Kipras parlaments noraida vienošanos ar starptautiskajiem aizdevējiem

74

Komentāri (74)

austrisv 20.03.2013. 14.37

Nerezidentu naudai vienkārši ir jāuzliek slieksnis bankām vai arī nodoklis.
Nav taču jēgas bankām grābt sev nerezidentu naudu, jo tā ir jāiegulda vai nu izsniegtajos kredītos, kuri Latvijā ir sarukuši, vai arī, kā bankas to dara pērk citu valstu uzņēmumu akcijas, un tas jau ir bīstami. Piemēri, kas notika ar Pareksu, jau visiem ir zināmi: milzu izsniegtie kredīti Krievijā uzņēmumu būvniecībai utt. Šaubīgi, vai tie izsniegtie kredīti ir atmaksāti, jo citādi jau mūsu nodokļu maksātāji būtu to naudu atguvuši.
Nav jēgas šo naudu piesaistīt, ja bankas neprot to veiksmīgi ieguldīt.

+1
0
Atbildēt

0

Ieva 20.03.2013. 11.10

Jebkurai bankai ir svarīgi ,lai uz to plūstu nauda. Rezidentu, nerezidentu, nav svarīgi.
Jebkurai valstij ir svarīgi, lai tai būtu bagātas bankas, kaut vai tāpēc, ka tad notiek kreditēšana, investīcijas, notiek ekonomikas papildus stimulācija.
Risks sākas tajā brīdī, kad kaut kādu iemeslu dēļ sākas problēmas ar likviditāti. Ja, piemēram, Swedbankas vieta būtu mazāka banka, tā būtu aizgājusi pa burbuli tai reizē, kad uz baumu pamata Latvijas iedzīvotāji grāba ārā naudu. Un tad lielākās problēmas izraisa tieši nerezidentu nauda. Jo ar Eiropas likumu 100 tūkstošus eiro garantē visiem. Kā tas tagad ir Kiprā.
Ja zinātu, ka ekonomisku satricinājumu nebūs, tad Latvijai lielie nerezidentu noguldījumi būtu tikai pluss.
Tik tālu esmu dzirdējis no daudziem avotiem. Bet es neesmu dzirdējis sakarīgus priekšlikumus, ko darīt. Nepieņemt nerezidentu naudu? Tas ir pretrunā ar banku principiem. Tad ko?
Ar savām bankām un baņķieriem slavena ir Šveice, kā tur tas tiek risināts?

0
-2
Atbildēt

4

    Andis > Ieva 20.03.2013. 11.35

    Izeja ir šķietami vienkārša: valsts ekonomikai jābūt sabalansētai. Nevar neviena valsts – liela vai maza – salikt visas olas vienā groziņā un cerēt, ka nekad nebūs klupiens. Vienalga vai runa ir par bankām, naftu, mežu ciršanu vai kosmosa industriju.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 20.03.2013. 11.48

    tātad, ja ārzemju noguldītāji uzskata Latvijas bankas par pietiekami drošām un grib noguldīt naudu, tad neņemt? Neņemt, sākot ar noteikti slieksni? Domāju, ka tāda shēma ir absurds

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Andis > Ieva 20.03.2013. 12.01

    Manuprāt, palīdzētu, ka būtu stingras prasības naudas izcelsmes caurskatāmībai.
    Otrs – ja viens ekonomikas sektors valstī sāk dominēt, tam nevajadzētu piešķirt / saglabāt īpašu labvēlības statusu, tādā situācijā vajag vairāk padomāt par citu sektoru attīstību. Bet reālajā dzīvē, tas protams, ir ļoti grūti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Ieva 20.03.2013. 13.56

    Negarantēt nerezidentu un uzņēmumu noguldījumus ne par vienu centu. Tikai privātpersonām, ES pilsoņiem, un tikai 100000 eur vienu reizi 10 gados.

    0
    0
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 20.03.2013. 10.05

Kipras banku un ekonomikas glābšanai no sabrukuma uz turieni ir jāaizsūta pieredzējušais glābējs I.Godmanis, viņš viņus pratīs izglābt, jo ir ieguvis nenovērtējamu glābēja pieredzi Latvijā.

+3
0
Atbildēt

0

putekliic 20.03.2013. 09.25

Ka tik arī mums nesanāk ziepes ar tiem krievu nerezidentu miljardiem! Par visu dzīvē ir jāmaksā. Ātra un viegla peļņa un pseido finanšu centra reputācija? Nu tad esma gatavi riskēt ar kaut ko valstiski nozīmīgāku.

+4
0
Atbildēt

0

Andis 20.03.2013. 01.29

Kipras eksports 2012.g.: 1.889 miljardi dolāru.
Kipras imports 2012.g.: 7.716 miljardi dolāru.

Diez, vai kāds no pārgudrajiem “ekonomikas stimulētājiem” pats liktu savu naudu tur iekšā ar cerību, ka tā trakomāja kādreiz pati sevi “uzstimulēs” līdz peļņai?

+8
0
Atbildēt

1

    efeja60 > Andis 20.03.2013. 13.52

    Bet Dombrovskis ar Vilku tai trakomājā grib ielīst pa visām varēm. Ir tiešām jābūt saspiestai galvai, lai šādā situācijā līstu eirozonā. Vai ir kādi citi, slēpti, apsvērumi?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

brigita_damme_rtk_lv 20.03.2013. 00.43

Skaists veids kā naudu taisīt. Svarīga ir pati prasība, nevis tās pieņemšana vai nepieņemšana. Ko dara ieguldītāji, izdzirdot šādu prasību – gaida banku atvēršanu, lai glābtu, kas glābjams. Kad nauda izgrābta, tad notiek kas? Par kādu naudu glābsim? Kas to naudu ar procentiem atdos? Kurš uz to nopelna? Dabiskas, cikliskas krīzes, jūs sakiet?…

+1
-1
Atbildēt

0

loptik 19.03.2013. 23.58

Zhel. Kazhoku met, bet tikumu nee. Lidzigu uzmeshanas speli kadreiz vinji speleja iestajoties ES (kad solija apvienoties ar turku dalju) un vel paris reizes.
Te viens links no 2004. gada

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3656753.stm

Bet ka tikai tagad vaciesu un citu pacietibas mers nav pilns. Baidos, ka kiprieshi nemaz nenojaush kada elle vinjus sagaida tuvakajos gados. Tur Griekijas variants var izradities ziedinji.

+5
0
Atbildēt

0

simpsons 19.03.2013. 23.11

Līdz nākamajai pirmdienai kādai no pusēm būs kauns pār visu ģīmi. Vai nu vācieši, somi un holandieši piekāpsies Eiropas finanšu stabilitātes labā un iedos kipriešiem visus 16 miljardus, zinot, ka 6 no tiem tiks pazaudēti.

Vai arī Kipras parlamentam būs jābalso vēlreiz par to pašu likumu, šoreiz ‘Par’.

Protams, parādīsies vēl kādi scenāriji. Piemēram, finanšu ministrs no Maskavas var atvest 16 miljardus.

+4
0
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > simpsons 19.03.2013. 23.32

    ——-
    Parādīsies, kā gan citādi?! Ne Kipra pirmā, ne pēdējā EURO-zonas valstiņa, kam problēmas radušās. Nekādas panikas, dzīve turpinās – kā saka: būs jauna diena, risināsim nebeidzamās problēmas tālāk (nāks laiks, nāks padoms).
    Pagaidiet nedaudz, drīzumā ASV tā nodimdēs kāds jauns Lehmanis – par maz neliksies!

    Tāda, vot, tagadiņ “amerikāņu pīrāgi”:Mazāk jautājumu, mazāk problēmu
    Lielo” ideoloģiju vietā aizvien vairāk nostiprinās tas, ko mēdz saukt par “problēmu risināšanas” pieeju valsts un sabiedrības pārvaldē. Šo pieeju pārstāv arī populārais Ņujorkas mērs Maikls Blumbergs, kurš bieži uzsver savu “no ideoloģijas brīvo” nostāju, kā arī nu jau par modes lietu – arī Latvijā – kļuvušās “tehnokrātu” valdības. Neapgrūtinot sevi ar dziļām ideoloģiskām debatēm, tehnokrātiskā tipa politiķi nodarbojas ar “problēmu risināšanu”, kas paredz pakāpeniskus, situatīvus uzlabojumus, reaģējot uz konkrētām ikdienas problēmām, vadītājam liekot lietā savu labāko izpratni un iztēli. Teiksim, ja budžeta bilancē labā puse nesakrīt ar kreiso, tad ir jāīsteno “konsolidācija”, neatkarīgi no tā, vai esat liberāls vai konservatīvs.
    http://www.rigaslaiks.lv/Raksts.aspx?year=2013&month=3&article=3

    0
    0
    Atbildēt

    0

    efeja60 > simpsons 20.03.2013. 13.50

    Nekas traks, piedrukās klāt tos 6 miljardus.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Aivars Krauklis 19.03.2013. 22.51

Izskatās, ka Krievija dabūs karabāzi Vidusjūrā (jēgas maz, bet gribēšana milzīga) ar veselu pusi salas kā mau… ai, meitu māju miera nesēju vajadzībām un tiks arī pie turienes gāzes. Priekš tādas svētas lietas Gāz-prom naudu atradīs.

+6
0
Atbildēt

1

    simpsons > Aivars Krauklis 19.03.2013. 23.17

    Kiprā jau tā ir pārāk daudz armiju. Britu bāze; vēl arī dažādi skandināvi ar zilajām beretēm. Bet galvenais ir Turcija. Un turkiem vēl viena armija nepatiks. Krievi šiem grib pārdot gāzi, tā ka negribēs turkus kaitināt.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Gaisma; Enģelis 19.03.2013. 22.26

Ko teikt?! Orthodoxi..

+2
0
Atbildēt

0

efeja60 19.03.2013. 21.53

Investoriem, kuri noguldīja savu naudu Kiprā, lai maksātu mazākus nodokļus, vajadzētu uzņemties riskus saistībā ar valsts glābšanu, otrdien paziņoja Vācijas finanšu ministrs Volfgangs Šeible.

“Ikviens, kurš investē savu naudu valstī, kur viņi maksā mazākus nodokļus un, iespējams, kur ir mazāk uzraudzības, uzņemas risku, kad valsts bankas vairs nav maksātspējīgas. Tas ir fakts,” intervijā vācu radiostacijai “Deutschlandfunk” norādīja Šeible.
=====================
Latvijas nākotne. Vienotība mūs ved uz Kipru, no šā gada 1.janvāra Vienotība ir atbrīvojusi no nodokļiem nerezidentu noguldījumus. Nevienu balsi par Vienotību!

+1
-5
Atbildēt

1

    kreëstliv > efeja60 19.03.2013. 22.30

    Tas, protams, bija arii par Latviju, jo iipsahi, ja ir veelme iestaaties Eirozonaa vai jebkuraa zonaa ar Vaaciju.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 19.03.2013. 21.35

Konsekvences ir neizbēgamas.
1.Piekāpjoties Kiprai, neviena ES valsts vairs nevarēs neko konsolidēt bez revolūcijas.
2.Nepiekāpjoties, Kipra ir ārā no EURO zonas, ievieš savu naudu un sāk saimniekot patstāvīgi, to pašu dara visas pārējās krīzes valstis, jo tā ir vienīgā loģiskā rīcība, kas ir novilcināta 5 gadus. Sabrūk bankas un euro.
———————————–
Šovakar iedzeršu šampi un izkāršu Kipras karogu, man tevis žēl klejotāj. Esi apmaldījies, savos jenota, klejojumos.

0
-4
Atbildēt

0

dzerkaleliva 19.03.2013. 20.53

Kauns un negods, Latvijas konsolidētājiem, savas tautas drāzējiem, ārzemju un savu banku, euro interešu dēļ!

+1
-7
Atbildēt

1

dzerkaleliva 19.03.2013. 18.26

Un šitās ir pilnīgas muļķības gazeta.ru stilā. Krievu ziņas nu būtu pēdējais uz ko atsaukties.
—————————–
Jaunais Kipras glābšanas scenārijs nozīmē to, ka Krievijas lielie noguldītāji zaudētu līdz par 2,85 miljardiem eiro. Tiem, kuri zaudēs šo naudu, tiks izsniegtas Kipras banku akcijas par atbilstošu summu. Savukārt tie noguldītāji, kuri apņemsies naudu no bankas neizņemt divus gadus, saņems obligācijas, kas garantēs ienākumus no Kipras gāzes atradnēm, vēsta “gazeta.ru”.
——————————–
Tas bija plāns, ko ierosināja ASV eksperti, bet, kuram nav nekāda sakara ar to, kas notiek realitātē.
———————————
Via Felix Salmon, sovereign restructuring experts Lee Bucheit (lawyer at Cleary) and C. Mitu Gulati (a professor at Duke) have produced a short 3-page paper titled Walking Back From Cyprus

http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2235359

+2
-2
Atbildēt

5

    egils_krastins > dzerkaleliva 19.03.2013. 18.55

    A leaked report from the German foreign intelligence service, quoted by Der Spiegel, suggested that the main beneficiaries from a eurozone bailout of Cyprus would be Russian oligarchs, businessmen and mafiosi.

    And that is believed to be one of the main reasons why savers with money in Cyprus are being forced to contribute to the bank bailout – an unprecedented event.
    http://www.bbc.co.uk/news/business-21831943

    Manuprāt viss ir kārtībā!:)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 19.03.2013. 19.25

    Šeit ir biznesa pasaules attieksme pret šo darījumu.
    —————–
    BLOOMBERG: The Cyprus Bailout Is The Worst Thing Europe Has Done In The Entire Crisis
    ———————–
    Bankas Eiropā divās dienās ir zaudējušas vidēji 10% no vērtības un vēl nekas nav noticis, tikai gaidās, ka var notikt.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    egils_krastins > dzerkaleliva 19.03.2013. 19.42

    Krīze, draugs, nav jauka paistaiga svaigā gaisā.
    Bet labā ziņa ir tā, ka mēs to pārdzīvosim. Banku vērtība krīt un tad atkal ceļas.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 19.03.2013. 20.49

    Mazās Kipras parlaments nobalsoja pret EURO zonas šantāžu. Tā jau es domāju, mazajiem ir drosme, jo mazie ir vienota kopiena, tāpat kā Islande. Eiropā – jo lielāka tauta, jo lielāki mīkstie.
    ——————————-
    Labs komentārs no ASV – Spain, Portugal, and Italy if now they say yes they lose all the dignity of their forefathers.
    ——————————–
    Kurš nesaprot – Spānija, Itālija un Portugāle – ja viņi tagad saka jā, tad viņi zaudē visu cieņu savu senču priekšā.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    egils_krastins > dzerkaleliva 19.03.2013. 21.33

    Nu protams! Lepnums pirmkārt…Ar paceltu galvu pie krieviem aizņemties :)
    Un dvēseli velnam pārdot!

    Tās gāzes atradnes Kiprā nokļūs krievu rokās, bet šiem jau nospļauties par nākamo paaudzi. Svarīgāks senču lepnums!:) Vai ne?!
    Neies jau krievu mafiozi kaitināt!

    +5
    0
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 19.03.2013. 18.16

Bloomberg and Reuters are reporting that Cyprus finance minister Michael Sarris has resigned, citing Market News International.
Sky News is citing sources as well, saying this is the case.
Sarris is in Moscow today to meet with Russian officials over the Cyprus bank bailout, so the timing of the reports seem very odd.
Now, CNBC reports that Cypriot President Nicos Anastasiades won’t accept the resignation.
Greek newspaper Kathimerini has its own report, saying, “Sarris is about to be replaced upon his return from his current trip to Moscow, Kathimerini understands, as he no longer enjoys the support of President Nicos Anastasiades following his handling of the crisis.”
—————————————-
According to a report from Antenna TV (via Bloomberg), Cypriot President Nicos Anastasiades will tell the Eurogroup that he doesn’t have the backing in parliament to pass the bill.
——————————————————–
One Does Not Steal Russian Mafia Money And Get Away With It
People will be hurt over this decision; some shall be killed.
http://static1.businessinsider.com/image/51488826eab8ea412c00000e-909-681-400-/michael-sarris-and-other-eu-finance-ministers.jpg

+2
-1
Atbildēt

1

    Sanšains > dzerkaleliva 19.03.2013. 22.23

    One Does Not Steal Russian Mafia Money And Get Away With It
    ===========================================
    Acīmredzot galvenokārt tāpēc arī mēs glābām “sistēmiski nozīmīgo” Parex. Ja neskaita Ēlertes miljonu, kas laikam arī atradās turpat.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 19.03.2013. 16.42

Ja kāds saka, ka Krievija iejaucas Latvijas iekšējās lietās, tad lai labāk paskatās uz Krievijas – Kipras attiecībām. Mēs redzam, kas notiktu, ja SC būtu ticis pie valdības stūres un realizējis savu “ekonomikas glābšanas” plānu ar aizņēmumu no Krievijas.

+17
-1
Atbildēt

0

austrisv 19.03.2013. 15.07

“Tiem, kuri zaudēs šo naudu, tiks izsniegtas Kipras banku akcijas par atbilstošu summu. ”
Par kādiem zaudējumiem ir runa, ja pretī dabūs akcijas? Lai Putins nomierinās, jo diezgan jau paši ir pielietojuši visvisādas metodes izkļūšanai no krīzes, pat vēl daudz sliktākas, kā 1998. gadā: paņemot preces kaut piemēram no Latvijas, un par tām nemaksājot pilnīgi neko!
Lai jau pārējā Eiropa paskatās, kas notiek ar bagātnieku milzu kapitālu. Abramovičš jau nabagos nepaliks, ja noņems tur dažus procentus donorvalstij izkļūšanai no parādu nastas un krīzes.

+8
-2
Atbildēt

2

    kreëstliv > austrisv 19.03.2013. 22.28

    Slinkums skaidrot ekonomikas pamatlietas. Kipra ir bankroteejusi taa vai taa, jautaajums ir tikai par to, vai tur eiro tiks aizvietots ar ieprieksheejo valuutu. ES attieciigi sniegs finansiaalu paliidziibu Kiprai citaadaa veidaa tieshi normaalaa budzjeta vajadziibaam, no shaadas pieejas savulaik nepareizi atteicaas Griekjija.

    Vai Juus ziniet, kas notiktu, ja Latvijas gadiijumaa ES buutu vienalga, kas notiek ar kapitaalai aizpluudes sekaam? Pirmkaart, neticu, ka ECB muus laidiis Eiirozonaa, pat ja EK svu zinjojumu politisku motiivu deelj izskaistinaas. Otrkaart, kapitaala nopluudes gadiijumaa bankrotee bankas, kad tas notiek, valstij ir jaauznjemas saistiiba segt vismaz 100 tukst.eiro noguldiitaajam. Treshkaart, vareetu buut taada situaacija, ka Latvijas banku sisteema ljauj kaadam sataisiit kaut tuukstots kontus uz ofshoru firmu vaardiem, sadalot savu miljonu noguldiijumu mazos, ko visu garantee Latvijas nodoklju maksaataajs, cerams, ka tas taa nav, bet ja ir garanteejamaa summa ir milziiga. Kipras gadiijums un iemesls, kaadeelj lika aplikt noguldiijumus zem 100 tuukst., jo liela dalja miljonu sadaliita pa 100 tuukst.kontiem. Ceturtkaart – Latvija nav UK vai Shveice ar neatkariigu valuutu, taatad par kaadu naudu tureesim valuutas kursu? Tas viss ir ljoti nopietni, jo iipsahi, ja visa taa nauda tagad gaaziisies uz Latviju, jo taa tiek ieguldiita taa, lai var iznjemt ljoti strauji, gan Reuters, gan CNN saka, ka naaks uz Latviju, SVF par to tachu briidinaaja jau ieprieksh. Tie kas veel nezinaaja, tagad uzzin par Latviju. Mani paarsteidz sajuusmas saucieni par notiekosho, kaut aarvalstiis uztraucas par ietekmi uz Latviju.

    Cerams, ka Bichvska, FKTK un Finanshu ministra viedoklji, kuri noteikti buus, jo taads ir vinju uzdevums taadus sniegt, dos vairaak skaidriibas nodoklju maksaataajiem.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    efeja60 > austrisv 19.03.2013. 22.39

    Econ, kā parasti – tieši mērķī!

    0
    -4
    Atbildēt

    0

ARNO 19.03.2013. 14.15

Precedents ir slikts. Ja ir teikts ka pirmie 100k euro ir apdrošīnāti tad noteikumu maiņa spēles vidū sagrauj ticību sistēmai. Ja EU negrib sponsorēt tad bija jāļauj visām summām virs 100k iet kaput. Ja gribēja noķert viltīgos kam ir n-tie rēķini ar 99k tad vajadzēja konsolidēt bankrotējošās bankas un apvienot rēķinus. Tik un tā glužī kā Islandē neviens gudrs cilvēks ilgi neliks naudu Kiprā.

+6
-1
Atbildēt

1

    kreëstliv > ARNO 19.03.2013. 22.35

    Tur viss pa 100 tuukst.sataisiits – pavisam vienkaarshi, sadalot miljonus pa daudziem kontiem uz ofshoru firmu vaardiem, kur Kipru nekad nav intereseejis, vai taas firmeles pieder vai nepieder vienam reaalajam iipashniekam vai nee. Buutiibaa jautaajums ir par to, vai ir jeega 8 reizes Kipras IKP apmeeraa glaabt ar Eirozonas (naakotnee Latvijas) nodoklju naudu tagad, kad taapat skaidrs, ka peec nepaardomaatajaam Eirozonas vadiibas riiciibaam, viss kapitaals taapat aizpluudiis prom.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Ieva 19.03.2013. 13.35

Sociālistiskā uravņilovka nu arī Kiprā. Piemēri gan nav tālu jāmeklē, puritāniski pareizie un “taisnīgie” likumi. Atceramies kaut Latviju un skaisto domu, ka no biezajiem, kas savu auto ir noformējuši kā darba auto, vajag iekasēt nodokli. Finansu ministrijas departamenta toreizējā vadītāja Robežniece ekselī sarēķināja- tik un tik auto, reiz tik un tik nodoklis, un sanāk tik un tik miljoni valstij. Skaisti- tik no tā čiks vien iznāca.
Vai tālāk Francijas prezidents Olands izdomāja “bagātos” aplikt ar papildus nodokli. Kur nu vēl godīgāk. Kur nu vēl taisnīgāk.. A tie maitas, aizmirst par patriotismu, un pārceļas uz dzīvi Beļģijā vai pat Krievijā, kā Depardjē. Un atkal čiks vien iznācis.
Tāpat būs Kiprā. Kāpēc glabāt naudu tur, kur Tev to atņem? Nu kāpēc?
Tečere savulaik Anglijā darīja otrādi – stimulēja tos, kas māk, var un grib pelnīt. Mums ir svarīgs gatera strādnieks, kas trešo reizi par dzeršanu izmests no darba. Izskatās, ka Kiprā arī.

+2
-6
Atbildēt

1

    efeja60 > Ieva 19.03.2013. 22.16

    Aiz kokiem mežu neredzi.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

ligakalnina 19.03.2013. 12.12

Putinu vienkārši skaisti “uzmeta”.
Kad ES krīze bija pilnā plaukumā, Barozo u.c. brauca pie Putina un lūdza, lai Krievija nesāk atbrīvoties no eiro, kas varēja novest līdz totālam eirozonas sabrukumam, viņš to apsolīja, un arī izdarīja.
Tagad ES visu izlēma bez Putina, iespējams, arī tāpēc, ka Kipra pa kluso jau aizņēmās no Krievijas 2,5 miļjardus, un gribēja vēl 5, bet, pagaidām tai atteikts.
Dabiski, Kiprā ir krievu nauda, it kā ap 400 miljardiem, tad cik būs zaudējumi, ja konfiscēs 10 vai 13 %, kā te lai nesatraucas?
Kā runā, tur esot arī daļa Putina naudas, bet, konkrēti tas nav zināms.

Bet, vispār, Rietumi slīd arvien dziļākā socialismā, tai pat laikā ķīnā likvidē ap 15 ministrijām un kurss ir uz pēc iespējas mazāku ekonomikas ietekmi no valsts, manuprāt, drīz vien domionējošā valūta būs juaņs, Eiropa ar savu populismu un socialismu sevi, pamazām, iznīcinās.

+5
-6
Atbildēt

2

    Aivars Krauklis > ligakalnina 19.03.2013. 12.21

    Par Puķina naudu Kiprā diezgan ticams – paskat, kā šis ārdās, šodien būšot pat saruna ar vietējo prezi, lai neiedomājas darīt pāri nerezidentiem, kuri ne pie kā neesot vainīgi (vienkārši izmatoja nodokļu paradīzi). Politiskā loģika liktu darīt tieši otrādi – vajadzētu gānīt savus biezos krievus, kas naudu neiegulda mātuškas attīstībā (tas ir – tankos un plintēs), bet nobēdzina nīstajā Jevropā. A nekā. Nu vēl jau i bez naudas Puķinam arī par paša nākotni un dzīves ilgumu jādomā – apvainosies paša uzbarotā elite… zinām, kā tas Krievijā var beigties.

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    Līna Kārkliņa > ligakalnina 20.03.2013. 08.54

    kipras finanšu ministrs šodien ir maskavā – gan jau kopā ar putina naudiņu un prioritāro oligarhu sarakstu kam naudiņas tiks izmaksātas visu pirms….

    +2
    0
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 19.03.2013. 11.16

Lūk IR, vakardienas ziņa – Komentējot vienošanos ar starptautiskajiem aizdevējiem un gaidāmo Kipras parlamenta balsojumu, Zakulis rezumēja, ka Kiprai faktiski ir jāizvēlas, – vai tā izvēlas valsts bankrotu vai šo nodokli noguldījumiem.
——————————
Un, kas tagad Kiprai ir jāizvēlas?

+3
-6
Atbildēt

5

    ltvpanorama > dzerkaleliva 19.03.2013. 20.59

    A Kāda Tev savoku utubungam daļa gar Kipras salas daļu ko pārvalda grieķi..laikam jau Tavi saimnieki – gebņas mēsli nedaudz kāposta sāk pakāst..un aktivizējuši tavus spalīšus ka tā dīdies?

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 19.03.2013. 21.42

    Aha, ja esmu pret savas tautas iznīcināšanu konsolidācijas ceļā, tad esmu savoku utubunga. Tu liec man pasmaidīt. Vai tev kāda garīga kaite? Varu tev ieteikt dakteri, labu, noņems sāpes.
    —————-
    Varu tevi arī uzdurt uz dakšām, kā tādu mēslu par savas tautas spīdzināšanu pēdējos 20 gadus. Izvēlies.

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 19.03.2013. 21.51

    Vienkārši apriebies, ka jūs jenoti neesat spējīgi diskutēt par ekonomiskiem jautājumiem, pretējos uzskatu paudējus uzreiz nesaucot par sovoku utubungām. Mani uzskati ir dziļi nacionāli, bet sociāli esmu dziļi pret labējo politiku, kas realizēta Latvijā pēdējos 20 gados. Iedalbī to vienreiz savās idiota smadzenēs un nākamreiz ej 16.martā antifašistus dauzīt, nevis īdi pēc tam netā par leģionāru aizskaršanu. Mēsls labējais.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Tamāra Nolmane > dzerkaleliva 19.03.2013. 22.16

    Tavā argumentācijā ir daudz kļūdu. 1. Kipra vēršas pie ECB lai tā aizdod naudu. 2. Eirozona nav SMSCredit, kas plijas virsū ar naudu, lai tevi pēc tam izģērbtu pliku. 3. Parādi kādu, kurš tev, grūtībās nonākušam, aizdos naudu un pateiks – še, tērē pēc saviem ieskatiem – bet vajadzēs atdot… Esi taču reālists. Otrkārt, ECB labo nodokļu kļūdu, ko ir pieļāvusi, bet diemžēl pēc likuma nevar izlabot. Nacionālos nodokļus diemžēl valstis nosaka pašas, un tāda Kipra ar zemiem nodokļiem ir ES monetārās sistēmas kropļojums. Galu galā Kipra var doties un aizņemties naudu finansu tirgos – Krievija piedāvāja aizdot apmaiņā pret gāzes atradnēm :) (skat. The Economist jaunākajā numurā). Tā gan būtu “godīga maiņa”. No otras puses, tas var būt arī labs veids kā ES ar Krieviju atrisina interešu konfliktu par gāzi, kur ES beidzot izmanto Krievu “biznesa paņēmienus”.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > dzerkaleliva 19.03.2013. 22.44

    @K&K
    >>>>Mani uzskati ir dziļi nacionāli, bet sociāli esmu dziļi pret labējo politiku, kas realizēta Latvijā pēdējos 20 gados>>>

    Õ, šitā kombinācija – nacionālists un reizē komunists – mūsdienās ir īsta vērība:) Gluži vai panoptikumā jāliek:)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 19.03.2013. 11.14

Mediju ziņa – Eirozona pirmdien mudinājusi Kipru daļēji atteikties no plāna, kurā paredzēts iekasēt 5,8 miljardus eiro (četrus miljardus latu), nosakot vienreizēju nodevu pat vismazākajiem noguldījumiem tās bankās, apmaiņā pret starptautiskās palīdzības desmit miljardu eiro saņemšanu, teikts paziņojumā, kas pirmdien vakarā izplatīts pēc Eirozonas finanšu ministru telekonferences.
—————————————————————————
Tas viss jau sāk atgādināt kaut kādu Staļina Aizspoguliju. EURO zonas finanšu ministri ar Merķeli priekšgalā un Vilku&Dombrovski pakaļā uzspieda Kiprai šo vienošanos, savādāk sakot, go home and go bankrupt, bet tagad, lūk mudinot atteikties no šī plāna. Patiesībā droši vien neko nemudina, bet vēlas atbildību par šo plānu uzvelt upurim. Tā teikt paši pieņēmāt, nevis mēs.

+2
-8
Atbildēt

3

    Aivars Krauklis > dzerkaleliva 19.03.2013. 12.00

    Jā, es arī labprāt uzzinātu, cik liela loma tādā idiotismā ir aizdevēju trijotnei un cik – pašu kipriotu pārgribošai valdībai. Bet Merkele, kas negrib grūst savu nodokļu maksātāju darbā pelnīto naudu Kipras 10%īgo un vēl mazāku nodokļu (ne)maksātāju glābšanai no nepieciešamības sākt strādāt, protams, ir maita, fašiste, liberaste un vēl viss, ko kreisie var izdomāt.

    +12
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > dzerkaleliva 19.03.2013. 14.39

    Varbūt, loma arī Krievijas spiedienam uz ES?
    Krievija var draudēt visus uzkrātos eiro pārvērst dolāros, tā izraisot eiro kursa kritumu.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    efeja60 > dzerkaleliva 19.03.2013. 22.09

    Eiro kritīs tāpat, mēslu pietiek.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

Aivars Krauklis 19.03.2013. 09.51

Lai cik arī nebūtu pārliecināts, ka Latvijai vajag gan EU, gan EUR, Eiropas pieaugošā novirze pa kreisi izsauc arvien lielākas bažas.
Kopējā labuma pārdale, atņemot tam, kurš nopelnījis un izdalot visiem pārējiem, sit arvien augstāku vilni. Rezultātā darītāju un pelnītāju kļūst arvien mazāk, saņēmēju – vairāk, un, sliktākais, viņi ievēlēto dalītāju skaits un ietekme aug nejēgā. KLP, izdevumi tā sauktai „attīstībai” (tika ne zinātne, ne ražošana no administratīvi pārdalītā diez ko neattīstās, Eiropa atpaliek jo dienas, jo vairāk), pat sākuma izglītības pagrimums, atbaidošā KLP, vēl trakākā „sociālā politika” ar bezgalīgo aizņemšanos un valsts parāda audzēšanu…
Cik ilgi varēs dzīvot, kreisiem politiķiem ar palienētu naudu uzpērkot vēlētājus un vairojot no pārdales atkarīgos? Brēka, ka „vienkāršais cilvēks” kādā nebūt Kiprā nav vainīgs pie valsts parāda ir gana nelietīga – tieši „vienkāršā’ balss pirkšanai atbilstošas sugas politiķi gremdēja ekonomiku ar tādu nodokļu un izdevumu politiku, kas novedusi krīzē. Un „vienkāršais” balsoja par to atspēries, bet tagad brīnās – vakar deva, aizvakar deva, kāpēc šodien vairs negrib dot?! Nu pēkšņi atklājās, ka par notērēto jāmaksā. Skaidrs, vainīgi ir tie, kuri nedod, cik ierasts. Gribu vēl! Tautas balss – Dieva balss?

+8
-7
Atbildēt

3

    Juris Millers > Aivars Krauklis 19.03.2013. 13.57

    Darītāji nepārstāj darīt no tā, ka nodokļi kļūst par dažiem procentiem lielāki. Tas ir absurds. ASV visstraujāka izaugsme bija tieši tad, kad nodokļi uz bagātajiem bija visaugstākajā līmenī. Bet pārdesmit gadus pēc tam, ka nodokļus strauji sāka cirpt un apiet pēkšņi iestājās krīze un valstij naudas sāka pietrūkt. Nez no kā?

    Ja cilvēkam ar 10 miljoniem bankā un 2 miljoniem gada ienākuma pēkšņi nodokļi pieaugs tā, ka viņa gada ienākums būs tikai 1.5 miljoni, tas viņa dzīvi ietekmēs minimāli. Bet ja no tā 1000 nabadzīgo cilvēku katru dienu dabūs siltas pusdienas gada garumā, tas viņu dzīvi ietekmēs ļoti, ļoti ievērojami. Tas ļaus viņiem veltīt vairāk laika darba meklēšanai, vairāk laika savas veselības sakopšanai, varbūt ļaus nopirkt kādu jaunu kreklu vai kurpes, kas palīdzēs dabūt darbu, varbūt salabos pūstošos zobus, … Tieši atbalsts nabadzīgākajiem un atbalsts koplietošanas infrastruktūrai ir tas, kas audzē ekonomiku – uzņēmējs netaisīs jaunu veikalu, ja nav kas tajā iepērkas, dot naudu uzņēmējiem ir bezjēdzīgi – tā ir jādot patērētājiem, pie tam tādiem, kas viņu iztērēs sev vajadzīgām lietām. Tad arī uzņēmējiem no tā būs labums.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > Aivars Krauklis 19.03.2013. 14.02

    Nu tās jau arī sekas vispārējām vēlēšanu tiesībām.
    Ja vēlētu tikai tie, kas valstij vairāk dod, nekā no tās saņem, tāda situācija nebūtu iespējama, un tāda krīze nebūtu.
    Izskatās, tāda demokrātija nebūt nav panaceja no visām problēmām, jo, arvien vairāk, pie varas nāk bezatbildīgi populisti, pati demokrātija to sekmē, un kur ir izeja?

    Un neiet jau runa par to, ka nevienam nebūtu jāmaksā pabalsti, utt., arītādiem, kas pieraduši tikai saņemt un nestrādāt, būtu jānodrošina minimāls iztikas līmenis, bet, jāierpbežo viņu tiesības ietekmēt valsts likteni.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Aivars Krauklis 19.03.2013. 22.07

    Tieši atbalsts nabadzīgākajiem un atbalsts koplietošanas infrastruktūrai ir tas, kas audzē ekonomiku – uzņēmējs netaisīs jaunu veikalu, ja nav kas tajā iepērkas, dot naudu uzņēmējiem ir bezjēdzīgi – tā ir jādot patērētājiem, pie tam tādiem, kas viņu iztērēs sev vajadzīgām lietām. Tad arī uzņēmējiem no tā būs labums.
    ===========================
    Bagātie naudu ieliek kontā, bet nabagi iztērē momentā, ieplūst nauda ekonomikā un atgriežas caur nodokļiem valsts kasē. Pilnīgi piekrītu! Jo vairāk izlīdzina ienākumus, jo lielāka ekonomikas izaugsme un labāk sabiedrībai un valstij kopumā.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

inta_s 19.03.2013. 09.00

Tas nemaina lietas būtību – tā vēl ar vien ir privāta īpašuma zagšana. Protams, ka nodokļi pastāv gan komunismā, gan brīvā tirgus kapitālismā. Tikai atšķirība ir tāda ka brīvā tirgus kapitālismā ir izdalīts privātais īpašums no publiskā īpašuma, un režīms nevar tā vienkārši konfiscēt privāto īpašumu caur nacionalizāciju/vienreizēju nodokli vai sauciet kā gribiet lietas būtība no tā nemainās. Taču komunismā gan tā notiek vēl arī tur kur ir tirānija tā notiek ka režīms pasludina 10% no jūsu naudas kas ir kontā tagad pieder valstij, lai kādi būtu tās mērķis.
Ar šo precidentu cilvēkiem vajadzētu beidzot pamosties un saprast kādā virzienā Dombrovska kungs vēlas “ciešāk integrēties” – jo EUROzona nav brīvā tirgus kapitālisms bet drīzāk kāds dīvains banķieru-oligarhu-komunisms. Tā tas ir un nu tas arī spiežas ārā pa visām malām.
Sapnis izsapņots – pienākusi realitāte.

+6
-14
Atbildēt

12

    egils_krastins > inta_s 19.03.2013. 12.45

    Jaunais Kipras glābšanas scenārijs nozīmē to, ka Krievijas lielie noguldītāji zaudētu līdz par 2,85 miljardiem eiro. Tiem, kuri zaudēs šo naudu, tiks izsniegtas Kipras banku akcijas par atbilstošu summu. Savukārt tie noguldītāji, kuri apņemsies naudu no bankas neizņemt divus gadus, saņems obligācijas, kas garantēs ienākumus no Kipras gāzes atradnēm, vēsta “gazeta.ru”.

    ______

    Vai šo izlasījāt, Panikotāja k-gs? Akcijas un obligācijas tiks izsniegtas! Tā kā nekādas zagšanas nav!
    Izbeidziet melot!

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > inta_s 19.03.2013. 13.49

    Tie paši privātie ieguldītāji šo pašu naudu ir no valsts nozaguši – Ķiprā naudu slēpa, lai maksātu mazakus nodokļus savā valstī. Turklāt stipri vairāk nekā tie daži procenti. Šī vienkārši ir nozagtā atgriezšana sabiedrībai.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > inta_s 19.03.2013. 14.08

    Ne visi “nozaguši no valsts”, ir daudzas krievu kompānijas, kas spiestas glabāt naudu ārpus Krievijas ofšoros, lai tiem neatņem tās kompānijas ar visu naudu, Krievijā to izdara vienkārši, jebkurš cilvēks ar pagoniem.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > inta_s 19.03.2013. 18.29

    Pilnīgas muļķības gazeta.ru stilā. Krievu ziņas nu būtu pēdējais uz ko atsaukties.
    —————————–
    Jaunais Kipras glābšanas scenārijs nozīmē to, ka Krievijas lielie noguldītāji zaudētu līdz par 2,85 miljardiem eiro. Tiem, kuri zaudēs šo naudu, tiks izsniegtas Kipras banku akcijas par atbilstošu summu. Savukārt tie noguldītāji, kuri apņemsies naudu no bankas neizņemt divus gadus, saņems obligācijas, kas garantēs ienākumus no Kipras gāzes atradnēm, vēsta “gazeta.ru”.
    ——————————–
    Tas bija plāns, ko ierosināja ASV eksperti, bet, kuram nav nekāda sakara ar to, kas notiek realitātē.
    ———————————
    Via Felix Salmon, sovereign restructuring experts Lee Bucheit (lawyer at Cleary) and C. Mitu Gulati (a professor at Duke) have produced a short 3-page paper titled Walking Back From Cyprus
    http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2235359

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    egils_krastins > inta_s 19.03.2013. 18.32

    to dzeris
    Nepiekrītu, jo Kipra ir zemo nodokļu valsts. Tas arī ir virnīgais loģiskais iemesls, kāpec tur glabā naudu – lai nemaksātu nodokļus.
    Tie politiski motivētie ir ļoti niecīgs % no kopējās summas. kas tiešām ir iepaidīga.
    Un vēl…Kipras valdība izvēlējās tādu modeli – turēt nerezidentu naudu, tauta arī neprotestēja pret tādu politiku un nu ir jāplūc augļi…

    Bet ja tā padomā, cik Krievija ir noplēsusi caur Gazprom no Latvijas iedzīvotājiem, tad liekas notiekošais ir tikai taisnīgi.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > inta_s 19.03.2013. 18.45

    tax_tara

    No tavas mutes dieva ausī. Ja depozītu īpašnieki, redzēs, ka valdības, tai skaitā Kiprā izmanto tavu argumentāciju, tad nauda no bankām krīzes skartajās valstīs 100% tiks izņemta pāris stundās un daļēji arī pārējās valstīs euro zonā, ja vēl kāda ir krīzes neskarta. Protams, banku sistēma sagrūs pirms lielākā daļa naudu pagūs izņemt.

    ———————————-
    Vai tiešām tu domā, ka Itālijā, Spānijā un citur, gan mafija, gan pensionāri, kuriem kontā ir visi mūža ieguldījumi, gaidīs, kad viņiem ieturēs taisnīgu 10% nodokli? Un vai domā, ka Kiprā, sākot strādāt bankām, kāds vēl turēs naudu bankās un tās vienalga nesagrūs 10 minūtes pēc atvēršanās?
    Vai domā, ka kāds gaidīs nākamo 20%, 30% un 100% nodokli, jo tie taču arī būs taisnīgi šo pašu noguldītāju interesē, ne ko?
    —————————————
    Principā pēc tā, kā mūsu valdība, mediji un Zakulis vakar komentēja šo Kipras likumu, tad nauda ir nekavējoši jāņem ārā arī no Latvijas bankām. Jo viņi pilnīgi atbalsta šo nodokli un redz kā labāko risinājumu. Tas nozīmē, ka Latvijā viņi ir gatavi rīkoties tā pat. Tātad mūsu finansu uzraugi ir vai nu idioti vai zagļi. Vai arī abi kopā.
    ———————————–
    Būtībā nauda ir jāņem ārā no visām ES euro zonas bankām. Šo likumu izstrādāja un pieņēma ES euro zonas finanšu ministri, tas nozīmē, ka viņi ir gatavi tā rīkoties ar ES pilsoņu ietaupījumiem. Konsekvence ir elementāra.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > inta_s 19.03.2013. 18.48

    Bišķīt tomēr vajadzētu draudzēties ar galvu un saprast, ka ES euro zonu no pilnīgas iznīcības, banku sabrukuma ir glābis tas, ka depozīti līdz šim ir tikuši garantēti pilnībā un, ka visas bankas ir tikušas līdz šim glābtas.
    ——————————————–
    Ja noteikumi, tagad ar atpakaļejošu datumu tiks mainīti, tad padomā par sekām? Ja visi Pauli, Santas Ančas un pārējie izraus savus miljonus no bankām, tad, kas notiks ar bankām? Ja cilvēki sapratīs, ka valdības jebkurā brīdī var likvidēt vai samazināt šos ietupījumus, jo tas esot taisnīgi?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > inta_s 19.03.2013. 18.55

    Par cik Kiprā ārzemju noguldītājiem pieder 30% no depozītiem, bet Latvijā ārzemju noguldītājiem pieder 50% no depozītiem, tad Latvijas valdība varētu ņemt piemēru no Kipras un arī piemērot visiem Latvijas depozītiem nodokli robežās – 10%-20%, lai uzlabotu budžeta situāciju un kā vairums domā, tad tā arī ir jādara jo tie depozīti jau
    ——————————
    Tie paši privātie ieguldītāji šo pašu naudu ir no valsts nozaguši – Ķiprā naudu slēpa, lai maksātu mazakus nodokļus savā valstī. Turklāt stipri vairāk nekā tie daži procenti. Šī vienkārši ir nozagtā atgriezšana sabiedrībai.
    ———————————
    Vienīgi, kas notiks ar bankām, ja valdības izlems vēl kādā valstī šādi rīkoties, tad banku sistēmu sagrūs pāris stundās. Kurš par? Es par, darām tā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Agnese Lûse > inta_s 19.03.2013. 21.08

    Nu tad ko netīrās “naudas atmazgātuve” jeb finanšu piramīda ir bankrotējusi! Tagad iespējams Krievija būs spiesta pumpēt Gazprom naudu ar cerību to kaut kad tālā nākotnē to atpelnīt,kā arī dabūt gāzes atradnes.
    Zaudētāja būs pati Kipra,gan finasiāli gan arī no neatkarības viedokļa,jo tagad Kipra būs 100% atkarībā no Krievijas

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > inta_s 19.03.2013. 21.37

    Konsekvences ir neizbēgamas.
    1.Piekāpjoties Kiprai, neviena ES valsts vairs nevarēs neko konsolidēt bez revolūcijas.
    2.Nepiekāpjoties, Kipra ir ārā no EURO zonas, ievieš savu naudu un sāk saimniekot patstāvīgi, to pašu dara visas pārējās krīzes valstis, jo tā ir vienīgā loģiskā rīcība, kas ir novilcināta 5 gadus. Sabrūk bankas un euro.
    ———————————–
    Šovakar iedzeršu šampi un izkāršu Kipras karogu. EURO ieviesēji, bļin.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > inta_s 19.03.2013. 22.01

    aigarius Tie paši privātie ieguldītāji šo pašu naudu ir no valsts nozaguši – Ķiprā naudu slēpa, lai maksātu mazakus nodokļus savā valstī. Turklāt stipri vairāk nekā tie daži procenti. Šī vienkārši ir nozagtā atgriezšana sabiedrībai.
    =======================
    Ko saki par progresīvo nodokli Latvijā? It kā tieši tas pats?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    brigita_damme_rtk_lv > inta_s 20.03.2013. 00.46

    Nekustamā īpašuma nodoklis ir daudz reiz briesmīgāks – to noplēš katru gadu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam