Dombrovskis: Jāatgriežas pie ikgadējas minimālās algas paaugstināšanas

26

Komentāri (26)

austrisv 08.11.2012. 09.47

“Tas vairāk ir sarunu jautājums ar valdības sociālajiem partneriem un par situāciju valsts budžetā katrā konkrētajā gadā.”
Sarunas smagas, jo esmu pārliecināta, ka bļaus Darba devēju konfederācijas priekšniece, jo maksāt tad darba ņēmējam grib tikai retais uzņēmējs, ši vārda vislabākajā nozīmē. Lielākoties tā saucamie uzņēmēji grib, lai darba ņēmējs strādā par baltu velti un tieši tāpēc latvieši brauc prom!

+2
0
Atbildēt

1

    efeja60 > austrisv 08.11.2012. 15.33

    Bet, izlem vienreiz, vai Tu esi darba ņēmēju pusē vai darba devēju un vienotības pusē, jo vienotība dara visu, kas izdevīgs darba devējam, tajā skaitā pilnīgi negodīgiem darba devējiem. Vienotība panāca izmaiņas likumos, ka strādniekam nepienākas sociālā apdrošināšana gadījumos, ja darba devējs sociālo nodokli no darba ņēmēja algas novilcis, bet aizmirsis iemaksāt valsts budžetā. Un ko šādā gadījumā darba ņēmējam darīt? Pareizi, var iet kārties, jo taisnību viņš nedabūs, nepalīdzēs ne Valsts darba inspekcija, ne tiesa.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Dancis 08.11.2012. 09.31

Es gan zinu tādus cilvēkus. Strādā 40 stundas nedēļā sabiedriskajā sektorā 270 kilometru attālā miestā no Rīgas. Saņem 144 latus vai pat mazliet mazāk uz rokas. Maizei, elektrībai, telefona apmaksai, lētākajai pārtikai pietiek. Citam gan nekam nepietiek. Automašīnas nav.

+2
0
Atbildēt

0

ilma 08.11.2012. 01.04

Vispār jau jūs ta visi varat spriest, cik vēlaties. Arī tie, kam šobrīd IR daudzmaz REĀLI iztikas līdzekļi.
Jā, IR arī iespēja doties strādāt uz Maxima par kasieri-kontrolieri ar algu 200 ls (bruto). IR daudzi gribētāji?
Tas IR ieteikums tiem, kas šobrīd vēl atrodas Latvijā.
IR vēl kādi priekšlikumi?

+2
0
Atbildēt

1

    dzerkaleliva > ilma 08.11.2012. 04.09

    Iet strādāt uz rimi pa 205Ls. Vispār jau vienotības viņķele ar mazo burtu vakar atkal piespļāva pilnu seju savam elektorātam. Savukārt visi oši, dāvidsoni, strautiņi un pārējā elite un eksperti savos twiteros metās paust, redz kāda mums stulba tauta nesaprot patiesību, ka tai nekas nepienākas. Dažs labs eksperts pat metās viņķeli ar mazo burtu, kas pāris nedēļu laikā ir pacentusēs noliet ar dubļiem visus ko vien var, ar Merkeli salīdzināt un tā būšot nākamā līdere. Tad lūk, kungi, tautai pienākas un ļoti daudz, kas pienākas un tā savu paņems, bet jums gan pienākas tikai ar dakšām un sētas miets Doma laukumā, godājamā mēslu elite. Es jūtu revolūcija ir nobriedusi, elite ir aptrakusi un nākamā mutes palaišana izsauks reālu dumpi un vardarbību. Jūs nejūtat reālo situāciju tautā, muldēdami par savu veiksmi, skatīdamies savos fondu, emigrācijas un uzturēšanās atļauju radītajos pieauguma ciparos. Euro ieviesēji, slimnieki nelaimīgie, tautas bendes.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

Ieva Priedenfelde 08.11.2012. 00.57

Jenoti pa visām varēm cenšas izvairīties no nodoķļu samazināšanas nabagiem un aizstāt to ar kādu surogātu. Es tiešām nevaru saprast, kāpēc? Vai tā ir kāda jenotu – sorosa sazvērestība?

+2
-3
Atbildēt

0

ilma 08.11.2012. 00.50

Vecīt,
tev neliekas, ka esi ko nogulējis?

+1
-1
Atbildēt

0

vegan 07.11.2012. 23.35

UK kaa minimaalaas algas primaarais koeficients tiek izmantots stundas atalgojums (manupraat, daudz eertaak un paarskataamaak, jo ne jau visi straadaa vienaadas stundas), un shobriid tas ir £6.08. Savukaart neapliekamais minimums ir £8105, kas ir summa, par kuru, lai arii ne grezni, bet pilniigi reaali var izdziivot visu gadu, pat tik daargaa pilseetaa kaa Londona. Man shkjiet, ka cilveeki sheit ideju, ka kaads vinjiem no minimaalaas algas vareetu atnjemt 30%, nespeetu uztvert savaadaak kaa sliktu joku. Peec maniem bezkalkulatora apreekjiniem pelniit £8105 gadaa noziimee straadaat apmeeram 20 dienas meenesii pa 8 stundaam cauru gadu — taatad, nemaz ne tik taalu no pilnas slodzes. Sanaak, ka UK minimaalaa alga un neapliekamais minimums ir vien rokas stiepiena attaalumaa.

+5
0
Atbildēt

0

dro 07.11.2012. 22.32

Sastrēgumstundā atkal runāja par nodokļu celšanu, šoreiz dividendēm, kapitāla pieaugumam, jo, lūk, darba ņēmēji maksājot 25% ienākumu nodokli, bet no dividendēm tikai 10% , bet peļņas nodoklis 15% jau neskaitās:) Uzņēmējiem, kuri maksā nodokļus, tos jāpalielina, droši vien lai uzlabotu konkurentspēju cīņā ar pelēko ekonomiku:)

+2
-4
Atbildēt

1

    Ieva Priedenfelde > dro 08.11.2012. 01.08

    Beidz vaidēt! Visiem ienākumiem jābūt apliktiem ar vienādu likmi.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 07.11.2012. 20.30

@S&M
1) No mežizstrādes uz IT reformēt ekonomiku nav iespējams dažos gados, pat ne 10 gadu laikā! Vajag atzīt, ka Latvijā ir liels lētā darba spēka sektoru īpatsvars. Minimālās algas celšana atspoguļojas tieši darbaspēka izmaksās, kamēr neapliekamā minimuma celšana ir tīri uz valsts budžeta bāzes.
2) Nevajag aizmirst ka mums ir vesels bars sētnieku, apkopēju utt., kas saņem minimālo algu, bet reāli strādā 3-4 stundas dienā.

0
0
Atbildēt

0

Aivars Krauklis 07.11.2012. 20.24

Minimālās algas celšana ir viens no efektīvākajiem bezdarba ģeneratotriem. Protams, ierēdniecību un visādu valsts aģentūru, centru darbiniekus, kam algu rēķina, reizinot minimālo, tādi sīkumi neuztrauc.

+4
-3
Atbildēt

1

    Aivars Krauklis > Aivars Krauklis 08.11.2012. 08.46

    nulle-es jau tikai tāds sīkaļa, pats arī „ražoju produktu”, nevis tikai vadu, tomēr, ja man kāds nemākulis vai slaists nav vajadzīgi, tādiem nemaksāju neko, pārējie ir apmierināti.
    Sliktāk, ka pat nelielu šaubu gadījumā nekādu darbu pie manis dabūt nevar, lielā mērā tas ir tieši tā sauktās „darba ņēmēju aizsardzības dēļ”, jo saprotu, cik grūti un dārgi būs kādu atlaist. Tāda kārtība nav izdevīga ne man, ne tam, kurš bez darba – neriskēju nevienu pieņemt, kaut arī man pasūtījumu daudzums pašlaik ļautu paplašināties.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

piziks 07.11.2012. 19.55

Paga, kā tur bija, — vai valsts pārvaldē atalgojumu neaprēķināja minimālajās algās, ar koeficientiem, protams? Ja paaugstinās minimālo algu, tad ienēmumi pa istam palielinasies attiecigajai ierēdniecibai, vai ne?

Ja diferencēti palielinātu neapliekamos minimumus, tad ierēdņiem nekas lielaks taču nespīdētu, vai ne?

ZanE, lūdzu, paligā, — kā tur bija ar to minimālo algu skaitīšanu ierēdņu atalgojuma noteikšanā? Dockumentu parzināšana = ne mana stiprā puse.

+6
-1
Atbildēt

2

    brigita_damme_rtk_lv > piziks 07.11.2012. 23.21

    O.T. Visas tās algas rēķinājās no vidējās statistiskās. Tā kā parasti aug lielās algas, tad vidējā aug. Saeimas un pārējais ar varu saistītais aparāts sāk darboties uz perpertum mobile principa. Paši audzē vidējo, paši saņem augstāku. Ja atalgojums būtu piesaistīts minimālajai, tad to ātri pieaudzētu :)
    Tātad priekš labas valsts veselības ierēdņu atalgojums jāpiesaista minimālai algai, bet sodi vidējai, lai atalgojumu “šķēres” nebūtu tik briesmīgas…

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > piziks 07.11.2012. 23.27

    ….viešot skaidrību par valsts pārvaldē strādājošo atalgojumu:

    Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums

    4.pants. Mēnešalgas apmēra noteikšanas vispārīgie principi sadalījumā pa amatu grupām

    (1) Valsts institūcijas amatpersonām (darbiniekiem) mēnešalgas apmēru nosaka tādējādi, lai mēnešalga nepārsniegtu Ministru prezidentam noteikto mēnešalgu, izņemot šā panta septītajā, astotajā, devītajā un desmitajā daļā, kā arī šā likuma 5.1 pantā minēto gadījumu. Pašvaldības institūcijas amatpersonām (darbiniekiem) mēnešalgas apmēru nosaka tādējādi, lai mēnešalga nepārsniegtu šajā likumā pašvaldības domes priekšsēdētājam noteikto maksimālo mēnešalgu.

    (2) Šajā likumā paredzētajos gadījumos amatpersonām (darbiniekiem) mēnešalgu nosaka, Centrālās statistikas pārvaldes oficiālajā statistikas paziņojumā publicētajam valstī strādājošo AIZPAGĀJUŠĀ GADA mēneša vidējās darba samaksas apmēram (turpmāk — mēneša vidējās darba samaksas apmērs), kas noapaļots pilnos latos, piemērojot attiecīgu koeficientu. Aprēķināto mēnešalgu izmaksā, to noapaļojot pilnos latos.

    http://www.likumi.lv/doc.php?id=202273

    …likumā norādītas amatu grupas un tām piemērojamie koeficienti…bet…pievērs uzmanību – atalgojums tiek rēķināts no AIZPAGĀJUŠĀ gada vidējās algas valstī….

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Māris Bārzdainis 07.11.2012. 19.23

Mazliet novēloti par Viņķeles “lietu”.
Izbeidziet šos uzbrukumus. Mana “bruņinieka” sirds jūt – Viņķele ir labs cilvēks un krietna mūsu valsts pilsone. Varbūt mazliet neveikli izteicās ( Dzeri49, piedod), bet mēs visi saprotam, ko viņa domāja.
Es esmu par taisnību.

+5
-7
Atbildēt

1

Janka, Janic 07.11.2012. 18.57

minimaalo algu vajag atšņoreet no sodu sisteemas , vilkastei 2011 gadaa piesprieda 200 minimaalaas algas soda naudaa , izklausaas jau pamatiigi , bet ja tas sastaada tikai 40 000 Ls , tad tas priekš ieguutajiem miljoniem taada utaina vieniiba vien ir…, ne velti prokuroors paarsuudzeeja , taads laupiitaajs pelniijis vismaz 10 gadu aiz resteem ar pilnu mantas konfiskaaciju , …
bet ja par lietu , tad minimaalaa alga sen bija palielinaama , pirmkaart ieguutu nodokļus , proporcionaali samazinaatos eenu ekonomika , bet tai muusu valstii liekas milziigs lobijs un premjers ar valdiibu pret to ir nulle

+5
0
Atbildēt

1

    austrisv > Janka, Janic 08.11.2012. 09.42

    Piekrītu, ka jāpaaugstina minimālā alga, jo līdz ar to izraus lielāku summu no pelēkās zonas, kura maksā algu aploksnēs! Bez tam pašvaldību treknie runči kopā nekad nepieļaus, ka viņu mutēm atraus kādu kumosu ( palielinot neapliekamo min). Tad vismaz arī pārdevējas lielveikalos saņems lielāku algu!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 07.11.2012. 18.50

Prioritārāk ir celt neapliekamo minimumu, jo tas mazina nabadzību un “nespiež” uz inflāciju. Ja gribās motivēt cilvēkus strādāt, tad ir jāreformē sociālie pabalsti. Minimālās algas celšana neatrisinās problēmu, ka nav brīvu darba vietu (un uzņēmumiem radīt jaunas darba vietas būs vēl neizdevīgāk).

+8
-2
Atbildēt

3

    austrisv > Una Grinberga 08.11.2012. 09.38

    Un kur tad ņems naudu, ko dot pašvaldībām, jo līdz ar neapliekamā minimuma celšanu samazinās IE. ienākuma nodoklis! Domā, ka pašvaldības neprasīs kompensēt valdībai nedabūto naudu?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 08.11.2012. 10.27

    @Bet
    Kad pašvaldībām atdeva visu NĪN, tad pašvaldības neteica, ka “nē, nē, nedodiet mums, būs par daudz naudas”. Darba nodokļu samazinājums jākompensē no NĪN, kā valdība ir apsolījusi SVF, EK u.c. aizdevējiem un sabiedrībai.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Una Grinberga 08.11.2012. 11.39

    Nasing! Pilnībā piekrītu tam, bet esmu pārliecināta, ka pašvaldības nemaz to negrib dzirdēt, jo atlaiž taču nekustāmā īpašuma nodokli, lai tikai tiktu atkal pie “šprices”, bez tam pašvaldībām taču ir izdevīgi augstajos nodokļos vainot valdību, jo kā tad citādi, lai nomelno Vienotību. Ilgi jau ar “Pleiboju” intervijām nepietiks, tauta var pierast.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 07.11.2012. 18.44

@aivarsk
Kāds sakars minimālajai algai un pabalstiem par bērniem?

Vistiešākais! Algas celšana samazina uzņēmumu ieņēmumus, palielina izmaksas un līdz ar to arī UIN ieņēmumus.

+3
-4
Atbildēt

0

janis17 07.11.2012. 18.14

Nulle, tu esi idiots? Kāds sakars minimālajai algai un pabalstiem par bērniem? Minimālo algu nemaksā no budžeta. Palielinot minimālo algu, būtu jāpaaugstinās sociālā budžeta ieņēmumiem. Līdz ar to vairāk naudas pabalstiem un arī demogrāfijai.

+3
-4
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam