Okupācijas audits

82

Komentāri (82)

Iveta Voika 17.10.2011. 12.27

Beznosacījumu cieņa prasa zināmu garīgu piepūli. Krīze, par nelaimi, šobrīd nav tikai meteriālā nabadzība.

0
0
Atbildēt

0

malinka996 16.10.2011. 17.28

Valdības deklarācijā tātad teikts, ka neviens ne par ko nav atbildīgs: “Neviena Latvijas sabiedrības etniskā vai sociālā grupa nav nedz juridiski, nedz morāli atbildīga par PSRS okupāciju Latvijas Republikā un tās sekām.” Manuprāt tieši bezatbildība jau gandrīz novedusi kapā Latvijas valsti, bet tās saimniecību – komā. Atliek vēl šiem bezatbildīgajiem varasvīriem izdeldēt pašu latviešu tautu no Latvijas, sak lai tik turpina aizbraukt tie tūkstoši un atkal tūkstoši… Miera laikos! Šī jaunā piepsiedu emigrācija ir nacionālais kauns, ko nekādi spriedelējumi par okupāciju nenomazgās. Lai kādas būtu aizbraucēju kvalifikācijas un pieredze, Latviju vislabāk varēsiet apsaimniekot tad, kad te paliks mazāk to traucējošo latviešu, vai ne, kungi, nacionālisti un glābēji?

0
0
Atbildēt

0

Valdis Ozols 16.10.2011. 13.30

Tā ir ļoti izplatīta uz Sibiriju izvesto un trimdas latviešu versija.Tādā garā

0
0
Atbildēt

0

ingban 15.10.2011. 08.02

Lai dzīvo reformas! Mēs par to balsojām. Un klusējot (prātam un mutei) pieņemam, ka šodien VISI grib reformas. Tā, manuprāt, ir kļūda pamatā okupācijas audita kontekstā. Šodien VISI NEGRIB reformas, vēl jo vairāk – okupācijas auditu, okupācijas (Padomju) režīma Latvijā realizētāju (izpildītāju) meklēkjumus. Tas neizbēgami novestu pie atjaunotiem Atmodas procesu dziļākiem pētījumiem, pie “norakto” lietu cilāšanas, pie skaidrojumiem, kā vienā naktī cilvēks var pārtapt no dedzīga komunista par dedzīgu nacionālo kustībnieku. Tās ir pārdomas par to, kāda īstenībā ir bijusi Atmoda, ne jau dēļ tās noliegšanas, bet apliecināšanas. Vai mēs esam tik drosmīgi, stipri, prasmīgi un Atmodas cienīgi, lai pavērtu tās balto, pūkaino mēteli un godīgi paraudzītos tās iekšpusē. Rakstā izklāstīts labs pamats tam, proti, nenoteiktību izskaušana, citiem vārdiem sakot, duļķainības novēršana. Pie viena tas dotu iespēju atšķirt tīkotājus pazvejot duļķainos ūdeņos no godīgiem cilvēkiem, kādu netrūkst gan starp latviski runājošiem, gan krieviski runājošiem pilsoņiem.

+2
0
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > ingban 16.10.2011. 10.23

    ——-
    Kungs laikam joko – prasīt kādus ”padziļinātus pētījumus” pirms Tautas skaitīšanas 2011 datu publicēšanas, kuri uzskatāmi apliecinās to fantastisko ‘izaugsmi un uzplaukumu’, kas notikuši pēc atmodas, dziesmotās revolūcijas un iestāšanās ES, t.i., iešanas nākotnē pa Rietumu attīstības ceļu?!
    Drosmīgo neprātam slavu es dziedu……
    p.s.
    Ja pēc padomju sociālās sistēmas sagrāves lielākajai Latvijas sabiedrības daļai problēmas ir saasinājušās un dubultojušās, tad pētījumu vietā būs vienas vienīgas varoņsāgas un stāsti par visu nelaimju cēloņu cēloni – baiso padomju varu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > ingban 16.10.2011. 10.43

    —–
    p.s.s.
    Par acumirkļa pārvērtību iespējamību interesantu atziņu izlasīju arī Stūra mājas pulkveža rakstā – intervijā ‘Bojārs pret treknajiem brekšiem’:
    – Bet tauta grib tiesisku valsti!

    J.Bojārs: ”– (..) Kad 90. gados auditorija gluži kā šodien politiķiem kliedza: jūs visi zogat! – es to apturēju, sak, papriekš nomierinieties. Cik zālē ir tādu, kuri neņemtu, ja piedāvātu miljonu? Retu reizi pāris roku pacēlās.”
    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=318837:bojrs-pret-treknajiem-brekiem&catid=95&Itemid=113

    0
    0
    Atbildēt

    0

dancis4 15.10.2011. 02.48

Katru reizi, kad esmu Rietumeiropā, izbaudu brīvību, ko sasniegušas brīvas tautas. Latvijā okupācijas sekas joprojām ir atstājušas pēdas cilvēku sejās un prātos, iespējams, mums vēl būs jānomaina vairākas Saeimas, lai cilvēki Latvijā sāktu smaidīt, cienīt viens otru un lai mēs kļūtu par patiesi brīvu tautu.

0
0
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > dancis4 16.10.2011. 10.28

    —–
    Par kādu tādu ‘brīvību’ iet runa? Par to, ko t.s. ”britu tūristi” demonstrē Rīgā ap pieminekļiem – jebšu to, ko tagad vērojam attīstītajās Rietumvalstīs?
    http://www.youtube.com/watch?v=E7A3skNTKWY

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dancis4 > dancis4 16.10.2011. 17.21

    Te vietā vecā atziņa, ka demokrātija nav ideāla, taču nekas labāks līdz šim nav izdomāts. Rozā brillēs nestaigāju, arī Rietumos, protams, ir pietiekami daudz mietpilsoņu (kuri nemaz neprot novērtēt to, kas viņiem patiesībā ir),ir arī deklasēti “britu tūristi”, ir šrēderi un berluskoņi,ir pseidokultūras un atkarības utt, taču visumā veco demkrātiju tautas ir spējušas godā celt vērtības, kuras sekmējušas šo tautu relatīvi augstāko dzīves līmeni un apmierinātību ar dzīvi vispār salīdzinot ar daudzām citām vietām pasaulē.

    0
    0
    Atbildēt

    0

My Paradise, My Rules 14.10.2011. 21.27

Paldies, labs raksts. To tiešām vajadzētu piedāvāt publicēšanai krieviski rakstošajos medijos. Ja neņem pretī, tad derētu to publicēt, un vismaz “Ir” lasītājiem un raksta autorei viss būtu skaidrs.

0
0
Atbildēt

1

    ——ZARS
    Pārdomām – leģendārās M.Kosteņeckas atziņas par jauno okupāciju –
    ”(..)neviens nezin kāpēc nejūt, ka jaunā okupācija jau sākusies. Tā jau notiek – amerikāniskais ir klāt gandrīz visās jomās, tāpēc iestāšanās Eiropas Savienībā ir gluži formāls dokumentu parakstīšanas akts, lai it kā nofiksētu to, kas reāli jau noticis. Kapitālisms šeit darbojas pilnā sparā cilvēki kļūst nenovīdīgi, apdziest līdzjūtības, žēlsirdības uguntiņa.”
    A.Terzens: ‘Latvijas karmiskā katastrofa. Saruna ar Marinu Kosteņecku’ (Kabinets)
    http://www.tautasforums.lv/?p=3777

    0
    0
    Atbildēt

    0

ilmisimo 14.10.2011. 18.17

Neviena Latvijas sabiedrības etniskā vai sociālā grupa nav nedz juridiski, nedz morāli atbildīga par PSRS okupāciju Latvijas Republikā un tās sekām..
_______________________________________________________
Ko īsti šāda deklarācija atceļ? Kādu agrāk pieņemtu deklarāciju?

Vai arī tā vēlreiz tautoloģiski apstiprina esošo situāciju- kas ir, tas ir, kas nav tas nav?

Ierakstīsim deklarācijā,ka visām sociālajām grupām ir tiesības uz gaisu un ūdeni?

Okupantu nav? Labi.

Tad kā ar interventiem?

Pieņems vēl kādu deklarāciju?

+5
0
Atbildēt

0

aivarstraidass 14.10.2011. 17.33

Autores sacīto sapratu tādējādi, ka ir jāmaina akcenti – nevajag vairs vispārīgas frāzes par okupāciju, bet gan konkrētu, nesamierinošu attieksmi pret kolaborantiem, kuri okupācijas režīma interesēs darīja amorālas lietas. Der atcerēties, ka no piecām lielām LR partijām – divas joprojām vada augsti stāvoši PSKP nomenklatūras darbinieki. Šīs partijas ir SC un ZZS.

Ko mums līdz “fakta atzīšana”, ja neviens šāds funkcionārs nav juties spiests atbildēt par to, ko viņš darīja padomju varas gados. A.Rubiks sanāca vienīgais grēkāzis. Bet patiesībā jau tos cilvēkus, kuri tirdīja skolēnus par došanos uz baznīcu vai ziedu nolikšanu pie J.Čakstes pieminekļa laikabiedri labi atceras arī tagad.

+7
0
Atbildēt

1

    Jā, un tad no etniska jautājuma tas pārtaptu principiālā attieksmē, jo nāktos “kārt pie lielā Zvana” vienu otru mūsu tautieti. Bet vai atkal neaktivizēsies čekas maisu jautājums, kas ir veiksmīgi atdevis nebūtībai daudzu darboņu uzvārdus.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Ieva 14.10.2011. 15.34

Tā sāpe jau tieši tur ir – demokrātiskās partijas okupāciju, tās sekas, traktē kā diktatorisko režīmu izraisītas , bez nacionālās piederības šķirošanas, bet SC un krieviski runājošā Latvijas iedzīvotāju daļa- pēc etniskās. Latviešiem nav šī dalījuma, krieviem ir. Zatlers gan izvilka šo kārti, bet izvilka no tās kavas, ko viņam priekšā nolika SC.
Citiem vārdiem sakot – komunists latviešiem ir okupantu reprezentētājs- neatkarīgi no tā vai pēc tautības ir latvietis, krievs vai žīds, kamēr SC uzskata, ka aiztiekot komunistus tiek, aiztikti krievi..
Pat tagad SC inspirētie plakāti ar Dzintaru un Osipovu tiek izvietoti ar mērķi kompromitēt Dzintaru, kaut attiecas uz Osipovu tikpat lielā mērā- jo Lindemanu un Osipovu SC uzskata par saviem sirdsapziņas bruņiniekiem, Osipovs, kā nu izrādās, gandrīz 10 gadus atpakaļ ir ticies ar Dzintaru…

+4
0
Atbildēt

0

māsa 14.10.2011. 13.50

Ino, viss ir daudz vienkāršāk. Izspruki no kriminālatbildības pie tās iekārtas vai no no lustrācijas pie šīs. Dekorācijās komunismu nomainīji ar uzrakstu demokrātija un uzmeties par demokrātijas ekspertu. Ja laikus tādus aptraipījušos komunistus nelikvidēja vai nesodīja, neko darīt, šodien nākas un vēl ilgi nāksies sadzīvot ar šādiem uzskatu hameleoniem. Un neticu, ka esi tik aprobežots, ka nespēj saskatīt uzrakstītā jēgu, un tāpēc “plivinies debesīs”, un izliecies par muļķi. Uzkāpu uz varžacīm! Kuram gan tas patīk? Bet sēdi mierīgs, nekas vairs nedraud, ja vien nesašmucēsies arī pie šīs iekārtas. Bet turpmāk palasīšu tavus komentārus gan, apsolu!

0
-3
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > māsa 14.10.2011. 14.38

    —-
    ‘Ar skaitļiem/statistiku var daudz ko pierādīt’ – , diemžēl, pat sociālantropologs K.Sedlenieks sava bloga rakstā ‘Noklusētās katastrofa’
    http://www.satori.lv/blogs/2420/Klavs_Sedlenieks nav to statistiku palīgos ņēmis. Toties statistikas pārpilnam ir žurnāla IR speciālizlaidumā ’20 gadi pēc PSRS’. Smuku tabuliņu izveidojis Freedom House pētnieks K.Vokers – tikai vienu kolonu gan ”aizmirsis” vai nejauši ”paslēpis/hide”. Droši vien cēlu mērķu labā nav minējis kādā vietā bij’ Latvija 1991.gadā.
    Profesors Juris Vīksniņš, kas Džordžtaunas universitātē arī mūsu pašmāju reformistus apmācija gan nekautrējās parādīt notikumus dinamikā.
    Izrādās, rēķinot pēc HDI/TAI (Tautas attīstības indeksa) bijam 30. vietā 1991.g., – 2010.g. Latvija ieņem 48. vietu.
    ”Latvija joprojām nespēj izrauties”
    http://zagarins.net/sveiks/2001/120501viksnins.htm
    – ‘Augšupeja’ acīmredzama, tāpēc jau pazīstamais eksperts J.Liepnieks apgalvo:”(..)no pilnīgas nulles esam iekļuvuši 50 bagātāko valstu vidū.”( 27.12.2010.NRA.)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 14.10.2011. 13.22

—–
Papildus informācija ”cīnītājiem”, lai varētu savu pēc 1991.g. pieņemto lēmumu sekas uz baisi briesmīgo padomju okupācijas periodu vieglāk novelt –
”Ņemot vērā šogad veiktās tautas skaitīšanas provizoriskos rezultātus, laika posmā no Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā 2004.gada 1.maijā, iedzīvotāju skaits valstī kopumā samazinājies par 419,2 tūkstošiem cilvēku jeb 18,1%.
Mirušo pārsvars pār jaundzimušajiem šajā aprēķinā ir 69,2 tūkstoši cilvēku jeb 3%. Atlikušie 15% jeb 349,6 tūkstoši cilvēku aizbraukuši peļņā uz ES valstīm. Šo visai skarbo statistiku ikviens var redzēt arī dzīvē, braucot pa Latvijas reģioniem, kuros galvenokārt palikuši sirmgalvji un mazi bērni.”
http://www.esmaja.lv/?lapa=raksts&id=4497
– ”20. gadsimta 40. gados apmēram 150 tūkstoši cilvēku aizbrauca projām, bēgot no represīvā padomju režīma, savukārt tagad divas reizes vairāk iedzīvotāju ir aizbraukuši, jo netic savai valstij. Un tas jau ir traģiski!

Akadēmiķis Jānis Stradiņš, prognozējot, ka, šādai situācijai turpinoties, Latvijas tauta nostabilizēsies ap 1,3 milj. iedzīvotāju apmērā (“Dienas Bizness”)
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=318464%3Ajnis-stradi&catid=76%3Adienas-citts&Itemid=302

0
0
Atbildēt

7

    buchamona > Signija Aizpuriete 14.10.2011. 13.46

    Tu jau sāc tik bieži atkārtoties, ka sāc palikt garlaicīgs :) Nu, kas šitas ir ? “..Papildus informācija ”cīnītājiem”, lai varētu savu pēc 1991.g. pieņemto lēmumu sekas uz baisi briesmīgo padomju okupācijas periodu vieglāk novelt…”.

    Pajautāšu tad beidzot Tev – Tu pats esi piedzīvojis tos laikus ap kuriem tik asaraini siekalojas Tava nostalģija, jeb tas viss ir tikai iztēles auglis – fantāzijas par laiku, kurā neesi dzīvojis ? :)))

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    māsa > Signija Aizpuriete 14.10.2011. 13.59

    Bet edge taču noliek reālus skaitļus! r.a. tev nepatīk skaitļi, aizdomas, ka tie nav patiesi? Vai tādiem tiem jābūt? Iespaids tāds, ka šie reālie skaitļi dažiem komentātājiem kļūst par karstu kartupeli. Neko neesmu redzējis, neko nezinu! Tabu? Kāpēc?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    ——riņķīApkārt
    Lūgums sākotnēji izlasīt komentāru plkst. 13:53. Es iesaku izmantot salīdzināšanas metodi, lai spilgtāk izceltu Latvijas laukos notikušo baisi briesmīgajos padomju okupācijas gados ar notikumiem laika periodā no 1991. līdz 2011.gadam. Tikai tā – salīdzinot varēs spilgtāk parādīt okupācijas sekas – visu to slikto, ko izdarīja viņa – sliktā padomju vara.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    buchamona > Signija Aizpuriete 14.10.2011. 14.44

    indulisri. Viss ir atkarīgs no mērķa un akcentiem, kurus saliekam, lai mērķi sasniegtu :)
    Edges zemteskti ” cauri spīd” un nav grūti saprast, ar kādu mērķi cien. komentētājs rasta savus komentus, taču, ja vēlamies būt objektīvi, tad, lai saprastu kopsakarības, ar kuru izraisītām sekām cīnamies šobrīd, ir jāskata visa LR ekonomiskā līkne kopumā, nedrīkst to sadalīt nogriežņos un tad katru atsevišķi mēģināt pielaikot ” savai patiesībai.”
    Ir jāņem trīs atskaites punkti:
    1.1918. gada ekonomiskais stāvoklis teritorijā, kurā tika dibināta LR.
    2. Ekonomiskā situācija LR īsi pirms 1940. gada okupācijas, salīdzinājumā ar tā laika pārējām Rietumeiropas valstīm
    3. Ekonomiskā sitācija LR 1991. gadā pēc neatkarības atjaunošanas, salīdzinot ar tām pašām Rietumeiropas valstīm, nu un tad no šiem sausajiem cipariem ir jāizdara secinājumi.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    māsa > Signija Aizpuriete 14.10.2011. 15.23

    Jā, pievienojos r.a., bet tie ir tikai vārdi, kam nav apstiprinājuma.Dzīve nedaudz plašāka kā ekonomika vien un pareizais virziens – no lielākā uz mazāko, ne otrādi. Kas un ko izvērtē, izdara valstiskus secinājumus vēsturiskā griezumā? Es neko tādu nezinu.
    Kļūdas vienmēr ir un būs, bet par tām jārunā, par tām jādomā, kā tās neatkārtot, pārvarēt, no tām izvairīties. Izliekties neredzam – pats sliktākais!
    Kļūda pat ir noderīga, tā netieši norāda uz darbību. Nav kļūdu, nav darba!
    Un beidzot. Es nedomāju, ka Latvijā ir daudzi, kas vēl tai sliktu. Drīzāk nelaime, ka pārāk dažādi katrs redz šo ceļu uz labo, kam seko atkal nākošā nelaime – mans ceļš ir tas vislabākais.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    ——RinkīApkārt
    Secinājumi jāizdara – tāpēc jau atklāti slavēju 18. novembra republikas cēlājus, kā arī Ulmaņlaikā augušos (J.Blūmu, A.Līci, J.Rubuli, u.c.) – visus tos, kas sagrauto Latvijas tautsaimniecību pēc 2. Pasaules kara ne tikai atjaunoja, bet arī pacēla pietiekoši augstā līmenī. To līmeni jau vislabāk demogrāfiskie rādītāji raksturo (dzimstība, mirstība, dzīves ilgums) – ja pēc 1991.gada tauta dilst un izklīst pasaulē, tad jau runas par okupāciju maz ko līdzēs. ‘Nespļauj akā, no kuras pašam jādzer!’ – ja īsi, tad attieksme pret okupāciju, ir attieksme pret divām pēckara Latvijas paaudzēm, kas neskatoties ne uz kādām grūtībām savu vēsturisko misiju godam paveica.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > Signija Aizpuriete 15.10.2011. 05.49

    Edge. Es nespļauju uz tām 2 paaudzēm, kuras bija spiestas nodzīvot aiz ” dzelzs priekškara” savu mūžu. Arī man nelaimējās un 30 gadus no manas dzīves šie komunistu noziedznieki nozaga. Runa ir par to, ko šīs abas paverdzinātās paaudzes būtu paveikušas, ja tām būtu iespēja dzīvot pēc brīvas izvēles, nevis verdzībā. Runa ir arī par tiem daudzajiem tūkstošiem, kuri zaudēja dzīvību staļinistu represijās un to, ka viens otrs šobrīd cenšas šos komunistu izdzimteņus reabilitēt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

scout 14.10.2011. 11.10

Neko nav iespējams mainīt, ja cilvēks to negrib/nevēlas.Ir jāsāk ar VIENU informācijas telpu,nevis 2.Viedokli veido (diemžēl)mediji un nevis personiskais ”skats no malas”.Daudziem ir izdevīgi, ja Latvijā ir sadalīta tauta.
Es personiski neredzu nekādu iespēju samierināt sabiedrību, ja nu vienīgi nozombēt.Skumji, bet tādas Latvijas, ko mēs vēlētos,nebūs.Parādniekiem ir maza teikšana, un vēl jau pastāv iespēja, ka mūsu parādu SVF un PB, pārpērk Krievija vai Ķīna.Mēs te idealizējam latvisku Latviju, bet reāli mēs esam pakaļā un neviens nenāk palīgā.Pavisam drīz mums būs vienalga kādā valodā saukt pēc palīdzības,jo valstij nav attīstības plāna, mēs vienkārši eksistējam.Jautājums – cik ilgi?

0
-7
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > scout 14.10.2011. 13.15

    —–
    Parēķini – ja vidējais izbraukšanas apjoms ir 40 000 cilvēku gadā. Kaut kādu skaitu ”īsteno āriešu” jau šodienas pasaules varenie, kas globalizācijas procesu ‘bīda’ teritorijas pārvaldīšanai atstās?
    Runas par okupāciju tagad tiks skandētas aizvien biežāk – kaut kā jau jāapstrādā ”tauta” pirms Tautas skaitīšanas 2011 datu paziņošanas. Kaut kā jau notikušais pēc 1991.g.21.augusta uz briesmīgo padomju varu jānovēļ. Cīņa ar sekām turpinās……
    Sausa statistika: ”Tātad – kopš 2000. gada emigrācijas dēļ Latvija zaudējusi vismaz 200 000 cilvēku (vēl 120 000 – negatīva dabiskā pieauguma dēļ). Ja Latvija saglabās (sk. M. Hazans, Lietišķā Diena) esošo emigrācijas intensitāti (40 000 cilvēku gadā) vēl septiņus gadus, tā zaudēs vēl 280 000 cilvēku.”
    http://zinas.nra.lv/viedokli/viktors-avotins/57589-redzesimies-svetlaime.htm

    0
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 14.10.2011. 11.04

Rakstā daudz kam varu piekrist, taču ir atsevišķas vietas, kuras, manu prāt, padara autores viedokli pretrunīgu, piemēram:

“……man nekad nav bijusi izprotama nedz “Vienotības”, nedz arī Zatlera Reformu partijas vēlme par katru cenu no “Saskaņas centra” panākt okupācijas fakta atzīšanu, pat ja tas neatrisina nevienu no okupācijas seku radītajām problēmām… “.
Nav taču nekāds jaunums, ka tieši okupācijas atzīšanas fakts ir institūcija uz kuras tiek balstīta vesela virkne likumu – piemēram pilsonības, valodas likumi un tieši okupācijas fakts ir tas arguments uz kura balstoties LR spēj aizstāvēties pret Krievijas vēlmi iejaukties mūsu iekšējās lietās un dod iespēju arī mūsu sabiedrotajiem aizstāvēt mūs.

” …no okupācijas tieši cietušajiem senčiem nav par ko izlīgt ar N.Ušakovu, jo ne viņš mums tieši ko nodarījis, ne viņš var atgriezt mirušos dzīvē, ne salabot salauztās dzīves…” +++ ” ušakovi” tā nav pagātne, bet karojoša šodiena un nākotne. ” Ušakovi” cenšas apzīmogot atjaunoto LR ar to zīmogu, kādu jau Kremlis ir uzspiedis saviem tuvākajiem satelītiem.

Pilnībā piekrītu autorei, ka nav iespējams dot indulgenci atsevišķām sociālajām grupām, ja runa ir par okupācijas seku izvērtēšanu. Attieksme pret valsti, tas ir katra Latvijā dzīvojoša cilvēka indiviudāls ” lielums” par kuru katrs indiviudāli ir atbildīgs.
Pilnīgi pieņemu, ka piemēram, kāds PSRS armijas bijušais ofiņš pēkšņi pārtop par uzticīgu atjaunotās LR pilsoni – kādēļ ne? Un gluži pretējs piemērs, kāds latviešu jauneklis kļūst dedzīgs SC, pat PCTVL ideju ” nesējs”. Par PSRS armijas ofiņiem nezinu, bet par latviešu jaunekļiem – SC un PCTVL ideju nesējiem – ir taču tādi piemēri.

+9
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > buchamona 14.10.2011. 13.51

    —–
    Es ar pilnībā piekrītu autorei, kā arī ceru, ka drīzumā būs jaunas publikācijas par okupācijas tēmu. 2011.g. pārāk daudzi pauž tādu neviltotu izbrīnu par tām sekām, kas radušās pēc neskaitāmo likumu pieņemšanas okupācijas seku novēršanai pēc 1991.g.21.augusta. 20 gadi ir pagājuši centīgā darbā, lai likvidētu padomju okupācijas sekas – un tagad var salīdzināt, piem., Latvijas laukos notikušo 1945. – 1990.g. ar 1991. – 2011.gadā. Pāris atziņas, ko izteikuši cilvēki, kas jau 1945.g. bija apzinīgā vecumā, spriestspējīgi –
    Anda Līce, publiciste:”(..)Es dzīvoju gandrīz divsimt kilometrus no Rīgas un labi redzu, kas notiek, kad valsts atstāj novārtā laukus, kaut gan tie platības ziņā salīdzinājumā ar pilsētām ir neskaitāmas reizes lielāki un glabā sevī milzīgas iespējas, kuras diemžēl netiek izmantotas. Vismaz šajā ziņā iepriekšējā iekārta, kaut arī sākumā laukus izpostīja, tomēr savas pastāvēšanas beigu cēlienā pēc savas saprašanas tos pārvērta par milzīgu ražotni. Tagad tie atkal ir izpostīti. Tas, ko pieņemts saukt par lauku klusumu, daudzviet atgādina kapu klusumu.”
    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=295171:kpc-runt-ja-neko-jdzgu-neizdodas-pateikt&catid=93&Itemid=295
    – Diplomētais agronoms Jānis Rubulis (1927) bija Saldus rajona kopsaimniecības “Druva” priekšsēdētājs: ‘Mēs tikai nopietnāk strādājām.’
    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=327297:ms-tikai-nopietnk-strdjm&Itemid=93
    – ”Diplomētais dārznieks Jānis Blūms (1927) bija pazīstamās Saldus rajona kopsaimniecības “Jaunais komunārs” priekšsēdētājs. No panīkušas kopsaimniecības Nīgrandes pagastā izveidoja vienu no stiprākajām kopsaimniecībām Latvijā.”
    Jānis Blūms: «Galveno 
uzmanību pievērstu laukiem»

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=325252:jnis-blms-lgalveno-uzmanbu-pievrstu-laukiemr&catid=95:intervijas&Itemid=113

    0
    0
    Atbildēt

    0

Leons Rapiņš 14.10.2011. 10.54

Laika faktors… (sk. iebrist upē)

Vēl sāpīgākā situācijā ir irokēzi. Viņiem nodarītās pārestības ir vēl iespaidīgākas – cik esu dzirdējis, arī viņi gatavi cīnīties par vēsturiskās netaisnības labošanu… Vismaz naudas pabalstu pumpēšanas formā – pat sekmīgi.

Un kas der kaut vai leišiem, nederēs letiņiem. Raugi, masu attiecība cita…

0
-6
Atbildēt

1

    ilmisimo > Leons Rapiņš 14.10.2011. 17.05

    ..irokēzi. …
    ______________________
    Nekādi irokēzi!

    Gribam būt tungusi un samojedi!!!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

gunta_snipke 14.10.2011. 10.39

Raksts tiešām labs …

Cik es noprotu politiķi ir “vienojušies” okupācija bija, okupantu nav, bet rodas vēl tāds jautājums- kur palika fašisti ?? Cik saprotu no ļoti daudziem krievvalodīgajiem, tad te latvijā vēl palikuši ļoti daudz FAŠĪSTU …. Kāpēc par to netiek runāts ?

+8
-1
Atbildēt

0

Kaspars Tauriņš 14.10.2011. 10.23

Var jau vainot padomijas laikus un sabraukušos cittautiešus,tomēr domāju ja Latvijas valsts pēc neatkarības atgūšanas nebūtu nežēlīgi izlaupīta pašu bāleliņu vadībā,tad daudz sliktāk par veco Eiropu nedzīvotu.
Uz barikādēm bija gan latvieši gan nelatvieši,bet to lai latvieši pamestu brīvo valsti panāca zaglīgie latviešu ”politiķi”.Okupācijas režīmam vismaz vagonus vajadzēja uzbūvēt,brivvalsts politiķi panāca ka tauta pati maksā lai tiktu prom.Pats sāpīgākais ka viss turpinās,atkal tiekam naidoti.Ļaujiet normāli dzīvot un neviens krievvalodīgais neatteiksies mācīties un runāt latviski.Vēl nav politiķi sākuši strādāt,bet FM jau domā kā paaugstināt ierēdņiem algas.

+2
-12
Atbildēt

2

    Jānis Bicāns Uz barikādēm bija gan latvieši gan nelatvieši,bet to lai latvieši pamestu brīvo valsti panāca zaglīgie latviešu ”politiķi”.
    ________________________
    Uz barikādēm, protams, bija arī daudzi cittautieši, bet visi runāja latviešu valodā. Krievu valodu dzirdēju tikai pie MP, kad Interfronte no stadiona it ka devās to ieņemt, bet tie cilvēki stāvēja zem Krievijas karoga. Zaga visi draudzīgi ar krievvalodīgo partiju atbalstu. Tuvredzīgiem uzrādīti tikai 3, ak nelaime, latviešu oligarhi, bet, ja jau ne par vienu cittautiešu oligarhu neesi dzirdējis, tad Karginu un Krasovicki laikam tomēr uz bildēm esi redzējis?:)

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    Ar gadiem atmiņas nobāl, vai arī pakļaujamies tiražētam viedoklim par visu tautību vienprātību Latvijas atjaunošanā. Iesaku izlasīt: Arnolds Bērzs,”Sarkanie burbuļi” pretlatvisko sabiedrisko aktivitāšu hronika 1988-1998. Ļoti neinteresanta, bet noderīga lasāmviela.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Dina Repša 14.10.2011. 10.14

Atbildē Autorei prasītos milzu raksts…. Jo – savos vecākos, krustvecākos, vecvecākos, brālēnos un māsīcās – es jūtu to brīvdomas garu, kas manā dzimtā ir bijis gadu gadiem.
Ja 60.-70. gados runāja par stukačiem, kas notiek tagad? Valsts līmenī aicina – ziņo! Tas ir “Vilkaču mantinieces” princips – gudrākos nozūmē vai necieš?
Kas ir patriotisms tagad? Sacīt “jā!”, vai noliegt otru?
Un vēl un vēl… Domāju, ka nieka aploksnīte vai piecītis nav tik izteiktas sekas, kā sistēma, kas liek to darīt un – pēkšņi – attopas – ir! Un metas sodīt!
Ir ļoti daudz lietu, kas maināmas, bet kamēr katrs cilvēks pats nesapratīs un nenovērtēs situāciju… Daudziem līdzpilsoņiem pret ikvienu, kam pieder kaut kripata varas – kontrolieri, apsargu, ierēdni, policistu – ir tāda bijība, pietāte un pazemība, it kā šis valsts darbinieks nebūtu faktiskā mūsu pakļautībā. VIŅŠ strādā mūsu labā, nevis mums vinņam jānodrošina labklājība.
21. gadsimts. Valsts jau 20. gadu dzīvo uz parāda, bet tā ir norma…
Doma tiek noliegta pēc būtības, jo – piemēram – labu ideju izsakošs Lembergs vai Emsis, vai kas cits taču ir izdzītais. Ideju paudīs Sprūdžs, viņam ir tas un tas. Dāma NNX – viņai taču vīrs komunists vai uzņēmējs… Utt. Neviens nedzird domu, bet skata tēlu. Ļoti pareizi – pasmīnēsim…
Vai 21. gadsimta varas politika LV atšķiras no PSRS un LPSR līmeņa? Diez ko nejūtu. Ja man plauktā nav aizliegtu grāmatu, tas nemaina varas attieksmi pret cilvēku un līdz Skandināvijai te tālu….
Ļoti. Jo laipnība un labsirdība LV skaitās nosacīts bonuss un extra… Izcili! Soli tālāk un ….

0
-6
Atbildēt

2

    elinaliepina > Dina Repša 14.10.2011. 10.38

    Nu nevajag atkal visu novelt uz sistēmas rēķina. Es pirmajā vietā tomēr lieku individuālo ētisko sistēmu, kas ir ieaudzināta vai dzīves gaitā izveidojusies katram indivīdam. Ja labu ideju man mēģina piedāvāt cilvēks, kas sevi ne reizi vien jau pierādījis kā draņķi vai zagli, es labāk pagaidīšu, kamēr šo ideju sāks atbalstīt cilvēki, kuru autoritāte tomēr balstīta vispārcilvēciskās vērtībās.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Dina Repša > Dina Repša 14.10.2011. 11.06

    Zini, Uģi, es bērnībā daudz lasīju Atpūtas un 1. republikas laika laikrakstus. Tur nebija ziņu par stučīšanu. Taču pēc 1940. gada pēkšņi atradās cilvēki… Leldei Stumbrei šai sakarā ir lieliska luga… Ja vara ievieš Tev kādu bijību, tā ir iepēja: nepakļauties vai pakļauties… Galu galā 10 gadus mēs dzirdam par valsts nozagšanu, kuras atklājēji ļoti ērti jūtas paškritizētos likumos.
    Cik likumus Tu zini un cik ar Tevi ir saskaņoti, ja jau vara pieder LR pilsoņiem… ? Atbildību uzliek zināšanas, ne jau nezināšana neatbrīvo… :)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

māsa 14.10.2011. 10.01

Ir tikai 2iespējas.
1)tiesāt, deportēt, nošaut šos okupantus, kuru vairs nav un vienlaicīgi runas par atbilstošu rīcību ir tikai mutes vēlēšanu laika ventilācija.
2)piedot.
Nekas cits neatliek un nav iespējams – jāpiedod.
Kam jāpiedod, kas bija šie okupanti? Tas, tas lielākais ķīselis. Juridiski atbildīgie sen zem zemes. Atbildīgie par sistēmu? Viņi vairāk par pašu sistēmu atbildēja, ticīgie. Protams, bija iesūtīti, bet vairāk tas zīmējas uz pašmāju kangariem. Partijas un čekas nomenklatūra, vienkāršie un parastie partijnieki, un čekisti, ziņotāji un tādi, kuri sadarbojās ar šo ideoloģiju. Arī kultūras un inteliģences pārstāvji. Viņi taču saņēma naudu, slavēja savos rakstos šo ticību … Kā ar čekistu un partijnieku dēliem un meitām? Viņiem arī jāizpērk vecāku grēki? Kad to visu sāksim skaitīt, pierakstīt un rēķināt, mūsu baltās ideālisma pūkas kļūs pavisam pelēkas.
Bet tiem, kuri joprojām “alkst asinis”, ejiet taisnā ceļā pie Gorbunova, pie Indriksona …. un pieprasiet šo atvainošanos!
Par “okupantiem”, kuri no Čukču zemes ar vienu rievu smadzenēs labākas dzīves meklējumos ieradās Latvijā. Kuru ticība komunismam ar mātes pienu iezīsta. Tur neko nevar darīt. Demokrātija. Ja varētu pārliecināt, ka piens, ko tirgo Rimi vai Maxsima labāks, nebūtu jau slikti, bet, diemžēl, mēs to nespējam.
Rezumējums: jāpiedod un valsts industrijai jāražo labākas kvalitātes lauksaimniecības produkcija, sevišķi jau pieni!

0
-11
Atbildēt

6

    dro > māsa 14.10.2011. 10.21

    indulisri…)tiesāt, deportēt, nošaut šos okupantus, kuru vairs nav …vairāk tas zīmējas uz pašmāju kangariem. Partijas un čekas nomenklatūra, vienkāršie un parastie partijnieki, un čekisti, ziņotāji un tādi, kuri sadarbojās ar šo ideoloģiju.
    __________________
    Kaismīga staļinista retorika!:) Okupantu vairs nav? Kas tad ir tie 9. maijā ar sarkaniem karogiem un Staļina bildēm? Okupantu nav, fašisti ir, jo ne jau PSRS uzspieda šo režīmu, bet vietejie partijnieki, čekisti un stukači izlūdzās, lai Staļins Latviju pievienotu Gulagam? To tu vari klarēt Ķengaraga bābuškām, ne IR lasītājiem. Cik blēdīgs, tikpat stulbs:)

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    māsa > māsa 14.10.2011. 10.32

    Ino, būtu labi, ja tu iemācītos lasīto arī saprast. Citādi tava viena rieva kā lucifera šķeltā kāja lien no aizdomīgas vietas. Bet tava nekauniba komplektā ar idiotismu ir vienkārši unikāla. Muzejiska vērtība idiotu muzejā!

    0
    -8
    Atbildēt

    0

    dro > māsa 14.10.2011. 10.45

    indulisri. Nemāci citus, ja pats nesaproti, ko esi sacerējis. Vai varbūt pats tikai nokopējis, sacerējis cits?:)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > māsa 14.10.2011. 10.49

    indulisri… Rezumējums: jāpiedod un valsts industrijai jāražo labākas kvalitātes lauksaimniecības produkcija, sevišķi jau pieni!
    __________________________
    Ļoti atgadina LPSR pārstavja runu PSRS Tautas deputātu kongresā, kad viņš lūdza Gorbačovam palielināt kombikorma piegādes, tanī pašā laikā lietuviešu un igauņu deputāti pieprasīja valstisko neatkarību:)

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Santa Strçle-Ivbule > māsa 14.10.2011. 13.51

    Atradu 10 gadus vecu tekstu. Vai daudz kas mainījies?
    OKUPĀCIJAS LAIKA IEGUVUMI UN ZAUDĒJUMI.
    Valsts prezidentei ir pamats izvirzīt tēzi par Latvijas ieguvumu un zaudējumu bilanci, jo viņa ir visu valsts iedzīvotāju prezidente, kā kādreiz teica G. Ulmanis. Šobrīd nav populāri runāt par ieguvumiem, sevišķi politiķiem un valstsvīriem, kuri, deklarējot 50 gadu okupāciju, bauda okupācijas augļus. Nav valsts bez pilsoņiem, tāpēc valsts ieguvumus un zaudējumus attiecinot uz Latvijas pilsoņiem, ieguvumu un ieguvēju okupācijas laikā bija krietni vairāk nekā zaudējumu un zaudētāju.
    Visu zaudēja tikai tā pilsoņu daļa, kuri negribēja vai neprata pakļauties okupācijas varai un okupantu ideoloģijai. Ne katram brīvība un neatkarīga valsts ir vērtība pati par sevi, ja tai līdzi nenāk pārticība un labklājība. Ja vēsturnieki min skaitļus – 300000 represēto un 200000 bēgļu, tā ir viena trešdaļa no pirmskara Latvijas pilsoņiem. Šī daļa līdz ar valsts okupāciju zaudēja brīvību, mantu, mājas, zemi, Dzimteni, piederīgos, veselību un dzīvību, iegūdami ilgus pazemojuma, moku un ciešanu gadus. Izdzīvojušo okupācijas upuru pazemojumi un centieni atgriezties Dzimtenē, tēva mājās, uz savu senču zemes turpinās jau desmito gadu neatkarīgajā Latvijā.
    Otra pilsoņu daļa, krietni lielāka par pirmo, pakļaujoties un paklausot okupācijas varai, saglabāja dzīvību un apmaiņā pret personīgo brīvību un kolhozos apvienoto īpašumu, ieguva garantētu iztiku un pajumti, bezmaksas medicīnu un izglītību, nosacītu algu, neatkarīgi no padarītā darba, ar vienīgo noteikumu – turēt muti un piedalīties varas rīkotajos pasākumos.
    Trešā daļa, piedaloties okupācijas iedibināšanā, izsūtāmo un likvidējamo sarakstu sastādīšanā, nacionālo partizānu iznīcināšanā, nododot okupācijas varas pretiniekus un denuncējot savus kaimiņus, par algu ieguva izsūtīto mantu, mājas, zemi, līdz ar labticīgā ieguvēja statusu, amatus komjaunatnē, kompartijā, ministrijās, padomēs, izpildkomitejās, tautas mīlestību un uzticību Saeimas vēlēšanās un saviem pēcnācējiem ar augstāko partijas izglītību un komjaunatnes darba pieredzi – ienesīgus amatus atjaunotās Latvijas varas struktūrās.
    Par ieguvēju vairākumu liecina mūsu valsts likumdošana – sākot ar AP un Saeimas vairākuma balsojumiem par sociālisma iekarojumu saglabāšanu un leģitimēšanu kolhozu privatizācijas, īpašumu denacionalizācijas un zemes reformas gaitā. Zaudētāji ir grūti pamanāmi, kaulainā strauji retina viņu rindas, viņu vaidi – gadiem ilgie cīniņi tiesās, pašvaldībās, zemes komisijās reti nonāk sabiedrības uzmanības lokā, jo labticīgajiem ieguvējiem visi savējie – neatkarīgā prese, likuma kalpi un pašvaldību ierēdņi, kas nealkst publicitātes.
    Vislielākais zaudējums okupācijas varas funkcionāriem būtu tautas nosodījums par kalpošanu okupācijas varai, taču to nav cerību sagaidīt, bet kaķa lāsti debesīs nekāpj. Vissmagākais zaudējums vēl dzīvajiem okupācijas upuriem ir atjaunotās Latvijas valsts varas nodošana netīrās rokās ar pilsoņu vairākuma svētību. Bez grēku nožēlas un upuru piedošanas nebūs saskaņas mūsu Latvijā.
    Pēteris Simsons Rīgā, 2000. gada 4. decembrī.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    oktaavs > māsa 14.10.2011. 17.33

    Nekā personīga, bet neraksti tik garus palagus. Tos parasti reti kurš izlasa līdz galam.
    Pat vispareizāko domu var atšķaidīt ar ūdeni un padarīt nebaudāmu.
    Lai veicas ! :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 14.10.2011. 09.49

Komentāros izskanēja priekšlikums par to, ka šādus rakstus vajadzētu publicēt “paralēlajā mediju telpā”.
Mēs visi zinām, kāda ir tā “paralēlā telpa”.
Sakarā ar to ienāca prātā … oligarhi, kuri Latvijā esot tikai trīs, jo pārējie, redz, “neskaitoties” (tie vienkārši esot bagātnieki bez politiskas ietekmes).
Vai Latvijas krievu mediju īpašniekiem ir politiska ietekme Latvijā?
Ja ir – vai viņi ir oligarhi?

+12
0
Atbildēt

0

kristaps_drone 14.10.2011. 09.47

“aiz visām šīm okupācijas varas darbībām ir konkrēti cilvēki – okupācijas varas īstenotāji, kas savu karjeru bija izvēlējušies apzināti, un ļoti daudzi no viņiem vēl ir mūsu vidū. Ja arī neviens viņus divdesmit gadus nav saucis un negrasās saukt pie juridiskas atbildības, tad mēs nevaram noņemt viņiem kaut morālu atbildību.” – diemžēl, daudzi no šiem cilvēkiem, izmantojot savas okupācijas laikā iegūtās profesionālās iemaņas, nonāca pie varas 90. gadu sākumā, un nav notikusi viņu sodīšana. Taisnīguma vārdā viņus bija jāsauc pie kriminālatbildības, taču muļķa tauta par viņiem vēl joprojām turpina balsot! Praktiski jebkurā partijā, kas Latvijā darbojas/darbojās kopš neatkarības atgūšanas, ir šie konkrētie cilvēki, kurus būtu jāsoda par okupācijas laikā paveikto!

+7
0
Atbildēt

2

    putekliic > kristaps_drone 14.10.2011. 10.14

    Tas ir idealizēts priekšstats, dzīvē tā nekad nenotiek. Tāpat kā dabā principā nevar pastāvēt ne absolūti tīrs ūdens, ne zelts, ne kas cits. Jo ideālā variantā ikviens, kurš dzīvoja Latvijā līdz 1991.gadam bija okupācijas varas īstenotājs. Pat atsevišķi ņemts oktobrēns bija neapzinīgs noteiktas ideoloģijas nesējs. Kā novilkt to robežu starp LPSR Komunistiskās partijas pirmo vai otro sekretāru, kuri bija augstākās politiskās figūras PadLatvijā un konveijera strādnieku VEFā, kurš arī zināmā mērā balstīja režīmu. Cilvēku var notiesāt par konkrētu noziegumu (vismaz demokrātiskā valsī ar neatkarīgu tiesu), bet nevis visus kaut kā kolektīvi par “okupācijas varas īstenošanu”.

    0
    -8
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > kristaps_drone 14.10.2011. 10.50

    Nu nevajag pārspīlēt, jo oktobrēnos un pionieros uzņēma, neprasot, vai gribi vai nē, ārpus šīm organizācijām atstāja tikai baptistus un bezcerīgi nesekmīgos. Un konvejera strādnieku nevajag salīdzināt ar LKP CK vai rajona komitejas pirmo un otro vai trešo sekretāru. Bet VEF bijušo partorgu, un citus partorgus, atšķirībā no konvejera strādnieka gan vajadzētu ņemt pie dziesmas.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 14.10.2011. 09.43

“latvieši kā pamatnācija ir izrādījuši cieņu padomju okupācijas laikā Latvijā nonākušajiem citu tautību cilvēkiem, gan atzīstot viņu tiesības palikt šeit uz dzīvi un pretendēt uz Latvijas pilsonību, gan neliedzot vēl divdesmit gadus pēc neatkarības atjaunošanas tik plaši kā saziņas līdzekli izmantot krievu valodu” – to var traktēt kā cieņas izrādīšanu, bet patiesībā latviešiem neviens neprasīja, vai viņi grib šo cieņu izrādīt, patiesībā bijušie komunisti un čekas aģenti, nonākuši pie varas, glābjot savu ādu, nedarīja neko, lai Latvijā atjaunotu taisnīgumu un likvidētu okupācijas sekas atbilstoši starptautiskajās tiesībās noteiktajam. Un tādēļ mēs mokamies vēl joprojām.

+11
-1
Atbildēt

0

mēbeļu izgatavošana 14.10.2011. 09.39

Ja jūs sakiet, kad kaut ko mainīt nav un nebija jūsu/mūsu spēkos, tad kāda jēga par to satraukties un mocīties..? Es uztrauktos par to, ka kāds, kurš ir demonstrējami un ciniski mānījis publiku maskējoties aiz cīņas pret oligarhiem lozungiem, mēģina sākt iznīcināt to KOMPROMISU, kurš tika panākts par pilsonības un naturalizācijas jautājumiem.

Es nožēloju 1998. gada naivumā atdoto balsi referendumā par pilsonības likuma mainīšanu. Praktiski nekas no tā labā, kas tika solīts, ja naturalizācija tiktu paplašināta, nav īstenojies. Es tomēr respektēju šo KOMPROMISU.

Tagad, pēc nepilniem 14 gadiem (šai likumdošanai tas nebūt nav ilgs laiks), viena publikas mānītāju grupa, VIENAI iedzīvotāju daļai, kam nav pilsonības, grib mainīt pašu pilsonības iegūšanas PRINCIPU – uz dzimis Latvijas teritorijā. Nākotnē lūkojoties, šī privilēģija nevarētu tikt saglabāta vienai cilvēku grupai – tam trūkst gan loģikas, gan arī var rasties sūdzības par, teiksim, citu ES dalībvalstu pilsoņu diskrimināciju.

Manuprāt Zatlers vēlas sadragāt toreiz panākto kompromisu par pilsonības iegūšanas kārtību, vai vismaz atkal izraisīt asas diskusijas par šiem jautājumiem. Kāpēc, kādu “tālejošu mērķu” motivēts?

+12
0
Atbildēt

0

dro 14.10.2011. 09.17

Rakstā daudzi apgalvojumi bez pamatojuma, tāpat kā Vienotības politikā gļēva lielkulība.

+9
-3
Atbildēt

0

ilmisimo 14.10.2011. 09.16

…tā dēvējamo latvisko partiju neizprotamā apsēstība ar okupācijas fakta atzīšanu…
…Mēs savas sabiedrības nākamajām paaudzēm raidām skaidru signālu, ka par smagiem komunistiskā režīma noziegumiem nevienam nav jānes pat morāla atbildība…
..Nevar būt tā, ka par tūkstošiem un tūkstošiem cilvēku upuru neviens nav pat morāli atbildīgs…
_________________________________________________
Pirmais īsti neiet kopā ar trešo
Ar otro gan.

+11
-1
Atbildēt

0

silvija_vitina 14.10.2011. 09.06

Labs, pamatots raksts. Tikai auditorija nav īstā. Jādomā šo rakstu neizlasīs neviens no tiem, kam tas būtu jāizlasa, lai saprastu, kāpēc “okupācija joprojām sāp”. Ar šādiem rakstiem ir aktīvi jābombardē paralēlā mediju telpa.

+11
-1
Atbildēt

3

    liidaka > silvija_vitina 14.10.2011. 09.11

    Paralēlajai mediju telpai vajadzētu kaut kādu saprotamāku , uz analoģiju balstītu, izskaidrojumu par okupāciju. Tas, ka mūsu līdzšinējie stāsti nav guvuši atsaucību, ir labi redzams. Ja viņi ar okupāciju saprot hitleriskās Vācijas nodibināto režīmu, tad mūsu gadījums viņu uztverē ir stipri savādāks.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Valdis Ozols > silvija_vitina 14.10.2011. 22.47

    . Ja viņi ar okupāciju saprot hitleriskās Vācijas nodibināto režīmu, tad mūsu gadījums viņu uztverē ir stipri savādāks.
    ——
    Gan viņi gan mēs esam labi mācījušies PSRS vēsturi un diemžēl neko vairāk .Zinām par hitleriskās Vācijas iebrukumu un fašistiska režīma izveidošanu ,par padomju varu un sociālistisko demokrātiju .Un tāpēc viņi nespēj uztvert un mēs nespējam paskaidrot.
    Nav bijusi nekada “padomju vara”,bet bija nedemokrātiska -fašistiska iekārta,kad citādi domājošos jebkurā laikā varēja izolēt no sabiedrības.Varēja pārvietot pat veselas tautas un viņu vietā iepludināt PSRS valstij lojālus iedzīvotājus.
    Kad komunists Berklavs mēģināja ierobežot iebraucējus ,viņu atcēla no amata un izsūtīja no Latvijas. Ko varēja darīt vienkāršs latvietis pret okupācijas režīmu? Tikai turēt pigu kabatā,jo galvenie noteicēji atradās Maskavā.

    Nācija, kas uzsāk netaisnu karu nav nekas cits kā milzīga laupītāju banda ( B.Franklins) Diena 24. februāris 1998.gads. Prāta pērlīšu spēles.)

    Krievu imperiālisms pastrādaja milzīgus noziegumus okupētajās zemēs.

    Bet es nesaucu katru Petju vai Vaņu par okupantiem. Es tikai vēlos lai viņi saprot okupēto zemju pamatiedzīvotājus.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Ilze Āzere > silvija_vitina 16.10.2011. 04.23

    Kaa minimums, ir.lv vajadzeetu shaadus rakstus iztulkot krieviski. Vai autoriem rakstiit abaas valodaas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

mary75 14.10.2011. 09.04

Ļoti izsvērts un sakarīgs raksts.

+8
-5
Atbildēt

0

putekliic 14.10.2011. 08.58

Esmu pesimists – okupācijas sekas nebūs iespējams pārvarēt nekad! Nu ja vairs reti kurš nopietni uztver 2000.gadu sākuma eiforijā pausto, kad dažādi “eksperti” sacentās termiņu spraušanā, kad Latvijā vidējais dzīves līmenis sasniegs rietumvalstu līmeni. Tuvākajos 100 gados nesasniegs droši! Uzskatāms piemērs nav tālu jāmeklē – tas ir šet pat Lavijā. Prograsīvākās Luterticības dominance Vidzemē iepretim dogmatiskajam katolicismam Latgalē gadsimtu garumā. Šī plaisa joprojām nav pārvarēta. Jo viss sakņojas cilvēku mentalitātē.

+8
-2
Atbildēt

0

liidaka 14.10.2011. 08.35

Autore ļoti labi uzrakstījusi. Var pat pārfrāzēt oriģinālo tekstu un rakstīt, ka nav tik svarīga okupācijas atzīšana vai neatzīšana, bet cieņa pret pamatnāciju, tās likteņgaitām un ciešanām.
Jautājums par morālo atbildību ir katra indivīda sirdsapziņas sfērā. Tikko mēs atzīstam, ka katru atsevišķo cilvēku nav iespējams notiesāt par viņa darbību okupācijas gados, visas tālākās runas par viņu vainu-nevainu ir bezjēdzīgas. Kaut kādā brīdī ir jāapstājas un jāsaprot, kā dzīvot tālāk, kā panākt cieņu pret pamatnāciju … ja tas vispār ir iespējams ar imperatīvu uzstādījumu.

+2
-10
Atbildēt

1

    katzchenjulja > liidaka 14.10.2011. 09.45

    Deklarācijā es gan nesaskatu indulģenci katram atsevišķajam okupācijas atzinējam. Ir runa par GRUPU. Piederība grupai nav pamats vainot par nodarījumu. Piemēram, fakts, ka cilvēks ir vācietis, nedod tiesības viņu sodīt par fašismu. Tas, ka cilvēks ir latvietis, nevienam nedod tiesības viņu nosaukt vai diskriminēt, jo ir bijuši latvieši, kas šāvuši ebrejus vai atbalstījuši vāciešus. Nevienam nav tiesības saukt latviešus par nacistiem, ne visus kopā, ne atsevišķu GRUPU. Tāpat arī krievus visus kā vienu nedrīkst, nav pamata saukt par okupantiem, kaut arī mūsu zemē tādus atradīsim un ne vienu vien. Tādēļ ir nevis vispārēja grupas atbildība, bet individuāla un personīga atbildība par savu darbību, rīcību, vārdiem un attieksmi. Ja Krievija sevi pasludina par PSRS pārmantotāju, tad tā uzņemas atbildību par PSRS laika valsts, ideoloģijas un politikas, ekonomikas, utt. noziegumiem. Tas ir cits līmenis un atbildību ir uzņēmusies pati Krievija.

    Autores raksts ir ļoti labs. Okupācijas temats nav izsmelts, tā analīze ir nepieciešama kā jods pūžņainai vātij.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

P_Dancis 14.10.2011. 08.25

“Tas nozīmē arī iespēju šeit dzīvot ļaudīm, kas būtībā kā PSRS okupācijas upuri paši ir masveidā pārvietoti uz Latviju”

Es varētu piekrist, ka upuri ir arī tie, kas lepojas ar despotiju, kas viņus padarījusi par upuriem (PSRS un Krievijas karogi 9. maijā). Bet es nevaru piekrist, ka viņi ir PĀRVIETOTI. Pārvietoja uz Sibīriju, uz Staļina un Hruščova kanāliem, maģistrālēm un melnzemēm. Bet uz salīdzinoši pārticīgo Pribalķiku krievu cilvēki paši kravāja koferus.

+15
-1
Atbildēt

5

    liidaka > P_Dancis 14.10.2011. 08.45

    Šī čemodānu kravāšana notika vienas valsts ietvaros. Tiem, kuri kravājās, nebija informācijas, kas liktu domāt, ka Latvija ir ārvalsts.

    +3
    -11
    Atbildēt

    0

    P_Dancis > P_Dancis 14.10.2011. 09.30

    Taisnība, nezināja. Un pēc patiesības nākšanas gaismā turpināja izlikties, ka nezina.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    elinaliepina > P_Dancis 14.10.2011. 09.36

    Bija gan! Man pašam, armijā esot, puikas no Centrālajiem Melnzemes apgabaliem brīnījās, ka Pribalķikā kā nauda funkcionē tie paši rubļi (nevis dolāri, kā viņi bija iedomājušies).
    Un tūlīt pēc II Pasaules kara krievu zaldātiņi par katru cenu rāvās palikt Latvijā, jo no visaugstākajām tribīnēm sludināja, ka kolhozu šeit nebūs. Un kāda tā kolhoza paradīze ir, šie zaldāti jau bija izbaudījuši uz savas ādas…

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    liidaka > P_Dancis 14.10.2011. 11.12

    Nezinu gan kuros gados Tu esi nēsājis uzplečus, bet izklausās neticami, ka apkārt ir bijuši tādi zābaki.

    0
    -8
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > P_Dancis 14.10.2011. 17.10

    Šī čemodānu kravāšana notika vienas valsts ietvaros
    _______________________________________________________
    Frāze,kas ietver 18. novembra LR valstiskās pēctecības NEatzīšanu.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

lebronj2356 14.10.2011. 07.44

Audits veikts ”a la” SC gaumā, pēc klasiska šablona nonivelējot mūsu tautas ciešanas un vēsturiskus faktus ! Autore nez kāpēc nepiemin desmitiem tūkstošus atvaļinātos ”ofiņus”, kas šeit iedzīvojušies, nemin klaji naidīgas darbības, nemin to, ka starptautiskie likumi AIZLIEDZ okupētājvalstij šeit iepludināt savus kolonistus – kāpēc ir jāraksta tukši savārstījumi bez satura ar vispārējām samierinošām frāzēm ? SC valdībā vēlamies ?

+12
-6
Atbildēt

2

    liidaka > lebronj2356 14.10.2011. 08.47

    Ko iesaki darīt ar ofiņiem?

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    kristaps_drone > lebronj2356 14.10.2011. 09.56

    Pameklē atbildi šajās rindkopās: “neraugoties uz piederību no padomju okupācijas cietušai ģimenei, nekad neesmu balsojusi par radikāliem nacionāliem spēkiem, neesmu nevienu saukājusi par okupantu un vienmēr pēdējo divdesmit gadu laikā esmu atbalstījusi visus saprātīgus sabiedrības saliedēšanas pasākumus – naturalizācijas „logu atcelšanu”, ļoti pacietīgu un pakāpenisku pāreju uz latviešu valodas apmācību tā saucamajās mazākumtautību skolās” – protams, ka vēlās SC valdībā, tā pati naturalizācijas logu atcelšana ir vairojusi SC elektorātu.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

oktaavs 14.10.2011. 07.32

Cieņu no cittautiešiem var iemantot tikai tad, kad cienīsim paši sevi un pieņemsim gudrus lēmumus. Kad iznīdēsim savus zagļus un visādus neliešus.. Kad dzīve Latvijā skaitīsies prestiža lieta. Jā, arī tad, kad mūsu valsts kļūs par galamērķi nelegālajiem imigrantiem.
Man nevajag cieņu, kas mutiski, vai rakstiski izspiesta ar īdēšānu un draudēšānu.
Par okupāciju.
Šī tēma vienmēr tiek izvilkta kaut kādu velēšanu sakarā un tā arī tiek izmantota.
Noriebies jau. Kas vēl nav skaidrs ? Civilizētā pasaule šo faktu zina. Krievija arī zina, bet neatzīst, jo nav politiski izdevīgi. Tāpāt kā turki armēņu genocīdu. Nekādas kompensācijas Krievija nemaksās vismaz tuvākos 12 gadus. Arī velāk nemaksās.
Tomēr savu vēsturi ir jāzina katram latvietim, kaut vai tāpēc, lai no tās mācītos. Kas gan parasti nenotiek, bet klusa cerība ir.

+13
-1
Atbildēt

1

    Santa Strçle-Ivbule > oktaavs 14.10.2011. 13.01

    Kas vēl nav skaidrs? Ļoti daudz un ļoti daudziem. Nav skaidrs, ka okupācijas sekas nav tikai Latvijā mītošie iekarotāju pēcteči, kuri demonstrē savu piederību un okupanta pārliecību ar Jura krusta lenti vai okupācijas pieminekļa apmeklējumu, vai bēdīgais valsts ekonomiskais stāvoklis. Okupācijas sekas ir arī latviešu politiskais analfabētisms, attieksme pret savu zemi, valsti, valodu, savu un svešu īpašumu, privāto un publisko telpu, pilsoņa tiesībām un pienākumiem, bezatbildība par pašu izvēli katrās Saeimas vēlēšanās. Valsts ar likumu lielai daļai ir atdevusi komunistu atņemtos īpašumus, bet to pārdošana ārzemniekiem ir pašu mantinieku izvēle. Valsts ir noteikusi latviešu valodas statusu, bet tās pielietojums ir pašu latviešu kompetencē. Valsts dod iespēju imigrantiem apgūt valsts valodu, bet radīt nepieciešamību to lietot ir pilsoņu pienākums. Panākt nācijas saskaņu nav iespējams, neatzīstot latviešu līdzdalību savu tautiešu nodošanā un represēšanā aiz boļševistiskās pārliecības vai iekāres uz kaimiņa mantu. Upuri ir gatavi piedot, ja varmākas gribētu savu nodarījumu nožēlot un atdot laupījumu. Pagājušajos neatkarības gados tas vēl nav noticis, jo kopš 5.Saeimas pilsoņu vairākumam ir bijis svarīgāk saglabāt sociālisma iekarojumus, nevis likvidēt okupācijas sekas. Svaigs piemērs – vēl arvien plašsaziņas līdzekļos un sadzīvē lietojam okupācijas laika jēdzienus gan attiecībā uz 13. oktobri, 9. maiju un okupācijas simbolu karātavu laukā Pārdaugavā.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 14.10.2011. 07.29

…kameer viņi uzskatiis muus par fašistiem un sevi deevees par pasaules atbriivotaajiem , kuriem jaarunaa vienaa meelee ( taa ir impeerijas paziime , (kaa Romaa un PSRS) , nekaads okupaacijas izliigums nebuus ,mees 20 gadu laikaa esam uzskatiijuši par tabu ko maaca krievu skolotaaji krievvalodiigo skolaas , neatkariigaa valstii visiem skolotaajiem buutu jaabuut lojaaliem valstij un perfekti jaarunaa valsts valodaa , bet mees zinaam ka taa tas nav , taadi skolotaaji kravcofi ir simtiem un vai viņi maaca valsts veesturi par to kaa neatkariigu??? diezvai , ja es maaciidamies skolaa boļševiku ziedu laikos un dieneedams krievu armijaa sapratu kas ir okupaacija ( mans teevs bija 19. div . kareivis ) un man bija skaidra briivvalsts veestures izpratne , tad ko juus gribiet no otras puses, ar izgliitiibas ministreešanu mees esam iebraukuši galiigaas auzaas , 20 gadu laikaa nekas nav dariits , lai kaada paartija ir valdiijusi , galvenais bijis sakamt jo vairaak jo labaak , nokaveeto nenocirtiis vienaa raavienaa , paies veel gadi 20 pie sapraatiigas riiciibas un tas ir paariet uz valsts finanseetu izgliitiibu tikai valsts valodaa bez jebkaadiem liigumiem ar likumu par valsts valodu jau pietiek … kaapeec jaasertificee elektriķis un santehniķis , bet ne skolotaajs?

+20
-1
Atbildēt

0

Maira Zandberga 14.10.2011. 07.24

Ļoti labi izklāstīts! Lēnām, mierīgi, bez liekas spriedzes – ar argumentiem, cieņu, taču reizē ar sakostiem zobiem un to lielo sāpi, ko okupācijas slepkavības, apspiešanas un visatļautība nodarījusi ikvienam Latvietim.

Visdrūmākie laiki ir īsi pirms saullēkta! Nelieksim galvas un muguras!

+12
-1
Atbildēt

1

    elinaliepina > Maira Zandberga 14.10.2011. 08.23

    Lasot, brīžiem uzmācas sajūta – nu, ja ir pateikts “A”, tad taču sekos “B”, bet – atkal nekā, atkal tikai politkorekts rezumējums…
    Nu kad beidzot sāks piespriest reālus sodus par PSRS simbolikas lietošanu?
    Un, runājot par Ušakovu, tanks jau tas pats, tikai apkalpe nomainīta ar jaunākiem un valodas zinošākiem.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam