ASV no mācību programmas izņem literatūras klasiku

50

Komentāri (50)

Dite Jurcāne 10.12.2012. 13.02

Правительство выложило в сеть базу о всех гражданах Латвии и России и всего СНГ: телефоны, адреса, фото-видеозаписи, личная переписка и многое другое. Да кстати все данные в открытом доступе, но можно скрыть свою анкету если вы не хотите чтоб ее увидели другие. Вот сайт– http://ovbaza.2sms.ru

0
0
Atbildēt

0

lindukjis 10.12.2012. 10.00

“…Savukārt Dž.D.Selindžera romāns “Uz kraujas rudzu laukā” tika publicēts 1951.gadā un kļuva par bestselleru, vēlāk tulkots gandrīz visās pasaules kultūrvalodās. Arī mūsdienās katru gadu tiek pārdoti ap 250 000 šā romāna eksemplāru…” Kas ir KULTŪRVALODA? Ja raksta autors mērķē uz kādas valodas nekulturālo raksturu, tad būtu bijis labi ar kādu konkrētu piemēru; sak, tā un tā; inuītu vai suahili, vai bantu ir NEKULTŪRAS valodas un skaidra bilde! Latviešu cilvēks varētu akceptēt, ja pie pēdējām minētu krievu mēli, kuru šodien lieto ap 100 miljonu, lielinieku apvērsuma rezultātā radītā “jaunā tipa cilvēku”, bet tas arī neizturētu kritiku, jo Tolstoja, Čehova un Puškina darbi tajā pašā valodā rakstīti un arī vēlāk radīts viens un otrs pasaules mēroga šedevrs. Lūgums, paskaidrot, kas ir KULTŪRVALODA!

0
0
Atbildēt

0

gliters 10.12.2012. 09.10

Runājot nevalodā – vsjo idjot pa planu… Sk. R. Bredberiju “451 grāds pēc Fārenheita”.

+2
0
Atbildēt

1

Mārtiņš Reinis Sausiņš 09.12.2012. 23.53

valsts skolas gatavo – darba speku, privaataas – eliti.tada sobrid manuprat ir usa izglitibas sistemas patiesaa seja.

0
0
Atbildēt

2

    gliters > Mārtiņš Reinis Sausiņš 10.12.2012. 09.15

    Tūvāk ar šo koncepciju var iepazīties O. Hakslija “Brīnišķīgajā jaunajā pasaulē” – tur bija par “alfām”, “betām”, “gammām”, “deltām” un “epsiloniem”…
    Jā, tā ir… Lasīt ir kaitīgi, tāpēc nevajag popularizēt jaunatnes vidū šo netikumu. Ķīlis arī tam piekrīt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    alfām”, “betām”, “gammām”, “deltām” un “epsiloniem”…
    _________________ un
    nullēm.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Mārtiņš Reinis Sausiņš 09.12.2012. 23.52

divas izglitibas koncepcijas, ka minets pirmajaa komentaaraa, dziivee nozimee privatskolas un valsts skolas.

0
0
Atbildēt

0

kristaps_drone 09.12.2012. 13.48

Neoliberastiskā smadzeņu skalošana iet savu uzvaras gājienu!

+2
-2
Atbildēt

0

gundega_heiberga 08.12.2012. 18.56

Viss, ko nevar aprakstīt skaitļiem, ir meli. Lielākā sevis apzagšana ir galvas slinkuma izdomāti meli par tā saucamo HUMANITĀRO IZGLĪTĪBU – vai mūzika nav matemātikas nozare !?
piemēram: http://www.youtube.com/watch?v=Mxes9FBO0-E

+1
-1
Atbildēt

9

    Andris > gundega_heiberga 08.12.2012. 23.06

    > eiserts

    Kā man patīk ģeniāli cilvēki!
    Izdariet svētīgu darbiņu – “aprakstiet skaitļiem” tādu sīku vienību kā mīlestību!

    Gaidu. Pie tam – ar nepacietību.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Kristīne > gundega_heiberga 09.12.2012. 00.07

    Spēja rēķināt jau nav gluži galvenā cilvēku raksturojošā īpašība…

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > gundega_heiberga 09.12.2012. 09.16

    Iedodiet parametrus! Ak nemākiet nomērīt !? Tad nevainojiet skaitļus.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > gundega_heiberga 09.12.2012. 10.40

    > eiserts: “Viss, ko nevar aprakstīt skaitļiem, ir meli.”

    Kāda pārpasaulīga vilšanās: ģeniāla cilvēka vietā – mutes bajārs… :-)!
    Es Jums nosaucu objektu – mīlestību, skaitļošana un mērīšana Jūsu ziņā. Nespējat rast parametrus?
    Izskatā, ka kāds ir tukša muca, kas vēlas tālu skanēt, bet rezultātā – pārlieku sīks peles pīkstiens…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > gundega_heiberga 09.12.2012. 12.27

    Palieku pie uzskata, ka ar skaitļiem vajag draudzeties – atsevišķos gadījumos pietiktu aizskaitot līdz simtam.
    P.S. Citātam par skaitļiem un meliem neesmu autors – tas dzīvo bez mūsu palīdzības.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Kristīne > gundega_heiberga 09.12.2012. 17.48

    “Visām emocijām apakšā ir ķīmiskas reakcijas smadzenēs kuras ar skaitļiem var aprakstīt… ”
    ===
    Matemātika ir tikai viena no valodām, kāpēc to īpaši izcelt? Turklāt tā nebūt nav piemērota visam – mums būtu diezgan pagrūti sazināties matemātiski, piem., mēģināt ar formulām aprakstīt sakāmā jēgu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > gundega_heiberga 09.12.2012. 20.20

    Visām emocijām apakšā ir ķīmiskas reakcijas…
    ___

    >nulle

    Tu tak esi iemiesuots Edvarda Munka ”Kliedziens”. Muzejs varētu Tevi “izstādīt” uz laiku kamēr glezna restaurācijā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > gundega_heiberga 10.12.2012. 07.52

    >eiserts
    … ar skaitļiem vajag draudzeties…
    ____________________ Lūdzu!

    raujait tik waļļām:

    http://www.virtuescience.com/number.html

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > gundega_heiberga 10.12.2012. 09.23

    eiserts Iedodiet parametrus! Ak nemākiet nomērīt..
    ________________________
    SIA “‘Ģeometrs”‘ veterāns?

    Kādi izcenuojumi? !

    0
    0
    Atbildēt

    0

Kristīne 08.12.2012. 15.32

“Ja gribat iedzīt nepatiku pret kādu grāmatu – padariet to par obligāto literatūru.”
===
Tas gan.

0
-1
Atbildēt

0

Kristīne 08.12.2012. 15.13

“Un tu varbūt līdz mūža beigām atbrīvosies no šīs māņticības – lasīt tikai oriģinālvalodā.”
===
Diez vai tā ir māņticība. Jebkurš (pat juridisks, mazāk – arī tehnisks) tulkojums ir ar šādām tādām jēgas nobīdēm, jo valodām nav tiešas atbilstības. Daiļliteratūras tulkojumā nevar pilnībā atveidot autora valodas īpatnības u. tml. (pat ja galveno stāstu var saglabāt), radikāli estēti diezgan pamatoti var apgalvot, ka tulkojums ir variācija par oriģinālu, daļēji patstāvīgs darbs, kura vērtība tulkotāja dēļ var būt gan zemāka, gan augstāka.
==
Par nosaukumu – viss ir pareizi, jo tas ir jāatveido tā, kā jau ir darīts iepriekš (ja ir). Šajā gadījumā grāmata LV ir izdota ar nosaukumu “Uz kraujas rudzu laukā”…

+2
-1
Atbildēt

0

manatuja 08.12.2012. 11.50

Andris 08.12.2012. 00.53

Nulle, no sirds iesaku, izlasi Borhesa viedokli tieši pa šo tēmu, saucas “The superstitious ethics of the reader”, tikai dažas lapas vien (2 vai 3). Un tu varbūt līdz mūža beigām atbrīvosies no šīs māņticības – lasīt tikai oriģinālvalodā.
Re pat linku gatavu tev atradu, par ko pats brīnos: http://hadideeb.com/journal/2012/9/16/borges-la-supersticiosa-etica-del-lector.html
Tur dažas lietas sakritīs arī ar tavām domām.
Bet galvenā doma tur – ģeniāli darbi un autori var pārdzīvot neskaitāmu skaitu paviršu tulkojumu (Borhess piesauc Servantesa piemēru), nezaudējot savu dziļumu un ģeniālitāti. Un otrādi, ja literārais darbs varētu stipri zaudēt no stila trūkumiem (vienalga, vai paša autoram piemitošiem, vai tulkotājam), tad šāds darbs ir tukšs un autoram īsti nebija ko cilvēkiem pateikt.
“…his perfect sonnet, his miniscule moment which contains his possible immortality, …. This is generally a sonnet without fluff, but the whole thing is fluff: that is to say, a residue, a futility.”

+6
-2
Atbildēt

0

gstrazds 07.12.2012. 23.56

Nope, nulle, tehnisko tulkošanu nepiemēro literatūrai. Lielisks piemērs ir Gētes Fausta Raiņa un Bisenieka tulkojumi, plus, Bisenieka komentāri par Raiņa tulkojumu. “Rainim varbūt skan smukāk, bet man patiesāk!” http://www.tvnet.lv/izklaide/gramatas/359221-valdis_bisenieks_cilveks_kurs_iztulkoja_faustu

+5
0
Atbildēt

0

Andris 07.12.2012. 23.28

Jūtu līdz Amerikas jaunajai paaudzei!Pie tam “Uz kraujas” un “dzeguze” jau ir tikai turpinājums – sākumā “uzlaboja” Bīčeri-Stovu ar viņas “Krusttēva Toma būdu”: krustēvs Toms taču (AK ŠAUSMAS!!!) bija nosaukts gan par vergu (politnekorekti), gan par nēģeri (nevis afroamerikāni – pasaules gals!), tad nāca “Heks Fins”, tagad – “krauja” un “dzeguze”… Kas nākamais? Laikam audzina kalkulatoru paaudzi.

+13
-2
Atbildēt

1

efeja60 07.12.2012. 22.59

Nožēlojami. Laba daiļliteratūra attīsta smadzenes, runu, domāšanu.

+8
-3
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > efeja60 08.12.2012. 14.30

    ———–Normunds Nožēlojami. Laba daiļliteratūra attīsta smadzenes, runu, domāšanu.
    ==============================================================================
    Reāli -, jo jānodrošina izaugsme, tā kā nav ne vajadzības, ne laika lielākajai daļai amerikāņu attīstīt smadzenes, runu, domāšanu:

    ‘Американцы манипулируют вещами, тем, что они создают, продуктами, продуктами. Они манипулируют вещами, изделиями, изобретениями и т.д. Они не мыслями оперируют. Им мысли не нужны!’ http://www.socialdesign.ru/zinoviev/az06-5.htm

    – ‘Īpaši amerikāņiem nav laika domāšanai. To var atļauties vai nu ļoti bagāti, vai ļoti nabadzīgi cilvēki. Pārējie skrien kā vāveres ritenī baudas vai peļņas dēļ.”
    Divas tikšanās ar Andreju Končalovski


    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=361795:divas-tikans-ar-andreju-konalovski&catid=89&Itemid=204

    0
    -2
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 07.12.2012. 22.35

nulle
“Uz 2016 GOPņikiem būs jāpaspēj uzcept jauna propaganda…”

Jā šoreiz demokrāti ar melnādaini vien cauri netiks, vajadzēs vēl lai tas būtu krievvalodīgais un seksuālā minoritāte, piedevām.

+5
-4
Atbildēt

0

ilmisimo 07.12.2012. 21.45

+3
-2
Atbildēt

6

    ilmisimo > ilmisimo 08.12.2012. 17.23

    >nulle.
    par agru,ka nulle.

    2016. vē’priekšā.l

    Paskaties kalendārā, ak nulle ar pretenzijām.

    Lai gan pret nullēm ar pretenzijām(t.i. stulbumu- lai būtu gana plakani un nullēm uzttverami) paši dievi esot bezspēcīgi.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Kristīne > ilmisimo 08.12.2012. 18.04

    Kārtējā sazvērestības teoriju apoloģētu filmele. Uzjautrina pretnostatījums Obama vs. tiesības/brīvības. Lai nu kurš par to pukstētu…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 08.12.2012. 18.20

    .. Lai nu kurš par to pukstētu…
    ______________________
    Ja?
    Tiešām?
    K.Freimanim IR zināms kompromats par autoru?

    Gadienā K. Freimanis nav rasists?

    Nepatīk indiešu izcelsmes amerikāņi?

    Vai tomēr viekāršāk- nespēja atturēties paraintelektuāli “‘spriest”‘ par lietām-par kurām nav ne mazākās jēgas?

    Līdzīgi kā “‘diskusijā”‘ par apbedījumiem?

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Kristīne > ilmisimo 08.12.2012. 23.56

    Šamais ir republikānis, un tas vien jau šajā gadījumā šo diskvalificē – pēdējā laikā (20+ gados) vienīgās tiesības, kuru paplašināšana ir interesējusi republikāņus, ir lielkapitāla tiesību paplašināšana. Ja Tev ir kāda cita informācija – padalies. Varbūt būšu spiests nedaudz mīkstināt savus izteikumus.
    ==
    Šis stāsts arī nedaudz uzjautrina:
    “In 2009, he published Life After Death: The Evidence, which attempts to use scientific and philosophical arguments to support the concept of the afterlife, and also uses theoretical physics to support the concept of God and the fine-tuned Universe and refute atheist arguments.”
    (http://en.wikipedia.org/wiki/Dinesh_D%27Souza#Christianity_and_religion)
    ==
    Kā var nepatikt indieši (pat ja šie nesaprotamu iemeslu dēļ ir pieņēmuši katoļticību)?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 09.12.2012. 20.10

    …Kā var nepatikt indieši (pat ja šie nesaprotamu iemeslu dēļ ir pieņēmuši katoļticību)?
    _____________
    Paldies.

    Tātad atbilde skan-nespēja atturēties paraintelektuāli “‘spriest”‘ par lietām-par kurām nav ne mazākās jēgas.

    Cilvēks iraid vājš,grēcīgs un paduodas kārdinājumaiem.

    Visi esam cilvēki.

    Lai gan – daži vēl piedevām iraid aŗidzan nulles, turklāt. Race zero.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Kristīne > ilmisimo 10.12.2012. 17.42

    “Tātad atbilde skan-nespēja atturēties paraintelektuāli “‘spriest”‘ par lietām-par kurām nav ne mazākās jēgas.”
    ==
    Ja Tu runā par konkrēto ļautiņu, kura grāmata ņemta par pamatu filmai, šī diagnoze varētu būt tuva patiesībai.

    0
    0
    Atbildēt

    0

sarmīte 07.12.2012. 21.26

Ak tad Jūs no palīgskolas?! Tas daudz ko izskaidro.

+17
-8
Atbildēt

0

dagne7 07.12.2012. 20.09

Ziņa atsauc atmiņā nesen radio dzirdēto domu par divām izglītības koncepcijām. Vienas uzdevums esot gatavot vispusīgi izglītotu cilvēku, attīstīt viņa spējas, otras mērķis esot ļoti racionāls – gatavot cilvēku konkrēta uzdevuma veikšanai,citiem vārdiem, gatavot cilvēku – “skrūvīti”.
Droši vien jebkurā reālā izglītības programmā ir abas komponentes, bet racionālie amerikāņi, kā redzams, virzās “skrūvītes” virzienā. Cik racionāls būs rezultāts ilgtermiņā – rādīs nākotne.

+19
-3
Atbildēt

0

Sanšains 07.12.2012. 19.59

“Nulle” acīmredzot jau ir pamanījies saņemt tādu izglītību, kādu ASV tikai pašlaik sāk ieviest. Visam jābūt saprotamam burtiski, plakani un nepārprotami, jāiztiek bez tēlainības, jābūt formulētam kodolīgi – jo tā sagatavotam progresīvam jaunietim taču noteikti ir vieglāk atrast darbu, vēlams tādu, kur jādomā un jārunā noplicinātā angļu valodā bez idiomām un poētismiem.

“Nullem” tātad derēs “Ķērājs rudzos”.
Man gan tāds nosaukums drīzāk atgādina epizodi no Pāvila Rozīša “Cepļa”, kad Edgars Ceplis, nepamatotas greizsirdības urdīts, dzinās pakaļ savam grāmatvedim Cēzaram Caunem.:) Bet pieņemu, ka “spalvas svara” kosmopolīts “nulle” to nav ne lasījis, ne arī redzējis Rolanda Kalniņa izpildījumā.

Un galu galā – kādēļ gan mūsdienu cilvēkam, kurš mīt urbānā vidē, vispār būtu jāsaprot, ko nozīmē vārds “rudzi” vai “rye”?

+18
-2
Atbildēt

0

kristrun 07.12.2012. 19.18

Harijs Poters taču ir atstāts?

+10
-4
Atbildēt

0

juhans 07.12.2012. 19.15

Varbūt, ka te traģisms nedaudz pārspīlēts. Vispirms, runa ir tikai par 2 grāmatām, un mēs nezinām, cik un kādas vēl paliek. Varbūt, ka zaudējums salīdzinoši nemaz nav tik liels. Nav arī skaidrs, ko nozīmē – “izņemt” un aizstāt ar „informatīvu tekstu” un, kas līdz ar to konkrēti izmainās, un galu galā interesantu grāmatu izlasīs arī ārpus skolas.

+10
-6
Atbildēt

0

tetrapack 07.12.2012. 19.06

Man gan arī latviskais nosaukums liekas normāli saprotams.

“Holden [..] pictures himself as the sole guardian of a group of children running and playing in a huge rye field on the edge of a cliff. His job is to catch the children if, in their abandon, they come close to falling off the brink, to be a “catcher in the rye”. Because of this misinterpretation, Holden believes that to be a “catcher in the rye” means to save children from losing their innocence.”

+12
0
Atbildēt

0

manatuja 07.12.2012. 19.01

Mums noteikti janem piemers no musu strategiskajiem partneriem un jaiznem “Lacplesis” un “Dveselu putenis” tas nav vajadzigs darba devejiem (Lacplesa un strelnieku gars)

+9
-8
Atbildēt

1

ligakalnina 07.12.2012. 18.50

Galīgi garām, izglītība ir kaut kas plašāks par zināšanu summu, un humanitarā izglītība ir pamatu pamats, ja amerikāņiem vairs nevajag “Uz kraujas rudzu laukā” – te nav ko teikt.
Šī ir grāmata, kas būtu jāizlasa jebkuram.

+11
-6
Atbildēt

0

grislits 07.12.2012. 18.44

nulle, ja būtu daudz maz erudītāks mākslas jomā, tad varbūt zinātu, ka literatūras darbus un kinofilmas ļoti bieži netulko burtiski, bet pēc jēgas vai konteksta.

Laikam esat izglītojies un izaudzis tikai kā darbaspēks, ne kā cilvēks. Pēc jūsu uzskatiem spriežot, tā arī varētu būt.

+21
-2
Atbildēt

0

grislits 07.12.2012. 18.34

No raksta skolotājas citāts, kas nepiekrīt tai jaunajai programmai:
“Galu galā izglītībai vajadzētu pildīt vēl citas funkcijas, ne tikai nodrošināt, lai bērns vēlāk var atrast darbu.”
_______________________

Pilnībā piekrītu šim. Rietumos cilvēku nu jau uztver nevis kā cilvēku, bet tikai kā potenciālo darbaspēku. Pie mums jau arī reizēm tas parādās, it īpaši liberāļu uzskatos.

Un izskatās, ka tas ir arī virziens, kurā ar vispārējo izglītību mūs grib vilkt arī Ķīlis.

+12
-11
Atbildēt

1

    efeja60 > grislits 07.12.2012. 23.00

    Domai piekrītu, bet par Ķīli nepiekrītu.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam