Rēns: Eiro ieviešana Latvijai ir smagi izcīnīts sasniegums

139

Komentāri (139)

dzerkaleliva 06.06.2013. 03.50

Labāk pašeikosim.
Harlem Shake (Latvian Government edition)
http://www.youtube.com/watch?v=UYvj5K686is

0
-1
Atbildēt

0

lebronj2356 06.06.2013. 00.07

Principā, ja daži pasaka, ka suverēna Latvija nevar pastāvēt un ka mēs nevaram sevi pārvaldīt – tad pie šī arī diskusija apstājās un ar tādiem vairs nav ko runāt – tas ir spļāviens acīs tiem, kas dibināja Latviju 1918.gadā un tiem, kas to atjaunoja 1991.gadā – diez vai šie darbi tika darīti, lai Latvija pārvērsots par kaut kādas federācijas nomali, uz ko diemžēl straujiem soļiem iet !
Ir bijušas neskaitāmas impērijas, savienības Eiropas terotorijā un visas kā viena ir sabrukušas…no tā vajadzētu mācīties kopā stiķētājiem – PSRS taču arī nesen izjuka !

+3
-2
Atbildēt

1

    dzerkaleliva > lebronj2356 06.06.2013. 03.43

    Nu, un, kas tad ir? Europistu mūžam labuma pietiks, bet, kad juks, tad lai bērni un mazbērni paši domā. Rietumnieciski noskaņotajiem labējiem un tiesiskajiem siles lopiem jādomā par šodienu un savu pilnu vēderu, nevis kādām tur impēriju izjukšanām rīt vai parīt. Nesaprot, šitie neko, pilnīgi zābaki. Naivuļi!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Ansis 05.06.2013. 23.47

Ir viens jautajums, ko valdošā elite izvairās atklāti atbildēt! Šo tēmu Rēdera raidijumā šovakar pēdējās minūtēs nedaudz ieskicēja Banku Augstskolas pārstāvis. Un tas ir:

ES ir brīvs preču un pakalpojumu tirgus un brīva darbaspēka kustība.
Eirozonā ir vienota valūta (vairākās citās valstīs pie Eiro piesiets nacionālās valutas kurss.) Bet valstu konkurētspēja ir atšķirīga. Atšķirīgs uzkrāto investīciju apjoms, atšķirīga infrastruktūra.
Šādos apstākļos plaisa starp valstīm ar augstāku un zemāku konkurētspēju ne tikai nemazinās, bet gan palielinās.

Īsumā tas ir apmēram šādi:
Latvija izskolo inženieri un inženieris aizbrauc celt Vacijas ekonomiku. Vacieši uzbūvē Latvijā rūpnīcu, kur tiek ražotas “pirtsslotas” un draud pārcelt šo rūpnīcu uz vēl lētaku zemi, ja tiks celti nodokļi vai minimālā alga. Vācija pelna un lamā grieķus (vai latviešus) Latvija ar saviem zemajiem nodokļiem no zemas produktivitātes rūpnīcas nespēj uzturēt esošo infrastruktūru (ceļi sabrūk)

Būtībā situācijai ir divi risinājumi:
1. atteikties no Eiro un valūtas kursa piesaistes – tad ļaujot samazināties lata kursam imports vienmēr būtu nedaudz dārgāks par vietējo – tiktu saglabātas vietējās darbavietas; (Pozitīvais piemērs – Polija)
2. likvidēt valstu neatkarību – izveidot Federālu Eiropu, kur ES pārdala nevis 1% IKP kā patreiz, bet gan 30-50% kā patreiz nacionalo valstu budžeti, un tad attiecīgi ar šo naudu mazināt atšķirību un “Latvijas pavalstī” sataisītu ceļus (ne jau visus, bet tos, kas ES komisāram šķiet ekonomiski pamatoti), un maksāt šajā pašvaldībā skolotājiem tādas pat algas, kā Vācijā.

Kamēr netiks izvēlēts un ieviests viens no šiem, tik ilgi Eirozonā būs nestabilitāte. Bet … vai mēs un citas valstis grib atteikties no savas valsts suverenitātes dēļ Eiro stabilitates? Domaju, ka Vienotība grib, bet Vācijas iedzīvotāji negribēs – kāpēc viņiem apmaksāt bāņus Latvijā un maksāt algas Latvijas skolotājiem? Respektīvi – pat ja tas notiks, tas nenotiks drīz. Un arī Latvijā – eirooptimisti var pamatot, ka caur ES dalības referendumu mēs apstiprinājām līgumu, un tajā ir apsolījums ieviest Eiro. Bet mēs neesam balsojuši par suverēnas Latvijas likvidēšanu un iestāšanos federālā valstī.

Neticu, ka Eiro izgudrotaji šo problēmu nesaprata. Neticu, ka Vienotība šo problēmu nesaprot.
Domaju ka Vienotības politiķi cer mūs caur aizmugures durvīm iedabūt Eiropas Federācijā (pamatojums kā parasti – vai nu EF vai KF un jūs jau paši redzat, ka tas nepieciešams Eiro stabilizācijai)
Savukart Vācijas politiķiem mērķis ir pilnīgi cits – atvērt tirgu, caur Eiro turēt vajākās dalībvalstis bezpalīdzīgā situācijā – Vācija iegūst tirgu, bezmaksas darbaspēku, aizdod naudu atkarīgajai valstij uz procentiem un katrā nākamajā finanšu krīzē var pakomandēt parādu jūgā iesaistīto valsti – piemēram noprivatizēt kādu vērtīgu aktīvu (kā Grieķijas gadījumā)

+4
-3
Atbildēt

4

    Signija Aizpuriete > Ansis 06.06.2013. 00.00

    ——-Edgars Avotiņš Ir viens jautajums, ko valdošā elite izvairās atklāti atbildēt! Šo tēmu Rēdera raidijumā šovakar pēdējās minūtēs nedaudz ieskicēja Banku Augstskolas pārstāvis. Un tas ir:
    (..)
    Īsumā tas ir apmēram šādi:..
    ============================================================================
    Īsumā, jeb topošās Eiropas federācijas kontekstā (4 Reihs-?) – tas ir arī šādi:

    “Есть важнейший социальный закон: единство большой страны имперского типа возможно только при условии превосходства метрополии над окраинами, интегрирующее ядро должно укреплять в первую очередь самое себя. В Советском Союзе поступили наоборот, нарушив фундаментальные законы управления. Западный мир пошел по пути укрепления собственных метрополий. И добился успеха.”

    Сверхобщество и процесс глобализации. Интервью Александра Зиновьева
    http://gtmarket.ru/laboratory/publicdoc/2007/2490

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ansis 06.06.2013. 01.37

    Precīzi!

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ansis 06.06.2013. 09.49

    Neizlasīju visu, bet par to ceļu kvalitāti vainīgi esam mēs paši, jo nesekojam šo ceļu būvniecībai. Kur tad ir tie ceļu inženieri, kuri plānojot atļauj izmantot asfaltu, kurš nesatur vajadzīgās piedevas. Tāpt tiek uzklāts asfalts plānā kārtiņā- cik ilgi tāds turēs? Vai pāris gadu.
    Ne jau eiropa mums tos ceļus taisa un ne par tādām milzu cenām kā tas ir par 1 km ! Es delegācija te atbrauca un bija šokā, jo paši izmetam naudu būvnieku kabatās, kuras piebriedušas no Eiropas līdzfinansējuma nozagšanas. paši zog un veic sliktus būvdarbus, bet vaino Eiropu!
    Atvaino, kur tad gatavo tos labos inženierus un kādās fakultātēs un pie kādām studiju kvalitātēm. Vai mēs esam sakārtojuši paši augstāko izglītību? Tas, ka dakterus sagatavo vairāk nekā mums nepieciešams gan ir fakts, un tāpēc jābeidz pašiem arī turpmāk čakartēt augstāko izglītību un lieku valsts naudas izmešanu priekš divām dakteru augstskolām, jo darba viņiem šeit nebūs, bet tas ir pašas Latvijas darbs, ne ES!
    Pašiem ir jāsakārto sava valsts, lai nauda netiktu izmesta nelietderīgi! Ne jau Eiropa tur vainīga. redzēsim ko izdarīs Vjačeslavs, jo viņam droši vien arī traucēs tie profesori, kuriem ši augstākā izglītība ir labs bizness.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Ansis 06.06.2013. 10.34

    Neizlasīju visu, bet….
    ===========================
    Klasiski.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Sanšains 05.06.2013. 19.19

http://img855.imageshack.us/img855/6045/streipsindianiseurolr1.png
Nupat LR1 Streips pusstundu sarunājās ar Daci Kalsoni, Finanšu ministrijas Eiro projekta vadītāju. Viņa bija atnesusi igauņu euro monētas, kuras tad nu abi apjūsmoja un teica, ka arī latviešiem būšot ļauts uz euro naudiņām uzlikt savus simbolus. Nu, vai nav aizkustinošs tāds bērnu prāts?

Gluži kā Okeānijas un citi indiāņi, kuri arī taču priecājās, kad eiropieši viņiem iedeva stikla pērlītes.:)

+4
-5
Atbildēt

7

    andris902 > Sanšains 05.06.2013. 20.24

    ….Hari….izrādās, Tu esi Latvijas simbolu nīdējs!…te nu bija patriots!….cik no eiropiešiem Latvijas latu rokā turējuši, redzējuši, novērtējuši?….tagad ar latviešu “Mildu” varēsi iepirkties un Latviju prezentēt visā Eiropas savienībā un aiz tās robežām…un latviešu “Milda” ieguls katra eiropieša naudas maciņā…
    …Tev tas šķiet nepieņemami?….Tavas patriota jūtas aizskaroši?…kaunies par to?…

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > Sanšains 05.06.2013. 20.50

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 05.06.2013. 22.29

    Zane –

    Eurofani parasti uzstājas kā tie caur un caur racionāli domājošie, kuri zina saskaitīt pat tos dižos ietaupījumus, kas ceļotājiem būšot, izpaliekot naudas mainīšanai.

    Bet tad kādā brīdī – kad pienāk pusnakts un arī karietes pārtop ķirbjos – piepeši tie paši eurofani gatavi pārvērsties par šķebīgā sentimentālismā peldošiem “simbolu” mīļotājiem.

    Manā izpratnē tie uz euro naudām uzlikt atļautie Latvijas simboli ir tikai ķēmīgs surogāts. Surogāts gan mūsu patiešām skaistajai naudai, gan neatkarībai, gan jēgpilnai, godīgai diskusijai par euro – tādas mums sabiedrībā nav bijis un acīmredzot nebūs, ielikteņi nepieļaus.

    Varbūt Hermaņa kritizētajai elektorāta daļai šie stikliņi iet pie sirds. Man ne.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > Sanšains 05.06.2013. 22.53

    ….Hari…vai Tu melno krekliņu esi iegādājies?….:)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Sanšains 05.06.2013. 23.51

    ——
    Var jau daudz negāciju sarakstīt, taču pirmais gads EURO-zonā būs “trekno gadu” turpinājums. Process ir sācies, to jau mediju šakāļu un lapsu jūtīgie deguni fiksējuši:

    “Treknie gadi” atgriezušies arī “Lattelecom”: vadītāja alga pērn – virs ceturtdaļmiljona latu”

    http://www.pietiek.com/raksti/_treknie_gadi__atgriezusies_ari__lattelecom__vaditaja_alga_pern_-_virs_ceturtdalmiljona_latu

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

Þanis Bezmers 05.06.2013. 17.58

Tiikai uz euro! Dziļāka ES dalibvalstu integrācija ir neizbēgama. Enerģētiskās un citu neatkarību kontekstā. Krievijai spīd mazāk iespēju šiverēties brīvi pēc patikas. Tāpēc jau atņirgtā pakaļa ar zobiem tā saviļņojas.

+6
-3
Atbildēt

4

    austrisv > Þanis Bezmers 05.06.2013. 18.28

    Piekrītu, vai tad kāds neredz kā Sc līdzjutējs cenšas. Jocīgi vai ne, ka tieši krievvalodīgie ir vislielākie Ls mīlētāji un Latvijas patrioti pēc Ušakova. Vajag tik tagad referendumu un atkal krievvalodīgie steigsies atbalstīt Ls kā nacionālo valūtu. Smieklīgi, lai neteiktu vairāk…

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    Pēterītis > Þanis Bezmers 05.06.2013. 19.39

    Kad ar latu vajadzēja atdalīties no grimstošā Krievijas rubļa, Rubiks kopā ar visu interfrotes kodlu bija pret.
    Tagad, kad atgriešanās rubļa zonā tiek padarīta neiespējama, tas pats kontingents kopā ar pakalpiņiem, protams, atkal pret

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Þanis Bezmers 05.06.2013. 22.38

    aldis –

    Kāda “atgriešanās rubļa zonā”? Jums nav karsonis?:)

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    inta_s > Þanis Bezmers 06.06.2013. 08.28

    “Jocīgi vai ne, ka tieši krievvalodīgie ir vislielākie Ls mīlētāji un Latvijas patrioti pēc Ušakova.”

    Jums ir kādi dati uz ko atsaukties, kas to pierāda. Vai arī tas vienkārši ir Jūsu fantāzijas auglis?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Pēterītis 05.06.2013. 17.56

2008-2011 gados nenormāli bija sakāpuši par Ls depozītu maksātie procenti. Tas nozīmē, ka spekulanti masveidā aizņēmās Ls un mainīja pret drošākām valūtām, lai Ls parādu atdotu pēc devalvācijas un kārtīgi nopelnītu. Tāpēc vispirms tika izvērsta kampaņa par Ls devalvāciju, kurai sekoja kampaņa pret EUR. Cerībai nopelnīt uz Ls dvalvāciju, faktiski iedzīvoties uz tautas lielākās daļas rēķina tagad tiek pārvilkta strīpu.

Man personīgi prieks gan par spekulantu afēras izgāšanos, gan par afēristu izgaismošanos. Te runa nav par tiem, kuri pret EUR cīnās aiz savas muļķības. Protams, man nav zināma Ošleja sasaiste ar šādas peļņas cerētājiem, bet, manuprāt, muļķiem viņš nebūtu pieskaitāms.

+6
-3
Atbildēt

4

    efeja60 > Pēterītis 05.06.2013. 18.44

    Tu neesi minējis nevienu argumentu.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Pēterītis > Pēterītis 05.06.2013. 19.24

    Normundam Tev taisnība. Komentārā minēti visiem zināmi fakti, kuri, salikti loģiskā secībā, runā paši par sevi.
    Ja iebildumi, tad konkrēti par ko? Vai par to, ka Ošlejs tomēr varētu būt ne sevišķi gudrs?

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Pēterītis 05.06.2013. 23.57

    @aldis
    Šī afēra Latvijas budžetam izmaksāja vairāk nekā 1 miljardu!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Pēterītis 06.06.2013. 01.30

    Kas nosaka latu likmes lv? RIGIBOR! Un kas tad to rigiboru kustina? Bankas! Te mēs arī atrodam spekulantu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Sanšains 05.06.2013. 17.12

Atļaušos vēlreiz iekopēt Jāņa Ošleja pirms pāris mēnešiem rakstīto, ko, šķiet, neviens nav apstrīdējis/atspēkojis. Ignorēts gan tas ir.

“Arī latvieši [tāpat kā Kipra – Haris] vāra putru ar Kremliniem, faktiski viss LV eiro ieviešanas projekts balstās uz krievu naudu bankās.”
https://twitter.com/Oslejs/status/315871302915354624

“Ja LV neizpārdotu NĪ pret uzturēšanās atļaujām, nepiesaistītu depozītus, mēs nevarētu tā iet uz eiro. Kremliniem kabatā esam…”
https://twitter.com/Oslejs/status/315871859256209408

+4
-5
Atbildēt

0

Anatolijs K. 05.06.2013. 17.07

Lieliska, gaidīta ziņa!

+7
-4
Atbildēt

0

Ligiña Doniña 05.06.2013. 17.01

Nobela prēmijas laureāts ekonomikā Felpss:Šobrīd iestāties eiro zonā ir kā pirkt degošu mājuhttp://www.diena.lv/pasaule/nobela-premijas-laureats-sobrid-pievienoties-eirozonai-ir-tas-pats-kas-pirkt-degosu-maju-14009624

+4
-7
Atbildēt

1

    Una Grinberga > Ligiña Doniña 05.06.2013. 23.56

    @IvarsA
    Nobela prēmijas laureāts Krūgmens arī komentē par Latviju – viņa modelis ir globāli izgāzies un Latvijā vēl nav spēris ne kāju! :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Sanšains 05.06.2013. 16.46

Roberts Zīle:
“Ir grūti paskaidrot sabiedrībai, kā tas ir Igaunijā, kāpēc viņiem jāpalīdz grieķiem, kuriem minimālā alga ir augstāka nekā igauņiem vidējā. Tas pats attiecas uz Latviju. Jāmēģina paskaidrot šīs lietas, nevis rādīt kuģi, es atvainojos. Jūs esat redzējusi Rimšēviča kuģi no prezentācijām? Viņš atnāca uz NA ar tādu milzīgu tankkuģi, kuram apakšā dzeltena laiviņa ar Latvijas karogu – ka mēs uzkāpsim uz kuģa, un tur viss labi būs. Nu redziet, ja ar šādu argumentāciju braukā, tas nodara kaitējumu.”
http://www.ir.lv/2013/3/28/zile-netaisisim-latvija-mazo-krieviju

Zīle tātad pat ATZĪST faktu, ka Igaunija maksā Grieķijai. Nu, jā, bet tas jau nekas, galvenais ir mācēt paskaidrot, kāpēc tas ir godīgi, labi, sakarīgi un racionāli.

Jāskaidro centīgāk un efektīvāk – droši vien arī tā publikas izpratne taču ir “smagi jāizcīna”.:)

+4
-5
Atbildēt

6

    austrisv > Sanšains 05.06.2013. 16.54

    Naudu jau nedod Grieķijai tāpat vien par skaistām acīm. Naudu, liekas, ka katru gadu tajā fondā jāiegulda Latvijai ap 20 milj Ls. Šī nauda tiek tikai aizdota uz procentiem. Latvija jau nav komercbanka, kuras parādus norakstīs vismaz daļu. Grieķija jau samazina savu budžeta deficītu , jo citādi tai vairs neaizdos. šaubīgi vai 20 milj Ls gadā ir vairāk fondā nekā mēs katru gadu zaudējam no konvertācijas vien.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > Sanšains 05.06.2013. 17.09

    Eiro vajag Rimševicam, jo savādāk nevar izskaidrot acīmredzamu faktu ignorēšanu. Lai euro lobiji nosauc kaut vienu pozitīvu piemēru mazai valstij, kāda ir Latvija, kas būtu veiksmīga euro zonā. Tādas nav! Kādam āzim jābūt, lai dotos lekt bedrē, kur visi jau ielekušie no apakšas kliedz-nelec!

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Sanšains 05.06.2013. 17.12

    Bet, tu sevi muļķo vai kādu citu ?! Kas tad tos parādu kalnu atdos un galvenais kā ? Ja nu vienīgi Grieķu klintis iztirgotu, bet ar to jau arī par maz būtu…Kādi procenti ? Procenti tiem aizdevumiem ir mazi, lai izvairītos no aizņemšanās torgos par ausgtiem procentiem…var sanākt, ka LV aizņemās pa 4-5%, bet tad aizdod grieķiem uz 2-3% vai vēl mazāk % caur ECB un beigās finansē citus un arī augļotājus ! Latviešiem ir viens baigais netikums, sevišķi, ja ņem vērā, ka esam Ziemeļu tauta – līst pa priekšu dažādās avantūrās un izpildit dažādu svešu kungu pavēles…vēsture ir pilna precedentiem, bet kā nemācāmies, tā nemācāmies !

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    austrisv > Sanšains 05.06.2013. 18.25

    Bet igauņiem iet labi, un igauņi ir ar labu kredītreitingu atškirībā no mums, jo ievēlējām zagļus, kuri izzaga valsti un arī tagad nesaprotam, ka tikai vinnēsim, bet latvietis jau ir viensētnieks, kurš nesaprot, ka cits jau atkal lūr gar sētu lai mūs savāktu pie rbļ, jo pasaule globalizējas gribam to vai negribam. Mums ir tikai divas izvēles: rietumi vai austrumi, jo atrodamies pie matuškas , kas mums nekad miera nedos. Par tādu ekonomiku kā igauņiem varam tik sapņot. Arī Lietuva iestāsies drīz, ja spēs sekot Mārstriktas kritērijiem. Mazliet viņi gadus divus atpakaļ tikai nedaudz pārsniedza inflācijas koeficientu un viņiem atteica, bet mēs jau atkal gribam būt muļķi- vismaz te strādā daudz tādu provokatoru, kuri negrib pieļaut to, ka esam izrāpušies no bedres, kurā veiksmīgi mūs iegrūda lablatvieši.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Sanšains 05.06.2013. 18.38

    Igaunijā viss sāk iet uz leju.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    inta_s > Sanšains 05.06.2013. 19.42

    http://spektrs.com/video/eiro-ieviesana-latvija-nav-ekonomiski-izdeviga/

    Eiro ieviešana Latvijā NAV ekonomiski izdevīgi

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

Ligiña Doniña 05.06.2013. 16.16

Viedoklis. Absolūta taisnība. Lats ir instruments ar kuru var vēl regulēt procesus. Tā zaudēšana ir faktiska neatkarības zaudēšana ar visām izrietošajām sekām. Latvijas problēma nav lats, bet ražošanas un eksporta trūkums. Gribu paskatīties kādu dziesmu dziedās visi eiro aizstāvji pēc gada, diviem. Cik lielu pienesumu tas būs devis LV? Varu saderēt, ka kauks: bet kā mums bija zināt, ka cenas būs augšā un algas vecās…….. Jā, Kremļa čekistiem nepatīk, ka LV atdodas Briselei nevis Maskavai….tīri politiski. Bet mums pašiem jākustina galvas ko saražot, gan priekš krieveļiem, gan vāciešiem. “Divas čūskas, abas melnas….” Rainis, “Daugava”. Vēsture atkārtojas!

+4
-6
Atbildēt

9

    lismanis > Ligiña Doniña 05.06.2013. 16.21

    “regulēt procesus”.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Ligiña Doniña 05.06.2013. 16.24

    @Ivars
    1) Kad pēdējo reizi ar latu ir regulēti kādi procesi?
    2) Pieņem, ka ir pagājuši 1-2 gadi un vari dziedāt jau dziesmu tagad – algas ir mazas, bet cenas augstas!

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > Ligiña Doniña 05.06.2013. 16.57

    Nasing. Ar latu varēja un var regulēt procesus krīzes laikā ja būtu galvas uz pleciem un attiecīgi reaģēt. Un “tā” krīze nebūs pēdējā. Islande parādija, kā tas darās, un ir uz kājām. Aizņemties esot eur zonā vairs nevarēsim, jo to var valstis, kas tur nav un to izgudroja tās valstis, kas tur bija:). Slovēnija, bagātākā A Eiropas valsts,A kredreitings,bet nespēj pārdot eiro-parādzīmes-te nu bija “lēti kredīti eirozonā” Pievienošanās eiro padarīs parāda apkalpošanu lētāku par 900 m EUR???, tās ir galējas muļķības. Te jums palasīšanai:http://www.liaa.gov.lv/files/liaa/attachments/02_j.hermanis.pdf

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    janis17 > Ligiña Doniña 05.06.2013. 17.15

    Mums ir ideāls piemērs – Igaunija. Tur visu var redzēt tieši mūsu izmēra modelī!

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > Ligiña Doniña 05.06.2013. 20.51

    Euro ir lielo, ražojošo valstu valūta, pārējās tiek slauktas. Igaunijā ir skumjš skats, parunā ar saviem igauņu draugiem, vai radiem, vai uzņēmējiem, ja tādi ir.. http://www.diena.lv/latvija/zinas/eiro-ieviesana-dzivi-igaunija-padarijusi-dargaku-13954282

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Ligiña Doniña 05.06.2013. 23.53

    @IvarsA
    Igauņu draugi, radi un paziņas noteikti pastāstīs, kā tad ir tai makro līmenī! :)

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > Ligiña Doniña 06.06.2013. 00.55

    DK,SE, GB, un lielie iekš Eur zonas exportē un pelna. Atrodi likumsakarības.
    https://twitter.com/Janis_Hermanis/status/341930710191456256/photo/1

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Ligiña Doniña 06.06.2013. 08.56

    @Ivars
    Un ka pelna? Mēs pelnam gan uz EURo, gan ne-EURo zonā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > Ligiña Doniña 06.06.2013. 09.18

    “Igauņu draugi, radi un paziņas noteikti pastāstīs, kā tad ir tai makro līmenī! :)”

    Makrolīmenī varas partijas ir pakāsušas vēlēšanas – t.sk. tāpēc, ka bez “makrolīmeņa” neko citu negrib redzēt.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 05.06.2013. 16.13

Lielie eiro pretinieki, atcerieties, ka nav jau eirozonas valstis tik stulbas, lai pieņemtu vēl vienu valsti, kuru pēc kāda laika vajadzēs glābt! Ja jau ir stingrs “jā”, tad tam ir iemesls. Visas ES vai/un eirozonas valstis, kas ievēroja Māstrihtas kritērijus, bez jebkādām problēmām pārdzīvoja krīzi!
Eirozona ir iespēja iegūt stabilitāti, bet tā to negarantē, jo valsts vadībai ir pašai jāstūrē kuģis pareizā virzienā! Fiskālās disciplīnas likums un ECB garantijas lielajām bankām ir ļoti spēcīgi priekšnosacījumi, kas mazina iespējamos riskus!

+8
-5
Atbildēt

4

    inta_s > Una Grinberga 05.06.2013. 16.18

    Redzot cik cītīgi mēs izpildam visas Briseles komandas un ar kādu pacietību esam gatavi upurēt simtiem tūkstošu cilvēku lai tikai saglabātu lata kursu pie eiro – jā, nešaubos ka viņi ir pārliecināti par mums ka pieņemsim visus sūdus ko mums gāzīs virsū.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    austrisv > Una Grinberga 05.06.2013. 16.48

    Viedokli, ko tad tu būtu ieteicis, kad Dombrovski ielika pie tukšas valsts kases. Devalvēt Ls? Ko tas dotu- vai no tā rastos nauda, kura stolaik vispār nebija ko izmaksāt.
    Kā tad tu domāji varētu izklūt no krīzes- maksājot arvien lielākas algas un aizņemoties, kamēr vairs neko nedod, kā tas ir ar Grieķiju vai Kipru. Atškirība gan tikai viena, jo abas šis valstis ir Eirozonā un tāpēc tās glābj- jo kam vajag EURo zonu šupināt. Taču, kas notiktu ar Latviju, ja neviena valsts tai vairs neaizdotu vai aizdotu par milzu procentiem kādu brīsniņu ilgāk? Vai tad tik mēs nebūtu spiesti atdot par sviestmaizi krievu biznesmeņiem kam biezs maks visu valsts ražošanas asinsriti: Latvenergo, Latvijas dzelzceļu un mežus par dempinga cenām, jo naudu taču vajadzētu steigā gan pensionāriem, gan skolotājiem, ārstiem utt!
    Un tālāk, ko darītu tālāk, kad viss būtu izpārdots? Kur tad rautu tās lielās algas?

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Una Grinberga 05.06.2013. 18.35

    Jā, vajadzēja devalvēt, devalvācijas rezultātā rodas nauda. Nezināji?

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    inta_s > Una Grinberga 05.06.2013. 19.11

    Latvija atrodoties ārpus EURO zonas un bankrota priekšvakarā – aizņēmējas lētāk kā Grieķija kas bija bankrota priekšvakarā bet atradās EURO zonā.
    Kas attiecas uz to aizdošanu lai citu glābtu, tad Itālijai jāaizņemas uz 7 % lai aizdotu uz 3% Spānijas glābšanai. Uzminiet kas sedz starpību – Itālijas pilsoņi. Viens nabags aizdod citam nabagam un dzen viens otru lielākos parādos. Manuprāt eurozona ne tuvu nav atrisinājusi parādu krīzi kas turpina to turēt recesijā – visu laiku tiek pasista parādu bundža uz priekšu, bet tas nav risinājums.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

Sanšains 05.06.2013. 15.53

Ziedonis kādreiz rakstīja par vardītēm:
Lēksim bedrē, lēksim bedrē, redzēs, kas mūs ārā vilks!

Pirmo plāna daļu sekmīgi esam izpildījuši. “Smagi izcīnījuši”.:)

+6
-6
Atbildēt

9

    Una Grinberga > Sanšains 05.06.2013. 15.59

    Un kāpēc ne? Pārējās valstis jau ir sametušas dienvidu valstīm!

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 05.06.2013. 16.03

    Kurš metīs Slovēnijai un Slovākijai? Man šķiet, mēs pagūsim tieši laikā.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    inta_s > Sanšains 05.06.2013. 16.04

    Nav tādas naudas kas spētu izglābt Itāliju, Spāniju un Franciju – pat ja jāglābj kāda no viņām atsevišķi – kur nu vēl ja kopā.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    austrisv > Sanšains 05.06.2013. 16.05

    Lai samazina tēriņus!

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 05.06.2013. 16.07

    Bet –

    Pareizi, tur jau tā “sāls”. Lai tad VISPIRMS samazina, lai VISPIRMS novērš euro sistēmas nepilnības un ielaistās kaites, un tad pievienosimies.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    inta_s > Sanšains 05.06.2013. 16.11

    Lieta tāda ka šī parādu krīze jau neradās vienā dienā kā no zila gaisa. Nē, tā radās augot un augot parādam un % maksājumiem un pārfinansējot un atliekot utt. Līdz beidzot tiek sasniegta kritiskā masa. Un kad tas notiek tad sanāk jālūdz norakstīt šie parādi, bet kā to dara tā cieš aizdevējs. Piemērs redzams bija Kiprā. Norakstīja 50% Grieķu parāda un Kipra bija iegādājusies veselu lērumu ar Grieķu parādu zīmēm kuras ar vienu rokas vilcienu bija izmetami papīrīši – bezvērtīgi. Un tad ko? Aizņēmās no cilvēku kontiem naudu un pateica ka tā turpmāk darīs EURO zonā.
    Tā tas bija.

    Pie tam ja padomājam tālāk, mūsu ekonomikas attīstība virzīta un balstīta uz eksportu – kas notiks kas visas tās valstis samazinot tēriņus mazinās importu un nodarbosies ar protekcionismu? Ko tad mēs darīsim tai EURO zonā?

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Sanšains 05.06.2013. 16.13

    skuju viņi tev samazinās, viņi novilks eirozonu uz grunti kopā ar visiem Latvijas eirooptimistiem un pesimistiem. Es ieteiktu uzkrājumus krāt Norvēģijas kronās.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Sanšains 05.06.2013. 16.14

    @Haris
    Ir izdarīts ļoti daudz. Iestāties 2014.gadā būs daudz drošāk nekā 2008. vai 2011.gadā.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Sanšains 05.06.2013. 16.39

    Un galu galā Francijai, Itālijai….bet latvieši jau var – karot I un II p.k. 3 dažādās armijās, piedalīties revolūcijās un atstrādāt katorgās, apgādāt citus ar darbaspēku – kāpēc, lai beigu beigās nepiemestu kādu artavu citu va;stu dzīves līmeņa noturēšanas labad – mums jau tas tāds reti augsts :)

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

oktanvis 05.06.2013. 15.52

Būtu interesanti uzzināt kādā valūtā Euro pretinieki uzglabā savus uzkrājumus. Nez vai izvēlas Krievijas rubļus, vai tomēr drošības labad pietur Euro?

+10
-5
Atbildēt

14

    Sanšains > oktanvis 05.06.2013. 15.56

    Kritizēt sasteigtu pievienošanos euro drīkst tikai tie, kuriem rubļi?
    Piedāvāt samazināt deputātu algas drīkst tikai tāds deputāts, kurš pats priekšlikuma izteikšanas brīdī jau brīvprātīgi ir atteicies no daļas savas algas? Mudināt diversificēt gāzes tirgu drīkst tikai tāds cilvēks, kurš nedz tieši, nedz netieši neizmanto Krievijas gāzi?
    Utt.

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    inta_s > oktanvis 05.06.2013. 15.58

    Laikā kad gan Latvijas Bankas prezidents, gan Latvijas Republikas prezidents, gan Latvijas Republikas ministru prezidents, gan Latvijas Republikas Finanšu ministrs atklāti darbojas lai grautu uzticību Latvijas Republikas latam deklarējot ka vienīgā nākotne ir aizstātu to ar citu valūtu – jābrīnās vispār ka kāds vēl turās pie lata. Bet turās.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > oktanvis 05.06.2013. 16.03

    @Haris
    Pats saprati, ko pateici? – Cilvēki glabā savus mūža uzkrājumus valūtā, kurai neuzticas un paredz, ka drīz pazudīs no zemes virsus!

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > oktanvis 05.06.2013. 16.19

    Nasing Spešal –

    Visa elite ar Rimševicu un Dombrovski kā ar buldozeru jau gadiem stūrē uz euro. Lats ir absolūti rigidi piesaistīts euro. Kā gan šādos apstākļos prasīt kaut ko līdzīgu atbildībai no kritiķiem, kuri naudu glabā euro valūtā? Ja mainītos “spēles noteikumi”, tad glabātu.

    Ja Rimševicu nomainītu pret cilvēku, kurš strādātu Latvijas interesēs, nevis ir tikai Frankfurtes ieliktenis, veidotos jau cita situācija un perspektīva.

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    oktanvis > oktanvis 05.06.2013. 16.20

    Haris Runa ir par to, ka lielākā daļa LV iedzīvotāju savus uzkrājumus veido tieši Euro, tātad savā “individuālajā krekla” līmenī atzīstot Euro priekšrocības, bet aptaujās, dažādu apsvērumu vadīti , pauž kaut ko citu.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    lismanis > oktanvis 05.06.2013. 16.28

    Haris,

    Principā manā skatījumā mums ir izvēle starp Frankfurtes vai Maskavas ielikteni. Es izvēlos Fraknfurtes. Variants “Latvijas interesēs” neeksistē. Jeb drīzāk – Latvijas interesēs ir Fraknfurtes ieliktenis.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > oktanvis 05.06.2013. 16.37

    Kaspars –

    Neredzu pretrunas. Ja pašlaik lats ar savu stingro piesaisti euro faktiski IR euro, tad vienīgais iemesls neturēt naudu euro būtu kāda īpaša uzticība mūsu banku vadītājiem un pārraugiem.:):)

    Jebkurā gadījumā man kaut vai “status quo” šķiet labāks par niršanu tumšos ūdeņos ar izredzēm lauzt sprandu. Nu, nepavisam taču nav skaidrs, cik ilgi turpināsies un ar ko beigsies tās eurozonas valstu krīzes.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > oktanvis 05.06.2013. 16.40

    Svins:
    Variants “Latvijas interesēs” neeksistē
    ======================================
    Jā… Arī 1988., 1989., 1990. gadā bija ļaudis, kuri teica tā. Ka pietiekami un laba galvenais – reāla – esot “autonomija PSRS sastāvā”.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    lismanis > oktanvis 05.06.2013. 16.49

    Haris,

    ja jau mēs tik tālu esam aizrunājušies, tad arī vēl 19.gs. sākumā, 20.gs. beigās, ļoti maz kam šķita nopietna Latvijas neatkarības ideja. Sauklis toreiz bija “Par brīvu Latviju brīvā Krievijā”. Tikai vēlāk, kad Padomju Krievija parādīja savu patieso seju, tika nopietni uzņemta ideja, ka Latvijai ir jābūt neatkarīgai. Bet manā skatījumā tas nepadara šo ideju nopietnāku pēc būtības, vienkārši nebija citas izejas.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > oktanvis 05.06.2013. 16.54

    Svins –

    OK, tad pēc analoģijas sanāk: atkal par neatkarību mēs varēsim runāt vien tad, kad euro projekts būs parādījis savu īsto dabu tā, ka vairs nebūs, kur sprukt. Līdz tam cerēsim, ticēsim un mīlēsim.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    lismanis > oktanvis 05.06.2013. 16.55

    Haris, bet ja reiz “nepavisam taču nav skaidrs, cik ilgi turpināsies un ar ko beigsies tās eurozonas valstu krīzes”, tad kāpēc Tu tomēr turi savus uzkrājumus eiro? (jeb precīzāk – kāpēc “Kritizēt sasteigtu pievienošanos euro drīkst tikai tie, kuriem rubļi?”)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Sanšains > oktanvis 05.06.2013. 16.56

    Svins –

    Tāpēc, ka mūsu finanšu sistēmu diriģē Frankfurtes ieliktenis un tā gandrīz, gandrīz ir jau daļa no euro zonas. Tātad PAŠLAIK vienkārši nav starpības, vai arī – atceroties arī FKTK sarūpētos piedzīvojumus – varbūt varētu būt pat sliktāk.

    Euro kritiķi kā iespējamību piedāvā vai nu saglabāt šo “gandrīz, gandrīz” atšķirību vai arī tomēr pat uzdrīkstēties reiz sākt stāvēt uz savām kājām.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    lismanis > oktanvis 05.06.2013. 17.13

    Haris,

    es domāju, ka par neatkarību (jeb precīzāk – suverenitāti) mēs varam arī vairs nerunāt. Nedaudz šaubos, ka mums vispār tā kādreiz ir reāli bijusi. Varbūt izklausās nedaudz nihilistiski, bet domāju, ka tāda diemžēl ir realā situācija. Šajā globālajā pasaulē Latvijas neatkarība ir ilūzija. Mēs dzīvojam Eiropā (par laimi). Un mūsu vienīgā izvēle ir vai nu dzīvot Eiropā vai Krievijā.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    efeja60 > oktanvis 05.06.2013. 18.31

    Man nav uzkrājumu, visus uzkrājumus noēd Dombrovskis caur nodokļiem.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

Ojārs 05.06.2013. 15.41

nākamajā gadā var pieaugs līdz 2,1%, ko galvenokārt izraisīs …. un elektrības tirgus liberalizācija
———————————-
Tas gan jauki. Baigi labi, ka ir tāda “liberalizācija”.

+3
-2
Atbildēt

5

    austrisv > Ojārs 05.06.2013. 16.03

    Skaidrs, ka labi, jo tad uzreiz nāks gaismā cik mūsu elektrība maksā EUR un cik tā maksā ES dalībvalstīs- būs lieliski salīdzināt arī citu preču cenas!

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ojārs 05.06.2013. 16.10

    un pēc tam pa virsu tirgus cenai būs OIK

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Ojārs 05.06.2013. 18.30

    nulle, tas vien pierāda, ka Latvijā nevalda ne liberālas, ne labējas partijas, bet plutokrātijas kabatas vaukšķi. Obligātais iepirkums ir kreiss pasākums by default, un Latvijas gadījumā kārtējais kreisums bagātnieku interesēs.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Ojārs 05.06.2013. 18.41

    nulle Kaut kādi obligātie iepirkumi nav nekāda liberalizācija, bet tirgus kropļošana
    ————–
    Kas tev par darīšanu. Īrijā taču viss ir daudzreiz labāk… :)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Ojārs > Ojārs 05.06.2013. 18.43

    Bet Skaidrs, ka labi, jo tad uzreiz nāks gaismā cik mūsu elektrība maksā EUR un cik tā maksā ES dalībvalstīs- būs lieliski salīdzināt arī citu preču cenas!
    ——————-
    tas tiek darīts, lai mums būtu vieglāk cenas no latiem uz eiro pārrēķināt? :))))

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

inta_s 05.06.2013. 15.33

Valsts neatkarība ir lielā mērā saistīta ar tās ekonomisko neatkarību, kuru regulē caur fiskālo un monetāro politiku. Mēs būsim atdevuši monetāro politiku ārējam spēkam, kur reālas ietekmes mums nebūs. Sakot – še – mēs nezinām ko ar to darīt, jūs labāk mācēsit ar to rīkoties. Nu tad turpmāk protams var cerēt ka tās lielvalstis domās un rīkosies mūsu interesēs nevis savās. Tā ir neatkarības zaudēšana un tur nav nekāda sakara ar identitāti – tīri ekonomiski zaudējam savu neatkarību. Vēl paliek fiskālā politika, bet cik saprotu tad to jau arī daļēji regulē Brisele un vai pilnībā pārņem tas vēl jautājums. bet varam pie tā nonākt ka mūsu valsts galveno likumu – tas ir – likums par budžetu tiek saskaņots Briselē. Tad būsim pilnībā ekonomiski okupēti un atdevuši savu neatkarību citu rokās. Kā viņi ar to apiesies – tas jau vairs nebūs mūsu spēkos ko lemt.

+4
-8
Atbildēt

6

    austrisv > inta_s 05.06.2013. 15.38

    Beidz, jo Ls tāpat ir piesaistīts EURo! Tā kā tas viss ietekmēs mūs vienmēr, bet vinnēsim, jo naudu nevajadzēs konvertēt.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    aldis73 > inta_s 05.06.2013. 15.44

    100x lielāka iespēja, ka mūsu pašu bāleliņi salaidīs visu ekonomiku tūtā, kā to izdarīja Kalvītis. nekā eiro paliks par tualetes papīru. visi lata aizstāvji tādi saimnieki, ka tik nu turies. tikai 20 gadi ir pierādījuši, ka labāk lai mūsu eiropa pārvalda, nekā mēs paši sevi. nu nemākam mēs saimniekot. ne jau velti visiem uzskrājumi visādās citādās valūtās, tikai ne latos. :)

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    austrisv > inta_s 05.06.2013. 15.48

    Renegāts, lūk, kam var piekrist, bet tie Ls aizstāviji faktiski ir kremļa politikas aizstāvji- tāpēc tik izmisīgi raud, jo ne jau Ls šiem žēl, bet gan ietekme, ka varētu turpināt izlaupīt mūsu mazo valsti caur bankām Parekss, Krājbanka, Liepājas metalurgs un gan jau vēl ka spadomā. Vienreiz pietiek, jo tagad mūs stingrāk kontrolēs ES un neļaus tā laupīt visādiem 20% procentniekiem un citiem mēsliem.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 05.06.2013. 15.49

    Ar Latvijas Bankas neizdarību nav jālielās kā argumentu:
    http://youtu.be/elKMeMcXgmw?t=1h4m34s

    Latvijas Republikas Latu var izmantot daudz veiksmīgāk lai attīstītu mūsu ekonomiku.

    Kas attiecas uz to kas notiks ieviešot EURO tad imports pieaugs no euro zonas valstīm straujāk kā eksports kas rezultēsies pieaugošā budžeta deficītā:
    http://youtu.be/elKMeMcXgmw?t=1h18m27s
    varam tikai cerēt ka nesasniegs tādu līmeni kā citām eurozonas valstīm kas nu ievilktas nebeidzamā parādu jūgā jo kad ir euro tad tik tiešām nav citas iespējas kā aizņemties un to aizdevējiem zinot % likmes pieaug. Devalvācija nevienmēr ir sliktākais scenārijs.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 05.06.2013. 15.51

    Nu ja Jūs atklāti deklarējiet ka iestājaties par Latvijas Republikas neatkarības zaudēšanu ar argumentu ka ārēji vadītāji labāk mācēs rīkoties ar šo zemi, tad protams diskusija šeit beidzas.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > inta_s 05.06.2013. 16.33

    “bet tie Ls aizstāviji faktiski ir kremļa politikas aizstāvji- tāpēc tik izmisīgi raud” – Bet, vai Tu varētu plašāk šo domu pērli izskaidrot?

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 05.06.2013. 15.32

Te arī ir viena ziņa tiem, kas tik ļoti priecājas par eUro

http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/119823/portugalu-ekonomists-aicina-savu-valsti-pamest-eirozonu

+4
-5
Atbildēt

4

    austrisv > kristaps_drone 05.06.2013. 15.44

    Cinīt, tādi ekonomisti pat ar nobela prēmijām kļūdas, ja valsts ir tupikā, un Portugāle tādā ir. Portugālei ir problēma sar ražošanu, jo ķīniešu preces ar savu lētumu izkonkurē visu pat Portugāles labo apavu ražošanu. Portugālei un visai ES būs problēmas, ja ķīniešu preces turpinās par lētu naudu ieplūst ES. Mūsu ražošana ir dārga gan soc garantiju dēl, gan arodbiedrību dēļ- tāda ir nākotne, bet ne jau valūtas dēl, kura ir tikai norēkinu vienība lielajā Es tirgū. Mazas valsts valūta vienalga ir jāpiesaista lielākai valūtai, jo tik daudz preču mums ir jāieved, jo mūsu valstī vien ap 2 milj iedzīvotāju, bet lai kaut cik sev saražotu nepieciešamo preču dažādību nepieciešams 5-6 milj iedzīvotāju liels tirgus- to aŗī saka ekonomisti.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    oktanvis > kristaps_drone 05.06.2013. 15.48

    Nez vai eskudo vai “ne-Euro” atbalstītājiem patiks ekonomista atzinums:
    “Valstij nepieciešamas investīcijas. Labākais veids, kā iedrošināt investorus, ir devalvēt valūtu,” pārliecināts Amarals.
    Tikko Latvijā tiek palaistas baumas par devalvāciju, tie paši ne-Euro atbalsītāji drāž uz banku vai naudas mijēju kantori, atbalstot šo biznesa paveidu. Kad baumas norimst un lati makā nav palikuši, jāiet uz banku vēlreiz, kas laipni samainīs Euro pret latiem un uzvārīsies 2x.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    austrisv > kristaps_drone 05.06.2013. 15.55

    Portugāle ir valsts, kura uzplauka tieši Euro zonā, jo saņēma milzu līdzekļus no ES struktūrfondiem.
    Labi būtu, ja grieķi izstātos no Eirozonas. Tā gan būtu priecīga ziņa, bet nav slikti, ja to pamestu labprātīgi Portugāle.
    Vismaz tās PIG valstis būtu labs atslogojums Eirozonai.

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    lismanis > kristaps_drone 05.06.2013. 16.00

    nē, nu jā, ja tu gribi gada sākumā saņemt, pieņemsim, 100 latus, un tevi apmierina situācija, ka gada beigās tu par šiem 100 latiem vairs nevari izdzīvot (nopirkt to pašu, ko sākumā), tad to var darīt.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

austrisv 05.06.2013. 15.29

Vēl nav zināms, kas patiesi ir nodevējs?

+4
-3
Atbildēt

1

    Aivars Krauklis > austrisv 05.06.2013. 16.42

    Kas nu ko nezināt – neatceramies, kā visas Krievijas tv pēķšņi ņēmās mūsu latu aizstāvēt pret eirokrātiem?

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

inta_s 05.06.2013. 15.24

Pašreiz EURO atbalsta 20,2% un pret to ir 57,2%.
Tātad 3 reizes vairāk atbalsta latu kā eiro.
https://twitter.com/Viedoklis_lv/status/342179184703066112
Ja jautājums būtu cik no tie atbalstītājiem piekrīt eiro ieviešanai ar 2014. gadu tad skaitlis saruktu vēl uz pusi.

Nu jā… partijas iet pret pilsoņiem un brīnās par mazo vēlētāju skaitu.
Darba ņēmējs iet pret darba devēju – normāli tas nav.

Žēl to gadu kas būs jāpiedzīvo ar eiro, tāpat jau būs jāatgriežas pie savas naudas. Tik žēl tā sačakarētā laika. Cerams ka vēl būs tās Latvijas Republikas pie kuras atgriezties.

Bet mums vēl daudz darāms lai savu pagalmu iztīrītu no nodevējiem:
https://twitter.com/Viedoklis_lv/status/342250453649723394

+4
-12
Atbildēt

5

    Rinalds Krûklis > inta_s 05.06.2013. 15.37

    Mums vēl daudz darāms lai IR iztīrītu no troļļiem!

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    jmaklakovs > inta_s 05.06.2013. 15.40

    Eu, vakar no rīta, pēc taviem avotiem, pret bija vēl 90%. Šodien jau tikai 57,2%. Kas par uzrāvienu! Tādos tempos jau pēc nedēļas eiro būs 100% atbalsts.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 05.06.2013. 15.54

    “Ja jautājums būtu cik no tie atbalstītājiem piekrīt eiro ieviešanai ar 2014. gadu tad skaitlis saruktu vēl uz pusi.”

    Ko tieši Jūs nesapratāt?

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > inta_s 05.06.2013. 15.55

    @nomale
    Vakarā vajadzētu būt jau 38%/53%, kas ir pēdēji SKDS dati.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Andis > inta_s 05.06.2013. 23.07

    Ušakovs Rīgas domē iedabūts. Nākamais uzdevums – pārliecināt, ka EUR nevajag.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

oktanvis 05.06.2013. 15.10

Prieks, ka naudas maiņas kantoriem skābekļa pieplūde mazināsies.

+19
-3
Atbildēt

9

    Ieva Priedenfelde > oktanvis 05.06.2013. 15.23

    Mazināsies gan, bet ne pavisam, jo 60% apgrozījums Latvijai ir ar neeiro valstīm.

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    austrisv > oktanvis 05.06.2013. 15.28

    Tad jau matemātiski iznāk pēc tevis, ka vismaz tos 40 % vinnēsim, jo līdz šim tad zaudējām 100%, jo Ls kā nauda ir tikai mums.

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > oktanvis 05.06.2013. 15.31

    Ko tad mēs vinnēsim, ja bankas jau tagad paaugstina visas komisijas. Varēsi tos eiro turēt zeķē.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    austrisv > oktanvis 05.06.2013. 15.36

    Nu un labi, jo turēšu naudu zeķē, jo procentus banka stāpat nemaksā!

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Ojārs > oktanvis 05.06.2013. 15.43

    Kaspars Prieks, ka naudas maiņas kantoriem skābekļa pieplūde mazināsies
    —————-
    bankas jau tagad ir pacēlušas tarifus visiem pakalpojumiem. Gatavošanās eiro notiek laicīgi.
    skatīt Swedbankas jauno Cenrādi

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Ojārs > oktanvis 05.06.2013. 15.44

    Bet Nu un labi, jo turēšu naudu zeķē
    ——————
    Pensiju jau Tev zeķē neizmaksās.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    austrisv > oktanvis 05.06.2013. 15.51

    tas nekas, jo izmaksās EURo un es tos izņemšu un ielikšu Eirozeķē!

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    Ojārs > oktanvis 05.06.2013. 16.01

    Bet tas nekas, jo izmaksās EURo un es tos izņemšu un ielikšu Eirozeķē!
    ——
    Būs jāmaksā par izņemšanu. Tur jau tas joks.
    Gan jau, ka pacels arī maksu par karšu izmantošanu veikalos utt.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > oktanvis 05.06.2013. 16.06

    Ja agrāk maksāja tikai biezie, kas devās uz ārzemēm, tad tagad maksās katrs pensionārs ar 100 latu pensiju.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

Ieva Priedenfelde 05.06.2013. 15.08

Svarīgi arī izmantot pēdējos gados sasniegto konkurētspējas uzlabošanos, izvairoties no darbaspēka izmaksu kāpuma atsākšanās.
=========
Ha, bauriem labklājības pieaugums nav gaidāms. Visi eiro labumi tikai miljonāriem un valdošajai kliķei. Cenas gan pieaugs, bet algas nepieaugs. Šis apstiprina eiroreālistu agrāk pausto, ka eiro ieviešana pasliktinās situāciju valstī un pasliktina iespējas ekonomikas pieaufumam. ECB skaidri norāda, ka esot eirozonā Latvija varēs konkurēt tikai ar lētu darbaspēku. Vēl pieplusojot elektrības OIK un lielos darbaspēka nodokļus, Latvija kļūst par pilnīgi bezpetespektīvu melno caurumu kopējā Eiropas brīvajā darbaspēka tirgū.

+5
-13
Atbildēt

0

austrisv 05.06.2013. 15.06

Ļoti jauka, ļoti jauka un laba ziņa tiem, kuri ir par tālāku integrāciju ES, bet tiem, kam griba smūsu valsti ieraut rbļ zonā, protams, ka tās ir lielas ciešanas!
Pagaidām ir labi un par spīti visiem provokatoriem , uz dziļāku integrāciju Eiropā!

+35
-13
Atbildēt

9

    gliters > austrisv 05.06.2013. 15.13

    Dombrovskis izskatās tīri apmierināts, ka varēs integrēties eirozonā ar visu krievu žuļiku naudu Latvijas bankās:
    http://www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/premjers-ek-bazas-par-krievijas-noguldijumiem-neietekmes-latvijas-uzaicinasanu-eiro-zona.d?id=43376449
    Ja kas, Krievijai mūs rubļa zonā nevajag, bet gan kā priekšposteni ES.

    +10
    -9
    Atbildēt

    0

    andris > austrisv 05.06.2013. 15.14

    esi galīga aita,ja neredzi tālāk par rubli jeb eiro.

    +7
    -15
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 05.06.2013. 15.22

    Pats esi auns, jo redzu tālākus labumus, kāpēc mums jābūt EUro zonā. kaut vai Latvijas EURo parāda atdošana, jo pelnam Ls , bet jākovertē uz EURo , jo parāds jāatdod EUR un tas ko ietaupīsim esot 900 00o miljoni EURO.
    Bez tam ES fondu nauda arī mums jākonvertē līdz šim uz Ls, kas pelna no tā???
    Bez tam man apriebies bija klausīties Kalvīša laikā par milzu spiedienu un vēlmi devalvēt LS!! Kas ciestu no Ls devalvācijas, ja ne nabadzīgākais un mazo algu saņēmējs, bet tie, kam joprojām bankās Ls kredītu tikai vinnētu.
    Bez tam braucu ciemos pie draugiem un radiem uz ES un man nevajadzēs konvertēt Ls uz EURo utt un kur tad vēl kredītkartes bankās no kurām tik ļoti pelna bankas pārejā no Ls uz EURo vai otrādi! vai vēl kādu labumu …
    Ak, jā un mūs vairāk kontrolēs ES banku uzraugi un tas ir labi, pat super priekš rezidentiem, jo arī par Pareksu mums nevajadzētu maksāt no nodokļu maksātāju naudas, ja mēs jau sen būtu EUR zonā.
    Patiesi priecīga ziņa beidzot pēc SC un 20% uzvaras Rīgā!

    +15
    -5
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > austrisv 05.06.2013. 15.29

    Bet, melo! No devalvācijas vismazāk zaudētu tie, kuriem nav uzkrājumu latos, tātad mazo algu saņēmēji un reālā ekonomika, iepretim milzu bezdarba pieaugumam un IKP kritumam pa 20 %, zaudētāji būtu finanšu sektors, bankas, Rungainis.

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 05.06.2013. 15.35

    Zviedrija jau nesen piedzīvoja devalvāciju un pēc tam bija strauja inflācija, kuras rezultātā cenas auga mežonīgā ātrumā, kamēr algas nespēja tikt inflācijai līdzi.
    Man nav vajadzīga Ls devalvācija,jo zinu, ka devalvācijai sekos strauja inflācija, jo dzīvojam uz ievestām izejvielām gan lauksaimniecībā(minerālmēsli , sēklas , gan rūpniecībai(degviela, izejmateriāli)- tātad izejmateriāli būs jāiepērk tāpat par dārgām cenām un preces eksportam lētākas nekļūs.
    Vai pat pārtika mums nav ievestā?

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    Ojārs > austrisv 05.06.2013. 15.50

    Bet: ietaupīsim 900 00o miljoni EURO
    ———————-
    Cik tad liels ir parāds, ja var ietaupīt 900 000 000 000 eUro?

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > austrisv 05.06.2013. 15.52

    Degvielas cena ir ap 31-35 santīmi litrā, pārējais akcīze un PVN, ja akcīzi neceļ, degvielas cenu kāpums nav būtisks, ja devalvācija sastāda 15-20% apmērā, kā tas bija nepieciešams Latvijas gadījumā. Bet pats galvenais – cilvēki nezaudē darbu un var izdzīvot, uzlabojas eksporta – importa bilance.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > austrisv 05.06.2013. 15.54

    Andrej, bet kā daudziem jenotiem ir problēmas ar nullēm. Bet, cik nulles ir miljonam? :D

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > austrisv 05.06.2013. 20.03

    …S&M…aizņemties vajag arī uzņēmējam, kurš grib investēt ražošanā, attīstīt savu uzņēmumu….ieskaties Valsts kases mājaslapā, lai saprastu, kā Latvijā sadalās kredītņēmēju grupas un kā izveidojies valsts parāds….

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

Ieva Aile 05.06.2013. 13.48

Svarīgi arī izmantot pēdējos gados sasniegto konkurētspējas uzlabošanos, izvairoties no darbaspēka izmaksu kāpuma atsākšanās.
============
Vārdu sakot,strādājošie būtu jātur uz nabadzības robežas,priekš tā uzturot lielu bezdarbu.

+11
-10
Atbildēt

4

    putekliic > Ieva Aile 05.06.2013. 14.53

    Darbaspēka izmaksu kāpumam ir jānotiek paralēli ražošanas produktivitātes un konkurētspējas kāpumam – tā ir tā doma.

    +16
    -6
    Atbildēt

    0

    Ieva Priedenfelde > Ieva Aile 05.06.2013. 15.15

    Andrej, jau tagad Latvijas strādnieks par 1€ neto algas pārsniedz vidējo ES produktivitāti. Pie šī cipara tiekam, salīdzinot IKP ar vidējo neto algu. Produktivitāte Latvijā ir ap 60% no ES vidējā, bet algas ir krietni mazākas par 60% no ES vidējā. Tas viss nozīmē, ka Latvija būs ES lēto cilvēkresursu kolonija.

    +10
    -8
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Ieva Aile 05.06.2013. 15.55

    Doma jau skaidra – tiem, kam par produktivitāti būtu jāatbild – komersantiem, investoriem un īpašniekiem, to nedara, bet saņem solīdas ES līmeņa summas un lamā darbiniekus kā slinkus, līdz darbinieki emigrē, kur uz zila brīnuma fona izrādās ne slinki, ne kā, kaut bieži strādā mazāk kā Latvijā…Vietējie kapeik…ji drīz pie šādas realitātes varēs strādāt paši, jo neviens to vienkārši nevarēs atļauties par šādām cenām un algām !

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Ieva Aile 05.06.2013. 18.23

    Izskatās, ka tiešām Karnītei ir taisnība – ES grib atbrīvot Latviju no latviešiem.

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

Kârlis Kleins 05.06.2013. 13.40

Latvijas Republikas suverenitātei nu pielikts trekns punkts.

http://nccg.org/eussr1.jpg

+9
-30
Atbildēt

9

    lismanis > Kârlis Kleins 05.06.2013. 15.53

    kādai suverenitātei? par ko tu runā?

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    janis17 > Kârlis Kleins 05.06.2013. 16.44

    Nevari samierināties, ka no Briseles sūta naudu un nesūta okupantus uz Latviju, bet no psrs bija otrādi – naudu veda prom un okupantus, gan civilos, gan militāros veda iekšā Latvijā.
    Baigais Latvijas aizstāvis!!! kremļa aģents!

    +13
    -2
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > Kârlis Kleins 05.06.2013. 17.08

    http://neliesi.info/wp-content/uploads/2013/01/46-143×150.jpg

    Valda Dombrovska Tēvreize

    Mūsu Māte, kas esi Briselē.
    Svētītas lai top Tavas direktīvas,
    Lai atnāk Tavs Lisabonas līgums
    Tavs prāts lai notiek kā Vācijā, tā arī Latvijā,
    Mūsu dienišķos tiešmaksājumus
    Dod mums šogad,
    Un piedod mums mūsu centienus izdzīvot,
    Kā arī mēs piedodam grieķiem viņu atlaistos parādus,
    Un neieved mūs pārdomāšanā,
    Bet atpestī mūs no izlemšanas,
    Par latu……eiro..euro…oiro
    Jo tev pieder Eiropas Parlaments
    Eiropas Padome
    Un Eiropas fondi
    Mūžīgi mūžos.
    Oiro.

    +5
    -13
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > Kârlis Kleins 05.06.2013. 18.51

    Tas ir feini, EURO rullē, euro nīdēji sūkā.
    Tagad Latvijā būs kā paradīzes pludmalē.
    http://icon.s.photosight.ru/img/9/ecb/5061395_large.jpg

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > Kârlis Kleins 05.06.2013. 18.52

    Nu, labi, var arī šādi. Simts punkti, euro izmainīs visu, klimatu un ģeogrāfisko izvietojumu ieskaitot.
    http://icon.s.photosight.ru/img/3/c46/5076330_large.jpg

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > Kârlis Kleins 05.06.2013. 18.54

    Šī ir euro nīdēju pēdējā atlikusī iespēja.
    http://bnn.lv/wp-content/uploads/2013/06/7468845.jpg

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Anatolijs K. > Kârlis Kleins 05.06.2013. 21.12

    >>>>no_comments
    SC ne tikai Ušakovs lamājas. Šī jau ir jaunā paaudze. Laba skola… iespaidīgi!
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=m_TxBERhjFE

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > Kârlis Kleins 05.06.2013. 23.20

    Labi valsts valodu iemācījies, tas priecē ;) Tomēr, atšķirībā no kādas apvienības Fīrera, nedraud nevienu, iespējams, izvarot. Lasot šo blogu, mati ceļas stāvus:

    http://neliesi.info/wp-content/uploads/2013/01/461-198×200.jpg

    Mazliet par vislatviešiem 2006.07.03. 15:54

    Lasot Visu Latvijai mājaslapā rakstu Nelabvēļu prieks nevietā un tā komentārus, brīžiem pārņem smiekli, brīžiem dusmas. Tāda sajūta, ka vislatviešiem (lasīt – puslatviešiem vai ceturtaļlatviešiem) ir tik tālu izskalotas vai izsistas smadzenes, ka viņi paši nesaprot ko un kā saka – respektīvi nonāk absurdās pretrunās ar sevis teikto un ar savstarpējiem apvainojumiem parāda, ka partijas iekšienē nav tomēr kaut kas kārtībā.

    Bet visu cieņu Ērikai, kura aizgāja (pareizāk sakot viņu izslēdza, šķiet, par neklausīšanu savam fīreram) no VL, un kura spēja uzrakstīt, kas patiesībā notiek tajā partijā:

    “Kur Jaunatnes Organizācijas vadītājs var piekaut JO biedru, pie tam meiteni tikai tāpēc, lai “ierādītu viņai viņas vietu” un Fīrers ar aplausiem sveic šo gājienu…”

    “Kurā tiek izmantoti meli, psihotriki, manipulācijas ar biedriem un armijas disciplīnas tipa paņēmieni, lai iedzītu paklausību un apziņu, ka “esam mēs tie labākie” un vienīgie patiesie…. Kur vismazākā sūdzība par biedra pioniera zemisko rīcību tiek uztverta kā milzīgs apmelojums un vislielākā nodevība, par kuru jāizslēdz no organizācijas…”

    Par to sišanu un draudiem taisnība jau vien ir. Tāpēc arī neviens to komentāros nemēģina atspēkot. Pati pazīstu puisi, kuru slavenais Raivis Dzintars piesēja pie krēsla, sita, spārdīja, mocīja, draudēja viņam un viņa ģimenei, draudēja izvarot viņa māsu. Un to viņš nedarīja viens. Gandrīz visi VL biedri to redzēja un uzskatīja par pareizu un uzjautrinošu. Galvenais, ka puisis patiešām ir nacionāli noskaņots un par savu tēvzemi gatavs darīt jebko.

    Lasīt pilnībā šeit: http://web.archive.org/web/20080503005653/http://zizii.blogiem.lv/2006/07/03/1512.html

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > Kârlis Kleins 05.06.2013. 23.59

    Starp citu, pieminētais raksts Visu Latvijai mājaslapā “Nelabvēļu prieks nevietā” oriģinālā sākās šādi:

    “Personisku motīvu vadīti no „Visu Latvijai!” izstājušies daži biedri – Ieva Nikoleta Dāboliņa, Didzis Liepiņš, Roberts Klimovičs, Māra Kakse un Bils Strupulis. Minētā grupa valdes sēdē uzstādīja ultimātu ar prasību izslēgt kādu biedru. Tā kā demokrātiskai diskusijai ultimāta uzstādītāji nebija gatavi, valde prasīto lēmumu nepieņēma.”

    Patlaban ir pieejama tikai smagi izrediģēta versija:

    “Nelabvēļi priecājas un izplata ziņas par šķelšanos. Prieks ir nevietā, jo organizācijas biedri ir saliedēti un apņēmības pilni, turpinot iesākto darbu un gatavojoties 8. jūlija kongresam. Cilvēku nespēja sastrādāties nenotiek pirmo reizi, un šāds notikums ir ierasta lieta ikvienā darbīgā organizācijā.”

    http://www.visulatvijai.lv/news.php?readmore=871

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam