Patriotisks kino

36

Komentāri (36)

Þanis Bezmers 19.11.2012. 10.46

Patriotisma vai globālisms, vai patriotisks globālisms? Naudu no rīta, krēslus vakarā vai krēslus papriekšu, naudu pēc tam? Kopienas intereses primāras vai indivīda intereses primāras? Kā nu kuram un kuru reizi. Toties tas mums atļauj secināt, ka vienus ir taisījuši mongoļi, otrus – turki, trešos, varbūt ēģiptieši, kuri piramīdu iekšpusē slepus kopojušies ar marsiešiem. Kā tur īsti ir, kungi?
Nevajag tik stipri iespringt, domājot, ka mēs esam vienīgie muļķi, kuri nevar atrisināt šāda veida problēmas. Atļaušos atgādināt strīdā iesilušajiem, ka visa vēsture it viens vienīgs risināšanas process, kura beigas un rezultāts nav saskatāms. Procesā piedalās gudrie un “gudrie” . Pēdējie veikli pārvērš to par savas labklājības dāsnu avotu un mēs viņiem vairs neticam. Neticam, ka no pustukšās kabatas iedotā (īstā) nauda varēs tikt iemainīta pret īstu mantu. Neticam, ka trūcīgai ģimenei iedotā nauda tiks bērniem, bet netiks nodzerta. Neticam, ka tautas deleģētā vara izredzētajiem tiks lietota tautas labā.
It sevišķi jau kultūras un mākslas joma. Vērtību vērtēšana. Ir labi deklarēt: “jebkura summa, ieguldīta kultūrā, atpelnīsies”. Jebkurš projekts, balstīts uz šo postulātu, nav kritizējams, jo nav apgāžams iepriekš nosauktais apgalvojums. Ir empīriski dati; kā padomju impērija iepludināja daudz līdzekļu savas pastāvešanas pamatošanai. Līdzīgi rīkojas mūsu politiskās partijas. Atšķirība tā, ka kompartija bija viena vienīgā visas naudas saimniece, tagad uz vienu naudas lādīti partiju ir daudz. Tagad šāda pieeja izskatās gauži nesmuki.

0
0
Atbildēt

0

bekijja 18.11.2012. 16.29

Labāk būtu bijis darīt kā Lielbritānijā. Literatūras klasikas ekranizāciju tur pamatā īsteno BBC, kvalitatīvu TV seriālu veidā.

+3
-1
Atbildēt

0

Sandris Maziks 17.11.2012. 22.29

cics
Logiski, ka tev, mongolu taisitam krievam, tuvaki ir turku taisitie Balkanu krievi.
Kurica? Domaju ka ipasai makslai pietiek jau ar Felini un Koncalovski.

+4
-7
Atbildēt

1

Didzis Zâlîtis 17.11.2012. 20.11

Ne pa tēmu, bet man latvijas kino izaugsme beidzas ar filmu Teātris. Rīgas sargi 2 nafig nevajag.

+9
-6
Atbildēt

12

    Sanšains > Didzis Zâlîtis 17.11.2012. 20.18

    Par “Rīgas sargiem” pilnīgi piekrītu.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Didzis Zâlîtis 17.11.2012. 20.20

    Saprotama lieta, ka uzticīgam “Teātra” cienītājam tuvāks ir “nafig”, nevis “Rīgas sargi” :)

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    Didzis Zâlîtis > Didzis Zâlîtis 17.11.2012. 20.42

    Ja mums būtu tādas raudzes režisori kā Kusturica, tad būtu jēga runāt par patriotisku kino, kuru sponsorēt no valsts budžeta. Par “nafig” – neatvainojos.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Didzis Zâlîtis 17.11.2012. 20.47

    P.S.
    Jāatzīstas, nepamanīju progresīvo jaunrunas terminu “nafig”.:)
    Tādā gadījumā piekrītu tikai daļēji – piekrītu, ka mums nevajag vēl vienu mākslinieciski nepārliecinošu vēsturisku filmu, kurā esot (ir) ļoti daudz faktu kļūdu.

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Didzis Zâlîtis 17.11.2012. 20.58

    Kusturica un “patriotisks kino”!? Tiešām?
    Nu, arī es tad neatvainojos.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    Didzis Zâlîtis > Didzis Zâlîtis 17.11.2012. 21.50

    Nav? Tad kāpēc es par Serbiju tagad zinu vairāk, nekā par Zimbavi, Mozambiku un pat Igauniju? Nez Serbijā, kur nu vēl Igaunijā, kāds tos Rīgas sargus skatās?

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    buchamona > Didzis Zâlîtis 17.11.2012. 22.26

    cics.Un, ko Tu uzzināji par Serbiju, skatoties Kustaricas filmas? Nepārproti,man Kustarica filmas ir vienas no tām mīļākajām, tā pat kā Bregovica mūzika, vnk ziņkārība māc – tieši ko Tu uzzināji par Serbiju, skatoties Kustaricas filmas?

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    Didzis Zâlîtis > Didzis Zâlîtis 17.11.2012. 22.48

    Nu lāčplēsis tur točna nebija, bet lai nodibinātu labus sakarus ir jālaista telefona stabs.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > Didzis Zâlîtis 18.11.2012. 08.09

    No Kusturicas, tomēr, par Serbiju var šo – to uzzināt, skaidrs, vairāk jau par dažādām samērā marginalām grupām un par serbu mentalitāti, par visu Serbiju, dabiski, diezin vai var spriest.
    Man arī viņš viens no mīļākajiem.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Didzis Zâlîtis 18.11.2012. 11.26

    R.A.
    Emirs Kusturica ir no Bosnijas-Hercegovinas, musulmanis, kurš 2005. gadā pārgāja pareizticībā un tagad biežāk sastopams Belgradā. Savukārt Gorans Bregovičs sevi uzskata par “dienvidslāvu” (Tito mēģināja izaudzināt tādu savējo “padomju cilvēka” variantu), bet dzīvo dzimtajā Bosnijā-Hercegovinā.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > Didzis Zâlîtis 18.11.2012. 13.35

    fretka. Zinu, bet viņi abi ” satiekas” Kustaricas filmās :)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Didzis Zâlîtis 18.11.2012. 14.42

    fretka R.A.
    “Gorans Bregovičs sevi uzskata par “dienvidslāvu” (Tito mēģināja izaudzināt tādu savējo “padomju cilvēka” variantu)”

    Dievidslavs, atskiriba no tumsoniga, agresiva, satana apsesta serba, nemaz nebija slikti. Broza Tito laika Dienvidslavija bija labi ieredzeta gadriz visa pasaule. Ta tiesam bija “nepievienojusies valsts”, atskiriba no Kubas, Indijas un citam. Tas pilsoni bez vizam vareja braukat uz visam Rietumeiropas valstim.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

dro 17.11.2012. 18.07

rinķī apkārt dzeri. Tu esi lasījis Dvēseļu puteni?
_________________
Dzeris smeļas iedvesmu no Ostrovska Kā rūdījās tērauds:)

+10
-13
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > dro 17.11.2012. 19.04

    ——-
    Bez A.Grīna smelties var arī lasot E.Virzas ‘Nakts parāde’,A.Čaka ‘Mūžības skartie’ (ir arī radiolasījums), noskatoties J.Podnieka ‘Mūžības skartie’ un P.Armana ‘Latviešu strēlnieku stāsts. Un N.Ostrovska ‘Kā rūdījās tērauds’ arī vajag izlasīt, lai ne tikai desmitgades 1914.- 1924.gg. atmosfēru labāk saprastu ( sajustu ), bet arī par strēlnieku gaitām 1917. oktobris – 1919.janvāris ko vairāk uzzinātu. Re, pat ‘Latvijas krievu nacionālisti’ (S.Uplejas apzīmējums) vienu fragmentu izvietojuši:

    ‘(..)Латыш, как это все увидел, да по-своему что-то крикнул. Схватили тех троих и на двор волоком. Нас, русских, двое только было, а все остальные латыши. Командира фамилия Бредис. Хоть я по-ихнему и не понимаю, но вижу, дело ясное, в расход пустят.Крепкий народ эти латыши, кремневой породы.’

    (Николай Островский. Как закалялась сталь. Глава 8 ) http://latvjustrelnieki.lv/ru/statji-95941

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > dro 18.11.2012. 08.05

    Kā tu varēji uzminēt, “kā rūdījās tērauds” mana otrā mīļākā grāmata aiz Ļeņina kopotājiem rakstiem.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 17.11.2012. 14.39

Ja jau nobalsoja visa koalīcija, tad uz vienas piedurknes vajadzēja “VL”, uz otras “RP”, bet uz kaklasaites “V”.
Un blakus uzzīmēt krievu valodā zem ledus kalna raudošus “kino nozares speciālistus” :)

+14
-10
Atbildēt

1

    dace_ampermane > Kaspars Špūle 17.11.2012. 16.23

    fretka

    Un blakus uzzīmēt krievu valodā zem ledus kalna raudošus “kino nozares speciālistus” :) un iskustvovedus v štatskom

    +11
    -7
    Atbildēt

    0

mary75 17.11.2012. 13.21

Un kad tad mūsu “patriotiskās” partijas nav izmantojuši nacionālpopulismu kādiem savtīgiem mērķiem, NA turpina TB tradīcijas, dabiski, tas līmenis daudz zemāks, tas metodes daudz prastākas, un Iesalnieks ar Parādnieku tālu no Zīles jebkādā ziņā, bet, mērķi jau nemainās.
TB, tomēr, bija salīdzinoši sakarīga un intelektuāla partija, kaut, ar citiem trūkumiem, kas arī noveda to līdz 2% reitingam.
NA ir populistu un veco TB blēžu atlieku kokteilis, līmenis, kompetence, un izpretne par demokrātiju tai ir katastrofāls, un tā velk uz leju visu koalīciju, principā, samērā bezatbildīgi izmantojot populismu sava reitinga celšanai, un piedāvājot vienkāršus risinājums tur, kur tādi nav, un zināma elektorāta daļa uz to arī iekrīt.

+13
-14
Atbildēt

7

    buchamona > mary75 17.11.2012. 13.29

    dzeri. Tu esi lasījis Dvēseļu puteni? Ja jā, vai šis darbs jau sen nebija jāekranizē, kā Tev šķiet? Kādēļ neviens ” šķīsts” kino speciālists – darbonis līdz šim nav ķēries klāt šim darbam? Laikam jau patiesība ir tikai viena – ” īsts mākslinieks” negrib sasmērēties ar lietām, kuras nevelk līdz ” intelektuālai mākslai” :) Mūsu kosmopolītiskie intelektuāļi eksperementē un dara citas ” snobas” un provinciālas muļķības bez kurām Latvija ” nevar iztikt”.
    Tā jau nav, ka es nespētu novērtēt labu filmu, bet šobrīd man daudz aktuālāki ir ” Rīgas sargi”, jo citu filmu mums nav par 11. novembri un tādēļ ar abiem mazdēliem (6 un 7 gadu veciem) noskatījos ” sargus” un viņiem patika, un nākošreiz pēc gada skatīsimies atkal, bet pēc trim gadiem skatīsimies Dvēseļu putni, tādēļ liels paldies tiem ļaudīm, kuri iesāka šodien šo projektu kustināt, bet galīgi ” pie kājas” man ir tie ” mākslinieki”, kuri tagad brēc pēc ” taisnības”

    +22
    -13
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 17.11.2012. 13.37

    Nekas sliktāks par to, kad politiķi lems, kādas filmas man jāskatās, kādas nav, vispār nevar būt.
    Un, ja reiz kritērijs naudas piešķiršanai ir “patriotisms”, tad tas tā arī jāformulē, tad nebūs strīdi. To grāmatu esmu lasījis, un, nešaubos, ka par tādu naudu neviens ģēnijs neko augstvērtīgu pēc šis grāmatas uztaisīt nevar.

    +14
    -12
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > mary75 17.11.2012. 14.10

    ———
    Lasi IRšu rakstus ‘ Ēķa karma ‘ – un veiksmīgi varēsi pelnīt, daudz par ‘patriotismu’ nepļāpājot:

    Dots devējam atdodas

    http://www.ir.lv/2012/1/15/eka-karma

    Eh, tautieši, uzdziedāsim Raimonda Paula veco dziesmu?!

    http://www.youtube.com/watch?v=FFajQunNyao

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    janis17 > mary75 17.11.2012. 16.07

    Dzeri! “Nekas sliktāks par to, kad politiķi lems, kādas filmas man jāskatās, kādas nav, vispār nevar būt.”
    ____________________________________________________________________
    Dzri, dzeri, tev mēle no divkosības nenokaltīs???????
    Nekas sliktāks par to, kad politiķi lems, par ko jāpārģērbj mana meita bērnudārzniece,par ko nav, vispār nevar būt.
    Tam pasākumam gan naudiņa pārskaitījās bez jebkādas saskaņošanas pat koalīcijas partiju starpā!
    Vai tiešām, tu esi akls???????

    +11
    -12
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 18.11.2012. 08.02

    Neliek gan jums mieru tā grāmatiņa, tikai, kāds tam sakars ar to, ka nauda kino tikai iedalīta, pārkāpjot visus iepriekš paredzētos kritērijus?
    Tad vai nu jāmaina kritēriji, vai, turpmāk, naudu kultūrai vispār dalīsim pēc “patritiskā” principa, un pārvērtīsimies par otru Krieviju, par to, acīmredzot, NA sapņo.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    dro > mary75 18.11.2012. 13.14

    dzeris49. Ne jau saeimai jālemj par budžetu, bet dzerim:))

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Janka, Janic > mary75 18.11.2012. 19.58

    domaaju ka šim darbam buutu liels skatiitaaaju pulks , protams ja tiktu uzņemts turoties pie faktiem , nevis kautkaads savaarstiijums kaa Riigas ciiniitaaji, ja tiktu uzņemta filma atbilstoši veesturei , par skatiitaaju truukumu nebuutu pamats žeeloties…, neiebilstu , ja valsts iegulda naudu šajaa darbaa , bet visam jaanotiek ierastaa kaartiibaa , nez vai te vajadzeeja pluukt laurus kaadai partijai , ar kuras paliidziibu producents tiek pie valsts pasuutiijuma, naudas …

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

ievuliitis 17.11.2012. 13.14

Tā Saeima gan ir cūkas, Ernest, ko? Draudzīgi nobalsoja par patriotisko kino. Laikam zālē kāds būs indīgas gāzes palaidis? Aptrakuši.
:))

+16
-13
Atbildēt

1

    buchamona > ievuliitis 17.11.2012. 13.21

    Nav viņi aptrakuši Betij :) IR nedaudz atvilka elpu un atkal cīnās :))

    +13
    -10
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam