Gājienu aizliedz, gājiens notiek

68

Komentāri (68)

Pauls Puķītis 10.03.2011. 20.07

Nobeigumā par PS un JL pretstatiem, jau no koalīcijas kopā likšanas laikiem ir skaidra JL (ne)stāja valstiskos jautājumos un nav jau nu nekāds brīnums, ņemot vērā, ka labākā šī spēka daļa ir aizgājusi uz PS…un bez Repšes šai partijā praktiski vairs nav atbalstāmu cilvēku, priecē vismaz Mūrnieces konsekventā stāja šajā jautājumā. PS malači, ietur savu līniju !
=======
Nesaprotu, kā var tā muldēt!?

Bez JL nebūtu nekā, tas pirmais.
Otrais-
Profesores pēc ST lēmuma ļoti cildināja Kūtri par “Zālamana lēmumu”…bet faktiski piekrita bez tālākās cīņas iztirgot Latvijas zemi bez referenduma, rupji pārkāpjot Satversmi.
Sekli, kungi, ļoti sekli!

+3
0
Atbildēt

0

Gundars Āboliņš 10.03.2011. 16.42

Kā jau minēja, tad 16. marts tiek atzīmēts kopš 1952. gada, ko ieviesa Daugavas Vanagu organizācija kā viena no lielākām latviešu trimdas un latviešu sabiedrības dzīves, kultūras un izglītības uzturētājām un atbalstītājām! Aizliedzot organizācijai un cilvēkiem, kuriem ir svarīgi atzīmēt šo dienu (ne tikai leģionāriem), principā tiek izrādīta elementāra necieņa pret pašu organizāciju, trimdas latviešu sabiedrību un cilvēkiem, kuriem var pateikties par milzīgu ieguldījumu latviešu sabiedrības saliedēšanā, izglītības attīstībā (Minsteres latviešu ģimnāzija), ziedotājiem (tie paši ”ļaunie” latviešu leģionāri), kas atbalsta daudzbērnu ģimenes, mazturīgās latviešu ģimenes, stipendijas caur dažādiem fondiem (Vītolu fonds) – domājams pietiekami uzskaitīju lietas, kuras tiek vienkārši noniecinātas no cilvēkiem, organizācijām un politiskiem spēkiem, kuri paši nepiedalās un liedz to darīt citiem, kuriem šī diena ir nozīmīga, kaut vai manis iepriekš uzskaitīto darbu dēļ, ko veica latviešu leģionāri un latviešu globālā organizācija „Daugavas vanagi”! Iepazīstieties ar sējumu – Laiks, telpa, ļaudis – un tas būs labs pamats, lai 16. martā sev atvēlētu brīvu dienu!
Visi aicināti piedalīties dievkalpojumā, gājienā līdz Brīvības piemineklim, tad Lestenē un, protams, vēlāk neformālā gaisotnē – Rumbās!

+2
0
Atbildēt

0

Ieva 10.03.2011. 10.45

mana doma ir – ja arī tiesa aizliegs 16.marta pasākumus tad gan iešu….
Īstenība aizliegumi ir nevēlēšanās izprast vēsturi, nespēja izskaidrot leģionāru statusu un vietu vairāk akcentējot neatkarības centienus, kuru augstākā izpausme bija Kurlandieši, ko vācieši sodīja ar nāvi. Vieglāk ir vienkāršoti piekārt birkas un bļaut. Pie kam pašā Krievijā nacionālisms un fašisms ir daudz izteiktāks, skūtgalvju, nacionālboļseviku un citu nacionālistu slepkavību skaits ir mērāms desmitos cilvēku, kamēr Latvijā pat nav dzirdēts par īstiem konfliktiem, un, pat, ja ir dzirdēts, tad izrādās, ka “kaitnieki” nerunā latviski. Kaut vai pēdējais piemērs – žīdu kapu apgānīšana. Tie nebija latvieši, bet tie, kas iespaidojas no Krievijas vēsmām. Krievijā ar fašismu asociē tikai tos, kam ir sakars ar nacismu, bet pašmāju fašismu dēvē par savējo aizsardzību “naši” un lielais vairums to atbalsta.

Savukārt Ušakova izteiktā nostāšanās okupantu pusē, savējo cilvēku ielikšanas domes amatos, ir ļoti satraucoša, un tas prasās pēc pretdarbības. Pie kam tas notiek slēpti, zem sociāldemokrātiskiem lozungiem iefiltrējot Krievijas piekto kolonu.

+4
0
Atbildēt

0

peteris z 10.03.2011. 01.17

Ir tik stulbi diskutēt par tēmām, kuras sen nav diskutējamas. Latvijas Republikas parlaments ir nosodījis PSRS varmācīgu Latvijas Republikas okupāciju, tātad, jebkurš, kurš cīnijās pret okupantiem (PSRS) ir svēts karavīrs, kurš ir jāpiemin. Mūsu 80 000 latviešu kareivji no 15 divīzijas, kas krita cīnoties ar Staļina komunistu režimu ir pelnījuši vismaz klusuma brīdi pie valsts brīvības simbola. Lai Dievs dod mieru viņu dvēselēm.

+5
0
Atbildēt

0

kdaljajev 09.03.2011. 18.28

Gājienu varētu mierīgi rīkot Brāļu kapos.Pie Brīvības pieminekļa tas vairāk atgādina šovu kas tiek rīkots lai piesaistītu masu mēdiju uzmanību.

+2
-8
Atbildēt

5

    austrisv > kdaljajev 09.03.2011. 18.44

    Es gan tā nedomāju, jo šie paši vīri vai viņu vecāki ziedoja Brīvības pieminekļa uzcelšanai!
    Brīvības piemineklis ir svētums katram Latvijas patriotam, un kāpēc gan viņam liegts iet nolikt ziedus pie Brīvības simbola Latvijā, jo šie paši vīri taču cīnījās par Latvijas brīvību!
    Brāļu kapi ir mirušo piemiņas vieta un tiem cita nozīme nekā Brīvības piemineklim!
    Re, kā 9. maija līdzjutēji pulcējas nevis kapos, bet gan pie sava Uzvaras pieminekļa, kas taču celts tieši tāpēc!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Laila > kdaljajev 09.03.2011. 18.47

    Varēt jau var, bet tad ir jautājums par to, kāpēc 9. maija “tusiņu” nevar rīkot OPK brāļu kapos? Tur tak arī var pasēdēt pie kapu kopiņas, ieraut graķīti un tā mierīgi parunāt par dzīvi? Ja pareizi atminos, latviešu leģiona kopējā parāde notika pie Brīvības pieminekļa, un tas būtu tikai lo”giski, ja latviešu leģionāru vienotības piemiņas dienu atcerētos pie Brīvības pieminekļa, kur māte Latvija tur Brīvības zvaigznes virs savu dēlu, karavīru galvām.

    P.S.: Neesmu drošs, taču sākotnējā Brīvības pieminekļa nozīme bija Brīvības cīņās kritušo karavīru piemiņas vieta, tikai vēlāk to sāka asociēt ar Latvijas valstiskumu, tāpēc jau arī ir tāds nosaukums – piemineklis. :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    vērtīgs relikts > kdaljajev 09.03.2011. 22.02

    Šo uzsvaru laikam vajag arī likt, piesakot atļaujas rīkot pasākumus:

    Brīvības cīņās kritušo karavīru piemiņas vieta !!

    Ir kapu pieminekļi mirušajiem un kādam laikam gribētos, ka Brīvības piemineklis arī būtu piemineklis brīvībai (mirušai !?).

    Ir taču labi, ja ir vietas, kur cilvēki var satikties un pieminēt tos, kas nav apglabāti kapos un priecāties par to, ka paši ir dzīvi un ka ir Brīvība pulcēties un neviens to nevar aizliegt.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    kdaljajev > kdaljajev 10.03.2011. 14.55

    Ja būtu 1939 gadā cīnījušies pret Sarkano armiju,tad tā lieta būtu saprotama.Ja Hitlers būtu uzvarējis,nez vai tāda Latvija vispār pastāvētu.ASV un angļi nebija muļķi uzsākot karu pret Vāciju.No diviem ļaunumiem izvēlējās mazāko.Pēc kara Čērčils gan teica,ka ne to cūku esot nokāvuši.Ja Hitlera režīms pat Vācijā ir noliegts,kāpēc mums vajadzētu katru gadu atgādināt par tiem drūmajiem laikiem,kad miljoniem cilvēku aizgāja bojā.
    ,

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    austrisv > kdaljajev 10.03.2011. 15.03

    Dzintruk!
    Tieši tāpēc jau arī ir jāpulcējas gan šo cīņu dalībniekiem, gan citiem cilvēkiem, lai mūžam mūsu tauta neaizmirstu kāds ļaunums nāk no totalitāriem režīmiem! Tieši tāpēc, ka nedrīkst ticēt vilkam, kas pārģērbies aitas ādā toreiz piekrāpa Ulmani solīdams, ka vara mainīsies mierīgā ceļā , un ka tauta necietīs! Bet cieta, jo cik simtus tūkstošus nevainīgu bērnu un sirmgalvju un vīriešu un sieviešu tika nomocīti Sibīrijā!
    To vienkārši nedrīkst aizmirst, kas mums atrodas kaimiņos!!!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Lidija Apsīte 09.03.2011. 18.22

Par ko kautiņš?
vispirms neliels atgādinājums (citāts no prof.A.Zundas raksta 2004.g: “Latvijā pirmo reizi 16. martu kā Leģiona karavīru piemiņas dienu atzīmēja 1990.gadā. Arī tad neviens šo pasākumu nesaistīja ar nacisma glorifikāciju. Nopietna starptautiska uzmanība 16. marta pasākumiem Latvijā pirmoreiz tika pievērsta 1998. gadā, kad Krievijas prese un arī atsevišķi Rietumu valstu izdevumi rakstīja, ka Latvijā atdzimst nacisms, ka notiek SS spēku slavināšana.”
un tad, lai “sakārtotu attiecības ar Kreiviju”:
Latviešu leģiona piemiņas diena (kopš 1952. gada Daugavas vanagu dibināta, 1998.—1999. g. oficiāla piemiņas diena Latvijā[1], atcelta [2] 2000. gadā).
Personīgs vērojums- jo augstāka naftas cena (lasi-lielāks KF budžets) jo “niknāki antifašisti” :-.
Tad par ko kautiņš?
Krievijai izdevīgi turēt “tuvajās ārzemēs” valsti ar “atdzimstošu fašismu” gan iekšējai gan ārējai lietošanai.
Mūsu valdošajiem bāleliņiem viņu (un viņu partneru) ekonomiskās intereses un “biznesa vides sakārtošana”ir pirmajā vietā, aizmirstot, ka sit tos, kas liecas. Krievi to labi zin – bej svojih, čtobi čužije bojaļisj. Vismaz no igauņu pieredzes nav redzams, ka viņu ekonomika kopumā un tranzīts konkrēti būtu smagi cietuši no “nepaklausības”.
kaut kā gari iznāca… Bet tomēr vēl no prof.Zundas “Neviens leģiona karavīrs nebija nacistu partijas biedrs, ne arī SS organizācijas loceklis. Tas bija vienīgi vācu okupācijas režīma lēmums – ieskaitīt mobilizētos latviešus ieroču SS karaspēkā.”

+9
0
Atbildēt

0

austrisv 09.03.2011. 15.52

Ušakov, kā tad ar pulcēšanās brīvību, kuru nodrošina demokrātiska valsts, pie kam, ja jau nevar pulcēties 16.martā, tad tas pats jāaizliedz arī 9. maijā, jo nedrīkst viena (pat nepilsoņu )pilsoņu grupa būt pārāka par Latvijas pilsoņu tiesībām uz pulcēšanās brīvību!

+6
-1
Atbildēt

1

    mēbeļu izgatavošana > austrisv 09.03.2011. 16.17

    Tādā veidā “līdzsvarojot” ir panākama tikai vispārēja beztiesība. Miermīlīgas puclēšanās kā arī citas brīvības pastāv tikai, ja tās ir nedalāmas un ir pilnīgi VISIEM. Mēģināt tās dalīt ir tuvredzīgi un aplami.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

mary75 09.03.2011. 14.54

Vienreiz jāsaprot, ka upuri šai karā bija gan leģionāri, gan SA karojošie, jābeidz šī te dalīšana labajos un sliktajos, jāatceras visi un jāpiemin visi, un miers.

+3
-2
Atbildēt

0

dro 09.03.2011. 12.53

Kristaps Freimanis “Kaut kā “pavisam dabiski” piemirsies, ka latvieši karoja frontes abās pusēs.”
===
galvenais teksts, kura gremošanai zobi par vāju gan krievu, gan latviešu labējiem..
_________________________________-
Nekas nav aizmirsies. Vai toties Tev nav piemirsies, ka pretējās pusēs karojošie latvieši atrada izlīgumu jau tālajā 1989. gadā, un neviens no latviešu korpusa cīnītājiem nav nācis protestēt kopā ar “antifašistiem”

+11
0
Atbildēt

11

    ilmisimo > dro 09.03.2011. 13.02

    bija jau latviešu strēlnieku biedrība. Izdeva “Latviešu strēlnieku”. Ak vai, tie vīri jau laikam visi tajā saulē.
    Un Kristaps Freimanis var paust neizpratni.

    Nezināšana ir spēks.Pārliecināmies jau kuruo reizi.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > dro 09.03.2011. 13.41

    1. vispār jau tas, uz ko Tu atbildēji bija citāts no raksta
    2. latviešu karavīru savstarpējā samierināšanās, protams, bija forša lieta, bet būtībā tai bija diezgan īss mūžs – šo būtiski jaunākie sekotāji šādu pozīciju īsti nav pieņēmuši
    3. tā labi paskatoties, latvieši karoja kādās 5 pusēs, bet nez kāpēc tiek izcelta tieši šī, kas nebūt nav kaut kādā ziņā īpaši godājama iepretīm visām pārējām

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > dro 09.03.2011. 13.56

    Ar matemātiku laikam skolā slikti bija ?! Leģionā bija iesaukti/brīvprātīgi apmēram 150 tūkstoši latviešu, sarkanajā armijā iesaukti nepilni 100 tūkstoši, var jau būt ka vēl bija kādi citi, bet atcerās parasti daudzskaitlīgāko, praktiski katrā otrā ģimenē kāds radinieks bija leģionārs, tāpēc arī atcerās, jo labi zina pret ko viņi karoja ! Ar vēstures analfabētismu nevajadzētu lepoties, uzdodot muļķīgus retoriskus jautājumus !

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    mēbeļu izgatavošana > dro 09.03.2011. 13.59

    Ir godājami, ir pat izceļama. Kaut vai tikai tāpēc, ka šie karavīri visiem, kas nenoliedz acīmredzamo, uzskatāmi un neapgāžami pierādīja, ka boļševiku (un arī viņu mūsdienu mantinieku, pakaļskrējēju un simpatizētāju) atkārtotie murgi par latviešu “brīvprātīgu” pievienošanos “PSRS brālīgo tautu saimei” bija meli.

    Nekāda samierināšanās neatceļ un nevar atcelt acīmredzamas lietas.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > dro 09.03.2011. 14.06

    1. vairāk ir cienījamāk, protams, izklausās interesanti
    2. es aptuveni nojaušu pret ko un par ko šie karoja
    3. par “analfabētismu” laikam drīzāk liecina pasākuma apskatīšana tikai no 1 puses – šādā kontekstā vēsture drīzāk kļūst par reliģijas paveidu, protams, nodrošinot daudz viengabalaināku skatu uz pasauli un ieskatu par “labo” un “ļauno”

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    snjuu > dro 09.03.2011. 14.08

    2 Teikums
    Labākais, ko kārtīgs cilvēks var darīt, lai cīnītos pret vienu rīkļurāvēju bandu, ir pievienoties otrai…
    =
    Kura lieta ir “acīmredzama”?

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    mēbeļu izgatavošana > dro 09.03.2011. 14.32

    Tad latviešu rotas landesvērā un vēlāk Kalpaka bataljonu formēt nevajadzēja? Vajadzēja sēdēt sētās un “filozofēt”, ka visapkārt tik’ bandas, tik’ bandas vien?

    Tas pats princips, kas darbojas izcīnot Latvijas neatkarību – labāko izvēli ir jāizdara no tām, kuras ir iespējamas.

    Tieši tāpēc:

    Mēs sitīsim tos utainos, arvien, arvien,
    Pēc tam tos zilipelēkos, arvien, arvien :)

    Un vēlreiz, nav jau grūti: šo karavīru esamība accīmredzami, intuitīvi uztveramā veidā apgāž melus par latviešu “brīvprātīgu” pievienošanos “PSRS brālīgo tautu saimei”.

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > dro 09.03.2011. 14.42

    Lai latvju saule nenoriet, nekad, nekad,
    Lai latvju zobens nesarūs, nekad, nekad.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    vērtīgs relikts > dro 09.03.2011. 15.44

    Un bija jau leģionā iesauktie cilvēki, kas nonākot savu māju tuvumā, aizmuka (dezertēja). Un , ja viņus padomju armija ienākot atrada un nenošāva (kā parādīts jaunājā filmā”Dancis pa trim”), tad bija gadījumi, kad viņi tika paņemti padomju armijā, sevišķi, ja viņi bija pietiekami jauni, lai pierādītu, ka nekur nekaro, jo bijuši par jaunu.

    Bet pabeiguši karu, it kā padomju armijā,viņi taču neskrien 9.maijā pie Uzvaras pieminekļa. Jo “brīvprātīgi” viņi taču negribēja karot ne vienā, ne otrā pusē. Un, ja vēlas šajā dienā (16.martā) pieminēt savus kritušos draugus, vai pat nošautos pretiniekus , neviens viņiem to nedrīkst aizliegt.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > dro 09.03.2011. 16.07

    Nu jā, var piekrist, jo kā man mamma stāstīja, tad vācieši iesauca savā armijā jaunos vīriešus, bet krievi paņēma tos, kas bija jau vecāki vai arī jaunos puikas!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 09.03.2011. 17.30

    ..būtiski jaunākie sekotāji šādu pozīciju īsti nav pieņēmuši..
    —————————————————–
    II Pasaules kara veterāni, kas dzimuši pēc 1940. gada?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

lebronj2356 09.03.2011. 12.12

Ušakovs kā jau sovoks un šķiet visa RD koalīcija kopumā, reliģisko fanātiķi ieskaitot, ir pieradusi rīkoties kā vecajos, ”labajos” okupācijas laikos – latviešiem vienkārši aizliegt, tikai viņiem par nelaimi mūsdienās tas vienkārši neiet cauri, tāpēc pēc šādas cūcības būs gan gājēji un šķiet ka viņu skaits arvien pieaug, gan arī puķes kā arī pārliecība, ka Rīgas atslēgu atdot okupācijas aizstāvjiem nedrīkst tik viegli kā tas notika pēdējās pašvaldību vēlēšanās !

P.S. Par 9.maiju runājot – es personīgi varu saprast veterānu un radu vēlmi nosvinēt kara beigas, lai arī latviešiem šis karš beidzās ar jaunu okupāciju un genocīdu, bet tādu jau Pārdaugavā mūsdienās ir mazums, vairums ir vienkārši dzērāji, politiskie aģitatori un čekisti, kas grib spalvu piespodrināt. Savukārt tā dižošanās pa Rīgu ar savām lentēm ir vienkārši pretīga un gribās šajā dienā būt kaut kur tālu prom no tā visa !

+8
-1
Atbildēt

0

lolita_valta 09.03.2011. 12.10

Mans tēvs Jāzeps karoja pret krieviem latviešu leģionā. Tēva brālis Jānis pret vāciešiem latviešu divīzijā! Jānis krita Kurzemē 1945. gadā. Tēvs sēdēja Vorkutas nometnēs 13. gadus. Pie kuriem man tagadiņ vajadzētu iet? Pie Brīvības pieminekļa ar Latvijas karogu, vai tomēr labāk pie antifašistiem ar sarkanu karogu? Ko? Kurš būs tik mīļš un man to pateiks?

+4
-6
Atbildēt

6

    lebronj2356 > lolita_valta 09.03.2011. 12.16

    Izdomā pats, bet t.s. ”anitfašisti” ir visīstākie lielkrievu šovinisti to gan ņem vērā un nekāda sakara ar nevienā pusē karojušiem tiem nav, jo viņi pārstāv kolonistu privilēģijas un Kremļa intereses Latvijā, man liekas, ka nevienam psihiski veselam latvietim nav ar tādiem jebkāda darīšana.

    P.S. Lestenē piemin arī kara beigas parasti 8.maijā, Tev tur būtu īstā vieta kur pieminēt savus radus !

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    lolita_valta > lolita_valta 09.03.2011. 12.19

    Paldies! To jau arī daru! Tikai redz kur mana raksta jēga! Dzīve ir pārāk sarežģīta, lai visu mālētu baltu vai melnu!

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    P_Dancis > lolita_valta 09.03.2011. 12.40

    Ir liela atšķirība starp 16. martu un 9. maiju. Jo pirmā ir izteikti atceres diena, bet otra ir reāli svētki ar salūtu, masveida apreibināšanos un neslēptu nostalģiju pēc Staļina laika PSRS varenības. Šiem konkrētajiem svētkiem (atšķirībā no 8. maija, ko piemin pārējās sabiedroto valstis) ir maz sakara ar vienkāršo karavīru un civiliedzīvotāju upuriem. Tikpat mazs sakars kā Staļina režīmam ar humānismu.

    Vislabāk būtu, ja 16. martu varētu pārcelt uz neitrālāku datumu un nodefinēt kā kopēju 2. pasaules karā kritušo latviešu karavīru atceres dienu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    eva_o > lolita_valta 09.03.2011. 15.59

    Jums bija “nepareizs” tēvs un tēva brālis – viņu dzīvē bija “neērti” notikumi. Jūs vēlaties ar savu “neērto” jautājumu traucēt sabiedrībai justies ierasti un labi. Jūs jaucat skaidros priekšstatus par “labo” un “ļauno”. Tas cilvēkiem nepatīk nekad – ne “cara laikos”, ne “padomju okupācijas laikos”, ne “kapitālistiskās neatkarības laikos”. Par to Jums te tie mīnusi redzami. Tas ir saprotami. Bet vai kometētājiem pašiem patīk skatīties savu “mīnusu” spogulī? Muļķībai patīk sava lepnā un varenā iekšējā sajūta, bet nepatīk savs bezpalīdzīgais un vājais izskats no malas…

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    austrisv > lolita_valta 09.03.2011. 16.00

    Pēteris Naglis!
    Kāds sakars te Taviem radiem un svinamajiem vai nesvinamajiem datumiem!!!
    Kur te jautājums? It kā jau citiem latviešiem nebūtu tāpat kā Tev, bet viņiem ir skaidrs, kādu ļaunumu mūsu zemei izdarīja gan vieni gan otri. Tikai vieni(vācieši atvainojās un pat samaksāja un dara visu, lai tas vairs neatkārtotos, bet otrie(Krievija) atkal grimst totalitārismā un čekas pasludināšanā virs likuma varas un demokrātijas nekādasun mēģinājumi uzpirkt varu Latvijā!
    Man nav nekādu jautājumu šai ziņā un skaidri zinu, ka nekad negribu svinēt šo 9.maiju, kaut manas mammas ģimenē viņas brāļi bija ierauti frontes abās pusēs, un bērnībā dzirdēju viņu savstarpējos strīdus, ko būtu darījuši, ja viņi satiktos uz frontes līnijas!!! Man šādas izvēles, paldies Dievam, nav, jo man tā ir skaidra- virziens uz eiropas demokrātiju un prom par katru cenu no Krievijas totalitārā režīma!

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lolita_valta 10.03.2011. 16.46

    Pēteris Naglis!
    Kāds sakars te Taviem radiem un svinamajiem vai nesvinamajiem datumiem!!!
    Kur te jautājums?…
    ——————————–
    Pēteris Naglis 20 gadus dusējis Ērkškruozītes miegā un nu pamuodies.Tagad brīnās.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 09.03.2011. 12.06

plaisai ir jaabuut un viņa buus , kameer nebuus skaidri un gaiši defineeta okupaacija ,16 .martam visvairaak gatavojas tie paši okupantu tiesiibu aistaaveetaaji ( atrodami arii saeimaa) , PSRS karogus vicinot un bļaujot uz savaam tiesiibaam , paarspeks jau saeimaa ieveerojams , Ventspils Minhauzena sarkani zaļaa trubas partija ar kapu apgaaniitaaju brigmani priekšgalaa sen straadaa destruktiivi , jau kopiigi leemumi tiek pieņemti ar Krieevijas preemijas laureaata Urbanoviča vadiito interfrontes bloku , aciimredzot mafijai nav cita ceļa , kaa notureet varu savaas rokaas ….

+8
-1
Atbildēt

0

eva_o 09.03.2011. 11.16

Rodinam=> “16. martā būs puķu kalns pie Brīvības pieminekļa. … Konfrontācijas riski 16.martā bijuši kopš gājienu rīkošanas pirmsākumiem, un agresīvā puse vienmēr bijusi tā, kas dēvējas par antifašistiem.”
Notiek sekojošais:
1) Vienai nelielai sabiedrības daļai ir brīvs laiks un brīvas naudas summas, ko ieguldīt 16. marta ziedu kalna veidošanā.
2) Otrai nelielai sabiedrības daļai ir laiks un nauda, ko ieguldīt citā ziedu kalnā 9. maijā.
3) NEREDZAMA paliek LIELA trešā sabiedrības daļa, kurai NAV naudas, lai aizbrauktu līdz pieminekļiem un nopirktu ziedus. Šī sabiedrības daļa nepiedalīsies abās izrādēs.
Neapstrīdami, ka pirmais un otrais spēks ar saviem ziedu kalniem grib arī turpmāk turēt neredzamu lielāko sabiedrības daļu, kurai vairs NAV LIEKAS NAUDAS. Spalgais troksnis ap abiem pieminekļiem ļauj uzturēt ziedu licēju labklājību un svarīgumu. Bet man ļoti gribās abām pusēm pagriezt muguru un noniecināt viņu lomu Latvijas šodienas un rītdienas veidošanā! Pietiek karot! Jādzīvo mierā!

+4
-18
Atbildēt

26

    sarmīte > eva_o 09.03.2011. 11.50

    Par Tevi, Urbi un pārējo kompāniju runā pravietis Jeremija 6,14: „Tie grib Manas tautas vainu pavirši dziedināt, sacīdami: „Miers, miers!”, kur miera nav.” Atnākušie ar tankiem un durkļiem (un viņu idejiskie un morālie mantinieki) tagad patētiski sauc: ar varu mīļš nebūsi! Kur viņiem šī atziņa bija aizķērusies tad, kad vara bija viņu rokās?

    +12
    -2
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > eva_o 09.03.2011. 11.56

    Skan jau uz papira skaisti, bet tu piemirsti savrīgas lietas, tāpat kā citi noniecinātāji(pārsvār jau latviešu vērtību) :

    1)9.maija svinētāju ir vesela kaudze, turklāt pār puķēm tur pārsvarā ir alkohols un kuplā skaitā pārstāvēti dažādu šovinistu kustību pārstāvji, piemēram ”roģina”, kuras provokatīvos gājienus dome neaizliedz.
    2)16.martā īpaša nozīme nav puķu kalniem, bet gan attieksmei ko pauž atzīmētāji un tā ir par nacionālu, latvisku Latviju pretstatā buldurētājiem, ka tā lūk nekad neesot bijis un nebūšot.
    3)Vispirms ir jāsakārto morālā un garīgā bāze nevis tā jāpakārto materiālajai. Pie mums tiek darīts pretēji visus šos gadus, bet tāpat atrodas bļāveji ”vispirms ekonomika”, gluži kā Romas laikos – maizi un izpriecas, kuras izrādās paši apmaksā pēc tam sedzot savēlēto muļķu ”nedarbus”

    Nobeigumā par PS un JL pretstatiem, jau no koalīcijas kopā likšanas laikiem ir skaidra JL (ne)stāja valstiskos jautājumos un nav jau nu nekāds brīnums, ņemot vērā, ka labākā šī spēka daļa ir aizgājusi uz PS…un bez Repšes šai partijā praktiski vairs nav atbalstāmu cilvēku, priecē vismaz Mūrnieces konsekventā stāja šajā jautājumā. PS malači, ietur savu līniju !

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > eva_o 09.03.2011. 12.02

    NAV LIEKAS NAUDAS
    ——————————-
    demokrātijai un citām dārgām atrakcijām?

    Pelēku, klusu un taupīgu autoritārismu?

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > eva_o 09.03.2011. 12.56

    Krix. Pievienojos.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    eva_o > eva_o 09.03.2011. 13.26

    Krix=> “3)Vispirms ir jāsakārto morālā un garīgā bāze nevis tā jāpakārto materiālajai. Pie mums tiek darīts pretēji visus šos gadus, bet tāpat atrodas bļāveji ”vispirms ekonomika”,”
    TE IR PRETRUNAS BŪTĪBA: Jums es esmu “bļāvējs”, jo man vispirms vajag reālu ekonomiku, darbu un skaidrību – ko Latvija ražo, kam pārdod un kā varam būt droši par attīstību.
    Jūs man esat “bļāvējs” – tāds pats, kā deputāts Lācis, kurš klaigā par okopāciju, bet reāli truli rauš sev labumus. PIETIEK! Lavents, Šķēle, Lācis, Lembergs, “Daugavas racēji” un citi alkatīgie “kungi” stāv nebeidzamā rindā uz labumiem. Nevēlos, lai mans mūžs paiet bezjēdzīgā lētā darbā, uzturot visus “patriotiskos dzīvot pamācītājus”. Man pilnīgi pietika ar komunistu varas pamācībām! Nost ar tirliņiem! Latvija mirst EKONOMISKI – vai TO nesajēdzat?
    Ne visi klusi aizbrauks no JŪSU LATVIJAS un ne visi pazemībā pieņems nabadzību. Un tagad varat mani te nikni “mīnusot”. Jūsu nopelnīto “mīnusu” cilvēki Jums drīz liks Rīgas ielās!

    +4
    -8
    Atbildēt

    0

    mary75 > eva_o 09.03.2011. 13.41

    Nu tas “nav naudas” kā vienīgais iemesls lielākās sabiedrības daļas indiferentai attieksmei pret šiem abiem datumiem gan šķiet neloģisks.
    Tik nabadzīga sabiedrība, tomēr, nav.
    Ja tas nav jāsaprot kā alegorija vai simbols, bet tad prasītos pēc paskaidrojuma.
    Kas attiecas uz to, ka mums pirmajā vietā bieži simboli un tukša runāšana, nevis reālas rūpes par saviem tautiešiem, tur es pilnībā piekrītu.
    Tā vietā, lai pieprasītu atvainošanos no Krievijas, rīkotu referendumus pāreju uz apmācību tikai latv, val., utt., vajadzētu runāt par reālu atbalstu ģimenēm ar bērniem, par tiem pašiem elektrības tarifiem, par atbalstu daudzbērnu ģimenēm interneta pieslēgšanā u.c. veida atbalstu, par to, kā apturēt aizbraukšanu, utt.. un to visu var izdarīt tikai ceļot ekonomiku.
    Bet, viens neizslēdz otru, un igauņi to pierādījuši, mums, atkal, visa enerģija bieži aiziet pseidopatriotiskā svilpē, un tas vilciens stāv uz vietas.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > eva_o 09.03.2011. 13.48

    Cienītais Viestur, Latvijai jau bija gan sakārtota ekonomika, gan vispāratzīts labklājības līmenis, līdz šeit neieradās ”atbrīvotāji” t.i. mūsdienu svinētāju senči, tas pirmkārt ! Es nesaprotu, ko jūs īsti vēlaties – 16.marta nesvinēšana un 9.maija glorificēšana nekādus ekonomiskus brīnumus nedos, tāpat kā kārtējā piekāpšanās 5.kolonnas nekaunīgajām prasībām uz latviešu rēķina, kā tas ir noticis visus 50 okupācijas gadus un daļēji arī tagadējā atjaunotā Latvijā. Šķēlem vai Lembergam nav nekāda sakara ar latviešu nacionālismu vai patriotismu, jo arī šie personāži ir okupācijas laika ”atliekas”, savukārt Kargins ar Krasovicki ir kvēli jūsu cienītā Saskaņas Centra sponsori un kūrētāji(bet to laikam gan negribas īsietm internacionālistiem atzīt). Neviens nekopj svešu māju – pamattauta diemžēl nejūtās kā mājās, bet sabraucēji jau uzvedās kā kopīpašumā. Es pats neatbalstu šīs koalīcijas un valdības politiku, bet ielās iešanai ir jēga, ja kas nāk vietā, bet vietā kam nākt un pašreiz izņemot daļu Vienotības un Nacionālās apvienības neredzu neko sakarīgu šajā Saeimā !

    P.S. Man dīvains liekas veids savu sāpi kopā ar brīdinājumu iziet ielās(laikam pret ļaunajiem ”fašistiem”?) izkliegt ar ekonomiku nesaistītā tēmā, tur jūs redzu ļoti maz….bet tā laikam tāda likumsakarība, tāpat, kā bijušais domnieks un šovinists Kotovs rīkoja piketu par īrnieku tiesībām 16.martā – sanākušie vientiesīši drīz vien atklāja, ka ar īrnieku tiesībām šā ”frukta” sarīkotajam teātrim maz sakara !

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    eva_o > eva_o 09.03.2011. 15.42

    Dzeris 49=> “Nu tas “nav naudas” kā vienīgais iemesls lielākās sabiedrības daļas indiferentai attieksmei pret šiem abiem datumiem gan šķiet neloģisks. Tik nabadzīga sabiedrība, tomēr, nav. Ja tas nav jāsaprot kā alegorija vai simbols, bet tad prasītos pēc paskaidrojuma.” Naudas trūkums nav alegorija vai simbols, bet valstsspējas sabrukums. Nabadzība Latvijā nedraud ar bada nāvi, bet drīzāk ar bezpajumtnieku apsaldēšanos vai ar neārstētām maksātnespējīgo iedzīvotāju slimībām un īsāku dzīves laiku. Pensiju samazināšana un jauno ģimeņu naudas grūtības IR REĀLAS. Ko darīt?
    1. scenārijs: Čakli izglītoties, strādāt, pelnīt. Pēc studējošo skaita uz 10.000 iedzīvotājiem 2007. gadā Latvija bija OTRAJĀ (!) vietā pasaulē (aiz Kanādas). KUR REZULTĀTS? Jāmaksā kredīti par izglītību, ir zaudēts laiks un aizbraukušo jauniešu darbaspēks, jo milzīgs ir bezdarbs un zaudēti ir eksporta tirgi. Pelnīt ar darbu NEVAR, jo Latvijas biznesa konkurētspēja ir zema un valsts attīstības politika – neprognozējama.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    eva_o > eva_o 09.03.2011. 15.42

    Dzeris 49=> (Nobeigums)
    2. scenārijs: Mērķtiecīgi taupīt spēkus izdzīvošanai, nedomāt par kopīgo, rūpēties tikai par sevi un „savējiem”, ieņemt labi atalgotus amatus, izkārtot „savējiem” biznesiem valsts un pašvaldību pasūtījumus, ņemt par to kukuļus, pirk īpašumus un izglītot bērnus ārzemēs. KUR REZULTĀTS? Sapuvusi biznesa vide, stulbi „biznesmeņi” lepnās mašīnās un mājās ar baseiniem. DAĻAI ir labklājība un NAV VĒLĒŠANĀS NEKO MAINĪT. Lai netraucētu šādi dzīvot, prognozējamas valsts politikas vietā tiek veidota mūžīgā kauja starp „komunistiskajiem okupantiem” un „fašistiskajiem bendēm”. Viena Latvijas sabiedrības daļa to naivi nesaprot, otra apzināti vēlas savā labā izmantot ērti kontrolējamu naidu.
    Acīmredzami, ka pārticība un ekonomikas attīstība (1. scenārijs) iet kopā ar politiskās spriedzes mazināšanu (Zviedrija, Šveice, Somija, Novēģija, Dānija, Čehija u.tt.). Ekonomiskā noslāņošanās (2.scenārijs) iet kopā ar politisku naidu (Dienvidosetija, Čečenija, Nigērija, Haiti u.tt.).

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > eva_o 09.03.2011. 16.45

    Bet, Viestur – kamdēļ aizstāt konkrētu pamatbrīvību jautājumu (iedzīvotāju tiesības piedalīties 16.marta vai jebkurā citā datumā paredzētā pasākumā) ar biznesa vides sakārtošanu?

    Tuvo Austrumu valstīs, kur autoritāri režīmi “ekstrēmistiem” gadiem ilgi neļāva izpausties – visur tagad notiek revolūcijas. Cilvēki grib justies brīvi, grib pastāvēt līdzās viens otram, neraugoties uz visām savām atšķirībām. Un tad tas arī pamazām sakārto biznesa vidi. Jo Mubaraka Ēģiptes (arī Baltkrievijas vai Irānas) scenārijs ekonomikas attīstībā tomēr nav ilgtspējīgs. Ja man RD aizliedz pieminēt karavīrus un organizēti nolikt puķes pie pieminekļa, kā es varu būt drošs par savām tiesībām atmaskot korumpētus darījumus šajā pašvaldībā?

    ASV neviens neaizliedz pieminēt “nepareizā pusē” karojušo karavīru (piemēram, Konfederācijas veterānu) piemiņu. Viņiem ir veltīti muzeji, notiek gājieni un citi pasākumi. Arī Igaunijā notiek legāli leģionāru atceres pasākumi, arī somi piemin savus karavīrus, kuri 2.p.k. laikā karoja “nepareizajā” pusē. Jautājums ir – par cieņu pret sevi un pret līdzpilsoņiem.

    Man nav nekas iebilstams arī pret 8. vai 9.maija atceres pasākumiem, ja vien tajos tiešām ir pieminēti frontes karavīri (nevis parādās nacistu/komunistu simbolika vai abu okupantu režīmu slavinājumi). Laiks iestāties par mūsu visu pamatbrīvībām – gan politiskajām tiesībām, gan arī tiesībām uz caurspīdīgu un ilgtspējīgu valsts pārvaldi.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Laila > eva_o 09.03.2011. 17.43

    Piedodiet, Apsīša kungs, par Baltkrieviju es Jums nepiekritīšu, tur, lielākā daļa, dzīvo kā sociālismā. Protams, viņi vēlas izaugsmi, vēlas redzēt svešas zemes u.c, taču ir kāds mīnuss, viņi var iegūt savus: “abramovičus”, “šķēles” un “hūtes”, šajā ziņā baltkrievi ir pasargāti no ekonomisko grupējumu spēlītēm.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    eva_o > eva_o 09.03.2011. 18.04

    Kalvis=> Atšķirība starp brīvu viedokļu izpausmi Rietumu pasaulē un Latvijā ir emocionālā uztverē, pasaules ainā, kontekstā, caur kuru cilvēki vērtē notikumus un apkārtējo ļaužu izturēšanos.
    Piemēri, kurus pats pieredzēju: 1) Pilsētas centrā kaut kur tālumā skan “Internacionāles” melodija (“Uz cīņu mosties, darbaļaudis…”). Ir pavasara rīts, svētdiena Ženēvā… Vai varat iedomāties, ka “Internacionāle” atskan Vecrīgā?!
    2) Pilsētas centrā sapulcējušies 150-200 melnīgsnēji jaunieši, dedzina pirotehniku, uzbudināti kaut ko sauc, taurējot braukā mašīna ar Irākas karogu. To profesionāli (bez emocijām) vēro viena meitene – policiste, sportiska, spējīga aizturēt noziedznieku. Tā ir Stokholma, laiks, kad ASV iebruka Irākā. Ap satrauktajiem irākiešiem nebrāzmoja zviedru kaislības. Zviedru politiķi netaisīja sev reitingus ar atšķirību naidošanu pilsētas iedzīvotāju un TV kameru priekšā.
    Rīgā uz katru “Vislatvieti” atrodas savs “Nacionālboļševiks”, jo TĀDA ir Latvijas politiskā kultūra, biznesa kultūra, mediju kultūra, cilvēku komunikācijas kultūra… Mums PATĪK būt agresīviem, jo esam pārliecināti, ka kliedzot un grūstoties Latvijā var iegūt vairāk. Tāpēc arī es sliecos uzskatīt, ka ar vārdiem savus oponentus pārliecināt nevaru. Viņiem es esmu “kangars”, “Maskavas roka”, “okupantu kalps” u.tt. Tā nu tā komunikācija Latvijā iet – “ķiegelis pret brugakmeni”. Pat skatītāji filmas laikā šauj…

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    l_abola > eva_o 09.03.2011. 18.16

    Neaizmirsti, ka tādas “jūsu Latvijas” nav, ir tikai MŪSU LATVIJA. Un Tu tāpat esi līdzatbildīgs par to, kāda viņa ir.
    Par datumu. 16. marts radās kā cīņas diena pret komunistiskajiem okupantiem.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > eva_o 09.03.2011. 18.53

    >>> Viesturs: Atšķirība starp brīvu viedokļu izpausmi Rietumu pasaulē un Latvijā ir emocionālā uztverē, pasaules ainā, kontekstā, caur kuru cilvēki vērtē notikumus un apkārtējo ļaužu izturēšanos.
    ======
    Droši vien ka tā. Bet, vai mēs kaut ko iegūstam savā spējā respektēt dažādus viedokļus, ja Rīgas pašvaldība aizliedz 16.03 pasākumus, ja mūsu pašu Ministru Prezidents apsaukā tos, kuri nāk uz karavīru PIEMIŅAS pasākumu par apriori “ekstrēmistiem”. Tās jau ir taisni tās pašas birkas, kuras Jūs, Viestur, neapmierina. Viens runā par “ekstrēmistiem”, cits par “kangariem”. Un faktiski tā ir garīgās enerģijas ietaupīšana – kādēļ gan pūlēties saprast, kas tie tādi “vislatvieši”, ko viņi grib un kādēļ 6% par viņiem balso – ja Viestura leksikā viņi tik labi rīmējas, teiksim, ar “nacionālboļševikiem” :))

    Nīderlandē un Šveicē jau vairākus gadsimtus nav bijis pieņemts būtiskas atšķirības un domstarpības “paslaucīt zem tepiķīša” vai tās trivializēt. Viņi sāka ar reliģisko toleranci – ar katoļu un protestantu mierīgu līdzāspastāvēšanu. Un galu galā ieguva demokrātiskas sabiedrības. Viņi savu politiskās kultūras līmeni nekad nebūtu sasnieguši, ja būtu sākuši, teiksim ar savu reliģisko minoritāšu (kalvinistu, hugenotu, u.c.) piemiņas datumu aizliegšanu.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Krista Vitena > eva_o 09.03.2011. 20.05

    Esi gan Tu “žults beka”… Man Tēvs bija vācu armijā, tad izsūtījumā 15 gadus. Un, kad uzprojektēja Latvijas un Igaunijas būvmateriālu rūpnīcas, tad saņēma paneļu mājas tizlu 3-istabu dzīvokli ģimenei ar četriem bērniem…
    Atradies te tiesātājs! Jau bildes izvēle vien ir ko vērta, bet aprobežotie komentāri…!!!
    Nu neiederies Tu te. Ir tak citi portāli, kur par gudru uzskatīs. Kopies prom!

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > eva_o 09.03.2011. 20.53

    Tas tavs aizvainojošais un naidīgais komentārs ir pierādījums, ka Viesturam taisnība, attiecībā par šejienes politisko kultūru.
    Domā, te drīkst komentēt tikai tie, kam viedoklis sakrīt ar tavējo?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    eva_o > eva_o 09.03.2011. 21.22

    Kalvis=> Man pašam ir sajūta, ka 16. marta pasākuma aizliegšana nav “stilīga” – tā man šajā gadījumā atgādina ainu, ka mazam “brēkulim” aizbāž muti, lai tas nekristu “pieaugušajiem” uz nerviem – bet raudāšana pēc tam kļūst tikai niknāka un griezīgāka. Kas attiecas uz “Visu Latvijai!” – man šis spēks nav tuvs ne tāpēc, ka esmu “sliktais” latvietis, bet tāpēc, ka esmu kvalificēts speciālists ar sirmu bārdu, kuram nav tuva politiska aktivitāte lāpu gājienu un “asiņojošu” jaunekļu torsu demonstrēšanas stilā. Tas vairāk piederas jaunekļiem – karogi, karošana, “melnbaltas” emocijas. Bet, manuprāt, arī 16. marta pasākuma nesaskaņosana no Rīgas domes puses ir spēle – šajā spēlē “Visu latvijai!” izskatās kā brīvības un progresa cīnītāji, kādi viņi savā prastumā nekādi nevar būt… Kopumā uzskatu, ka esam 20 gadus bezjēdzīgi spēlējuši “Krievi nāk!” pret “Latviet, nepadodies!” – esam zaudējuši gadus, konkurētspēju, darba cilvēkus un ticību valstsspējai. Par daudz trokšņa bijis! Vai vajag vēl?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > eva_o 09.03.2011. 23.44

    >>> Kas attiecas uz “Visu Latvijai!” – man šis spēks nav tuvs ne tāpēc, ka esmu “sliktais” latvietis, bet tāpēc, ka esmu kvalificēts speciālists ar sirmu bārdu, kuram nav tuva politiska aktivitāte lāpu gājienu un “asiņojošu” jaunekļu torsu demonstrēšanas stilā.
    ======
    Tas jau ir drusku kariķēts priekšstats – VL! dažiem tiešām asociējas tikai un vienīgi ar Osipova fotogrāfijām, biezpiena nešanu Krievijas vēstniecībai, lāpu gājieniem un protestiem pret Abrenes iztirgošanu 30 grādu salā. Tas nav nepareizi, bet tomēr vienpusīgi…

    Vācijā, teiksim, bija ārlietu ministrs Joška Fišers, kurš jaunībā darbojās politiski motivētu huligānu grupā, kura piekāva policistus (šo grupu sauca Putzgruppe – “Proletarische Union für Terror und Zerstörung”, t.i. “tīrīšanas grupa – proletāriskā apvienība teroram un graušanai”). Nedaudz vēlāk viņš bija zaļo partijas funkcionārs, kurš izcēlās ar parupju leksiku. Nu un gadus desmit vēlāk kļuva par Vācijas galveno diplomātu sociāldemokrātu-zaļo koalīcijā.

    Es te pat nevelku nekādas paralēles ar VL! Bet politikā (ja nav runa par mākslīgi saorganizētām oligarhu kabatas partijām, kur sejas izvēlas atbilstoši polittehnologu un socioloģisko aptauju firmu ieteikumiem) ienāk cilvēki “no ielas” – tāda ir demokrātiskas valsts pārvaldes būtība; nevar visi būt labdzimtības, kas auguši ar sudraba karotīti mutē. Ir tomēr kļūdaini iedomāties, ka partijas VL! biedri būtu prasti. No šīs partijas ir kandidējuši vai tajā aktīvi darbojas Einārs Cilinskis (ķīmijas inženieris, ekonomikas maģistrs), Mārtiņš Kālis (bioloģijas doktors), Lelde Stumbre (lugu rakstniece, režisore), Gints Polis (Latvijas Atvērtā Koda asociācijas valdes priekšsēdētājs) un dažādi citi interesanti cilvēki – viņu vidū diplomēti juristi, vēsturnieki, valodnieki, inženieri un programmētāji.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    eva_o > eva_o 10.03.2011. 08.26

    Kalvis=>Daudzejādā ziņā piekrītu Jums. Ļoti patīk Jūsu kulturālais, mierīgais stils, kādā sniedzat savus argumentus. Protams, politiskajam procesam jābūt atvērtam, jābūt iespējai ienākt Saeimā “no ielas”, pie nosacījuma, ka cilvēks mērķtiecīgi pilnveidojas un nāk ar savu vērtīgu pienesumu. Uzskatu, ka Latvijā pašlaik ir atvēta, demokrātiska politiskā vide. Kas attiecas uz “Nacionālo apvienību” – vērtēju tās dominējošo tēlu, kas uzrunā mērķauditoriju. Jā, protams, ir nacionālajos spēkos Dzintars Rasnachs, Roberts Zīle un daudzi citi zinoši profesionāļi. Tomēr viņus “nacionālpatriotu” vidē drīzāk pacieš, nevis ciena, jo spilgtāko priekšstatu par šī politiskā virziena piekritējiem rada komentētāju komunikācijas kultūra “IR”, “Delfos”, “Dienā” – “latviskuma” fanu argumenti parasti ir lakoniski, sekli, kategoriski, agresīvi un prastā valodā izteikti. Patīk vai nepatīk, bet pieredze liecina, ka šādi parasti komunicē vienkāršu darbu darītāji ar zemu izglītības līmeni un mazu procesu vadības pieredzi. Ja ŠĀDI cilvēki nosaka procesu virzību valstī, tad notiek 1) deintelektualizācija 2) deindustrializācija 3)depopulācija. Parādnieka pēdējā iniciatīva – slēgt krievu skolas – ir “baigi forša”, jo “okupantu valoda pazudīs no Latvijas”. Kā tas ietekmēs Latvijas uzņēmumu darbību un konkurētspēju – komentētājiem ir “dziļi pofig”, jo viņu darba vidē – “valsts kantorī” vai sīkā privātuzņēmumā strādā tikai latvieši – radi, draugi, bērnības chomi. Profesionalitātei tādā vidē nav būtiskas nozīmes. Atbildes reakcija – Lindermana “nacionālboļševiku” parakstu vākšana par otras valsts valodas noteikšanu iegūs reālu panākumu, jo politiskais process Latvijā ir demokrātisks. Un tā nu sabiedrībai gadus divus būs iespēja vērot saistošas un kaislīgas cīņas, nepievēršot uzmanību visādiem niekiem – bezdarbam, depopulācijai, nabadzībai… Tāpēc jūtos “nevajadzīgs ” un “svešs” VIŅU (radikāļu) vadītā LATVIJĀ. Tāpēc gribu atgūt MŪSU LATVIJU, tāpēc aktīvi atbalstu Saskaņu.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > eva_o 10.03.2011. 10.11

    Neņemiet ļaunā, bet infantīlisms, turklāt kapitāls plūst no jūsu frāzem, tieši pēdējām. Tad nu saskaņa atjaunos ”MŪSU” Latviju ?! Kas šī mistiskā mūsu Latvija ir – saskaņa jau vairāk tiecās uz LPSR atjaunošanu ar visām izrietošajām sekām, protams, neko jau nevar atkārtot tāpēc uztaisīsim 2.0 versiju. Kādu saskaņu var piedāvāt padomju laiku rusifikators Urbanovičs, Latvijas ienaidnieks Rubiks vai šovinists Kabanovs, viņi var un piedāvā veco ”labo” modeli latvieši savā valstī pie ratiem un varu iebraucēju kastai. Šo modeli ļoti atbalsta SC vēlētāji, svītrojot kandidātus ar latviskiem vārdiem un uzvārdiem, tā kā komentāri lieki. Teikt, ka saskaņa attaisno savu nosaukumu ir klaji meli, tādi paši meli kā teikt, ka VL! ir truli…Bet nu padarīsi pārkrievojušiem !

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > eva_o 10.03.2011. 10.44

    @Viesturs
    Nu re – visam apakšā ir konkrētas lietas.

    Par V.Lindermana iniciatīvu neesmu lietas kursā, bet TB/LNNK parakstu vākšanas kampaņa (izsludināta krietni pirms Saeimas vēlēšanām un pirms apvienības izveidošanas ar VL!) stādīja par mērķi pamazām pārvarēt skolu etnisko segregāciju. Nevis rīt uz brokastlaiku, kā K.Šadurska reformas gadījumā, bet ļoti pamazām, sākot ar bērnudārza grupiņām un 1.klasīti. Ja to pagriež saprātīgi, tad mērķis man šķiet saprotams – nav labi, ja no bērnudārza līdz 19 gadu vecumam Latvijas bērni tiek skoloti divās stipri izolētās vidēs, sašķiroti pārsvarā pēc vecāku izvēles vai etniskās piederības. Šo lietu var reorganizēt – turklāt paturot arī visas vērtīgās iezīmes, t.sk. iespēju skolēniem skolā labi apgūt savu dzimto valodu. Un skolām, it īpaši depopulācijas skartajos novados Latgalē, būtu vieglāk pastāvēt un klases sakomplektēt, ja plūsmas netiktu stingri nodalītas, kā pašlaik.

    Šāda reforma varētu vismaz principā palīdzēt arī tagadējo krievu skolu audzēkņiem. Es lieliski saprotu lozungu “Руки прочь от русских школ”, ja ir runa par nekompetentiem birokrātiem, kuri ņemsies “reformēt”, teiksim, Rīgas 40.vidusskolu vai 13.vidusskolu vai Puškina liceju vai Daugavpils krievu vidusskolu-liceju. IZM ierēdņus vajadzētu nosūtīt kursos uz šīm mācību iestādēm – lai uzzina, kā vajag strādāt. No otras puses, ir arī tādas mācību iestādes – grūtībās nonākušas krievu skolas Bolderājā, Ķengaragā, Slokā, Liepājā, Vangažos un citur, kur pat valsts caurmēra līmenis ne tuvu netiek sasniegts. Vismaz daļa problēmas ir etniskā segregācija – grūti attīstīties, ja par skolu neviens neliekas zinis, ja tā atražo sava veida geto mentalitāti.

    Par to būtu vajadzīga vismaz diskusija (es nedomāju, ka VL! var vieni paši uzvarēt Satversmes grozīšanas referendumā – ja reiz pat 2008.g. referendums par tautas tiesībām atlaist Saeimu nesavāca kvorumu). Arī man ir lielas šaubas, vai mūsdienu Latvijā šāda diskusija var notikt – tieši šo pašu politiskās kultūras ierobežojumu dēļ, ko Jūs, Viestur, jau minējāt. Vieglāk ir spēlēt “fašistus”-“okupantus”, nekā mēģināt kaut ko saprast.

    Tomēr, mierīgi par to visu padomājot, TB/LNNK piedāvātajā referenduma idejā kaut kas ir – izglītības iestāžu etniska segregācija un kultūras autonomija vispār bija laba ideja tūlīt pēc 1.pasaules kara, kad Eiropas daudznacionālo impēriju vietā sāka veidoties atsevišķas nācijvalstis. Bet pārāk tālu nākotnē ar šo principu tikt nevarēs. Ir pieaugusi globalizācija; un cilvēkam viņa mūža laikā ne vien ar savu etnisko kopienu, bet reizēm pat ar nācijvalsti ir par maz. Vajag izglītību, kura labi iemāca dzimto valodu + latviešu valodu + 1-2 Eiropas tautu valodas, kura sagatavo cilvēku mijiedarbībai ar tiem, kuri nav tādi paši kā viņš. Ne visi latvieši to apzinās – daudzi par TB/LNNK priekšlikumu ir sašutuši: kā jūs iedomājaties, ka mans bērns mācīsies kopā ar krieviem?! Bet šķiet, ka šādā virzienā attīstās pasaule – atsevišķās Latvijas skolās, protams, jau tagad var nodrošināt labu procesu; bet segregācijas apstākļos nevarēs uzlabot sistēmu kopumā.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    eva_o > eva_o 10.03.2011. 11.12

    Krix=> Nevaru Jūs pārliecināt, nejūtos emocionāli tuvs Jums. Nepieņemu Jūsu argumentus, neuzskatu Jūsu bažas par sev tuvām… Par Saskaņas ietekmi liecina reitings aptaujās un iegūtā pārstāvniecība Saeimā. Par latviešu svītrošanu Saskaņas sarakstā – tās ir tukšas muļķigas pļāpas – nekas tamlīdzīgs NAV BIJIS. Zinu to, jo pats balotejos Saskaņas sarakstā un ļoti rūpīgi petīju vēlēšanu iznākumu. Ja interesē vēlēšanu process un protat lasīt nīsto krievu valodā – varat palasīt analīzi par vēlēšanām Krievijas internetā – atslēgas vārdi “Как в Латвии выбирали X сейм”. Man slinkums te atkartot to, kas jau reiz noformulēts un pamatots.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    eva_o > eva_o 10.03.2011. 11.42

    Kalvis=> Paldies par izvērsto skaidrojumu saistībā ar valodu izvēli izglītības sistēmā. Redzu, ka esat daudz domājis par šo tēmu, bet ne tik labi izjūtat Latvijas krievu attieksmi. Protams, krievu auditorijas izpratne prasa laiku, kuru iespējams veltīt darbam vai atpūtai. Šodien apskatīju krievu “Delfos” komentārus par Lindermana iniciatīvu, izlasīju laikrakstā Subbota paša Lindermana teikto par savas rīcības motīviem. No komentāriem un “plusiņiem” redzu, ka būtiskā krievu auditorijas daļā ir emocionāla sakāpinātība – “nu mēs viņiem beidzot parādīsim savu vienotību!” Redzu, ka mazākā skaitā ir krievi, kuri brīdina, ka “parādīšana” nevienam neko labu nesniegs. Redzu, ka Urbanovicha izteiktā Saskaņas pozīcija valodu jautājumā iegūst emocionāli argumentētu nopēlumu abās “radikāļu” pusēs – cilvēki vēlas aktīvu darbību, grib skaidri saprotamu “ļaunumu”, pret ko cīnīties, grib adrenalīnu… Kas demokrātijas apstākļos var atturēt no vēlmju realizēšanas? Kas attiecas uz valodu izvēli izglītības sistēmā – man ir daži reti dzirdami argumenti, kas ir svarīgi šajā sakarā, bet komentāra formāts un vidē valdošie stereotipi liek meklēt šīs tēmas dziļākai aplūkošanai citus informatīvos kanālus. Protams, komentētāju attieksme arī ir svarīga, bet tā ir vērtējoša, ne radoša. Radoša apspriešana jāveido darba devēju un izglītības jomas attīstītāju līmenī.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > eva_o 10.03.2011. 12.29

    @Viesturs
    >>> Redzu, ka Urbanovicha izteiktā Saskaņas pozīcija valodu jautājumā iegūst emocionāli argumentētu nopēlumu abās “radikāļu” pusēs – cilvēki vēlas aktīvu darbību, grib skaidri saprotamu “ļaunumu”, pret ko cīnīties, grib adrenalīnu…
    =======
    Es nu Urbanoviču neuzskatītu par labu paraugu, kā vest dialogu. Viņš dažādos mēdijos runā diezgan stipri atšķirīgas lietas. Piemēram, http://bit.ly/f1rB98 – Urbanovičs aicina cilvēkus protestēt ielās, vākt visus iespējamos parakstus par krievu valodu u.c. (ko viņš pats kā deputāta zvērestu nodevis nevar publiski organizēt, bet pats aizies un parakstīsies). No otras puses, Diena.lv viņš izsakās kategoriski pret oficiālu statusu krievu valodai – http://www.diena.lv/lat/politics/hot/zatlers-par-luzkovu-svesinieku-padomus-mums-nevajag . Nupat gan atkal tanī pašā Diena.lv sācis stāstīt, ka krievu valoda esot bagātība un tai vajagot īpašu likumu – sk. http://www.diena.lv/lat/politics/hot/urbanovics-krievu-valoda-ir-latvijas-bagatiba-un-ieguvums-iedzivotajiem .

    Manuprāt, J.Urbanoviča galvā šinī jautājumā valda liela putra. Lai viņš pats vispirms izvēlas – ja ir par oficiālu statusu valsts valodai, tad viņš būs glīti nostājies Lužkova un Lindermana pozīcijā (varbūt ar kaut kādām niansēm). Ja viņš ir pret – lai tad arī pastāsta to kādā Mamikina raidījumā. Un nevis aizbildinās ar to, ka “ja – latiš”, ka es jau labprāt par to krievu valodu, bet deputāta zvērests neļauj.

    Urbanovičs simbolizē citu netikumu Latvijas politikā (kas nav ne ar ko labāks par ekstrēmajiem uzskatiem) – viņš mēģina ar visiem “pa labam”, bet beigās nonāk tādās sprukās, ka neviens netiek gudrs, ko viņš īsti grib darīt. Visiem ir vienkārši jātic, ka SC ir “nopietns spēlētājs”, svarīgs resurss Latvijas politikā, ka Urbanovičam ir ietekme – un nesavtīgi viņam jāpalīdz. Bet skaidri kaut ko izdarīt vai vismaz saprast, ko vajag darīt – ar to lai nodarbojas citi. (Tas ir mazliet pārveidots Lemberga sindroms – visu laiku būt pelēkajam kardinālam un no aizkulisēm kaut ko bīdīt, teju teju grasīties kļūt par premjeru, lai izšķirošajā brīdī atkal paietu sāņus un turpinātu ierastās intrigas un spēles, kur nesaka ne JĀ, ne NĒ.)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    eva_o > eva_o 10.03.2011. 15.18

    Kalvis=> Paldies, noskatījos Urbanovicha inteviju Mamikinam. Man patika tas, ka Urbanovich 1)cenšas saturēt kopā Latviju, nevis iet vieglāko ceļu “mēs tikai par savējiem!”; 2)runā savaldīgi, bet ar gribasspēka izpausmēm, brīžiem ar veselīgu humoru un pašironiju. Jā, gaidu no Saskaņas risinājumus, arī pats domāju – kā varu piedalīties un atbalstīt. Bet tā jau cita tēma, ne par 16. marta gājiena aizliegšanu…

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Gundars Āboliņš > eva_o 10.03.2011. 16.48

    Žēl, jo laiks ir neatgriezenisks, un visas aktivitātes par vienojošu skolu un izglītības pamatu izveidošanu, notiek tikai pēc 20 gadiem…

    0
    0
    Atbildēt

    0

snjuu 09.03.2011. 10.52

“Kaut kā “pavisam dabiski” piemirsies, ka latvieši karoja frontes abās pusēs.”
===
galvenais teksts, kura gremošanai zobi par vāju gan krievu, gan latviešu labējiem…

+6
-6
Atbildēt

2

    aivarstraidass > snjuu 09.03.2011. 13.17

    Tas nav nevienam piemirsies – bez 16.marta ir arī 8. un 9.maijs un citi 2.p.k. karavīru piemiņas datumi. Cita lieta, ka 16.marts ir nesenā pagātnē pārtapis no “parasta” piemiņas datuma par konfrontāciju starp divām ideoloģijām – vai PSRS bija “atbrīvotāji no fašisma”, vai tomēr viena no 2.p.k. agresorvalstīm, pret ko cīnīties var būt leģitīmi.

    Neliels pienesums diskusijai par pamatbrīvību absurdu pārkāpšanu http://www.ir.lv/blogi/politika/ka-rigas-pasvaldiba-macijas-no-h-mubaraka . Domāju, ka 16.marta atceres atbalstītājiem (un arī biedrībai “Mozaīka”, kuras “draudzības dienas” tāpat mēdz tikt aizliegtas) būtu laiks kopīgam paziņojumam par to, ka ir necienīgi demokrātiskā valstī aizliegt dažu huligānu traucētus miermīlīgus gājienus, aizbildinoties ar sabiedrisko drošību. Incidenti var atgadīties arī Jaungadā vai 18.novembrī – tas nav attaisnojums tos aizliegt.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > snjuu 09.03.2011. 13.33

    Par aizliegšanu nestrīdēšos. Uzskatu, ka lielākais, uz ko pašvaldība drīkst pretendēt ir paziņojums par to, ka pasākums notiks (gadījumam, ja ir jānodrošina kārtība). Tiesības lemt par atļaušanu ir pilnīgi liekas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam