Brīvības paverdzinātie
131Saistītie raksti
Viedoklis /
20. septembris
Latvijas ekonomikas stāvoklis nav spīdošs, taču labāks nekā Igaunijā
Aktuāli /
12. septembris
Žurnāls: Cik pelna valsts kapitālsabiedrību vadītāji?
Komentāri (131)
Valdis Ozols 12.02.2013. 18.36
FKTK priekšsēde Krūzmane paplātīja rokas, ka „Snoras” banka nav devusi pilnu informāciju, ka Antonovu „šeftēs” nav bijis tikties ne ar Krievijas, ne Zviedrijas un Lielbritānijas karalistes kolēģiem.
—–
Vai tad Krūzmane Pievienoja Latvijas Krājbanku Snoras bankai kuras galvenais finansētājs bija Antonovs.Vai tas nebija Priedītis kopā ar citiem lielajiem Krājbankas akcionāriemkas,kas taisīja “šeftes”,lai Krājbanka nonāktu Snoras bankas un Antonova pārziņā. Man Krājbankā bija 10 akcijas pirktas par sertifikātiem,tas kopā bija ap 390 latu .Tātad tie ir mani zaudējumi šajā ,divu ievērojamu padomju cilvēku afērā. Vai tad Snips uzskata ka Priedītis un Antonovs nav Krājbankas naudu piesavinājušies kā to ir apgalvojuši izmeklētāji,bet gan tā bija Krūzmane. Es gan domāju ka vesela armija uzraugu ir bezspēcīgi pret dažiem rūdītiem padomju cilvēkiem.
Snipam, laikam, ir liela bijiba pret okupācijas laiku Latvijas komjaunatnes vadoni Priedīti un tāpēc viņš raksta par brīvības paverdzinātajiem. Var jau arī tā ja tā okupācijas laiku ideoloģija ir tik cieši iegājusi viņa apziņā ,tad jau citādi nemaz nevar.
Man prātā nāk Gorbačova pārbūves laiku demokratizāja,kad daudzi cilvēki vairāk runāja nekā strādāja. Atceros bija viens tāds lauku vecis manā kolhozā ,kas teica:”nekādas demokrātijas ,te tik Staļinu vajag un viņam grūti bija iestāstīt ka tikai demokrātija var novest pie Latvijas neatkarības. Par nožēlošanu man jāsaka ka arī zem Snipa raksta “Brīvības paverdzinātie ” ir tādi cilvēki kas savos komentāros piemin Staļinu. Tas ir Edge-indran komentārs kur diskutē Aleksandrs Prohanovs un Aleksandrs Arhangeļskis. Un šajā diskusijā skatītāju balsojumā uzvar Staļina aizstāvis Aleksandrs Prohānovs.
Tāda ir neatkarīgās Latvijas ļaužu atieksme pret brīvību,tā viņiem ir sods nevis vajadzība.
0
Valdis Ozols 12.02.2013. 10.29
FKTK priekšsēde Krūzmane paplātīja rokas, ka „Snoras” banka nav devusi pilnu informāciju, ka Antonovu „šeftēs” nav bijis tikties ne ar Krievijas, ne Zviedrijas un Lielbritānijas karalistes kolēģiem.
—–
Vai tad Krūzmane Pievienoja Latvijas Krājbanku Snoras bankai kuras galvenais finansētājs bija Antonovs.Vai tas nebija Priedītis kopā ar citiem lielajiem Krājbankas akcionāriemkas,kas taisīja “šeftes”,lai Krājbanka nonāktu Snoras bankas un Antonova pārziņā. Man Krājbankā bija 10 akcijas pirktas par sertifikātiem,tas kopā bija ap 390 latu .Tātad tie ir mani zaudējumi šajā ,divu ievērojamu padomju cilvēku afērā. Vai tad Snips uzskata ka Priedītis un Antonovs nav Krājbankas naudu piesavinājušies kā to ir apgalvojuši izmeklētāji,bet gan tā bija Krūzmane. Es gan domāju ka vesela armija uzraugu ir bezspēcīgi pret dažiem rūdītiem padomju cilvēkiem.
Snipam, laikam, ir liela bijiba pret okupācijas laiku Latvijas komjaunatnes vadoni Priedīti un tāpēc viņš raksta par brīvības paverdzinātajiem. Var jau arī tā ja tā okupācijas laiku ideoloģija ir tik cieši iegājusi viņa apziņā ,tad jau citādi nemaz nevar.
Man prātā nāk Gorbačova pārbūves laiku demokratizāja,kad daudzi cilvēki vairāk runāja nekā strādāja. Atceros bija viens tāds lauku vecis manā kolhozā ,kas teica:”nekādas demokrātijas ,te tik Staļinu vajag un viņam grūti bija iestāstīt ka tikai demokrātija var novest pie Latvijas neatkarības. Par nožēlošanu man jāsaka ka arī zem Snipa raksta “Brīvības paverdzinātie ” ir tādi cilvēki kas savos komentāros piemin Staļinu. Tas ir Edge-indran komentārs kur diskutē Aleksandrs Prohanovs un Aleksandrs Arhangeļskis. Un šajā diskusijā skatītāju balsojumā uzvar Staļina aizstāvis Aleksandrs Prohānovs.
Tāda ir neatkarīgās Latvijas ļaužu atieksme pret brīvību,tā viņiem ir sods nevis vajadzība.
0
gundega_heiberga 10.02.2013. 22.42
super_eye,
Paldies par piedāvāto interviju ar A. Zinovjevu. Žēl, ka noklausīties (saprast) to Tev pašam nav izdevies. Varbūt arī labāk, ka paliec edge_indran līmenī.
1
Signija Aizpuriete > gundega_heiberga 11.02.2013. 00.48
——–
1 metrs, 85 centimetri – , tāds ir tas līmenis.
p.s. Nav ko žēloties, jo, kā TV3 Nekā personīgi teica Maestro – tas {LV bizness} jau notiek katru dienu. http://www.diena.lv/latvija/viedokli/pauls-atbalsta-eiro-ieviesanu-bet-kritize-valdibu-par-krajbankas-krahu-13992802
– Kas te notiek – un kāpēc tā notiek, par to vēl ilgi vietējie gudrinieki skaidrībā netiks, vēl ilgi vecās klišejas a la ‘brīvības paverdzinātie’ atražos. Lai auglīga ražošana un lustīga “liel-drope” LTF 25 !
0
Signija Aizpuriete 10.02.2013. 21.36
——Artura Snips: “(..) Rietumu sabiedrība tika pārņemta pēc veidola, pēc būtības paliekot padomju cilvēkiem, ar padomju cilvēku vērtību sistēmu, uzskatu hierarhiju un morāli.” ============================================================================= Šito gudro atziņu gudrā socioloģe-sievasmāte izteica? Hmm, notikušo pēc 1940.g.17.jūnija arī varētu šādi aprakstīt:
“Padomju sabiedrība tika pārņemta pēc veidola, pēc būtības paliekot latviešu cilvēkiem, ar latviešu cilvēku vērtību sistēmu, uzskatu hierarhiju un morāli.”
Ne velti tak’ tie franču Sorbonnas pētnieki apgalvoja: “Padomju laiki latviešu identitāti nav spējuši mainīt” (LA, 03.08.2012) – no tā, ka nomaina uzrakstus ‘Saeima’ pret ‘Augstākā Padome’ – vai ‘Augstāka padome’ pret ‘Saeima’ 1993.g.,- vidējais latvietis uzreiz nemainās ?
Te viena Latvijas demokrātu drauga, J.Afanasjeva interesants raksts – arī par to ‘pārņemšanu’ (rokādi) pēc 1991.gada:
“Партийно-советская бюрократия, прежде владевшая национальным достоянием де-факто, становилась его же обладателем де-юре как финансово-экономическая, административная и политическая господствующая власть-моносубъект.”
Шестидесятники: итоги бездумного пути
http://gefter.ru/archive/2280
0
Signija Aizpuriete 10.02.2013. 10.27
——-Arturs Snips:”(..) Slavenā Mstislava Rostropoviča dzīvesbiedre Gaļina Višņevska kādā intervijā sacīja: „Padomju cilvēks ir radījis un aizvien rada sev līdzīgus, un tā tas būs vēl labu laiku.” ============================================================================= Stāsts par īstu cilvēku, jeb “kā rūdījās tērauds”:
“Бедность, голод, брань, драки, пьянство — все это встретило девочку на пороге жизни, но не сломило ее, а наоборот, выработало цепкую житейскую хватку, недоверчивость, замкнутость. Приучило жестко противостоять унижению и низменности людских инстинктов. Она сама себя воспитала, рано повзрослев, но совсем по-иному, чем Ростропович, и когда вместе с Ленинградом Кронштадт оказался в кольце блокады, девочка, потеряв единственного близкого человека — бабушку, сумела выжить: ее взяли в команду МПВО, чистившую пожарные трубы, канализацию, разбиравшую дома на топливо. Работа давала немного хлеба; подкармливали и моряки.”
Советские примадонны: Галина Вишневская
http://www.belcanto.ru/sov-vishnevskaya.html
0
dzerkaleliva 09.02.2013. 19.34
Laimes indekss pasaulē. Sarkans nelaimīgākie, zils laimīgākie.
http://static.businessinsider.com/image/51099a44eab8ea340d000009-915/happiness-the-us-is-looking-good.jpg
grieķi, portugāļi, joprojām krietni laimīgāki par latviešiem, nerunājot par spāņiem, itāļiem, īriem
2
Signija Aizpuriete > dzerkaleliva 09.02.2013. 19.44
——-
http://www.youtube.com/watch?v=WDXWkiFNLxc
“(..)Bet kas svešas zemes, salas / Man ar savu greznumu,
Kad es še pie Gaujas malas / Dzirdu latvju valodu.”
0
Signija Aizpuriete > dzerkaleliva 09.02.2013. 19.59
———
Pirmie “brāļu” uzbraucieni Tautas Varas Frontes idejai
25. jan 02:52 Kaspars DIMITERS
http://www.draugiem.lv/nebruks/blog/?p=9005386 ============================================================================= Tādi esam, nav tas “vidējais latvietis” viscaur balts un pūkains, taču pirmais iespaids (“bailīgs, zemu noliecies..G.Merķelis “Latvieši”) var būt mānīgs…….
Vācu baroni Vācijā pārāk aizrāvās ar savu Livonijas “brāļu” novērojumu studēšanu -, tāpēc 1915.g. Rīgu tā arī ieņemt neizdevās.
Iespējams gan, ka kaut kur Latvijā arī pašlaik var šādas “cilvēkveidīgās” būtnes novērot: “Viens no rakstītājiem pat apgalvoja: “Gribējās paskatīties viņam zobos, lai pārliecinātos, ka viņš ir tāds pats cilvēks kā es.” Pilnīgi nospiesti vergi, kuru acīs nav nevienas dzīvības dzirksteles, kuri ir netīri, sapinkājušies, izskatās stulbi vai vismaz tādus tēlo, ir neiedomājami nabadzīgi, ļauj sevi sist visiem, kas vien iedomājas… Kopaina bija drausmīga. Vēl 1824.gadā Sofija fon Hāna, ieprecoties Aizupes muižā, ierauga līdzīgu ainu.”
I.Lancmanis: “Latvieši ārzemnieka acīm pirms divsimt gadiem” http://www.diena.lv/arhivs/latvietis-ir-ka-sene-13111895
0
Signija Aizpuriete 09.02.2013. 14.06
——-A.Snips:”Brīvības paverdzinātie” – un turpinājuma tēma: “Brīvības NENOGURDINĀTIE” ( NAP 1959 un 2020 kontekstā):
NAP 1959 ( komunisma materiāli tehniskās bāzes radīšana ):
“Jau pagājušā gadsimta sešdesmito gadu sākumā Rīgas ātrās ārstu palīdzības stacijā pašu un šoferu spēkiem pārbūvējām rūpnīcā “RAF” ražoto mikroautobusu un izveidojām Padomju Savienībā, pat pasaulē, pirmo mobilo reanimācijas brigādi ar atbilstošu ekipējumu.(..) Ministrs Vilhelms Kaņeps bija iecerējis, ka Latvijai jābūt par paraugu visā Savienībā. Bija ieviesta labāka pārskata sistēma, lielāka kārtība par tagadējiem samudžinājumiem iepirkumos un bezjēdzīgi birokrātiskos pārskatos. Kā galvenajam speciālistam man bija pilnīga informācija par stāvokli un vajadzībām mūsu specialitātē visā valstī un jebkurā brīdī.”
G.Andrejevs: Ierēdniecība torpedē jebkuru progresīvu pasākumu http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=364437:valsts-un-sabiedriskajam-darbiniekam-georgam-andrejevam–80&catid=95:intervijas&Itemid=439
NAP 2020 – ekonomiskais izrāviens pārdodot Latvijas zemi ārvalstniekiem:
“Ir diezgan daudz ārzemnieku, kas Amatciemā ir iegādājušies īpašumus vēl pirms tam, kad kopš 2010.gada jūlija par investīcijām nekustamajos īpašumos sāka piešķirt uzturēšanās atļaujas. Ir arī sešas Krievijas pilsoņu ģimenes, kas šeit apmetušās uz pastāvīgu dzīvi, viņu bērni jau mācās Cēsīs latviešu skolās, daļa no tiem jau vēlas iegūt pastāvīgo uzturēšanās atļauju un Latvijas pilsonību,” skaidroja Zvirbulis. http://www.diena.lv/latvija/zinas/ciris-amatciems-nav-biznesa-projekts-tas-ir-ainavas-izpratnes-veids-13992690
0
Sandris Maziks 09.02.2013. 10.09
gunta_leona
“Bija tautfrontieši, kas skandināja – pēc pāris gadiem arī morāli atbrīvosimies no sociālisma sekām.”
Bija tādi, bet tos nostūma malā. Palika tie kropļi, kas pašas ļaunākās sociālisma(lasi okupācijas) sekas apdāvināja ar dzīvokļiem un radīja tiem īdeālus siltumnīcas apstākļus.
“ka tad, kad par deputātiem kļūs tie, kas dzimuši pēc padomijas sabrukšanas, te būs normāla valsts”
Vai šleseru, kalvīšu, godmaņu, zatleru atvases, jeb PBAnāla un 9. maija šabaša par deģenerātiem izaudzētie jaunpilsoņi?
0
Baiba Eglâja 09.02.2013. 08.30
Bija tautfrontieši, kas skandināja – pēc pāris gadiem arī morāli atbrīvosimies no sociālisma sekām. Jau toreiz bija ārzemju zinātnieki, kas teica, ka tad, kad par deputātiem kļūs tie, kas dzimuši pēc padomijas sabrukšanas, te būs normāla valsts, padomijas sekas gan būs arī vēl viņu bērnos. Tikai tie zinātnieki neparedzēja, ka būs pasaules ekonomiskā krīze. Bijušie tautfrontieši drīz apmirs. Ko viņi izaudzinājuši? Tikai tādus, kas rīkojas pēc skavenā saukļa pirmās daļas – viens par visiem? Pat Bībeli te ierasts lasīt “pa tiešo”, neapjaušot, ka tā varbūt ir pati pirmā uzrakstītā filozofija.Tiem, kas no šejienes saskābuma aizbrauc, pārmet morālo vērtību trūkumu. Bet viņiem ir tikai 1 dzīve, viņi grib ēst drusku vairāk par pliku patriotismu.
3
dzerkaleliva > Baiba Eglâja 09.02.2013. 11.17
Ne, tur tiek meklēts, bībeli var lasīt dažādi, bet mūsu nelaimēs nav pie vainas nepareiza bībeles lasīšana un vērtību zudums, neesamība.
Ir tāda grāmata Sliktie Samarieši, autors labi apraksta kāda ir šī pasaules kārtība, kā bagātās valstis ir kļuvušas bagātas un, kā pēc tam iegrūž bedrē nabadzīgās, bezcerībā ar tām uzspiesto pseido attīstības ceļu, nav tur pie vainas padomju cilvēka mentalitāte.
—————————–
Laba vieta grāmatā ir dažādie agrākie stereotipi ar piemēriem par dažādām tautām. Pirms pārsimts gadiem par slinkiem un ne uz ko nespējīgiem anglosakši uzskatīja vāciešus, pirms simts gadiem par slinkiem, stulbiem, lēniem un aptaurētiem rietumi apsaukāja japāņus, pirms 50 gadiem korejieši skaitījās viena no pasaules atpalikušākajām tautām, ar bezcerīgi slinku un neizglītotu populāciju. 50’gados Seula bija zaru būdu miests ar vienu tualeti un 1000 korejiešiem, 80% korejiešu bija analfabēti, viņi bija pieraduši būt japāņu vergi un nekas vairāk.
——————————-
Šodien Koreja ir valsts ar augstāko tehnoloģiju eksportu un īpatsvaru valsts ekonomikā pasaulē. Grāmatas autors ir korejietis un viņš pieļauj, ka jebkura nabadzīgā pasaules valsts var kļūt tikpat attīstīta kā Koreja ejot Korejas ceļu un tikpat nabadzīga kā Latvija, ejot Latvijas ceļu.
——————————-
Grāmatas ievadā ir autora priekšvārds par Baltiju un par to kādā bedrē mūs ir novedis slikto samariešu neoliberāļu piedāvātais ceļš un turpina vest. Tā ir ar visām tautām, kuras iet šo liberālisma ceļu, nav svarīgi vai esi padomju pilsonis, āfrikānis, aziāts vai latīņ amērikānis.
0
Signija Aizpuriete > Baiba Eglâja 09.02.2013. 11.56
—–korporācija konsolidācija”(..)
Tā ir ar visām tautām, kuras iet šo liberālisma ceļu, nav svarīgi vai esi padomju pilsonis, āfrikānis, aziāts vai latīņ amērikānis.”
=============================================================================
Latvijas tautas VEDĒJI, tās garīgie līderi ne bez pamatota iemesla jau 1991.gadā bieži piesauca ebreju tautas vedēju Mozus paveikto – 40 gadus vazājot tautu pa tuksnesi. Arī 2012.g. tas stāsts par ebreju tautas vadāšanu tuksnesī, tiek atgādināts un atgādināts, lai kādā 2030.g. 80-90 gadus vecie vadātāji-godmaņi-rubeņi-beinertes-snipi varētu savu cēlos nodomus vismaz 1 miljonam latviešu bez bailēm atgādināt? –
visi apsolītajā brīvībā un labklājībā nedzīvos, tikai “izredzētie”, tie, kas spēs pielāgoties šodien valdošajai ideoloģijai (t.s. liberālajai):
“Ziemeļu Ministru padomes birojs Latvijā un LU Filozofijas un socioloģijas institūts ielūdz uz Dr. sc.soc. Dagmāras Beitneres grāmatas „Mēs zemnieku tauta? Pašreference latviešu kultūras paradigmā” atvēršanas svētkiem un priekšlasījumu „Latviešu kultūras pašreference: vai piederam Ziemeļvalstīm vai Eiropas Austrumiem”
http://www.ziemelustasti.lv/
0
dzerkaleliva > Baiba Eglâja 09.02.2013. 14.04
Ko Vilks, Dombrovskis, Ēlerte, Streips, Vienotība un pārējā kompānija darīs, kad valstī strādājoši būs vien simts tūkstoši emigrantu, kuri uzturēs miljons latviešu pensionārus ar vidējo pensiju 10Ls/mēnesī un neatmaksājams valsts parāds, ko tad neoliberāļu kompānija darīs, jo tā būs jau pēc 10-15 gadiem? Ko kompānija darīs jau šogad ar nesamaksāmajiem apkures rēķiniem un augošājām resursu – pārtikas, degvielas, elektrības cenām. Vai kompānija saprot, ka konsolidācijas loks drīz noslēgsies?
0
Anita Gozīte 09.02.2013. 02.03
domātāji domās dzīvo,
vēsturnieki – atmiņās
un vēl…
kontrolieri ārprātīgie,’
pasažieri -nolemtie
man liekas ka pietiek,,audzināt dēlu,–laiks nosist čūsku un iestādīt koku…
0
dzerkaleliva 09.02.2013. 00.38
Mēs taču, visi zinām, ka Latvijas hokejisti Sočos zaudēs, bet mēs viņus atbalstīsim un ticēsim, ka būs labi.
—————————————
Gan jau 70% elites, vismaz zemapziņā zina, ka jebkura viņu spēle, gan ar EURO, gan ar konsolidāciju, gan Nato, gan latviešu valodu, gan latviešu izglītību, gan latviešu vērtībām tiks zaudēta, bet viņiem ļoti gribas ticēt, ka viņi nezaudēs un viņi turpina spēlēt. Viņi turpina būvēt skrejceļus un cer, ka vienreiz tie būs uzbūvēti pareizi un preces kritīs no gaisa. Redz igauņiem jau gandrīz krīt, tas nekas, ka slovākiem, slovēņiem, portugāļiem un kam tur vēl nekas vairs nekrīt, bet ungāri, poļi un čehi ir sākuši domāt, ka kaut kas nav īsti tā kā vajag ar to kultu pēc būtības.
0
dzerkaleliva 09.02.2013. 00.20
Mums ir tikai divas iespējas.
1. Spēlēt šajā spēlē un to zaudēt. Uzvarēt šai spēlē nevar. Skats mūsu pašu bojā ejas, D-Eiropas, Īrijas u.t.t.piemērus. Turpat būs Igaunija, Somija un pārējie. Tās ir ilūzijas, vērtību un iespēju uzvarēt nav. Tā ir elites šizo, ka šajā spēlē var uzvarēt. Tas ir tāpat, kā mēģināt uzvarēt uzpirksteņu spēlē.
———————————————
2. Otra iespēja ir atteikties spēlēt šo spēli, kurš tam ir gatavs? Elite noteikti tam nav gatava. Elitei gribas spēlēt uz zaudēt, spēlēt un zaudēt, spēlēt un zaudēt un savus zaudējumus uzdot par veiksmi. Gluži, kā tikko ar zemnieku maksājumiem, u.t.t.līdz bezgalībai.
0
Signija Aizpuriete 08.02.2013. 23.44
——
Traģikomiskā situācijā 1990-o gadu sākumā nonāca pat tādi izcili anti-komunisti kā U.Ģērmanis un E.Berklavs. Cīnījās vīri 40 gadus, bet 1991.gadā izrādījās, ka 99.99% ideoloģisko pretinieku arī ir anti-komunisti. Gluži kā A.Snips, arī U.Ģērmanis un E.Berklavs “trīs priedēs apmaldījās” – kā tautā mēdz teikt: vazātājs piesitās:
“31.8.1991. Ģ.: „Nu reiz vajadzētu sadragāt veco pārvaldes aparātu un saraut čekas savērpto biezo zirnekļa tīklu! Žēl, ka šais dienās Latvijā nav uzpeldējis jauns Imants Lešinskis, kas palīdzētu atklāt visu šo nešķīstību.”
2.10.1991. B.: „ Nevaram Augstākajā Padomē vairs pieņemt nevienu likumu un lēmumu, kas virzīts uz reālu deokupāciju un denacionalizāciju. Un tagad laiž izsolēs un pārdod, sākot no sīkām darbnīcām līdz lielām mājām. Ģenerāļiem, pulkvežiem, viņu madamām, rūpnīcu direktoriem un citiem no austrumiem naudas pietiek.” http://www.aisbergs.lv/?p=16541#comment-2172
– No sērijas “Kā 4. maija republika tapa”
Ulmanis un Bērziņš kopīgi ārdīja sadzīves pakalpojumu sistēmu
http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/50032/ulmanis-un-berzins-kopigi-ardija-sadzives-pakalpojumu-sistemu
0
Kristīne 08.02.2013. 23.13
Lai kā tas arī nebūtu, brīvība tiešām ir atbildība (vismaz tiktāl, cik katrs ir atbildīgs par paša izdarītajām izvēlēm), un pie šīs nastas (tā, ka tev neviens nepastāsta, kas darāms, bet viss ir jādara pašam) ir jāpierod, ir jāiegūst attiecīgās prasmes.
1
Signija Aizpuriete > Kristīne 08.02.2013. 23.33
——A.Snips: “(..) Pat ASV organizētās noziedzības tēvu Al Kapone iesēdināja tikai par tādu „nieku” kā nodokļu nemaksāšana, kas drīzāk bija morāles principu dēļ un sabiedriskās vides atveseļošanai.” =============================================================================
1991.g.21.augustā leviti&grūtupi ne par kādu tur “brīvību” un “atbildību” daudz nepļāpāja, bet vienkārši ņēma un “atjaunoja Satversmi un nošķīra Latvijas tiesību telpu no PSRS tiesību telpas.” http://www.21augusts.lv/par-21-augustu
– Pēc 1991.g.21.augusta bez Kriminālkodeksa visi tie “brīvības cīnītāji” a la Hūtes varēja sākt izvērsties uz nebēdu.
Ak, kā gan tagad “saprast veco dumpinieku” (I.Latkovskis), gan “ticīgo auseklīšu” funktieri pirms 25-iem gadiem. Lasu tos Barikadopēdijas rakstus un nebeidzu sajūsmināties – 1961.g. komunisti vismaz orientējoši norādīja komunisma iestāšanās termiņu (1980.g.), bet 1989.g. neko tādu LTF sacerējumos vairs rakstīt nevajadzēja – pietika vien ar skaistām frāzēm, gluži kā 2012.g. “izceptajā” NAP 2020.
Lecam pa vecam….
0
Signija Aizpuriete 08.02.2013. 22.57
——–A.Snips: “(..) Atceros kādu 90. gadu sākuma rakstu, kur klāstīts, ka liberālo vērtību un demokrātijas iespaidā bijušie līderi paši „pārkalsies darbā” (a la J.V.Staļins) un kļūs balti un pūkaini.” ============================================================================= Vot, kādu labvēlīgu ietekmi uz smadzenēm atstāj lauku gaiss, biezpiens un svētavota ūdens! Es ar tāpēc labi atceros gan anekdotes no sērijas “mednieku stāsti”, gan “stagnācijas lauku” multenes (PSKP kongresu materiālus, oktobrēnu, pionieru un komjauniešu statūtus, diemžēl, nevaru atcerēties – meklēju ar Google):
“Случилось это зимой”
Мультфильм по рассказу Н.Носова из серии “охотничьих рассказов”. http://www.youtube.com/watch?v=XaXjOfp9uB8
2
Signija Aizpuriete > Signija Aizpuriete 09.02.2013. 19.27
—–A.Snips:”Atceros kādu 90. gadu sākuma rakstu,…… ============================================================================= Pēteris Laķis:”Nomenklatūra un tās darbinieki” (LM,04.08.1990)- ?
Starp citu, LTF “pelēkais kardināls” neilgi pirms došanās uz labākiem medību laukiem, pat minēja termiņu, kādā bijušie “pārkalsies par baltiem un pūkainiem” – tas notikšot ap 2090.gadu:
“(..)Taču, lai izaudzinātu īstu demokrātisku sabiedrību, vajadzētu gadus simts. Trīs paaudzes.”
http://www.newhansalines.org/cb3.php?id=2&tr=1&lp=2&ln=lv
0
Signija Aizpuriete > Signija Aizpuriete 09.02.2013. 19.40
——
“The best way to predict the future is to create it” Peter Drucker.
Par LTF gudrāko prātu iecerētā izpildi objektīvāk varēs spriest 2090.gadā, taču jau tagad ir iespējams novērtēt sasniegto demokrātiskas sabiedrības radīšanas procesā, paskatīties, kādā stāvoklī ir nākotnes cilvēka embrijs:
“Pabriks: mūsu jaunatne ir aptaukojusies, nopīpējusies un pavisam nesportiska”
http://www.delfi.lv/news/national/politics/pabriks-musu-jaunatne-ir-aptaukojusies-nopipejusies-un-pavisam-nesportiska.d?id=42986748
0
ilmisimo 08.02.2013. 22.33
….padomju vērtību uzturētājs bija Komunistiskās partijas un komjaunatnes aparāts. Aparāts spēlēja pirmo vijoli, koris lielākoties tikai plātīja mutes uz izlikās dziedam attāli skanošu Staļina laiku bungu pavadībā.
Atceros kādu 90. gadu sākuma rakstu, kur klāstīts, ka liberālo vērtību un demokrātijas iespaidā bijušie līderi paši „pārkalsies darbā” (a la J.V.Staļins) un kļūs balti un pūkaini. Šaubu nav, tādi bija, bet ideālisms ir cilvēka personīga izvēle un nevar būt sabiedrības ēkas pamatā. Nomenklatūras cilvēki nebija ļaundari, bet viņu karogs bija padomju dubultmorāle un sociālā slāņa korporatīvie sakari.
____________- mja
kargo kulti…
Mēģinājmi kanibālu dzīres pārkrāsot par veģetāriešu gavēņa pasēdēšānu..
0
dzerkaleliva 08.02.2013. 22.12
Savukārt cikliskums sistēmai ir vajadzīgs, lai nabagos regulāri aptīrītu, padarot tos vēl nabagākus, bet bagātos vēl bagātākus. Savādāk tā spēlīte nerullē. Cikliskums visu laiku pārvērš peļņu ģeometriskā progresijā. Lūk, visu šodienas rietumu vērtību pamats un nepūtiet man te pīlītes par Servantesu un Vienlīdzību, Brālību, Brīvību. Tas bija sen un tas jau sen vairs nav taisnība.
———————————-
Bez Haiti nav Luksemburgas un otrādi.
1. Haiti
Poverty rate: 77%
Population: 10,123,787
GDP: $7.35 billion (66th lowest)
GDP per capita: $726 (22nd lowest)
—————————————
Luxembourg:
Average income per capita: 81,466 dollars a year, is located in Western Europe between Germany, France, Belgium,with a population of 502 thousand people.
—————————————–
Priekš viena luksemburgieša šobrīd rukā 112 haitieši, vēl pēc gadiem 10 rukās jau 1000.
—————————————-
Rietumu vērtības rullē!
4
Aivars Lasmanis > dzerkaleliva 08.02.2013. 23.16
Korporācijai. Piedod, bet tas bija neveikls joks un norāde uz masoņu ložu sadalīšanos 18.gds. vidū, kas beidzās ar Franču revolūciju un šiem Andreja saukļiem. Jānim gan bija citi saukļi, ko derētu zināt, jo Eiropa ir pasaules smadzenes, kā Azija jušana, Amerika spēks, Krievija nezināmais utt. utj. Turpmāk neapspēlēšu tādas lietas. Vienīgi teikšu, ka mums pat valsts politikā jāizvēlās, kur esam.
0
dzerkaleliva > dzerkaleliva 08.02.2013. 23.25
Valsti mēs sen esam pakāsuši, viss pārējais zudušās pasaules ilūzijas. Te daži zēni ir rakstījuši, kas jādara, ja gribam to atgūt no ES, ECB, Volstrītas un korporācijām.
0
dzerkaleliva > dzerkaleliva 08.02.2013. 23.34
Volstrīta ir šīs pasaules prāts, sirds, jušana, smadzenes un spēks. Parējie vergi, lielākā daļa to nezina un nomirst stresā, bailēs un neziņā, kāpēc visu laiku nav laika un naudas.
0
Signija Aizpuriete > dzerkaleliva 09.02.2013. 12.54
korporācija konsolidācija Volstrīta ir šīs pasaules prāts, sirds, jušana, smadzenes un spēks.
=============================================================================
Volstrīta – tā ir liberālā ideoloģija, kuru kā dzīves vadlīnīju pieņēmuši miljoniem cilvēku – un turpina pieņem miljoni un miljoni visā pasaulē.
“…un iesākumā bija Vārds..”, jeb “Cilvēks nedzīvo tikai no maizes vien,..”
============================================================================
– Vēlreiz un vēlreiz pārlasu LM 1986.g.17.oktobrī publicēto rakstu “Par Daugavas likteni domājot” http://www.inarchive.com/page/2011-06-05/http://pie.daugavas.lv/ivans.html
– dusmīgo jaunekļu uzskati, domāšana un rīcība ir saprotama – dzīves nepilnības (resoru patvaļa) ir jālabo veicot prasmīgu darbu.
Kurā brīdi to dusmīgo jaunekļu saprāts aptumšojās? Kas viņiem iestāstīja, prātu “apgaismoja”, ka rietumu demokrātija būs tās īstākās zāles pret visām dzīves nepilnībām:
“Tagad jāsper vēl solis uz priekšu – uz daudzpartiju parlamenta skolu.Iedzīvināt daudzpartiju sistēmu nebūs vienkārši” 1990.g.3.maijā D.Īvāns l/a Zeme korespondentei L.Plēsniecei ( Zeme, 10.05.1990)
– 2 lielas partijas (LTF un LKP) tā nav demokrātija, bet 22-as vai 222-as nodrošinās labu demokrātiju? Kur 3 latvieši tur 2 partijas, jeb “iemāci muļķim Dievu lūgt, viņš lūgdamies sev pieri pārsitīs”…..
Nevarēja tak’ Īvānu un Snipu apgaismot vecmāmiņas, kas Ulmaņa diktūras laikos dzīvoja, iespējams, roku pielika arī ideju izplatītāji, kas Aukstā kara gados “Hārvardas projektu” īstenoja:
“Сегодня с полной уверенностью можно утверждать, что профессиональная группа «кукловодов» способна находить и продвигать, как пешек в мировой шахматной игре, будущих лидеров к власти.”
Гарвардский проект.
Из истории информационно-психологической войны против СССР
http://www.stoletie.ru/territoriya_istorii/garvardskij_projekt_2010-03-26.htm
0
Sleepwalker 08.02.2013. 22.02
Ne tikai krievu valodu, bet arī citas svešvalodas jāmāk!
Lai varētu ne tikai sc nolikt pie vietas – svešvalodas t.i. IEROCIS.
0
jmaklakovs 08.02.2013. 18.28
Turklāt arī lamas latviešu valodā parasti ir tiešs tulkojums no “mātes valodas”:)
0
Aivars Lasmanis 08.02.2013. 17.15
Pilnīgi nopietni, bet daļu komentāru rakstījuši cilvēki, kas daudz gudrāki par mani, par to paldies! Teicu “rietumu vērtības”, ko rietumi pastāv vismaz trīssimts gadus, laikam no buržuāzijas veidošanās un džntelmēnisma (Servantess) ētikas. Nedomāju, ka jāskaidro, kā bībeles baušļi pāriet sabiedrībā un ģimenē. Lai zinātnieki lauž šķēpus!
Jā, tā ir daļa no garākas esejas, kurai droši vēl gribēsies pierakstīt klāt, bet savām vajadzībām.
Lūkošu iekopēt te, kas vienkārši ātri uzrakstījies, un varbūr stītrojams.
“Svētdien bija iebraucis draugs Ivars no Ogres. Viņa dzīvesbiedre Irēna tika atvizināta Rīgu apskatīt, ko atbalstīju par derīgu, jo pašam dažreiz knieš paraudzīt, vai patiesībai cenas nav cēlušās. Tad nu mēs ar Ivaru dzērām kafiju un viņš stāstīja par kādu radinieku kādā vidējā Rīgā kādā vidējā skolā, kas pārraudzīta no Latvijas izglītības un zinātnes ministrijas un kurā aug mūsu nākotne, kurai nepienākas zināt, ka pensionāri ir valstij par slogu un godīgums ir netikums. Radinieks skolotājs esot iedomājis sarīkot klasē aptauju par personībām, kas varētu būt labi piemēri dzīvē. Varbūt nevajadzējis viņam tā darīt. Pēcāk sēdējis un kodījis nagus, jo morāla parauga laukā visvairāk sekotāju bijis Aivaram Lembergam, Andrim Šķelem un Aināram Šleseram. Sev par nelaimi jaunais skolotājs bija Seneku studējis, kas ap Kristus dzimšanu Lucilijam rakstīja: „Izvēlies kādu, kas nes labo, un lai tas vienmēr ir tavu acu priekšā, lai tu dzīvotu tā, it kā viņš allaž raudzītos tevī un rīkojies tā, it kā viņš vērotu.”
„Velti šķied laiku rakstīdams, ļautiņi vairāk saprot ūdens šņācienu tualetē nekā vilni jūrā,” tā teica cilvēks, kuru nepazinu un kas skumji raudzījās rīta pelēkumā, kas nāca pār pilsētu, un kaut ko švīkāja savā piezīmju grāmatiņā. „Te Koka Fricis un Vērmanīts,” viņš kaut kā pavisam ne latviski piebilda. „Labs kafē.”
Vērojot nepazīstamo, atcerējos sapni, kurā Zariņu Aija stāstīja, ka nolīgta apgleznot tiesu namu. Varbūt arī apgleznoja, bet neredzēju, jo pamodos, lai gan iztēlē palika aina ar tiesu pili skaistu kā Brazīlijas karnevālā, kur cilvēki palēkdamies gāja pietupiendejā, kā toreiz 1940. gadā, kad Latvija tanku pavadībā labprātīgi pievienojās PSRS.
Aiz muguras bija dārzs, Vērmanes k-dzes dāvinājums pilsētai, jo senāk pilsētai mēdza dāvināt, nevis no tās ņemt. Vēl atcerējos, ka ar Kārli Ringu uzdāvinājām Rīgas vēstures un kuģniecības muzejam pusmiljonu vērtas 13. gadsimta monētas brakteātus, ko atradām celtniecības darbos Peldu ielā. Bet tas bija tālu aiz apvāršņa. Nepazīstamais uzsmaidīja piesaucot Bendžaminu Franklinu, ka „tukšus maisus būs grūti nolikt stāvus.” Un bija projām.
Rīta gaisā karājās Andreja ložas sarkanais, skarbais sauklis „Brīvība, brālība, vienlīdzība!” Čukstētāji uz auss čukstēja par slimnīcām kā biznesprojektiem, par slimniekiem kā pelņas materiālu, par tiesām, pie kurām kā pie ēstuvēm un teātriem, vajadzīgas izcenojumu kartes. Tāda esot ontoģenēze, čukstētāji čukstēja, jo daudzi no dubļiem nākuši, par ķeizariem tapuši un pat rokas nav nomazgājuši.
Saulei lecot, ar plaukstu notraucu apvārsnī aizķērušos aforismu „Kas nezina, kurā ostā nokļūt, tam nav ceļavēja.”
8
dzerkaleliva > Aivars Lasmanis 08.02.2013. 18.07
Nu, Brīvība, brālība, vienlīdzība!, tagad noteikti vairs nav rietumu vērtība. Rietumu vērtība, tagad ir – fiskālā stabilitāte, konsolidācija, bezdeficīta budžets un augsts darba ražīgums (lasi, vergu darbs par velti). Vietējiem progresmeņiem, par ideālistiem viņus roka saukt neceļas, tipa Kažoka, Streips, Ēlerte, Ozoliņš un Co, pārlaicīga vērtība vēl ir euro, es, nato, geji, lesbietes un ebreji. Nepārprotiet, man nekas nav pret minoritātēm un ebrejiem.
———————————————
Nezinu, vai kaut kur vēl šī lieta uz planētas Zemes sastopamas kādas patiesas rietumu ideālisma vērtības, varbūt Austrālijā, varbūt Jaunzēlandē, varbūt kādā daļā ASV, Eiropā noteikti nē.
———————————————-
Par citiem rietumu ideālismiem, nezinu, bet domāju, ka Eiropā ar pēdējo krīzi tie ir iznīdēti galīgi. Tautas jau nav mierā un zārks jau tukšs nepaliks. Nāks juku laiki un nāks jauni ideāli. Progress ir neizbēgams. Baņķieru un konsolidētāju kliķes un vērtību bojāeja ir neizbēgama. Uzsveru baņķieru un konsolidētāju.
0
Signija Aizpuriete > Aivars Lasmanis 08.02.2013. 20.29
——-Arturs Snips : “(..) Vērojot nepazīstamo, atcerējos sapni, kurā Zariņu Aija stāstīja, ka nolīgta apgleznot tiesu namu…” ============================================================================== Ha-ha-ha, man šitais teksts atsauc atmiņā kinokomēdijas “Fortūnas džentelmeņi” sižetu, kurā Šķielacis apstiprina Docenta teikto: “Līdz pus-galvai visu atceros, tālāk tukšums (filma pārtrūkusi)”.
– Manuprāt, tai “sapnī” Aija Zariņa stāstīja par H.Demakovas aprakstīto Repšes kultūrpolitiku, jo 1940.g. ne Zariņa, ne Snips, ne Edgars demonstrācijās negāja – mūsu “pietupiendejošanas” laiks sākās tikai 1988.g.oktobrī:
“Aija Zariņa vienā no savām jaunākajām gleznām pienaglojusi pie krusta Eināru Repši.” Godīgums pie krusta
http://www.rigaslaiks.lv/Read.aspx?year=2004&month=2&page=6
0
Aivars Lasmanis > Aivars Lasmanis 08.02.2013. 21.33
Edga, Latvijas vēsturnieki izdeva labu, laikam XXI sējumu, kur arī par maiņām kultūras nozarē 1940. gadā. Tā kā nu tavs komentārs varbūt ne visai korekts.
0
Signija Aizpuriete > Aivars Lasmanis 08.02.2013. 21.59
——–
Tie vēsturnieki daudz, jo daudz sējumus izdevuši gan līdz 1991.g., gan “brīvajā un neatkarīgajā” vēl daudz izdos, tāpēc par “korekts” vai “nekorekts” kādā 2030.g. varēs skaidrāk pateikt. Nav jau garantijas, ka 1988. – 1991.gg. bija pēdējā “kažokmešana”, ka galīgie secinājumi par 1940.g. ir izdarīti.
“Patiesība – tas ir vairākuma viedoklis, ko katrs saprātīgs cilvēks respektē, taču piekāpjas acīmredzamu faktu priekšā.”
– Par tām pārmaiņām kultūras nozarē 1940.g. arī man pēdējo 20 gadu laikā savā datubāzē ir izdevies materiālus iekrāt – pārdomāt L.Leimaņa, H.Līkuma,M.Zariņa, L.Baumanes, L.Špilbergas, M.Zariņa, E.Smiļģa u.c. rīcības iemeslus.
0
dzerkaleliva > Aivars Lasmanis 08.02.2013. 22.07
Visas šīs vērtības pamazām pazuda pēc pirmā pasaules kara, to vietā stājoties Volstrītas vērtībām. Līdz Latvijai un citai padomju telpai līdz otram pasaules karam Volstrītas vērtības īsti atnākt nepaspēja. Tāpēc postpodomju telpa ir pilna ar ilūzijām par šīm zudušajām vērtībām. Vainojot to zudumā padomju cilvēku un ko tik vēl nē. Tāds mūžīgais Vējiem Līdzi zudušo pasauļu sindroms. Zudusī pasaule bija nonākot padomju okupācijā un zudusī pasaule nonākot atpakaļ brīvajā pasaulē. Pa šo laiku brīvā pasaule ir paspējusi krietni pārvērsties un, lai tajā izdzīvotu vajadzīgas citas vērtības. Redz, te viens neoliberāļu erceņģelis par to regulāri raksta.
http://www.ir.lv/profils/45656/blogs
———————————
Bet fakts paliek neapstrīdams, Volstrīta radīja šo pasauli un Volstrīta šo pasauli iznīcinās. Vienreiz tā kovulsija, svārstība vai kā nu, kurš to sauc būs tik liela, ka sabruks šī baņķieru paradīze, sistēma sevi iznīcinās. Par to pat biedrs Soross savā cikliskuma teorijā raksta, ka lielākais sistēmas drauds ir tas, ka tās cikliskuma svārstību amplitūda pārsniegs, šīs sistēmas spēju, šādu svārstību izturēt. 1932. un 2008. izturēja, trešā reizē neizturēs.
0
Aivars Lasmanis > Aivars Lasmanis 08.02.2013. 22.51
Edge, kāds no komentētājiem minēja Leona Paegles un Jāņa Akurātera atdzīvināšanu. Paegli lasīju tikai Hruščova laika koprakstos (ja nekļūdos, 1968. gadā), kur sapratu, ka literatūra nav tikai Andrejs Upīts un Vilis Lācis. Ka bībele nav tikai teksts ar notikumu secību un skaistas vēsturiskas parafrāzes ap to laiku uzzināju. Dažreiz skatot iekš TV Kadirovu. absolūti zinu, ka gan viņš, gan Puķins saprot, ka viens otru nepazīs. Pelšs gudrāk, bet Voss stulbāk (par Kurheinštenu nerunāsim), abi vēsturiski adekvāti vēsturiskajā situācijā centās uzturēt Latvijas valsti. Kāpēc Kadirovs minēts? Tikai tāpēc, ka pārliecināts, ka Džohāra un Zelima idejas un 300 gadu Šečenijas-krievijas karš, sēž prezidentā iekšā. Vai par Latvijas valsts valdītājiem, jebkuru, to var teikt? Ja tā padomā, tāpēc jau rakstu. Piedošanu!
0
dzerkaleliva > Aivars Lasmanis 08.02.2013. 23.08
Kādas ilūzijas. Lūk vērtības, priekš kā mēs te visi rukājam un visu atlikušo mūžu rukāsim.
http://www.youtube.com/watch?v=qxhhDlvPoxs
Vērtību meklētāji mēs tiešām esam. Var skatīties arī no kādas 15 minūtes un pēc tam no sākuma.
——————–
Visa valsts, katrs no mums maksā par šīm vērtībām. Sākot no 2008.gada un patiesībā jau no 1991.g. un agrāk. Šie zēni kontrolē visu un pelna uz visu. Cipariņi mēs esam viņu tabulās, Kadirovs un Putins viņiem tādi pat cipariņi, no kā viņi pelna.
0
Signija Aizpuriete > Aivars Lasmanis 09.02.2013. 12.28
——–Arturs Snips : “(..)
Ja tā padomā, tāpēc jau rakstu. Piedošanu! ”
=============================================================================
Ar vienu vārdu “piedošana” būs par maz – nāksies arī globālo banksteru rēķinus 4. maija cēlājiem apmaksāt.
Laiks saprast t.s. liberālās ideoloģijas būtību -, kāpēc Latvijas vēsturi skolās kā atsevišķu mācību priekšmetu nepasniedza, kāpēc Raiņa, Upīša, Paegles, Vācieša, Elsberga darbi netiek godā un cieņā celti, kāpēc pat K.Ulmaņa atziņas tiek noklusētas un noniecinātas:
“Skaista ir mūsu zeme, bet viņa prasa no mums darbu un cīņu, lai mēs tajā skaisti dzīvot varētu. Un visa dzīve ir viena nepārtraukta cīņa….”
=============================================================================
“Ķecerus nemīl nekur” (K.Skujenieks rakstā par E.Veidenbaumu, LM,02.10.1987) – tāpēc jāviedo “ideālā demokrātija, kad sabiedrībā izzudīs pieprasījums pēc šādiem ķeceriem-disidentiem” (anti-utopija “Globālais cilvēkpūznis)/ Высшая демократия заключается не в том, чтобы предоставить свободу диссидентам, а в том, чтобы организовать жизнь так, чтобы в них отпала всякая потребность, — чтобы на них не было спроса.
http://www.litmir.net/br/?b=30725&p=2
0
efeja60 08.02.2013. 16.23
Lustrācijas likumi (Vācija, Albānija, Polija, Čehija, arī Latvija) bija ne vien neveiksmīgi un tika norāti no ES institūcijām, bet pēc būtības aplami, jo vērsās tikai pret specdienestu darbiniekiem (VDK un satelīti socvalstīs), kad padomju vērtību uzturētājs bija Komunistiskās partijas un komjaunatnes aparāts
==========================
Vēl nav par vēlu aizliegt visiem komunistiem un komjauniešiem (kuri saņēma algu) ieņemt vēlētus un nevēlētus amatus valsts un pašvaldību iestādēs, Eiropas institūcijās.
0
efeja60 08.02.2013. 16.17
Pajūkot sociālistiskajai impērijai 90.gados, daudzas Austrumeiropas valstis, arī Latvija, veikli pārņēma Rietumu modeli un kā nu prata aizstāja sociālistisko plānveida saimniecību ar mežonīgā kapitālisma ekonomiku. Līdzīgi melanēziešu aborigēniem valdības būvēja papīra projektus, konstruēja ideju lidmašīnas un dažs labs pat attapa uztetovēt uz krūtīm uzrakstu „USA”.
===================
Trāpīgi un asprātīgi! :D
0
Austra Ziļicka 08.02.2013. 15.50
Nācās divreiz pārlasīt, lai uzķertu domu. Nekas, varbūt ar trešo reizi būs vēl tuvāk.
0
dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 14.29
http://www.freecity.lv/userfiles/else/s/1360166839_20130206180719.jpg
Товарищ Элерте Сармите Ансовна.
Сармите Элерте ЛУЧШЕ ВСЕХ успевала по марксизму-ленинизму:
Элерте была лучшей по научному коммунизму и марксистско-ленинской философии
07.02.2013 08:22
Во второй половине 1980-х, когда в Латвии зарождалось движение за независимость, одна из активных участниц Атмоды, комсомолка Сармите Элерте, училась в Москве, во Всесоюзном государственном ордена Трудового Красного знамени институте кинематографии (ВГИК).
Источник: Отдел политики
И не просто училась, а на пятерки сдавала экзамены по научному коммунизму и марксистско-ленинской философии. Свидетельства об этом хранятся в личном деле Элерте в архиве ВГИКа…
http://www.ves.lv/article/237365
TĀPĒC JAU MUMS, LATVIEŠIEM, JĀBALSO PAR ĒLERTI, JO UŠAKOVAM TĀDU PANĀKUMU ZINĀTNISKAJĀ KOMUNISMĀ NAV.
Publisko materiālus par Ēlertes sekmēm zinātniskajā komunismā
07.02.2013 | 12:49
Foto: Scanpix
Astoņesmito gadu otrajā pusē, kad Latvijā jau dzima dažādas kustības par neatkarību, vēlāk aktīvā Atmodas dalībniece, tagad Rīgas mēra amata kandidāte Sarmīte Ēlerte mācījās Maskavā – Vissavienības Darba Sarkanā karoga ordeņa Valsts kinematogrāfijas institūtā…
http://www.focus.lv/content/publisko-materialus-par-elertes-sekmem-zinatniskaja-komunisma
2
janazakovica > dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 15.51
daa pizdec etoj elerte
0
Sleepwalker > dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 21.56
Bet Latvijas Republikas Pirmais Valsts Prezidents bijaKrievijas Domes deputāts, ja pereizi atceros – arī Juridiskās komisijas priekšsēdētājs.
Ēlerte mācēs Ausaini nolkt pie vietas
0
Ieva 08.02.2013. 12.46
Tikai jaunajā paaudzē var būt cerība. Jo viņi nav dzīvojuši tajos laikos, kad dubultmorāle bija sabiedrības norma. Un pat arī viņi ir bērni vecākiem, kas bija to labi apguvuši, tāpēc vēl nebūs pilnībā no sociālisma rēga attīrījušies.
Tieši divkosība, kruķīšanās, okupācijas laika pieredze ir tā, kas liek atpirkties no policistiem par ātruma pārsniegšanu, maksāt aploksnē dakterim, krāpties ar nodokļiem. 50 okupācijas gadi ir tā mūs sabojājuši, ka uzskatam to par normālu lietu. Un pat paši to neapzinamies. Tajā pašā laikā kristāltīrību prasam no politiķiem. Tās nav un nebūs, kamēr paši būsim komformisti. Kamēr neapzināsimies ,ka politiķi ir mūsu spogulis, kauls no mūsu kaula, miesa no mūsu miesas. Ka no valsts ir ne tikai jāņem, bet ka tai ir arī jādod. Ka valsts esam MĒS, nevis valsts ir VIŅI. Kamēr uzskatīsim, ka “drusku jau var”, un “visiem tak jādzīvo”, nekas nemainīsies.
Mēs visi, atskaitot, varbūt, pašus jaunākos, esam sociālisma produkti, sociālistiskā uravņilovka liek mums skatīties citu maciņos un lamāt tā īpašnieku par maitu, korumpantu, zagli utt, tikai tāpēc, ka viņam ir vairāk. “Jo godīgā ceļā jau neko nopelnīt nevar…” Prāts uzcītība, čaklums, arī veiksme vērā ņemti netiek…
Kamēr nesapratīsim, ka politiķi nav no Marsa desantēta kaitnieku grupa, bet tos radam mēs paši, nekas nemainīsies.
Tāpēc nevajag rādīt ar pirkstu uz citiem. Ir jāsāk ar sevi!
2
Signija Aizpuriete > Ieva 08.02.2013. 14.27
——-Ķīps Tikai jaunajā paaudzē var būt cerība. Jo viņi nav dzīvojuši tajos laikos, kad dubultmorāle bija sabiedrības norma. ============================================================================= Savulaik (1960-o gadu sākums) viens 18. novembra republiku piedzīvojušais par jaunajiem cilvēkiem ironizēja: “/ kuri vēlas, / lai ar viņiem sākas / jauna ēra / un jauna gadu skaitīšana”. ( A.Grigulis)
– Ak, “nelaimīgie”, tie J.Podnieka “Vai viegli būt jaunam?” parādītie, kas ne Coca-Cola, ne svaigus banānus, ne “šmotkas” pietiekošā apjomā jaunībā nedabūja…..tāpat kā narkotikas, bezdarbu, klaiņošanu pa pasauli u.c. rietumu labumus neizbaudīja.
Ak, laimīgā “brīvās un neatkarīgās” laikā dzimusī paaudze, kas par “īsteniem rietumniekiem”/post-cilvēkiem” tagad tiek veidota:
http://www.youtube.com/watch?v=dKbfUp-7iEI
0
Valdis Ozols > Ieva 09.02.2013. 20.56
Edgi-Indrān par sociālistiskās Latvijas vadoni Snipu par ģenerālsekretāru!
Lai top!
0
janis17 08.02.2013. 12.34
Mūsu nacionālais sports – pelnu kaisīšana uz galvas…
Laikam okupācijas beigu posmā ilūzijas un gaidas par GAIŠO nākotni bija tik stipras, ka apjēgt, ka pasaule nav ideāla un cilvēki ir savtīgi kā “attīstītā sociālismā”, tā attīstītā kapitālismā, nenākas viegli.
VISUR pasaulē ir korupcija, visur ir zagļi utt. Varbūt mūsu postpadomju cilvēks izpaužās, kā parasts skauģis, kam liekas, ka kaimiņam ir nepamatoti paveicies.
Kādreiz sadarbojos ar lielu Zviedrijas kompāniju, sarunās par pārdošanas veicināšanu nonācām līdz viņu pieredzei Zviedrijā. Viņi nekautrējoties lieliem klientiem (pašvaldību komunālo saimniecību vadītājiem) gada nogalēs dāvināja dažādus ceļojumus ar ģimeni uz “siltajām zemēm” – pamatā Taizemi, Fidži, Austrāliju utt. REGULĀRI!!! Atkarībā no apjomiem utt.
Un tas viņiem pat nebija nekas īpaši slēpjams. Zviedriem tā nav nekāda korupcija, tas ir veids, kā uztur attiecības ar kientiem.
Mūsu knābis tak paliktu zaļš…
14
ligakalnina > janis17 08.02.2013. 13.02
Zviedrijā sab. morāles līmenis un un amatpersonu atbildības un kontroles līmenis ir nesalīdzināmi augstāks, kā Latvijā, tāpēc tur praktiski neiespējami gadījumi, kad par tādu dāvanu amatpersona varētu izdarīt ko tādu, kas kaitē att. uzņēmumam, bet, izdevīgs amatpersonai, paņemt “otkatu” par nekvalitatīvu vai neizdevīgu pakalpojumu, utt., tāpēc tur tādas lietas tiek uztvertas mierīgi, Latvijā kaut kas tāds momentā vedina uz domām, ka tiks izdarīts kas tāds, kas izdevīgs amatpersonai un firmai, bet, ne sabiedrībai.
Tai pat laikā, cik atceros, bija tur tāda ministre, latviete, Laila Freivalde, kas dabūja aiziet tikai tāpēc, ka privatizēja dzīvokli, pilnīgi likumīgi, bet, ne visai ētiski, kas tāds Latvijā notikt varētu?
Kad Latvijā korupcijas līmenis un uzticība amatpersonām būs, kā Zviedrijā, arī Latvijā uz tādu “kontaktu nodibināšanu” skatīsies mierīgi.
Un “pelnu kaisīšanai” nav nekas kopējs ar kritisku situācijas novērtējumu, slavēt sevi var pati valdība, preses un komentatoru uzdevums ir norādīt uz trūkumiem un nebūšanām, lai to var labot, tam ir daudz lielāka jēga, nekā slavināšanai.
0
janis17 > janis17 08.02.2013. 13.21
Dzeri, neesi naivs – es tev varu kaudzi koruptīvu darījumu no Zviedrijas pienest – arī tur ir skandāli. Tikai viņi zina, ka ir NORMĀLA VALSTS, bet mēs DOMĀJAM, ka neesam.
http://politika.lv/article/neskaidri-speles-noteikumi-rada-korupcijas-riskus?view=comments
http://www.diena.lv/arhivs/aizdomas-par-korupciju-zviedrijas-arodbiedribu-elite-12306736
arī Freivaldei bija virkne grēciņu.
…no amata atkāpās Zviedrijas ārlietu ministre Laila Freivalde pēc apsūdzībām, ka viņa esot rīkojusies nekonstitucionāli, slēdzot ultralabējas ievirzes interneta lapu, kura bija publicējusi karikatūras par pravieti Muhamedu.
http://www.tvnet.lv/zinas/arvalstis/257921-no_amata_atkapusies_laila_freivalde
Vēlreiz atkārtoju – korupcija ir visur, neviens nav ideāls, stulbi ir domāt, ka Latvija ir pērkamākā pasaulē.
0
ligakalnina > janis17 08.02.2013. 13.46
Un kurš apgalvo, ka citur nav korupcijas, tikai Zviedrijas korupcija nav Latvijas korupcija, un mēs, dabiski, esam normāla valsts, Krievija vai Turkmēnija neesam, bet, Zviedrija arī neesam.
0
Ieva > janis17 08.02.2013. 15.10
uz aivarsk. Īstenībā ir otrādi- nevis pelnu kaisīšana, bet izteikts narcisims. Sevis uzskatīšana par gudriem, čakliem un skaistiem bāleliņiem. Faktiski esam dumji, slinki un nesmuki. Ja kādam liekas ka tā nav- lai paskaita naudu, cik tā izgāzta Parexos, airBaltikos, referendumos, zelta puķu kioskos, vai Daugavmalas spīguļos. Vai gudri cilvēki tādu naudu būtu izmetuši? Par čaklumu varat pārliecināties vienkārši pabraukājoties par Rīgu – paskatoties nesakoptajos pagalmos un nenopļautajos zālājos, par skaistumu varat papriecāties, skatoties uz ar grafiti apķēzītajām noplukušajām māju sienām vai ar papīriņiem aplīmētajām daudzdzīvokļu māju ieejas durvīm.
Ja vien gribat kaut cik objektīvi paskatīties uz lietām. Ja ne – varam turpināt dzīvot iedomu pasaulē
0
janis17 > janis17 08.02.2013. 15.12
Daudzas lietas par kurām mēs te vaidam un stenam un saucam visādos sliktos vārdos, Zviedrijā ir NORMA.
Zviedrijas korupcija ir rafinētāka, smalkāka, slēptāka. Tas arī viss.
Jāpārstāj vaidēt, ar korupciju jācīnās, būt politiķim, amatpersonai, ierēdnim ir JĀBŪT CIENĪJAMAM AMATAM.
Ja kāds ir bijis Itālijā un redzējis ar kādu CIEŅU itāļu policists pilda savu satiksmes regulētāja pienākumu, sapratīs par ko es runāju!
Viņam PRĀTĀ NEIENĀKS prasti SODĪT savu līdzpilsoni, vai mani – parastu tūristu, un pilsonim un tūristam neienāks prātā nepakļauties.
0
janis17 > janis17 08.02.2013. 15.31
ķīps turpini vien ar pelniem ņemties…
ieteikums – ievadi googlē “skandāls zviedrijā” vai vēl labāk “corruption scandal sweden” un tad tu redzēsi, ka viņiem ir savi dienvidu tilti un kioski un vēl kaudze ar ko citu. Uz zviedru rimītī pārfasē vecu sieru, kam termiņi tutū utt.
Mēs slimīgi uztveram savu atspulgu spogulī, kā 13 gadīga tīnīte sejas pumpas! MUMS IR PASAULES GALS klāt, ja redzam tās pumpas…
Pārējie bērni mācās un strādā un iet uz skolu ar visām pumpām, bet mēs palienam zem segas un skaļi šņukstam…
0
Ieva > janis17 08.02.2013. 15.56
Lai problēmas risinātu, tās pa priekšu ir jāsaprot,ir objektīvi sevi jānovērtē..
Bet var jau arī dzīvot iedomu pasaulē un izlikties, ka to nav. Tā ir komfortablāk.
0
janis17 > janis17 08.02.2013. 16.46
Ķīps – objektīvi – OBJEKTĪVI, nevis kā no kremļa raugoties!
0
efeja60 > janis17 08.02.2013. 17.08
Par čaklumu varat pārliecināties vienkārši pabraukājoties par Rīgu – paskatoties nesakoptajos pagalmos un nenopļautajos zālājos, par skaistumu varat papriecāties, skatoties uz ar grafiti apķēzītajām noplukušajām māju sienām vai ar papīriņiem aplīmētajām daudzdzīvokļu māju ieejas durvīm.
=========================
Vienā otrā Anglijas pilsētā ielas ir tā nomīnētas ar suņu izkārnījumiem, ka nav kur kāju likt. Ko nu?
0
ligakalnina > janis17 09.02.2013. 00.20
aivarsk – jebkurā kritikā saskati Kremļa pirkstu?
Neizskatās nedaudz neadekvāti, pat smieklīgi?
Uzreiz rodas analoģijas ar Kremļa režīmu, kurš, tāpat, jebkuru kritiku uztver kā “iekšējo un ārējo ienaidnieku izraisītu” Krievijas “gaišā tēla” nomelnošanu.
0
janis17 > janis17 09.02.2013. 09.54
Dzeri, tā augstākaprakstītā ir mūsu iekšēja problēma, tāda pat, ka visām mūsuprāt normālām valstīm. To var objektīvi kritizēt, nenoliedzami…
Taču kremļa – tieši kremļa, nevis kādu paranoisku aivarsk, vai citu ideja ir iestāstīt, ka Latvijas valsts eksistēšana ir tik nejēdzīga, nepareiza, stulba, kļūdaina, absurda, ka visi ir “maukas un zagļi”, lai vairums noticētu, ka tieši tā arī ir, ka mēs esam unikāli stulbi, unikāli korumpēti, unikāli zaglīgi un unikāli NEVAJADZĪGI paši sev…
To, Dzeri, Tev vajadzētu saprast…
0
Edzs > janis17 09.02.2013. 11.03
aivarsk, 09:54 _kremļa…ideja ir iestāstīt, ka Latvijas valsts eksistēšana ir tik nejēdzīga, nepareiza, stulba, kļūdaina, absurda, ka visi ir “maukas un zagļi”, lai vairums noticētu, ka tieši tā arī ir, ka mēs esam unikāli stulbi, unikāli korumpēti, unikāli zaglīgi un unikāli NEVAJADZĪGI paši sev…_
~~~~~~~~~~~~~~~~
lidzigs fons – “Versaļas kroplais veidojums”, tika radits Polijai pirms krievu-vacu iebrukuma. tad polji pret Guderiana tankiem vareja sutit tikai savu kavaleriju, – ar zobeniem brunjoti jatnieki zirgos, tas viss tiek samalts kapurkjedes, zaudejumi shausmigi.
Latvija gan tagad sekmigi pilda savas saistibas ka starptautisku paktu dalibniece, ja tas tiks partraukts, – Krievijas ierobezhota karaspeka kontingenta iebrukums savu tautieshu aizstavibai nebus ilgi jagaida.
http://www.pietiek.com/raksti/ka_sakas_kars,_jeb_molotova_-_ribentropa_pakts_tris_dienu_hronika
“…Vāciešu piedāvājums ir šāds – Polijas sadale atbilstoši 1914. gada robežām, atstājot Varšavu vācu zonā. Staļins neiebilst. Viņš ienīst Poliju ne mazāk kā Hitlers vēl no Pilsoņu kara laikiem un boļševiku sakāves Varšavas pievārtē. Viņa izpratnē šī valsts, Molotova vārdiem runājot, ir Versaļas līguma kroplīgs veidojums. Staļins pieiet pie galda, kur izklāta Eiropas karte un ar zilu zīmuli novelk treknu līniju – nu Polija kārtējo reizi vēsturē ir sadalīta…
Tālāk vācieši piedāvā, lai Somija un Igaunija paliek krieviem, bet Lietuva vāciešiem. Latviju paredzēts sadalīt pa Daugavas līniju. Staļins iebilst. Baltijas Sarkankarogotajai flotei ir vajadzīgas neaizsalstošās Ventspils un Liepājas ostas, respektīvi, viņam vajag visu Latvijas teritoriju. Tiek pasludināts pārtraukums, un Ribentrops steidz uz vēstniecību, lai nosūtītu fīreram šifrētu telegrammu ar Maskavas prasībām. Drīzumā tiek saņemta atbilde – Hitlers piekrīt visam…”
0
ligakalnina > janis17 09.02.2013. 11.03
Nenoved visu līdz absurdam, neviens neapgalvo, ka Latvijas valsts ir nevajadzīga, nejēdzīga, utt., bet, Latvijas valstij piemīt arī daudzi trūkumi ( kā jebkurai valstij), un tā nav ideāla, tāpēc kritika no šīs valsts pilsoņu vidus ir pilnīgi pieņemama un valstij nāk tikai par labu.
Tas nav tas pats, kas Krievijas kritika Latvijas virzienā.
0
Dzidra > janis17 09.02.2013. 22.14
Neidealizē tālaika Poliju, jo nebija jau tikai brīnums pie Vislas, kas apturēja boļševiku karapūļus. Pie Čehoslovākijas sadalīšanas Polija paguva savu gabalu paķert. Un sarunas ar Hitleru par tai ar Versaļas līgumu nodoto vēsturiski vāciešu apdzīvoto teritoriju statusu veda īstā poļu lepnumā/idiotismā. Un Viļņas konflikts, kas 20. – 30.gados padarīja neiespējamu Baltijas valstu ciešāku sadarbību?
0
dace_ampermane 08.02.2013. 11.52
tas rakstiņš jau nav slikts un doma pareiza, bet ko tas dod, ka mēs šeit [nu ne jau visi!] līdzīgi domājam un saliekam plusiņus.
Es dom’ tā, jerundā! [no Dreslera], bet ko gan vajadzētu, tas būtu tos biezos no visādām pārvaldēm salikt nekurinātās istabās ar rupjmaizes riku un ūdens krūzi un iedot viņiem šo rakstu “Brīvības paverdzinātie” un turēt tur nedēļām un likt šo rakstu 100 reizes pārrakstīt un no galvas iemācītes. Un tad kad viņi to iemācās un pie eglītes noskaita tad vēl vienu kārtīgu spērienu pa dibenu. Un tad vēl es nepavisam neesmu pārliecināts, ka tas ko līdzētu, jo vilks vienmēr uz mežu skatās.
2
ilmisimo > dace_ampermane 08.02.2013. 22.40
…tad kad viņi to iemācās un pie eglītes noskaita tad vēl vienu kārtīgu spērienu pa dibenu. Un tad vēl es nepavisam neesmu pārliecināts, ka tas ko līdzētu, jo vilks vienmēr uz mežu skatās
_______________
Trīra Dogvilu tak esi redzējis?
0
dace_ampermane > dace_ampermane 09.02.2013. 10.46
lama ++++++++ Trīra Dogvilu tak esi redzējis?
neesmu gan, bet tūdaļ paskatīšos :)
0
arnolds_kalva 08.02.2013. 11.29
Padomiskā domāšana vēl ir ļoti stipra. Faktiski latviešiem tikpat kā nav pieredzes būt kungiem. Viņu izpratnē kungs ir tas, kas izrīko, soda un saņem labumus. Par to, ka kungs par to visu arī atbild, turklāt ne ar 2000 kā SIA, bet pilnā apmērā, tas tā mazliet piemirstas. Un ar šādu “bagāžu” pēc īsa patstāvības brīža latvieši iestūrēja sociālismā, kura galvenie postulāti bija- par visu atbild valsts, viss pieder visiem, bet gudri cilvēki prot no tā paņemt pietiekami daudz. No austrumiem atbraukušie jaunie līdziemītnieki rādīja piemēru, kā to darīt, jo viņu pieredze bija kādus 20 gadus garāka. Un tas bija tik normāli un pašsaprotami, ka par darba vietu atbild valsts (pat nieka instrumentus ieskaitot), bet labumu no šajā darba vietā veiktajiem kreisajiem darbiem gūst tur strādājošais. Progress, protams, ir un veiklie autoservisu mehāniķi ir palikuši pagātnē, bet nekādi nenotiekošā veselības aprūpes reforma liek domāt, ka pat darbos ne viss ir kārtībā, kur nu vēl galvās. Vēlme nodalīt privilēģijas un tiesības no atbildības joprojām ir dzīva. Īpaši stipra tā bija visādu līmeņu sekretāriem, un tādi mums tagad ir gan Saeimā gan pašvaldībās. Bet vēl jau tikai nieka 20 gadi pagājuši. Ar 40 gadiem gan vairs nepietiks, jo kopš Mozus laikiem mūža ilgums ir gandrīz divkāršojies. Tie labie laiki sāksies pēc gadiem 60. Paši redzēsim, ja vēl būsim.
6
Elina > arnolds_kalva 08.02.2013. 11.33
Edgar, šķiet, ka Jūs esat viens no retiem cilvēkiem, kas tic, ka nākotnē pašreizējai sistēmai vienkārši uzlabojoties paliks labāk.
Vai varu jautāt, kāds ir pamats šādai ticībai?
0
esmeralda_se > arnolds_kalva 08.02.2013. 12.11
Jums ir cits variants? Piem. -Revolūcija/nošaut/izraidīt/etc.? Un pat ja ne tik sūri – tad sanāk, ka ir jābūt kādam, kas visu/visus izvērtēun noliek pa vietām. Kurš tas būs? Jūs?
Laiks noliks visu vietās, jeb vēl pareizāk – mēs paši. Ar laiku.
0
Elina > arnolds_kalva 08.02.2013. 15.05
Nulle, tu taču vēl esi jauns vīrietis. Tev visa dzīve vēl priekšā.
0
Elina > arnolds_kalva 08.02.2013. 15.17
Raiti, mans jautājums nebija par iespējamiem variantiem, bet par to, kas liecina par to, ka varētu būt tieši šis variants?
0
ilmisimo > arnolds_kalva 08.02.2013. 22.39
nulle Es netaisos gaidīt kaut kādus 60 gadus – dzīve ir pārāk īsa.
________________
Neviens nezin savu stundu.
pat nulle.
0
Valdis Ozols > arnolds_kalva 09.02.2013. 20.43
Politiskā oikonomija
Ar īsu vēsturi
Cand.oec. Augusts Gauja
Rīga. 1932.
Grāmata ir domāta komercskolām ,technikumiem un pašmācībai.
Ādama Smitha mācība: Ādams Smith(1723-1790) noteikts i n d i v i d u ā l i s t s kā fiziokrāti. Individa pašlabumu – Veselīgo egoismu
Ā. S. uzskata par saimnieciskās darbības dzinekli, kādēļ individuālisms ir tautsaimniecības pamats , pretēji kolektīvismam. Pasaules iekārtā pastāvot spēku un interešu harmonija –izlīdzināšanās. Cilvēkā mītot spēki,kas viņam liekot neapzinīgi darboties vispārības labā: cenšoties pēc pašlabuma, viņš vairāk strādājot vispārības labā nekā tad ,kad viņam to uzdotu. Šī darbība , ko cilvēkam liekot uzņemties viņa personīgais labums ,visvairāk sakrītot ar patiesām vispārības interesēm. Uz jautājumu:”Vai atsevišķi egoisti neizmanto citus?” Ā.S. atbild ar „nē”- „katram atsevišķam egoistam pretī stāvot citi egoisti –konkurenti- sargi ,kas to piespidīšot tā darboties, ka tas nāktu vispārībai par labu.Tā tad egoisti, kas cenšas tik pēc pašlabuma , tiekot it kā no kādas neredzamas augstākas varas tā vadīti , kā to prasa visu cilvēku labums.”
———
Liels daudzums latviešu kas atgūva savus īpašumus,zemi pārdeva par kapeikām citiem kas māk saimniekot un arī tādiem kas to pārdeva spekulantiem jau dārgāk ,bet iegūto naudu notrallināja. Viņu ,tagad ,vienīgā cerība ir sociālistiskā revolucija un Snipa kungs domā ka viņs ,kā bijušais Padomju Latvijas žurnalists ,varētu kļūt par latviešu proletariāta vadoni.Ir daudz cilvēku kas pārtiek no pabalstu pakām ,bet savu pensiju iztērē sava gara stiprināšanai ar grādīgo dzērienu palīdzību.
0
ligakalnina 08.02.2013. 11.10
Skaidrs, ka teorētiski bija vajadzīga lustrācija, kad tiesības tiktu ierobežotas arī visiem komunistu funkcionāriem, tad mums nebūtu tāds Lembergs, viņa bijušais pakalpiņš, tagadējais prezidents, Bērziņš, un daudz kas būtu savādāk.
No otras puses, dubultmorāle jau bija raksturīga praktiski visai sabiedrībai.
Un arī tagad, vairākums vai nē, nezinu, bet, daudzi blēdīšanos, melošanu, pielīšanu, balansēšanu uz likuma robežas uzskata par “māku dzīvot”, nevis ko nosodāmu, sab. morāles līmenis, vispār, ir diezgan katastrofāls.
Blēdīšanās un korupcija pastāvēja arī pirmskara Latvijā, bet tad sabiedrība to nosodīja bez kādām atrunām, tādi cilvēki, atšķirībā no patreizējās situācijas, sevišķi komfortabli nejūtas.
Un arī likumi tagad tika pieņemti tādā veidā, lai amatpersonu vai cilvēku, kuram daudz naudas un labi advokāti, sodīt nevarētu praktiski par neko, ja nu tikai pieķerot griežot kādam pušu rīkli, un arī būtu vajadzīgi pieci liecinieki.
Un patreizējā Saeima it kā mēģina ko mainīt, bet, ne visu, kolektīvās amatpersonu bezatbildības sistēmu, praktiski, neaiztiek, tas taču ir pamatu pamats, un mainīt to nav izdevīgi nevienam, kas pie varas, arī milzu pretestība kas radās pēc TM ierosinājuma noteikt konkrētus lietu iztiesāšanas termiņus liecina, ka daudzi ieintersēti saglabāt “pelēko zonu” visur, duļķainos ūdeņos jau vieglāk ķert zivtiņas.
Tā ka neatkarīgajā Latvijā, faktiski, zināmā mērā, turpinās padomijas tradīcijas, un vide tiešām ir stipri “saskābusi”, arī tāpēc daudzi cilvēki ārzemēs jūtas labāk, kā Dzimtenē.
12
Elina > ligakalnina 08.02.2013. 11.21
Džeri, tā ir kā tu saki. Bet jāpasaka līdz galam arī tas, ka nav pamata domāt, ka paliks labāk. Tu noteikti salīdzini zemapziņā ar vecajām demokrātijām. Bet paturi prātā, no kurienes tās ir iznākušas – no kādas vērtību sistēmas. Tiesa, tur tagad ir maz palicis no tām vērtībām, bet godīgums un taisnīga tiesa lielā mērā vēl no tās sistēmas vēlkas līdzi. Bet nu jau mazinās.
Ja jau viss, kam mēdz dzīvojam ir šī dzīve, tad tas taču ir pilnīgi loģiski, ka cilvēki grūtā fiansiālā situācijā (lasīt:grūtākā kā kaimiņam) mēģinās krāpties, žulīties, iegūt labumu sev un nedomāt par neaizsargāto. Jebkurš filozofs un vēsturnieks tev apstiprinās gan no teorijas, gan prakses, ka tieši tā ir loģiski dzīvot, ja šī dzīve ir viss.
0
Elina > ligakalnina 08.02.2013. 11.39
Kas var būt labāks par mīnusiņiem atbilžu vietā :)
0
TanteSidra > ligakalnina 08.02.2013. 11.46
\
Jebkurš filozofs un vēsturnieks tev apstiprinās gan no teorijas, gan prakses, ka tieši tā ir loģiski dzīvot, ja šī dzīve ir viss.
\
Vai tiešām esat aptaujājis VISUS filosofus un vēsturniekus?
0
Elina > ligakalnina 08.02.2013. 11.51
“Jebkurš” lasīt kā teorētisku vispārinājumu. Jūsu jautājums ir no sērijas : “Vai stāvēji Lembergam blakus, ka esi tik pārliecināts, ka viņš ir kaut ko nokrāpies?”
Un mana komentāra būtība nebija pēdējā teikumā…
0
ligakalnina > ligakalnina 08.02.2013. 11.53
Andris – melo, blēdās un krāpjas kā tie, kas ir grūtā finanšu situācijā, bet, iespējams, pat vairāk, vai lielākos apmēros, arī tie, kas ir lieliskā finanšu situācijā, bet, kuriem gribas vēl un vēl, tā ka šeit finanšu situācija galīgi nav noteicošais faktors.
Vispār, kā rakstīja vēl vecais Freids, katram cilvēkam apziņā ir tāds “superego”, kas līdzīgs sirdsapziņai, ir cilvēki, kuram tas ir ļoti spēcīgs, un tas nekrāpsies nekādā situācijā un ne pie kādas politiskas iekārtas, ir cilvēki ar zemu s.e., kuriem krāpties un melot skaitās normāli jebkuros gadījumos.
Diemžēl, Latvijā ilgstoši notika, un, arī patreiz, zināmā mērā, notiek negatīva selekcija, un izdzīvojuši un izdzīvo taisni otrie, un sab. iekārta var radīt apstākļus, dodot priekšroku cilvēkiem ar zemu morāli, kas vairo un audzina sev līdzīgos, pašu cilvēku un viņa ētikas standartus sab. iekārta var ietekmēt daudz mazākā mērā, kā varētu domāt, īsi sakot, ir cilvēki, kam sirdsapziņa neļaus darīt sliktas lietas nekad, un ir tādi, kam vārds “sirdsapziņa” neeksistē, un tie gatavi darīt jebko bez kādiem kompleksiem un morālām šaubām.
No otras puses, tas nenozīmē, ka sab. morālei, kas pieņemta att. iekārtā, vispār nav nekāda ietekme uz katru atsevišķu indivīdu, katrā ziņā, pie augstas sab. morāles līmeņa pat cilvēki ar zemu morāli spiesti tam pielāgoties un dzīvot atbilstoši.
Un otrādi – ja sab. morāles līmenis ir zems, “uzpeld” un komfortabli jūtas dažādi blēži.
Un to sab. morāles līmeni att. valstī un sabiedrībā, pārsvarā, nosaka gan tās tradīcijas, gan “elites” kvalitāte att. valstī, taisni “elitei” jārāda piemērs visiem un jānosaka augsti ētikas standarti.
0
TanteSidra > ligakalnina 08.02.2013. 13.01
\
Tu noteikti salīdzini zemapziņā ar vecajām demokrātijām.
\
Tātad – Jūs NOTEIKTI zināt, kas notiek cita cilvēka zemapziņā. FANTASTISKI!
0
Elina > ligakalnina 08.02.2013. 15.09
Morāle ir pārāk plašs jautājums. Es ieteiktu pieturēties pie taisnīguma un godīguma. Tie vismaz ir faktori, par kuriem varam vienoties, ka abi saprotam vienu un to pašu.
Protams, ka krāpties var kā pārticis un trūcīgs. Un visam pārējam, ko tu saki, es arī piekrītu.
Es gan iepriekš domāju vairāk par pamatu, uz kura morāle var balstīties, jo pati par sevi tā nevar strādāt ilgtermiņā. Bet tā kā ir ieradies nulle, tad labāk šo tematu neturpināt. Negribu atkal būt noliets ar sūdiem.
0
efeja60 > ligakalnina 08.02.2013. 17.01
No otras puses, tas nenozīmē, ka sab. morālei, kas pieņemta att. iekārtā, vispār nav nekāda ietekme uz katru atsevišķu indivīdu, katrā ziņā, pie augstas sab. morāles līmeņa pat cilvēki ar zemu morāli spiesti tam pielāgoties un dzīvot atbilstoši.
Un otrādi – ja sab. morāles līmenis ir zems, “uzpeld” un komfortabli jūtas dažādi blēži.
Un to sab. morāles līmeni att. valstī un sabiedrībā, pārsvarā, nosaka gan tās tradīcijas, gan “elites” kvalitāte att. valstī, taisni “elitei” jārāda piemērs visiem un jānosaka augsti ētikas standarti
==============================
Ir tā, ka lielākajai daļai indivīdu vispār nav savu vērtību, viņš par savām pieņem tās vērtības, kuras ir noteicošās sabiedrībā. Šiem cilvēkiem ir ļoti svarīgi būt atzītiem. Tāpēc bandītiskā sabiedrībā viņš centīsies kļūt par atzītu bandītu (90-to gadu postPSRS); amerikā centīsies nopirkt māju ar baltu apdari, apņemt sievu un uztaisīt 3 bērnus, sasniegt amerikāņu sapni;, Latvijā – nopirkt DG šmotkas, džipu, izkalpināt 5 darbiniekus par minimālo algu un vēl beigās nesamaksāt pat to. Tāpēc ļoti svarīgi ir veidot cilvēku uzskatus, sākot no skolas sola, ar patriotiskām filmām tv, daudzināt pozitīvos piemērus un nopelt negatīvos. Un te liela loma ir ne tikai skolām, bet arī autoritātēm formālām un neformālām. Patīk vai nē, bet Dzintara argumenti par valsts naudas dalīšanu kinofilmām ir pamatoti.
0
ligakalnina > ligakalnina 09.02.2013. 00.02
Audzināt sab. ar patriotiskām filmām ir pārāk vienkārši, patreiz tāda atklāta propaganda der tikai vismazāk izglītotākajai daļai, tas derēja gadus 50 atpakaļ, patreiz, manuprāt, sabiedrībai jāmēģina iemācīt domāt un spriest, un tad, gan jau, tā pati nonāks līdz pareizajam secinājumam.
Mums nav Krievija, kur TV var nozombēt un apdullināt veselus sab. slāņus, kam nav pieejama, vai, drīzāk, nav vajadzīga cita informācija, jo smadzenes, pateicoties Kremļa propagandai, šinī ziņa jau ir atrofētas.
0
ilmisimo > ligakalnina 09.02.2013. 13.09
dzeris49 Audzināt sab. ar patriotiskām filmām ir pārāk vienkārši, patreiz tāda atklāta propaganda der tikai vismazāk izglītotākajai daļai, …
_______________________________
dzeris 49 recepšu grāmata:
vismazāk izglītotākajai daļai – galoperidolu
paglītotajiem(kā dzeris)- ciklodolu ar absintu.
0
ligakalnina > ligakalnina 09.02.2013. 17.53
Nu kā tad bez haloperidola un ciklodola, kas par ko, bet lama par savu, iemīļoto, izskatās, būsi pārskatījies tās patriotiskās filmas, tak atpūties, varbūt, palūdz tam savam psihiatram, lai to haloperidolu nomaina pret ko citu, kaut kā neiet tev tas labumā, paliec arvien neadekvātāks, citi par tēmu, tu tikai par saviem medikamentiem, kaut cik sakarīgi komentāri arvien retāk.
0
efeja60 > ligakalnina 10.02.2013. 00.08
Dzeri, es nerunāju par informāciju, bet par vērtībām. Vēlreiz saku, ka lielai daļai cilvēku vērtīgs ir tas, ko sabiedrība (autoritātes) novērtē, otra lielā daļa cilvēku ir tie, par kuriem runā Tu, kas lasa, domā un nonāk pie vērtībām paši. Par šiem cilvēku tipiem rakstīja K.G.Jungs, nosaukumu neatceros.
0
Elina 08.02.2013. 11.08
Tikai likums un tiesu vara ir tā derība, kas nosaka sabiedrisko sadzīvošanu.
—-
Nu nē, lai es pakļautu savu izpratni par lietām kaut kādai tiesu varai? Cilvēkam jāienīst sevi, lai tā rīkotos.
1
Signija Aizpuriete > Elina 08.02.2013. 14.08
—Andris (..)
Nu nē, lai es pakļautu savu izpratni par lietām kaut kādai tiesu varai? Cilvēkam jāienīst sevi, lai tā rīkotos.
=============================================================================
“Cilvēki Dievu aizmirsuši” (A.Solžeņicins)
– Vai tiešām Vecās Derības Dieva norādījumus – mīliet savus kungus, ikviena valdība ir no Dieva, ja tev sit pa kreiso vaigu, tad…. – Latvijas tautas vairākums vairs neņems vērā? Kas te notiek, atkal velk uz dumpošanos, joprojām dziedās padomju laika himnu?
http://www.youtube.com/watch?v=erEGJepc2fo
0
Elina 08.02.2013. 11.06
Būtu labs raksts, bet rindkopa par brīvības paradigmām pasaka pārāk daudz par autoru un nedaudz diskreditē rakstu. Jautājums tikai vai tā rindkopa ir viņa uzskati vai atstāstījums par populāriem uzskatiem.
2
Signija Aizpuriete > Elina 08.02.2013. 13.55
——Andris Būtu labs raksts, …
=============================================================================
“Kāpēc vispār kaut kas ir, tā vietā, lai nekā nebūtu” (Dekarts)
– Varbūt tiešām būtu bijis labāk, ja dusmīgie komjaunieši nebūtu 1986.g.cēlušies cīņai, bet būtu sekojuši U.Ģērmaņa “instrukcijai”:
“…visiem spēkiem vairīties ļaut svešiem kungiem mūs izmantot svešu mērķu labā.” ( 18. novembra pārdomas)http://www.tautasforums.lv/?p=2146 – ?
Bet kas tad “lavīnai” 1986.g. vairs spēja pretim turēties:
“Cīņa par Daugavu (pret Daugavpils HES būvniecību – red.) jau bija sākusies agrāk. Tas bija 1986. gads. Es domāju, ka tā bija mana pirmā saskarsme ar varu, jo pēkšņi vienā dienā uzraksti rakstu un tavs dzīvoklis nākamajā dienā pārvēršas par kaut kādu revolūcijas, sacelšanās centru. Tu tiešām kā padomju cilvēks nesaproti, kas īstenībā notiek. Un, kad vēl seko cenzūras aizliegums nepieminēt ne vārdu «Daugava», ne, protams, Īvāna un Snipa (Artūrs Snips – žurnālists, rakstnieks – red.) vārdu nekur, tad domā – ko darīt tālāk. Bet tie jau bija citi laiki. Mūs tā kā piektā gadā aicināja uz sapulcēm. Mēs ar Artūru daudz uzstājāmies, runājāmies. Cilvēki nez kāpēc griezās pie mums pēc palīdzības visādos jautājumos.” http://www.diena.lv/latvija/viedokli/ivans-ja-neko-nedaritu-neka-ari-nebutu-13980737
0
Kristīne > Elina 08.02.2013. 23.10
Es gan pieļāvu, ka neesmu to līdz galam sapratis, jo tā vnk neatbilst kontekstam kā tādam…
0
dzintarz 08.02.2013. 11.01
Uzmanīgi ievērosim, kā IRši baro Entonijas ielas troļļus!
Ja atrodas viens vai divi stulbeņi, kas “uzklikšķina Entonijas ielas kreatūrām” – tas vēl nav bīstami..
Vēl drošāk būtu – vispār neaiztikt Entonijas ielas (nu jau Jūŗmalas) mēslu kaudzi.
4
Signija Aizpuriete > dzintarz 08.02.2013. 13.25
——Pelēkais Vilks Uzmanīgi ievērosim,…… =============================================================================
….un ņemsim vērā vecā “kažokmetēja” InešaF. ieteikumu – nekādā ziņā neiesaistīties diskusijās par vēsturiskām tēmām,īpaši par laika periodu 1940.17.jūnijs – 1990.g.4.maijs. Kas vakar KrievijasTV/PTP skatījās raidījumu “Duelis” – un redzēja to liberāļu-liberalistu pilnīgo sagrāvi (akurāt’ kā pirms 70 gadiem), tas piekritīs InešaF. padomam:
Поединок с Владимиром Соловьевым Выпуск 76-й
http://www.youtube.com/watch?v=iy6KksuF2Do
0
Sandris Maziks > dzintarz 08.02.2013. 21.06
edge_indran ——-
Paldies noskatījos. Agrāk uzskatīju, ka zemāk par krieviem vairs nav kur grimt, nē prahanovi, leontjevi, djukovi, kurviņani, ševčenkas un citi fašistu mērgļi ik uz soļa apliecina, ka dibens vēl nebija sasniegts. Es ceru, ka tādus raidījumus padomdevēji piespēlē arī tiem Rietumu vadītājiem, kuru varā ir lemt, kad jāizbeidz krievu pasaule ar visiem tās atribūtiem.
0
janis17 > dzintarz 08.02.2013. 23.18
Ideāli, ka tie urlu idioti paši informē par savu debilitāti pārējo pasauli to sviestu filmējot un vēl izplatot netā…
0
Lidija Apsīte > dzintarz 09.02.2013. 20.52
Nu ir jau mūsu pasaulē viena “izredzētā” nācija. tautu miksli, kas sevi sauc par krieviem, arī pieskaitīt “izredzētajiem” vienai pasaulei būtu par daudz…
Skaidrs, ka tiek pamazām ieviests mīts, ka bez krievu esamības, civilizācija joprojām dzīvotu kokos. mērķauditorija – mazprātiņi un, protams, jaunā paaudze!!!
nez kāpēc atgādina veco stāstu par krievu zemnieku Cukermilleru, kurš esot izgudrojis rentgenaparātu. Pierādījums – viņa izteiciens: ja že tebja, suka (oriģinālā mazliet savādāk)naskvozj vižu!
0
dzintarz 08.02.2013. 10.54
Būdams aptuveni līdzīgā vecumā (laikbiedris – tā sacīt) ar “sniperi un īvānu”, nesaprotu kādējādi “snipers un īvāns” varēja tik ļoti iekavēt savu attīstību?
1
Signija Aizpuriete > dzintarz 08.02.2013. 13.10
——-
Kas vēl nesaprot, kāpēc 25-us gadus ilgusī cīņa ar “padomju mītu” ir novedusi pie tik neplānotiem, negaidītiem rezultātiem (padomju mīts pieaudzis spēkā un apjomā) – tam der vēlreiz pārlasīt un pārdomāt “gudro” galvu sacerējumu:
” ĀRPOLITIKAS MĪTI LATVIJĀ: Eiropas Savienība un Krievija
Māris Cepurītis, Rinalds Gulbis ”
http://demoshistoria.lv/images/stories/uploads/gramata.pdf
0
dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 10.52
Nezinu, manuprāt, latviešu publicistiem vislabāk padodas raksti ar naidu pret krieviem, kuru viņi ietin “rietumu vērtībās”, tāpat arī šim autoram, jo viņš arī ir tas pats padomju cilvēks.
5
janazakovica > dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 12.27
neesmu kuditajs bet par parasnikiem nepaciestu..
0
Sandris Maziks > dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 12.33
KRUSTTEVS
Parašņiks, tas ir no parašas, drīzāk jau bidla ir organisma raksturojošais apzīmējums.
0
Signija Aizpuriete > dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 13.03
———
“Pastāvēs, kas pielāgosies” (anti-Rainis)
Kas gribēs uzzināt, tas jau “kažokmetēju” rīcību varēs skaidrāk saprast:
“(..) Gadījums ar Akurātera nonievāšanu raksturo mūsdienās aizvien augošo apgaismības līmeņa pazemināšanos un konjunktūrismu, kad sākam vērsties pret savu kultūru, bet atbalstām imperiālu ambīciju kultūras darbiniekus, kuru vienīgais nopelns Latvijas priekšā ir tas, ka viņiem padomju laikā komfortablāk bija dzīvot Baltijas kara apgabala galvaspilsētā Rīgā. Šo rindu noslēgumā vēl viens iepriekšējo domu papildinošs piemērs. Piemiņas plāksnes noņemšana no nama Antonijas ielā (Krievijas vēstniecības, bijušās Kultūras ministrijas ēkas) dzejniekam Leonam Paeglem, «normālam sava laika disidentam» (Knuts Skujenieks, sarunā) ir vēl viena liecība, ka notiek akcentu nobīdes par labu mankurtiskai sevis aizliegšanai un vēstures pazaudēšanai lielajā tirgū, kur labumu iegūšanai barterā tiek iemainīti arī kultūras izpaudumi.”
Ar kaujas saucieniem pret sevi
http://www.diena.lv/ar-kaujas-saucieniem-pret-sevi-649002
0
Egitazz > dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 17.07
hm, veseli 6+ par tik “izcilo” komentāru… Nu ko lai saka, tāds jau tas plusu labums ir, ka pašam gribās būt eiropeiskam kulturālam, toties var droši un ar baudu ielikt plusu par cita “izvirdumu”, saglabājot savu intelektuāļa seju.
0
Lidija Apsīte > dace_roze_lmt_lv 09.02.2013. 20.20
Nu, nezinu, bet, manuprāt, krievi dara visu iespējamo, lai šādi šādu publicistu raksti BŪTU populāri…
0
dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 10.49
“Rietumu sabiedrība tika pārņemta pēc veidola, pēc būtības paliekot padomju cilvēkiem, ar padomju cilvēku vērtību sistēmu, uzskatu hierarhiju un morāli.”
– Ja es būtu edge indran, es jums ieteiktu noskatīties šo video, galvenā doma, ka jebkura sociāla iekārta vismaz sākumposmā ATVEIDO iepriekšējo sistēmu ar tās vērtībām, jo cilvēki taču paliek tādi paši:
http://www.youtube.com/watch?v=AZEaeilHy6A
Bet ne būdams edge indran, es jums ieteicu šo, jo es zinu, ka jūsu līmenim tas ir vairāk atbilstošs:
http://www.youtube.com/watch?v=SKjAgGWDLmg&list=FLnjKHdfXo-_L6M04YZ5OrjQ&index=16
2
Signija Aizpuriete > dace_roze_lmt_lv 08.02.2013. 12.52
========
Ja es būtu tikpat talantīgs rakstnieks kā Arturs Snips, tad gan es līdz 2017.g. 5. februārim uzrakstīti eseju par vienu “super-padomju cilvēku”, savas paaudzes “ikonu” – dzejnieku Klāvu Elsbergu. Kaut kā neatradu Latvijas portālos, vortālos u.c. virtuālajās vietnēs (izlabojiet, ja kļūdos) kādu rakstiņu aizvakar (5. februārī), kad bija K.Elsberga traģiskās bojāejas gadadiena. AIZMIRSTĪBA……
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://nekropole.info/img/uploads/2012/02/elsbergs_vaks.jpg&imgrefurl=http://nekropole.info/lv/Klavs-Elsbergs&h=482&w=295&sz=65&tbnid=eiRWzd0p_nUOtM:&tbnh=90&tbnw=55&prev=/search%3Fq%3Dkl%25C4%2581vs%2Belsbergs%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=kl%C4%81vs+elsbergs&usg=__vrgczJce8d1yPbsa2x3m2D2Mp2U=&docid=9tQjLAU-Iq7zaM&sa=X&ei=ftcUUbfmCJHIswbPs4Bo&ved=0CDwQ9QEwAw&dur=2226
0
gundega_heiberga > dace_roze_lmt_lv 10.02.2013. 22.48
super_eye, paldies par interviju ar A. Zinovjevu. Varbūt arī labāk, ka to neesi noklausījies līdz galam, vai vienkārši nesapratis paliec edge_indranam piedāvātā klipa līmenī.
0
janazakovica 08.02.2013. 10.46
padomju cilvekiem kaa paaudzei ir jaizmirst..citadi padomisko ara nedabut ari “rietumu vertibas” ir stipri jaizvertee un japiemero savaam vajadzibaam..un citadi kaa parunaa..labi tur kur mus nav..autora diskurs gana labs..bet nav galvenais abu segmentu ideologiskaa analize un kritika no specigam patiesi apskaidrotaam pozicijaam..
6
Elina > janazakovica 08.02.2013. 11.16
Rietumu vērtības?? khemm. Vai es kaut ko esmu palaidis garām? Pirmo reizi dzirdu, ka tur ir kādas vērtības.
0
Signija Aizpuriete > janazakovica 08.02.2013. 12.38
——-Andris Rietumu vērtības?? khemm. Vai es kaut ko esmu palaidis garām? Pirmo reizi dzirdu, ka tur ir kādas vērtības. ============================================================================= Droši vien neesi aizdomājies par uzraksta “In God we trust” būtību, kas uz amerikāņu dolāra izlasāms – vai arī jezuītu teicienu: “Klausies manos vārdos, neskaties uz maniem darbiem” skolas laikos nebij jāanalizē ( ideāls vs. realitāte) ?
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://stephansmithfx.com/wp-content/uploads/2010/11/United-States-One-Dollar-Federal-Reserve-Note1.jpg&imgrefurl=http://stephansmithfx.com/united-states/united-states-dollar/&h=658&w=748&sz=130&tbnid=kFPtc24atEumcM:&tbnh=90&tbnw=102&prev=/search%3Fq%3Du.s%2Bdollar%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=u.s+dollar&usg=__a-6Aq1sngdWxEjJPrQ6T6HOs7hg=&docid=YGoN_H8a23jI9M&sa=X&ei=3tYUUarGJMfZtQb2n4DwCw&ved=0CGIQ9QEwCA&dur=837
0
Elina > janazakovica 08.02.2013. 15.11
Ļoti labi. Kas vēl?
0
Kristīne > janazakovica 08.02.2013. 23.06
Izvēles brīvība, sirdsapziņas brīvība, personīga (nevis kolektīva)atbildība, individuālas tiesības, vārda un izteiksmes brīvība (kā sirdsapziņas brīvības sekas), līdztiesība (neatkarīgi no dzimuma, etniskās piederības u.c. tikai daļēji kvalitatīviem rādītājiem), mazākuma tiesības (lai vairākums katru reizi nemēģinātu apslaktēt mazākumu vai nevajadzīgi neierobežotu mazākuma tiesības/iespējas), vairākuma vara
Šīs laikam ir juridiski definētās, ir arī citas – argumentēšana un loģikas pielietošana (vismaz kā prasība, tas gan neizslēdz pilnīgu demagoģiju), skeptiska attieksme pret vērtībām, to pārskatīšana (cik ļoti izmantotās dogmas ir piemērotas šābrīža sabiedŗibai) u. tml.
0
Sandris Maziks > janazakovica 09.02.2013. 12.21
nulle
Karojošie ateisti ir ne mazāk kaitīgi kā pravoslavnutijie fanātiķi.
0
Lidija Apsīte > janazakovica 09.02.2013. 20.13
Izlasi ko vairāk, ne tikai pskp īso kursu.
0
dzerkaleliva 08.02.2013. 10.24
Tipiskākie cargo kulta piemēri A-Eiropā bija vēlme par katru cenu iestāties ES un NATO un pēc tam vēl dabūt Euro pilnai laimei. Ēlerte tipiskākais cargo kulta iemiesojums, sākot jau no 80′ ar vēlmi par katru cenu izskatīties pēc rietumnieka, skats viņas tās laika bildes. Tas pats par Ozoliņu un pārējo paranodiālo IR publiku. Tāpēc, arī tā vienlaicīgā, gan Krievijas, gan nacionāļu kritika. Nav jau vēlmes būt latvietim un saimniekam savā zemē. Ir cīņa ar saviem kompleksiem – ar pagātni ar Krieviju un ar tagadni un daļēji pagātni, kas neļauj justies kā rietumniekam, cīņa ar Latviju, ar nacionālo. Pilnīgs šizo patiesībā. Apogeja tam ir Euro ieviešana – tas būs cargo kopā ar Odipa kompleksu vienlaicīgi – gan pie beigt visu nacionālo, gan iedomāties sevi kļūstam par rietumnieku. Tāpēc arī tas naids pret tiem, kuri domā savādāk. Jā vēl te šiem kompleksiem var pievienot murgus par Livonijas atjaunošanu. Superacs, jau to ir labi izkodis, tāpēc, te regulāri ņirgājas par šiem kārklu rietumniekiem, kurus vieno naids pret Krieviju un nacionālu Latviju. Cienat sevi, savu valsti un savas vērtības, nepielūdzat pseido vērtības, tad arī citi jūs cienīs, paranodiālie cargisti un Odipa nomocītie!
10
Signija Aizpuriete > dzerkaleliva 08.02.2013. 12.21
——-Arturs Snips: “Kargo kulta” jēdziens uzradās XX gadsimta 70.gados,..”
=============================================================================
Tais pašos “stagnācijas” gados Nobela prēmijas laureāts, fiziķis Ričards Feinmans / Richard Feynman radīja teoriju, kas izskaidro “lidmašīn-pielūdzēju” uzvedību ( sk. papildus arī K.G.Junga “Arhaiskais cilvēks”):
“Наука самолетопоклонников” Ричард Фейнман http://www.skeptik.net/pseudo/feynman1.htm
Feynman: Take the world from another point of view http://www.youtube.com/watch?v=PsgBtOVzHKI
0
jmaklakovs > dzerkaleliva 08.02.2013. 18.07
…Tāpēc, arī tā vienlaicīgā, gan Krievijas, gan nacionāļu kritika….
Ir jau ir Jums taisnība! Ļoti daudziem piemīt šis stulbais ieradums braukt pa ceļa vidu, nevis kā normāliem cilvēkiem pienākas – pa kādu no nacionālajiem (krievu vai latviešu)grāvjiem.
0
dace_ampermane > dzerkaleliva 08.02.2013. 18.29
rudolfspiepe
bullshit
0
Sandris Maziks > dzerkaleliva 08.02.2013. 20.53
nomale
Es domāju, tava māte bija slikta sieviete, kas vazājās pa krievu armijas garnizoniem. Vai savādāk viņa būtu izaudzējusi tādu organismu, kurš latviešu valstī nelegāļu privilēģijas stāda augstāk par pamattautas elementārām tiesībām.
0
jmaklakovs > dzerkaleliva 08.02.2013. 21.39
articulus. Bet es domāju, ka man derētu pavazāties pa kādām citām iestādēm. Derētu tevi mazliet izģērbt! Kā reiz sākas lielākas runas par interneta komentāriem. Varētu ar vienu šāvienu divus zaķus nošaut, gan finansiālo stāvokli uzlabot, gan interneta vidi patīrīt!
0
Sandris Maziks > dzerkaleliva 08.02.2013. 21.48
nomale
Es domāju, kad naids pret latviešiem tevi noliks uz slimības gultas, interneta vide kļūs tīrāka.
Ja gribi tikt pie naudas, lai kādai meitenei varētu kokteili uzsaukt, iemācies kādu amatu, ja vien tev draugos nav onkuļi, kas paši uzcienā puišeļus.
0
jmaklakovs > dzerkaleliva 08.02.2013. 22.29
Zini ko “latviet”, labāk filtrē savu rakstāmo! Pie Latvijas tieslietu sistēmas būs pārāk ķēpīgi ar tevi noņemties, bet izlidot no “IR” tu vari pāris dienu laikā! Mēslu bagāža tev, skatos, diezgan pamatīga.
0
dzerkaleliva > dzerkaleliva 08.02.2013. 22.47
A, kas ir? IR redakcijas pārstāvji tādiem pat tekstiem pret nacionāļiem, Krieviju, un citādi domājošiem, gan par euro, gan citos jautājumos apsaukājas. Vai nelasi cienījamās politoloģes un godājamos žurnālistus? Tos arī izbanos? Karikatūristus arī izbanos?
0
Sandris Maziks > dzerkaleliva 09.02.2013. 12.19
Ņepoņal. Vai’t staļinisma un rusisma apoliģēta edge_indran ——– un viņa švabras bilde Antonijas ielas nama kuratoram likās pārāk nepievilcīga? http://ic.pics.livejournal.com/npubop/21423644/241865/241865_original.jpg
0
ilmisimo > dzerkaleliva 09.02.2013. 13.06
Pie Latvijas tieslietu sistēmas ..
_________________ nomale pastāvēs pie tās vietas- pie kurējās mazas ragaviņas.
Kā nomalei arīdzan piedien.
0