Elektroauto – nākotne, kam gatavoties jāsāk šodien
5Saistītie raksti
Viedoklis /
22. novembris
Vai lielas atkritumu pārstrādes rūpnīcas mazajā Latvijā atrisinās visas vides problēmas?
Viedoklis /
5. novembris
Cik pieejama Latvijas uzņēmumiem un sabiedrībai ir atjaunīgā enerģija?
Redaktores sleja /
3. novembris
Drošībā
Uzziņa /
3. novembris
Kas man pienākas?
Komentāri (5)
Elektriķa dēls 10.07.2021. 14.14
Šābrīža eletrotransporta attīstības virzieni veicina t.s. divu ātrumu sabiedrības attīstību. Ražotāji neattīsta vienkāršus “tautas auto”, bet vairāk pievēršas luksus auto kategorijām ar lielu dinamiku ‘maksimālo ātrumu, nobraukumu u.c. Arī subsidēšanas politika to veicina, jo dod papildus ieguvumus tiem kas jau tā var daudz atļauties. Otrs negatīvais aspekts šādai tendencei ir tas, ka pie šī koncepta šādi auto sekundāri tāpat “piesārņos” pilsētas vidi pārvadājot pārsvarā vienu pasažieri un pēcāk dīki aizņemot vietu uz ielas vai stāvvietās. Vēl neesmu ieraudzījis arī elektroauto atīstības sludinātāju aprēķinus, par to cik tad jaunas elektroenerģijas būs jāsaražo un kā to nodrošināt ar nefosīlām metodēm, jo pretējā gadījumā izmeši no individuālā transporta pārcelsies uz gāzes TEC skursteni. Tam būs arī sekundāras sekas jo pieaugot pieprasījumam, pieaugs elektroenerģijas cenas, kas visbūtiskāk skars mazāk nodrošinātos, vēl vairāk ietekmējot to pašu “divātrumu” problēmu. Sādas politikas apzīmēšana par “arbūzu ” manuprāt visprecīzāk raksturo tā būtību – ārēji zaļš apvalks, bet saturs pavisam citā krāsā !
1
QAnon > Elektriķa dēls 11.07.2021. 07.38
Elektrību var saražot arī no saules un vēja. Protams tas ir sarežģīti Gazprom lēņu muižā, kuras vagars staigā atskaitīties tās pārvaldniekam, kā Dombrovskis gāja pie Savicka. Elektrību, neiztērējot lieki energoresursus, var ražot visur, kur vien ir siltuma patērētājs, katrā katlu mājā, katrā lauku saimniecībā un rūpniecības objektos. Atkārtoju: elektrību, kur ir siltuma patērētājs, bet ne otrādi, mēģinot safasēt siltumu un to kaut kur vest no pļavas vidū noziedznieku firmas, kuras no Dombrovska, Kampara, Pavļuta, Ašerādena un Pūces nopirkušas OIK atļaujas, uzstādītas elektrostacijas. Ja mūsu, Krievijas organizētās noziedzības un FSB, kuces nebūtu tik ļoti sakompromitētas, naudu, kas šobrīd tiek maksāta par OIK, varētu sadalīt visiem ražotājiem, dodot iespēju to darīt ikvienam komersantam, tad elektroenerģijas tiktu saražots daudz vairāk un OIK nasta par katru kw/h, būtu mazāka. Šeit priviliģētā stāvoklī būtu jānostāda tie, kuri ražo enerģiju no saules, atkritumiem un kanalizācijas, protams dodot iespēju to darīt ikvienam.
1
Elektriķa dēls > altinyildiz 12.07.2021. 10.42
Nevajag meģināt fiziku vai matemātiku padarīt “politisku”. Kā jau rakstīju, neviens nav vērtējis nepieciešamās enerģijas apjomus un tā ieguves avotus, masveidīgas elektroauto ieviešanas rezultātā un līdz ar to pilna cikla ietekmi un tā “zaļumu vai sarkanumu”
1
QAnon > Elektriķa dēls 12.07.2021. 11.41
Nedomāju, ka elektroautomobiļu ieviešana varētu notikt ar partijas (JV, JKP, A/Par) lēmumu, bet ražot vairāk elektrības, lai pazeminātu tās cenu un elektromobiļi kļūtu pievilcīgāki, tas ir pavisam vienkārši.
0
QAnon 08.07.2021. 13.44
Gan jau atbalsts elektro automobiļiem būs tāpat kā ar OIK atļaujām, tikai priekš “stipendiju” maksātājiem.
Lai bremzētu pāreju uz elektrotransportu, pēc čekas saimnieku rīkojuma dabasgāzei pieckārt samazināja akcīzes nodokli. https://lvportals.lv/skaidrojumi/323338-akcizes-nodokla-izmainas-2021-gada-2020
0