Prezidents īsti netic nabadzībai Latvijā

52

Komentāri (52)

Ilgonis 05.11.2012. 15.44

Man mūsu prezidentu turpmāk negribas ne redzēt, ne dzirdēt…līdzīgi kā Lindermani, Ušakovu, Urbanoviču, Ždanoku…u.c. SC ‘puskoka lēcējus’!
Savulaik strādāju Statistikas pārvaldē par intervētāju un diendienā nācās runāt ar ļoti daudziem ‘bez vainas vainīgajiem’ grūtdieņiem. Spilgts un sāpīgs piemērs: kad jautāju sirmai māmuļai – kā viņa iztiek ikdienā, atbilde skanēja: “No dieva žēlastības un kaimiņu labvēlības”. Tādas sāpju pilnas atbildes bija regulāras. Atšķirība ir tikai tā, ka šī sirmā māmuliņa man bija pazīstama un zināju, ka viņa visu savu garo darba mūžu bija godprātīgi strādājusi tajā pašā uzņēmumā, kurā strādāja prezidents – Cēsu Sadzīves pakalpojumu kombinātā.
Rezultātā: viens izkalkulēja un izfektēja…, bet otrs palika pliks un nabags ar visu savu garo darba mūžu… E. Veidenbaums pareizi teicis: “Uz zemes nav taisnības – dūrei tik spēks”.

+2
0
Atbildēt

0

manatuja 05.11.2012. 13.10

Atrodat 1 atšķirību! Rodi atbildi – kāpēc tā ir?!!!!

Divas Kriminallikuma 71.panta redakcijas. Pirmā – spēkā līdz 21.05.2009. Otrā – pieņemta (iekļuvusi 3.lasījumā nejauši/jauši pat nediskutēta nobalsota) 21.05.2009, spēkā no 01.07.2009 un šobrīd. Izpildvara nonākusi Vienotības Valda Dobrovska un viņa veidotā Ministru kabineta rokās, sastāvu raugiet te: http://www.mk.gov.lv/lv/mk/vesture/dombrovskis-valdiba-1/
1) 71.pants. Genocīds

Par genocīdu, tas ir, par tīšu darbību nolūkā pilnīgi vai daļēji iznīcināt kādu nacionālu, etnisku, rases, sociālu, noteiktas kopīgas pārliecības vai ticības cilvēku grupu kā tādu, šādas grupas locekļus nogalinot, nodarot viņiem dzīvībai vai veselībai bīstamus miesas bojājumus vai novedot viņus līdz psihiskai saslimšanai, tīši radot viņiem tādus dzīves apstākļus, kas pilnīgi vai daļēji šos cilvēkus fiziski iznīcina, lietojot līdzekļus, kuru mērķis ir novērst bērnu dzimšanu šādā grupā, vai nododot bērnus piespiedu kārtā no vienas cilvēku grupas otrā, —

soda ar mūža ieslodzījumu vai ar brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz divdesmit gadiem.

2) 71.pants. Genocīds

Par genocīdu, tas ir, par tīšu darbību nolūkā pilnīgi vai daļēji iznīcināt kādu nacionālu, etnisku, rases vai noteiktas reliģijas cilvēku grupu kā tādu, šādas grupas locekļus nogalinot, nodarot viņiem dzīvībai vai veselībai bīstamus miesas bojājumus vai novedot viņus līdz psihiskai saslimšanai, tīši radot viņiem tādus dzīves apstākļus, kas pilnīgi vai daļēji šos cilvēkus fiziski iznīcina, lietojot līdzekļus, kuru mērķis ir novērst bērnu dzimšanu šādā grupā, vai nododot bērnus piespiedu kārtā no vienas cilvēku grupas otrā, —

soda ar mūža ieslodzījumu vai ar brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz divdesmit gadiem.

(Ar grozījumiem, kas izdarīti ar 21.05.2009. likumu, kas stājas spēkā 01.07.2009.)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6gc9JaTi-Bs&noredirect=1

+3
-1
Atbildēt

2

Līga Kalniece 05.11.2012. 12.30

Nav brīnums, ka Prezidents nezin, kas ir nabadzība ne praktiski, ne teorētiski. Pat raksta autors nekorekti ir atsaucies uz Džini koeficientu kā nabadzības indikatoru. Vēlreiz – ar Džini koeficientu mēra nevis nabadzību, bet ienākumu nevienlīdzību, kas ne vienmēr ir viens un tas pats…. Nabadzību mēra pēc to cilvēku īpatsvara, kas dzīvo zem nabadzības sliekšņa. 2010.gadā vienai personai nabadzības riska slieksnis bija ap 1783 LVL gadā un zem šī sliekšņa dzīvoja 19.3% iedzīvotāju, kas varētu būt viens no augstākajiem rādītājiem Eiropā. Pēc 2009.gada ienākumiem Latvija ar 21,3% bija valsts ar visaugstāko nabadzības risku Eiropas Savienībā (apsteidzot pat RO un BG).

+2
0
Atbildēt

2

    andris902 > Līga Kalniece 05.11.2012. 13.56

    …r_zilvere….ja runājam par statistiku un pieminam 2010.gadu, kad bijām vēl krīzes dziļākajā punktā, tad kā mēs varam vērtēt datus par treknajiem gadiem, kad pēc sabiedrības domām mums klājies vislabāk?…

    – “Latvijā 19% iedzīvotāju cieš no smagas materiālās atstumtības (deprivācijas), kas ir trešais augstākais rādītājs Eiropas Savienībā pēc Rumānijas un Bulgārijas, liecina ES statistikas biroja “Eurostat” pirmdien publiskotie dati. Dati apkopoti par 2008.gadu – par laiku, kurš tiek dēvēts par trekno gadu apogeju.

    Saskaņā ar tiem skaitliskā izteiksmē smagu materiālo atstumtību izjūt 425 tūkstoši mūsu valsts iedzīvotāju.

    Eirostatistiķi kā smagu materiālo atstumtību definē stāvokli, kad cilvēks materiālu iemeslu dēļ nevar atļauties vismaz četras no deviņām dzīvei nepieciešamām lietām.” /financenet.lv/

    …425 tūkstoši!!! pašos treknākajos gados!!!….

    …ar inflāciju – 2007.gadā 14,1%, 2008.gadā 10,5%….

    …statistika!…

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Līga Kalniece > Līga Kalniece 08.11.2012. 15.19

    Nesapratu, kur Jūsu redzējumā būtu tā problēma, kas liktu apšaubīt statistiku attiecībā uz materiālo trūkumu (deprivāciju)?

    0
    0
    Atbildēt

    0

tuba76 05.11.2012. 11.39

Nupat biju Latvijā kādas pāris nedēļas. Viesojos pie radiem gan pārtikušajā galā gan mazturīgajā galā. Ko es ievēroju – pārtikušajam galam ir diezgan maz izpratnes par to, kas un kā notiek mazturīgajā galā. Pārtikušie skaita latiņus, bet citādi dzīvo entuziastisku, intensīvu un aktīvu dzīvi, bet mazturīgie – skaita santīmiņus no dienas uz dienu un grimst depresijā, jo naudas nepietiek pat ikdienas vajadzībām, kaut arī strādā un saņem it kā „normālas” algas –zem 500. Plaisa starp viņiem ir milzīga – kā divas atsevišķas salas. Jāpiebilst, ka pārtikušie dzīvo Rīgā un tās apkaimē, bet mazturīgie – pārsvarā laukos.
Bet nevienam no maniem radiem nav brīvi pieejami „finanšu instrumenti” – ne kā privātpersonām, ne arī kā uzņēmējiem. Uztaisīju nelielu eksperimentu – mēģināju nokārtot aizdevumu 1000 ls mammas dzīvokļa remontam (mazāk kā mana mēnešalga). Bez vājprātīgas birokrātijas un papildus aizņēmēju piesaistīšanas tas nebija iespējams nevienā no tām bankām, ar ko kontaktējos es vai mana mamma manā uzdevumā. Arī mana banka, kurā esmu bijusi priekšzīmīga kliente jau gandrīz 10 gadus, manu lūgumu nespēja izpildīt. Bankas piedāvātais risinājums būtu sadārdzinājis manu projektu par vismas pāris simtiem ls visvisādās nodevās. Tā kā laipni atteicos no tādiem pakalpojumiem, bet plānoto remontu paveicu kopā ar brāli savam rokām pie tam uz pusi lētāk kā biju plānojusi.
Manuprāt tie, kas te skaita vai 500 ls ir normāla alga vai nē, aizmirst kādu ļotu būtisku lietu – nebeidzama nabadzība un bezcerība saēd cilvēkus un sabiedrību garīgi. Ir vēlams atcerēties pasaku par vardēm krējumburkā – vienmēr būs tie, kas spirinās un tie, kas grimst. Tautas izdzīvošanas vārdā ir svarīga proporcija, kas nekad nav 50:50. Tiem, kas uzskata, ka tā ir normālā dabiskā atlase, būtu jāatceras, ka visai tautai būs tas pats liktenis kā tās indivīdu vairākumam.
Bet nupat izlasīju rakstu la.lv par Auderu un nebūt ne nejauši salīdzināju viņu ar viņa bijušo priekšnieku un iedomājos – pasakā trūkst trešās vardes – tās, kas pakāpjas uz citu pleciem, lai tiktu vēl augstāk.

+6
-1
Atbildēt

0

lindukjis 05.11.2012. 11.23

Grūti saprast vai Bērziņš ir pilnīgi stulbs, neizglītots lauku “onka” vai neticami nekaunīgs exkomunistisks postnomenklatūras darbonis. Man nav, joprojām, skaidrs, kālab neviens tautas priekšstāvis saeimā nav ierosinājis izteikt neuzticību šim prezidentam, jo sakrājies jau vesels “vazums” iemeslu, kālab tas būtu bijis darāms: draudēšana TV3 žurnālistiem, nevaldāmā vēlme “spīdēt” ar savām labajām svešvalodu zināšanām starptautiskajā telpā, Gazproma monopola slavināšana utt. Nezin, kam vēl būtu jānotiek, lai šim neveiksmīgajam cilvēkam neļautu turpināt kompromitēt mūsu tautu?

+4
0
Atbildēt

0

lauma48 05.11.2012. 09.17

Es īsti nevaru saprast, vai man just līdzi prezidenta PR komandai vai arī teikt, ka viņi ir pelnījuši katru fekālās rumulēšanās kubikmetru, kas pār viņu galvām nāk. Nu, ja viņu klientam nepietiek kognitīvo zirgspēku mutes valdīšanai, tad vajag tak konsultēt, pamacīt un bārt! Savādāk man ir kauns par šādu par šādu Valsts seju. No vienas puses man žēl ir sabiedrību, kam tas ir jāpiecieš, bet no otras- man galvā iezogas bezkaunīga doma, ka Bērziņš varbūt ir tautas spogulis. Bet tad- ko lai daru es?

Runājot par prezidenta kritiku pētījumiem- manuprāt tā nav nepamatota. Nav nekāds noslēpums, ka pie mums ir milzīgs ēnu ekonomikas īpatsvars, kas var kritiski ietekmēt dažādu finansiālo pētījumu precizitāti. Atcerēsimies to, kko savā laikā teica pētījumi par mūsu milzīgo ekonomisko izaugsmi, kā pamatā, kā izrādās bija spekulācijas ar nekustamajiem īpašumiem. Tas ir skaidrs, ka īpaši laukos mūs sagaida sociālā katastrofa, bet ārzemēs ražoti tīrie procenti var neparādīt pilnu bildi.

+4
-1
Atbildēt

0

grislits 05.11.2012. 08.43

Bērziņam viennozīmīgi būtu labāk būt klusējošam prezidentam, un muti vaļā nevērt :)

+7
0
Atbildēt

0

peteris_urtans 04.11.2012. 23.31

Atbilde uz šo Bērziņa soli nav viennozīmīga. Bet secinājums gan viens – Bērziņš atkal ir ieberzies ar saviem tekstiem, kur nevajag.
paskatoties veikalu rindas un sabiedrības ikdienas gaitas patiešām varētu teikt, ka īsti nevar redzēt krīzi un nabadzību. Un tomēr ir kads bet. Ja kāds saka, kaLatvijā nav vidusslānis, tad es teiktu, ka tā nav gluži ties. Vidusslānis ir un viņš ir gana liels. Problēma tikai tā, ka šim vidusslānim ir jāuztur ne tikai sevi, bet arī sev apkārtējos un šeit es nerunāju nodokļu maksājumus, bet tieši algas sadalījumu ģimenes locekļu starpā, iekļaujot tuvākos radus. Rezultātā pat ja oficiāli cilvēks saņem pietiekami, uz uzturamā cilvēku skaita, tas kļūst nepietiekami. Ko tad dara šie uzturamie? Ļoti bieži patiešām strādā par tuvu kinimālajai algai un būsim godīgi, piehaltūrē, bet tas viss nav pietiekami, lai nodrošinātu sev pietiekamu dzīves līmeni. Plus vēl trakākais ir tas, ka likumdošana ir bezzobaina un absurda, pieļaujot, ka pabalsti un vēl lielāki pabalsti pienākas turīgajiem, kamēr nabagajiem vai nu nekas nepienākas, vai nu ir niecīgs, jo tiek aprēķināts proporcionāli, nevis pēc vajadzības. Attiecīgi atkal uzvārās tie, kuri māk grozīties, kuriem ir sakari un kuri pelna jau tāpat daudz. Un te ir arī visa problēma. Ir jāreformē nodokļi un pabalsti tā, lai tie patiešām palīdzētu cilvēkiem, kad tas ir nepieciešams, nevis radītu pienācības sajūtu. Lūk tāpēc arī Bērziņš var gudri runāt, par to, ka visi citi varētu būt slikti, bet viņam gan milzu pensija pienākas, jo, redz, viņš esot daudz maksājis nodokļos. Bet kur lai tas minimālās algas saņēmējs samaksā? Attiecīgi nekad Bērziņš nesapratis tautu, jo sevi neuztver kā sabiedrības sastāvdaļu, bet tikai kā indivīdu, kuram kaut kas pienākas. Un viņš nav tāds vienīgais. Bet, ja pavērosim dzīvnieku valsti, parasti šādi individuālisti tiek izstumti no bara.

+12
-3
Atbildēt

1

My Paradise, My Rules 04.11.2012. 23.21

Mani tomēr pārsteidz prezidenta piņķerīgā valoda. Ja cilvēks prata tikt pie miljoniem, tad taču viņam galva ir uz pleciem. Bet kāpēc šajā galvā nav mēle, kas spēj raiti kustēties?
Bet par to neticēšanu pat runāt negribas. Tas nu nav prezidenta cienīgs viedoklis. vismaz veids, kādā viņš to pateica, nav tautai pieņemams.

+12
-1
Atbildēt

2

    ——-
    Tauta Latvijā valsts prezidentu neievēl, tikai runas klausās – un sajūsmā aplaudē…..Gudri vīri to 1922.g. Satversmi rakstīja, vēl gudrāki 1990-os pielaboja un uzlaboja. Vēlēšanu likums arī gandrīz perfekts.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    con brio
    “Ja cilvēks prata tikt pie miljoniem, tad taču viņam galva ir uz pleciem.”

    Ipasie apstakli, kas tira izveidoti speciali cekistiem un komunagam deva iespejas berziniem, gorbunoviem, sleseriem, amerikiem un citiem, talantiem neapveltitiem organismiem, tikt pie mantas. Tur pietika tikai ar nekaunibu.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 04.11.2012. 22.54

Kas tur ko ticēt vai neticēt. Lai sēžas mašīnā un apbraukā laukus. Bet ne pa asfaltētajām šosejām ,bet totāli atlijušajiem un sabrukušajiem lauku ceļiem, pa nomalēm. Trīs dienu laikā viss būs skaidrs bez kādiem pētījumiem. Ja nodzīvos laukos nedēļu, noticēs ne tam vien.

+14
0
Atbildēt

0

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 04.11.2012. 23.18

    Visa Latvijas politiskā sistēma, mediji un elite tāds Mits Romnijs.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 04.11.2012. 22.27

Pie varas esošās Latvijas valdības vairāku gadu desmitu garumā ir nodarbojušās ar neatkarības faktisku demontāžu. Nacionālā valūta ir saglabājies kā viens no tiem valstiskajiem elementiem, kurš garantē valstisko identitāti, ļauj atbildēt mums pašiem – Latvijas iedzīvotājiem – par savas monetārās un fiskālās politikas attīstību un izaugsmi. Nav noslēpums, ka eiro projektam nav pievienojušās tādas Eiropas Savienības labklājības valstis kā Lielbritānija, Dānija, Zviedrija. Vai tas nozīmē, ka šīs valstis ir cietušas būtiskus zaudējumus neesot eirozonā? Eiropas teritorijā bez eiro attīstību veiksmīgi turpina arī Norvēģija, Šveice. Savukārt vairāku Dienvideiropas valstu esamība eirozonā tās nav glābušas no masu nemieriem, milzīga bezdarba un ekonomiskās recesijas, kura vēl tikai turpinās.
Redzot cik zems ir sabiedrības atbalsts eiro ieviešana, loģiski liekas, ka tautas nobalsošana šī jautājuma sakarā varētu «atvērt acis» šī projekta virzītājiem. Tādēļ nav brīnums par valdošās šķiras pretestību pret iespējamo referendumu. Vienlaikus jāatzīst, ka šādu tautas nobalsošanu par šo jautājumu pat noorganizēt nebūtu īpaši sarežģīti, ja to apvienotu ar nākamgad paredzētajām pašvaldību vēlēšanām.
Laikā, kad tuvojas valsts svētki, valdošās elites pārstāvjiem būtu jāatsauc atmiņā Satversmes 1.pantā noteiktais, ka Latvija ir neatkarīga demokrātiska republika. Ar atteikšanos no nacionālās valūtas, notiek daļēja atteikšanās no valstiskās neatkarības. Savukārt minētais jau ir saistāms ar prettiesiskām un pretvalstiskām darbībām, jo, kā zināms, par aicinājumiem likvidēt Latvijas valstisko neatkarību draud kriminālatbildība.
Būsim patriotiski! Nacionālās valūtas saglabāšana ir Latvijas nacionālajās interesēs! Skaidrs, ka eiropropaganda turpināsies, turklāt tā vēl tiks finansēta no valsts budžeta. Jāsecina, ka eiro ieviešana ir valdības un Eiropas birokrātu mērķis, kas nav Latvijas iedzīvotāju vairākuma interesēs.
http://www.apollo.lv/zinas/eiropropagandas-neveiklie-soli/538229

+4
-6
Atbildēt

0

Māris Bārzdainis 04.11.2012. 21.52

Tauta taču var ēst kūkas, ja nav maize – vai ne, Andri?

+13
-4
Atbildēt

2

Sandris Maziks 04.11.2012. 21.31

Padumja funkcionara cinismam nav robezu.

+15
-2
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 04.11.2012. 21.12

——-
Prezidents īsti netic nabadzībai Latvijā
==============================================================================
Prezidents, olichgarhi un kampēji joprojām patiesi tic savas organizācijas dotajiem solījumiem?

Būsim ticīgi,-un, lai ‘reņģēdāji’ nesatraucās – vēl 20 gadi jāpamocās, bet pēc tam piepildīsies solītais ( ne bez iemesla tak’ pats Mozus to izraēļu tautu pa tuksnesi 40 gadus pastaigā vadīja-?):

‘ (..) Mēs redzam nākotnes Latviju kā demokrātisku valsti, kurā visiem pilsoņiem neatkarīgi no to nacionālās un sociālās piederības, politiskās un reliģiskās pārliecības, ir nodrošinātas vienādas tiesības. Latvijai ir jābūt humānisma valstij, kurā valda likums, ekonomiska augšupeja un plašas garīgās kultūras attīstības iespējas jebkurai etniskai grupai.’

Latvijas Tautas frontes Domes valde (LTF Domes valde, LTF valde)

http://www.barikadopedija.lv/raksti/470353

+3
-5
Atbildēt

0

dzerkaleliva 04.11.2012. 20.53

Džeks laiž gluži kā no Vienotības un Reformu Partijas spices, jāstājas tik iekšā.
Latvijā nabadzības nav, ir tikai veiksme, varēs stāstīt kopā ar Vilku un Dombrovski, muļķa nabagiem, kuri to nesaprot.

+7
-8
Atbildēt

0

Jānis Bērziņš 04.11.2012. 20.52

Latvijā nabadzība ir milzīga.. variet protams veikt pētījumus, maksāt lielu naudu pētījumu veicējiem, procenti šajā gadījumā nav tik būtiksi, ir tiešām jāmaina nodokļu politika un jāklūst cilvēkiem godīgākiem..

+15
0
Atbildēt

1

    dzerkaleliva > Jānis Bērziņš 04.11.2012. 20.54

    Jātaisa tik pētījumi, kāds atkal varēs uz tiem kļūt bagāts vai vēl bagātāks.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

Ieva Priedenfelde 04.11.2012. 20.34

Es esmu superīgs čalis, pašam priekš visa nepietiek, bet Bērziņa 5000 Ls pensijai sametos.

+14
-1
Atbildēt

0

Anita Priede - Pried 04.11.2012. 20.30

Vairāk kā gadu pasniedzu NVA apmaksātus kursus http://odo.lv/Training/EServices bezdarbniekiem un darba meklētājiem.
Esmu ticies ar >150 kursantiem, vairums no tiem ilgstoši bezdarbnieki. Iztiek nevis no pabalstiem (tie ir beigušies), bet no haltūrām, pašu izaudzētā un ievāktā.
Kad minu dažādus bezmaksas pasākumus, dažs atbild, ka līdz tiem nokļūt izmaksā 80 santīmi dienā. Minimālā alga strādājot lielākā pilsētā, ja nepārceļas dzīvot tuvāk, aiziet transportā.
Latgales mazpilsētā bibliotekārs ir turīgs valsts darbinieks. Citiem, ja ir zeme, iztiek ar lauksaimniecības subsīdijām, bet pārējie pamazām izmirst, pārvācas uz pilsētām vai ārzemēm.

+19
0
Atbildēt

1

    ——-
    Pastāstiet kursantiem arī par savas iestādes darbinieku pozitīvajiem piemēriem ‘nabadzības’ novēršanā:

    ‘Nodarbinātības valsts aģentūras direktores Baibas Paševicas administratīvās nepatikšanas, kas beidzās ar viņas atlaišanu no darba šā gada martā, neaizsāka labklājības ministre Ilze Viņķele. Kā izrādās, šos notikumus ir aizsācis bijušā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja priekšnieka, tagadējā Saeimas deputāta Alekseja Loskutova spiediens uz viņa partijas biedri Viņķeli, kura pamatā savukārt bijušas Loskutova dzīvesbiedres, aģentūras darbinieces Sandras Šimkus sūdzības vīram.’

    Paševicas atlaišana sākusies ar Loskutova spiedienu uz Viņķeli par sievas algu

    http://www.pietiek.com/raksti/pasevicas_atlaisana_sakusies_ar_loskutova_spiedienu_uz_vinkeli_par_sievas_algu

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 04.11.2012. 20.13

…lai atklātu patieso situāciju, tā esot jāpēta un uz dažiem piemēriem nevarot balstīt priekšstatu par kopējo ainu, ka viss ir tik slikti, kā izskatās.

Tas ir vislielākais trūkums Re: Baltica “pētījumam”. Šoreiz piekrītu Bērziņam. Daudz objektīvāk būtu aptaujāt sociālos darbiniekus, kas var pateikt, cik daudzi saņem sociālo palīdzību/pabalstus un cik no tiem, kas saņem, dzīvo patiešām slikti. Slikti izpratnē, ka nav ko ēst un nav kur dzīvot, nevis ka nevar atļauties auto vai ceļojumu uz ārzemēm.

+5
-13
Atbildēt

15

    Signija Aizpuriete > Una Grinberga 04.11.2012. 20.43

    ——–
    Vēl 1998.g. augstākās amatpersonas neticēja ‘valsts nozagšanai’ – korupcijai augstākajos valsts pārvaldes ešolonos. Pēc Pasaules Bankas pētījuma 1999.g. kļuva ‘ticīgi’, vairs neapstrīdēja acīmredzamo, bet sāka cīņu – nodibināja KNAB. Tā arī cīnāmies šobaltdien’, tikai situācija neuzlabojās….

    Dzirdēju LR, ka Dombrovskis ko minēja par kārtējo Pasaules Bankas pētījumu – šoreiz par nabadzību. Nu, ko – gaidīsim informāciju par ‘patieso ainu’, tad sāksim cīņas procesu……. Pagaidām vēl jāturpina projekts ‘Paēdušai Latvijai’:
    Paēdušie/Izsalkušie. Stāsti

    http://www.paedusailatvijai.lv/lv/paedusie-izsalkusie/

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > Una Grinberga 05.11.2012. 00.07

    …Re:Baltica “pētījums” ir manipulatīvs, uz ko norāda arī pētījumā izvēlēto personu atlase – Šlesers, kurš sabiedrībā ieguvis ļoti negatīvu vērtējumu, tiek salīdzināts ar nepārtikušu ģimeni…loģiski, ka ienākumu atšķirība ir milzīga un izsauc sašutuma vētru…rezultāts nemaz citāds nevarēja būt, uz to arī paļāvās “pētījuma” autori…

    …piekrītu Nasing Spešal – katram ir savs vērtību, vajadzību un pārticības mērs….tas ļoti uzskatāmi izpaudās pēdējā “Sastrēgumstundas” raidījumā, kad ārzemēs dzīvojošās ģimenes galva nosauca algas apmēru – 500 latus, lai atgrieztos Latvijā un varētu dzīvot bez rūpēm….šāds paziņojums izraisīja manāmu mulsumu studijā, gan raidījuma vadītājam, gan raidījuma viesiem….varbūt esam piemirsuši tādu nieku, kā – pieticība?….

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    Ligita > Una Grinberga 05.11.2012. 00.39

    Nē, re:baltica publikācija uzskatāmi parādīja, kā tie, kas var ietekmēt procesus (kā savulaik Šlesers) ir sakārtojuši lietas tā, ka pabalstu sistēma vislielāko labumu dod viņiem pašiem. Ļoti labi, ka viņi šo tēmu pacēla, tāpat kā nevienlīdzības tēmu vispār.
    Turpretī, taupības pasākumi visvairāk sita pa nabadzīgo galu.

    Es domāju, ka tieši solidaritātes trūkums visā tai krīzes stāstā ir pats sliktākais. Kāpēc cilvēki brauc projām? Viens ir – vajag nopelnīt iztiku. Bet otrs, un, svarīgāks, ir tas, ka riebjas tā vadošo vienaldzība. Ja tās nebūtu, tad varētu cerēt, ka ar laiku kaut kas uzlabosies. Bet tā ir, un cilvēki brauca un brauc projām.

    +17
    0
    Atbildēt

    0

    Ligita > Una Grinberga 05.11.2012. 00.46

    un vēl, jā, ir svarīga pareiza statistika. Bet šinī gadījumā Bērziņš būtībā pateica nothing special, tikai saviem vārdiem. Jo, pat ja valstī ir viena ģimene, kura spiesta emigrēt, prezidentam būtu par to jāuztraucas.

    +14
    0
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Una Grinberga 05.11.2012. 07.28

    Man jau patīk, ka paēdušie filizofē per tiem, kuri tādi nav :) Bērziņš varētu pats pamēģināt padzīvot ar 200-300-400 latiem uz papīrā, bet pareizi, tas nav domāts viņam, tāpat kā daudziem citiem, kuri ir pelnījuši ko vairāk….bet nu pārējie nečinkstiet un iztieciet, kā arī papriecājieties, ka kaut viens eksplutātors Jums piedāva zemi apmaksātu darbu, pat, ja beigās sanāk piemaksāt !

    –> zanEi, 500 ls ir kāda greznība vai ? Tā ir minimāla summa, lai cerētu jebkād iegūt kādu īpašumu, personīgo transportu(protams 10 vai vairāk gadus lietotu) un mēģināt pieticīgi izaudzināt un izskolot bērnus – tā ir LV dārdzības realitāte ! Bet dažiem, kuriem smadzenēs tauki saskrien tā liekas milzīga nekaunība – reizēm smieklīgi palasīt DD ”sašutumu”, kad tiek piedāvāti kādi cipari no apakšējā gala un neesot lūk, kas strādā, tajā pašā laikā tas pats uzņēmējs aci nepamirkšķinot pacels cenu produkcijai, kad ”pasaules cenas” to ļaus !

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 05.11.2012. 10.45

    @Krix
    Ir starpība starp nabadzība un laba iztikšana. Manuprāt, mēs lietojam vārdu nabadzība nevietā, jo personīgā auto un NĪ trūkums nav nabadzība. Nabadzība ir tad, kad nav ko ēst un nav par ko nomaksāt komunālos maksājumus. Re:Baltica kontekstā Zanes Valdmanes dzīves apstākļi ir nabadzība, jo jālūdz palīdzība draugiem, lai varētu iztikt līdz mēneša beigām, bet Apfelbergiem nav nabadzības, jo viņi paši spēj nodrošināt ar pārtiku un pajumti. Un nabadzība ir tad, kad nav pieejams nekāds darbs nevis tad, kad atbilde ir, ka es par šādu naudu nestrādāšu. Pēdējā grupa ir diezgan izplatīta Latvijā.

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 05.11.2012. 10.49

    @Kaspars
    Es domāju, ka tieši solidaritātes trūkums visā tai krīzes stāstā ir pats sliktākais.

    Darba trūkums ir kādēļ cilvēki brauc projām. Būs darbs – cilvēki mazāk brauks prom.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    Ligita > Una Grinberga 05.11.2012. 11.10

    @Nasing spešal!
    >Darba trūkums ir kādēļ cilvēki brauc projām. Būs darbs – cilvēki mazāk brauks >prom.

    Cilvēki brauc prom tāpēc, ka viņiem nav darba UN viņiem liekas, ka tiem, kas to var mainīt, ir pofig, JO viņi paši domā tikai par savu kabatu.

    Ja cilvēkam nav darba, BET viņam būtu pamats domāt, ka šī valsts un tās vadītāji rūpējas NEVIS par savu kabatu, bet par kopējo labklājību, tad viņam būtu daudz lielāka motivācija palikt un censties izķepuroties tepat uz vietas.

    Zivs pūst no galvas. Ja visi redz, ka “elite” domā tikai par sevi, tad loģiskais secinājums ierindas cilvēkam – arī man ir jādomā tikai par sevi. Patriotisms, kopējs labums – tukši vārdi.

    Neapšaubu, ka cilvēki brauktu prom daudz mazāk, ja visiem būtu darbs. Bet tā nav. Nav jau tik viegli to lejupejošo spirāli pagriezt augšupejošā. Sevišķi, ja katrs domā tikai par savu labumu.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    tuba76 > Una Grinberga 05.11.2012. 11.36

    ZanE, man ir radiņš ar 2 augstskolas diplomiem, kas strādā valsts pārvaldes aparātā un kam ir alga mazdrusciņ zem 500 Ls. Un NĒ – par šādu algu mūsdienu Latvijā nevar ne tikai normāli iztikt ne arī „sildīt ekonomiku”, pērkot preces un pakalpojumus. Protams, ja joprojām dzīvo pie vecākiem –nav sava dzīvokļa, nav savas mašīnas, nav bērnu, tad – jā – var izvilkt savu eksistenci labāk vai sliktāk. Bet to nesauc par normālu dzīvi Eiropas apstākļos, jo normālā dzīvē katram ir jābut savam miteklim un savai iztikai.
    Bet, ja kā mans radiņš esi iegādājies dzīvokli uz kredīta (saprātīga), ieguvis izglītību uz kredīta, tavas izredzes uz ciešamu eksistenci par 500 ls mēnesī jūtami samazinās. 500 ls mēnesī – manuprāt būtu jābūt minimālās algas līmenim.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 05.11.2012. 12.31

    @Vita
    Vēl ilgi nedzīvosim tādā labklājībā, lai pēc augstskolas beigšanas varētu atļauties dzīvokli un auto. Labklājība nāk ar sūru darbu!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > Una Grinberga 05.11.2012. 13.06

    …Vita…viss ir pareizi – un tomēr atbalstu Nasing spešal teikto….katram ir savu vēlmju un vajadzību slieksnis….500 latus algā minēju, jo tāds bija cilvēka, kurš šobrīd strādā ārzemēs, noteiktais algas minimums Latvijā, lai viņa ģimene spētu normāli izdzīvot – tie ir viņa vārdi un viņa vēlmes….

    …vienam pietiks ar teātra apmeklējumu 1x mēnesī, vai pāris mēnešos…otram tas būs nepieciešams katru nedēļu un diskomfortu radīs ierobežotās iespējas atpūsties siltajās zemēs….un “traģēdija” sāksies, ja būs ar vienu mēteli divas sezonas jāstaigā….

    …mēs nevaram nosodīt tos, kuriem prasības ir pieticīgākas, jo katrs esam atšķirīgs….mēs varam vēlēties dzīvot kā Eiropā un saņemt Eiropas algas, bet cik gadu laikā viņi līdz tam nonāca?…mums katram gribas dzīvot labi šodien un tūlīt, bet…šāda vēlme dzīvot pāri savām iespējām treknajos gados, iedzina mūs strupceļā….

    …ir jāpalīdz tiem, kuriem akūti vajadzīga palīdzība, nevis niecīgo finansējumu sadalīt līdzīgi visiem – vajag vai nevajag….spilgts piemērs tam bija 8 latu bērnu pabalsts, neviens vēl nav aizmirsis traci, kad LM nāca ar piedāvājumu to izmaksāt tikai trūcīgajām ģimenēm un tad būtu iespēja pabalstu paaugstināt….sabiedrība reaģēja atbilstoši padomijas laiku domāšanai – vajag visiem, bez izņēmuma!….

    ….bieži vien mūsu nelaimes rodas no nepiepildāmām vēlmēm un nolaižam rokas ar domu – ja nav, tad – lai nav nevienam….

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Una Grinberga 05.11.2012. 13.11

    @NS, Lai padarītu darbu cilvēkam jābūt paēdušam, ar labu veselību, kaut kur jādzīvo un līdz darbam jānokļūst, tās būtu pamatlietas – saskaiti to visu kopā un padomā cik tas viss izmaksā, ja ”darba alga” nesedz pat šīs izmaksas(kas pie mums nav tās zemākās), tad iznāk, ka DŅ vēl piemaksā – dažreiz paklausoties tieši tāds iespaids arī paliek. Pamēģini iekārtu nenodrošināt ar izejvielām un apstākļiem un paskaties cik ilgi tā funkcionēs :). Cilvēks arī nav darba lops, ka ilgi strādās par vēdera tiesu, robežas ir vaļā – nespēj maksāt, strādā pats – izskatās, ka viens otrs DD ir spējīgs eksistēt tikai uz mirkoalgu rēķina…
    Turklāt, ja maksā algas no kurām veģetē viens, tad nav brīnums, ka nedzimst bērni ! Arī personīgais transporta, sevišķi lauku apvidos, praktiski neeksistējošā sab.transporta dēļ nav lukss, bet pārvietošanās līdzeklis !

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > Una Grinberga 05.11.2012. 13.20

    …Kaspar….-“Cilvēki brauc prom tāpēc, ka viņiem nav darba UN viņiem liekas, ka tiem, kas to var mainīt, ir pofig…”
    ————————

    …varu tam piekrist un tomēr arī iebilst – valstij jārada apstākļi, lai uzņēmēji varētu radīt darbavietas…taču – atgriezīsimies nesenā pagātnē – nāk investori ar vēlmi būvēt rūpnīcas, attīstīt ražošanu, nodrošināt darba vietas…un?….mums ir fantastiski aktīvi ļaudis – sākas piketi, protesti, sūdzības, apstrīdēšana – tikai ne manā pagastā, tikai ne manā pilsētā, tikai ne pie manas upes, tikai ne pie manas mājas!….un investors aiziet, tur, kur viņam neliks šķēršļus ne iedzīvotāji ar saviem protestiem, ne valdošie ar mājieniem par iemaksām personiskos kontos…un mēs esam uzvarējuši – pasargājuši savu pagastu, miestu un pilsētu un…. palikuši bez darbavietām un iespējas strādāt….
    ….valsts nevar uzspiest konkrētai pašvaldībai – šeit Jums būs projekts, dzīvojiet un strādājiet….

    …man nav risinājuma, kā mainīt cilvēku domāšanu….

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    efeja60 > Una Grinberga 05.11.2012. 13.30

    Nasing spešal! @Krix
    Ir starpība starp nabadzība un laba iztikšana. Manuprāt, mēs lietojam vārdu nabadzība nevietā, jo personīgā auto un NĪ trūkums nav nabadzība. Nabadzība ir tad, kad nav ko ēst un nav par ko nomaksāt komunālos maksājumus. Re:Baltica kontekstā Zanes Valdmanes dzīves apstākļi ir nabadzība, jo jālūdz palīdzība draugiem, lai varētu iztikt līdz mēneša beigām, bet Apfelbergiem nav nabadzības, jo viņi paši spēj nodrošināt ar pārtiku un pajumti.
    ==========================
    Tā pētījuma galvenā jēga bija nodokļu slogs, nodokļu atlaides un pabalsti Apfelbergiem un Šleseriem. Tad lūk, viss sakārtots par labu Šleseriem. Kāpēc vispār Šleseriem no sociālā budžeta būtu jāsaņem pabalsts? Vai tas ir pabalstu mērķis sociāli apdrošinat miljonāra ģimeni un maksāt par to milzu pabalstus no sociālā budžeta? Bet Viņķele žēlojas, ka sociālajā budžetā nepietiek līdzekļu, tāpēc jāpaceļ pensijas vecums. Nu, vai Viņķele nav sātana kalps? Kā vakar ziņoja Nekā personīga, prezidents Bērziņš savu pensijas uzkrājumu jau pagājušogad ir iztērējis un tagad mēs visi sociālā nodokļa maksātāji, taupot uz saviem bērniem, nodrošinam pensim Bērziņam luksusa pensiju, tajā skaitā arī tie, kas no savām minimālajām algām maksā sociālo nodokli. Tie ir meli, ka maksājot sociālo nodokli, viņi krāj sev pensijas un nodrošinās bezdarba gadījumam, maksājot sociālo nodokli, viņi uztur komunistu Bērziņu.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Ligita > Una Grinberga 05.11.2012. 20.01

    @zanE
    > …varu tam piekrist un tomēr arī iebilst – valstij jārada apstākļi, lai
    > uzņēmēji varētu radīt darbavietas…

    Ir viens fantastiski labs mehānisms, kā radīt jaunas darbavietas. T.i., samazināt nodokļu slogu uz darbaspēku. Tas nozīmē, ka uzņēmēji varēs maksāt darbiniekiem labas algas (kas, savukārt, veicinās naudas apriti mazumtirdzniecībā), nespiežot tās pārāk zemu, un tai pat laikā paliekot konkurētspējīgi. Starp citu, re:baltica reportāžā jau par to arī bija runa.

    Visiem tiem Šlosera projektiem par to, kā te nāks krievu investori un cels te milzu rūpnīcas, neticu. Piegānīs mūsu dabu un neko nesamaksās, bet visa nauda aizies prom. Paši paliksim pie sasistas siles.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam