Libāna. Par stereotipiem un īstu brīvību
120Saistītie raksti
Radars /
23. oktobris
Radars pasaulē
Radars /
9. oktobris
Radars pasaulē
Ārpolitika /
9. oktobris
Pašu nopirkta bumba
Komentāri (120)
Sandris Maziks 26.09.2012. 00.27
zanE ….
Tas ir pamats, lai vainigam atnemtu uzturesanas atlauju, vai vizu un to nekavejosi repatrietu, lai ka ari nesmirdetu SC un ZP.
0
dro 25.09.2012. 17.50
Saeimas apakškomisija iesaka Rafaļski atlaist no darba 43
LETA. 2012. gada 25. septembris 15:19
Saeimas Valstiskās audzināšanas apakškomisijas vairākums otrdien rekomendēja Rīgas 40.vidusskolas skolotāju Vladislavu Rafaļski (PCTVL) atbrīvot no ieņemamā amatam saistībā ar izteikumiem par viņa nelojalitāti Latvijas valstij.
Lēmums tika pieņemts pēc apakškomisijas priekšsēdētāja Raivja Dzintara (VL-TB/LNNK) rosinājuma.
Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) vadītāja Inita Juhņēviča apakškomisijas sēdē norādīja, ka IKVD atzinums par šo gadījumu būs pieejams nedēļas beigās. Pastāvot iespēja, ka arī IKVD atbildīgā komisija rekomendēs skolotāju atlaist no amata.
Saeimas deputātu sašutumu Rafaļskis izpelnījās, radio ēterā paziņojot, ka ir nelojāls Latvijas valstij. “Esmu gatavs godīgi pateikt, ka esmu šai valstij nelojāls. Es šo režīmu vienkārši nicinu. Tas atgrūž arī manus bērnus un rada tiem daudz problēmu,” paudis Rafaļskis. Vēlāk viņš skaidroja, ka savos izteikumos par nelojalitāti esot runājis par valdību, režīmu, nevis valsti, kultūru, tautu vai vēstur
1
andris902 > dro 25.09.2012. 18.40
….”Valsts robežsardze sastādījusi administratīvā pārkāpuma protokolu Krievijas pilsonim, kurš kādā Rīgas vidusskolā bez darba atļaujas strādājis par skolotāju.
Robežsardzes preses pārstāve Kristīne Pētersone aģentūru BNS informēja, ka robežsardze uzzinājusi, ka kādā Rīgas vidusskolā bez darba atļaujas kopš pagājušā gada 1.septembra par profesionālās izglītības skolotāju strādā 1976.gada dzimis Krievijas pilsonis.
Skolotājam sastādīts administratīvā pārkāpuma protokols par strādāšanu, ja nav darba atļaujas. Par šādu pārkāpumu var piemērot naudas sodu no simt līdz piecsimt latiem.
Protokols arī sastādīts skolai kā juridiskai personai. Administratīvo pārkāpumu kodekss par ārzemnieka nodarbināšanas aizlieguma pārkāpšanu juridiskai personai paredz naudas sodu no 500 līdz 2500 latiem.
Par sodu skolai robežsardze lems trešdien, bet skolotājam – ceturtdien. Mācību iestādes nosaukumu robežsardze neatklāj.” /BNS/
…kas notiek Rīgas skolās?….interesantākais, ka to atklāj robežsardze, nevis pašvaldība, kuras pārziņā ir skolas….
0
dro 25.09.2012. 13.27
Mīloša sieviete visu redz rozā krāsā:)
0
Baiba Eglâja 25.09.2012. 12.26
Paldies autorei. Ja tas ir tikai 1 raksts, tad – piliens jūrā. Vajag daudzus, bezgala daudzus. Latvieši taču ir naski uz stereotipiem un vispārinājumiem. Viens no tiem sēž viņos jau gadsmitiem – melnie ir vergi. Lai tie veči iztiek ar sev pieņemamo. Paši vergi. Jaunajiem jāzina dažādi skatījumi.
2
ilmisimo > Baiba Eglâja 25.09.2012. 18.15
…Latvieši taču ir naski uz stereotipiem un vispārinājumiem. Viens no tiem sēž viņos jau gadsmitiem – melnie ir vergi.
________________ Jā.
taisni atcerējos, kā manas vecvecmāmiņas 1ha plašajās Valgundes pļavās simtiem gadu vergoja 170 nēgeri…
Tie tik bija laiki!
0
Sandris Maziks > Baiba Eglâja 26.09.2012. 00.29
gunta_leona
“Viens no tiem sēž viņos jau gadsmitiem – melnie ir vergi.”
ASV un ES vergi ir baltie, melnadaini ir paraziti.
0
ekmanis 25.09.2012. 10.18
Grozi kā gribi, bet visa pamatā ir izglītības līmenis, iemaņas globālajā domāšanā, lietu un notikumu cēloņu un sakarību izprašana. Protams, arī informācijas trūkums pa laikam ieved auzās.
0
janazakovica 24.09.2012. 19.18
sava zeme zemene svesa zeme mellene..skan somu sakamvards…kadreiz pat sapnu zemee ASV bija daudzu simts gadu aizliegums uz jauktajaam laulibaam…nedriksteja preceties baltaa sieviete ar melno virieti…bet nu tas taa rasisms nav paslaik modee…laikam vajadzetu kadus tukstoss breivikus..tad varbut..jo mode atgriezas.
2
Sandris Maziks > janazakovica 24.09.2012. 20.59
KRUSTTEVS
“laikam vajadzetu kadus tukstoss breivikus..tad varbut..jo mode atgriezas.”
Breivikam, kurs iedvesmojas no Putina pastradatam zveribam Kaukaza un kuru krievijas FSB Baltkrievijas teritorija gatavoja teroristiskai darbibai, nekada sakara ar rasismu nebija. Rasists nekad nepaklautu nevainigus bernus, it ipasi savai rasei piederosos, naves briesmam, bet butu izrekinajies ar politikiem, kuri izveidojusi situaciju, ka Norvegija kluvusi par iebraucamo setu visadiem salasnam.
0
janazakovica > janazakovica 24.09.2012. 21.42
breiviks sita pa politiku vajako vietu..berniem un ceru ka trapija tiesi sirdii..
0
ilmisimo 24.09.2012. 17.55
un
autorei par prieku;
http://www.guardian.co.uk/books/2011/jan/15/levant-philip-mansel-review
0
janis17 24.09.2012. 13.33
Bet es biju sēņot un varu teikt, ka baravikas šogad brangas, lapas sākušas skaisti dzeltēt un dažas kļavas Vidzemē jau pavisam sārtas…
Skaisti!
0
Gaisma; Enģelis 24.09.2012. 11.58
IR!
Piedodiet par oftopu, bet vai tiešām ir tik neiespējami noalgot uz ceturtdaļslodzi studentu, kurš iztīrītu komentārus no bota spama un nobloķētu, iespējams, uzlauzto kontu. Firefoksā lapas veras pēc piektā klikšķa, bad gateway errori ir ikdiena utt., utjp.
2
dzintarz > Gaisma; Enģelis 24.09.2012. 16.16
Manuprāt, vārds “iespējams” ir nevietā.
This site has been copromised security wise long ago.
Bet atgriežoties no off-topa uz pie-topu, atzīmēšu, ka reliģija IR mēsls (t.i. inde), novirze, patoloģija vai pareizāk – infekcija – jo bērns nepiedzimst par katoli, luturi, jūdu, muhamedāni vai budistu.
Viņu reizēm izdodas inficēt tumsonīgajai sabiedrības daļai…
Un tālāk tik atliek vērot šīs garīgās slimības gaitu…
Atkarībā no infekcijas paveida (kristietisms, islāms, budisms vai džeinisms) un indivīda organisma pretošanās spējai saslimšanas gaita noris no vieglas līdz ļoti smagām formām, kas raksturojas ar izteiktu slimnieku agresivitāti un prāta aptumšošanos.
0
ilmisimo > Gaisma; Enģelis 24.09.2012. 17.26
…ar izteiktu slimnieku agresivitāti ..
____________________
Vilkiem tā nav slimība.Agresivitāte vilkiem ir dabisks stāvoklis.
0
Ieva 24.09.2012. 11.52
Akceptējot svešu kultūru, lai cik tā jauka nebūtu, Jūs neizbēgami zaudējat savējo. Kosmopolītisms mums patīk tika tik tālu, cik nesakar mūs pašus. Aizbraucot svešā zemē, ir patīkami, ja atrod valodu, kurā sarunāties, bet cik patīkami ir tas, ka mūsu tautu meitas arvien biežāk iziet par sievu musulmaņiem?
Kultūras nesummējas, lai kā demokrāti apgalvotu pretējo. Lindai Mūrniecei kļūstot arābiskākai, viņa kļūst mazāk latviska. Tā ir cena, ko jāmaksā par personīgo laimi.
Amerikas latvieši, piemēram, ir vairāk amerikāņi nekā latvieši, jo amerikāņu kultūra latviskumu ir gandrīz izspiedusi.
4
Ieva > Ieva 24.09.2012. 13.16
es jau nesaku, ka tas ir slikti. Latvija, starp citu, daudziem ir pievilcīga tieši ar savu kosmopolītismu, ar to, ka te runā daudzās valodās, ka nav sveša citu tautu kultūra, ka te nav rasu naida vai neiecietība pret citām kultūrām…
Ar savu kosmopolītismu mēs tikai vinnējam.
Tēze ir cita – koks nevar augt divās vietās vienlaicīgi. To var tikai pārstādīt. Kultūras nesummējas. Tā ir kā glāze ar ūdeni, kurā jūs varat ieliet tikai tik, cik varat. Pārejais izlīst, pazūd, jo jauns nāk vietā.
Un protams, ka citiem ir daudz kas labāks, kas nav mums- tā pati muzika, vai izglītība. Atvērtība diemžēl nozīmē individualitātes zaudēšanu. Nu jau lielveikala plaukti citā valstī šķiet tik pazīstami, jo uz tiem ir tas pašas preces.. Tā ir maksa par globalizāciju. Vienkārši tā ir.
Nu jau arī kāzās kaisa rīsu graudus uz galvas no baznīcas iznākušajiem pāriem. Latviska tradīcija? Nav. Bet vai slikta? Nebūt nē…
0
buchamona > Ieva 24.09.2012. 13.19
nulle. Tad, kad Tu izbrauc no Rīgas, apstājies ceļa malā un lūkojies ainavā – arī tas, ko Tu redzi ir daļa no latviešu kultūras, nevis tikai tās latviešu muzikas grupas, kuras Tu pazīsti, bet es, droši vien ne, un otrādi :).
0
Ieva > Ieva 24.09.2012. 13.25
Protams, bet Francijā jau ceļ minaretus. Un tā kļūst daļa no Francijas ainavas. Un Neste Oil, kas nu jau ir daļa arī no Latvijas
0
ilmisimo > Ieva 24.09.2012. 14.36
… es no visas pasaules kultūras ņemu to kas man patīk. ..
________________
Vai tad ir kāds,kas neņem- to ka viņam patīk?
0
Kristine Apse-Krumin 24.09.2012. 11.06
Libānas ir vismaz 3 – un Beirūtā tas īpaši labi redzams. Visi libāņi ir ārkārtīgi lepni un viesmīlīgi, bet ja jūsu draugi ir kristieši kā pēc stāsta noprotu viņi it īpaši leposies ar to cik liela brīvība un tolerance tur valda. Bet vēl ir Šītu un Sunītu Libāna, no tiem dzirdēsiet citu stāstu. Hezbolla vēljoprojām ir koalīcijā un viņu vērtību sistēma galīgi neatbilst jūsu stāstam (tāpat kā arī viņu finansētājiem…) Ja nebūtu libānā vēlēšanās kvota 50-50 vietu sadalījumam starp kristiešiem un musulmaņiem jautājums cik ilgi to līdzsvaru viņi varētu noturēt, jo demogrāfijas tendences nav labvēlīgas kristiešiem
1
dro > Kristine Apse-Krumin 25.09.2012. 13.15
APlamse. Pievienojos:)
0
janazakovica 24.09.2012. 11.04
rakstija rakstija kamer iznaca reklamas buklets…kritiska vertejuma truka bet taa jau nekas..
0
mariterage 24.09.2012. 10.53
Libānas pilsoņu karā (starp reliģiskajām kopienām) 1975-90 gāja bojā 120.000 cilvēku, ir saprotams ka tagad libānieši apzinās ka jebkurš agresīvas neiecietības akts var novest pie lielas asinsizliešanas (visām kopienām ir liels šaujamieroču daudzums) un līdz pēdējai iespējai savaldās izrādīt savas jūtas vienam par otru, bet kā rāda nesenie notikumi Libānas otrajā lielākajā pilsētā Tripolē (nejaukt ar tāda pat nosaukuma Lībijas pilsētu) kad tur izcēlās asiņainas sadursmes (ar mirušajiem un nodedzinātām ēkām) starp alavītiem un sunnītiem (nesaskaņas dēļ Sīrijas pilsoņu kara kur (vairumā gadījumu, ir arī izņēmumi) šīs pašas reliģiskās kopienas ir ierakumu dažādās pusēs šī piespiedu tolerances iecietība ir gana tuvu sabrukumam.
85
buchamona > mariterage 24.09.2012. 11.53
nulle.Visa Eiropas filozofija, kultūra ir ielikta, balstoties uz kristietības pamatiem, vai iespaidojoties no tiem. Gandrīz nevienu klasiķa darbu literatūrā nevar līdz galam saprast, ja neesi guvis kaut vispārēju priekšstatu par – vismaz Jauno derību. Viss tas ir mēsls, kā izrādās :) Tādēļ jau Tev latviešu kultūra arī šķiet par seklu, jo Tu tai vnk netiec klāt :) Bet nu, droši vien Tev paliek labi ik reizes, kad uzraksti savu kareivīgo lozungu, tad jau raksti vien :)
0
mariterage > mariterage 24.09.2012. 12.02
>rinķī apkārt
Līdz šim bija pieņemts uzskatīt (vai kaut kas pēkšņi mainījies?) ka Eiropas filizofijas un kultūras pamatā ir senā Grieķija (kura tad nebija kristīga).
Bet latviešu kultūra neapšaubāmi veidojās pirms kristiešu iebrukuma mūsu zemē.
0
buchamona > mariterage 24.09.2012. 12.11
Tautas kultūra – tas ir nepārtraukts apziņas ceļš no kura nevar izraut ārā kādu gabalu un pateikt, ka tas ir tas īstais, bet pārējais nekam neder. :) Paziņot, ka Eiropas kultūra un filozofija balstās tikai uz senās Grieķijas domātājiem, vai teikām… :) Un,kas notika Eiropā turpmākos gandrīz 2000 gadus? :)
0
mary75 > mariterage 24.09.2012. 12.24
Kristīgā reliģija izgāja lielu ceļu, bija gan inkvizīcija, gan arī katoļu baznīcas loma poļu cīņā pret autoritāro režīmu un kristīgo vērtību ieviešana Eiropas kultūrā, es nu gan neapgalvotu, ka jebkura reliģija ir mēsls.
Arī islama reliģija nav viendabīga, ir jau ari tādas valstis kā Turcija, Bosnija, Tatarstāna, utt., kur tā ir tīri miermīlīga, cita lieta, ka islams nav tikai religija, bet, dzīvesveids, tiesu sistēma, valsts iekārta, utt.
Viņi jau tur dalās sunītos, šiītos, solofītos, sufītos, utt., un cits citu neieredz vairāk, kā kristiešus.
UN ir arī lielas aizdomas, ka tās “sliktās lietas” nedara patiešām religiozi cilvēki, bet gan pseidoreligiozi, kam religija ir tikai kā veids pievienoties kam lielam un nozīmīgam, un justies daudz stiprākam, arī realizējot savu agresiju.
Nesen kā fanātiķi Kaukāzā nogalināja vienu islama autoritāti, un viņš pats bija atteicies no apsardzes, motivēdams to tā – “ja kāds mani grib nogalināt, labāk, lai viņš nogalina mani, nekā es viņu, jo es negribu, lai uz manām rokām būtu asinis”.
Tas bija īstais ticīgais, un tā ir īstā reliģija.
0
mary75 > mariterage 24.09.2012. 13.15
Nu labi, ja nebūti tie krustneši, kas mums te būtu – dievturība, vai, vai kas līdzīgs?
Domā, Latvija varētu iet kādu savu ceļu, atšķirīgu no visas pasaules, un tas noteikti būtu labāks par kristietību?
0
mariterage > mariterage 24.09.2012. 13.18
>rinķī apkārt
Paziņot, ka Eiropas kultūra un filozofija balstās tikai uz senās Grieķijas domātājiem, vai teikām… :) Un,kas notika Eiropā turpmākos gandrīz 2000 gadus? :)
===========================================================================
Protams bija arī senā Roma (pirms kristiešu), bija ilgi absolūta sabrukuma un garīgas tumsas gadsimti (no mūsu ēras sākuma līdz renesansei). Līdz pat 20.gadsimtam visa garīgā un zinātnes attīstība notika pretēji baznīcas (un kristīgās ticības) gribai, nevis tās ietekmē, mūsdienās par laimi baznīca ir vairs tikai seno laiku relikts, nevis Eiropas attīstību reāli bremzējošs spēks.
Tautas kultūra – tas ir nepārtraukts apziņas ceļš no kura nevar izraut ārā kādu gabalu un pateikt, ka tas ir tas īstais, bet pārējais nekam neder. :)
============================================================================
Šo laikam “riņķī apkārt” attiecina uz latviešiem – protams latviešu kultūra 700 gadus ietekmējās no vācu kultūras (vācu tautas, ne baznīckungu), vēl arī 50 padomju gadi (nez kādu pozitīvo pienesumu šeit atradīs “riņķī apkārt”?).
0
mariam > mariterage 24.09.2012. 13.33
> Vilmāram, nullei
Dikti pliekanas mītu atraugas – par Eiropu, Grieķiju, kristiteību, par “tumšajiem viduslaikiem”, “kristiešu iebrukumu” un “senlatviešu kultūru”.. Uzdainojiet vēl – par septiņsimt verdzības gadiem, sentēvu birzīm, krīviem utml.
0
mariterage > mariterage 24.09.2012. 14.00
>žoržs
Dikti pliekanas mītu atraugas – par “kristiešu iebrukumu” un “senlatviešu kultūru”
============================================================================
Kā tad lai pāvesta svētītu krusta karu (svēto karu) pret baltu un igauņu zemēm vēl nosauc, vai par skautu pārgājienu ar kreļļu dalīšanu bezkultūras mežoņiem kas dzīvo kokos un ēd sēnes?
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 14.01
Līdz šim bija pieņemts uzskatīt (vai kaut kas pēkšņi mainījies?) ka Eiropas filizofijas un kultūras pamatā ir senā Grieķija (kura tad nebija kristīga)
_____________________________
Pastāsti sīkāk!
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 14.16
Vilmārs7777
===========================================================================
Protams bija arī senā Roma (pirms kristiešu), bija ilgi absolūta sabrukuma un garīgas tumsas gadsimti (no mūsu ēras sākuma līdz renesansei)
T.i. Galēns, Ptolemajs , Ovīdijs. Marks Aurēlijs- tie jau ir-absolūta sabrukuma un garīgas tumsas gadsimti (no mūsu ēras sākuma…..)?
….ehhhh…:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Ages_%28historiography%29
ehhhh
0
mariam > mariterage 24.09.2012. 14.36
> Vilmāram
Nu, bija kolonizācija, krusta kari, jaunu tirgu apgūšana utml., bet reizē – šajos procesos radās latvieši un Livonija, kas bija arī latviešu valsts, no kuras, var teikt, izveidojusies savā ziņā arī mūsdienu Latvija un Igaunija. Un kristietībai tajā bija visnotaļ liela nozīme. Muļķīgi ir tā pārspīlēt par to latviešu kultūras rašanos pirms kristietības (kad nemaz pašu latviešu nebija) un ignorēt to, kas noticis vēlāk un iespaidojis latviešu mentalitāti, kultūru, ainavu daudz lielākā mērā.
Un saukāt viduslaikus par tumsas un sabrukuma gadsimtiem – tas jau šodien gan vairs nav ne stilīgi, ne gaumīgi.
0
mariterage > mariterage 24.09.2012. 14.45
>lama T.i. Galēns, Ptolemajs , Ovīdijs. Marks Aurēlijs- tie jau ir-absolūta sabrukuma un garīgas tumsas gadsimti ============================================================================ Ovīdijs – dzīvoja 43.g.p.m.ē.-17.gs.m.ē. (kāda uz viņu kristietības ietekme?)
Marks Aurēlijs – stoicisma filozofs – naidīgās attiecībās ar kristiešiem
Galēns – grieķiski rakstošs ārsts kas apkopoja senās Grieķijas medicīnas zinības
Ptolemajs – autors dogmai par zemi kā visuma centru (šo gan kristieši var saukt par savējo)
P.S. Par tumsas laiku no mūsu ēras sākuma – tiešām jāprecizē ka pirmajos mūsu ēras gadsimtos kristietība vēl bija tikai viena no daudzajām sektām Romas impērijā un par īstajiem tumsas laiku sākumiem saucams laiks kad kristietība Romas impērijā tika pasludināta par oficiālo reliģiju.
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 14.49
…protams latviešu kultūra 700 gadus ietekmējās no vācu kultūras (vācu tautas, ne baznīckungu),), vēl arī 50 padomju gadi (nez kādu pozitīvo pienesumu šeit atradīs “riņķī apkārt”?
_____________________________
(vācu tautas, ne baznīckungu)- ak, un kas tā bija par “vācu tautu”,.kas brauca šurp nest nebaznīckungu kultūru?
Andreja Johansona grāmata pavisam nesen iznākuse- varbūt iemetīs aci?
—-
..vēl arī kādu pozitīvo pienesumu šeit atradīs “riņķī apkārt”?../ nezinu kādu pozitīvo pienesumu šeit atradīs “riņķī apkārt”- toties;
izdvuems IR- ir tāds kāds ir- jo 50 padomju gadi.
0
mariterage > mariterage 24.09.2012. 15.01
>žoržs
Nu, bija kolonizācija, krusta kari, bet reizē – šajos procesos izveidojās latvieši un Livonija, kas bija arī latviešu valsts
===========================================================================
Varbūt PSRS arī nosauksim par būtībā latviešu valsti?
Livonijā valsts valoda bija vācu, un ja jau šis valstiskais veidojums izveidoja latviešus, tad kāpēc mūsu tautas robežas nesniedzas līdz Tallinai, kā Livonijas robežas?
Muļķīgi ir tā pārspīlēt par to latviešu kultūras rašanos pirms kristietības (kad nemaz pašu latviešu nebija)
===========================================================================
Necik daudz gadsimtu atpakaļ nebija arī franču nācijas – tās daļas bija tikpat atšķirīgas kā Latvijā Latgale un Kurzeme.
Vienotas nācijas veidojas valstu centralizācijas ceļā, ja nebūtu krustnešu tad dažu gadsimtu laikā atrastos kāds senlatviešu valsts vadonis kurš pakļautu pārējās etnolingvistiski radniecīgās zemes un izveidotu vienotu latviešu valsti (tā tas ir noticis visu nāciju dzīvē).
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 15.02
Jūs rakstījāt:..” absolūta sabrukuma un garīgas tumsas gadsimti (no mūsu ēras sākuma līdz renesansei)” t.i. norakstījāt uz absolūta sabrukumu un garīgu tumsau gadsimti Romas impērijas ziedu laikus-laiku,kad (piemēram) veidojās romanizētā Gallija bez kuras jau nebūtu arī vēlākā Eirpas civilizācijas centra=Francijas….un tāda garā…
——
Kā arī- renesanse nu nekādi nebūtu iespējama, ja nebūttu attīstības un ” tumšo viduslaiku” visnotaļ “‘tumsonīgo sasniegumu”- lai nāktu Leonardo , ieprieķš bij jābūt Fra Andželiko- un tā joprojām…
Ja Akvīnas Toms nebūtu inkorporējis sava laika kultūrā Aristoteļa mācību…
Un ja angļu bruņinieki viduslaikos necīnītos ar karaļiem par savām brīvībām- kur mēs ņemtu parlamentāro demokrātiju?
P.S:Galēns (grieķu: Γαληνός, Galēnos, latīņu: Galenus, dzimis 129. gada septembrī, miris 199./217. gadā) – t.i. Vilmāram šo Romas laikmeta helēnisma censonā darbosānos labpatīs norakstīt uz-
” absolūta sabrukuma un garīgas tumsas gadsimti (no mūsu ēras sākuma līdz renesansei.”.
0
gliters > mariterage 24.09.2012. 15.03
Ja nebūtu ienākuši krustneši, visticamāk mēs nonāktu pareizticības apritē – tas noteikti nebūtu labāk. Bet citādi – cik daudz unikālu civilizāciju ir nokāvuši visādi krustneši u.c. “gaismas”, “kultūras”, “ticības” utt. nesēji ar koloniālajām ambīcijām – pat domāt negribas.
0
Sandris Maziks > mariterage 24.09.2012. 15.23
nulle
“Kārtējais pierādījums ka reliģija ir mēsls.”
Pravoslavnutijie fanatiki nogalina, bet vel vairak nogalinato ir krievu atejistu konta.
0
mariam > mariterage 24.09.2012. 15.42
> Vilmāram
Valsts valoda – tā jau jaunāka lieta. Livonijā dokumentus sākumā rakstīja latīņu valodā, tāpat kā citur Eiropā. Savukārt Hanzas valoda bija drīzāk lejasvācu, kas nav tas pats, kas šodienas vācu, drīzāk tuvāka nederlandiešu valodai. Bet ne jau tam nozīme, – Lietuvas valstī tā galvenā valoda bija, piemēram, senukraiņu-senbaltkrievu.
Livonijas robežas diezgan precīzi sakrīt ar šodienas Igaunijas un Latvijas robežām. Kultūra tajā, protams, bija ļoti vāciska, eiropeiska, kristietiska, – var teikt, ka vācbalti taču ir arī uzkonstruējuši latviešus, bet no otras puses – tā mijiedarbība jau bija sasvstarpēja. Taču tolaik nudien šim etniskajām un nacionālajām kategorijām tāda svara nebija, nacionālisms ir stipri vēlāku laiku parādība, tāpat arī mīti par mūžseno naidu, septiņsimt verdzības gadiem un latviešiem – bāriņu tautu.
Spriest par to, kā būtu, ja nebūtu te vāciešu – no tādas spriedelēšanas nudien nav lielas jēgas, var tik droši teikt, ka šādas Latvijas nebūtu. Kaut kāda daļa šodienas Latvijas var būt būtu lietuviskāka, cita – krieviskāka. Bet jebkurā gadījumā – arī tad, ja kāds ar lielāku vai mazāku varmācību būtu apvienojis vai pievienojis, – būtu vairākas iespējas, kādus mītus radīt un uzturēt – vai par to, ka kāds ļaunais ir apspiedis, pakļāvis, paverdzinājis, okupējis vai varbūt taisni otrādi – ka tavi priekšteči bijuši kādas varenas un plaukstošas valsts daļa. Kas nu kuram tuvāks.
0
mariterage > mariterage 24.09.2012. 15.43
>articulus100.
Tas ka boļševiki bija ateisti nenozīmē ka lielākā daļa ateistu uz viņiem neraugās ar mazāku riebumu kā uz Vatikānu.
Tāpēc lūdzu vārdu boļševiki turpmāk neaizstāj ar ateisti.
0
mariterage > mariterage 24.09.2012. 16.13
>žoržs
Par robežām – protams gadsimtos pēc Livonijas izveidošanas pieaugot Krievijas spēkam un spiedienam uz rietumiem visas zemes uz austrumiem no tās tika pārkrievotas un izveidoja dabisku Latvijas un Igaunijas robežu (ko gan Latvijas (un sabiedroto poļu) spēks 1920. gada miera līgumā izmainīja par labu Latvijai (Abrenes jeb Pietālavas (Pitalovas) apgabals.
Attiecībā par tautībām un mijiedarbību tais laikos – tiešām tautībai tad nebija nozīmes – visu izšķīra kādai karaļvalstij (valdošajai dzimtai) zeme piederēja un ar ko tā bija sabiedrotā attiecīgā brīdī. Vienīgi Livonijas vadošajā elitē latvieši un igauņi nekādi nevarēja nokļūt nekļūstot par vāciešiem, tāpat nav dzirdēts ka dzimtļaužu vidū būtu nokļuvis kāds vācietis. Pārējā tā laika eiropā lai kļūtu par karali bija nepiciešamas tikai dižciltīgas asinis, par tautību tiešām neviens nediskutēja. Savukārt senlatviešu dižcilši pie aristokrātiem netika pieskaitīti, tik vien kuršu ķoniņi iegūva kā brīvzemnieka statusu. Tāpēc var teikt ka Livonija nebija tipiska tā laika eiropas valsts, bet gan krustnešu (kristiešu) kolonija.
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 16.41
Ja nebūtu ienākuši krustneši, visticamāk mēs nonāktu pareizticības apritē -…
_______________ Kas zina- varbūt Lietuvas lievalstī.
Kā būtu ja nebūtu tā kā ir.
Ta gan cita lieta- interesants Vilmāra 777 mēginājums amputēt iz Eiropas vēstures kādus 1000 gadus…
Var jau izraut no stāsta daudzas nodaļas. Stāsts no kļūst tikai grūtāk saprotams..
— ļidzīgi kā senatvieši un senigauņi Livonjā jau piedzīvoja senangļi(anglosakši pēc normaņu iebrukuma. Tur apmēram 300 gados izveidojās jauna tauta un jauna valoda.
Livonijā- izveidojās igauņu un latviešu tautas- un baltvāci jau ar noformējās par tādu interesantu subetnosu…
Ja nebūtu Livonijas mēs būtu tik ļoti citi, ka tie būtu pavisam citi “‘mēs”.
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 16.48
Es nezinu kāda bija rakstība, nezinu kā skanēja vietējā valoda, kas bija ievērojamas personas šeit pirms 2000 gadiem utt… utt…
________________________ Valodas bij baltu un Baltijas somu..
Vispār skat, jauno , biezo un dārgo A.Radiņa grāmatu.
-pirms 2000 gadiem Cēzars iekaroja Galliju un līdz ar to mēs zinām tā laika ievērojamos gallus un šo to no gallu valodas.
Kaledonijas pikti palika brīvi un neiekaroti- par viņiem mēs zinām dikti maz.
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 17.01
Tāpēc var teikt ka Livonija nebija tipiska tā laika eiropas valsts, bet gan krustnešu (kristiešu) kolonija
_________________ Ja sakām, ka normaņu iekarotā Anglija bija normaņu kolonija(vismaz no 11 lidz 14. gadsimtam)- tad var.
Tā vienkāršoti
– normaņi sanaidojās ar savu mātes zemi(Franciju) – tas sekmēja angļu modernās tautas un valodas izveidošanos.
Livonijas vāci bij saistīti ar mātes zemi draudzīgām saitēm- un jauna livoniešu tauta neradās.
—lai gan-sākotnēji normaņu jūgs Anglijā vienāršajai tautai bija daudz smagāks nekā Livonijā un iedzimtā anglosakšu aristokrātija iznīcināta daudz plašākos apjomos nekā vietējie dižcilši Livonijā.
Lietuvas aristokrāti pārpoļojās paši – tā sanāca “advancētāk”. Sakāva krustnešus, paši nokrisitījās un ………pārpoļojās.
0
mariam > mariterage 24.09.2012. 17.05
>Vilmāram
Savukārt senlatviešu dižcilši pie aristokrātiem netika pieskaitīti, tik vien kuršu ķoniņi ieguva kā brīvzemnieka statusu.
====
Livonijā, protams, bija feodāla sistēma, taču dzimtbūšana izveidojās tikai 15. gs beigās – 16. gadsimtā, taču tai nebija pakļauti visi zemnieki, tikai saimnieki un vecākie dēli, pārējie bija brīvi. Livonijas zemniekiem bija tiesības nēsāt ieročus – tas arī daudz izsaka. Dzimtbūšanas slogs palielinājās jau pēc sabrukuma, poļu laikos, bet jo īpaši zemnieku stāvoklis pasliktinājās (t.s. klaušu laiki) pēc Ziemeļu kara 18. gs. – tātad krievu laikos. Tie ir laiki, ko vēlāk aprakstīja Merķelis, bet to nekādi nevar attiecināt uz viduslaiku Livoniju. Latviešu – vācbaltu pretnostatījums – tas jau arī radās tikai pēc tam, un lielā mērā krievu varas interesēs, tais skaitā arī mīts par 700 verdzības gadiem.
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 17.24
Kāpēc tik ļoti nīst vienas okupācijas simbolus (uzvaras piemineklis), bet tajā pat laikā aizstāv citas okupācijas simbolus (baznīcas)?
____________________
Kāpēc angļi nenīst normaņu laika simbolus?
Kāpēc īri nenīst katoļu baznīcu(lai arī tā nomākuse seno īrijas seno baznīcu(senā Rietumu kristietība) , bet 45. gadus pēc neatkarības Nelsona kolonnu?:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nelson%27s_Pillar
0
mariterage > mariterage 24.09.2012. 17.52
>lama
Kāpēc īri nenīst katoļu baznīcu, bet 45. gadus pēc neatkarības Nelsona kolonnu?
===========================================================================
Īri nenīst katoļu baznīcu jo uztver to kā antagonisti anglikāņu baznīcai kas pārstāv angļus.
Un par Nelsona kolonnu taču rakstīts norādītajā saitā (vai to dodot pats neizlasīji) ka īru nacionālisti to uzspridzināja.
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 17.53
Tiešām interesanti kāpēc tāds lama kas tik ļoti nīst padomju okupantus aizstāv krustnešu okupantus…
Jo kaut kādu (ne)kultūru taču šeit atnesa abi – un abi ietekmēja to kāda Latvija ir pašlaik.
__________________
Nu pret kategoriju”‘nīst” lamām būs zināmi iebildumi…
— kādu (ne)kultūru taču šeit atnesa abi—
redzi- padomju cilvēks nepaguva izveidoties
latviešu , igauņu, leišu vidē…
lai gan – aizmetņi IR- un tie pat zaļo..
0
ilmisimo > mariterage 24.09.2012. 18.47
Nelsona kolonnu taču rakstīts norādītajā saitā (vai to dodot pats neizlasīji) ka īru nacionālisti to uzspridzināja.
_________________________
Tieši tā- uzpridzināja kolonnu, nevis kādu(pat ne anglikānu vai citu protestantu) baznīcu.
Tieši tā.
0
dro > mariterage 24.09.2012. 19.29
žoržs.Visu cieņu! Žēl, ka mums tik atšķirīgi uzskati par mūsu dienām:)
0
mariterage > mariterage 24.09.2012. 20.31
>žoržs
Livonijā, protams, bija feodāla sistēma, taču dzimtbūšana izveidojās tikai 15. gs beigās – 16. gadsimtā, taču tai nebija pakļauti visi zemnieki, tikai saimnieki un vecākie dēli, pārējie bija brīvi. Livonijas zemniekiem bija tiesības nēsāt ieročus – tas arī daudz izsaka. Dzimtbūšanas slogs palielinājās jau pēc sabrukuma…
===========================================================================
Protams latviešu tiesības uz zemi, ieroču nēsēšanu utt… ar varu un viltu tika samazinātas pamazām, vairāku gadsimtu garumā,un ļaunākais posms iestājās kad formāli valdīja citi (Polija,Krievija), bet jāņem vērā ka visu šo laiku galvenie zemju saimnieki-muižnieki bija tie paši vāciski runājošie krustnešu pēcteči (gan zināmā mērā atšķaidīti ar poļu un krievu muižniekiem), no kuriem valdošā valsts prasīja tikai uzticību valdošajam kronim un nodokļu nomaksu, vietējo iedzīvotāju dzīves pārraudzīšanu atstājot šo muižkungu varā. Tieši vietējie muižkungi bloķēja Zviedrijas karaļa mēģinājumus uzlabot Baltijas zemnieku stāvokli.
0
Sandris Maziks > mariterage 24.09.2012. 20.49
Vilmārs7777
“Tāpēc lūdzu vārdu boļševiki turpmāk neaizstāj ar ateisti.”
Es neaizstaju bolseviki ar ateisti, es mineju “krievu atejisti”.
0
Sandris Maziks > mariterage 24.09.2012. 21.18
nulle
“Kāpēc tik ļoti nīst vienas okupācijas simbolus (uzvaras piemineklis), bet tajā pat laikā aizstāv citas okupācijas simbolus (baznīcas)?”
Krievu baznica ir tads pat okupacijas simbols ka Kauna stabs Karatavu laukuma un kuras varda ir pastradats ne mazums drausmigu zveribu.
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 09.19
Lai nu kā tur būtu, pozitīvās lomas piedēvēšana krustnešiem ir tāda pati Stokholmas sindroma izpausme, kā padomju okupācijas slavināšana. Protams, ņemot vērā vispārējās tendences Eiropā, baltu ciltīm praktiski nebija izredžu nosargāt savu neatkarību, bet tas jau nenozīmē, ka jāizjūt pateicība pret tiem, kuri ievazāja šeit kristietību ar “uguni un zobenu” un kolonizēja šo zemi, ar katru gadsimtu aizvien vairāk pastumjot malā un paverdzinot pamatiedzīvotājus.
0
Sandris Maziks > mariterage 25.09.2012. 09.31
zirnekliene Šeloba
Krustnesus pielidzinat Seremetjeva karapulkiem ir tas pats, kas salidzinat Hitlera nodarijumu ar Stalina.
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 10.34
Protams, krievu koloniālisms ir visļaunākais koloniālisms un ja krustnešu vietā ierastos Šeremetjeva karapulki, tad latvieši kā nācija neizveidotos vispār – tas netiktu pieļauts. Taču jebkurā gadījumā runa ir par “mazākā ļaunuma” scenāriju, nevis krustnešu pozitīvo ietekmi, kādu te žoržs ar domubiedriem mēģina saskatīt.
0
dro > mariterage 25.09.2012. 10.42
zirnekliene Šeloba. Livonija manuprāt nebija kolonija. ja Latvijas tagadējo teritoriju apdzīvojošās ciltis būtu labrātīgi pieņēmušas kristietību, vēsture iespējams būtu bijusi cita. Ne vienmēr koloniālisms atnes tikai postu.
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 10.53
Tomēr sliecos domāt, ka visām 3 “Ābrama reliģijām” (jūdaismam, kristietībai un islamam) pasaules vēsturē bijusi drīzāk negatīva, nekā pozitīva loma.
Mēs nevaram zināt kā būtu, ja baltu ciltīm (un ne tikai) būtu bijusi iespēja attīstīt savu potenciālu netraucēti.
Koloniālisma “ne vienmēr negatīvo” ietekmi varam visā krāšņumā šobrīd redzēt Āfrikā, t.sk. tās ziemeļos, kur arābu valstīm nāksies savā attīstībā noiet to ceļu, ko Eiropa caur asinīm un ciešanām ir gājusi kopš 17.g.s., t.i. no brīža, kad Tunisijai, Alžīrai un Ēģiptei iespēja mācīties no pašu pieredzes tika atņemta. Diemžēl peripētijas postkoloniālajās valstīs rada problēmas t.sk. pārējai pasaulei.
0
dro > mariterage 25.09.2012. 10.57
Tomēr sliecos domāt, ka visām 3 “Ābrama reliģijām” (jūdaismam, kristietībai un islamam) pasaules vēsturē bijusi drīzāk negatīva, nekā pozitīva loma.
__________________
Par visu var spriest salīdzinot. Ja Dieva nav, ir atļauts viss – pirmām kārtām var atbrīvoties no himēras – sirdsapziņas. Neaģitēju – pašam trūkst reliģiskās pārliecības:)
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 11.03
Cik saprotu, Dievam tu netici un vai tāpēc pats personiski jūties brīvs no sidsapziņas? Ja nejūties, tad kāpēc tiražē šo štampu, kas vismaz tavā gadījumā neatbilst realitātei?
Un kāpēc gan Dieva jēdziens būtu obligāti jāsaista ar “3 Ābrama reliģijām”?
0
dro > mariterage 25.09.2012. 11.09
zirnekliene Šeloba. Es tomēr sliecos domāt, ka pastāv augstāka vara, ar kuru var kontakēties caur izvēlēto reliģiju. Vai tad ir kāds, kurš neuzskata, ka minētās teliģijas tomēr ir solis civilācijas attīstības vrzienā? Negribu neko kategoriski apgalvot par tēmu, kurā man nav ne zināšanu, ne īstu orientieru.
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 11.20
Augstāko varu esamībai es arī ticu, bet iespējai ar tām kontaktēties (t.i. abpusējam “dialogam” savstarpēji saprotamā kodu sistēmā) drīzāk nē, nekā jā…
Nezinu, vai šīs 3 reliģijas bija “solis tūvāk civilizācijai”, drīzāk viens no iespējamajiem civilizācijas attīstības ceļiem.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 12.30
Lai nu kā tur būtu, pozitīvās lomas piedēvēšana krustnešiem ir tāda pati Stokholmas sindroma izpausme, kā padomju okupācijas slavināšana..
___________________ Ar krustnešiem ir tāpat kā ar Cēzaru Gallijā un Normandijas Viljamu Anglijā.
Cūkas jau tas Cēzars ar Viljamu.
Francija ir Francija tāpēc, ka cūka Cēzars un Anglija ir Anglija- tāpēc, ka cūka Viljams.
Latvija un Igaunija ir Latvija un Igaunija tāpēc, ka cūka Alberts.
Nav vairs ne Cēzara romiešu, nedz Viljama normaņu,nedz Alberta krusta karotāju.
No otras puses- Francijā nesvin Cēzara uzvaras pār galliem, Anglijā nerīko svinības par godu kaujai pie Hastingsas(ja nu kādi kara vēstures klubi sanāk pajārēties).
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 12.37
Man jau tā sāpe par atņemto iespēju redzēt, kāda būtu Latvija un latvieši bez bīskapa Alberta, Ivana Bargā, grāfa Šeremetjeva u.c. “cūkām”.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 12.42
kristietību ar “uguni un zobenu” un kolonizēja šo zemi, ar katru gadsimtu aizvien vairāk pastumjot malā un paverdzinot pamatiedzīvotājus
_______________ Ja atmetam “‘kristietību,kas jau bija ievazājusies” to pašu var teikt par Velsu.
Vai Velsa ir Anglijas kolonija?
šodien laikam ne.
19. gadsimtā— hmmm..
Nu jā…
Velsa .
irja .Skotija bez angļiem, Bretaņa bez frančiem,Prūsija bez Vācu ordeņa,…
S….omija bez zviedriem?
katrā ziņā- leiši uzvarēja militāri, bet arī šeit katoliskā kultūra (poļu versijā) pārmāca pagāniskās Eiropas pēdējo cietoksni.T.i. leišiem nācās izveidot tādas struktūras(lai noturētos), ka eiropeiskuma poļu versijas pieņemšana izrietēja no iepriekš paveiktā.
Pie kam- ir redzams,ka jau kristīgajiem velsiešiem un īriem neveicās cīņa ar angļu normaņiem taisni tās pašas sociālās struktūras īpašību dēl, aiz kam senie balti(izņemot leišus) un igauņi zaudēja krustnešiem.
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 12.57
“Vai Velsa ir Anglijas kolonija?
šodien laikam ne.”
Tādā gadījumā ir jautājums – vai Mordovija un Tatarstāna ir Krievijas kolonijas? Domāju, ka ir – gan šodien, gan 19.g.s.
Kāda ir atšķirība no Velsas? Ir zināms par konkrētu velsieti, kurš būdams Rīgā bezmaz sakāvies, kad ticis nosaukts par angli.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 13.10
Latvija un Igaunija ir Latvija un Igaunija tāpēc, ka cūka Alberts.
___________________
P.S.
tā tas ir.Aksioma.
Urbanoviča trešās republika sludinātāji grib panākt ,lai par aksiomu kļūtu:
Latvija ir Latvija tāpēc, ka cūka Staļins.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 13.24
Kāda ir atšķirība no Velsas?
_______________
Viņi ar w apzīmē patskani ū.
Nopietnāk – tur ir vesela anglo welsh kultūra,mums vairs nav vāclatviešu kultūras, un krievlatviešu kultūra nepaguva izveidoties.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 13.37
lno zirnekliene Šeloba. Es tomēr sliecos domāt, ka pastāv augstāka vara, ar kuru var kontakēties caur izvēlēto reliģiju…
zirnekliene Šeloba Augstāko varu esamībai es arī ticu, bet iespējai ar tām kontaktēties (t.i. abpusējam “dialogam” savstarpēji saprotamā kodu sistēmā) drīzāk nē, nekā jā….
_________________ ērtības labad būtu jānodala:
reliģija kā kultūras faktors
-reliģija tās ideoloģizētajās formās
– un
-reliģija abpusējam “dialogam”….
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 14.10
“-reliģija abpusējam “dialogam”…. ” dabā nepastāv.
Ja tas tā ir, tad atlikušajās 2 reliģijas formās nekā sakrāla nav – tas ir vēsturnieku, politologu un juristu darbības lauks.
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 14.17
Protams, ka balsojot pēc mazākā ļaunākuma principa (kā parasti), balsoju par “cūku Albertu”, nevis “cūku Staļinu”. Šāds balsojums ir mūsu “ģeopolitsikā lāsta” izpausme. Lai gan labāk redzētu Latviju kādā “ķeltu – baltu – somugru” savienībā vai tml.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 14.25
dabā nepastāv.
_____________ ja nu mums te visādiem agnostiķiem un tiem pielīdzinātām personām tikai “‘ nav dzirdes”….iespēja,ka “zīluonis uz mazu mirkli nokāpj no auss” pastāv gan..
Citēs Betiju- aizdodos.
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 14.28
Kristum, Budai un vēl dažiem “nokāpa”… bez piederības jebkādai reliģijai.
0
juhans > mariterage 25.09.2012. 15.53
>lama
“Ta gan cita lieta- interesants Vilmāra 777 mēginājums amputēt iz Eiropas vēstures kādus 1000 gadus…”
Bet vai nebūtu interesanti? Alternatīvā vēsture. Tāda, kā Harisa “Fāterlande”, tikai bišķi garāka.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 16.08
Lai gan labāk redzētu Latviju kādā “ķeltu – baltu – somugru” savienībā..
____________
Gluži kā Alans Stivels.
Augšminētajiem ir viena kopīga iezīme- tās bija sabiedrības ,kurās neradās centralizētas valstis( Izņemot Lietuvu un Skotiju- bet te arī jau ar nācās abosrbēt svešus komponentus, Lietuvā sākumā baltkrievu, tad poļu kultūras modeļus, Skotijā integrētie normaņi un vēlāk pakāpeniska augstāko kārtu anglicizācija9(kas par vārdu!), tad arī citu skotu,līdz gēlu valoda paliek vien kalnos- un pastāv, kamēr turas tradiconālā sabiedrības struktūra))- tādēl jau laikam arī kļuva par laupījumu centralizētajām to laiku varām.
Leišu gadījumā škiet, ka vainojams lietuviešu rakstu valodas trūkums valsts veidošanās laikā- bet lieta tomēr tik vienkārša nevaid- īriem, skotiem un velsiešiem bija sava rakstība-tomēr kaut kas tais sabiedrībās bija tāds,kas virslāni lika pārmesties uz anglisko variantu.
— pēc mazākā ļaunākuma principa (kā parasti), balsoju par “cūku Albertu”, nevis “cūku Staļinu”. —
“cūku Albertu”, no “dziesmas”vairs nevar izmest”,cūku Staļinu” vēl var.
–Velsieši varētu panākt neatkarību- bet pat teorētiski nav iespējams izmest no velsiešu identitātes “‘cūku Edvardu”(precīzāk kultūras izmaiņas ,ko izraisīja Edvarda paveiktā Velsas iekarošana- kopš 13 gadsimta noritējušos procesus tautas dzīvē un apziņā. Mums un igauņiem arī līdzīgi- ar Albertu.
—
Redz Zemīts ar prātīgi runājis:
..Latvijas Vēstures institūta direktors Guntis Zemītis pauda bažas par sociālās atmiņas pētniecības augošo akcentēšanu un atkāpšanos no nacionālām iezīmēm vēstures pētniecībā.
Aizraušanās ar sociālās atmiņas un ”mazā cilvēka” pētniecību nozīmē apgalvot, ka vēsturē varoņu nav bijis – tikai upuri, taču nacionālo mītu sabrukums, raugoties no nācijas izdzīvošanas viedokļa, ir bīstams. ”Manā uztverē ”mazais cilvēks” ir turpinājums mītam par ”700 verdzības gadiem”, cietēja tēla turpināšana,” sacīja Zemītis. …
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=361772:vsturnieki-jt-morlu-atbildbu&catid=153:aktuli&Itemid=178
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=361772:vsturnieki-jt-morlu-atbildbu&catid=153:aktuli&Itemid=178
0
juhans > mariterage 25.09.2012. 16.12
>žoržs
“…Latviešu – vācbaltu pretnostatījums – tas jau arī radās tikai pēc tam, un lielā mērā krievu varas interesēs, tais skaitā arī mīts par 700 verdzības gadiem… ”
Nu, nu, lēnām pa tiltu! Man šķiet, ka Vipers to lietu tomēr pārzināja un tie ir viņa vārdi “taisni vācu atnācēju kundzības pirmos gadu simteņos plauka verdzība un vergu tirdzniecība”, bet lāga Žoržs iebilst – kas nu tas par pretnostatījumu.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 16.16
Bet vai nebūtu interesanti? Alternatīvā vēsture…
_____________ Būtu jau būtu.
Eiropa kurā valda mitraisms.
vai
Eiropa kurā valda druīdisms- un valstis nepastāv, bet ….
Vai ķīnieši 14.gs vidū apbrauc Labās cerības ragu un sāk kolonizēt Vidusjūras baseina zemes…
un tādā garā…
0
juhans > mariterage 25.09.2012. 16.19
>lno
“… Ja Dieva nav, ir atļauts viss – pirmām kārtām var atbrīvoties no himēras – sirdsapziņas…”
Baidos, ka šoreiz tu te kļūdies. Pirmām kārtām – nav atļauts viss. Nesen bija interesants pētījums, laikam Kanādā (ja vēlies, varu pameklēt). Aptaujātie ticīgie atzina, ka tas pats jau vien visur esot – ticīgos sodot Dievs, ateistus – policija. Otrām kārtām – sirdsapziņai nav nekāda sakara ar ticību (tā ir no pavisam “citas operas”).
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 16.26
…Vipers ..
_________________ jau krājumā Latvieši raksta, ka pirmajos Livonijas gadsimtos nebija dzimtbūšanas..
Bija vergi-dreļļi, karagājienos sagūstītie- kā tas bija arī laikos pirms Bertolda un Alberta.
tādēl tak kurši pie Durbes 1260. apskaitās- ordeņbrāli nevēlējas leišu sagūstītos kuršus(sievas un bērnus) atdod savējiem, bet dalīt kā kopīgu laupījumu…
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 16.32
..Aptaujātie ticīgie atzina, ka tas pats jau vien visur esot – ticīgos sodot Dievs, ateistus – policija. Otrām kārtām – sirdsapziņai nav nekāda sakara ar ticību (tā ir no pavisam “citas operas”
___________________ kad sekulārā sabiedrība būs pastāvējusi kādus 200( ja pastāvēs} gadus- ta jau manīs-pagaidām izskatās,ka morāle ir ” tālās zvaigznes gaisma”.
0
juhans > mariterage 25.09.2012. 16.33
lno
Atvaino, ka iejaucos tavā dialogā ar zirneklieni Šelobu, bet tāds (viņš skaitās antropologs)James Frazer savā trīspadsmitsējumīgā grāmatā ir manuprāt trāpīgi noformulējis reliģiju – tā ir tādu par cilvēku augstāku varu pielabināšana, par kurām tic, ka tās vada dabu un cilvēka dzīvi. T.i. reliģija ir ticība pārdabiskiem spēkiem plus šādai ticībai atbilstoša aktīva rīcība. Trāpīgi, vai ne? Vai tur var ko iebilst?
0
juhans > mariterage 25.09.2012. 16.40
>lama
“kad sekulārā sabiedrība būs pastāvējusi kādus 200( ja pastāvēs} gadus”
Bet, vai tad nepastāv jau? Tad es laikam būšu alojies. Man taču šķita, ka es vienmēr esmu dzīvojis tajā.
0
gliters > mariterage 25.09.2012. 16.41
“kad sekulārā sabiedrība būs pastāvējusi kādus 200( ja pastāvēs} gadus- ta jau manīs-pagaidām izskatās,ka morāle ir ” tālās zvaigznes gaisma”.”
Lasot dažādus vēsturiskos apskatus un daiļliteratūru, nerodas iespaids, ka kādreiz šajā ziņā būtu bijis labāk.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 17.23
>o_ja3_14
Jums ir 200 gadu?
kāmdēl turat sveci zem pūra?
Sliecos tāpat kā V,Goldings ”brīvajā kritienā””-iekatīt, ka progresējoši sekulārajā sabiedrībā ierindas “‘sekulāra”‘ morāle joprojām ir mantota no viņa ”baznīciskajiem” priekštečiem.Tās lietas uzreiz nepagaist. Tāpat kā nepagaisa mūsu senču pagāniskie priekšstati- “tie bārdu uzaudzēja par šmitu nosaucās”.
Un masku šovs jau ir vērienīgāks nekā parasti iedomājamies. Kas tie Dabas Likumi, diez tādi?:
http://www.aljazeera.com/category/person/bruno-latour
par 21. gadsimtu- vēl nav zvanīts, ka A. Malro nav taisnība.
— vai arī
-klosteros /laboratotijās sēž mūki/zinātnieki un cīnās ar pēdīgiem esības probļemiem…….
-populārzinātnieki/mācītāji šis atziņas vienkāršotās(un bieži neprecīzās vai pat apzināti sagrozītās ) interpretācijās nes tautā kā bauslības galdiņus….
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 17.32
..James Frazer …
__________________
Dž.Dž. Frēzers bija ticīgs protestants, kas nevēlējās(piemēram),lai viņa darbs tiktu izdots PSRS un izmantots apšaubāmiem mērķiem. Tamdēl krievu 1931. gada izdevuma priekšvārdā stāv rakstīts_”želaņije klassovogo wraga ņe bilo ispolņeno”
0
dro > mariterage 25.09.2012. 17.45
O_JA3.14 reliģija ir ticība pārdabiskiem spēkiem plus šādai ticībai atbilstoša aktīva rīcība.
________________________
Redzi, ir vēl tāda lieta kā personīgā pieredze. Kad kāda komēta ietrieksies mūsu planētā, tad pazudīs ne tikai tiesiskā paļāvība, bet arī apjēga par pārdabiskiem spēkiem un izpratne, ka cilvēks uz Visuma fona ir sīkāks par infuzoriju tualetes podā. Tuvojoties mūža galam daudzi pārliecināti ateisti kļūst ticīgāki par Romas pāvestu:)
0
mariterage > mariterage 25.09.2012. 17.57
Pa dienu nebiju pie datora tāpēc atkal iesaistīšos sarunā ar apkopojošu viedokli par visu šīsdienas dialogā izlasīto:
Par alternatīvo vēstures gaitu – ja kaut kas notiktu savādāk (piemēram krustneši Livonijas zemes neiekarotu) – ja īstermiņa sekas vēl var modelēt, tad jo tālāk laikā jo ģeometriskā progresijā palielinās iespējamās laika līnijas – katra būtiska spēku samēra izmaiņa ietekmētu visus tā laika ģeopolitiskās cīņas dalībniekus – kāds būtu ieguvis citādus resursus, pārējie savādāk slēgtu savienības, tiktu pieņemti lēmumi ņemot vērā citu stāvokli Eiropā un pēc tam arī pasaulē (izmaiņu riņķi (kā vilnīši no ūdenī iemesta akmens) kas aiziet aizvien tālāk un radot jaunas izmaiņas rada jaunus izmaiņu viļņus. Tāpēc izprātot līdz mūsdienām lineāri un paziņojot ka vienīgā iespēja, ja krustneši neuzvarētu, būtu Krievijas vara Baltijā jau daudz agrāk kā 18.g.s. nav īsti korekti.
Par reliģiju – neatkāpšos no uzskata ka Vatikāns ir viens no zemes ļaunuma centriem (nesalīdzināšu kuru vietu rangu tabulā tas ieņem un kādu teorētiski vēl lielāku ļaunumu tas varbūt aizstāj).
Par Dievu kā es to saprotu – Dievs ir visuma kopējais energo-informatīvais lauks – t.i. – viss kas ir ir arī daļiņa no šī Dieva – viss dziļākā būtībā
ir daļa no šī kopējā veselā kam piemīt ar prātu neapjaušams pašorganizējošs augstāks saprāts.
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 19.12
Redzi, ir vēl tāda lieta kā personīgā pieredze
___________________
Ir,ir.
Nemaz jau ar vienmēr nevajaga to komētu.
0
juhans > mariterage 25.09.2012. 20.39
>lno
“Tuvojoties mūža galam daudzi pārliecināti ateisti kļūst ticīgāki par Romas pāvestu”
Tev taisnība – ir arī tādi.Atceries, ka pat Klarks Geibls (!!!) brīžam nespēja Skarletu pārliecināt, ka elles nav.
0
juhans > mariterage 25.09.2012. 20.46
>lama
“Dž.Dž. Frēzers bija ticīgs protestants…”
Vai tad es runāju par to, kādās organizācijās viņš ir bijis. Es tikai citēju to, kā viņš definē reliģiju (un man viņa definīcija liekas labākā, kādu es esmu jebkur manījis). Ja tu man netici, tad dari zināmu – es uzrādīšu lappusi. Diemžēl viņu pašu, lai apliecinātu mutiski, es gan nevarēšu piegādāt.
0
juhans > mariterage 25.09.2012. 20.56
>lama
“Jums ir 200 gadu?
kāmdēl turat sveci zem pūra?”
Nē, 200 gadu gan man nav, kaut gan gadu skaits ir tīri tā nekas. Vai drīkstu savukārt uzdot Jums jautājumu – kāpēc pēc Jūsu domām morāles jēdzienam būtu jāparādās tikai pēc 200 gadiem? Cik varu atcerēties, tie cilvēki, kurus pazīstu tuvāk, vienmēr ir rīkojušies atbilstoši morāles principiem. (Atvainojos, ka iepriekš Jūs uzrunāju frivoli uz tu).
0
ilmisimo > mariterage 25.09.2012. 21.43
Nē, 200 gadu gan man nav, kaut gan gadu skaits ir tīri tā nekas.
________________________
uztvēru to par atbildi manam tekstam–__ kad sekulārā sabiedrība būs pastāvējusi kādus 200( ja pastāvēs} gadus- ta jau manīs-pagaidām izskatās,ka morāle ir ” tālās zvaigznes gaisma”/
par “tālās zvaigznes gaismu”‘(te atkal sanāk drusku atkārtoties):Sliecos tāpat kā V,Goldings ”Brīvajā kritienā””-ieskatīt, ka progresējoši sekulārajā sabiedrībā ierindas “‘sekulāra-homo secularis?”‘ morāle joprojām ir mantota no viņa ”baznīciskajiem” priekštečiem.Tās lietas uzreiz nepagaist. Tāpat kā nepagaisa mūsu senču pagāniskie priekšstati- “tie bārdu uzaudzēja par šmitu nosaucās”.Ar sekulāru(varbūt-sekularizētu) sabiedrību te domāta nevis formāla baznīcas škirtība no valsts(kā zināms ASV joprojām ir krietni reliģiozāka par Eiropu-kā formāli kristīte latvieši un igauņi saglabāja savas pagānisma tradīcijas gadu simtiem), bet gan mūsdienu sabiedrība,kur sabiedrība jau pate nošķīrusies no baznīcas. Un šīs situācija vēl joprojām gana jauna.Tāpēc tie 200. gadi(nosacīti).
Ppar Frēzeru-laikam šis?:
..All that a writer can do is, first, to say clearly what he means by religion, and afterwards to employ the word consistently in that sense throughout his work. By religion, then, I understand a propitiation or conciliation of powers superior to man which are believed to direct and control the course of nature and of human life. Thus defined, religion consists of two elements, a theoretical and a practical, namely, a belief in powers higher than man and an attempt to propitiate or please them. Of the two, belief clearly comes first, since we must believe in the existence of a divine being before we can attempt to please him. But unless the belief leads to a corresponding practice, it is not a religion but merely a theology; in the language of St. James, “faith, if it hath not works, is dead, being alone.” In other words, no man is religious who does not govern his conduct in some measure by the fear or love of God. On the other hand, mere practice, divested of all religious belief, is also not religion. Two men may behave in exactly the same way, and yet one of them may be religious and the other not. If the one acts from the love or fear of God, he is religious; if the other acts from the love or fear of man, he is moral or immoral according as his behaviour comports or conflicts with the general good. Hence belief and practice or, in theological language, faith and works are equally essential to religion, which cannot exist without both of them. But it is not necessary that religious practice should always take the form of a ritual; that is, it need not consist in the offering of sacrifice, the recitation of prayers, and other outward ceremonies. Its aim is to please the deity, and if the deity is one who delights in charity and mercy and purity more than in oblations of blood, the chanting of hymns, and the fumes of incense, his worshippers will best please him, not by prostrating themselves before him, by intoning his praises, and by filling his temples with costly gifts, but by being pure and merciful and charitable towards men, for in so doing they will imitate, so far as human infirmity allows, the perfections of the divine nature………….
http://www.bartleby.com/196/9.html
Par to “Jūs- retoriska figūra 200 gadu patriarha kontekstā. Uzrunāt viens otru varam:
Kā Jums(Tev) tīk.
0
juhans > mariterage 25.09.2012. 23.00
lama
Cepuri nost!Tik zibenīgi Jūs sameklējāt “The Golden Bough”. Jā, gan. Pat ne viss – 3., 4. rindiņā.
0
Sandris Maziks > mariterage 26.09.2012. 00.09
zirnekliene Šeloba
“Mēs nevaram zināt kā būtu, ja baltu ciltīm (un ne tikai) būtu bijusi iespēja attīstīt savu potenciālu netraucēti.”
Baltu ciltis savu potencialu vareja attistit tikai regulari apkaujot agresivos kaiminus: germanus, romanus un tjurkus un iebrukosos hunnus.
“Koloniālisma “ne vienmēr negatīvo” ietekmi varam visā krāšņumā šobrīd redzēt Āfrikā”
Ja kolonisti ir augstak attistiti par koloniju pamatiedzivotajiem, ka tas bija Britu un Francijas imperijas, kolonialisms nesa progresu, krievi savas kolonijas tikai postu. Afrika un daudzviet citur pasaule verojamas WWII netaisniga iznakuma negativas sekas.
Krustnesi nekadu tiesu labumu augsti attistitam baltu ciltim nenesa, tacu balti, ja nebutu krustnesu iebrukuma, savas nepietiekamas agresijas del, visi butu padariti par agresiviem un tumsonigiem krieviem, ka daudzas baltu ciltis. Tas butu bijis drausmigakais kas vareja atgadities.
0
Sandris Maziks > mariterage 26.09.2012. 00.14
o_ja3_14
“taisni vācu atnācēju kundzības pirmos gadu simteņos plauka verdzība un vergu tirdzniecība”
Pedejo tukstots gadu laika verdziba bija tikai Bizantija un krievija, kur ta kopa ar ideologiju un pederastiju tika no Bizantijas ievazata.
0
ilmisimo > mariterage 26.09.2012. 09.37
>o_ja3_14
Lūk, pateicoties mūsu sarunai, atradu tādu tekstu:
…Taken for granted is considerable sympathy on my part with those who sense the inadequacy of the definition of science and enlightenment of recent centuries, not because science and reason are anything but central to life, or the elimination of ignorance and superstition unimportant, but because these things have taken unhealthy forms at the expense of things even more important than themselves. Approved in this regard is the ingenious “science-fiction” writer Richard Powers who holds that science “is about reverence, not mastery”: the biomole Ressler in The Gold Bug Variations rejects the traditional equation of science with the quest for power. The purpose of science:
was not the accumulation of gnostic power,…accomplishing the sadistic myth of progress. The purpose of science was to revive and cultivate a perpetual state of wonder. For nothing deserved wonder so much as our capacity to feel it…
http://www.secondspring.co.uk/articles/olsen1.htm
Raksts diezgan specifisks- bet ar to arīdzan taisni interesants.
0
ilmisimo > mariterage 26.09.2012. 09.58
..neatkāpšos no uzskata ka Vatikāns ir viens no zemes ļaunuma centriem..
______________________
Gandrīz vai rodas iespaids ,ka vilmārs 777 dzīvo Belfāstā, pie Shankkill road..un regulāri piedalās oranžistu maršos
0
gliters > mariterage 26.09.2012. 10.19
“Redzi, ir vēl tāda lieta kā personīgā pieredze. Kad kāda komēta ietrieksies mūsu planētā, tad pazudīs ne tikai tiesiskā paļāvība, bet arī apjēga par pārdabiskiem spēkiem un izpratne, ka cilvēks uz Visuma fona ir sīkāks par infuzoriju tualetes podā. Tuvojoties mūža galam daudzi pārliecināti ateisti kļūst ticīgāki par Romas pāvestu:)”
T.i. pat ateisti metīs kažoku uz otru pusi un mēģinās “pielabināties” augstākajām varām, lai paliktu dzīvi… Un lno par to būs ļauns prieciņš, vai ne?
Ja nopietni, visi mēs mirsim, tāpēc uzņemt to komētu personiski nesaskatu jēgu.
0
gliters > mariterage 26.09.2012. 10.21
“…ja īstermiņa sekas vēl var modelēt, tad jo tālāk laikā jo ģeometriskā progresijā palielinās iespējamās laika līnijas – katra būtiska spēku samēra izmaiņa ietekmētu visus tā laika ģeopolitiskās cīņas dalībniekus – kāds būtu ieguvis citādus resursus, pārējie savādāk slēgtu savienības, tiktu pieņemti lēmumi ņemot vērā citu stāvokli Eiropā un pēc tam arī pasaulē (izmaiņu riņķi (kā vilnīši no ūdenī iemesta akmens) kas aiziet aizvien tālāk un radot jaunas izmaiņas rada jaunus izmaiņu viļņus. Tāpēc izprātot līdz mūsdienām lineāri un paziņojot ka vienīgā iespēja, ja krustneši neuzvarētu, būtu Krievijas vara Baltijā jau daudz agrāk kā 18.g.s. nav īsti korekti.”
Īsti korekti varbūt nav, bet tas ir scenārijs ar vislielāko varbūtību.
0
ilmisimo > mariterage 26.09.2012. 11.07
Tāpēc izprātot līdz mūsdienām lineāri un paziņojot ka vienīgā iespēja, ja krustneši neuzvarētu, būtu Krievijas vara Baltijā jau daudz agrāk kā 18.g.s. nav īsti korekti.”
Īsti korekti varbūt nav, bet tas ir scenārijs ar vislielāko varbūtību.
_____________________ Lietuvas variants varētu būt iespējamāks, ja ņemam vērā, ka Lietuva visu 14. gs. ir augoss spēks, kas inkorporē austrumslāvu zemes.Kas tālāk- tā jau pavisam bieza migla.Varētu jau pafantazēt- tad spēcīga baltu valsts, kas izvairās no pareizticības un arī no polonizācijas utt. ….
0
mariterage > mariterage 26.09.2012. 13.32
>lama
Gandrīz vai rodas iespaids ,ka vilmārs 777 dzīvo Belfāstā, pie Shankkill road..un regulāri piedalās oranžistu maršos
==========================================================================
Lama, get real – oranžistiem pret īru katoļiem ir naids jo viņi ir īri, ne jau dēļ tā ka viņu baznīcas pakļautas Vatikānam (Īrijas pakļaušanas laikā paši angļi bija katoļi), ja īri būtu budisti tad Olsteras briti lādētu Dalailamu.
0
juhans > mariterage 26.09.2012. 16.00
lama >o_ja3_14
“Lūk, pateicoties mūsu sarunai, atradu tādu tekstu…”
Ir jau tur interesants skatījums, bet tā kā pensionāram laika ir papilnam un tas brīžam var darīt pat to, kas patīk, tad es šo to palasu, un no lasītā man ir radies iespaids, ka tais uzskatos, par kuriem mēs te pļāpājam, šobrīd jau varētu būt radies lūzums un kaut arī nekas visaptverošs vēl nav atrodams, par būtību var šur tur kaut ko sameklēt. Piemēram, “Jonathan St. B. T. Evans. In Two Minds…” un kaut kas arī “Daniel Kahneman. Of 2 minds…” Tas gan ir tikai sava veida pamats. Tad jālasa tālāk, ko uz tā balstoties ir sazapētījuši. (Tikai meklējot, Evanasam jāraksta visi daudzie burti, citādi var atgadīties futbolists vai pat britu visu MI priekšnieks)
0
ilmisimo > mariterage 26.09.2012. 20.12
ehē…
The reflective mind does control some of our behaviour some of the time. However, when the intuitive mind takes charge, which it often does, then the reflective mind only thinks it is in control. In fact, one of the major functions of the reflective mind is confabulation: it convinces us that our choice is based on our politically-correct values, for example, when in fact it may come from a deep, unaknowledged desire to have power….
http://seedmind.wordpress.com/2012/07/24/two-minds-jonathan-st-bt-evans/
Sen jau bija aizdomas,ka ne tikai/politically-correct values/. bet arī” loģiski pamatots reālpolitisks vērtējums” vai pat “‘finansiella izdevīguma eleganti apsvērum” bieži maskā pavisam ko citu… visnotaļ iracionālu
0
juhans > mariterage 26.09.2012. 22.21
>lama
Šito par ” politically-correct values” es nebiju lasījis, bet, spriežot pēc + u n – , izskatās, ka kādam vai nu Jonathan St. B. T. Evans vai Jūsu apsvērumi nav patikuši. Nez kāpēc? Vai viņš/viņa nepiekrīt, ka tur var slēpties kas iracionāls, vai viņam/viņai nepatīk, ka tādas domas parādās atklātībā?
0
ilmisimo > mariterage 27.09.2012. 09.00
>o_ja3_14
man ir fanu klubs- tie liek mīnusus automātā. Reiz (eskperiments) -ievietoju laika ziņas – un gaidāmais laiks nebija fanu klubam tīkams.
— Pienācis atkal tāds laiks,ka jādods “dzimtenes ārēs “. Jābūt “uz lauka”, prom no datorkastes. Kā teicis pats Blaumanis:
” Viņas sirdi pluosa auka
Un- tā atkal iet uz lauka!”
0
ilmisimo > mariterage 27.09.2012. 10.34
>o_ja3_14
Kāmēr vēl pie kastes.
Par reliģiju būšanām man vissaprotamāk(kas droši vien saistāms ar PSRS laika pieredzi) ir izrakstījies vecais Grigorijs Pomerancs- tas pats, kas nu jau tāltālā senatnē publicējās Tartu universitātes “‘Trudy po znakovym sistemam”( jaunākos laikos komplektā ar laulāto draudzeni):
http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/Pom/index.php
http://www.ng.ru/scenario/2012-04-24/10_pomeranc.html
http://www.pomeranz.ru/p/biblio.htm
0
dzerkaleliva 24.09.2012. 10.32
Vēl vienu YouTube bloķēta dziesma. Brīvība, demokrātija, taisnīgums un ģļēvlatvieši/liberasti pie varas.
http://crimson.eventorb.com/ytvideowatch.aspx?vid=XImeOJaKU6I
1
mariterage > dzerkaleliva 24.09.2012. 11.49
Šī dziesma atkal izvēlēta ar tekstu (vienalga Staļins vai Čērčils), kura no mūslaiku skatījuma, zinot leģionāru diametrāli pretējo likteni – kas nokļuva PSRS un kas angļu/amerikāņu Vācijas okupācijas zonās – šķiet kā zaimošana (vai korporācija konsolidācija saņem algu Krievijas vēstniecībā?).
0
dzerkaleliva 24.09.2012. 10.23
http://www.youtube.com/watch?v=Ehk89106yxA
1
mariterage > dzerkaleliva 24.09.2012. 11.09
Video pievienotās Vācijas kartes – pilnīgs nonsenss – rada iespaidu it kā leģionāriem būtu prātā Vācijas intereses nevis Latvijas aizstāvēšana no PSRS atkārtotas okupācijas. (vai korporācija konsolidācija saņem algu Krievijas vēstniecībā?)
0
mary75 24.09.2012. 10.20
Jā, Libāna, izskatās, ir izņemums, salīdzinot ardaudzām citām tā reģiona valstīm.
Kaut, arī citur diktatūras laikā reliģiskais radikālisms tika bremzēts, un, vairāk vai mazāk, tur sadzīvoja gan eiropeiskla, gan vietējā kultūra.
Diemžēl, pēc revolūcijām, arvien lielāka teikšana tur ir fanātiķiem, tolerance pazūd.
Un tas jau ir tas, ko Rietumi gribēja – demokrātija pēc islama standartiem, demokrātija bez tolerances, vairākumam tur nekāda tolerance nav nepieciešama, viņi to uztver tikai kā vājuma izpausmi.
0
ilmisimo 24.09.2012. 10.18
http://www.aljazeera.com/indepth/features/2012/09/201291672947917214.html
0