuši, jo latvieši bija čakla, apdāvināta tauta un prata savākties.
    /…/
    Vai otro Latvijas Republiku latvieši ir pelnījuši?
    Gribētu teikt, ka latvieši ir pelnījuši labāku valsti. Nekad neteikšu par otro republiku, ka tā ir fail state.”

    No šī var secināt, ka pirmo republiku tomēr bijām pelnījuši vairāk kā otro. Ir daudz objektīvu iemeslu, kāpēc vairs nejūtamies pietiekami stipri, kāpēc jāmeklē patvērums NATO, ES un eurozonā, taču tas, ka uz pēdējām vēlēšanām aiziet mazāk par pusi no mums, ir spļāviens pašiem savā akā, spļāviens sejā savai valstij, tā ir bīstama pietuvināšanās fail state bezdibenim.

    Vai pratām savākties tikai kaut kad pagātnē? Referendums pret otro valsts valodu pierāda, ka varam būt pietiekami aktīvi pacelt savas pēcpuses un nobalsot un kaut tādā – simboliskā – mērā varam pastāvēt par savām vērtībām. Rīgu gan, šķiet, neesam pelnījuši, vismaz šeit un tagad. Šī ir nopietna viela pārdomām mūsu valdošajiem, jo zivs, kā saka, pūst no galvas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Sanšains 09.06.2013. 10.35

Ozoliņš:
Šī nepatika dažiem izpaužas gluži apokaliptiskā retorikā par katastrofām, kuras Latviju piemeklēšot līdz ar pievienošanos eiro.
==========================================
Pag, pag, bet vai mūs piemeklēs APOKALIPSE, ja tagad NEPIEVIENOSIMIES “euro”?

Varbūt Ozoliņš ir tikai greizsirdīgs uz apokalipses sludinātājiem no euro pretinieku nometnes? Jo tāda taktika atņem galveno “argumentāciju” par euro, kas taču arī ir tikai apokaliptiska vien.:)

Jo nekāda prātīga POZITĪVA argumentācija par euro šobrīd taču nepastāv, vai ne? Ja par pozitīvu argumentāciju neuzskata TV skatītāju balsojumu vai argumentu, ka ceļojot vairs nebūs jāmaina nauda.:)

+5
-11
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Sanšains 09.06.2013. 10.54

    ——Haris:”(..)
    Jo nekāda prātīga POZITĪVA argumentācija par euro taču nepastāv, vai ne? Ja par pozitīvu argumentāciju neuzskata TV skatītāju balsojumu vai argumentu, ka ceļojot vairs nebūs jāmaina nauda.:)” ============================================================================ Pastāv, tikai pat šodienas demokrātijās visiem nav jāzina – kā taisa poļitiku (ģeopolitiskos projektus) un kādu gaļu iegrūž desās. Voldis labi zina, kad ES beigsies šī krīze, kad sāksies nākamā.
    Īstais brīdis pievienoties, lai kaut kad tuvākajā nākotnē iegūtu Euro-zonas labumus (kā reiz ieguva Spānija, Portugāle, Kipra):
    “Eiro zona pēc krīzes kļūs tikai spēcīgāka, piektdien starptautiskajā konferencē “Pieredze un gatavošanās eiro” sacīja Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.” http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=373990%3Adombrovskis-eiro-zona-pc-krzes-ks-tikai-spcgka&Itemid=150

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

Uldis Šneiders 09.06.2013. 10.18

Dīvains propogandas raksts. Cik noprotams, eiro vajag Voldiņam un Andrim personiski, jo viņi to apsolījuši. Piesaukt 2003. gadu ir ļoti savdabīgi, jo nez vai daudzi balsoja, izlasot visus noteikumus vai priekšnoteikumus. Faktiski tolaik, ja Autors atceras, bija JL valdība, kas daudzas lietas nebija paveikusi laikus un gana kvalitatīvi. Vairas aicinājums deva izšķirošu soli referenduma pozitīvam balsojumam. Protams, tagadējā Vienotība baidās no balsojuma. Es personiski aicinātu ikvienu balsot pret, piedevām parādot to, ko domājam par Valdiņu ar visu viņa iztapoņu varzu. Var jau melst statistikas datus un dziedāt Odu priekam kaut katru mīļu brīdi, bet ideju trūkums, valsts pārtapšana par lielāko zagli un prombraucēju skaits par dižām veiksmēm neliecina… Mums valda ierēdnieciska domāšana, kas reizē baida un rada pretīguma sajūtu… Šķiet, ka vienīgais īstais eiro arguments ir daži krēsli… Kam tos vajag, tie arī cīkstās…

+6
-15
Atbildēt

0

Sanšains 09.06.2013. 10.17

Ozoliņš:
Tas neizdevās ne 2008., ne 2012. gadā, kuri bija nolikti par nākamajiem pievienošanās termiņiem. Vai eiro aktīvie pretinieki to nebija pamanījuši, ja sarosījušies tikai tagad, kad valsts pilnā mērā atbilst visiem dalības kritērijiem?
=================================
Ha-ha! Šis gan ir labs!

Nu, tiešām būtu labi padiskutēt pat to, kurš ko “nav pamanījis”.
Varbūt Ozoliņš nav pamanījis, ka euro zonā ir KRĪZE, ka euro zonas valstis viena pēc otras ir jāglābj? Tā tas nebija 2003. gadā, kad tika nobalsots par visu to lielo teksta blāķi, kas rakstīts mazajiem burtiņiem.

Arī 2008. gadā nekas tāds vēl nebija izpaudies, savukārt 2012. gadā… nu, kurš tolaik – pirms 2012. gada – NOPIETNI runāja par pievienošanos euro 2012. gadā? Pat ne bijušā Latvija Radio štata čekista Borisa Rimševica dēliņš.

+6
-9
Atbildēt

0

Sanšains 09.06.2013. 10.06

Hm, Ozoliņš ar Krieviju pabiedē tikai pēdējā rindkopā, rubļi mums būšot jāmaina, Baltkrievijas rubeļi.

Kas ir – euro kā “arguments”, lai atkratītos no Krievijas ietekmes, vairs neder kā centrālais “arguments”? Vai tas tā kopš Kipras likteņa, kura ir EURO valsts?

+8
-11
Atbildēt

1

andris902 09.06.2013. 08.43

…starp citu, izskatās, ka nacionāļi piestrādā pie savas partijas taktikas maiņas – iesaistās preteiro aktivitātēs, ar savas mājaslapas logo un savu biedru atbalstu aicina uz parakstīšanos….glumais Robertiņš, ja sāk apspriest eiro tēmu, šķiet, ka iestājies Saskaņas centrā…Robertiņu var saprast – Eiro deputātēšanas termiņš iet uz galu, bet premjera amats tikt vilinošs…
…valsts daudzmaz nostādīta uz izaugsmes ceļa, nu precinieku/premjerēt gribētāju būs vesels kāls….
…bet…ar glumo Robertu Zīli – ai, cik uzmanīgiem jābūt!…. :)

+11
-15
Atbildēt

3

    austrisv > andris902 09.06.2013. 09.32

    Bet, Zane, vai tad Eur ieviešanas likums jau nav pieņemts?
    Bez tam par Zīli nebrīnos, jo kā Lembis teiks, tā būs. To es labi atceros RD krēsla sakarā, jo tad arī Zīle pirms tam paziņoja, ka varau nevarēs mainīt jo tēvzemieši kopā ar JL, bet pēc brīža viss mainījās, jo mazais asiņainais punduris, jau groza ne tikai zaļzemniekus, bet arī tēvzemiešus.

    +10
    -11
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 09.06.2013. 17.30

    ….Bet….Tev taisnība – ir pieņemts, taču….jādomā takš par nākamajām vēlēšanām…un tad jau visi paņēmieni labi….
    …no ierakstiem Twitterī:

    Visu Latvijai! ‏@VisuLatvijai 5 Jun

    Te pieejama veidlapa,lai parakstītos par grozījumiem Satversmes 68.p, kas paredz tautas tiesības lemt par ES līgumiem http://ej.uz/Paraksti_S68

    Visu Latvijai! ‏@VisuLatvijai 5 Jun

    Jāapliecina pie notāra/bāriņtiesā un tad jānosūta uz biedrības „Par latu, pret eiro” abonentkastīti – adrese: a/k 8, LV-1050

    …vai tas kādu pārsteidz?….paklīrējas, piesper kāju, kasa aiz auss un….nobalso….pēc tam pa kaktiem atbalsta eiropretiniekus…ar konsekvenci nacionāļi nekad nav izcēlušies….

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    austrisv > andris902 09.06.2013. 17.55

    Zane, tas patiešām ir šausmīgi, lai neteiktu vairāk!Īsti nodevēji, lai neteiktu vēl vairāk!

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

gundega_heiberga 09.06.2013. 08.41

Par kuru EURO mēs šeit runājam? Par to, no kura izstājoties tiktu sodīti grieķi, vai to kurā iestājoties tiktu sodīti latvieši ? Manuprāt, jānogaida līdz zīdwesters atnes vairāk ticības.

+2
-14
Atbildēt

6

    andris902 > gundega_heiberga 09.06.2013. 08.55

    ….eiserts….kā Tu balsoji 2003.gadā? – PAR iestāšanos ES vai PRET?….
    …..būtu interesanti salīdzināt – balsojumu tolaik, ar šodienas attieksmi….rezultāti varētu būt pārsteidzoši….

    P.S. ….2003.gadā balsoju PRET….šodien esmu PAR Eiropas savienību un eiro…. :)

    +7
    -10
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > gundega_heiberga 09.06.2013. 09.02

    zanE,
    redzu Tavu pūļu bijis par maz, lai noskaidrotu manu attieksmi, tāpēc atzīšos tieši – vienmēr esmu par aZiOPU !

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

    dro > gundega_heiberga 09.06.2013. 11.21

    zanE….. ….2003.gadā balsoju PRET….šodien esmu PAR Eiropas savienību un eiro…. :)
    _______________
    Tad jau biji arī pret NATO, jo tie bija saistīti jautājumi. Tātad vienmēr esam bijuši pretējās nometnēs, kā izņēmums attieksme pret euro.

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    andris902 > gundega_heiberga 09.06.2013. 15.01

    …lno….”Tad jau biji arī pret NATO, jo tie bija saistīti jautājumi. Tātad vienmēr esam bijuši pretējās nometnēs, kā izņēmums attieksme pret euro.”
    —————————
    ….nu-ū, par tik aktīvu pretstāvēšanu – ar Tevi varētu lepoties padomju izlūkdienests….:)

    ….bet arī pretstāvot nevajag gvelzt muļķības….varbūt vari atgādināt, kad tauta balsoja par iestāšanos NATO?…:)
    …lai atsvaidzinātu Tavu atmiņu – atgādināšu:

    – 1995. gadā NATO paziņoja par alianses paplašināšanos, izvirzot noteiktas prasības kandidātvalstīm un Latvija drīzā laikā izstrādāja pievienošanās programmu…
    Par spīti Krievijas iebildumiem, 1997. gadā NATO uzaicināja Čehiju, Poliju un Ungāriju uzsākt sarunas par uzņemšanu. 1999. gadā tās oficiāli kļuva par NATO dalībvalstīm. 2002. gada novembrī NATO valstu un valdību tikšanās laikā Prāgā Latvija un vēl sešas valstis saņēma uzaicinājumu sākt sarunas par iestāšanos NATO. 2004.gada 29. martā Latvija iestājās NATO….

    – Tautas nobalsošana par Latvijas dalību ES notika 2003.gada 20.septembrī un tautas nobalsošanā vēlētājiem bija jāatbild uz jautājumu “Vai jūs esat par Latvijas dalību Eiropas Savienībā?”…

    P.S. …ja ir nepārvarama vēlme kasīties – varbūt, der apmeklēt pirti…. :)

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    dro > gundega_heiberga 09.06.2013. 15.53

    zanE. Nu un ko Tu pierādīji ar kārtējo copy-paste? Vai Tu gribi teikt, ka kāda no Baltijas valstīm būtu uzņemta NATO bez cerībām iestāties ES? Interesanti, ka Tev grūtības atrast internetā materiālus, kad tiek atgādināta Vienotības vēlme piedāvāt ministra amatu SC:):):)

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > gundega_heiberga 09.06.2013. 17.17

    …lno…pierādīt?….vai precizēt notikumus….
    ….vienam demagoģija ir – apsēstība, otram – informācijas trūkums, citam – atmiņas zudums, vēl kādam – apzināta rīcība….vari izvēlēties pats – kurai grupai sevi pieskaitīt….

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

Þanis Bezmers 09.06.2013. 07.33

Lai dzīvo ne tikai eiro, bet pat euro! No tā bāleliņiem pastaliņas nenokritīs. Kaut gan tie pastalu piesaucēji vairāk pavelkās uz džipiem.

+18
-9
Atbildēt

21

    austrisv > Þanis Bezmers 09.06.2013. 08.43

    Ejam uz priekšu un ieviešam Euro. Integrējamies dziļāk ES nekā mūs ievilks Eirāzijā.
    Ir taču tik labi beidzot nebaidīties, ka biezie atkal piekļūs pie varas un mēģinās nogāzt(devalvēt) Ls. nekur jau tie lielie zagļi nav pazuduši tāpat kā viņu lielie Ls kredīti.
    Bez tam ietaupīs valsts budžets, kuram jāatdod valsts parāds,kuru taču arī paņēma EUR.
    Piekrītu Ozoliņam, un EUR skeptiķi dalās manuprāt divās daļās: vieni- naivie, kuri neko nesaprot un arī nesapratīs no finansēm un otri tie kremļa pakalpiņi, kuri atsrādā te sava saimnieka intereses, jo kremlim nekad nav patikusi mūsu tālāka integrācija ES, jo tā būs grūtāk mūsu mazo valsti iesaistīt savos impēriskajos mērķos- Eirāzijā.
    Tām aptaujām arī seviški neticu, jo interesanti, ka spasūta tās aptaujas un par tām maksā- tas arī saņem sev tīkamus rezultātus. Vai tad nu nesen Freimanim par to neiedeva Dienu pavadīt kādu brīdi? Vai Kaktiņš taču arī ir privātbiznesmenis- tātad, kas maksā tas arī saņem, ko vēlas.

    +17
    -11
    Atbildēt

    0

    inta_s > Þanis Bezmers 09.06.2013. 09.30

    Tad jau varētu arī teikt ka tie kas iestājas par EURO dalās ES aģentos un naivajos kas tam tic (lai arī neparāk daudz tādu). Jo ES tiecas pēc lielākas varas koncentrācijas un pakāpeniski arī atņem valstīm to neatkarību: gan likumdošanu, gan fiskālo politiku, nu arī monetāro politiku, tagad arī kultūru un šķeļ sabiedrību ar geju laulībām un citām iezīmēm kuras uzspiež kā normas, kas nebūt mums nav normas, bērnu izņemšanu no ģimenēm, utt.

    EURO atbalstītāji lielāko tiesu argumenti balstīti uz bailēm nevis racionāla pamatojuma. Bailēm par Kremli, bailēm par rubli – kam vispār nav nekāda sakara.

    +6
    -15
    Atbildēt

    0

    armn > Þanis Bezmers 09.06.2013. 09.50

    viedoklim:))
    EURO pretinieku lielāko tiesu argumenti balstīti uz bailēm nevis racionāla pamatojuma (es apzinati atkartoju jusu frazi, lai gan no latvieshu valodas viedokla taa man skiet ne visai pareizi veidota).
    Baileem no nezinaamaa, bailem no paarmainaam, baileem no identitaates zaudeejuma, baileem no ES, kas tiecas “pec varas koncentracijas” utml.

    +15
    -7
    Atbildēt

    0

    austrisv > Þanis Bezmers 09.06.2013. 09.55

    Viedokli, vai izmisums, ka ejam tālāk prom no rbļ zonas, ja jau tiek piesaukta spat geju laulības, lai gan kāds sakars EUr ar geju laulībām?
    laikam jau pilnīgs izmisums?
    Vai tad kādu bērnu jau izņēma no tavas ģimenes, ka tā uztraucies, jebšu esi par to, ka dzērājģimnes var savus bērnus terorizēt.
    Lai gan kāds tam visam sakars ar EUR, jo tas kas notiek dzērāju ģimenēs ir galīgs pagrimums no dzeršana sun narkotiku lietošanas.

    +15
    -8
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.01

    Ķencis&Pāvuls –

    Nu, protams – bailes vienmēr ir iracionālas.:) Nesaprotu, kā šī aksioma mums varēja piemirsties. Paldies, ka atgādinājāt.

    Bailes nav iracionālas tikai tad, ja jābaidās no autoritārisma piekritējiem, fašisma atdzimšanas, antisemītisma un homofobijas.:)

    +8
    -9
    Atbildēt

    0

    inta_s > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.04

    Es uzskaitīju sfēras kurās ES iejaucas lai pakāpeniski pārņemtu varu Latvijas Republikā un tās ir: ekonomika (fiskālā un monetārā politika), likumdošana (sekojam regulām un direktīvām), kultūra (un jā tā sastāv no mūsu vērtībām tai skaitā normālu ģimeni nevis geju laulības). Mēģiniet paskatīt plašāk – ja tas iespējams.

    Bet Jūs lūdzu, pastāstiet to Latvijas Republikas atkarību un saistību kāda mums ir ar to rubli – kāds ir tas konkrētais drauds kādu saskatāt?

    +5
    -11
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.06

    nekur jau tie lielie zagļi nav pazuduši tāpat kā viņu lielie Ls kredīti
    ===============
    Vārdus studijā! Kas tie par mītiskiem zagļiem ar Ls kredītiem? Es zinu zagļus ar eiro kredītiem.

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    linda_gagaine > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.22

    @Bet Protams, ka eirošēmotāji, piem. Deutsche Bank tiekot vaļā no Parex’a vairs neļausies tik bezkaunīgā kārtā tikt piemānītiem un kopš LV ieviesīs eiro būs tikai labie zēni.
    Nez kapēc Grieķijai tagad jāatdod pilnīgi viss zelts un parādzīmju tiesības ārzemniekiem.
    http://www.commodityonline.com/news/greece-surrenders-its-gold-and-itself-to-creditors-in-the-new-deal-46208-3-46209.html

    Eiro ieviešana un Eiropas spiediens naturalizēt Latvijai kūtrākos un naidīgākos nepilsoņus nenozīmē rūpes par latviešu tautu, bet gan eirobaņķieru monetāro interešu ievērošanu un to ka viņiem ir pilnīgi vienaldzīgs demogrāfiskais stāvoklis.

    Protams, ka visi Laventi, Kargini, Upakovi u.c. paliek Latvijā un nemainīs savas darbības paņēmienus, tad pēc šeit vairāk komentejošo domām labāk tās problēmas paslaucīt zem paklāja un pāriešana uz eiro visu mainīs par 180 grādiem. Cik naivi …

    +5
    -11
    Atbildēt

    0

    armn > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.40

    HARI, ja juus kadam griebiet teik paldies, versieties pie viedokla. Man bija tikai tas gods tikai atkartot vinja frazi.

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    austrisv > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.41

    Iekļūstot Eiro zonā, mūsu valsts bankas stingrāk kontrolēs. Kur gan dzīvo, ja neesi dzirdējis, ka tās EURo zonas bankas, kurām bija finanšu grūtības palīdzēja krīzes pārvarēt ar Eiropa scentrālā banka atšķirībā no mūsu Pareksa- nodokļu maksātāji!!! Lūk, tā arī ir liela atškirība, kas maksā par banku krīzi, un kas kontrolēs stingrāk Latvijas bankas un nerezidentu noguldījumus te Latvijā!

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    inta_s > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.43

    O jā, to mēs visi redzējām kādā veidā glāba Kipras bankas.

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.46

    Ķencis&Pāvuls –

    Nu, skaidrs, ka abas puses to izmanto. Jūs ironizējāt par euro pretinieku pārmetumiem euro jūsmiņiem – man līdzsvaram nācās ironizēt par Jūsu rakstīto.

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    linda_gagaine > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.52

    @Bet “Iekļūstot Eiro zonā, mūsu valsts bankas stingrāk kontrolēs”
    Jūs naivi spriežat, jo pieredze ar Deutsche Bank jau ir Dienvidu tilta sakarā.
    Eiropas struktūras apzags un kā vēl, ja ne tad Grieķijā varētu tikt ātri skaidrībā, kas notika. Tā vietā eirobankas vienkārši bezkaunīgi izzaga Grieķiju.

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    austrisv > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.55

    viedokli, un te nu var redzēt, ko izdara valsts ja nekontrolē nerezidentu ieguldījumus.
    Vai tad Kipras banku parādus maksā visi nodokļu maksātāji vai tikai tie, kuriem ir ieguldījumi lielāki par 100 000 EUR- tātad biezie. Te nu ir vainīga Kipras valdība ar viņu nodokļu politiku un milzu banku īpatsvaru valsts ekonomikā. Tā ir laba mācība visām valstīm, bet ar EUr kā norēkinu vienību nav nekāda Kipras banku krīzei.

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    austrisv > Þanis Bezmers 09.06.2013. 10.58

    Ko nozīmē: Eiropas bankas izzaga Grieķiju? Vai grieķi sen jau nepārtērē savas valsts budžetu ar milzu deficītu un milzu valsts parādu? Kā grieķu mazajam un vidējam biznesam ar nodokļu nomaksu?
    ja valsts parāds ir tāds kā tas ir Grieķijai- tad pašai tautai par savām izpriecām un bezmēru tēriņiem arī ir jāmaksā. Nevar taču gribēt, lai Vācijas nodokļu maksātājs strādā līdz 67 gadiem, kamēr Grieķijas valsts sekotorā strādājošais vien līdz 52 gadiem, pie tam pat saņemot lielāku pensiju neka Vācijas pensionārs! Bez tam Grieķijā valsts sektorā strādājošo īpatsvars ir milzīgs. ja valsts vara līdz šim neko nav darījusi, bet tauta ir ievēlējusi šādus populistus, tad agri vai vēlu arī tauta par savu muļķību maksā. kurš cits tad maksās?

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    linda_gagaine > Þanis Bezmers 09.06.2013. 11.14

    Uz sitienu precīzus ciparus nepateikšu, bet tur šmugulējās ar valsts IKP lielumiem lai iestātos tajā eironaudas barā.
    Grieķijā bija zināmi lielumi un daži padomnieki šajā sakarā nāca ar savām idejām un beigās, ka viss bruka padomnieki izrādijās labi nopelnījuši.
    Starp citu eirobirokrāti arī tika “ieeļļoti” domāju, jo savādāk tā šefte netiktu cauri…
    http://www.youtube.com/watch?v=4tnmkkLo1mE

    Tapēc nevajag apcerēt eirobirokrātu godīgumu.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    inta_s > Þanis Bezmers 09.06.2013. 11.20

    Bet,
    paskaidrojiet konkrēti kā nerezidentu noguldījumi ir vainojami pie Kipras Banku krīzes.
    Gaidu konkrētu izskaidrojumu, kur pārskatāma tā notikumu ķēde.

    Paldies!

    +3
    -10
    Atbildēt

    0

    inta_s > Þanis Bezmers 09.06.2013. 12.06

    S&M,
    man protams tas ir skaidrs. Es vēlos dzirdēt no šī konkrētā cilvēka, kas visu laiku norāda kā citiem nav nekādu argumentu, pats pierāda, ka vispār saprot tematu par kuru izsakās un var ko argumentēt.

    Tad nu gaidu šo argumentēto skaidrojumu kā tieši nerezidentu noguldījumi vainojami Kipras banku krīzē.

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    austrisv > Þanis Bezmers 09.06.2013. 13.46

    viedokli!
    te lieliski izskaidrots, ja tā vēlies!
    Tomēr ir arī savas ēnas puses. Kipras gadījums uzskatāmi ilustrē potenciālās problēmas, kuras var būt saistītas ar lielu finanšu centru izaugsmi valstīs ar mazu ekonomiku (arī nodokļu paradīzēs). Tieši banku sektors, kas ir nesamērojami liels salīdzinājumā ar valsts ekonomiku un kurā riski netiek pienācīgi pārvaldīti, nevis nerezidentu apkalpošanas biznesa modelis kā tāds, ir fundamentāls Kipras problēmu cēlonis.

    Kā liecina Eiropas Centrālās bankas statistikas dati, 2012. gada beigās Kipras banku aktīvi (kas veido aptuveni 90% no nacionālās finanšu sistēmas) bija vairāk nekā 7.4 reizes lielāki par valsts iekšzemes kopproduktu (IKP). Kā redzams attēlā, Kiprā banku sistēmas lielums attiecībā pret IKP ir krietni augstāks nekā Lielbritānijā (5.2 reizes), Francijā (4), Vācijā (3.2) un arī vidēji Eiropas Savienībā (3.5). Salīdzinājumam – Latvijas banku kopējo aktīvu pārsvars par IKP pērn bija tikai 1.3 reizes (sk. att.).

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > Þanis Bezmers 09.06.2013. 13.49

    > viedoklis.lv: Eiro atbalstītāji nevēlas klusi gulēt blakus milzīgam pūstošam ķirbim un gaidīt kurā brīdī tā smirdīgā zampa sāks gāzties virsū. Smaka jau jūtama un mitrums spiežas laukā.

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    inta_s > Þanis Bezmers 09.06.2013. 20.17

    Jūs rakstījāt:
    “viedokli, un te nu var redzēt, ko izdara valsts ja nekontrolē nerezidentu ieguldījumus.”

    es rakstīju:
    “Tad nu gaidu šo argumentēto skaidrojumu kā tieši nerezidentu noguldījumi vainojami Kipras banku krīzē.”

    Jūs neesat sniegusi skaidrojumu par “nerezidentu nekontrolētajiem nogguldījumiem”.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

linda_gagaine 09.06.2013. 05.30

Beidzot Ozoliņa kungs ir mainījis rakstīšanas tēmu, no neauglīgas melnumu meklēšanas RD darbībā un Ušakova personībā uz latviešu tautas apriešanu. Ar tādām sekmēm drīz Latvijas brīvības cīņas tiks atzītas par politnekorektām un Andreja Pumpura “Lāčplēsis” tiks aizliegts lasīt.
Nezinu vai Anglijas BBC ir pietiekami autoritatīva lai paziņotu, ka Grieķija Eiropas monetārajā savienībā ir ievilkta viltojot finansiālos datus. Toreizējā Grieķijas valdība tagad ir nomainīta, neviens atbildību par to nenes un grieķu tauta ir palikusi ar garu degunu.
Savukārt Latvijā labāk dot mieru Dienvidu tilta, Liepājas Metalurga, Parex, Rīgas ostas un daudziem citiem afēristiem liekot savilkt jostas lauciniekiem kuriem pat tuvumā nav pieejami bankomāti kā viltīgajiem aplokšņu algas saņēmējiem.
Dzīvot draudzīgi ir pareizi un labi, jebšu AS Cits Medijs eiroreklāmas nauda kabatu nespiež.

+10
-20
Atbildēt

0

brigita_damme_rtk_lv 09.06.2013. 01.23

Taču Latvijā pilsoņi nobalsoja par eiro ieviešanu 2003.gadā – tautas nobalsošanā par pievienošanos Eiropas Savienības līgumam.
——————————
2003. gada 20. septembrī Latvijā notika referendums par dalību ES. Pilsoņiem bija uzdots jautājums “Vai jūs esat par Latvijas dalību Eiropas Savienībā?”.
http://lv.wikipedia.org/wiki/2003._gada_referendums_par_dal%C4%ABbu_ES
—————————-
Tad kas īsti bija – tautas nobalsošana vai referendums, un par ko balsoja – par pievienošanos līgumam vai dalību savienībā? Uz kādiem pamatiem jau kuro gadu būvējam savu nākotni – uz puspatiesībām, slēptas (pietušētas, daļēji pieejamas) informācijas par riskiem un iespējamām sekām? Tā teikt, mērķi attaisno līdzekļus? Nē, nu var jau vieni uzskatīt otrus par muļķiem, bet nekādu citādu reakciju, kā “Pats muļķis!” tādejādi pretī nedabūt, un vai tas ir labākais, valsts pilsoņiem pieejamais rezultāts, dziļi šaubos.

+11
-12
Atbildēt

0

inta_s 09.06.2013. 00.48

Ozoliņa kungs, Jums informācijai:
1.) Atbalsts EURO tajās valstīs ir nevis dēļ uzticības, bet gan dēļ bailēm – tātad – ja notiktu atgriešanās pie savas valūtas tad cilvēku aktīvi atkal tiktu pārvērtēti, iespējams ar zemāku vērtību. Tikai tāpēc esošās eurozonas valstu iedzīvotāji atbalsta euro. No kā var secināt ka ar 2014. gadu strauji pieaugs euro atbalstītāju skaits – bet ne dēļ šīs valūtas stabilitātes.

http://www.forbes.com/sites/modeledbehavior/2013/05/14/the-people-of-the-eu-support-euro-for-the-very-reason-it-is-destroying-them/

2.) Kādā tieši veidā aptaujas rezulāti Igaunijā par atbalstu euro risina eurozonas parādu krīzi kas tur ilgstošā recesijā?

http://www.guardian.co.uk/business/2013/may/15/eurozone-crisis-france-germany-recession-gdp

3.) Demagoģija par to ka lata atbalstītāji jeb euro pretinieki būtu bez racionāliem ekonomiskiem argumentiem Jums godu nedara:

http://youtu.be/elKMeMcXgmw?t=49m57s

4.) Kas tie par 38% atbalstam euro? Kur Jums tādi dati? SKDS ziņo ka maijā par euro 20,2%. Un te nav izšķirti cik atbalstītu euro ieviešanu ar 2014. gadu jo tādu ir mazāk.

https://twitter.com/ArnisKaktins/status/342177715912331265/photo/1

5.) Vai tā būtu konsekventa rīcība ja nolemtu iet uz tuvāko veikalu pēc maizes, pienākot pie tā redzētu ka tas deg zilas liesmās un tad konsekventi turētos pie plāna un ietu tai veikalā sadegt? Tā taču ir absolūta muļķība!

http://www.globalpost.com/dispatch/news/afp/130425/czech-leaders-want-euro-referendum

“Czech Prime Minister Petr Necas on Thursday called for a referendum on eurozone accession, a step his country is bound to take under its 2004 EU entry terms.

“The situation in the eurozone has changed so dramatically (since 2004) that we will need to hold a referendum to decide,””

6.) Vara pieder tautai! Ir jāņem vērā ka lielākais vairākums ir pret euro – tautas pārstāvji to zina. Tauta tika maldināta – referendumā nebija jautājums par euro un pie tam šai laikā situācija ir mainījusies un izpratne par šo jautājumu tautā ir daudz skaidrāka. Tagad tā var lemt. Pirms tam tas bija kā izprecināt 18. gadīgu meiteni no laukiem kas nezināja uz ko parakstas. Tagad mēs saprotam kas ir ES un kas ir euro. Ignorēt tautu ir noziegums, kas netiks nedz aizmirsts, nedz piedots.

Ozoliņa kungs, pietiks reiz ar meliem un puspatiesībām, paldies!

+14
-27
Atbildēt

20

    Pastniece > inta_s 09.06.2013. 02.07

    5. labs pretarguments. Ozoliņa analoģija ar grūtniecību ir nešpetna; kas kopīgs valsts monetārājai politikai ar ģimenes plānošanu?

    +8
    -13
    Atbildēt

    0

    andris902 > inta_s 09.06.2013. 08.34

    ….yndi halda… -“kas kopīgs valsts monetārājai politikai ar ģimenes plānošanu?”
    ————————
    …vistiešākais!….ģimene ir tāds kā valsts mikromodelis….ar tādu pat plānošanu, ar neprātīgu aizņemšanos, ar “budžeta konsolidāciju”…un…gala rezultātu – veiksmīgu, vai mazāk veiksmīgu…

    +20
    -10
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > inta_s 09.06.2013. 08.46

    viedoklis_lv,
    ja kādam pietiek pacietība noklausīties 3. punktā pieminēto demagoģiju, tas pamanīs cik emocionāli (lasi – neprofesionāli) ir EURO pretinieki un cik argumentēti LB experti.

    +18
    -6
    Atbildēt

    0

    Pastniece > inta_s 09.06.2013. 09.03

    @zanE

    Šķiet, ka Jūs runājat par fiskālo politiku: valsts budžets un nodokļi; pieļauju, ka varētu kādas līdzības saskatīt ar mājsaimniecību. Valsts monetārā politika nosaka naudas daudzumu apgrozībā un % likmes bankām, vajag ļoti spēcīgu iztēli, lai vilktu paralēles ar ģimenes plānošanu. Iespējams, ka Ozoliņa kungs ar tādu ir apveltīts, bet diemžēl viņš par to klusē.

    +7
    -13
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 09.06.2013. 09.33

    manuprāt Jānis Ošlejs bija galvas tiesu pārāks par to LB kungu un LB eksperti kas šķita ir studente un iet praksi LB. Ļoti nesagatvojušies un vāji argumenti no LB puses, kurus varēja ātri atspēkot.

    +4
    -18
    Atbildēt

    0

    austrisv > inta_s 09.06.2013. 09.53

    Viedokli, visiem jau zināms, ka Ošlejs ir Ls devalvācijas aizstāvētājs, bet vai tāpēc pārējiem tas būtu jādara?
    Man personiski Ls devalvācija nestu tikai minusus, jo preču cena saugtu strauji, bet algas un pensija stāvētu uz vietas. Tikai Ls kredītu ņēmējiem- lablatviešiem, kuri bija tos sagrābušies Ls devalvācija viņus glābtu, bet ne jau algu saņēmējus.
    Un ko tad konkrēti varēja atspēkot, lūdzu, viedokli?

    +22
    -8
    Atbildēt

    0

    efeja60 > inta_s 09.06.2013. 10.02

    Ko tu ar to devalvāciju vēl ņemies? Devalvācija bija aktuāla pirms pieciem gadiem. Pati sagrābusies eirokredītus un tagad trīci par savu kredītu, nevis valsts un tautas interesēm.

    +5
    -23
    Atbildēt

    0

    efeja60 > inta_s 09.06.2013. 10.03

    Un ja paskatamies ministru un deputātu deklarācijas, lielākā daļa ir eirokredītu vergi, te arī atbilde, kāpēc viņi prettiesiski, bez tautas akcepta, grib pāriet uz eiro.

    +5
    -19
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 09.06.2013. 10.14

    Diskusijā tika pierādīts ka ilgtermiņā eurozonā iestājoties valstīm kredīta reitingi krīt un aizņemšanās % aug – tātad mums būs dārgāka aizņemšanās atrodoties eurozonā. Tāpat pašreizējā bilance eksportam pret importu attiecībā ar eurozonu ir negatīva un šī tendence tikai pieaugs atrodoties eurozonā, tātad palielinās maksātnespējas drauds jeb lai no tā izvairītos būs vairāk jāaizņemas un kā jau noskaidrojām uz lielākiem %.
    Vajadzētu saprast ka tie būsim mēs kas segsim šo aizņemšanos un tas notiks uz nodokļu palielināšanas pamatu.

    +5
    -17
    Atbildēt

    0

    austrisv > inta_s 09.06.2013. 10.24

    Vedokli, ne jau nauda nosaka to vai kred”itreitingi kr’it vai ceļas. Starp citu mums gan kredītreitingu aģentūra jau apsolījusi, ka paaugstinās Latvijas kredītreitingu par vienu punktu tikko iestāsies Latvija Euro zonā- tā kā notiek arī pretējais.
    Kredītreitingus jau pazemina vien tāpēc, ja valsts negrib sabalansēt ieņēmumus ar izdevumiem- liels budžeta deficīts un līdz ar to liels valsts parāds aizņemoties. Kāds sakars tam ar EUR! Valstis kuras sabalansē ieņēmumus ar izdevumiem un necenšas dzīvot uz citu ERo zonas valstu rēkina, arī savus kredītreitingus saglabā un paaugstina.
    Nekādus kredīreitingus nesamazina Igaunijai, jo tā jau sen nedzīvo pāri savas valsts ieņēmumiem. Tāpat arī Vācija un Austrija. Līdz šim taču ES nevienai valstij budžeta sabalansētību nekontrolē, bet noteikti vajadzētu, lai visas Eirozonas valstis dzīvotu atbilstoši saviem ieņēmumiem.

    +12
    -6
    Atbildēt

    0

    austrisv > inta_s 09.06.2013. 10.28

    Viedokli, kāpēc tā jāmelo, ka mūsu valsts segs citu valstu aizņemšanos. Cik zināms, tad pastāv fonds, kurā katra valsts iemaksā zināmu daļu, lai palīdzētu citām valstīm tikt galā ar saviem parādiem, bet šo naudu jau vienkārši tā neiedod, bet gan iegulda uz procentiem. procenti ir gan jau zemi, bet tomēr ir. Bez tam mums katru gadu būs šajā fondā 5 gadu laikā jāiegulda pa 20 milj Ls, bet tie ir un paliks Ls nauda, jo krīzes jau vēl būs- un tad mums pašiem būs ietaupīta nauda, ko dabūsim krīzes laikā.
    Gribam tērēt un tas jau ir redzams- tā kā krīze drīz gan jau atkal būs, bet tā nebūs EOR dēl, bet gan tērēšanas dēl un ieņēmumu un izdevumu nesabalansētības dēļ

    +15
    -6
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 09.06.2013. 10.36

    Ja seko līdzi loģikai ka esamība eirozonā ietekmē kredītareitingus tad to argumentu nevar piemērot tikai pie paaugstināšanas, tad tas ietekmē arī pie krišanās. Pašreiz Latvijas aizņemšanās % likme ir zemāka par daudzām eurozonas valstīm. http://www.ecb.int/stats/money/long/html/index.en.html

    Kāpēc valstis nonāk krīzē atrodoties eurozonā – skatīt video materiālu kuru publicēju.

    http://youtu.be/elKMeMcXgmw?t=1h2m8s

    Par Igauniju varēs spriest pēc 5 gadiem.

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 09.06.2013. 10.41

    Lielisks neprāta piemērs šim fondam ir kad Itālijai bija jāaizdod uz 3% bet šī nauda jāaizņemas uz 7% – uzminiet kurš maksā starpību? Jā, tā ir Itālijas tauta – un tādā veidā parādnieki paliek vēl lielāki parādnieki jo ir spiesti aizdot citiem parādniekiem. Tas ir neprāts!

    http://youtu.be/2-Hz-mrplKU

    Latvijai kapitāls pēc pieprasījuma kās jāiemaksā ESM ir 1,4 miljardi euro. Tātad ja būs jāglābj Spānija, Itālija, utt. mums šādu naudu var paprasīt. Lieki piebilst ka tādas mums, nav un ja reiz ir tāda krīze ka pieprasa tādu summu tad acīmredzot visā eurozonā ir krīze kas nozīmē ka aizņemšanās % tās valstīm it sevišķi niecīgai Latvijai būs milzīgi.

    +3
    -12
    Atbildēt

    0

    austrisv > inta_s 09.06.2013. 10.50

    Viedoklis “Pašreiz Latvijas aizņemšanās % likme ir zemāka par daudzām eurozonas valstīm. http://www.ecb.int/stats/mon...”
    Latvijai protams, ka tagad ir labāks kredītreitings, bet ne jau tādēl, ka Latvijā norēkinu vienība ir LS, bet gan tādēl, ka Latvijai ir sabalansēts budžets un lieliska ekonomiskā izaugsme- lielākā ES dalībvalstīs, jo izrāpāmies no bedres taču- tāpēc arī ir iespējama lielāka ekonomiskā izaugsme kā Vācijai un citām augsti ekonomiski attīstītām valstīm.
    Bet kā jau teicu kredītaģentūra vēl piesola paaugstināt Latvijas kredtreitingu tāpēc vien, ka tā vēl iestāsies EUR zonā!!!!

    +15
    -6
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 09.06.2013. 11.19

    Jūs acīmredzot neesat noskatījusies materiālu kuru publicēju, jo tā vēsture par iestāšanos eurozonā ir tāda ka uzreiz pēc iestāšanās palielina kredīta reitingu bet pēcak tas tiek samazināts un krītas vēl zem tā kāds bija pirms iestāšanās. Tātad ilgtermiņā paliek zaudētājos.

    +3
    -8
    Atbildēt

    0

    austrisv > inta_s 09.06.2013. 13.15

    Viedokli, bet kā tad ar Igauniju? Vai Igaunijai , Somijai kāds vienkārši tāpat ņem un samazina kredītreitingu, ja ekonomikas izaugsme turpinās un valstij nav parādu!!! Lūk, sekmīgu un augstu kredītreitingu panākums: valstij nav parādu, tai nav budžeta deficīta un valsts dzīvo ar to ko nopelna. Tur arī ir viss noslēpums!

    +14
    -3
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 09.06.2013. 13.26

    Priekš Igaunijas vēl nav pagājis ilgs laiks eurozonā lai izdarītu secinājumus. Mums ar EURO zonu ir negatīva bilance eksportā – kā ir Somijai?

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > inta_s 09.06.2013. 14.14

    Cik zināms, tad pastāv fonds, kurā katra valsts iemaksā zināmu daļu, lai palīdzētu citām valstīm tikt galā ar saviem parādiem,
    ===========
    Muļķības! Fonds nav paredzēts valstu glābšanai, bet gan banku glābšanai. Iemaksu griesti nav noteikti. Nauda, jebkura summa būs jādod bezierunu kārtībā. Ir jau piemēri (Itālija), kas aizņemas uz lielākiem procentiem, nekā aizdpd ESM. Absurds!

    +4
    -12
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > inta_s 09.06.2013. 14.22

    Latvijai protams, ka tagad ir labāks kredītreitings, bet ne jau tādēl, ka Latvijā norēkinu vienība ir LS, bet gan tādēl, ka Latvijai ir sabalansēts budžets un lieliska ekonomiskā izaugsme
    ======
    Arī tāpēc, ka lats. Sava valūta ir viens specīgs instruments. Kad šī instrumenta nav, kredītreitings var krist problēmu gadījumā divkārt.

    +4
    -12
    Atbildēt

    0

    friendmilulite123 > inta_s 10.06.2013. 20.44

    Lielaka demagoga, ka Oslejs ,Latvija nav.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Elīna 09.06.2013. 00.34

Ta jau gan bija gandriz nirgasanas par sabiedribu….Ka gan ta sabiedriba var but tik stulba!!!!!!!!!!!!!!!!!..u.t.t.Un atkal karteja Krievijas piesauksanas.Bet pats tacu sakat,ka eiro ieviesis tik un ta-kapec ta jaaprej tauta.Ja jau pie mums ir demokratija,tatad katrs sabiedribas loceklis var izteikt savas domas,vai ari vinam butu jamelo,ka loti,loti gaida eiro.Manuprat tauta vienkarsi nekam netic vairs un cilvekiem jau nav zel ta latina,vini netic,ka bus labak dzivot.Te jau eiro slavinasana notiek no augsgala-sak cik labi bus bankam,uznemumiem,ivesticijam….Citu neko nesola.Pasas beigas piemin,ka bus darba vietas,kam ari cilveki netic.Bet, ka celsies cenas,tas katram skaidrs,jo pec katras naudas mainas cenas celas jebkam…Tik dumja tauta vel nav…Ko tad viniem gaidit?Drizak ne jau pret ir sabiedriba,bet vinai ir vienalga…..

+13
-30
Atbildēt

15

    armn > Elīna 09.06.2013. 08.57

    Varbut ir verts but drosakiem pasiem par sevi un neapvainoties uzreiz, iedomajoties (!) ka kads var uzskatit mus (tautu) par stulbiem. Ozolins tiesi tapat ka jus ir viens viedoklis un jus variet piestraadat un uzrakstit savu rakstu. Nav verst ari Nto reizi aikartot, ka tauta nekam vairs netic. Siis depresivaas sevi blokejoshais mantras ir tieshaam apnikushas un visnotalj mums pasiem kaitiigas.
    Ja arii euro nav vairaakuma atbalsta sodien, paarmainas vienmeer saakas ar mazaakuma atbalstu, lai gan arii shii stiiveeshanaas man skjiet ar vakardienas noziimi- mees jau sen reaali dziivojam eiro ar fiskseetu lata kusru, muus krediiti ir eiro un muusu identitaate ir starp eiro un rubli, jaacer tomeer ir vairaak rietumnieciska.

    +22
    -7
    Atbildēt

    0

    austrisv > Elīna 09.06.2013. 09.47

    Starp citu, Maijai ieteiktu paklausīties pusdienlaika Krustpunktus, kuros jaunākā paaudze raksta, kā arī vecākā paaudze raksta, ka ir par EUR ieviešanu un pat nezina kurš no apkārtējiem ir pret?
    Tā kā nevajag visu tautu ielikt vienā padomju laika sabiedrības maisā- tagad ir dažādi viedokļi par EUR.
    Bez tam tauta nevar izlemt par to, kas valstij ir svarīgāks finanšu jautājumā. To pat Satversme nosaka, ka par budžetu lemt referendumos nevar!
    Kā zināms , ne jau visa tauta ir kompetenta finasēs. Tautas liela daļa grib tikai tērēt, un viņiem vienalga, jo valsts maks nav viņa personiskie līdzekļi, lai gan arī tos daudzi ir pārtērējuši kā redzam līdz šim ar lielajiem kredītiem. Vai mums atkal vajadzīga jauna krīze?

    +22
    -12
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Elīna 09.06.2013. 09.56

    Bet, izbeidz šitos fašistiskos murgus, ja tauta nav kompetenta izlemt, tad nav ko rīkot vēlēšanas.

    +6
    -20
    Atbildēt

    0

    austrisv > Elīna 09.06.2013. 10.18

    Normund, var atpazīt krievvalodīgo retoriku! Es gan nešaubos, ka spateisībā esi.

    +15
    -5
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Elīna 09.06.2013. 10.19

    Mums, tomēr, ir pārstāvnieciskā demokrātija, nevis tiešā demokrātija vai ohlokrātija pēc senās Grieķijas parauga, kad tauta sanāk uz laukuma, un tad, kurš skaļāk bļauj, to viedokli arī atbalsta.
    Pārstāvnieciskā demokrātija nozīmē, ka tauta ievēl parlamentu, kurš apstiprina valdību, kura, ar kvalificētu ekspertu, zinātnieku, utt., palīdzību pieņem izsvērtus un kvalificētus lēmumus, atbalstot to valsts virzības vektoru, par ko nobalsoja tautas vairākums.
    Un tas nobalsoja par virzību uz ES.
    Bez tam pastāv, vairākumā valstu, arī referendumu mehanisms, ja tauta ar ko milzīgi neapmierināta, tā var rīkot referendumu, ja savāc att. likumā noteikto vairākumu, utt.
    Ja jau tā “visa tauta” tik ļoti pret to eiro, kur tad protestētāju pūļi, manuprāt, pat, ja būtu referendums, nekad vairākumu nesavāktu, viss tas ir tīra demagoģija.
    Ja pilnīgi visu izlemtu “tauta”, kura vairāk vadās emociju iespaidā, tad nekādu lēmumu pieņemt vispār nevarētu, mums vēl arvien pastāvētu nāvessods, un būtu daudzi brīnumi.
    Arī politiķi kļūdas, un ir bezatbildīgi, bet, tā abstraktā “tauta” kļūdas, tomēr, daudz biežāk, un ir, visumā, vēl bezatbildīgāka, lai to novērstu, jau arī pastāv pārstāvnieciskā, nevis tiešā demokrātija, varu dalīšana, un Satversme, mūsu vēlēšanu rezultāti vien, kad ievēl populistus, vai vispār neiet vēlēt, tātad, ļaujot visu izlemt citiem, arī liecina par to, cik mums tā tauta atbildīga.

    +20
    -8
    Atbildēt

    0

    austrisv > Elīna 09.06.2013. 10.34

    Džeri, tieši tā, bet te jau sanācis EUR pretinieku spiets un bez argumentiem, bet ar prastu apsaukāšanos par fašistiem, ja tu tā nedomā kā viņi un pretojies viņu spiedienam, kurš nav argumentēts, jo neredzu nekādus nopietnus argumentus Pret.
    It kā suverenitātes zaudēšana, kas ir izbrīna vērts, jo tāpat Latvija plānos savu budžetu- vien nevarēs to taisīt ar lielu budžeta deficītu- izdevumu pārsvaru pār ieņēmumiem) Un tas ir lieliski, jo atceramies, kā gāzētāji Kalvītis ar Šleseru ātri iedzina valsti krīzē.
    Un tas ir pat super labi, ja Eiropas centrālā banka vairāk kontrolēs gan mūsu bankas un nerezidentu ieguldījumus, gan valsts budžeta sabalansētību! Kam tad tas kaitēs? Vai mūsu tautai, ja tās budžets būs stabils!

    +17
    -8
    Atbildēt

    0

    oktaavs > Elīna 09.06.2013. 11.02

    Arī politiķi kļūdas, un ir bezatbildīgi, bet, tā abstraktā “tauta” kļūdas, tomēr, daudz biežāk, un ir, visumā, vēl bezatbildīgāka, lai to novērstu, jau arī pastāv pārstāvnieciskā, nevis tiešā demokrātija
    ————————————-
    Neviena no abām demokrātijas formām nav pasargāta no milzīgām kļūdām. Nav faktu, ka “tauta” vienmēr kļūdās biežāk nekā naudas velna un citu velnu apsēstie “politiķi”. Piemērus vajag ?
    Jebkurā gadījumā pajautāt tautai tās domas ir svarīgi. Labāk to darīt reizi biežāk, nekā retāk. Citādi tas sāk nelabi ost pēc masveida korupcijas vai diktatūras.
    Latvijā nekad vairs nebūs “protestētāju pūļu”, toties latviešu tautas ceļa rullis ies reti, vienreiz , bet pamatīgi.

    +8
    -11
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Elīna 09.06.2013. 12.01

    Kādai tautai pajautāt?
    Tauta nav viendabīga, balso par pilnīgi pretējiem politiskiem spēkiem, un, apmēram, tautas viedoklis jau ir pārstāvēts Saeimā.
    Kā tai “tautai” var pajautāt – dabiski, rīkojot referendumu, nu tad kas liedz to darīt?
    Tikai, paši eiroskeptiķi jau apzinās, ka referendumā vairākumu nedabūs, jo vairākumm tautas, īstenībā, vai nu nav viedoklis, vai nu tas viedoklis ir tīri emocionāls, vai nu tas tai tautai nav tik svarīgi, lai tā vispār apmeklētu to referendumu.

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    kristrun > Elīna 09.06.2013. 12.18

    Ak tā, un kad kaut kādai Lilitai uznāk histērija, ka viņas vecim nespīd otrs termiņš, tad vairs nav nekāda pārstavnieciskā demokrātija. Cik procentus ārkārtas vēlēšanās dabūja šitā kredītvergu partija?

    +6
    -13
    Atbildēt

    0

    oktaavs > Elīna 09.06.2013. 12.19

    dzeris49
    Kādai tautai pajautāt? Tai kura šeit dzīvo un dzīvos. Pilsoņiem.
    Kam bail no referenduma, ja jau lēmums ir pareizs ? Referendums naudu maksā ? Demokrātija vispār ir dārga padarīšana. Diktatūra lētāk sanāk, bet tikai valdošajiem.
    Tad kam bail no patiesā pilsoņu viedokļa ? Atskaites eirokomisāriem sabojās ?
    Tauta ir stulba un neko nesaprot no ekonomikas ? Bet tie 100 “gudrie” saprot ?
    Ir milzums piemēru, kas liecina par pretejo. Kaut vai mūžīgie, idiotiskie zaudejumi visur, kur iesaistās “valsts”.

    +5
    -12
    Atbildēt

    0

    kristrun > Elīna 09.06.2013. 12.59

    Problēmas Latvijai radās no tā, ka, sajūsmā par iespēju spiest gāzi grīdā, tāds Valdiņš sabūvēja savas Puķinkas, kuras vairs nevienam nevajag.

    +5
    -16
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Elīna 09.06.2013. 14.02

    It kā suverenitātes zaudēšana, kas ir izbrīna vērts, jo tāpat Latvija plānos savu budžetu
    =======
    Drīz vairs neplānos, jo nav dzīvotspējīga sistēma, kur ir viena valūta, bet dažādi budžeti, nodokļi, subsīdijas. Ja ES budžets netiks palilināts un pārdalīts par labu nabadzīgākajām valstīm, Eiropu un eirozonu sagaida krahs. Ja šis ir solis uz federalizāciju, tad tā aī tautai vajag pateikt, ja nē, tad iestāties eirozonā ir vājptāts!

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Elīna 10.06.2013. 13.00

    Latvija plānos savu budžetu- vien nevarēs to taisīt ar lielu budžeta deficītu- izdevumu pārsvaru pār ieņēmumiem)
    =========================
    Cik eirozonas valstis patreiz ievēro Māstrihtas kritērijus?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    friendmilulite123 > Elīna 10.06.2013. 20.28

    Par tautas kompetenci var spriest pec velesanam Riga

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Elita Dreimane > Elīna 24.06.2013. 15.58

    Monetārās politikas vai tās trūkuma ietekme ir patiesi novērojama tā apmērām pēc gadiem desmit, tā kā mēs šodien varām vērot LB monetārās politikas sekas. Argumenti eiro lietā ir aprakstīti daudz un detalizēti. Ja interesē, var lasīt, piemēram, te – http://www.makroekonomika.org/miti-un-realitate/eiro-miti-un-realitate/

    Bet ar Igauniju ir apmēram tā:

    Tallinas Universitātes filozofijas profesors Tõnu Viik rakstā pagājušā gada nogalē izgaismo galvenos jautājumus, kas tikai sākuši elektrizēt valsti:

    – “Nespēja īstenot dziesmotās revolūcijas laika utopiskos sapņus par Ziemeļvalstu tipa labklājības valsti vēl nav plaši apzināta, taču kļūst aizvien skaidrāka.”
    – “Eiro ieviešana ir nesaudzīgi atklāja milzīgo atšķirību starp Igaunijas un ES kodola dzīves līmeni.”
    – “Vēl svarīgāk, konverģence ir izrādījusies vēsturiska nejaušība, nevis dabas likums kā bieži tiek uzskatīts – plaisa var būt paliekoša.”
    – “Galvenais vilšanās iemesls ir apzināšanās, ka labklājības atšķirības ar Eiropu pārredzamā laikā nezudīs.”
    – “Diverģences saknes – ja līdz tam nonāks – uzrāda mūsu izglītības drūmo stāvokli.”
    – “Tādējādi kā mūs, iespējams, sagaida neapmierinātības periods, un nesenā kurnēšana ir tikai sākums.”

    Taču Jums, anonīmā “Bet”a, un tādiem kā Jūs jau nav ne drosmes, ne prāta atklātā diskusijā stāties pretī tiem, kurus no krūmiem noķengājat. Cēzars labi maksā?

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam