Griezīs 88 miljonus, bet papildus cer ieņemt 156

58

Komentāri (58)

Ieva 22.11.2010. 09.11

Ai,ai, ai, Dombrovski! Solīji 1/3, iznāca divas. Sanāca, kā vienmēr… Laikam jau tomēr taisnība, ka Vienotības akmens ripo lejā no kalna pa skuju taku. Savu seju pēc vēlēšanām parādīja, ko tur vairs zaudēt…
Uzminiet , kurai ministrijai ir šādas struktūras:
Politikas plānošanas nodaļa
Plānošanas un metodikas nodaļa
Politikas koordinācijas departaments
Starptautisko lietu nodaļa
Starptautisko finanšu instrumentu nodaļa
Nē, tā ir Izglītības ministrija. Vārds „starptautisks” vai „politika” ir 8 struktūrvienību nosaukumos. Jā, par politiku tur rūpējas ļoti. Par izglītību, savukārt., rūpējas, piemēram, šīs struktūras:
Augstākās izglītības politikas nodaļa
Jaunatnes politikas nodaļa
Valsts valodas politikas nodaļa
Sporta politikas nodaļa

+1
0
Atbildēt

1

    Ieva > Ieva 22.11.2010. 09.11

    Būtu jāpajautā, kā viņi nodrošina funkciju nedublēšanos. Kā, no jaunatnes politikas izstrādes, izdodas izslēgt sportu un,vai no augstākās izglītības- valodu. Tas viss nav kaut kad. Tas viss ir tagad. Tas viss ir tas, par ko mums ir jāmaksā nodokļi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

piziks 22.11.2010. 08.50

He-he! Latviski padomiskās izrādīšanās svētki sākušies! Viens eirojampampiņš noticējis Dombrovskim un iesaka Eiropai mācīties no Latvijas iekšējās devalvācijas paņēmienus: starp Vāciju un devalVāciju tomēr ir atsķirība. Ja kāds viņam priekšā palasītu LR FM iniciētos nodokļu likumus, tas ieteicējs taču nošautos vai — vismaz! — uzreiz publiski atvainotos.

0
0
Atbildēt

0

oskaar 22.11.2010. 04.31

Manuprāt, būtu skaistāk, ja lietas sauktu īstajos vārdos. Var jau būt, ka vārdam “konsolidācija” ir kaut kāda nianse, ar ko šī darbība atšķiras no prastas budžeta apcirpšanas- bet mūsu gadījumā šķiet, ka tie tomēr ir sinonīmi. Un, ja nav- tad jau pašā jēdziena “konsolidācija” lietošanas sākumā vajadzēja paskaidrot- ar ko tie atšķiras.
Svešvārdu vārdnīca:
– Izcelsme – franču consolider < latīņu. - 1. Nostiprināt, stabilizēt; saliedēt, apvienot. - 2. ek. Valsts īstermiņa saistības pārvērst par ilgtermiņa vai beztermiņa saistībām. Vai kāds no valstsvīriem, runājot par "budžeta konsolidāciju", ir paskaidrojis- kas ar šo terminu tiek domāts? Man nav gadījies dzirdēt. Lai saprastu FM piedāvātā 2011. gada kopbudžeta konsolidācijas pasākumu sarakstu, droši vien nepietiek vien ar zināšanām aritmētikā.:) Vajadzīga arī kaut kāda nojausma par makroekonomikas likumsakarībām. Vai varat ieteikt kādu šai jomā kompetentu ļaužu publikācijas par šo tēmu?

0
0
Atbildēt

0

shefere 22.11.2010. 01.04

Un valdībai ir instrumenti, kā to mazināt, vajag tikai apjaust, ka šī nelielā problēmiņa, kas neko nemaksā, patiesībā ir visu problēmu pamatā. Un tad nu reiz godīgi deklarēt, kas ir tās vērtības, kuras valdība uzskata par svarīgākajām- sociālais taisnīgums vai liberālā ekonomika, abi nesanāks, liberālā ekonomika tomēr paredz minimālu valsts iejaukšanos ekonomikā un attiecīgi arī sociālajā sfērā. Vai arī spiežam uz lieliem nodokļiem, bet tad nu arī attiecīgi labu sociālo nodrošinājumu katram, ne tikai uzpūstu birokrātisko aparātu.

0
0
Atbildēt

0

shefere 22.11.2010. 01.04

Nekas nelīdzēs, kamēr nebūs pārvarēta morālā krīze, un tā nebūs pārvarēta, iekams pilsoņi nenoticēs valdībai. Bet valdība nedod iemeslus sev ticēt, nav nekādu pazīmju, ka mums kā valsts iedzīvotājiem tā daudzinātā vienotība varētu iestāties, valdībai būtu vairāk jādomā kā samazināt distanci starp “augšām” un “apakšām”, un atjaunot savstarpēju uzticēšanos.Pagaidām švaki.Nenoliedzu, ka Dombrovskis un Co tagad dabū strēbt TP savārīto šļuru, tomēr gribētos, lai jaunā valdība saprastu arī šo aspektu, rēkinātos ar to kā ar tikpat fundamentālu krīzi, kā fiskālo. Sabiedrībā ir kolosāla savstarpēja neiecietība, kašķīgums un aizdomīgums. Kas gan var mainīties uz labo pusi tādā atmosfērā? Ne par velti aizbraukušie nevēlas atgriezties, jo ir atraduši no tās savstarpējās agresijas, kas te valda.

0
0
Atbildēt

0

Vajadzētu taisīt kaut kādu lielu konferenci, kur visi šie iekšējie reformu jautājumi tiktu skaļi pausti un pieaicināt klāt visus atbildīgos ministrus, lai klausās un izpilda..

0
0
Atbildēt

0

Līna Kārkliņa 21.11.2010. 22.12

It kā jau cilvēkiem būtu vajadzējis aprast ar nenovēršamo faktu, ka budžetā nebūs papildus naudiņas kādas baznīciņas jumtiņam vai jaunam pievedceļam. Taču izskatās, ka liela daļa uz to ir cerējusi, ja nespēj atcerēties dienu no dienas malto par skarbiem pasākumiem budžeta veidošanā. Kā tad ļaudis iedomājas tos skarbos pasākumus? Visas pēdējā laika diskusijas, aptaujas un solījumi ir sociālo budžetu pataisījuši par svēto govi, tad nu esiet tik labi un papildus pārīti % noziedojiet šim svētumam. Es, kā sīkkomersants varu tikai priecāties ka iin tiek samazināts, par to valdībai bonus. Bet vispār šitās vaimanas, kas no dažiem te skan dienu un nakti, rāda tikai to ka latvieši vairs nav smēlēji.

+8
-1
Atbildēt

0

Elita Ļabe 21.11.2010. 21.32

Latvija ir kā Eiropas bomzis dārgā uzvalkā. Iekšā tukšums, dzērums un izsalkums (IKP, pikrstspēja, nabadzība), bet ārpusē smalks uzvalks (bibliotēka, d-tilts, Rīgas autoparks, citi dārgi projekti).

Bet kopumā: ja neko nemainīs atkal, tad šis ir labākais kas pēdējā laikā piedāvāts.

+6
-2
Atbildēt

0

martins_spravniks 21.11.2010. 20.54

Vai valdība vēlas palielināt ienākumus, palielinot mazā biznesa apjomu? Pagaidām vēl ne. Palasot ārvalstu mēdijus par krīzes neskartajiem biznesiem, viens no tiem ir nelielās, lokālās alus darītavas. Vai pie mums tādas ir iespējamas? Vai ir iespējami karsto desiņu ielu tirgotāji kā Vācijā? Vai kaut teorētiski varam pieļaut iespēju, ka tīnis pie lielveikala vāc naudu, tirgojot mājās ceptus cepumus kā ASV?
Nevajag neko lielu, tikai nopietni “izkonspektēt” visas prasības, ko valsts izvirza mazajam uzņēmējam. Un kā atbilde būs saraksts ar liekajiem ierēdņiem.

+6
-1
Atbildēt

0

buchamona 21.11.2010. 20.33

Ir jau te komentos spozhas metaforas, revolucionaaras idejas, tachu Zalaans juus ir apsteidzis. Vinjsh jau Dienaa paveestija, ka PLL neredz iemeslu sho budzhetu atbalstiit, jo PLL neredz budzheta kontekstaa reformas, kuras tik ljoti gaida sabiedriiba :))

+4
0
Atbildēt

2

    maris > buchamona 21.11.2010. 20.47

    Kas tas Zālāns un PLL tādi ir? Nedomāju, ka viņu viedoklim ir kāda īpaša vai jebkāda nozīme, it īpaši “sabiedrības gaidu ” kontekstā.

    Droši vien viņš domāja 1993 -4 gadā dibinātās “Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas Valsts”” gaidas.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 21.11.2010. 20.56

    Es jau nesaku, ka Zalaans kaut kas ir :) Vnk konstateeju faktu, ka liela dalja komentu saturs sasaucas ar vinja jau ieprieksh teikto, ko izlasiiju Dienaa :) Bet, ja nopietni – nesaprotu, kaa var saakt spriest par budzhetu, njemot par pamatu tik vispaarigu rakstu, kaa shis :))

    +3
    0
    Atbildēt

    0

kreëstliv 21.11.2010. 18.55

PT bija domāts PO – Polija, bet īstenībā jau droši vien tālāk uz Austrumiem tā visa kustība notiks.

+1
0
Atbildēt

0

kreëstliv 21.11.2010. 18.50

Daļa lēmumu diezgan slikti – īpaši attiecībā uz darbaspēka nodokļiem un minimālo algu – darbosies kā ekonomiskās aktivitātes iznīcinātāji reģionos ārpus Rīgas ar attiecīgām sekām uz IKP un pašu budžetu. Tāpat neredzu īpašu iemeslu tādam optimismam, kādu izsaka komercbanku eksperti – tagad, emigrējot jau arī vairāk kvalificētajiem, samazinās ekonomikas jebkāds potenciāls, arī esošie bezdarbnieki lielākā daļa mazāk kvalificēto. Ka tikai kaut kādā brīdī nebūs lielā atmošanās – Latvijā nav palicis vairs tik daudz strādājošo, lai uzturētu pensionārus, bet investori pie lēmumiem ar 10% pieaugumu minimālajai algai un arvien pieaugošu darbaspēka nodokļu nastu un pieaugošu sociālo transfertu nastu (nesamazināmas pensijas, nesamazināmi pabalstu utt.) vienkārši metīs līkumu uz EE vai LT, vai PT. Bet droši vien to līkumu sāks mest ar laiku arī pašreizējie LV uzņēmēji un viņu kapitāls.

+5
-1
Atbildēt

0

kdaljajev 21.11.2010. 18.42

Valstī jarada apstākļi,lai cilvēki būtu ieinteresēti maksāt nodokļus un redzētu viņu lietderīgu pielietošanu.Diemžēl tas nenotiek.Nauda tiek tērēta bezjēgā,palielinās sociālā spriedze,cilvēki nav droši par nākotni.Beidzot jāmācās naudu pelnīt un lietderīgi tērēt.Jāsargā savi uzņēmēji,sevišķi zemnieki,lai lauki neizmirst.Briselē jārunā par paaugstinātu ievedmuitu tām precēm ko var saražot uz vietas.Jo vairāk saražosim,jo bagātāki būsim.

+4
0
Atbildēt

0

TomsLinins 21.11.2010. 18.35

Kur tad palika plāns 2/3 iegūt uz izdevumu samazinājuma rēķina? Un kā ir skaidrojams tas, ka 2004. gadā varēja iztikt ar 2x mazāku budžeta izdevumu daļu?

+6
-3
Atbildēt

2

    piziks > TomsLinins 21.11.2010. 18.44

    Foobar?! Plāns? “Kā var nesolīt?” — JēLās Vienotības klasika. Varbūt pat GalertLāčuks uz to cerēja, kaut neticu. Pat, ja būtu cerējis, Vienotības vilciena pārējie vagoni to nepieļautu kopā ar TP utml. atliekām…

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    oskaar > TomsLinins 22.11.2010. 05.03

    2004. gadā cenu līmenis bija gluži cits.
    Pamēģiniet atcerēties- cik naudiņas jūs iztērējāt 2004. gadā, iegriežoties kaut kādā veikaliņā pēc, teiksim, maizes. Un cik tā pati maizīte maksā šodien. Atšķirība aptuveni 2 reizes, neskatoties uz visu pēdējo gadu krīzi.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

unknown 21.11.2010. 18.22

Deretu atgadinat visiem, kapec budzets vispar ir jasamazina. Tadel, ka neprasmigas valdisanas del, kas notika TP Kalvisa laika, valsts bija tuvu maksatnespejai, un nacas aiznemties naudu. Tadel , ari tagad ta ciesam. Ja,visur vajag naudu: medicina, izglitiba, bet ko darit, ja tas naudas nav ? Jaiztiek ar to kas ir, un jaiemcas rikot svetki nevis par mijoniem, bet par tukstosiem, jaiemacas buvet celus un remontet slimnicas par zemakam izmaksama, un jaiziet cauri grutibam, lai turpmak dzivotu sapratigi. Tacu, jauzsver, ka sie priekslikumi ir vieni no vissapratigakajiem, kadi ir bijusi, un ari ir pietiekami sabalanseti.

+21
-2
Atbildēt

1

    bez4pieci > unknown 21.11.2010. 18.36

    Cik ilgi vēl tiks pieminēta TP? Jau vairāk par gadu ir pagājis, ja nav kāds pamanījis.
    Ar budžeta lāpīšanu tālu netiksi.

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

bez4pieci 21.11.2010. 17.48

Patīk man šī valdība, samazināšana samazināšanas dēļ. Reformas un pārvaldes optimizāciju laikam vispār nesagaidīšu.
Ilgs ceļš būs ejams līdz Eiropas līmenim.

+5
-4
Atbildēt

0

brigita_damme_rtk_lv 21.11.2010. 17.42

Dažbrīd ir dīvaini vērot, kā šo transportlīdzekli, kuru sauc par valsti, mēģina padarīt vieglāku, lai tas varētu nobraukt lielāku ceļa gabalu. Tā vietā, lai noņemtu ķenguru sitamos, greznus spoilerus, izmestu no bagažnieka ledusskapi un atteiktos no kondicioniera, tiek ieteikts noņemt stūri, noskrūvēt riteņus un izmest bāku ar visu degvielu….

+16
-7
Atbildēt

0

Uldis Šneiders 21.11.2010. 16.29

1. Vai zināms, cik cilvēku pametīs valsti šāda budžeta dēļ?
2. Vai zināms, kā iecerētā dīzeļvilcienu “likvidēšana” ietekmēs reģionus?
3. Vai ir izpētīts – kā LDz “pagaidu” dzelzceļa līniju slēgšana ir ietekmējusi cilvēku emigrāciju?
Visi atsaucas uz kaut kādu pieredzi vai to, kā nav citās valstīs, bet varbūt ir kāds fiziķis, matemātiķis, kāršu spēlmanis (PILNĪGI NOPIETNI!), kas spētu uz šo procesu paskatīties radoši, nepiemēroti, bet ar domu par attīstību?
Manuprāt valdībai nav plāna un ir tikai pakalpiņa funkcijas, jo cilvēki brauc prom… Un brauks! Un starp pesimismu un realitāti IR atšķirība! BET radīt nelielu un efektīvu valsts pārvaldi un mazus, saprātīgus likumus neviens negrib, jo NAV tādas gribas.
Es patiesi 2-3 gadus skatos un domāju: Kas pēc būtības vēlas nobeigt LV? Nudien nākas citēt Ļeņinu: Revolūciju vēlas nožņaugt. (Par šo tēmu mazliet citā aspektā lieliski nesen IR’ā runāja Vita Matīsa…)

+7
-4
Atbildēt

8

    andrisskrastins > Uldis Šneiders 21.11.2010. 17.05

    1. Šāds budžets ir neizbēgams, tāpat ir neizbēgama cilvēku velme dzīvot labāk. Var protams melot un negriezt un necelt neko, bet tas beigsies ar krahu, jo naudu joprojām mums neviens neaizdos;
    2. Dīzeļvilcienu maršrutu likvidēšana un LDZ politika vispār ir dīvaina, piekrītu, tāpēc ir jājautā ZZS, kādi tad ir šīs partijas nodomi SM. Piekrītu tam, ka valdībā šo jautājumu vajadzētu pacelt dienas kārtībā, lai būtu skaidra vismaz attieksme;
    3. Valdībai ir plāns, tikai tev tas nepatīk. Cilvēki brauc prom, jo šeit nav darba vietas, kas varētu segt viņu vajadzības – trešās šķiras darbi, kurus neviens nedara, bet maksā daudz. Speciālisti joprojām saņem salīdzinoši labas algas, pērk dzīvokļus un audzē ekonomiku. Tikai viņu ir mazāk kā “melna” darba darītāju;
    4. Nu nevajag hiperbolizēt un domāt, ka kāds grib nobeigt LV. Mums ir problēmas ar to, ka mēs gribam pārāk daudz vienlaicīgi un īsā laikā. Gribam 20 gadu zagšanu labot pāris gados. Nesanāks.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    maris > Uldis Šneiders 21.11.2010. 17.42

    Vajag attiecīgu izglītību, labu reputāciju, vēlmi sevi pilnveidot un uzņemties atbildību, un spējas paveikt darbu ar rezultātu kas apmierina darba devēju. Par savu pilveidošanos jādomā visu laiku, jo vilciens nekad nestāv un vietas, un daļu pasažieru atstāj katrā stacijā, uzņemot jaunus. Tā kā katrs pats savas laimes kalējs. Un savas vajadzības jāsamēro ar savām iespējām. Tad nekur prom nav jābrauc.

    Ja gribi visu na haļavu- tinies.

    Vienīgais, kur atbalstu emigrāciju , ir latviešu jauniešu studēšana Eiropas un pasaules labākajās augstkolās. Tam ir paliekoša vērtība. Daudzi no šiem jauniešiem skolas naudu nopelna paši, strādājot turpat kur mācās. Par tādu mērķtiecību un uzdrīkstēšanos-cepuri nost. Latvijas tautai daļa no šiem, mūsu primitīvās augstākās izglītības sistēmas nesabojātu indivīdu (izņēmums-Stradiņa medicīnas fakultāte) – noderēs.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Uldis Šneiders > Uldis Šneiders 21.11.2010. 18.18

    Es ļoti apšaubu to, ka t.s. “politiķi” nesaprot savu tuvredzību. Tikai – viņi neredz tālāk!

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Uldis Šneiders > Uldis Šneiders 21.11.2010. 18.22

    Manuprāt svarīgākais ir tas, ka prom brauc un darbību pārceļ ļoti daudz uzņēmēju, kurus Tu nedrīksti kritizēt! (Protams, es arī!) Ja valsts “galva” ir ārsts – viņš aizmirsis principu: Nezini kā, nekaitē! Es nebūt nedomāju, ka 20 gadu kļūdas ir jāturpina vai arī jāliek (jāpiespiež) labot tiem, kas nekļūdījās… Ar to vēlos sacīt, ka JL Dāmas var aicināt sākt organizēt KNAB no nulles, lai arī tas būtu darāms valstiskā mērogā – visa valsts no 0. Radoši, ar pārliecību un domājot par iedzīvotājiem… Elementārs piemērs: jebkura muļķība un nejēdzība tiek argumentēta ar “Likums to pieļauj vai neaizliedz… ” Lieliska iespēja sakārtot!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    maris > Uldis Šneiders 21.11.2010. 18.28

    Vai tie ir uzņēmēji,kas:

    1) vārījās uz valsts siles (t.i nodokļu maksātāju naudas)
    2) nemaksāja nodokļus, un nav nomaksājuši līdz šim
    3) prihvatizēja valsts uzņēmumus, dibināja un noturēja cenu karteļus ( piem. piena pārstrāde Latvijā)

    Tādi lai tinas un atbrīvo vietu uzņēmējiem, kas ir gatavi konkurencei.Es neskumšu.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > Uldis Šneiders 21.11.2010. 18.51

    Pēci, hm?! Ja jāgriež tad, jāgriež arī ZZS pārvaldītajās ministrijās. Pasažieru ransportu vajag paralizēt, lai paātrinātu kādu dumpošanos. Vispirms slēgt dīzeļu maršrutus, lietuviešu recepti CSDD jomā te neieviesīs, saskrūvēs vienīgi visas nodevas, un mans kamiņš mežstrādnieks ar 3,0 litru un 18-gadīgo Mitsubishi džipu, kam dzinējs darbam ar gāzi pārkārtots nu būs biezais, kam GalertLāčuks prasīs tāpat kā par piparPorsche — Cayenne parketnieku vai BMW X6 bavāriešu 4-vietīgo “pobedu”. Biezi turpmāk būs provinces pāķi ar 2,5 TD kantainajiem Land Rover-iem kopš 1988. gada utml.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    gumijkoks > Uldis Šneiders 21.11.2010. 20.15

    Kāda gan motivācija būs tiem latviešu izcelsmes pasaules labāko augstskolu beidzējiem atgriezties Latvijā, ja tur viņu atalgojums vēl ilgi būs daudzkārt lielāks kā šeit?Pat vecīšus pensīšus Latvijā varēs pabalstīt.Jā – un jauniem cilvēkiem piemīt tāda tieksme iepazīties, draudzēties un arī ģimenes veidot – es neceru, ka daudzi no viņiem atgriezīsies.Pasaules karjera tomēr vilinošāka

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    maris > Uldis Šneiders 21.11.2010. 20.40

    Ja neatgriezīsies, tad tik un tā pierādīes ka jaunā latviešu paaudze var konkurēt starptautiski arī augšgalā, ne tikai zemenes lasot. Tas cels latviešu pašapziņu arī šeit. Tāpat kā 19 gs 2.pusē, daudzi latviešu studēja un strādāja augstos amatos cariskajā Krievijā. Un tieši šie latvieši bija īstais ieraugs, pamats Latvijas neatkarības idejai un tās īstenošanai.

    Nepaies ne 20 gadu, kad mūsu izglītotie un labos amatos ārzemēs esošie jaunieši atstās uz Latviju tādu pašu iespaidu kā 19.gs. otrās puses izglītotie latvieši, kad to skaits būs pietiekošs un Rietumu labumi pietiekoši pabaudīti. Iespējams, daudzi atgriezīsies/strādās Latvijā jo domāju pēc 20 gadiem dzīves līmenis Latvijā būs ciešams, un homo Sovieticus būs nost no varas pavisam, un būs reālas iespējas kaut ko mainīt un ietekmēt savā dzimtenē.
    Kad naudas ir pietiekoši, inteliģentam cilvēkam nauda vairs nav galvenais.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

andrejs_kirsis 21.11.2010. 15.57

Varbūt kāds zin, kāpēc ASV brauc ar jaudīgām mašīnām, tādām kā Mustangs? Papildus jauda dod papildus iespējas manevrēt. Var jau salīdzināt manevra iespējas Golfam un Mustangam, bet…

+2
-4
Atbildēt

3

    daina_tabuna > andrejs_kirsis 21.11.2010. 19.29

    Offtopic…
    1) ASV ir pavisam citi attālumi, pamēģini Golfā ik dienas norullēt 300 jūdzes,
    2) lielajām mašīnām ir pavisam citi resursi, neviena Toyota Hiroshima nekalpos 20- 30 gadus,
    3) degvielas patēriņš ir tāda jokaina lieta- lielajām mašīnām pie to jaudas tas nemaz nav tik liels un prātīgi braucot motors darbojas tukšgaitā (no pieredzes saku- 3,8 litru Ford Crown Victoria pa Rīgu pie 50 km/h gāzes pedālis nav jāizmanto, ieliec ātrumā un ripinies, bet degvielu tādā versijā tērē knapi 5 litrus uz simtu).

    Atgriežoties pie stāsta… Latvija vispār ir kaut kāds Citroen C1.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > andrejs_kirsis 22.11.2010. 08.38

    Latvijā, Dolār, Citroen?! Jo mazāk tādu, jo labāk! Citroen ir nekaunīgā/agresīvā marketinga auto un brends, — pamatprece/bundža lēta, bet pircējs pēc tam tiek spiests regulāri servisā iegriezties ar turpmākajiem maksājumiem! Ja netici, aizbrauc eksursijā uz brīvajiem autoservisiem, kur apkalpo visu šķirņu auto: tādos servisos bieži jau pie sienas uzraksts: franču auto neapkalpojam! Jo tie konstruēti savām servisu tehnoloģijām, pat savām īpašajām atslēgām u.c. štrumiem. Latvijā Citroen pērk vienīgi paši izplatītāji un apmuļķotas sievietes, un vēl — pa retam birojpuisim bez jebkādas inženiertehniskas saprašanas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > andrejs_kirsis 22.11.2010. 09.20

    Nu gluži kā par Latviju uzrakstīji :-)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

mary75 21.11.2010. 15.46

Principā, kad valsts, kurai medicīnai aiziet mazākais % no IKP ne tikai ES, bet, gandrīz vai pasaulē, taisās vēl samazināt iegulgījumus medicīnā, neko citu, ka par valsts prioritātēm un attieksmi pret vienu no neaizsargātākām kategorijām – slimniekiem tas neliecina, un par civilizētu valsti to nosaukt nevar.
Igauņi par dienu slimnīcā maksā latu, cik mēs – katrs zina, ko vēl var mazināt?
Katrs jau pats zina, kā mums ar medicīnu.
Absurds, tur vajag sakārtot naudas izlietojumu, kas ir galīgi nelietderīgs un tad var ko mazināt.
Šī nav humāna valsts.

+10
-11
Atbildēt

13

    reksa > mary75 21.11.2010. 15.59

    Ja Latvijā mazāk nekā citās valstīs tiek medicīnai, izglītībai, zinātnei, tad kam galu galā tiek vairāk?

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > mary75 21.11.2010. 16.11

    dzeris49. Apsveicu ar pievienošanos vaidētāju korim:))

    +11
    -9
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 21.11.2010. 17.28

    Tam Ino – visi, kuri nedomā, kā tu, ir vaidētāji?
    Tu tik labi pārzini šo nozari, ka vari izteikt tik kategoriskus komentārus?
    Tev ir arī kādi argumenti, izņemot tavus bērnišķīgi – emocionalos uzbraucienus?

    +8
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 21.11.2010. 17.32

    Aldis – izņemot Maltu, Latvija vairāk par visiem ES patērē savu ierēdņu un pārējā valsts aparāta uzturēšanai.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    maris > mary75 21.11.2010. 17.35

    Tādai nesakārtotai medicīnai kur ārsti/priekšnieki vārās uz iepirkumiem un valsts mantas izmantošana personīgiem mērķiem ir vispārīga parādība, vēl griezt un griezt kamēr reformas nobriedīs veselības sistēmas IEKŠIENĒ.

    Pagaidām nejūt, ka kāds no veselības nozares pats kaut kādas reālas reformas vēlētos. Pagaidām dominē dodiet super aparatūru uz kuras taisīt privātas haltūras un bodītes. Maksājiet par plāna operācijām utt. Radam deficītu vajadzīgām procedūrām valsts segmetnā un tur pat blakus slimnīcas telpās veidojam SIA par šo pašu tēmu kas par smiekla naudu no valsts izīrē aparatūru uz kuras jau ir virsū arī otkati.

    Laikam dzeris nezin dakteru virtuvi.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 21.11.2010. 17.45

    Easi – zinu to virtuvi, tāpēc arī rakstīju, ka, pirms mazināt, vajadzēja sakārtot sistēmu, ko tu, acīmredzot, neizlasīji.
    Mazinot šo nesakārtoto sistēmu, pirmie atkal cietīs slimnieki, iepirkumi un pārējais necietīs, tāpat, kā līdz šim, tiem naudas pietiks vienmēr.
    Toties slimniekiem naudas paliks vēl mazāk.
    Tu tagad pateici apmēram tā – gaidīsim, kamēr slimnieki būs novesti tik tālu, ka paši ies tur un sakārtos to sistēmu, bet, tas nav viņu uzdevums, un viņi neies, tas jādara valdībai, un par to atbild premjers un atbildīgais ministrs.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    maris > mary75 21.11.2010. 18.22

    Slimniekiem savs viedoklis ir jāpauž, pret kukuļņemšanu ārstu vidū, pret neloģiskām privātām operācijām turpat aiz stūra par 20 kārtīgu maksu, ar savu nostāju. Jāsūdzās, jāraksta , jāsauc KNAB. Tas ir demokrātiskas valsts pilsoņa pienākums.

    Slimniekam ir jāsaprot ka viņam ir tiesības uz vienādu medicīnisku apkopi ar blatu vai bez blata, ar kukuli vai bez, un tās jāaizstāv.

    Ja slimniekam ir POFIG, tad man, atvainojiet, arī- griežam nost kamēr nebūs pofig.

    Tas pats attiecas uz medicīnisko personālo, vidējo un zemāko, arī godīgiem dakteriem, kas šajās shēmās tiek vienkārši ekspluatēti, un ļaujas. Nu ja ļaujas, tad kāpēc lai nenovestu sistēmu līdz stāvoklim kad vairs NEVAR ļauties? Veselīgs veids kā atmodināt cilvēkos pilsonisko apziņu-uzbraucot viņa pamattiesībām ar ārstu-šmugulētāju rokām ( samazinot kopējo izzogamo finansējumu) . Tas vienmēr strādā, visās nozārēs- jo mazāk, ko dalīt, jo asākas kļūst attiecības un taisnība uzvar. Jo oligarhu īstas vars vairs Latvijā nav, ne vietējo, ne Krievijas.

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 21.11.2010. 18.34

    Izlasīju ar lielu sajūsmu par pilsoniskās aktivitātes nepieciešamību, par ko tu te skaisti sarakstīji.
    Viss tas ir skaisti uz papīra. bet, visai nereāli dzīvē.
    Un slimniekiem nav POFIG, bet, mūsu sabiedrība nav un nebūs franči vai grieķi, tas arī jāsaprot, bet, to nedrīkst izmantot valdība, kas to tagad dara.
    UN, varbūt, paskaidro, kāpēc mums jāuztur vesels bars ierēdņu līdz pat ministram un premjeram, kuri saņem algas, lai to visu novērstu?

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    maris > mary75 21.11.2010. 18.43

    Nogriežot veselībai 12 miljonus, solis šai virzienā jau ir sperts. Tagad galvenais kontrolēt KAM nogriezīs- tas jāprasa jaunajam veselības ministram.

    Otrs- jāsaved kārtībā KNAB un prokuratūra un jāuztaisa pāris paraugprāvas ar lieliem gadiem. Tas ļoti uzlabos atmosfēru slimnīcās u.c. medicīnas iestādēs.

    Un tomēr, ja tauta ļaus sev kāpt uz galvas, tai kāps, un nekāds premjerministrs un KNAB tur nelīdzēs. Tā kā trešais( vai pirmais) uzdevums ir modināt tautā grieķus vai francūžus. Te nu būtu darbs tiem, kas nomainīs impotento Krīgeru, Keri un citus “pārstāvjus”. Uz šito vilni var normālu politisku karjeru uztaisīt, ir pieprasījums. Gan jau JAUNI darītāji atradīsies, ar politiķa tieksmēm un pareiziem instinktiem.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > mary75 21.11.2010. 19.00

    Jē-Jē — jaunie politiķi jau ir atradušies mazaias Jaunups un mazais Jakrins, vot tie ir īstie!

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    maris > mary75 21.11.2010. 19.05

    Būs vēl jaunāki kas nav slimi ar padomju sistēmas slimībām. Navajag satraukties, padomju laika audzēkņus tagad ieslaucīs miskastē diezgan ātri. Viņi vairs nerubī fišku, nesaprot, ka ir fundamentāli mainījušies spēles noteikumi. Un tiks izberzti, tāpat kā PLL un oligarhi tika izberzti vēlēšanās. Lembergs sekos viņiem, lēnām, bet noteikti viņa ietekme samazināsies-lai gan viņš pats tā nedomā. Cest la vie.

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > mary75 21.11.2010. 19.34

    dzeris. Būtu laiks saprast, ka tavi pareģojumi nepiepildās. Es nākotnē raugos optimistiski, un esmu 100% pārliecināts, ka nākošais gads būs jau krietni labāks kā šis pie noteikuma, ja ES nesāksies jauna krīze. Es tikai vēlētos, lai valdība saktu reāli cīnīties ar ēnu ekonomiku. Ja tas būtu darīts agrāk, nekāda griešana vispār nebūtu vajadzīga.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    maris > mary75 21.11.2010. 19.46

    ES jauna krīze var sākties 2011. otrajā pusē kamēr tā izručīs visus PIGS un nonāks līdz Itālijai, ņemot vērā , protams, gaidāmo ASV un Ķīnas izaugsmes tempu sabremzēšanos.

    1) Tā kā domāju, ka pirmkārt, 2011. gads ar samazināto budžeta deficītu Latvijai būs OK, tikai beigas nebūs uz urrā, bet +3-4% jau izvilks uz pirmā pusgada vai 3 kvartālu rēķina.
    2) Tomēr, ja parādās iespēja ietaupīt/uzkrāt vairāk, piem. labāki ieņēmumi pirmajā pusgadā, jaunas reformas , tas jādara, jāsamzina vēl deficīts, nevis jāiet uz 6% deficītu, jo katrs lats noderēs ja sekos otrais pasaules krīzes vilnis 2011. gada beigās-2012. gadā. Vācija un Ziemeļeiropa to labo finanšu dēļ būs otrās krīzes vismazāk skartās, kas mūsu eksportam nāks par labu, bet tomēr.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

daina_tabuna 21.11.2010. 15.36

Utopija. 77 miljonus no tiem pasākumiem nesakasīs. Labākajā gadījumā 30. Ēnu ekonomika tikai augs un tiks atrasti arvien viltīgāki veidi kā nemaksāt nodokļus. Kaut vai skaistumkopšanas bizness vien. Paceļot PVN un atceļot pazemināto PVN elektrībai viņiem cenas jāceļ par 10-15%. Nu necels viņi cenas, jo klientu pirktspēja pa pēdējiem gadiem jau ir nokritusies līdz 20. gs. beigu līmenim. Visdrīzāk, ka viņi aizies pagrīdē. Kļūs par bezdarbniekiem un strādās mājās. Un VID nepiespiedīs viņus maksāt nodokļus- nav jau no kā.

+10
-8
Atbildēt

6

    reksa > daina_tabuna 21.11.2010. 16.03

    Nu re, tavos vārdos kaut kas ir. No maksas par elektrību viņu taču nespēs izvairīties. Tāpēc PVN palielināšana elektrībai gan ir pareiza rīcība.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > daina_tabuna 21.11.2010. 19.21

    Kas tad tur pareizs, ja valstij vairāk būs jātērē uz bezdarbnieku pabalstiem? Neviens frizieris PVN-ā par elektrību nenomaksās tik, cik saņems pabalstos.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    buchamona > daina_tabuna 21.11.2010. 20.18

    Dolars – piedod, bet Tu nu gan esi fenomenaals cilveeks. Vesels aparaats FM straadaa – gatavo ciparus, prognozes. Tu vnk njem un visu galvaa sareekini, un sanaak :))

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > daina_tabuna 21.11.2010. 21.34

    @rinķī apkārt
    FM problēma ir tā, ka viņi RĒĶINA, nevis IZVĒRTĒ. Viņiem cilvēciskais faktors ir tikai kļūda aprēķinos +/- 5%. Tajā pašā laikā netiek izvērtēts cik liela ir varbūtība, ka šī kļūda izpildīsies par 50% vai 100%. FM aiz cipariem nekad nav redzējuši cilvēkus. Tāpēc jau viss ir tādā tūtā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > daina_tabuna 22.11.2010. 08.19

    Riņķī apkārt, neaizmirsti, Finansu ministrija nevis aprēķina, bet aprēķināšanu tēlo! Par katru toreizējā finministra Repšes uznācienu jau bija skaidrs, ka jādomā uzreiz, kur ir apmāns, kur blefs, kur paša vai partijas savtīgums, — nebija jādomā vien, Repšē klausoties, kāds gaidāms patiesais valstiskums. Un arī tagad mums ir jāmin — protams, bez ticības, kā būs ar finministru Vilku: cik liela daļa no viņa teikta vai darītā būs ticama? Kādēļ Andris Vilks ir kļuvis par finansu ministru un ko grib panākt? Neviens finansu ministrijas aprēķinos vēl neredz Vilka pienesumu un klātbūtni. Galvenais būtu saprast, no kura brīža finministrijas ciparos parādīsies Vilks, un, ja parādīsies, vai parādīsies, kā profesionālis un valstvīrs, vai kā partijisks sapņu tēls un negatīvais finansu Antiņš, kāds bija Repše?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > daina_tabuna 22.11.2010. 08.31

    Dolār! 100% precīzs secinājums! Pat diagnoze. Ja pērn Finansu ministrijā kāds kautko/jebko būtu izvērtējis — un gribējis izvērtēt! — profesionāli, “aplauziena” ar dienesta auto nodokli nebūtu bijis! Bija feldfēbeļa Repšes uzbļāviens, visas FM tantes un meitenes nostādītas paklausīgā un iebaidītā ierindā, un, kā zaldāti Vella kalpu kostīmkomēdijā uzklausīja priekšnieka neapspriežamo gribu: “Izdomāt! Izdomāt!” Šoreiz gan nevis blēņu stāstus, bet gan nodokļus. Rezultāts bija likumsakarīgs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam