Velosipēdistiem šis pavasaris varētu būt drošāks

20

Komentāri (20)

juris 27.03.2011. 22.20

Ok, ir tie velo celiņi, bet liela (klasiska) problēma ir gājēji, kas pa tiem pārvietojas (motīvi joprojām nav skaidri). Tajā pašā Berģi-Centrs veloceliņā – blakus ir pietiekami plata ietve gājējiem, bet tik un tā daži kājāmgājēji izdomā, ka viņiem nez kāpēc pa veloceliņu jāstaigā. Redzēs, kā būs šosezon.

Turklāt, ar to vēl nepietiek, rudenī ir izmainīti ceļu satiksmes noteikumi, kur kājāmgājēji var pārvietoties pa veloceliņiem, “netraucējot velosipēdu braukšanai”. (http://www.likumi.lv/doc.php?id=220825 , 293.13. 413.zīme )

+1
0
Atbildēt

3

    tereze_ziberte > juris 28.03.2011. 10.03

    Bez šāda noteikuma sāktos vēl lielāks tracis. Tad velosipēdists varētu “maukt” virsū katrai omītei, kas tur nejauši gadījusies un pēc tam lepoties, ka viņam ir bijusi priekšroka. Pakļaut kājāmgājējus likumam, kas pavisam aizliedz viņiem atrasties uz veloceliņa ir muļķīgi.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    juris > juris 28.03.2011. 11.00

    Šāds noteikums velo celiņus padara bezjēdzīgus. Velosipēdisti parasti pārvietojas ar 20km/h. Ja pa veloceliņu blandās gājēji (ar neparedzamo trajektoriju), tad braukt ar šādu ātrumu nav droši, jo kuru katru brīdi priekšā var izlekt kāds kājāmgājējs.
    Bet es nebrīnītos, ja šāds noteikums ir pieņemts, lai nebūtu jācīnās ar gājējiem, kuri nezina, kur atrodas.

    Normāli būtu, ja par veloceliņu varētu iet ar kājām tad un tikai tad, ja blakus nav ietves (uz Langstiņiem laikam tika uzbūvēts velo celiņš bez ietves). Turklāt, ja iet pa to veloceliņu, tad turas pie labās malas un iet rindā viens aiz otra. Pa ceļu neviens kājāmgājējs arī neiet plivinoties šurpu turpu, pa vidu, bet gan malā, un kad šķērso ceļu, tad paskatās, vai nebrauc kāda automašīna. Uz veloceliņa šie paši kājāmgājēji nekad nepaskatās pār plecu, kas aiz viņiem notiek.

    Izglītot vajag, nevis aizliegt vai atļaut.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    k_deksnis > juris 28.03.2011. 20.42

    Ir jau OK – kā teica viens sens multfilmu varonis – davaite zhitj druzhno. Man nav pretenziju, ka kājāmgājēji (ievērojot to, ka velosipēdistam priekšroka) pārvietojas pa veloceliņu – tik ilgi, kamēr gājēji ar sapratni izturas pret to, ka es ar velo (iespējami netraucējot gājējus) pārvietojos pa ietvēm. Man savā ikdienas maršrutā pa Valdemāreni pārvietošanās pa gājēju ietvi (tagad gan tur arī velo josla iezīmēta) šķiet drošakais veids. Runājot par jaunajiem ieguldījumiem veloceliņos un tamlīdzīgos pasākumos – cerams, ka tie nebūs tik bezjēdzīgi, kā veloceliņa izveide uz Skolas ielas. Vienreiz izmēģināju – vairāk kaut kā negribas – tas tiešām ir bīstams pasākums, jo 1) visu laiku jāuzmanās lai neieskrietu auto durvīs, ko atvēris kāds, kas tiko noparkojies ar savu auto tieši blakus velo celiņam ierādītajās stāvvietās; 2) jāizvairās no ļautiņiem, kas kāpj laukā vai iekšā savos auto un pārvietojas pāri veloceliņam, lai nonāktu uz gājēju ietves :(((

    0
    0
    Atbildēt

    0

mxblack 27.03.2011. 16.45

Būtībā CSN braukšanu pa ietvēm atbalsta tikai formāli un pašam braucējam tas ir ļoti bīstams pasākums. Pietiek vienam pēkšņi ar auto velosipēdista priekšā izlīst no vārtu rūmes un velosipēdists kauliņus nesavāks, pie kam pats arī būs vainīgais. Arī attīstīt labu ātrumu uz ietvēm nav iespējams, pārak daudz visādu šķēršļu. Tāpēc es no šī pasākuma ļoti izvairos un tur braucu tikai galējas nepieciešamības gadījumos. Arī vieglo mašīnu braukšanas kultūra ir uzlabojusies. Lielākais apdraudējums velosipēdistiem ir no sabiedriskā transporta un takšiem, jo viņi bieži speciāli cenšas tos apdraudēt, lai izspiestu no Rīgas satiksmes vispār. Diemžēl katram slimajam policistu blakus nenoliksi un to viņi nelieši arī izmanto. Esmu pat dzirdējis ka kādā no trolejbusu parkiem esot bijis vadītājs, kurš sistemātiski esot nolikvidējis pa velosipēdistam, izmantojot caurumus CSN, vai velosipēdistu neuzmanību. Šo autobusu un mikroautobusu vadītāju attieksmi es dabūju just diezgan bieži, kad viņi nelietīgi cenšas apdraudēt manu veselību.

0
0
Atbildēt

0

dro 27.03.2011. 16.12

Piekrītu Betijai.

0
0
Atbildēt

0

mxblack 27.03.2011. 13.25

Satiksmes autobusi un trolejbusi bieži speciāli brauc gar ietves pašām apmalēm, ja tur atrodas velosipēdists. Tā viņi cenšas izspiest velosipēdistus no Rīgas satiksmes, tāpat kā mikroautobusu vadītāji. Centrā ar divriteni nav droši ne uz ietves, ne uz brauktuves, jo spēkratu vadītāji ir apveltīti ar visatļautības sindromu un iespēju, bet par jebkādu kultūru vispār nevar runāt. Ko var gribēt no Krieviem, kuri atdzīst tikai mežoņu braukšanas stilu un viņu sekotājiem, arī pašu tautiešiem, kuri citu neko kā šo okupantu ievazāto visatļautību nav redzējuši.

+1
-1
Atbildēt

1

    ievuliitis > mxblack 27.03.2011. 15.17

    Viss nav tik melns, kā tu to bildi mālē. Ir daudzas lietas, saistītas ar braukšanas kultūru, kas ir krietni progresējušas. Kaut vai – automobiļa no sāniem palaišana nepārtrauktajā plūsmā. 90.gadu sākumā varēja pa pusstundai stāvēt pie Valsts Bankas, gaidot, ka kāds tevi ielaidīs Valdemāra ielā. Tagad reti kurš aizbrauc, ignorējot gaidītājus. Kas attiecas uz riteņbraucējiem, ne visi tie ir balti un pūkaini – ir eksemplāri, kas pa gājēju ietvi pārvietojās lielā ātrumā, gan uzbraucot, gan izbiedējot cilvēkus.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

ilze_kugrena 27.03.2011. 13.02

Nepieiek ar to, ka šos veloceliņus izbūvē. (Vai neizbūvē, bet vienkārši piešķir kādam posmam vai brauktuves daļai šādu statusu) Ir nepieciešams tos regulāri kopt. Piektdien nācās vismaz 15 minūtes stumties cauri netīrītajam Mežaparka veloceliņam, lai tiktu uz Vecmīlgrāvi. Atpakaļ, protams, braucu pa brauktuvi. Galu galā pie sky&more busiņš mani izspieda uz ietves un kārtīgi izsmērējos. Pats biju ļoti ātrā kustībā, bet ja busiņš nebrauktu pie pašas ietves – man vismaz būtu varianti. Nekas, kolīdz varēšu, atkal sākšu mīties.

+1
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam