Matemātikas eksāmenā atklāj kļūdu
29Saistītie raksti
Viedoklis /
21. novembris
Kāpēc vilcinās ar lēmumu par jaunā izglītības finansējuma modeļa ieviešanu?
Ārpolitika /
20. novembris
Ticot uzvarai.* Vislabākajā skolā
Viedoklis /
18. novembris
Skolotāji – vecāku draugs, nevis ienaidnieks
Viedoklis /
15. novembris
Vai nākotnēšana spēs pavirzīt publiskā un privātā sektora sadarbību?
Viedoklis /
13. novembris
Kā zinātne palīdz mācīt un mācīties?
Komentāri (29)
reiznieks 06.06.2010. 10.31
Attiecībā uz to, ka skolēni paši ir vainīgi, ka iepriekš nezināja, ka nebūs pārtraukums – stingri nepiekrītu, jo ja liela daļa skolēnu, un man ir liels pamats domāt, ka tie ir nevis simti, bet tūkstoši, nezināja par to, tad vainīgi nav skolēni, bet IM, kas nebija procesu organizējusi tā, lai šī informācija patiešām nonāk līdz absolūti lielākajai daļai.
Vispār, man sāk aptrūkt laika grimt neauglīgās diskusijās – tev kā teikums, tā muļķība. Vienīgais, priecē, ka tu piekriti, ka elektronu izkārtošanos orbitālēs daudz saprātīgāk būtu aizstāt ar komunikācijas prasmi un psiholoģiju. Protams, to varētu atstāt kā izvēles priekšmetu tiem, kam tas patiešām interesē.
0
reiznieks 06.06.2010. 10.09
Eksāmenā var būt un var nebūt, bet 100% zinu, ka pat šogad Ņūtona binoms un kompleksie skaitļi tika mācīti un mācību grāmatā viņi IR. Bet tas jau ir otršķirīgs jautājums.
Es neteicu, ka nav jāmācās matemātika vispār – matemātikas pamati ir ļoti svarīgi un tos apgūst pamatskolā, mans viedoklis ir tāds, ka tai vietā, lai visiem piespiedu kārtā mācītu visādus trigonometrijas brīnumus, 100% visās vidusskolas programmās, bez izņēmuma, ir jāmāca vitāli svarīgās lietas, bez kurām mūsdienās nevar iztikt [gandrīz] neviens – tiesības (politika man gan nešķiet liekama šajā topā), informātika, drošība. Arī ētika, komunikācija un psiholoģija. Par tādu lietu kā metodoloģija jau es nemaz vēl nesapņoju – paies vēl 20 gadi, kamēr tie gliemeži IM sapratīs, ka tas ir gandrīz vai svarīgākais priekšmets no visiem.
0
Zaiga 05.06.2010. 16.12
Šitais viss izskatās pēc kārtējās gaušanās, cik mums viss slikti un piesiešanās visam, kam iespējams.
Būtu priecājušies, ka mums vismaz eksāmeni ir tik viegli – skolotāja deva parēķināt Krievijas valsts eksāmenu uzdevumus. Tādi, kas mums ir paši grūtākie, viņiem skaitās vieglie uzdevumi.
6
reiznieks > Zaiga 05.06.2010. 17.05
Pirmkārt, kam tā matemātika ir vajadzīga – lai viņi zubrī, lielākajai daļai tās imaginārās vienības, Ņūtona binomi un definīcijas apgabali 100 gadus nebūs vajadzīgi, tai pašā laikā 12.klasē vispār nepieskarās tādām vitāli savrīgām jomām, kā tiesības, drošība, komunikācija, atsevišķās programmās nav pat informātikas (datorapmācības) stundu – to es jau vairs neuzskatu par tuvredzību – tā jau ir pielīdzināma noziedzīgai rīcībai! Otrkārt, tāda sajūta, ka tev rados vai draugos ir kāds no tās ministrijas, ka tu tik dedzīgi aizstāvi viņu neizdarību un nolaidību. Treškārt, nav labi smieties par cilvēkiem ar vāju veselību, kuriem arī ir tiesības uz izglītību, bet šāda eksāmena norise varēja stipri ietekmēt rezultātus un atstāt negatīvas sekas uz veselību.
0
Zaiga > Zaiga 05.06.2010. 19.45
Es nepazīstu nevienu cilvēku, kas būtu kaut attāli saistīts ar IZM, vai arī, ja pazīstu, tad neesmu informēta par šo saistību.
Savā pirmajā komentārā jau minēju, ka es arī nebiju priecīga par to, ka nav starpbrīža. Vienkārši man nepatīk cilvēku gaušanās par muļķībām. Nu ko lai dara, ka cilvēks nebija informēts? Tā nav IZM vaina, tā ir skolēnu/skolotāju vaina. Protams, ka (gandrīz) visi būtu bijuši priecīgāki par eksāmenu ar starpbrīdi, arī es.
Tiem, kam tā matemātika nav vajadzīga, tiem jau tad arī tas līmenis nav svarīgs, vai tad ne? Par ko tad vispār uztraukties?
Ne ņūtona binomu, ne imagināros skaitļus šībrīža vidusskolas programma neaplūko. Ja kādam to māca, tad tikai papildus, ārpus programmas (piemēram, man).
0
Zaiga > Zaiga 05.06.2010. 19.46
Jautājums par tiesībām, drošību, komunikāciju, informātiku – tas ir pilnīgi nesaistīts ar konkrēto tematu. Bet ja Tevi interesē, es, piemēram, esmu mācījusies informātiku un kārtojusi valsts eksāmenu, mācījos arī politiku un tiesības. Vienīgais, ko varu pateikt – tad jāmēģina apmeklēt tādas skolas, kas šos priekšmetus piedāvā. Vai arī tad jāveic kardināla izglītības sistēmas reforma un jāmāca pilnīgi citi priekšmeti (:
(Es patiesībā ļoti priecātos par kādām izmaiņām, jo daudz labprātāk fizikas un ķīmijas vietā mācītos komunikācijas un psiholoģiju.)
0
reiznieks > Zaiga 06.06.2010. 08.39
Nezinu kurā valstī tu esi mācījusies, bet Latvijā kompleksie skaitļi un Ņūtona binoms (Algebra 10.-12.klasei, 3.daļa, 74.lpp.), tiek borēti vidusskolas pamatkursā.
Attiecībā uz tiesībām un informātiku – es uzsvaru liku uz to, ka šie priekšmeti netiek mācīti tieši 12.klasē – tad, kad jaunieši tiek sagatavoti, lai izlaistu tos dzīvē, jo tās ir jomas, kurās informācija mainās ne pa gadiem, bet pat pa mēnešiem, atšķirībā no matemātikas, kur lielākā daļa informācijas nav mainījusies gadu desmitiem, pat gadu simtiem.
Tad nav brīnums, ka cilvēki mūsu valstī ir tiesiski neizglītoti, slēdz, piemēram, līgumus ar bankām un beigās nonāk uz ielas, vai arī nespēj veikt elementāras lietas uz datora, jo tas, ko māca ir jau sen novecojis vai vispār netiek mācīts.
0
reiznieks > Zaiga 06.06.2010. 09.10
Tiem, kam tā matemātika nav vajadzīga, tiem jau tad arī tas līmenis nav svarīgs, vai tad ne? Par ko tad vispār uztraukties?
___
Žēl zemē nomestā laika, kuru varētu izmantot desmitkārt lietderīgāk.
Attiecībā uz gaušanos – ja tu uzskati, ka sistemātiskas kļūdas eksāmenu sagatovošanā (komplektā ar nepārspējamo tuvredzību mācību programmu veidošanā un problēmām ar centralizētajiem eksāmeniem, kas jau kļuvusi par tradīciju) un acīmredzma nolaidība, ir pašas par sevi saprotamas lietas un par to nevajag runāt, tad man tevis žēl par tavu šauro skatījumu uz dzīvi. Cilvēkus ar tādu attieksmi kā tev, piemēram, valsts pārvaldei tuvāk pa kilometru nevajadzētu laist.
0
Zaiga > Zaiga 06.06.2010. 09.25
Politiku un tiesības parasti māca 12. klasē. Zinu skolas, kur tas ir pat obligāts priekšmets.
Pēc jaunā standarta (viņš visu laiku mainās) ņūtona binoms un kompleksie skaitļi vairs nav programmā. Arī šī gada eksāmenā tie nebija.
Ja cilvēks nesaprot, kāpēc ir jāmācās matemātika, es nezinu, kuram te ir šaurs skatījums uz dzīvi.
Runājot par līgumsaistībām un kredītiem, to māca Ekonomikā. Tur jau viss ir atkarīgs no tā, vai skolotājs ir tik sakarīgs, lai skolēniem paskaidrotu, ko nozīmē ņemt kredītu, ieķīlāt māju un pie kā tas var novest.
0
andris 05.06.2010. 12.56
Kāds var uzrakstīt pašu uzdevumu? :)
0
raivis 05.06.2010. 06.45
Savā ziņā ir labi, ka šī kļūda (lai arī ne ļoti nozīmīga, cik var saprast) piekārta pie zvana, jo nepareizi uzdevumi ir norma (!), jau sākot no 1. klases. Mācību grāmatas un uzdevumu burtnīcas no mudž no kļūdām. Varbūt kāds žurnālists beidzot varētu pieķerties šai tēmai, citādi skolotāju, skolēnu un vecāku kopīgais kļūdu vākumiņš tā arī paliek mutvārdu folkloras līmenī, un ne IZM, ne izdevēji nekustina ne pirkstiņu.
0
reiznieks 05.06.2010. 04.36
Cik palasīju komentārus internetā – neviens eksāmens nav ticis sagatavots bez kļūdām! Nožēlojama nolaidība un bezatbildība – ja IzM (kurai būtu jābūt paraugu paraugam) skolēniem demonstrē šādu attieksmi, tad tas jebkurā gadījumā paliks jauniešu zemapziņā un nākotnē atsauksies uz attieksmi pret darbu un līdzcilvēkiem. Attiecībā uz to pārtraukumu, man šķiet, ka tas pat ir cilvēktiesību pārkāpums.
Tos muļļas vajadzētu patriekt ar pantu darba grāmatiņā (kuras diemžēl vairs nav)!
0
Zaiga 04.06.2010. 17.36
1. Tā kļūda bija nenozīmīga. patiesībā tas dotais lielums tāpat nebija vajadzīgs un uzdevuma vienīgā doma bija saprast, kur zīmējumā atrodas prasītā līnija un tā jau bija dota (pareiza). Tā kā uzdevumā nekas nebija jārēķina, pārējie dotie lielumi pilnīgi neko neietekmēja. Piebildīšu arī, ka tas bija viena punkta uzdevums
2. Tā, ka pie burta pietrūkst indeksiņa, var gadīties, un tas ir normāli. Nav tagad jāskraida pa pasauli vainīgos meklēt. Un nevienā citā uzdevumā nekādu kļūdu nebija.
3. Tie, kas nezināja, ka nebūs starpbrīža – paši vainīgi. Normāli skolotāji pirms eksāmena pastāsta, kāda būs tā kārtība, kā arī, ja pastāstīts nav, skolēns pats vienmēr var painteresēties par eksāmena norises gaitu. (Lai gan es piekrītu, ka starpbrīdis būtu bijis vajadzīgs.)
4. Arī latviešu valodas eksāmenā bija kļūda, kāpēc par to neviens nerakstīja?
3
reiznieks > Zaiga 05.06.2010. 04.21
Kurš normāls cilvēks, cerot, ka dzīvojam civilizētā valstī, varētu iedomāties, ka 3.5 stundu ilgs eksāmens ies bez pārtraukuma? Paņem jebkuru aprakstu par veselības normām – tur teikts, ka pēc stundas, augstākais pēc divām jābūt vismaz 10 minūšu pārtraukumam. Ārā vēl bija tāds foršs, vēss laiciņš ar atspirdzinošu vēju – ja būtu iespēja izvēdināt galvu, normāli aiziet uz tualeti, domāju, ka daudzi dabūtu kādu punktu vairāk, un attiecīgi kādu līmeni augstāk.
Man nesimpatizē tāda augstprātīga attieksme – ne visiem tik labi padodas tā matemātika un ne visiem ir tik laba veselība, lai tādā psiholoģiskā un fiziskā stresā sakoncentrētos.
0
Ratinmammas > Zaiga 05.06.2010. 11.20
Kā tur par tiem sliktiem dejotājiem teica, ko?
0
Zaiga > Zaiga 05.06.2010. 16.08
Bet kā tad darba devēji zinās, ka darbinieks ir spējīgs kvalitatīvi strādāt stresa situācijās? Tas taču mūsdienās skaitās ļoti svarīgi (:
0
reiznieks 04.06.2010. 16.48
Pats labākais bija tas, ka eksāmens ilga 3.5 stundas bez pārtraukuma – daudzi iepriekš par to nebija brīdināti, un tie, kas nebija paņēmuši līdzi ūdeni, visu to laiku pat padzerties nevarēja. Ja kāds klasē pabeidza ātrāk un aizgāja prom, tad pārējie netika arī uz tualeti (esot pat pusotras stundas pirms beigām jau gājuši prom).
Sviests!
Uzdevumi bija 25 – 1.daļā un kādi 10 – 2.,3.daļā.
0
mary75 04.06.2010. 16.19
Un vai tad neviena atbildīga par to kļudu nav?
3
keirakeira > mary75 04.06.2010. 16.39
Redzi – drukas kļūda – tā var būt gan cilvēciska rakstura, gan arī tehniska. Ja tehniska, tad vainīgā nav, ja cilvēciska – tad, nu es nesaprotu, ko šis cilvēks ir izdarījis tik kriminālu, labi – izsakiet viņam mutisku disciplināru rājienu :) .
Jebkurā gadījumā, normālos apstākļos, racionāli domājošs skolnieks – eksaminējamais, divreiz pārlasot šo uzdevumu, izlaidīs.
Es pat teiktu, ka ir vajadzīga šāda viena drukas kļūda :)
0
nikolajs0305 > mary75 04.06.2010. 16.54
Es gan wieshka viedoklim nepiekrītu. Un atbalstu dzeris49, ka kļūdai noteikti ir jābūt atbildīgajam! pat ja tā ir tehniska. Vai nav nožēlojami un kādu paraugu skolēniem rāda IZM, ja eksāmeni pie viņiem nonāk ar kļūdām??? Vai tas ir tas augstaiks ekselences standarts, kuram Latvijas bērniem būtu jālīdzinās?! Rezultāts ir tāds, ka plaukst un zeļ pilnīga bezatbildība valsts pārvaldē (protams ne jau visur) un “copy paste” karaļu un karalieņu ēra! Pat skolā jau taču māca, ka n-tās reizes viss ir jāpārlasa un jāpārbauda un tad kļūdu nav. Interesanti – vai kāds papētīs – kurš to uzdevumu sastādīja un drukāja? Un cik vēl šādu kļūdu varbūt ir, par kurām neviens neziņo, jo tekstu uztver arī ar tām. Bet tas viss liecina par nolaidību un bezatbildību atbildīgajās iestādēs.
0
mary75 > mary75 04.06.2010. 18.19
Vienalga, kaut tehniskā, vai tad nevienam tie jautājumi pēc drukāšanas jāpārbauda nav, lai izslēgtu kļudas?
0
Driimeris 04.06.2010. 14.10
atceros, kā es svīdu eksāmenā- uzdevums bija neizrēķināms, bet neviens auditorijā neko nepīkstēja. savukārt pasniedzējs bija diezgan nejauks…
nācās celt drebošu roku un čukstus teikt pasniedzējam, ka nevar izrēķināt uzdevumu- pasniedzējs protams teica, ka ja nevari izrēķināt nav ko nākt uz eksāmenu :) tomēr man paveicās- biļetē bija drukas kļūda ;)
0
Arija Saleda 04.06.2010. 14.08
Kad liku mat eksāmenu bij tik 4 uzdevumi un gana ko ņemties, a tagad ir vairāk kā 23, kaut kas ir kardināli mainījies :()
0