3.septembra rūgtā mācība

102

Komentāri (102)

Evita Morticia 10.09.2012. 17.22

Beidzot atrasts links ideālam salīdzinājumam, tepat no 2010. gada:
http://www.ohtuleht.ee/392689#7
Gan galerija ir, pat video.. Skatieties un salīdziniet, it sevišķi tie, kas kaut nedaudz attaisno vai aizstāv Bērziņu.
Teksta jēgas tulkojums: Igaunijas prezidents Ilves ar sievu ved mazo meitiņu Kadri-Keiu pirmajā septembrī uz skolu. Kādā brīdī tūrists pajautāja prezidenta sievai virzienu uz kādu apskates objektu Tallinas vecpilsētā, ko viņa arī norādīja.
Skatieties, redzēsiet, te vairs pat nav ko teikt un apspriest. Vienīgi – ko darīt ar mūsu “prezidentu”?

+2
0
Atbildēt

2

    Tane-Dane > Evita Morticia 11.09.2012. 03.29

    Laikam uz nākošo termiņu jāpierunā kādu igauni balotēties par Latvijas prezidentu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Evita Morticia 14.09.2012. 18.39

    jāsameklē Juhans?

    0
    0
    Atbildēt

    0

demo 10.09.2012. 16.17

Dārgā Nellijas Ločmeles kundze ! Tiko izlasīju portālā Sandras
Veibergas kundzes Rakstu < Kamielis savu kupri neredz >. Cik trāpīgs
raksts, pēc šmuces 3.sept.,ko sabrūvēja Valsts Prezidents. Vēlētos, lai
Jūsu žurnāla redakcija pārdomātu iespēju Veinbergas kundzei izteikties arī
Jūsu < IR >.
No vienas puses domāju, ka jābeidz diskutēt par savas Valsts Prezidentu,
par viņa /lai man piedod/ – neaptēstību, bet ja pēc 20 gadiem, kopš atjaunota
Valsts neatkarība, Latvijas Valstī nevar atrast – izglītotu, kulturālu, demokrātisku, runāt spējīgu,….., prezidenta kandidatūru,tad jāturpina
diskusija, līdz kaut kas varbūt mainīsies. Cerēsim, ticēsim, uzvarēsim !!!

+2
0
Atbildēt

0

Māris Sprūds 08.09.2012. 23.05

Jāatzīmē ka vecais “urla” vēl NAV atvainojies, jo radio “krustpunktos” teica ka – Jā! es atvainojos, BET pļēee pļēee … ka tomēr esot kautkādi krievu sakāmvārdi/teicieni kas krieviski labāk skan! :D kas attaisnojot viņu :))

Bet nu visi taču ir viņam piedevuši un priecīgi, un atkal katru dienu griež lentītes un smaida … un bildējās kopā ar “urlu”

nu tad žurnālisti saņemieties un sāciet katru interviju ar jautājumu – Kad Jūs cienijamais Bērziņa kungs pēdējoreiz esat sists?…

+8
-3
Atbildēt

1

    ilmisimo > Māris Sprūds 10.09.2012. 09.28

    …nu tad žurnālisti saņemieties un sāciet katru interviju ar jautājumu …
    _____________________
    naivi ir gaidīt ,ko tādu no žurnālistiem,kas katru dienu pazemīgi intervē valsts valodā nerunājošus.”‘iedzīvotājus”..

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

ArtursGegeris 08.09.2012. 22.58

Prezidents varētu itin ātri vērst visu par labu, turpmāk savas uzrunas Saeimā un valdībā sākot ar nu jau hrestomātiskajiem vārdiem “Čaļi, pa galvu vajag. Sen neesat sisti”. Un tautas mīla atgriezīsies…:)

+9
-2
Atbildēt

0

Tane-Dane 08.09.2012. 02.09

Nebraucot detaļās: Šķiet, ka mūsu aplausu iedvesmotie žurnālisti pārlieku aizrautīgi selekcionē biezādainus un politkorektus glumiķus, kuriem viss cilvēciskais ir svešs. Nez vai ir vērts tā tērēties, jo pietiekošā lērumā jau šņaucam Briseles ražotos. Varbūt labāk jāpadomā ar ko pēcāk lāpīsimies??? Bail, ka nebūs ar ko……

+4
-5
Atbildēt

1

    ilmisimo > Tane-Dane 08.09.2012. 14.15

    selekcionē biezādainus un politkorektus glumiķus, ..
    ________________
    tvTrīsuoņus?

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

ⓢⓓⓃⓔⓣ 07.09.2012. 21.56

labāk būtu gan mums, gan Bērziņam, ka mēs viņu cienītu kā Prezidentu!

———————————————————————-
bērziņam noteikti būtu labāk, ja viņu cienītu. Tikai – ja tantei būtu riteņi…

+6
0
Atbildēt

0

Egitazz 07.09.2012. 21.48

kaut kā tas viss dīvaini izskatījās. prezidents vēlējās privātumu, tai pat laikā tur jau bija preses sekretārs. arī tā iešana izskatījās ļoti režisēta – vairāk neviena cita bērna ar vecākiem blakus, tātad citus apturēja uz brīdi, lai netraucētu prezidentam ar dēlu skolā ieiet?

+6
0
Atbildēt

0

māsa 07.09.2012. 21.34

“Kāpēc brāķis? Simbola mums vienkārši nav.”

Bērziņa priekšnieks taču ir Saeima! Saeima ievēlēja, un nolika tautas priekšā Latvijas Valsts Prezidentu, kā valsts augstāko amatpersonu, kā valsts simbolu. Ir mums Prezidents! Un labāk būtu gan mums, gan Bērziņam, ka mēs viņu cienītu kā Prezidentu!
Apsaukāt, noniecināt savas valsts Prezidentu?!! Ko tas dod?

0
-8
Atbildēt

1

    Aivars Lasmanis > māsa 07.09.2012. 21.49

    Kāda tur personas datu aizsardzība! Murgi. Prezidents savā lapā izsludināja, ka būs pasākums ar dēlu? Izsludināja. Runu norunāja? Norunāja. Bērns viņa? Pieteikt mājas lapā, ka ar savu dēlu. Nepatikšanas būtu, ja tas nav viņa dēls. Tad gan īsto vecāku atļauju.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

ⓢⓓⓃⓔⓣ 07.09.2012. 21.19

Saprotu, ka IRa lokā Valsts Prezidents kā valsts simbols nav pieņemams. Vairākums uzskata, ka mūsu simbols tāds ka brāķis! Žēl!
—————————————————————————-

Kāpēc brāķis? Simbola mums vienkārši nav.

Bet par to tiesu tu atgādini bērziņam, varbūt līdz tam viņš vēl nav aizdomājies…

+4
0
Atbildēt

0

māsa 07.09.2012. 20.51

Saprotu, ka IRa lokā Valsts Prezidents kā valsts simbols nav pieņemams. Vairākums uzskata, ka mūsu simbols tāds ka brāķis! Žēl!
Bet tas nenozīmē, ka žurnālists un fotogrāfs ir varonis un demokrātijas bīdītājs! Domāju, ka viņš un viņa aizstāvji ir vienkārši aprobežoti nejēgas, kuri nav lasījuši un nezina, ka mūsu valstī darbojas ” Fizisko personas datu aizsardzības likums”. Likuma nezināšana jau neatbrīvo no atbildības!
Žurnālists vienkārši pārkāpa minēto likumu pret Prezidenta dēlu. Tēvam taču dēls jāaizstāv! Un vēl domāju, ka Bērziņam žurnālistu jāsūdz tiesā, nevis jāatvainojas. Atvainošānās jāprasa no nejēgām un nejēgu cunftes, kuri savā nekaunībā iedomājas atrodamies ārpus likuma!

+1
-12
Atbildēt

0

demo 07.09.2012. 19.39

Piedodiet, frāze bij’ no ‘lāga onkas’ teiktā tv-3 operatoram.

0
0
Atbildēt

0

demo 07.09.2012. 19.35

Bet ja nopietnāk – ‘Lāga onka’ ir dimbā. Nezinu, ar ko nodarbojas viņa
kanceleja, cik viņu tur un kādi ir viņu pienākumi,viens nu gan ir skaidrs,ka trūkst logopēda, runas – valodas specialistu, kas varētu labot prezidedta
runas spējas sabiedriskajā telpā. Dažas dienas atpakaļ, pusdienas laikā, iekš’
LR, Tomsona kng. ‘krustpunktos’, veselas stundas garumā, mūsu “cienījamais”
prezidenta kungs nepabeidza nevienu savu domu ar nobeigtu, sakarīgu, teikumu.
Man pat nav vārda,kā nosaukt visu viņa……,lai kādu neaizvainotu.
Nezinu cik ilgi vajadzēja izrunāt frāzi<čali,pa galvu vajag,ja! Ilgi nēesat sisti,ja!>, bet kat kas nav kārtībā. Jāpārdomā viņam, man, Jūms, mums
visiem ……..

+10
0
Atbildēt

0

dro 07.09.2012. 13.49

Nellija Ločmele….Piesolīt “pa galvu” žurnālistam, kurš darbojas publiskā vietā un nekādi nepārkāpj likumu, nav tiesību nevienam.
________________________
Pilnīgi Jums piekrītu. Vai tiešām prezidents nesaprot, ka pietiktu uzskaitīt pa dibenu? Huļigan!:)

+6
-10
Atbildēt

2

    ilmisimo > dro 07.09.2012. 14.12

    Debošir!

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > dro 08.09.2012. 02.46

    debošieris būtu pašā laikā!

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

dro 07.09.2012. 13.45

lama. Manuprāt īstā reize griezties pie mācītāja, lai rakstītu izlīgumu un pēc tam sāktu meditēt:)

+6
-6
Atbildēt

1

    ilmisimo > dro 07.09.2012. 14.07

    Jāveido Izlīguma komisija no saeimas, prezidenta kancelejas, abu žurnālistu organizāciju un visu Latvijas konfesiju pārstāvjiem.

    Par komisijas priekšsēdētaju varētu aicināt….. Leonīdu Jākobsonu?( ja tik piekritīs).

    Bērziņtēvs grēku nožēlnieka maisā tērpts varētu doties uz Svēto zemi. Kājām.

    Prezidenta kancelejas personālam stingrs gavēnis un bezierunu celibāts līdz Bērziņtēva nožēlnieka gājiena uzvarošam noslēgumam!

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

Māris Vasiļjevs 07.09.2012. 13.22

paliksim pie raksta sākuma “…mācību gaitas uzsāka Valsts prezidenta dēlēns”. Vai “dēlēns” šeit nozīmē mazs dēls vai zēnu, kuru var pieaugušie neņemt īsti vērā?

+5
-7
Atbildēt

1

Aivars Lasmanis 07.09.2012. 13.13

Pārprastas bērnu tiesības!Publiskos pasākumos bērnus drīkst filmēt. 10000 cilvēku gājiens ar bērniem, kur dažs labs sēž tēvam plecos. Vai jābūt pāris simts operātora palīgu, kas katram grūdīs priekšā papīrīti, lai paraksta piekrišanu filmēt? Vai klasē filmējot sižetu, ar steigu jāsauc uz skolu vecāki atļaujas saņemšanai un tie, kuru vecāki nav rokā sadzenami, filmēšanas laikā izraidāmi no klases. Šķiet, pietiek ar skolotājas atļauju. Vienvārdsakot, neblēņojieties ar bērna tiesībām. Sliktāk ir tas, ka prezidents darba laikā nodarbojas ar privātām lietām, lai arī, vēl nopietnāk skatot, tas viņam bija publisks un izsludināts pasākums un viņš pateica, ko bija sagatavojis un gribēja teikt!

+22
-4
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Aivars Lasmanis 07.09.2012. 13.42

    ——
    Labi gan, ka no vārdiem šai reizē nepārgāja pie izpildes, vismaz tiesu darbi iet secen…

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

dro 07.09.2012. 12.00

Kad notiek SC vēlēšanu rezultātu atzīmēšana ar kārtīgu pjanku, tad žurnālistam ātri pielec, ka viņš var kārtīgi norauties, ja centīsies ko filmēt, un no “demokrātu” nometnes neseko īpaši nosodījumi, gluži pretēji – tiek zrādīta pietāte.
Šoreiz gadījums ir tik skaidrs, ka nesaprotu, par ko lauzt šķēpus?

+8
-10
Atbildēt

3

    ilmisimo > dro 07.09.2012. 12.13

    .. nesaprotu, par ko lauzt šķēpus?
    ____________________________
    Ērta vētra.

    IR akvārijā.

    +8
    -10
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > dro 07.09.2012. 12.46

    ———
    ‘Pjankas’ – tā ir saprotama lieta, bet, ja kāds latvietis bērziņš sāk uzvesties gluži kā šarikovs – , tad ‘jālauž šķēpi’ ar vēl lielāku sparu….
    citādi pat civilizētā ‘Eiropa’ to vēlmi – ‘galvas došanu’, vēl pārpratīs:

    http://www.youtube.com/watch?v=UaFGQjWkmWY

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > dro 07.09.2012. 13.42

    lama. Kārtējā reize izrādīties publikai, parādīt savu šķīstumu – samērīties / sebja pokazatj i na drugih posmotretj/:)

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

kkristaps 07.09.2012. 11.27

Vispār jau šis incidents ir vētra kafijas tasītē, kas kārtējo reizi apstiprina vecum veco patiesību: mūlim var uzlikt smalkus seglus un krāšņus iemauktus, taču mūlis vienalga būs un paliks mūlis, nevis kļūs par tīrasiņu arābu rikšotāju, respektīvi, prasts plebejs ir un paliek prasts plebejs neatkarīgi no ieņemamā amata.

+20
-1
Atbildēt

0

dawe12121 07.09.2012. 11.25

Sigma vakar : TV sižetā no “paparacī” (uzbāzīgas, agresīvas žurnalistikas) nebija ne smakas: operators stāvēja pāris metru attālumā, nekustējās un nekur nebāzās virsū.

Nabaga dēlu traumēja nevis operators, bet pats tēvs, kurš palaida garām iespēju sevi parādīt simpātiski un cilvēciski, pavadot dēlu uz 1.skolas dienu.

Salīdziniet ar Igaunijas Prezidentu Ilvesu tai pašā 1.septembrī.Attieksme kā diena pret nakti.http://www.elu24.ee/?g=1942#69475

+21
-2
Atbildēt

0

Eriks Grube 07.09.2012. 11.16

jaa, kaa bērnus pasargāt no psihiski nelīdzsvarotiem varmākām – kuri var peekshnji sist pa seju?

+8
-3
Atbildēt

0

Ilmārs Solims 07.09.2012. 11.10

Vai bērnu drošība bērnu dārzos un skolās (pieņemot, ka ārpus šo iestāžu sienām rūpes par bērniem uzņemas vecāki)nebūtu vēl viens rūgtās mācībstundas aspekts, par ko diskutēt? Kāda ir šo iestāžu spēja bērnus pasargāt no psihiski nelīdzsvarotiem varmākām? Traģiski precedenti ir notikuši arī Latvijā.

+2
-2
Atbildēt

0

ivetao2007 07.09.2012. 10.51

Taj;a brīdī,kad prezidents veda savu puiku uz skolu, viņš bija privātpersona. Es esmu sens žurnālists un man riebjas mani amta brāļi, kuri lien virsū matpersonām, aktieriem, māksliniekiem un citām svarīgām personām ar saviem platleņķa objektīviem. Var teikt,ka nekaunība izprovocēja nekaumību. Pie viena traucējos darbu cits citam. K’dās olimpiskajās spēlēs biju liecinieks, ka kāds fotogrāfs olimpiskajā stadionā arō līda virsu sportistam, kamār citi reporieri visu fotografēja no tālienes ar teleobjektīviem. Beidzeot viens no tālumē esošjiem reportieriem neisturēja un izleca laukumā, fiziski izrēķinājās ar šu virsū līdēju, noraujot viņu no laukuma. Man nav nekāds simpātijas pret varas vīriem, bet tad, kad viņi ved savus bērnu uz skolu, viņi ir privātpersonas un neaizskarami. Jau tapēc vien,ka spēlē tiek iejaukts bērns. Tāpat kā es, kad vedu savus bērnus uz skolu. Tagad šī izrakstīšanās atkal skars bērnu. Tapec varu saprast tēva dusmas.

+9
-22
Atbildēt

0

Juris Dzelme 07.09.2012. 10.44

tas jau labi, ka solīja tikai pa galvu- jo mūsu pusē pprezidents ciemojās pie tādiem saimniekiem , kuri veda uz mežu un deva lāpstu rokās :P

+5
0
Atbildēt

0

valdis 07.09.2012. 10.41

/To mēs neuzzināsim, jo šis sākotnēji iecerētais sižets nekad netapa./

Tieši tā.

Vakar “Krustpunktos” prezidents ne uz vienu jautājumu nespēja atbildēt. Ļaudis jautāja, jo bija nesapratnē. Salīdzinājums ar Obamu arī, ka ASV prezidenta noslēgtā vide nav salīdzināma ar Latvijas iespējām. Tā arī nebija izprotams par slēgto vidi. Viņam nepieciešama slēgta vide?

Kas norisinās miljonāru galvās, laikam mums mirstīgajiem nekad neuzzināt.
Turklāt viņš 100x vairāk pievērsa uzmanību.
Redzēju TV interviju ar operatoru. Iedomājos, ko viņš pārdzīvoja.

+12
0
Atbildēt

0

Leons Rapiņš 07.09.2012. 10.07

Raksts ir perfekts – objektīvs, vispusīgs un labi lasāms. Pat nav ko piebilst, pilnībā pievienojos autores viedoklim.

+7
-3
Atbildēt

0

kristaps_drone 07.09.2012. 10.02

Dažāda kalibra žurnalisti par tā saucamā prezidenta frāzi tagad raksta nepārtraukti, jo nav īsti cita, par ko rakstīt. Tomēr ir jāatzīst, ka Lapsu nevienam neizdevās pārspēt, rakstot par šo konkrēto gadījumu.

+6
0
Atbildēt

5

    putekliic > kristaps_drone 07.09.2012. 10.23

    Iemet lūdzu L.Lapsas raksta saiti. Paldies!

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > kristaps_drone 07.09.2012. 10.27

    Dažāda kalibra žurnalisti par tā saucamā prezidenta frāzi tagad raksta nepārtraukti, jo nav īsti cita, par ko rakstīt..
    ______________________
    Nav ja tā gluži,ka nav.

    bet:
    par / prezidenta frāzi / var rakstīt droši- “‘pa koko”‘ nedraud.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 07.09.2012. 10.34

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > kristaps_drone 09.09.2012. 10.35

    Labs raksts izdevies Lapsam, bet arī Lapsa taču atzīst, ka prezidents mūsu valstī ir nulle. Tai skaitā taču nav attaisnots Bērziņa rupjais uzbrauciens operatoram par it kā bērna filmēšanu. Prezidentam tomēr ir jābūt prezidentam gan pilī, gan uz ielas, gan arī pie skolas.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 11.09.2012. 10.01

    Bet “arī Lapsa taču atzīst, ka prezidents mūsu valstī ir nulle” – bet par to taču vispār nekādu šaubu nav nekad bijis! Protams, ka nulle! Taisnības labad gan jāatzīst, ka viņam (tā saucamajam prezidentam) piemīt arī vērā ņemamas iemaņas prihvatizācijas jomā, šādas iemaņas tomēr kuram katram nav :o)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Arcijs 07.09.2012. 09.44

Viss atkarigs,ka uz to paskatas. Ja principiali, tad, protams,ta ir smaga izgasanas,neciena pret presi, prezidenta necieniga riciba utt. – saubu nav. Ja cilvecigi, tad – kam negadas?…Pat toleranta un rietumu demokratija augusi VVF reiz paklupa, ka mes atceramies. Pat britu premjers Brauns reiz pec tiksanas ar veletaju pec tam pie neizslegta mikrofona uzblava savam paliigam:”Kurs man to dullo veceni uzsutija?!” un dabuja rikot veselu atvainosanas akciju TV… Pat Elizabetes II gvards, sardze stavot, paradija puisitim meeli un fotografija aplidoja visu pasauli, bet dzeku uz vietas atlaida.Nu, kaut ka ta.

+15
-6
Atbildēt

4

    Eriks Grube > Arcijs 07.09.2012. 09.54

    Brauns ir labs piemeers. Der atcereeties, ka peec taas fraazes no vinja visi noveersaas un Brauna politiskaa karjera ar kaunu beidzaas.

    +22
    -2
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > Arcijs 07.09.2012. 10.36

    Ui, ui, “tolerantā VVF”, tas nu gan ir īstens tolerances piemērs :o)

    +12
    -5
    Atbildēt

    0

    sanitai19 > Arcijs 07.09.2012. 10.39

    Mūsējie ir principiāli jāaudzinā. Esam pārāk mīksti, tādēļ, ka neprotestējam pret neko. Tik liela visatļaušanās, ka riebjas. Ceturtdaļas tauta ir aizbēgusi. Tas skar dziļāk un nopietnāk. Krīze ir bērziņveidīgo galvās.

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

    Arcijs > Arcijs 07.09.2012. 17.42

    Tipiņam – nu – tomēr, tomēr.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 07.09.2012. 09.32

Esmu saņēmusi jautājumus par to, vai mūsu portālā publicētais Sanitas Uplejas raksts par šo tēmu pauž “Ir” nostāju, tāpēc komentēšu situāciju….+++ tiešām tas ir uzjautrinošs, bet arī zīmīgs moments – IR portālā ir rakstīts par daudz nopietnākām tēmām, bet šādu ” vētru” es redzu pirmo riezi. Es neatceros vēl kādu gadījumu, kad Ločmeles kundze būtu sākusi gandrīz vai taisnoties savu lasītāju priekšā par to, kādēļ IR ir atļāvies nopublicēt šo S.Uplejas visnotaļ taisnīgo, objektīvo rakstu par situāciju, kuru pūlis ir izveidojis ap vienu puiku, kuram tēvs ir prezidents. :)

Bet cēlonis šim tracim ir tikai viens – žurnālists ” piemirsa” pajautāt Bērziņam, vai viņš drīkst usfilmēt viņa dēlēna pirmo skolas dienu. Un lūk – te ir tā jautājuma ” sāls” – vai žurnālists tiešām aizmirsa palūgt atļauju, jeb uzskatīja, ka viņam viss ir atļauts, jo viņš ir žurnālists. Svēta govs tā tad.

Man, kurš vairāk kā 30 gadus ir nodzīvojis Latvijā, laikā kad to pārvaldīja komunisti, nav nekas dārgāks par manas dzīves privātumu, kā arī es izjūtu ārkārtīgi lielu pietāti pret jeb kura cilvēka privāto dzīvi. Es neizprotu šo pūļa vēlmi “līst iekšā” publisku cilvēku privātajā dzīvē, tas nav nekas cits, kā ar lozungiem un frāzēm attaisnota ” lūrēšana” pa durvju spraugu otra guļam istabā, tie ir zemjostas instinkti un nekas vairāk, uz kuru rēķina parazitē visāda dzeltenā prese un stulbi sižeti, viens no šiem šāda veida sižetiem šobrīd ir sacēlis pamatīgu vētru, radījis valsts mērog problēmu :))
Tukša klabēšana tas viss ir tik tālu, cik tas skar ” ļaužu sašutumu un aizskartās jūtas”, sevišķi tādēļ, ka par vienu puiku, kurš tiešām ir cietis šajos gāganu karos nevienam nav nekādas daļas.

+8
-21
Atbildēt

9

    austrisv > buchamona 07.09.2012. 09.41

    Drīzāk gan , Bērziņam vajadzēja uz krūtīm uzlikt uzrakstu, ka viņš šodien ir privātpersona nevis prezidents, jo prezidents viņš ir visas tautas acīs vairāk nekā privātpersona. Domāju, ka turpmāk žurnālisti un operatori to Bērziņam pavaicās, vai viņš šodien ir privātpersona vai spēlē prezidentu. laikam Bērziņam ir personas dalīšanās! Kā to kaiti sauc?

    +26
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > buchamona 07.09.2012. 09.45

    Bet – manuprāt visa sāls slēpjas apstāklī ,ka informācija bija publicēta prezidenta dienaskārtībā . Tātad privātais pasākums tika pārvērsts par publisku.

    +18
    -4
    Atbildēt

    0

    disassociative > buchamona 07.09.2012. 09.47

    Prezidents ir prezidents, līdz ar to publiska persona. Prezidenta dēls nav prezidents un nav publiska persona.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 07.09.2012. 09.52

    rinķī apkārt Esmu saņēmusi jautājumus par to, vai mūsu portālā publicētais Sanitas Uplejas raksts par šo tēmu pauž “Ir” nostāju, tāpēc komentēšu situāciju….+++ tiešām tas ir uzjautrinošs, bet arī zīmīgs moments – IR portālā ir rakstīts par daudz nopietnākām tēmām, bet šādu ” vētru” es redzu pirmo reizi…
    ________________________________________
    Ērta vētra.

    Nevis kā:

    http://www.ir.lv/blogi/politika/demokratijas-sportisti

    Par to neteiks ne vārda.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > buchamona 07.09.2012. 11.18

    Nu, un kā tālāk dzīvosim pēc 3. septembra? Es apmulsis veros tālumā. Vai kāds viedais zin atbildi? Vai ir kāds Vaidelotis jeb Zīmju gudrais tulks?

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 07.09.2012. 11.26

    klejotājs Nu, un kā tālāk dzīvosim pēc 3. septembra?
    _______________
    .. ungan kas mēs esam?
    Bērziņtēvi?

    Tv3īsuoņi?

    ak, iedzīwuotāji! …ak, Latvijas ļaudis!

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    Valdemārs Valdemārs > buchamona 07.09.2012. 14.35

    Neesmu pētījis attiecīgo likumdošanu, un būtu labi, ja kāds jurists beidzot izskaidrotu tiesību nianses. Pie tādas fotografēšanas tehnoloģiju attīstības, samazinot ierīču izmērus, nav jēgas likumdošanā ierobežot pašu fotografēšanu, bet būtu jāregulē attēlu izmantošana. Intuīcija saka, ka publiskajā telpā, piemēram, uz ielas, tiesības filmēt un fotografēt ir visiem – žurnālistiem, tūristiem utt., ja vien šādā veidā netiek ierobežota fotografējamo personu brīvība. Tiesības, kuras ir privātpersonām, ir noteikt sava attēla izmantošanu, un tas bija jau preses dienesta darbs darīt zināmu prezidenta vēlmi, kādā mērā atspoguļot šo notikumu presē.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > buchamona 07.09.2012. 14.48

    Bet cēlonis šim tracim ir tikai viens – žurnālists ” piemirsa” pajautāt Bērziņam, vai viņš drīkst usfilmēt viņa dēlēna pirmo skolas dienu.
    —————

    Cik zinu, tā nav tiesa – prezidenta kanceleja zināja par šo filmēšanu un to nekādi nekavēja.

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > buchamona 07.09.2012. 14.50

    Pie tādas fotografēšanas tehnoloģiju attīstības, samazinot ierīču izmērus, nav jēgas likumdošanā ierobežot pašu fotografēšanu, bet būtu jāregulē attēlu izmantošana.
    ————-

    Tieši par to jau ir runa – ir starpība starp informācijas vākšanu un publiskošanu. Nav problēma filmēt uz ielas un ne prezidents, ne kāds cits tur neko nevar iebilst. Bet ne viss, kas ir uzfilmēts uz ielas publiskā vietā tiek rādīts ziņās. tam ir vairāki iemesli – praktiski, morāli, juridiski. Medijs uzņemas atbildību par to, ko publisko.

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

lailabidzane 07.09.2012. 09.31

.
Gadījums ir stipri daudzšķautnains.

PLUSI

Tēvs (prezidents) vēlas būt ar savu dēlu pirmajā skolas dienā.

Kanceleja (prezidenta) atklāti paziņo par tēva (prezidenta) visai uzteicamo nodomu bez jebkādas “tamborēšanas”.

Mediji (operators) dodas iegūt pozitīvu (un tādu, pozitīvu, nemaz nav daudz) ziņu.

Adekvātas pirmās ekspertu reakcijas uz sižetā redzamo.

Prezidents (tēvs) atvainojās operatoram.

MĪNUSI

Prezidents (tēvs) neizmanto iespēju “sūtīt” sabiedrībai pozitīvu ziņu, tā vietā…

Publiskā telpa “piebira” ar diametrāli pretējiem ekstremiem viedokļiem.
Zināmā izpratnē tāds ir arī Sanitas Uplejas raksts, taču, salīdzinājumā ar Veinbergas sterīlo paštaisnumu, varētu tikt uzskatīts par mērenu.

Situācijas nesamērīga pārbīde politiskajos gaņģos.

NE GLUŽI VIENNOZĪMĪGĀS ŠĶAUTNES

Jautājums par varas stipri atšķirīgo reakciju (pareizāk nereakciju) uz prezidenta izlēcienu, pretstatā tam, ja ko līdzīgu būtu atļāvies tas pats operators.

Un tie ekstrēmi diametrāli pretējie ekspertu viedokļi. Kur paliek spēja uz lietām skatīties ne tikai vienā plaknē?

P.S.
Nellijas pozīcija izskatās stipri līdzsvarota.

+9
-2
Atbildēt

1

    My Paradise, My Rules > lailabidzane 09.09.2012. 19.05

    Nellijas viedoklis ir pilnīgi izsvērts un tur nav ne ko pielikt, ne atņemt. Es piekrītu visos punktos.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

peerku 07.09.2012. 09.21

Nellijas Ločmeles vēlme būtu, lai prezidents apstātos, lai smaidot pateiktu kaut ko jēgpilnu, filmēšanas un rādīšanas vērtu. Bērziņa oratora “spējas” un runas stils ir tāds, ka kaut ko jēgpilnu ir ļoti grūti izlobīt, būtu ļoti ilgi jāmontē… :)

+46
-2
Atbildēt

1

    My Paradise, My Rules > peerku 09.09.2012. 19.02

    Un nu šķiet, ka arī domāšanas ātrums un situācijas izvērtējums ir neadekvāti cilvēkam, kas ieņem pirmo posteni valstī.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

austrisv 07.09.2012. 09.21

Nellija ir pateikusi ļoti labi un izsmeļoši, ka prezidents pārstāv valsti un viņam ir jāizturas ar cieņu visos gadījumos( starp citu arī privātos, kā viņš pats uzskata 3. septembri).
TV3 operators neizdarīja neko tādu, lai viņu piesolītu sist, pie tam pat izsakot veca kompartijas darbinieka šausmīgo teicienu, ka sen jau žurnālisti nav sisti! kur nu vēl trakāk un necienīgāk par šo teicienu.
Šādus vārdus ņemt mutē ir prezidenta , pat Baķkas, necienīgi.

+31
-2
Atbildēt

1

    demo > austrisv 07.09.2012. 18.49

    Ai cik feini,ka sabiedrība var reiz izlādeties pēc sirds patikšanas.
    Par to nav jāpateicas tikai šī jampadraņča autoram ‘lāga onkam’,bet arī
    šim portālam./Vai nav noticis izvirdums uz saules/.
    Paldies Jums Nellijas kundze,ka atvētāt diskusiju, kura bija ļoti nepieciešama. Tagad varbūt kļūs drusku skaidrāks,kā uzvesties publiskā
    telpā,kur un ko drīkst fotografēt,laikus sagatavoties triecienam “pa galvu”,
    it sevišķi no ‘lāga onkas’/ja gadīsies ar viņu sazatikties publiskajā telpā/.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

disassociative 07.09.2012. 09.13

Vakar nejauši patrāpījās laikam LNT kaut kāds raidījums, kurā bija bērnu dārza grupiņa. Kādā sakarā, nezinu, bet visu sižeta laiku bilde bija aizmiglota. Droši vien tāpēc, ka beidzot ir pacelta tēma par to, drīkst vai nedrīkst filmēt un rādīt bērnus bez vecāku piekrišanas. Laikam jau nedrīkst. Ja palasamies tik ļoti pierasto frāzi – viens likums, viena taisnība visiem, tad jautājums cienījamajiem žurnālistiem: vai Jums cits likums un cita taisnība?

+10
-12
Atbildēt

4

    Eriks Grube > disassociative 07.09.2012. 09.31

    parasti aizmiglo, ja sizhets ir ar kriminaalu ievirzi.

    zhurnaalistiem vareetu ieteikt turpmaak boikoteet pasaakumus ar taa saucamaa prezidenta piedaliishanos vai vismaz aizmiglot taa seju un nonjemt skanju, ja shii persona gadaas kadraa.

    +22
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > disassociative 07.09.2012. 13.00

    …alias….Tu, protams, vari savam bērnam uzlikt masku un izvest viņu uz ielas tikai tumsiņā – tā ir Tava izšķiršanās….ne visiem vecākiem ir vēlme savus bērnus slēpt vai no tiem vairīties….

    …arī mani puikas ir filmēti, fotografēti un piedalījušies dažādos pasākumos….esmu savākusi veselu kolekciju ar šādiem sižetiem arī no TV – tas ir viņu/manu bērnu dzīves redzamāko notikumu arhīvs….tad, kad viņi kļuva pilngadīgi, tā viņiem bija dāvana….lieliska dāvana, par kuru viņiem bija bezgalīgs prieks, jo tās ir atmiņas, kuras no bērnības bija pabalējušas….un viņiem būs iespēja to rādīt arī saviem bērniem – bet tā jau būs vēsture….

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 07.09.2012. 13.13

    Katra cilvēka subjektīvās sajūtas ir atšķirīgas un tas ir normāli. Vienam patīk katru dienu gozēties dzeltenajā presē, otram ne. Kombulienei patīk, Bērziņam nepatīk, ka viņa ģimeni vazā pa medijiem. Abiem ir vienādas tiesības realizēt savas vēlmes, vai ne?

    +3
    -13
    Atbildēt

    0

    mary75 > disassociative 07.09.2012. 14.09

    alias – stājoties tādā amatā, katra augsta amatpersona saprot, ka tiesības uz privātumu zināmā daļā tai būs ierobežots, un tā ir viņas izvēle – iet uz to, vai neiet.
    Tāpēc, šinī gadījumā, pielīdzināt viņu žurnalistam nevar.

    +17
    -2
    Atbildēt

    0

ilmisimo 07.09.2012. 09.12

..zirnekliene Šeloba Jā, bet mēs pamanamies ievēlēt Saeimu, kas, savukārt, ievēl par prezidentu “prastu urlu”. Piekrītu, ka aristokrāts arī dusmās nepaliek prasts, te var atcerēties “Vējiem līdzi!”, kur Dienvidu plantatoru sabiedrībā par savējiem tika uzskatīti vien tie, kuri pat dzērumā (bezfilmā)prot uzvesties pieklājīgi. Atgriežoties pie mūsu sabiedrības, vai mums ir daudz “aristokrātu”? Es tā neteiktu.
Jebkurā gadījumā man daudz vairāk patiktu, ja Bērziņš būtu spiests atkāpties, piemēram, dēļ savām mahinācijām ar eironaudām – tad man rastos pārliecība, ka mūsu politiskajā vidē kaut kas principiāli mainās un tāpēc mums beidzot ir cerības sagaidīt tādu prezidentu, kā L. Meri vai T.H. Ilvess.
Kamēr šobrīd visa tā “cepšanās” ir diezgan neproduktīva.
http://www.ir.lv/lv/news/opinions?day=6&month=9&page=2&slug=ko-ieguvam-traumejot-prezidenta-delu&year=2012

+23
-4
Atbildēt

0

mary75 07.09.2012. 09.01

Visam, ko teica Nellija, var tikai piekrist.
Izbrīna vienīgi milzīgais pārsteigums par Bērziņa uzvedību.
Situācija bija tāda, ka neviens padomnieks vai preses sekretārs nevarēja Bērziņu nobremzēt vai pateikt tam priekšā, un vecais komunistu funkcionārs, kas neatkarības gados kalpoja tādam pašam funkcināram, rīkojās sakarā ar savu mentalitāti un instinktiem, kur demokrātijas normām vietas nav, un tās ir kā svešķermenis un kaut kas nesaprotams viņa senīlajai galviņai.
Tādās negaidītās situācijās jau parādās cilvēka būtība, ko ikdienā viņš spēj noslēpt.
Jācer vienīgi, ka šis kauna traips Latvijai uz otru termiņu pārvēlēts netiks, vismaz to, ka ārpus Latvijas viņam labāk nerādīties, izskatās, viņš vēl saprot, un arī labi.

+58
-3
Atbildēt

0

AldisLauzis 07.09.2012. 08.40

Un rodas vēl viens jautājums. Prezidents tik ļoti runā par privātumu, bet dēlu uz skolu ved prezidenta mašīnā ar apsardzi. Atceramies, kā tika Lindai, toreiz vēl Mūrniecei, kura arī savu bērnu veda uz mācību iestādi ar ministres mašīnu.

+50
-3
Atbildēt

2

    peerku > AldisLauzis 07.09.2012. 09.16

    Pareizi, kāpēc no Mūrnieces tika prasīta atbildība par dienesta auto izmantoshanu, bet shajā gadījumā niknais prezidents vēlas saglabāt privātumu, vedot atvasi uz skolu darba laikā ar dienesta auto?

    +23
    -3
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > AldisLauzis 07.09.2012. 10.00

    Vispār jau Linda nebija amatpersona, kurai 24 stundas diennaktī būtu piestiprināta apsardze, tā ka šis salīdzinājums ir neizdevies.

    +6
    -12
    Atbildēt

    0

Ieva 07.09.2012. 08.38

Sanitas Uplejas raksts neattaisno prezidentu. Sanitas Uplejas raksts ir par žurnālista ētiku un bērna tiesībām uz privātu dzīvi. Savukārt Jūsu skaidrojums nav par to, bet vēlreiz pasaka, ka publiska persona nedrīkstēt tā izrunāties, taču tieši neatbild uz Sanitas uzdoti jautājumu – vai žurnālisti bija korekti tā rīkojoties? Netieši izriet, ka bija – jo bērnam bija ” jāizskaidro”, jeb viņam jādzīvo “prezidenta dēla”, ne parasta skolnieka dzīve.
Mēs esam tik nikni par “šoferu dēliem”, kāpēc tagad gribam ieviest “prezidenta dēla” titulu. Vai tiešām Jums puikas nav žēl?

+4
-37
Atbildēt

22

    tuba76 > Ieva 07.09.2012. 08.56

    Ķīp,vai tu nekad nevienā avīzē/raidījumā/reportāžās puubliskajos mēdijos līdz šim neesi redzējis pirmklasniekus u.c. skolēnus 1.septembra reportāžās – ja esi tik nenormāli sašutis, ka kāds uzdrošinājies uzņemt attēlus par šo vienu skolnieku? Ja esi – vai esi protestējis pret bērnu attēlu publiskošanu presē? Jeb visus citus drīkst – tikai prezidenta nedrīkst – tad tavā pasaulē tas automātiski kļūst par žurnālista ētikas un bērna tiesību uz privātu dzīvi pārkāpumu?
    Un jā – man ir ļoti žēl puisēna, kura tēvs tā izgāzās valsts mērogā (vēl jau arī ārzemēs tā var šķist interesanta ziņa.)

    +36
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > Ieva 07.09.2012. 09.04

    Kas liedz Bērziņam izdarīt vienu patiešām labu darbu, un aiziet no amata, tad viņš nebūs publiska persona, un neviens ne viņu, ne viņa mazbērnus nefilmēs, lai taču bauda dzīvi ar lielāko pensiju Latvijā un nebojā valsts tēlu.

    +47
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 07.09.2012. 09.08

    Dzeri, būt publiskai personai nenozīmē atļauju žurnālistiem pārkāpt privātumu. Publiska persona nekļūst pat realitātes šovu varoni ar kamerām guļamistabā. Nez vai tāpēc ka esat “publiska persona, (bieži komentējat IR)” pieļausiet, ka jūs filmē, izkāpjot no gultas.
    Bez tam atkārtoju simto reizi – Uplejas raksts nav par prezidentu, te ir runa par nevainīgu bērnu. Un man jautājums – ar kādām tiesībām mēs – sabiedrība, bojājam viņa dzīvi. No komentāriem un Ločmeles raksta sapratu- ja tēvs prezidents, tad drīkst. Manuprāt ne, tas laiks, kad bērni cieta par tēvu grēkiem ir pagātnē – es vismaz ceru…

    +6
    -32
    Atbildēt

    0

    RaivoLeimanen > Ieva 07.09.2012. 09.16

    Jā, jā,tas būtu labs darbs atkāpties! Jo Bērziņu taču nepierunāja, viņš pats pieteicās tam “smagajam slogam”.

    +29
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 07.09.2012. 09.22

    Uz Vitu. Saskaņā ar civillikumu nevienu bērnu nedrīkst intervēt vai rādīt bez vecāku atļaujas. Cita lieta, kā žurnālisti to bieži pārkāpj un vecāki neprotestē. Ārzemēs ir tāpat, bet to ievēro- tieši tāpēc ārzemju sižetos bieži ir aizmiglotas sejas.
    Bērniem ir jānodrošina bērnība, un tai nav jābūt atkarīgai no tā, kas ir vecāki, Bērnam pašam ir jāatrod sava vieta savu vienaudžu vidū, un nav jācieš par tēvu grēkiem. Tas ir ELEMENTĀRAS bērna cilvēktiesības, kuru pārkāpšanu komentētāju kopkoris akceptē. Kāpēc?
    Man atbilde ir – tikai, lai apmierinātu savu netīro ziņkāri – a kurā skolā prezidenta dēls mācās? Vai varbūt ir vēl kāds iemesls, ko neesmu pamanījis?

    +5
    -24
    Atbildēt

    0

    peerku > Ieva 07.09.2012. 09.23

    Tas patiesi būtu labākais, ko prezidents varētu izdarīt,- aiziet no amata, lai viņš nebūs publiska persona un neapkaunotu savu ģimeni un mūs visus.

    +21
    -1
    Atbildēt

    0

    tuba76 > Ieva 07.09.2012. 09.26

    Ķīp, varbūt tomēr labāk atturēties no personīgiem uzbraucieniem – mēs tomēr neko daudz nezinām viens par otru – tev nav ne jausmas kādas ziņas es lasu. Es pat netaisos skatīties to sižetu – mani šokē vārdi, kurus valsts galva, kādas sievietes vīrs un kāda/u bērna/u tēvs tik viegli izmeta uz ielas cilvēkiem, kas strādāja. Ja tu uzskati, ka reportieris pārkāpis likumā noteiktās bērnu tiesības – kas tev liedz rakstīt iesniegumu policijā – tā piemēram dara zviedri. Ja kaut kas tāds notiktu Zviedrijā – policija jau būtu saņēmusi vairākus iesniegumus – nedomāju gan, ka par bērna tiesību aizskārumu, bet par draudiem sabiedriskā vietā un preses brīvības ierobežošanu gan.
    Gribu tikai atgādināt, ka nesen tika diskutēts, ka agresīviem skolēniem neļaus nākt uz skolu – kādu vēstījumu šajā ziņā sūta valsts prezidents šiem bērniem un viņu vecākiem?

    +29
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Ieva 07.09.2012. 09.32

    Ķīps –
    a) Sižetā bērnam seja nebija redzama
    b) Pēc loģikas cik varu saprast , tad principā visi sižeti ar bērniem kadros tagad jārāda ar aizmiglotām sejām :) Pieļauju,ka tas varētu izskatīties samērā jancīgi. Teiksim sižets par bērnudārzu,kur vienas aizmiglotas sejas :)

    +20
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Ieva 07.09.2012. 09.38

    Vita – par agresīviem bērniem piebildei -zinu gadījumu ,ka tajos pašos Zālīšos dēļ agresīva skolnieka viens labs skolnieks sāka bastot,jo nespēja izturēt to teroru.Interesanti vai Bērziņpuikas klasē tāds skolnieks varētu mācīties:)

    +14
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 07.09.2012. 09.51

    Vita, atvainojos, ja uztvērāt to kā personīgu uzbraucienu. Vienkārši pārdzīvoju, ka tik viegli upurējam nevainīgu bērnu uz mūsu ziņkārības altāra. Paldies par ieteikumu rakstīt iesniegumu, vajadzētu, bet mans altruisma līmenis diemžēl tik augts nav.
    Par agresīviem skolniekiem. Diemžēl vārds agresīvs nozīmē, ka tāds terorizē visu klasi. Zinu piemēram stāstu, ka bij tāds, kas zaga pa druskai, atņēma naudu klasesbiedriem, iekaustīja, par mācīšanos nemaz nerunājot. Un ko varēja darīt? Skolas psihologs runāja. un ar labu mēģināja pārliecināt… gan ar pašu, gan māti… Rezultātā vairāki labi skolnieki mainīja skolu.. Saprotot, ka arī “agresīvais” ir tāds pat vien bērns, būtu tomēr jāatbild uz jautājumu- a ko darīt labajiem? Kā pasargāt manu bērnu no iekaustīšanas, piemēram? Šobrīd ir tikai divas izejas- gaidīt, kad agresīvai izdarīs kaut ko tādu, ka policija savāks, vai iet prom uz citu skolu…
    Klusais – žurnālos un internetā (TVNet) seja nebija apmiglota- jo kur gan vēl labāks sižets dzeltenajai presei. Jā, bērnu dārzā, ja vecāku atļaujas nav – sejām jābūt aizmiglotām.
    Zinu gadījumu, kad 12. klases meitene izlaidumā klasesbiedriem izstāstīja, kas ir viņas vecāki. Ne skolotāji, ne klasesbiedri to nezināja un tas ļāva viņai līdzvērtīgi justies vienaudžu vidū.
    Man vienkārši nav pieņemama tēze – ja tēvs ir publiska persona- visiem, kas ir riņķī, no tā ir jācieš.

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Ieva 07.09.2012. 10.14

    Ķīps – domāju,ka mazo Bērziņu katru rītu uz skolu vizina melnais WV ar tām divām gaismas diožu lampiņām virs bampera . Nez vai skolā neviens nezina ,kas irviņa vecāki un tikai žurnālistu nelietīgās rīcības dēļ viņu atšifrēja :(

    +17
    -3
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > Ieva 07.09.2012. 11.19

    Mēs esam tik nikni par “šoferu dēliem”, kāpēc tagad gribam ieviest “prezidenta dēla” titulu. Vai tiešām Jums puikas nav žēl?
    ——-

    1)jēdziens “šofera dēls” ir Latvijas lokalizētā versija jēdzienam “nepotisms”. Tas nozīmē varas, ietekmes, naudas dalīšanu “savējo” lokam. Kāds sakars Jūsu rosinātajam “prezidenta dēla” titualm ar šo?

    2)Es nezinu, kā jūtas puika un tāpēc nezinu, vai viņš ir vai nav jāžēlo. Pats par sevi fakts, ka ejot uz skolu bērns ierauga uz ielas televīzijas kameru, kas viņu nofilmē, man neliekas nekas traumējošs, (var taču gadīties, ka bērnam tas izrādās interesantākais notikums šajā dienā). Nedomāju, ka viņa svētku dienu sabojāja žurnālisti. Ja kāds to ir sabojājis, tad tas ir prezidents/tēvs ar savu neadekvāto reakciju. Taču mums nav ne jausmas, ko bērns par šo tēmu zina un domā – ja viņš ikdienā dzird sev apkārt solījumus sadot pa galvu, tad diezin vai pirmdien bija šokēts, un ja nelasa visus mūsu komentārus, tad varbūt nemaz nenojauš, ka ir ierauts skandālā.

    +25
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > Ieva 07.09.2012. 12.02

    N. Ločmele.”…Es nezinu, kā jūtas puika un tāpēc nezinu, vai viņš ir vai nav jāžēlo…” Prezidenta dēlam šobrīd ir viena problēma – atrast klasē savu vietu, iekļauties klases kolektīvā, atrast starp klases biedriem draugus. Vajag taču atcerēties sevi, savu bērnību un skolas gadus, tad nevajadzēs atrunāties ar frāzi, es nezinu kā jūtas puika un pieņemt, ka viņu interesē TV kameras :)) utt.

    Un, ja mēs atceramies bērnību un skolas gadus, tad atceramies arī to, cik dažkārt šādi skolas biedri, klases kolektīvs mēdz būt nežēlīgs. Tā tas bija laikā, kad es sāku iet skolā, tā tas bija laikā, kad Jūs sākāt iet skolā un tā tas ir šobrīd.

    +4
    -10
    Atbildēt

    0

    andris902 > Ieva 07.09.2012. 12.42

    …..šķebina liekulīgie komentāri par “prezidenta bērna” īpašajām cilvēktiesībām….viņš ir tāds pats cilvēkbērns, kā visi pārējie pirmklasnieki…šis uzspēlētais sašutums par prezidenta bērna īpašo lomu norāda vien uz dažu komentētāju nespēju dzīvot bez ierastajiem padomijas laika stereotipiem – tas ir kaut kas īpašs un nāk no izredzēto kastas….
    …kāpēc liekulīgos cilvēktiesību cīnītājus neuztrauc pārējo bērnu parādīšanās ekrānā – tas ir mazsvarīgi, vai tomēr pieņemami?….
    …drīzāk paši baidāties publiski atzīt, ka būtu gatavi, tāpat kā Bērziņtēvs, sadot pa galvu operatoram, jo viņš šo sižetu parādīja – un traumu esat guvuši Jūs!….par prezidenta rupjību un prastumu…par ilūzijas izgaišanu, ka mūsu valsts prezidents varētu būt cienījams cilvēks…tā ir Jūsu kauna sajūta, Jūsu vilšanās, kas liek meklēt absurdus argumentus, lai kaut nedaudz saglābtu pēdējās cieņas skrandas pret šo cilvēku….

    ….skatoties vakardien publicētās Igaunijas Prezidenta bērna pirmās skolas dienas bildes, pārņem lepnums par igauņiem…un arī balta skaudība!…tur ir prieks, labestība, smaidi un tiešām laimīgi bērni bez aizklātām sejām….

    +19
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > Ieva 07.09.2012. 13.08

    zanE…šis uzspēlētais sašutums par prezidenta bērna īpašo lomu norāda vien uz dažu komentētāju nespēju dzīvot bez ierastajiem padomijas laika stereotipiem +++ kurš tad te uzspēlē šo ” prezidenta dēla ” īpašo vietu, vai lomu, ja ne žurnālists? Kāds te sakars ar padomju laika stereotipiem? Acīm redzot Bērziņš vēlējās aizvest savu dēlu uz skolu bez kādiem liekiem uzmanības apliecinājumiem – ir viņam tādas tiesības, vai nav? Ja var atrast liekulīgas notis, tad tās šoreiz ir Tavā komentārā.

    +2
    -14
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 07.09.2012. 13.29

    1) Uz Nelliju Ločmeli. Es šo titulu neieviesu, šo titulu atbalstat Jūs, uzskatot, ka prezidenta dēlam ir jāpilda noteikta misija, es tieši otrādi, gribu, lai bērnam būtu normāla bērnība.

    2) Interesanta doma. Izdarīt, un tad paskatīties, kā reaģē. Moš priecājas? A, ja ne? Piedāvājat eksperimentēt ar bērniem? Jautājums jau nav par to, kā liekas Jums, jautājums jau ir pat par likuma pārkāpumu, un žurnālista ētiku, ko viņš var atļauties, ko ne… Jūs uzskatat, ka tā darīt drīkstēja…

    Piekrītu , ka ar savu lamāšanos Prezidents nerādīja labu piemēru dēlam, taču Sanitas Uplejas rakstā ir runa par žurnālistu atbildību, a visi komentāri ir ap, par to, kā nu Bērziņš izrunājies, un kādas sekas tas rada.

    Manuprāt, visiem bērniem ir tiesības uz bērnību. Arī prezidentu bērniem. Vai tad tas tik nesaprotami?
    Es tiešām nesaprotu, kāpēc kopkoris tik uzstājīgi grib pierādīt pretējo.

    +5
    -12
    Atbildēt

    0

    mary75 > Ieva 07.09.2012. 14.05

    R.A. – Bērziņam jāsaprot, ka viņš ir publiska persona, un viņam un viņa radiem vienmēr tiks pievērsta pastiprināta uzmanība.
    Vēlēties viņš var daudz ko, bet, iedzīvotājiem viss, kam ar viņu sakars, interesē, un prese vienkārši pildīja savu pienākumu un nedarīja absolūti neko pretlikumīgu vai pat neētisku, Bērziņa guļamistabā neslēpās.
    Tur jau tā lieta, ka B absolūti nesajēdz, kādā iekārtā viņš dzīvo, un kādi ir viņa pienākumi, ne tikai tiesības, dem. valstī publisku personu un augstu amatpersonu tiesību zināmā daļa ir ierobežotas pēc noklusējuma..

    +16
    -2
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > Ieva 07.09.2012. 14.45

    Manuprāt, visiem bērniem ir tiesības uz bērnību. Arī prezidentu bērniem.
    —————-
    Neviens prezidenta bērnam neatnem viņa bērnību. Noteikti ne jau žurnālisti, kas publiskā vietā filmē. Taču viņa dzīve ir izmainījusies kopš brīža, kad tēvs izvēlējās kļūt par prezidentu. Un tas ir nevis mans vai Jūsu, bet Andra Bērziņa lēmums. Cilvēkiem, kas nespēj samierināties ar publicitāti un vēlas par katru cenu saglabāt savas ģimenes privātumu, noteikti nevajag pretendēt uz publiskiem amatiem.

    +21
    -4
    Atbildēt

    0

    Timson_ > Ieva 07.09.2012. 19.43

    Nellija, jebkurā citā, demokrātiskākā valstī gan tomēr arī publisku personu bērniem ir tik publicitātes, cik viņu vecāki pieļauj un tikai dzeltenā prese bāž degunu bez atļaujas. Jo publiskas personas ir nevien prezidenti, bet arīdzan aktieri, dziedātāji, rakstnieki un pat žurnālisti.

    Es piekrītu S. Uplejas rakstam, jo esmu mamma un man nepatiktu, ja manu bērnu nofilmētu un parādītu visā valstī. Kādam varbūt arī tā ir viņa dzīves jēga un augstākais sasniegums, taču jābūt iespējai izvēlēties un labs žurnālists vispirms pajautās atļauju, pēc tam filmēs/fotografēs.

    S. Upleja neattaisno prezidentu (jo saprotu viņa vēlmi un tiesības uz bērna privātumu, bet forma, kādā prezidents komunicējama ir inteliģenta cilvēka necienīga), viņa runā par žurnālista ētiku. Un žurnālisma ētika Latvijā ir ārkārtīgi zema.

    +4
    -11
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > Ieva 08.09.2012. 02.00

    Cilvēkiem, kas nespēj samierināties ar publicitāti un vēlas par katru cenu saglabāt savas ģimenes privātumu, noteikti nevajag pretendēt uz publiskiem amatiem.
    ______________________________________________________________________________
    Par to ”noteikti nevajag” pilnīgi noteikti vajag debatēt:).

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > Ieva 09.09.2012. 19.16

    “Cilvēkiem, kas nespēj samierināties ar publicitāti un vēlas par katru cenu saglabāt savas ģimenes privātumu, noteikti nevajag pretendēt uz publiskiem amatiem.”

    Nellij L., gan =/IR pavirši un garām!

    Es labprāt sagaidītu vairākos publiskos amatos cilvēkus, kuriem publicitāte nebūtu mērķis, kuri no tās tiešām vairītos un publicitātei netērētu savu laiku, kuri tiešām censtos arī ar visiem likumiskajiem lidzekļiem pasargāt savu un radu ģimenes, jo… šiem cilvēkiem patiesi gribētos kaut ko jēdzīgu paveikt savai tautai un valstij, un viņiem arī butu atbilstosas dotības.

    Man tiešāmn gribētos vismaz tādu premjeru un pārīti būtisko nozaru ministru, — ja jau likumi paredz dekoratīvu prezidentu…

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 10.09.2012. 09.11

    Uz Džeri. Ir Civillikuma 177 pants. Likums IR pārkāps. Un no žurnālistu puses.
    Tāpēc cienājamai redaktorei būtu nevis jājautā ” Kāpēc žurnālistiem jāatbild par prezidenta kļūdu?” . Bet ” ko mēs darīsim, lai likumu nepārkāptu”

    Bez tam tas ir pat kuriozi, ka populāra izdevuma redaktore (amatpersona!) to vai nu nezin, vai apzināti proponē likuma pārkāpšanu.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam