Nomazgās un sasukās

44

Komentāri (44)

Sskaisle 04.02.2020. 10.39

mēneša beigās nokopu savu lasīšanas galdu – pārškirstīju Rīgas Laiku un izlasīju parafrāzi par gorkija cilvēks -tas ir lepni –
Un nez kapēc atcerējos. ka Zenta Mauriņa Gorkiju zemu vērtēja un nez kāpēc atcerējos, ka ir uzvesta luga – KR KRŪZE HERMANE par Zentu Mauriņu – bet viss pa to logu tik margināls, tik nepieejams un tāls –

Jautājums – kāpēc?
Kādā leksikona par sievietēm Eiropā , ZM esot piesaukta ka viena no izcilākajām domātājām sievietēm Eiropas vēsturē – vai tā ir nezinu, tik dzirdeju, ka ir – vai nav tā, ka Eiropā par ZM runā un raksta vairāk kā Latvijā?

Kāpēc ? Jo gudra , jo latviete , jo sieviete?

Starp citu – šai numurā Rožkalne iesper – kārtējo reizi – vācbaltiešiem, bet ZM ir viens no piemēriem, daudzajiem, kad vācbalt asininis ir mūsu kultūras sasiegumu pamatā – ZM no mātes puse ir vācbaltiešu asinīm

Nezinu – es nevaru zināt, bet es cenšos saprast , kāpēc sabiedriskajos medijos nav ne raidījumu ciklu, ne šādu teātru uzvedumu par mūsu saknēm, par mūsu kultūru?

Kapēc kultūru Latvijā nonivelē līdz spožiem šoviem – uzliek uz pilnu skaļumu Kalniņa Pūt vējiņi, saliek uz skatuves kori un zelta apmetņus – visu nesinhroni, starp citu noplivina
– tad to visu noreklamē ar tikpat spožu šovu un tās patiesās , dziļās, gudrās vērtības, kas tautai uzturēja garu vai nu tiek noklusētas, vai apzināti nīdētas ārā

Un tas mans jautājums ir – kāpēc tā –

Saprotama lieta, ka mana ātrā un īsā atbilde ir, ka komunistu čekistu vaai tas ir izdevīgi – trula pusdebīla tauta ar aizcirstām saknēm , bet tad uzreiz jautājums – bet kā tas tiem čekistiem izdodas – mūs nīdēt laukā ar mūsu pašu rokām

+2
0
Atbildēt

0

Sskaisle 03.02.2020. 15.04

Saules puķe – Tavā iespaidā veicu inspekciju teātru mājaslapās un KM mājas lapā. Nezinu – nepratu atrast, vai tādas informācijas par kases gabaliem un par neveiksmēm , es neatradu. Maksimums kas bija – uzskaitīts nospēlēto izrāžu daudzums, atzīmēti apbalvojumi – bet , ka lūk – tādas izrādes deva peļņu, tādas – zaudējumus – neko tādu neatradu.

Tā kā – man nav variantu , kā turpināt uzskatīt, ka izpirktās izrādes ir kases gabali un neizpirktās – neveiksmes

0
0
Atbildēt

0

Urga 02.02.2020. 11.00

….KrodersLV redakcija no 2020. gada 1. februāra līdz 1. martam īsteno īpašu ziedošanas akciju “ZIEDOTS KRODERAM”, aicinot vietnes autorus – gan teātra teorētiķus, gan praktiķus – ziedot pa vienam rakstam…
Nedaudz komiski, ja miljonu plūsmā kultūrai pēkšņi jāgrabina ziedojumus. Jāpiebilst gan, portāls bez diskusiju telpas, kā rullēja, tā rullē gadiem, jaunrade tur nav manīta. To pašu vilks garumā?
Varēja jau daudzi jūsmot par vienas ministres nomaiņu ar citu, bet D.Melbārdes patieso ieguldījumu naudas tērēšanā pamanīja tikai nedaudzi kā J.Lūsēns, A.Hermanis, Z.Liepiņš… Bagātīgi atalgotie bija apmierināti, kaut kā teātra kritiķi ar nebilda ne vārda. Nabaga Valsts Kontrole tika no ministres komandas atspēkota ne pa jokam. Daudzi Rīgas centrā “priecājās” par iesauku “Ušakova bikses” ieguvušo veidojumu, sasniegums bija simtgades alejas apstādināšana pie Nacionālā teātra (vismaz kokus netraumēja), par koncertiem pie un iekšā Nacionālajā bibliotēkā (simtos tūkstošos mērāmos) nemaz nerunājot, un neskaitāmo svētku nejēgā tiražēšana visā Latvijā – tas viss prasīja ne mazumu. Atvainojos, bet, kad Satiksmes ministrs atzīstas: “Diemžēl atrast valsts sekretāru, kura atalgojums ir 2400 eiro pirms nodokļu nomaksas, ir grūti, jo cilvēki ļoti labi arī apzinās, kāds tas ir atbildības līmenis”… salīdzināšanai Valmieras teātra direktore par darbu teātrī 2018.g. nopelnīja 46 178 eiro, neskatoties uz finanšu caurumu, kas tika segts no citu teātru ieņēmumiem, ja pareizi sapratu. Normāli?
P.S. Nevērīgā frāze Kultūršokā, ka Dž. piezvanījis Žagaram, bija pazemojoša un tas neliecina par neko labu jaunajam direktoram. Pat, ja tā būtu, tad to tādā veidā publiskot nevajadzēja.

+2
-1
Atbildēt

2

    Sskaisle > Urga 03.02.2020. 14.43

    “Diemžēl atrast valsts sekretāru, kura atalgojums ir 2400 eiro pirms nodokļu nomaksas, ir grūti, jo cilvēki ļoti labi arī apzinās, kāds tas ir atbildības līmenis”… šitie ir tādi stabili meli. Gluži tas pats kā kad korupcijā pieķertie apgalvo, ka to visu pretinieki un skauģi noorganizējuši.

    Es joprojām domāju, ka uz amatiem valsts iestādēs un vietām saeimā ir tik nenormāli leili konkursi tieši tāpēc, ka atbildība ir nulle.

    Vai kāds ir saņēmis kaut jel kādu sodu par JRT ēkas ne -renovāciju?

    Vai jaunais prezidents kavēsies dziedāt skaisti ka lakstīgala, ja viņa vārdiem segumu neviens !!! – pat nedomā prasīt ? Protams, ka nē – paša vīterošana dos spārnus pieprasīt arvien lielāku budžetu un to arī dabūs …

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sskaisle 04.02.2020. 07.49

    Tāpēc jau par algām jautāju, vai normāli. Acīmredzot normāli.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > Urga 03.02.2020. 15.01

    “P.S. Nevērīgā frāze Kultūršokā, ka Dž. piezvanījis Žagaram, bija pazemojoša un tas neliecina par neko labu jaunajam direktoram. Pat, ja tā būtu, tad to tādā veidā publiskot nevajadzēja.” – cik mums vispār ir inteliģenti kultūrā? Patiesi inteliģenti , kuri izturējuši pārbaudījumu ar slavu, naudu, varu?

    Dominē jau tāds lopu līmenis – kurš lielāks cūka – rok dziļāku sakni, kurš skaļāk brēc dabū lielāku naudu pirmais utt. utjprj.

    SATORI Zanders ielicis rakstu, kurā šausminās par kultministri Krievijā – tā neciešot kultūru. Cik vēl ilgi un mums būs tieši tas pats un vēl vairāk? Vai tad kultūras politika ir vērsta uz sabiedrību -uz tās vajadzību pēc kultūras apmierināšanu, , jeb tomēr uz varas elites izklaidēšanu un uz pašapkalpošanos?

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sskaisle 04.02.2020. 08.11

    Konkrētajā gadījumā (par nevērīgo frāzi): Kultūras ministrs Nauris Puntulis (NA) jūtas atvainošanos parādā režisoram un bijušam Dailes teātra mākslinieciskajam vadītājam Dž.Dž Džilindžeram, tā sarunā “Delfi TV ar Jāni Domburu” pauda pats ministrs.

    Bet par kultūras politiku. tas jau cits stāsts. Katrā ziņā D.Melbārde jau publiskās diskusijās neielaidās, to sapratu jau no J.Lūsēna un Z.Liepiņa – par viņu sadarbību ar KM.
    Teikšu skarbi, ja par N.Ušakovu teica, ka viņš par tramvaja biļeti nopircis vēlētājus, tad D.Melbārdei liktens piešķīra izcilu laiku ministerēšanai, kad naudas netrūka jau no Rīgas Kultūras Galvaspilsētas, no Latvijas prezidentūras un no Simtgades, bet, kas no tā paliekošs palicis?

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Urga 04.02.2020. 10.28

    Es domāju, ka ir sarežģītāk. Es cenšos saprast un domāju, kā to pateikt – uzrakstīt, bet īsti nespēju.

    Par Melbārdi piekrītu par 101 % – bet jautājums – kā var tā notikt valstī, kura ir vismaz vārdos – brīva, neatkarīga EIROPAS valsts.

    Lūk, šorīt skatos un klausos Mārtiņu Sirmo un domāju – bet kāpēc ir tā, ka viņa vadītie raidījumi sabiedriskajā TV – iepazīstināt ar ēdienu ceļojot pa pasauli bija/ir daudz dziļāki, pilnvērtīgāki , izglītojošāki , kā jebkurš kultūras raidījums . Vai tas ir tā apzināti virzīts, jeb tā vienkārši sanācis .

    Tagad klausos kg kultūras reklāmu – tradicionāli ir jauna sieviete ar lielām krūtīm
    iespīlētām spoži žilbinošā kleitā, sarkanām lūpām , melnām acīm un saldu balsi – nu tā ir klasika , bet – arī vārdi šai reklāmā ir kādi – kilograms kultūras, garša, ceremonija – tradicionāli uz vīriešu auditoriju vērsta reklāma jo gorans absolūti neiztur konkurenci ar ikstenu – nav kur ne acis, ne ausis piesiet – jau teiksim tāds diskriminējošs seksisms – bet ja nu to es spēju pieciest, jo man ir smuks, seksīgs draugs un varu gar viņu mielot acis, tad par kultūru nu ….

    nezinu – nu ir tā sajūta, ka mūs zombē , lia kļūstam truliķi – maizi un izpriecas stilā un tai pat laikā – mūs lamā, ka esam stulbi un reaģējam tikai uz primitīviem signāliem

    +1
    0
    Atbildēt

    2

    Urga > Sskaisle 04.02.2020. 10.42

    Plus visa tā pasākuma sponsors vai tad nav Rietumu banka? Vai mums pietrūkst balvu, ja jāķeras vēl tagad pie bankas , kad tūlīt izšķirsies pelēkais saraksts?
    Par Goranu – varbūt jaucu, bet, vai viņš nebija vienīgais bez atalgojuma tajā Jaungada koncertā pie LNB?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > Sskaisle 04.02.2020. 10.47

    starp citu – pavērojiet Rīta Panorāmas Linda Abu Meri – allaž par izmēru par mazu kleitiņā, allaž ar virs ceļa pavilktu kleitiņu, lai demonstrētu skaistus ceļgalus – nē nu ir žēl, protams, kā nu nē – teikšu konkrētāk – briesmīgi skauž, bet – vai nav sabiedrisko mediju diktorei vajadzētu kacināt vīriešus un nīgrus skaudīgus tantukus?

    Šorīt intervēja dāmu no fktuk – bet tā Linda kajas tirināja, matus purināja, bet nepajautāja – kā tad tā – Putniņš saņēma tik milzīgas summas kompensācijās – kamēr izrādās – 50 miljonus viņam acu priekšā “mazgāja”

    Un nevajag teikt, ka tam nav saistība ar kultūru , ar teātri – ar mūsu izredzēm – ir un kā vēl ir

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    locus > Sskaisle 05.02.2020. 20.24

    Par to Putniņu tiešām jāpiekrīt. Par ko viņam izmaksāja kompensāciju? Cilvēki, kas piesakās uz šādiem Fuktuk amatiem, saņem algu daudzus tūkstošus mēnesī. Tāda liela alga kompensē gan to, ka pēc amata atstāšanas viņi nevar stādāt kādos amatos, gan to, ka viņus politisku un citu iemeslu dēļ var atlaist. Bet nē, nekaunas saņemt tūkstošus mēnesī un vēl kompensācijās. Tiešām nesparotu, kā šādā greizo spoguļu karaļvalstī ministri, deputāti un visādi fuktuk vadītāji var mierīgi noraudzītites uz medmāsu mazajām algām, piemēram. Man būtu tā kā kauns bišku. Bet nu nevar jau viens mazais cilvēciņš saprast lielos un gudros.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Sunflower 31.01.2020. 11.01

Radošajam direktoram ir jāģenerē māksla, nevis jādomā, vai zāle būs izpirkta. Katram savs – tā ir cita direktora kompetence, kā ar nerentablām intelektuālām izrādēm savilkt budžeta galus kopā, neaizmirstot ne par papildus nepieciešamiem līdzekļiem tehnoloģiju modernizēšanai, ne par ieguldījumiem mākslinieku profesionālajā izglītošanā un aktiermeistarības celšanā – pat to aktieru, kas, spriežot pēc intervijas, neatgriezeniski nobīdīti dibenplānā.

+3
0
Atbildēt

1

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 13.49

    Negribu piekrist tādā ziņā , ka nerentabls un intelketuāls ir sinonīmi. Labi es saprotu, ka Tu varbūt tā nedomā, bet tomēr.
    Man patiktu, ka būtu skaidri saprotams – lūk, izrāde , lai izklaidētos, lūk, izrāde , lai domātu – par to , par šito utt. Jūtos piekrāpta, ka reklamē intelektuālu saturu, bet viss intelektuālisms nepārkāpj autora zināšanu un pieredzes demonstrāciju.

    Vēl – mums ir ļoti daudz visādu tautas teātru. Mani bijušie kolēģi, kaimiņi , skolasbiedri tik daudzi spēlē tautas teātros – kāpēc nevaŗetu būt tā, ka reizi gadā teiksim nedēļu no vietas notiek tautas teātru festivāls – es ietu un skatītos – man patiktu redzēt savus tautiešus – zinu, ka starp tādiem amatieriem katrā teātrī ir pa pērlei – bez galvaspilsētas preileņu iedomības

    Nav viegli , nebūs viegli ne Kairišam, ne Žagaram – bet lai nu darbojas – lai nerīkojas kā čekistu -komunistu laikos un tad būs labi

    +1
    -1
    Atbildēt

    2

    Sskaisle > Sskaisle 31.01.2020. 13.55

    Teiksim – vienmēr esmu ilgojusies pēc dzejas lasījumiem – piemēram, skumjš prāts – ā mazajā zālē vidusskolnieki lasa Vācieša mīlas dzeju – tikš – esmu klāt un klausos

    labi – tur varbūt kādu vakaru būs 2 klausītāji, bet tiem vidusskolniekiem tas vien jau būs miljons , ka var lasīt dzeju teātrī – bet skatītājiem divi miljoni –

    es jorpojām nesaprotu, neizprotu, kāpēc Rīgas Latviešu biedrības nams stāv tukšs – cilvēki alkst skaistumu – mums patiešām ir tik bagāts mantojums un pēc tām krievu lamām ikdienā – tas būtu kā ieiet sidraba birzē – un kaut kādā ziņā attīrīties

    Protams, ja valsts atbalsta tikai oligarhus , ja visa nauda aiziet tikai dažiem izredzētajiem – tad, protams, ka ir grūti – kaut vai par telpām un elektrību jāmaksā

    Ja mēs nebūtu tik korumpēti, ja KM būtu godīgi un atklāti – būtu nauda kultūrai , protams, ka būtu – tagad turpinās korumpantu dzīres

    Vieni sadgrābj visu, kamēr citiem pat piķs uz puļķa nepaliek

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 14.21

    Nosauc man, lūdzu, trīs intelektuālas izrādes, kas ir bijušas kases grāvēji un nesušas lielu peļņu. Konkrēti, citādi tā ir tikai tāda tukša rakstīšana.

    +1
    0
    Atbildēt

    2

    Sunflower > Sunflower 31.01.2020. 14.28

    Atceros, kā tajā pašā DT, kur kāda režisore vēlējās iestudēt citādāku izrādi, kas varbūt prasīja mazliet lielāku intelekta piepūli kā parasti, man blakussēdētāja prasīja – “kaut kāds absurds, vai ne?” Lieki teikt, ka izrādi ātri vien noņēma no repertuāra, jo “to saprata tikai 1 no 1000 skatītājiem” un nebija rentabla.

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 14.43

    – mēs jau reiz sakaškējāmies par šo tēmu – laikam jau nevajag to atkārtot –
    ja uztaisa tādu izrādi , kuru saprot viens no 1000 tad vaina tomēr ir tai taisītājā nevis skatītājā

    Ģeniāls ir tad, kad sarežģītas lietas prot pasniegt vienkārši un saprotami, pat ar humoru

    Tas, ko Tu sludini ir posmodernais konceptuālis ms – var būt šitā un var būt tā – tas pats ko jaunais RMM teātris grib – ielikt Raini kastītē un tad tos, kuri to nesaprot – nosaukt par domāt nespējīgiem

    nē – es tā negribu –

    0
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 14.54

    Realitāte ir tāda, ka tiklīdz ir kaut kas vairāk par izklaidi, tā neviens nespēj un nevēlas iedziļināties. Eksperimentēt atļaujas tikai mazajās zālēs, kas finansiāli nav svarīgas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 14.40

    HA – to pašu Balto heliktopteri neceru tikt pie biļetēm

    Nastavšēva Mēdeja – patiesi ģeniāla izrāde

    0
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 14.48

    Attiecībā uz Balto helikopteri – tas ir vairāk Barišņikova dēļ, nevis tādēļ, ka tā būtu viennozīmīgi atzīta intelektuāla izrāde, palasi recenzijas. Atceries, ar kādu sajūsmu Tu atbalstīji kritiskās recenzijas, kas apšaubīja šīs izrādes kvalitāti.
    Attiecībā uz Mēdeju – tas nebija kases grāvējs un pat izrādes dienā varēja brīvi dabūt biļetes.
    Tā kā neviena no Tavām atbildēm neder.

    +1
    0
    Atbildēt

    2

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 15.00

    nezinu gan – es uz Mēdeju nevarēju biļetes dabūt – nu nevarēju – kad dabūju – tad arī ne to labāko vietu –

    Kas attiecas uz Balto Helikopteri – nu ja es salīdzinu Balto H un pēdejās 3- 4 izrādes, ko redzēju ltv1 – zip – tevs, juveliera jubileja u.c.- tad piekritīsi , ka ir atsķirība

    Un – man ļoti patīk , ka Tu lieto vārdu neviennozīmīgi – tā ir laba zīme – ja ar intelketuālu Tu domā Ļeņina eglīti – tad nē – tad tā manuprāt, nē – nu nebija tā intelketuāla – absurda, konceptuāla , postpost moderna – jā lūdzu – bet ne intelektuāla

    0
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 15.07

    Es Tev uzdevu konkrētu jautājumu – nosaukt tās intelektuālās izrādes, kas ir nesušas lielu peļņu. Tu to nevari. Tātad man bija taisnība, intelektuālas izrādes nav kases grāvēji.

    +1
    0
    Atbildēt

    2

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 15.14

    nē – kā es varu zināt , kuras nes peļņu – Mīļais cilvēk – apžēlojies –
    es loģiski spriežu, ka ja Mēdja bija vienmēr izpirkta – tad tas tbija, ir kases grāvējs – LIEPĀJĀ – PRECĪBAS – vienmēr izpirkta – kad es tur biju – satiku dāmas no Valmieras – braucot otrreiz skatītīes izrādi – tik ļoti patīkot –

    Nerunāsim nemaz par vēsturiskajām izrādēm – kaut vai Raiņa izrādes

    Tad drīzāk lieta tāda, ka neesam vienojušās, kas tad īsti ir intelektuāla izrāde – vai Lasītāja Dailes teātrī Tavuprāt ir intelktuāla? Uz to arī nevarēju dabūt biļetes,

    0
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 15.33

    Tas ir apbrīnojami, kā Tu nespēj tieši atbildēt uz jautājumu. Precības taču nav intelektuāla izrāde. Mēdeju uz beigām jau tāpat reti rādīja un uz to vienmēr varēja dabūt biļetes ļoti labās vietās.
    Ja Tu nevari zināt, kuras izrādes nes peļņu, tad Tu nevari arī apšaubīt, kas ir vai nav rentabli. Un ja Tu nespēj saprast, kas ir vai nav intelektuāla izrāde, tad Tu arī tās nespēj nosaukt, loģiski.
    Tāpēc tam, ka Tu nepiekrīti, ka intelektuālas izrādes nav kases grāvēji, nav nekāda pamatojuma.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 15.17

    jā un lūdzu nemēģini man iestāstīt, ka tās pusdebīlās izrādes visas ir kases grāvēji – nē –

    NOSAUC IZRĀDES – KASES GRĀVĒJUS – es nezinu – es patiešām nezinu – man ir tikai viens arguments- varu vai nevaru uz to nopirkt biļetes

    0
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 15.36

    Tad, lūdzu, nemēģini diskutēt par lietām, par kurām nezini. Tas Tev ir tik raksturīgi – vienkārši izteikt pretēju viedokli absolūti neorientējoties jautājuma būtībā.

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 16.13

    “Tad, lūdzu, nemēģini diskutēt par lietām, par kurām nezini. ” – neies krastā. Šito varas kliķes niķi – tu esi muļķe un aizveries te nelieto. Es pret šitiem jociņiem esmu imūna.

    Vēlreiz- kas ir kases grāvējs – manā sapratnē – izrāde uz, kuru nevar nopirkt biļetes.
    Ir citi kritēriji ? Lūdzu – muļķe vietā – nosauc tos.

    Kas ir intelektuāla izrāde ? Tā ar kuru jādomā 5 dienas un neko neizdomāsi?

    0
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 17.30

    Vēlreiz atkārtoju, tiec skaidrībā, kas ir kas. Citādi sanāk ačgārni – vispirms Tu nepiekrīti un pēc tam mēģini saprast, kam Tu nepiekrīti.

    +3
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 18.56

    Vot bezkauņa – godavārds – man ir skaidrība – par to, ka kases grāvēji ir tās izrādes, uz kurām ir izpirktas biļetes. Tu saki , ka nē – ka tā nav – bet kā ir – kas ir kases grāvēji – Tu paskaidrot nespēj – bet turpini mani kapāt – nekā nebūs , nē – bumba tavā lauciņā –

    Otra lieta – kur ir robežas – kura ir kura nav intelektuāla izrāde ? Kādi ir kritēriji ?
    Tā izrāde , par kuru Tu vari domāt un neizdomāt kā saka līdz galam ir intelektuāla?

    Es tev piedāvāju vienoties par jēdziniem , bet t nē – zini viss, es esmu piegurusi , nodzīta kā darba zirgs – velkos mājās

    arlabvakar – bet atbildi gaidīšu – principa jautājums

    +1
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 19.26

    Kāds ir Tavs komentāru mērķis? Panākt, lai neviens vairs uz tiem nereaģē? Man tas ir apnicis, es Tev vairs neatbildēšu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 15.08

    milzīga problēma ir tā, ka mums pie vārda netiek kritķi, ka nav analītiskas sarunas par teātri – ir ambīcijas, iedomība – daudziem – bet nav tāda pamatota analīze – kas kāpēc utt
    Es joprojām uzksatu, lai cik perversi tas neskanētu – ka kritikas kā tādas iznīcināšana Latvijā ir komčekistu pirkst – asinīm apkaltušais pirksts, kas dod pavēli mazāk runāt vairāk paklausīt un centīgāk izpildīt pavēles

    Hermani saukā par iedomīgu – nu gan jau, ka – bet – vai Hermanim būtu jāraujas uz sabiedriskajiem medijiem – runāt ar sabiedrību, vai tomēr sabiedriskajiem medijiem vajadzētu rauties pēc intervijas pie Hermaņa

    tāpat ar aktieriem – mana Baiba Broka – neatceros , nu zvēru, ka nespēju atcerēties, kad viņai ir dot s vārds izteikties –
    Tapat – tikko SRadzobei iedeva ballvu – bet man gribas domāt, ka viņa vispār nodzīta pagridē- nu nav viņas nekur vairs – nu satori maksātspejīgos vedīs uz Ve – bet tas tad viss
    Tas ir normāli? Priekš komčekistu ar pletni pārvaldītās sabiedrības – jā, priekš demokrātiskas sabiedrības – nē !

    0
    -2
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 15.19

    Pa lielam nav jau arī ko analizēt. Nav izrādes – notikuma. Šajā sezonā vienīgā izrāde, par ko droši varu teikt, ka bija vērts iet, ir Puika, kurš redzēja tumsā.

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 16.20

    Nu redzi – es uz šo izrādi neiešu vispār. Jau pats pieteikums par izrādi mani attur no tās.
    Atceros, ka Tev patika Equus – bet es to uztvēru kā klīniku, kas jāārstē, jo tur varonis slimais, nevis tuvinieki , kuri saskārās ar problēmu – slimnieks mājās.
    Mēs domājam atšķirīgi , mēs vērtejam atškirīgi -Tev tā intelektuāla bauda apsmadzeņot to, ko es nedomājot sūtītu pie daktera

    0
    -1
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 17.35

    Stāsts jau atkal nav par mani un Tevi, Tu visu subjektivizē. Abas izrādes ir kritiķu objektīvi novērtētas. Turklāt spriest par izrādēm, kuras nav redzētas, ir tas pats, kas noniecināt, piemēram, grāmatas, kuras nav lasītas.

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Sunflower 31.01.2020. 17.45

    Mīļā sirds , neslīdi prom – tad atbildi – kā man zināt, kura izrāde ir kases gabals. Pēc kādiem kritērijiem. Starp citu – uz Latgolu – es biļetes nopirku brīvi – labās vietās, jo pirku savai mammai.

    Otra lieta – kopš notiek tādas šausmas, ka Seņkova Pūt Vējinus un nevis Kairiša Uguni un Nakti palsudina par gada izrādi – man tie krtiķi nav nekādi kritiķi. Necieņa pret teātri un skatītāju, par Raini nemaz nerunājot. Ja filams rimeku pasludina par gada izrādi – tad nu zini – es nepadodos – noticēju reklāmai – paskatījos , izvērtēju un mans viedoklis ir pamatots un absolūti noliedzošs. Kā līdzidomājošam skatītājam man tādi tantiņraudināšanas šovi nav vajadzīgi. Tad noskatos filmu , vai noklausos disku ar Kalniņa mūziku, vai izlasu pati vēlreiz lugu

    +1
    -1
    Atbildēt

    2

    Sskaisle > Sskaisle 31.01.2020. 17.47

    piedod par rakstību – rakstu paralēli darba lietām un iekavēju gan vienu gan otru – tad līdz nākamnedēļai tomēr

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sunflower > Sskaisle 31.01.2020. 18.01

    Elementāri, teātri paši publicē statistiku par izrādēm, vajag sekot līdz, ja kaut ko nezini, bet vēlies noskaidrot. Arī man gadās izrādes, kuras man subjektīvi nepatīk, taču ir kritiķu augsti novērtētas, šādos gadījumos secinu, ka gaumes var atšķirties, neapšaubot profesionāļu vērtējumu.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Urga 31.01.2020. 10.00

to traductrice
Pat, ja tā “par jēliem jokiem un zemākajiem instinktiem”(ticu, ka Dž,Dž. bija daudz ko pārmest), vienalga aizmuguriski paliek aizmuguriski, bet par Žagaru, ja pacenšamies palūkoties objektīvāk… mani intervija nepārliecināja. Sabiedrība šūmējās, bija daudz jautājumu, bet atbildes izpalika. Daudz konkrētāk visu salika pa plauktiņiem A.Hermanis atklātajā vēstulē nevis paši dailēnieši.J. Žagars un V.Kairišs tagad kops “suni”, tāpēc, ka suns aizmirsis dresūru? Sabiedrību vai PAŠI SEVI kops un ķemmēs? Diskusijas sabiedriskajā telpā – kuras tad ir tās Latvijai aktuālās tēmas, par to ne vārda (ja nu vienīgi par naudu kultūrai varbūt….). “Efektīgā etīde”(pārtraucot interviju ar zvanu Koršunovam) par ko liecina, ka Žagaram “baigie sakari”? Fakts, ka pabijis dzīvnieku patversmē, ka jūtīgs? Un jautājums, vai tad Liepājas teātris nav savas pilsētas patriots? Un izvairīgā atbilde par I.Rešetinu un simtgades sezonu, vai nu jā vai nē, ko tur locīties par sarkanajām līnijām utt, jo sezona taču jau pilnā sparā iet.

+1
-1
Atbildēt

2

    Sskaisle > Urga 31.01.2020. 13.35

    ” Diskusijas sabiedriskajā telpā –” bingo urga – manurpāt, visa lietas būtība ! Mūsu nauda, mūsu teātris, bet sabiedrībai viedokļus neprasa – laikam jau pamatoti – tik pamuļķi un debilizēti un lumpenizēti mēs esam. Varneši paši visu zinās , ko tautai būs “lietot” .

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    traductrice > Urga 02.02.2020. 11.56

    to Urga
    ja tā pavisam godīgi, Daile mani vēl noteikti kādu laiku neinteresēs, jo šobrīd teātra jomā ir milzīga konkurence un ir ārkārtīgi liela izvēle. Mans must see saraksts ir tik liels, ka trūkst budžeta visu vēlmju apmierināšanai. Nemaz nerunājot par to, ka uz daudzām mana saraksta izrādēm, lai arī tās ir repertuārā jau vairākus gadus, joprojām ir grūti dabūt biļetes. Tāpēc mani Daile neinteresē. Lielais jautājums, vai Daili interesēju es. Līdz šim “es” nebiju tās fokusā. Redzēs, kā būs nākotnē.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > traductrice 02.02.2020. 13.55

    Atzīšos, ka man ļoti līdzīgi. A.Liniņš tiek ļoti maz pieminēts, bet man ar Brandu diemžēl nav ko salīdzināt, bet tie bija citi laiki, nerunājot vēl par senākiem. Citas paaudzes, citas vēlmes.
    Pret Dž. bija atgrūšanās, arī kaitināja “jēlie joki un zemākie instinkti”, bet tieši “atlaišanas sāgā” Dž. ieguva simpātijas. Bija Teātra vēstnesī vēl pirms Dž. došanās uz ārzemēm viņa iniciēta tikšanās ar kritiķiem. Kas patika, ka viņam piemīt tiešums, bet teātra vidē tas nav vēlams. NN bija tiešs. Diemžēl pēc NN kritika un tās gaume diez vai ved uz izaugsmi.
    Piekrītu Jūsu komentāram par čeku tepat IRā:” ….Un otrādi, VDK kartiņas neesamība nav zīmogs, kas apliecina lojalitāti pret valsti.
    Kāpēc par to neaizdomājas teātra cilvēki, kad kāda kritiķe jūsmo par Vj.Dombrovski un I.Zariņu un vēlas tos redzēt valdībā? Kāpēc Kārklus atstāja neievērotus, vai tāpēc, ka “autoritatīvi personāži” tika aizskārti un kāpēc kopā ar J.Liepnieku pārdzīvo viņu izsmiešanu pēc ASV sankcijām? Kāpēc vēsturnieki (A.Buks un G.Apals) nav vienaldzīgi: “Vēlētos gan piebilst, ka nevis Kairiša izrādei ar Latvijas vēsturi īstenībā ir maz sakara, bet gan tā ir tikai pretrunā ar Radzobes kundzes uzskatiem par vēsturi. Kas ir pašsaprotami, jo kundze augusi nacionālmarksistiskajā vēstures traktējuma paradigmā…..(A.Buks Kairiša leļļu teātris Satori)”, bet teātra vide to izliekas neredzam?

    Bet, kas ir teātris? Cik lielu lomu tas spēlē sabiedrībā? Padomijā mēs zinām, kāda ideoloģiskā fronte teātris bija.
    Lasīju, ka E.Liniņu iekļaušot SN žūrijā, kam sekoja kāda asa iebilde, ka neesot profesionālis… un tā arī E.Liniņa uzvārds pazuda.
    Kur tad rodas tā Latvijai aktuālās tēmas, tās ir mūsos, ne tā?
    Reiz jau teicu, ka Jūsu komentārus lasu ar interesi, pat ja domāju citādi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

Jānis Lejnieks 30.01.2020. 16.01

Sākt varētu ar priekšlaukumu! Staņislavskis to teica par garderobi, ar to Dailē viss kārtībā, bet priekšlaukums…

+2
-1
Atbildēt

1

    Sskaisle > Jānis Lejnieks 31.01.2020. 13.59

    neceriet kungs – Rīgas Domei naudas nav – jāuztur savi oligarhi gluži kā valstij –

    +4
    0
    Atbildēt

    0

traductrice 30.01.2020. 14.13

No sirds novēlu Dailes teātrim atgūties pašam un atgūt skatītāju, kuru interesē kas vairāk par jēliem jokiem un zemākajiem instinktiem.

+9
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam