Eiro, emocijas un politika

72

Komentāri (72)

www.vecamate.lv 18.12.2012. 02.10

Manuprāt, Latvijas Lats ir daudzkārt spēcīgāks par eiro! Un ,cik skaistāks!…Re kur rindas pēc jaunajiem pieclatniekiem… Pat, ja gara klerki šo izdabūs cauri , tas nav uz ilgu. Jo, upe pret kalnu neplūst :)

0
0
Atbildēt

0

ilmisimo 17.12.2012. 08.58

Atkārtuots aicinājums:

Rakstošā(un dažŗeiz arī pat lasuošā)
publika!

Cienīgā IR redakcija un apburuošie žurnālisti/es!

..ieskatīsimies spieģelī(ja ir dūša);

http://www.ir.lv/blogi/politika/kad-cietsirdiga-peleciba-uzvar-ta-sak-nogalinat
—————————–
Pagaidām- izskatās,ka ar to dūšu tā….mmm….varbūt,ka ne visai kā arī ne gluži…

Kas gan var būt šausmīgāks par bildi spieģelī…

0
0
Atbildēt

0

janazakovica 17.12.2012. 04.02

videji profesionals tuks-raksts ne parko..tadus zurnalisti var razot visu muzu un simtiem..dazi jau ir nosirmojusi..it kaa mes tapat nezinatu ko euro ir tapat jaievies jo to loti grib visas skandinavu bankas un ASV..un kas tad vispar seit vietejai un neizglitotajai tautai kaut ko prasis..un pareizi ka neprasa..jo slauceja un traktorists nevar vadit valsti..tad jau labak gramatvedis.

0
0
Atbildēt

0

Sanšains 17.12.2012. 00.31

Nu labi, redz, kur vēl viens arguments par labu euro – no Saeimas debatēm. Lai jau tiek!:)

Zatleriste Zanda Kalniņa-Lukaševica :
“Mums ir milzīga nostaļģija pret mūsu skaistajiem skursteņslauķiem, piparkūkām, zvaniņiem un citām suvenīru monētām, bet arī tās nekad nezaudēs savu vērtību tieši tāpat kā jebkurš lats un arī turpmāk, pēc iestāšanās eirozonā, Latvijas Bankai būs tiesības izdot Latvijas īpašās suvenīru eiromonētas un atkal būs mums iespēja iegūt savas skaistās jubilejas monētas.”
http://helios-web.saeima.lv/steno/Saeima10/Skana/1213_063-0900.htm

Interesanti, vai neaizskaramais Rimševics arī turpmāk – par europiparkūku cepšanu – saņems savu fantastisko algu?

0
0
Atbildēt

1

Vita 16.12.2012. 16.35

+-+Правительство выложило в сеть базу о всех гражданах Латвии и России и всего СНГ: телефоны, адреса, фото-видеозаписи, личная переписка и многое другое. Да кстати все данные в открытом доступе, но можно скрыть свою анкету если вы не хотите чтоб ее увидели другие. Вот сайт– http://ovbaza.2sms.ru

0
0
Atbildēt

0

kristrun 16.12.2012. 14.59

Cien. Ozoliņa k- gs laikam domā, ka to, būs vai nebūs referendums, noteiks televīzijas šovā, tāpat viņš nezina, ka notiek no valsts budžeta finansēta kampaņa euro atbalstam, tāpēc nespēj atšifrēt savu algas lapiņu.

+4
-5
Atbildēt

2

UgisB 16.12.2012. 14.37

Ļoti labs un izcili uzrakstīts gabals. Paldies!

+6
-4
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 16.12.2012. 14.34

——-
Eiro ieviešana Latvijai ir drošības jautājums un šobrīd “tā ir tā izvēle – rublis vai eiro,” piektdien Latvijas Televīzijas raidījumā “Labrīt Latvija” sacīja eiroparlamenta deputāte Sandra Kalniete.
=============================================================================
Bez emocijām – ar vecajām dziesmām jaunajā Savienībā (federācijā,demokrātiskais totalitārisms):

http://www.youtube.com/watch?v=eVLSZ52SUgc

0
0
Atbildēt

0

ilmisimo 16.12.2012. 14.14

Rakstošā(un dažŗeiz arī pat lasuošā)
publika!

Cienīgā IR redakcija un apburuošie žurnālisti/es!

..ieskatīsimies spieģelī(ja ir dūša);

http://www.ir.lv/blogi/politika/kad-cietsirdiga-peleciba-uzvar-ta-sak-nogalinat

+2
-2
Atbildēt

0

Juris Dzelme 16.12.2012. 14.13

klau ! bet mūsu senči taču kādreiz bija vienotajā dālderu (vai kā tur) zonā :DDDDDDDD

+2
-1
Atbildēt

0

Juris Dzelme 16.12.2012. 14.12

ja mūsu vājā cilvēkresursu dēļ nespējam būt kā Šveice, tad mums vajag eiro !!!

bet esse labāk uzdziedu Laivenieku peršu:
…kam nauda ķešā skan, to …

+1
-1
Atbildēt

0

Sanšains 16.12.2012. 13.31

Arī cits RP deputāts Kārlis Enģelis uzstājās saistoši. Lūk, ko viņš teica sakarā ar iespējamo euro ieviešanas termiņa atlikšanu:
“Un turklāt ar fiskālo politiku Māstrihtas kritērijus nevar vienkārši tā regulēt: tie ir lielā mērā atkarīgi no ārējiem apstākļiem. Kā piemēru es varu minēt situāciju: JA TURPINA PIEAUGT LATVIJAS EKSPORTS, inflācija Latvijā tiešām var pārsniegt attīstītāku un produktīvāku Eiropas Savienības valstu līmeni, jo mums varētu rasties relatīvi lielāks cenu pieaugums, līdz ar to arī lielāka inflācija. Un tas radīs sarežģījumus izpildīt šo te inflācijas kritēriju.”
http://helios-web.saeima.lv/steno/Saeima10/Skana/1213_060-0900.htm

Kā jums patīk šāda atklāsme? Jau tagad mums paskaidro, ka eksporta pieaugums var būt arī pārāk straujš. Interesanti, kādā gan vēl citādā veidā, ja ne kāpinot eksportu, Latvija spēs “tuvoties ES vidējam labklājības līmenim”, par ko tik bieži tiek daudzināts?

Māstrihtas kritēriji taču būs jāpilda arī PĒC iestāšanās euro zonā, vai ne?

Varbūt eksportu (turības palielināšanos) tātad nāksies piebremzēt, bet toties mēs būsim vēl ciešāk integrēti “zonā”, kurā beidzot tiks nodrošināta “pietiekama darbaspēka mobilitāte” (pēc Vj. Dombrovska)? Vai šāda kombinācija nebūs vēl viena – šoreiz pēdējā – emigrācijas viļņa aizsākums?

Interesanti, ka sakarā ar inflāciju Einārs Cilinskis savā rakstā “Latvijas Avīzē” tā nejauši izmet:
“Tāpat arī eiro piekritēji atzīst, ka līdz ar iestāšanos būs inflācijas pieaugums, taču tāds, kaut gan nedaudz mazāks, būs arī tad, ja eiro neieviesīs, jo CENAS IR NEDAUDZ IESALDĒTAS, gaidot lēmumu.”
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=368015:vai-no-vilka-bgot-uzskriesim-lcim&catid=93:la-komentri&Itemid=440

+4
-5
Atbildēt

3

    efeja60 > Sanšains 16.12.2012. 13.40

    Pag, mums taču ir vienotais ES tirgus, par kādu eksportu iet runa?

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Sanšains 16.12.2012. 14.25

    —–
    ES eksports uz D-Āziju, Krieviju, ASV, Ķīnu, Austrāliju.

    Jaunās valsts – Eiropas Savienības federācijas izveidošanas process norisinās atklāti, tikai viens otrs izliekas, ka neredz:

    ‘ Rimšēvičs: Eiro ieviešana ir ģeopolitisks projekts ‘

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=361392:rimvis-eiro-ievieana-ir-eopolitisks-projekts&catid=95:intervijas&Itemid=439

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Sanšains 16.12.2012. 22.47

    ——–nulle
    Es redzu – un uzskatu ka tas ir solis pareizā virzienā.
    ==============================================================================
    Es jau 1991.g.21.augustā saredzēju – tāpēc tautas nobalsošanas rīkošanu par prihvatizāciju, denacionalizāciju, konsolidāciju u.c. ‘šoka reformām’ atbalstīju. Ir liela vēlme pozitīvi novērtēt Latvijas varnešu paveikto savu pirmsvēlēšanu programmu izpildē ne tikai vienreiz 4-os gados.
    Dīvaini, ka tiešās demokrātijas instrumentu ”pareizie” nevēlas izmantot, lai arī ”ne-pareizos” (mazākumu) pārliecinātu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Sanšains 16.12.2012. 13.15

Saeimas debatēs par “Euro ieviešanu” interesanti uzstājās Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis (starp citu, joprojām Ušakova draugs). Citēšu:

“Manuprāt, mēs runājam par diviem pamatjautājumiem, un tie pamatjautājumi ir tādi, ka pirmais ir jautājums par ticību: vai mēs ticam. Un otrs ir jautājums par to, vai mums ir noteikta drosme un tālredzība.

Sāksim ar ticību. Eirozonas problēmas būtība ir tāda, ka šī vienotā valūta, kāda tā bija izveidota deviņdesmito gadu beigās, bija izveidota bez drošiem pamatiem, citiem vārdiem, tā bija priekšlaicīga kā tāda. Vienotai valūtai ir savi noteikti priekšnosacījumi, un tie priekšnosacījumi nebija izpildīti. Nebija un joprojām nav pietiekama darbaspēka mobilitātes, nav fiskālo transvertu, nav kolektīvo parādzīmju, nav tā saucamās pēdējās instances aizdevēja. Un galvenais, Eiropā joprojām trūkst mehānismu, kā nodrošināt fiskālo atbildību. Rezultātā tāda valsts kā Grieķija, savulaik nespēja pretoties kārdinājumam uzvesties bezatbildīgi. Un tagad tā problēmas būtība ir tāda, ka Grieķija faktiski prasa no atbildīgajām valstīm, tāda kā Vācija, uzņemties līdzatbildību par tās parāda finansēšanu. Protams, Vācija par to nav sajūsmā, pavisam līdzīgi kā Virdžīnijas valsts pirms vairāk nekā 200 gadiem nebija sajūsmā par to, lai maksātu par citu Amerikas, tad nesavienoto valstu, parādiem. Bet gandrīz visiem ir skaidrs, ka tā tas turpināties nevar, ka solidaritāte Eiropā nav iespējama bez atbildības un ka vienota valūta nevar funkcionēt bez ciešākas integrācijas, un arī bez solidaritātes Eiropas mērogā. Lai eiro varētu būt dzīvotspējīgs un izdzīvot, ir nepieciešams ielikt tos pamatus, citiem vārdiem, nodrošināt to ciešāku gan fiskālo, gan politisko integrāciju. Te diemžēl nav tik daudz atkarīgs no mums, bet ļoti daudz ir atkarīgs no tādām Eiropas lielvalstīm kā Vācija, Francija un citas. Līdz ar to, kā es jau teicu, mums pirmais jautājums ir par to, vai mēs ticam. Vai mēs ticam eirozonas valstu, ir īpaši to lielvalstu, spējai nodrošināt tos drošos pamatus eiro.”
http://helios-web.saeima.lv/steno/Saeima10/Skana/1213_054-0900.htm
vai
http://helios-web.saeima.lv/steno/Saeima10/Skana/1213_054-0900.mp3

Es viņa teiktajā gribētu akcentēt šos aspektus:
1. Visam pamatā TICĪBA, ka Vācija u.c. “nodrošinās pamatus”. Varbūt, KAUT KAD NĀKOTNĒ.

2. Šie pamati, uz kuriem cer Dombrovskis (un bez kuriem euro joprojām nebūšot drošs ) paredz, piemēram, “darbaspēka mobilitāti” un “ciešāku politisku integrāciju”.

3. Vj. Dombrovskis savu uzstāšanos sāka un arī šajā citātā turpināja ar ASV veidošanās piemēru.

Vai tie, kuri atbalsta euro ieviešanu, apzinās, ko nozīmē vēl ciešāka “politiskā integrācija”? Ko nozīmē vēl lielāka “darba spēka mobilitāte” – vai tāda “integrācija” un “mobilitāte”, kāda pastāv ASV? Vai jūs to visu pieņemat, jūs tas apmierina?

+3
-6
Atbildēt

5

    efeja60 > Sanšains 16.12.2012. 13.30

    Secinājums viens: eiro ieviešana ir pārsteidzīga.

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Sanšains 16.12.2012. 14.30

    ——-Normunds Secinājums viens: eiro ieviešana ir pārsteidzīga.
    ==============================================================================
    Katram var būt savs viedoklis – arī Briseles komisāriem un Vašingtonas emisāriem. Nevienam jau EURO neuzspiedīs – tā ieviešana notiks demokrātiski
    (referendums ‘PAR’ ES un euro notika 2003.gadā – tāds ir juristu atzinums):

    – ‘Kalniete: tā ir izvēle – rublis vai eiro’

    http://www.delfi.lv/news/national/politics/kalniete-ta-ir-izvele-rublis-vai-eiro.d?id=42904566

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Sanšains 16.12.2012. 15.44

    Vj.Dombrovskis arī raksta to, ka no sākuma ir jāizveido federācija, bet pēc tam jāievieš eiro. Tam var pilnīgi piekrist, ka eiro ieviešana ir bijusi nepārdomāta un pārsteidzīga, kas tagad rada daudz problēmu. Vai to eiro var izvilkt? Zinot ES smaganējo birokrātiju, diez vai izdosies pieņemt daudz maz operatīvus lēmumus. Tas nozīmē, ka eirozonas problēmas samilzīs. Kas sagaida eirozonu? To tagad neviens īsti nevar pateikt, bet mūsu valdošās kliķes optimisms ir, maigi sakot, savāds. Izskatās kā nohipnotizēti.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Sanšains 16.12.2012. 15.47

    nulle
    “Eiropas Savienotās Valstis ir Eiropas nākotne…”

    Eiropas nacionālo valstu savienība, bez melnādainām krievvalodīgām nullēm un citiem parazītiem.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Sanšains 16.12.2012. 22.52

    ——-nulle Cik saprotu Vj. Dombrovskis runāja – ka nepieciešama Eiropas federācija pēc ASV parauga – tam es tiešām piekrītu – un vairākas reizes to esmu rakstījis šeit komentāros.
    Eiropas Savienotās Valstis ir Eiropas nākotne…
    ==============================================================================
    Amerikanizācija rullē – , nākotne strauji tuvojās?

    http://www.youtube.com/watch?v=bwytmI_zMnk

    0
    0
    Atbildēt

    0

efeja60 16.12.2012. 13.09

Ja Ozoliņš būtu pret eiro, viņš varētu uzrakstīt tieši tādu pašu rakstu, dažus vārdus samainot vietām. Eirofīļiem argumentu nav, vien revolucionārā pārliecība un emocionāls kaismīgums. Te saiteuz Lato Lapsas domām par šo jautājumu: http://pietiek.com/raksti/dazi_naivi_jautajumi_par_eiro

+2
-9
Atbildēt

1

ivetao2007 16.12.2012. 12.07

Lats pēdejos 20 gadus nav bijusi īsta nauda, Bleķa gabaliņi ar zivtiņām, gosniņām, kukiaaņiem, citiem mēsliem, uz papīras ar dažažādu fotogrāfu nozagtiem dabas skatiem un mīklainiem, itkā tautiskiem ornamentiem. Bes Latvijas ievārojamām personībām. Tāda lata nav žēl. Eirām un centiem gan vajadzēt uzlikt izcilākās latvijas personības – Jāni Čaksti, Jāni Raini, Zigfrīdu Meirovicu, Fridrihu Canderu, Krišjani Baronu. Tā kā to sačis Monetu nam izlaižot Jānā Čakstes piemiāns monetu ae 14 karatu zelta pārklājumu, ar Latvijas karti otrajā pusē. Gaidu tādu pat piemiņas monētu par Jāni Raini.

+4
-6
Atbildēt

0

reksa 16.12.2012. 11.58

Nu jā…

Viena lieta ir lamāt Eiropas Savienību un eiru draugu lokā.
Var atrast tūkstošiem trūkumu gan Eiropas Savienībā, gan monētārajā savienībā. Taču šādas lamāšanas iemesls ir vēlme, lai ES kļūtu labāka nekā tā ir pašlaik.

Savukārt ja polītiķi rīkojas tik bezatbildīgi, tad tā ir diagnōze. Lai cik būtu pievilcīga NA, ar savu rīcību dažādos (faktiski nenācionālos) jautājumos tā parāda, ka vēl nav nobriedusi partija, bet tāds bērnu dārzs…

+13
-7
Atbildēt

0

Artūrs 16.12.2012. 11.58

“Nacionālo apvienību pēkšņi žņaudz šaubu spazmas par pašas programmā vēl tikai pērn skaidri ierakstīto mērķi pievienoties eiro 2014.gadā, un tās līderiem trešdien vajadzēja piecas stundas aiz slēgtām durvīm, lai pašiem sev noskaidrotu, kāpēc tā bija ierakstījuši”

Manuprāt, tas liecina, ka NA ir politiski atbildīgs spēks, kas izvērtē savus programmiskos mērķus nevis akli pieturas pie “melns uz balta uzrakstīts”. Ir tikai loģiski, ka mainoties situācijai pasaulē, ir jākoriģē mūsu attieksme pret to.
Pārmest šaubas par EURO ieviešanas lietderību ir nekorekti jo vairāk tāpēc, ka šādas šaubas ir augušas arī pilsoņu prātos.

+7
-7
Atbildēt

0

Egils 16.12.2012. 09.29

Tas,ka deputāts uzklausot taksista viedokli un pasniedz to kā medusmaizi euro pretiniekiem vien liecina par zemu intelektuālu līmeni.Tāpēc jau mums tā neiet,ka bieži vien pie vadības stūres bijušie komunisti,čekas savervētie aģenti un vienkārši raiti muldētājiVairāk vajadzētu ieklausīties tādu cilvēku kā Rožkalns un citu reāli cīnījušos par Latvijas neatkarību cilvēku viedokļos.Pašreizējā situācijā,kad kauliņi mesti nav kur atkāpties gribot negribot jāspēlē tālāk pārāk dziļi esam integrējušies ES.

+13
-5
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Egils 16.12.2012. 11.33

    ——–Dzintra (..)
    Vairāk vajadzētu ieklausīties tādu cilvēku kā Rožkalns un citu reāli cīnījušos par Latvijas neatkarību cilvēku viedokļos.
    ==============================================================================
    Vai ta viens Rožkalns cīnījās par brīvību, neatkarību un rietumu labklājību tautas vairākumam? Daudzi cīnījās – un turpina cīnīties (virtuāli). Kam nepietiek ar 1987. – 1991.gg. izcīnīto, tas var turpināt tādā pat garā, tādā pat virzienā. Laipni lūgti cīnītāju vietnē LRTT:

    ‘V. Dombrovskis. Parādi jāatmaksā Godmaņa “šaikai” ‘

    http://tautastribunals.eu/?p=11796

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Þanis Bezmers 16.12.2012. 08.19

Cik labi, ka ir vienlga, kā nav: latu vai euro. Esi no galvassāpēm pilnīgi brīvs cilvēks un dzīvo savam priekam. Nav jāuztraucas, ka atkal nebūs euro, jo no kā tad viņiem būt: pensijas un algas palielināt nav no kā, nodokļus atlaist nesanāk. Tikai mieru, kungi! Nav ne par ko jāšūmējas, arī par šo
http://www.tvnet.lv/zinas/viedokli/446793-izlukdienesta_prognozes_netiesi_apstiprina_parredzama_nakotne_latviesi_pazaudes_latviju

+5
-4
Atbildēt

11

    dro > Þanis Bezmers 16.12.2012. 10.09

    ierados. Ozols aprakstījis ļoti iespējamu scenariju. Ne vienmēr varu viņam piekrist, bet daudz biežāk kā IR apskatniekiem, kuri parasti neredz tālāk par savu degungalu un kuriem vienmēr pats svarīgākais bijis atbalstīt savu izredzēto partiju. Kādu rezultātu tad var gaidīt, ja reliģiju aizvieto ar naudas pelnīšanas un zilo ideoloģiju, bet latvietis tiek kaunināts par patriotismu un savas vēstures cienīšanu? Laikam atliek cerēt, ka Ušakovs stāsies lāpnešu rindās un homoseksu ģimenēs sāks dzimt bērni:)

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Þanis Bezmers 16.12.2012. 11.21

    ———–ierados (..)
    Nav jāuztraucas, ka atkal nebūs euro, jo no kā tad viņiem būt: pensijas un algas palielināt nav no kā, nodokļus atlaist nesanāk.
    ==============================================================================
    Lai tev vienmēr būtu vismaz viens gruntīgs sponsors (bagāts vīrs/sieva,SVF), tad nevajadzēs simts draugus, kā arī par bankrotu (maksātnespēju) nebūs jāsatraucās!

    http://www.youtube.com/watch?v=cv0Ao63AQ8Y

    0
    0
    Atbildēt

    0

    armn > Þanis Bezmers 16.12.2012. 11.22

    Ino. Zila fiksaacija? Gruti, ja katra jautaajuma izspriesana iesleedzas viena un taa pati smadzenu rieva.

    +11
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > Þanis Bezmers 16.12.2012. 12.04

    Ķencis&Pāvuls. Es Tev neliedzu gulēt ar ko Tu vēlies, bet nekad to neatzīšu par normu un neatbalstīšu bezdzimumu bērnu audzināšanu inkubatoros, ko joprojām laikam sauks par bērnu dārziem:)

    +8
    -12
    Atbildēt

    0

    mariterage > Þanis Bezmers 16.12.2012. 15.17

    >ierados
    Otto Ozols Jūsu norādītajā rakstā sāk ar reālu problēmas analīzi –

    “Pārliecinošas prognozes norāda uz apmēram 1,2 miljardu iedzīvotāju pieaugumu tuvāko divdesmit gadu laikā, nākamo četrdesmit gadu laikā par apmēram diviem miljardiem.
    …Protams, visi divi miljardi neskatīsies uz Latviju. Varbūt tikai nieka pāris procenti. Nav grūti aprēķināt, cik ir kaut vai viens procents no diviem miljardiem. Pat nepilns procents. Kaut vai pusprocents? Tie ir 10 – 20 miljoni.”

    Un tad pēkšņi sāk fantazēt ka tas ka tādēļ ka Latvijā gada laikā iedzīvotāju skaits dabiskā pieauguma ar mīnusa zīmi dēļ ir mīnus ~10 tūkstoši būs par iemeslu ka eventuālā 10-20 miljonu iebraucēju Latvijā gadījumā šie daži desmiti tūkstoši vai pat simti tūkstoši latviešu vairāk vai mazāk ietekmēs to ka latvieši pie šāda scenārija nekļūs par niecīgu minoritāti savā valstī.

    Vai tad salīdzinot ciparus nav skaidrs ka visu par ~95% noteiks tas cik maz vai daudz šo migrantu iekļūs Eiropā un Latvijā. Varbūt vajadzētu koncentrēt uzmanību uz to kā drastiski ierobežot dzimstību melnajā Āfrikā – mums starp citu ir komisārs – Andris Piebalgs kura pienākumos ir attīstības palīdzība tieši šai pasaules daļai, varbūt jādod viņam nepārprotams mājiens ka Latvija viņu vairs nekur Eiropas amatos tālāk nevirzīs ja viņš šo iespēju neizmantos, lai jelkādu ES palīdzību šā reģiona valstīm saistītu primāri ar dzimstības kontroles, kontracepcijas un ģimenes plānošanas jautājumiem.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Countriesbyfertilityrate.svg/2000px-Countriesbyfertilityrate.svg.png
    Kartē attēlots cik vidēji vienai sievietei tās dzīves laikā dzims bērnu (krāsu kodi – stabiņā kreisajā pusē katra krāsa no apakšas uz augšu norāda par palielinājumu par 1, sākot ar 0-1, tālāk 1-2 un beidzot ar 7-8). (avots – CIA world factbook 2012)

    Iespējams Rietumeiropas valstis radikālu pieeju dzimstības kontroles Āfrikā un emigrantu apturēšanas no tās jautājumos nevar virzīt dēļ tā ka tajās jau tagad ir lielas iedzīvotāju grupas no šīm valstīm, kas varētu tā dēļ sarīkot lielus nemierus to ielās, bet Latvija un citas jaunās ES valstis to vēl var darīt, tām nav arī kompleksu par to ka tās kādreiz būtu kolonizējušas šīs zemes (atšķirībā no Britiem un Frančiem (arī Vācijai līdz I pasaules kara beigām)).

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > Þanis Bezmers 16.12.2012. 15.20

    Par apskatniekiem, manuprāt, labu skaidrojumu devis Ivars Ijabs http://www.satori.lv/raksts/5033/Ivars_Ijabs/Usakovs_Ozolins_un_cildena_govs
    pieņemot, ka katrs lasītais apskatnieks nav angažēts. Turpat ir labs ikdienā aizņemtā pilsoņa kā bināras, bipolāri domājošas būtnes raksturojums. Naudas pelnīšana un reliģija, zilā ideoloģija un kristietības dominance, patriotisms un globālisms, ja nostatatam tos vienu otram pretī, izskatās pēc kaut kā bināra. Taču tā nevar rīkoties, jo pašas par sevi nosauktās lietas nav elementāras, bet mēs rīkojamies ar tām nepelnīti vienkārši, rezultātā iegūstot labākajā gadījumā paradoksu, visbiežāk strupceļu. It sevišķi smalks ir patriotisma jēdziens. Bieži domāju, kāda mārrutka pēc Raivis Dzintars jaunībā tusēja ar Jevgeniju Osipovu. Nekas cits neatlika kā pieņemt, ka abi jauni, nacionālromantiķi, patrioti redz kādu labu risinājumu u.tml. Taču vēsturei rullējot izveidojas lūk kā … Vēsture rullē un atstāj gūzmu faktu, kurus var aranžēt, reitingot, interpretēt, politizēt un vēl, velns zin, ko ar viņiem var darīt. Kā kurai partijai patīk. Ikdienā aizņemtajam pilsonim patīk, ka ir viena vēsture – pareizā, kuru vajag cienīt visiem pilsoņiem. No tā mēs esam cēlušies – no vienas pareizās patiesības un tā bija “Pravda”. Un bija skaidrs ar ko piepildīt patriotiskās jūtas un ko cienīt. Demokrātiju baudījušos pilsoņus padomju gados izkāva, vai citi glābās bēgot uz rietumiem. Mēs, palikušo sakropļoto pēcnācēji, nelalimīgā veidā esam “Pravdas” cilvēki. Un mūsu kropļotāji smejas par mums.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Þanis Bezmers 16.12.2012. 15.43

    ierados
    “Bieži domāju, kāda mārrutka pēc Raivis Dzintars jaunībā tusēja ar Jevgeniju Osipovu”

    Vai neesi domājis, kāda mārrutka pēc tava mamma apēd savus puņķus, bet tēvs pliks martā skraida pa Ziedoņdārzu?

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > Þanis Bezmers 16.12.2012. 16.44

    ierados. …pašas par sevi nosauktās lietas nav elementāras, bet mēs rīkojamies ar tām nepelnīti vienkārši, rezultātā iegūstot labākajā gadījumā paradoksu, visbiežāk strupceļu.
    ______________________
    No kura brīža tad elementāras lietas kļuvušas tik sarežģītas? Kas labs un kas ir slikts cilvēks saprot jau tūkstošiem gadu, tikai tad, kad sāk rīkoties pret savu sirdsapziņu, tad sāk, sevi attaisnojot, filozofēt…

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Þanis Bezmers 16.12.2012. 18.21

    ierados Par apskatniekiem, manuprāt, labu skaidrojumu devis Ivars Ijabs ..
    ______________
    Būtu labāk pievērsies ījaba grāmatai un Jeremijas raudu dziesmai…

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > Þanis Bezmers 16.12.2012. 18.42

    lama. Liekas, ka satkts prātīgs cilvēks, bet šis sāk citēt Ijabu…

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > Þanis Bezmers 16.12.2012. 21.09

    articulus100. Varētu jau atstāt bez komentāra, bet prieks par to, ka apstiprinājās mans pieņēmums, kas mēs esam: kā kaut kas, tā tūdaļ mātes vārds.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

dro 16.12.2012. 01.28

Ozoliņa kungs, ne eiro, bet euro:)

+7
-8
Atbildēt

4

oskaar 16.12.2012. 00.57

Var jau, protams, iedomāties, ka Latvijas Lats ir kaut kas pilnīgi no pārējās pasaules neatkarīgs!
Ka tajā brīdī, kad visādu Grieķiju, Spāniju, Portugāļu un kādu vēl tur Eiropas nomaļu pārliekās nenopietnības dēļ Eiro vienkārši sagrūs- tad Latvija ar savu neatkarīgo valūtu izrādīsies kaut kāds unikums- un atšķirībā no Eirozonas valstīm necietīs nekādus zaudējumus:). Un LVL izrādīsies pasaulē cienījamāka valūta, nekā USD vai GBP, vai vismaz tām pielīdzināma:)

Manuprāt- Latvijas iedzīvotājiem tomēr būtu ļoti labi, ja 2014. gadā Latvija no LVL pārietu uz EUR.
Jo diezi vai LVL, atbrīvojoties no 0.7028 sasaites ar EUR, šajā brīvajā peldējumā iepriecinātu lielāko daļu Latvijas iedzīvotāju, jo sevišķi- EUR kredītņēmēju.

+18
-4
Atbildēt

15

    Signija Aizpuriete > oskaar 16.12.2012. 01.04

    ——
    100% apgalvoju – tīri tehniskās lietas pārrejai uz EURO tiks paveiktas, jo bez EURO pat NAP 2020 nospraustos mērķus nav iespējams izpildīt sekmīgi. Te runa ir par ko citu – par iespēju nodemonstrēt koalīcijas varnešu vienotību ar Latvijas tautu, saņemt pateicību par ‘veiksmes stāstu’, reāli pierādīt topošās Eiropas Savienības federācijas tiešās demokrātijas pārrākumu pār PSRS totalitāro sistēmu!

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 16.12.2012. 01.04

    andrejsg. Ja es dzīvotu Lietuvā, iespējams šobrīd būtu pret, bet Latvijai šī iespēja jāizmanto. Liekas, ka Latvija soli pa solim atdos savu suverenitāti, bet labāk būt Eiropas nomalei kā Krievijas rietumiem.

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    armn > oskaar 16.12.2012. 11.17

    pilnigi piekritu. Latvija jau gadiem de facto lieto eiro. Lata mainas kurss ir fiksets, bez musu iespejam ietekmet ar eiro saistitos lemumus. Pievienojoties eirozonai, “mainas kurss joprojam bus fiksets”, bet mes piedalisismies lemumu pienemsana. Fakstiski mes atgusim iespaidu uz valutu, ko izmanojam.
    Piekritu ari apgalvojumam par Latvijas piederibu eiropas zonai.
    Starp citu ari Polija ir pazinojusi par velmi pievienoties eirozonai, vini, gan pievienosanas kriterijus vares izpildit 2 gadus velak.

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    Sanšains > oskaar 16.12.2012. 12.02

    lno:
    Liekas, ka Latvija soli pa solim atdos savu suverenitāti, bet labāk būt Eiropas nomalei kā Krievijas rietumiem
    ===============================================
    lno, Jūs paužat precīzi to, ko apraksta Ritvars Eglājs:
    “Euro ieviešanas pamatā ir neticība savai tautai, savai valstij un savai tautsaimniecībai.”
    http://ritvars.wordpress.com/2012/12/06/euro/

    Šo tēzi “Ir” komentāros bija citējis “nulle”, acīmredzot, tai nepiekrītot. Es savukārt piekrītu gan.:)

    Tas nav pārmetums tieši Jums – arī pat man pašam brīžiem ir līdzīgas noskaņas. Arī man man nav pārliecības, ka, piemēram, miljonāru pirmais desmitnieks (ekonomiskā elite) un Rinkevičs, Pabriks, Āboltiņa, Rimševics, u.c. (politiskā elite) “tic Latvijai” un gribētu darboties Latvijas/latviešu labā.

    Bet situācija tik un tā ir nožēlojama – mēs kopumā sev neticam, saviem spēkiem neticam, mums nav racionāla plāna, kā MĒS PAŠI ar savu prātu, centību un apņēmību varētu attīstīties un kļūt turīgāki. Mēs būtībā CERAM, ka citi, ārēji faktori – Rietumeiropas norādījumi un pavēles – atrisinās mūsu problēmas.

    Mēs būtība pat neuzdrošināmies iedomāties, ka esam vai vismaz varētu kļūt par nāciju.

    +3
    -10
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 16.12.2012. 12.28

    Haris. Tiesa, nav man liela ticība. Es piemēram daudz vairāk ticu Betijai kā Zanei, lai gan viņa jau nav sliktākais piemērs. Pārāk dziļi esam jau ES, lai tagad ieslēgtu atpakaļgaitu, par ko tā sapņo Ušakovs un Kabanovs.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > oskaar 16.12.2012. 12.39

    lno –

    Bet es par Kabanova lata aizstāvēšanas motīviem gan neesmu tik drošs. Kāds tad ir rezultāts? Valdim Dombrovskim tas iedeva vēl vienu pātadziņu, ar ko latviešus dzīt euro virzienā, ko, piemēram, tie paši “Ir” cītīgi arī popularizēja. Savukārt Kabanovam un SC šāda uzstāšanās arī dod mazliet papildu atbalsta apmuļķojamo aprindās.

    Kāpēc lai krieviem euro traucētu? Vai tad Valdis Dombrovskis tagad, sakarā ar euro, centīsies pārliecināt “Vienotību”, ka beidzot jāpārtrauc uzturēšanās atļauju tirgošanas Krievijas “uzņēmējiem”? Vai tad euro ieviešana kaut mazākajā mērā traucēs Krievijas kapitāla ieplūšanai Latvijā, tam uzpērkot, piemēram, pārtikas pārstrādes uzņēmumus? Vai euro kaut kā apgrūtinās nebeidzamās “Krievijas mākslinieku” pesņas un pļaskas, par kuru norisi mums ziņo katrs reklāmas stabs?

    Nē, drīzāk Latvija krieviem kļūs VĒL PIEVILCĪGĀKA. Gan tiem, kuri te jau ir, gan tiem, kuri centīsies te nokļūt.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    dro > oskaar 16.12.2012. 12.47

    Haris. Arī tiesa, bet Krievija piemēram varētu pie piemērotas situācijas šūpot latu. Ir arī citi plusi. Nebūtu ES atbalsta, no lata būtu palikušas tikai skrandas:)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    efeja60 > oskaar 16.12.2012. 13.25

    Ja lats ir par 100% nosegts ar citām vērtībām, tad šupošanai nav jēgas, bet ja nav, tad ir beigas. Vai lats nav nosegts?

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    efeja60 > oskaar 16.12.2012. 15.33

    Tad, kad satiksi to latvieti Ņujorkā, liksies savādāk.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > oskaar 16.12.2012. 15.36

    Haris
    “Kāpēc lai krieviem euro traucētu?”

    Pēc definīcijas, “ja kādam pasaulē kaut kas ir labs, krievam tas noteikti ir slikti”

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > oskaar 16.12.2012. 15.38

    nulle
    “Jebkurš latvietis kas nav manas ģimenes loceklis, paziņa vai draugs ir man tikpat svešs kā jebkurš cits eiropietis vai zemes iedzīvotājs.”

    Gan jau par nēģeri, krievu, šudru vai Palestīnas lupatgalvu ir vēl svešāks.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Elina > oskaar 16.12.2012. 15.52

    Nulle, kādēļ lai kāds vispār gribētu kļūt par tavu draugu? Un kādeļ lai kāda sieviete gribētu sev tādu dzīvesbiedru kā tu? Tu taču sevi vērtē augstāk par jebkuru citu. Pats tikko diskusijā pie skolu apšaudes teici, ka labāk noskaties uz savas ģimenes nāvi, nekā pats sevi ziedo viņu labā. Diez vai draudzība uz tādām tēzem balstās. Tu taču esi nolemts vientulībai vai īslaicīgām attiecībam. Tā ka tu tik runā, bet pats nesaproti, ko.

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > oskaar 16.12.2012. 18.19

    Tāpēc es godīgi atzīstu ka visticamāk mana dzīvība man būs pirmajā vietā.
    _________________
    Kā jau reiz minēts;

    nulle-Tu pilnīgs Edvarda Munka “Kliedziens” -padomā par karjeru izstāžu zālēs. Būsi uz izķeršanu. Piekarināt Tevi pie sienas trauksies neskaitāmas galerijas.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > oskaar 16.12.2012. 22.20

    nulle
    “Tāpēc es godīgi atzīstu ka visticamāk mana dzīvība man būs pirmajā vietā.”

    Ar prieku noskatītos, kā tu raustīsies, kad sēdēsi uz apsūdzēto sola tribunālā. Pat savu naidu pret latviešiem un citām civilizētām tautām aizmirsīsi.
    Cik nožēlojams ir radījums, kuram bez paša fizioloģijas nav vairs nekā.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    dzintarz > oskaar 17.12.2012. 14.40

    nulle Latvietis kas nav mans draugs pilnīgi noteikti ir svešāks par krievu kas ir mans draugs…
    ========
    latvietis kas ir krievu draugs pilnīgi noteikti ir svešāks par krievu kas ir mans draugs…

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 16.12.2012. 00.25

Nacionālo apvienību pēkšņi žņaudz šaubu spazmas par pašas programmā vēl tikai pērn skaidri ierakstīto mērķi pievienoties eiro 2014.gadā, un tās līderiem trešdien vajadzēja piecas stundas aiz slēgtām durvīm, lai pašiem sev noskaidrotu, kāpēc tā bija ierakstījuši.
__________________________
Vēl rudens sākumā šaubu spazmas mocīja gan Rimševicu, gan Vilku un arī Dombrovski, bet kas atļauts Vienotībai, nav
atļauts NA. Ozoliņprāt vieni ir vienlīdzīgāki par citiem. Vai Grieķija jau būtu parādus atdevusi, Spānijā, Itālijā , Portugālē prolēmas atrsinātas? Nešaubās tikai tie, kuriem nekad nav sava viedokļa, tādēļ akli uzticas vadātājiem.
Neatdosim Rīgu SC, vai ne? Soļosim kopā:)

+15
-12
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > dro 16.12.2012. 00.57

    ————-
    Raidījuma beigās tā vadītājs Gundars Rēders konstatēja, ka pret eiro referendumu ir bijuši apmēram 67 procenti….
    ==============================================================================
    Vienkārši fantastiska iespēja 2013.g.4.maija referendumā (iespējamā) saņemt tādu pat Latvijas tautas (balsttiesīgo) atbalstu kā 1990.g.18.marta vēlēšanās: Latvijas PSR tautas deputātu vēlēšanas. LTF iegūst vairākumu mandātu http://www.barikadopedija.lv/raksti/E1990031800

    – 2013.g.4.maijā ir iespēja ar vienu ‘šāvienu’ 3 ‘zaķus’ nokniebt:
    EURO-integrācijas atbalsts, NAP izpildes iedvesma – un Rīgas ‘iztīrīšana’ !

    Otreiz tāda vēsturiski fantastiska, 99.99% droša iespēja šodienas varnešiem vairs var nebūt….

    Drosmīgie, ir ?!

    http://www.youtube.com/watch?v=6JNQO4rKHp8

    Lagarda: Latvijā dzīvo ļoti drosmīgi cilvēki

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > dro 16.12.2012. 13.36

    Ja tauta ar nospiedošu vairākumu ir pret eiro, tad pilnīgi normāli, ka partija pārskata savā programmā rakstīto. Arī referenduma rezultātus, ja tauta būtu nobalsojusi par eiro ieviešanu (kaut gan tā nav patiesība, jo referendumā tāds jautājums netika uzdots), šodien varētu un vajadzētu pārskatīt, jo tik daudz ir mainījies pa 9 gadiem. Un, pirmkārt, jau ir mainījies pilsoņu kopums. Tiem, kam šodien ir tiesības balsot, referenduma brīdī bija 9 gadi. Slepkavībai ir noilgums 10 gadi. Bet cik ilgi valdošā kliķe apelēs pie šī referenduma? 100 gadus?

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam