Par Merķeli un mācību

144

Komentāri (144)

Valdis Ozols 20.01.2013. 13.14

Ja savulaik G.Merķelis vairāk tika vietā un nevietā piesaukts kā cīnītājs pret vācu muižniekiem un dzimtbūšanas iekārtu, tad mūsdienās, tīmekļa laikmetā, tas vairāk kalpo par sava veida „pierādījumu” latviešu „iedzimtajiem grēkiem” – lopiskas dzeršanas netikumam, slinkumam, nabadzībai, verdziskai pazemībai kungu priekšā.
———
Manuprāt, Merķelis nekad nav bijis cīnītājs pret vācu muižniekiem,bet gan tikai kristīgās baznīcas pārstāvis Latvijā ,kas aicināja muižniekus pievērst viņu uzmanību uz to dzimtļaužu stāvokli kādā muižnieki ir noveduši latviešu zemniekus.
Pēc Lielā mēra kad Vidzemē nomira četras piektdaļas iedzīvotāju,cara patvaldība Vidzemē ieveda citu tautu piederīgos no iekarotajām zemēm ,kā arī krievus ,kuri sen jau zināja kas ir alkohols un kā to gatavo. Mēs jau zinām ka Krievijas cars Pēteris bija liels alkohola cienītājs un saviem karavīriem to deva ,lai stimulētu kaujasspējas.Krievzemē pļēgurošna jau sen ir izplatīta,bet tomēr ir jāsprot ka dzimtcilvēkam ir jāvar arī strādāt,tātad dzimtcilvēks dzert bija spiests ar mēru,kaut gan ne vienmēr tā sanāca un tad dabūja rīkstes izjust uz savas muguras.
Vai dzeršana ir novedusi pie tā ka zemnieks kļuva pazemīgāks savu kungu priekšā. Pazemību mācija kristīgā baznīca un arī zemnieku bērnu vecāki,kas varbūt arī vīstija dūres kabatā pret muižkungu, bet gribēja lai viņa bērnam būtu labāka dzīve audzināja tos pazemībā.
Bet bērni jau redzēja kā viņu vecāki dzer un kad ir sadzērušies uzdzied latvju dainas ,lamā muižniekus un draud kādreiz ,pie izdevības ,viņiem atmaksāt. Nekad nebūtu Kauguru dumpis noticis,ne arī citi dumpji,nebūtu arī 1905. gads kāds tas bija.Latviešu zemnieks nekad nevarēja tā nodzerties ,kas ietekmētu tautas pastāvēšanu,jo to ,gribot vai negribot, nepieļāva muižkungs jo viņam vajadzēja darbaspēks un rīkstes bija iespējams dabūt Latvijas krūmājos vienmēr,tātad ar pērienu zemnieks tika mācīts.
PSRS sociālistiskās dzimtbūšanas laikā ko ieviesa okupācijas vara pēc cara laiku krievu “obščinas” parauga arī bija liela pļēgurošana laukos,kas patiesībā bija zemnieka attieksmes izrādīšana pret pastāvošo iekārtu.Kad zemnieks iedzēra kopā ar citiem līdzīgi domājušiem parunāja, padziedāja brīvās Latvijas dziesmas ,viņam bija vieglāk panest viņa pazemojošo stāvokli kādā viņš bija nonācis krievu okupācijas stāvoklī.Es no bērnības atceros ka mani vecāki ,radi un draugi neteica ka bija “sociālistiskā revolucija”bet teica vienkārši ienāca krievi.

0
0
Atbildēt

4

    Signija Aizpuriete > Valdis Ozols 20.01.2013. 14.18

    —–uldis-v : “(..)
    PSRS sociālistiskās dzimtbūšanas laikā ko ieviesa okupācijas vara pēc cara laiku krievu “obščinas” parauga arī bija liela pļēgurošana laukos,kas patiesībā bija zemnieka attieksmes izrādīšana pret pastāvošo iekārtu.”
    ==============================================================================
    Katram sava patiesības (versija). Ne velti jau šodienas aizbraukšanas laikā aizvien (ne)saprotāmāks kļūst sociālistiskās “dzimtbūšanas” laiku “vagaru” (kolchozu pr-ētāju) paveiktais. Kā tā Ulmaņlaiku paaudze to Latviju pēc 2. Pasaules kara atjaunoja:

    – “Sākām vārda vistiešākajā nozīmē klajā laukā un tukšā vietā.(..)
    Tagadējā Druvas ciematā, kas savu nosaukumu aizguva no kopsaimniecības, viss – dzīvojamās ēkas, vidusskola, sporta nams, asfalta rūpnīca un ražotnes – tika uzcelts kopsaimniecības laikā. Celtniecības brigādē vien pastāvīgi strādāja ap trīssimt vīru. Bija ap simt traktoru un tikpat automašīnu.”

    Mēs tikai nopietnāk strādājām. Saruna ar Jāni Rubuli

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=327297:ms-tikai-nopietnk-strdjm&Itemid=93

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Valdis Ozols 20.01.2013. 14.26

    ——–uldis-v : “(..) Es no bērnības atceros ka mani vecāki ,radi un draugi neteica ka bija “sociālistiskā revolucija”bet teica vienkārši ienāca krievi.” ============================================================================= Es arī atceros, bet tomēr cenšos uzzināt kaut ko vairāk par neatkarības aizstāvjiem 1940.gadā. Nevar tak’ būt, ka bija tikai pāris pašnāvnieku, kas to Kārļa Ulmaņa aicinājumu “….palieciet savās vietās” neizpildīja.
    Redz, viens tāds Somijā pēc 1940.g.17.jūnija nepalika savā vietā, bet momentā atbrauca uz Latviju:

    Kalniņš, B. No atmiņām: 1940.gada liktenīgā vasara
    (No atmiņām mēnešrakstā “Brīvība” 1980.gadā) 1940.gada vasarā dzīvoju Helsinkos, Somijā. Uz turieni aizceļoju no Latvijas 1937.gadā labprātīgi, jo nevēlējos dzīvot bezdarbībā diktatūras apspiestībā, un nekādu darbu dabūt arī nevarēju. Helsinkos divus gadus strādāju Spānijas republikas sūtniecībā kā preses sekretārs, bet pēc pilsoņu kaŗa beigām biju Lietuvas toreiz lielākā laikraksta “Lietuvos Žinios” korrespondents un ziemas kaŗa laikā katru dienu sniedzu telefoniskus ziņojumus par kaŗa gaitu. Spānijas sūtniecības laikā man bija darīšanas ar padomju sūtniecību Helsinkos. Tur iepazinos ar sūtni Derevjanski, kuŗu vēlāk pārcēla par sūtni Latvijā. 1940.gadā viņš spēlēja lielu lomu Kirchenšteina pirmās valdības laikā, t.i. jūnija/augusta mēnešos. http://www.historia.lv/alfabets/K/ka/kalnins_bruno/memu/40_gads.htm

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > Valdis Ozols 20.01.2013. 19.30

    Es ar PSRS apraudātājiem nevēlos runāt un ceru ka kādreiz tiks pieņemts likums par to personu kriminālsodīšanu ,kas noliedz Latvijas okupāciju.Man riebjas tas tavs Blūms.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Valdis Ozols 20.01.2013. 20.19

    ——-
    Toties es visiem pļāpātājiem par “700 gadu verdzības mītu” vienmēr atgādinu par starptautisko tiesu, kas Latvijas okupantus atstāja bešā:

    “(..)1. Saeima 1924. gada aprīlī pieņēma lēmumu nemaksāt par muižniekiem atsavināto zemi. Tā paša gada jūnijā vācbaltiešu frakcijas līderis parlamentā barons Vilhelms Firkss (1870 – 1933) paziņoja, ka sūdzēsies TS it kā par netaisnīgo agrāro reformu, kas nozīmējot vācu minoritātes tiesību rupju pārkāpšanu. Lai aizstāvētu Latvijas radikālo agrāro reformu, valdība izveidoja speciālu augsti kvalificētu Saeimas deputātu juristu komisiju. Par ekspertu pieaicināja arī vēsturnieku Arvedu Švābi (1888 – 1959), kas sagatavoja vēsturisku pārskatu par agrāro attiecību vēsturi Latvijā. Atbildē TS bija kategoriski noraidīts apgalvojums, ka reforma it kā būtu bijusi vērsta pret vācu minoritāti. Ar to tomēr lieta vēl nebeidzās. Ženēvā vajadzēja skaidroties vēl un vēl. Tikai 1927. gada martā TS izmeklēšanas komisija beidzot paziņoja, ka Latvija nav pārkāpusi starptautiski garantēto minoritāšu aizsardzību. Līdz ar to vācu muižnieku sūdzība bija cietusi fiasko.”

    Tautu virsvalsts. Latvija Tautu savienībā – 90

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=327129:valstu-virsvalsts-latvija-tautu-savienb-90&Itemid=177

    0
    0
    Atbildēt

    0

Valdis Ozols 19.01.2013. 10.41

Esmu pārliecināts ka krievu cara laika dzimtbūšanas laikos latviešu zemnieks dzēra daudz mazāk kā tas bija sociālistiskajos dzimtbūšanas laikos kolhozos un padomju saimniecībās.Tas dzeršanas posts kas attīstījās okupācijas laikos bija milzīgs . Protams bija dažādi periodi .Kad laukstrādnieks visu gadu strādājot nopelnija kapeikas un graudus par izstrādes dienu(gramos),ka to visu varēja uz muguras aiznest mājās, viņam par to nekāda prieka nebija un bēdas par grūto un bezjēdzīgo dzīvi varēja slīcināt tikai alkoholā. Pudele šnabja toreiz maksāja 21 rbļ. ,bet alkoholu varēja iegūt no nenovāktām cukurbietēm ,kas bija palikušas uz nekvalitatīvi novākta lauka,vajadzēja tikai mazliet papūlēties vakaros vēlā rudenī ,kad bija jau zeme mazliet piesalusi un par sociālistiskās mantas zagšanu nevarēja ielikt cietumā. Zemnieks laukos dzīvoja no savas piemājas saimniecības un tas kam bija ābeles ,jau neatkarības laikos iestādītas,ābolus varēja aizvest ,svētdienās, uz Rīgas tirgu,tad gan bija lielāka nauda un prieki arī bērniem. Līdz sešdesmitajiem gadiem ,kad ieviesa garantēto apmaksu,dzīve laukos bija grūta un nomācoša. Saimnieku iekoptās zemes bija galīgi noplicinātas un ražas bija zemas ,jo laukus nebija ar ko mēslot. Arī izaudzētā novāksana vienmēr aizkavējās ,iespējams ,zemnieku pļēgurošanas dēļ. No uz lauka laikā nenovāktiem ,sadīgušiem rudziem ,ko deva kā samaksu par izstrādātām dienām nevarēja izcept labu maizi. Es tādu esmu ēdis.
Pēc KP pavēlēm laukos audzēja koksagīzu ,kas bija paredzēts gumijas ražošanai,bet arī tas nedeva nekādus ienākumus lauku saimniecībām. Tad mazos kolhozus apvienoja lielākos ,tad vēl apvienoja un pēc tam daudzus pārtaisija par padomju saimniecībām. Bet tas nemazināja dzeršanas sērgas izplatīšanos.Jā, darba samaksa auga un dzērājam bija vieglāk tikt pie kārotās alkohola pudeles,vai tas bija veikala šnabis vai pašdarinātais,kas bija daudz lētāks.Kārtīgs dzērājs nekad nekavēja darbu ,jo zināja ka vienmēr būs kolektīvā iespējas salāpīt paģiras.Ja arī kādam vajadzīgam strādniekam nekādi negribējās celties no gultas pēc iepriekšējās nakts uzdzīves ,atbrauca arī kādreiz viņam pakaļ brigadieris un pat šļuciņu ielēja ,lai tik varētu strādāt pļēgurs.
Sociāistiskā dzimtbūšanas iekārta nebija tik briesmīga kā cara laikos ,zemniekus neviens tad nepēra,bet sarīkoja biedru tiesas lielākiem pļēguriem, citiem mazākajiem par biedinājumu. Un ja kāds nejēga tika noķerts pie kāda kartupeļu maisa nozagšanas, tika sarīkotas īstas tiesu izrādes ,lai citi no tā mācītos un vainīgos pēc tam ielika cietumā.Bet tas jau nebija bieži ,jo padomju cilvēks bija gudrs cilvēks viņš mācēja lietas kārtot ,lai tiktu pie kārotās pudeles.
Tikai žēl ka sociālistiskajos dzimtbūšanas laikos nebija tāda “merķeļa”,kas aprakstītu darbaļaužu žūpōšanas paradumus kā tas bija cara laiku dzimtbūšanas iekārtā. Bet es sevišķi Merķelim neticu,jo tā pat kā okupācijas laikos bija cilvēki kas mēģināja iekārtoties tā ,lai varētu savās siltumnīcās izaudzāto ražu aizvest uz tirgu, audzēt tulpes un rozes un celt sev māju,kādu pašam gribas ,tikai mazliet saskaņojot projektu.Latvijā dzimtbūšanu atcēla daudz ātrāk kā tas bija Krievijā un pamazām Latvijā radās bagāti latviešu saimnieki,tāpat kā no tā”padomju”pļēgura kurš bieži tika padzīts nodarba,bet kuram bija savas vecāku mājas un kur viņš audzēja tulpes un rozes un no viņa izveidojās, tagad neatkarīgā Latvijā , biznesmens. Tas nekas ka lielās dzeršanas dēļ viņa veselība tika sabeigta un viņš jau ir pie “tēviem”,bet viņa lietu turpina viņa dēli .Tikai žēl ka mums nav mūsdienās ko lasīt okupācijas laiku Merķeli,kas patiesi attēlo dzīvi Padomju Latvijā.

0
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Valdis Ozols 20.01.2013. 14.09

    ——–uldis-v: “(..) Tikai žēl ka mums nav mūsdienās ko lasīt okupācijas laiku Merķeli,kas patiesi attēlo dzīvi Padomju Latvijā.” ============================================================================== Žēl gan, ka Uldis nav “mūsu” laika merķelu – Imanta Ziedoņā “Tik un tā” lasījis un/vai Ērika Hanberga rakstus palasījis: http://www.senioriem.lv/raksti/2012/2/17/erika-hanberga-kolhozi/

    – Starp citu, vēl viens “mūsu laika” merķelis – god. režisors J.Streičs 1987.gadā savā filmā “Aizaugušā grāvī viegli krist” to dzeršanas netikumu Latvijas laukos spilgti parādīja -, īpaši jau nelaimīgā kolchoza priekšsēdētāja tēlā (Ģ.Jakovļevs):

    http://www.youtube.com/watch?v=lswSZRRZinM

    Kā tie aktieri-“atturībnieki” reālajā dzīvē tik daudz spēja izdarīt – , bet vai vairāk par kolchozniekiem “atturībniekiem”?

    0
    0
    Atbildēt

    0

gundega_heiberga 18.01.2013. 23.07

Merķeļa rūpes par dzimtbūšanas atcelšnu latviešiem (lasi: ražošanas spēku optimizāciju) nebūtu jāuztver personīgi. Tā ir baltvācu saimnieciska reforma. (Atšķirībā no Staļina, Berija saprata, ka vergu darbs nav efektīvs.)
Saskaroties ar citām hronikām lasām, ka bada gados šejienes ciltis ēd savus bērnus. Vienmēr noskurinos – padomju propaganda. Taču, kopš Romas laikiem šī taktika pastāv – vienlaicīgi ar pretinieka ierakumu apstrādi ar artilēriju pirms uzbrukuma, tiek izplatīts mīts, ka tie ēd savus bērnus.

+1
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > gundega_heiberga 20.01.2013. 13.59

    ——-eiserts :”(..) Saskaroties ar citām hronikām lasām, ka bada gados šejienes ciltis ēd savus bērnus…” ============================================================================== Tai Inocenta III bulla (dekrētā), kas tika izsludināts 1199.gada 5. oktobrī – vēl daudz baisas lietas par mūsu senču senčiem sarakstītas:

    “1199. gada 5. oktobrī pāvests izdeva bullu pret Livonijas atkritējiem no katoļu ticības, pret barbariem, kas pielūdz “nesapratnīgus dzīvniekus, lapotus kokus, dzidrus ūdeņus, zaļu zāli un nešķīstus garus”.

    http://lv.wikipedia.org/wiki/Inocents_III

    0
    0
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 17.01.2013. 10.58

——-
“Es ceru uz Lāčplēša gēnu mūsu tautā. Bet es rēķinos arī ar Kangara gēnu. To vispirms meklēsim sevī” (M. Zālīte). http://www.barikadopedija.lv/raksti/358590

http://www.youtube.com/watch?v=XUUu2GoGB9A
“Celies, sastingusī alka. / Mosties, cerība no miega. / Putiet, padevības pelni.”

0
0
Atbildēt

2

    gundega_heiberga > Signija Aizpuriete 18.01.2013. 22.44

    edge,
    tevi lasot – kas vēl jāmeklē !?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    —–
    “Jebkura cilvēka galva līdzinās vēderam: daža pārstrādā tajā nokļuvušo barību, bet cita no šīs barības piesārņojas”
    Kozmja Prutkovs ( Козьма Прутков )

    0
    0
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 17.01.2013. 10.49

——-
Ļ.cien. S.Uplejas kāda nākamā raksta tēma varētu būt ‘Mītu izgaismotā identitāte’
( vs. K.Kļaviņa ‘Mītu aizplīvurotā idententitāte’ http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=333345&Itemid=93 )?

Ieskatīsimies uzmanīgāk spilgti izgaismotajā mītā, kas ‘Mirdz kā zvaigzne’,-
kas labāk saskatāms, kas ir iemiesojies (materializējies)akmenī:

“Pieminekļa kompozīciju veido trīspadsmit skulptūras un bareljefi, kuros tēlota Latvijas vēsture un kultūra. (..)
Brīvības pieminekļa skulptūras un bareljefi izkārtoti 13 Latvijas vēsturi un kultūru attēlojošās grupās”.

Pieminekļa izskats
http://lv.wikipedia.org/wiki/Br%C4%ABv%C4%ABbas_piemineklis#Pieminek.C4.BCa_izskats

0
0
Atbildēt

0

sanitai19 16.01.2013. 23.20

…jo tas Latvijā laikam skaitās slikts tonis atzīt, ka, pirmkārt, jau cilvēks pats ir atbildīgs par savu dzīvi, nevis valsts. Un tad nu esam tādā kā apburtā lokā – ko valsts dos un ko nedos, ko es došu vai nedošu atpakaļ valstij. Aizvainojums krājas aizvainojuma galā, bet dzīve tikmēr rit lejā no kalna.
_____________________________
„Augstprātība, ak, mana māsa!” Pamācīt griboša, aizrādītgriboša viszinoša. Kaut kas tajā visā nav īsts. Nenoliedzot to, ka daudzi ir neizturējuši spriedzi , nenormāli radīto apstākļu dēļ, ir aizgājuši vieglāko ceļu. Apvainojusies uz komentētājiem. Tagad ir dota iespēja visiem izteikties. Tagad visādos variantos latvietī tiek potēta apziņa, ka katrs pats ir vainīgs pie Latvijas noraušanas podā. Upleja ir meklējusi un urķējusies Merķelī, lai gūtu sev skaidrību un atbalstu, ka viņas domas, par letiņiem kā nožēlojamiem dzērājiem. No saviem Ārpuslatvijas augstumiem. Trešdaļa iedzīvotāja ir IZDZĪTA ekonomiskajā trimdā. Bet pamācības, ka šeit dzīvo nožēlojama tautiņa ir riebīgas no tādiem, kas šeit uz vietas to dzīvi nebauda. Ja trešdaļas Latvijas iedzīvotāji balso ar kājām – tad tā NAV katra atbildība. Vienmēr būs tādi, kas vēl nespēj, kas vairs nespēj. Atbildīgi ir politiķi, tādi žurnālisti, kas meklē vainas tautā. Tautas bēgļu gaitas ir tepat Latvijā. Padomu devēja! Tpu!

+3
-4
Atbildēt

4

    Sleepwalker > sanitai19 17.01.2013. 01.28

    Par to Tavu “Tpu” no manis (-), t.n. MĪNUSS!
    Žetonu Tev neredzēt!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > sanitai19 17.01.2013. 10.25

    ——–
    Liberālisma ideoloģijas nesējiem der apjēgt, ka 2013.g. daudzi, jo daudzi vairs viņiem žetonus kā ‘dziesmotā jampadrača’ 1988.- 1990.gg. nedos…….
    Pavisam vēl t.s. liberālisma tvanā neapdullušajiem der pacensties kaut nedaudz piebremzēt straujā dzīves skrējienā, kaut nedaudz padomāt – kaut nedaudz ieklausīties savas “tautas balsī” (A.Čaks,”Mūžības skartie”).

    “Sadzirdēt savas tautas balsi
”
    Eiropā sācies laikmets, kad mūsu agrākie ideāli ir apdraudēti, marksisma vietā esam ieguvuši nevis tautas vairākuma varu – demokrātiju, bet gan citu rafinētu ideoloģiju – liberālismu. Lai arī iespējas iegūt zināšanas un kontaktēties savā starpā ir tikai pieaugušas, cilvēki arvien vairāk atsvešinās un grimst vientulībā…
    Andrejs Mūrnieks (49, 1988. – 26), “FRACHORI” mākslinieciskais vadītājs, vadībzinātņu doktors, LU lektors, Latvijas Pedagogu valdes priekšsēdētājs

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=333346%3Avru-koris-k-kaujas-vienba&Itemid=187

    0
    0
    Atbildēt

    0

    sanitai19 > sanitai19 17.01.2013. 12.26

    Vari ticēt, neticēt, varētu “stratēģa” replikai par mīnusiņiem plusiņiem nepievērst uzmanību, bet, sāp tas, ka kaut kāda grafomāne, kas iemācījusies savirknēt vārdus, uzdrošinās apspļaudīt tautu un ieteikt , kā tai rīkoties. Valsts, patiesībā, neko, pēdējo divdesmit gadu laikā, tautai nav devusi. Izņemot parādus, valsts izzagšanu un nomocītus ļaužus, par to, kā izdzīvot. Lai runā konkrētāk. Par personām, kas tā dara. Varbūt pabalsti ir vienīgais, kas ir ģimenes, cilvēka rīcībā? Vai Upleja ir pabraukājusi pa izmirušiem Latvijas laukiem, par aizslēgtiem ciematiem? Pļurinās un uzdodas par žurnālisti. Viņas rakstos nav konkrētības- tikai izdomājumi, domas par…. Nenoliedzot, ka tam ir savi cienītāji.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > sanitai19 18.01.2013. 22.42

    Skaistule,
    izlasi Uplejas rakstīto – lēnām, vēlreiz.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

aija_vecenane 16.01.2013. 18.46

Mēs, latvieši, pilnīgi noteikti ne ar ko neesam sliktāki par citām tautām. Mums nav nekāda iemesla uzskatīt sevi par Eiropas un pasaules nomali, bet pašus – par nomaļniekiem, kur nu vēl par vergiem, kas dzimuši kalpot zviedru bankām un pasaules žīdiem, un kam vēl ne. Ja arī tas tā notiek, tad tikai tāpēc, ka mēs to pieļaujam, bet nekādā ziņā ne tāpēc, ka mums tas ir iedzimts vai ka mēs esam piedzimuši sliktāki. Nē, un vēlreiz – nē! Latviešiem ir tieši tikpat daudz iespēju kļūt par sevis un savas zemes saimniekiem kā jebkurai citai tautai. Jautājums ir – vai mēs šīs iespējas izmantojam? Vai mēs šīs iespējas mākam izmantot? Bet māka savukārt lielā mērā ir atkarīga no zināšanām, arī par sevi, savu vēsturi un kultūru. Tāpēc ir ļoti labi, ka autore šo tēmu ir atvērusi un gana lietpratīgi apskatījusi. Jācer, ka viņas piemēram sekos arī citi zinoši cilvēki, kam rūp savas tautas liktenis.

+3
-1
Atbildēt

1

Lāsma Bunere 16.01.2013. 16.43

Kāda ir jēga spriedelēt par Merķeļa darbu un censties atbildēt kādam, kas izmanto gadsimtiem vecus materiālus, lai pazemotu šeit un šodien dzīvojošos?
Dzēra? Nu gan jau dzēra, ne vairāk, ne mazāk kā citi visriņķī. Laizīja zābakus muižkungam? Gan jau, ka bija arī tā. Izdzīvot gribēja katrs, kam bija cerība uz nākotni. Kaunamies? Nesaprotu, par ko? Lai gan šādi attaisnošanās raksti tikai apliecina, ka kaunamies gan.

Ne mēs esam atbildīgi par savu tēvu netikumiem, ne arī varam paaudzēm dzīvot uz viņu sarūpētajiem saniegumiem, it īpaši, ja no tiem sasniegumiem paliek pāri arvien mazāk un mazāk. Nez kādēļ IRā lielākā daļa komentāru vienmēr fokusējas uz pagātni, bet par nākotni – kapa klusums. Jo vairāk kāda nācija lūkojas uz pagātnes pusi, jo tuvāk norietam tā ir – tas gan tiesa.

+2
-2
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Lāsma Bunere 16.01.2013. 22.26

    ——–Arvis:”(..) Nez kādēļ IRā lielākā daļa komentāru vienmēr fokusējas uz pagātni, bet par nākotni – kapa klusums.” ============================================================================== Iespējams, var būt, taču ‘nekā personīga’ – komentētāji tikai centīgi veic kāda ‘fokusētāja’ biznesa uzdevumu? Ne velti viens izcils angļu rakstnieks un propagandists secināja:
    “He who controls the present, controls the past. He who controls the past, controls the future.” http://thinkexist.com/quotation/he_who_controls_the_present-controls_the_past-he/7730.html

    p.s. Ja tā padomā par nākotni, par to šodienas varnešu sludināto ‘saplūšanu ar ES kodolu’, tad, atceroties mītu par ‘700 verdzības gadiem’ un nebeidzamo aizbraukšanu no Latvijas – propagandistu centīgā darbošanās būs skaidrāk izprotama?

    0
    0
    Atbildēt

    0

My Paradise, My Rules 16.01.2013. 14.49

Paldies par sapurinošo rakstu! Bija ļoti patīkami lasīt – šķita, ka istabā kļūst gaišāk. Viss ir pilnīgi pareizi – par pašdisciplīnu, paškontroli, darba tikumu un mūsu nemitīgo skatīšanos citu makā un citu sētā. Labi, ja pēc šādas ziņkārības rodas vēlme kaut ko mainīt savā attieksmē, kaut vai noslaukot savu durvju priekšu. Slikti, ja rodas vēlme otram atņemt, jo atņemšana nekad un nevienam nav nesusi svētību, lai cik taisnīga tā arī būtu, un otra sētā iemest smēķa galu vai alus bundžu.

Autore arī secina: “Vai tas ceļas no kāda pārrāvuma tautas likteņgaitā vai no mūsdienu pārprasta modernisma, nemāku teikt…”

Man jau atkal gribas vainu novelt uz to kroplīgo pusgadsimtu, kas tomēr ir bijis vairumam no mums ļoti nomācošs. Zemapziņā mēs esam uzsūkuši atziņu, ka esam mazi, nevērtīgi un nespējam pastāvēt kā nācija. Tikai lielajā brālīgo tautu saimē, varenās un draudzīgās krievu tautas vadībā mēs varam sasniegt saulainās tāles. Mēs gribam pretoties šai domai, apstrīdēt to, bet īsti nezinām, kā.

Ir jau vēl viena nianse – kas ir tie veiksmīgie, kas šodien tikuši līdz vadošiem amatiem, vērā ņemamiem banku kontiem? Ja papētām viņu CV, tad lielākoties tie ir izbijušie partijnieki un komjaunieši. Tas arī būtu interesants pētījums: kādas ir viņu rakstura īpašības, vai padomju iekārta tās dzemdēja vai tikai veicināja? Vai tas ir slikti, vai labi, cik godīgām metodēm viņi ir izsitušies? Varbūt viņu uzņēmība, kura nebūtu īstajā brīdī
atradusies vajadzīgajā vietā, būtu nulles vērta?

Bet, atgriežoties pie durvju priekšas un Šķēles kunga aktualizētajām bikšu buktēm, atkal rodas jautājumi: vai pusgadsimts padomju režīmā nebija tas, kas lika nojaukt sētas, lai pāri varētu slāt visi, kam nav slinkums, lai nobradātu puķu dobes un piespļautu soliņu priekšu? Vai padomju cilvēks nebija tas, kas iemācīja mūs izmest kā ogu lielo graņonku šņabja, uzkožot “manufaktūru”?

Neatbildot uz šiem jautājumiem, dzimst nākamais – kāpēc mums pietika ar nieka 50 gadiem, lai gandrīz vai izzustu gadsimtiem lolotais darba tikums un skaistuma izpratne, kas izdzīvoja pat dzimtbūšanas laikos?

Uz šo jautājumu man ir atbilde. Varbūt tā ir truli aprobežota, bet, manuprāt; visa padomiskā pārspēks tomēr bija pārāk liels un spēcīgs – gan cilvēku skaita ziņā, kas ienāca Latvijā ar savu izpratni par dzīvi un sadzīvi, gan spēka ziņā, kas tika demonstrēts gan svētku parādēs, gan filmās, gan audzināšanā.

Secinājums? Mēs nevaram izmainīt citus, mēs nespējam padarīt notikušo par nebijušu. Bet mēs varam sākt ar sevi. Es ticu, ka ir daudz tādu cilvēku, nemaz ne bagātu un pārāk “veiksmīgu”, kas vaimanāšanas vietā šobrīd atrod iespēju darīt ko labu sev un vēl kādam, kam tas vajadzīgs, un dara to ar prieku. Tikai viņi laikam “nesēž” internetā.

+2
-3
Atbildēt

0

Laila 16.01.2013. 04.58

Atvainojos par “copy paste”. Ieprieksejais komentars ir no ves.lv komentetaju “perlem”. Zel, ka nekas netiek darits lai celtu latviesu un Latvija dzivojoso paslepnumu un lepnumu par savu valsti.

+4
-1
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Laila 16.01.2013. 10.43

    ——- Daudz tiek darīts:
    ‘Visi šeit minētie galu galā ir mankurtizācijas procesa upuri. To mums jāsaprot bez liekas šausmināšanās un nievāšanas. Taču ar to nav jāsamierinās. Mums ir jāizveido pret to piemērota stratēģija un jāveic neatlaidīgas informācijas un apgaismes darbs, lai ilgi mocītā, muļķotā un terrorizētā latviešu tauta atgūtu to, kas tai nolaupīts tik zemiskā un noziedzīgā veidā – savu pašcieņu, ticību savam garam un spēkam un savu vietu civilizēto valstu saimē.’ Uldis Ģērmanis
    (‘Mankurtizācijas upuri’.Lit.un Māksla,8.05.1992, nr.17)

    – Žēl, ka digitalizācijas laikmetā interneta sērfotāji apzināta vēlas izbaudīt asas izjūtas visādos tur VES,IMHO Club u.c. mazpieredzējošiem sērfotājiem bīstamās vietās. Kā mēdz izteikties – dullajiem jau likumi nav rakstīti…..
    p.s. Ieteikums visiem ‘maniakiem’ – sērfojiet uz vietni ‘Bonis.lv’, tur Jūs visus apskaidros daudz pieredzējošākais eksperts Bonifācijs:

    ‘ Lielbritānijas Ārlietu ministrija aizliedzot saņemt Ušakova medaļu.. – ветераны войны не должны принимать медаль Ушакова. ‘

    http://bonis.lv/

    0
    0
    Atbildēt

    0

Laila 16.01.2013. 04.55

Краткая история Риги. До прихода пастора Мейнхарда, в 1185 году, на месте Риги , примерно на Эспланаде, стояла Русская гора- или гора Куба, что по древнерусски- большая, круглая, на которой жили славяне- венеды, прогнанные злыми курами- ливами с их Земли Венедов- Терра Винда- это сегодняшнее Курземе.Реку Даугава русичи звали Даной( богиня воды) , а ливы- Веной( русская река) . Эти земли входили в Полоцкое княжество, с русскими крепостями- Кукушкин Нос- Кукиннос( Кокнесе) и Герсикой( Ерсика). Это всё согласно немецкой “Ливонской хронике Генриха Латгальского”о 13 века. Затем, прибывшие оккупанты- рыцари, из Германии, которая перед этим захватила земли венедов- славян и разрушила Венедскую державу, на территории примерно Восточной Германии, стали строить вместе со славянами город Ригу, которая была названа немцами в честь острова Рюген- Риген- Руяна, святыню древних русичей – венедов, что на Венедском заливе- юг Балтийского моря- севернее Германии. Построив Ригу и Венден, немцы и славяне жили в этих городах вместе, помогая друг другу. О чём также сказано в хронике. Отряд венедов- русичей, во главе с рыцарями , из Вендена , не раз выходил на помощь Риге со своим красно- бело – красным флагом. Кстати первого магистра Вендена звали Вено- явно онемеченный русич из восточной Германии. Остались записи, что в районе Сейма- Шведских ворот существовал русский квартал. Латгалам, ливам и прочим селиться в Риге и Вендене строго запрещалось. И только с выкупом Ливонии Россией у Швеции, приказом Петра 1 было разрешено в Риге и других городах селиться остальным. Вот такая она “латышская” история Риги. Кстати сегодняшняя Рига также была построена на русские и немецкие деньги опять же русскими и немцами.

0
0
Atbildēt

1

    enjoy > Laila 16.01.2013. 09.00

    Ka man piegriezušies stāsti par “krievu” Rīgu. Vendi un kriviči bija balti. Kāds te sakars ar krieviem? Beigas viņi bija vārgulīgāki par citām baltu ciltīm, tādēļ viņus asimilēja visi apkārtējā, tajā skaitā slāvi.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 16.01.2013. 00.20

——–Sanita Upleja:'(..) Turklāt visas iepriekšējās paaudzes, ja neskaitām kroplīgo padomju sociālisma pusgadsimtu, Latvijā ir dzīvojušas vairāk vai mazāk mežonīga kapitālisma apstākļos.’ ============================================================================== Globalizācijas/amerikanizācijas laiku ‘mežonīgums’ daudzkārt pārspēj laika posmā no 1920. – 1940.gg. pieredzēto. Šodienas ‘mežonīgums’ pārspēj pat 2. Pasaules kara laikā šausmas:
‘ 20. gadsimta 40. gados apmēram 150 tūkstoši cilvēku aizbrauca projām, bēgot no represīvā padomju režīma, savukārt tagad divas reizes vairāk iedzīvotāju ir aizbraukuši, jo netic savai valstij. Un tas jau ir traģiski!
’ Jānis Stradiņš http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=318464%3Ajnis-stradi&catid=76%3Adienas-citts&Itemid=302

– Pat darba, sociologi, pie darba filosofi, pie darba rakstnieki un LZA akadēmiķi ar pašu prezidentu Spārīti priekšgalā:
‘ Valsts eksprezidente un kongresa patronese Vaira Vīķe-Freiberga teica visasāko runu, norādot, ka pēdējos gados Latvija Eiropas Savienības mērogā stabili nonākusi pēdējās vietās visās jomās, un aicināja sociālo zinātņu pārstāvjus tuvākos desmit gadus veltīt tam, lai izpētītu, “kas kaiš latviešiem”.

‘Noturēt smadzenes Latvijā’ 
 http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=331637:noturt-smadzenes-latvij&Itemid=93

0
-1
Atbildēt

0

Rita Lazda 15.01.2013. 22.57

_Vai tad dzērājiem nedzimtu garīgi un fiziski kropli bērni?_
——-
Vai šim apgalvojumam ir kaut kāds reāls un loģisks pamatojums? Vai tad dzērājiem obligāti dzimst tikai garīgi un fiziski kropli cilvēki? Un veselajiem nedzimst kropli un garīgi atpalikuši bērni?

Autor, nevajag iet galējībās un taisīt jaunus mītus – alkoholiķim var būt nodzertas smadzenes, bet viņa bērni tāpat piedzims gudrāki par vecākiem – diemžēl, nevaru dot saiti, jo piemirsies kur ir publicēts raksts šā pētījuma sakarā. Šeit ir visādas gēnu kombinācijas iespējamas…

Autor, man liekas, ka jums tomēr kaut kas nav kārtībā ar pašapziņu, ka atbildat viena krieva komentāram un meklējat vainu latviešos vispirms un sāciet skaidrot. Ja nu tomēr nespējat neko filtrēt un laist gar ausīm, tad jūsu uzdevums bija sameklēt ja ne kādu nozīmīgu Krievijas nekrievu izteicienus par krieviem no vēstures, tad ir pietiekoši daudz neglaimojošu izteicienu par krieviem no pašu krievu diženo literātu mutes. Nu un ko jūs izdarījāt – par Merķeli(es pat biju domājis, ka būs raksts par mūsdienu Vāciju) šajā rakstā nekā nav. Ir mēģināts ģeneralizēt un apelēt pie kaut kādas kopējās latviešu apziņas par to kādi viņi atkarīgi lopi:
____
Kāpēc kaunamies?

Latvijas sabiedriskajām sarunām mūsdienās līdzi sekojot, nereti jābrīnās, cik maz mēs paši runājam par cilvēku individuālo atbildību par savu dzīvi, pašdisciplīnu un uzņēmību. No politiķiem to mēs tikpat kā nedzirdam, un, ja dzirdētu, tad tā jau noteikti būtu politiska pašnāvība, jo tas Latvijā laikam skaitās slikts tonis atzīt, ka, pirmkārt, jau cilvēks pats ir atbildīgs par savu dzīvi, nevis valsts.
____

Jūs un vēl daudzi cilvēki tak maksājat valstij nodokļus un cerat par to kaut ko saņemt pretī: ceļus, kurus uzceļ par jūsu nodokļiem, skolas un skolotājus, kurus atalgo par jūsu nodokļiem, slimnīcas un ārstus, kurus apmaksā par jūs nodokļiem, infrastruktūru, lai var darboties godīgi uzņēmēji un dot darbu citiem un galu galā – arī normālus un nākotni plānojošus politiķus, kurus jūs ievēlat un uzgrūžat atbildību lai viņi lemj, apmaksājot viņu darbību par jūsu samaksātajiem nodokļiem! Ja es esmu atbildīgs par savu dzīvi, lūdzu man izmaksāt Latvijas IKP vai arī proporcionālu zemesgabalu ar pludmali, mežu utt. – lai varu pasludināt viena cilvēka republiku… jeb jums bija cita doma prātā ar ko domājiet ka katrs ir atbildīgs par savu dzīvi? Latvieši tak jau sen nedzīvo pašpietiekamā viensētā, bet gan viņiem ir sava valsts, kura uzliek atbildību un no kuras darbības ir jāsagaida kaut kāda funkcionalitāte, kurai ir jādod kaut kāds kopējs labums – visiem! Ja tā nav, tad nevajag meklēt vainu tautā, jo acīmredzami kaut kas ir sagājis grīstē valsts sistēmā.

Our government is the potent, the omnipresent teacher. For good or ill, it teaches the whole people by its example.
Louis D. Brandeis

+1
-2
Atbildēt

1

enjoy 15.01.2013. 20.47

Štrunts par to, ko vācu kungs rakstīja par kalpiem. Slikti ir tas, ka latvieši paši sevi identificē ar Merķeļa aprakstiem.

Protams, ka tajā laikā daudz dzēra. Kurās Eiropas valstīs tad nepļēguroja? Pasaules literatūra ir pilna ar tēliem, kuru dzīves ir postījusi dzeršana. Īpaši zemākajos sab. slāņos. Var padomāt, ka tajā laikā bija daudz citu izklaižu vai arī ārsts izrakstīja antidepresantus, lai mazinātu smagā darba un nabadzības radītās emocionālās problēmas. :)
Slinkums un nabadzība? Atkal muļķības- tajos lakos jebkurā valstī, kādā slānī cilvēks piedzima, tādā arī nomira. Un tur bija maz sakars ar čaklumu vai slinkumu. Nav jau mūsdienas, kur cilvēks var izsisties no pilnīgas nabadzības līdz pat miljonāram.

+8
-1
Atbildēt

4

    Signija Aizpuriete > enjoy 15.01.2013. 21.07

    ——–saule_laime ‘(..) Protams, ka tajā laikā daudz dzēra.’ ============================================================================== Par ‘tiem’ laikiem es personiski neko skaidri pateikt nevaru, bet par ‘šiem’, diemžēl, pētot statistikas datus, jāpiekrīt tādu profesionāļu kā P.Apinis, Ed.Rudzītis (iesaku trīs ‘Straupes skiču burtnīcas) un J.Strazdiņš skarbajam secinājumiem:

    – Jūs teicāt, ka tā kā šajos laikos nācija nekad agrāk nav nodzērusies…. J.Strazdiņš:’-…un tā ir balta patiesība. Man diemžēl jāsaka tie ārkārtīgi bēdīgie vārdi. Vārdi, turklāt, šajā jomā garus gadus strādādams, zināmā mērā pats iznākumā jūtos līdzvainīgs ( vai nu man pietrūcis spēka, caursišanas spēju vai apgaismības dotību), bet tas nu ir fakts – tā kā patlaban Latvijas vēsturē tauta vēl nekad nav bijusi nodzērusies. Pat vissarežģītākajos, pat vēl arvien pieminētajos piecdesmit jūga gados.’
    (NC, 01.10.94)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > enjoy 15.01.2013. 21.15

    ——-saule_laime ‘(..)
    Atkal muļķības- …’
    =============================================================================
    Muļķības vai apzināta dezo-informācija? Vai var būt Merķeļa laika krievu klasika būs jāpārlasa (saīsinātais variants):

    «Горе от ума» – краткое содержание
    http://pokoroche.ru/%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B5_%D1%81%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B1%D0%BE%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B5_%D0%BE%D1%82_%D1%83%D0%BC%D0%B0

    – S.Uplejas kundze pievienosies lasīšanai?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    My Paradise, My Rules > enjoy 16.01.2013. 14.59

    saule_laime, cik interesanti un atšķirīgi secinājumi ir mums katram, vai ne? Laikam tiešām raksts ir labs un trāpa ikviena vārīgajā vietā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > enjoy 18.01.2013. 21.46

    edge_indran,
    iegāju POKOROCHE – vai tiešām Tava alga ir 2000$ !?

    0
    0
    Atbildēt

    0

Þanis Bezmers 15.01.2013. 19.35

Un tu pie visa tā rod iespēju klaiņot vēstures džungļos?! Apskaužama darbaspēja! Man nesanāktu. Droši vien nakšņotu kādā siltumtrasē bibliiotēkas tuvumā. Ar negludinātām biksēm un nespodrām kurpēm. Ar zobiem vienkāršāk – nav zobu, nav problēmu.

+1
0
Atbildēt

5

    Signija Aizpuriete > Þanis Bezmers 15.01.2013. 20.26

    —-ierados ‘(..)
    Vēsture jau atļauj izvēlēties, ko celt priekšā, ko nobīdīt sāņus.’
    ==============================================================================
    Kāds sērfo internetā, kāds ‘klaiņo vēstures džungļos’ ( cilvēks nedzīvo no maizes vien’), kāds nobīda sāņus visus šodienas merķeļu apgalvojumus un statistiku par alkohola patērīņu un postu Latvijā:

    ‘ (..)Veselības ministrijas ierēdņi pat nevar saskaitīt statistiku, ko sniedz viņu padotības iestādes! Diemžēl tā ir baisa: 2011. gadā neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta brigādes devušās 67 792 izsaukumos pie iedzīvotājiem alkohola apreibumā vai abstinences stāvoklī. To vidū bija 1147 bērni vecumā līdz 18 gadiem. No 2011. gada 67 792 šņabja izsaukumiem 28 728 bija traumas un saindēšanās ar alkoholu, 10 063 – psihozes un uzvedības traucējumi, 1896 – aizkuņģa dziedzera akūts iekaisums, 3383 – alkohola abstinences sindromi, 2568 – alkohola epilepsijas. Kamēr vienā novada galā ātrās palīdzības brigāde skalo dzērāja kuņģi, otrā vairs nevar laikus paspēt uz smagu nelaimes gadījumu.’

    Pēteris Apinis: Latviešiem garšo šņabis

    http://nra.lv/latvija/76237-peteris-apinis-latviesiem-garso-snabis.htm

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Þanis Bezmers 15.01.2013. 20.58

    Ar zobiem vienkāršāk – nav zobu, nav problēmu.
    _____________________ Nu. nu…

    Mandeles tak tev vēl ir…?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > Þanis Bezmers 15.01.2013. 21.32

    >lama: vai tās, kas augšā, vai tās , kas apakšā? Augšējās izrāva Siguldas ķirurgs ar visām saknēm jau pusaudža gados. Vai vēl kas interesē no rumpja detaļām? Rezerves daļas nepārdodu. Ne tāpēc, ka žēl, bet tāpēc, ka stipri nolietotas.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > Þanis Bezmers 15.01.2013. 21.39

    >edge_indran: Apinis saka: latviešiem garšo šnabis. Nu nepārdzīvo tā! Latvieši visu neizdzers. Pietiks krieviem ar.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Þanis Bezmers 16.01.2013. 13.58

    ierados >lama: vai tās, kas augšā, vai tās , kas apakšā?
    _____________
    abejādi.

    Dāŗgi neņemsim.Lēti ar ne.

    Atstāj adresi.

    raujam- “cherez zh…pu”- modernākā tehnoloģija.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Þanis Bezmers 15.01.2013. 18.40

Nezin kāpēc autorei ienācis prātā gari taisnot (apstrīdēt) to, ko kādreiz uzrakstījis “apgaismības laikmeta dižgars” par apreibināšanās netikumu. Nav ko pierādīt, ka vecajam lāga vīram, iespējams, šis tas sanācis greizi, pārspīlēti. Kāds cits vēstures pētnieks, iespējams, pretēji, tur pat atradīs kādu kripatu slavinājuma pārspīlējumu. Vēsture jau atļauj izvēlēties, ko celt priekšā, ko nobīdīt sāņus. Galvenais, lai pētnieks nesastāvētu partijās un neēstu bosiem no rokas. Tāpēc jau ir vērtīgs aicinājums katram pašam doties tajā mežā iekšā pēc patiesības.
Diezgan ideālistisks vēlējums. Labi, es esmu pensis, man ir kaktiņš zem jumta un kroņa maize. Bet kuram nav? Kuram pašam jāiet uz mežu pēc malkas, uz avotu pēc ūdens. Un cauru dienu jākust, lai būtu uz zoba ko uzlikt. Sev un ģimenei? Pa kuru laiku šis studēs vēsturi? Pa kuru laiku pētīs par ko balsot? Skaidrs – par to, kurš caurām dienām acu priekšā dīdās, smukāk izskatās un vairāk runā to, kas tīkams. Un pamēģini pateikt kādam: “tu pats esi atbildīgs par …” Ak šitā! Nu tad manu balsi nedabūsi. Dabūs Ušakovs. Viņš, redz’, ko visu labu sola un pat šo to iedod. Tāda, lūk, vienkārša ir rēķināšana pie vispārējām vēlēšanu tiesībām. Bet nekā cita labāka jau arī nav. Kur ir izeja, kungi?

+3
-1
Atbildēt

3

Ieva 15.01.2013. 13.51

Man raksta atslēgas vārdi liekas šie:
“Latvijā laikam skaitās slikts tonis atzīt, ka, pirmkārt, jau cilvēks pats ir atbildīgs par savu dzīvi, nevis valsts”.

Daudzi kaut kā nesaprot, ka “paši ir savas laimes kalēji”, ka nebūs tā, ka kādas pienesīs, nodrošinās iekārtos… Un gaida, ka valsts iedos, apmaksās, piešķirs…

Latvijā nav veselīgā censoņa kults, Latvijā ir neveiksminieku kults, kuri kļūst varoņi, aizbraucot.

Latvijā joprojām ir čakla bāleliņa mīts. Mīts, ka esam čakli, gudri, skaisti. Nu sen vairs tā nav. 50 okupācijas gadi to ir iznīcinājuši. Esam iemācījušies būt divkoši, neiet uz vēlēšanām, nemaksāt nodokļus, par naudu aploksnē sarunāt dakteri, atpirkties no policistiem. Un īstenībā esam sliņķi un dzērāji, pat ja Merķelis tad pārspīlēja.

Tāpēc visumā piekrītot nacionālromantisma tendencēm rakstā, tomēr baidos no pārlieka narcisisma. Nu nav latvieši ne ar ko pārāki citu tautu saimē. Drīzāk otrādi. Paskatieties uz žīdiem, piemēram. Viņi spēj būt daudz organizētāki par mums. Vai krieviem, uz viņu mentalitāti, kas parasti pārmāc citas. Vai vāciešiem, viņu pedantismu, kas arī nozīmē izdarīt darbu kvalitatīvi un līdz galam.

+8
-4
Atbildēt

12

    Signija Aizpuriete > Ieva 15.01.2013. 14.17

    ——–Ķīps Man raksta atslēgas vārdi liekas šie:…. ============================================================================= Es gan vairāk par raksta būtību – virsraksts un anotācija – pagaidām nelasīju. Laika limits (pašlaik nav laika domāt):
    ‘Par Merķeli un mācību’
    ‘No vēstures var paņemt vairāk nekā tikai asaras un ciešanas.’ ============================================================================= ‘Patiesība ir tepat blakus’ –
    ‘Par VVF un ideoloģiju’
    Beidziet raudināt un gaudināt, sāciet savas kļūdas apjēgt (domāt), gudri rīkoties, lai vēlamo rezultātu ar prasmīgu darbiņu (nejaukt ar biznesu) sasniegtu.
    -‘Aizdegsim sveces…’ – tad mākslas darbu ‘Latvieši’, ‘Namejs’, ‘Dvēseļu puteņa’ u.c. gaismā ieraudzīsim 700 gadus patieso būtību, tad nebūs tikai jāraud un jāvaimanā, tad varēs pareizāko ceļu nākotnē izvēlēties:

    ’22.jūnijs – Varoņu piemiņas diena (Cēsu kauju atceres diena)’

    http://www.youtube.com/watch?v=di0LInTNe1Y

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 15.01.2013. 17.29

    >Es gan vairāk par raksta būtību – virsraksts un
    >anotācija – pagaidām nelasīju. Laika limits (pašlaik
    > nav laika domāt)

    Tas gan labi- nelasīt, bet komentēt.
    Un domāt Jums ar kādreiz būtu lietderīgi- ja nu sanāks laika kautkad.

    Es kaut kur šito kategoriju esmu saticis- raksta atsauksmi pirms lasa, runā, pirms domā…

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > Ieva 15.01.2013. 17.45

    Ķīp, tas atbildības-bezatbildības jautājums ir PSRS 40-50 gadu rezultāts.

    Ja tā godīgi šī pati sērga daudz smalkākā veidā ir ieviesusies arī Rietumu pasaulē ( ar pēckara masīvajām sociālajām programmām komplektācijā ar visu dzenošo patēriņa kultu).

    Čakla bāleliņa kults nebūt nav slikti( jābūt ir ideāliem)

    Žīdi ir pilnīgi cita opera-2000 gadi diasporās , balstoties TIKAI uz savējiem, un vairoties no nepārtrauktas vajāšanas, tai pašā laikā galarezultātā pārējai pasaulei uzspiežot savus spēles noteikumus(reliģija,gešeftes pricipi utt..), varētu teikt viņu pašu vārdiem”izredzētā tauta”

    Krievi – nav Impērijas, nav krieva ( uzspiešanas spēju noslēpums ir Impērijā(teritorija, ļaužu daudzums utt.))

    Vācieši- Eiropas “lūzeri” (ar visu no tā izrietošo, lai arī vienmēr esmu simpatizējis šai nācijai) bija no 30 gadu kara(noriets gan sākās krietni agrāk ~15.gs.) līdz Bismarkam. Principā jau divas sagrāves PK(ar tik daudzsološām prelūdijām, bet skaudrām sekām visai Eiropai) arī pēc Bismarka.
    Tas par to pamatīgumu un akurātumu arī tāds “meistrīmisks” popkultūras mīts ( neilgi pirms 1.p.k. tehnoloģisko zinātnisko progresu dzina uz priekšu nobriedušākas valstis un nācijas- GB (un tās meitiņa ASV),FR). Friči neko diži nekotējās Eiropā. Arī pēdējo 50 gadu nopelns ir Māršala plānam.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Ieva 15.01.2013. 20.00

    ———Ķīps (..) Es kaut kur šito kategoriju esmu saticis- raksta atsauksmi pirms lasa, runā, pirms domā… ============================================================================== Droši vien Štatos, – vai arī tikšanās reizē ar kinorežisoru A.Končalovski:
    “(..)Īpaši amerikāņiem nav laika domāšanai. To var atļauties vai nu ļoti bagāti, vai ļoti nabadzīgi cilvēki. Pārējie skrien kā vāveres ritenī baudas vai peļņas dēļ.” http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=361795:divas-tikans-ar-andreju-konalovski&catid=89&Itemid=204

    p.s. ‘Cilvēks maldās nevis tādēļ, ka nezina, bet gan tādēļ, ka iedomājas sevi zinošu.’ Mišels de Montēņs / Michel de Montaigne

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 15.01.2013. 20.21

    Uz WAT. Es uzrakstīju savus subjektīvos priekšstatus,ko esmu ieguvis ceļodams pa pasauli, ko Jūs metāties apstrīdēt. Tad kāds secinājums? Ko liekat pretī? Esam labāki par citiem? Nu nav tautas vienādas. Nez vai Latvijas minoritātes – čigānus un žīdus var likt blakus. Ķīnieši, cik esmu saticis. ir čakli. Indieši netīrīgi un slinki.Par papuasiem nezinu. Un nez vai nepļautie zālāji, piečurātie lifti un piedrazotie pagalmi ir latviešu čakluma un gaumes izpausme. Drīzāk otrādi. Nevajag sevi mānīt, Nevajag būt narcisiem. Slinkums ir kļuvis par mūsu dzīvesveidu. Sevis lutināšana ir glancēto žurnālu virsrakstos. Veidi, kā tik nu atpūsties ir visās reklāmās, ielūgumi uz pasākumiem, kā izklaidēties tiek sūtīti pa telefonu, a kur ir aicinājumi pastrādāt, pamācīties?
    Mums vajag atpūsties- no visa. No darba, no mācībām, no brīvdienām, no atpūtas..

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Egita > Ieva 15.01.2013. 20.42

    Latvieši nav labāki,vai sliktāki.
    Latvieši ir latvieši.Mums ir galvenās lietas ko nevajag importēt.
    Dievs-vienmēr bijis un būs,bez jebkādiem ticības nesējiem.
    Daba-nu nevar mūsu dabu nopirkt Ķīnā.
    Darbs-vienmēr šeit ir pieticis ko darīt.
    Valoda- mūsu valodu neviens nav atvedis ,tā radusies tepat -vidzemē,latgalē un kurzemē.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 15.01.2013. 20.55

    es vienkārši aicinu sevi objektīvi novērtēt. Tas arī viss.
    Brīdinu no iedomības, kas nekad pie nekā laba nav novedusi.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Ieva 15.01.2013. 21.21

    …piekrītot nacionālromantisma tendencēm rakstā, ..
    ________________
    ķīps runā par Lautenbaha – Jūsmiņa rakstiem?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Egita > Ieva 15.01.2013. 21.25

    arī sevis nenovērtēšana,ne pie kā laba nenoved.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Ieva 15.01.2013. 21.25

    … Slinkums ir kļuvis par mūsu dzīvesveidu…
    _______________

    Jauki.

    Tikai turpmāki- vai varētu vienskaitlī, Ķīp? …

    … vai arī – Mēs Viņas Majestāte Ķīps Kerzoviks 49ītais Esam Slinki?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 16.01.2013. 10.34

    izskatās, ka arī esat šī mīta varā. Es apkārt redzu slinkuma, ne čakluma izpausmes. Kur vēl citur pasaulē nepļauj zālājus pie mājām, kur samierinās ar aplīmētajām ieejas durvīm daudzdzīvokļu mājās, kur vēl ir tik smirdoši lifti, kur vēl ir tik daudz ar grafiti apķēzītu māju? Zinu, jau zinu – Krievijā. Tāpēc arī saku, ka 50 okupācijas gadi ir darījuši savu. Slinkumu, nesakārtotību uzskatam par normu, bet dzīvojam iedomās par gudro, izskatīgo Latvju bāleliņu, kuram piemīt skaistuma izjūta. Jā jūs, Jūsu kaimiņi, Jūsu radi tādi nav, tad kur gan tie čaklie latvju bāleliņi mīt? Ja jums ir cits viedoklis atšķirīgs no dogmatiskām tēzēm, citi argumenti- lieciet galdā.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > Ieva 18.01.2013. 20.37

    Ķīps,
    vai zini, kāpēc lūzeriem neizdodas radīt visaptverošu teoriju ? Tāpēc, ka viņi ir lūzeri!

    0
    0
    Atbildēt

    0

dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 13.24

То есть если бы пассаж Гарлиба Меркеля о пьянстве был бы посвящен не латышам, а русским, то та же автор бы сказала: “Да, вот видите, как эти русские всегда пили”.

А, когда этот пассаж посвящен не русским, а латышам – то автор говорит:

“Нет, этого не может быть, потому что, если так много пить, то нация бы не выжила”.

Латыши стесняются правды. Если кто-то выложит хотя бы скромное видео о пьянстве латышей – кто-нибудь из остальных латышей тут же скажет: “Нельзя было этого делать. Нельзя позорить нашу маленькую нацию”. И, действительно, среди латышей заметно нежелание признавать недостатки. То есть такая скромность характерна и для других народов, но для латышей, по-моему, особенно сильно.

В YouTube полно видео с пьяными русскими. Разве латыши такими же пьяными не бывают? Чтобы, например, валяться под скамейками? Бывают. И даже известные спортсмены (не будем говорить, кто) бывают.

0
-3
Atbildēt

6

    Signija Aizpuriete > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 13.32

    ———
    Латыши стесняются правды.
    ==============================================================================
    Vai tā vieni latvieši tādi ”kautrīgi”?

    http://www.youtube.com/watch?v=QmB_g_Bgnuk

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    janis17 > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 13.33

    ko tu tur skricelē, pamuļķi, raksti normāli!?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    nefratete > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 14.23

    Krievi starp citu nebūt agrāk tādi dzērāji nebija. Pašā Krievijā bija pētījums (diemžēl nespēšu uzreiz linku iedot un precīzi citēt), ka piedzeršanās kultūra attīstījās tieši padomju laikā. Cara laikā un īpaši vēl 19.gadsimtā un laukos par kaut kādu dzeršanu nemaz nebija runas, jo muižnieki neļāva dzert un nodzerties tā iemesla dēļ, ka dzērājs ir slikts darbinieks.

    Dzert sāka a) proletariāts pilsētās 19.gs beigās/20.gs sākumā, b) tranšeju karavīri pirmā pasaules kara laikā un pilsoņu kara laikā – tas pats proletariāts un protams šmigā vieglāk izturēt kara šausmas c) pilsoņu kara laikā pastrādājot zvērības, ko skaidrā prātā grūti izdarīt d) padomju gados viss tikai progresēja.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 15.00

    И вы этому верите?

    – Не читайте советских газет.

    – Но ведь других нет.

    – Так вот, никаких и не читайте:

    http://www.youtube.com/watch?v=LxHdzGDazXg

    Но если вы российский патриот, то специально для вас: нынешний министр культуры Мединский разоблачает антирусские мифы и объясняет, как надо относиться к Сталину:

    http://piter.tv/event/krendel_na_m/

    Достаточно трезвый взгляд.

    А Латвию Мединский у Мамыкина попрекает фашизмом:

    http://rus.tvnet.lv/novosti/obschjestvo/198340-mamikina_obvinili_v_cinichnom_otnoshjenii_k_okkupacii

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 15.17

    О традициях алкоголизма на Руси писали много, конечно, не без преувеличений:

    Стучат и расходятся чарки,
    Питейное дело растет,
    Жиды богатеют, жиреют,
    Беднеет, худеет народ.

    За двести мильонов Россия
    Жидами на откуп взята —
    За тридцать серебряных денег
    Они же купили Христа.

    …Таковы были тогда антисемитские предрассудки среди русских.

    http://ru.wikisource.org/wiki/%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D1%82%D1%8B%D1%80%D1%8C_(%D0%90._%D0%9A._%D0%A2%D0%BE%D0%BB%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B9)

    1849 год.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > dace_roze_lmt_lv 18.01.2013. 20.27

    super e_y_e,
    Kāpēc ievazā šeit savu krievisko ksenofobiju !?

    0
    0
    Atbildēt

    0

dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 12.29

Чушь написала, как всегда.

“Если бы латыши так пили, как описал Меркель, то они бы не выжили”.

И, в то же время, автор и прочие вполне уверенно доказывают, что в России пьют столько же или еще больше.

То есть автор и прочие НЕ МОГУТ относиться К СЕБЕ так же, как К ДРУГИМ. Надо видеть себя в общем ряду прочих народов. Однако не могут, ни автор, ни прочие.

Иллюстрация провокационная, вы не находите?

http://www.ir.lv/upload/image_file/name/2013_01/46875/dainas_p_lens-media_large.jpg

0
-6
Atbildēt

14

    Signija Aizpuriete > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 12.44

    ——-
    Иллюстрация провокационная, вы не находите?
    ==============================================================================
    ”Tautas draugi” vienmēr nomodā – un tā jau kopš sen seniem laikiem par latvieša apziņu/spriestspēju rūpējas gan Austrumu gudrie, gan Rietumu intelektuāļi….
    – Provokācijas, strīdi, diskusijas, sarunas (virtuālās un/vai pie galda) nav tik bīstamas, kā AIZMIRSTĪBA jeb aizvietošana/ne-domāšana:

    ‘(..)Nesen televīzijā redzēju – jaunieši nezina, kas ir Tautas fronte, kas Dainis Īvāns, kas izglītības ministrs.’ R.Kalniņš, kinorežisors

    Ļoti gribējās pateikt patiesību

    http://www.ir.lv/2012/12/12/loti-gribejas-pateikt-patiesibu

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Anita Gozīte > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 13.23

    smieklīgākais ka provokācija notikusi laikā,kad ādolfiņš ar josifiņu vēl rāpoja pa galdapakšu.
    Latvju dainas izdotas 1890gados.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 13.26

    Да, но после нацизма знак свастики оказался скомпрометирован.

    Так же, как слово “жид” в русском или латышском языках.

    Ну, не нравится ни свастика, ни “жид” тем же евреям. Зачем вы хотите быть им неприятными? Зачем вы не соизмеряете свои желания с чужими чаяниями?

    Вероятно, еще не повзрослели.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Anita Gozīte > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 13.44

    >super Tavuprāt latviešiem tagad būtu jāskrāpē arā no Latvju dainām un lielvārdes jostām ugunskrusta zīme?
    Kas notiek cilvēku galvās!

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 14.36

    Выцарапывать не надо.

    Но ставить в качестве иллюстрации к статье фотографию со свастикой, это лишнее.

    Эта иллюстрация не является насущно необходимой к данной статье.

    Кроме как болезненного желания показать: “А вот, мы, латыши, не такие, как все”, – я в такой иллюстрации не усматриваю.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Egita > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 18.28

    Būs labi.Jo vairāk redzēsiet šo zīmi,jo mazāk satrauksieties.
    es ceru ,ka krievi nesāk nervozēt ,ja tuvumā dzird vācu valodu.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 18.58

    Почему немцы чувствуют вину за холокост, а вы ее не чувствуете?

    Если бы вы ее чувствовали, то вы бы избегали ставить подобные иллюстрации к статьям.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Egita > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 20.13

    kāpēc tu sāc runāt par citu tēmu?
    nu labi .pēdejais mēģinājums diskutēt.ja tu domā ,ka mēs- tas ir latvieši?
    Labi.Kāpēc latviešiem būtu jājūtas vainīgiem?’
    Vai ‘jūs krievi jūtiet savu vainu hol

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 22.58

    Attēls ar Latvju dainu sējumu ir provokācija tikai mazizglītotieem vienvalodīgiem sovokiem, kuriem arī krievu kultūra un etnogrāfija ir sveša. Attiecīga grafiskā zīme Krievijas ziemeļu krieviem bija tikpat dabiska kā latviešiem. Ja Hitlers to zimi samaitāja un Staļins un staļinisti uz tās pakāpās Hitlera dēl, tad šaupierīgos secinājumus tradicionāli izdara vienigi staļinisti un to pēcteči.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    piziks > dace_roze_lmt_lv 15.01.2013. 23.01

    Ari ebrejiem jāizglītojas, tāpat kā Latvijas krieviem nedrīkst but privilēģija nemācities (latviešu valodu), tā arī ebrejiem derētu pārējās pasaules vēsturi un vērtības nelikt zemāķ par savu sāpi un tas fonu.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > dace_roze_lmt_lv 16.01.2013. 12.52

    Es jau vienreiz kungam norādīju uz Vladimira Poznera teikto ,lai viņš saprastu ka PSRS bija krievu nacionālboļševiku noziedznieku dzimtene.
    Tagad arī varu viņam pastāstīt ka Pēteris pirmais bija ne mazāks noziedznieks kā nacionālboļševiks Staļins.
    А. фон Тобин, секретарь стат-комитета лифляндского ры-царства, ставший его официозным историографом, начинает
    Реакция крепостничества и привилегии в первой четв. XVIII в.
    свой последний труд словами: «Петр Великий, чтобы от-крыть для России выход к морю, в борьбе со Швецией опу-стошил и разорил, но не завоевал Лифляндию, которую приобрел на основе договора».
    Pēteris pirmais noziedzīgam PSRS nacionālboļševiku režīmam bija labs ar to ka viņš izpostija latviešu zemi ,atveda mēra slimību kuras rezultātā gāja bojā četras piektdaļas latviešu.
    Staļins bija viņam labs skolnieks.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Rita Lazda > dace_roze_lmt_lv 16.01.2013. 14.53

    Optiskais Tēmeklis Ari ebrejiem jāizglītojas, tāpat kā Latvijas krieviem nedrīkst but privilēģija nemācities (latviešu valodu), tā arī ebrejiem derētu pārējās pasaules vēsturi un vērtības nelikt zemāķ par savu sāpi un tas fonu.
    —————-
    Kāpēc? Tev kāds dziļāks pamatojums ir šim jautājumam? Tev diez pašam ir kāda izpratne par ebreju sāpi, un jūti līdz, kad prasi no ebrejiem lai viņi ir līdzjūtīgi? Tas tā kā būtu pirmais solis lai ko tādu prasītu no ebrejiem…
    Domā, ka ebrejiem vajag mācīties no latviešu un citu tautu Stokholmas sindroma un jāizjūt vainas izjūta par to, ka visi latviešus ir pakļāvuši pēdējos 1000 gadus? Vai ebreji pie vainas, ka latvieši nespēj tikt galā ar kaimiņa kaunināšanu, jo būsim reālisti – krievi nav nemaz cietuši sakāvi. Vai tad visiem latviešiem ir jātaisnojas par tiem latviešiem, kas piedalījās ebreju slepkavošanā?

    Vai tad tikai Bankā Baltija starp vadītājiem nebija arī latvietis? Vai tad Bankā Baltija starp krievu noguldītājiem bija arī kāds gudrs latvietis? Kā viņš vispār uzzināja par Banka Baltija? Es par tādu banku uzzināju tikai tad, kad tā bankrotēja un Panorāmā sāka rādīt neapmierinātus un nelaimīgus krievu penšus, kas tur bija noguldījuši naudu. Vai tad ap to laiku nebankrotēja arī tāda latviska firma “Auseklītis”? par to gan ap to laiku visiem bija zināms, jo pilns bija ar tās firmas reklāmām, bet cilvēka atmiņa ir īsa – tā atceras tikai 2-3 gadus senus notikumus un tālāk jau darbojas fantāzija.

    PS Kā latvietim tev vajadzēja vispirms izglītoties kaut vai pamatskolas līmenī, lai vari pareizās vietās salikt garumzīmes…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > dace_roze_lmt_lv 16.01.2013. 15.07

    Super e-y-e:Почему немцы чувствуют вину за холокост, а вы ее не чувствуете?
    ———
    Kad krievu nacionālboļševiki sajutīs vainu par savu senču noziegumiem un izpratīs savu atbildību par PSRS sabrukumu?
    Izlasi,nacionālboļševika kungs sava tautieša Vladlena Sirotkina grāmatu”Počemu projigral Trockij Staļinu”. Varbūt tad nāksi pie prāta.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > dace_roze_lmt_lv 18.01.2013. 20.08

    super e-y-e,
    mīļais, paldies, ka ar vārdu NAPĪSALA Tu atkodē savas mokas. Jau no Tavu iepriekšējo komentāru satura bija nojaušama smagas urēmijas lēkme.
    Laimīgi tie, kuru asinsrite neskar smadzenes.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Jean 15.01.2013. 12.08

Ja negribas ticēt Merķelim, tad var pārlasīt Upīša “Zaļo zemi”. Tā ir ļoti reālistiska, lai neteiktu naturālistiska. Un dzeršana tur parādīta ļoti plaši un domāju patiesi. Bērnu mirstība 19.gs. bija reizes 10 lielāka nekā mūsdienās, pietiek pašķirstīt baznīcas grāmatas. Savukārt, mūsu apziņā daudz idealizētu priekštatu par to laiku lauku dzīvi.

+2
-3
Atbildēt

8

    dace_ampermane > Jean 15.01.2013. 12.14

    Rudmatis Un dzeršana tur parādīta ļoti plaši un domāju patiesi.

    domā patiesi? nu tad aizeji, ierauji un pārbaudi! :)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Jean 15.01.2013. 12.16

    ———
    ”(..)Es esmu izaugusi ar latviešu literatūru, bet vai jūs zināt, ka Upīša “Zaļā zeme” vairs nav skolu programmā?”

    Demakova: ar kultūru stiprina nacionālo valstiskumu

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=358765:ar-kultru-stiprina-nacionlo-valstiskumu&catid=95:intervijas&Itemid=439

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Jean 15.01.2013. 12.23

    ——klejotājs(..) domā patiesi? nu tad aizeji, ierauji un pārbaudi! :) ============================================================================== Muļķi jau vācu baronu uzticamie ”sargsuņi”-vagari nebija – tāpat kā šodienas globālo banksteru demokrātijas sargi-”sorozīdi”.

    Uzdziedāsim, – lai mošķus aizbaidītu un prātu apskaidrotu!

    http://www.youtube.com/watch?v=izl1NHR0eSg
    p.s. ‘(..) Kuru krogu es izdzēru, / Kam noskrēju kumeliņ’?/Pats par savu naudu dzēru, Pats skrēj’ savu kumeliņ’

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    arnolds_kalva > Jean 15.01.2013. 13.52

    Ja atmiņa neviļ, “Zaļā zeme” tika pabeigta rakstīt 1946. gadā. Par bezkaislīgu vēstures attēlojumu tajā es atļaušos mazliet šaubīties. Lai cik nežēlīgs vācu baronu jūgs nebūtu bijis, Latvijā dzimtbūšanu atcēla krietni agrāk nekā Krievijā, un lasītprasme arī bija krietni augstāka. Un patīk tas vai nē, bet daudzus jauninājumus lauksaimniecībā no Eiropas atveda tieši vācieši, kas paši uzturēja saites ar Rietumeiropu un netieši palīdzēja to darīt arī latviešiem. Ja vācu baronu vietā šeit būtu bijuši Šeremetjeva tipa muižnieki, tad par kādu piederību Eiropai mēs šodien runātu? Neņemos spriest, vai latvieši paši nonāca līdz “polarizētajai” domāšanai vai kādi tipa Uļjanovs palīdzēja, bet rezultāts bija nelāgs- latviešu teroristi 1905. gadā dedzināja muižas un aplaupīja Helsinku banku. Vai viņi bija labāki par basku separātistiem, kas spridzina vilcienus un stacijas? Diez vai. Jā, citi laiki un tiem atbilstošie mērogi, bet domāšana tā pati.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Jean 15.01.2013. 20.56

    nu tad aizeji, ierauji un pārbaudi! :)

    _______________ lai izprovē metilspirtu- izbaudīs “‘svaigas izjūtas”- un pietiks ilgākam laikam.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Jean > Jean 16.01.2013. 11.15

    1.Upīts bija rentnieka dēls. Tātad zināja lauku dzīvi no pirmavotiem.
    2.Par baroniem “Zaļajā zemē” maz rakstīts, bet gan par saimniekiem, rentniekiem, utt. Vajadzētu atcerēties, ka naids pret kultūrnesējiem vācu muižniekiem bija tik liels, ka 1905.g. tika nodedzinātas simtiem muižu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Jean > Jean 16.01.2013. 11.18

    Zinu. Bet es to tā arī skolā neizlasīju, bet tikai vairāk kā pēc 30 gadiem pēc skolas beigšanas. Šodien, interneta laikmetā vēl mazāk cerību, ka to izlasīs vairāk kā 1% no skolēniem. Tā ir grāmata pieaugušiem cilvēkiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    arnolds_kalva > Jean 16.01.2013. 14.59

    “Bērnu mirstība bija 10X augstāka nekā šodien…” Nekorekti! Ja nav faktu, kas apliecina, ka mirstība Latvijā bija augstāka nekā pārējās Austrum- vai Viduseiropas zemēs, tad labāk nerakstīt neko. Tā var sākt apgalvot, ka mēs esam tie ļoti labie un pareizie, jo mums, lūk, vidējais mūža ilgums pēdējo divu gadsimtu laikā pieaudzis par kādiem 20 gadiem. Fakti, kas izrauti no vispārējā konteksta, nevar kalpot kā arguments.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

mariam 15.01.2013. 12.05

Merķelis savā ziņā bija apgaismības darbonis, kaut gan uz robežas ar romantisma laikmetu. Cik zināms, rakstot par latviešiem, viņa tekstus spēcīgi ietekmēja franču apgaismotāju paraugi, un laikam konkrēts spāņu autors, kas rakstīja par indiāņu stāvokli spāņu Amerikā. Tā nu tas teksts, pārliekot to Vidzemes vidē, Merķelim sanācis stipri sabiezināts, bet var saprast – Rīgas pilsētnieki, augošā buržuāzija bija stipri noskaņoti pret vecajiem muižniekiem un arī tādu (savulaik Rīgā dzīvojošo) intelektuāļu kā Herdera un Hāmaņa ietekme, līdzjušana tautai, zemniekiem – tas ar rezultāts.

Merķelim, savā ziņā bijusi liela ietekme latviešu mītu radīšanā, ne tikai literatūrā vien, bet latviešu identitātes veidošanā vispār. Muļķīgi tikai tas, ka kopš Merķelis iesāka to latviešu un muižnieku (reizē itkā – visu vācbaltiešu) pretnostatīšanu, to tālāk pārmantoja jaunlatvieši un savā labā pārņēma cara vara, īpaši kulminējot Pirmā pasaules kara laikā – izmantojot to propagandai, lai aicinātu stāties latviešu strēlniekos. Tālāk jau to savukārt pārņēma Ulmanis un padomju režīms un redzam, ka mīts par 700 verdzības gadiem, par nīkulīgo un sērdienīgo latviešu tautu ir dziļi sabiedrības apziņā iespiedies, tikai pēdējā desmitgadē redzam, ka šis mīts pamazām tiek dekonstruēts.

+11
-4
Atbildēt

3

    Signija Aizpuriete > mariam 15.01.2013. 13.55

    ————–žoržs:'(..) tikai pēdējā desmitgadē redzam, ka šis mīts pamazām tiek dekonstruēts. ============================================================================= Grūši jau iet tiem ‘de-konstruētājiem’, jo noturīgai konstrukcijai jau neder de-konstrukcijas metodes. Lauzt – tas nav celt.
    Vajag, vajag tās Kr. Barona apkopotās ‘Latvju Dainas’ (4.sējums) palasīt, par mīta būtība padomāt (teoriju palasīt):
    ”Vai, Vācieti, velna bērns, / Ko tu nāci šâi zemê? /
    Rìgâ tevim tēvs, māmiņa, / Vāczemêi bāleliņi.’

    http://www.dainuskapis.lv/katalogs/10/4.5. ============================================================================== ДИАЛЕКТИКА МИФА В УЧЕНИЯ А. Ф. ЛОСЕВА http://liternet.bg/publish6/mbukterov/dialektika.htm

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > mariam 18.01.2013. 19.31

    žoržs,
    interesantu propagandas materiālu esi uzgājis – līdz šim bija zināms, ka krievi baidījās latviešu pulkus apbruņot, līdz pašiem “bikses nebij’ pilnas”.
    Savukārt Ulmanis aktīvi iestājās pret skribentu radītā štampa “700 verdzības gadi” lietošanu.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > mariam 19.01.2013. 13.24

    Žoržs: ka mīts par 700 verdzības gadiem, par nīkulīgo un sērdienīgo latviešu tautu ir dziļi sabiedrības apziņā iespiedies, tikai pēdējā desmitgadē redzam, ka šis mīts pamazām tiek dekonstruēts.
    —–
    Jā tā ir .Vaimanalogiem patīk dažādi mīti,arī tie par sociālistisko revoluciju,par brīnišķīgo sociālisma celtniecības periodu.Bet viņi ir savu dzīvi nodzīvojuši kā pamiglu un zaudējuši atmiņu un nekā nav redzējuši jo ir bijuši tā iejugušies komunisma celtniecībā,ka šodien nekā vairs nesaprot.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Anita Gozīte 15.01.2013. 10.01

tā nu ir,kā ir ar tiem tautas apgaismotājiem.Nesen lasīju grāmatu par Rūjienas vēsturi/Alberings,,Rūjiena”/.
tur publicēta mācītāja Bergmaņa vēstule[ziņojums] inkvizīcijas tiesai,lai tā sodītu kādu zāļu sievņu [raganu][par neatļautām dziedniecības metodēm].
Tagad /atmodas laikā/mācītājiem Bergmaņiem uzcelts piemineklis.
bet zāļu sieviņas pelni izkaisīti kaut kur netālu no soda izpildes vietas…

+7
-4
Atbildēt

8

    ilmisimo > Anita Gozīte 15.01.2013. 10.18

    >Andris

    .Nesen lasīju grāmatu …
    ___________________
    Vai saprati izlasīto arī?

    Vai gribi teikt, ka Gustavs Bergmanis:
    http://lv.wikipedia.org/wiki/Gustavs_fon_Bergmanis

    dedzināja zāļu sieviņas?

    Nezināšana IR spēks.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    Anita Gozīte > Anita Gozīte 15.01.2013. 10.40

    L.Alberings.RŪJIENA.redaktors dr.Andrejs Johansons
    –izdota Zviedrijā 1978.gJānis Abučs
    64 lpp.,,Kāda raganu prāva Latvijā 19.gadu simtenī'”
    —————————————————————————————————————…Rūjienas mācītājs G.Bergmanis ir galvenais uzdevējs. Viņš griežas pie Valmieras Bruģu tiesas ar šādu ļoti raksturīgu lūgumu.
    Esmu piespiests uzrādīt Augsti gudrai Ķeizariskai Bruģu tiesai kādu raganu nelietību, kura ar katru dienu vairāk izplatās, un padevīgi lūdzu šai nebūšanai darīt galu. Vērsīšu zemnieku mājās pie Jaun-Aumeisteru muižas atrodas krāpniece vārdā Mārete… utt.
    P.S. Pāķi nav spēks.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    Anita Gozīte > Anita Gozīte 15.01.2013. 11.22

    >lama
    Lasiet Andreju Johansonu!
    —————————-
    ū-ūu,lama kur tu paliki?
    vai apšaubīsi ari pašas piesaukto cienījamo vēsturnieku Andreju Johansonu?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Anita Gozīte 15.01.2013. 20.55

    Andris >lama
    __________ un kur tā dedzināšana?

    Automātā pieņēmi,ka 18. gs otrā pusē dedzināja raganas?

    Mācēt lasīt jau uzreiz nenozīmē izlasīto saprast. Diemžēl.

    Kad pabeidzi analfabētisma likvidēšanas kursus “‘Izba čitaļņa”‘? … … 1937?

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Anita Gozīte 15.01.2013. 21.15

    >”‘Andris”

    vismaz “mamaša gūgļe” būtu jāprot lietot:

    …Pirmās raganu vajāšanas Latvijā notika 16. gs. sākumā. 1559. gadā sadedzināta kāda ragana Grobiņā, kas ir pirmais zināmais raganu dedzināšanas gadījums Latvijas teritorijā. Poļu laikos (1562.-1629.) var runāt jau par raganu vajāšanu īstā nozimē ar inkvizīcijas procesu, raganu pārbaudijumiem, spīdzināšanu un lietu ierosināšanu ex officio.
    Vidzemē jauno mācību ietekmē pamazām zuda ticība buršanas iespējai. Tur raganu vajāšanas beidzās agrāk nekā citur Latvijā, un 18. gs. pirmajā pusē nav vairs zināma neviena buršanas lieta …
    http://valoda.ailab.lv/kultura/vesture/kultura/latvija/kullat1/citati.htm

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Egita > Anita Gozīte 15.01.2013. 21.17

    jā automātā pieņēmu,ka vai nu nodauzīja,vai nosvilināja.
    —–un kā tad ar cienīg,macītāj tēvu -apgaismotāju -ziņotāju Bergmani.
    Vai tad par to negāja runa?
    Vai esi muļķe, vai izliecies?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Egita > Anita Gozīte 15.01.2013. 21.28

    atvainojos, nevis-negāja runa,bet -vai tad par to mēs nerunājām…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Anita Gozīte 16.01.2013. 13.54

    rujienasmetals jā automātā pieņēmu,ka vai nu nodauzīja,vai nosvilināja.
    ________________________
    ok.

    automātā pieņemu,ka vēlaties lai Jums “‘ operē ”glandy cherez zh…pu”‘.

    Atstājiet adresi.
    Dārgi neņemsim.
    Un
    lēti ar ne.

    0
    0
    Atbildēt

    0

juhans 15.01.2013. 09.59

Vispirms – raksts ir tiešām lielisks! It sevišķi šobrīd. Nevar nepiekrist arī gan „riņķī apkārt”, gan „roberta j” rakstītam, kaut arī abu komentāru autoru viedokļi gluži nesaskan. Noteikti ir taisnība „riņķī apkārt”, ka vēl sliktāk nekā bezjēdzīgi, ir polemizēt ar tiem, kuri apzināti un profesionāli cenšas jaukt debates, novirzot sarunas no pamattēmas. Patiesību sakot, es brīnos par tiem, kas cenšas tiem atbildēt. Vai tad jūs atbildētu arī dzērājam, kas apsaukājas guļot grāvī? Ignorējiet šādus komentārus un jūs redzēsiet, ka tie izsīks paši no sevis. Bet, no otras puses, „otra vaiga pagriešana”, saņemot apvainojumus, arī neatbilst cilvēka cieņai. Vēl jo vairāk, ja apvainojumi ir nepamatoti un sadomāti. Vislabākā nostāja ir nevis ielaisties tiešos strīdos ar apvainotāju, bet, kā šajā rakstā, sniegt faktus. Un, kā to aicina „lama”, meklēt jaunus faktus pašiem. Ja Merķelis rakstīja par latviešu dzeršanu savā zemē, tad es varu nocitēt, ko aculiecinieks latvietis raksta par cittautiešu dzeršanu svešā zemē: „ … 1886….Iesāka būvēt Rīgas-Pleskavas dzelzu-ceļu…Bet strādnieki pie dzelzu-ceļa zemu-darba bij` tik vien krievi jeb poļi, kas par lētāku algu un sliktāku pārtiku strādāja, ne kā mūsu strādnieki to raduši; arī visi darba vadītāji jeb podratčiki bij` krievi … Krievu strādnieki no iesākuma strādāja varen dūšīgi, pat apbrīnojami; bet drīz izrādījās, ka tie šai ziņā nav nekādi varoņi. Arī viņu uzvešanās bij` ļoti riebīga un piedauzīga. Tie dzēra un plēsās pa krogiem un Vec Brenguļu Kallit krogā pat viens krievs otru nodūra ar nazi. Tā bij` biedinājuma zīme priekš latviešiem, kad tagad daži vēlās, lai tie ar krieviem savienotos un sakausētos…”/Jānis Austriņš. Laiku-Grāmata priekš Jaun Brengul, Cempu un Jaun Vāles pagastiem/

+17
-1
Atbildēt

4

    My Paradise, My Rules > juhans 16.01.2013. 15.18

    O_ja3_14
    Tu rakstīji: “Bet, no otras puses, „otra vaiga pagriešana”, saņemot apvainojumus, arī neatbilst cilvēka cieņai.”
    Zini, kā mans viens mācītājs skaidroja par to otra vaiga pagriešanu? Ja to izpilda burtiski: kāds man iesit ar labo roku pa manu kreiso vaigu, jo pārsvarā mēs esam labroči. Pieņemsim, ka es pagriežu galvu un atklāju sitienam savu labo vaigu. Kas notiek? Ar labo roku sist pa manu labo vaigu viņam nav ērti, bet kreisā roka nav tik stipra. Nu sitējam ir jāpadomā, kā būs sāpīgāk, varbūt nesist vispār, varbūt nebija jēga arī tai pirmajai pļaukai? Tas tā – ja runājam par sišanu un vaiga griešanu “tīrā veidā”.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    juhans > juhans 16.01.2013. 21.27

    Vai Jums pašai šāda tēma – kā sitējam ērtāk vai neērtāk iesist pa otru vaigu – izraisa interesi? Man tā šķiet riebīga. Varbūt atstāsim to mācītājam un citiem “speciālistiem”.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > juhans 19.01.2013. 13.09

    o_ja_ : Krievu strādnieki no iesākuma strādāja varen dūšīgi, pat apbrīnojami; bet drīz izrādījās, ka tie šai ziņā nav nekādi varoņi. Arī viņu uzvešanās bij` ļoti riebīga un piedauzīga. Tie dzēra un plēsās pa krogiem un Vec Brenguļu Kallit krogā pat viens krievs otru nodūra ar nazi. Tā bij` biedinājuma zīme priekš latviešiem, kad tagad daži vēlās, lai tie ar krieviem savienotos un sakausētos…”/Jānis Austriņš. Laiku-Grāmata priekš Jaun Brengul, Cempu un Jaun Vāles pagastiem/
    ——-
    Tādus notikumus var arī no mūsu pagājušās sociālistiskās dzīves uzzināt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    mariam > juhans 19.01.2013. 21.48

    > o_ja3_14

    Interesanti dzirdēt par to grāmatu – avotu, uz ko atsaucaties. Kur to var dabūt? Cerams LNB tā ir.. Tā kā mana dzimta cēlusies no turienes un no Deglava Rīgas zinu, ka mana vectēva vectēva brālēns bija pirmais Jaunbrenguliešu pagasta vecākais, tad man personiska interese.

    0
    0
    Atbildēt

    0

lailabidzane 15.01.2013. 09.22

.
Ir taču zināms piemērs ar burku, kurā sālījumā peld vien daži pipari un lauru lapas.
Burka ir tukša, jo tajā nav neviena gurķa.
Burka ir pilna, jo tajā ir jau pieminētais sālījums ar pipariem un lauru lapām.
Vēl varētu par golfa bumbiņu, zirņu un ūdens pildīšanu kādā traukā…

Tukšs, un tajā pašā laikā pilns. Tieši tāpat katrai no autores izvirzītajām sāpēm var piekrist un nepiekrist.
To nosaka rakurss, kādā uz šiem jautājumiem lūkojamies. Vai aspekti, kurus vēlamies fokusēt.

Sākot jau ar to, vai ir jāpievērš uzmanība katra komentētāja, katram (reizēm tādu ir daudz, bet visi faktiski vienādi) komentāram. Autore fokusē zināmu komentāru šlaku. Un patiesībā ļoti precīzi atkārto Merķeli, gan ar apskatāmās kopas izvēli, gan izdarītajiem secinājumiem.

Par tautu un dzeršanu. Tur noteikti ir savas sakarības. Tomēr ne tik senā somu tautas pieredze rāda, ka šājā jautājumā kvantitātes/kvalitātes pāreju procesi nedarbojas klasiski, vai pat primitīvi. Šķiet, ka šājā sakarā nevar nepamanīt jau Bībelē minēto “zemes sāls” principu.

“..ar „vaimanaloģiju” un iedziļināšanos vēsturē nav ko krāmēties..”. Te autore apzināti, vai kā savādāk, izveido mākslīgu ierobežojumu.
Vaimanaloģiski var iedziļināties vēsturē, vaimanoloģiski var pasniegt ikdienu, un tieši tāpat lūkoties nākotnē.
Vaimanoloģiju producē autores pieminētās pārprastās individa un valsts atbildību attiecības, to pašu dara vēstures aplūkošana caur revanša prizmu. Vaimanoloģiska ir arī norobežošanās/nodalīšanas/neatļaušanas filozofija, ja domājam par nākotni.

Rakt vajag. Un zobus tīrīt. Arī bikses gludināt (bet var arī vaimanāt, ka to ir teicis kāds mums netīkams teicējs).

+3
-7
Atbildēt

22

    buchamona > lailabidzane 15.01.2013. 09.35

    Rakt vajag. Un zobus tīrīt. Arī bikses gludināt…+++ Citējot Šķēli laikam centies pateikt, ka strādāt vajag :) Tad varu atgādināt, ka visnotaļ iemīļoti kukaiņi mūsu folklorā – bitītes, arī strādā – no saules līdz saulei savu īso kukaiņa mūžu – tās strādā dravnieka labā :)

    Bez skaidras izpratnes par to, kas mēs esam, kas ir mūsu valsts, kādu mēs to vēlamies redzēt nākotnē, nekāda dižā strādāšana savā labā nesanāk. Tādēļ savas vēstures apzināšanu un tajā atrasto vērtību uzturēšanu diez vai var nosaukt par ” vaimanaloģiju”

    +16
    0
    Atbildēt

    0

    Anita Gozīte > lailabidzane 15.01.2013. 09.37

    man patīk par,,vaimanaloģiju”.un par gludināsanu arī taisnība.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Anita Gozīte > lailabidzane 15.01.2013. 09.41

    atliek piekrist šķēlem .[arī par angļu valodas mācīšanos naktī] un beigās sajūk,kas ir privatizācija un kas prihvatizācija.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 15.01.2013. 09.43

    .
    Par rakšanu gan runāja Edgars Liepiņš.

    Un par skaidrību, valstiskā, tautiskā, vai kādā citā izpratnē. Bīstami ir iesprūst. Un iesprūst var gan pagātnē, gan šodienā, gan arī uz nākotni cierējot.

    Par savā labā. Var strādāt, bet var arī vaimanāt. Šī ir vaimanāšana: “..jo šos komentārus raksta mūsu ienaidnieki ar kuriem nav vērts sākt sarunu, taču par kuru eksistenci aizmirst nedrīkst reizēs, kad kā LR pilsoņi pieņemam kādu politisku lēmumu.”.
    Iesprūdusi vaimanāšana.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    buchamona > lailabidzane 15.01.2013. 09.48

    varbūt ka tā..Man liekas, ka apzināt savus, savas valsts ienaidniekus un mūsu gadījumā politiski tos neitralizēt, tā nebūt nav vaimanāšana. Gluži otrādi, tā ir saprātīga un aktīva rīcība :)

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 15.01.2013. 09.55

    .
    Es, riņķī apkārt, nejūtos tik apdraudēts.
    Esmu pārliecināts, ka produktīvāk ir apzināt savus pienākumus un atbildības. Un tad rakt. Rakšana ir labs līdzeklis apdraudējumu prevencijai.

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 15.01.2013. 09.57

    .
    Arī šī ir iesprūdusi vaimanāšana:

    klejotājs: labs raksts! vairāk šādus!
    nebūs ilgi jāgaida līdz kremļa un vēstniecības darbinieki ar putainām lūpām šeitan atskries

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    janis17 > lailabidzane 15.01.2013. 10.06

    varbūt ka tā . Tā ne pavisam nav vaimanāšana, tā ir argumentēta savas pozīcijas un attieksmes definēšana. No Tava teksta nāk tāds bērnišķīgs naivums…
    Sak, neskaties, kas aiz muguras notiek, skaties tik uz saulaino tāli…

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lailabidzane 15.01.2013. 10.11

    Rakt vajag. Un zobus tīrīt. …

    ___________________
    un pārskaitīt(tuos zuobus)…

    un iedot pa purslām vienam otram arogantam mērkaķim- varbūt ka tā?

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 15.01.2013. 10.23

    .
    Redzi, avarsk, te arī slēpjās zināma neta vides burvība! Nekur citur mani par bērnišķīgi naivu nesauc.

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 15.01.2013. 10.24

    .
    Skaiti zobus, vai neskaiti, bet zālēdājiem tie stipri ātri nodilst.
    Tad paliek uo_uo…

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lailabidzane 15.01.2013. 10.33

    >varbūt ka tā

    Interesanti- it ka jau Tavu bildi neredz- bet ,ka tavs purns pēc “būvtehniska izstradājuma” prasās- tas gan visiem skaidrs.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 15.01.2013. 10.45

    .
    Jā, zālēdāji klīst baros. Tas par “visiem skaidrs”.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > lailabidzane 15.01.2013. 10.46

    varbūt ka tā un varbūt ka savādāk un varbūt ka eža un superītis

    Un zobus tīrīt. Arī bikses gludināt, un muti nomazgāt, un nagus iztīrīt, un prievīti uzsiet, un mugurdanci uzdejot un dzirnaviņas uzdejot un vecam cilvēkam palīdzēt no tramvaja izkāpt, un vienmēr notīrīt Latvju zobenu lai tas nesarūs :)

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 15.01.2013. 10.49

    .
    Kā tad ir, klejotāj? Kas ir būtiskāk, kurš vai ko?

    Un prievītes man patīk.
    Valkāju tādu tolaik, kad absolūtais vairākums manu vienaudžu nēsāja sarkanus kaklautus…

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    grislits > lailabidzane 15.01.2013. 11.02

    varbūt ka tā: Valkāju tādu tolaik, kad absolūtais vairākums manu vienaudžu nēsāja sarkanus kaklautus…
    _________________________

    Lindermans arī stāstīja, ka bijis uz barikādēm un saņēmis piemiņas zīmi…

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 15.01.2013. 11.08

    .
    Man prieks par tavu informētību, roberts_j!

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    My Paradise, My Rules > lailabidzane 16.01.2013. 15.11

    Varbūt, ka tā
    Tam es nepiekrītu, ka tā ir iesprūdusi vaimanāšana. Kremļa skribentu aktivitāte ir tik liela, ka daudzi uzskata par savu pienākumu vērst pavirša lasītāja uzmanību uz to. Pretējā gadījumā kvantitāte mānīgi spiedīs zemapziņai domāt, ka tā ir pareizi.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 16.01.2013. 15.47

    .
    Abu “galu” ekstrēmisti ir nedabīgi aktīvi. ABU!!!

    P.S.
    Tikai tie, kurus kādam patīk saukt par kremļa skribentiem, ir neapšaubāmi atraktīvāki un intelektuāli pārāki par tiem, kurus kādiem citiem patīk saukt par lāpnešiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > lailabidzane 16.01.2013. 17.34

    varbūt ka tā .
    “Tikai tie, kurus kādam patīk saukt par kremļa skribentiem, ir neapšaubāmi atraktīvāki un intelektuāli pārāki par tiem, kurus kādiem citiem patīk saukt par lāpnešiem.”

    Par kremļa skribentu intelektu jāšaubās, toties fekāliju stumdītāju gan nolasījies ka biezs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > lailabidzane 19.01.2013. 12.33

    riņķī apkārt: Un zobus tīrīt. Arī bikses gludināt…+++ Citējot Šķēli laikam centies pateikt, ka strādāt vajag
    —–
    Ja vecāki saviem bērniem neiemācīs to darīt neviens to neiemācīs .Nav jēgas te propogandēt Šķēli.Kam tas izdevīgi?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > lailabidzane 19.01.2013. 12.49

    Andris:man patīk par,,vaimanaloģiju”.un par gludināsanu arī taisnība.
    —–
    Man nepatīk vaimanoloģija ,vajag strādāt un no Šķēles vajag mācīties to ka viņš atmeta Marksa mācību un pieņēma Ādama Smita mācību kurā ir teikts ka cilvēkam vajag domāt par sevi, veselīgais egoisms ir derīga lieta. Tagad daudzi gaida atgriežamies sociālisma laikus ,veltas cerības!

    0
    0
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 15.01.2013. 07.55

labs raksts! vairāk šādus!

nebūs ilgi jāgaida līdz kremļa un vēstniecības darbinieki ar putainām lūpām šeitan atskries

+25
0
Atbildēt

1

    Valdis Ozols > dace_ampermane 19.01.2013. 12.25

    Klejotājs:nebūs ilgi jāgaida līdz kremļa un vēstniecības darbinieki ar putainām lūpām šeitan atskries
    Mums nav okupācijas laiku Merķeļa ,kas attēlotu sociālistisko dzīves īstenību ,tad bija ne mazāk kā toreiz pļēguru gan latviešu gan okupantu pusē. Var jau arī viņiem piedāvāt par lielo pļēguru un slepkaunieku Pēteri pirmo no Vikipēdijas rakstiem. Latvijā pļēgurošanu ieveda krievi gan pēc Pētera pirmā Livonijas izpostīšanas un izlaupīšanas gan pēc Staļina,Pētera skolnieka,sociālistiskās viltus revolucijas.
    Es šaubos ka Merķelis rakstija latviešu labā viņš to rakstija lai mācītāji pievērstos vienkāršās tautas audzināšanas pasākumiem un lai vācu muižniekiem būtu labāki strādnieki.

    0
    0
    Atbildēt

    0

grislits 15.01.2013. 07.50

Paldies autorei par rakstu.

Tas ir labi, ka tiek apskatīti un analizēti stereotipiskie un propagandiskie uzksati, kas tiek izmantoti bieži anonīmajā un ne tik anonīmajā diskusiju telpā.

+18
0
Atbildēt

0

buchamona 15.01.2013. 07.36

Mūsu tautas vēsture ir jāzina, par vēsturi ir jālasa, piemēram par Brīvības cīņām – ko mēs par tām zinām? Praktiski, neko. Arī Livonijas, Atskaņu hronikas būtu jāizlasa utt. Atceros, ar kādu pacēlumu tika pirkti no jauna izdotie latviešu tautas dziesmu sējumi :) Kas ar šīm grāmatām notika pēc tam, kad tās no nonāca grāmatu plauktos? Cik bieži šie sējumi tika, vai arī šodien tiek pāršķirstīti?:) Droši varu teikt, ka vairumā gdījumos – necik un tas ir arī ir iemesls, kādēļ Latvijā bieži var sastapt latviešus, kuri nespēj formulēt, kas tas tas tāds ir – latviska dzīvesziņa un citas, līdzīgas lietas,
taču, autore šoreiz ir pievērsusi pastiprinātu uzmanību komentāriem, kuriem es ” uzmetu aci” garām ejot un arī tikai reizēm, jo šos komentārus raksta mūsu ienaidnieki ar kuriem nav vērts sākt sarunu, taču par kuru eksistenci aizmirst nedrīkst reizēs, kad kā LR pilsoņi pieņemam kādu politisku lēmumu.

+19
-3
Atbildēt

5

    grislits > buchamona 15.01.2013. 07.59

    R.A.: “taču, autore šoreiz ir pievērsusi pastiprinātu uzmanību komentāriem, kuriem es ” uzmetu aci” garām ejot un arī tikai reizēm, jo šos komentārus raksta mūsu ienaidnieki ar kuriem nav vērts sākt sarunu,”
    ____________________________

    Piekritīšu daļēji. Ar cilvēkiem, kas izsaka šos komentārus, ielaisties garās diskusijās nebūtu prāta darbs, bet tomēr ir viena problēma – šādi komentāri tiek ļoti plaši izmantoti visos interneta portālos un diskusijās arī daudz kur citur, un daudzi cilvēki tajos izteiktajiem apgalvojumiem tic, bet tie, kas netic, liela daļa nav tik dziļi pētījuši problēmu, lai varētu korekti atbildēt uz propagandu vai izskaidrot citiem nezinošajiem, ka tā ir propaganda.

    Tādēļ autores raksts ir ļoti labs un vajadzētu pēc iespējas vairāk rakstu ar stereotipisko un tradicionālo propagandas apgalvojumu analīzi un atspēkojumu, jo lielākajai daļai cilvēku nav laika izlasīt un izanalizēt milzīgos literatūras apjomus dažādajās jomās, kurās tiek lietota šī propaganda.

    Autores raksta auditorija (un līdzīgu rakstu auditorija) ir nevis tie, kas komentē ar minētajiem propagandas apgalvojumiem (ar tiem tiešām nav vērts diskutēt), bet gan cilvēki, kas konkrētos jautājumus tik dziļi nav pētījuši, lai varētu skaidri un droši noformulēt savu viedokli un gūt 100% pārliecību par to, kas ir un kas nav propaganda.

    Tādēļ, manuprāt, ir vērts ne tikai iepazīties ar šādiem komentāriem, lai zinātu, ko propagandisti raksta, bet arī pa reizei tos izanalizēt un pasniegt tos atspēkojošu informāciju, ja līdzīgi propagandiskie apgalvojumi sāk parādīties atkārtoti.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 15.01.2013. 08.06

    roberts_j . Tas, ka problēma pastāv, nestrīdos, Tev taisnība :) Tikai, manprāt, šo problēmu rada nevis tie ” profesionāļi”, kuri konspektē Merķeli saviem mērķiem, bet gan mūsu izglītotie ļauži, kuru spēkos ir formulēt latviešu tautas garīgās vērtības 21.gs, atjaunotajā Latvijas Republikā.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    grislits > buchamona 15.01.2013. 08.13

    Taisnība, ka pie vainas mūsu izglītotie ļauži. Lielā mērā tās ir arī okupācijas sekas, ka tie izglītotie ļauži pie mums ir tādi kādi nu ir.

    Bet tieši tādēļ kādam izglītotajam to ir jāsāk darīt – izglītot gan neizglītotos, gan izglītotos ļaužus un tādēļ tādi raksti kā šis, ir ļoti nepieciešami, un par to paldies Uplejas kundzei.

    +14
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 15.01.2013. 08.29

    The most effective way to destroy people is to deny and obliterate their own understanding of their history.” – George Orwell

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 15.01.2013. 08.55

    īsi sakot:
    “Study history, study history. In history lies all the secrets of statecraft.”
    ― Winston S. Churchill

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam