Ministru padomniekiem varēs paaugstināt algas

42

Komentāri (42)

maija_br 14.10.2010. 22.16

Ja es būtu prezidents es padzītu 9.Saeimu tikai par to, ka tā izstrādājot vienotās atlīdzības likumu ciniski pieņēma lēmumu palielināt premjera un ministru padomnieku algas nevis samazināt pašvaldību amatpersonu algu. Saeimas mērķis bija atriebties un nomelnot Ministru prezidentu.

+1
-1
Atbildēt

0

varbūt ka tā 14.10.2010. 20.44

Jāatgādina, ka tieši Jaunā laika un Pilsoniskās Savienības deputāti savulaik teica kvēlas runas, rosinot samazināt ministru padomnieku algas. Vienotības politiķu pēkšņā viedokļa maiņa ir kārtējais apliecinājums, ka dubultmorāle – vārdu nesakritība ar darbiem, ir ierasta Vienotības prakse.

+1
0
Atbildēt

0

maija_br 14.10.2010. 20.12

Veismane aģentūrai BNS norādīja, ka tā ir nevis Dombrovska, bet Saeimas politiķu izvēle. Es neredzu, ka Dombrovskis savu ietekmi būtu realizējis. Tā ir Saeimas atbildība, politiķu griba un izšķiršanās.Viņa arī atgādināja, ka, izstrādājot vienotās atlīdzības likumu, bija jāizlīdzina atšķirības, kas pastāv starp pašvaldību un valsts pārvaldes iestāžu amatpersonu darba samaksu. Viena iespēja bija samazināt pašvaldību amatpersonām algu, un tad nebūtu jāpaceļ valsts pārvaldes politiskajām amatpersonām alga. Taču pašvaldības pret to ļoti iebilda. Saeimai un politiķiem bijis pieņemamāks nesamazināt pašvaldību politiskajām amatpersonām samaksu.

+2
0
Atbildēt

0

murnieks112233 14.10.2010. 17.05

aigarus
Un kad šie padomnieki sāks nest reālu atbildību par valsts iedzīšanu bankrotā un tautas novešanu nabadzībā?! Padomniekos un tajos birojos nesēž nekādi profesionāļi, bet partiju vēlēšanās caurkritušie politikāņi. Es cerēju, ka Dombrovskis mainīs šo situāciju un tos ministru birojus likvidēs, bet izrādās, ka esmu kļūdījusies.
Tagad SC jāiet ar lielu līkumu piedāvātajam sadarbības līgumam, jo briest Biškekas scenārijs… Sudraba nebūs kļūdījusies teikdama, ka pēc gada vēlēsim jaunu Saeimu…

+1
-2
Atbildēt

2

    Juris Millers > murnieks112233 14.10.2010. 18.36

    Padomnieki nepieņem lēmumus, tāpēc prasīt no viņiem kaut kādu atbildību ir diezgan aprobežoti. Un pat ar ministriem (kas reāli pieņem lēmumus) kā tu pierādīsi tiesā ‘valsts iedzīšanu bankrotā un tautas novešanu nabadzībā’ ? Ar kādiem cipariem tu pamatosi ka konkrēti šī cilvēka šī darbība noveda pie tāda rezultāta? Tas vienkārši nav iespejams.

    Un pat ja uz histērijas viļņa tiktu pieņemti likumi, kas to padarītu iespējamu, tad viss ko mēs dabūtu būtu politiķi, kas nedarītu vispār neko, lai nevarētu neko pierādīt.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    murnieks112233 > murnieks112233 14.10.2010. 20.41

    Bet priekš kam tad tādi āksti vajadzīgi, kas ne par ko neatbild?! Katrs, kas strādā par savu padarīto darbu atbild!!! Tā ir ieņemts visā pasaulē. Kapēc tautai jāmaksā algas tādiem, kas ne par ko neatbild? Tiešām muļķu zeme.

    0
    0
    Atbildēt

    0

murnieks112233 14.10.2010. 16.59

Es domāju, ka Dombrovskis ir gudrāks nekā Kalvītis! Izrādās, ka esmu smagi kļūdījusies.
Kalvītis trekni dzīvoja uz ārzemju banku kreditēšanas rēķina, Dombrovskis to pašu kļūdu pieļauj uz aizdevuma rēķina. Muļķu zeme.
Kas notiks kad nauda būs jāsāk atdod? Izskatās, ka par to šobrīd neviens nedomā un domā ka tautas pacietības mērs būs mūžīgs…

0
-3
Atbildēt

3

    hinanska > murnieks112233 14.10.2010. 17.59

    Domāt neviens Tev nav aizliedzis, bet izskatās, ka ar to Tev ir problēmas. Likums stājas spēkā no 2011.gada 1.janvāra. Šobrīd ir sakārtots likums.
    Pārlasi vēlreiz tekstu: “Algu katalogā ir noteikti griesti, kas ierobežo katru pozīciju, tomēr pašlaik vēl nav pieņemts lēmums par konkrētu apmēru”. Katra ministrija to var lemt arī individuāli.
    Histērija neveicina domāšanu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    murnieks112233 > murnieks112233 14.10.2010. 20.38

    Jāāā…domāt vēl neviens un nevienam nevar aizliegt, padomjlaikā tas čekai arī neizdevās…
    Runāt un rakstīt komentārus jau taisās aizliegt…
    Kas Tavuprāt ir sakārtots? Tas ka mazpilsētas domes sekretāre ar vāju visusskoliņu saņem tūkstoti algā, tai pat laikā ministrijas ierēdnis, kuram ir vismaz divas augstskolas, labas profesionālās zināšanas un viņš velk smagu vezumu knapi par 500Ls (un vēl mazāk!) uz papīra, toties ministru birojos sēž caurkritušie politiķi, raksta stulbus komentārus un dod vēl stulbākus padomus un pilnīgi ne par ko neatbild, toties alga kā ASV senatoriem! Tas gan šobrīd ir godam sakārtots!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    hinanska > murnieks112233 14.10.2010. 22.19

    Tava histērija neļauj ne tekstus uztvert, ne arī loģiski spriest. Dombrovskis šodien vienpersoniski lēmumu pieņēma, vai Saeima nobalsoja? Tu varēsi ministriem ko pārmest, ja caurkritušie politiķi būs atkal ierāpušies par padomniekiem pēc jaunās valdības sastādīšanas. Kalvīša un Godmaņa relikti nav tik viegli izkustināmi, tāpat kā krievu pieminekļi. Neskrien ratiem pa priekšu! Katra ministrija izlems par cik algas padomniekiem palielināt, FM jau pateikusi, ka tās paliks iepriekšējā līmenī. Bet Tev – ka tik pabļaut!
    P.S. Tava atziņa “Runāt un rakstīt komentārus jau taisās aizliegt…” pilnīgā bezsakarā!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Juris Millers 14.10.2010. 13.40

Kaut kāds nesaprotams kopsavilkums rakstā – cik es sapratu no šo dokumentu izlasīšanas nevienam algu patiesība nepalielina. Šie likumprojekti tieši otrādāk – nosaka maksimāli iespējamo algu šiem cilvekiem, jo pašlaik tiem var maksāt cik vien ministrs grib. Tas, ka da·žiem no vieņiem pašreizējā alga ir zemāka par jaunieviesto maksimumu nenozīmē, ka viņiem visiem pekšņi pieliks pie algas.

Lai arī vajadzetu – ministra padomnieks ir cilvēks ar ļoti augstu zinašanu līmeni par ministrijas nozari. Privātajā sektorā tādi cilveki sēž vadībā un pelna daudzus tūkstosus latu. Valstij ir nepieciešams nodrošināt konkurētspējīgu atalgojumu, lai varētu piesaistīt šo ļoti gudro cilveku uzmanību vismaz uz ceturdaļslodzi. Jo citādāk ministriem padomus dos glupāki cilveki un ministrijas izniekos daudz vairāk naudas nevajadzīgām vai pat kaitīgam lietām.

+2
-1
Atbildēt

0

maija_br 14.10.2010. 12.56

Atbilde Ancei. Lēmumu taču pieņēma vecā Saeima. Saeima varēja arī noraidīt šo priekšlikumu, bet to neizdarīja. Saeimā pārākums joprojām ir valsts izsaimniekotājiem.

+1
-1
Atbildēt

1

    mincitis888 > maija_br 14.10.2010. 13.23

    Nemāni sevi un citus, jo zināms, ka priekšlikumu par iespēju palielināt atalgojumu ministru biroju darbiniekiem ir iesniegusi Valsts kanceleja, kura to esot saskaņojusi ar Ministru prezidenta (Dombrovska) biroju. Protams, vecā Saeima , berzējot ķepas, ar lielu prieku nobalsoja par šo priekšlikumu, sak, lai tauta redz, par ko sabalsoja:(

    +1
    0
    Atbildēt

    0

maija_br 14.10.2010. 12.53

Krauklis: Krā. krā! Vārdos – nedrīkstam palielināt algas, bet darbos dara pretējo un palielina algas. Krā, krā!

0
0
Atbildēt

0

Ieva 14.10.2010. 12.34

Lēmumiem ir jābūt pamatotiem. Ministri ir politiskas figūras un nevar būt speciālisti visās vajadzīgajās nozarēs. Tāpēc ir jābūt konsultantiem- ekspertiem. Un konsultants visā pasaulē ir vislabāk atalgotā profesija. Tāpēc , ka tiek maksāts par zināšanām, ekspertīzi. Ja kādam šķiet savādāk, tad padomājiet par alternatīvo piedāvājumu – noteikt koeficentu 0,05, piemēram. Tā, lai šo amatu varēt ieņemt bomži. Būs sociāli taisnīgi, administratīvais aparāts mazāk tērēs… Tikai daudz vairāk maksāsim , mēs maksāsim, par ministriju kļūdainajiem un nepamatotajiem lēmumiem. Vai tiešām tas nav skaidrs?
Latvijā krīze atjaunoja sociālisma pamatlietu – uarvņilovku. Tas , kam liela alga, bija sodāms tikai par to, ka ir liela alga, jo skolotājiem, medmāsām, policistiem lūk nav. Gājām atpakaļ uz Brežneva laikiem, kad visiem viss bija apmēram vienādi. Tas, ka šis maita- augsti atalgotais profesionālis, ar savu darbu varēja nodrošināt darbu vēl pāris simtiem, nevienu neinteresē…

+5
-1
Atbildēt

0

Life Quality Managem 14.10.2010. 11.38

Es saprotu tā, neviens nav teicis, ka tūdaļ tās algas pacels. Vienkārši ir atcelti ierobežojumi.

+4
0
Atbildēt

0

mincitis888 14.10.2010. 11.24

Slikts un muļķīgs sākums! Medusmaize Dombrovska pretiniekiem!
Nesaprotu, V nav neviena normāla cilvēka, kas pateiktu, kas ir slikti un kas labi, ka solījums jātur un augstāk par visu ir godaprāts?
No manas puses V jau divi mīnusi-šis gājiens un iespējamais lēmums ņemt valdībā sc:(

+3
0
Atbildēt

1

    murnieks112233 > mincitis888 14.10.2010. 17.09

    Pēc šitā Dombrovska gājiena SC(ja būs gudri) ies ar lielu līkumu apkārt gan šitai koalīcijai, gan sadarbības līgumam.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

ritvars_kl 14.10.2010. 11.07

Un atkal politika tiek atrauta no profesionalitates, ministrs no padomnieka nepieciešamības. Vai tad mums ta politika ir tik sarežģīta, ka ministram kā neprofesionālim ar to iznāk pilna slodze? Vai tikai vecā Saeima te nebruģē ceļu uz jaunām poittehnoloģijām ?

+1
0
Atbildēt

2

    andrisskrastins > ritvars_kl 14.10.2010. 12.16

    Nu lūk, šeit ir tas jautājums – vai ir vajadzīgi padomnieki? Lai arī saprotu kāpēc ir atcelts 0.6 koeficienta ierobežojums, piekrītu, ka vairāk nav. Viņu atbildība un sasaiste ar politisko lēmumu ķēdi nav ne skaidra, ne saprotama. Es ticu, ka liela daļa no viņiem savas konsultācijas veic pēc labākās sirdsapziņas, bet tomēr… Vai ministram nevajadzētu būt savam juristam, nevis padomniekam?

    Varbūt kāds lasītājs kas valsts aparātā strādā tā ilgāk spētu to komentēt?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ritvars_kl > ritvars_kl 14.10.2010. 14.15

    Komentēt var no ļoti dažādiem aspektiem, kaut vai no tā saalīdzinājuma ar attiecīgā pašvaldību darbinieka atalgojumu (kas izrādās ir tikai Rīgas Domē), taču neapšaubami ir tas, ka ministrs par padomnieku var paņemt savu partijas biedru un nodrošināt tam labu “piķi”, piem. ar nosacījumu, ka zināms % jaatdod partijai.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

markonimarkoni 14.10.2010. 10.54

Čepānes skaidrojums tiešām nav skaidrs. Derētu kāds plašāks skaidrojums, lai sabiedrībā netiktu uzpūsts kārtējais burbulis par algas palielināšanu ministriju darbiniekiem.

+9
0
Atbildēt

0

Dancis 14.10.2010. 10.51

Absurds solis no Vienotības puses.
Neviens nezina, cik ministru padomnieki un biroja darbinieki strādā un cik profesionālus cilvēkus partijas iebīda šajās vietās.
man liekas, ka līdzšinējā samaksa 1145 lati pirms nodokļu nomaksas bija pieklājīga alga, par ko nevarēja sūdzēties.
Savukārt salīdzinājums ar pašvaldībām nav korekts. pašvaldību vadītāju konsultatīvo amatpersonu atalgojumu varēja koriģet, grozot normatīvos aktus.

+4
-2
Atbildēt

1

    andrisskrastins > Dancis 14.10.2010. 10.55

    Nu beidz, ministru padomnieku un biroja darbinieku skaitu var uzzināt viens divi.

    Par algu – tas ir ļoti diskutējami. Kā jau teicu, neviens nezin darba apjomu. Ja tas ir augsta speciālista viedoklis (ņem vērā, ka uz šo viedokļu bāzes ministri bieži vien pieņem savus lēmumus), tad 1145 Ls varētu arī nebūt pietiekami.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

janisvinodis 14.10.2010. 10.49

Varbūt vajadzētu,lai minitrs būtu kautcik kompetents ministrijas nozarē, ne tikai politisks ieliktenis, kurš amatu ieguvis partiju tirgos, tad arī nebūs bars padomdevēju vajadzīgs. Un vēl būtu labi, ja padomdevējiem par muļķīgiem padomiem atvilktu no algas, jo citādi par lielo algu nav nekādas atbildības.

+2
0
Atbildēt

1

    andrisskrastins > janisvinodis 14.10.2010. 10.53

    Feģa, bet tur ir tas politikas paradokss – politiķis kā ministrs ir tautas pārstāvis un viņam ir jānosaka kopējā politika – taču viņš objektīvi nevar būt speciālists visos jautājumos, sākot ar juridisikajiem un beidzot ar detalizētiem topikiem piemēram zinātnes izpētes jomā.

    Es piekrītu, ka pie mums šis amats ir bijis izmantots naudas slaukšanai no valsts, bet šobrīd vismaz es neredzu nevienu lieku tusētāju tajās aprindās.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

mary75 14.10.2010. 10.36

Un tas tiešām bija tik neatliekams darbs, un tie konsultanti tiešām nebūtu bez tā iztikuši?
Mums krīze beigusies, tas būtu pirmais solis uz Kalvīša tipa treknajiem laikiem valsts aparātā?
Manuprāt, ļoti slikts lēmums, ja sāk ar algu palielināšanu valsts pārvaldē, pie kam personām, kurām tās tāpat nav tās mazākās, un funkcijas neskaidras.
Čiepānes skaidrojumi mani nepārliecina.

+19
-2
Atbildēt

2

    andrisskrastins > mary75 14.10.2010. 10.47

    Neesu iedziļinājies, bet ir norādīts uz iepriekšējiem lēmumiem par to, ka šis ierobežojums 0,6 ir attiecināms uz ierobežotu laiku – tādējādi piesaukta tiesiskā paļāvība. Turklāt jānorāda tas, ka tas koeficients tika norādīts vēl agrāk pirms visiem vienotās atalgojuma sistēmas ieviešanas mēģinājumiem. Šobrīd tas manāmi samazina padomnieku algu.

    Es nezinu, vai padomniekiem vajadzētu maksāt tik daudz – es nepārzinu to darba specifiku. Par to būtu jādiskutē. Bet par algām man te neškiet kaut kāda noslēpumaina fīrēšanās.

    Tiesa, derētu skaidrāks izklāsts par iemesliem, jo Čepānes kundze ar to netika galā.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    varbūt ka tā > mary75 14.10.2010. 20.45

    kur ta dzeris gājis pie prāta

    0
    0
    Atbildēt

    0

ingus 14.10.2010. 10.35

Šeit ir 2 aspekti.

1. TP pati savulaik balsoja pret tiem 60% no ministra algas (toreiz gan tie 60% no ministra algas arī bija vairāk nekā tagad)

2. Ja ir vienota atlīdzības sistēma, tad tai arī vajadzētu būt kopējai, nevis sākt atkal, kaut ko izdalīt, jā formāli vieniem 20 cilvēkiem pacelsies algu griesti, taču tā kā šis jautājums nav ticis risināts pēdējos 15 gadus, tad šobrīd arī notiek tāda lāpīšana lāpīšanas galā…

+10
-3
Atbildēt

1

    Maija Pigita > ingus 14.10.2010. 10.51

    Neaizraujies! Neredzu pamatojumu kāpēc par šodienas lēmumu ir jāatsaucas uz Tautas partiju. Nav spēka atzīt savu politisko kroplību?

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

lelde_rafelde 14.10.2010. 10.34

JL/Vienotībai patīk kāpt uz vieniem un tiem pašiem grābekļiem? Repšes pirmais darbs savulaik bija pacelt ministru algas. Tagad atkal, vēlēšanas over un atkal tizlojas ar ierēdņu algām. Nu cik var nesaprast?

+9
-5
Atbildēt

4

    ingus > lelde_rafelde 14.10.2010. 10.38

    Te nav runa par ierēdņiem :) ierēdņiem, kā reiz viss ir sakārtots, tad kad tika veidots vienotās atlīdzības likums, tajā aizmirsa ielikt iekšā ministra biroja, kas lielākoties sastāv no biroja vadītāja un 2-3 padomniekiem. Šobrīd, šī kļūda tiek labota.

    Un varbūt neaizmirsīsim to, ka Kalvīša un Godmaņa valdību laikā šo padomnieku algas neregulēja principā neviens normatīvais akts un daži no viņiem pelnīja 2 reizes vairāk nekā paši ministri…

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > lelde_rafelde 14.10.2010. 10.45

    Padomnieki nav ierēdņi un parasti strādā pamatdarbu privātās struktūras. Acīmredzot Valsts kancelejai ir problēmas piesaistīt kvalitatīvus konsultantus, ja tiek prasītas šādas izmaiņas. Vai nav divkosība no kritiķu puses – no vienas puses prasa augstu kvalitāti, no otras puses, lai strādā par zemu algu?

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    runivs > lelde_rafelde 14.10.2010. 22.51

    Piekrītu visiem, ka šis lēmums bija neapdomīgs, un to varētu vērtēt kā politisku kļūdu.Diemžēl šī lieta tiek pasniegta ļoti neobjektīvi.Neskatoties uz to, ka atalgojuma regulējums valsts pārvaldē vairāk līdzinās ķīniešu ābecei,tomēr mēģināšu īsumā izskaidrot lietas būtību.
    Salīdzinot ar citu kategoriju strādājošajiem valsts pārvaldē, padomnieki vieni paši likumā bija palikuši ar šo koeficienta ierobežojumu. Viņiem likumos jau 2 reizes jau tika “solīts”, ka noņems šo ierobežojumu un iekļaus vispārējā atalgojuma sistēmā. Tāpēc no juridiskā viedokļa tā bija DISKRIMINĒJOŠA NORMA. Ikviens no Jums var ieiet MK
    mājas lapā un paskatīties, kādas algas ir atsevišķiem Valsts kancelejas
    ierēdņiem ( daļai – 1715.-, t.i.ministra līmenī).
    Bez tam jāņemt vērā, ka pastāv “šķēres” konsultantu atalgojuma apmērā, nav jānosaka augstākā. CERAMS, KA JAUNAJAI VALDĪBAI PIETIKS VESELĀ SAPRĀTA, LAI ATALGOJUMU valsts pārvaldē NOTEIKTU SAMĒRĪGI atbilstoši krīzes situācijai.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    a_oleinika > lelde_rafelde 15.10.2010. 05.18

    Muļķība ir runāt par algu pazemināšanu. Izdevumi augstākās ierēdniecības un politiskajai virsbūvei ir salīdzinoši smieklīgi, bet atbildība pat ļoti ievērojama.

    Ja gribi nopietnu darbu, tad ir attiecīgi jāmaksā. Konkurence ar privāto sektoru par talantiem ir ļoti nopietna. Savukārt konsultantu atalgojums, manis pēc, var būt kaut vai divreiz lielāks kā prezidentam. Kompetentas konsultācijas principā ir ļoti dārgs prieks. Vienīgi šai sistēmai jābūt vienotai un sakārtotai.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam