Par Eiropas Cilvēku Latvijā kļuvis Neo

142

Komentāri (142)

garausiitis 30.12.2010. 18.41

Nu gan sašūmējusies tauta. Vai patiesībā viss nav daudz vienkāršāk un pēc būtības velkošs uz a la Lato stilu. Un cienījamais Poikāna k-gs kā meksikāņu seriālos būdams gudrs IT zinātnēs ir pareizi psihoneiroloģiski nokodēts, jo ir taču nepieciešama sensācija? Manuprāt iegūto info varēja daudz labāk izmantot un prātīgāk realizēt, bet tur kaut kas pietrūka…
P.S. Poikāna k-ga iesaistīšanās diskusijā par sevi man atsauca atmiņā kādu stāstu , kurš mācija, ka nevajag taisnoties, tas padara pašu par smieklīgu. ( Tiem kas nezin – sēž kāzās kāzu viesi pie galda , blakus divi draugi – Pēteris un Jānis. Pēterim tā ka vēders sapūties un nespēdams noturēties viņš izdala apkārtējiem dzirdamus skaņu viļņus, bet neapjūk un it kā klusi nosaka – Jāni….. Un šinī brīdī Jānis saprot ,ka taisnoties būtu vēl stulbāk , nekā pieklusēt.)

+1
0
Atbildēt

0

Lelde Kļaviņa 30.12.2010. 16.45

Viens no krievu humoristiem teica, jānoskaidro, kurā žoga pusē esam, (t.i. cietumā vai ārpusē).
Ja ieejam pie kaimiņa pa atvērtajām durvīm un tur neviena nav, tad godīgs cilvēks izies un gaidīs kaimiņu pie dzivokla durvim, nevis pārbaudot skapju saturu.
Ja tiek nominēts cilvēks, kura rīciba ir patikama (daudziem, bija patīkami dzirdēt, ka mazās meitenites izvarotājs pakāries), bet tomēr nedžentelmeniska, pat noziedziga, tad KURĀ ŽOGA PUSĒ IR LATVIJAS lielākais iedzivotāju skaits?

+4
-1
Atbildēt

1

    boss > Lelde Kļaviņa 30.12.2010. 18.19

    Nē, cienītais. Es izvirzītu citu salīdzinājumu.
    Kādam ir uzticēta lielas bagātības glabāšana un sargāšana. Pa ielu iet Neo, ierauga atvērtu logu, ieskatās iekšā un ierauga neizmērojamas bagātības. Viņš sāk fotogrāfēt. Taču sargi bezrūpīgi guļ un neko neredz, neredz zibspuldzes uzplaiksnījumus. Tad Neo, lai pārmācītu sargus, sāk fotogrāfēt intensīvi, sistemātiski un ilgstoši. Pēc ilga laika sargi atmostas arī sargi, klusām aiztaisa logu. Taču Neo sāk publiskot bildes. Un tad visi ierauga ne tikai sargu bezatbildību, bet arī sargājamo bagātību nekrietno izcelsmi. Tracis ir milzīgs.
    Taču man un citiem paliek neatbildēts jautājums – kāpēc sargi neredzēja fotozibšņus? Vai tāpēc, ka gulēja, vai tāpēc, ka domāja, ka fotogrāfē “savējie”?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

dro 30.12.2010. 16.03

Lai laba veselība Betijai un zaneE, kuras nav pazaudējušas veselo saprātu:)

+2
0
Atbildēt

2

    ievuliitis > dro 30.12.2010. 17.07

    Paldies lno!
    Piedomāšu par to gadumijā. Tās ir svarīgas lietas:)
    Par sava novēlējuma formu vēl gudroju.
    IR varētu rīt ielikt kādu rakstiņu ar sveicieniem lasītājiem un komentētājiem un mēs savukārt – savējos pierakstīt:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > dro 30.12.2010. 17.34

    …paldies, lno!…
    ….it kā saprotama ļautiņu šūmēšanās… tagad nedrīkst izrādīt savu alošanos, ka cilvēks nespēj uztvert nominācijas būtību un vispār…par ko balso….tāpēc tiek pievilkti jebkuri attaisnojoši argumenti…tā parādot vēl krāšņāk sava saprāta niecību…arvien biežāk sāk dominēt bara instinkts…tiek meklēts ienaidnieks, bet uz sevi palūkoties aizmirst…kļūst skumji – vērojot savu tautiņu…
    …lai Tev jaukas vēl šī gada dienas!…:))

    +2
    0
    Atbildēt

    0

modriss 30.12.2010. 11.02

Rodas iespaids, ka vairumam demokrātija jau sākusi jukt ar totalitārismu. Kā reiz demokrātija paredz iespēju indivīdam paust savu viedokli.

Bez tam pietiekami smieklīgi izskatās tie uzbrukumi Neo jeb Poikānam, gan kā kibernoziedzniekam, gan kā primitīvu metožu izmantotājam:)
Pirmā grupa laikam īsti neapzinās, ka virtuālajā vidē notiek daudz, kas vairāk un biežāk nekā tiek paziņots plašai publikai. Tai skaitā arī sensitīvo datu noplūdē. Šeit vienkārši cilvēciņš tādas kā puiciskas spēles veidā darīja zināmu faktu par drošības problēmām VID sistēmā. Tehniskās detaļas neatceros(jo lasīts pasen un “pa diagonāli”), bet šķiet tā pat nebij īsti uzlaušana, bet, tēlaini izsakoties, piekļūšana pa “sētas durvīm”, kuras kāds tīšām vai netīšām nebij aizvēris. Tā ka tai brēkai nav pamata, jo noķertajiem uzlauzējiem ir paredzēti atbilstoši krimināllikuma panti. Un domājams tie jau būtu piemēroti, ja būtu atbilstoši pierādījumi.

Savukārt Mr.Key var izaicināt Neo sacensties prasmēs, tad nevajadzēs kritizēt par primitīvo metožu izmantošanu un novitāšu neesamību :)

Rezumējot, neredzu ar ko labāks būtu kāds no valdošo pārstāvjiem Eiropas Cilvēka godā par Neo jeb Ilmāru Poikānu. Tā ka mani apsveikumi titula sakarā!

+4
-2
Atbildēt

2

    Rolands__ > modriss 30.12.2010. 15.56

    Var jau izaicināt, bet redz, daudzviet esmu vaicājis, ko Poikāna kungs tur pēta tajā LU? Piemēram, kas jādara, lai citi (es) varētu tikt pie pētīšanas un saņemt par to algu no valsts!? Es zinu vairākus cilvēkus, kas labprāt pētītu.

    Bet uz visiem šiem jautājumiem atbilžu un izsmeļošas informācijas vietā ir partizānu klusēšana. Kāpēc gan tā?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    modriss > modriss 30.12.2010. 18.43

    Jautājumi ir labi – es arī labprāt uzzinātu atbildes. Tā kā e-pasts kaut kur bija minēts, tad var mēģināt aicināt parunāties virtuālā vidē.

    0
    0
    Atbildēt

    0

oskaar 30.12.2010. 03.25

No raksta tā arī neuzzināju- kas īsti cien. Poikānam piešķīris nosaukumu “Eiropas cilvēks Latvijā”, ko šis nosaukums simbolizē, un kāda institūcija to kādam piešķir.
Man ir vislabākās domas par Poikānu. Bet vai kāds var man paskaidrot- ko vispār nozīmē jēdziens “Eiropas cilvēks Latvijā”?
-Cilvēks, kurš uz pārējo Latvijas pilsoņu fona izceļas ar rietumeiropas pamatiedzīvotājiem raksturīgu domāšanas veidu, bet nezkādēļ jau no bērnības dienām dzīvo Latvijā?
-Cilvēks ar eiropeisku domāšanu, kuram kaut kā izdevies iekļūt Latvijas teritorijā un varbūt pat iegūt pilsonību?
-No Eiropas iebraucis afroamerikānis ar vispilnīgākajām pilsoņa tiesībām?
-50-60 gados no Krievijas, Ukrainas, Baltkrievijas u.t.t. Latvijā iebraukušu ļaužu kopdzīves rezultātā dzimis bērns?
-Eiroparlamenta deputāts Roberts Zīle?

+1
-1
Atbildēt

0

shefere 30.12.2010. 00.12

Nu liekaties taču mierā. Sedzace izsludināja konkursu “Smukākās kājas” un dabūja balvu, jo bija vissarkanākās zeķubikses. Paši pūta, paši dega. Bēdīga būtu tā valsts, kur šādi varoņi.

+6
-4
Atbildēt

2

    piziks > shefere 30.12.2010. 07.45

    > Sedzace! Lieliska analoģija! Secinājums varēja būt labāks, — līdzīgā situācijā pastāv varbūtība, ka uzrastos vēl viens romantiskais ideālists, sadzīviski pašpietiekams, ar noslieci uz zvaigžņu slimību. Pilnīgi droši, ka pietiks arī Ilzei Naglai līdzīgu Poikānizmantotāju. ZanE, Tavā vietā es vairāk uztrauktos par to policijas struktūru, kas datus pārņēma pēc Poikāna, un neaizmirstu baidīties par to laiku, kamēr caurums EDS ļāva rīkoties ne tikai Neo… Pats bēdīgākais, — pati valsts, neviena no tās institūcijām vēl nav izdarījusi neko, lai šāda situācija neatkārtotos. Kārtējo reizi klusē KNAB. Nevienu brīdi, protams, nav bijis cerību šai jomā uz Vilnīti, bet kārtējo reizi gan klusē, gan kustāmies manīts nav KNAB Vilks. Valsts ir iztērējusi milzīgus līdzekļus, vainīgie par brāķi reāli nav nekā sodīti, VID-s pats vienīgi IT galveno slaistu sodījis tik nekaunīgi maigi, ka vienīgā pārliecība: ja būs līdzīga situācija, attiecīgā darbiniece profesionāli kārtējo reizi neko nepamanīs. Seconājumu izdarīšanas ziņā visbriesmīgākais, — pašslavējoša varas partija, kas rīkojas tik nekaunīgi ar iegūto varu, spēj varu ne tikai pacelt, kad tā nomesta pie kājām, bet arī tā “apbabuļot” elektorātu, ka vinnē vēlēšanas. Un tieši tā ir šobrīd lielākā Latvijas nelaime, kas apstiprina gan sabiedrības vājo izpratni, gan faktisko masveida bezcerību — tādu kaujama lopa nolemtību: jo viss jau vienalga, jo bezcerīgi. Ilmāra Poikāna pasludināšana ir vienīgi kārtējā izpausme, ierindas sabiedrības reakcijā psiholoģiskajā partizānu karā starp varas nesējiem un varas atlikušajiem upuriem.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > shefere 30.12.2010. 10.17

    Es tev arī nēzdodziņu piedāvāt sākšu, Optiskais:))

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

piziks 29.12.2010. 23.53

> Mr. Key… Vairāk gan Tavs patoss velk uz vislatviskāko standartskaudību: lai man kaut divas goves nosprāgst, bet kaimiņam lai divas nebūtu… :)

Tu saki: “Par gada cilvēku vajadzēja kļūt kādam, kas šai valstij ziedo savu dzīvi. Tādu cilvēku ir daudz.”

Mr. Key, kādēl nepaskatīties no citas puses, kādēļ Tevi uztrauc Poikāna auto un Poikāna māja, = paldies, ka neesi Poikāna mīļāko kādu pieminējis! Ja cilvēks pelna privātbiznesā un prot samenedžēt savu laiku, lai bez valstiskas atlīdzības uzrādītu valsts kļūdas un nepilnības, viņu vajadzētu nevis arestēt un vajāt, bet gan atbilstoši prēmēt: vismaz, salīdzinot ar to pusotru miljonu, ko par EDS saņēma tās izstrādātāji. Ja likums pārkāpts, publiskojot privātus, likuma aizsargātus datus, o.k., par to sods. Objektīvi prēmijai par problēmas atklāšanu būtu jābūt lielākai. Un arī par pētniecību LU… — kas nosodāms, ja pelnīts tiek privātā biznesā, lai varētu atļauties pētīt?

Kā mūsu valsts paliekās varen daudziem patīk ziedotāji! Nu absolūta sajūsma par visiem citiem, kas sevi ziedo! Kādēļ ne otrādi?! Ar to attieksmi pret Latvijas sabiedrību, kāda nu tagadējai valdībai izdodas, pamācoši būtu entuziastu un ziedotāju vispārējo streiku sarīkot. Nedarīt šai valstij neko par velti, — lai šī valdība saņem, ko pelnījusi ar sabiedrības attieksmi pret valdību adekvāti = kristīgi pēc Vecās Derības, aci pret aci un zobu pret zobu. Kādēļ nevienam te nelaba dūša nemetas par to, cik valsts ”sobrīd gatava pieņemt ziedojumus — vēl pēc visa tā, ko tagadējais MK atņem tiem, kas atņemšanu nav pelnījuši. Kādēļ nevienam neienāk prātā, ka — vismaz! — dīvaini ir sodīt ar paaugstinātiem nodokļiem atlikušos strādātājus laikā, kad valsts nodarbinātību attīsta ļoti negribīgi un slinki?!

+1
-3
Atbildēt

4

    ievuliitis > piziks 30.12.2010. 01.06

    Tas tev negadījums, ka otro reizi to pašu komentāru ievietoji vai apzināta rīcība? Izrādās, tu tos kaut kur ieseivo un tad pavairo? Un es domāju, ko tev tas arsernāls sāk apsīkt? Švaki vecit.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > piziks 30.12.2010. 01.11

    Betij… :) Būtu nu vismaz ar kādu konstruktīvu argumentu pamēģinājusi uzstāties.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > piziks 30.12.2010. 07.04

    šoreiz kaut kur jāpiekrīt Optiskajam, valdība pieradusi izbraukt uz cilvēku pacietību un lēnprātību, prasa no ierindas cilvēkiem vēl un vēl, bet pati nespēj atteikties ne no kā, tērējot sevis uzturēšānai pusotrazas reizes vairāk, kā vidēji ES, toties tādai lietai kā medicīnai tērējot divreiz mazāk, kā pat Igaunijā.
    Tā ka valdību aizstāvēt nevajag, viņa pati par sevi un savējiem sen parūpējusies.
    Un arī valdības prioritātes skaidri parādās.
    Nesaku, ka tur vainīga taisni V, bet, fakkts paliek fakts.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > piziks 30.12.2010. 10.14

    Un tāpēc viens un tas pats komentārs divreiz jāieposto, Dzeri? Ar vienu nevar trāpīt? Tēmeklis nobruka?:))
    Lai nerastos pārpratumi – divreiz pie viena raksta sakompilējot izvilkumus no citu rakstu komentāriem to izdarīja OT. Uzskatu to par nosodāmu rīcību.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 29.12.2010. 23.50

Poikānu par prezidentu! Visiem jaunajiem censoņām uzskatāms personiskā brendinga/personal branding spožs paraugs (case study). Tā turpināt – gaidam jaunus atmaskojomus!
p.s.
Ja nebūs labāk, tad vismaz – savādāk?

+3
-5
Atbildēt

1

    hinanska > Signija Aizpuriete 29.12.2010. 23.55

    Gaidīt jau Tu vari, bet viņš stipri aizņemts raujoties pa trijām vietām.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

JanisErts 29.12.2010. 23.39

Akdies, sajūta tāda, ka būtu Delfu komentārus palasījis. Tauta nav mazliet apmaldījusies?

+5
-1
Atbildēt

0

boss 29.12.2010. 23.39

Apsveicu Ilmāru ar jauno titulu!!!
Arī es balsoju par Neo kā Eiropas cilvēku Latvijā.

+7
-7
Atbildēt

0

brigita_damme_rtk_lv 29.12.2010. 22.31

Ko ļauži šūmējas? Tā taču sabiedriska aptauja. http://www.eiropaskustiba.lv/news.php?readmore=27
Tas pats, kas pēc vēlēšanām skraidīt apkārt ar savu vienīgi pareizo biļetenu. Tas pats, kas vicināties ar dūrēm pēc kautiņa. Kas nu bijis, tas bijis. Tik viens mani dara tramīgu. Ja raksts ir par tevi un tu esi šīs redakcijas darbinieks, tad komentēt un ieslīgt diskusijās par sevi ir mazākā mērā neētiski. Sakod zobus, cieties, bet ārā nelien. Bet nominācija jau bija ” Eiropas cilvēks Latvijā”, nevis “Latvijas cilvēks”…

+12
-2
Atbildēt

0

aivarstraidass 29.12.2010. 21.59

Pievienojos apsveikumiem! Nezinu, cik tam visam, ko Ilmārs darījis ir liels sakars ar Eiropu :) Bet Latvijas varas sistēmas dīvainību izpratnei šo datu apkopošana ir bijusi izcili laba un derīga. Gandrīz vai maksimālais, ko viens cilvēks var šādā situācijā panākt.

Lai Ilmāram/Neo arī turpmāk sokas jaunrade – visās tajās jomās, kur informācijas tehnoloģijas saskaras ar reālo dzīvi! Lai arī visai mūsu tautai nākamgad krīze dāvā izturību pret trulām represijām un cerību – būsim kopā mūsu lūgšanās!

+7
-9
Atbildēt

7

    Rolands__ > aivarstraidass 29.12.2010. 22.00

    Zini, kas kaitina? A kur tur jaunrade?

    Nosauc konkrēti, kāda jaunrade tur ir bijusi?

    +11
    -8
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > aivarstraidass 30.12.2010. 02.12

    Uzrakstīt pareizos skriptus (latviski laikam jāsaka – scenārijus), kas savāc nevis kaut kādus nejaušus failus, bet pietiekami reprezentatīvu datu kolekciju; un pēc tam savākto datu “sienakaudzē” atrod to, kas ir interesants un būtisks – manuprāt, nav nemaz tik vienkārši. (“Proxy chaining” vai kas nu tur tika lietots konekcijas anonimizēšanai parasti jūtami samazina datu pārraides ātrumu jeb “bit rate”. Cik daudz būtu to, kuri ņemtos pārsūtīt gigabaitus cauri šādai tīkla ierīču konfigurācijai? Turklāt tā, lai neviens to nepamana.)

    Par jaunradi var uzskatīt arī vienreiz izmantota – toties efektīva tehniska risinājuma radīšanu – arī pirmais “Sputņiks” kosmosā lidoja tikai vienreiz. Šis risinājums negaidītā veidā atspoguļoja to, ko cilvēkiem bija morālas tiesības zināt arī pirms tam. Protams, te bija izšķiroši ne tikai “pliki” dati, bet arī profesionālu žurnālistu vadīta diskusija par šīm algām un taupību vispār, turklāt īsi pirms vēlēšanām. Par to paldies gan I.Poikānam, gan arī tiem mēdijiem, kuri šim stāstam pievērsa uzmanību.

    Neesmu nedz kiberanarhists nedz “pilnīgas atklātības par katru cenu” piekritējs – bet valsts/pašvaldību uzņēmumu darbībai jābūt caurspīdīgai. “Rīgas Satiksmes” priekšniecības atalgojums man nešķiet militārs noslēpums. Man pazīstamie IT speciālisti godīgi maksā visus nodokļus, bet Rīgas pašvaldība tikmēr grimst astronomiskos parādos. Gribot negribot nākas pētīt nodokļu naudas izlietojumu.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Rolands__ > aivarstraidass 30.12.2010. 02.40

    TOR network izmantošana un dažu rindu (3) BASH skripts ar CURL vai WGET ir jaunrade? Search in Files ir jaunrade?

    Smiekli nāk.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > aivarstraidass 30.12.2010. 03.28

    Cik gigabaitus Jums ir izdevies caur TOR nopumpēt? Tas taču ir ļoti lēns. Iespējams, izmantots kāds cits starpniekserveru risinājums, vai arī TOR lietots kopā ar kaut kādu daudzpavedienu (multithreaded) programmu. Ja to darītu tipisks lietotājs, viņam vai nu ātri apniktu, vai arī viņu drīz atšifrētu – negaidot mēnešiem ilgi, kamēr tiek publiskoti arvien jauni faili.

    Mani pagaidām neinteresē tehniskas detaļas, jo nevajag iespaidot tiesas procesu. Kā jau teicu – nopumpētie dati bez atbilstoša žurnālistu darba un mēdiju atspoguļojuma vēl nebūtu nekāds liels sasniegums. Efektu radīja vienkāršas, bet līdz galam izdarītas lietas, komandas darbs.

    Tas ir daudzu IT cilvēku sapnis – uzprogrammēt kaut ko tādu, kas izraisa rezonansi sabiedrībā. Un šajā gadījumā sasniegtais rezultāts ir pozitīvs – cilvēki iedrošināti ticēt saviem spēkiem, lielāka atklātība, interesantas diskusijas presē.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Rolands__ > aivarstraidass 30.12.2010. 04.10

    Skripts, kas URLā nomaina parametru, ir ļoti primitīvs. Man pat nav grūti uzrakstīt piemēru:

    $ for x in `seq 1 1000000`; do wget http://example.com/doc/?id=$x; done

    Palaižot to, visa apnicība ir pa laikam ieslēgt monitoru un paskatīties, vai joprojām viss notiek. Protams, iespējams izvērsties, atsekojot vieksmīgās ielādes no neveiksmīgām, taisot pauzes, utt., bet tas nemaina lietas būtību – nekādas tehniskās jaunrades te nav. Varbūt Latvijā tas ir kas īpašs, taču pasaulē IT joma par jums smiesies, ja kaut ko tādu nosauksiet par jaunradi. Jau sen ir gatavas programmas, kas ļauj to izdarīt parastam datorlietotājam, ieklikšķinot izvēlnē vajadzīgos parametrus.

    Par gaidīšanu – publikācijas, kā zināms, parādījās pēc tam, kad dati tika nopumpēti un laiciņu pēc tam. Aiz tā vienkāršā iemesla dēļ, kuru ļaušu katram uzminēt pašam. Jā, iespējams, TOR vietā tika izmantots kas cits, taču arī tas nemaina lietas būtību. Tāpat lietas būtību nemaina tas, cik gigabaitus esmu nokopējis caur TOR (atbilde ir – necik), taču anonīmo prokšu saslēgšana ir viena no pirmajām lietām, ar ko urķis sāk savu karjeru.

    Secinājums: Zinot problēmas būtību (neaizsargāts URL), šādu operāciju būtu spējīgs veikt jebkurš programmētājs, ja uzskatītu to par vajadzīgu. Tāpat kā jebkurš fiziski spējīgs cilvēks varētu uzkāpt Vanšu tilta vantīs un paprasīt eklērus. Diez, kāpēc tas netiek darīts, vai dēļ drosmes trūkuma? Tas taču ir daudzu cilvēku sapnis – radīt rezonansi sabiedrībā…

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > aivarstraidass 30.12.2010. 11.08

    Nu ko lai saka? Beauty is in the eye of beholder. Ja varat izdarīt kaut ko labu ar vienas rindiņas skriptu, ja tas cilvēkiem patīk, ir viņiem labs un vajadzīgs – tad uz priekšu.

    Kā jau minēju – no mana viedokļa lielākais sasniegums ir nevis datu nopumpēšana pati par sevi, bet gluži normāla HTTP savienojumu anonimizācija, iegūto datu apkopošana (pārveidojot EDS formātus cilvēkiem ērtāk lasāmā formā) un efektīva komunikācija ar sabiedrību, kas ilgus mēnešus turēja šo jautājumu ziņu centrā un radīja pozitīvas pārmaiņas cilvēku domāšanā un pat pozitīvu apņemšanos publiskot budžeta iestāžu atalgojuma sarakstus. Drusku vairāk jāizdara nekā jāuzraksta viena shell rindiņa :) Protams, tie ir salīdzinoši mazi solīši vienam cilvēkam – bet kaut kas jauns mūsu sabiedrībai kopumā.

    Nesaprotu, kādēļ Jūs nenovērtējat kolēģu sasniegumus un nezkāpēc salīdzināt to ar pašmērķīgu muļķošanos. Kā jau minēju – es nepavisam neuzskatu JEBKURU līdz tam konfidenciālu datu pumpēšanu vai arī to publiskošanu bez kādas izšķirības par pozitīvu sasniegumu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Rolands__ > aivarstraidass 30.12.2010. 15.08

    Ne visiem datu nopumpēšana un žurnālistiem pieejamas, bet slinkuma dēļ neapstrādātas informācijas publicēšana šķiet kaut kas baigi labs.

    Kā jau esmu rakstījis, ir cilvēki, kuri ieguldījums ir lielāks. Un šis tituls varēja kalpot par līdzekli šādu cilvēku parādīšanai citiem, nevis visiem zināmas, populāras personas kārtējo reizi parādīšanai…

    0
    0
    Atbildēt

    0

Rolands__ 29.12.2010. 21.39

Mans viedoklis ir negatīvs. Neo aktivitātes tikai drupināja tā jau niecīgo cilvēku uzticību šai valstij.

Par gada cilvēku vajadzēja kļūt kādam, kas šai valstij ziedo savu dzīvi. Tādu cilvēku ir daudz.

Neo aktivitātes nav bijušas nekas īpašs. Lidmašīna ir sarežģīta konstrukcija un lido nesaskatāmi augstu. Pūlim – parastajam, pietiek, ja lielu balonu piepilda ar siltu gaisu un lidinās virs viņu galvām, kaisot ziedlapiņas. Skan aplausi, orķestris spēlē mūziku. Ko vēl vairāk var vēlēties?

+9
-10
Atbildēt

4

    mary75 > Rolands__ 29.12.2010. 22.02

    Nejauc valsti un valdibu ar tās birokrātisko aparātu un politiķiem.
    Valdības iet un aiziet, valsts paliek, un nekādu uzticību valstij NEO nav laupījis, taisni vairojis, jo pierādīja, ka arī šai valstī var notikt kas pozitīvs.
    Kas attiecas uz valdību, birokrātiju, politiķiem – smieklīgi vispār runāt par uzticību kādiem cilvēkiem, kuri nav nekas vairāk, kā mūsu pašu uz laiku ievēlēti šīs valsts vadītāji, nevis kādas dievišķās būtnes.

    +12
    -8
    Atbildēt

    0

    brigita_damme_rtk_lv > Rolands__ 29.12.2010. 22.07

    Audzēt ticību cauram spainim un cerēt, ka gan jau varēs vēl pasmelties skaidravota ūdentiņu bez izšļakstīšanas, arī nav labais tonis. Prātīgāk taču to caurumu parādīt un pa visiem aizcinnēt un tad ticēt. Jebšu ne?

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    piziks > Rolands__ 29.12.2010. 23.50

    > Mr. Key… Vairāk gan Tavs patoss velk uz vislatviskāko standartskaudību: lai man kaut divas goves nosprāgst, bet kaimiņam lai divas nebūtu… :)

    Tu saki: “Par gada cilvēku vajadzēja kļūt kādam, kas šai valstij ziedo savu dzīvi. Tādu cilvēku ir daudz.”

    Mr. Key, kādēl nepaskatīties no citas puses, kādēļ Tevi uztrauc Poikāna auto un Poikāna māja, = paldies, ka neesi Poikāna mīļāko kādu pieminējis! Ja cilvēks pelna privātbiznesā un prot samenedžēt savu laiku, lai bez valstiskas atlīdzības uzrādītu valsts kļūdas un nepilnības, viņu vajadzētu nevis arestēt un vajāt, bet gan atbilstoši prēmēt: vismaz, salīdzinot ar to pusotru miljonu, ko par EDS saņēma tās izstrādātāji. Ja likums pārkāpts, publiskojot privātus, likuma aizsargātus datus, o.k., par to sods. Objektīvi prēmijai par problēmas atklāšanu būtu jābūt lielākai. Un arī par pētniecību LU… — kas nosodāms, ja pelnīts tiek privātā biznesā, lai varētu atļauties pētīt?

    Kā mūsu valsts paliekās varen daudziem patīk ziedotāji! Nu absolūta sajūsma par visiem citiem, kas sevi ziedo! Kādēļ ne otrādi?! Ar to attieksmi pret Latvijas sabiedrību, kāda nu tagadējai valdībai izdodas, pamācoši būtu entuziastu un ziedotāju vispārējo streiku sarīkot. Nedarīt šai valstij neko par velti, — lai šī valdība saņem, ko pelnījusi ar sabiedrības attieksmi pret valdību adekvāti = kristīgi pēc Vecās Derības, aci pret aci un zobu pret zobu. Kādēļ nevienam te nelaba dūša nemetas par to, cik valsts ”sobrīd gatava pieņemt ziedojumus — vēl pēc visa tā, ko tagadējais MK atņem tiem, kas atņemšanu nav pelnījuši. Kādēļ nevienam neienāk prātā, ka — vismaz! — dīvaini ir sodīt ar paaugstinātiem nodokļiem atlikušos strādātājus laikā, kad valsts nodarbinātību attīsta ļoti negribīgi un slinki?!

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Rolands__ > Rolands__ 30.12.2010. 00.43

    Optiskais tēmēklis saka “Mr. Key, kādēl nepaskatīties no citas puses, kādēļ Tevi uztrauc Poikāna auto un Poikāna māja, = paldies, ka neesi Poikāna mīļāko kādu pieminējis! ”

    Hmm, šķiet, ka ir darīšana ar kādu, kuram ir grūtības ar faktu, notikumu loģisku virknēšanu un saistību noteikšanu. Arguments pret nesaprotamu viedokli ir “Tev vienkārši skauž”. Ja autoritāte teica “sist ar plaukstiņām un smaidīt”, tad tā jādara un jāvēršas pret jebkuru, kurš rīkojas savādāk?

    Tātad, pamēģināsim savirknēt viedokļus. Man skaužot un tādēļ es lienot citu cilvēku maciņā, es nemākot samenedžēt savu privāto biznesu ar darbu budžeta iestādē. Man ir jautājums Tev, lasītāj, kas šo lasa un ir nonācis līdz šai vietai. Vai gadījumā Neo kampaņa nebija līšana citu maciņā? Vai Neo kampaņa nebija rādīšana ar pirkstu un kaunināšana par visiem tiem, kas nu tik ļoti veiksmīgi bija pratuši samenedžēt amatus vairākās iestādēs vienlaicīgi? Un kā tas nākas, ka, uzdodot šo pašu jautājumu par varonīgo Neo, nākas nokļūt kaunināma skauģa un lietas-samenedžēt-nespējīgā statusā?

    Un optiskajam tēmēklim es ieteiktu pamēģināt atbildēt uz jautājumiem, kas ir konkrēti, skaidri un atbildes ir ļoti vienkāršas. Nevis nodarboties ar liekvārdību. Optiskais tēmēklis saka tā “kas nosodāms, ja pelnīts tiek privātā biznesā, lai varētu atļauties pētīt?”. Bet jautājums ir nevis par to, vai tas ir slikti vai labi, jautājums ir par to, kāda ir alga un kas konkrēti tiek pētīts? Kā izpaužas pētīšana (cik h dienā tam paiet, kādas darbības tiek veiktas?) Kāds ir pētījumu rezultāts (t.i., nodevums, jeb pavisam skaidri – deliverable)? Vai privātās lietas tiek darītas darba laikā jeb ārpus tā? Galu galā, vai es varētu vienu nedēļu klusiņām pastāvēt blakus un pavērot pētnieku darbību? Vai tad grūti sniegt atbildi? Manuprāt, cilvēks, kas lepojas ar savu darbu, nekavēsies ar prieku pastāstīt par visām niansēm.

    Uzziņai varu piebilst, ka esmu tikai dzirdējis baumas (bet tikai baumas), ka esot tādi pētnieki, kuriem tās budžeta vai fondu algas esot diezgan iespaidīgas, bet tajā pašā laikā esot tādi, kuriem finansējums būtu vajadzīgs, ai kā vajadzīgs, bet netiek klāt.. jo nav savējie.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

Marija 29.12.2010. 21.34

Apsveicu, Ilmār!
Neķer kreņķi par negatīvismu komentāros. Ne jau visi spēj sajust nākotnes strāvojumus. Tas tiek dots dažiem. Tiem, kuri jau ir pārbaudīti.

+7
-12
Atbildēt

5

    hinanska > Marija 29.12.2010. 23.27

    >Parastais
    Ja Tavs nākotnes redzējums un strāvojums saistās ar banālu PR akciju, tad ir pavisam švaki. Ja gribi saskatīt cēlu rīcību, tad Poikānam ar kundzes Naglas doto slēpto kameru vajadzēja nesties uz VID un teikt – kungi, Jums caurums biksēs! Salāpiet, var rasties problēmas gan Jums, gan mums! Un tikai VID-enieku čammāšanās gadījumā rīkoties. Tagad – grābjot visu, kas nav piesiets, nešķirojot iegūto informāciju, taisot PR par armiju un īsteno cīnītāju augošajām rindām, tāda pašpuiku kariņa spēlēšana vien sanāca.
    Sabiedriskās aptaujas rezultāts tik liecina par balsotāju zemo intelektu, nespējot atšķirt nozīmīgus notikumus Eiropas, valsts un sabiedrības kontekstā.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    Marija > Marija 30.12.2010. 11.35

    >dudū
    Mans nākotnes redzējums balstās uz sajūtu, ka vecie sabiedrības pārvaldes modeļi, kas balstās uz selektīvas informācijas piegādi neizglītoto masām, nedarbosies IT laikmetā.
    Varbūt svaigākais raksts IRā palīdzēs Tev izprast manu redzējumu:
    http://www.ir.lv/2010/12/30/the-economist-pasaules-demokratijas-indeksa-latvijai-48-vieta

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Marija 30.12.2010. 12.19

    > Parastais
    Kur liksi “neizglīto masas”? Krāsnī vai spaidu darbos?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Marija > Marija 30.12.2010. 17.29

    >betija
    “neizglītoto masas” ir vecās domāšanas kategorija, jeb citiem vārdiem – skalojamās smadzenes.
    Nākotnē tādu kļūs ievērojami mazāk pateicoties IT.

    P.S.
    žēl, ka to ir tik grūti saprast vai arī, žēl, ka to, kas to saprot, ir tik maz.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Marija 30.12.2010. 18.53

    Tomēr pagaidīsi lai paši apmirst? Humānists tu mums esi. Bet pagaidām lai klusē un stāv pie ratiem, jā?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

piziks 29.12.2010. 21.24

> Varbūt, ka tā… It kā jau ar algām tas triks ir lēts, bet tieši ar algām bija iespējams sabiedrībai saprotamā valodā parādīt sabiedriski plašās liekulības dipazonu.

+2
-1
Atbildēt

3

    Rolands__ > piziks 29.12.2010. 21.46

    Optiskais Tēmēklis: “It kā jau ar algām tas triks ir lēts, bet tieši ar algām bija iespējams sabiedrībai saprotamā valodā parādīt sabiedriski plašās liekulības dipazonu.”

    Jautājums tev un līdzīgi domājošajiem par atklāto lielukību:
    – Vai esat lietas kursā, kas maksā algu Neo, cik lielu un par ko? Vai varētu būt tā, ka Neo ir pētnieks LU, kas kaut ko pēta, bet nezin ko?
    – Vai esat lietas kursā par Neo pētījumiem, to rezultātiem? Es, piemēram, neesmu redzējis šo pētījumu rezultātus, bet labprāt iepazītos. Alkstu izlasīt publikācijas, referātus un varbūt pat grāmatu.
    – Vai tas nebija Neo, kas darba laikā nodarbojās nevis ar tiešo pienākumu veikšanu, bet savas PR kampaņas veidošanu, izmantojot viegli iegūtus (manuprāt – nozagtus) datus par visas valsts iedzīvotājiem?

    Es pats neatteiktos kaut ko pētīt, par to saņemot algu, par kuru var atļauties privātmāju, privāto auto un vēl darba laikā spodrināt kādu virtuālu tēlu.

    Kurš te liekuļo?

    +12
    -9
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > piziks 29.12.2010. 22.51

    liekuļo tie, kas bīda tekstus par poikānu kā LU pētnieku sev izdevīgi piemirstot, ka viņa reālais maizes darbs ir personīgā pirvātfirma :) LU pētniecība ir hobijs.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Rolands__ > piziks 29.12.2010. 22.58

    Latweets, tad sanāk, ka tiek saņemta alga no LU par pētīšanu, bet pētīšanas laikā nodarbojas nevis ar pētīšanu, bet ar privātbiznesu IT jomā?

    Kāpēc tad Neo kavējas izstāstīt šo skaisto shēmu citiem, lai būtu skaidrs, kā var strādāt divos darbos vienlaicīgi, nemaz nerunājot par tādu kolosālu brīnumu, kā privātā biznesa apvienošana ar darbu budžeta iestādē? (Un nevajag te stāstīt brīnumus, ka cilvēks var dienā strādāt 16h)…

    Es neesmu lepns un pazemīgi atzīšos, ka es arī labprāt pētītu LU kaut ko un savienotu to ar savu privāto štelli. Kur man jāiet, kas jādara? (Publiski, lūdzu!)

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

piziks 29.12.2010. 21.22

>>> Uhhh, kas par negatīvo uguņošanu pret NeoPoikānu! Un neviena pa-a-aldies puisim, kurš pelnīti atmaskoja korporatīvi politisko draudzību ar brāķdariem, kuri tiek pie valsts pasūtījumiem par pietiekami solīdu nodokļmaksātāju naudu! Kādēļ tikpat draudzīgā kolektīvā netiek prasīta — valsts interesēs, Vienotības politfanu draudzigā kopa! — atbildība no visiem, kam ir likumiskas tiesības atrast un notiesāt elektroniskā cauruma labi apmaksātos izstrādātājus? Kādēļ neviena — valstiskuma vārdā?! — fui-a iekšlietu ministrei Mūrniecei un visiem iekšlietniekiem, kurus iesaistīja Poikāna un Naglas vajāšanā, lai vien nebūtu jārunā par iemesliem un sākotnējiem vaininiekiem! Kādēļ neviena, kas ieteiktu Poikānu Trīszvaigžņu ordenim par publisku cauruma atklāšanu sabiedrībai, brāķa parādīšanu, tādējādi savlaikus pievērsōt sabiedrības uzmanību un daļēji arī novēršot īstu ļaundaru darbību ap šo VID EDS brāķi?
Te izvirzītie apvainojumi un paustais aizvainojums radies un turpinas rasties, acīmredzot arī tādēļ, ka Neo-Poikāns labā stilā pazemoja JL/Vienotības pārspīlēti pašsaslavēto tēlu?

> Riņķī apkārt! Kādēļ tā satraukties par Rietumu vērtībām, kurām šobrīd maz reāla seguma? Kādēļ būtu jāsajūsminās par tās pašas Zviedrijas valdības atbalstīto un apmaksāto (!) finansu ekspansijas programmu, kas zviedru pensiju fondus pārvaldošās zviedru bankas sūtīja uz Baltiju un Ukrainu ekspansijā kā uz trešās pasaules valstīm, — uzvedoties tā, kā tās nekad neatļautos uzvesties savās mājās?!

Protams, cita lieta, vai Neo ar savu akciju būtu jāsauc par Eiropas cilvēku, darbības raksturam atbilstošs būtu Gada virtuālais partizāns, bet Eiropas — un kāpēc ne Pasaules — gada cilvēks Latvijā tiešām varētu būt Andris Nelsons, kuru tiešām šogad lieliski redzējusi un augstu vērtējusi gan Eiropa, gan pasaule.

+11
-8
Atbildēt

3

    murnieks112233 > piziks 29.12.2010. 21.33

    Tev žetons par šo komentāru! Domāju, ka NEO laiks vēl priekšā, jo mūsu jaunieši briest un šitos tautas apzadzējus-smirdīgās padlas drīz vien aiznesīs ar kājām pa priekšu…

    +5
    -15
    Atbildēt

    0

    buchamona > piziks 29.12.2010. 21.35

    Optiskais Tēmeklis> Kādēļ tā satraukties par Rietumu vērtībām, kurām šobrīd maz reāla seguma? +++ es neieteiktu apbalvoshanai ar ordeni cilveeku, kursh aicina graut pamatus uz kuriem ir buuveeta muusu valsts un muusu sabiedroto droshiiba. Es runaaju par demokraatisku sabiedriibu

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > piziks 29.12.2010. 23.04

    Tu kaut ko pamatīgi jauc – nopludināšana un žurnālisms uz to pamata ir ļoti, ļoti tradicionālas demokrātiskas sabiedrības vērtības. Viss ko Neo aicina pārdomāt ir pašreizējā Rietumu pēc-9/11 apsēstība ar slepenību bailēs no terorisma, kas ļauj nelāgiem cilvēkiem valsts struktūrās slēpt savus noziegumus aiz slepenības un nacionālās drošības vairoga.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

lailabidzane 29.12.2010. 21.15

.
Vai nav tā, ka vajadzētu nošķirt NEO un viņa centienus, no publikas darbības un bezdarbības radītā tēlā?

0
-1
Atbildēt

5

    lailabidzane > lailabidzane 29.12.2010. 21.19

    .
    “Caurumi”, neapzināti vai, un tas ir daudz ticamāk, apzināti, sistēmās, kuras satur sensitīvu info, ir jāatklāj. Tas noteikti bija +.
    Metode, kā to publiskot, bija diskutabla. Ne īsti +, ne -.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 29.12.2010. 21.22

    .
    Koncentrēšanās uz algām ir lētums. Plakanība. Primitīvisms. Bet tieši tas patīk publikai. Lielai daļai publikas.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 29.12.2010. 21.26

    .
    Un nav nekas pārsteidzošs, ka, gan aktīvi slavējošie, gan kaismīgi noliedzošie, ir augstākminētās publikas divas serdes – tik pretrunīgās un tikpat kopskanīgās.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 29.12.2010. 21.35

    .
    Tāds saderīgs komplekts. NEO. Viņa lamātāji. Un slavētāji. Klase, tā sacīt. “C” klase. Vai “D”.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 29.12.2010. 21.42

    .
    Jā. NEO un radītais tēls nav gluži viens un tas pats.
    Tomēr kopā ar tēla pumpētājiem veido “kompleksās pusdienas”.
    Pietiekoši vienkāršas. Un pietiekoši lētas.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

Silvija Adijāne 29.12.2010. 20.41

Linda Mūrniece? Jūs jokojat?

+5
-2
Atbildēt

0

marčiks 29.12.2010. 20.28

Domāju, ka vairāk šo balvu būtu pelnījuši tie, kas nodrošināja to, ka Latvija šogad savu statusu Eiropas Savienībā ir nevis apdraudējusi, bet tieši otrādi – nostiprinājusi. Valdis Zatlers, Valdis Dombrovskis, Linda Mūrniece un vairāki citi panāca, ka krīzes-pēckrīzes laikā neiestājās valsts bankrots, nepieauga noziedzība, nesākās ielu nemieri. Vēlēšanu cīņā ar bezkaunīgajiem populistiem SC un PLL pārsteidzošā kārtā uzvarēja veselais saprāts, kā rezultātā valsts ārpolitiskā orientācija joprojām ir stabili vērsta uz rietumiem, ASV, NATO un ES. Latvija civilizētās pasaules acīs no “nothing special” apsmiekla objekta ir kļuvusi par paraugu, kā pārvarēt ekonomisku krīzi. Parlamenta sastāvs ir uzlabojies, par svarīgākajām valsts amatpersonām vairs nav jākaunas. Es esmu par atklātību, Ilmārs pelnījis uzslavu, bet uzskatu, ka iepriekšminētie sasniegumi Latvijas valsts tagadnei un vismaz tuvākajai nākotnei ir svarīgāki.

+10
-4
Atbildēt

2

    disassociative > marčiks 29.12.2010. 20.40

    Interesanti, ar ko Latvija varētu būt paraugs ekonomiskās krīzes pārvarēšanai? Ar simtiem tūkstošu emigrējušo un pāris simtiem tūkstošu nabagu?

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    modriss > marčiks 30.12.2010. 10.32

    Alejandro, pārāk idealizēta attieksme pret varas panākumiem… Un nav vēl teikts, ka terētiskais LR “panākumu piemērs” pakāpeniski nekļūst par naida un vēlāk arī izsmiekla objektu

    +1
    0
    Atbildēt

    0

inghem65 29.12.2010. 20.03

Ghost Dog un visi citi, kas pamanīja kļūdas manā rīcībā vai plānos un kuriem ir ieteikumi, kā labāk un pareizāk bija vai ir jādara, droši sūtiet savus ieteikumus un padomus uz [email protected] Paldies :)

+6
-2
Atbildēt

3

    Sandra Vāpa (Ancāne, > inghem65 29.12.2010. 20.10

    kū ar klybu doncuot, tū ar glupu runuot.
    plosīšanās komentāros ir bezjēdzīga.

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    Silvija Adijāne > inghem65 29.12.2010. 20.12

    “A, kapēc” mums savus ietiekumus būtu jāsūta TIEŠI JUMS?

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > inghem65 29.12.2010. 23.00

    Emm, GhostDog, ja kāds domā, ka es kaut ko daru “nepareizi” un grib lai es to sāku darīt “pareizi”, tad būtu tikai loģiski, ja viņs to pateiktu man pa tiešo, nevis uzrakstītu to kādas tantes blogā, kur es to nekad neieraudzīšu.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

buchamona 29.12.2010. 19.04

Poikaana pirmie spertie solji, ar kuriem vinjsh kljuva paziistams kaa Neo, neapshaubaami paliidzeeja tolaik LR valdiibas saaktajaa cinjaa ar “baltajaam apkakliiteem”, tachu – diez vai muusu valstij ir viens celjsh ejams ar taadiem ljaudiim, kaa ir shis muusu “Robins Huds” :) Spriezhu peec vinja IR publiceetaa raksta -“Jaunas ēras sākums”, citeeju:
“….Viens no maz novērtētiem WikiLeaks labiem darbiem sabiedrības labā ir tas, ka tiek atjaunota neuzticēšanās svarīgākajām valsts institūcijām. …Rietumu valstīs pārāk daudzi cilvēki dzīvo ilūziju pasaulē. Rietumniekiem vajag ārēju stimulu, kas palīdzētu nolaisties uz zemes, atvērt acis un atgūt realitātes uztveri, lai saprastu, kas īstenībā notiek visapkārt un kādā sistēmā viņi dzīvo….”

Secinaajums – muusu gada cilveeks ir “pieteicis karu” Rietumu sabiedriibas veertiibaam un dziives veidam.:) Interesanti, cik LV ir sekotaaju shaadai caur Poikaanu paustajai anarhistu ideologjijai?

+16
-10
Atbildēt

9

    Silvija Adijāne > buchamona 29.12.2010. 19.15

    Nu, izskatās, ka Eiropas kustība Latvijā šo nespēj saredzēt. Interesanti, vai Poikāns jau nav nozvērējies Allaham, jeb tikai vēl grasās to darīt?

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > buchamona 29.12.2010. 19.58

    Nu beidzat, daudz kam no tā, ko Poikāns tur raksta, sevišķi par to Rietumu sabiedrību, utt., var arī nepiekrist, pats par sevi, bet, kāpēc visiem jādomā vienādi?
    Un Rietumu sabiedrība patiešām dzīvo ilūziju pasaulē, tikai, ne tādā veidā un ne ar tām ilūzijām, par ko raksta Poikāns, ilūzijas ir attiecībā uz to, ka visi var pieņemt Rietumu kultūru, Rietumu tieksmi uz kompromisiem, politkorektumu, utt.
    Tas, ka izraisijās tāda diskusija, vien ir pozitīvi.
    Un Allaha pieminēšana šinī sakrā galīgi garām, iznāk tā – ja tu kritiski vērtē Rietumu sabiedrību, tad tu obligāti zvērēji uzticību Allaham?
    Atkal pasaules dalīšana savējos un ienaidniekos?
    Un saukt Poikānu par zagli utt. – atraduši zagli un lielāko grēcinieku Latvijā, iespējams, viņš ir naivs romantiķis, iespējams – gribējies nedaudz publicitātes un ievērības, bet zagļi mums sēž pavisam citās vietās.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Silvija Adijāne > buchamona 29.12.2010. 20.03

    Mēģināju būt sarkastisks attiecībā uz Allahu. Bet tas Poikāns tiešām domā totalitārās kategorijās.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > buchamona 29.12.2010. 20.07

    Interesanti, cik LV ir sekotaaju shaadai caur Poikaanu paustajai anarhistu ideologjijai?
    =====================================
    Gan jau ka Stratēģiskās analīzes komisijas priekšsēdētājam Robertam Ķīlim tas varētu patikt – šis taču arī popularizē valsts nevajadzīgumu.

    Skat. Roberts Ķīlis „Anarhisms. Trīs lekcijas par piemirstu alternatīvu” 2011. gada janvārī.
    http://satori.lv/raksts/3566

    Labi gan pašā valsts struktūras intelektuālajā spicē ielikt šādas “piemirstas alternatīvas” cilātāju.:) Antiutopija, vai?

    P.S.
    Bet Poikāns varbūt nemaz nav anarhisma piekritējs.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > buchamona 29.12.2010. 20.12

    Tad atvainojos, neuztvēru sarkasmu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 29.12.2010. 20.16

    Dzeris – Es faktaa, ka WikiLeaks ir gatavs pubilceet piemeeram, militaara rakstura info nekaa pozitiivu neredzu, bet pat tas nav tas ljaunaakais, ka tagad kaut kaadam teroristam ir ASV militaaro objektu saraksts, gan jau amerikaanji ar to tiks galaa.
    Manupraat daudz sliktaak ir tas, ka mees saakam paarprast uz kaadaam pamatveertiibaam balstaas demokraatija. Mees jeedzienam demokraatija saakam piedeeveet haosam raksturiigas izpausmes, lai gan demokraatija – taa vispirms ir preciizi reglamenteeta kaartiiba. Lasiiju zinjaas, ka LV anarhisti ir piedaliijushies grautinjos Londona, kas tas ir, Tavu praat – demokraatijas izpausme, vai noziegums? :)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > buchamona 29.12.2010. 21.43

    Es tev piekrītu attiecībā par WikiLeaks un arī pats teicu, ka tā darbīoba vērtējama pretrunīgi.
    Arī par to, ka demokrātija nav anarhija, un ļoti svarīgu lomu spēlē kārtība un procedūra, arī piekrītu.
    Un neattaisnoju cilvēkus, kas rīko grautiņus un citas vardarbīgas akcijas.
    Bet, tai pat laikā, demokrātija ir arī varas kontrole no sabiedrības puses.
    Un to var veikt tikai brīva prese.
    Tāpēc demokr. valstīs likumdošana paredz sevišķu aizsardzību žurnalistiem, un , pat ļauj tiem pārkāpt likumu, ja tā rezultatā viņi iegūst informāciju, kas nes sabiedrisko labumu, kā arī bez tiesas sankcijas neuzrādīt inf. avotu.
    Ja šī informācija ir slepena – tā nav žurnalistu, bet valdības problēma.
    Jo tiek uzskatīts, ka pārlieku slepenība un nekontrolējama valdība ir daudz lielāks apdraudējums, nekā pat kādas informācijas atslepenošana.
    Dabīgi, kādu informāciju publicēt, ir žurnalistu ētikas jautājums, un es nebūt neatbalstu, ka WikiLeaks publicēja to, par ko tu runāji, vai kādas privātas informācijas publikāciju.
    Ar vienu vārdu sakot, ir jābūt kādam līdzsvaram starp kārtību un brīvību, nosliece uz vienu vai otru pusi noved vai nu pie anarhijas, vai totalitarisma, kā jau tu pats teici.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > buchamona 29.12.2010. 22.58

    Šis izteikums ir tieši otrādi – anti-totalitārs. Poikāns vienkārši saka, ka iedzīvotāji nevar pilnībā uzticēties valsts iestādēm. Valsts iestādes ir tautas kalpi un demokrātiskās sabiedrības viens no pamatiem ir tas, ka tautai ir jākontrolē, ko viņu politiķi un valsts dara. Krievu valodā ir tāds izteiciens – “Uzticies, bet pārbaudi.” Gan Neo, gan WikiLeaks ir tieši tas – lai gan tauta uzticās valdībai (jo nav apvērsuma), tomēr ir spēcīga vēlme pārbaudīt valdību, lai tā pārāk neatslābst. Ja politiķis zinās, ka ir iespēja, ka viņa slepenās darīšanas varētu tikt nopludinātas, tad viņš lieku reizi padomās pirms darīt ko nelikumīgu vai pat vienkārši neglītu arī slepenībā.

    Noplūdes ir nepieciešamas, lai varētu pastāvēt kompetenta žurnālistika, kas ir absolūti nepieciešama demokrātijā, lai nodrošinātu vēlētāju informētību.

    Kļūdu parādīšana pašreizējā Rietumu kultūrā nav aicinājums to visu apgāzt un ieviest Šariātu, bet gan aicinājums uzlaboties, kustēties tuvāk demokrātijas ideāliem, labojot iestāvējušās tradīcijas, ja tas ir nepieciešams.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    inghem65 > buchamona 29.12.2010. 23.56

    aigarius, man prieks, ka esi sapratis manu rakstu un “rinķī apkārt” pieminēto citātu. Un paldies par domas pārstāstu saviem vārdiem. Dažreiz vien nevaru beigt brīnīties par cilvēka fantāziju, man piedēvējot viss kaut ko :)

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

::Vai cis :: 29.12.2010. 18.53

Šādu brīnumu pat totālā pāli grūti izdomāt – hakeris, to biš laupītājs pie mumsīm gada cilvēks. Kaut gan nav jau brīnums, Lembergs arī pie mumsīm skaitās godavīrs un čekista Savicka muldēšana tiek uzskatīta par patiesību pēdējā instancē.

+11
-13
Atbildēt

4

    mary75 > ::Vai cis :: 29.12.2010. 19.16

    Absolūtu muļķigs salīdzinājums – salīdzināt cilvēku, kurš apzadzis Latvijas valsti, ar cilvēku, kurš publiskoja sabiedriskā labuma informāciju bez kādas materialās ieinteresētības.

    +16
    -7
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ::Vai cis :: 29.12.2010. 19.29

    Dzeri, tu uzskati, ka tikai materiāla ieinteresētība spēj pagrūst cilvēku uz nelikumīgu rīcību? Kur tad paliek ambīcijas, godkāre, nekritisks pašnovērtējums?

    +9
    -10
    Atbildēt

    0

    disassociative > ::Vai cis :: 29.12.2010. 20.30

    Nelikumīgas rīcības nav, tur jau tas āķis. Ir darbs, kas veikts sabiedrības labuma vārdā. Tas, ka šis darbs nepatīk Vienotībai – nu, ko darīt. Vai melošana ir likumīga rīcība jeb par melošanu krimināllikums neko nesaka?

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    neman > ::Vai cis :: 30.12.2010. 10.03

    Kāda vaina ambīcijām? Bet kaut kādu slavaskāri jau nu viņam var piesiet tikai tie, kas aizmirsuši, cik ilgi viņš bija tikai NEO.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

inghem65 29.12.2010. 18.52

Eh, kā dažiem te acīs kož Neo :) Es jau saprotu, ka tas ir bezjēdzīgi, bet, ja tik ļoti gribas noriet mani, tad esiet precīzi, nevis kārtējais “kņigu ņečital, no mnenije imeju” :)

Tas noteikti dažiem būs pārsteigums, bet fakti ir sekojoši :)

1. Es neesmu notiesāts un atzīts par vainīgu.
2. Es pat neesmu apsūdzētais, bet gan aizdomās turamais kriminālPROCESĀ.
3. Un te ir galvenais pārsteigums – mani nemaz netur aizdomās par datu zādzību vai datu publiskošanu :)

Mani tur aizdomās par nelikumīgām darbībām ar fiziskās personas datiem, ja radīts būtisks kaitējums, un par tādas ierīces (arī datorprogrammas) izgatavošanu, ar ko noziedzīgā nolūkā paredzēts piekļūt automatizētai datu apstrādes sistēmai, un kas izraisījusi smagas sekas. Lasīt Krimināllikuma 145.panta 1.daļa un 244.panta 2.daļa

+20
-16
Atbildēt

25

    Silvija Adijāne > inghem65 29.12.2010. 18.54

    Kas te ko daudz noriet? Tikpat labi varētu noriet ciema pajoliņus. :)

    +13
    -14
    Atbildēt

    0

    inghem65 > inghem65 29.12.2010. 19.01

    Ghost Dog, apskatījos http://www.ir.lv/profils/1035/skatit un man kaut kā liekas, ka Tu pārāk “lielu godu” velti “ciema pajoliņam” :) Te jau manāms karojoša nepatika :)

    +10
    -9
    Atbildēt

    0

    Silvija Adijāne > inghem65 29.12.2010. 19.07

    Jā, Tu man tiešām nepatīc! Jo sk. kādu no maniem iepriekšējiem postiem. Tu satracināji sabiedrību (pamatoti) un viss , ko spēji piedāvāt, bija ar sektantiem kolektīvi nolūgties 11. novembra krastmalā. Nedomāju, ka tas ir daudz.Turklāt no Tevis pa visām vīlēm spiežas cauri nepatika pret amerikāņiem, ko arī nepieņemu.

    +12
    -15
    Atbildēt

    0

    andris902 > inghem65 29.12.2010. 19.17

    …Ilmār Poikān!…laba sajūta saņemot apsveikumus?…varbūt derētu piezemēties un atbildēt uz jautājumu…kur šobrīd klīst to privātpersonu un firmu dati…kurus tik “nesavtīgā” pārliecībā un ar kaujas saucieniem uz lūpām…”nopumpējāt” no VID datu bāzes?….kurš atbildēs par šo nelikumīgi iegūto informāciju…un kādās rokās tā ir nonākusi?…neredzu pamata ne priecāties par Jums, ne arī apsveikumus izteikt!…lētas sensācijas sakārojās???…

    +16
    -14
    Atbildēt

    0

    mary75 > inghem65 29.12.2010. 19.19

    Ghost Dog:”Tikpat labi varētu noriet ciema pajoliņus. :)”
    ———————————————————
    Tādus argumentus parasti lieto cilvēki, kuriem nav citu argumentu.

    +13
    -5
    Atbildēt

    0

    Silvija Adijāne > inghem65 29.12.2010. 19.22

    Hmm.Savukārt komentārus par šādiem argumentiem laikam raksta tie, kam nav ko darīt.:) Sorry, bet puisis slimo ar galvu, nezinu labāku veidu kā to izpaust.

    +7
    -14
    Atbildēt

    0

    Skujiņa > inghem65 29.12.2010. 19.26

    Ne tik viņam cik naglenei domāt nu tā čurā karstu !
    :))
    bet ja nopietni
    nav tik dumjš
    jo zin ja noplūdis infa par personām un firmām tad ne tikai te Irā
    bet vispār nečivinās !
    :))

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > inghem65 29.12.2010. 19.26

    Dzeri, šodien tavi argumenti nepārliecina.

    +9
    -8
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > inghem65 29.12.2010. 19.33

    Es vispār nesaprotu – kāpēc “NEO”? Kāpēc ne “KAUPĒNS”?

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    inghem65 > inghem65 29.12.2010. 19.34

    Zane, uz jautājumu “kur šobrīd klīst to privātpersonu un firmu dati” es jau atbildēju pēc aizturēšanas. Bet varu atkārtot – dati tika atdoti Ekonomikas policijai. Protams, es varu tikai apgalvot par savu uzvedību (neesmu pludinājis datus), bet par to, kas notika ar datiem pēc tam, jau ir policijas atbildība.

    +11
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > inghem65 29.12.2010. 19.34

    Nekas briesmīgs, kas vispār teica, ka visos jautājumos viedokļiem jāsakrīt?
    Poikāns vismaz izkustināja to smakojošo purvu, ko sauc par Latvijas politisko vidi, par to vien viņš pelnījis uzslavu.

    +11
    -6
    Atbildēt

    0

    Silvija Adijāne > inghem65 29.12.2010. 19.41

    Ak Dievs! Tu tiešām nespēj saprast, ka nevienu neinteresē tehniskas/juridiskas detaļas? Lietas būtība ir tāda, ka Tu uzmeties par Latvijas mēroga Robinu Hūdu, bet ne vella no tā nejēdz!

    +10
    -12
    Atbildēt

    0

    andris902 > inghem65 29.12.2010. 19.44

    …nu, piedod!…kas Tu esi, ka man Tev un Tevis teiktajam būtu jāuzticās?…vai es būtu Tevi pilnvarojusi ar manas firmas datiem parotaļāties?…

    +14
    -11
    Atbildēt

    0

    disassociative > inghem65 29.12.2010. 19.51

    Nu, par NEO ir arī mana balss šajā balsojumā. Un arī man vairāku tuvu cilvēku balsis. Ja VID varēja pieļaut, ka dati vispār ir pieejami trešajām personām, tādējādi nopietni pārkāpjot vienošanās ar saviem klientiem, nodokļu maksātājiem un nevienam no VID par to nekas nebija, jau vien ir pilnīgi pietiekams fakts, lai NEO rīcība būtu saprotama un atbalstāma. Nopublicējot atalgojuma līmeni NEO parādīja to, ko it kā visi sen jau zinājām. To, ka taupības režīms ir tikai reņģēdājiem apakšā. It kā jau visi zinājām, drošības sistēmu nav, par tām ir tikai nauda samaksāta, taupības režīma nav, ir tikai tukšas runas, bet tās bija tikai nepierādītas aizdomas. NEO iedeva pierādījumus. Apsveicami.

    +15
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > inghem65 29.12.2010. 19.58

    …un vēl, Ilmār!…šķiet, ka Tev pirksti kustās ātrāk par smadzenēm…jo savā komentā iespraužot Ghost Dog profila adresi…tas bija lēti!…

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > inghem65 29.12.2010. 20.00

    Pa kluso paņemt kamēr neviens to neredz un, ja pa rokām nesit, arī saviem bērniem māci, alias?

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    Silvija Adijāne > inghem65 29.12.2010. 20.00

    Nē , nu saprotu, ka valsts centrālā problēma laikam ir dažu ierēdņu atalgojums, nevis permanenta korupcija. Manuprāt, Neo-kungs ir nedaudz ieciklējies uz pirmo un pilnīgi palaidis garām otro.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    inghem65 > inghem65 29.12.2010. 20.01

    Zane, kas ir lēti? Ielikt publisku linku, lai citi lasītāji var saprast mana secinājumu avotu? Pie tam, uz to profila lapu var nokļūt, uzklikšķinot uz profila bildes vai vārda.

    Nu vismaz paldies, ka par linka ielikšanu nepiesēji nekādu kriminālpantu :)

    +13
    -7
    Atbildēt

    0

    Silvija Adijāne > inghem65 29.12.2010. 20.05

    Tev tikai uz kriminālpantiem nesas domas:) Varbūt kādu vajadzētu saorganizēt :)Pārāk nešūmējos par profila info: ja publisks, tad publisks. Bet Poikāna kungs kā nespēj izrāpties no savas legalistiskās bedres, tā nespēj.

    +5
    -10
    Atbildēt

    0

    andris902 > inghem65 29.12.2010. 20.08

    …tā ir katra komentētāja brīva izvēle..klikšķināt vai nē!…bet Tava rīcība neliecina par pārdomātu darbību…

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    disassociative > inghem65 29.12.2010. 20.25

    Tās ir divas ļoti dažādas lietas, Betij. Šajā gadījumā NEO nav hakeris, viņš neko nav zadzis un ir darījis ļoti svētīgu lietu. Protams, ka valdošajiem, valdošajām partijām un viņu atbalstītājiem šāds solis nav pieņemams, galu galā tika apgāzta teorija par labo Vienotību, kas ved valsti laukā no krīzes. No turienes arī šeit mīnusiņi visiem tiem, kas atbalsta NEO.

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > inghem65 29.12.2010. 22.02

    zanE. :-}

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    guncho > inghem65 30.12.2010. 12.30

    Palasot dažus komenetārus, labāk izprotu ik palaikam piesaukto, ka Saeima ir sabiedrības spogulis. Turklāt pieļauju, ka ir.lv auditorijas vidējās zināšanas par procesiem sabiedrībā utt. nav tās sliktākās.
    Izskatās, ka esam nonākuši tik tālu, ka viss ir slikti. Tikai paši esam tie labākie un gudrākie. Un ar apbrīnojamu pārliecību runājam par jautājumiem, kurus nemaz neizprotam.
    Varbūt ir pienācis laiks iemest akmentiņu arī pašu dārziņā, nevis vien NEO un citu cilvēku, kuri mēģina kaut ko darīt?! Un varbūt lasīsim to, kas ir rakstīts, un izdarīsim uz faktiem balstītus secinājumus, nevis veidosim slimīgas interpretācijas, mēģinot tās iestāstīt tādiem pašiem nezinīšiem kā mēs…
    Laimīgu Jauno gadu! :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > inghem65 31.12.2010. 12.46

    Zane tev ir vīrieša trūkums organismā he he.
    Bet aizskarti un emocionāli nokaitināti sievišķi ,jo ,ak vai -“mani dati” ir smieklīgi! Abe,r kuram interesē tavi štrunta parādijušies dati. Kas tu tāda esi …šofera meita vai ??

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > inghem65 31.12.2010. 13.01

    Visu cieņu Ilmār ! Apsveicu ar Gada cilvēks titula iegūšanu!
    Sākums vienmēr ir grūts un daudziem ļautiņiem neērts.
    Gribētu novēlēt turpināt sabiedriskas un atmaskojošas aktivitātes ,lai veicās!

    0
    0
    Atbildēt

    0

mary75 29.12.2010. 18.46

Assanžs būs gada cilvēks pasaulē, tad kāpēc Poikāns nevar būt gada cilvēks Latvijā?
Vajadzētu, varbūt, saprast atšķirību starp zagli un hakeri, un cilvēku, kurš veic darbību, ko var noraksturot kā sabiedrisko labumu, atklājot, cik “lietderīgi” tiek izlietota nodokļu maksātāju nauda, un, taisni pateicoties viņam, tika pieņemts likums par valsts amatpersonu algu atklāšanu, t. i. tika sperts liels solis atklātas sabiedrības virzienā.
Izskatās, dažiem te visai miglains priekštats par to, kas ir demokrātija un atklāta sabiedrība, kurā informāciju, kas sabiedrībai nes labumu, atļauts iegūt arī ar ne visai likumīgām metodēm.
Vēl jo vairāk, ka šī informācija pat neskaitijās, kā slepena.
Ko brīnīties, ja pat Mūrniecei vēl sovjetiska domāšana – pa visu varīti gribējās to Poikānu notiesāt, tikai, īsti nebija, par ko.
Assanža darbību vēl var vērtēt pretrunīgi, bet Poikāns nekādu ļaunumu nevienam nav nodarījis.

+14
-12
Atbildēt

6

    Silvija Adijāne > mary75 29.12.2010. 18.53

    Ja Asange būs gada cilvēks pasaulē, tad ne jau dēļ viņa cilvēciskajām kvalitātēm un deklarētajiem “cēlajiem” mērķiem. Tikai dēļ iemesla, ka viņš iemeta dziļumbumbu diezgan satrūnējušā diplomātijas dīķī un uzspridzināja preses pasauli ar daudzām ziņām. Neesmu pārliecināts, ka uz to Latvijai vajadzētu tiekties. Turklāt, pieturos pie domas, ka Asandžu finansē FSB.

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > mary75 29.12.2010. 18.54

    Interesants viedoklis. Valsts amatpersonu algas nekad nav bijušas slēptas, jebkurš ar tām varēja brīvi iepazīties valsts ieņēmumu dienesta mājas lapas sadaļā valsts amatpersonu deklarācijas. Tur, starp citu, var iepazīties ne tikai ar viņu ienākumiem, bet arī īpašumiem utt. Diemžēl tas ko publicēja šis jaunais cilvēks nebija tikai valsts amatpersonu algas, šajos sarakstos bija arī tie valsts iestāžu darbinieki kuru atalgojums nebija atklājams ne pirms diviem gadiem, ne arī pēc tam, kad pieņēma absolūti populistisko lēmumu, ka valsts amatpersonu atalgojums ir jāpublicē reizi mēnesī. Šis arguments par algām neiztur pilnīgi nekādu kritiku.

    Un kas tā par atklātu un demokrātisku sabiedrību kurā informācija ir jāiegūst ar kriminālām metodēm? Varbūt nodefinē kas ir atklāta un demokrātiska sabiedrība? To ko tu domā es apmēram nojaušu, es labprātāk uzinātu definīciju, ja tu vispār zini kas ir definīcija un ar ko tā atšķirās no personiskā viedokļa.

    +7
    -12
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 29.12.2010. 19.10

    Neko definēt netaisos, neesmu eksāmenā, redzu tikai, ka tev un man priekšstats par demokrātisku un atklātu sabiedrību atškiras.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > mary75 29.12.2010. 19.16

    interesanti, tu lasi tikai katru trešo vārdu? uzrakstīšu pēdējo reizi – informācija par valsts amatpersonu atalgojumu nav slepena, BET tika publiskotas arī to cilvēku algas, kas NAV valsts amatpersonas. arī tu vari mēģināt piepūlēt savas smadzenes un pastāstīt CIK tieši lielu labumu tu guvi no tā, ka uzzināji cik saņem valsts iestādes ierēdnis, apkopēja vai sargs. cik liels labums no šīs informācijas bija sabiedrībai? nu tas tā, ja tu vispār spēj aptvert, ka ne visi, kas strādā ministrijā ir ministri vai amatpersonas.

    p.s es skatos tu esi apguvis labošanas pogu. kāpēc izdzēsi ko biji sarakstījis? pašam kauns palika?

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 29.12.2010. 19.28

    Par to jau viņu arī apsūdz.
    Un, ja uzskatīs, ka jāsaņem sods, viņš to saņems.
    Bet, tas nemazina to pozitīvo, ko viņš izdarījis.
    Un mēģini bez personiskiem uzbraucieniem.

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    snjuu > mary75 29.12.2010. 23.01

    “tika publiskotas arī to cilvēku algas, kas NAV valsts amatpersonas”
    ===
    OK, lai būtu, bet publiskoja jau VID…

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

kdaljajev 29.12.2010. 18.43

Mums zagļi tiek godāti.Jo lielāks,jo godājamāks.Varēja piešķirt Dombrovskim,tas vismaz cenšas izvilkt valsti no krīzes.

+8
-7
Atbildēt

4

    austrisv > kdaljajev 29.12.2010. 19.04

    Dombrovskim jau ir šāds tituls!
    NEO ir pelnījis šo titulu, jo atklāja sabiedrībai kādas algas joprojām saņem valsts uzņēmumi krīzes apstākļos! Tomēr, taču tas izraisīja diskusiju sabiedrībā!
    NEO ir drosmīgs un ir pelnījis šo titulu! Apseicu, no sirds!

    +12
    -10
    Atbildēt

    0

    Miceks > kdaljajev 29.12.2010. 20.44

    Poikāns vien mēģināja parādīt,ka iespējams arī tā.Kaut gan ziemeļvalstīs uz kurām vēl nesen mēģinājām tiekties tas jau sen ir norma-internetā ir iegūstama informācija par pilnīgi visiem iedzīvotājiem,cik kurš nopelnijis,cik samaksājis nodokļos.Viss ļoti vienkārši,kā viss ģeniālais.
    Jeb mūms šis virziens vairs nešķiet saistošs?

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > kdaljajev 29.12.2010. 20.59

    Tad kad visu iedzīvotāju atlagojuma pieejamībai būs likumīgs pamats – lūdzu publicējiet. kamēr tāda nav…

    man diskusija par to, ka ja citur kaut kas ir atļauts, tātad pie mums to arī vajag, nezin kāpēc atgādina puišeļu dižošanos ar to cik ātri nu kurš var pabraukt ar savu ciskudrilli pamatojot to, ka ātrumu ievērot neesot jēgas, jo a) auto esot jauns un jaudīgs, mūsu likumi esot sarakstīti kad pa ielām brauca pobedas, kas ātrāk par 67kmh nesot varējušas pabraukt un b) Vācijā uz bāņiem nav nekādu ātruma ierobežojumu. un visi piemirst, ka pie mums nav vācija un pie mums ir ātruma ierobežojumi. kad tos atcels – lūdzu brauciet cik vien tīk.

    ļauži pārāk bieži mīl paziņot, ka viņiem netīk kāds likums vai noteikumi, tajā pat laikā kaut ko murkšķot par demokrātiju vai atklātību. nekā mīlīši, tā nenotiek, ka ievēros tikai to kas pašam patīk.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    snjuu > kdaljajev 29.12.2010. 22.57

    Nez vai publisku datu pārpublicēšanu var saukt par zagšanu…

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 29.12.2010. 18.35

Eiropas cilvēks Latvijā saka:
“Viens no maz novērtētiem WikiLeaks labiem darbiem sabiedrības labā ir tas, ka tiek atjaunota neuzticēšanās svarīgākajām valsts institūcijām.”
Tāds tas cilvēks un tāda tā Eiropa.

+14
-8
Atbildēt

6

    mary75 > Kaspars Špūle 29.12.2010. 18.52

    Domāju, ne jau par viņa publikācijām viņš pelnījis šo te nosaukumu, bet, ar to, ka padarījis Latviju par atklātāku un demokratiskāku, tātad, arī eiropeiskāku valsti ar to amatpersonu algu publicēšanu.
    Un par to neuzticēšanās valsts institūcijām – tas ir visnotaļ pozitīvs fakts, būs lielāka valsts institūciju kontrole no sabiedrības.
    Bez kontroles pat demokrātisko valstu valdībām ir tendence rīkoties nevis sabiedrības, bet, savās interesēs.

    +12
    -11
    Atbildēt

    0

    austrisv > Kaspars Špūle 29.12.2010. 19.02

    Džeri, Tavam vērtējumam piekrītu!
    Tie, kas domā, ka NEo ir zaglis, vienkārši ir tuvredzīgi cilvēki!
    Vai tad tā nebija milzīga uzdrošināšanās: atklāt valsts uzņēmumu un privātfirmu algas, kuras nav pieejamas parastajam cilvēkam.
    Ko tur lai saka! skumji, ja mēs to neprotam novērtēt, vismaz vairākums!

    +10
    -11
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > Kaspars Špūle 29.12.2010. 19.08

    Vai tad tā nebija milzīga uzdrošināšanās: atklāt valsts uzņēmumu un privātfirmu algas, kuras nav pieejamas parastajam cilvēkam.
    —————–
    Pirmkārt – netika atklātas privātfirmu algas. tik daudz viņam prāta vēl bija palicis, jo saprata, ka nākamajā dienā viņš vairs nestaigātu.
    otrkārt – atkārtošu: valsts amatpersonu atalgojums nav slepens, tas bija un ir pieejams vid lapā. vainojiet paši savu slinkumu ja to nespējāt atrast.

    mans sausais atlikums no šī jaunieša “plosīšanās” – nekā tāda kas nebija iepriekš pieejams par valsts amatpersonām viņš nepateica. tajā pat laikā viņš publiskoja to cilvēku algas, kas nav publiskojamas, to vidū bija autobusu šoferi, apkopējas un sargi. variet man mēģināt pamatot cik tieši lielu labumu uzzinot šīs algas guva sabiedrība ;-)

    +9
    -9
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Kaspars Špūle 29.12.2010. 19.20

    Un vai tad vienkārši zaglim un laupītājam nav vajadzīga “milzīga uzdrošināšanās” :))
    Kāpēc tiem neaplaudējam?
    Visi līdzekļi ir labi taisnīgajā cīņā par darbaļaužu lietas uzvaru?
    Dzeri, tu mani pārsteidzi.

    +14
    -9
    Atbildēt

    0

    mary75 > Kaspars Špūle 29.12.2010. 19.24

    Bet – vairākumam Latvijā patīk vadonisms, slepenība, un saglabājusies tīri sovjetiska domāšana.
    Komentāri par to liecina.
    Tāpēc turpat puse uzskata Lembergu par labāko premjeru, kurš “ievedīs kārtību”,

    +12
    -8
    Atbildēt

    0

    mary75 > Kaspars Špūle 29.12.2010. 19.25

    betijaceļmale – pasaule pilna pārsteigumu.

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

liene.dz 29.12.2010. 18.34

Nē, nu kaut kā nesaprotu šo lēmumu… ok, Neo rīcība var patikt, var nepatikt – viedokļi ir pietiekami dažādi – taču paskaidrojiet vēlreiz, kā Poikāns “ir veicinājis Latvijas integrāciju Eiropā un Eiropas integrāciju Latvijā”? Un ne tikai veicinājis, bet veicinājis vairāk par visiem citiem pretendentiem?

+17
-8
Atbildēt

2

    Silvija Adijāne > liene.dz 29.12.2010. 18.41

    Nē, nu loģika ir visnotaļ skaidra: Neo skaitās “attīrījis” sabiedrību no pagātnes pīšļiem un it kā ieviesis “eiropeisku” atklātību. Tas nekas, ka principā Poikāna paustie teksti nāk kā no “antiglobālista rokasgrāmatas”.

    +15
    -4
    Atbildēt

    0

    snjuu > liene.dz 29.12.2010. 20.09

    :) Var jau bišķi vienkāršot. Vienmēr ir ļautiņi, kas grib, lai kaut kad būtu labāk, un konformisti, kuriem svarīgāks ir siltums mājās šodien. Visparastākā mūžīgā cīņa – ja radikalizējas pirmējie sanāk asinspirts, ja pēdējie, tad arī (apkauj visus, kas izskatās pēc pirmējiem).

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

photocom 29.12.2010. 18.27

Hakeri tagad – čempioni
nu nu
to ceturto atmodu
kādu armiju pieminēja
nesmuki
vēl IRs darbā paņēmis
nezinu gan
manā barā un zarā – ne neņemtu

+14
-10
Atbildēt

0

Silvija Adijāne 29.12.2010. 18.26

Wow! Drīkst uzzināt Poikāna viedokli Kohēzijas fondu labākas izmantošanas jautājumā? Manuprāt, Neo ir pelnījis gada vilšanās balvu, jo sakairināja sabiedrības gaidas, bet neko nepiedāvāja, ja neskaita lūgšanos Daugavmalā.

+14
-12
Atbildēt

5

    mary75 > Silvija Adijāne 29.12.2010. 18.48

    Un ko tu gaidīji, ko lai viņš piedāvā?
    Ko piedāvāt nav viņa, bet saeimas un valdības uzdevums.
    Kāpēc tu pats neko nepiedāvā?
    Viņš tāpat izdarījis daudz.

    +12
    -11
    Atbildēt

    0

    Silvija Adijāne > Silvija Adijāne 29.12.2010. 18.56

    Ne tu zini, kas es esmu, ne Tu zini, ko piedāvāju :)

    +4
    -10
    Atbildēt

    0

    mary75 > Silvija Adijāne 29.12.2010. 19.01

    Tad pastāsti.

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    Silvija Adijāne > Silvija Adijāne 29.12.2010. 19.23

    Piedod, es nevarētu sacensties ar Tevi pastāstīšanā par sevi :)

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    oskaar > Silvija Adijāne 30.12.2010. 00.39

    GhostDog (laikam spoku suns, ja?)
    Poikāns piedāvāja informāciju. Ko ar to darīt- tā jau ir mūsu (t.i.- sabiedrības, “Latvijas pilsoņu kopuma”) problēma. Informācijas sniedzējam nav jāinteresējas par tās saturu- tikai par tās autentiskumu.
    Tāpat, kā nopietnam “tekošo ziņu” žurnālistam nav jāuzmācas auditorijai ar savu viedokli par aprakstāmo notikumu, bet noteikti jābūt pārliecinātam par to, ka notikumu viņš atspoguļo objektīvi.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Evija Zauere 29.12.2010. 18.24

tik tālu esam nodzīvojušies – zaglis pr gada cilvēku. es domāju, ka tas tik ļoti labi raksturo mūsu sabiedrību, ka nevajag nekādus pētījumus kāpēc mēs nonācām tik dziļā pakaļā.

+16
-19
Atbildēt

2

    murnieks112233 > Evija Zauere 29.12.2010. 21.23

    MALACIS NEO! Es ceru, ka viņš sāks veidot jaunu partiju uz godīguma principiem. Sakustināja to mēslu migu, nu smird šie pa visiem portāliem, bet viņu laiks aiziet uz neatgriešanos…

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > Evija Zauere 31.12.2010. 12.22

    Poikāns nav notiesāts par zagšanu!
    Un ir pilnīgi pie kājas ko ,tā saucamā valsts, jebšu “likumdevēji” un viņu ierēdņi negrib publiskot! Poikāns vēlreiz parādija, kāda ir sociālā nevienlīdzība, kā darbi nesaskan ar vārdiem un kā dzīvo augstākie ešeloni, kas pieņem likumus un lēmumus … utt. Šoferu algas, kas līdzinās deputātu algām, apkopēju algas ,kas līdzinās prezidenta algai!! Ex komunistu garā..un nav jau brīnums, jo vēži jau vecie!
    Un kā reiz sausais atlikums ir tāds, ka visa utainā ,roka roku mazgā, varza vairs nesēž tik mierīgi uz saviem trīs un vairāk krēsliem. Jo taisnība,ka tas ir tikai sākums!
    Tas, ka Poikāns ir ziņnesis un arī viens ir karotājs rāda, ka ir jomas kurās Latvijā ir gudras galvas. Vismaz izglītības un kompetences ziņā savā profesijā…! Ko nevar teikt par likumdevēju CV un seju savirknējumu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam