Cimdars: balsojums internetā tiktu aprakts

61

Komentāri (61)

Marija 24.09.2010. 11.01

Ir tāds pavisam vienkāršs cilvēciskais faktors kā slinkums iet līdz iecirknim, un tas var nebūt arī slinkums, tas var būt nogurums, sāpes kājās, vai atrašanās pilnīgi citā vietā.
Ja šādam pilsonim patriotisms un pienākuma sajūta nav īpaši augsta, tad šī balss izpaliek.

+1
0
Atbildēt

0

Marija 24.09.2010. 10.57

Cimdars savu “neitralitāti” ir apliecinājis, kopā ar Kalvīti rūpīgi izvēloties nobalsošanas datumus tautas referendumiem.
Viņš labi apguvis demokrātijas imitācijas spēlītes.

+3
0
Atbildēt

0

Jānis Rūcis 24.09.2010. 10.45

Pilnigi pretejs viedoklis man – neta balsot butu droshak un mazak cilveciska faktora. Tieshi shis veleshanas visvairak rodas aizdomas par veleshanu rezultatu grozishanu. It ipashi ka Cimdars vel joprojam sezh šajā amatā. Un loti gribētos zināt – kad viņu nomainīs. Vai tomēr baidās ka ar jauniem notiks tapat ka ar pirmajiem diviem vai tomer cimdars dara savu darbu ka vajag – valstij, sabiedribai vai konkretiem cilvekiem?!!

+1
0
Atbildēt

0

andris 24.09.2010. 10.44

Nesaprotu šīs Cimdara kunga bažas. Izklausās drīzāk pēc atrunām. Tā vien šķiet, ka šī kunga ieskatā Latvijā ir visideālākā vēlēšanu sistēma. Tas nekas, ka aptuveni 10% pilsoņu nevar piedalīties vēlēšanās tikai tāpēc, ka vēlēšanu iecirknis nav tiem sasniedzams lielā attāluma dēļ.

+3
0
Atbildēt

0

nils_josts 24.09.2010. 00.48

e-balsošanai pastāv riski/grūtības:

1. var tikt saglabāta info par katra vēlētāja izdarīto izvēli (tb tās būs vēlēšanas ar atklātu balsošanu)

2. paralēlā (biļetenu un e-variantā) balsošanā jāizmanto tiešsaistes datu bāzes par nobalsojušiem pilsoņiem, lai izvairītos no iespējas pilsoņiem balsot atkārtoti – balsojot gan ar biļetenu, gan izmantojot e-balsošanu

0
0
Atbildēt

1

    Marija > nils_josts 24.09.2010. 11.14

    >vilks
    Problēma, lai nedublētos neta balsojums ar biļetena balsojumu ir atrisināma vienkārši – darbiniekus nosēdina pie datoriem, nevis pie izdrukām.
    Problēma ar baidīšanos, ka kāds uzzinās manu balsojumu, atrisinās, balsojot ar biļetenu.
    Es domāju, ka nozīmīgāk (jeb dzeltenajiem žurnālistiem interesantāk) ir nevis partija par kuru balso, bet gan nostrīpotie kandidāti.
    Daudziem būtu nteresanti, vai paši Vienotības biedri cits citu nenostrīpo… :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

maija_br 23.09.2010. 22.18

Nebalsošu par Tautas partijas un pirmās partijas apvienību „Par labu Latviju” un par Zaļo un Zemnieku savienību, LPP/LC, jo tās gadiem ilgi bija pie varas Saeimā un valdībā, vājināja cīņu pret korupciju, likvidēja cukura ražošanu, izsaimniekoja valsti un iedzina to parādos.
Nebalsošu par Saskaņas centru, jo tā sarakstos ir Boriss Cilēvičs un viņam līdzīgie rubikieši, kuri gadiem ilgi ienīst valsts valodu un tautas tradīcijas un piekopj un uzspiež okupantu politiku.
Nebalsošu par sīkpartijām, jo viņām bija dotas iespējas iekļauties esošajās partijās un ar savu viedokli un darbību ietekmēt sabiedrības attīstību.
Balsošu par Andri Buiķi, Ilmu Čepāni, Sandru Vilsoni, Alekseju Loskutovu, Sarmīti Ēlerti, Ģirtu Valdi Kristovski, Aigaru Štokenbergu un daudziem citiem kandidātiem no Vienotības partijas, jo viņi pārstāv un pārstāvēs sabiedrības, nevis savtīgās intereses.
Nebūsim vienaldzīgi un remdeni, jo pat divas, trīs balsis izšķir rezultātu.

+2
-1
Atbildēt

0

photocom 23.09.2010. 18.17

Cimdaru – uz melu detektora !

+2
0
Atbildēt

0

TomsLinins 23.09.2010. 17.36

Nevajag izgudrot velosipēdu… Igaunijā elektroniski balsot var vairākas reizes. 10 LVL par balsojumu par šleseru, 10 LVL par urbanoviču, 10 LVL par lembergu un vakarā var nobalsot vēlreiz par velti priekš sevis…

Faktiski uzpirkt/ietekmēt nevienu nevar. Vienmēr ir iespēja aiziet pie cita datora, uz citu istabu un nobalsot anonīmi par ko vien sirds kāro…

+2
-2
Atbildēt

0

Jānis Blumbergs 23.09.2010. 17.32

i-balss uztur saiti ar personu, tas ir labāk, nekā kastē iemesta lapiņa. Tas pavērtu iespēju “atgriezties pie balss” un darīt to biežāk, dublēt, piesaistīt personas profilam draugos utt (jā, balsi itkā varētu pārdot vairākas reizes, kas savukārt darītu mazāk jēdzīgu balss pirkšanu). Tā būtu ļoti interesanta spēlīte: ‘balss aprūpe’, kas pašos pamatos cīnītos ar tautvaldības nepilnībām – neuzticību, pasivitāti. Varētu ieviest arī svaru, IQ un citus koeficientus, lai padauzu balss un profesora balss atšķirtos

+2
-1
Atbildēt

0

Jānis Blumbergs 23.09.2010. 17.13

Vajag ļoti vienkāršu (KISS — keep it stupid-simply) likumu, kas saka: pilsonis var balsot no jebkuras bankas, piemēram pārskaitot Ls 1 uz vienu rēķinu un piezīmē ierakstot, par ko balso

+1
-1
Atbildēt

0

viktorija_tetere 23.09.2010. 16.49

elektroniskā balsošana neizslēdz balsu pirkšanu

0
0
Atbildēt

2

aivarstraidass 23.09.2010. 16.42

Elektroniskā vidē veidota balsošanas sistēma var būt tikpat droša (un faktiski – vēl drošāka un labāk pasargāta pret kļūdām) nekā fiziskajā pasaulē veidota. Visi lieto Interneta banku pakalpojumus; mūsu bankas kontā esošais naudas daudzums faktiski ir skaitlis datora atmiņā. Un neviens tālab nešmaucas.

Ir, protams, vajadzīgi daži organizatoriski (un arī IT) risinājumi, lai cilvēku balsojums paliktu aizklāts (izņemot viņus pašus), un lai Internetā balsojušais nevarētu pārdot savu balsi – tādēļ no mājām visticamāk balsot visviens nevarēs; būs jāizmanto datori uzraudzītā vēlēšanu iecirknī. Un vienlaikus – jābūt iespējai veikt visāda veida pārbaudes par vēlēšanu rezultāta datiem kā agregātu (t.i. iespējas saskaitīt balsis atsevišķos iecirkņos utml.).

+4
0
Atbildēt

0

Inesis Lūkins 23.09.2010. 16.41

iespējams, ieviešot e-balsošanu atkristu viena dala CVK funkciju, kā rezultātā varētu samazināt CVK budžetu.

+3
0
Atbildēt

0

Kaspars 23.09.2010. 16.34

Teiksim kā ir: Nevis nevajag, bet mēs nevaram. Par iemeslu tam mūsu “veiksmīgais” elektroniskais paraksts.

+2
0
Atbildēt

0

Jānis Blumbergs 23.09.2010. 16.19

Atcelt vēlēšanas!

+1
-2
Atbildēt

0

Jānis Blumbergs 23.09.2010. 16.18

Mūsu tautvaldība ir verdzības/pirātisma un feodālisma laikos, un te raksts mums stāsta, ka tas ir tā pareizi, jo savādāk būs vēl sliktāk… un kāds te pat tam piekrīt…

+4
-1
Atbildēt

0

Jānis Blumbergs 23.09.2010. 16.15

Smieklīgi — vai mums ir neuzticība internetbankām? Vai mums tās traucē? Kā mūsu dzīve notiktu, ja visiem būtu jāstāv garās rindās un jāizdara naudas darbības saņemot par to zīmogu pasē? Un reizi pa dažiem gadiem…

+7
-1
Atbildēt

0

SZFbiblioteka 23.09.2010. 16.14

Manuprāt, vēlēšanu iecirkņu “atvēršana” 10 dienas pirms vēlēšanām, ja tur nevar nobalsot, ir pilnīgi nelietderīga naudas šķiešana. Ja sākotnējais mērķis šādai rīcībai, šķiet, bija nodrošināt, ka cilvēkiem ir iespēja savlaicīgi iepazīties ar sarakstiem un kandidātiem (jo laikam citas iespējas nebija), tad šodien 21. gs lietas ir mainījušās, vairums cilvēku šādu informāciju jau sen ir saņēmuši ar interneta un plašsaziņas līdzekļu starpniecību… Kamēr nav iespēja balsot elektroniski, vienīgā jēga dažus (ne jau visus) iecirkņus turēt atvērtus būtu, ka tur ir iespēja nobalsot iepriekš, lai neatņemtu tiem cilvēkiem tiesības vēlēt, kas vēlēšanu dienā nebūs ne LV ne kādā pilsētā, kur ir LV vēstniecība.

+8
0
Atbildēt

0

Jānis Blumbergs 23.09.2010. 16.11

Nepareizi

+1
-1
Atbildēt

0

piziks 23.09.2010. 16.07

He-he… Šobrīd Latvijā — pēcNeo ērā! — taisnība ir Cimdaram. Lai cik rūgta tā nebūtu. Nuja, un daudziem IR lasītājiem, it īpaši IR štata rakstītājiem Cimdars vispirms nav Vienotības biedrs un fans…

Tomēr — pirms Neo mums dažādas valdības un finansu ministri stāstīja, cik laba, droša un cik miljonus JL (vēsturiskajiem sponsoriem un ētikas ekspertiem)vērta ir VID elektroniskās un dmagoģiskās deklarēšanas sistēma. JL/Vienotības iekšlietu Mūrniece cenšas iemūrēt vienīgi Neo-Poikānu, bet neviens neko vēl nav valstiski draudoši prasījis digitālā cauruma autoriem un piesedzējiem.

+1
-10
Atbildēt

0

TomsLinins 23.09.2010. 15.42

Nav jau nekādu argumentu… Tad jau būtu jāaizliedz arī internetbankas. Lasot šīs muļķības var secināt tikai to, ka kungs savā vietā ir aizsēdējies par ilgu.

Pasi un parasto identitāti var nozagt un viltot tikpat vienkārši, kā elektronisko. Boldāna kungs to ir pierādījis.

+8
0
Atbildēt

0

www.vecamate.lv 23.09.2010. 15.36

Ja tie simttūkstoši ekonomisko bēgļu,kas LR pametuši veco tauku ēstgribas politikas rezultātā, varētu nobalsot i-netā nevis braukt simtiem km meklējot vienīgo kautkur iecirkni,visādi pll/lc,tp/tb mūļi sobrīd saeimu skatītu pēdējo nedēļu.To politpaiki gluži labi saprot,tāpat kā šamējais pilsonis Cimdars.

+8
0
Atbildēt

0

edgars_linarts 23.09.2010. 15.20

Vēlēšanas ir joma, kur pārākas ir “zemās” technoloģijas, jo tās ir drošākas un uzticamākas.

+2
-2
Atbildēt

1

    varrvara > edgars_linarts 23.09.2010. 21.01

    Nu tad ej un norēķinus bankā veic pie kases lodziņa!

    0
    0
    Atbildēt

    0

wrvinovskis 23.09.2010. 15.10

Es jau iepriekšējā diskusijā par šo tēmu izteicos ļoti asi, jo tas skar daudzus man tuvus cilvēkus. Tādēļ atkārtoju – manuprāt, šīs sistēmas pārdomāta un pamatota neieviešana ir noziedzīga nolaidība un par tādu būtu vismaz jāmaina CVK sastāvs, kas, acīmredzot, dzīvo veco laiku priekšstatos. Cik gadus jau Cimdars to vada? Cik viņš ir saņēmis algā?

Atkārtoti uz šīm domām mani mudināja vakar izdarītā izmēģinājuma Tautas skaitīšanas anketu aizpildīšana internetā – visi dati tur jau ir ievadīti, viss darbojas vienotā sistēmā – ievadīju personas kodu un pases numuru, visi mani dati “atradās”. Pēc tam dzīves vieta atradās un pat piedāvāja, kurā tad numurā īsti es dzīvoju 27 vai 27a vai 27b. Līdzīgi pieslēdozs Latvijas Gāzes reģistram, kur arī visa datu bāze darbojas un ir tācu arī Zemes dienests un citi reģistri – viss darbojas. Es ceru, ka tomēr uz nākošām vēlēšanām tas būs izdarīts, tikai – ja mēs, mīļie vēlētāji, to prasīsim. Mūsu miegainums un vienaldzība ir apbrīnojama!

+12
0
Atbildēt

4

    Tane-Dane > wrvinovskis 23.09.2010. 15.25

    Ja ievēlēs šitos pašus, tad uz to nenākas cerēt. Viņiem ir labi tā kā ir.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > wrvinovskis 23.09.2010. 16.59

    Kurus? Tos, kas Cimdaru tanī krēslā ielika?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > wrvinovskis 23.09.2010. 18.23

    Visus tos kuri sēž tur šobrīd, jo viņi ir tie kuri līdz šim ir spējuši mūs visus noturēt pie kastīšu un lapiņu sistēmas. Viņi negrib nekādus tiešās demokrātijas iedīgļus, jo tas viņiem būs traucējoši. Šobrīd ir elementāri ideāla atmazka nerīkot referendumus – ”Referendums ir dārgs”. Tas pats ar internetu, nevajag vēl arī laukos to sērgu

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    varrvara > wrvinovskis 23.09.2010. 21.00

    Tas viss tāpēc, ka Cimdars neko nedrīkst darīt, ja PLL (Šķēle un Šlesers) nav atļāvuši. Vēlēšanu komisija ir pilnīgi novecojusi un atrodas Brežņeva laika politiskajā un domāšanas līmeni. Nebija nekādas vēlmes (apzināta rīcība) elektronisko balsošanu jau ieviest uz šīm vēlēšanām. Tas tehniski bija izdarāms un ar drošību vismaz 98%.

    0
    0
    Atbildēt

    0

mxblack 23.09.2010. 15.09

Nobalsot par balsu uzpircēja iztirgotu kandidātu var jebkurā gadījumā un to izkontrolēt būs vienādi grūti abos gadījumos. Internetbalsojums tiktu stingri fiksēts attiecīgajos serveros un būtu pārbaudāms jebkurā brīdī, vai balsis ir saskaitītas pareizi, pretstatā papīru balsojumam. Arī citādi krāpties būtu daudz grūtāk, jo viss pēc tam ir pārbaudāms. Te ir citi “āķi”, kuri faktiski neļauj Cimdaram ieviest elektronisko balsošanu internetā. Arī balsošana iecirkņos daudzās normālās valstīs šodien notiek ar datoru starpniecību. Tie ir kabīnēs. Bet Cimdars izrādās gudrāks par attīstīto valstu jikumdevējiem. Jā protams, tāda balsošana piesaista daudz vairāk vēlētāju, tieši “gudro” vēlētāju un tas šodienas mafijas partijām būtu visbīstamāk. Manuprāt Cimdars ir nespējīgs vadīt šo komisiju, jo viņš nav spējīgs nodrošināt moderno līdzekļu ieviešanu viņa sistēmā.

+7
0
Atbildēt

0

iuzhux 23.09.2010. 14.50

ja šādu viedokli (kā Cimdara k-ga) paustu demokrātiskā 21.gadsimta valstī, tad tā izteicējs būtu spiests paskaidrot, kā šāda attieksme pret sabiedrības iesaisti valsts pārvaldē ietekmē demokrātiskos procesus nākotnē. Pateikt nē ir viegli, bet strādāt, lai attīstītos, prasa zināmu piepūli.

+9
0
Atbildēt

1

    Tane-Dane > iuzhux 23.09.2010. 15.22

    Patiesībā Cimdaram, kā ilggadējam vēlēšanu bosam, derētu tad arī pastāstīt kāpēc Tauta viņam tik dikti neuzticas.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

archoftriumph 23.09.2010. 14.23

domaju ka elektroniskaa/interneta balsosana lieliski papildinaatu esoso papiira balsosanu, un paareja uz elektronisko notiktu pakaapeniski un nesaapiigi.

pilniigi piekriitu gatim un alias ka IR jaieviesh.

cimdars ir apzinaats kaitnieks :(

+16
-1
Atbildēt

0

disassociative 23.09.2010. 14.10

Ieviest e-balsošanu Latvijā var jau sen, cilvēki tam ir pietiekami nobrieduši un pieradināti ar internetbankām. Piekrītu Gatim Kokinam, ka vecajām partijām tas nav izdevīgi, jo skar nezombējamo elektorāta daļu, kas uz iecirkņiem neies, bet internetā nobalsos gan. Faktiski jau sen bija laiks nopirkt no igaunīšiem visu e-sistēmu kopumā ar visām ID kartēm un nopirkt ar visu ieviešanu. Estiņi nemaz tādas bremzes nav, tiktu galā arī ar letiņu alkatīgajiem otkatu gribētājiem.

+28
-1
Atbildēt

5

    andrisskrastins > disassociative 23.09.2010. 14.31

    Piedodiet, jaunieši, bet jūs dzīvojat ilūzijās :) E-balsošana šobrīd palielinās PLL un līdzīgu populistu partiju izredzes a priori. Ja tie, kas ir patiesi ir par jauniem, progresīviem spēkiem, nespēj aizvilkties uz tuvāko iecirkni – kas dažreiz ir blakus mājā vai pat tajā pašā mājā kur dzīvo – tad piedodiet, tas nav to vērts.

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > disassociative 23.09.2010. 14.36

    Ok, bet cik latviešu šobrīd atrodas GB un cik iecirkņu un kādos attālumos tie ir tur? Es tikko padzīvojos pa Skotiju. Tur ne tikai uz vēlēšanām netiek, bet tur tos attālumus ir dārgi un sarežģīti veikt, lai bērnus par pilsoņiem piereģistrētu. Tur latvieši dzimst bariem, bet tie nebūs Latvijas pilsoņi tāpēc, ka valstij viss ir pofig!

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 23.09.2010. 14.36

    Nu, man kā normālam tehnokrātam liekas pievilcīgi 21. gadsimtā nevilkties uz balsošanas iecirkni, bet mierīgi no savas mājas kompīša nobalsot, pēc tam vēl turpat piesēdināt omes un opjus, lai nobalso un tad aizlaist kaut kur brīvā dabā ar visu ģimeni ar ričukiem pabraukāt.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    zita > disassociative 23.09.2010. 17.07

    Attālums Skotijā? :) Man līdz vēstniecībai ir ~1700 km. Neskatoties uz to, vēlēšanās gribēju piedalīties, bet diemžēl valsts ir parūpējusies par to, ka šajā vēstniecībā balsošanai pa pastu pieteikties nevar.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    BrIgItA KiRšTeInE > disassociative 23.09.2010. 17.16

    Man līdz vēstniecībai 6000 km, tā pati kaimiņvalstī.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

zita 23.09.2010. 14.09

Nu jā, ja balsošana notiktu Internetā, domāju nav vārdā jānosauc partiju apvienība, kurai tā būtu lieliska iespēja pirkt balsis.

+3
-1
Atbildēt

3

    ievuliitis > zita 23.09.2010. 16.55

    Pastāsti, lūdzu, kādā veidā? Mana fantāzija tik tālu nesniedzas.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    zita > zita 23.09.2010. 17.01

    Ja viena otra partija pamanās balsis pirkt pat tad, kad vēlēšanu process ir pārskatāms – vēlētāji dodas uz iecirkņiem, situācijā, kad katrs no mājām var nobalsot Interntā, balsu pirkšanu nevarētu izkontrolēt neviens.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Andris > zita 23.09.2010. 17.50

    Dāļēji var piekrist – mājās pie datora būtu nedaudz vieglāk nopirkt balsi, bet tikai tāpēc, ka pircējs var izkontrolēt, ka vēlētājs viņa klātbūtnē tiešām nobalso par vajadzīgo sarakstu. Bet tikpat vieglāk būtu arī pieķert pircēju šī krimināā nozieguma izdarīšanas brīdī, ar slēptās videonovērošanas palīdzību.

    0
    0
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 23.09.2010. 14.05

Gati, es arī esmu tehnoloģists, bet šoreiz piekrītu Cimdaram – diemžēl uzticība vēlēšanu procesam jau tā ir bijusi maza visus pēdējos 10 gadus. Ir skaidrs, ka lai cik droši, lai cik labi, lai cik caurspīdīgi to procesu uztaisīs – būs paliela daļa cilvēku, kas neticēs.

Katrā ziņā ceļš uz e-balsošanu iet caur cilvēku pakāpenisku ticības atjaunošanu Parlamentārajai sistēmai.

+2
-13
Atbildēt

7

    Tane-Dane > andrisskrastins 23.09.2010. 14.15

    Muļķības. Tā ir prasta valdošās kliķes demogoģija un ļoti vāji slēptas bailes no tiešās demokrātijas. No tiešās demokrātijas vara baidās kā velns no krusta! Jauno laiku emigrācija arī faktiski ir atšūta no vēlēšanām, jo neviens tur netesīsies simtiem jūdžu kaut kur balsot.

    +23
    0
    Atbildēt

    0

    anita_brauna > andrisskrastins 23.09.2010. 14.24

    Tiešām muļķības, ja jau tagad 66% tic, ka vēlēšanas nenotiek godīgi, tad balsošana internetā to galīgi neietekmēs. Tieši otrādi, piesaistīs lielāku vēlētāju skaitu. Nevaru sagaidīt, kad tas beidzot būs iespējams.

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

    mxblack > andrisskrastins 23.09.2010. 15.15

    Es esmu tikai elektriķis, bet pat es saprotu ka dators, jeb serveri samzinātu līdz minimumam krāpšanos ar balsošanu, jo kurš gan riskēs, ja vismazāko aizdomu gadījumā visu “filmu” var patīt atpakaļ. Arī šodien mēs neticam vēlēšanu sistēmai, tikai ko tas maina? Kā Cimdars saka, tā būs, bet tauta var pastāvēt pie ratiem. Varbūt jārīko vēl vienu referendumu par elektronisko balsošanu? Tas var notikt un pie reizes izbalsotu arī Cimdaru.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > andrisskrastins 23.09.2010. 16.18

    Ja visas internetā pieņemtās balsis apvieno vienā atsevišķā vēlēšanu iecirknī, tad ar caurspīdīgumu viss būtu O. K.
    Jo attiecībā uz šo īpašo iecirkni būtu pieejami visi tie paši statistikas dati, kādi ir parastajiem iecirkņiem. Es domāju, tehniski iespējams būtu pat izkalkulēt vēlētāju aktivitāti procentos. Elektroniskajām balsīm nevarēs “piebērt” kaudzi viltoto elektronisko balsu, jo publiski pieejamos statistikas datos uzreiz būtu manāmi nedabīgi “lēcieni”.
    Es personiski ietu vēl tālāk un paredzētu likumos atklātās balsošanas iespēju. Ļoti daudzi cilvēki nemaz nekautrējas no saviem politiskiem uzskatiem un neslēpj, par ko viņi balso. Elektroniskajā balsošanā varētu paredzēt opciju “Balsoju atklāti”, kuru vēlētājs var brīvprātīgi atķeksēt.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > andrisskrastins 23.09.2010. 17.10

    Kaut gan nē, mans priekšlikums par atklātu balsošanu neder, jo to var izmantot provokācijām, t. i. it kā nobalsot atklāti, bet pēc tam sacelt presē traci, ka patiesībā balsots tika par pavisam citu sarakstu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    varrvara > andrisskrastins 23.09.2010. 20.51

    Cimdaram Šķēle no PLL pateica, ka elektroniskā balsošana ir nedroša, jo tikai ar to būs visgrūtāk balsošanu viltot

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > andrisskrastins 23.09.2010. 23.08

    Nu- es arī esmu mazliet tehnoloģists, un piekrītu Pecisk.
    Protams- ir iespējams izveidot sistēmu, kurā vēlēšanu rezultātu nav iespējams viltot.
    Bet ir iespējams arī izveidot sistēmu, kurā viltojumi būs iespējami.
    Atskaites punkts droši vien ir- kas veidos sistēmu un kas to atzīs par pieņemamu ekspluatācijai.
    Un, kamēr man nebūs pilnīgi skaidrs šādas sistēmas izstrādātāju sastāvs, motīvi un visaptverošas (pozīcija, opozīcija, nozares speciālisti u.t.t.) kontroles mehānismi- es pieļaušu iespēju, ka kāds šo sistēmu spēj izmantot balsu viltošanai.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Liāna Tūtiņa 23.09.2010. 13.50

Nepiekrītu Cimdaram. Pie tam – tā nav noticis valstīs, kur e-balsojums ir ieviests.

Drīzāk ir bažas, ka daudz aktīvāki e-balsojumā būs jauni cilvēki, kuru politisko simpātiju iegūšana ir sarežģītāks uzdevums kā little old lady apziņas manipulēšana (ko puslīdz esam iemācījušies darīt).

Pie tam, e-balsojums ar laiku varētu novest pie tiešākas demokrātijas. Arvien vairāk jautājumu varētu izlemt e-referendumos, kuru izmaksas būtu nelielas. Tiesa, arī šis SCP ierosinājums nav politiķu plašāk atbalstīts: sabiedrības viedokli reizēm uzzināt ir biedējoši.

+52
-1
Atbildēt

2

    Marija > Liāna Tūtiņa 23.09.2010. 14.50

    Tas ir tikai laika jautājums. Agrāk vai vēlāk tā tam būs būt un papildus arguments ir lētākas izmaksas.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    varrvara > Liāna Tūtiņa 23.09.2010. 20.47

    Pievienojos un papildinu.
    Latvijā jau sen ir stabila e bankas norēķinu sistēma, kura nav uzrādījusi nespēju un arī naudas noplūdi. Tas nozīmē, ka izmantojot bankas sistēmas valstij ir iespējams veidot pietiekami drošu datu plūsmu. Ne velti, visas iestādes norēķinos izmanto banku sistēmas. Nobalsošanu jau šodien varētu veikt, ja es deklarētu savu vēlmi balsot elektroniski caur savu banku un identifikācijas kods būtu mans personas kods + bankas drošības sistēmas kodi.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam