Barča: pensijas būs, ja cilvēki sapratīs, ka jāmaksā nodokļi

44

Komentāri (44)

Dina Repša 12.07.2011. 14.41

Redz, mums ir valsts sistēma bez atbildības. Aija, Augusts, Andris un Solvita var runāt par nodokļiem plīsdami… Bet, kā viņi paši ir lēmuši tērēt? Nerunāsim par zināmu faktu, ka draugu un ģimenes lokā sociālas funkcijas ļoti bieži uzņemas tie, kas IR turīgāki, pabalstot vecākus, vecvecākus, vecāku un vecvecāku draugus cienījamā vecumā. Domāju – varbūt ideāliski un pasakaini – ja valsts sistēma saruktu un kaut vai viens Valdis reizi gadā sacītu – mēs tērējām tā… Attieksme mainītos. Starp citu – lai man piedod kolēģi komentētāji – izcili naudas lietas [kuras, protams, vēlas publiskot] stāsta Lembergs: Ventspilī būs opera. Izmaksas ir X latu, Tu par biļeti maksāsi tik un tik. Bet valsts sistēmā 3 gadus nekas nenotiek, valsts sevis uzturēšanai [apēšanai] prasa naudu, kuras tāpat trūkst cilvēkiem. Vai kaut viens X gaos ir atbildējis, kāpēc valsts pārvaldē NE-varētu būt 100 cilvēki? Saeimā 15. Utt. ? Nē, jo tā neparedz likums, kas vispār strādā mūsu labā, taču…. Te jau ir tā slimība: ir švaki, bet mainīt bail…

+1
0
Atbildēt

0

piziks 12.07.2011. 09.17

A. Eichmann, kamēr te ir Ebenemezers utml. Vienotībnieki, kam visi uzņēmēji ir vienādi un kā Dombrovskis un Vilks tajos redz vienīgi īpašniekus bezgalīgiem dārziem, kur dobēs sarakstas vēl bezgalīgākas burku bankas, ko atliek vienīgi iztukšot, bet netiks nomainītas dainas robežnieces un to mutācijas/kloni nodokļu politkas izstrādē, cerību nekādu. Mazliet sasparojās Ilzīte Viņķele, laikam jau ar V augšiniekiem pienācīgām pilnvarām/tiesībām vienu reizi gandrīz 3 gados izsita 1 loģisku lēmumu: nesist no ārstrādājošajiem valsts nekā nenopelnītus nodokļus, visa pozitīvā Vineotībnieku Viņķelēšana būs jau laikam “veiksmīgi” beigusies.
ļoti lielas aizdomas, ka Andris naudas Vilks ar reketieru sēnēm nevis nodokļu izstrādes gudriniecēm, — ko Repše mantoja no Sončika un Jakāna, bet pats vēl aplamākas uzstudzināja — nav galā ticis un nespēj to izdarīt.
Vienotība nav gatava mainīt savu domāšanu: nu tik vicinās pretoligarhu karodziņus, Jaunups turpinās kasēt, bet Āboltiņa pārdzīvos, ka neizdevās uz Saeimu atkārtoti ‘dsļūkt pa Zatlera ādu. (Zatlers iekritis lamātās un izgāzīsies pats, ja vēl nedēļu populārākie no zināmajiem Z-reformistiem būs Olšteins un Galvanovskis.)

0
0
Atbildēt

0

Una Grinberga 12.07.2011. 09.08

ZZS lēmums indeksēt mazās pensijas ir sistēmas degradācija, jo tagad sanāks, ka tie, kas ir strādājuši vairāk, saņems tik pat, cik tie, kas ir strādājuši mazāk. Tad rodas jautājums – kamdēļ man oficiāli strādāt vairāk, ja es saņemu naudu aploksnē un skaitos, ka man stāžs ir zemāks – šodienas ieguvums ir lielāks un nākotnes ieguvums tāds pats! Ceru, ka V neielaidīsies šajā populismā, kas tikai grauj nākotnes perspektīvas, jo tas nestimulē ēnu ekonomikas mazināšanos un grauj valsts finansiālo stabilitāti! Indeksācijai nauda ir, bet bērnu pabalstiem ir jāpalielina deficīts. Kur loģika?

+1
0
Atbildēt

2

    mxblack > Una Grinberga 12.07.2011. 09.31

    Tieši to arī es gribu teikt, jo tā tiešam ir nelietība, ka man ar savu 45 gadu darba stāžu sanāks tāda pati pensija kā tam kurš visu mūžu ir pļēgurojis un slaistījies, vai vispār izmanījies dzīvot no vecāsmātes pensijas, vēl klāt saņemot nabadzības pabalstu par kuru pirkt 2-litrīgos alus, kurš nekad nav maksājis par dzīvokli un tā apkuri, kuri dzīvo kā visīstākie parazīti. Jau tagad man ar saviem nodokļiem ir jāsamaksā daudzas viņu privilēģijas, piemēram braukšana par velti sabiedriskajā transportā. Es protams nerunāju par godīgiem darba rūķiem, kuri to ir samaksājuši ar saviem nodokļiem mūža garumā, bet par to milzīgo parazītu armiju kāda mums ir visapkārt. Tādi nemaksā ne par dzīvokli, ne par ko citu, viņiem ir tiesības sistemātiski ālēties, un viņi ir neaizskarami gan no policijas, gan no namu pārvaldes.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 12.07.2011. 09.40

    Ja izlemj indeksēt mazās pensijas, tad Tev, opi, ir visas tiesības vērsties Satversmes tiesā, jo šāds lēmums ir pretrunā ar taisnīgu sociālo nodrošinājumu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Aivars Vilkaste 12.07.2011. 07.31

Vispirms vajag tikt galā ar naudas skalotājiem, kas par saviem pakalpojumiem paņem 10-12%, un padarīt uzņēmēju iespēju tikt pie skaidras, atmazgātas naudas dārgāku, nekā nodokļu nomaksa un problēma pazudīs pati no sevis. Šobrīd šie skalotāju kantorīši dzīvo labāk, nekā treknajos gados. Darba netrūkst! Kas ar to ir saskāries, tas sapratīs, par ko ir runa. Problēma tāda, ka visiem šiem kantoriem ir jumts gan VID, gan FP, gan vēl “resnākās” iestādēs.

+1
0
Atbildēt

0

piziks 12.07.2011. 07.19

Aigarius & Morgenstern, Jūs abi esat itin labi “uzlasījušies/načitannije (!)teorētiķi”… Tas, protams, ir labi. Nākamais solis attīstībā būtu — tikpat labi saistīties ar praksi.
Kā?
Kad savulaik te nosaucu vairākus JL/Vienotības suvenīrus par komunistiskas domāšanas atavismiem, man salika mīnusus. Ne par mani un mīnusiem runa. Lai galvas no rumpjiem ar rokām, kas ne no pakaļas neatrautos, vajadzīga cieņa pret Darbu. Ar Dombrovski un Vilku Vienotība pjedestalizējusi noslēgtā lokā izdomātu pārdali, jo Vilks nosmilkstējās KNL pie Dombura: “Mums taču to naudu vajag”, — tad, kad reketējamā tauta, mazos uzņēmējus ieskaitot, žagojās par akcīzēm un nodevām autolietotājiem un transportam. Repši, kurš vēl aizpērn TV retrogradiski, kā jau relikts komunists, paziņoja, ka “auto” ir luksuss, lai tik paceltu katram vecam VW golfam gada nodevas, esat distancējuši, bet repšisma sekas paliek, Vilka stutētas. Lai maksā tie autolietotāji, kas kustas un veido pievienotās vērtības, nevis katrs grabažas lietotājs, kurš pēc nodevām nebrauks! Autolietotāji/īpašnieki/uzturētāji vēl palikuši, — tas ir resurss: pārslēdziet CSDD smadzenes no pārbūvju aizliegšanas uz stimulēšanu — auto, moto u.c. tehnikā: šobrīd pat Andrim Dambim ar saviem ģēnijmeistariem jāmūk uz Britāniju, uz Igauniju, bet Latvijā CSDD pašu apmaksātā TV lielās, ka izņēmuma numurus piešķīruši. Neizslēdziet cilvēkus, īpaši jaunos, no atbildības, neatņemiet vecajiem metālistiem skološanas iespējas. Discovery Channel Scrap Lipu no Bangladešas ieauga britos! Wheeler dealers var taisīt Latvijā, kad prestiži un droši — likumīgi! — būs taisīt Latvijā metāla konfektes no lūžņiem. Ne jau drifta braucēji ir galvenie, kas rādāmi tautai, bet tie aizkadra puikiņi, kuri vecis bembjus pārpogā līdz jaudām virs 500 ZS. Beidziet pjedestalizēt jauno auto tirgotājus, kuri stimulē naudas izvazāšanu no Latvijas, — izDambējiet viņus no prestiža! Brabus/MB superdīzeļus diagnosticēt pižonmiljonāri siekalodamies brauc uz Malnavas (ex-sovhoz)tehnikumu Krievijas pierobežā krūmainā Latgalē, kur pietika drosmes diagnostikas stendu par ES naudu — Ls > 200 000! — iegādāt: tie čangaļu puikas, kuri ar jaunākās paaudzes tehniku iemācās strādāt, John Deere un Massey Fergusson ne tikai apkalpos, bet arī uzlabos, attīstīs.
Neslavējiet retos plikos tirgotājus, kuri sponsorē Vienotību, — pacentieties, lai uz Vienotību ekonomikā un zinātnē paskatās tie, kas šobrīd Vienotību pamatoti sauc par birojžurkām, kas dzīvo budžetkantoros!
Aigarius & Morgenstern, tieši tad, kad šajos sīkumos V galvgalis nolaidīsies tuvāk zemes cilvēkiem, tad arī nebrauks pie Dambja uz britiem oglekļšķiedras/carbona meistari, bet nemuks no Ogres un Mārupē profesoram Viltoldam Šnepam arī študentu netrūks. Ja Latvijā nav ceļu, loģiski ir būt par pasaulē labāko apvidnieku būvētājiem un pilotiem, kuri sākas šobrīd tīši melnajā un pelēkajā ekonomikā iedzītos lūžņu pārdevējos nevis juveliermehāniķos, kas tikmēr renējas metināt rūsējošas krievu metāla konservbundžas, kamēr pāriet uz Audi alumīnija metināšanu argona vidē!
Tāda tipa reformām pietiek ar starpausu telpas kustināšānu nevis ar birokrātisko ālavu brīvdomību/visatļautību Finmin, Ekonomikas, Labklājības utml. ministrijās. Un beidziet slavēt otkatu gaidītājus LDz, bet dabūjiet RVR un rietumnieku kopuzņēmumu uz Rīgu, — protams, demagoģēt par Severstaļlat draudiem, klusībā cerot uz spāņu vai franču, šveiciešu otkatu vienkāršos pirkurmos ir šobrīd ienesīgāk. Arī uz LVM pēc kārtējā ziedojuma Vienotībai vai tās koalīcijas partnerim/lielākajam V draugam, publiski dauzāmajam oligarham aisūtīt mazu Jaunupiņu ir lētāk un vieglāk.

+1
-1
Atbildēt

0

www.vecamate.lv 12.07.2011. 01.10

Teiktu,ka valsts pamatprincipus, arī ekonomiskos,sociālos,utml, 20 gadus noteikusi,apzināti veidojusi bandītiskā pašlabuma grupiņu politika.Uz kuru, leni pielecošās galvas,sabiedrība, pacietīgi noskatījās un labticīgi alojās, uzskatot to par normālu eiropas demokrātiju,augšanas grūtībām, un visām tām pasakām ko borēja.Kamēr kaut kas sāka pielekt, maciņi jau tukši,likumi samudžināti,”savējo stils” modē katrā aizpakaļas pagastiņā,un pļukt,praktiski jāsāk viss no jauna..Kur nodokļi,kur naudiņa? Izrādās,nodokļus ” ražo” konkurējoša ekonomika,nevis tā kroplā padarīšana ar pagaldēm,20%,konkursu nolikumiem,un necaurejamajiem birokrātu slāņiem.Ne jau te kāds tizls un strādāt vai nodokļus maksāt negrib.Vienkārši,bezdomu pakalpība komplektā ar veiklo zeļļu zaglīgumu, valstij izrādījies nopietns kokteilis.

+5
0
Atbildēt

1

    andris902 > www.vecamate.lv 12.07.2011. 04.33

    ….drūmi!….bet – precīzs situācijas raksturojums…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

SZFbiblioteka 11.07.2011. 23.52

Barča varētu brīvā brīdī paskaidrot savas partijas brigadierim Brigmanim, kurš muld par ofšoru īpašnieku publiskošanas likumu kā “vēršanos pret bagātajiem”, ka tam principā arī ir saistība ar domu, ka valstī paliek vairāk nodokļu…

+5
0
Atbildēt

0

kreëstliv 11.07.2011. 23.36

Pensiju paaugstinasanas rezultats bus devalvacija, jo jau tagad tas sastada parak lielu prdalu no valsts izdevumiem (atvainojos par tiesumu, bet tada ir realitate, kas nozime, ka mazak naudas atliek visam parejam, bet vel jaaiznemas, lai pensijas atdotu). Cik vel ilgi Vienotiba gatavojas paklauties sim tumsonibas diktatam, ari sis puku tantes, kurai diezgan maza sajega par to, kadas bus sekas vinas populistiskajai ricibai. Ko tad nakamgad papildus samazinas, ja vel vairak palielinas pensiju dalu?

Par nodoklu maksasanu – var saprast uznemeju izdzivosanas nepieciesamibu un nevelasanos maksat maksimali daudz nodoklus sadu puku tantu uzturesanai. Papildus nodoklu slogs uz mazajam algam ir neadekvats.

Tik tiesam – pensionari Latvijas nakotne, tadel iedalisim viniem naudu, ko neiedalijam darbspejigo (bezdarbnieku, vecaku ar berniem utt.) atbalstam un pabreksim, lai tie darbspejigie vairak kustas un maksa nodoklus, nevis cikst. Visdrizak gan rezultas bus emigracija. Un visa ta enu ekonomikas lieta (vismaz, kas attiecas uz taja apgrozitas naudas apmeru) ir mazliet parspileta, samazinajas ekonomika, samazinajas ari ena, vai ari no kurienes gan sadas krizes apstaklos uznemejiem daudz liekas naudas aploksnu dalisanai?

+4
0
Atbildēt

2

    Aivars Krauklis > kreëstliv 12.07.2011. 08.17

    Econ – pensiju daļa valsts izdevumos ir būtiska, tomēr neaizmirsīsim otru, pavisam nejēdzīgu izdevumu grupu – pārvaldes uzturēšanu, kopā ar visām valsts aģentūrām, komitejām u.t.t.
    Veca ziņa – BNS 22.07.2003. – Pusgada laikā par 3079 cilvēkiem palielinājies valsts amatpersonu skaits. (Pievēršam uzmanību datumam – vai tas nebija JL valdīšanas laikā?) Tobrīd tas pieaugums sanāca 6% pusgada laikā, bet nav pamata ilūzijai, ka pie nākošajām valdībām neatkarīgi no krāsas tendence bijusi savādāka. Un naudiņa tur grozās pamatīga – tas pieaugums pat 2003. gada algās vien prasīja 7-10 miljonus, neskaitot darba vietas radīšanas/uzturēšanas izdevumus.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    kreëstliv > kreëstliv 13.07.2011. 14.09

    Pat nogriezot visu parvaldi uz 0, daudz lidzeklus iegust nevar, varbut var nedaudz vairak, nogriezot pasvaldibas darbinieku skaitu, pasu pasvaldibu skaitu samazinot.

    Pensiju apmers un ipatvsras aug loti lielos tempos, tos paatrinat butu riskanti, ipasi nakamgad nozimes konsolidaciju par vel vairak, neka planots.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Velga Līcīte 11.07.2011. 23.07

Par labu motīvu maksāt nodokļus būtu situācija, kad ierēdņi beigtu izkrāpt budžeta naudu. Mans neliels aprēķins liecina, ka budžets varētu ietaupīt 180 mil. latu. Pat ja es kļūdos uz pusi, tad vienalga pensijām pietiktu.

+3
0
Atbildēt

0

info 11.07.2011. 23.02

a vot tad,kad saaksiet naudu teereet sapraatiigi, tad arii maksaasim nodokljus.
nesaprotu, kaa tika ieveeleetas shitaadas pukju tantes :)

+2
0
Atbildēt

0

ivetao2007 11.07.2011. 22.43

Civilizētā pasaulē tie, kuri sāk attīstīt ražošanu, nemaksā nodokļus. Tie, kuri maz pelna, arī nemaksā nodokļus. Taču no katra nākošā simta nodokļos jamāksā arvien vairāk. Tā no otrā, piemēram, jāmaksā 5% – tikai no ši simta! No 25. simta jāmmksā jau 60 vai varāk %. Bet tikai no ši simta, ne no visas peļņas. Taču Latvijā noapjedz, ka ši sistema ļauj kļūt ļotgi turīgam, bet na pasakaini bagātam. Lielākie nodokļu nemkasātāji, saskaņā oar oligarhu sulaiņu deputātu, diktētiem likumiem, nemaz nemaksā nodokļus. Kur var rezēt cik Lembetrgs samaksājis nodokļos un kādi ir viņa ienākumi. Nekur. Valst nauda aiziet ledus hokeja ģinamo, bet bet Rail Balica ceļs būvēšana un daudziem dotu darbu, kas būtu mūsu saimnieciko asiņu arterija, neksut ne no vietas. Un kur it kodolreaktors. Nav ko klausītie kretīnus Fukudzimā no starojuma nav miris neviens. Tikmēr nupat Volgā nogrima kuģis ar simtiem bernu, kas palika ieslēgti luģī, gāja bojā . Un nekas. Lasot daudzu komentārsu, vemt gribās.

+7
-2
Atbildēt

0

Juris Millers 11.07.2011. 22.29

Mēs nevaram cerēt saņemt atalgojumu kā Eiropā, ja eksportā mums ir zemas pievienotās vērtības preces un pakalpojumi. Ja mūsu produkti konkurē ar Ķīnu un Indiju, tad arī dzīves līmeni pie mums sanāks kā Ķīnā un Indijā. Pašlaik pie mums vidējā alga ir stipri lielāka kā tur. Ja gribam dzīvot kā Vācija un UK, tad arī jāražo kā viņi – t.b. jābeidz ražot lētas mantas, bet jāsāk piedāvāt eksportam gudros pakalpojumus un ekskluzīvās preces, pie tam tādas, ko citur pasaulē saražot nevar.

Ja gribas pa to padomāt, iesaku atrast interneta tumšākajos stūros BBC raidījumu ‘Made in Britain’ – tur detalizēt parāda ar ko UK pelna naudu, ar ko pelnīja pagātnē un ar ko pelnīs nakotnē un kapēc. Latvija jādodas taja pašā virzienā, ja mēs gribam pelnīt vairāk.

+7
-1
Atbildēt

10

    lebronj2356 > Juris Millers 11.07.2011. 22.38

    Cienītais, pietiek jau ar to, ka mums ir % milzīga platības mežu un aramzemes rēķinot uz iedzīvotāju skaitu. Pie pareizas apsaimniekošanas un godīgām ES subsīdijām šis apstāklis varētu Latviju padarīt par ko līdzīgu Kuveitai. Smagā rūpniecība Latvijā ir maz ticama, jo vecā deļ padomju laiku īpatnībām ir nojaukta, bet jauna nav pagaidām iespējama iekš tam, ka mums nav piemēroto resursu un loģistika tos piegādājot izmaksātu pārāk dārgi. Ir jākoncentrējas uz to, kas ir, nevis stulbi jāvaimanā par mežu izciršanu un jāveido arvien jauni rezervāti(drīz būs vajadzīgi atlikušajiem latviešiem) un ”ekoloģiski” jāaizaudzē pļavas, bet gan zeme ir jāizmanto, kā to darīja Ulmaņlaikos, kas, kā mēs zinām deva ļoti labus augļus tautsaimniecībā !

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Juris Millers 11.07.2011. 22.49

    Tu kļūdies domājot, ka ja tas strādāja Ulmaņlaikos, tad strādās arī tagad. Pasaule ir daudz labāk sasaistīta tagad.

    Lauksaimniecība un arī smagā rūpniecība ir ļoti cilvekietilpīgas nozares, t.i. uz vienu vienību produkcijas ir jāpatērē salīdzinoši daudz cilvēka laika. Pieskaitām pie šī fakta to, ka Ķīnā, Indijā un Āfrikā ir miljardiem (nepārspīlējot) cilveku, kas ir gatavi to pašu darbu veikt tik pat labi pa 100 USD mēnesī paskaidro man tagad kāpēc latviešu lauksaimnieki un smagie razotaji varētu veiksmīgi konkurēt ar tiem ķīniešiem?

    Ja Ulmaņa laikos atvest tonnu kviešu no Indijas bija daudz dārgāk nekā izaudzet tepat, tad tagad transportēšanas izdevumi lielos mērogos ir kapeikas.

    Tieši tapēc ir divi varianti:
    1. Vai nu mēs konkurējam ar lētajiem Ķīniešiem un Indiešiem un tā pat kā viņi esam priecīgi par 100 USD algu mēnesī;
    2. Vai arī mēs sākam darīt to, ko Ķīnieši un Indieši nevar izdarīt un saņemam vairāk.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > Juris Millers 11.07.2011. 23.43

    Maldies vien pats, un pirmkārt jau ar to, ka lieto vecus datus !

    1) Pasaulē nekas nav labāk uzbūvēts, vismaz finanšu ziņā pilnīgi noteikti, bezvērtīgu naudu mēs varam sajust ik dienu, paskatoties veikalā, kas palicis dārgāks.
    2) Vismaz Ķīnā algas rūpnīcu strādniekiem ir strauji pieaugušās pēdējā laikā, atšķirībā no Latvijas, klišejainie 100USD vairs nebūs tiesa – vietām pelna 200 ls, augsta līmeņa rūpnīcās vēl vairāk – ja interesē var palasīt The Economist reizi pa reizei
    3) Dārga degviela minimizē transportēšanas izdevīgumu, turklāt sadārdzina arī to Indijas graudu tonnu, turklāt tā kā Indijā ir stabīls iekšējais pieprasījums un strauji augošs cilvēku skaits, tad ļoti iespējams, ka tā tonna būs vajadzīga vien viņiem pašiem !
    4) Tu ignorē faktu, ka Āzijā strauji augot ekonomikām arī strauji pieaug darba samaksa, jo nopelnītā nauda ieplūst ekonomikā, sāk veidoties noturīga vidusšķira un valstis vairs nav tīrs lētais darba spēks. Ja mēs šādi turpināsim, tad latvieši būs lētais darba spēks, nevis ķīnieši !

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Juris Millers 11.07.2011. 23.55

    Ir taisnība tevis teiktajā un tapēc tajos Ķīnas reģionos, kur 5 gadus atpakaļ bija t-kreklu rūpnīcas (100USD) tagad dominē telefonu rūpnīcas (200USD), bet t-kreklu rūpnīcas ir pārbraukušas uz nabadzīgakajiem Ķīnas un Indijas rajoniem. Viņiem ir vēl nabadzīgo rajonu 5 reizes vairāk nekā visa Eiropa kopā. Jā – Ķīnā ir dažas vietas, kur dzīves līmenis ir samērāms ar Vāciju, bet ir arī vēl 90% teritorijas, kur tas nav. Un tās vietas kur dzīves līmenis kā Vācijā, arī ražo lietas, kas ir līdzīgas Vācu ražojumiem – augstās tehnologijas, augstā pievienotā vērtība, pakalpojumi … No meža ciršanas bagāts nepaliksi.
    Importi no Ķīnas/Indijas būs viena no pēdējām lietām uz ko naftas cenas atstās lielu ietekmi – konteineru vedēji patērē ļoti maz degvielas uz vienu konteineru, pat palielinot transporta izmaksas 5 reizes, vienalga būs izdevīgak Ķīnā ražot un tad atvest. Turklāt to lielos kuģus ir ļoti viegli pārtaisīt uz dabas gazi un jebkuru citu šķidro kurināmo, jo tur pārsvarā ir tvaika turbīnas dzinēji.
    Bet, kad Āzija pieaugs, tad vēl paliek visa Āfrika, … Un arī tad – nav iespējams dzīvot labu dzīvi darot melno darbu. Melno darbu dara tas, kam to visvairāk vajag, jeb visnabadzīgākais. Attiecīgi zemās pievienotās vērtības ražošana Latvijā varētu massveidā atgriezties tad, kad mūsu reģions būs visnabadzīgākais pasaulē. Es šaubos vai tas būtu labākais mērķis uz ko temēt.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Juris Millers 12.07.2011. 00.04

    :Aigarius
    Un kāda mārrutka pēc “augsto tehnoloģiju” uzņēmumiem no Ķīnas būtu jāpārvācās uz Latviju?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Juris Millers 12.07.2011. 00.17

    Nu redz tas ir ‘gandrīz’ pareizais jautajums. Ja uzņēmums var strādāt Ķīnā, tad pie mums tam nav ko darīt. Pārējai pasaulei paliek darīt lietas, ko Ķīnā nemāk. Un tur daudz ko nemāk. Piemēram tur praktiski nemāk izgudrot jaunas lietas, jaunus paņēmienus, jaunas tehnoloģijas. Nemāk veidot rietumniekiem interesantus dizainus. Nemāk labi saprasties ar eiropiešu (vai krievu) klientiem. Nemāk labi taisīt ekskluzīvas lietas (piemēram, ja tev vajag no oglekļškiedras uztaisīt detaļu 5 eksemplāros ar precizitāti līdz milimetra desmitdaļai un piegādāt Berlīnē parīt, tad Ķīnā to nemāk). Ķīnā nemāk taisīt sirsnīgas zaļas koka rotaļlietas bērniem (kā luksus preci, nevis širpotreb). Ķīnā nemāk ‘tūlīt pat atbrauc pie manis, man kondiška nestrādā, mirstam nost’.

    Ķīna ir iemācījusies lēti ražot vienkāršas lietas un kopēt citur izgudrotas idejas. neko citu viņi pagaidām nemāk. Tāpēc uz visa cita mēs pamatoti varam prasīt vairāk naudas nekā viņi, jo viņi to vienkārsi nespēj.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Juris Millers 12.07.2011. 01.10

    :Aigarius
    Visumā piekrītu, tomēr man ir divas bet būtiskas piezīmes:
    1. To, ka Ķīna ko nemāk, nenozīmē, ka MĒS mākam.
    2. Cik šādiem šauras nišas mikrouzņēmumiem jābūt, lai budžeta un nodarbinātības problēmas kaut cik manāmi atrisinātos.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Juris Millers 12.07.2011. 01.19

    Nu, jāmācās ;) Galvas mūsējiem ir. Un eksportējošo uzņēmumu valstī ir jābūt ļoti, ļoti daudz un ļoti dažādu, lai vienai nozarei nomirstot (un nozares mūsdienās mirst vai migrē uz Ķīnu nepārtraukti) tas īpaši neietekmētu kopējo bildi. Ne visiem pietiek galvas lai strādāt uz eksportu, bet katram eksportētājam vajag 2-3 cilvēkus, kas viņu apkalpo (veikala pārdevēji, frizieri, ārsti, massieri, policisti, …). Līdz ar to sanāk, ka nemaz tik daudz eksportētaju mums arī nevajag.

    P.S. kopš šī valdība vada Latvijas eksports ir lielāks par importu. Tas ir galvenais valsts rādītājs par tēmu vai mēs varam atļauties dzīvot labāk vai nē.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    mxblack > Juris Millers 12.07.2011. 12.18

    Tas viss skan jauki un pareizi, tikai nekad nebūs tā, ka līdzenā vietā uzreiz uzradīsies Latvijas “Nokia”. Manuprāt pašlaik pat viselementārākie Ķīnas tipa uzņēmumi šeit būtu pašā laikā lai novērstu masveida bezdarbu, lai attīstītos mūsu ekonomika un cilvēki naudu nopelnītu paši, bet ne dzīvotu no pabalstiem, vai pat bez tiem. Var jau stumdīt mākoņus, lidināties augstās svērās un sapņot par brīnumu, tomēr tā ir un paliks tikai tukšu salmu kulšana. Dari, ne māci citus, un dalies savā pieredzē. Tagad ir iespējas, uz priekšu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Juris Millers 12.07.2011. 12.35

    Nav nekādas Latvijas ‘Nokijas’ un arī nebūs. Ja neesi pamanījis, tad arī Somijas Nokija lēnām iet pa burbuli un sen jau neko fizisku Somijā neražo – Somijā ir palicis tikai dizains un programmēšana, visa fiziskā razošana notiek Ķīnā un Taivānā.

    Ķīnas tipa ražotnes Latviju neglābs un glābt nevar, jo tur neviens neies strādāt. Vai tu strādātu 12 stundas dienā, 6 dienas nedēļā, smagu fizisku darbu par 100 Ls uz rokas? Nē. Bet ķīniesi to dara, miljoniem. Ja būtu kādi 10 000 latvieši, kas būtu gatavi uz tādu darbu parakstīties, tad varētu Kīnisku rūpnīcu arī pie mums atvert, bet .. mēs vēl neesam tik nabagi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Edmunds Zālīte 11.07.2011. 22.27

kāda atklāsme piemeklējusi tantiņu no zzs. varbūt sāksim ar to, ka nodokļus cilvēki maksās tad, kad tajos nomaksāto naudu adekvāti pielietos, nevis aizpludinās shēmās. nodokļus mēs maksājam valsij kā samaksu par ļoti konkrētiem pakalpojumiem, kurus mums sniedz zemā līmenī.
1. korupcijas izskaušana;
2. nodokļu pazemināšana (labāk iekasēt 90% no saprātīga apmēra nodokļiem, nekā 25% no *********)

+3
-2
Atbildēt

0

lebronj2356 11.07.2011. 21.51

Aplokšņu algas gandrīz vienmēr spēlē par labu darba devējam, to derētu atcerēties visiem darba ņēmējiem, taču diemžēl kopš krīzes sākuma ir bijusi milzīga konkurence darbaspēka starpā un ļoti minimāla konkurence darba devēju starpā – šis anormālais process(līdzīgi anormāls bija trekno gadu ”celtnieku bums”), dēļ lēnas atkopšanās un emigrācijas sāk iet mazumā un domājams nākamgad jau tas kļūs jūtams, līdz ar to, sevišķi laukos, nav iespējas noturēties pret kaktu uzņēmēju ultimātiem, tas būtu numur viens. Otrs ir nodokļu slogs kopumā, dēļ mikroskopiskā neapliekamā minimuma un nodokļu apjoma, sanāk, ka viena 500 ls papīra alga, darba devējam maksā apmēram 630 latus, taču no visas šīs summas, darba ņēmējs saņem apmēram 345 latus = valstij dažādos nodokļos aiziet 43%, pie tam no algas, kas R Eiropā izraisa smīnu. Rezultāts ir ka darbaspējs noplucinātiem uzņēmējiem maksā daudz, bet saņem maz un līdz ar to lielu artavu patēriņā dot nevar. Turklāt ir vēl kāds nepatīkams aspekts – izmaksas strauji aug dēļ globālas inflācijas(sadrukātas naudas kaudzēm) un nepārtraukti augošiem tarifiem, likmēm un nodokļiem !

+8
0
Atbildēt

3

    anrijs > lebronj2356 12.07.2011. 00.53

    Diemžēl vairāk, jo izmaksājot algu un ar to saistītos nodokļus samazinās PVN priekšnodoklis, attiecīgi par 22% pieaug izdevumi, savukārt cilvēkiem tērējot arī tiek samaksāts 22% PVN (ar atsevišķiem izņēmumiem)!

    Attiecīgas korekcijas aprēķinā, lai darbiniekam samaksātu algu uzņēmējam jāieņem 630+22%=768Ls, pieņemot ka šiem ieņēmumiem nav pašizmaksas un visu var novirzīt algas un nodokļu nomaksai, darbinieka saņemtās algas “vērtība” par kuru tas var iegādāties preces un pakalpojumus ir 345-22%= 283Ls !!!!
    Tād sanāk, ka vienā darba ciklā no nodokļu attiecība pret darbu augļiem ir ~ 271% !!!
    Ja paskatītos kādas prece caurmērā tiek iegādātas, tad tajās vēl būtisku daļu sastādītu akcīzes nodoklis, t.sk. degvielai, alkoholam, tabaka …. kas arī pārsniedz 100% no preces nosacītās vērtības!

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    mīļš paldiesiņš :) > lebronj2356 12.07.2011. 06.30

    pret uzņēmējiem, kuri uzspiež aplokšņu algas ir tikai viens risinājums – nodot viņus VIDam.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > lebronj2356 12.07.2011. 07.47

    Krix „Aplokšņu algas gandrīz vienmēr spēlē par labu darba devējam…” Piedodiet par asumu, bet – pilnīgs murgs, kāds iegūstams, tikai guļot uz kreisā sāna. Vidējam „kaktu uzņēmējam” daudz izdevīgāk ir uzrādīt visus izdevumus, tai skatā arī tam apspiestajam darba ņēmējam izmaksāto – i paša bilance labāka, i papīri tīrāki un no VID miers.
    abibab – un kam lai „kaktu uzņēmējs” nodod darba ņēmēju, kurš to aplokšņu algu izspiež?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

bez4pieci 11.07.2011. 21.45

Jaunieši brauc prom, tāpēc rūpēsimies par tiem, kas paliek.
Pensionāri ir mūsu nākotne.

0
-3
Atbildēt

2

    kreëstliv > bez4pieci 11.07.2011. 23.46

    Jaa – brauc prom, bet tas nav dienas kartiba nevienai no partijam, jo jau parak daudz aizbraukusi un nesastada elektoratu. Pat Vienotiba gatava piekapties pensiju paaugstinaanas jautajuma (lai gan logiski domajosi cilveki saka, ka tas butu jasamazina), jo baidas par pensionaru balsim, pat, ja iegutu jaunu cilveku un gimenu balsis ta vieta, tas nekompensetu populistiski zaudetas. To laikam viens ekonomists nesen nodeveja par gerantokratiju, sada situacija jaunie klust par kilniekiem un censas doties uz vietam, kur vinu koncentracija lielaka un kur var but vairak drosi par savu un savu bernu nodrosinatibu nakotne.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > bez4pieci 12.07.2011. 00.27

    …tā nebūt nav piekāpšanās, ja diplomātiski tiek pateikts,ka jautājums ir apspriežams, ja ir redzami skaitļi un iespējas….

    +1
    0
    Atbildēt

    0

gundega_heiberga 11.07.2011. 21.02

Mēs mīlam ŠO VALSTI, tāpēc nodokļus maksājam ofšoram.

+5
0
Atbildēt

0

Janka, Janic 11.07.2011. 20.52

… uzņeemeeji mudina cilveekus nemaksaat nodokļus , viņiem tas liekas liels piķis ,kurš tiek šiem atrauts kaa gabals miesas , viņi maksaa nieciigas algas , spiežot ļaudis atteikties no nodokļu maksas , taadeejaadi sakot , ka vairaak varees nopelniit , noformee saiisinaatu darba dienu un piemaksaa no netiiiraas naudas konvertaa , ir beidzot jatiek skaidriibaa qar uzņeemeejiem par nodokļu nemaksaašanu , bargi tos sodot , ko liidz tas ka nav nelegaalo straadnieku, ja noformee par minimaalo apmaksu pie tam saiisinaatu darba dienu….

+4
-2
Atbildēt

0

piziks 11.07.2011. 20.48

Ģeniāls atklāJums, kas attiecināms ne tikai uz Barčas k-dzi un ne tikai tādēļ, ka viņa no ZZS… Citi te runā līdzīgi gandrīz vai ik dienu, bet parasti tiek noklusēts, ka nodokļus virpirms var prasīt no tiem, kam ir darbs.

Par to, ka valsts/tagadējā valdība tagadējiem nodokļu maksātājiem parādā daudz konstruktīvas attieksmes, koalīcijas partijas nez kādēļ ļoti kautrīgas pat pirms referenduma un ceramajām vēlēšanām. Te kāds nesen pieminēja partiju programmas… Papīrs pacieš visu, vismaz daudz. Šobrīd nav pat papīra solījumu, toties ļoti kareivīgs sauklis “pret oligarhiem”: kā pret tiem skaidrs kaut cik, bet kā būtu, ja “par darbu”? … :)

+2
-2
Atbildēt

2

    Normunds > piziks 11.07.2011. 21.40

    Taisnība gan – vispirms vajadzētu tos saukļus sakārtot pēc prioritātēm:
    1)par darbu;
    2)par taisnīgu samaksu;
    3)pret naudas varu politikā;
    4)pret oligarhiem;
    Ja apmēram šādā secībā tos realizētu, varbūt kaut kas sanāktu. Efektīvāk, (bezjēdzīgāk), protams, kā pie mums parasts, sākt celt māju no jumta. Rezultāta ta nekāda, bet tā var panākt īslaicīgu popularitāti un kādus krēslus Saeimā ar.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    lindapastare > piziks 11.07.2011. 23.45

    Viss jau būtu labi, bet, kamēr 3. un 4. punkts nav izdarīts, par 1. un 2. var tikai sapņot.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam