Kur ezeram nolaisties

57

Komentāri (57)

Skaisle 07.10.2019. 10.32

es nespriežu par katras šīs nominācijas pamatotību , bet es spriežu par katra šī un visu citu klutūras notikumu saturu un NEPIEEJAMĪBU

Tas, cik sabiedrība ir attālināta no norisēm kultūrā ir vienkārši šodienas LATVIJAS VALSTS varas elites noziegums – tas patiesi ir noziegums

bet nu gan man pietiks , cik nu tā pulverīša bija – tik izšāvu

https://www.lsm.lv/raksts/kultura/kilograms-kulturas/zinami-apbalvojuma-kilograms-kulturas-2019-rudens-balsojuma-rezultati.a334222/
Rudens balsojumā bija iespējams balsot par darbiem, kas tapuši vai iznākuši laika periodā no šī gada maija līdz augustam.

Kategorijā “Mūzika” finālam izvirzīts:
Grupas „Instrumenti” koncerts Daugavas stadionā 2019. gada 31. augustā.

Kategorijā “Kino” izvirzīta:
Dokumentālā fima “Vija Artmane. Aktrise un laiks”. Režisore Agita Cāne-Ķīle, scenārija autore Daira Āboliņa, Latvijas Televīzija.

Kategorijā “Teātris” izvirzīta izrāde:
Džeks Londons, Justīne Kļava – “Mārtins Īdens”. Režisors Klāvs Mellis, Valmieras teātris.

Kategorijā “Vizuālā māksla” izvirzīta:
Dace Lielā – “Gleznas”. Galerija “Daugava”.

Kategorijā “Literatūra” izvirzīts:
Leons Briedis, romāns “Vilcene un atraitnis”. Apgāds “Dienas Grāmata”.

Kategorijā “Mantojums” izvirzīta:
Asnate Smeltere. “Piecdesmit gadi Rīgas modē”. Izdevniecība “Neputns”.

Kategorijā “Gada pārsteigums” izvirzīta:
Ērģelniece Iveta Apkalna. Saullēkta koncerts Dzintaru pludmalē. 22. jūlijā, Jūrmalas festivāls.

Kategorijā “Gada notikums” izvirzīts:
Ceturtais Valmieras teātra vasaras festivāls. No 2. līdz 4. augustam Valmieras pilsētvidē.

KONTEKSTS

Balvas “Kilograms kultūras 2019” ieguvēji tiks noskaidroti kopumā četros balsojumos – pavasara, rudens, ziemas un fināla balsojumā. Tikai viens katrā kategorijā lielāko skatītāju un klausītāju atbalstu ieguvušais darbs tiek virzīts fināla balsojumam, kas norisināsies nākamā gada sākumā.

Iepriekšējā “Kilograms kultūras 2019” pavasara balsojumā, kas noslēdzās 31.maijā, par balvas finālistiem kļuva:

Kategorijā “Mūzika” finālam izvirzīts:

Koncerts festivālā “Saxophonia”. Piedalās “Sinfonietta Rīga”, Aigars Raumanis, Rīgas Saksofonu kvartets un Kristians Maurers. Festivāla organizatori – valsts SIA “Latvijas koncerti” sadarbībā ar Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmiju (JVLMA) un Rīgas Saksofonu kvartetu.
Kategorijā “Kino” finālam izvirzīts:

Latvijas simtgades LTV daudzsēriju filma “Sarkanais mežs”. Režisori – Armands Zvirbulis un Normunds Pucis. Studija “Red Dot Media” un Latvijas Televīzija.
Kategorijā “Teātris” finālam izvirzīts:

Kaspars Znotiņš, Andris Keišs, Vilis Daudziņš, Guna Zariņa, Jevgēņijs Isajevs, Inga Tropa, Alvis Hermanis, Margarita Zieda. “Vēstures izpētes komisija”. Jaunais Rīgas teātris, režisors Alvis Hermanis.
Kategorijā “Vizuālā māksla” finālam izvirzīts:

Ernests Vītiņš. Izstāde “Stikla labirintā”, Rīgas Mākslas telpa.
Kategorijā “Literatūra” finālam izvirzīts:

Contra. Dzejas krājums “Tik grūti būt latvietim”. Atdzejojis Guntars Godiņš. Izdevniecība “Pētergailis”.
Kategorijā “Mantojums” finālam izvirzīts:

Autoru kolektīvs Silvijas Radzobes vadībā “100 izcili Latvijas aktieri”. LU Akadēmiskais apgāds.
Kategorijā “Gada pārsteigums” finālam izvirzīta:

Izlaušanās istaba “Ziedoņa klase”. Imanta Ziedoņa fonds “Viegli”.
Tāpat ikviens visa gada garumā aicināts pieteikt savu iecienītāko kultūras baudīšanas vietu kategorijā “Mana kultūrvieta”. Ieteikumi šai kategorijai tiks apkopoti visa gada garumā, bet balsot par tām būs iespējams tikai fināla balsojumā.

+2
0
Atbildēt

0

Skaisle 07.10.2019. 10.24

Es, protams, cienu un novērtēju Z.Liepiņa darbu LNO , bet – uzskatu, ka viņam nav īsti morālas tiesibas pārmest par nekrietnībām kultūrā, jo ne jau bez viņa ziņas LNO uz bezmaksas izrādi uzaicināja jaunievēlēto saeimu. Citadi, kā par prastu sabiedrības apzagšanu es šo situāciju nevērtēju. Saeimas deputāti, kuriem atbildība ir 0 , kur tā pati pettraviča ramona parāda, ka vari nestrādāt , bet deputāts skaitīties – nu vārdu sakot – tik prasta un tik nelietīga LNO vadības rīcība sit ciet elpu

Uz ko lai cer, uz ko lai paļaujas ?

https://jauns.lv/raksts/zinas/352126-nauda-ir-iztriekta-pa-tukso-zigmars-liepins-skarbs-par-kulturas-attistibu-valsti

Latvijas valsts nepietiekami rūpējas par kultūras attīstību, šādu viedokli “Neatkarīgajā” paudis Latvijas Nacionālā operas un baleta (LNOB) direktors Zigmars Liepiņš, kurš šajā amatā aizvada pēdējās nedēļas.

+2
0
Atbildēt

1

    Skaisle > Skaisle 07.10.2019. 10.27

    tiesa gan – tikpat nekrietna, pretīgi nožēlojami zemiska bija jaunievelētās saeimas rīcība, kuri kā tādi badakāši aizrikšoja uz šo padomju -čekistu laiku pasākumu – bļedj mums bērni aug pusēduši –
    vārdu sakot – kretīniski –

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Skaisle 07.10.2019. 09.49

Vēl – es domāju, ka mazākā mērā, kā literatūras nozare, bet būtībā arī teātra nozare kopumā r dziļā idejiskā krīzē.
Silvija Radzobe ir stāstījusi, cik naidīgi ir pret viņu teātri, kuru darbus viņa recenzē. Vai tas, ka teātri cenzē skatītāju vērtējumus publicējot tikai labvēlīgas atsauksmes vai pavisam stulbu kritiku.
Kritikai būtu jābūt autoritatīvai , pamatotai , saprotamai. Ja apgalvo, ka tas teātris lūk ir labs – piemēram, ja saka , ka NT ir nācijai svarīgas izrādes, tad es saku jā un nē – jo šīs izrādes manā vērtējumā ir tikai čekistu – komunistu varas interesēs.
Mani neaizrāva, itin ne maz Māra Bērziņa Svina garša, bet lasīju, ka v.Sīlis uztaisījis ļoti labu izradi par būtisku posmu LATVIJAS vēsturē un nolēmu, ka jāredz, ka jāiet. Nopirku dārgas biļetes , aizgāju un biju vārda tiešā nozīmē aizvainota. Uz ekrāna tiek rādīta un stāstīta tautas vēsture, bet ekrānu aizsedz vai daļēji azisedz skatuves dekorācijas un aktieri. Tizli atainots tizls dzimumakts dauzās pa skatuvi cik tur ilgi, kamēr refleksijas par piesauktajiem vēstures faktiem aizpeld kā izbaidītas zivis – lāgā pat neieraudzītas.
Ja tādu izrādi kritiķi un skatītāji nosauc par labu , tad man jāsamierinās , ka es dzīvoju russificētā sovjetizētā sabiedrībā un nekādā ne postpadomju, bet padomju sabiedrībā.

Vai pēdējā izrāde žurka, kurā jaunie ģēniji – konste un bugavičute pēce vārda tiešā nozimē prasti ieņridza nevis par Simtgades naudas izšķaidīšanu pa savējo kabatām, bet par tiem, kuri izteica kritisku viedokli par Simtgades naudas izlietojumu. Nu ja kaut kas tāds ir nācijas interesēs, tad pavisam noteikti -čekistu – komunistu pārvaldītas nācijas, nevis civilizētas 21.gs Rietumeiropas nācijas interesēs

+1
0
Atbildēt

1

    Skaisle > Skaisle 07.10.2019. 09.56

    kauns atzīties bet Rogas un IĀbeles Klūgu mūku nenoskatījos, jo vienkārši nespēju – tā nav mana tauta , ko tur rāda unķēmo – nu nav – bet –

    Lūk, vēl kāda man doma ir – ja reiz Ingu abeli piesaucu – nekad nenoliegsu, ka viņas talants ir skaistas , izcili, ģeniāli skaistas metaforas – visos viņas stāstos un romānos – bet – satursiki – es viņas dabrus vērtēju kā kaitnīcību – ka tādu čekas – komunistu iesētu infekciju , kas kļūst par pamatu ļaundabīgām slimībām – ņemiet kuru Ābeles darbu gribiet – visur viens untas pats – kā mēs ciešam, kā visi citi ir vainīgi un par to atbildīgi

    Un – ja nu viena Ābele vien nodarbotos ar šito nekrietnību – mēs pārdzīvotu, bet tā jau ir visa latviešu prozistu – pamatā jau sieviešu – problēma , absolūts atmiņas zudums un paškritikas trūkums par pašu kļūdām un neveiksmēm, par pašu atbildību.

    Un lūk, te – šajā kārtējā skandalozajā DT aktieru uznācienā uz sabiedriskās skatuves , es saskatu šo situāciju – šo dadzcietušo latviešu sieviešu spēju visā vainot vien citus, no sevis noņemto jebkādu atbildību un jebkādu paškritiku –
    un tā, manuprāt , ir padarīta par visas nācijas problēmu

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    Skaisle > Skaisle 07.10.2019. 10.11

    un tieši tādā nozīmē, lai nācija nespētu kritiski vērtīgi sevi izvērtēt , lai nācija kasītos par pamestu kaulu, kamēr visa sapelnītā nauda aizietu varas elitei un varas elites draugiem – kaut vai tam pašam Liepājas metalurgam –
    aizrauciet uz Liepāju – paskatieties , cik izcili skaistā L Songa namā dzīvo Zaharnijs , kamēr uzņēmums padarīts par naudas izsūknēšanas pumpi –

    kultūrai, mākslai jau būtu jābūt tai, kura rosina kritisko domāšanu , spēju uztvert un izvērtēt

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Skaisle 07.10.2019. 09.22

iekopēju saiti uz rakstu delfos un viena komentētāja sniegto informāciju.
Un nospriedu, ka mēs spriedēji gandrīz neko nezinam, kas un kā ir patiesībā.

Tai skaitā – izrādās Liepājas Metalurga saimniekam izkārtots tā, ka nodokļi – pvn nav jāmaksā, kamēr kultūra dzivo pusbadā, bet man nodokļus palielina , bet saņemamo pakalpojumu grozu – būtiski samazina!

https://www.delfi.lv/bizness/biznesa_vide/infografika-latvijas-lielako-teatru-finanses-2018-gada.d?id=51508051

Smuki
Ziņo redaktoram
05.10.2019 16:43:17
Rezultātā atlaiž Dž. Bet Ašeradenas ienākumi iepriekšējā gadā sasniedza 55 882 eiro, no kā 46 178 eiro viņa nopelnīja par darbu teātrī.

+3
-1
Atbildēt

1

    Skaisle > Skaisle 07.10.2019. 09.37

    Vēl kā es domāju – noklausījos gan kultūšokus, gan piemēram, šo – https://lr1.lsm.lv/lv/raksts/kulturas-rondo/valsts-teatru-finansesanas-modelis-un-ta-saistiba-ar-makslinieci.a121985/
    Izlasīju arī intervjas , piem. kas jauns.
    Un – man ir tā, ka gan piekrītu, gan iebilstu.
    Piemēram, Ieva Struka apgalvo, ka var jau piekrist domai par Smiļģa lāstu. Ka Dailes teātra aktieri vienmēr esot bijuši talantīgi un prasīgi. Jā un nē. Jo – šitā mode – šitā nekulturālība – nespēja izrunāt problēmas skatoties acīs – tajā jau absolūti nav nekāds DT aktieru monopols.
    Piemēram, bija Nacionālo dārgumu raidījums par Leonīdu Vīgneru, kurā Rūta Paula stāstīja, kā šo mūsu kultūras pērli – leģendu no darba atlaida ar lapiņu uz ziņojuma dēļa. Visi zinam par zemiskumu , ar kādu no darba tika atlaista Gerda Sinkeviča -diktore.
    Dace Rukšāne kādā intervijā stāstīja, ka aizejot no darba LILIT , viņai neviens pats ne no redakcijas, ne kolektīva nav pateicis cilvēciski elementārus vārdus – paldies par darbu , paldies par kopā būšanu.
    Vai manis necienītais Šļāpinu ILmārs – kad šo atlaida no darba Satori – arī raudāja, cik nepatīkami , ka neviens nav paskaidrojis – par ko. Jautātu man – es viņam pateiktu – sen bijāt pelnījis. Bet ne par to runa šoreiz.

    Jautājums – kādi esam – divkājains rukšu vai liellopu kolektīvs, vai civilizēta sabiedrība.
    Saka un stāsta, ka uz visiem lieliem amatiem, visā pasaulē ir visāda veida intrigas. Gan jau, ka tā ir, bet šoreiz runa ir par mums.

    Un es patiesi saku – neviens no DT aktieriem nav mans favorīts , tāpat Dž nav – kā saka mans – tāpēc lielāku vainu likt uz vienu vai otru , manuprāt ir jautājums , ko varētu izlemt pašās beigās , kad izlemti un izrunāti ir citi – daudz daudz būtiskāki jautājumi.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

traductrice 04.10.2019. 14.04

Es vienmēr esmu brīnījusies par labiem, atpazīstamiem, tautā mīlētiem aktieriem, kuri piekrīt degradēt savu vārdu tv/teātra projektos, kurus vienā vārdā var nosaukt par “s..du”. Es saprotu, ka arī aktierim grbas ēst un baudīt pilnvērtīgu dzīvi, taču aktierim ir jābūt pašcieņai. Šajos trash projektos lai savu profesionālo garozu grauž un pa konkurences kāpnēm rāpjas jaunie… lai izcīna savu vietu zem saules.
Pafilozofešu – ja sevi cienošs “top” aktieris atteiktos piedalīties “lētā” projektā (ja visi to darītu), ja režisors būtu spiests lētu izrādi taisīt ar zemākas klases aktieriem, vai skatītājs skrietu uz šādu izrādi?
Es no sirds priecājos, ka Dailes aktieri beidzot ir sapratuši, ka arī viņiem ir tiesības pieprasīt māksliniecisku kvalitāti, kaut vai tāpēc, lai nezaudētu savu seju, savu pašcieņu. Jo kritiskāks aktieris būs pret savām lomām, jo vairāk viņš cienīs savu skatītāju un skatītājs cienīs viņu.

+3
-2
Atbildēt

1

    Urga > traductrice 04.10.2019. 17.32

    Lai cik grūti aci pret aci, bet tieši tā bija jāizrunā visas problēmas. Nevis aizmuguriski. Piekrītu par māksliniecisko kvalitāti un kritiskumu, tikai šoreiz, šķiet, ka bija vēl arī citi iemesli – kāds cits no malas to guni sakurināja, Sunflower jau izteica savu minējumu.
    Arī par simtgadi, vai nepārspīlējam, visās iestādēs nu tagad simtgades svinēsim.
    Traductrice, tas mīnusiņš nav no manis :).

    0
    0
    Atbildēt

    1

    traductrice > Urga 05.10.2019. 12.58

    Es neko nezinu par iekšējiem kašķiem, bet es aizstāvu un jūtu līdzi aktieriem, kuriem nav izvēles atteikties no lomām, kas degradē mākslinieka būtību. Spilgtākais piemērs manuprāt ir Ķesteris, kurš manās acīs diemžēl ir neatgriezeniski pārtapis par Feliksu (lai gan es nebūt nebiju Ugunsgrēka fane, tik vien ar rūgtumu secināju, ka šis tēls ir kļuvis par Ķestera seju un ne jau tāpēc, ka viņš tur labi/slikti tēloja, bet tāpēc, ka pats seriāls bija degradācijas etalons).
    Tāpēc es apsveicu aktierus, ka viņi ir spējuši sacelties pret profesionālās kvalitātes latiņas gremdēšanu.

    +1
    0
    Atbildēt

    2

    Sunflower > traductrice 05.10.2019. 13.26

    Par laimi, es seriālus neskatos :)

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sunflower 05.10.2019. 13.54

    Bet es aizdomājos par citu lietu – ja labs aktieris spēlējot vājā izrādē spēlē slikti, tad varbūt viņš nemaz nav tik labs :) Kaut kā netaisnīgi sanāk – kad spoža loma, visi nopelni aktierim, kad neveiksmīga – visi pārmetumi režisoram :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Urga > traductrice 05.10.2019. 13.57

    Tieši seriālā varēja redzēt, kuri aktieri prot strādāt paši. Intereses pēc vēroju I.Tropu, M.Doveiku, kuras interesanti strādāja, bet daudzi vienās intonācijās no sērijas uz sēriju. Ģ.Ķesteris jau uzturēja karkasu. Bet degradācija (seriāls un it sevišķi scenārijs) tā bija. Nezinu, Ķesteri nenorakstu, jo strādāt manuprāt viņš prot. Ugunsgrēka pirmsākumos – nosaukumu neatceros – Anužīte ļoti pārliecināja.
    TV3 Viss pa jaunam arī primitīvs scenārijs un, vai tur nav redzami Žagars un Grūbe? Grūti skatīties bija, tagad nezinu.
    Nav jēgas par kašķiem arī man, bet Dž. prombūtnē tā nevajadzēja. Man ļoti aizdomīgs šķita Kultūršoks Nr.1. vienkārši intuitīvi, vai tikai tas raidījums neizprovocēja aktierus?
    Kāpēc viņi neapstājās, kur viņiem bija jāsteidzas? Kāpēc tādā steigā sapulces, vēstule, ministrija un vēl pie visa intervijas dzeltenajos žurnālos?

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Urga 05.10.2019. 14.54

    Īstenībā tas viss aizsākās ar Rēzijas pausto sarūgtinājumu Teātris zip raidījumā, ko žurnālisti uzķēra un tad panesās. Man īsti nav saprotams tālākais, kad daži labi sāka histēriski sevi sludināt par baltiem un pūkainiem un neko nezinošiem. Arī Hermanis reiz atzina, ka māksla ir bizness un nauda, arī viņam šobrīd vērojams tāds kā apsīkums, arī viņš vairāk nav nekā ir teātrī, lai atceramies, ka ilgu laiku JRT aktieri no viņa puses vispār bija atstāti novārtā, bet tāpēc jau viņi neskraidīja apkārt brēkādami. Tā ir iekšējā kultūra un cieņa vienam pret otru, kas visa šā sakarā pietrūkst DT.

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 05.10.2019. 16.06

    Delfi/kultūra/teātris pie viena raksta ir divi komentāri. Arī no otras puses var palūkoties, ne tikai uz režisoru, bet arī viņiem pašiem. Meli taču tie nav, vai ne?

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Urga 05.10.2019. 16.17

    Izlasīju :) Jauns.lv arī tamlīdzīgi komentāri. Aizdomājos par Šakāli

    0
    0
    Atbildēt

    0

Urga 04.10.2019. 10.00

> Sunflower. Ar interesi lasu Jūsu vērojumus kā piemēram Satori: “Diemžēl kritika nav objektīva – ja kaut kas tiek slavēts vai nopelts, tad vadošajam solistam pievienojas viss koris :)
Tagad precīzi no galvas nepateikšu, aptuveni no 17 teātra kritiķiem 15 Pūt, vējiņus uzskata par gada labāko izrādi. Un tas ir tas, ko es nepsaprotu – varbūt īstenībā tas nav kritiskās domāšanas trūkums, bet patstāvīgas domāšanas trūkums, kas piemīt vairākumam. Ja noņemtu Kalniņa mūziku, kas paliek pāri – instalācija.”

Bet varbūt tieši atvaļinājums bija, lai pamatīgi sagatavotos:), visu apsvērtu. Tagad būšot Kultūršoks Nr.2 (vai lai pagūtu pirms Dž atgriešanās?) Pārāk liekulīgi par to pēkšņumu. Un, cik ārpus teātra atrodas līderaktieri, kā ar blakusdarbiem un “haltūrām”? Cik “mīļi” par to vienīgo, kuru skārusi krīze, un to, ka līderaktieri pārauguši savu vadītāju, un tā neesot izrēķināšanās.

Un tā arī nekādi nesanāk izrēķināšanās, vai ne: “Tieša atsauce uz kritiku izskan arī Cēzara nogalināšanas laikā, kad vienādi tērptie sievišķīga izskata senatori pārmet Cēzaram, ka viņš licis kritiķiem ēst skābus ābolus, nosodījis viņu aizraušanos ar detektīvromāniem un basketbola vērošanu. Par to arī Cēzaru soda ar nāvi, un tekstā vēlāk izskan frāze par sīkiem ļautiņiem, kas nogalināja Cēzara ģenialitāti.” (V.Lēvalde par Kleo, kroders.lv).
Konflikts uzņēma nopietnus apgriezienus, ne velti L.Ulberte Dienā (16.11.2018., Kleo) to atzina: “Jā, protams, es zinu, ka režisors zināja, ka kritikas reakcija būs tieši šāda, tieši to ne tikai bija paredzējis, bet pat apzināti iecerējis, mērķis ir sasniegts profesionāla un atbildīga režijas darba rezultātā, un varam likt jaunu bildi iekšā.”
Nav saprotams, kā to visu nosaukt? Cik tīrs un patiess šis konflikts. Un, nemaz neattaisnojot Dž, tomēr tik daudzi īleni lien no maisa ārā.
P.S. Un kultūrā, cik bija to, kas par 100gades miljoniem runāja?

+2
0
Atbildēt

1

    Sunflower > Urga 04.10.2019. 10.17

    Paldies :) Man tā sāpe vairāk dēļ tā, ka vienmēr esmu bijusi ārkārtīgi lojāla pret DT un pat vismuļķīgākajās izrādēs saskatījusi kaut ko labu. Varbūt man tāda daba – nepieslieties vairākumam un aizstāvēt tos, kam dara pāri.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sunflower 04.10.2019. 10.33

    Turklāt man šķiet, ka protests nav tik daudz dēļ Džilindžera, kā dēļ tā, ka aktieri ir noguruši no kritiķu pastāvīgās skeptiskās un noniecinošās attieksmes, un kā labāko izeju uzskata mākslinieciskā vadītāja uzteikumu.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 04.10.2019. 10.50

    Tā dīvaini. Iespējams, ka aktieri ķīlnieku lomās, tāpēc visai muļķīgi izskatās un vēstule tik nekonkrēta. Un kritikā dominē viens viedoklis. Tas ir ļoti skumji, bet par to neviens nerunā. Dž. huligāniskā ironija beidzās ar to, ko beidzās.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Urga 04.10.2019. 11.04

    Viss notiek labākajās komjauniešu / partijnieku tradīcijās. Vai vēl primītīvāk – aktieri kā kaprīzas dāmītes, kas iedod kurvīti bijušajiem, kas vairs nav pietiekami veiksmīgi un perspektīvi. Bezceremoniāla atkratīšanās.

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 04.10.2019. 11.07

    Interesanti, ko teiktu NN?

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Urga 04.10.2019. 11.24

    Ka aktieriem kāpāriet uz terminētajiem līgumiem, lai arî neiekapsulētos, citādi tur jau vērojama masveida zvaigžņu slimība :) Ļoti ceru, ka viss tas nav cinisks aprēķina plāns

    +3
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Sunflower 04.10.2019. 16.28

    Ja jaunais mākslinieciskais vadītājs būs kāds no esošajiem vai bijušajiem DT aktieriem, tad arī taps skaidrs, kam šis cirks bija vajadzīgs. Pagaidu mākslinieciskā padome – klasiska atbildības neuzņemšanās forma.

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 04.10.2019. 17.38

    Interesanti, ko jaunu Kultūršoks mums pavēstīs? Cik sapratu, tad šodien par to pašu tēmu.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Urga 04.10.2019. 19.33

    Noskatījos un sasmējos – aktieri nezinīši ar selektīvo atmiņu – ne viņi zin, ka ilgstoša krīze ir arī aktieriem, ne, ka iebildumi ir par visu repertuāru, ne, ka pašiem par tā izvēli jāatbild, jo padomē ir arī aktieri. Tāpēc jau tādā ātrumā aizskrēja pasūdzēties.

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 04.10.2019. 19.46

    Jā aktieri pamatīgi apjukuši. Bet, vai tikai man tā likās, ka S.Radzobe bija gandarīta un apmierināta. Izskatās, ka neapskaužamā situācijā direktors. Bet, ja torpedēts tiks arī Vītols, vai tas nav pārāk bīstami.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Urga 04.10.2019. 20.00

    Šai gadījumā es esmu pilnībā Silvijas Radzobes pusē :) Man tik interesē, ko aktieri darīs, ja kase nepildīsies tā kā agrāk – atkal skries pie ministra vai kā :)

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 05.10.2019. 11.11

    Biedē SR subjektīvisms. Bija Jaunatnes teātra kritiskā stunda -latviešu trupas “ekspluatācija”, kamēr Šapiro ar krievu trupu devās nepārtrauktās ārzemju turnejās – par to E.Baldiņa savā jubilejā pastāstīja. SR ieņēma visai dīvainu pozīciju, paspēja pat par D.Kupli visai nekorekti izteikties. A.Liniņu iznīcinoši nopulgoja pat pēc viņa nāves. Bet savu “mīluļu” trūkumus un kļūdas kaut kā centusies nepamanīt.
    N.Naumanis uzturēja līdzsvaru, un tas bija svētīgi. Tagad jau dominē viens viedoklis. Kritikā nav patstāvīgi domājošu personību dažādības – vai tas nav akmens pašas SR dārziņā? Teātra vide to neredz vai izliekas neredzam.
    I.Struka Kultūršokā Nr.2 mēģināja Dailes “savdabību” uztaustīt, par tradīciju iekapsulēšanos pašu prātos, ka tas jau sāk traucēt, teātris nav muzejs.

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Urga 05.10.2019. 11.57

    Man nav nekas pret kritiķiem, ja vien recenzijas nesanāk tādas slimīgi neirotiskas, nespējot noslēpt savas personīgās antipātijas. Tāpat nepatīk masveida eiforisms, kad pilnībā atslēdzas kritiskā domāšana.
    Cik atceros, NN nebūt nebija sajūsmā par DT, ironizējot, cik atšķirīga publika apmeklē DT un JRT.
    Toties esmu pamatīgi pārsteigta par DT aktieru absolūto paškritikas trūkumu. Viņi tiešām ir iekapsulējušies savā iedomībā par aizgājušā laikā gūtajiem lauriem. Stingri ņemot, pagājušajā sezonā DT ir bijusi tikai viena perfekta izrāde – Dēls un tikai divi izcili aktierdarbi – Ģirtam Ķesterim un Rēzijai Kalniņai.
    Protams, es turpināšu apmeklēt DT, taču vērošu viņus jau ar pavisām citām acīm – varbūt skumjām.

    0
    0
    Atbildēt

    1

    Urga > Sunflower 05.10.2019. 12.59

    No pēdējās NN intervijas 2014.g.:”Ir vēl labāk, ja saproti, kāpēc šim režisoram – kā cilvēkam, kā personai – bijis svarīgi runāt par šo tēmu. Personīgi. Teātri jau nerada teātris. Tās taču nav Dailes teātra izrādes. Tās ir Džilindžera izrādes, tās ir Ineses Mičules, tās ir Arņa Ozola izrādes. Galu galā vienu no XX gadsimta izcilākajām izrādēm – Brandu (1975) – radīja Arnolds Liniņš, nevis Dailes teātris. Sadarbībā ar Kārli Auškāpu, Modri Tenisonu un Ilmāru Blumbergu. Tā ir leģendārā izrāde, kuras Maskavas viesizrādēs pūlis izgāza teātra durvis, kuru noskatoties Vanesa Redgreiva teica – kāpēc mēs to neesam redzējuši Londonā? Astoņdesmitajos gados! Brežņevs (PSKP CK ģenerālsekretārs – red.) ilgus gadus mēģina nomirt, un naivais: “Kāpēc mēs šo izrādi neesam redzējuši Londonā?”. (Smejas.)

    +2
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Urga 05.10.2019. 13.29

    Jā, pietrūkst NN precīzo vērtējumu

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Sskaisle 03.10.2019. 15.16

Un kas un kā notiek LU?
Muižnieks?

Nenormāla situācija – un tie ir mūsu inteliģenti !!!!!
Čekistu -komunistu purvs ! Vai ir normāli ka mēs gaidam, ka tādā purvā ceptie gaiļi dziedās?

+3
-3
Atbildēt

1

    Sskaisle > Drosma97 03.10.2019. 16.02

    un MADONĀ ? Viens nošauj divus, jo nav iespējams sarunāties. Latvijā tā vairs nav normalitāte sarunāties un atrisināt vai vismaz mēģināt risināt problēmu –
    kā jau pie čekistiem – klikt un gatavs!
    Nav cilvēka, nav problēma

    Šausmas

    +3
    -2
    Atbildēt

    1

    PukitisLaunitis71 > Drosma97 03.10.2019. 17.10

    FSB trolli, vai ASV skolās ik pa laikam šaušanu sarīkojošie amerikāņu puiši arī ir ”čekisti”?

    0
    -2
    Atbildēt

    0

LoveLove 03.10.2019. 13.21

Un tomēr nepārliecina veids, kādā aktieri pauda savas gadiem krātās pretenzijas pret māksliniecisko vadītāju. Patiesībā, nav nozīmes, kādu amatu ieņem šis cilvēks un kas ir šis cilvēks, viņš ir pelnījis godīgu dialogu, kurā arī pats var izteikties. Nešķiet, ka kāds būtu viņu aicinājis tieši uz šādu sanāksmi. Rezultāts ir aizmuguriska kritikas izteikšana bez oponenta uzklausīšanas. Intervija uzklausītie aktieri ir spēcīgas un pārliecinošas personības, tāpēc vēl jo mazāk saprotu šo kritikas formātu. Un ir sajūta, ka akmeņi ir mesti kādam mugurā.

+6
0
Atbildēt

2

    Sunflower > LoveLove 03.10.2019. 13.33

    Man savukārt ļoti nepatīk norobežošanās, uzskatot, ka mākslinieciskā krīze skārusi tikai vienu cilvēku, kaut arī nesenā raidījumā kritiķe norādīja, ka tā attiecas arī uz aktieriem. Atceros, pēc neveiksmīgas lomas kāds jau taisījās iet prom no teātra, arī bija krīzē. Tā kā viss tas ir ļoti liekulīgi un divkosīgi. Ko tad nesatraucās pirms kāda laika, kad Silvija Radzobe sarunā ar Domburu ierindoja DT pēdējā vietā starp teātriem.

    +4
    0
    Atbildēt

    2

    Sunflower > Sunflower 03.10.2019. 14.05

    Un kas gan varēja sakrāties pēc vasaras atvaļinājuma, sezonas sākumā, kad visiem izvēdinātas galvas :) Izmantoja to, ka Džilis nesāka cīnīties ar sievieti, kas slavējami, taču ar to bija par maz.
    Turklāt aizdomājos par to, ka īstenībā no visiem teātriem DT aktieriem ir vislielākās ambīcijas (ne JRT, ne NT tā nav). Komplektā ar zemu māksliniecisko līmeni tas ir nožēlojams savienojums un arī par kaut ko daiļrunīgi liecina.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > Sunflower 03.10.2019. 14.47

    ļoti laba doma!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > LoveLove 03.10.2019. 14.47

    protams, piekrītu, bet …. tādi esam. Negribētu piekrist, ka vieni DT aktieri tie sliktie.
    Kā tad mācītāju Rubeni LELB nocēla no trases ? Pa smuko vai pa čekistaino?

    Kā bija ar Andreju Žagaru ? Kad bija LNSO dirketors, tad šo uz rokām nēsāja – visi tie bezbiļetnieki haļavščiki , siekalzaķi glumie ? No tiem alkatīgajiem purniem vien jau pumpas var uzmesties. Bet kad Žagars nomira – sabiedriskajos medijos tā arī neatradās vieta raidījumam – ar ko tad šis cilvēks Andrejs Žagars paliks mūsu kultūrvēsturē. Jeb nepaliks?

    Tagad Pastaigā intervija ar Māru Lāci. Cepure nost dāmas priekšā , pratusi dzīvot. Bet – ja viņa sāktu runāt par LNMM kolekcijas izzagšanu? Viņa saglabātu savu amatu?

    Pavasarī mums Kultūršoks raidījumā stāstīja, ka būvnieki no LNB grib iztiesāt 12 miljonus par it kā papildus izmaksām . Kur tad inteliģence bija/ir , kad runa ir par tik atklātu zagšanu?
    DT aktieri ir tikai šīs sistēmas daļa.

    Kad manam Rainim bija jubileja – elle un indija – Dailes teātris neko nevarēja – Debess – viens no mūsu mācijas un kultūras un var teikt izdīvošanas ģēnijiem un bija jābrauvc no Maksvas Serebreņņikovam, kurš speja tik vien kā to ko spēja no malas par Raini ieņirgt –

    Piekrītot jūsu abu viedoklim, es tomēr saku, ka viņu rīcība ir tikai “kārtējā” un tikai mūsu visu spogulis.

    Ko darīt? Es saku – sarunāties. Nosauciet man vienu !!! – iesākumā vienu patiesi autoritāti kultūras žurnālistu.
    Tišheizere – kur viņas viedoklis? Nomirkšķina actiņas un punkts. Man tas neder.
    Būtībā visi esam vienā laivā

    +3
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Drosma97 03.10.2019. 15.42

    Jā, bet skumjais ir tas, ka nespējot neko panākt citās lietās un vietās, viens teātra direktors ir izēsts ne par ko. Visiem citiem var būt mākslinieciskās krīzes, viņam ne. Priekš citiem var atrast laiku, lai parunātu, ar viņu ne. Ar visiem citiem var pragmatiski, atriecībā uz viņu tik ar emocijām. Dubultie standarti.

    +4
    0
    Atbildēt

    2

    Sunflower > Sunflower 03.10.2019. 15.43

    Precizēju – nevis direktors, bet mākslinieciskais vadītājs

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sskaisle > Sunflower 03.10.2019. 15.51

    es nezinu vai gluži ne par ko, bet principiāli es Tev piekrītu – jā , tā ir un tas ir bezgala skumji – tā nedrīkstētu būt civilizētā inteliģentā sabiedrībā

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Drosma97 03.10.2019. 16.27

    Tā vietā, lai novērstu kuģa sūci, tiek upurēts kapteinis. Un kāpēc netiek pieminētas tās veiksmīgās Dž. izrādes, kas ne tik sen bijušas repertuārā un joprojām ir – piemēram, Art ar visiem teātra grandiem, tajā nevienam nav neērti spēlēt?
    Tas viss man atgādina bizamžurku no stāsta par trollīšiem Muminiem – nav svarīgi, kas ir noticis, bet KĀ tas izskatās no malas. Ne jau teātra reputācija ir bijusi svarīga, jo tādā gadījumā netaisītu publiskos skandālus, bet katra paša subjektīvā reputācija.

    +4
    0
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Sunflower 03.10.2019. 16.40

    PRECĪZI!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Sskaisle 03.10.2019. 12.23

Augusta beigās biju LNB uz simtgades svinībām. Spriežu, ka apmēram 80 % viesi tur bija sievietes pēc 40.
Vakardien biju uz lekciju par vācbaltu mantojumu LNB. Saskatīju, ka bijām 16 cilvēki, no kuriem daži bija LNB darbinieki.
Par ko vispār ir runa.
Literātiem – tiem pašiem, kuru LLC pazuda nepilns miljons – piešķīra 13 miljonus braukšanai pa pasauli un viņu daru tulkošanai. Tas ir normāli? Nu uzrakstiet, cik naudas – e sdomāju mūsu naudas ir notērējusi ikstena un ko tas ir devis latviešu kultūrai, latviešu sabiedrībai , ka beidzot mums ir raksntiece, kuras dari ir tulkoti nevis 10 , bet nezinu – 30 valodās ?
Bibliotēka ir tukšas – gan nav cilvēku, gan nav grāmatu – uz prozas lasījumiem miljonu pilsētā aiziet 30 – 40 cilvēku un literāti noģībst – kā viņus mīlot

Es saku vēlreiz- DT noteikošais ir tikai kā augonis – uzsprādzis augonis slimā organismā. Strutas izspiedīs, zāles uzliks un vieta sadzīs, bet ja augums – latviešu tauta – netiks ārstēts – ar pareizu uzturu, kustībām ssvaigu gaisu – tas aizies bojā

+3
-2
Atbildēt

0

Sunflower 03.10.2019. 10.53

Ko nu vairs, kas bijis, bijis, jāiet tālāk. Visa šitā sakarā man divi novēlējumi – Dž.Dž.Džilindžeram uzvest kaut ko gudru un skaistu JRT vai Liepājas teātrī vai ar Kvadrifronu – jaunajiem, daudzsološajiem. Savukārt Dailes teātrim iesaku uzrunāt Elmāru Seņkovu par māksliniecisko vadītāju. Viņam ir bijusi saistība ar Dailes teātri un viņš ir kritiķu ieredzēts.

+4
0
Atbildēt

1

    Sskaisle > Sunflower 03.10.2019. 12.11

    protams, laba vēlējumi visiem. Vai mēs kādi čekisti vai , bet – es kā reiz domāju , ka nē – ka tagad tikai vajadzētu sākties.

    NR1 – padomā, piedod, bez rupjībām nevarēšu, padomā – tie čekisti -komunisti – visi tie resnie zagļi, ko ar mums tautu ir izdarījuši – mēs neprotam, nespējam sarunāties. Džilis kaut ko savā azotē, aktieri kaut ko pa saviem koridoriem un ģērbtuvēm un LTV1 par mūsu naudu – domāšnu un secināšanu mūsu visu vietā ir uzņēmies viens pats ķibilds – nu tas ir nenormāli – nu vienkārši nenormāli un

    lūk, bija LTV1 intervija ar Valdi Atālu raidījuma Viens pret vienu. Un lūk tas, kas notiek šobrīd Latvijā – ne jau tikai ar DT, bet kas notiek Latvijā ir tādas pierādījums par 101% tam, ka Latvijā nav notikusi pāreja no Padomju Latvijas uz Neatkarīgu Latvijas valsti.
    Partijas katra par sevi ir kā tāda Latvijas Komunistiskā partija ar daudzām pūķa galvām.
    NA – sēž kultūras ministrijā, vel nesen TM – un kā tādi komunisti – čekisti izdeva pavēles – ar saviem sponsoriem sarunāja, kā nodokļu naudu dalīs un sadalīs.
    Neatceros – goda vārds neatceros tādu reizu, kad kaut kur publiski – sabiedriskajos medijos vai kādās konferencēs tiktu runāts par valsts kultūrpolitiku. Kādi ir tās mērķi, kā tos sasniegt, kā dalīt naudu to sasniegšanai.
    Ir tikai šis komunistu – čekistu stils , kura devīze ir – mēs – čekisti – komunisti zinam vislabāk, mēs arī izlemsim – jūs buržuji un mauku bērni, tagad – protams, kremļa troļļi un lumpeņi stāviet pie ratiem.

    Un tie ministrijās arī izlemj – vienlaga , kuru ministriju ņem par piemēŗu – visur ir naudas – miljonu miljoni sadalīti savējiem. Tā nav tikai KM problēma.

    Šorīt Bordāns kliedza TV – ja atlaidīs Šuplinsku – kritīs visa valdība. Un arī tā ir šī padomju laiku sistēma – kliegt un draudēt, nevis mierīgi runāt un izrunāties savā starpā un ar sabiedrību. Šuplinska dara un ļoti daudz dara, tāpat man ļoti loti patīk, ka Bordāns purina prokuratūru – arī čekistu – komunistu laiku nemainīgo simbolu –

    Jā – mana nabaga latviešu tauta – apzagti , izdrāzti līdz izmisumam un galvenais nozombēt tā, ka spējam vien viens otram rīklē ķerties, nevis normāli runāt un rīkoties

    +2
    -1
    Atbildēt

    1

    Sskaisle > Drosma97 03.10.2019. 12.17

    par personībām –
    NR1 – pēc NT Pūt Vējiņi es nespēju savā prātā savienot vārdus – labs režisors un Seņkāns ELMĀRS , es gan esmu tikai skatītāja, bet ar viedokli tomēr
    NR2 – DT vajag ne tikai jaunu māksliniecisko vadītāju, bet arī teātra vadītāju, tādu , kurš lietas redz kopsakarībās un perspektīvē. Latviešu skaits samazinās – tad cik ilgi vēl, ka samazinās nevis skatītāju vietas zālē, bet pašu teātru skaitu?
    Tas , ka JRT būs atjaunota ēka nebūs garantija, ka visas vietas piepildīs. Jau tagad var redzēt, ka ne visas izrādes izpērk un uzreiz izpērk.
    Rubesa Baiba sēž bez darba – vēl ir dāmas ar vērienu – lai iet un dara. Lai kādu vīrieti domātāju piesaista.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Sskaisle 03.10.2019. 10.37

Izlasīju ļoti uzmanīgi. Manas pārdomas.

nr 1 – vispirms vajadzēja aktieru sapulci, tad visa kolektīva sapulci – ja reiz ir 1000 vietas teātrī , tad tas ir iespējams un tikai tad par problēmām runāt publiski. Tagad mans iespaids ir tāds, ka veids kā aktieri risina problēmas ir dziļi simbolisks padomju laiku klātesamības piemērs – gribot vai negribot ir iznākusi aizmuguriska biedru tiesa. Tas baida un atbaida. Tā nevajadzēja.

nr 2 – par recenzijām- ļoti labi, ka tas tiek pieminēts, jo , mana pieredze ir tāda, ka manas pārdomas par izrādēm netiek izdzēstas tikai JRT mājas lapā. Es jau sen vairs neģībstu, gribēdama nevaru noģībt par JRT izrādēm, rakstu arī kritiskas un noliedzošas atsauksmes, bet tikai JRT tās pacieš sakostiem zobiem. Pieļauju, ka daudzus tādējādi aizvainoju, bet sevi attaisnoju ar to, ka vilšanās , nevajadzīga naudas un laika tērēšana par izŗādi , dod man tiesības uz viedokli. Zelta likums – cenšos pamatot savu viedokli. Nevis rakstīt man nepatīk, bet man nepatīk tāpēc, ka ….
Varbūt tas ir iemesls , kāpēc JRT ir augstā līmenī, jo nebaidās no kritikas? Nezinu, nav ne jausmas, vai izrādes veidotāji pārrunā kritiķu un skatītāju atsauksmes,bet normāli būtu , ja to darītu.

nr3- par Lielo zāli – esmu šokā, par tādu viedokli, ka zāle būtu jāslēdz. Tieši otrādi – zāle ir jāsaglabā , jo ir vienīgā ar tik 1000 skatītāju vietām visā Rīgā, pie tam centrā.
Esiet taču reālisti – ne padomes , ne viens atsevišķs cilvēks, pat ne latviski nerunājošs ārzmenieks citādi šo jautājumu neatrisinās . Dailes teātrim ir jāuzņemas arī konferenču organizēšanas funkcija. Būs darba vietas, būs piedarbiņa iespējas visiem.
Darba dēļ man iznāk ik pa laikam braukt komandējumos. Un visā pasaule, bet jo īpaši Eiropā ir šī situācija, kad ir 2 un 3 vienā.
Kad biju uz izrādi Izraidītie – tad skatītāju zāle bija pārdalīta uz pusi. Kāpēc tas nevar būt vienkāršākais un ātrākais risinājums?
Manā vīzijā DT varētu būt konferenču vieta, ar koncertiem un mūzikliem vakaros, kad beidzas konferences. Pelnītu naudu, būtu darbs, būtu dzīvība .
NT piebūve ir tikai un vienīgi būvieku lobijs – kārtējā naudas pumpēšanas iespēja. Arī NT ir pietiekami daudz izrāžu ar pustukšām zālēm , ar debilu , apkaunojošu saturu. Tā kā nevajag jau nu pārspīlēt.

nr4-par Balto betona bluķa laizīšanu – lūk, tādi vārdi man ir kā sitiens sejā. Teātra arhitektūra ir izcils Martas Staņas darbs. Dievinu to dāmu un viņas darbus. Ja cilvēki to nespēj novērtēt, tad tā ir nabadzības apliecība pašiem cilvēkiem. Negribēju to rakstīt, bet ja reiz tā tad tā – aktieriem būtu jāpiestrādā ne tikai pie fiziskās formas, bet arī intelektuālās.
Ļoti nopriecājos kad uzzināju, ka RD dos naudu teātra apkārtes labiekārtošanai.

+4
-3
Atbildēt

2

    Sskaisle > Drosma97 03.10.2019. 10.44

    nr 5 – par kultūras ministru. Nekā personīga, bet manā vērtējumā puntulis ir tāds pats kultūras ministrs kā es balerīna. Citiem vārdiem – manā vērtējumā tieši KM ir tikai alkatīgi, bezatbildīgi, gļēvi – Debess , dod vēl vārdus – birokrāti – lai neteiktu nelieši. Nopietni – esmu to rakstījusi un varu atkārtoties un zvērēt pie Bībeles – mans viedoklis ir tāds, ka tieši KM ir tā, kuras īstenotā kultūrpolitika Latvijā tautu atsvešina no kultūras, sabiedrību no valsts.
    Ziniet – LTV7 tagad raida pasaules čempionātu vieglatlētikā un tad esmu spiesta internetā pati meklēt un skatīties krimiķus – vakar skatījos tādu – par sērijveida sieviešu slepkavu. Nu tagad poliči šo meklē, nevar atrast, noķer neīsto, izrādās, ka īstais ir pats policists. Lūk, tā es vērtēju KM Latvijā – sērijveida slepkavas, kuri ērti iekārtojušies par policistiem. Mēs šiem visu apmaksājam, a šie mūs slepkavo

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Sunflower > Drosma97 03.10.2019. 10.56

    Starp citu, Dailes teātra Lielā zāle ir vienīgā teātru zāle, kurā man nepietrūkst gaisa.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

not mii 03.10.2019. 09.13

mani gan pārliecināja – cūku intrigas, un Džilis bezspēcīgs , jo prom un ir kultūras cilvēks. Tie cūkas būtu noēduši pat Smiļģi, līdz Amt_Briedītim nebūtu tikuši – tas citā teātrī, pokerfeiss, un jau apglabāts.. Kurš tur normāls no tiem 32? Ar Rēziju pat Šekspīram nebūtu problēmu – jebkuru Gonerilu paņemtu, jo tēlot jau nevajag, pārējie gan tādi pajoliņi. Šāds tāds teātris tiem latviešiem izdevies

0
-1
Atbildēt

0

Sunflower 03.10.2019. 01.38

Nepārliecināja, pārāk daudz pretrunu un neloģiskuma. Diemžēl.

+4
0
Atbildēt

1

    Sskaisle > Sunflower 03.10.2019. 10.45

    Piekrītu par 101% un Tev mīļi silti sveicieni :)

    +1
    0
    Atbildēt

    1

    Sunflower > Drosma97 03.10.2019. 10.57

    Paldies, Tev tāpat :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam