Kādus uzņēmumus Latvija piedāvā Ķīnai?
23Saistītie raksti
Viedoklis /
20. novembris
Latvijas uzņēmumi nav pilnvērtīgi apguvuši datu analītikas potenciālu
Viedoklis /
15. novembris
Vai nākotnēšana spēs pavirzīt publiskā un privātā sektora sadarbību?
Tēma /
13. novembris
Viss neriņķo ap Rīgu
Viedoklis /
12. novembris
Ārvalstu investoru interese par Latviju ir pozitīva – kā nodrošināt tās ilgtspēju?
Intervija /
6. novembris
Mums ir laba riska apetīte
Komentāri (23)
lismanis 22.10.2010. 10.13
ja es būtu ķīnietis, tad mani diezvai ieinteresētu kāds no šiem projektiem.
6
daina_tabuna > lismanis 22.10.2010. 10.22
Nav tik traki. Ķīnieši milzīgus preču daudzumus pārkrauj caur Eiropas ostām. Ja ir iespēja lētāk to izdarīt nezaudējot kvalitāti, tad kapēc gan nē. Latvija ir 1- 2 dienu attālumā no lielajiem tirgiem. Ja konteineris no Ķīnas uz Eiropu iet līdz pat 45 dienām, tad vēl 1 vai 2 dienas šurp vai turp neko nemaina. Tāpēc Ventspils varētu būt interesanta. Rīga gan nē- dēļ seklā Irbes jūras šauruma un ne mazāk seklās Rīgas ostas.
0
garausiitis > lismanis 22.10.2010. 11.14
Dolārs – konteiners no Ķīnas līdz eiropai iet aptuveni 30 dienas, reāls varētu būt variants pa dzelzceļu no Urumqi – 7 dienas , bet tas jākalkulē skatoties ar frakta cenām jūrai . Bez tam jāatrisina ķīnas iekšējie pārvadājumi un to izcenojumi, jo ražošana koncentrēta ap okeāna piekrasti, bet ceļš līdz Urumqi ir ap 2000 km . Runā ,ka ķīnieši patreiz daudz investē šajās rietumu teritorijās, lai attīstītu tur ražotnes ar skatu Krievijas virzienā. Dolārs – cik ta ir sekls Irbes šaurums?
0
daina_tabuna > lismanis 22.10.2010. 11.36
@klusais
30 dienas ir no ostas līdz ostai, ja nav jāgaida. Tāpēc arī rakstīju līdz 45. Citreiz Ķīnas iekšienē vien nočakarējas divas nedēļas, kamēr tiek līdz uzkraušanai. Dzelzceļš nav slikts variants. Bet tomēr industriālie rajoni pārsvarā ir gar austrumu piekrasti.
Šaurums… baisi sekls jau nav. Parastajā kuģu ceļā kaut kas ap 16- 17 m, bet jēga riskēt, ja galu galā nonāc Rīgas ostā, kur ar to lielo kuģi nav ko darīt. Ventspilī tomēr var gandrīz jebkurš. Vienīgi jāpiestrādā, lai arī garumā var tiešām jebkurš izgrozīties. Vienīgi Ventspilij mīnuss ir pievadceļi. Ja pa ceļiem kravas pēctam jāved uz Eiropu, tad vienalga jābrauc vispirms Rīgas virzienā. Nelīdīs tak caur Liepāju, kur līdz Lietuvas robežai kratoties šoferiem zobi izbirs. Līdz ar to vispirms vēl tas jāpielabo.
0
garausiitis > lismanis 22.10.2010. 12.10
Dolārs – jā ir pāris vietas Irbē, kur tie 16-17m , vai tik Šlesers nebija sadomājies Rīgu rakt līdz 19 m? Tad jau Irbe ar jādziļina :) un loci tur vajag :) . Bet kulties ar kuģiem caur kategatu ,lai pēc tam vestu kravas uz Eiropu atpakaļ – tas nu gan nedaudz jocīgi… Tā uz aci tās ir liekas 600-700 jūdzes – 2 dienas vienā virzienā, divas otrā….
Dzelzceļš ir labs variants tikai tad ,kad jūras frakts 20 pēdu konteinerim nokrita zem 1000 USD , dzelzceļs dabīgā ceļā nomira….
Bet ir dzirdēti stāsti par industriālajiem parkiem nākotnē Baltijā, kur no pusfabrikātiem gatavot Made in EU , tas gan būtu reāli , jo 3,5% ievedmuita tiktu ieekonomēta.
0
daina_tabuna > lismanis 22.10.2010. 12.21
@klusais
Ko nu par Šleseru. Mums ir vēl atjautīgāki ļaudis, kas piedāvā Daugavu ar Dņepru savienot un tad ar baržām kravas vestu :-)
Industriālie parki būtu o.k. Nav arī pilnīgi nereāli. Vienīgi, tad bez masīvas ķīniešu (turku, indiešu) emigrācijas neiztikt, jo nebūs jau kam tur strādāt. Droši vien tāpēc nekas tāds tā arī nav realizēts.
Bet par tām 600- 700 jūdzēm un 3- 4 dienām plusā… Jārēķina. Kompensētos, ja loģistikas izmaksas sanāktu zemākas (iekraut, izkraut, sašķirot, uzglabāt, sapakot, pārpakot, uzlīmēt leibļus, nogādāt līdz durvīm u.tt.). Bet ņemot vērā cik tas viss ir attīstīts tādā Roterdamā vai Hamburgā… uz lētā darbaspēka vien neizbraukt.
0
garausiitis > lismanis 22.10.2010. 13.08
Dolārs – tas Dņepras kanāls ir jau no 80-tajiem manuprāt padomā. Tā kā ir sanācis paburāt pa Ķīles kanālu, Trollhetenas kanālu, Gotta kanālu , caur Maleranu ezeru izien no Sodertaljē līdz Stokholmai,tad man ir savs viedoklis par kanāliem.
Nu un runājot par tām kravām – iedomājies ko vien nenozīmē Polijas ceļi…. – laiks un tehnikas laušana. Uun cik ta maksā viena konteinera loģistika , ja es pagajušogad par 20 pēdu konteineru no Šanhajas maksāju 880 USD.
Par parkiem – tur galvenais stāsts ir kurš strādās – mūsējie diemžēl nav gatavi to pavilkt.
0
daina_tabuna 22.10.2010. 10.08
Viens ir skaidrs- ķīnieši neinvestēs projektos, kas mums pašiem visvairāk nepieciešami- ražošanā. Neinvestēs tāpēc, ka viņiem konkurenti nav vajadzīgi. Vienīgais uz ko varam cerēt ir loģistikas un transporta projekti. Tūrismu un izklaidi var aizmirst- tur ne tikai ķīnieši neinvestēs, bet pat vietējais nebūtu neko prātīgs, ja to darītu (izstādes ir no šīs pašas kategorijas).
2
anita_meistere > daina_tabuna 22.10.2010. 13.35
konkurents kīniešiem:D ???? nu beidz…Latvija pec sava tirgus izmēra ir pielīdzināma kīnas mazpilsētai.
Mums ir vēl atjautīgāki ļaudis, kas piedāvā Daugavu ar Dņepru savienot un tad ar baržām kravas vestu :-) ….pilnīgs absurds, muļķu mānīšanai. šim projektam nav absolūti nekāda ekonomiska pamatojuma, nemaz nerunājot par ietekmi uz vidi. ka ir vajadzīgs šads kanāls, ja ir izbūvēt dzelzceļa infrastruktūra..kas ir daudz daudz ātrāka.
0
daina_tabuna > daina_tabuna 22.10.2010. 16.15
@freifunkLV
Sarkasms laikam Tev ir sveša lieta…
Kas attiecas uz konkurenci… konkurents var būt jebkurš, ja vien ir investors. Lai ražotu televizorus, pietiek ar vienu rūpnīcu. Pārējais jau atkarīgs no jaudas. Viena nemaz ne tik liela rūpnīca var ražot desmit miljonus televizoru gadā. Latvijā tādu rūpnīcu uzcelt nav nekādu problēmu. Darbiniekus sakasītu, atlikušos ievestu. Tādi televizori (ja komplektētu no Ķīnas, Taivānas, Korejas komponentēm) būtu pietiekami konkurētspējīgi salīdzinot ar ķīniešu pašu ražotajiem.
0
::Vai cis :: 22.10.2010. 10.01
Manuprāt, tiešās ārvalstu investīcijas ir patiesi nepieciešamas Ziemeļu transporta koridoram, Šlesera iecerētā ‘Messe”un Lasvegasas izbūve Lucavsalā, kas, cik atceros, arī bija Šlesera iecere, ir kārtējais burbuļprojekts bez jebkāda tehniski ekonomiskā pamatojuma – akurāt kā kristāla kupols virs Doma laukuma.
0
buchamona 22.10.2010. 09.49
Taa jau ir – Kina ir taalu, vinju cietumus un konvejeru vergus no LV gruuti saskatiit :)
0
austrisv 22.10.2010. 09.49
Negribas, ka te ienāk ķīnieši!!! ķīnieši neko nedara citu valstu interesēs!
domāju, ka to Šlesera minhauzen projektu par izstāžu zāļu komplektu arī ķīnieši neņems, jo šaubos vai viņi neprot rēķināt!
Būvēt lielu izstāžu kompleksu mazapdzīvotā valstī pie nupat izputēšanai nolemtā Air Baltic? šaubos gan? Bez tam , ko tad tajā izstāžu zālē izst
adīs, ja nu vienīgi pakaļdarinātās ķīniešu preces, bet tas gan te var būt bīstami, jo ES valstis var protestēt!
3
buchamona > austrisv 22.10.2010. 09.52
Pret pashiem kjiinieshiem kaa viestraadniekiem man nebuutu nekaadu pretenziju, rakstiiju jau vienaa komentaa – iznaaca buut kopaa ar dazhiem vinju studentiem, lieliski cilveeki –
0
a_oleinika > austrisv 24.10.2010. 22.44
>riņķī
Ak, tad studenti bija tie jaukie ķīniešu cilvēki… Vēl parunājiet ar viņu skolotājiem, teātra darbiniekiem un pāris cilvēktiesību aizstāvjiem. Garantēju, ka izveidosies elitārs priekšstats. :D
Bet varbūt tomēr aizbrauciet uz kādu strādnieku rajonu pakomunicēt. Vai arī ar viņu kompartijas funkcionāriem. (Man ir bijusi saskare ar vienu grupu, kur inteliģentiem ķīniešiem pāris tādi ideoloģiskie sargsuņi bija pielikti klāt, – reti nepatīkami cilvēki.)
Ķīnieši, protams, kā jebkura nācija nav objektīvi ne slikta, ne laba. Bet vispārinot pēc saskares ar studentiem nevajadzētu. Tajā, kas attiecas uz imigrantu integrāciju, viņi varētu būt pat nevēlami, jo šai tautai ir ļoti atšķirīga kultūra, turklāt dziļas diasporas un geto tradīcijas.
0
a_oleinika > austrisv 24.10.2010. 22.51
>Bet
Naudai nav tautības. Un investīcijām ražošanā ir atkarīgas tikai no nodokļu politikas un citiem ekonomiskiem apsvērumiem, nevis investoru tautības.
Un kas visiem ar to ražošanu? It kā citas ekonomiskās aktivitātes būtu neleģitīmas jau saknē. Mūsu vienīgais dabiskais resurss ir novietojums; tranzītu arī var un vajag (!) attīstīt.
0