Kompānijas interesējas par “airBaltic” reisu pārņemšanu
41Saistītie raksti
Intervija /
6. novembris
Mums ir laba riska apetīte
Aktuāli /
12. septembris
Žurnāls: Cik pelna valsts kapitālsabiedrību vadītāji?
Komentārs /
11. septembris
Pirmā gada mācības
Komentāri (41)
reiznieks 16.09.2011. 23.58
Tieši tā, VD, tāpat kā viņam lojālie komentētāji māk atrunāties tikai ar likumu normām un paragrāfiem, šovakar premjeru diskusijā viņš bija kā sabojāta plate, nespējot atbildēt uz jautājumiem, atkārtoja neskaitāmas reizes vienu un to pašu – cilvēks bez radošas domāšanas un dzīva skatījuma. Man patika kāds komentārs no viena cita portāla: “Dzīve valstī neuzlabojas, uzlabojas tikai makroekonomikas rādītāji.” Un to cilvēki pa īstam izjutīs, kad sāksies apkures sezona.
0
Marija 16.09.2011. 15.42
Kritizēt Vienotības svētumu – Valdi Dombrovski ir kā pieklauvēt pie lapseņu pūžņa.
Kas notiek cilvēku galvās? Kur pazūd spēja analītiski domāt un tā vietā sākas atgaiņāšanās ar normatīviem, paragrāfiem utt., aizmirstot, ka stāsts ir par valsts slīdēšanu uz grāvja pusi.
4
andris902 > Marija 16.09.2011. 16.01
– “Kur pazūd spēja analītiski domāt ….”
….gribēju to tieši, Tev, pajautāt…pēdējā laikā Tavs žultainums pārmāc loģisko spriedumu ķēdi….
0
Marija > Marija 16.09.2011. 16.14
>zanE
Iepauzē tagad.
Paskatīsimies vēlēšanu rezultātus.
Paklausīsimies varaskāres pārņemto politiķu maskētās kaulēšanās-tirgošanās štelles.
Un tad parunāsim par sajūsmas rašanās/zaudēšanas cēloņiem.
P.S.
Ja vien Tu neesi V partijā, tad objektīva diskusija ir neiespējama pēc definīcijas.
0
andris902 > Marija 16.09.2011. 16.19
…neesmu!…:))
0
Una Grinberga > Marija 16.09.2011. 17.55
@zanE
FED-2 ir objketivitātes etalons!!! Punkts, un viss.
0
Līga Lētiņa 16.09.2011. 14.12
pilnīgs fufelis. nelido un nelidos lētais īrs uz tām lidostam uz kurām lido airbaltic. tā kā “krīzes” menedžeris luhste var pievaldīt savu verbālo nesaturēšanu. tā nokrīzēja VDI, ka tur pat no jumtiem strādnieki sāka krist.
3
Una Grinberga > Līga Lētiņa 16.09.2011. 14.39
Ja pašu LV iedzīvotāju lidojumu skaits ir 1 milj. un tos var pārņemt citas lidsabiedrības, tad kāda velna pēc no valsts nodokļiem būtu jāsponsorē lidojumi 1.9 milj. tranzīta pasažieriem? Tad tos 60 milj. latu var drīzāk atdot jaunā mildronāta patentiem visā pasaulē un nopelnīt savus 600 milj. no peļņu nesoša biznesa nevis no airBaltic, kas valstij ir radījis vairāk zaudējumus, kā reāli uzrādījis kādu peļņu.
LV nav tik bagāta, lai sponsorētu zviedru ģimeņu brīvdienas Gruzijā vai Krievijas bagātnieku brīvdienas Parīzē!!!!
0
Līga Lētiņa > Līga Lētiņa 16.09.2011. 15.08
nu tad pasaki valdībai, lai pārdod airbaltic un sponsorē mildronātu. nafig tu to adresē man? es runaju pavisam par ko citu – īri neņems tos reisus , jo lido uz citām lidostam. no rīgas , bet uz citām. un viss. luhse lej. tas pirmkārt. otrkār lidostai maz labuma no īriem. viņiem atšķirībā no airbaltic ir lielas atlaides.
bet ja gribi , ko pieradīt, meklē sakarīgākus argumentus. diezi vai krivu biezie lido uz rīgu , lai nokļūtu parīze? un esi pāliecināts , ka zviedri neizmanto csa , lufthansu un citus , lai nokļūtu gruzijā?
0
Una Grinberga > Līga Lētiņa 16.09.2011. 15.23
Viņš skaidro, ka viegli lidsabiedrībām būtu pārņemt tiešos reisus. “Tiešajos reisos tiek apkalpots viens miljons pasažieru, un šos, protams, pārņems citas aviokompānijas,” atzīst Luhse. Tranzītpasažieru skaits esot 1,9 miljoni gadā, citas lidsabiedrības, visticamāk, tos nepārņemšot.
—-
Kas tur tiek liets? Visur, kur būs pilnas lidmašīnās ar latviešiem, visur lidos? Kur stress? Pēdējos lidojumos uz Kišiņevu un Amsterdamu, latviešu bija maz – pārsvarā tranzītnieki! Nu, lidošu uz Briseli un braukšu ar vilcienu 1h.
0
Marija 16.09.2011. 13.06
2 gadus veca info:
“Latvijas aviosabiedrības airBaltic prezidenta Bertolda Flika atalgojums ir nesamērīgs, uzskata valsts kontroliere Inguna Sudraba. Savukārt Dienas aptaujātie aviokompānijas padomes locekļi, kas padomē pārstāv valsti, vai nu atturas komentēt šo jautājumu, vai arī norāda, ka nav informēti par B.Flika atalgojumu ietekmējošiem faktoriem. Pērn mēnesī B.Fliks saņēmis vidēji 29 tūkstošus latu, liecina TV3 raidījuma Nekā personīga (NP) ziņas.” Diena 2009. gada 9. marts.
Kas ir tajā laikā premjers? ak, kas to būtu domājis – rakstnieks Dombrovskis Valdis!
27
Una Grinberga > Marija 16.09.2011. 13.20
Neviens valsts uzņēmums nav tiešā premjera pakļautībā un premjeram nav tiesības iejaukties uzņēmuma operatīvajā vadībā! Par to atbild attiecīgās ministrijas! Un ne Jaunajam laikam, ne V nekad nav bijusi Satiksmes ministrija!
0
elvonix > Marija 16.09.2011. 13.54
Piekritīšu Nasingam, ka primārais darbā ar Baltiku ir satiksmes ministrs, kam ir jākontrolē uzņēmums. Pie kam tā kā akcionāru līgums ir slepens, tad vēl nevar zināt kādi ir patiesie nosacījumi. Potenciāli tik tiešām Valsts ir atstāta pabērna lomā un darbojas tikai kā krājkasīte, no kuras pasmelties, savukārt kāds cits punkts paredz to, ka līguma nosacījumi nav maināmi attiecīgi valsts ir tikai ķīlnieks, neatkarīgi no ministra vai premjera. Un tad te jau jāskatās, kur ir šī līguma saknes, bet tās jau ir Šlesera kunga valdīšanas laikā. Un neviļus rodas sajūta, ka Flika kunga rīcība ir tieši saistīta ar Šlesera kunga interesēm, jo pats Šlesers ir pamodies un brauc virsū valdībai, ka tā nepumpē naudiņu Baltikam, lai gan viņam pašam būtu jāpaklusē, jo ir oriģinālais līguma autors.
Un ja reiz vieta nepaliks tukša, varbūt tomēr bankrots nav tas sliktākais variants, ņemot vēra apstākļus, ka gan pats Baltiks, gan BAS ir tikai čaulas, kuram absolūti nekas nepieder. Es pat atļautos apgalvot, ka šāda veida kompāniju, kurai pašai nav nekā varētu no jauna izveidot ikviens i nebūtu problēmu.
0
bebiekste > Marija 16.09.2011. 14.04
>FED-2
Tikai tā starp citu pirmās VD valdības darbības laiks ir 2009.gada 12.marts – 2010.gada 2.novembris
http://www.mk.gov.lv/lv/mk/vesture/dombrovskis-valdiba-1/
0
andris902 > Marija 16.09.2011. 14.41
….FED-2….varu piedāvāt papildināt Tavu zināšanu bagāžu:
“Premjera mudinājums satiksmes ministram risināt jautājumu par B.Flika algas samazināšanu izskanēja jau vasarā, kad valdība konceptuāli izlēma par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu un papildu valsts ieguldījumu lidsabiedrības kapitālā aptuveni 15 miljonu latu apmērā. Kopš tā laika B.Flika atalgojums nemainījās, un K.Gerhards Dienai iepriekš apšaubīja, ka B.Flika algu nepieciešams samazināt, jo tā esot atbilstoša starptautiskajam līmenim.
B.Fliks ilgstoši izvairījies no amatpersonas deklarācijas iesniegšanas, turot noslēpumā savus ienākumus. airBaltic vadībā B.Fliks strādāja kopš 2002.gada — viņa atalgojumu, prēmijas un papildu finanšu labumus noteica ar airBaltic īpašniekiem slēgtais darba līgums, kas ir slepens.”…/db.lv/
0
Marija > Marija 16.09.2011. 14.48
>nasings, puika
Nav runa par tiešo pakļautību, tad var aizrunāties līdz tam, ka premjers atbild tikai par saviem padomniekiem, jeb faktiski ne par ko.
Atceros, es sev toreiz uzdevu jautājumu – vai tiešām Fliks ir tik vērtīgs?
Runa ir par to, ka, rakstot grāmatas, var nokavēt kādu ielaista ugunsgrēka neprasmīgu dzēšanu, par ko tomēr kādam ir jānes atbildība. Vispār ir verī īzī – ir notikusi acīmredzama nolaidība no valsts interešu uzraudzītāju puses. Valdības vadītājs nevienu nav sodījis, konkrētu un izlēmīgu rīcību nav nodemonstrējis, jo …
Jā, kāpēc VD ir tāds čamma?
0
Marija > Marija 16.09.2011. 14.52
>zanE
Ja valsts kontrolētas akciju sabiedrības vadība vēsā mierā piekāš tās pašas valsts izmeklēšanas iestāžu prasības un bēguļo pa pasauli, bet premjers ir spējīgs tikai izteikt mutiskus viedokļus, tad man ir izveidojies savs viedoklis par šī konkrētā premjera spējām.
0
Una Grinberga > Marija 16.09.2011. 14.57
@FED-2
1) Par airBaltic atbild SM ministrs un valsts sekretārs, kam arī ir jāuzņemas atbildība.
2) Piedod, bet mēs neesam Baltkrievija 2, kur Baķkas vārds ir pavēle. Ja SM nepilda premjera rīkojumus vai neogrodprātīgi pilda pienākumus, tad soģis ir vēlētājs, kas izvērtē partijas spējas nevis premjers, kurš ir tāpat ievēlēts. Paskaties wikipēdijā, kas ir “demokrātija”.
3) Tāpat arī vēlētājs atbild, ko ievēl un kas tālāk ievēl tiesnešus, kas atbild par tiesiskumu!
0
Marija > Marija 16.09.2011. 15.03
>Nasings
Skaidrs. Premjers mūsu valstī atbild par savas rīcības aprakstošas grāmatas rakstīšanu. Par visu pārējo atbild citi. Un vēlētāji, tobiš tie, kas beigās par visu samaksā.
0
andris902 > Marija 16.09.2011. 15.08
…FED-2…vai Tu nevēlētos saņemt arī atbildes no konkrētā Satiksmes ministra – augstu lidojošā un zemu pikējošā Aināra Šlesera par VK revīzijas ziņojumā atklātajiem konstatējumiem?…
“Par valsts kapitāla daļu turētāju a/s „Air Baltic Corporation” Satiksmes ministrija kļuva, kad saskaņā ar Ministru kabineta 2000.gada 2.februāra rīkojumu Nr.62 „Par akciju sabiedrības „Air Baltic Corporation” valsts kapitāla daļu turētāju” valsts kapitāla daļas Ls 12 503 550 vērtībā tā saņēma no Privatizācijas aģentūras.
…Līdz 2000.gadam par visiem valsts ieguldījumiem a/s „Air Baltic Corporation” ir lēmis Ministru kabinets. 1996.gadā palielinot a/s „Air Baltic Corporation” (tajā laikā SIA „Air Baltic Corporation”) pamatkapitālu, valstij vajadzēja ieguldīt USD 6 250 000. Pamatkapitālā valsts ieguldīja viesnīcu „Rīdzene”, novērtējot to par USD 2 250 000, bet USD 4 000 000 naudā neieguldīja. Privatizācijas aģentūras ģenerāldirektors ieguldījuma vietā 1996.gada 13.decembrī noslēdza aizņēmuma līgumu ar a/s „Air Baltic Corporation” par to, ka Latvijas valsts ir aizņēmusies no tās USD 4 000 000 savu akciju iegādei. Saistības nav iegrāmatotas nevienā valsts institūcijā, un šis jautājums vēl nav atrisināts. Parāda summa uz 2005.gada 31.decembri bija USD 6 560 049, t.sk. pamatsumma USD 4 000 000, procenti USD 2 560 049.
…2002.gada 29.jūlijā a/s „Air Baltic Corporation” ārkārtas pilnsapulcē nolēma samazināt katras akcijas nominālvērtību no Ls 10 uz Ls 0,20. Valsts intereses pilnsapulcē pārstāvēja Satiksmes ministrijas nozīmētais valsts pilnvarnieks, ar kuru ministrija nebija noslēgusi pilnvarojuma līgumu un kam nebija rakstiska balsojuma uzdevuma lemjot par akcijas nominālvērtības samazināšanu, kā rezultātā ar Ministru kabineta rīkojumiem veiktie valsts ieguldījumi Ls 12 253 479 apjomā tika norakstīti no ministrijas bilances bez attaisnojuma dokumentiem.
….Satiksmes ministrijas gada pārskatā uzrādītā ilgtermiņa finanšu ieguldījuma summa pēc izmaksu metodes a/s „Air Baltic Corporation” Ls 250 071 neatbilst faktiskajām izmaksām, kas ir Ls 12 503 550. Ministrijā nav likumīga pamatojuma Ls 12 253 479 norakstīšanai zaudējumos.
…Satiksmes ministrija, kas ir a/s „Air Baltic Corporation” valsts kapitāla daļas turētāja, nav atrisinājusi jautājumu par parāda USD 4 000 000 un procentu USD 2 560 049 uzrādīšanu grāmatvedības uzskaitē.
…Patlaban (2006.g.) situācija ir šāda: valstij pieder a/s „Air Baltic Corporation” akcijas tikai par Ls 250 071, savukārt Latvijas valsts ir parādā akciju sabiedrībai USD 6 560 049 (Ls 3,8 milj.) par tās akcijām. Jautājums par parāda atmaksu nav atrisināts, bet procenti aug.
Ieteikumi:
….Satiksmes ministrijai kā valsts kapitāla daļu turētājai a/s „Air Baltic Corporation” atrisināt jautājumu par parāda USD 4 000 000 un uzskaitīto procentu iegrāmatošanu un parāda dzēšanu.
…Satiksmes ministrijas vadībai izvērtēt ministrijas amatpersonu rīcības pamatotību, norakstot valsts ieguldījumus a/s „Air Baltic Corporation” Ls 12 253 479 apjomā.”…..
…kuri Satiksmes ministri šo lietu uzraudzīja?
– A.Gorbunovs (LC) līdz 07.11.02.
– R.Zīle (TB/LNNK) līdz 09.03.04.
– A.Šlesars (LPP) līdz 12.03.09.
0
austrisv > Marija 16.09.2011. 15.11
Super labi pamanīji, puika!
FED, ko nu, ja gadījās tāds pūdelis?
0
andris902 > Marija 16.09.2011. 15.11
…FED-2…nekļūsti smieklīgs!…Tavuprāt, VD vajadzēja izsūtīt speciālo vienību, lai tā nakts melnumā Fliku sagūstītu un bagāžniekā atgādātu uz Latviju?…tad tā būtu īsta vīra cienīga rīcība?….
0
bebiekste > Marija 16.09.2011. 15.14
>FED-2
Nu pieķēries tai grāmatai. Kņižku ņēčital, no točno ņe Puškin :D
Grāmatai ir divi autori. Cik zinu, tad ne jau Dombrovskis sēdēja un drukāja tekstu un lika komatus.
0
andris902 > Marija 16.09.2011. 15.17
…puika…varbūt kādu stipri nomāc mazvērtības komplekss…:))
0
Una Grinberga > Marija 16.09.2011. 15.17
@FED-2
Esi dzirdējis, kas ir Satversme? Tas ir Latvijas Republikas pamatdokuments, kas nosaka valsts struktūru un pārvaldību:
http://www.mk.gov.lv/lv/mp/funkcijas/
“Ministru prezidents nosaka valdības politikas virzienus un rada vienotu un saskaņotu Ministru kabineta darbu.”
Premjeram nav jātestē jaunā ceļa segums, jāpārbauda vidusskolas ķīmijas skolotāja kompetence vai jāpārbauda, cik laipna ir māsiņa slimnīcā. Priekš tam ir nozaru ministri, kas atbild par specifiskām jomām.
0
Marija > Marija 16.09.2011. 15.23
>Bet “Super labi pamanīji, puika! FED, ko nu, ja gadījās tāds pūdelis?”
Nezinu, kur ir pūdelis, bet mans čoms puika nodemonstrē klasisku birokrātisku atrunāšanās paņēmienu. Kas attiecas uz V.Dombrovski, tad Zatlers viņu par premjeru nominēja 26. febr., kas nozīmē to, ka viņam ne tikai no tās dienas ir jāveido MK, bet arī aktīvi jāseko visiem (vēlreiz – visiem) procesiem valstī, lai laikus pamanītu kādu NENORMĀLĪBU, kas, iespējams, signalizē par apslēptām problēmām.
Puikasprāt, informācija, kas publicēta 9.martā, nav jāskata premjeram, kurš apstiprināts 12.martā.
Es ceru, puika, ka Tev ir drusku kauns par šo matu skaldīšanu. Nejauc personīgās simpātijas ar valsts vadīšanas vērtēšanu.
0
bebiekste > Marija 16.09.2011. 15.23
>zanE
Da nē. Vienkārši emocijas. :)
0
Una Grinberga > Marija 16.09.2011. 15.26
@FED-2
Tavi maizes drupaču atmetēji A+A+A pat grāmatu nav spējīgi uzrakstīt. Es pat apšaubu vai spēj izlasīt – VD grāmatu jau nu noteikti (tur ar latviešu un krievu cauri nevar tikt)!
0
bebiekste > Marija 16.09.2011. 15.27
>FED-2
Es domāju, ka jāuztic valsti vadīt Deep Blue.
PS. Varbūt paņemam un izlasam to VK atzinumu no kā tapa tā mediju ziņa?
0
bebiekste > Marija 16.09.2011. 15.29
>NS
Kuš, kuš FED-2 nav AAA drupaču uzlasītājs.
0
Marija > Marija 16.09.2011. 15.31
>Nasing,
Vai domā, ka paziņojums par AAA drupačām palielina Tavu intelektuālo līmeni?
Ja tā, tad droši uz priekšu! Ap ziemassvētkiem būsi sasniedzis vidējo latvju nozombētā (vienalga no kādas partijas) cilvja līmeni.
0
bebiekste > Marija 16.09.2011. 15.55
Ups, nekādu info par VK revīziju AB atrast nevaru. Tad ir tikai Sudrabas viedoklis, kuram apakšā iznāk nav nekāds juridisks vai pusjuridisks pamats.
Es pasitu padusē Dienas 2009. gada 9. marta nummuru un dodos pie Flika:
Redzi, Sudraba saka, ka saņem par daudz. Kaut kā nepareizi sanāk, biedri. Vajag risināt. Darbaļaudis būs neapmierināti. Pats zini.
…
0
Marija > Marija 16.09.2011. 16.03
>puika
Turpini zema līmeņa retoriku?
Ja ir signāli par AB, tie ir jāanalizē, nevis jāraksta grāmatas ārzemju auditorijai. Mani pārsteidza ne jau rakstīšanas fakts, bet gan tas, ka krīze nav beigusies (apjautājies sev, ir vai nav tā), kad jau grāmata gatava.
Starp citu – milzīga alga var būt arī metode, lai nostiprinātu mītu, ka Fliks ir baigais pasaules topa menedžeris.
Man punkts par šo tēmu.
0
bebiekste > Marija 16.09.2011. 16.13
>FED-2
Es jau Tevi nekacinātu, ja negribētu Tavu labi argumentētu viedokli lasīt. Nu davai, liec man saņemties.
0
Una Grinberga > Marija 16.09.2011. 17.53
@FED-2
Skatos, ka Šlesers tevi nozombējis ar pēdējo paziņojumu, ka valdība neko nedara! Par to, ka Tu spēlējies ar vudū lellēm, liecina tas, ka visu laiku piesauc VD grāmatu, kas šajā kontekstā pat ne tuvu nestāv!
0
piziks > Marija 16.09.2011. 22.06
FED-2, te mums ZanE atkal iebildīs, bet pievienojos Tavam viedoklim un paildinu: premjeram un premjera partijai ir jābūt atbildīgiem par Satiksmes ministrijas — kopā ar AirBaltic — atdošanu ZZS savās politiskajās spēlītēs.
Dzirdēts viedoklis, ka Lembergs sev savāktu Tieslietu ministriju, ja ZZS netiktu atdota Satiksmes ministrija. Man interesētu, cik zaudētu valsts pat tad, ja Tieslietu miniastrija tiktu ZZS pārvaldībā, — vai tiešām vairāk nekā šobrīd, — zaudējot AirBaltic potenciālu, ciešot prognozējamus zaudējumus tūrismā utml.?
0
bebiekste > Marija 16.09.2011. 22.47
>OT
Es kontrolēšu, bet Tu atbildēsi, ok? ;-)
Pēdējās ziņas:
‘airBaltic’ interesēs BAS piekrīt valdības prasībām
http://www.delfi.lv/
PS. Lai mani atvaino IR.
0
garausiitis > Marija 16.09.2011. 22.56
OT – nedaudz vēstures – Lemberga vēlmju pamatā bija situācija LK , tapēc arī tādi uzstādijumi.
0