Vilnītis: uz mani izdara politisko spiedienu

79

Komentāri (79)

ivetao2007 10.06.2010. 13.14

Juta Strīķe bija pirmā KNABa vadītāja, kuru iecēla pēc rietumnieku pieprasījuma Eināra Repšes valdība. Tagada jāatjauno Status Quo stāvoklis un Juta Strīķē jāatjauno KNAB direktores amatā, ka prinicipiāla un neuzpērkama vadītāja. Vilnītis ir marionete Saeimas lielāko kretīnu { Jūrmalgeitas definīcija} ieliktenis, lai netraucētu viņu rebes. Tās kretīnu rebes, kuras noveda Latviju uz bankrota bezdibeņa malas.

0
0
Atbildēt

0

gundega_heiberga 10.06.2010. 13.01

Neprofesionāla politiskā ielikteņa atbilde uz biroja darbinieku atklāto vēstuli.

0
0
Atbildēt

0

andrejs_kirsis 09.06.2010. 18.07

Atcerēsimies jauno laiku vēsturi! Uz Vilnīti politiskais spiediens bija PIRMS viņa iecelšanas amatā, un instrukcijas, ko nedrīkst darīt, viņš saņēma PIRMS iesēšanās krēslā. Vai tiešām viņš ir tik truls, ka pats to neapjēdz?

+6
0
Atbildēt

0

andrisskrastins 09.06.2010. 16.20

Apgalvojums par nokavēto termiņu nebūs īsti precīzs – Dombrovskis savus iebildumus par plānoto reformu izteica jau aprīlī, ja nemaldos.

+3
0
Atbildēt

1

Pauls Raudseps 09.06.2010. 16.01

KNAB priekšnieka Normunda Vilnīša atbildes vēstulē biroja darbiniekiem ir “tehniski” un “politiski” argumenti viņa sāktās biroja graušanas jeb “reformas” pamatošanai. Tiem nav sakara ar to, kādēļ Valsts prezidents ir sasaucis Nacionālās drošības padomes sēdi par KNAB — “lai birojs pēc iespējas efektīvāk varētu cīnīties pret korupciju”. “Tehniskie” argumenti bija viegli paredzami — Vilnītis “reorganizē” biroju, jo bija solījis izvērst tā darbību reģionos, un Saeima to atbalsta. Proti, viņš ir priekšnieks, tāpēc to dara. Taču arī politiskie loģiski turpina viņu amatā ielikušās korporācijas darīto. Vilnīti darot uzmanīgu, “ka amatpersonas, kuras pārstāv kādu politisko spēku, vienpersoniski iejaucas biroja specifisku, iekšēju jautājumu risināšanā”. Viņš precizē, ka tas ir “premjers un viņa biroja pārstāvji”, kuri “komunicējot” ar biroja darbiniekiem bez viņa ziņas. Viņš piedraud jeb “cer”, ka šiem premjerministra atbalstītajiem darbiniekiem “pietiks drosmes (..) pieņemt objektīvus lēmumus, izskatot ar viņa pārstāvēto partiju saistītus jautājumus”. Jāsecina, ka Valdis Dombrovskis (JL), Vilnīšaprāt, nedrīkst pieņemt lēmumus par biroju, jo ir nepareizās partijas biedrs. Jo diezin vai Vilnītis vēlējās pateikt, ka premjerministram būtu jābūt bezpartejiskam, lai varētu lemt par KNAB. Otrkārt, Vilnītis piesola, ka arī biroja darbinieki tiks ierakstīti nepareizās partijas melnajā sarakstā, ja pieņems “neobjektīvus” lēmumus. Objektivitātes kritērijs acīmredzot būs biroja vajāto korumpantu partejiskā piederība. (Varbūt vajadzētu kvotas partijām, cik no katras sodīt par korupciju?) Secinājums: Vilnītis turpina izmanot to pašu cinisko demagoģiju, saskaņā ar kuru Jānis Maizītis nevar būt ģenerālprokurors, jo viņu atbalstīja Vienotība, toties Vinetas Muižnieces piederība Tautas partijai dara viņu īpaši piemērotu Satversmes tiesas tiesneses amatam. Šādas argumentācijas lietošana vien parāda Vilnīša ļoti politisko piederību tiem, kuriem korupcijas apkarošana ir drauds, nevis mērķis.

+33
-1
Atbildēt

7

    ltvpanorama > Pauls Raudseps 09.06.2010. 16.10

    nu ko te piebilst..pagājušo trekno gadu kliķes grimase visā krāšņumā..bioloģiskās sadalīšanās sekas kā teikt uz sejas redzamas..nožēlojamā, un esmu pārliecināts aizejošā uz visiem laikiem atjaunotās Latvijas sejas kroplā puse..PSRS atrauga

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Māris Bluķis > Pauls Raudseps 09.06.2010. 16.39

    Liekulis:(
    Kad Loskutovam premjers ķērās klāt, tad gan, kā tā var bāzties neatkarīgas iestādes darbā.
    Taču tagad lomas mainījušās un Ozoliņa dziesma tāpat.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    apala24 > Pauls Raudseps 09.06.2010. 17.08

    Nezinu kas tur un kā, bet redakcijas komentārs ir stipri tendenciozs. Sākumā šķita, ka Ir būs neatkarīgs medijs, tomēr šī pārliecība ar katru dienu sarūk un sāk izskatīties, ka šis būs līdzīgs medijs kā LNT un NRA – ar savu politisko aizmuguri. Nesaku, ka sliktāku vai labāku, bet tomēr aizmuguri.

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Pauls Raudseps 09.06.2010. 17.38

    Paul, KNABs nav neatkarīgs. Viņš atrodas premjera pārraudzībā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Bluķis > Pauls Raudseps 09.06.2010. 18.09

    Betij, bet par ko bija lietussargu “revolūcija” jau aizmirsies.
    Skaidrs, ka premjeram ir ne tikai tiesības, bet arī pienākums pārraudzīt KNAB. Taču kāpēc viens premjers to drīkst, bet otrs ne?
    Gaišie spēki te šūmējas par šoferu dēlu un kursabiedru iecelšanu amatos, bet paši neko vairāk kā savus kursa biedrus un draugus nepiedāvā.
    Tā teikt savējais ir izlūks, pretiniekam ir spiegs. Tikai tiek aizmirsts, ka valsts gan tumšajiem, gan gaišajiem viena. Būtu Strīķi iecēluši par KNAB galvu, viņa varētu tēvzemi pārdot, gaišie viņai neko neteiktu, jo savējā un otrādi, protams.

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Pauls Raudseps 09.06.2010. 18.30

    Tu jau pirms kāda laika izlasīji izsmeļošu un argumentētu Kaspara Gasūna skaidrojumu uz līdzīgu jautājumu. Vai tev ir grūtības ar iegaumēšanu? Ja atzīsies, es tev atkārtošu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    a_oleinika > Pauls Raudseps 10.06.2010. 00.34

    Es pilnīgi pievienojos Tev, Paul, par nekonsekvenci. Bet neviena cita punkta, kas nopietni būtu skatāms Vilnīša aizstāvībai, nav.

    Loskutovam bija liels uzticības kredīts, un kantoris strādāja. Jā, bija kritika, bija kļūda ar kontroli, bet tā pati netika skatīta diez cik korekti.
    Bet Vilnīša darbība izskatās pēc nepiesegtas varas vertikāles veidošanas. Kāds labums no tās KNAB kā organizācijai? Kāds labums valstij? Un kurā aspektā Vilnītis ir parādījis sevi kā labu KNAB vadītāju?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

oktanvis 09.06.2010. 15.59

Nabagam tagad arī vēl politiskais spiediens. Nepietiek ar parādu spiedienu, u.c iekšķīgo spiedienu.

+6
0
Atbildēt

0

ltvpanorama 09.06.2010. 15.56

protams Vilnīt..protams..saspaidīts galīgi jav..digitalizācijas fāterim spiež, hūtes vīram arī pierietējis….dienvidu tilts..bērnu slimnīca, Rīgas dome..bet Mazpisānos, iedomājies šito nekaunību, Ņuras tante iesmērēja piečuku pastniecei lai pastāstā, ko saņem viņas vecais ļubavnieks Onckuļa Pīters..šitas ir jāapkaro..reģioni jāuzmana!!!

+6
0
Atbildēt

0

garausiitis 09.06.2010. 15.13

Loskutova k-gs – Jūs noteikti zinat kapēc tikai tagad izleca gaisā šis kašķis , jo cik zināms viņš tur vārijās jau sen . Sāpju slieksnis ? Vai kāds konkrēts gadījums?

+7
0
Atbildēt

4

    Zigurds Pļaviņš > garausiitis 09.06.2010. 22.48

    Gan sāpju slieksnis, gan skaidra apziņa, ka Vilnītis ved KNAB uz iznīcību. Atteiksies no partiju finansēšanas kontroles, sadrumstalos un vājinās apkarošanu, amatpersonu darbības interešu konflikta kontroles vietā liks veikt VID darbu – amatpersonu deklarāciju pārbaudes. Un pēc kāda laika kāds pateiks, a kam vajag šo kantori? :(

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 09.06.2010. 23.16

    Bet Loskutova k-gs – Jums taču ir reāla iespēja darīt zināmu savu viedokli VD, cik iedomājos ,tad , ja argumenti ir reāli , tad VD izdara secinājumus. Saprotu ,ka ir sarežģīta politiska situācija , tāpat atceros Jūsu neviennozīmīgo ievēlēšanu , bet argumentēts pretspēks Vilnītim manuprāt spētu salauzt šo absurdo situciju.
    P.S. Atceros pirms gadiem (?) redzēju Jūs Okupācijas muzejā , kad Jūs pēc ” uzbraucieniem ” par okupācijas traktējumu solijāties apmeklēt muzeju. Toreiz es nodomāju – “zīmulis” , šodien manas domas ir mainījušās.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Zigurds Pļaviņš > garausiitis 09.06.2010. 23.41

    Okupācijas muzejā biju bez preses un taurēm :). Runājot par Vilnīti, neaizmirstiet, ka viņu no amata var atbrīvot tikai Saeima (gan, ja nav krimināllietas), kurā plaši pazīstami Jaundzēikars un Dalbiņš uzņemas Vilnīša krusttēvu lomu. Paskatiet arhīvus, vēl pirms Vilnīša apstiprināšanas viņi neslēpa sajūsmu par viņa kandidatūru.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 09.06.2010. 23.52

    Loskutova k-gs – atceros to Okupācijas muzeja apmeklējumu , jo es toreiz biju tur ar Rotari kluba biedriem no Vācijas un Holandes un Jūsu apmeklējums tiešām bija bez fanfarām un taurēm – par to patiess repect. Tāpat man kopš tā laika ir mainījies radikāli (!!!) priekšstats par Jums. Tai skaitā domāju ,ka Jūsu bīdītāji KNAB ar ir aplauzušies (domāju ,ka Jūs labi ziniet par ko iet runa ).
    Par Vilnīti – varbūt rudens ko mainīs , ja nē , tad der atcerēties , ka paši vien vēlam savus valdītājus.
    Jums novēlējums – Latgalē mēģiniet tomēr cilvēkiem iestāstīt ,ka jādomā ar savu , ne svešu galvu – un tad jau viss būs labi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 09.06.2010. 15.07

Par to politisko spiedienu varētu būt arī patiesība. No vienas puses AŠ^2+AL, kas vēlas, lai fokuss tiktu novirzīts no lielām ar oligarhiem saistītām lietām uz mazām lietām laukos. No otras puses Dombrovskis, kas vēlas, lai lielo korupcijas skandālu risināšana notiktu raitāk.

+9
0
Atbildēt

0

Driimeris 09.06.2010. 14.48

Mani dara uzmanīgu, ka darbinieku neapmierinātība pēkšņi saasinājās brīdi kad Vilnītis nolēma pastrādāt reģionos. Ja ticam datiem tad nelegālo cigarešu apjoms LR ir apm. 30%- tie ir MILJONI, tādu apjomu NEVAR ievest mašīnu bamperos un zem bikšu gumijas… Iespējams, ka ir radušās problēmas nelegālā tirgus pārdalē… Tam, ka KNAB nesavtīgi cīnās pret korupciju, es domāju, netic pat skolnieki un pensionāri ;)

+1
-8
Atbildēt

2

    Zigurds Pļaviņš > Driimeris 09.06.2010. 14.55

    Liela apjoma kontrabanda ir vadīta un koordinēta no Rīgas, nevis no reģioniem. Lielāki koruptīvie darījumi notiek Rīgā, nevis reģionos.
    Birojs vienmēr strādāja reģionos, bet prioritāte tomēr ir liela līmeņa korupcija.

    +15
    0
    Atbildēt

    0

    Driimeris > Driimeris 09.06.2010. 15.03

    Neesmu operatīvā darba speciālists, bet filmās parasti rāda, ka no sākuma ieliek riekstus skrūvspīlēs mazajiem gariņiem un tie, savukārt, noliek savus priekšniekus… tā, ka reģionos noteikti ir intensīvi jāstrādā ar ”sešiniekiem”. Tomēr- ja jau KNAB jau strādā reģionos, kam visa šī polemika :/

    0
    -2
    Atbildēt

    0

garausiitis 09.06.2010. 14.08

Ir dzirdēts, ka problēma apstāklī ,ka beidzot tiek prasīts arī par rezultātiem , bet vadības politika ir bremzējusi dažu procesu virzību un Vilks ar Strīķi nav īsti mierā ar šādu selektivitāti. Pie kam ir dzirdēts ,ka Vilnītis “nerunājot ar savu muti “.

+12
0
Atbildēt

6

    ievuliitis > garausiitis 09.06.2010. 14.18

    Protams, citādi tā atbilde jau nākamājā dienā būtu publicēta. Kamēr atrod rakstītāju, noformulē, ko grib teikt, pieslīpē, kamēr saskaņo ar saimniekiem – laiks ta paiet.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 09.06.2010. 14.26

    Lielākā nelaime ,ka prasa rezultātus , bet ir tikai tādi ,kur ar karoti ieliek mutē vai piecīšu ķeršana.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > garausiitis 09.06.2010. 14.44

    Cik ilgi viņš jau tai krēslā muļķi laiž un sprunguļus spieķos liek?

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Zigurds Pļaviņš > garausiitis 09.06.2010. 14.55

    Vienu gadu un 3 mēnešus.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > garausiitis 09.06.2010. 17.43

    Un kāds ir sausais atlikums vai lietderības koeficients?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Zigurds Pļaviņš > garausiitis 09.06.2010. 22.43

    Kā tvaiku lokomotīvei ;)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

varbūt ka tā 09.06.2010. 13.50

iespējams Strīķei un Vilkam būtu jāaiziet, ja negrib pildīt vadītāja likumīgos rīkojumus

0
-14
Atbildēt

2

    a_oleinika > varbūt ka tā 09.06.2010. 14.04

    Situācija nav tik viennozīmīga – Vilnītis arī negrib pildīt priekšnieka (premjera) rīkojumus! :D

    Abos gadījumos – gan Loskutova, gan Vilnīša – ir jautājums par vadītāja spēju pildīt savus darba pienākumus. Tikai Loskutovam bija uzticības kredīts, kura Vilnītim nav. Turklāt Loskutova gadījumā pārkāpums bija formāls, bet cilvēciski saprotams – nevar pastāvīgi skraidīt nopakaļ saviem darbiniekiem un grūti regulāri pašiem sevi kontrolēt. Bet Vilnīša “reformas” un personāla politika ir vienkārši marasms!

    Varbūt vienīgi Jaundžeikars ir spējīgs tajās iebraukt, bet nevienam citam tas vēl nav izdevies. ;)

    +16
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > varbūt ka tā 09.06.2010. 16.31

    It sevišķi šeit vietā ir vārdu salikums “likumīgos rīkojumus” :) :) :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

varbūt ka tā 09.06.2010. 13.49

tas ka Dombrovskis cenšas ietekmēt biroja darbu ir nelietīgi. Vilnītim ir labs atbildes raksts apollo portālā.

0
-9
Atbildēt

3

    daina_tabuna > varbūt ka tā 09.06.2010. 13.57

    Kur gan citur tādu rakstu ielikt, ja ne Apollo, kas pieder Lattelecom, kuru vada TP ieliktenis Gulbis :-)

    Ā, ja nu vienīgi TVNet, kas ir vienā brandžā ar radio SWH, LNT un TV-5 Rīga- zem TP drauga Ēķa.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    girts_gansons > varbūt ka tā 09.06.2010. 14.12

    Ietekmēšana var būt dažāda.
    1. Dot norādījumus ierindas darbiniekam konkrētā izmeklējamā lietā, kas nav pieļaujami.
    2. Pārraudzīt iestādes vadītāja rīcību vispārējos organizatoriskos jautājumos, kas var ietekmēt iestādes rīcībspēju kopumā, bet ne pret konkrētu personu.
    Ko, tavuprāt, dara Dombrovskis?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    TP “ieliktenis” Gulbis, starp citu, parakstīja vēstuli pret neuzticības izteikšanu Kamparam.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

markonimarkoni 09.06.2010. 13.48

Iepriekšējā komentā gadījās kāds misēklis, jo mana ziņa bija šāda:
“Mani dara uzmanīgu situācija, ka amatpersonas, kuras pārstāv kādu politisko spēku vienpersoniski iejaucas biroja specifisku, iekšēju jautājumu risināšanā”.
Vilnīša k-gs taču nesaprot pats kādu iestādi vada, jo korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā 2.pantā stāv rakstīts: “Birojs ir Ministru kabineta pārraudzībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas pilda šajā likumā noteiktās funkcijas korupcijas novēršanā un apkarošanā, …”

+9
0
Atbildēt

0

a_oleinika 09.06.2010. 13.39

Tipisks melošanas paņēmiens – no puspatiesības visu laiku muļļāt to pusi, kas (formāli) ir patiesa. Es, piemēram, arī sen gaidīju KNAB aktivizāciju reģionos.

Bet kāds tam sakars ar Vilnīša metodēm darbā ar personālu un divu konkurējošu grupējumu (no kuriem viens būs tieši pakļauts viņam) veidošanu vienā organizācijā?
Lūdzu, paskaidrojiet šo, Vilnīša kungs, un tad varēsiet par reģioniem rūpēties!

+7
0
Atbildēt

0

markonimarkoni 09.06.2010. 13.28

Mani dara uzmanīgu situācija, ka amatpersonas, kuras pārstāv kādu politisko spēku vienpersoniski iejaucas biroja specifisku, iekšēju jautājumu risināšanā.

0
-6
Atbildēt

2

    Zigurds Pļaviņš > markonimarkoni 09.06.2010. 14.50

    Laikam tas ir par Jaundžeikaru, kurš jau paspēja “bez jebkāda politiska spiediena” atbalstīt sava favorīta rīcību.

    +16
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > markonimarkoni 09.06.2010. 16.28

    Arī Dalbiņa k-gs no TP jau ir paziņojis savu stingru atbalstu. Arī – partējisks.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

Arija Saleda 09.06.2010. 13.25

Ir iespējams KNAB vadītājs,kas nav saistīts ar politiku? Tāds tiešām neitrāls darba rūķis?

0
0
Atbildēt

4

    Zigurds Pļaviņš > Arija Saleda 09.06.2010. 14.48

    Iespējams gan!

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    Arija Saleda > Arija Saleda 09.06.2010. 18.35

    Loskutova kungs, kāpēc ta Jūs aizgājāt uz politiku pēc KNAB? Kas Jūs mudināja, pieļauju ka Jūs ziniet stipri vairāk nekā drīkts teikt, bet variet nokomentēt plašāk, tas taču nav liegts> :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Zigurds Pļaviņš > Arija Saleda 09.06.2010. 22.42

    Valsts pārvaldei un tiesu varai es nebiju vajadzīgs. Tāpēc pieņemu lēmumu iesaistīties politikā.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Arija Saleda > Arija Saleda 10.06.2010. 14.08

    Apskatīju Jūsu CV, personiskais viedoklis Jums jābūt mācībspēkam un ekspertam konsultantam, ko Jums tā politika?

    0
    0
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 09.06.2010. 13.23

Praktiski mums ir Jakāns nr. 2.

+20
0
Atbildēt

0

photocom 09.06.2010. 13.18

Džekam vajag palasīt instrukciju/reglametu priekšā kam viņš ir pakļauts ?

+5
0
Atbildēt

0

ievuliitis 09.06.2010. 13.14

“Mani dara uzmanīgu situācija, ka amatpersonas, kuras pārstāv kādu politisko spēku vienpersoniski iejaucas biroja specifisku, iekšēju jautājumu risināšanā”
Vilnītis nav pamanījis, ka valdībā un saeimā visi pārstāv kādu politisku spēku? Tur citu – vienkārši nav. Pat vēl vairāk – krēslā viņu ielika personas, kas katra pārstāvēja kādu politisku spēku.
Un kas būtu tiesīgs vērtēt viņa darbu?
Tas teiciens skaisti skanēja, bet bez jēgas un seguma.

+22
-1
Atbildēt

0

druvis_vectirans 09.06.2010. 13.12

Jau tas vien,ka šos Vilnīša jaunievedumus atzinīgi vērtē patreizējā Saeima (pareizāk,zināma tās daļa),liecina,kā labā viņš “strādā” .Pārmetumi Dombrovskim par politisko spiedienu pilnīgi garām!

+17
-1
Atbildēt

0

austrisv 09.06.2010. 13.08

Es esmu dzirdējusi, ka Vilnīti KNAB amatā ielicis Jaundžeikars, jo Vilnītis esot viņa radinieks. Tas notika Godmaņa laikā, kad pie varas bija LPP/LC! Nebūtu jau nekāds brīnums no šis buldozera partijas1

+11
-1
Atbildēt

0

austrisv 09.06.2010. 13.05

Vilnītis tomēr ir aizmirsis, ka viņa vaditā iestāde ir premjera pārraudzībā, un bez premjera akcepta viņš tomēr nevar veikt strukurālas reformas!Dīvaini, vai ne, Vilnīt, ka darbinieki protestē pret Tevi!!!! Tad, ko? Dombrovskim ir jāreaģē, kas notiek ar viņa pārraudzībā esošo iestādi!
Vilnīt, jā vajag kā Lembergs, sākt klaigāt par politisku spiedienu! Redzi, laiki tomēr reizēm mainās un Kalvītis vairs nespēj būt garants oligarhiem!

+17
-3
Atbildēt

13

    Māris Bluķis > austrisv 09.06.2010. 13.43

    Esi gan liekule. Tad kad Loskutovam premjers brauca virsū, kāda nekaunība jaukties KNAB darbā.
    Tagad pēkšņi tā ir premjera atbildība.
    Pret Loskutovu darbinieki neprotestēja, jo laikam bija silti pa augstiem plautiem grābstīties, tēlot cīņu pret korupciju, zīmejoties pa avīzēm un reāli kalpot vienas partijas interesēm.
    Tagad darbinieku protesti. Kur bija tie darbinieki, kad viņu kolēģi zaga naudu? Kur ir viņu tiešais darbs? Rakstīt sūdzības uz priekšnieku, kaut kā par dārgu uz valsts rēķina.

    +2
    -11
    Atbildēt

    0

    a_oleinika > austrisv 09.06.2010. 13.51

    to pauls
    Piekrītu, ka cilvēki šeit aiz savām politiskajām simpātijām ir ĻOTI NEKONSEKVENTI! Premjera komanda patiešām nogulēja termiņu, un tagad izskatās, ka ir problemātiskāk juridiski korekti paust premjera pozīciju.

    Bet par to pārējo gan nepiekrītu. AŠ2 personāži vairāk figurē KNAB darbā drīzāk gan savas lielākas objektīvās korumpētības, nevis KNAB angažētības dēļ. :)

    Un lietisko pierādījumu uzraudzība pašā birojā nevar būt primārais KNAB darbības profils. Paškontrole nevienā organizācija nav viegla, bet ir labi, ka vispār atklāja.
    Turklāt Loskutovam pārmeta kontroles trūkumu, nevis smagu organizatorisko mazspēju un aizvēsturiskas (padomju) vadības metodes – mistiskas reoranizācijas, kuras nepakļaujas nekādai konceptuālai loģikai un kuras pats viņš izskaidrot nespēj. Vilnītis izskatās pats apjucis tajā amatā!

    Nepierādītās un nepierādāmās aizdomas atstāsim ārpus šīs sarunas…

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Bluķis > austrisv 09.06.2010. 14.13

    Godīgi arī es neredzu lielu jēgu, biroja darbu skaldīt uz reģioniem, taču domāju, ka tas ir tikai iegansts, jo acīm redzema ir biroja “mafijas” nevēlēšanās pieņemt jauno vadītāju, savukārt Vilnītis nevar vadīt kolektīvu, kas viņam nepakļaujas, tāpēc veido alternatīvas struktūras.
    Tas ko gaidu no KNAB un ko Loskutovs solīja stājoties amatā, un ko sola arī Vilnītis – darbu korupcijas novēršanā.
    Tēlaini izsakoties korupcija ir dzērājšoferis, kas jau izraisījis avāriju, nu atriebsimies, nu sodīsim, bet ja ierēdniecības kultūra nemainīsies, nāks nākamais dzērājs. Šeit KNAB darbus korupcijas novēršanā aizēno dāmas ādas žaketē ar pišķiku šovi, diemžēl.
    Vēl pilnībā nepieņemamas man šķiet KNABistu provokācijas, kad tie mēģina paši ādu kukuli iesmērēt vai pieprasīt un tad nu ķer uz muļķi. Tā drīzāk ir politiskas izrēķināšanās metode, kas liecina par to, ka cīņā par varu visas metodes ir labas, nevis reāla cīņa ar korupciju.

    +2
    -8
    Atbildēt

    0

    a_oleinika > austrisv 09.06.2010. 21.04

    to Pauls
    Tur jau tā lieta, ka šī reforma ir piesegs savu pozīciju nostiprināšanai. Bet to nevar darīt uz organizācijas rēķina! Neviens suns vēl nezina, kam Vilnītim tā kontrole ir vajadzīga – tieši tādēļ tādu varu vienas personas rokās nevienā organizācijā nekoncentrē. Tostarp pieaug politiskās angažētības riski.
    Padoto dumpis pret priekšnieku nav normāli organizācijā. Bet tad arī rodas jautājums, kādēļ tik tālu vispār ir nonācis. Tas, kas pavīdēja avīzēs par personāla “politiku”, varētu būt pietiekams pamats konfliktam. Būtībā pats Vilnītis ir uzsācis karu pret “vecajiem” padotajiem neskaidru mērķu vārdā, un tam neizbēgami bija jānoved pie pretdarbības – citādi tāpat izēstu. Protams, ne visu raksta avīzēs.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    a_oleinika > austrisv 09.06.2010. 21.45

    to Pauls
    Nu nezinu, vai cīņā ar korupciju jābūt izvēlīgiem savās metodēs. Ja, piemēram, paši provocē ar kukuli, tad, iespējams, ka ne jau tukšā vietā radušās aizdomas par konkrētā personāža korumpētības potenciālu.

    Par KNAB kā politiskās cīņas instrumentu. Nu nevar viss kolektīvs vienoti strādāt vienas partijas labā! To nav iespējams dabā realizēt. Turklāt neviens tur nav no partiju vides. Tieši vienpersoniska kontrole palielina politiskās angažētības riskus.

    KNAB darbiniekiem, pieļauju, ir savas simpātijas… kuram vairs patīk tās mirušo abreviatūru partijas! Un, kā jau minēju, dažu partiju personāži gluži objektīvi vairāk atrodas ierēdņu amatos. Arī par šo partiju personāla politiku un godprātību partijas līmenī ir radušās lielas šaubas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    nūģe.madadara. zvārg > austrisv 10.06.2010. 09.18

    Viens no efektīvākajiem līdzekļiem korupcijas novēršanā – veiksmīga korupcijas apkarošana. Man nav ilūziju, ka Latvijas ierēdņiem un politiķiem iestāstot, ka kukuli ņemt un rebes organizēt ir slikti, uzlabosies situācija korupcijā. To jau viņi paši tā kā zin. Reāla iespēja nokļūt cietumā, tā gan liek padomāt divreiz.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Bluķis > austrisv 10.06.2010. 11.10

    to Kaspars Gasuns
    Neapstrīdot Jūsu viedokli tomēr vēršu uzmanību uz dažiem aspektiem:
    – uzticības kredīts Loskutovam – bija izteikti partejisks, jā bija viņam izteikts vienas sabiedrības un politiskās elites daļas atbalsts apkarot otru politiskās elites daļu, taču par paša Loskutova atbalstu liecina viņa “panākumi” Rīgas domes vēlēšanās.
    – Neapstrīdot KNAB vecās komandas tiesības uz savu skatījumu par iestādes attīstības stratēģiju, tāpat nevar noliegt Vilnīša tiesības un pat pienākumu veidot savu attīstības stratēģiju. (Tai, protams, nav jābūt atšķirīgai no veco darbinieku stratēģijas, bet nav arī jābūt vienādai).
    – Padoto dumpis tiešām nav normāli, taču cik tur ir paša Vilnīša un cik veco darbinieku vaina vēl ir jautājums. Skaidrs, ka pata situācija iestādei par labu nenāks un kādam būs jāpiekāpjas. Ja to izdarīs Vilnītis viņš kļūs par nominālu vadītāju bez teikšanas, līdzīgi, manuprāt, kā bija Loskutovs. Vai valstij vajadzīgs nomināls vadītājs?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Māris Bluķis > austrisv 10.06.2010. 11.11

    to Kaspars Gasuns
    – Apgalvojums, ka Vilnītis ir oranžo ieliktenis un ar viņa muti runā kāds cits ir prasta spekulācija, ko var piesiet jebkuram un jebkura tāda attālina no fakta, ka katrs pats ir atbildīgs par savu rīcību, katram ir savas ambīcijas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > austrisv 10.06.2010. 13.23

    Nedomāju, ka Vilnītim ir kādas sabiedrības daļas atbalsts, izņemot TPJO.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    a_oleinika > austrisv 10.06.2010. 14.03

    to Pauls
    Par Vilnīti kā ielikteni tas nav mans teksts. (Man arī sazvērestības teorijas kā primārā metode nav pieņemamas.) Tomēr reformas, kuras viņš pats nevar normāli izskaidrot, destruktīvā situācija kantorī un intelekta neaptumšotais skatiens, neizbēgami dod pamatu plašākām spekulācijām.

    Par Loskutovu un vēlēšanām – tas nav objektīvs rādītājs. Rīga ir etniski specifiska + tā ir arī partijas un PR veiksme vai neveiksme.

    Par KNAB darbības partejiskumu. Atkārtošos – nevar jaukt iemeslus un sekas. Iemesls ir TP/LPP/LC milzīgais patronāžas tīkls starp ierēdņiem. Vienotības kadru vienkārši ir daudz mazāk – gribēdami nevar tā korumpēties + partejisko kultūru atšķirības, kaut nelielas. KNAB partejiskums ir TP/LPP/LC kultivēts mīts – viņiem olas jau sen traucē, bet tagad ir sākuši traucēt arī prokuroki, NVO, žurnālisti, sociologi, cilvēki ielās… un pat Soross!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    a_oleinika > austrisv 10.06.2010. 14.05

    Par nominālā vadītāja labumu valstij. Atkarīgs, kura kapacitāte un kompetence ir lielāka – kolektīvam vai vadītājam?

    Es principā piekrītu, ka Loskutova un Vilnīša situācijā ir daudz kopīga un masu histērijai nav pamata. Bet Vilnītim ir jāspēj vismaz paskaidrot sava darbība! Pašlaik tas izskatās kā minimums pēc ļoti zemas vadības kultūras un mentūras darba sliktākajām tradīcijām + vājām vadītāja kvalitātēm.
    Mesties uzreiz konfliktā nav laba vadītāja pazīme. Ir arī citas stratēģijas, kā lauzt kolektīva inerci.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Bluķis > austrisv 10.06.2010. 15.51

    to Kaspars Gasūns
    Piekrītu Jūsu nostājai, un Vilnītim vispirmām kārtām jāuzņemas atbildība ja KNAB darbs ir slikts.
    Iespējams mūsu vērtējumi par personām ir atšķirīgi, par pašiem procesiem drīzāk kopīgi.
    Man liekas, ka Vilnītis pēc gada adaptēšanās beidzot prasa rezultātu, bet kolektīvs dusmīgs, ka to traucē vārīties savā sulā, un dibina arodbiedrību…. Bet pietiks par viņu. Ne es viņu pazīstu ne kā, vien pāris intervijas esmu izlasījis un bija ok, citam ne ok, lai tā paliek.

    Par Jūsu tēzi par TP/LPP/LC milzīgo patronāžas tīklu starp ierēdņiem, varu piebilst, ka tieši ierēdniecību uzskatu par valsts nozadzēju, nevis kādu atsevišķu oligarhu vai, kur nu vēl tādas niecības, kā partijas. Vai Vienotība tur malā stāvējusi, vai arī spēs valsti atgūt, par to stipri šaubos, tāpat ierēdņu veidojums vien ir.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    a_oleinika > austrisv 10.06.2010. 16.41

    Mūsu pozīcijās patiešām ir pietiekami daudz kopīga, lai būtu pamats produktīvai diskusijai.

    Būtībā mēs abi faktu vērtējumā atduramies pret ierobežoto pieejamo informāciju. Un tās pieejamās drumstalas var interpretēt dažādi.

    Mans vērtējums balstās uz virspusējām pazīmēm. Loskutovs bija amatā krietni ilgāk, nesanīdās ar kolektīvu un bija netīkams klaji aprobežotam premjeram. Ar Vilnīti situācija ir aptuveni apgriezta. Un šis nav tikai partejisko simpātiju jautājums.

    Par ierēdniecību. Tas patiešām ir interesants sabiedrības slānis… bet vai nīstams? Cik man zināms, JL ir lielāks sakars ar Amerikas vēstniecību kā ierēdniecību.

    0
    0
    Atbildēt

    0

daina_tabuna 09.06.2010. 13.04

Varētu domāt, ka reģionos ir kaut 5% no visām Latvijas problēmām. Jēga mesties reģionos un vājināt Rīgu, ja galvaspilsētā nekas jēdzīgs vēl nav padarīts?

+12
-2
Atbildēt

2

    a_oleinika > daina_tabuna 09.06.2010. 13.45

    Šaubas jau neraisa nepieciešamība pieskatīt arī reģionus, bet veids, kā tas tiks darīts. Tam nebūt nav nepieciešama tiešā pakļautība priekšniekam. Kā arī visai īpatnas personāla atlases metodes utt.
    Tas ir kā minimums arhaiski padomisks stils – atlasīt savus padotos pēc purniem (savējos) un vēl veidot vienā organizācijā speciāli sev pakļautas un uzticamas vienības.

    Tas džeks ir mežā audzis? Patiešām met ēnu uz mūslaiku Krievijas juridisko izglītību un mentūras kultūru – gan tur, gan šeit.

    Nepierādītās aizdomas atstāsim ārpus šī diskursa…

    +12
    0
    Atbildēt

    0

    ltvpanorama > daina_tabuna 09.06.2010. 16.03

    turklāt UZMANĪBU,.,,raidījumā Nekā personīga izskanēja frāze ..Angliski nerunājošais Vilnītis..viņš ko..ar eiropas kolēģiem sanāksmēs taisās tulku ņemt līdzi?..jeb plāno saņemt instrukcijas no ārzemēm krieviski?..laikos, kad pat mans 10 gadīgais dēlēns ir angliski runājošs

    +6
    0
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 09.06.2010. 13.01

Ak šīs naivās acis :)

+5
-1
Atbildēt

1

    Eliks > andrisskrastins 09.06.2010. 14.28

    Ak, Tev arī patīk!:)) Acis – dvēseles spogulis… Šķīsts kā maza bērna asara.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam