Trešā līmeņa valsts nozagšana: airBaltic
38Saistītie raksti
Intervija /
6. novembris
Mums ir laba riska apetīte
Aktuāli /
12. septembris
Žurnāls: Cik pelna valsts kapitālsabiedrību vadītāji?
Komentārs /
11. septembris
Pirmā gada mācības
Radars /
4. septembris
Radars Latvijā
Komentāri (38)
lailabidzane 29.08.2011. 17.42
.
Skat, skat! Ozoliņš čivināšanā “uzcepies”: AivarsOzo Jauns diskusiju līmenis – ar dzelžainiem argumentiem. Viens savējos #ir ar naglu uzskrāpējis uz manas mašīnas. http://t.co/tQuI68K
Laikam jau oponenti Ozoliņu tā uztver – tādā līmenī. ;)
0
Iveta Tomsone 29.08.2011. 10.00
Par to, kas notiek AirBaltic cilvēki runā jau sen. Taču kādu laiku visi bija priecīgi par pazīšanos ar eleganto Fliku — gan Gerhardi, gan Ašerādeni, gan Auguļi kā mēslu mušas griezās ap svaigu pļeku. Tikai Buldozers, izmanīgs tālredzīgs, savas šiverēšanas satiksmes ministra amatā pēdējās dienās noslēdza superlīgumu. Pēc kura Fikam — mazākumsakcionāram (!) — bija veto tiesības, vienpersoniskas lēmumu pieņemsanas tiesības un lielāks svars, nekā vairākumakcionāram — valstij.
Superīgs līgums! Beztermiņa polise valsts miljonu izpumpēšanai.
Parslēgt to nevienam nav izdevies un visdrīzāk arī neizdosies, jo jebkurš nākamais jābalsta uz šo. Tā Buldozers ar visu savu trūcīgo izglītību ir spējis pielaist valsts naudas artērijām Fliku, kas piezīdies gluži kā dēle, un tā strauji tūkst, aug arī tās apetīte.
Ar baltiem cimdiem lauvu krātiņa iet nevar, te jānāk ar lāpstu :)
Iespējams, jāpieņem lēmums par Buldozera kā valsta amatpersonas neizdevīgi noslēgtā līguma anulēšanu. Buldozeru ar mantas konfiskāciju — cietumā uz 25 gadiem, Fliku jātiesā par finanšu mahinācijām.
3
lailabidzane > Iveta Tomsone 29.08.2011. 12.24
.
Un kur tad “MU-U-U-U-U-Ū!”?
;)
0
Līga Lētiņa > Iveta Tomsone 29.08.2011. 15.06
nevis mūūū , bet bēēē. auns ne wooferis . trokšņa vairāk , bet bezjēdzīga.
1. uz pēdējā līguma ir dombrovska paraksts.
2. līgums jau no SAS laikiem ir tāds. aizsardzībai pret Latvijas dižajiem aviācijas speciālistiem, tipa – dinēvičš.
diezi vai airbaltic būtu nodzīvojis 15 gadus? tāpat kā telekoms un citi, kur toni nenosaka valsts.
0
Signija Aizpuriete > Iveta Tomsone 29.08.2011. 15.53
——….kā arī c-ēeeee, ja neapjēdz Latvijā divdesmit gadus triumfējošās kampēju biznesa filosofijas un spekulantu ekonomikas pamatu pamatus. Mācās, studenti –
Gatis Kokins, bij. Parex ”karalis”/viceprezidents:
”(..)Vārdu sakot, Šlesera uzņēmējdarbības spekulatīvais raksturs uzskatāmi uzplēš Latvijas biznesa likumdošanas vājās vietas un palīdz mums veidot labāku Latviju. Tā ir galvenā spekulanta misija tautsaimniecībā.”
(‘Galvenā misija’,RīgasLaiks,2008.g.novembris/nr.11.).
– Lai slava tiem, lai slava tiem – tiem mūsu ”skolotājiem”/spekulantiem?!
Visi vienā lidmašīnā pikejām, tikai ne visiem ir tādi ”spilveni”/izpletņi kā spekulantiem. Valdībām steidzīgi jāpalīdz spekulantiem – iesaka ”Spekulants nr.1”:Pasaules ekonomika ieiet “jaunā bīstamā fāzē” un pasaules valstu valdībām jāsper jauni soļi ekonomikas atbalstam, uzskata Starptautiskā Valūtas fonda (SVF) ģenerāldirektore Kristīne Lagarda, vēsta aģentūra “Finmarket”.
http://bizness.delfi.lv/pasaule/svf-pasaules-ekonomika-ieiet-jauna-bistama-faze.d?id=40345803
0
Edmunds Sprūdžs 29.08.2011. 00.02
Mīļie cilvēki! Valstij kā uzņēmuma akcionāram ir 2 varianti, kā rīkoties – vai nu nopirkt BAS akcijas, bet ne jau par viņu piedāvāto naudiņu, bet pēc normālas due dilligence veikšanas un uzņēmuma finansiālās situācijas noskaidrošanas (neskatoties uz visiem veiktajiem auditiem, no kuriem nekādas jēgas nav bijis),vai arī atsakoties no pamatkapitāla palielināšanas un laižoties prom no turienes, cik ātri vien var (OK, zaudējot 15 miljonus, bet netērējot vairāk). Otrajā gadījumā, būs īslaicīgs zaudējums finansiāli, bet to pārdzīvos, toties valsts neturpinās bērt tukšā mucā miljonus.
0
lailabidzane 28.08.2011. 20.16
.
Cienījamā pati galvenākā redaktore!
Es patiesi vēlos saprast.
Nē, ne jau aB ekonomisko un finansu stāvokli. Vismaz ne jau nu šī artiķeļa sakarā. Jo nav jau nekādu šaubu, ka arī pašam daiļdarba autoram tas ir maz rūpējis. Pareizāk – nemaz.
Arī to nē. Nu, to, kāpēc ‘ir’ gan bez, gan ar ‘lv’, tik ļoti iespringst, lai piesaistītu tos, kuriem kā buļļiem, un govīm arī, ģenētiski nepieciešama sarkanas lupatas vicināšana. Lai jau nu paliek tie zombētie (tā te kāds komentētājs viņus nodēvēja).
Es ļoti vēlētos saprast, kāpēc par tēmu, kuru labāk vai sliktāk, bet neapšaubāmi pārzina kāda ir žurnāliste, pēkšņi izpaužas viens polittehnoloģiski “ozabočennij” (atvainojos, ka neprotu piemeklēt pietiekoši precīzu vārdu latviski) tipiņš!?
Vai Sanitas Je šajā jautājumā paveiktais tiek uzskatīts par nepietiekošu? Vai tiešām ir redakcija šādu paskvilas tipa izpausmi uzskata par tēmu papildinošu? Vai jau pieminētās žurnālistes politiskās simpātijas un antipātijas kādam šķita nepietiekoši grodas? Ja, jā, tad kas ir šis kāds?
0
mara_vilde 28.08.2011. 17.31
Fantastisks murgojums, savā ziņā šedevrs. Laikām Vienotībai pavisam švaki ar reitingiem, ja nākās izmantot šādus…khm… garadarbus priekšvēlēšanu aģitācijā.
Smird pēc Gebelsa un Merdoka.
Nožēlojami.
0
egfoto 28.08.2011. 15.13
Sajūsmina autora un dažu komentētāju uzstājīgais viedoklis, ka AB ir valsts uzņēmums.
Paprasiet sev, ko valsts ir darījusi AB attīstībā un izaugsmē. Ja atskaita to pēdējo pamatkapitāla palielināšanu, tad pilnīgi neko nav darījusi.
15 gadus Fliks ir bijis AB, bet nozadzis visu tieši pēdējā gadā un tieši valstij.
Brīnums, ka autors un daži komentētāji nebļauj, ka viņu tēvi un vectēvi AB ir ar savām rokām uzcēluši un ka AB vajadzētu tirgot biļetes izejot no LV iedzīvotāju maksātspējas :)
3
Signija Aizpuriete > egfoto 28.08.2011. 17.37
——–
Ko valsts AMATPERSONAS darījušās? Ieguldīts no ‘valsts’ nav maz, bet par to varēs uzrakstīt pēc audita galīgā slēdziena par AB stāvokli.
Pašlaik labāk padomāt par to – ko valsts amatpersonām piedāvā izdarīt. Jāiegulda pamatkapitālā nieka 60 miljoni, tad jāatpērk no BAS akcijas par 90 milj., un, tad……varēs savākt pēcbankkrota atlikušos AB ”lūžņus”?
Forši, vai ne – Prudentia’s eksperti ar Rungaini priekšgalā māk strādāt…..
0
anete_raugule > egfoto 31.08.2011. 10.02
Valsts ir izdarījusi divas būtiskas lietas, lai nodrošinātu AB attīstību – 1) iedevusi naudu. Varētu pat teikt, pietiekami daudz naudas daudzu gadu garumā – faktiski ikreiz, kad tas bija pieprasīts. 2) Atbalstījusi infrastruktūras attīstību, nemaz nerunājot par daudz diskutēto atlaižu politiku, kuras rezultātā daudzas citas aviokompānijas no Rīgas aizgāja.
Tas, ko valsts nav izdarījusi, ir – sekošana veiktās naudas izlietojumam, nepieļaujot uzņēmuma iztukšošanu.
0
Signija Aizpuriete > egfoto 31.08.2011. 15.57
——
Brīvā tirgus apstākļos kāda ‘sekošana’ būtu lieka atbildības uzņemšanās par neprognozējamu galarezultātu. Nav vajadzīga ne kāda sekošana, nav vajadzīgs uzņemties atbildību – ”politmafija” var segt jebkurus zaudējumus paņemot naudu no budžeta (nodokļu maksātāja). Tāda forša sistēma Latvijā izveidota – spilgta kampēju-spekulantu ekonomika, ”parazītu” paradīze Baltijas jūras krastā – ”Jau ziņots, ka valsts ieguldījumi “airBaltic” var sasniegt 170 miljonus latu.” Dombrovskis: budžeta konsolidāciju var palielināt ieguldījumi “airBaltic”
http://www.ir.lv/2011/8/31/dombrovskis-budzeta-konsolidaciju-var-palielinat-ari-ieguldijumi-airbaltic
0
StanislavsFisenkovs 28.08.2011. 12.14
Taču reketieri acīmredzot nebija gaidījuši, ka premjerministrs Dombrovskis situācijā, kad valdībai it kā vairs nebija citas izvēles, kā vien atdot valstij piederošās vai nopirkt Flika pārstāvētās privātās uzņēmuma akcijas, izlems paaugstināt likmes un atbildēs ar prasību mainīt gan uzņēmuma vadību, gan statūtus, gan akcionāru līgumu kā priekšnoteikumu valdības dalībai tā glābšanā.
——————–
Ārkārtīgi diskutabla teksta daļa.Paaugstināt likmes var tad, ja ir naudas to izdarīšanai. Budžet konsolidācijas apstākļos, vai ir?
AIR BALTIC gadījumā problēmas risinājums – izeja no situācijas būtu jānodala no problēmas radīšanas.
Vai valstij vispār vajadzētu šai situācijā kaut kā reaģēt. Kāpēc nevarētu vienkārši saglabāt savu interesi esošo ieguldījumu apjomā un gaidīt, lai privātais akcionārs arī palielina pamatkapitālu, palielinot savu daļu uzņēmumā. Kā arī, lai risina kompānijas problēmas?
Ja viņš to vairs nespēj izdarīt, tad caur bankrota procedūru pārņemt kompāniju valsts īpašumā vai kā citādi, bet kādēļ skriet vilcienam pa priekšu?
3
austrisv > StanislavsFisenkovs 28.08.2011. 13.34
It kā jau labi, bet kā atdzīvināt bankrotējuša uzņēmuma labo slavu? Tāpat, ja nu saskrien tie Antonovs un citi kaimiņzemju oligarhi un pa lēto izpērk valsts daļu izsolē? Ko tad? Manuprāt salabot galdu ir vienkāršāk, nekā salauztu galdu atjaunot pa detaļām, ja tās ir salūzušas.
0
Una Grinberga > StanislavsFisenkovs 28.08.2011. 14.34
@argentinastango
Pārāk sekli skatoties uz problēmu, valstij var nodarītas būtiskas attīstības iespējas nākotnē:
1) airBaltic ir būtisks darbadevējs un nodokļu maksātājs;
2) aviosatiksme ir vairāk nozaru tieši ietekmējošs faktors;
3) aviosatiksme nodrošina kustības brīvību un mazina valsts drošības riskus;
Būtu liela kļūda, ja valdības uzskatītu, ka airBaltic ir tikai privātbizness, kurā valsts ir iesaistījusies!
0
anete_raugule > StanislavsFisenkovs 31.08.2011. 09.56
Labprāt dzirdētu faktus par AB nodarbinātajiem darbiniekiem un samaksātajiem nodokļiem. Viss ir sashēmots, AB pats nodarbina samērā maz cilvēku – piemēram, pilotiem darba devējs ir Kirpas uzņēmums, bet daudziem citiem speciālistiem – Flika&Co sadibinātie pakalpojumu sniedzēji. Nemaz nebrīnītos, ka tur daudzi strādātu par minimālo algu ;)))
0
Līga Lētiņa 28.08.2011. 11.02
sviests kaut kāds. nu var jau, ozoliņ, … , bet ieteicams bikses novilkt, pirs sēsties uz poda.
“Pēdējos vismaz divus gadus ar nacionālo lidsabiedrību notiekošais izskatās pēc mērķtiecīgas uzņēmuma gremdēšanas nolūkā piespiest valsti atteikties no savām vairākuma akcijām”
kur fakti? vai tas, ka pēdējos 2-3 gados palielinājusies pasažieru plūsma par miljonu (pērn vairāk kā 3 miljoni), ka šveices, somijas , austrijas, vācijas, dānijas, zviedrijas svaldības izvēlas airBaltic kā valsts oficiālo ceļojumu aviokompāniju, Airlinetrends, ANNIES , ATW, ERA un citas atzinības, 34 lidmašinu flote un simts reisu ir mērķtiecīga uzņēmuma graušana?
kāds ragu nagu maisījums jāpīpē, lai ko tādu izdomātu.
var piekrist – lēti nopirkt, lai pēc tam dārgi pārdotu, bet pirkts tika ne no valsts. pirkts tika no skandināviem. un nav nekas slikts, ka pirkts ar domu pārdot, bet, lai dārgi pardotu, ir jāiegulda darbs. un par spīti valdībai un ir(pirms tam dienas, citas dienas) rakstītājiem kāds kaut ko dara.
un nebūs arī nekāds ilgstošāka cīniņa sākums. cīniņš kā reiz jau gadus trīs ilgst. neminēšu iemeslus – politika vai bizness, bet jebkurā gadijumā žēl, ka kāda vai kadu idiotu dēļ tiek čakarēta normāla lieta.
5
austrisv > Līga Lētiņa 28.08.2011. 11.38
Ja jau viss ir tik spoži kā rakstiu, tad paskaidro lūdzu, kāpēc AB pēdējos gados strādā ar zaudējumiem????
Vai tie idioti, ko mini ir Fliks&co, kuri šantažē Latvijas valsti jau ilgstoši, pie tam izzogot gan AB zīmolu, gan ilgstoši saņemot dotācijas (Šlesera laikā)
0
ievuliitis > Līga Lētiņa 28.08.2011. 12.45
“…ka šveices, somijas , austrijas, vācijas, dānijas, zviedrijas svaldības izvēlas airBaltic kā valsts oficiālo ceļojumu aviokompāniju…”
_______________________________________________________________
Arī par velti vai simbolisku samaksu, kā Zīle un Šlesers?
Tad jau nav nekāds brīnums par milzu zaudējumiem, ka par mūsu valsts naudu braukā, atvainojos – lido, daudzu Eiropas valstu valdības.
0
Līga Lētiņa > Līga Lētiņa 28.08.2011. 13.04
bez muldēšanas vr iztikt? konkrēti cik un kādas dotācijas ilstoši šlesera laikā? zīmolu arī neierāva nāsīs šlesera laikā, bet vēlāk. un pareizi izdarija. citādi tas kantoris jau būtu norakts.
es neteicu , ka viss ir ideāli.
diezi vai tas bija fliks, kurš sāka šantažēt kādu.
0
austrisv > Līga Lētiņa 28.08.2011. 13.32
Dotācijas AB saņēma Godmaņvaldības laikā!
0
mara_vilde > Līga Lētiņa 28.08.2011. 17.16
Jūs gan esat optimists, jo mēģiniet runāt ar zombijiem no loģikas un vesela saprāta viedokļa.
0
kdaljajev 28.08.2011. 09.26
Valstij nevajadzētu nodarboties ar šo biznesu.Protams nepatīkami,ka bezjēgā ieguldīta nauda.Ja tagad parakstīsies uz jauniem ieguldījumiem,zaudējumi būs vēl lielāki.Valsts pārziņā jāatstāj stratēģiski svarīgi uzņēmumi.Kļūda bija ka ļāva privatizēt cukurfabrikas,tabakas fabriku.Laimu un LB.Tāpat ārzemju veikalu ķēžu ielaišana mūsu tirgū.Citā valstī šie veiklie darboņi sen būtu labākā gadījumā patriekti no valsts,bet pie mums laiku pa laikam uzstājās ar viediem padomiem,kas būtu jādara,lai izvestu valsti no krīzes.
5
austrisv > kdaljajev 28.08.2011. 09.52
varbūt tad vari nosaukt privāto kādu uzņēmumu, kurš maksā valstij tikpat daudz kā maksā latvenergo, LVM, Lattelekom un c valsts uzņēmumi. ne jau vaina ir tajā, vai tas ir valsts vai privātuzņēmums, bet vaina ir tajā, ka ilgus gadus šie maitas oligarhi sataisīja tādus likumus un tiesu varu, ka šos blēžus nevar notiesāt. Vai tad AB vara bija valsts rokās vai gluži otrādi Flika & viņa mafijas 3 oligarhu rokās??? Kur te valsts uzņēmums AB?
Starp citu Zviedrijā un Francijā neviens neļauj izzagt valsts uzņēmumus, pie tam svarīgākos stratēģiskos uzņēmumus! Vienkārši ir jāpārtrauc valsts izzagšāna un te nu ir tautas vaina, jo kā balsosim tā dzīvosim!
0
Signija Aizpuriete > kdaljajev 28.08.2011. 09.57
===============================================================================”Лохов надо учить!’/’Antiņi ir jāmāca!” – tā kā balsojiet droši, sistēmas pamatus tas nemainīs.
0
ievuliitis > kdaljajev 28.08.2011. 10.32
O, “smalki intelektuāla” demagoģija vairs neiet cauri un edge indran sāk kļūt rupjš
:D
Sen jau zinājām no kurienes vējš tai stabulē pūš
:D
0
kdaljajev > kdaljajev 28.08.2011. 11.57
Nevar nevienu privātuzņēmumu salīdzināt ar Latvenergo,kas ir monopolists savā jomā.Elektrības cenas ir Anglijas līmenī,nez vai ar to vajadzētu lepoties.Kamēr būs likumi,kas ļaus likumīgi izvairīties no nodokļu nomaksas nekas nemainīsies.Sudrabas kantoris arī nevajadzīga struktūra kamēr ierēdņi nenes atbildību par nelietderīgu valsts līdzekļu izlietošanu.Ja cilvēki izvēlas labāk lidot no Tallinas nekā no Rīgas arī liecina,ka nav kārtības šajā jomā.Valsts amatpersonas varēs saņemt atlaides no citām aviokompānijām,nav obligāti par katru cenu jāuztur blēžu kantoris kurš pārtiek vienīgi no valsts dotācijām.
0
Signija Aizpuriete > kdaljajev 28.08.2011. 17.29
——Betijcelmale
Zināji? ‘Atkārtošana – zināšanu māte!’
Raiņa lugas „Zelta zirgs” analīze:”Vielu lugai Rainis ņēmis no tautas pasakām, modernizējis pasaku par tēvu un trim dēliem, no kuriem divi ir gudri, bet trešais – muļķītis, vientiesītis. Tomēr, kad jāizdara kāds liels, ievērojams darbs, tad jaunākais ir tas, kas to spēj. Antiņš ir savu brāļu Bierna un Lipsta pretstats it visā, viņš ir labsirdīgs, godīgs, naivs. Antiņš – kalpa jaunākais dēls ar atsaucīgo, jūtīgo sirdi lugas sākumā ir pasīvs un neuzņēmīgs. Lugas gaitā viņš pamazām aug, stiprinās garīgi, pilnveidojas. Rainis rada un rāda tēlu, kuram par varoni un brīvības cīnītāju ir JĀIZAUG…”
http://www.skolenam.lv/index.php?dir=darbi/literatura/latviesu-literati/rainis/zelta-zirgs&kods2=WMH
0
Dmitry 28.08.2011. 07.39
Šeit vietā būtu Otto Ozola raksta nosaukums publicēts Tvnet, un kas arī pēc būtibas ir Nellijas Ločmeles trāpīgais atzinums — ka Latvijā pastāv jau sen atstrādāta shēma “izdrāz valsti un uzvāries”. AirBaltic nav izņēmums.
2
Signija Aizpuriete > Dmitry 28.08.2011. 09.02
——-
Kopš 1991.g.21.augusta shēmotāji var uzdarboties bez īpašiem satraukumiem, jo Latvijas pilsoņi jau paši labprātigi piekrīt un apstiprina ‘spēles noteikumus’. Tā tas bij’ 1993.g. 6.jūlijā, kad ievēlot 5.Saeimu tika leģimitizēta/apstiprināta 1.līmeņa ‘valsts nozagšana’, tā tas bij’ 2006.g., kad ievēlēja 9.Saeimu (2.līmenis) – tā tas būs 2011.g.17.septembrī, kad ievēlot 11. Saeimu paši pilsoņi apstiprinās 3. līmeņa ‘valsts nozagšanas’ likumību.
Paradoksāli,bet fakts – vēl ir 45% balstiesīgo (referendumā nobalsojušie), kas nav spējuši ‘atkost’ shēmotāju triku – iespējams, ka paši vēlas turpināt shēmot? Tad nu shēmojiet vien tāļāk, pilsonīši…….
0
runivs > Dmitry 28.08.2011. 15.27
Izskatās, ka, vadoties no līguma, kas noslēgts (Šlesera un Gerharda laikā) tikai privātajās interesēs, airBaltic ir palikusi vien kā čaula, lai nodrošinātu peļņu Flika/turku (iespējams, arī Šķēles)kompānijām.
0
janazakovica 28.08.2011. 00.11
ko tad tagat peeksni presee pamodas kad gadiem fliks un visi satiksmes ministri vazaja visu sabiedriibu aiz deguna tad bija klusums..un tagat peeksni valsts nozagsana..atrak vajadzeeja nevis tagat kad vilciens aizgajis…
2
andris_bunkis > janazakovica 28.08.2011. 02.10
Tikpat labi varu jautat vai tagad peksni Krusttevs pamodas? Kur atrak biji, ja jau to visu zinaji?
Ja tu nebutu izteicis tik kludainu apgalvojumu, tad tavs arguments par preses klusesanu, butu mazak nozelojams neka soreiz.
Iesaku paskirstit preses arhivus un pameklet rakstus par Fliku, Sleseru un SM. Ja neatrodi nekadas zinas un vel joprojam doma, ka presee bija klusums, tad iesaku iegadaties gramatu “Interneta lietosana mulkiem”
0
austrisv > janazakovica 28.08.2011. 09.47
Vai tad neatceries, kas pirmais pamodināja valsti, ka AB tiek izzagts? Vai tas nebija pats nepopulārākais ministrs valdībā-Kampars???
Kurš gan grib mūsu valstī būt pats nepopulārākais? Tāpēc laikam visi klusē un dara pamazām pievācot valsts mantu ar šķēli un Šleseru un Lembergu priekšgalā. Re, Lembergs zog klusiņām un tāpēc ir pats populārākis premjera kandidāts, jo prot zagt pēc lielas tautas daļas domām. Mūsu valsts iedzīvotāji laikam dzīvo greizo spoguļu karaļvalstī, kur karaļi ir vismaz pieci vēl jāpieplusē Krā un kar, jo tie arī zog klusiņām kā žurkas velk alā vienīgi savai ģimenei.
0