Armijas apgādē izšķērdē 1,2 miljonus

63

Komentāri (63)

Anita Brauna 02.06.2010. 19.00

Valsts kontrole ziņo
Atkārtošanās. Nule pabeigta Valsts kontroles (VK) revīzija, kuras laikā konstatēts, ka mūsu bruņoto spēku “apgādes un nodrošinājuma sistēma ir sarežģīta un neefektīva”. Tā vien šķiet, ka līdzīga atziņa ir dzirdēta jau agrāk – pirms dažiem gadiem. Šoreiz, iespējams, viss ir nopietnāk, par revīzijas rezultātiem informēta Ģenerālprokuratūra.
Nacionālo bruņoto spēku (NBS) pastāvēšanas turpat divdesmit gados tiem tikusi galvenā “varoņa” loma ne vienā vien skandālā. Reizēm tie bijuši valstij apkaunojoši – atcerēsimies vien, kā miera misijas laikā Balkānos Latvijas miera uzturētājs apčurāja miegā ieslīgušo kolēģi no Igaunijas. Bijuši arī komiski, kā pirms dažiem gadiem tālaika aizsardzības ministra smalkā iedoma, ka vajadzīgs parādes eskadrons – lai braši kavalēristi sagaidītu augstus viesus ar kailiem zobeniem. Bijuši traģiski.
Bijuši arī – kā šoreiz – mantiski. Kad pirms četriem gadiem tika publiskoti VK atzinumi par iespējamajām “šmucēm” NBS apgādes lietās, atbildīgie sagādnieki vainu uzvēla normatīvo aktu nepilnībām un vēl kaut kādiem līdz galam nepārdomātiem dokumentiem.
Laiks pagājis, taču karavīru apgādes daudzpakāpju mašīna joprojām ir “sarežģīta un neefektīva”. Daudzpakāpju nozīmē vienu – ka nav tik vienkārši tikt skaidrībā par lēmuma reālo pieņēmēju. Pārāk daudz visādu “saskaņots”, “neiebilstu”. Pārāk ilgs (pat pusotra gada garumā) ir laika posms no iepirkumu lēmuma pieņemšanas līdz tā realizācijai.
Publiskajā telpā nonākušie skaitļi ir diezgan iespaidīgi. Periodā no 2007.gada 1.janvāra līdz pagājušā gada 30.aprīlim VK izvilktais loms uzrāda, ka nelietderīgi izlietots pusmiljons latu, bet pasūtījumā pārmaksāti 700 tūkstoši latu.
Ir pilnīgi skaidrs, ka “sarežģītā un neefektīvā”, bet varbūt tieši tāpēc kādam (vai kādiem) tiem vien zināmu mērķu sasniegšanai akurāt “ērtā un efektīvā” sistēma nav saglabājama. Vai nu gluži tā būs, ka Aizsardzības ministrija nespēs atrast cilvēkus, kas to izvētīs un pateiks, kas darāms.

+7
-1
Atbildēt

0

Driimeris 02.06.2010. 15.57

parādiet man vienu pasaules armiju, kur netiktu šķērdēta nauda? ;)
Vācu aizsardzības ministra lidojums ar bundesvēra lidmašīnu pie mīļākās vien bija ko vērts ;)
Un pēc Katrīnas, ASV, kad izrādījās, ka visa civilā aizsardzība ir tikai uz papīra?
Man šķiet, ka Ķīnieši pat regulāri nošauj pa kādam ģenerālim- nepalīdz ;)

+2
0
Atbildēt

1

    a_oleinika > Driimeris 03.06.2010. 01.29

    Njā, naudas kurināšana ir viena no jebkuras armijas pamatfunkcijām! Tā tas vēsturiski ir iegājies. :D

    0
    0
    Atbildēt

    0

Tamāra Nolmane 02.06.2010. 15.52

Bet ja tā paskatās – ir viena liela daļa “aptaurētas tautas”, kas RD pal’dizēja nokļut šleseram, ir vēl “pataurētāka” tautas daļa kas vēl šobrīd apbrīno Lembergu.. To redzot pārņem nopietnas bažas, ka pakļaujot šīs divas rases nelielai buldozersikai reklāmas kampaņai viņi Oktobrī ievilks krustiņu pie šiem personāžiem, tādēļ varbūt labāk viņiem skalot to, ka tomēr nodokļu palielināšana nav tas pats, kas zādzība, darba ražīguma palielināšana nav tas pats, kas masveida cilvēku “izmešana” no darba.. Kaut kā nevaru atcerēties, bet vai tikai “Nothing Special” uzsāka pārāda audzēšanu? Manuprāt, Dombrovskim & Repšem diezvai būtu bjiis prātīgi parādīt vidējo prikstu SVFam pēc tam, kad ir noslēgts līgums par naudas aizdošanu.. Ja vien protams, Slaktera uzruna pasaulei Bloombergā un SVF vēstuļu viltošanu mēs nesākam uzskatīt, kā lielu sasniegumu..

+4
0
Atbildēt

6

    v-auto > Tamāra Nolmane 02.06.2010. 16.24

    Nav jau nemaz taa “aptaureetaa” dala tik liela, ne ko jau mezhoniigu Shlesers nesavaaca, vienkaarshi vinsh prata vienoties peec izdeviiguma principa. Jo vairaak Vienotiiba spers shos nesaprotamos deju solus, jo vairaak rudenii dabuus ZZS un VL. Tas, ka neviens no “lietussargiem” netaisaas staaties JL daudz ko pasaka.
    Protams, ka valsts ekonomiku pamataa sagraava LC, TP un vinu sateliitu partiju valdiibu viendienas politika+ ek. kriize, un Dombrovska valdiibas saakuma darbiiba jaaveertee pozitiivi. Tomeer shodien izskataas, ka shii valdiiba ir sevi izsmeelusi- nav reaalu uzstaadiijumu taalaakai virziibai. Nav jau klaji jaaraada SVF videejais pirksts, bet taa banku lobeeshana uz cilveeku reekina ir jaaizbeidz un nodoklu struktuura jaapaarskata. Nedomaju, ka Repshe to speetu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Tamāra Nolmane > Tamāra Nolmane 02.06.2010. 16.48

    Pēc būtības var piekrist, bet šī brīža Saeimu, ne tikai valdību, vispār ir grūti novērtēt. Notiek nekaunīga destruktīva cīņa par varu, līdz ar to par potenciāla beigām vai ne-beigām tā tik strikti arī nevarētu teikt. Jā Dombrovska & Repšes ieņemtais kurss ir bijis diezgan “izpalīdzīgs” ārvalstu investoriem, taču šāds kurss jau tika ieņemts 90o gadu sākumā, tikai tagad beidzot paslīdēja kāja.. Bet no otras puses, tas ir tieši tas pats jautājums par dūru vicināšanu pēc kaujas.. ļoti iespējams, ka tieši krīzes sākumā varēja izdarīt pāris manevrus, kas būtu palīdzējis atslogot vienu daļu kredītņēmēju, bet tagad manuprāt jau ir krietni par vēlu. P.S. Repše jau ir izstājies.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Diâna Antipova > Tamāra Nolmane 02.06.2010. 17.02

    ralfs – varbūt valdība sevi izsmēlusi, bet jo vairāk parlaments, kurā patreizējā valdība ir mazākumā (vismaz slēptā formā) un neko reālu nevar izdarīt. Ko valdībai darīt, ja SC+TP groza kredītiestāžu likumu? Vai parlamenta “opozīcijas” gājieni ļauj valdībai reāli normāli strādāt? Man šķiet, patreiz VD jau ir sācies diezgan murgains laiks.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Tamāra Nolmane 02.06.2010. 17.06

    > JansK
    Saeimu ir grūti novērtēt? Tas ir apmēram tā – “man trūkst vārdu!”, ja redz kādu kliedzošu nekaunību?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    v-auto > Tamāra Nolmane 02.06.2010. 17.25

    Ne-vareet;-gribeet;-maaceet, tas viss man zem “izsmeelusi” :). Par parlamentu piekriitu, taa teikt, valdiiba- saeimas spogulis :).

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Tamāra Nolmane 02.06.2010. 19.07

    Tā tam vajadzētu būt, ja neiedziļinās visā tajā lietā. Bet, ja atceries, ka Dombrovskim valdību uzdeva veidot, tad kad ūdens jau bija sasmēlies iepriekšējās valdības laivā un valsts teju-teju varēja aiziet pa burbuli. Nolēma lai Antiņš veic nepopulāras reformas, tik un tā nogrims. Bet izrādās Antiņam gan prāta gan izturības noturēt laivu virs ūdens pietika pat tad, kad laivā sēdošie to sāka no iekšpuses šūpot un pat lēkt pāri bortam, cenšoties tās līdzsvaru kavēt.
    Tāpēc tava piebilde, ka valdība ir Saeimas spogulis izklausās skaisti, bet neatbilst patiesībai.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

varbūt ka tā 02.06.2010. 14.36

vienkārši tas ir tā ja lejam tikai vai vieniem, ir arī kaut kas sakāms par otriem. Nu nav nemaz tik balti tie otrie.

+1
-3
Atbildēt

5

    v-auto > varbūt ka tā 02.06.2010. 15.02

    Varbuut jaapaluudz klusajam rindinaa salikt arii savus tekstus un blakus pievienot dzera gara darbus, ja jau vinam nav slinkums rakaaties pa citu komentiem? Domaaju buutu interesanti. Ja veel paanalizeetu plusinu daudzumu saistiibaa ar komentu jaunaviigo kvalitaati, vareetu arii pasmieties.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > varbūt ka tā 02.06.2010. 15.17

    ralfs – nu re Tev darba lauks.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    v-auto > varbūt ka tā 02.06.2010. 15.27

    Nepaarveed raadiitaajus :) Taa “saveejo” sisteema taapat ir izprotama.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > varbūt ka tā 02.06.2010. 15.30

    Un atkal tev Ralf nav taisnība. Es arī tev ielieku plusiņu, ja piekrītu tavam viedoklim. Taisnības labad gan atzīmēšu, ka Klusajam – biežāk.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > varbūt ka tā 02.06.2010. 15.38

    Man atrast līdzīgus tekstus aizņēma ~ 2-3 min. Esi tik laipns, ja reiz apgalvo ,ka teksti ir līdzīgi , tad noziedo 2-3 min. un parādi publikai , ka mēs draudzīgi kopējam izdales materiālus. Nesaprotu par kādiem rādītājiem runā.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

varbūt ka tā 02.06.2010. 14.10

klusais tu laikam tāds kā apmaksāts uzraugs portālā. A kā tev šis patīk:
Loskutovs – manis vadītajā iestādē zaga naudu
Ēlerte – es ar Ašeradenu gandrīz līdz bankrotam novedām laikrakstu Dienu
Kristovskis- es pačiepu ES pabalstus, necaurspīdīgi par valsts naudu pirku helihopterus Krievijā
Dombrovskis – man gandrīz izdevās apzagt pensionārus un ar Repši ievedām valsti parādos
Repše – es varu atļauties būt ministrs, kuram ir lielas parādsaistības. Manas uzraudzības laikā bankrotēja Banka Baltija un daudzi zaudēja savus iekrājumus
Mūrniece – man ar Latkovski gandrīz izdevās apmelot Rugāti un nomelnot ātrās palīdzības uzņēmēju
Kampars – tas nekas ka es izgāzos masu medijos ar angļu valodu
Čigāne – kļūstot par politiķi mēģinu radīt viedokli un kritizēt kā eksperte
Štokenbergs – mūsu rīkotā pasākuma rezultātā panācām ka ar akmeņiem dauzīja logus un bojāja valsts mašīnas

+1
-6
Atbildēt

2

    ievuliitis > varbūt ka tā 02.06.2010. 14.20

    O, jums jaunus izdales materiālus sagatavoja. Jā, ne par velti aparāts strādā:) :) :)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > varbūt ka tā 02.06.2010. 14.22

    Redz kā pacenties – malacis.
    Es tikko iedomājos kā tur ar to angļu valodu un masu mēdijiem gāja Slakterim?
    Un šitais ar Tev labs – “Dombrovskis – man gandrīz izdevās apzagt pensionārus un ar Repši ievedām valsti parādos”.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

Ilgvar's 02.06.2010. 13.50

Varbūt tagad beidzot visiem taps skaidrs iemesls, kāpēc tika “norotēts’ iepriekšējais JS komandieris un kāpēc tik nepieciešamas ir tagadējā ministra Imanta Lieģa uzsāktās reformas.

+3
0
Atbildēt

1

    ievuliitis > Ilgvar's 02.06.2010. 13.57

    Šeit ta’ skaidrs, paskaties, ko citur raksta.:)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

garausiitis 02.06.2010. 13.32

bimbo1 pastāsti kā izskaidroši šo –
jh, 30.10.2009 10:28

Tādu kaitniecību kādu piekopj Repše, ne no viena mūsdienu Latvijas politiķa nav piedzīvojusi. Atbildība par Bankas Baltija bankrotu,nosists cilvēks uz ceļa,vecu un neizdevīgu karakuģu iegāde no Nīderlandes,apšaubāmas izrēķināšanās ar VID ģenerāldirektoru,tautu aptīrošie nodokļi,parādsaistības,apturētie projekti, kas nes zaudējumus valstij,kopējā atbildība par JL cilvēku bīdīšanu amatos, piemēram LATTELECOM,gaisa atrakciju lidotājs. Lūk tāds mums ir ministrs.

+2
-2
Atbildēt

6

    garausiitis > garausiitis 02.06.2010. 13.33

    Turpinājums – ” ghg 2010. g. 3. februārī, 10:26

    Atbildība par Bankas Baltija bankrotu
    Jaunā laika perēkļa – Latvijas Bankas lielo algu piesegšana
    Nosists cilvēks uz ceļa
    Vecu un neizdevīgu karakuģu iegāde no Nīderlandes
    Apšaubāma izrēķināšanās ar VID ģenerāldirektoru
    Tautu aptīrošie nodokļi un budžets
    Parādsaistības
    Apturētie projekti, kas nes zaudējumus valstij
    Kopējā atbildība par JL cilvēku bīdīšanu amatos,
    Gaisa atrakciju lidotājs
    Pensionāru apzagšana, kura neizdevās
    Zaķa rādītais vidējais pirksts sabiedrībai Saeimas sēžu zālē
    Mūrnieces bērnu vadāšana ar dienesta auto
    Kampara izgāšanās zviedru medijos.
    Kristovska apšaubāmie darījumi ar Krievijas helihopteriem
    Kristovska ES naudas izkrāpšana pabalstos.
    Štokenberga nekā nedarīšana ekonomikas ministra amatā.
    Oligarhu Beloķoņa, Stepanova, Krupeņņikova līdzdalība.
    Āboltiņas tiesu sistēmas šūpošana
    Kariņa kā ekonomikas ministra pilnvaru izmantošana partijas
    sponsora firmas lobēšanai

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 02.06.2010. 13.35

    Turpinājums – skat JL 10:00 03.Feb.
    Atbildība par Bankas Baltija bankrotu
    Nosists cilvēks uz ceļa
    Vecu un neizdevīgu karakuģu iegāde no Nīderlandes
    Apšaubāma izrēķināšanās ar VID ģenerāldirektoru
    Tautu aptīrošie nodokļi un budžets
    Parādsaistības
    Apturētie projekti, kas nes zaudējumus valstij
    Kopējā atbildība par JL cilvēku bīdīšanu amatos,
    Gaisa atrakciju lidotājs
    Pensionāru apzagšana, kura neizdevās
    Zaķa rādītais vidējais pirksts
    Mūrnieces bērnu vadāšana ar dienesta auto
    Kampara izgāšanās zviedru medijos.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 02.06.2010. 13.37

    Kaut kur Irā arī es līdzīgu penteri lasīju . Kas tas ir izdomas trūkums, copy paste? Kapēc katrā vietā zem sava nika?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > garausiitis 02.06.2010. 14.18

    Vārds vārdā tieši tas pats penteris. Pirms kādas nedēļas. Toreiz viņu sauca Oskars.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 02.06.2010. 14.58

    Ā Oskars bij tas kurš putrojās ar klaviatūrām

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > garausiitis 02.06.2010. 15.13

    Kurš, kā Figaro no viena datora pie otra skraidīja un no otrā pie trešā. Iedomājies to skatu :) :) :)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

varbūt ka tā 02.06.2010. 13.21

tas ir labi ka tev tikai ausis kūst

+1
-3
Atbildēt

0

ievuliitis 02.06.2010. 12.04

Redakcija! Trūkst viens teikums rakstā: ” tanī laikā Aizsardzības ministrs bija – vārds, uzvārds, partijas piederība.”
Ceru, ka pamanīsiet piebildi.

+15
-1
Atbildēt

8

    v-auto > ievuliitis 02.06.2010. 12.37

    Vai tik nebija TP paarstaavoshie Slakteris un Veldre.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 02.06.2010. 12.48

    Paldies.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    varbūt ka tā > ievuliitis 02.06.2010. 13.12

    man liekas ka par tiem neizdevīgajiem piecu miljonu karakuģiem no Nīderlandes, konceptuālu lēmumu laikam pieņēma kad aizsardzības ministrs bija Repše. Paldies

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    garausiitis > ievuliitis 02.06.2010. 13.17

    bimbo1 – tas tak elementāri , paņem parakājies pa netu un atrodi kad tas bij, kurš tas bij un pastāsti mums. Savādāk man liekas , es domāju….

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 02.06.2010. 13.19

    Bet ausis ta’ kust, bimbo :) :) :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > ievuliitis 02.06.2010. 18.57

    Tev laba atmiņa! tas bija Slakteris!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > ievuliitis 02.06.2010. 20.23

    .
    Jā! Patiešām traki.
    Vienīgais prieks, ka mainās ministri, bet ieradumi nemainās. Mums zināmās apVIENĪBAS vadonim arī bija laba pieredze zināmajā ministērijā. Un nekas nav mainījies. Nekas. Toreiz kruķīja un tagad tieši tāpat.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 02.06.2010. 21.20

    Tev ir fakti? Padalies. Gan ar mums, gan ar kompetentajām iestādēm.

    0
    0
    Atbildēt

    0

mary75 02.06.2010. 11.59

Nu kā gribētos, lai pēc kāda laika tādiem paziņojumiem sekotu – “sakarā ar to, prokuratūra ierosinājusi lietu pret personu, kas par šo iepirkumu atbildēja, un tai draud sods no… , un izškērdēto līdzekļu piedzīšana”, nevis kārtējo – “kriminālietas ierosināta netiek, jo pēc Latvijas likumdošanas vainu šādos gadījumos pierādīt nav iespējams”.

+7
0
Atbildēt

1

    v-auto > mary75 02.06.2010. 12.35

    Par eiropas cemp. basketbolaa riikoshanu, balstoties uz VK zinojumu, jau ir ierosinaata lieta, un shkiet taa nav vieniigaa, laikam jau tik bezceriigi nemaz nav.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

garausiitis 02.06.2010. 11.48

Interesanti ,ka noteikti daudzi aizmirsīs izlasīt par periodu par kuru veikta revīzija. Gan jau ka info ir arī citās interneta vietnēs un % pietiekami daudz komentētāju tam nepievērsīs uzmanību un bļaus ,ka JL atkal izšķērdē valsts naudu.

+9
-1
Atbildēt

1

    garausiitis > garausiitis 02.06.2010. 12.17

    Nu ko teicu – redz viens piemērs : “LAT, 02.06.2010 11:26

    Nu ko lai saka.. Imants Lieģis no PS laiku velti netērē.. Ja nu neievēl Saeimā.
    Kaut gan nekas jauns te nav. Pundurarmijas uzturēšanai izveidots milzīgs parazītu aparāts.”

    +4
    0
    Atbildēt

    0

markonimarkoni 02.06.2010. 11.47

Kārtējais paziņojums par izšķērdetājiem valsts līdzekļiem.
Vai šie paziņojumi kādreiz piedzīvos arī lietas atrisinājumu – vai būs kāds, kuru sauks pie atbildības, vai nē?, vai tiks piemēroti reāli sodi?

+1
0
Atbildēt

8

    Evija Zauere > markonimarkoni 02.06.2010. 12.17

    Pirms uzdot šādu jautājumu es ieteiktu paņemt un izlasīt kaut vienu VK revīziju. Pat man, kas ir stipri tālu no juripsrudences, grāmatvedības un valsts lietām, nākas atzīt, ka ne s…. nevienu nevar sodīt tikai pamatojoties uz VK revīzijām :(

    Lai mani palabo tie kas ir izlasījuši vairāk par vienu-trim revīzijām, varbūt es kļūdos, bet mans secinājums ir sekojošs: VK revīzijās ir ļoti subjektīvi secinājumi. Nevar nevienu sodīt vai pat ierosināt sodīt tikai tāpēc, ka VK “saskata riskus”, “pastāv riski” utt. utjpr. Diemžēl šie vārdu savienojumi, kas atkārtojas ļoti bieži ir subjektīvi, jo tur kur VK domā, ka pastāv risks, kāds cits domā, ka nekāda riska nav. Un lielākā problēma būs pierādīt.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    markonimarkoni > markonimarkoni 02.06.2010. 12.32

    Rakstā minēts: “tiek pieļauts, ka revīzijā konstatētajiem pārkāpumiem ir krimināli raksturs, tāpēc par secinājumiem informēta Ģenerālprokuratūra” – ja reiz krimināla rakstura, tad ļoti gribētos redzēt lietas turpmāko gaitu.
    Un, manuprāt, revizījās lietoti termini: “”saskata riskus”, “pastāv riski””, jo likumdošana un normatīvi akti ir nepilnīgi. “Aizsardzības ministrija nav izstrādājusi vienotu politiku valsts militāro iepirkumu jomā un nav izveidojusi racionālu militāro iepirkumu sistēmu. ”
    Ar nolūku, lai šiverētu pa miljoniem kā ienāk prātā, bez sirdsapziņas un atbildības.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > markonimarkoni 02.06.2010. 12.48

    Redz, es esmu vienkāršs puika un nesaskatu nekādu sakarību starp “Aizsardzības ministrija nav izstrādājusi vienotu politiku valsts militāro iepirkumu jomā un nav izveidojusi racionālu militāro iepirkumu sistēmu. ” un izšķērdētiem miljoniem.

    Pavisam vienkārša iemesla dēļ: vienota politika reāli būs ministra rīkojums vai vēl kāds saistošs akts par to, ka militārie iepirkumi jāveic, bla-bla-bla, saskaņojot, bla-bla-bla, ekonomējot, bla-bla-bla, izvērtējot bla-bla-bla etc. Vienkāršiem vārdiem tas būs papīrs ko uzrādīt, ka ir Vienota Politika. Vai no tā mainīsies iepirkumu procedūra vai komisiju sastāvi – man liekas nē.

    Un racionāla iepirkumu sistēma ir jau manis iepriekš pieminētais VK revīziju subjektīvisms. Kas vienam liksies racionāls, otram liksies pagalam neracionāls un otrādi.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > markonimarkoni 02.06.2010. 12.57

    Stulbais 1000 zīmju ierobežojums :(

    Es ļoti šaubos vai VK revidenti ir tik zinoši, ka tiešām spēj adekvāti spriest par visu. Pirmdien par helikopteriem un otrdien par RS etalonu. Tā ka man secinājums par viņu spēju revidēt visu ir vienkāršs – tās ir papīru revīzijas. Nav viņu spēkos izanalizēt vai etalona risinājums ir vai nav labākais. Tā vietā viņi apskata procedūru un saka ko nu viņi tur toreiz bija atraduši. Nu loģiski, cik naivam ir jābūt lai nesaprastu, ka šāda veida sistēmas tiek izpētītas pirms konkursa izsludināšanas, tiek izpētīta to piemērotība lietošanā, lasītas atsauksmes, apmeklēti ražotāji, pētītas cenas un izsludinot konkursu par procentiem 80-90 jau ir zināms uzvarētājs. Starp citu – jebkurš IT cilvēks var etalona vietā lielkt cisco, HP vai Juniper tīkla aparatūru un stāsts būs tas pats – viņi izvēlēsies sistēmu, kas atbildīs viņu prasībām pēc veiktspējas, apkalpopšanas ērtuma un iespējām reāli jau pirms konkursa, un konkurss notiks par piegādātāju nevis ražotāju.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    markonimarkoni > markonimarkoni 02.06.2010. 12.58

    Un kādi būtu Laweeta ieteikumu situācijas uzlabošanā, Lai iztiktu bez blablabla, bez miljonu šķērdēšanas, lai beidzot VK revīzijas secinājumi neliecinātu par nesaimniecisku un patvaļīgu valsts ierēdņu rīcību, lai bedzot kontatētie pārkāpumi būtu pierādāmi ar atbilstošu dokumentāciju, kas galu galā novestu pie tā, ka varētu konstatēt atbildīgās personas un saukt tās pie atbildības????

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > markonimarkoni 02.06.2010. 15.33

    Mans ieteikums ir pavisam vienkāršs – beigt nodarboties ar figņu. Pirmkārt jau revīzijas secinājumiem ir jābūt konkrētiem – ja revidentam liekas, ka ir izsaimniekota nauda, tad tā tam ir arī jābūt ierakstītam: šajā iepirkumā ir nelietderīgi samaksāti tik un tik lati. Iespējamais vainīgais: *uzvārds/i*. Un papīrus uz prokuratūru kriminālvajāšanai.

    Es pieļauju (atkārtošu – es palasīju tikai vienas revīzijas slēdzienu) – revidentiem būs grūti ar pamatošanu. Lai pamatotu ka valsts iestāde nopērkot lietu x ir pagrūdusi naudu ir jābut nozares speciālistam ar produkta vai sistēmas zināšanām. Un ja sistēma ir pietiekami unikāla (piem. etalons), tad kur viņi atradīs pietiekami labi informētu cilvēku, kas būs spējīgs izvērtēt šo un vēl piem. trīs alternatīvas sistēmas?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > markonimarkoni 02.06.2010. 15.42

    Par nelietderību un pārmaksāšanu ir labs piemērs. Ja es savam auto uzlieku ķīniešu stūres pirkstu, tas nokalpo gadu un maksā 10Ls. Ja es uzlieku OEM ražotu stūres pirkstu tas maksā 15Ls un kalpo trīs gadus. Ja valsts kontrole apskatīsies manu “iepirkumu” procedūru, tā uzreiz būs slēdziens – nauda iztērēta nelietderīgi, jo bija iespēja pirkt ķīniešu brīnumu. Pamatojumu tam ka es pērku dārgāku jo tas kalpo ilgāk standarta konkursa procedūrā ielikt ir ļoti grūti. Tur to vienkārši nevar izvērtēt, max vēl var būt prasība par garantijām.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > markonimarkoni 02.06.2010. 18.55

    Nu tur Tev taisnība. Tāpēc jau pasaules banka un citas institūcijas ieteikušas mūsu valstī radīt likumu par amatpersonu atbildību!
    pats zini, ka šitie jau tādu likumu nepieņems, jo, kas tad taisīs rebes?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 02.06.2010. 11.43

“Revīzija “Nacionālo bruņoto spēku tehniskā nodrošinājuma un apgādes sistēmas darbības efektivitāte un likumība” veikta par laika posmu līdz 2009.gada 30.aprīlim.”

Tā sacīt, trekno gadu dāvaniņa no Tautas partijas.

+17
-1
Atbildēt

4

    ievuliitis > andrisskrastins 02.06.2010. 11.51

    Lūdzu, atgādini, kas toreiz mums bija Aizsardzības ministrs?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > andrisskrastins 02.06.2010. 11.54

    Nebij zirgu dakters?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > andrisskrastins 02.06.2010. 12.05

    tā rādās.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > andrisskrastins 02.06.2010. 18.52

    Betij, Par kuģu pirkšanu(gan līgums, gan nauda pārskaitīta) no Nīderlandes vainīgs atkal ir Nafing specl!
    Tāpēc jau tagad viņš nav vairs vajadzīgs, jo citu dēl ir sevi pārāk sasmērējis.
    vai nav muļķis! tagad vēl tiesās, iespējams, par citu grēkiem!

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam