.
Parlamentārā valstī neapšaubāmas priekšrocības ir divpartiju sistēmai. Vai, vismaz, situācijai, kurā nepārprotami dominē divas partijas. Ja šādu opciju attiecinātu uz Latvijas situāciju, tad kategoriski jānorāda, ka tādas dominējošās partijas nedrīkstētu atšķirt etniskais jautājums.
Kāpēc divpartiju?
Atbilde ir pavisam vienkārša – tādā gadījumā ir tikai divas, diametrāli pretējas opcijas. Pirmā, pēc vēlēšanām, ja esi pratis publiku pārliecināt, palikt pie siles vēl uz četriem gadiem. Otrā – četrus gadus palikt tukšā.
Un nevajag stāstīt, ka runa jau nav par sili, bet idejām, un idejas ir vairāk kā divas. Tie, kuri par idejām, un tikai par idejām, ne tuvu nav vairākums. Patiesībā vien daži procenti. un tie paši var “idejiskot” tikai tāpēc, ka dara to uz citu rēķina. Uz to rēķina, kuri “rok”.
Un vēl, idejiskumu piedāvāt ir stipri vieglāk kā praktiskas lietas. Pietiek ar troksni. Tiesa, reizēm tā arī ir jādara. Iespējams, ka tā tas ir tieši šoreiz. Un, ja vien Nepārvēlētais neuzliks savām aktivitātēm kā vāku nu jau stipri sarūsējušo apVienotības “spaini”, troksnis var sanākt pietiekoši iespaidīgs. Tas būtu labs B. Un tad varētu domāt arī par C. “Rakšanas” C.
Šis kretīns nevar nomierināties: «Esam sākuši cīņu pret oligarhiem un, loģiski, nevarēsim sadarboties ar viņu partijām. Tādēļ šobrīd pateikt, ka mums nav pieņemams arī SC, būtu kā pašiem iešaut sev abās kājās,» laikrakstam «Latvijas Avīze» norādīja Pabriks.
Pievienojos. Nu īsts kretīns! Sadomājis cīnīties pret oligarhiem, kretīns tāds! Un vēl nevēlas bez ierunām pakļauties viena konkrēta oligarha diktātam! KRETĪNS!
Alejandro ++Spēcīgi, spēcīga ironija :) Ja vēl pierādīsi,ka SC atbalsts ZZS un PLL pēdējos iekšpolitiskajos notikumos ir bijis nepieciešams Latvijas labklājībai, tā pat kā atbalsts Kremļa politikai ārpolitikā, es nākošajās vēlēšanās pa tiešo nobalsošu par SC, kādēļ vēl vajadzīgi kaut kādi starpnieki :)
Nu, lūk, es arī pēc 7 mēnešiem nesaprotu, kādēļ pagājušajās vēlēšanās nenobalsoju par Lembergu un ZZS, bet tā vietā izvēlējos starpniekus no Vienotības.
Bet par to jau nav runas. Ja principi pāri visam, tad Vienotībai jau 3.oktobrī bija jāpasūta ratā visi potenciālie koalīcijas partneri, ZZS un VL! ieskaitot, un jāaiziet opozīcijā, jo V ir vienīgā rietumeiropeiska tipa partija Latvijas parlamentā, pārējās tikai dažāda veida staļinisma un demokrātijas laikmetu radīti hibrīdi. Ja domā pragmatiski, tad ir bezjēdzīgi ierobežot savu sadarbības partneru izvēli. Par Pabriku nebūt neesmu sajūsmā, bet šoreiz viņš vienkārši pateicis pašsaprotamo, ka pret visu vienlaikus cīnīties nav iespējams un ka ar oligarhiem nevar cīnīties un mīlināties vienlaikus.
Ja domā pragmatiski, tad jautājums ir – vai divi spēki ar polāri pretējiem uzstādijumiem politikā var veidot koalīciju? Kāds būs rezultāts?
Vai eiropeiski noskaņotam LR pilsonim Eiropa kļūs tuvāka, ja viņš slēgs vienošanos ar politisku spēku, kuram ceļš ir pavisam uz citu pusi?
Tāda ir realitāte, ka diemžēl Latvija šobrīd politiski tiek plēsta uz pusēm. Var jau arī to “neredzēt” un tā vietā runāt par ” rietumeiropeisku politiku, ” no kuras mēs attālināsimies tieši par tik, par cik pieaug SC ietekme LR politikā un izpildvarā.
Un visbeidzot, var būt Tu man paskaidrosi, kādā veidā, biedrojoties ar SC, mēs cīnamies ar oligarhiem, kurus gan 9, gan 10 Saeimā SC ir atbalstījusi (sk. Saeimas darba arhīvu) un atbalstīs arī nākošajā 11. Saeimā.
PS Runājot par LR politiku mēs aizmirstam to, ka formāli tādas partijas, kā TP un ZZS ar abām kājām aizstāv atjaunotās LR pamatus, kur pretī SC atklāti cenšas mūsu valsts vietā uzcelt jaunu, savējo
Jā, SC tiesiskuma jautājumos parasti sakrīt uzskati ar oligarhu partijām. Taču tas ir vismaz daļēji tāpēc, ka šie oligarhi snieguši cerības SC nokļūt pie varas. Turklāt pati SC arī nav tiešā oligarhu ietekmē, lai arī to, visticamāk, finansē Latvijai nedraudzīgi spēki. Lembergs, savukārt, kļuvis pārāk pašpārliecināts un bezkaunīgs, derētu šo atvēsināt ar nostumšanu opozīcijā.
Par rietumeiropeisku politiku. SC tādu nepārstāv, taču tādu nepārstāv arī VL! un ZZS, kuru darbība bieži ir pretrunā ar ES galvenajām vērtībām un pamatprincipiem. Jā, SC ir orientēta uz attiecību stiprināšanu ar Krieviju, taču, pirmkārt, tas par nopietnu draudu kļūs tikai tad, ja SC kādreiz būs 51 balss Saeimā vai tuvu tam. Otrkārt, pat Krievija nav ieinteresēta pārvērst Latviju par vēl vienu satelītvalsti ārpus ES un NATO, drīzāk tai patiktos zināma spēja ietekmēt procesus ES un NATO dalībvalstī.
Principā es neko daudz vairāk par to, ko regulāri raksta dzeris, arī nevaru pateikt – SC nav nekā jauka un patīkama, bet reizēm jāizdara izvēle starp diviem ļaunumiem.
…SC atklāti cenšas mūsu valsts vietā uzcelt jaunu, savējo…
Nu kaut kā neatceros, ka SC būtu aicinājuši izstāties no ES un NATO, mainīt Satversmes galvenos pantus vai darīt ko tamlīdzīgu. VL! īstenībā savos priekšlikumos ir daudz radikālāki.
ka ta “cinja pret oligarhiem” visiem tagad bus uz meles. kino ir maksla plus visas zemes elektrifikacija.
Pabriks ir kretins, ja labak patik – gumijveidigs konformists un tads vinsh ir bijis visur.
te vislabak Ombros pateiks, vinsh diemzhel kautkur uz mirkli ir izgajis.
Alejandro +++ Ok, laikam jau jautājums – ar ko SC atšķiras no pārējām oligarhu partijām, paliks neatbildēts :)
Tad paliek otrs jautājums, demokrātiskas sabiedrības kontekstā – kas tas tāds ir, tieši – ” rietumeiropeiska politika”? Ja Tu domā liberāļus, tad, varbūt, ka Tev tā gribētos domāt, bet viņi nav vienīgie, kuri ietekmē Rietumeiropas politiku kopumā. :)
Alejandro …Nu kaut kā neatceros, ka SC būtu aicinājuši izstāties no ES un NATO,…++SC regulāri balso pret LR dalību NATO misijās, kā arī cenšas LR ārpolitiku ievirzīt gultnē, kura būtu pretrunā ar mūsu sabiedroto interesēm, SC Latvijā atklāti lobē Krievijas intereses, vai tad ar to nepietiek?
Mans viedoklis: Prezidenta kungam būtu jādibina NVO, kura vēlēšanās startētu zem Vienotības karoga. Optimālākais scenārijs būtu ja šis strāvojums pēc tam ieņemtu savu vietu vienotā Vienotībā.
Tāpat es labprāt redzētu Visu Latvijai Vienotības rindās un lai vēlētājs var izvēlēties, kuru no strāvojumiem atbalstīt. Latvijā nav tik daudz spēcīgu personību, lai veidotu “Cepļa” partiju skaitu.
Protams, ka šādu “Vienotību” būtu komplicēti vadīt, bet tam ir domāti spēcīgi līderi (nevis “amatnieki”)
Vispār, ja tagad es šaubos par to, vai balsot par Vienotību arī rudens vēlēšanās, tad VL! iekļaušana vismaz atvieglotu izvēli – pilnīgi skaidrs, ka par TĀDU savienību es nebalsotu.
krabis _..Prezidenta kungam būtu jādibina NVO, kura vēlēšanās startētu zem Vienotības karoga…
…labprāt redzētu Visu Latvijai Vienotības rindās .._
~~~
Zatleram neder NVO, uz to vinsh nerakstisies jo tie ir bez zobiem. ka tas ir – “startet zem karoga”? veleshanas balotejas politiskas partijas, tatad domaji ka Zatleram ar komandu vajag iestaties Jaunaja Laika.
Visu Latvijai nekad neies Vienotiba. tapec Pilsoniskajai Savienibai no Vienotibas vajag pievienoties Nacionalajai Apvienibai, tad butu vinjiem labak saprotams kas ir kas. pashlaik Vienotiba ir cilveki bez sejam, mes redzam tikai lideru cinjas un retu reizi Premjeru.
Palasīju komentus …. un pārsmējos !
„Partiju” viņi jaunu dibināšot … ar Zatleru !???
A jums vispār ir kaut mazākā sajēga, kas tas ir – „partija” ??? Lai gan – ko nu es te hunveibinu elektorātam skaidrošu par demokrātijas uzbūves principiem ! Viņi taču vienmēr visu labāk zina ! … :)))
P.S. Jebkurā normālā valstī pāris mēnešu pirms vēlēšanām uzceptus projektus tā arī sauc – par priekšvēlēšanu projektiem tikšanai pie Siles ! … :)))
to Kurmītis
Vai tā ir partija, ar pāris pediņiem priekšgalā, kas iztērējot vēlēšanu kampaņā piecus miljonus un kuru PR veidošanā vesela čekas nodaļa Maskavā rāvās vaigu sviedros vairākus mēnešus, ieguva tikai 8 mandātus?
Kiršteinam:
Nu, un?
// Tāda maza un degradējusies valsts kā Latvija, kā izskatās, nemaz viena nespēj izdzīvot.. Vai tad, pirms aizņēmāmies, nebijām pārāk lielā mīnusā ietrallinājušies? To neatkarību, cik nu un kāda tā šeit ir, mums neviens nost ņemt netaisās, tiktu tik mēs paši ar sevi galā.
Kāda man, parastajam šņukurītim, šķirba, kam es maksāju, laikam jau valstij tāpat nav nekad labumā gājis — un, vispār, es esmu jauns un nebaidos no pasaules, tas nekas, ka esmu latvietis. Rietumu kapitālisma cinisko skolu mūsu naskie biznesmeņi jau sen adaptējuši, tikai cilvēktiesību un indivīda brīvības izpratnes modeli saglabājuši padomejisko. Mazliet ķiķīgi klausīties pusfaktu un semileģendu caurvītajā “sorosītu teorijā” no savas valsts izzadzējiem — vai tiešām šeit bez prātu izkūkojušiem nacionālistiskiem egoistiem un karstu asiņu aptumšotajiem antiglobālistiem kāds vēl tic, ka Latviju pazudināja nevis latvieši bet visursniedzošā Sorosa roka?
Galvenie krīzes izraisītāji ir tie idioti, kam tik nenormāli savajadzējās kājenes un x5, lai vadātu reģipsi. Ja pietika prātiņš ņemt kredītu, tad lai pietiek arī prātiņš maksāt.
Ar “izkūkojušajiem” biju domājis tos, kas arī šodien apelē pie nacionālisma, sak “lai jau labāk zog savējie, nekā svešie”.
Globalizācija ir nenovēršama, tas ir virziens, kurā ejam no laika gala, turklāt aizvien vairāk uzņemot ātrumu.. Lai gan ir daži blakusefekti, kas man varbūt tīri personīgi nepatīk, nedomāju, ka bedre, kurā mēs atrodamies šobrīd ir ar jebko labāka, drīzāk otrādi.
Protams, ka cīņa par varu un pasaules dalīšana augstā līmenī vienmēr ir notikusi, taču kaut kāds Sorosa konkrētais plāns paņemt Latviju caur Vienotību ir absurds..
Tie argumenti par vēl vienas partijas dibināšanu it kā būtu diezgan pamatoti, lai vēlētājiem dotu lielāku izvēles brīvību. Tomēr uz šīm Saeimas vēlēšanām nodibināt vēl vienu atbalstāmu partiju ir diezgan nereāli jo tam elementāri nepietiek laika. Tāpēc vispareizāk būtu ja Zatlers šajās vēlēšanās pieslēgtos Vienotībai un startētu no tās, tā dodot iespēju tai saņemt pēc iespējas vairāk balsu nākošajā Saeimā, bet tad jau būs gan laiks, gan iespējas vai nu saliedēt un pilnveidot to pašu Vienotību, vai dibināt savu partiju. Galvenā Vienotības nelaime jau ir tie iekšējie kašķi un strīdi par amatiem, kā arī dažu viņas politiķu zemais profesionālais līmenis. Tomēr tā nav oligarhu, vai korumpantu partija, ko ir pierādījusi tās līdzšinējā darbība, bet profesionalitāte jau aug tikai ar pieredzi. Tā nav ne ZZS, ne SC, ne PLL, kuru balsojumi parādīja to īsto seju un izpratni par godu.
opis _..vispareizāk būtu ja Zatlers šajās vēlēšanās pieslēgtos Vienotībai un startētu no tās, tā dodot iespēju tai saņemt pēc iespējas vairāk.._
~~~
man tev ari javaica ka tu to konkreti doma – “..Zatlers..pieslegtos V..”.
Zatlers ir pagurushai tautai devis specigu impulsu, vinsh ir topa, vinsh pashlaik ir politiska figura NR.1. un tomer Zatleram ar savu resursu vajag rikoties pec iespejas racionali, tatad apdomigi.
Vienotiba ir paradijusi ka jebkura izmera kreditus prot viegli noplekeret.
nekas te nav vienkarshi.
Es tam pilnībā piekrītu, ka viņu reitingi ir ļoti zemi un pateicoties sadarbībai ar ZZS.Tai ZZS diktē savus spēles noteikumus un izmanto V par piesegu savām blēdībām, bet V par to maksā ar savu reitingu. Ja būtu vairāk laika, tad protams V.Z. nevajadzētu izniekot savu iegūto potenciālu pinoties ar V, bet te nu var iznākt pilnīgs nekas. Tagad vēl sāk atskanēt prognozes, ka Āboltiņa gatavojas sapīties ar oligarhus un otru valsts valodu atbalstošo SC, tātad taisa sev absolūtu skuju taku jau uz tuvākajām vēlēšanām. Es jau sāku apsvērt iespēju balsot par VL, tikai man ļoti nepatīk tas TB/LLNK, ar Rasnača parakstu zem viltotā protokla, ar Baķkas izdarībām un visu pārējo viņu savākto bagāžu. Laiks rādīs, ir jāseko notikumiem un jaizdara secinājumi. Šis mums ir ļoti, ļoti izšķirošs laiks un mēs šoreiz nedrīkstam kļūdīties. Iespēju paliks arvien mazāk.
Man jau šķiet, ka lielā mērā Vienotībai (un dažiem citiem) nav izdevies, jo Latvijā vispār nav nekādas reālas politikas kultūras, ne tautā, ne “politiķos”.. Ja ir kādas tradīcijas, tad tā ir privātbiznesa shēmošana, tāpēc arī tie jaunie, kas pa dažam tur šad tad ienāk, ātri vien samaitājas, nu nav taču daudz tādu, kas spētu tajā vidē izdzīvot, “nepaceļoties” līdz pieredzējušo partijas biedru līmenim.
Tiem, kas tiešām grib darīt kaut ko savādāk, savā ziņā nākas “izgudrot velosipēdu”, nu un saprotams, ka necik graciozi uz tāda neprofesionāla un nedroša samokata nepadreifēsi, it īpaši ja vēl tiem, kas vienotāk par pašu vienotību naski bāž tai zarus spieķos, šis process ir meistariski atstrādāts un noslīpēts.
1) izveido savu partiju, lai distancētos no pašreizējiem politiķiem;
2) līdz VP atstāšanai ierosinās daudzas izmaiņas, kas “attīrīs politiku” un spodrinās savu tēlu kā demokrātijas un taisnīguma aizstāvis (ne bez pamata);
3) ja no V atdalīsies (Vn) nacionālie spēki (iespējams pievienojoties VL), tad VZ varētu startēt apvienībā ar Vt (Vt – pamatā JL+SCP), jo
– VZ netiktu asociēti ar nacionāliem noskaņojumiem – iegūtu lielu daļu “krievu” balsis, kas vīlušies SC, savukārt nacionāli noskaņotie balsotu par VL (+ nac. daļu V).
– VZ + V apvienība iegūtu procentuāli lielāku reālo balsu skaitu pateicoties tām balsīm, kas atdotas par 5% nesasniegušām partijām – vēlēšanu likuma un balsu skaitīšanas specifika, tas kas iegūst lielāko skaitu, iegūst arī lielāku papildus balsu skaitu un pie 50% robežas pat viena balss ļoti svarīga!
– VZ + V apvienība un VL (+ V nacionālisti) varētu iegūt 50-55 balsis
4) Ja VZ un V startēs atsevišķi, tad VZ daļēji atņems balsis V … un abi kopā zaudēs ~ 2-4 deputātu vietas!!!
Domāju, nākamās vēlēšanās, pie gudras rīcības, spēku sadalījums varētu būt:
1) VZ+Vt = 33 – 37
2) SC = 25 – 28 (atkarībā marginālajiem PCTVL u.c. darbības, vai SC kļūdām)
3) ZZS = 17 – 19
4) VL+Vn = 14 – 16
Attiecīgi, koalīcija varētu būt VZ+Vt + VL+Vn = ~ 47-53, iespējams būtu jāpiedāvā SC “zināmi” sadarbības piedāvājumi, kas būtu balstīti uz Latvijas nacionālām un tiesiskām vērtībām … un kontrolēti censties veicināt SC pār pārveidošanos par sociāldemokrātisku spēku, bet VZ+Vt piesaistīt arī līdzīgi domājošos no “krievu flanga” (man vismaz tiešā veidā netraucētu “nacionālie jautājumi”) Domāju tieši SC ir vislielākās izredzes pārveidoties, nevis izzust, kā lemts PLL/LC/TP un nedaudz vēlāk arī ZZS, lai gan arī ZZS daļai (zaļā partija) teorētiski ir sava vieta Latvijas politikā …
viedis
paldies par interesantu konstrukciju, ari ta tas varetu notikt, – VZ tatad nevis dod iesniegumu V birojam bet izveido savu partiju un tad starte apvieniba ar V.
…viedis…ir viena neprecizitāte…Vēlēšanu likuma 38.pants nosaka:
…”Deputātu vietu sadalē nepiedalās tie viena nosaukuma kandidātu saraksti, kuri kopā pa visu Latviju saņēmuši mazāk par pieciem procentiem no nodoto balsu kopskaita, neatkarīgi no tā, vai šā nosaukuma kandidātu saraksti bija izvirzīti vienā vai vairākos vēlēšanu apgabalos.”
Eh, optimisti.
PLL jeb TP dabūs vairāk par 5%. Galu galā, ir bijušie TP fani, kuri nobalsoja par V un vīlās tāpāt kā visi.
Šķēli novērtēt par zemu ir kļūda.
Vienotība dabūs smagu sakāvi, ja vien līdz vēlēšanām neatbrīvosies no saviem alkatīgajiem amatu kārotājiem tipa Mūrniece.
Jā, <5% nepiedalās, taču paskaties algoritmu, KĀ tiek sadalītas konkrētās 100 deputātu vietas un KĀ tas kolerē ar iegūtajiem % (virs 5% barjeras). Būsi pārsteigts par rezultātu! Starp “vietas” ieguvušajām partijām nav proporcija tikai starp to vēlētāju balsīm, kas atdevušas par šīm partijām … to būtikski koriģē vēlētāji, kas palikuši aiz 5% barjeras … un TIE NAV 5% no visiem balsojušiem … jo vairāk sīkpartiju (sarakstu), kā dažs te piedāvā, jo vairāk “balsu” aiz borta … tas veicina to ka tam kam ir vairāk saņems daudz vairāk …
Piemērs galvas vingrināšanai: cik vietas iegūs katra partija ja:
1. partija – 49% no visiem vēlētājiem
2. partija – 26% no visiem vēlētājiem
3. partija – 25% no visiem vēlētājiem
gadījumā ja nav sīkpartiju … rezultāts būs tāds kā %
Bet tagad, ja šos % rēķina ne no visiem vēlētājiem, bet tikai no tiem kas atdeva savas balsis virs 5% … liekas vajadzētu būt līdzīgi …
Bet pieņemam, ka TIKAI 70% (t.i. % sadalījums 49/26/25 ir no šiem 70%) ir nobalsojuši par šīm trīs partijām, pārējie 30% par “sīkpartijām” zem 5%
…..
veiksmi rēķināšanā …
Pareizā atbilde: 1. partija iegūs vairāk kā 50% “krēslu” !!!
Tāda tad nu tā mūsu vēlēšanu aritmētika … SC to ir sapratuši…
Nu i padomdevēji mēs esam..! Tad jau var uz ielas stūra aptauju veikt, tas pats vien iznāks, cik cilvēku tik domu un peč brīža viens otru apkaro.
Manējās joprojām ir, ka jāiet Vienotībā, BET – apvienošanās kongresā tai jāpārtop par Z partiju. Viņš var Saeimu vadīt labākā ga’dijumā, ne jau nu valdību. PAr V ministriem piekrītu, nu tik žēl skatīties, kā viss lēnām škiebās un škiebās, ir jau saprotams, ka nebija variantu, vēl ZZS pienāca, vilks jēra ādā, bet savējie arī, viens par otru labāki.
Lai arī kā, jaunu partiju nevar, ja dikti grib, tad var PS iet pie VL, ja nevar VL ņemt klāt, bet nesanāks, būs dikti jāsaskaņo domas. Un lieli vilki jau staigā apkārt un meklē jaunus zēniņus, kam piesolīt amatu, kredītu, un viņi pirmajā reizē var arī iekrist.
Šai reizei viss.
Vispār jau man nepatīk kārtējā jaunā saulvežu partija, bet nu šoreiz kā izņēmums jauna partija būtu noderīga. Lai ir kas savāc balsis, ko noteikti zaudēs Vienotība dēļ savas bezprincipālās politikas un solījumu nepildīšanas. Būtu labi, ja partijas vadībā būtu arī sveštautieši, kas piesasitītu kaut nelielu daļu no “krieviem”. Līdz ar to daļu Vienotības balsu savāktu NA, otrau daļu – Zatlera partija.
Ja Vienot`iba spētu atbrīvoties no SCP neproprocionālās ietekmes, tad varbūt Z varētu arī iesaistīties V.
Aiziet malā nevar.Diagnoze ir uzstādīta un tas audzējs ir jāizgriež.Diez vai jēga dibināt jaunu partiju,bet mēģināt apvienot ap V vairāk gudru godīgu cilvēku,kam valstiskās intereses ir svarīgākas par personiskajām.
Dzintrux _..Diez vai jēga dibināt jaunu partiju,bet mēģināt apvienot ap V vairāk gudru godīgu cilvēku,kam valstiskās intereses ir svarīgākas par personiskajām._
~~~
sho vestijuma dalju vareji konkretizet.
pastasti ka tu to domaji – “..mēģināt apvienot ap V..”
pateikshu ko ar to gribeju teikt, – Zatlers neko nevar “apvienot ap..”, ja Zatlers nerada savu partiju Zatlers var rakstit iesniegumu Aboltinjai un ar domubiedru grupu iekljauties Vienotiba tada kada ta ir pashlaik uz apvienibas priekshsedetajas diktetiem nosacijumiem. tada ir proza.
tas protams ljoti deretu Vienotibai, tapec tas lieta ir piedavat.
vai tas ir tas kas akurat vajadzigs Zatleram un sabiedribai tas ir vel neatbildets jautajums.
Vienotībā ir pietiekoši gudri politiķi.Varētu vēl Repši piesaistīt.Zatlera pievienošanās nāktu tikai par labu.Vēlētāji lai paši izsijā uzticību zaudējušus politiķus,kuru arī Vienotībā pietiekoši.Nevar visus mest pār vienu kārti.Uzsāka jau cerīgi,bet kad iesāka to bezgalīgo tirgošanos ar amatiem,visu sabojāja.Beigās aizspēlējās tik tālu,ka varēja valdība krist,izjauca referendums,ko ierosināja Zatlers.
…Tante Sidra…rīcībai ir jābūt citādai – jāpanāk, lai Vienotība iet pie Zatlera lūgties, lai viņš nāk viņu komandā….un tad ar attiecīgiem Zatlera nosacījumiem, tā – lai visus sievišķus noliktu uz rezervistu soliņa….ja nepiekrīt – tad, lai veido savu partiju, bet tur vien čiks iznāks….pārāk liels risks, lai spēlētos ar valsti ārkārtas situācijā….nevar viņš savā partijā tik īsā laikā savākt komandu, kas pārklātu piecus Vēlēšanu apgabalus, saprotiet taču to reiz!…
…arī Vienotība nav galīgākie pašnāvnieki, lai nesaprastu kādā situācijā atrodas….
Par to lūgšanos – vai pareizi, Zane?
Vai nu tā pavisam seja jāzaudē?
Redzēsim, kā būs. Aicināt jau aicināja. Domā, tā lūgšanās būs publiska? Arī ne visai labi – kā tverties pie pēdējā salmiņa. Bet tas tak tā nav. Domāju cienīgāk Zatleram un arī V. būtu savstarpējā sarunā atklāti pateikt: “Nāku pie jums uz tādiem un tādiem noteikumiem. Ko teiksiet?” Tad arī V. būs gan viela pārdomām, gan organizatoriskiem pasākumiem.
Dzintrux _Vienotībā ir pietiekoši gudri politiķi.Varētu vēl Repši piesaistīt.Zatlera pievienošanās nāktu tikai par labu.._
~~~
ja tie politikji butu tik pietiekoshi gudri Vienotibas reitings nebutu tur kur tas ir pashlaik un visu uz krizi nevar nogrust. kada sakara zem Aboltinjas vel Repshe, atvaino bet kapec tadas dezorientejoshas fantazijas.:) Zatlers protams vinjiem isti deretu, to es neapshaubu. tas tur butu ka Martinsh Ritinsh saka – ..nu kas gan varbut labaks par sho..
piekritu visam ko teici pec “..Uzsāka jau cerīgi,bet kad iesāka…” :))
…labi, Betij, var nemesties uz viena ceļa…:))
…taču – Vienotība ar Āboltiņu priekšgalā(piedod, Markoni!) nevar iet pie Zatlera ar nosacījumu uzstādījumiem….šobrīd viņi ir mainītās lomās…kā viņi to nokārtos – tā ir viņu darīšana…galvenais ir rezultāts!….:))
Zane, neklausi Betiju, tu labak pashlaik noverte situaciju.
svaru kategorijas nav vienadas, vieni ir paradnieki kas par liderigu dzivesveidu driz var tikt izlikti no dzivoklja, otrs ir Investors.
Zatlers var diktet savus noteikumus un butu galeji neracionali ja Vienotibu jebkadas sarunas ar vinju parstavetu Aboltinja. neatkarigi no ta vai ejot uz tam tupus rapus vai izsakot nepieklajigus piedavajumus (premjera, t.i. Dombrovska amats). glabeju investoru nevajag kaitinat un tas kas Aboltinjai liekas normali (S.A.: “..tirgoshanas ar amatiem ir cena ko Vienotiba maksa..”) Zatleram pavisam droshi var nepatikt.
Zane, – ja tu vel runa ar mani, ja nee, tad man neko nevajag.
man patika, likas interesants tas ko Viedis izlika.
man ari liekas ka ideali butu ja Zatlers varetu sakt ar to ka nodibina savu partiju, lidz shim vinjam kadu politisku angazhetibu neviens nav varejis parmest. talak, krievu elektorats, vismaz viena to dalja, ari gaida brinumus no Daktera. tie zinas ka tos var negaidit ja Zatlers ar kadu domubiedru grupu ieies Vienotiba tada kada ta ir pashlaik, vinsh shis atshkjiriga elektorata daljas simpatijas neglabjami zaudes jo tos tur atbaida Kristovska PS. Vienotibai kritiski trukst vienotibas, tie ir dazhadi zveri kas velk katrs uz savu pusi. Kristovskis to labi zina bet vinju un VL liderus vajadzetu parliecinat par nepiecieshamibu PS apvienot ar VL un tas ir jadara strauji, uz ziemu to nevar atlikt jo tad tas nebus vajadzigs. visiem butu labi jo ar to ari izbeigtos savstarpeja apkaroshanas.
…Tante Sidra…par sadalīšanos vai apvienošanos…tur ir savas labās un sliktās puses…kas ir Vienotība?…tāds pats daudzpartiju rosols,kā SC…tikai SC elektorātam nav tik lielas izvēles par ko balsot, latviešus tāpat no tā saraksta svītroja…
…latviešiem par ko balsot vesela partiju plejāde un balsis tiek sasmalcinātas un tas vairs nav lietderīgi…skaisti jau izklausās savstarpēja konkurence starp latviskajām partijām – izvēles iespēja utt. …bet vajadzētu pamācīties no krieviem: nevis radīt jaunas partijas, bet pievienot vēl kādu veidojot monolītu masu (nejauki skan!)…un kas liedz vēlētājam svītrot un plusot?…
…neuzticos SCP, pārāk priviliģētu stāvokli Vienotībā ieņem…bet…situācija atkal atkarīga no vēlētāja, cik gudri būs ar svītrošanu…
…un, jā!…”viendabīgajā” SC arī varētu sākties interesantas pārbīdes, ja nonāktu līdz amatu sadalījumam….tur arī notiek neparedzēti strāvojumi, tikai tos neviens neiznes uz ārpusi…
Ko Vienotība, ko Zatlers par valstisko gļēvumu atlaida, vēl godā var zaudēt?!
Vienotība zaudē jebkādas goda atliekas gan tagadnē, gan nākotnē, kad ļauj Āboltiņai gvelzt par Zatlera morālo pienākumu stāties Vienotībā. Ja Zatleram pašapziņas pietiktu, tam bija jābūt pēdējam punktam, pēc kura sadarbību ar Vienotību Zatleram pat murgos vajadzētu izslēgt kā ideju.
…un vēl, Tante Sidra…atceros no iepriekšējām vēlēšanām – Vienotībai bija arī krievu tautības deputātu kandidāti, kas runāja atsevišķos sižetos un reklāmas klipos, tikai, diemžēl – latviskajai auditorijai….varbūt krievu auditoriju arī uzrunāja, bet nepamanīju…tieši šos cilvēkus un arī uzņēmējus vajadzētu iesaistīt, lai uzrunātu SC vēlētāju – no tā nevajadzētu baidīties….varbūt šogad TV ekrānu krievu kanālos tik daudz vairs neaizņems Šlesera seja – kabatas tādas patukšas…:))
…Optiskais Tēmekli…ļauj, vai neatļauj, vai…Āboltiņas dēļ noraksim visu Vienotību?…nu, nav iespējams viņas teiktajam uzlikt pī-pīīī…kā viņu neitralizēt – nezinu!…negribi Āboltiņu? – balso par Vienotību un svītrot to laukā!…ha!…:))
ZanE, ko vērta ir Vienotība, ja nevienu brīdi paši konstruktīvākie vienotībnieki neizrāda vēlmi tikt vaļā no glumā vārguļa Kampara, ap kuru liekulīgi cilpo pat Vienotības ētikas padomes suvenīri? Laikam jau nav cerību, ka Vienotība pati vēlēsies tikt vaļā no Kristovska, kurš pazemoja to Vienotību, kas pērn, iepriekšējā Dombrovska valdībā nolaistām biksiņām sauca palīgā Aivi Roni, bet pēc vēlēšanām Roni noziedoja par labu mūžizglītības skolniekam, kam aizsardzība kā tēma bija apnikusi? Vai ar to vien nepietiek, lai Zatlers pats turētos un Zatleram simpatizējošie cerētu, ka ar Kreimenēm Cērtošais nenolaidīsies līdz šim liekulības un intrigu pūznim?
…OT…noliedzot vienu – dod vietā, ko citu!…kuri tad Tavi favorīti, kuri tie ir?…par kuriem vajadzētu balsot un teikt – lūk, šie ir īstie!…
…var bezjēgā kritizēt, sunīt un lādēt….bet nevajag aizmirst, ka šobrīd ir pilnīgi cita situācija un izniekot iespējas – būtu nepiedodami…
Esmu par jaunu partiju . Zatlera partijai jābūt centriskai visos jautājumos. Vienotībai jākļūst nacionālākai, patriotiskākai, tā varētu būt JL un PS apvienība bez SCP. V ir tomēr savs karogs – Dombrovskis, un savu daļu balsu viņi dabūs. Stingrākās līnijas varētu turēt NA.
Ja būs šāda taktika, tad V no latviešu partijām varētu uzvarēta ar kādām 22…24 balsīm. Zatlers būtu otrais ar 18…20 (viņi varētu pretendēt gan uz TP, gan LC, gan SCP, gan SC un ZZS un protams, Vienotības balsīm). NA arī dabūtu vairāk – 12…14. Kopā sanāk vairākums.
Pareizi jau viens no koment. rakstīja – ja nebūs jaunas partijas, spēku var atgūt neatkarīgā TP. Bija daļa vēlētāju, kas bija vīlušies TP, kam nepatika Šlesers un viņi šoreiz nobalsoja par V.
…andza….nodibināt partiju nav problēmu!…noteicošais rīcībspējīgai un stabilai partijai ir cilvēki, kuri tajā apvienosies…ir laika ierobežojums, kas liedz to izdarīt kvalitatīvi…vai Zatleram vajag pārbēdzēju pūļus, kuri būs atskārtuši – Zatlers ir īstais?…steigā var norakt labu ideju un projektu…un tad vilšanās būs vēl smagāka…
…atkal atgriežos pie teiktā par deputātu kandidātu sarakstiem pieciem vēlēšanu apgabaliem – tikai vienā no tiem varēs kandidēt Zatlers…ar kādu komandu viņš spēs “pārklāt” visu Latviju?….par to ir jādomā!…
pārbēdzējus minimāli – varbūt pabrikistus varētu, ar noteikumu, ka viņi pēc vēlēšanām nerunā par 1/3 vēlētāju interesēm… :)
Nu ir jau cilvēki – tas pats Maizītis, Vilks (no knab), cilvēki no akadēmiskajām aprindām, ārsti, kāds ietekmīgs uzņēmējs. Sietiņsone, piemēram… :) varētu arī kādu no kultūras darbiniekiem. Vēl mani viennmēr pārsteidz, ka neviens nestrādā ar cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Brīnos, ka Dzelzkalnu nesavāca Vienotība, tiešām brīnos.
zanE
ideali butu ja Zatlers spetu ienakt politika ar saviem no jau esoshiem spekiem neatkarigiem uzstadijumiem, tatad ar savu partiju.
bet, – shie divi tavi jautajumi ir istie uz kuriem ir jarod atbildes lai runatu par Zatlera partiju:
1)_..vai Zatleram vajag pārbēdzēju pūļus, kuri būs atskārtuši – Zatlers ir īstais?.._
2)_…ar kādu komandu viņš spēs “pārklāt” visu Latviju?_
visiem
lidz shim Zatlers nav bijis saistits ne ar vienu partiju un manuprat vinjam nevajadzetu stutet kadu uznjemoties ta grekus.
kadas var but atbildes uz Zanes 2 jautajumiem, kadi sheit var but varianti?
Uz pirmo jautājumu varētu atbildēt tā – tas ir atkarīgs no pārbēdzējiem. Es domāju, ka četri gadi varētu būt pietiekoši ilgs laiks, lai Zatleram būtu apjausma, par to, kas ir kas, un izsijātu graudus no pelavām. Uz otru jautājumu man būs grūti atbildēt.
Zatleram to partiju ir jātaisa. Kā karogs viņš šobrīd ir labs un pietiekams. Bet lai nelolo ilūzijas, ka ar to pietiks panākumiem (panākumi būs, ja dabūs 20+ vietas). Vienam pašam nesanāks. Ir vajadzīgs izskaitļot partijas identitāti, ir jāizdomā stratēģija tautsaimniecības attīstībai, un jāsameklē atbilstošie cilvēki, kuri reāli spēs pavilkt savas nozares. Es te redzu trīs pamatvaļus, kurus var likt priekšā reklāmās un uz kuriem balstīt visu kampaņu un tālāko darbību: 1)makroekonomika, 2)zemniecība (+reģionu problēmas) un 3)politika + valsts pārvalde. Uz katru no šim trim vietām vajag ļoti spēcīgu kandidātu, kurš uzreiz taisa sev nozares biroju ar mazu laboratoriju. Nu nav man kandidātu, ko ieteikt, tos lai Zatlers pats meklē. Bet nevajag atkārtot Vienotības kļūdas, kad atbildīgās vietās saliek kantoru žurkas, kas “uz visām lietām ir meistari, kad vajag”. Bet pašam Zatleram pilnīgi pietiks būt par partijas tētiņu un regulatoru iekšējo konfliktu risināšanā. Nevajag līst kaut kādos ministru amatos. Protams, ja par prezidentu atkal, to gan.
Manuprāt, tas tieši būtu muļķīgākais ko viņš varētu darīt – veidot savu partiju. Latviešu partijām vēlētāju tā nav daudz, lai vēl sīkāk tos dalītu. Arī partija sanāktu pašķidra – jēdzīgākie no citām partijām ar `pārbēdzēju` zīmogu uz pieres vai āri jauniņie iesācēji (tas pats stāsts ar JL pirmajiem soļiem). Arī maz laika, lai ne tikai piemeklētu cilvēkus, bet arī veiktu visus organizatoriskas dabas jautājumus.
Lai izvirza noteikumus, ja citādi nevar, bet lai pievienojas Vienotībai!
Es domāju tieši pretēji – latviešiem vajag vairāk partiju, lai starp tām būtu konkurence. Citādi nenotiek attīstība. Paskat, kā Vienotība izdarījās – salīda trīs partijas vienā bundžā, izkliedza Lācīti par vienīgo premjeru, bez kura valsts ies bojā, nokrāsoja spilgti zaļu biroju, resnais gals sadalīja amatus, un lieta darīta! Stulbais bauris ievēlēs tāpat, jo tie citi jau vēl sliktāki! Bet apvienībai darbības stratēģijas nekādas, vēlēšanu programma – haltūra, un sekas mēs redzējām: kad vajadzēja taisīt koalīcijas, darbību paralizēja iekšējie veto, un kad vajadzēja vēlēt prezidentu, tad tāpat nevarēja sarunāt. No kā var secināt, ka uzlabojumiem vietas ir daudz.
Man nav ilūziju par ZZS, VL, … Tiem arī nav ne kārtīgas programmas, ne stratēģijas. Zatlers var aplasīt arī viņus, un ne pa jokam. Bet tas ir hipotētiski. Vienotība jau arī vēl var uzlaboties, bet šie kašķi, un šis balasts diletantu veidā augstos krēslos…
—–
‘Kur divi latvieši – tur trīs partijas’ !? –
– Varbūt kungs atceras atmodas, dziesmotās revolūcijas un barikāžu laika pieredzi? Viena ”partija” vārdā Latvijas Tautas Fronte spēja efektīvi organizēt un iedvesmot tautu uz tādiem darbiem, kas visu pasauli pārsteidza.
Varbūt nevajadzētu aizrauties ar partiju dibināšanu, bet gan pacensties cilvēkus organizēt caur nevalstiskajām apvienībām – tādām kā ‘Delna’ ?
Un lielo ideju vajag steidzīgi radīt – kaut kāda par kārtējo cīņu (laušana, demontāža, cirpšana) nederēs. Radošie dzejnieki, rakstnieki, gleznotāji varētu palīdzēt – un S.Āboltiņas aicinājumu atsaukties, lai Latvijas traģēdiju novērstu?
”(..)- tā būs traģēdija, ja vistuvākajā laikā nespēsim definēt jaunu Latvijas ideju, tādu Latviju, kas iederēsies un spēs pastāvēt modernā Eiropā, tādu, kas dos spēku un brīvību tautas garam, tādu, kas garantēs patvērumu un aizsardzību grūtā brīdī. Tādu, kas iedvesmos dzīvei, darbam un mīlestībai.” http://www.saeima.lv/lv/aktualitates/saeimas-zinas/18442-saeimas-priekssedetajas-solvitas-aboltinas-runa-saeimas-2011-gada-4-maija-svinigaja-sede-par-godu-la
Es gribētu brīdināt jau iepriekš no kļūdām par politiku – Matīsa, jā. Bet ne Maizītis, ne Endziņš nav speciālisti politikas teorijā, turklāt viņi izglītību ieguvuši padomju gados, kad uz lietām skatījās citādi. Bez teorijas nevar, mīļie draugi, iztikt cilvēks, kurš gatavojas vadīt lielu un svarīgu nozari.
Ja būtu iespējams iztikt ar tikai vienu latviešu partiju, tas būtu lieliski. Ar Vienotību, piemēram. Bet nesanāk – ne pašu vienoto partiju var nodibināt, ne arī spice ņem vērā ierosinājumus un novērš kļūdas. Nu ja nedalec caur galvu savlaicīgi labojot kļūdas, dalēks caur rokām un kājām – kad vajadzēs vairāk skraidīt jauna konkurenta dēļ.
Par brīva elektorāta trūkumu nav taisnība. Es, piemēram, vispār negāju – jo neapmierināja neviens. Un neiešu arī šoreiz, ja neredzēšu, kā cilvēki plāno taisīt valsts attīstību, ja nebūs pārliecības, ka viņi to spēs, ja nebūs atbilstošas programmas. Iešu vien tad, ja acīs šiem kandidātiem mirgos radīšanas uguntiņas… nevis dolāri un slikti piesietas labas lietas, ko nofenderēt vai prihvatizēt, un kāds mīksts un augsts krēsls, pēc iespējas augstāks.
Piekrītu Jums par visiem 100. Nevajag stāties Vienotībā. Diemžēl, Vienotība nemācījas no TP kļūdām. Kāpēc vajadzēja ņemt pie sevis Štokiju, Pabriku? Kāpēc bija vajadzīgi tik vāji ministri kā ārlietās, ekonomikas? Kāpēc ignorējāt vēlētāju vērtējumu Mūrniecei. Kāpēc neklausaties tautas viedoklī?
Šīs kļūdas lai atkārto urbanoviči, lembergi, bet Zatlreram ir jāveido PILNĪGI jauns spēks, bez vecām sejām Saeimā un profesionāļus savās sfērās.
Piekrītu Zviedrim, jātaisa jauna partija, partiju ir daudz, bet, tā īsti balsot nav par ko.
Par V jau arī daudzi balsoja kā par mazāko ļaunumu, un tagad daudzi vairs vispār nebalsos.
Vismaz, tad ir kaut maza cerība, ka tad tās trīs partijas – V, Zatlera, VL dabūs vairākumu, varbūt, kas nebalsoja, kas balsoja par V, arī kāds no ZZS vai PLL elektorāta nobalsos.
Ne jasu partiju daudzumā nelaime, bet, to kvalitātē.
Un jābūt tur ne tik daudz profesionaļiem, kā cilvēkiem, kuri iemantojuši sab. uzticību, profesionāļus var pieņemt par konsultantiem un ekspertiem, ja vajadzēs.
Sabiedrībā visvairāk izslāpusi pēc cilvēkiem, kuriem var uzticēties, pārējais ir sekundārs.
Kiršteins:
“Arī praidā gājējiem tā mirdz, tāpat kā izsvilpējiem”.
—————————————————–
Un ar praidu kāds te sakars?
Nespēj par TO nedomāt?
Abi ar Lembergu?
Viņš arī sācis ko nesakarīgu vāvuļot par Sorosa un Zatlera seksuālo orientāciju, līdzīgs “domas gigants”.
kur tad rupjība, tik nedaudz krāsaināks raksturojums, kam gan būtu piemērotāki daudz spilgtāki epiteti …
Tiem kas nepiedalās, NAV tiesību kādu kritizēt … ja neapmierina nekas, ej pats politikā un ja cilvēki ieklausīsies tevī – centies mainīt to!
Ja nevēli, kādam ir lielāka teikšana, par to, kas varbūt tev absolūti nav pieņemams!
1. vēlēt vajag
2. vēlēt vajag tos kas aizstāv SAVUS uzskatus
3. vēlēt vajag tos, kuru uzskati sakrīt ar taviem
4. vēlēt vajag tos, kam ir pieredze KĀ aizstāvēt savus uzskatus
5. vēlēt vajag spēcīgas personības, kas pirms lēmuma pieņemšanas skatās savā sirdī, nevis ko teiks kāds cits
6. vēlēt vajag pat ja piekrīti tikai dažiem galvenajiem mērķiem/uzskatiem, pat tad ja ne visam piekrīti (nekad 100% nebūs). Vēli par tiem ar ko sakritību mērķos/uzskatos ir vairāk.
kā arī:
Netici uz vārda tam ko saka pēdējā mēnesī pirms vēlēšanām (to nevajadzētu darīt arī citos laikos), iespēju robežās pārbaudi informāciju no citiem avotiem. Ieskaties savā sirdī – vai tu uzticies tam par ko atdod savu balsi!
Latvijas politikas specifika: dzeguze & olas svešā ligzdā …
domāju tā ir tālredzīga darbība, izveidot SCP un inscenēt tās popularitāti ….
Kas ir dzeguze, olas un kura ir ligzda, domāju, nav priekšā jāsaka …
Ja var izveidot jaunu spēcīgu partiju, tad protams tas būtu labākais risinājums.
Ir vajadzīga konkurence. Konkurence labu partiju vidū.
Muļķīgi, kad jāizvēlas tikai starp blēdīgiem oligarchiem un godīgiem nemākuļiem.
Ir vajadzīgas vairākas godīgas partijas. Tad tās izspiestu no Saeimas visus blēžus un turpmāk konkurētu savā starpā.
P.S. Bet vai tas ir iespējams tik īsā laikā – tas ir cits jautājums. Ja nav iespējams, tad partijas dibināšanu varētu atlikt uz vēlāku laiku, bet pašlaik sapulcināt vairāk godīgu cilvēku Vienotībā.
Vienotībai gan būtu jāatbrīvojas no stokenbergiem un pabrikiem. SCP ir tikpat pretīga kā SC.
Skaidrs, tie konservatīvu vērtību atbalstītāji būtu tie PLL un ZZS, un attieksme pret praidu ir tas kritērijs.
Īsāk sakot – nav svarīgi, ir vai nav blēži, svarīgi, ka neatbalsta praidu.
Homofobija kā konservatīvo vērtību indikators, ļoti origināli.
Diemžēl neuzskatu, ka būtu kādu rupjību paudis. Ja aizskāru Jūsu pilsoņa jūtas, tad jāpiezīmē, ka Jūs nepildot savu pilsoņa pienākumu tās esat noniecinājis.
Tāpat kā tos simtiem tūkstošu Jūsu līdzpilsoņu, kuri spēj aiziet un kaut sabojātu biļetenu iemest urnā, lai paustu savu viedokli un palielinātu visu politisko spēku kopējo balsu apjomu, kas jāsaņem, lai tiktu pie viena no 100 saieminiekiem.
Savu viedokli mainīšu, kad aiziesiet gan uz referendumu, gan vēlēšanām nevis lielīsieties virtuvē: “es šitos mēslus nevēlēju”. matemātiskā kompozīcija liecina, ka tieši tādas negājēju balsis ir jārēķina kā 2 par esošo situāciju.
…krabis…varonīgie mājās sēdētāji vai protestētāji ar tukšām aploksnēm iznieko kopējās vēlētāju balsis…pasekojot 10.Saeimas vēlēšanu rezultātiem iegūstam diezgan biedējošu ainu:
….tukšās aploksnes un nederīgās vēlēšanu zīmes – 20697;
…par sīkpartijām nodotās balsis:
– „Ražots Latvijā” – 9380
– „Tautas kontrole” – 4002
– „Par prezidentālu republiku” – 7102
– „ATBILDĪBA – sociāldemokrātiska politisko partiju apvienība” – 6139
– Partija „Daugava – Latvijai” – 1661
– „Pēdējā partija” – 8458
– Kristīgi demokrātiskā savienība – 3488
– „PCTVL – Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” – 13847
….faktiski izniekotas 74774 balsis!!!…
…uz ārkārtas vēlēšanām sastiķēt jaunu partiju – nav prāta darbs!…kamēr latvieši cīnīsies savā starpā par īstenākā latvieša godu, krievi bez problēmām balsos par “savējiem”…
….nav īstais brīdis spēlītes spēlēt….
…krabis…par to, ka paceļ slieksni – protams!…bet uz sīkpartijām izniekotās balsis varētu kļūt par izšķirošajām vietu sadalījumā Saeimā, kuras tik ļoti pietrūkst,lai pieņemtu valstiski svarīgus lēmumus…
…bet nebalsotājiem – vispār nav tiesību pat pretenzijas izteikt…:))
Zane: Jā, bet Zatlera partiju diezvai var jau iepriekš pieskaitīt pie “sīkpartijām, kuras iznieko balsis”. Drīzāk otrādi, Zatlera partija varētu padarīt visām tām sīkpartijām galu. Par tām nobalsos jau nevis pa 2.000-3.000 cilvēku, bet pa 200-300, un nākamreiz tām vispār būs kauns piedalīties vēlēšanās.
ZZatlera partijai varētu iznākt konsolidējošs efekts.
Droši vien sīkpartijas nekad nespēs kļūt par lielākām, ja neviens nekad par viņām nebalsos.
Man šķiet- arī Visu Latvijai savulaik bija tikai tāda sīkpartija. Tagad laikam viņu par tādu saukt vairs īsti nevar.
Manuprāt- nevajag ņirgāties par tiem, kuri savas balsis atdod par kaut vai mazskaitlīgām un vēlēšanās lielus procentus diezivaisagaidāmām partijām. Arī šie ļaudis tomēr kaut ko domā. Un nevajag viņiem borēt, ka pirms balsošanas viņiem vajadzētu rūpīgi apsvērt- vai tā viņu sīkpartija pārkāps minimuma robežu, vai nē. Tā tomēr ir viņu brīva izvēle. Un arī to ” sīkpartiju” iespēja kaut kā pastāvēt. Var taču būt, ka tieši no kaut kādas tādas sīkpartijas kādreiz izaugs kaut kas jēdzīgs.
P.s. piebildīšu, ka nevienās vēlēšanās neesmu balsojis par t.s. “sīkpartijām”, jo to priekšvēlēšanās paustās idejas un piedāvātie saimniekošanas realizācijas mehānismi man vienmēr šķituši kaut kādi … teiksim- jocīgāki, nekā tos piedāvā t.s. “nopietnās partijas”. Lai gan priekšvēlēšanu TV diskusijās arī “nopietno” partiju pārstāvju izteikumi ne reizi vien ir biedējuši ar savu nenopietnību- proti, ļoti tuvo līdzību argumentācijā ar ” sīkpartiju” viedokli.
…piedodiet, puiši, ja aizskāru par sīkpartijām…nebūt nedomāju par to ņirgāties….tikai viens jautājums – kas šīm partijām tik atšķirīgs viņu programmās, mērķos, idejās, virzienos…kopējais, vienojošais visas valsts nākotnes vārdā?…vai tomēr katra indivīda vēlme pēc varas – un ja nu paveicas?
…agrunte…nedomāju, ka Zatlera partija būtu mazsskaitīga – tas vienkārši nav iespējams! šobrīd viņš ir uz slavas viļņa un katrs gribēs pieslieties un blakus pastāvēt…uz 12.Saeimas vēlēšanām tas būtu nopietns spēks, jo viendienīšus varētu atsijāt…šobrīd laika par maz, lai izveidotu nopietnu spēku…negribētos, ka jaunā partija būtu kā izšauta raķete – uzliesmo un tikpat ātri nodziest…jādomā, kurš rezultāts nesīs lielāku atdevi…
Zatlera partija, ja Pr kampaņu noorganizētu pareizi un profesionāli ( nevis, kā V ), varētu dabūt daudz balsis, domājams, ne mazāk, kā ZZS, un, domājams, paņemt vismaz kādu adekvātāk domājošu balsi no ZZS, jo pēc visām Lemberga histēriskām un pretīgām izdarībām par to var balsot tikai galīgākais lumpeņelektorāts, kam tiešām var iestāstīt, ka Zatlers un Soross ir netradicionāli orientēti un satiekas Sorosa dzīvoklī.
Varētu likt uzsvaru arī uz daļas krievvalodīgo balsu piesaistīšanu, katrā ziņā, vajadzētu likt uzsvaru uz kādām kopējām vērtībām, kas ir gan krievu, gan latviešu auditorijai, gqalīgi ne visi krievi gatavi balsot par SC, un arī daudziem krieviem, tāpat, kā latviešiem, tā dalīšana pēc etniska principa jau piegriezusies.
Pie kam mums jau ir VL un PS, lai tās cīnās par to nacionāli noskaņoto elektorātu.
…sabiedrībā vēl ir daudz cilvēku, kuriem svarīgāk noteikt robežšķirtni starp liberālu un konservatīvu vērtību atbalstītājiem…
Kirštein, tavējie par Valsts prezidentu jau nupat ievēlēja vienu tādu “konservatīvo vērtību atbalstītāju”, kas šķīries, dzīvo nereģistrējies kopā ar jaunu mīļāko un dzīves laikā pa krūmiem sataisījis tik daudz bērnu, ka nu vairs neviens īsti nezina, cik viņam to ir.
Man jau liekas, ka neesmu Kārlis, bet tev droši vien labāk zināms.
Valsts prezidentu ievēlēja ZZS (kurā, cik man zināms, joprojām esi) kopā ar tikpat konservatīvajiem domubiedriem no SC un PLL. Lai kādas teorijas tiktu izgudrotas, Vienotībai un VL nebija nekāda iemesla balsot pret Zatleru, jo tagad tās viņa personā, visticamāk, iegūs spēcīgu tiešo konkurentu Saeimas vēlēšanās, kas atņems balsis vispirms jau V un VL.
Piekrītu, ka Latvijā ir arī cilvēki, kas tradicionālās ģimenes vērtības tur augstā cieņā, taču lielākoties šī cīņa par ģimenes vērtībām ir vienkārši liekulīga izrādīšanās. Kā reiz rakstīja Hašeks – ir ļaudis, kas gribētu visu Prāgu padarīt par smalku, cimdos un frakās tērptas sabiedrības salonu, kura aizsegā paši nodarbotos ar vispretīgākajām izvirtībām. Un uzmesties par ģimenes vērtību aizstāvjiem (“viendzimuma laulības” ne vienam vien bija arguments pret Zatleru, arī pats Bērziņš uzsvēra, ka 110.pantā viss esot rakstīts), vienlaikus ievēlot par valsts pirmo amatpersonu vecu izvirtuli, ir MILZĪGA LIEKULĪBA.
Pašlaik likums Par interešu konflikta novēršanu amatpersonām paredz ierobežojumus divus gadus pēc amata pilnvaru beigām ieņemt amatus un gūt mantisku labumu no komercsabiedrībām, par kurām amatpersona iepriekš pieņēmusi lēmumus, bet nekādi ierobežojumi nav attiecībā uz dalību partijās vai kandidēšanu paša tikko atlaistā Saeimā. Lībane – Šķēle to uzskata par likumu robu, prezidenta tiesību un pienākumu disbalansu.
Pašlaik kvorums – vismaz divas trešdaļas no dalībnieku skaita pēdējās Saeimas vēlēšanās – noteikts gadījumā, ja Saeimas atlaišanu rosinājusi tauta, bet tas nav noteikts referendumā, ko rosinājis prezidents.
Ir grūti neievērot, ka Zatlers Saeimu atlaida jau pēc tam, kad bija atklājies, ka viņš nav vienīgais kandidāts, pēc tam, kad bija beigusies iespēja papildināt kandidātu loku pirmajai kārtai. Turklāt viņš neatsauca savu kandidatūru un ļāva, lai par viņu balso paša nonievātā Saeima. Lai nebūtu šaubu ēnas, ka prezidents atlaiž Saeimu nolūkā tūlīt turpināt savu darbību citā politiskajā līmenī un uz šāda lēmuma rēķina gūt panākumus, būtu nepieciešami šādi ierobežojumi,
…bimbo1…Tu nepārsteidzi!…jefiņi no gudro galvu 100-nieka centīsies visiem spēkiem mazināt nozīmi tam, kāpēc tika izdots Rīkojums Nr. 2….meklēs ieganstus, kā pārnest atbildību uz citiem…nepūlieties!…skaisto pasaku laikam varētu būt pienācis gals…
Komentāri (108)
lailabidzane 07.06.2011. 12.22
.
Parlamentārā valstī neapšaubāmas priekšrocības ir divpartiju sistēmai. Vai, vismaz, situācijai, kurā nepārprotami dominē divas partijas. Ja šādu opciju attiecinātu uz Latvijas situāciju, tad kategoriski jānorāda, ka tādas dominējošās partijas nedrīkstētu atšķirt etniskais jautājums.
Kāpēc divpartiju?
Atbilde ir pavisam vienkārša – tādā gadījumā ir tikai divas, diametrāli pretējas opcijas. Pirmā, pēc vēlēšanām, ja esi pratis publiku pārliecināt, palikt pie siles vēl uz četriem gadiem. Otrā – četrus gadus palikt tukšā.
Un nevajag stāstīt, ka runa jau nav par sili, bet idejām, un idejas ir vairāk kā divas. Tie, kuri par idejām, un tikai par idejām, ne tuvu nav vairākums. Patiesībā vien daži procenti. un tie paši var “idejiskot” tikai tāpēc, ka dara to uz citu rēķina. Uz to rēķina, kuri “rok”.
Un vēl, idejiskumu piedāvāt ir stipri vieglāk kā praktiskas lietas. Pietiek ar troksni. Tiesa, reizēm tā arī ir jādara. Iespējams, ka tā tas ir tieši šoreiz. Un, ja vien Nepārvēlētais neuzliks savām aktivitātēm kā vāku nu jau stipri sarūsējušo apVienotības “spaini”, troksnis var sanākt pietiekoši iespaidīgs. Tas būtu labs B. Un tad varētu domāt arī par C. “Rakšanas” C.
3
Edzs > lailabidzane 07.06.2011. 13.02
varbūt ka tā
atradu B un C, – un kur tev ir A?
0
lailabidzane > lailabidzane 07.06.2011. 15.47
.
Par A taču dēvēja rīkojumu Nr.2, ne tā?
0
Edzs > lailabidzane 07.06.2011. 20.54
paldies, tagad sapratu.
tas ko te raksti, – jaa, ta tas varetu but.
0
dro 07.06.2011. 09.29
Šis kretīns nevar nomierināties: «Esam sākuši cīņu pret oligarhiem un, loģiski, nevarēsim sadarboties ar viņu partijām. Tādēļ šobrīd pateikt, ka mums nav pieņemams arī SC, būtu kā pašiem iešaut sev abās kājās,» laikrakstam «Latvijas Avīze» norādīja Pabriks.
9
marčiks > dro 07.06.2011. 09.37
Pievienojos. Nu īsts kretīns! Sadomājis cīnīties pret oligarhiem, kretīns tāds! Un vēl nevēlas bez ierunām pakļauties viena konkrēta oligarha diktātam! KRETĪNS!
0
buchamona > dro 07.06.2011. 11.03
Alejandro ++Spēcīgi, spēcīga ironija :) Ja vēl pierādīsi,ka SC atbalsts ZZS un PLL pēdējos iekšpolitiskajos notikumos ir bijis nepieciešams Latvijas labklājībai, tā pat kā atbalsts Kremļa politikai ārpolitikā, es nākošajās vēlēšanās pa tiešo nobalsošu par SC, kādēļ vēl vajadzīgi kaut kādi starpnieki :)
0
marčiks > dro 07.06.2011. 11.51
@riņķī apkārt
Nu, lūk, es arī pēc 7 mēnešiem nesaprotu, kādēļ pagājušajās vēlēšanās nenobalsoju par Lembergu un ZZS, bet tā vietā izvēlējos starpniekus no Vienotības.
Bet par to jau nav runas. Ja principi pāri visam, tad Vienotībai jau 3.oktobrī bija jāpasūta ratā visi potenciālie koalīcijas partneri, ZZS un VL! ieskaitot, un jāaiziet opozīcijā, jo V ir vienīgā rietumeiropeiska tipa partija Latvijas parlamentā, pārējās tikai dažāda veida staļinisma un demokrātijas laikmetu radīti hibrīdi. Ja domā pragmatiski, tad ir bezjēdzīgi ierobežot savu sadarbības partneru izvēli. Par Pabriku nebūt neesmu sajūsmā, bet šoreiz viņš vienkārši pateicis pašsaprotamo, ka pret visu vienlaikus cīnīties nav iespējams un ka ar oligarhiem nevar cīnīties un mīlināties vienlaikus.
0
buchamona > dro 07.06.2011. 12.25
Ja domā pragmatiski, tad jautājums ir – vai divi spēki ar polāri pretējiem uzstādijumiem politikā var veidot koalīciju? Kāds būs rezultāts?
Vai eiropeiski noskaņotam LR pilsonim Eiropa kļūs tuvāka, ja viņš slēgs vienošanos ar politisku spēku, kuram ceļš ir pavisam uz citu pusi?
Tāda ir realitāte, ka diemžēl Latvija šobrīd politiski tiek plēsta uz pusēm. Var jau arī to “neredzēt” un tā vietā runāt par ” rietumeiropeisku politiku, ” no kuras mēs attālināsimies tieši par tik, par cik pieaug SC ietekme LR politikā un izpildvarā.
Un visbeidzot, var būt Tu man paskaidrosi, kādā veidā, biedrojoties ar SC, mēs cīnamies ar oligarhiem, kurus gan 9, gan 10 Saeimā SC ir atbalstījusi (sk. Saeimas darba arhīvu) un atbalstīs arī nākošajā 11. Saeimā.
PS Runājot par LR politiku mēs aizmirstam to, ka formāli tādas partijas, kā TP un ZZS ar abām kājām aizstāv atjaunotās LR pamatus, kur pretī SC atklāti cenšas mūsu valsts vietā uzcelt jaunu, savējo
0
marčiks > dro 07.06.2011. 12.40
Jā, SC tiesiskuma jautājumos parasti sakrīt uzskati ar oligarhu partijām. Taču tas ir vismaz daļēji tāpēc, ka šie oligarhi snieguši cerības SC nokļūt pie varas. Turklāt pati SC arī nav tiešā oligarhu ietekmē, lai arī to, visticamāk, finansē Latvijai nedraudzīgi spēki. Lembergs, savukārt, kļuvis pārāk pašpārliecināts un bezkaunīgs, derētu šo atvēsināt ar nostumšanu opozīcijā.
Par rietumeiropeisku politiku. SC tādu nepārstāv, taču tādu nepārstāv arī VL! un ZZS, kuru darbība bieži ir pretrunā ar ES galvenajām vērtībām un pamatprincipiem. Jā, SC ir orientēta uz attiecību stiprināšanu ar Krieviju, taču, pirmkārt, tas par nopietnu draudu kļūs tikai tad, ja SC kādreiz būs 51 balss Saeimā vai tuvu tam. Otrkārt, pat Krievija nav ieinteresēta pārvērst Latviju par vēl vienu satelītvalsti ārpus ES un NATO, drīzāk tai patiktos zināma spēja ietekmēt procesus ES un NATO dalībvalstī.
Principā es neko daudz vairāk par to, ko regulāri raksta dzeris, arī nevaru pateikt – SC nav nekā jauka un patīkama, bet reizēm jāizdara izvēle starp diviem ļaunumiem.
0
marčiks > dro 07.06.2011. 12.44
…SC atklāti cenšas mūsu valsts vietā uzcelt jaunu, savējo…
Nu kaut kā neatceros, ka SC būtu aicinājuši izstāties no ES un NATO, mainīt Satversmes galvenos pantus vai darīt ko tamlīdzīgu. VL! īstenībā savos priekšlikumos ir daudz radikālāki.
0
Edzs > dro 07.06.2011. 12.52
ka ta “cinja pret oligarhiem” visiem tagad bus uz meles. kino ir maksla plus visas zemes elektrifikacija.
Pabriks ir kretins, ja labak patik – gumijveidigs konformists un tads vinsh ir bijis visur.
te vislabak Ombros pateiks, vinsh diemzhel kautkur uz mirkli ir izgajis.
0
buchamona > dro 07.06.2011. 13.24
Alejandro +++ Ok, laikam jau jautājums – ar ko SC atšķiras no pārējām oligarhu partijām, paliks neatbildēts :)
Tad paliek otrs jautājums, demokrātiskas sabiedrības kontekstā – kas tas tāds ir, tieši – ” rietumeiropeiska politika”? Ja Tu domā liberāļus, tad, varbūt, ka Tev tā gribētos domāt, bet viņi nav vienīgie, kuri ietekmē Rietumeiropas politiku kopumā. :)
0
buchamona > dro 07.06.2011. 13.56
Alejandro …Nu kaut kā neatceros, ka SC būtu aicinājuši izstāties no ES un NATO,…++SC regulāri balso pret LR dalību NATO misijās, kā arī cenšas LR ārpolitiku ievirzīt gultnē, kura būtu pretrunā ar mūsu sabiedroto interesēm, SC Latvijā atklāti lobē Krievijas intereses, vai tad ar to nepietiek?
0
Dace Vakermane 06.06.2011. 22.51
Atbastīsim ne tikai politiku, bet arī studentus jaunajā realitātes šovā “Māceklis”!
Tev tikai jāuklikšīna uz linka!
http://www.rupori.blogspot.com
0
Ilva 06.06.2011. 22.30
Mans viedoklis: Prezidenta kungam būtu jādibina NVO, kura vēlēšanās startētu zem Vienotības karoga. Optimālākais scenārijs būtu ja šis strāvojums pēc tam ieņemtu savu vietu vienotā Vienotībā.
Tāpat es labprāt redzētu Visu Latvijai Vienotības rindās un lai vēlētājs var izvēlēties, kuru no strāvojumiem atbalstīt. Latvijā nav tik daudz spēcīgu personību, lai veidotu “Cepļa” partiju skaitu.
Protams, ka šādu “Vienotību” būtu komplicēti vadīt, bet tam ir domāti spēcīgi līderi (nevis “amatnieki”)
3
marčiks > Ilva 07.06.2011. 09.51
Vispār, ja tagad es šaubos par to, vai balsot par Vienotību arī rudens vēlēšanās, tad VL! iekļaušana vismaz atvieglotu izvēli – pilnīgi skaidrs, ka par TĀDU savienību es nebalsotu.
0
Edzs > Ilva 07.06.2011. 15.33
krabis _..Prezidenta kungam būtu jādibina NVO, kura vēlēšanās startētu zem Vienotības karoga…
…labprāt redzētu Visu Latvijai Vienotības rindās .._
~~~
Zatleram neder NVO, uz to vinsh nerakstisies jo tie ir bez zobiem. ka tas ir – “startet zem karoga”? veleshanas balotejas politiskas partijas, tatad domaji ka Zatleram ar komandu vajag iestaties Jaunaja Laika.
Visu Latvijai nekad neies Vienotiba. tapec Pilsoniskajai Savienibai no Vienotibas vajag pievienoties Nacionalajai Apvienibai, tad butu vinjiem labak saprotams kas ir kas. pashlaik Vienotiba ir cilveki bez sejam, mes redzam tikai lideru cinjas un retu reizi Premjeru.
0
Ilva > Ilva 07.06.2011. 15.57
Alejandro – par ko ta balsotu? ZZS, PLL vai SC? Vai vispār neietu balsot?
0
Roberts Gūtšmits 06.06.2011. 22.19
Palasīju komentus …. un pārsmējos !
„Partiju” viņi jaunu dibināšot … ar Zatleru !???
A jums vispār ir kaut mazākā sajēga, kas tas ir – „partija” ??? Lai gan – ko nu es te hunveibinu elektorātam skaidrošu par demokrātijas uzbūves principiem ! Viņi taču vienmēr visu labāk zina ! … :)))
P.S. Jebkurā normālā valstī pāris mēnešu pirms vēlēšanām uzceptus projektus tā arī sauc – par priekšvēlēšanu projektiem tikšanai pie Siles ! … :)))
7
raimonds_bossltd > Roberts Gūtšmits 06.06.2011. 22.41
to Kurmītis
Vai tā ir partija, ar pāris pediņiem priekšgalā, kas iztērējot vēlēšanu kampaņā piecus miljonus un kuru PR veidošanā vesela čekas nodaļa Maskavā rāvās vaigu sviedros vairākus mēnešus, ieguva tikai 8 mandātus?
0
Pēterītis > Roberts Gūtšmits 07.06.2011. 08.05
Izskatās, Kurmītis pārņemts no Putina snieguma partijas veidošanā
0
vegan > Roberts Gūtšmits 07.06.2011. 10.52
“P.S. Jebkurā *normālā* valstī pāris mēnešu [..]”
^^^ pats pateici.
0
raimonds_bossltd > Roberts Gūtšmits 07.06.2011. 12.28
to a_kirsteins
Nu jau tu laid kā krievu impērasts. Čupojoties ar galējiem neliešiem, pats zaudē cilvēka seju.
0
vegan > Roberts Gūtšmits 07.06.2011. 13.10
Kiršteinam:
Nu, un?
// Tāda maza un degradējusies valsts kā Latvija, kā izskatās, nemaz viena nespēj izdzīvot.. Vai tad, pirms aizņēmāmies, nebijām pārāk lielā mīnusā ietrallinājušies? To neatkarību, cik nu un kāda tā šeit ir, mums neviens nost ņemt netaisās, tiktu tik mēs paši ar sevi galā.
Kāda man, parastajam šņukurītim, šķirba, kam es maksāju, laikam jau valstij tāpat nav nekad labumā gājis — un, vispār, es esmu jauns un nebaidos no pasaules, tas nekas, ka esmu latvietis. Rietumu kapitālisma cinisko skolu mūsu naskie biznesmeņi jau sen adaptējuši, tikai cilvēktiesību un indivīda brīvības izpratnes modeli saglabājuši padomejisko. Mazliet ķiķīgi klausīties pusfaktu un semileģendu caurvītajā “sorosītu teorijā” no savas valsts izzadzējiem — vai tiešām šeit bez prātu izkūkojušiem nacionālistiskiem egoistiem un karstu asiņu aptumšotajiem antiglobālistiem kāds vēl tic, ka Latviju pazudināja nevis latvieši bet visursniedzošā Sorosa roka?
0
atispraulins > Roberts Gūtšmits 07.06.2011. 13.27
Galvenie krīzes izraisītāji ir tie idioti, kam tik nenormāli savajadzējās kājenes un x5, lai vadātu reģipsi. Ja pietika prātiņš ņemt kredītu, tad lai pietiek arī prātiņš maksāt.
0
vegan > Roberts Gūtšmits 07.06.2011. 15.21
Ar “izkūkojušajiem” biju domājis tos, kas arī šodien apelē pie nacionālisma, sak “lai jau labāk zog savējie, nekā svešie”.
Globalizācija ir nenovēršama, tas ir virziens, kurā ejam no laika gala, turklāt aizvien vairāk uzņemot ātrumu.. Lai gan ir daži blakusefekti, kas man varbūt tīri personīgi nepatīk, nedomāju, ka bedre, kurā mēs atrodamies šobrīd ir ar jebko labāka, drīzāk otrādi.
Protams, ka cīņa par varu un pasaules dalīšana augstā līmenī vienmēr ir notikusi, taču kaut kāds Sorosa konkrētais plāns paņemt Latviju caur Vienotību ir absurds..
0
mxblack 06.06.2011. 21.26
Tie argumenti par vēl vienas partijas dibināšanu it kā būtu diezgan pamatoti, lai vēlētājiem dotu lielāku izvēles brīvību. Tomēr uz šīm Saeimas vēlēšanām nodibināt vēl vienu atbalstāmu partiju ir diezgan nereāli jo tam elementāri nepietiek laika. Tāpēc vispareizāk būtu ja Zatlers šajās vēlēšanās pieslēgtos Vienotībai un startētu no tās, tā dodot iespēju tai saņemt pēc iespējas vairāk balsu nākošajā Saeimā, bet tad jau būs gan laiks, gan iespējas vai nu saliedēt un pilnveidot to pašu Vienotību, vai dibināt savu partiju. Galvenā Vienotības nelaime jau ir tie iekšējie kašķi un strīdi par amatiem, kā arī dažu viņas politiķu zemais profesionālais līmenis. Tomēr tā nav oligarhu, vai korumpantu partija, ko ir pierādījusi tās līdzšinējā darbība, bet profesionalitāte jau aug tikai ar pieredzi. Tā nav ne ZZS, ne SC, ne PLL, kuru balsojumi parādīja to īsto seju un izpratni par godu.
4
Edzs > mxblack 06.06.2011. 22.29
opis _..vispareizāk būtu ja Zatlers šajās vēlēšanās pieslēgtos Vienotībai un startētu no tās, tā dodot iespēju tai saņemt pēc iespējas vairāk.._
~~~
man tev ari javaica ka tu to konkreti doma – “..Zatlers..pieslegtos V..”.
Zatlers ir pagurushai tautai devis specigu impulsu, vinsh ir topa, vinsh pashlaik ir politiska figura NR.1. un tomer Zatleram ar savu resursu vajag rikoties pec iespejas racionali, tatad apdomigi.
Vienotiba ir paradijusi ka jebkura izmera kreditus prot viegli noplekeret.
nekas te nav vienkarshi.
0
mxblack > mxblack 07.06.2011. 11.08
Es tam pilnībā piekrītu, ka viņu reitingi ir ļoti zemi un pateicoties sadarbībai ar ZZS.Tai ZZS diktē savus spēles noteikumus un izmanto V par piesegu savām blēdībām, bet V par to maksā ar savu reitingu. Ja būtu vairāk laika, tad protams V.Z. nevajadzētu izniekot savu iegūto potenciālu pinoties ar V, bet te nu var iznākt pilnīgs nekas. Tagad vēl sāk atskanēt prognozes, ka Āboltiņa gatavojas sapīties ar oligarhus un otru valsts valodu atbalstošo SC, tātad taisa sev absolūtu skuju taku jau uz tuvākajām vēlēšanām. Es jau sāku apsvērt iespēju balsot par VL, tikai man ļoti nepatīk tas TB/LLNK, ar Rasnača parakstu zem viltotā protokla, ar Baķkas izdarībām un visu pārējo viņu savākto bagāžu. Laiks rādīs, ir jāseko notikumiem un jaizdara secinājumi. Šis mums ir ļoti, ļoti izšķirošs laiks un mēs šoreiz nedrīkstam kļūdīties. Iespēju paliks arvien mazāk.
0
vegan > mxblack 07.06.2011. 11.15
Man jau šķiet, ka lielā mērā Vienotībai (un dažiem citiem) nav izdevies, jo Latvijā vispār nav nekādas reālas politikas kultūras, ne tautā, ne “politiķos”.. Ja ir kādas tradīcijas, tad tā ir privātbiznesa shēmošana, tāpēc arī tie jaunie, kas pa dažam tur šad tad ienāk, ātri vien samaitājas, nu nav taču daudz tādu, kas spētu tajā vidē izdzīvot, “nepaceļoties” līdz pieredzējušo partijas biedru līmenim.
Tiem, kas tiešām grib darīt kaut ko savādāk, savā ziņā nākas “izgudrot velosipēdu”, nu un saprotams, ka necik graciozi uz tāda neprofesionāla un nedroša samokata nepadreifēsi, it īpaši ja vēl tiem, kas vienotāk par pašu vienotību naski bāž tai zarus spieķos, šis process ir meistariski atstrādāts un noslīpēts.
0
anrijs > mxblack 30.06.2011. 23.21
Tad strīpo Rasnaču …. un pārliecini citus, lai strīpo ar ..
Pagājušajās vēlēšanās bija viegli, kreisajā vēlēšanu biļetena pusē VL (nepāra) bet labajā pusē (pāra) TB/LNNK – tad nu strīpojām labo kolonā esošos :)
0
anrijs 06.06.2011. 20.07
Domāju, ticamākais scenārijs VZ darbībai politikā:
1) izveido savu partiju, lai distancētos no pašreizējiem politiķiem;
2) līdz VP atstāšanai ierosinās daudzas izmaiņas, kas “attīrīs politiku” un spodrinās savu tēlu kā demokrātijas un taisnīguma aizstāvis (ne bez pamata);
3) ja no V atdalīsies (Vn) nacionālie spēki (iespējams pievienojoties VL), tad VZ varētu startēt apvienībā ar Vt (Vt – pamatā JL+SCP), jo
– VZ netiktu asociēti ar nacionāliem noskaņojumiem – iegūtu lielu daļu “krievu” balsis, kas vīlušies SC, savukārt nacionāli noskaņotie balsotu par VL (+ nac. daļu V).
– VZ + V apvienība iegūtu procentuāli lielāku reālo balsu skaitu pateicoties tām balsīm, kas atdotas par 5% nesasniegušām partijām – vēlēšanu likuma un balsu skaitīšanas specifika, tas kas iegūst lielāko skaitu, iegūst arī lielāku papildus balsu skaitu un pie 50% robežas pat viena balss ļoti svarīga!
– VZ + V apvienība un VL (+ V nacionālisti) varētu iegūt 50-55 balsis
4) Ja VZ un V startēs atsevišķi, tad VZ daļēji atņems balsis V … un abi kopā zaudēs ~ 2-4 deputātu vietas!!!
Domāju, nākamās vēlēšanās, pie gudras rīcības, spēku sadalījums varētu būt:
1) VZ+Vt = 33 – 37
2) SC = 25 – 28 (atkarībā marginālajiem PCTVL u.c. darbības, vai SC kļūdām)
3) ZZS = 17 – 19
4) VL+Vn = 14 – 16
Attiecīgi, koalīcija varētu būt VZ+Vt + VL+Vn = ~ 47-53, iespējams būtu jāpiedāvā SC “zināmi” sadarbības piedāvājumi, kas būtu balstīti uz Latvijas nacionālām un tiesiskām vērtībām … un kontrolēti censties veicināt SC pār pārveidošanos par sociāldemokrātisku spēku, bet VZ+Vt piesaistīt arī līdzīgi domājošos no “krievu flanga” (man vismaz tiešā veidā netraucētu “nacionālie jautājumi”) Domāju tieši SC ir vislielākās izredzes pārveidoties, nevis izzust, kā lemts PLL/LC/TP un nedaudz vēlāk arī ZZS, lai gan arī ZZS daļai (zaļā partija) teorētiski ir sava vieta Latvijas politikā …
4
Edzs > anrijs 06.06.2011. 21.34
viedis
paldies par interesantu konstrukciju, ari ta tas varetu notikt, – VZ tatad nevis dod iesniegumu V birojam bet izveido savu partiju un tad starte apvieniba ar V.
0
andris902 > anrijs 06.06.2011. 21.38
…viedis…ir viena neprecizitāte…Vēlēšanu likuma 38.pants nosaka:
…”Deputātu vietu sadalē nepiedalās tie viena nosaukuma kandidātu saraksti, kuri kopā pa visu Latviju saņēmuši mazāk par pieciem procentiem no nodoto balsu kopskaita, neatkarīgi no tā, vai šā nosaukuma kandidātu saraksti bija izvirzīti vienā vai vairākos vēlēšanu apgabalos.”
…Lai sadalītu Saeimas deputātu vietas starp pārējiem vēlēšanu apgabalā pieteiktajiem kandidātu sarakstiem….skat. Vēlēšanu likuma 38.un 39.pantu:
http://web.cvk.lv/pub/public/28367.html
http://web.cvk.lv/pub/public/29648.html
0
Marija > anrijs 06.06.2011. 22.23
Eh, optimisti.
PLL jeb TP dabūs vairāk par 5%. Galu galā, ir bijušie TP fani, kuri nobalsoja par V un vīlās tāpāt kā visi.
Šķēli novērtēt par zemu ir kļūda.
Vienotība dabūs smagu sakāvi, ja vien līdz vēlēšanām neatbrīvosies no saviem alkatīgajiem amatu kārotājiem tipa Mūrniece.
0
anrijs > anrijs 10.06.2011. 01.07
Jā, <5% nepiedalās, taču paskaties algoritmu, KĀ tiek sadalītas konkrētās 100 deputātu vietas un KĀ tas kolerē ar iegūtajiem % (virs 5% barjeras). Būsi pārsteigts par rezultātu! Starp “vietas” ieguvušajām partijām nav proporcija tikai starp to vēlētāju balsīm, kas atdevušas par šīm partijām … to būtikski koriģē vēlētāji, kas palikuši aiz 5% barjeras … un TIE NAV 5% no visiem balsojušiem … jo vairāk sīkpartiju (sarakstu), kā dažs te piedāvā, jo vairāk “balsu” aiz borta … tas veicina to ka tam kam ir vairāk saņems daudz vairāk …
Piemērs galvas vingrināšanai: cik vietas iegūs katra partija ja:
1. partija – 49% no visiem vēlētājiem
2. partija – 26% no visiem vēlētājiem
3. partija – 25% no visiem vēlētājiem
gadījumā ja nav sīkpartiju … rezultāts būs tāds kā %
Bet tagad, ja šos % rēķina ne no visiem vēlētājiem, bet tikai no tiem kas atdeva savas balsis virs 5% … liekas vajadzētu būt līdzīgi …
Bet pieņemam, ka TIKAI 70% (t.i. % sadalījums 49/26/25 ir no šiem 70%) ir nobalsojuši par šīm trīs partijām, pārējie 30% par “sīkpartijām” zem 5%
…..
veiksmi rēķināšanā …
Pareizā atbilde: 1. partija iegūs vairāk kā 50% “krēslu” !!!
Tāda tad nu tā mūsu vēlēšanu aritmētika … SC to ir sapratuši…
0
wrvinovskis 06.06.2011. 19.41
Nu i padomdevēji mēs esam..! Tad jau var uz ielas stūra aptauju veikt, tas pats vien iznāks, cik cilvēku tik domu un peč brīža viens otru apkaro.
Manējās joprojām ir, ka jāiet Vienotībā, BET – apvienošanās kongresā tai jāpārtop par Z partiju. Viņš var Saeimu vadīt labākā ga’dijumā, ne jau nu valdību. PAr V ministriem piekrītu, nu tik žēl skatīties, kā viss lēnām škiebās un škiebās, ir jau saprotams, ka nebija variantu, vēl ZZS pienāca, vilks jēra ādā, bet savējie arī, viens par otru labāki.
Lai arī kā, jaunu partiju nevar, ja dikti grib, tad var PS iet pie VL, ja nevar VL ņemt klāt, bet nesanāks, būs dikti jāsaskaņo domas. Un lieli vilki jau staigā apkārt un meklē jaunus zēniņus, kam piesolīt amatu, kredītu, un viņi pirmajā reizē var arī iekrist.
Šai reizei viss.
0
astra_ozo 06.06.2011. 18.51
Vispār jau man nepatīk kārtējā jaunā saulvežu partija, bet nu šoreiz kā izņēmums jauna partija būtu noderīga. Lai ir kas savāc balsis, ko noteikti zaudēs Vienotība dēļ savas bezprincipālās politikas un solījumu nepildīšanas. Būtu labi, ja partijas vadībā būtu arī sveštautieši, kas piesasitītu kaut nelielu daļu no “krieviem”. Līdz ar to daļu Vienotības balsu savāktu NA, otrau daļu – Zatlera partija.
Ja Vienot`iba spētu atbrīvoties no SCP neproprocionālās ietekmes, tad varbūt Z varētu arī iesaistīties V.
4
raimonds_bossltd > astra_ozo 06.06.2011. 20.12
to andza
Vai Loskutovs daudz krievu balsu savāca? Latviski nerunājošais Kravcovs un Rubika trulās defektīvās atvases krieviem ir daudz tīkamāki.
0
astra_ozo > astra_ozo 06.06.2011. 23.13
Piekrītu. Bet Loskutovs neko nedarīja lai šancētu ar krievvalodīgajiem.
0
raimonds_bossltd > astra_ozo 07.06.2011. 11.13
to andza
Par ko balsot krieviem izlemj Maskavas polittehnologi.
0
astra_ozo > astra_ozo 07.06.2011. 11.35
to ombros
piekrītu, bet par nelielu daļu no viņiem var cīnīties.
0
kdaljajev 06.06.2011. 18.06
Aiziet malā nevar.Diagnoze ir uzstādīta un tas audzējs ir jāizgriež.Diez vai jēga dibināt jaunu partiju,bet mēģināt apvienot ap V vairāk gudru godīgu cilvēku,kam valstiskās intereses ir svarīgākas par personiskajām.
27
Edzs > kdaljajev 06.06.2011. 20.48
Dzintrux _..Diez vai jēga dibināt jaunu partiju,bet mēģināt apvienot ap V vairāk gudru godīgu cilvēku,kam valstiskās intereses ir svarīgākas par personiskajām._
~~~
sho vestijuma dalju vareji konkretizet.
pastasti ka tu to domaji – “..mēģināt apvienot ap V..”
pateikshu ko ar to gribeju teikt, – Zatlers neko nevar “apvienot ap..”, ja Zatlers nerada savu partiju Zatlers var rakstit iesniegumu Aboltinjai un ar domubiedru grupu iekljauties Vienotiba tada kada ta ir pashlaik uz apvienibas priekshsedetajas diktetiem nosacijumiem. tada ir proza.
tas protams ljoti deretu Vienotibai, tapec tas lieta ir piedavat.
vai tas ir tas kas akurat vajadzigs Zatleram un sabiedribai tas ir vel neatbildets jautajums.
0
kdaljajev > kdaljajev 06.06.2011. 21.23
Vienotībā ir pietiekoši gudri politiķi.Varētu vēl Repši piesaistīt.Zatlera pievienošanās nāktu tikai par labu.Vēlētāji lai paši izsijā uzticību zaudējušus politiķus,kuru arī Vienotībā pietiekoši.Nevar visus mest pār vienu kārti.Uzsāka jau cerīgi,bet kad iesāka to bezgalīgo tirgošanos ar amatiem,visu sabojāja.Beigās aizspēlējās tik tālu,ka varēja valdība krist,izjauca referendums,ko ierosināja Zatlers.
0
andris902 > kdaljajev 06.06.2011. 22.08
…Tante Sidra…rīcībai ir jābūt citādai – jāpanāk, lai Vienotība iet pie Zatlera lūgties, lai viņš nāk viņu komandā….un tad ar attiecīgiem Zatlera nosacījumiem, tā – lai visus sievišķus noliktu uz rezervistu soliņa….ja nepiekrīt – tad, lai veido savu partiju, bet tur vien čiks iznāks….pārāk liels risks, lai spēlētos ar valsti ārkārtas situācijā….nevar viņš savā partijā tik īsā laikā savākt komandu, kas pārklātu piecus Vēlēšanu apgabalus, saprotiet taču to reiz!…
…arī Vienotība nav galīgākie pašnāvnieki, lai nesaprastu kādā situācijā atrodas….
0
ievuliitis > kdaljajev 06.06.2011. 23.13
Par to lūgšanos – vai pareizi, Zane?
Vai nu tā pavisam seja jāzaudē?
Redzēsim, kā būs. Aicināt jau aicināja. Domā, tā lūgšanās būs publiska? Arī ne visai labi – kā tverties pie pēdējā salmiņa. Bet tas tak tā nav. Domāju cienīgāk Zatleram un arī V. būtu savstarpējā sarunā atklāti pateikt: “Nāku pie jums uz tādiem un tādiem noteikumiem. Ko teiksiet?” Tad arī V. būs gan viela pārdomām, gan organizatoriskiem pasākumiem.
0
Edzs > kdaljajev 06.06.2011. 23.24
Dzintrux _Vienotībā ir pietiekoši gudri politiķi.Varētu vēl Repši piesaistīt.Zatlera pievienošanās nāktu tikai par labu.._
~~~
ja tie politikji butu tik pietiekoshi gudri Vienotibas reitings nebutu tur kur tas ir pashlaik un visu uz krizi nevar nogrust. kada sakara zem Aboltinjas vel Repshe, atvaino bet kapec tadas dezorientejoshas fantazijas.:) Zatlers protams vinjiem isti deretu, to es neapshaubu. tas tur butu ka Martinsh Ritinsh saka – ..nu kas gan varbut labaks par sho..
piekritu visam ko teici pec “..Uzsāka jau cerīgi,bet kad iesāka…” :))
0
andris902 > kdaljajev 06.06.2011. 23.32
…labi, Betij, var nemesties uz viena ceļa…:))
…taču – Vienotība ar Āboltiņu priekšgalā(piedod, Markoni!) nevar iet pie Zatlera ar nosacījumu uzstādījumiem….šobrīd viņi ir mainītās lomās…kā viņi to nokārtos – tā ir viņu darīšana…galvenais ir rezultāts!….:))
0
ievuliitis > kdaljajev 06.06.2011. 23.40
Tur gan es tev, Zane, pilnībā piekrītu. Nevar gan.
Cerībā uz rezultātu – ar labu nakti:)
P.S. Vai arī tu vēl ko gribēji teikt?
0
Edzs > kdaljajev 06.06.2011. 23.47
Zane, neklausi Betiju, tu labak pashlaik noverte situaciju.
svaru kategorijas nav vienadas, vieni ir paradnieki kas par liderigu dzivesveidu driz var tikt izlikti no dzivoklja, otrs ir Investors.
Zatlers var diktet savus noteikumus un butu galeji neracionali ja Vienotibu jebkadas sarunas ar vinju parstavetu Aboltinja. neatkarigi no ta vai ejot uz tam tupus rapus vai izsakot nepieklajigus piedavajumus (premjera, t.i. Dombrovska amats). glabeju investoru nevajag kaitinat un tas kas Aboltinjai liekas normali (S.A.: “..tirgoshanas ar amatiem ir cena ko Vienotiba maksa..”) Zatleram pavisam droshi var nepatikt.
0
Edzs > kdaljajev 07.06.2011. 00.30
Zane, – ja tu vel runa ar mani, ja nee, tad man neko nevajag.
man patika, likas interesants tas ko Viedis izlika.
man ari liekas ka ideali butu ja Zatlers varetu sakt ar to ka nodibina savu partiju, lidz shim vinjam kadu politisku angazhetibu neviens nav varejis parmest. talak, krievu elektorats, vismaz viena to dalja, ari gaida brinumus no Daktera. tie zinas ka tos var negaidit ja Zatlers ar kadu domubiedru grupu ieies Vienotiba tada kada ta ir pashlaik, vinsh shis atshkjiriga elektorata daljas simpatijas neglabjami zaudes jo tos tur atbaida Kristovska PS. Vienotibai kritiski trukst vienotibas, tie ir dazhadi zveri kas velk katrs uz savu pusi. Kristovskis to labi zina bet vinju un VL liderus vajadzetu parliecinat par nepiecieshamibu PS apvienot ar VL un tas ir jadara strauji, uz ziemu to nevar atlikt jo tad tas nebus vajadzigs. visiem butu labi jo ar to ari izbeigtos savstarpeja apkaroshanas.
0
andris902 > kdaljajev 07.06.2011. 01.01
…Tante Sidra…par sadalīšanos vai apvienošanos…tur ir savas labās un sliktās puses…kas ir Vienotība?…tāds pats daudzpartiju rosols,kā SC…tikai SC elektorātam nav tik lielas izvēles par ko balsot, latviešus tāpat no tā saraksta svītroja…
…latviešiem par ko balsot vesela partiju plejāde un balsis tiek sasmalcinātas un tas vairs nav lietderīgi…skaisti jau izklausās savstarpēja konkurence starp latviskajām partijām – izvēles iespēja utt. …bet vajadzētu pamācīties no krieviem: nevis radīt jaunas partijas, bet pievienot vēl kādu veidojot monolītu masu (nejauki skan!)…un kas liedz vēlētājam svītrot un plusot?…
…neuzticos SCP, pārāk priviliģētu stāvokli Vienotībā ieņem…bet…situācija atkal atkarīga no vēlētāja, cik gudri būs ar svītrošanu…
…un, jā!…”viendabīgajā” SC arī varētu sākties interesantas pārbīdes, ja nonāktu līdz amatu sadalījumam….tur arī notiek neparedzēti strāvojumi, tikai tos neviens neiznes uz ārpusi…
0
piziks > kdaljajev 07.06.2011. 01.04
Ko Vienotība, ko Zatlers par valstisko gļēvumu atlaida, vēl godā var zaudēt?!
Vienotība zaudē jebkādas goda atliekas gan tagadnē, gan nākotnē, kad ļauj Āboltiņai gvelzt par Zatlera morālo pienākumu stāties Vienotībā. Ja Zatleram pašapziņas pietiktu, tam bija jābūt pēdējam punktam, pēc kura sadarbību ar Vienotību Zatleram pat murgos vajadzētu izslēgt kā ideju.
0
Edzs > kdaljajev 07.06.2011. 01.07
jaa, Zane, paldies, apmeram to pashu domaju, tapat neuzticos SCP.
neko jaunu un baigi vertigu laikam neizdomasim.
arlabunakti :)
0
andris902 > kdaljajev 07.06.2011. 01.12
…un vēl, Tante Sidra…atceros no iepriekšējām vēlēšanām – Vienotībai bija arī krievu tautības deputātu kandidāti, kas runāja atsevišķos sižetos un reklāmas klipos, tikai, diemžēl – latviskajai auditorijai….varbūt krievu auditoriju arī uzrunāja, bet nepamanīju…tieši šos cilvēkus un arī uzņēmējus vajadzētu iesaistīt, lai uzrunātu SC vēlētāju – no tā nevajadzētu baidīties….varbūt šogad TV ekrānu krievu kanālos tik daudz vairs neaizņems Šlesera seja – kabatas tādas patukšas…:))
0
andris902 > kdaljajev 07.06.2011. 01.23
…Optiskais Tēmekli…ļauj, vai neatļauj, vai…Āboltiņas dēļ noraksim visu Vienotību?…nu, nav iespējams viņas teiktajam uzlikt pī-pīīī…kā viņu neitralizēt – nezinu!…negribi Āboltiņu? – balso par Vienotību un svītrot to laukā!…ha!…:))
0
Edzs > kdaljajev 07.06.2011. 02.00
zanE, 01:12
piekritu.
0
piziks > kdaljajev 07.06.2011. 07.41
ZanE, ko vērta ir Vienotība, ja nevienu brīdi paši konstruktīvākie vienotībnieki neizrāda vēlmi tikt vaļā no glumā vārguļa Kampara, ap kuru liekulīgi cilpo pat Vienotības ētikas padomes suvenīri? Laikam jau nav cerību, ka Vienotība pati vēlēsies tikt vaļā no Kristovska, kurš pazemoja to Vienotību, kas pērn, iepriekšējā Dombrovska valdībā nolaistām biksiņām sauca palīgā Aivi Roni, bet pēc vēlēšanām Roni noziedoja par labu mūžizglītības skolniekam, kam aizsardzība kā tēma bija apnikusi? Vai ar to vien nepietiek, lai Zatlers pats turētos un Zatleram simpatizējošie cerētu, ka ar Kreimenēm Cērtošais nenolaidīsies līdz šim liekulības un intrigu pūznim?
0
piziks > kdaljajev 07.06.2011. 07.52
Visi līdzekļi labi, ja mērķis ir cēls?!
Jāatgādina, ka Vienotība līdz šim nav tikusi vaļā no vadonisma komunistiskajām receptēm, atbilstoši tieši tikko piesauktajam bezprincipam.
0
andris902 > kdaljajev 07.06.2011. 08.08
…OT…noliedzot vienu – dod vietā, ko citu!…kuri tad Tavi favorīti, kuri tie ir?…par kuriem vajadzētu balsot un teikt – lūk, šie ir īstie!…
…var bezjēgā kritizēt, sunīt un lādēt….bet nevajag aizmirst, ka šobrīd ir pilnīgi cita situācija un izniekot iespējas – būtu nepiedodami…
0
astra_ozo > kdaljajev 07.06.2011. 09.15
Esmu par jaunu partiju . Zatlera partijai jābūt centriskai visos jautājumos. Vienotībai jākļūst nacionālākai, patriotiskākai, tā varētu būt JL un PS apvienība bez SCP. V ir tomēr savs karogs – Dombrovskis, un savu daļu balsu viņi dabūs. Stingrākās līnijas varētu turēt NA.
Ja būs šāda taktika, tad V no latviešu partijām varētu uzvarēta ar kādām 22…24 balsīm. Zatlers būtu otrais ar 18…20 (viņi varētu pretendēt gan uz TP, gan LC, gan SCP, gan SC un ZZS un protams, Vienotības balsīm). NA arī dabūtu vairāk – 12…14. Kopā sanāk vairākums.
Pareizi jau viens no koment. rakstīja – ja nebūs jaunas partijas, spēku var atgūt neatkarīgā TP. Bija daļa vēlētāju, kas bija vīlušies TP, kam nepatika Šlesers un viņi šoreiz nobalsoja par V.
0
andris902 > kdaljajev 07.06.2011. 09.28
…andza….nodibināt partiju nav problēmu!…noteicošais rīcībspējīgai un stabilai partijai ir cilvēki, kuri tajā apvienosies…ir laika ierobežojums, kas liedz to izdarīt kvalitatīvi…vai Zatleram vajag pārbēdzēju pūļus, kuri būs atskārtuši – Zatlers ir īstais?…steigā var norakt labu ideju un projektu…un tad vilšanās būs vēl smagāka…
…atkal atgriežos pie teiktā par deputātu kandidātu sarakstiem pieciem vēlēšanu apgabaliem – tikai vienā no tiem varēs kandidēt Zatlers…ar kādu komandu viņš spēs “pārklāt” visu Latviju?….par to ir jādomā!…
0
astra_ozo > kdaljajev 07.06.2011. 09.41
pārbēdzējus minimāli – varbūt pabrikistus varētu, ar noteikumu, ka viņi pēc vēlēšanām nerunā par 1/3 vēlētāju interesēm… :)
Nu ir jau cilvēki – tas pats Maizītis, Vilks (no knab), cilvēki no akadēmiskajām aprindām, ārsti, kāds ietekmīgs uzņēmējs. Sietiņsone, piemēram… :) varētu arī kādu no kultūras darbiniekiem. Vēl mani viennmēr pārsteidz, ka neviens nestrādā ar cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Brīnos, ka Dzelzkalnu nesavāca Vienotība, tiešām brīnos.
0
Edzs > kdaljajev 07.06.2011. 12.22
zanE
ideali butu ja Zatlers spetu ienakt politika ar saviem no jau esoshiem spekiem neatkarigiem uzstadijumiem, tatad ar savu partiju.
bet, – shie divi tavi jautajumi ir istie uz kuriem ir jarod atbildes lai runatu par Zatlera partiju:
1)_..vai Zatleram vajag pārbēdzēju pūļus, kuri būs atskārtuši – Zatlers ir īstais?.._
2)_…ar kādu komandu viņš spēs “pārklāt” visu Latviju?_
0
Edzs > kdaljajev 07.06.2011. 12.39
visiem
lidz shim Zatlers nav bijis saistits ne ar vienu partiju un manuprat vinjam nevajadzetu stutet kadu uznjemoties ta grekus.
kadas var but atbildes uz Zanes 2 jautajumiem, kadi sheit var but varianti?
0
atispraulins > kdaljajev 07.06.2011. 13.20
Uz pirmo jautājumu varētu atbildēt tā – tas ir atkarīgs no pārbēdzējiem. Es domāju, ka četri gadi varētu būt pietiekoši ilgs laiks, lai Zatleram būtu apjausma, par to, kas ir kas, un izsijātu graudus no pelavām. Uz otru jautājumu man būs grūti atbildēt.
0
raimonds_bossltd > kdaljajev 07.06.2011. 21.45
to Optiskais Tēmeklis
Vai tad tavējos, čekas pediņus, neatlaida?
0
raimonds_bossltd > kdaljajev 07.06.2011. 21.48
to Optiskais Tēmeklis
Kristovska kungs ir viens no retajiem pēdējo 70 gadu Latvijas Ārlietu ministiem, kas nav pazemojis mūsu valsti.
0
raimonds_bossltd > kdaljajev 07.06.2011. 22.01
to zanE …
Viņa favorīti ir tie, kuru mutēs pabijis vairāk čekistu daiktu, kā Muižnieces, Gores, Ūdres un Ģemakovas, kopā ņemot.
0
itommy_ 06.06.2011. 16.55
Zatleram to partiju ir jātaisa. Kā karogs viņš šobrīd ir labs un pietiekams. Bet lai nelolo ilūzijas, ka ar to pietiks panākumiem (panākumi būs, ja dabūs 20+ vietas). Vienam pašam nesanāks. Ir vajadzīgs izskaitļot partijas identitāti, ir jāizdomā stratēģija tautsaimniecības attīstībai, un jāsameklē atbilstošie cilvēki, kuri reāli spēs pavilkt savas nozares. Es te redzu trīs pamatvaļus, kurus var likt priekšā reklāmās un uz kuriem balstīt visu kampaņu un tālāko darbību: 1)makroekonomika, 2)zemniecība (+reģionu problēmas) un 3)politika + valsts pārvalde. Uz katru no šim trim vietām vajag ļoti spēcīgu kandidātu, kurš uzreiz taisa sev nozares biroju ar mazu laboratoriju. Nu nav man kandidātu, ko ieteikt, tos lai Zatlers pats meklē. Bet nevajag atkārtot Vienotības kļūdas, kad atbildīgās vietās saliek kantoru žurkas, kas “uz visām lietām ir meistari, kad vajag”. Bet pašam Zatleram pilnīgi pietiks būt par partijas tētiņu un regulatoru iekšējo konfliktu risināšanā. Nevajag līst kaut kādos ministru amatos. Protams, ja par prezidentu atkal, to gan.
31
Mārtiņš Lukstiņš > itommy_ 06.06.2011. 17.12
Manuprāt, tas tieši būtu muļķīgākais ko viņš varētu darīt – veidot savu partiju. Latviešu partijām vēlētāju tā nav daudz, lai vēl sīkāk tos dalītu. Arī partija sanāktu pašķidra – jēdzīgākie no citām partijām ar `pārbēdzēju` zīmogu uz pieres vai āri jauniņie iesācēji (tas pats stāsts ar JL pirmajiem soļiem). Arī maz laika, lai ne tikai piemeklētu cilvēkus, bet arī veiktu visus organizatoriskas dabas jautājumus.
Lai izvirza noteikumus, ja citādi nevar, bet lai pievienojas Vienotībai!
0
itommy_ > itommy_ 06.06.2011. 17.23
Es domāju tieši pretēji – latviešiem vajag vairāk partiju, lai starp tām būtu konkurence. Citādi nenotiek attīstība. Paskat, kā Vienotība izdarījās – salīda trīs partijas vienā bundžā, izkliedza Lācīti par vienīgo premjeru, bez kura valsts ies bojā, nokrāsoja spilgti zaļu biroju, resnais gals sadalīja amatus, un lieta darīta! Stulbais bauris ievēlēs tāpat, jo tie citi jau vēl sliktāki! Bet apvienībai darbības stratēģijas nekādas, vēlēšanu programma – haltūra, un sekas mēs redzējām: kad vajadzēja taisīt koalīcijas, darbību paralizēja iekšējie veto, un kad vajadzēja vēlēt prezidentu, tad tāpat nevarēja sarunāt. No kā var secināt, ka uzlabojumiem vietas ir daudz.
Man nav ilūziju par ZZS, VL, … Tiem arī nav ne kārtīgas programmas, ne stratēģijas. Zatlers var aplasīt arī viņus, un ne pa jokam. Bet tas ir hipotētiski. Vienotība jau arī vēl var uzlaboties, bet šie kašķi, un šis balasts diletantu veidā augstos krēslos…
0
Janis > itommy_ 06.06.2011. 17.31
Politikā – Maizītis, Matīsa, Endziņš, par pārējiem nav ideju, bet makroekonomikā speciālisti, kas nav partijās gan jau atrastos.
0
Signija Aizpuriete > itommy_ 06.06.2011. 17.35
—–
‘Kur divi latvieši – tur trīs partijas’ !? –
– Varbūt kungs atceras atmodas, dziesmotās revolūcijas un barikāžu laika pieredzi? Viena ”partija” vārdā Latvijas Tautas Fronte spēja efektīvi organizēt un iedvesmot tautu uz tādiem darbiem, kas visu pasauli pārsteidza.
Varbūt nevajadzētu aizrauties ar partiju dibināšanu, bet gan pacensties cilvēkus organizēt caur nevalstiskajām apvienībām – tādām kā ‘Delna’ ?
Un lielo ideju vajag steidzīgi radīt – kaut kāda par kārtējo cīņu (laušana, demontāža, cirpšana) nederēs. Radošie dzejnieki, rakstnieki, gleznotāji varētu palīdzēt – un S.Āboltiņas aicinājumu atsaukties, lai Latvijas traģēdiju novērstu?
”(..)- tā būs traģēdija, ja vistuvākajā laikā nespēsim definēt jaunu Latvijas ideju, tādu Latviju, kas iederēsies un spēs pastāvēt modernā Eiropā, tādu, kas dos spēku un brīvību tautas garam, tādu, kas garantēs patvērumu un aizsardzību grūtā brīdī. Tādu, kas iedvesmos dzīvei, darbam un mīlestībai.”
http://www.saeima.lv/lv/aktualitates/saeimas-zinas/18442-saeimas-priekssedetajas-solvitas-aboltinas-runa-saeimas-2011-gada-4-maija-svinigaja-sede-par-godu-la
0
itommy_ > itommy_ 06.06.2011. 17.37
Es gribētu brīdināt jau iepriekš no kļūdām par politiku – Matīsa, jā. Bet ne Maizītis, ne Endziņš nav speciālisti politikas teorijā, turklāt viņi izglītību ieguvuši padomju gados, kad uz lietām skatījās citādi. Bez teorijas nevar, mīļie draugi, iztikt cilvēks, kurš gatavojas vadīt lielu un svarīgu nozari.
0
itommy_ > itommy_ 06.06.2011. 17.42
Ja būtu iespējams iztikt ar tikai vienu latviešu partiju, tas būtu lieliski. Ar Vienotību, piemēram. Bet nesanāk – ne pašu vienoto partiju var nodibināt, ne arī spice ņem vērā ierosinājumus un novērš kļūdas. Nu ja nedalec caur galvu savlaicīgi labojot kļūdas, dalēks caur rokām un kājām – kad vajadzēs vairāk skraidīt jauna konkurenta dēļ.
0
itommy_ > itommy_ 06.06.2011. 17.52
Par brīva elektorāta trūkumu nav taisnība. Es, piemēram, vispār negāju – jo neapmierināja neviens. Un neiešu arī šoreiz, ja neredzēšu, kā cilvēki plāno taisīt valsts attīstību, ja nebūs pārliecības, ka viņi to spēs, ja nebūs atbilstošas programmas. Iešu vien tad, ja acīs šiem kandidātiem mirgos radīšanas uguntiņas… nevis dolāri un slikti piesietas labas lietas, ko nofenderēt vai prihvatizēt, un kāds mīksts un augsts krēsls, pēc iespējas augstāks.
0
itommy_ > itommy_ 06.06.2011. 18.30
Vajag skatīties, kuram par ko mirdz :-)
0
Janis > itommy_ 06.06.2011. 18.35
Jā, Baltkrievijā vājās valūtas stimulētajiem ļautiņiem arī mirdz actiņas.. no asarām.
0
Ilva > itommy_ 06.06.2011. 19.00
nu un tagad, A. Zviedri aiztaisi mutīti.
Necienu tādus, ka aizkrāsnē ņerkst, bet savu dibuā nevar aizvilkt.
0
itommy_ > itommy_ 06.06.2011. 19.02
Šeit un turpmāk uz rupjībām neatbildēšu.
0
edmunds_miluns > itommy_ 06.06.2011. 19.22
Piekrītu Jums par visiem 100. Nevajag stāties Vienotībā. Diemžēl, Vienotība nemācījas no TP kļūdām. Kāpēc vajadzēja ņemt pie sevis Štokiju, Pabriku? Kāpēc bija vajadzīgi tik vāji ministri kā ārlietās, ekonomikas? Kāpēc ignorējāt vēlētāju vērtējumu Mūrniecei. Kāpēc neklausaties tautas viedoklī?
Šīs kļūdas lai atkārto urbanoviči, lembergi, bet Zatlreram ir jāveido PILNĪGI jauns spēks, bez vecām sejām Saeimā un profesionāļus savās sfērās.
0
mary75 > itommy_ 06.06.2011. 19.38
Piekrītu Zviedrim, jātaisa jauna partija, partiju ir daudz, bet, tā īsti balsot nav par ko.
Par V jau arī daudzi balsoja kā par mazāko ļaunumu, un tagad daudzi vairs vispār nebalsos.
Vismaz, tad ir kaut maza cerība, ka tad tās trīs partijas – V, Zatlera, VL dabūs vairākumu, varbūt, kas nebalsoja, kas balsoja par V, arī kāds no ZZS vai PLL elektorāta nobalsos.
Ne jasu partiju daudzumā nelaime, bet, to kvalitātē.
Un jābūt tur ne tik daudz profesionaļiem, kā cilvēkiem, kuri iemantojuši sab. uzticību, profesionāļus var pieņemt par konsultantiem un ekspertiem, ja vajadzēs.
Sabiedrībā visvairāk izslāpusi pēc cilvēkiem, kuriem var uzticēties, pārējais ir sekundārs.
0
mary75 > itommy_ 06.06.2011. 20.09
Kiršteins:
“Arī praidā gājējiem tā mirdz, tāpat kā izsvilpējiem”.
—————————————————–
Un ar praidu kāds te sakars?
Nespēj par TO nedomāt?
Abi ar Lembergu?
Viņš arī sācis ko nesakarīgu vāvuļot par Sorosa un Zatlera seksuālo orientāciju, līdzīgs “domas gigants”.
0
anrijs > itommy_ 06.06.2011. 20.31
kur tad rupjība, tik nedaudz krāsaināks raksturojums, kam gan būtu piemērotāki daudz spilgtāki epiteti …
Tiem kas nepiedalās, NAV tiesību kādu kritizēt … ja neapmierina nekas, ej pats politikā un ja cilvēki ieklausīsies tevī – centies mainīt to!
Ja nevēli, kādam ir lielāka teikšana, par to, kas varbūt tev absolūti nav pieņemams!
1. vēlēt vajag
2. vēlēt vajag tos kas aizstāv SAVUS uzskatus
3. vēlēt vajag tos, kuru uzskati sakrīt ar taviem
4. vēlēt vajag tos, kam ir pieredze KĀ aizstāvēt savus uzskatus
5. vēlēt vajag spēcīgas personības, kas pirms lēmuma pieņemšanas skatās savā sirdī, nevis ko teiks kāds cits
6. vēlēt vajag pat ja piekrīti tikai dažiem galvenajiem mērķiem/uzskatiem, pat tad ja ne visam piekrīti (nekad 100% nebūs). Vēli par tiem ar ko sakritību mērķos/uzskatos ir vairāk.
kā arī:
Netici uz vārda tam ko saka pēdējā mēnesī pirms vēlēšanām (to nevajadzētu darīt arī citos laikos), iespēju robežās pārbaudi informāciju no citiem avotiem. Ieskaties savā sirdī – vai tu uzticies tam par ko atdod savu balsi!
tāda sanāca īsa pamācība vēlēšanām …
0
anrijs > itommy_ 06.06.2011. 20.34
->hardisk
Latvijas politikas specifika: dzeguze & olas svešā ligzdā …
domāju tā ir tālredzīga darbība, izveidot SCP un inscenēt tās popularitāti ….
Kas ir dzeguze, olas un kura ir ligzda, domāju, nav priekšā jāsaka …
0
mary75 > itommy_ 06.06.2011. 20.34
Es piekrītu, muļķīgākais, ko var darīt – nebalsot, un vēlāk kritizēt.
Kaut mazāko ļaunumu vienmēr var atrast.
0
reksa > itommy_ 06.06.2011. 21.22
Ja var izveidot jaunu spēcīgu partiju, tad protams tas būtu labākais risinājums.
Ir vajadzīga konkurence. Konkurence labu partiju vidū.
Muļķīgi, kad jāizvēlas tikai starp blēdīgiem oligarchiem un godīgiem nemākuļiem.
Ir vajadzīgas vairākas godīgas partijas. Tad tās izspiestu no Saeimas visus blēžus un turpmāk konkurētu savā starpā.
P.S. Bet vai tas ir iespējams tik īsā laikā – tas ir cits jautājums. Ja nav iespējams, tad partijas dibināšanu varētu atlikt uz vēlāku laiku, bet pašlaik sapulcināt vairāk godīgu cilvēku Vienotībā.
Vienotībai gan būtu jāatbrīvojas no stokenbergiem un pabrikiem. SCP ir tikpat pretīga kā SC.
0
mary75 > itommy_ 06.06.2011. 21.54
Skaidrs, tie konservatīvu vērtību atbalstītāji būtu tie PLL un ZZS, un attieksme pret praidu ir tas kritērijs.
Īsāk sakot – nav svarīgi, ir vai nav blēži, svarīgi, ka neatbalsta praidu.
Homofobija kā konservatīvo vērtību indikators, ļoti origināli.
0
Ilva > itommy_ 06.06.2011. 22.22
Diemžēl neuzskatu, ka būtu kādu rupjību paudis. Ja aizskāru Jūsu pilsoņa jūtas, tad jāpiezīmē, ka Jūs nepildot savu pilsoņa pienākumu tās esat noniecinājis.
Tāpat kā tos simtiem tūkstošu Jūsu līdzpilsoņu, kuri spēj aiziet un kaut sabojātu biļetenu iemest urnā, lai paustu savu viedokli un palielinātu visu politisko spēku kopējo balsu apjomu, kas jāsaņem, lai tiktu pie viena no 100 saieminiekiem.
Savu viedokli mainīšu, kad aiziesiet gan uz referendumu, gan vēlēšanām nevis lielīsieties virtuvē: “es šitos mēslus nevēlēju”. matemātiskā kompozīcija liecina, ka tieši tādas negājēju balsis ir jārēķina kā 2 par esošo situāciju.
p.s. par ko balsot ir katra prāts un tiesības.
0
andris902 > itommy_ 06.06.2011. 22.54
…krabis…varonīgie mājās sēdētāji vai protestētāji ar tukšām aploksnēm iznieko kopējās vēlētāju balsis…pasekojot 10.Saeimas vēlēšanu rezultātiem iegūstam diezgan biedējošu ainu:
….tukšās aploksnes un nederīgās vēlēšanu zīmes – 20697;
…par sīkpartijām nodotās balsis:
– „Ražots Latvijā” – 9380
– „Tautas kontrole” – 4002
– „Par prezidentālu republiku” – 7102
– „ATBILDĪBA – sociāldemokrātiska politisko partiju apvienība” – 6139
– Partija „Daugava – Latvijai” – 1661
– „Pēdējā partija” – 8458
– Kristīgi demokrātiskā savienība – 3488
– „PCTVL – Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” – 13847
….faktiski izniekotas 74774 balsis!!!…
…uz ārkārtas vēlēšanām sastiķēt jaunu partiju – nav prāta darbs!…kamēr latvieši cīnīsies savā starpā par īstenākā latvieša godu, krievi bez problēmām balsos par “savējiem”…
….nav īstais brīdis spēlītes spēlēt….
0
Ilva > itommy_ 06.06.2011. 23.05
zanE, piekrītu.
Tomēr nevar likt vienā maisā nevēlētājus un tukšās balsis. Tukšās balsis vismaz kādu labumu nes – paceļ slieksni. Kamēr mājguļu to samazina.
nav lielāka ļaunuma, kā nedarīt neko. ļaunums rodas no tā, ka gana daudz labu cilvēku ļauj ļaunumam notikt.
0
andris902 > itommy_ 07.06.2011. 00.02
…krabis…par to, ka paceļ slieksni – protams!…bet uz sīkpartijām izniekotās balsis varētu kļūt par izšķirošajām vietu sadalījumā Saeimā, kuras tik ļoti pietrūkst,lai pieņemtu valstiski svarīgus lēmumus…
…bet nebalsotājiem – vispār nav tiesību pat pretenzijas izteikt…:))
0
Andris > itommy_ 07.06.2011. 01.59
Zane: Jā, bet Zatlera partiju diezvai var jau iepriekš pieskaitīt pie “sīkpartijām, kuras iznieko balsis”. Drīzāk otrādi, Zatlera partija varētu padarīt visām tām sīkpartijām galu. Par tām nobalsos jau nevis pa 2.000-3.000 cilvēku, bet pa 200-300, un nākamreiz tām vispār būs kauns piedalīties vēlēšanās.
ZZatlera partijai varētu iznākt konsolidējošs efekts.
0
oskaar > itommy_ 07.06.2011. 02.09
Droši vien sīkpartijas nekad nespēs kļūt par lielākām, ja neviens nekad par viņām nebalsos.
Man šķiet- arī Visu Latvijai savulaik bija tikai tāda sīkpartija. Tagad laikam viņu par tādu saukt vairs īsti nevar.
Manuprāt- nevajag ņirgāties par tiem, kuri savas balsis atdod par kaut vai mazskaitlīgām un vēlēšanās lielus procentus diezivaisagaidāmām partijām. Arī šie ļaudis tomēr kaut ko domā. Un nevajag viņiem borēt, ka pirms balsošanas viņiem vajadzētu rūpīgi apsvērt- vai tā viņu sīkpartija pārkāps minimuma robežu, vai nē. Tā tomēr ir viņu brīva izvēle. Un arī to ” sīkpartiju” iespēja kaut kā pastāvēt. Var taču būt, ka tieši no kaut kādas tādas sīkpartijas kādreiz izaugs kaut kas jēdzīgs.
P.s. piebildīšu, ka nevienās vēlēšanās neesmu balsojis par t.s. “sīkpartijām”, jo to priekšvēlēšanās paustās idejas un piedāvātie saimniekošanas realizācijas mehānismi man vienmēr šķituši kaut kādi … teiksim- jocīgāki, nekā tos piedāvā t.s. “nopietnās partijas”. Lai gan priekšvēlēšanu TV diskusijās arī “nopietno” partiju pārstāvju izteikumi ne reizi vien ir biedējuši ar savu nenopietnību- proti, ļoti tuvo līdzību argumentācijā ar ” sīkpartiju” viedokli.
0
mary75 > itommy_ 07.06.2011. 06.02
Par sīkpartijām atdotās balsis nav nekāds slikts, sliktāk, kad viena partija vispār, par ko balsot, un pat viena īsti nav.
0
andris902 > itommy_ 07.06.2011. 07.24
…piedodiet, puiši, ja aizskāru par sīkpartijām…nebūt nedomāju par to ņirgāties….tikai viens jautājums – kas šīm partijām tik atšķirīgs viņu programmās, mērķos, idejās, virzienos…kopējais, vienojošais visas valsts nākotnes vārdā?…vai tomēr katra indivīda vēlme pēc varas – un ja nu paveicas?
…agrunte…nedomāju, ka Zatlera partija būtu mazsskaitīga – tas vienkārši nav iespējams! šobrīd viņš ir uz slavas viļņa un katrs gribēs pieslieties un blakus pastāvēt…uz 12.Saeimas vēlēšanām tas būtu nopietns spēks, jo viendienīšus varētu atsijāt…šobrīd laika par maz, lai izveidotu nopietnu spēku…negribētos, ka jaunā partija būtu kā izšauta raķete – uzliesmo un tikpat ātri nodziest…jādomā, kurš rezultāts nesīs lielāku atdevi…
0
mary75 > itommy_ 07.06.2011. 07.52
Zatlera partija, ja Pr kampaņu noorganizētu pareizi un profesionāli ( nevis, kā V ), varētu dabūt daudz balsis, domājams, ne mazāk, kā ZZS, un, domājams, paņemt vismaz kādu adekvātāk domājošu balsi no ZZS, jo pēc visām Lemberga histēriskām un pretīgām izdarībām par to var balsot tikai galīgākais lumpeņelektorāts, kam tiešām var iestāstīt, ka Zatlers un Soross ir netradicionāli orientēti un satiekas Sorosa dzīvoklī.
Varētu likt uzsvaru arī uz daļas krievvalodīgo balsu piesaistīšanu, katrā ziņā, vajadzētu likt uzsvaru uz kādām kopējām vērtībām, kas ir gan krievu, gan latviešu auditorijai, gqalīgi ne visi krievi gatavi balsot par SC, un arī daudziem krieviem, tāpat, kā latviešiem, tā dalīšana pēc etniska principa jau piegriezusies.
Pie kam mums jau ir VL un PS, lai tās cīnās par to nacionāli noskaņoto elektorātu.
0
Diâna Antipova > itommy_ 07.06.2011. 10.07
lai partiju uztaisītu, vajag spēcīgu komandu jau tagad. Vai ir?
0
marčiks > itommy_ 07.06.2011. 10.12
…sabiedrībā vēl ir daudz cilvēku, kuriem svarīgāk noteikt robežšķirtni starp liberālu un konservatīvu vērtību atbalstītājiem…
Kirštein, tavējie par Valsts prezidentu jau nupat ievēlēja vienu tādu “konservatīvo vērtību atbalstītāju”, kas šķīries, dzīvo nereģistrējies kopā ar jaunu mīļāko un dzīves laikā pa krūmiem sataisījis tik daudz bērnu, ka nu vairs neviens īsti nezina, cik viņam to ir.
0
marčiks > itommy_ 07.06.2011. 11.30
Man jau liekas, ka neesmu Kārlis, bet tev droši vien labāk zināms.
Valsts prezidentu ievēlēja ZZS (kurā, cik man zināms, joprojām esi) kopā ar tikpat konservatīvajiem domubiedriem no SC un PLL. Lai kādas teorijas tiktu izgudrotas, Vienotībai un VL nebija nekāda iemesla balsot pret Zatleru, jo tagad tās viņa personā, visticamāk, iegūs spēcīgu tiešo konkurentu Saeimas vēlēšanās, kas atņems balsis vispirms jau V un VL.
Piekrītu, ka Latvijā ir arī cilvēki, kas tradicionālās ģimenes vērtības tur augstā cieņā, taču lielākoties šī cīņa par ģimenes vērtībām ir vienkārši liekulīga izrādīšanās. Kā reiz rakstīja Hašeks – ir ļaudis, kas gribētu visu Prāgu padarīt par smalku, cimdos un frakās tērptas sabiedrības salonu, kura aizsegā paši nodarbotos ar vispretīgākajām izvirtībām. Un uzmesties par ģimenes vērtību aizstāvjiem (“viendzimuma laulības” ne vienam vien bija arguments pret Zatleru, arī pats Bērziņš uzsvēra, ka 110.pantā viss esot rakstīts), vienlaikus ievēlot par valsts pirmo amatpersonu vecu izvirtuli, ir MILZĪGA LIEKULĪBA.
0
varbūt ka tā > varbūt ka tā 07.06.2011. 08.43
Pašlaik likums Par interešu konflikta novēršanu amatpersonām paredz ierobežojumus divus gadus pēc amata pilnvaru beigām ieņemt amatus un gūt mantisku labumu no komercsabiedrībām, par kurām amatpersona iepriekš pieņēmusi lēmumus, bet nekādi ierobežojumi nav attiecībā uz dalību partijās vai kandidēšanu paša tikko atlaistā Saeimā. Lībane – Šķēle to uzskata par likumu robu, prezidenta tiesību un pienākumu disbalansu.
Pašlaik kvorums – vismaz divas trešdaļas no dalībnieku skaita pēdējās Saeimas vēlēšanās – noteikts gadījumā, ja Saeimas atlaišanu rosinājusi tauta, bet tas nav noteikts referendumā, ko rosinājis prezidents.
Ir grūti neievērot, ka Zatlers Saeimu atlaida jau pēc tam, kad bija atklājies, ka viņš nav vienīgais kandidāts, pēc tam, kad bija beigusies iespēja papildināt kandidātu loku pirmajai kārtai. Turklāt viņš neatsauca savu kandidatūru un ļāva, lai par viņu balso paša nonievātā Saeima. Lai nebūtu šaubu ēnas, ka prezidents atlaiž Saeimu nolūkā tūlīt turpināt savu darbību citā politiskajā līmenī un uz šāda lēmuma rēķina gūt panākumus, būtu nepieciešami šādi ierobežojumi,
0
andris902 > andris902 07.06.2011. 08.59
…bimbo1…Tu nepārsteidzi!…jefiņi no gudro galvu 100-nieka centīsies visiem spēkiem mazināt nozīmi tam, kāpēc tika izdots Rīkojums Nr. 2….meklēs ieganstus, kā pārnest atbildību uz citiem…nepūlieties!…skaisto pasaku laikam varētu būt pienācis gals…
0