Mūsu vēsturiskās apziņas stereotipu noturība
87Saistītie raksti
Redaktores sleja /
13. novembris
Mūsu atbilde
Recenzija /
6. novembris
Omulības literatūra
Recenzija /
6. novembris
Aizķeras aiz sīkumiem
Jubileja /
24. oktobris
Soli priekšā laikam
Komentāri (87)
Ināra Piruška 10.03.2012. 09.05
Lielā mērā raksta autoram, protams, ir taisnība. Tomēr vācu-latviešu attiecības nebija apgaismotāju un pateicīgo pagānu attiecības. Ja kāds par to šaubās, palasiet Deglava “Rīgu”.
0
ilmisimo 11.09.2011. 21.04
kam mums Livonijas viduslaiku vēsture 21. gadsimtā. ..
________________________________________________________
Kaut vai,lai izvarītos no hronocentrisma.
http://findwhatworks.wordpress.com/2010/09/07/what-does-complexity-mean-what-do-we-do-about-it/#more-639
0
Arnis Mazlovskis 10.09.2011. 14.30
Super, šis raksts izņem man domas no prāta un atbild uz vakardienas Satori dikusijas jautājumu kopu – kam mums Livonijas viduslaiku vēsture 21. gadsimtā. Ai, prieks lasīt! :)
0
Jānis Blumbergs 09.09.2011. 21.56
interesanti ko tad arābs rakstīja īsti: arābu valodā sacerēti ārkārtīgi svarīgi avoti par seno Latviju (un Baltiju), piemēram, XII gadsimta arābu ģeogrāfa un kartogrāfa Idrisī darbi, kur sniegtas ziņas par Daugavas un Lielupes baseina iemītniekiem. Tas gan nesaskan ar stereotipu par seno Latvijas iedzīvotāju izolētību, kamēr tos uzzēģelējis kāds „vācu kuģis„
1
ilmisimo > Jānis Blumbergs 10.09.2011. 10.18
interesanti ko tad arābs rakstīja…
________________________________________________
Skat. Arnolds Spekke,”Baltijas jūra senajās kartēs”
0
dro 09.09.2011. 20.43
Interesanti, ja kāds atļautos ko līdzīgu par krieviem vai ebrejiem kā buens, vai netiktu ziņots DP? Kā liecina gadījums ar Papu iespējams pietiktu apkopot buena krāšņākos tekstus, lai ierosinātu izmeklēšanu nevis pret buenu, bet viņa tekstu kolekcionāru par naida kurināšanu. Tāda nu diemžēl ir šī valsts(((
2
Jānis Blumbergs > dro 09.09.2011. 21.54
netīk buens, tad nerunā par/ar viņu
0
dro > dro 10.09.2011. 00.42
abIR. Kādēļ uzbāzies ar padomiem?
0
Jānis Blumbergs 09.09.2011. 18.59
Labs raksts un saruna :)
0
ilmisimo 09.09.2011. 18.55
…daži strīdas ar buena…
došu savu artavu-izstrīdēšuos ar televizoru un izlamāšu ledusskapi.
0
Miilsh paldies visiem 09.09.2011. 17.06
Labi rūkts.
Lai stāstītu un pielūgtu mītus jau vēsture nav jāzin. :) Ceru, ka šo rakstu arī palasīs visu veidu patrioti, kas iestājas par Latvijas vēstures nodalīšanu no pasaules vēstures mācīšanas skolās.
8
ilmisimo > Miilsh paldies visiem 09.09.2011. 17.33
..nodalīšanu no pasaules vēstures mācīšanas skolās…
___________________________________________
Reiz paskatījuos pamatskolas grāmatiņu-History for young scots- viss tur ir-gan Skotija, gan cieša sasaiste ar pasaules norisēm.
Diez,kurš mums izgudroja šo šausmīgo pseidoproblēmu-ka Latvijas vēsture lūk!, nu nekādi nevar būt atsevišķs priekšmets?
0
Signija Aizpuriete > Miilsh paldies visiem 09.09.2011. 23.14
——
H.Strods, vēstures doktors, profesors:”Pirmkārt, jāmin mūsu Izglītības ministrija, to vadījuši ‘TB/LNNK’ un citi ministri. Viņi līdz pat šai dienai (28.01.2010. – Edge) ir pildījuši PSRS Tautas komisāru 1940.gada lēmumu par to, ka Latvijas vēsture nav mācāma Latvijas skolās kā patstāvīgs priekšmets.(..)Tas pazemina mūsu nācijas pašapziņu un, manuprāt, veicina arī izceļošanu.”(‘Ne tikai par vēstures žurnāliem’.28.01.2010.LA).
– Šā gada 16. – 17. septembrī notiks Latvijas Vēsturnieku 1. kongress
http://demoshistoria.lv/kongresa-aktualitates/ko-gaidam-no-vesturnieku-kongresa
– tāpēc nebrīnos par doktora K.Kļaviņa rakstu. Nudien Latvijas vēsturnieku paveiktais divdesmit gados neatpaliek no ekonomistu/tautsaimnieku ”brīnumdarbiem”, ko tautā dēvē par ‘nasing spešal’.
18. novembra republika pastāvēja 22. gadus, 4.maija šogad nosvinēja 20-o jubileju. Ar 11. Saeimas sasaukumu es personiski lielas cerības nesaistu, tā kā laiku līdz 2014.g. tiešām var nodēvēt par pauzi.Pauze pirms vētras – ?
http://www.rigaslaiks.lv/Raksts.aspx?year=2011&month=9&article=4
p.s.
Rakstnieks L.Purs vienu stāstu savulaik uzrakstīja – ‘Diena pirms virpuļa’ (krājums ‘Gaismēnas’) – Latvija 1940.g. pavasarī.
0
Jânis Bankoviès > Miilsh paldies visiem 11.09.2011. 16.32
Edža Ja lai starp rindām un grafiku skaidri saradzēji, ka RL bija DIVI raksti par valstiskumu viens Egils Levits otrs Valdis Turins ( komplekts nevis tikai viens raksts), abi ar polāriem viedokļiem, 1. EL 2. VT, bilde uz vāka arī daiļrunīga, bet ja nerubī semiotiku tad necentīšos Tevi apgaismot.
No tavas puses demagoģiski šādu paša VT nosauktu ekstrēmu viedokli tagad uzstutēt par vienīgo patiesību.
Viss būs LABI, nerausties un neizplati kaut kādas mistiskas pārmaiņu vētras gaidas ( cilvēks(tā vēlmes un prioritātes) nav mainījies vispār, mainās tikai apstākļi un tehnoloģijas), ne tādus vien laikus esam pārdzīvojuši.
0
Signija Aizpuriete > Miilsh paldies visiem 13.09.2011. 01.13
——-
”Nerausties…..” – es jau šito esmu n-tās reizes gan dzirdējis, gan lasījis, īpaši bieži t.s. ‘treknajos gados’…..
Vajag bez IR palasīt arī par pašreizējo ‘raustīšanos’ Eiropā, lai savu bravūrīgo ”Viss būs LABI” arī nākamgad tikpat bravūrīgi varētu paust –
Eurozone in crisis
http://www.euronews.net/tag/eurozone-in-crisis/
0
Jânis Bankoviès > Miilsh paldies visiem 13.09.2011. 14.09
Edža Tev ir kaut mazākā info par mūsu senču ziepēm, piemēram man ir, nu jau zem zemes vectēvs. pirms 1.P.K. vecākais saimnieka dēls ( mantinieks) , iesaukts cara armijā smagi ievainots, saimniecība protams izpostīta, 20-40 atjaunota, pēc tam viss nacionalizēts, 2.P.K. fronte divas reizes gāja pāri, loģiski VISS atlikušais(pēc sovoka nacionalizācijas) 4 gadu laikā divas reizes pilnībā izpostīts, pēc tam jautrie sovoku nodokļu noteikumi zemniekiem, pēc tam nagla 1949.- sveika Sibīrija vecākā paaudze paliek Sibīrijas augsnē. Pastarpam visas palikušās ēkas un iekārtas , lopus atkal savāc sovoks. Atgriežamies tukšā vietā pēc 1956. gada, sākam atkal visu no nulles.
Ja pēc šā saglabā dzīvesdziņu, patriotismu ( nicinājumu pret sovoku), un optimismu ,kā arī spēju praktiski celt savu un savu radinieku dzīvi uz augšu, tad domāju mūsu sīkās nepatikšanas ir špicka.
Vecais rezultātā viss būs LABI( jo LABI ir atkarīgs no Tevis paša, nevis kaut kādas valsts, diktatora, Saeimas utt..)
0
Signija Aizpuriete > Miilsh paldies visiem 13.09.2011. 15.18
—–
Prātiņ, nāc mājās! Vai ta apjēga par notikušo (cēloņi/iemesli) pēdējos divdesmit gados Latvijā neveicina padomāt? Visas tās personiskās/ģimeniskās emocijas vajag aizvietot ar skaidru domāšanu, ar vēsu prātu apjēgt elementāras lietas/procesus.Sagraut 1990-os gados divu paaudžu pēckara paaudžu laikā paveikto, 50 gados izdarīto nebija nekādas vajadzības. Ne VEF vajadzēja momentā likvidēt, ne ražojošās kopsaimniecības nolikvidēt (sadalīt) ar kādu vienu lēmumu no augšas.
Sk. pārdomām: Jānis Blūms: «Galveno uzmanību pievērstu laukiem»
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=325252:jnis-blms-lgalveno-uzmanbu-pievrstu-laukiemr&catid=95:intervijas&Itemid=113
0
Jânis Bankoviès > Miilsh paldies visiem 13.09.2011. 21.10
Un ko Tu iesaki? kopēji padomāt(gan pie sevis gan skaļi) redz slikti mums iet, ai ai ai, kas nu būs, kas nu vainīgs? Kāds Tavs sausais atlikums no depresijas uzdzīšanas vieglāk paliks, pat ja iespējams pamatotu? Ko Tu iesaki, konkrēti?
Par sevi man ir skaidrs, cits man un manai ģimenei nepalīdzēs tikai es pats sev, arī negaidu, būsu jau priecīgs ja ārējais pienesums būs neitrāls, pats tikšu ar savām ligām galā, līdz ar to pret citiem(arī valsti) izpildos neitrāli un pozitīvi( vairāk gan neitrāli).
0
Jânis Bankoviès > Miilsh paldies visiem 13.09.2011. 21.15
Personiskās ģimenes emocijas- forši -50 gados Tu tiec nograuts PILNĪGI pa tukšo četras reizes un tās ir emocijas? Man ko uzmest bilanci cik aizgāja pa pieskari šai laika posmā? Emocijas viņam, emocijas tam(vectēvam) kam nogrāva ,savukārt VIENMĒR bija uz IZAUGSMI(ja ne materiālo , tad vismaz garīgo) , nevis kā Tev visur sasktīt POSTU un NEGALU, dzīvot jaukajā SOVOKĀ.
0
Liene 09.09.2011. 15.59
“WAT 9.septembris 15:38 Kas tad kaujās gāja kājniekos un vieglajos jātniekos? Vācbaltu bruņniecība (smagie jātnieki)( arī vietējās cilmes starp citu ,kā arī šī raksta autors definē) ? Vai tomēr kā vāciski runājošie avoti definē ,vācu ,igauņu un latviešu karaspēks.”
– Par to jūs varat tikai minēt, jo vergu un kalpu nav vēsturē, kā arī vergiem un kalpiem vēstures nav; lielgabalu gaļai nav nacionalitātes.
9
Jânis Bankoviès > Liene 09.09.2011. 16.13
Ir tāda lieta kā juridikcija, tumsonīt ( likumdošana), un kā reizi Livonijas likumu krājumi ir saglabājušies un ir bāzēti uz Romas juridikciju( nevis austrumu despotiju likumdošanu kā dažiem labiem). Tie savukārt saka ka zemniecībai (tie kas nebija ieberzušies parādos kronim,senioram,čomam), tas ir 80-90% no vietējiem iedzīvotājiem bija brīvi, to pierāda IEROČU NĒSĀŠANAS TIESĪBAS. Ceru nemēģināsi pateikt ka vergiem un kalpiem dod ieročus.
Tas Jums Kremlinu valstībā, mongoļi tatāri ieviesa austrumu despotiju principus- kur vasalim( arī nav NEKĀDU tiesību, bet ir tikai PIENĀKUMI, visas tiesības ir tikai senioram. Protams ja vispār Jūsu verdzības iekārtu kas beidzās 1865 un atsākās pēc 1917.gadam, var saukt par feodālismu ( kas patiesībā ir smalks kompliments šai anticivilizācijai).
Tā ka savas ligas nevajag citiem kabināt virsū, Beņa!
0
Liene > Liene 09.09.2011. 17.00
“WAT … zemniecība (tie kas nebija ieberzušies parādos kronim,senioram,čomam), tas ir 80-90% no vietējiem iedzīvotājiem bija brīvi”
Jā, jā, protams, ja jūs tik gribējāt, ka bija brīvi, tad bija brīvi, paliek tikai pārrakstīt no jauna vēsturi, bet jums tas jau nav pirmā reize, vai ne? Tātad GARLĪBS MERĶELIS “LATVIEŠI”, 1796.gads:
“Es vēlreiz ieskatos latvieša tēlā, ko šeit esmu devis, un man jāatzīst, ka tas nav nekāds jaukais. Neattīstīti, notrulināti viņu lielum lielais vairums maldās pa dzīvi un nezina augstāku laimi kā ar veselu muguru paēsties pelavu maizes, nezina citu drosmi kā pacelt acis uz lielskungu, nezina citu gudrība kā neatļaut sevi pieķert zādzībā…”
— Baigi brīvi, vai ne?
“… Lopiski piedzerties tikai svētdienās vien viņam ir tikums, netikt pērtam viņam ir gods…”
— Ārkārtīgi brīvi.
“… Vārdu sakot: viņš ir tāds, kāda var būt tauta, kuras cilvēcību jau sešus gadsimteņus kremt verdzības pūķa zobs…”
— Sešus gadsimteņus? Ko tas vācietis vispār atļāvies? Nekavējoties pārdēvēt Merķela ielu par Herberta Cukura ielu.
“…Riebumu pelna nevis senās Romas pundurīši, bet gan vergu tirgotāji, kas bērnus ieslodzīja kastēs, lai tos padarītu par monstriem.”
— Vergu tirgotāji? Tātad latvieši bija vergi? Ak, tas Merķelis! Mēs taču nekad neesam bijuši vergi! Ko viņš melo!
“…Vispār Vidzemes zemnieka visspilgtākās rakstura īpašības ir verdziskas bailes un neuzticība…”
— Atkal viņš par verdziskumu! Ak, nejēga! Viņam būtu jāzina, ka mēs esam paši savas vēstures saimnieki! Ko gribam, izsvītrojam, ko gribam, pārrakstām, ko gribam, atstājam.
“…Trīsdesmit soļu attālumā no sava kunga, pat tikai ejot garām tā namam viņš noņem cepuri un saraujas čokurā — par palocīšanos to nevar saukt —, kad vien viņam uzmet acis. Tad viņš ar nodurtu galvu velkas klāt, lai skūpstītu kungam vai nu svārkus, vai kāju. Ja viņu uzrunā, tas katrā jautājumā saskata savtīgu viltību un tādēļ vienmēr atbild izvairīgi. Tūkstoš piedzīvojumu viņam mācījuši, ka ir ārkārtīgi viegli atsegt sev kādu vārīgu vietu, ko varētu izmantot muižnieku rijīgā mantas kāre; tādēļ vāciešiem ļoti grūti izzināt viņa apstākļus, viņa saimniecības veidu, viņa ienākumus vai pat viņa lietotos ārstniecības līdzekļus. Par visvienaldzīgāko lietu viņš runā kā par kādu noslēpumu. Arvien viņš iztēlo sevi par nožēlojamu un nabagu; arvien tam ir uzskaitāma vesela virkne nelaimju, kas tam notikušas…”
— Nu un? Bet varbūt tāda ir mūsu identitāte!
“…Vienīgās spēcīgās jūtas, uz kurām vēl spējīgs pavisam zemē nospiestais gars, ir ar rūgtu riebumu savienots naids. Tūkstoš dažādos veidos latvieši to izrāda pret saviem apspiedējiem. “Vācisks” viņu sarunā pašu starpā apzīmē visu, kas ir augstprātīgs, skops, ļauns, vārdu sakot, visu, kas nīstams.* “Ak tu vāciete!” — tā kāda sieva, zemē gulēdama, lamāja badīgu govi, kas viņu bija nogāzusi. “Vācieši nāk” — ir bubulis, ar ko apklusina raudošus bērnus. Kāda māte savus bērnus mudināja bēgt, ieraugot dzimtkungu pastaigājamies. “Bēdziet,” viņa teica. “Vai neredziet, ka viņš jau nūju kuļā!”[1] Muižnieks, ko, starp citu, uzskata par prātīgu vīru un cilvēku pazinēju, pasauca pie sevis nevis bērnus, lai tos ar mīļiem vārdiem vai dāvanām iedrošinātu, bet gan māti, izbāra to un piedraudēja, ka likšot nopērt.”
— Vispār vajadzētu aizliegt šo grāmatu, bet publicēt tikai tādus darbus, kā šis lieliskais, brīniškais raksts par labajiem vāciešiem un jaukajiem latviešiem.
“…Še kāds nopietnākas dabas notikums. Kad pirms vairākiem gadiem F. muižā bija nemieri, tad zemnieki uz lielceļa nošāva svešu mednieku, kam tur bija iegadījies garām iet. Slepkavas tiesā liecināja, ka viņi šo cilvēku nemaz neesot pazinuši, taču tas esot bijis vācietis.
Šādi izteicieni latviešiem pasprūk tik bieži, tie tik labi atbilst viņu stāvoklim un tautas spēka dēļ ir tik nopietni ņemami, ka visu kārtu vācieši bieži atzīstas: “Ja izcelsies vispārējs dumpis, nepaglābsies neviens vācietis.” Tāpat viņi slepenībā dreb, ja robežām tuvojas karš vai arī ja kara dēļ armiju atvelk no provinces; it īpaši kopš zemnieki galvasnaudas nemieros[2] izrādīja tādu stūrgalvību un drosmi, ka pat karaspēks viņus tikai ar pūlēm spēja atkal ieslēgt važās. “Mūsu arējie ienaidnieki,” — tā mēdza teikt zviedru un poļu kara laikā, “mums nekā liela nepadarīs; bet iekšējie…” Un tomēr — bet nekonsekvence ir tik parasta cilvēku īpašība, ka man nav vērts pie tās pakavēties.
/…/
Tieksme uz dzeršanu ir otra /pēc naida pret visu nelatvisku/ vispārēja latviešu tautas pazīme. Maigi uzupurēdamās, mātes dalās pasniegtajā degvīna glāzē ar saviem zīdāmajiem bērniem. Četrpadsmit gadu veci zēni un meitenes dzer degvīnu, nesaviebjot seju; un starp vīriešiem un sievietēm reti atradīsim tādus, kas nepiedzertos katru svētdienu, it sevišķi tad, kad viņi bijuši pie dievgalda. Ja tiem šim nolūkam trūkst naudas, tad vīrieši nes pārdot labību, bet sievietes — savas drēbes…” Utt, utp.
0
Jânis Bankoviès > Liene 09.09.2011. 18.35
Beņa, Garlībs Merķelis apraksta tatviešu zemniecības dzīvi Vidzemē( tas ir Krievijas okupētajā teritorijā, ko sauc par Lifļandskaja guberņija, savukārt kāpēc augstāk aprakstītais tā te notika es jau pirms tam ,Tev,” ņedaķopa”, apskaidroju. Peķka tā gribēja lai vācbalti palīdz viņam tikt galā ar anticivilizāciju tā saucamajā 3. Romā, ka piedāvāja vācbaltu muižniecībai tādu pašu verdzības sistēmu ieviest jaunokupētajās teritorijāsmkā Kremlinu zonā,vāciskā loģika uz to uzķērās ( no sākuma gan tikai , jau 1814-1818 Kurzeme, Vidzeme, Igaunija tapa brīvas no šim reģionam svešās verdzības – ‘”krepostnoe pravo”, šeit vergi atšķirībā no Krievijas nekad nav bijuši).
Tevis citētā sistēma nav nekas cits kā Krievijas Impērijas realitāte, un ne jau baltvāci to ieviesa , viņus ar to piekukuļoja Kremļa bandu bērni, tas protamas neattaino vācbaltu kolabracionismu ar Kremļa cilvēkēdējiem (~ 100-150 gadu laikā)
0
Liene > Liene 09.09.2011. 22.50
“WAT 9.septembris 18:35 Tevis citētā sistēma nav nekas cits kā Krievijas Impērijas realitāte, un ne jau baltvāci to ieviesa”
— Jums galvā savu personīgo domu vietā ir svešas aizņemtas domas.
Kā tad Krievija šo sistēmu ieviesa? Ar ierēdņu vagoniem? Kur tad ir bijuši tie ierēdņi, kas ieviesa šo sistēmu? Nebija tādu. Visu krievu ierēdņu Latvijā bija mazāk par vienu simtnieku. Visa sistēma, kas bija tobrīd Latvijas teritorijā, palika nemainīga, to joprojām uzturēja vācieši galvgalā un sistemas virsotnē. Jo atšķirībā no latviešiem, kuriem nav savas valstiskas pieredzes, krievi it visur censās saglabāt iepriekšējo kārtību, lai nesaniknotu vietējos iedzīvotājus.
Vai jūs vispār lasīt protat? Merķelis:
“… Vārdu sakot: viņš /latvietis/ ir tāds, kāda var būt tauta, kuras cilvēcību jau sešus gadsimteņus kremt verdzības pūķa zobs…”
— Izklausās tā, ka jūs uzskatāt sava laika aculiecinieku Garlību Merķeli dumjāku par sevi pašu — vai, pareizāk teikt, par to autoru, no kura jūs aizņemāties savas domas, jo tās domas nemaz nav jūsējās.
Palasiet savus literārus klasiķus, Raini, Pumpuru, Annu Brigadieri, kaut vai to pašu Grīnu, un kā viņi aprakstīja vāciešus, un kā aprakstīja latviešu verdzības 7 gadsimtus. Jābūt pilnīgi dumjam, kā raksta autors, kurš dzīvo savās ilūzijās, uzskatot sevi par pasaules nabu. Tīri latviska parādība; tāpēc viņu visi te tik apjusmo. Uzrakstīts sekli, muļķīgi, bet piga krieviem un glaimi eiropiešiem, glaimi mazliet arī sev, iemīlētākajiem latviešiem: un visi jau čurā no prieka.
Nu, skaidrs, ka latvietis dzīvo mītos: 1943.-1954.gados viņš gaida 1918.gada atkārtošanos tikai viena iemesla dēļ, jo tā latvietim būtu izdevīgāk. Latvietis ir kā dzērājs, kas meklē naudu zem laternas tikai tāpēc, ka te ir gaišāk, bet nevis tāpēc, ka viņš savu naudu būtu pazaudējis tieši šeit.
Un arī šis autors uzrakstīja penteri tīri ikdienišķajai maizei jeb на злобу дня: Latvija mums šobrīd ir Eirosavienībā, nu tad uzrakstīsim kaut ko, lai pamatotu šo pievienošanos pie ES par labu esam.
Tāpat padomju laikos darīja, slavēja PSKP un izskaitļojot sarkano strēlnieku PSKP dibināšanā mizlīgo lomu, bet viņš, mūsu tagadējais šī raksta autors, te smalki pieglaimojās Eirosavienībai.
Jūs, latviešus, izskaidrot ārkārtīgi viegli. Jūs esat viegli atminējami.
0
Edzs > Liene 10.09.2011. 00.49
WAT 18:35 _…Garlībs Merķelis apraksta latviešu zemniecības dzīvi Vidzemē( tas ir Krievijas okupētajā teritorijā, ko sauc par Lifļandskaja guberņija…_
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
man patik tas ko Tu raksti.
par Garlibu Helvigu Merkeli pastav ari versija pamatota ar pieradijumiem ka vinsh ir bijis Krievijas Specialo dienestu aghents (lidzigi ka zhurnalists Njevzorovs) un vinja rakstu darbs stipri sabiezinatas krasas “Latvieshi” ir Ohrankas apmaksats sacerejums lai pamatotu Cara Krievijas uzbraucienus Baltijas muizhniecibai. atvaino, bet avotus kas pamato manis teikto te nenosaukshu, neesmu vesturniece un man shkiet ka Tev shi lieta ir stipri labak zinama.
diemzhel shis Merkela politpropagandiskais sacerejums ljoti gaja pie sirds Jaunlatvieshiem un visu veidu socialistiem, velak tas ljoti dereja ari Karlim Ulmanim. pec Latvijas okupacijas to izmantoja komunisti un stulbakais ka atjaunojot neatkaribu shtampus no shi sacerejuma nekritiski lieto ari atjaunotas Latvijas valstsviri un sievas, Guntis Ulmanis – “mes araju tauta..”, Vike-Freiberga “..mes tauta kas no zemes nakushi..” – [par zemi ari paliksim?].. – nu ja ta, tad nelidzes ari uzsaucieni “..mes esam dizhi, mes esam stipri..”
G. Merkela aprakstitaja Vidzeme latvieshu vesture ir lidziga ar igaunju vesturi, tachu igaunis uz to saka – mes 700 gadus esam Eiropa, latvietis visiem stasta ka vinsh 700 gadu ir gandets juga. lidzigos apstakljos tik atshirigi vertejumi.
letinjiem nav viss kartiba ar pashapzinju, ta ir visadu mitu deformeta un nereti zems pashvertejums mijas ar nepamatotu bravuru, to uztur un veicina visadu veidu kulturdarbinieki savas zinghes un poemas – ..es Dzintara latviets, man pie juras muzhs un kam pie juras muzhs tam par juru japaliek..
shi autora shis raksts pashapzinju nesakartos. bet ne jau vienigie mes tadi un lai ka butu esam dalja no Rietumeiropas civilizacijas un tur nav ko apshaubit, no citam Eiropas kulturtautam varbut atshkjiramies ar to ka musu sentiments vienmer ir melanholisks. ir ipatnibas, kad iet gruti ejam dziedat Saeimai zem logiem. kad Britu karalienes vizites laika vela rudeni uz ielas izdzitais bernu koris nodziedaja “Put vejinji” Elizabetei sametas asaras acis un ta mekleja sominja konfektites.
ja pec 1. Pasaules kara zemes restitucija bija politiski motiveta, tad pec 90-tiem gadiem atjaunotaja Latvija tika pienjemti likumi kas baltvacu ipashumus neatgrieza, kaut ari otra vilnja repatrianti nekadas kompensacijas no boljshevikiem nebija sanjemushi.
no Latvijas ir noversusies kadreiz aktiva Baltieshu atbalsta grupa Bundestaga un pec daudzam pazimem izskatas ka attiecibas ar Vaciju tagad ir sachakaretas neatgriezeniski.
0
Laila > Liene 10.09.2011. 17.07
Beņa, ir vēl viena lieta, kuru tu iespējams, savas glupības dēļ, neesi ievērojis, tauta kura nodzeras nevar saglabāt mutvārdu daiļradi, piedevām vēl tik bagātu un unikālu un pārlieku zemi vērtē Kr. Barona darbu. Protams, arī tajos laikos pastāvēja alkoholisms, bija vagari u.c. taču veidot stereotipus tikai vadoties no viena “garadarba” arī nav (vieglāk definējot) gudri.:
Nelieli “izvilkumi” Sērpils apgabalā dzīvo četras piektdaļas latviešu, kamēr viena piektdaļa pastāv no krieviem, vāciešiem, poļiem un žīdiem. Latviešiem par godu jāsaka, ka kriminalnoziedznieku ir starp citām tautām desmit reiz vairāk kā starp latviešiem.
/Ostsee – Provinzen – Blatt, 1826, 66./
Latvietis ir, vispārīgi jemot, cilvēks, kas ātri un pareizi saprot, viņam ir laba atmiņa un pēc brīvlaišanas viņš ļoti cenšas tikt labākā stāvoklī.
/Inland, 1836, 319./
Par latviešu tautas izglītību gan tiek maz gādāts; bet tomēr šai tautai par godu mums jāatzīst, ka salīdzinot ar citām tautām viņi stāv garīgās izglītības ziņā daudz citām tautām nevien blakus, bet pat pārāki.
/Inland, 1836, 818./
Latvietis ir mīkstākas dabas cilvēks kā vācietis un slavs. Pie zemes darbiem latvietis ierīko visu labāki kā vācietis.
/E. Trautfeters, Inland, 1851, 685./
0
Jânis Bankoviès > Liene 11.09.2011. 16.15
O ,jā noteikti, Beņa, man nav savu domu es esmu vienacains profesora Frankenšteina ražojums (nu tieši kā LNO Tevi raksturoja prof. Preobraženka ražojums – ŠARIKOVS), kas vienkārši ģenerē kaut kur sagrābstītas domas, skaisti, apdi..šana Kremlinu, kgb’istu manierē.
Tev jau zemāk Tante Sidra apstāstīja G.Merķeļa divdabīgo statusu LV(Tu atsaucies TIKAI uz vienu avotu, kas vispār jebkurā diskusijā ir tizli un Tevi pašu pazemojoši), Pārpublicējumus no tā laika periodikas Tev Latvijas Maniaks aprādīja, bet nekas ,nekas,Tev jau kā ūdens no zoss, šāda info nolīst ,PSRS laikos Merķelis bija pamatu pamats, lai radītu ideoloģisko sistēmu – latvietis vergs, krievs lielais brālis atbrīvotājs, tikai kāpēc Tu Beņka neredzi,ka pats ” humānais” kremlins savējos(LT un Latgali tamstarpā, tur kur balvācu maz bija) no verdzības atlaida 1865?
Atbildi aunapiere, nevis izvairies no atbildības, pretējā gadījumā no manis nopelnīsi tikai pliku mīnusu, nevis kaut kādu domu apmaiņu. Respektīvi IGNORANCI,saproti Beņa?
Atbildi, ko Kremlins tā satraucās par OTTO Bismarku, ka sarīdija vienu tautas daļu pret otru?Ko domā Rainis, Brigadere, Grīns nekļūdīgie guru? Viņi ir TIKAI cilvēki, gluži tāpat kā es, par Tevi tā gan neteikšu Tu esi naidpilns sū…u maiss, kam vieta attīrīšanas iekārtās, vai labākajā gadījumā koģenerācijas stacijā.
Savukārt Tu Beņa esi nekas cits kā mirstošas Impērijas pilsonis, kuru paredzēt var, varēja, varēs jebkurš, par garīgi atpalikuši ļaudis, diemžēl LV teritorijā.
Nekas nosprāgs Tava Impērija arī Tavai dzīvei jēga zudīs (visus savu Impēriju stutēt, gan priekšā, gan pakaļā), un labākajā gadījumā priekš sevis kļūsi par vecu, senilu nostaļģisku veci, kurš kaunas par savu pagātni.
0
Jânis Bankoviès > Liene 11.09.2011. 16.48
Vēl dārgais Beņa, pāris jautājumi!
1. Kas izpostīja Vidzemi un Igauniju Ziemeļu karā, kā sauca to karavadoni un kas tā par armiju bija ( starp citu pirms tam tā bija SWE kroņa zeme, tamdļe zvedriem uzgrūst vainu neizdosies)? Kas sekoja pēc iekarojumiem , laikam iesnas Tavuprāt (lielais mēris,vecīt)? Kāda situācija ar demogrāfiju un ekonomiku bija pašķirsti JEBKURU arī “sarkano” vēsturi , ne tikai Rietumvalstu zinātniskos darbus.
2. Tu pareizi mini ka kremlini te nelīdzēja NEKO atjaunot, bet nodokļus iekasēt bija PIRMIE, arī svaigi izpostītai, izmērdētai un okupētais teritorijai. Vienīgai ko Kremļa banda piedāvāja vietējai muižniecībai, lai atjaunotu ekonomiku , bija verdzība kremlinu manierē.Respektīvi padarīt par vergiem ļaudis ,kas vēl nesen zem SWE kroņa ( tie paši vācu kungi starp citu), bija tuvu pielīdzināšanai Zviedrijas zemniecībai. Vācbaltiem tā bija vienīgā izeja(verdzības ieviešana) kā nepakāst visādiem Kremļa sakrateņiem savas saimniecības. Kā Baltijas provinces tika uz kājām, tā momentāli sekoja brīvlaišana, jo vācbalti lieliski saprata , ka latvietis un igaunis nav krievs un nav vergs, ja pret to izturēsies kā Kremlini pret krieviem, agri vai vēlu dabūs izkapti vēderā ( brīva cilvēka reakcija). Tā ka nefantazē par to Kremlini te neko un nemaz.
0
Signija Aizpuriete > Liene 13.09.2011. 11.45
—–buen-a
Papildus vēl vajag noskatīties Rīgas kinostudijas filmas par tiem laikiem (var arī Rutku Tēva romānus palasīt).
Ikvienam vajag atcerēties – pret ko ar dziesmu ‘Trīs vīri cēlās kaujā….’ gāja mūsu senču senči! Starp citu, Izveidots dokumentāls stāsts par filmas «Vella kalpi» tapšanas gaitu
http://www.youtube.com/watch?v=mHGlxdpEXiI
p.s.
Vispār dīvaini, bet dziesmā par Turaidas Rozi, ko arī Čikāgas Piecīši izpildīja – par tiem vēsturiskajiem kariem 16.- 18.gs. ir šādi vārdi:
”(..)Bet Maiju iekārojis bija virsnieks- / Kāds poļu karaspēka dezertiers.
Viņš sekoja tai atklāti un slepus / Un zvērēja, ka tā tam piederēs:
-Tik paņe Maija, tik paņe Maija, / Tu būsi moja, moja, moja, moja. /
Ti paņe Maija, tik paņe Maija!- / Viņš dziedāja krogā sēdēdams.
http://www.dziesmas.lv/d/Turaidas_Roze/7423
0
Nellija Titova 09.09.2011. 14.23
Skaists raksts.
1
Victor > Nellija Titova 01.11.2012. 15.25
nosolijos vairs neņemt tos ātros kredītus, bet ieraudzīju ka Ātrais.lv uz 3 dienām pa velti var dabut, šad tad noder..
0
dro 09.09.2011. 14.18
IR redakcijai Jembergas kundzes vadībā būtu pēdējais laiks “integrēt” buen-a!:))
1
Signija Aizpuriete > dro 09.09.2011. 15.01
——
Piemērots brīdis izsludināt konkursu – līdzīgu jau notikušajam “Latvija un Vācija — kopīga pagātne. Domās par nākotni” ?
http://www.studentnet.lv/studejam/article.php?id=244055
0
Signija Aizpuriete 09.09.2011. 13.32
——
Kāpēc? Kāpēc savā acī intelektuālais austrālietis ‘baļķi nesaredz’:
”(..)1967.gadā Austrālijas iedzīvotāji referendumā apstiprināja plānu pirmo reizi vēsturē veikt aborigēnu tautas skaitīšanu. Līdz tam viņi tika klasificēti kā daļa no Austrālijas floras un faunas”.
Austrālija atvainojas aborigēniem par pagātnē nodarītajām netaisnībām
http://news.frut.lv/lv/polit/outpolit/43403
– Australia apology to Aborigines
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7241965.stm
– LATVIJIEŠI, būsim modri!
0
dancis4 09.09.2011. 13.26
…dzelzs priekškara veidošana attiecībā pret Rietumeiropu mūsdienu Latvijas aprobežotajiem kampējiem ir tikpat izdevīga, kā kādreiz PSRS okupācijas ierēdņiem.
_____________
Precīci, un rezultātā, piedzīvojot, cik piemietas ir demokrātiskās vērtības pēdējos 20 gadus, liela daļa tautas ir kļuvusi apātiskika, padarīta par inertu un viegli ietekmējamu masu.
Pamazām gan, šķiet, sākam domāt paši ,iemācāmies graudus nosķirt no pelavām, ir pamatotas cerības ka “gaišo spēku” spēks pēc vēlēšanām pieaugs, taču nesenā rūgtā pieredze liecina, ka arī viņiem visu laiku jāskatās uz pirkstiem, lai tiešām tiktu īstenotas tautas – ne savas – intereses.
Kronvaldu Atis savulaik aicināja : “Celies, mosties strādā!” Nekas nav mainījies – katram jāaktizvizējas savā vietā, piemēram, šis raksts pilnveido mani kā indivīdu; savstarpēji aktīvāk mijiedarbojoties mēs kā tauta kļūsim “gaišāka” un saliedētāka, lepnāka par savu pagātni un pārliecinātāka par nākotni.
0
beigas 09.09.2011. 13.12
Ļoti labs raksts. Latviešu mankurtizācija padomju okupācijas gados bija apzinīga politika.
Taču lielākais skandāls patlaban ir tas, ka šim mankurtisms turpinās vēl šodien, jau 20 gadus pēc neatkarības un demokrātijas atjaunošanas. Vai tiešām iztuksotās mankurtizētās smadzenes šaj laikā nevarēja atkal “uzpildīt”. Kādēļ mēs – neraugoties uz savu kultūrvēsturisko mantojumu, aktuālo piederību Eiropas Savienībai joprojām neesam “īsti” rietumnieki, eiropieši, bet – savā domāšanā, argumentācija un uzvedībā – drīzāk “puskrievi”.
Autors pareizi raksta, kas Latvijas krievsms uzkrīt katram, kas kādu bridi ir pavadijis ārzemes. Labi, ka autors šo problēmu aktualizē. Par to jāsāk runāt.
9
Liene > beigas 09.09.2011. 13.29
Krieviskums? Bet kas ir latviskums? Es nebūtu tik kategorisks, nu bet tomēr, kā tas tiek bieži vien uztverts no malas:
http://www.youtube.com/watch?v=yTGoSDaxygQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Scjg8cm2nrk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=zE33xdlDx2Y&feature=related
Un arī šis interesants:
http://www.youtube.com/watch?v=qJtccoCRSGQ&feature=related
SPECIĀLI TO RĀDU, LAI JUMS BŪTU PIE KĀ PIEKASĪTIES. Jo protams, 1943.gada februārī vel nebija Latviešu Waffen SS leģiona. Bet latvieši vācu formā Baltkrievijā jau bija, un par šo vienību zvērībām raksta gan latviešu vēsturnieks Kārlis Kangeris “Latviešu policijas bataljoni lielajās partizānu apkarošanas akcijās 1942. un 1943.gadā” (Latvijas vēstures institūta apgads, Rīga 2004. Latvijas vēsturnieku komisijas raksti 13.sējums), gan arī dadzi citi, īpaši Baltkrievijas un Krievijas vēsturnieki.
Neizliktu šos video, ja rakstam nebūtu šīs provokatīvās ilustrācijas.
Bet OK. Diskutēsim ar jūsu metodēm.
0
raimonds_bossltd > beigas 09.09.2011. 13.38
to buen-a
Cik zemu kritusi kononovu, budanovu un capku – vergu nācija:
http://www.youtube.com/watch?v=dablex88GDg&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=bS-b_Qv1DsA&feature=player_embedded
0
Jânis Bankoviès > beigas 09.09.2011. 13.49
Ko nu blēj Beņa. Piedzīvotu Tu Baigā gada zvērības ( lielākā daļa šo brīvprātīgo zēnu, pirmsleģiona), kā reizi bija nobaudījuši kremlinu “gardumus”, ja ne viņi tieši tad ģimenes noteikti, ne tā vien atlaistu. Kara noziegumus nekādi nevar attaisnot ( ja tādi bija, un tie kas bija par to zēni jau saņēma savus sodus, savukārt juridikcijā vismaz civilizētu valstu nav kolektīvās atbildības , tā kā latvieši -naciķu slepkavas iet cauri tikai anticivilizācijā Kremlinos), bet noteikti var izprast motīvus, kas pamato kamdēļ miermīlīgais saimniekdēls Pēteris no Straupes, piepeši kļuva par killeri.
Beigu beigās rakstā nebija nekādas runas par 2.P.k un tā problemātiku, bet gan par LV dominējošās elites tuvredzību no 1860-2011 ignorējot mūsu valstiskum pieredzi un vēsturi no agrajiem viduslaikiem līdz tam pašam 1795. gadam.
Vai Tu zini kas bija Smoļinas kauja? Palasies un sapratīsi ,Moskaļi vienmēr galu galā ir dabūjuši pa zobiem no mums, pat bez leišu palīdzības, un patiesībā LV būtu šī diena jāatzīmē kā svinama diena.
0
Liene > beigas 09.09.2011. 13.51
“Ombros 9.septembris 13:38”
— Pirmajam video jums arī ir analogs, tas ir “Latvijas lepnums”, kas nogalināja savu meitu, un arī jūsu manjaki: gan Ivars Grantiņs, gan Kaspars Petrovs, gan arī Staņislavs Rogaļevs, jo, kā ne bez lepnuma pierādīja advokāts Grūtups, Rogaļevs bija latvietis, kuram latviešu valoda bija dzimtā. Otrajam video latviešu analogs ir tā Andra Gaujas dokumentālā filma par māsas un brāļa kopā dzīvošanu “Ģimenes lietas”.
Tā ka neesat nekādi eņģelīši, kaut infantilitāte jums pārpārēm.
0
Liene > beigas 09.09.2011. 14.02
Kaut kā es neredzu te latviešu vārdus:
Сражение у озера Смолина
Сражение у озера Смолина — произошло 13 сентября 1502 года в ходе Русско-ливонско-литовской войны 1500—1503 гг. между войсками Великого княжества Московского под командованием московских воевод Даниила Щеня, Василия Васильевича Шуйского и псковского князя Ивана Ивановича Суздальского-Горбатого (?) с одной стороны и войсками Ливонской конфедерации под командованием магистра Вальтера фон Плеттенберга.
Войско ливонской конфедерации, участвовавшее в походе на Псков, насчитывало 25 тысяч человек, но из них в битве у озера Смолина участвовало только около 5 тысяч ливонцев. Им предстояла битва с преследовавшим их войском русских, насчитывавшим 12 тысяч человек. Войска русских, видя свое преимущество и получив ложное известие о бегстве ливонцев, начали преследовать отступавших поспешно и нарушая порядок в полках. Это позволило ливонцам перехватить инициативу и успешно провести контратаку. Летописи свидетельствуют о стойкости ливонской пехоты и не выдержавших контратаки псковитянах. Вальтеру фон Плеттенбергу удалось избежать, казалось, неминуемого разгрома и выиграть битву. Установленный в честь этой битвы День Победы 14 сентября праздновался в Старой Ливонии до самого конца её существования.
Историк Н. М. Карамзин отметил, что «Магистр навеки установил торжествовать 13 сентября, или день Псковской битвы, знаменитой в летописях ордена». Действительно, магистр одержал победу против превосходящих сил, но его стратегические цели — взятие Изборска и Пскова, достигнуты не были. Вместо того, чтобы продолжить осаду этих городов, Вальтер фон Плеттенберг, убедившись, что они защищены большим войском, благоразумно возвратился в Ливонию. Зимой 1502 года войск князей Семена Стародубского-Можайского и Василия Шемячича совершили ответный набег на земли Ливонской конфедерации. В апреле 1503 года сроком на 6 лет было заключено перемирие, по которому Москве и Пскову отходила значительная территория на всем протяжении русско-ливонской границы. Это перемирие было продлено с 1504 года по 1522 год, затем продлено по 1531 год и еще раз по 1551 год.
— Un tas viss beidzies ar to, ka Pēteris Lielais pievienoja pie Krievijas šīs ar mežonīgām ciltīm apdzīvotās teritorijas divu gadsimtu vēlāk jeb 18.gadsimtā.
0
Signija Aizpuriete > beigas 09.09.2011. 14.09
——-
Strīdēties ar klasiķi?
‘В России две беды – дураки и дороги.’ Н.Гоголь
p.s. Manuprāt,vēstures doktoram K.Kļaviņam vislielāko apjukumu rada šodien bieži lietotais apzīmējums ”latvijieši” – nesaprot doktors, kāpēc 50it gadus kopā dzīvojošie viens otru uzskata par ”savējiem”, bet, lūk vācu kungus par ”svešajiem”. Padomāsim?
0
bebiekste > beigas 09.09.2011. 14.54
>buena-a
Viss beidzies ar to, ka notrallinājāt gan Pētera, gan Josifa veidotās impērijas.
Nav ko te cepties. “Jūs” esat tikpat prasmīgi valsts veidošanā kā “mēs”.
0
Jânis Bankoviès > beigas 09.09.2011. 15.38
Ak, Beņa lasīt ir viens (un galvenais valodas jāprot) ir jāmāk saprast un netikia kremlinu dati (ideoloģiski apstrādāti, ka bez maz pēc uzvaras kremlinu izskatās)- wiki – Schlacht am Smolinasee (kaut vai šie).
“…Die unmittelbare Bedeutung der Schlacht von 1502 ergab sich aus dem Zusammenwirken von Deutschen, Esten und Letten im Kampfe und aus dem anschließenden Friedensvertrag 1503 mit Iwan III., dem Großen von Moskau….”
“…Durch den entscheidenden Einsatz der Panzerreiter wurde dieser Kampf zur letzten großen Schlacht eines Ritterheeres in der Geschichte. Eingegliedert in das Ritterheer des Ordens waren, wie schon seit 3 Jahrhunderten, die estnischen und lettischen Panzerreiter und Fußtruppen….”
Kas tad kaujās gāja kājniekos un vieglajos jātniekos? Vācbaltu bruņniecība (smagie jātnieki)( arī vietējās cilmes starp citu ,kā arī šī raksta autors definē) ? Vai tomēr kā vāciski runājošie avoti definē ,vācu ,igauņu un latviešu karaspēks.
Par drošsirdīgu rīcību, starp citu kuršu ķoniņš Peniķis dabūja bonusā vēl 3 arklus zemes klāt. Pat krievu dati definē ka tieši kājnieki bijuši visniknākie pretinieki.
Tas kam ,ko pamiera līguma ietvaros iedalīja arī strīdīgi, principā Livonija atkāpās no iekarotajām zemēm uz savām robežām.
Peķka pirmkārt okupēja tikai Vidzemi un Igauniju, Latgale, Kurzeme un Lietuva kremlinu nagos nonāca TIKAI 19.gs pašā sākumā. Bez tam Peķka vienkāŗsi dievināja visu ģermānisko un bija gatavs dot vācbaltu aristokrātijai JEBKO ,lai tā palīdzētu Peķkam civilizēt anticivilizācijas valstību. Vēsture dārgais jāmācās.
0
raimonds_bossltd > beigas 13.09.2011. 10.56
to WAT
“Kara noziegumus nekādi nevar attaisnot ( ja tādi bija, un tie kas bija par to zēni jau saņēma savus sodus”
Latvieši, kuri neuzsāka šo karu, nekādi nevarēja saņemt “sodus”, tā bija izrēķināšanās. Sodīt varēja tikai krievu fašistiskos izdzimteņus, cilvēkēdājus, marodierus, masu slepkavas un vecenīšu izvarotājus un tas viņiem vēl priekšā.
0
raimonds_bossltd 09.09.2011. 13.12
to buen-a
Hitlers un Vācija neuzticējās Staļinam un psrs un izdarot preventīvu uzbrukumu izglāba desmitiem miljonu cilvēku dzīvības no Staļina aziātu-cilvēkēdāju ordām.
2
P_Dancis > raimonds_bossltd 09.09.2011. 14.30
Nevajag apsaukāt aziātus.
0
lindamarisfam > raimonds_bossltd 09.09.2011. 23.56
@otra puse
ombros gluži vienkārši “nevairās no savas rases”.
Jūsu izteikumu gan var saprast divejādi. Kā vēršanos pret rasismu principā. Un kā rusofobu izteikumu, kas izmanto viltus pretrasistisku retoriku kā aizsegu rusofobijai. Kā īsti tas bija domāts?
0
Indra 09.09.2011. 13.11
Vesturiskais apraksts interesants, bet sodienas skatijums, manuprat, stipri greizs. Ja jau nebutu eiropiskas saites, kapec tad tagad latviesi daudz lielaka skaita, neka 1940 un 1944 gada emigre uz Eiropu. Ja tikai Irija dzivo vairak par 100 000. Par Cehiju un Vaciju. Pats gadu padzivoju Cehija, tagad Austrumvacija. Seit un tur socialisma idejas dzivo daudz stiprak neka Latvija. Cehija, piemeram, grib visus socialos labumus par siknaudu. Kas viniem nekait, ja lidziga teritorija, ka Latvija, dzivo piecas reizes vairak iedzivotaju. Tikai no nodokliem un turisma ienemumi ir pietiekosi, lai varetu to atlauties. Ari vesturiski, Karlis Lielais kurs, starp citu, bija ari Romas pavests, padarija Cehiju par viduseiropas kulturas centru. Seit, austrumvacija, vidusmera cilveki doma un karto darijumus ka Padomju Latvija, ar kasti alus utt. Un Latvija!! Loti labi atceros, ka jaunas Latvijas pirmsakumos tika ieveleti cilveki, kuri bija populari tauta, vai ari maceja smuki parunat, bet no politikas un ekonomikas bija maza saprasana. To izmantoja cilveki, kuru riciba bija kompartijas un komjaunatnes naudas lades. Tapec ari sakuma vareja nodibinat firmas par kapeikam. Bet kad sie darboni bija savas firmas izveidojusi, baidoties no konkurences, likumi peksni kardinali mainijas.Un ta tas turpinas joprojam, Tapec ari liela dala tomer dodas uz Eiropu, kaut gan intelektualais potencials Latvija videji tomer ir augstaks. Pirms paris dienam runajos ar kubiesiem, kuri seit studeja, bet dzivo jau ilgaku laiku. Izradas ari viniem Kuba, neskatoties uz Kastro rezimu, cilveki doma perspektivak. Atvainojos par nedaudz saraustito tekstu un latinu burtiem. Man nepietiek laika pateikt visu, ko domaju, jo rakstisana pagaidam nav mans maizes darbs.
0
dro 09.09.2011. 13.07
Lasot Beņas tekstus, gribot – negribot var kļūt par rasistu vai nacistu:))
4
raimonds_bossltd > dro 09.09.2011. 13.14
to lno
Nevairies no savas rases un tautas, no savas ģimenes arī ne. Neesi Rubiks vai dzēris.
0
Liene > dro 09.09.2011. 14.06
“ombros to lno
Nevairies no savas rases un tautas, no savas ģimenes arī ne. Neesi Rubiks vai dzēris.”
– Jā, jā, nekautrējies un esi nacists
0
ilmisimo > dro 09.09.2011. 16.49
Lasot Beņas tekstus,…..
__________________________________-
jānem vērā, ka tuos ģenerē kiborgs….
0
lindamarisfam > dro 09.09.2011. 23.53
@Ino
Gribot, negribot nāk prātā autora teksts par kritiskās domāšanas trūkumu – tas vienmēr veicina nacistiskās un rasistiskās tendences.
0
Liene 09.09.2011. 12.23
“WAT Tu ir pilnībā debils, kad moskaļi ielīda LV,EE,un LT viņi kopā ar ĀDOLFU ( Molotova Rībentropa akts) bija sadalījuši PL, vēl tie zēni bija lielākie Eiropas sirdsdraugi, Ģermānistikas katedra kā reizi tika slēgta aiz tiem iemesliem ko autors rakstā minējis.”
— To jums ir iegalvojuši jūsu tagadējie domu valdnieki, Šnore, Ēlerte un citi. Si vis pacem, param bellum. Vēlies mieru, gatavojies karam. Patiesībā Staļins un PSRS neuzticējās Hitleram un Vācijai, ko šis gadījums ar ģermanistikas katedras slēgšanu lieku reizi apstiprina.
Cik jūs esat nozombēti, vai-vai-vai, kā teiktu jūsu cilts brālis.
Pilnīgi smadzenes ir atrofējušās.
2
Jânis Bankoviès > Liene 09.09.2011. 13.37
Beņa ,kā Tu vērtē situāciju, ka kādai personai liekas , ka visapkārt ir ārprātīgi cilvēki un tikai viņš saprātīgs? Vai to ,ka šī cilvēka apkārtne ir ārprātīga, vai tomēr viņš pats nav gana riktīgs ( nav pilns rubulis)?
Tieši tādā pašā kontektā pavērtē Kremlinu (KF) valstisko reakciju uz saviem kaimiņiem, līdz ar to savu reakciju pret apkārtni.
Ja piemērojam šo olekti mums LV lojālajiem pilsoņiem, tad skaidrs ,ka vismaz ar rubuli mums ir viss OK, kā nepatīkamu kaimiņu vērtējam tikai Kremlinus? Kā ir ar Tevi?
0
ilmisimo > Liene 09.09.2011. 18.45
>buena
http://sites.google.com/site/glendwheeler/20th-century/plato-told
0
alise_zande 09.09.2011. 11.28
Kā cilvēks izvēlās savu tuvāko saskarsmes loku? Pats? Vai arī viņu “šis loks vienkārši noliek vietā un viņa vietā izlemj, ko cilvēks var atļauties”? PARASTI notiek pēdējais. Un tas ir gan katra cilvēka, gan “sabiedrības kopīgā labuma interesēs”. Tomēr tā tas notiek tikai tik ilgi, kamēr “visiem viss ir labi”. Tad, kad “visa sabiedrība draudzīgi un laimīgi gāžas bezdibenī”, sabiedrības vienīgā NEIESPĒJAMĀ cerība un glābiņš ir ķeceri, kas sev un SABIEDRĪBAI būtiskus jautājumus izlemj paši.
———–
laiks izlemt būt priecīgam
0
snjuu 09.09.2011. 11.26
Liekas, ka autors iespringst par problēmu, kuras nav. Kaut kā neredzu, ka “50 okupācijas gados masveidā ieceļojušie PSRS iedzīvotāji par katru cenu tiek saukti par „savējiem”” un neredzu arī īpašu neiecietību pret baltvāciem. Var jau gadīties, ka “stereotips” par pilsētām kā diezgan “nelatviskām” vietām ir pārlieku iesēdies vai iesēdināts, bet vēsturiskā kontekstā tā tomēr ir patiesība. Par Pletenberga dižo iecietību un reformāciju Latvijā – pasākumam ar latviešiem tiešām maz sakara, kā jau autors pats norāda – lauki palika katoliski (kādu laiku). Protams, vēsture nav melnbalta u. tml., tomēr diez vai tā ir tik saulaina… :)
2
lindamarisfam > snjuu 09.09.2011. 23.46
Autoram ļoti acīmredzami ir savi vēsturiskie stereotipi – gan attiecībā uz pagātni, gan attiecībā uz tagadni (šo realitātes dimensiju neizbēgamo mijiedarbību viņš norāda arī pats šajā rakstā).
Turklāt viņa publicistiskā metode “lēkšot pāri gadsimtiem” nevar palikt bez sekām. Bet nu tā ir publicistika, nevis vēsturisks pētījums. Attiecīgi formāta grēcīgums ir predeterminēts.
Bet ir viens ļoti vērtīgs grauds! Lai arī pats autors šī principa realizācijā ir nekonsekvents, viņš tomēr nostājas pret latviešu vēstures un apziņas primitivizāciju un stereotipizāciju. Un šī problēma kā tāda ir ļoti aktuāla! Un to vēl spilgtāk pierāda autors pats, cīnīdamies pret vieniem stereotipiem, bet aktīvi (un kaut kur arī akli) pauzdams citus.
0
Laila > snjuu 10.09.2011. 16.22
Vienā no 1939.gada, “Latvijas kareivis” “numuriem” šis jautājums arī tika iztirzāts, pat Ulmaniskās diktatūras laikā, zinātnieki bija secinājuši, ka nemaz tie latvieši tādi “pabērni” nav bijuši. Pilsētās bija latviešu cunftes, kuršu ķoniņi līdz pat 16 g.s. bija brīvprātīgs bruņots formējums ar politisko ietekmi. Vēsture nav balta vai melna, tikai mēs sev izlobam patīkamāko.
0
dro 09.09.2011. 11.08
Laiks atgādināt: http://www.sterligoff.ru/node/124
0
buchamona 09.09.2011. 11.05
Raksta autors precīzi atkailina situāciju šī brīža Latvijā, kuras demokrātisko sabiedrības daļu var salīdzināt ar iesācēju virves dejotāju virs bezdibeņa. Viens nepareizs solis un mēs ejam bojā.
Šī raksta kontekstā gribas pajautāt ” gaišo spēku” vadoņiem, vai viņi apzinās, kurp stūrē Latvijas valsti, kam taisās piekāpties, ar ko apvienoties un dalīties varā?
1
lindamarisfam > buchamona 09.09.2011. 23.35
Lai ko arī neteiktu autors… Jūs teiksies savu parasto sakāmo. :)
Pat tad, ja tas pēc būtības pat varētu būt zināmā pretrunā ar autora pamatdomu. Ja runājam par vēsturiskajiem stereotipiem un savas vēstures pārvērtēšanu.
0
judite_pavlovska 09.09.2011. 10.35
Vēl viens dzīvs piemērs latviešu vēlmei norobežoties no svešā un pseidopatriotismam ir svešvārdu vārdnīca, kas liecina tikai par to, ka tās veidotāji nezina valodas veidošanās pamatprincipus (diez cik tautām tāda pasaulē vēl ir?). Ja šī “svešo” un “savējo” vārdu šķirošana tiktu padziļināta, latviešu valoda būtu jāatzīst par neesošu. Kura vārda pamatā gan labi pameklējot nav atrodama kāda sveša ietekme?:)
1
Laila > judite_pavlovska 10.09.2011. 16.09
Nē, tas ir dzīvs piemērs izglītības kvalitātes trūkumiem, vēstre tiek ķidāta nevis analizēta. Pietiek vien izlasīt: Andreja Kavača BALTU SENVĒSTURE “VIEDA”, 2008 , lai sāktu domāt un interesēties. Šajā grāmatā, pats autors min, ka šis nav akadēmisks “sacerējums”, taču viņš norāda uz to, ka zinātnieki nepelnīti ir atstājuši novārtā vēsturisko izziņu un tagad labāk “googlē” meklē iedvesmu.
0
Inārs Lukjanovs 09.09.2011. 10.30
Paldies, vērtīgs raksts !
0
putekliic 09.09.2011. 09.17
Pa lielam jau tā ir kā cienījamais autors izklāsta. Protams, ka no vienas puses tā ir, ka pagājuši jau 20 gadi, bet mums joprojām ir jārunā par to, ka cik ļoti piederam Rietumu kultūrtelpai. Bet no otras puses, tas tomēr parāda, cik smagu mantojumu no okupācijas gadiem esam mantojuši un laikam ir jāpaiet paaudzēm, lai to pārvarētu. Tie, kuri ir padzīvojuši ārvalstīs kādu ilgāku laiku, piekritīs, ka atbraucot atpakaļ var tik skaudri izjust cik mūsu valsts ir vēl joprojām krieviska vai pat drīzāk – “padomiska”. Sākot no cilvēku ārējā izskata, domāšanas veida, izturēšanās, lietotās valodas, visur esošās Krievijas informatīvās telpas un beidzot ar arhitektūras šedevriem vecu rūpnīcu korpusu un “hruščovku” izskatā.
5
Liene > putekliic 09.09.2011. 09.23
Tas tāpēc, ka latviešiem padomju vara ir organiska, viņi paši bija starp tiem, kas veidoja 1917.gada oktobra revolūciju Krievijā un cēla Padomju Savienību. Padomju laikā cik latvieši lielījās, ka viņi esot sarkanu strēlnieku tauta, pat Atmodas laikā avīzē “Atmodā” un žurnālā “Avots” latvieši turpināja lielīties ar sarkanajiem strēlniekiem un savu īstumu komunistiskajās lietās.
0
Jânis Bankoviès > putekliic 09.09.2011. 09.56
Beņa, Beņa ! Sarkanie strēlnieki nav nekas cits kā Ohrankas producējums(ko jau iepriekš Tev ,tumsonīt, apstāstījis esmu, kā un kāpēc tas notika(OTTO Bismarka sakarā)), tik ohranka nerēķinājās , ka daļēji ( pret iekārtu, nevis valsti) šie sarkanie streļķi viņus pašus “poimejut”, bet savukārt Ohrankas mērķis latvieši cīnās par Krievijas interesēm, tika izpildīts mats matā.
0
buchamona > putekliic 09.09.2011. 10.38
buen-a…Tu te stāsti to vēsturi, kuru latviešiem uzrakstīja komunisti :) Nevajag jaukt latviešu izcelsmes čekistus – internacionālistus ar sakranajiem latviešu strēlniekiem. Čekistiem – internacionālistiem, kā jau tas ir pieņemts starp bandītiem, nebija tautības. Latviešu sarkanie strēlnieki uzbrukumā gāja, dziedot Dievs svētī Latviju, latviešu sarkanie strēlnieki Krievijā radīja tādu situāciju Latvijai, kurā latviešiem bija iespējams sākt cīņu par savu valsti.
Un vēl par krievu tautu. Tas bija diezgan sen, kaut kādos 90. gados, reiz skatījos Krievijas TV (neatceros vairs, kurš kanāls), bija raidījums, kurā viena gudra krievu sieviete runāja par krieviem, kā par tautu, kuru nevar uztvert kā vienu veselu kopumu, jo krievu tauta nerunā vienā valodā, jo krievu inteliģencei piemīt savi pieturas punkti un domāšanas veids, lumpenproletariātam savi pieturas punkti un domāšanas veids. Tu nepārprotami, tā pat kā lielākā daļa migrantu, kuri Latvijā tika iepludināti sešdesmitajos gados, piederi pie pēdējiem, diemžēl :)
0
raimonds_bossltd > putekliic 09.09.2011. 11.46
to buen-a
“latvieši turpināja lielīties ar sarkanajiem strēlniekiem”
Pat latviešu ne tā labākā daļa iedzina paniskas bailes krievu elitei. Tad iedomājies, cik pārāki pār jums, bidlām, bija Latvijas brīvības cīnītāji un latviešu Leģionāri!
0
Victor > putekliic 01.11.2012. 15.23
nosolijos vairs neņemt tos ātros kredītus, bet ieraudzīju ka Ātrais.lv uz 3 dienām pa velti var dabut, šad tad noder…..
0
Liene 09.09.2011. 09.06
“Kā ziņo Šveices vēstniecības pārstāvis 1940.gada 20.jūlijā – viens no pirmajiem okupantu aktiem bija Ģermanistikas katedras slēgšana Latvijas Universitātē, kam sekoja universitātes reorganizācija, iefiltrējot tajā „varai uzticīgus mācībspēkus”. Tas tika darīts, lai nocirstu Latvijas saikni ar Eiropas civilizāciju”
— Varbūt vieglāk to pamatot ar to, ka kara ar Vāciju priekšvakarā šī katedra bija potenciālais drauds? Kurai ir sakari ar Vāciju, ar vācu spiegiem, acīmredzami, utt. Un kurš man iebildīs par padomju varu kā “patoloģiski asinskāru”, es jums uzrādīšu uz ASV un to “raganu medībām” 1950.gados.
2
Jânis Bankoviès > Liene 09.09.2011. 09.41
Tu ir pilnībā debils, kad moskaļi ielīda LV,EE,un LT viņi kopā ar ĀDOLFU ( Molotova Rībentropa akts) bija sadalījuši PL, vēl tie zēni bija lielākie Eiropas sirdsdraugi, Ģermānistikas katedra kā reizi tika slēgta aiz tiem iemesliem ko autors rakstā minējis.
0
ltvpanorama > Liene 09.09.2011. 10.03
sarkancepurainais – vispār savā stulbumā Tu esi lielisks…Tu pat iedomāties nevari cik ļoti līdzinies Mihaila Bulgakova romāna ” Suņa sirds” personāžam Švonderam.. P.s. Ja Tev dzīvē būtu tikpat mells ģīmis kā bildē, gribētu redzēt Tevi piemēram Lužņiku stadionā Maskavas ” Spartak” un CSKA futbola spēlē ieejam fanu sektorā..pilnīgi vienalga kuras komandas
P.P.S bet bilde pie raksta ir vnk super!:)
0
juhans 09.09.2011. 09.01
Nez vai tas līdzsvarotākais ceļš ir no viena grāvja otrā?
0
Liene 09.09.2011. 09.01
“Pirmais cēlonis atpalicībai, kā rezultātā pēc 20 gadu ilgas robežu atvērtības nav atjaunota Latvijas saikne ar Eiropas kultūru, ir ielikts jau 1940.gada okupācijas dienās.”
— To pašu jums teiks jebkurš bomzis:
“Ja man māja ar visiem dokumentiem nenodegtu, es būtu tāpat kā jūs esat, pārticīgi, normāli cilvēki.”
Jūsu kopa ārkārtīgi atrauta no dzīves, narcisciska, kas sev iegalvo: “Visi ir vainīgi mūsu bēdās, krievi, vācieši, ebreji, komunisti, nacisti, sionisti — , tikai ne mēs paši esam vainīgi.”
Jā, jā, esat atravūšies no Eiropas. Bet kas jūs esat bijuši tajā Eiropā, vai tad ne vergi un kalpi?
1
Jânis Bankoviès > Liene 09.09.2011. 09.39
Tumsonīgai Beņa, kad tādus kā Tu vēl vaņa briesmīgais selekcionēja (saucās veidoja valstiskumu un tautu), šeit SEN bija civilizācija, tā ka Beņa ej ieskrienies, ne Tu piederīgs Grieķu Bizantiešu civilizācijai, ne Zelta ordas paliekām, vidusāzijai, Sibīrijai, ne arī slāvu tautām. Tāds sovoks, žēla parodija par amerikāņiem.
0
dro 09.09.2011. 08.59
Ļoti interesants raksts, manuprāt arī objektīvs Latvijas akadēmiskās vides un pilsoņu vēsturiskās apziņas novērtējums.
2
Jânis Bankoviès > dro 09.09.2011. 09.36
Patiesībā ne tikai interesants raksts, bet vispirmām kārtām beidzot sāk pacelt balsis OBJEKTĪVI skatītāji(pētnieki) uz LV vēsturi. BRAVO un BIS!!!
Uz šī tad arī ir jābūvē LV valstiskums uz saviem reāliem pamatiem , nevis kā Kulmanis uz purva ( zemniecība, bārenīši, ļaunie krustneši utt.)
0
Signija Aizpuriete > dro 10.09.2011. 11.09
—WAT
Šāda K.Kļaviņa atziņa:'(..)Tas tika darīts, lai nocirstu Latvijas saikni ar Eiropas civilizāciju,….’, kad netiek analizēts/pētīts esošais stāvoklis (objektīvā realitāte) nozīmē tikai vienu – kungs joprojām turpina Aukstā kara laiku praksi. Tas nav vēsturnieka, tas ir propagandista/ideologa piegājiens.
Salīdzinājumam – zinātnieka secinājumi par to pašu pirmskara laika periodu: ”(..)Vēlos pievērst lasītāja uzmanību tam, ka daudzi manas paaudzes izauga Padomju Savienībā, taču daudz lielākā kā rietumeiropieši, nevis nacionāli krieviski……”
‘Ko mēs zaudējam. Rietumeiropas civilizācija šodien atrodas nopietnu briesmu priekšā’/Что мы теряем…
http://www.lgz.ru/archives/html_arch/lg112006/Polosy/1_3.htm
0
dro > dro 09.09.2011. 14.36
skaists Kārlis:)
0
ilmisimo > ilmisimo 09.09.2011. 18.13
skaists Kārlis:)
_________________
dekoratīvi bizārs!
0