Lietuvas premjers nav pārliecināts par “Rail Baltica” līguma parakstīšanu

49

Komentāri (49)

kurland1945 25.01.2017. 07.58

Izskatās, ka mūsu brāļiem Lietuviešiem ir vienīgajiem vēl veselais saprāts palicis – neparakstīt šo līgumu par Rail Baltica celtniecību!Turās vīri!

0
0
Atbildēt

0

Absints 17.01.2017. 16.22

Lietuvai IR jāparaksta, kaut vai tāpēc, ka Baltijai jābūt vienotai. BET ir viens cits bet.

Mūsdienu pasaulē dzelzceļš paliek arvien nerentablāks. Ir skaidrs, ka Rail Baltica nebūs nekāds lētais projekts, un, lai to kaut cik atpelnītu, pasažieru pārvadājuma biļešu cenām būtu jābūt tuvu lidmašīnās cenām. Un tad jautājums-kāpēc uz Berlīni braukt diennakti, ja var aizlidot pa divām stundām par to pašu, vai gandrīz to pašu naudu. ASV, kurai ir attīstīts dzelzceļa tīkls, un biļetes pat ir lētākas kā lidmašīnām, pasažieri praktiski pa to nebrauc. Lido vai brauc ar auto…Kādi ir iemesli, lai nākotnē, Latvijā, Eiropā būtu savādāk? Otrs- kravu pārvadājumi. Ja tikai Latvija, tad loģistika te ir -iekraut kravu kravas auto, aizvest līdz stacijai, kuras Latvijā būs tikai dažās, sagaidīt vilcienu, izkraut, iekraut, aizvest, izkraut/iekraut kravas mašīnā.. nogādāt. Būs lētāk- diez vai, bet noteikti būs ilgāk. Un laiks mūsdienās ir nauda… Tad jau labāk ar to pašu mašīnu aizvest līdz galam.. Jā nu lielākos mērogos, kravas konteineros.. varbūt. Bet nez vai konteineru, atvestu ar kuģi, izkraus Helsinkos, lai nogādātu Vācijā. Drīzāk ar kuģi aizvedīs uzreiz uz Hamburgu…Latvijā kravu pārvadājumiem šis dzelzceļš neko nedos. Lietuvai arī ne, Igaunijai ar ne, Vācijai, Somijai ar ne, Ja nu vienīgi starptautiski..

Es ceru, ka ir ekspertu taisīti ekonomiski aprēķini, kas apgāž manus diletanta spriedumus, tomēr šaubas ir… Pēc maniem pēdejā laika novērojumiem daudzi eksperti tomēr ir ar skatu uz vakarējo dienu. Un vakardien tas noteikti bija izdevīgi. Mūsdienās piegādājamās vienības ir kļuvušas mazākas un dārgākas, transporta izdevumu proporcija cenā kļūst arvien mazāka, attīstās bezpilota auto, piegādes ar droniem, robotiem. Elekrību nogādsā pa vadiem, naftu, gāzi pa trubām, pastu pa internetu, tāpat filmas, muzika, rīkus, ziņas. To loģiskos priekštečus veda pa dzelzceļu. Nu vairs nevajag…Slavenais Ķīnas vilciens, ko ar lielu pompu sagaidīja Rīgā, tā arī paliks pokazuhai, jo preču, ko vest šādi ta nav.. Vai tāpat nebūs ar Rail Baltic? Vai ekspertu vērtējums, taisīts kādus desmit gadus atpakaļ, nav jau novecojis? Savulaik brauca ar zirgiem. Uz Vāciju tas bija kādas divas nedēļas. Bija pasta stacijas, krogi, zirgu maiņas. Un tas bija normāli, tāds bija dzīves temps. Tad parādījās dzelzceļš, brauca divas dienas, un tad tas bija normāli, tāds bija tās dzīves temps. Tagad ir progress, pa dzelzceļu brauksim daudz ātrāk, bet vai tas tomēr atbildīs mūsdienu straujajam dzīves ritmam? Dzelzceļš atbilst?

+1
-1
Atbildēt

0

Aldis-2 16.01.2017. 17.54

Savukārt “Le Figaro” raksta:

Du «Brexit» à «l’erreur» de Merkel: Donald Trump étrille l’Union européenne

(No Brexita līdz Merkeles “kļūdai”: Tramps kritizē Eiropas savienību)

Pour Donald Trump, le «Brexit» est incontestablement un succès pour le Royaume-Uni. Il assure qu’il va «travailler dur» pour qu’un nouvel accord commercial soit conclu «très rapidement» entre Londres et Washington.

>>> Trampaprāt, Brexits ir neapšaubāmi veiksme Apvienotajai Karalīstei. Viņš apliecina, ka viņš “stingri strādās”, lai jauns tirdzniecības līgums tiktu “ļoti ātri” parakstīts starp Londonu un Vašingtonu.

Lūk, Obams gribēja nolikt Angliju rindas beigās (sodīt par to, ka tautai ir sava griba), bet Tramps to izvirza priekšgalā. Anglijai būs līgums ar ASV, bet Eiropas savienība varēs žāvēt savas dogmatiskās vērtības.

«Les peuples, les pays veulent conserver leur identité. Le Royaume-Uni veut sa propre identité. Mais je crois que si on ne l’avait pas forcé à accepter tout ces réfugiés avec tous les problèmes qui vont avec… Je pense qu’il n’y aurait jamais eu de “Brexit” […] Je pense que d’autres pays vont quitter l’UE à leur tour.»

>>> Tramps: “Tautas, valstis grib saglabāt savu identitāti. Apvienotā Karalīste grib savu identitāti. Bet es ticu, ka ja cilvēki nebūtu spiesti akceptēt visus šos bēgļus ar visām problēmām, kas nāk līdzi… Es domāju, ka nekad nebūtu Brexita. .. Es domāju, ka vēl citas valstis pametīs ES.”

L’Allemagne et sa chancelière, Angela Merkel, qui ont été en pointe dans l’accueil des réfugiés, qualifié par Trump «d’illégaux», ont commis «une erreur catastrophique». Il assure cependant avoir «un profond respect» pour Angela Merkel.

>>> Vācija un tās kanclere Merkele, kas izcēlusies bēgļu uzņemšanā, kuŗus Tramps uzskata par “nelegāliem”, ir izdarījusi “katastrofālu kļūdu”. Viņš apliecina tomēr, ka viņam ir “dziļa cieņa” pret Merkeli.

+6
-7
Atbildēt

7

    Es > 16.01.2017. 18.05

    2 Aldis

    Starp citu, Brexit esot vainojami poļu un baltiešu imigranti, nevis pakiji, hindusi vai afrikāņi…

    +9
    -6
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 16.01.2017. 18.24

    Valdis Lācis raksta: “Starp citu, Brexit esot vainojami poļu un baltiešu imigranti, nevis pakiji, hindusi vai afrikāņi…”

    Es jau par to arī runāju, ka viena no ES fatālajām kļūdām ir brīva darbaspēka kustība. Tā ir dogma, kas nav vajadzīga nevienai valstij. Vienai tā rada imigrantu plūdus, citai lieks izstrādāt “reemigrācijas programmas”.

    Tad, kad Latvija pievienojās ES, rietumvalstīm bija labas attiecības ar Krieviju, tāpēc daudzi latvieši bija uztraukušies: un kas notiks, ja nākotnē Eiropai pievienosies Krievija? Brīvā darbaspēka kustība neko labu tad nenozīmētu. Pat nevajag Krieviju. Var iztēloties, ka Ukraina iestājas ES. Viena lieta ir atbalstīt Ukrainu pret Krievijas agresiju, un pavisam cita lieta brīva darba spēka kustība ar Ukrainu, kuŗā viena puse runā tikai krieviski, bet otrā puse runā arī krieviski. Un ko tur Ukraina. Var paņemt kaut vai Baltkrieviju. Ja no Baltkrievijas šeit iebrauktu tūkstošiem cilvēku, mēs par to nemaz nebūtu priecīgi.

    Brīvā darbaspēka kustība padara arī Turcijas iestāšanos ES neiespējamu. Tas palielina risku, ka Turcija vēl vairāk pievērsīsies Krievijai. Savukārt, ja brīvas darbaspēka kustības nebūtu bijis, tad Turcijas iestāšanās ES nevienu īpaši neapdraudētu.

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    Es > 16.01.2017. 18.32

    2 Aldis

    …viena no ES fatālajām kļūdām ir brīva darbaspēka kustība.

    ————–

    Ja tā būtu tik fatāla visai savienībai, tad jau ciestu no tā visas valstis. Bet cietēji ir vārgie, kuri zaudē iedzīvotājus. Un vēl, poļu santehniķis bija skaists ierocis tādu kā Farāžs mutē, lai skalotu smadzenes cilvēkiem par to postu, ko nodara latviešu zemeņu lasītāji angļiem…

    Ja runājam par Krievijas, Ukrainas, Baltkrievijas un Turcijas stāšanos ES, tad jāatgādina ir tie darbaspēka kustības ierobežojumi, kuri skāra mūs. Iespēju brīvi meklēt darbu citur ES nemaz tā uzreiz visur nepiešķīra. Savukārt, ņemot vērā mūsu demogrāfisko situāciju un darba tirgus spēju darboties ar krievu valodā runājošiem, risks ar darbaspēka pieplūdumu arī šobrīd ir liels.

    +11
    -5
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 16.01.2017. 20.50

    (1) Valdis Lācis raksta: “Ja tā būtu tik fatāla visai savienībai, tad jau ciestu no tā visas valstis.”

    Viss jau tikai sākas…

    Turklāt tā ir fatāla kaut vai tikai ar to, ka Apvienotajai Karalīstei izstājoties, tiek pārsvītrots viss megaprojekts: tā vairs nav Eiropas savienība, bet gan tikai Eiropdaļas savienība.

    Un ja vēl atcerēties Eiropā populāro viedokli, ka Eiropa ir līdz UrAliem, vai pat līdz Vladivostokai… Kad Krievijā nomainīsies režīms, eiropisti atkal mēģinās dabūt iekšā arī Krieviju. Bet pat bez Krievijas – ja ES iestātos Ukraina un Baltkrievija, vai mēs labi justos, ja pie mums dotos tūkstošiem krieviski runājošo?

    (2) Valdis Lācis raksta: “Bet cietēji ir vārgie, kuŗi zaudē iedzīvotājus.”

    Tâtad, ES nav domāta tiem, kuŗu attīstības līmenis nav sasniedzis Vācijas vai vismaz Francijas attīstības līmeni?

    (3) Valdis Lācis raksta: “Un vēl, poļu santechniķis bija skaists ierocis tādu kâ Farāžs mutē”

    Faradža reitings ir 14%, bet, izņemot imigrantu pārpildīto Londonu, par Brexitu ir nobalsojuši teju 60% Anglijas iedzīvotāju.

    Nevis Faradžs ir radījis Brexita atbalstītājus, bet gan Brexita atbalstītāji ir radījuši Faradžu.

    (4) Lācis raksta: “Ja runājam par Krievijas, Ukrainas, Baltkrievijas un Turcijas stāšanos ES, tad jāatgādina ir tie darbaspēka kustības ierobežojumi, kuŗi skāra mūs. Iespēju brīvi meklēt darbu citur ES nemaz tâ uzreiz visur nepiešķīra.”

    7 gadu atelpa. Un pēc tam?.. “Veiksmīgā stāsta” beigas? Veŗam grāmatu ciet?

    (5) Valdis Lācis raksta: “Savukārt, ņemot vērā mūsu demografisko situāciju un darba tirgus spēju darboties ar krievu valodā runājošiem, risks ar darbaspēka pieplūdumu arī šobrīd ir liels.”

    Pašlaik viss ir atkarīgs no Latvijas likumiem. Ja valsts nepieļauj imigrāciju no “trešajām valstīm” un saprātīgi rēgulē valodu lietojumu, tad nekāda imigrācija ne no kādām krievijām Latvijā nebūtu iespējama.

    Bet ja šīs valstis tiktu uzņemtas ES, tad Latvijai vairs nebūtu it nekādu aizsardzības līdzekļu. Ja nu vienīgi izstāties no ES.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 16.01.2017. 21.10

    —————Aldis:”(..) Pašlaik viss ir atkarīgs no Latvijas likumiem. Ja valsts nepieļauj imigrāciju no “trešajām valstīm”….”

    ==========================================================================================

    Viss ģeniālais ir vienkāršs…..

    Vācijas vēstnieks: Vai tad mums bēgļi jānošauj pie robežas?!

    http://zinas.nra.lv/_mm/photos/2015-10/540px/146504_2af2a688a3.jpg

    http://nra.lv/pasaule/153041-vacijas-vestnieks-vai-tad-mums-begli-janosauj-pie-robezas.htm

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Es > 16.01.2017. 21.32

    2 Aldis

    1) tā vairs nav Eiropas savienība, bet gan tikai Eiropdaļas savienība.

    ————————–

    Tad jau jātiek skaidrībā, ko mēs drīkstam saukt par visu Eiropas savienību un ko ne. Vai taikai tad, ja visas Eiropas kontinenta un piederīgo salu valstis ir savienībā, tā ir ES, bet ja kāda nav, tad tā vairs nav ES? Nav jau tādu kritēriju, kas ļautu to tā vienkārši definēt. UK ir liels zaudējums savienībai, taču, lai to sauktu par fatālu, tam ir jākļūst par dezintegrācijas katalizatoru vai rosinātāju. Vēl jau tas tik skaidrs nemaz nav.

    2) Tâtad, ES nav domāta tiem, kuŗu attīstības līmenis nav sasniedzis Vācijas vai vismaz Francijas attīstības līmeni?

    —————–

    ES, cik es to saprotu, ir salīdzinoši līdzvērtīgu gan ekonomiski, gan sociāli valstu savienība. Čehi, slovēņi ir ļoti maz sajutuši šo darbaspēka nosūkšanas efektu. Baltieši to sajuta izteiktāk. Vissmagāk tas skāris poļus un rumāņus. Mūsu lēmums iestāties bija politisks, balstīts vēlmē izrauties no RU “orbitas”. Uzdevums, manuprāt ir veikts, bet aizbraukušie ir cena, ko mēs maksājam. Pie kam, tā jau allaž ir eksistenciāla dilema – pirmais puisis nabadzīgā ciemā, vai nabaga censonis pie bagātajiem pilsētas radiem…

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Es > 16.01.2017. 21.41

    2 Aldis

    3)Strīds par vistu un olu :) Bet vispirms bija dinozaurs :)

    4)7 gadu atelpa. Un pēc tam?.. “Veiksmīgā stāsta” beigas?

    ————————-

    Ja kādam tā ir atelpa, tad citiem laiks, lai sagatavotos sekojošam izmaiņām. Grāmatu ver ciet tad, kad izslēdz gaismu lidostā. Latvieši ir piedzīvojuši arī laikus, kad I pasaules karā kopumā zaudēja gandrīz 1/3 iedzīvotāju, tak uzreiz pēc tam valsti nodibināja. Nezāles neiznīkst! Tikai nevajag vaimanoloģijā grimt, bet darīt un bērnus taisīt un lielus audzināt. Īri zaudēja milzīgu skaitu cilēku, tak tagad ir pārtikusi valsts.

    5) Vilka bīsties, mežā neej ;) Nemaz jau viņiem nav jāiestājas ES. Pietiks, ja konflikts RU-Ukraina pāraugs pamatīgā kariņā vai arī RU sāks iekšēji sabrukt. 1-3 milj. bēgļu un mūsu situācija uz laiku laikiem būs izmainījusies neatgriezeniski. Bet, bēgļus tak nedrīkst uz robežas šaut nost!

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

Es 16.01.2017. 17.16

2 Aldis

Palanga un Būtiņciems gan nekad nav bijuši Latvijas valsts sastāvdaļa, tik latviešu apdzīvoti zvejniekciemi :) Savukārt, ja runājam par Mēmeli (Klaipēdu), tad būtu jāprecizē, vai apskatām laikaposmu pēc vācu okupācijas vai runa ir par krietni agrāku laiku ;)

+6
-3
Atbildēt

12

    Aldis-2 > Es 16.01.2017. 17.35

    Valdis Lācis raksta: “Palanga un Būtiņciems gan nekad nav bijuši Latvijas valsts sastāvdaļa, tik latviešu apdzīvoti zvejniekciemi :)”

    Latvijas valsts tika veidota kâ latviešu valsts latviešu etnografiskajās robežās. Tajās ietilpa arī visa Kurzemes guberne. Arī “latviešu apdzīvoti zvejniekciemi” Palanga un Būtiņciems.

    Kamēr nebija parakstīts robežlīgums ar Lietuvu, bet Latvijas Republika jau bija nodibināta, tad varēja šo teritōriju uztvert kâ Latvijas teritōriju. Kaut arī tas attiecas uz ļoti īsu laika posmu.

    Bet galvenais jau ir cits – ka Latvija toreiz robežojās ar Vāciju. Līdz ar to Eiropā varēja tikt, nešķērsojot Lietuvu un Poliju :)

    Daudz tuvāk, daudz ērtāk. Un nekādi līgumi ar Lietuvu nebūtu jāsaskaņo :)))

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    Es > Es 16.01.2017. 17.45

    2 Aldis

    Manā saprašanā, mes paši arī esam Eiropa un līdz ar to, jēdziens “tikt Eiropā” skan tā kā amizanti ;) Bet attalumu ziņā gan liela starpība nav, vai dodamies caur Suvalku koridoru vai caur Kenigsbergu. Kādi 80km laikam. Pie kam, ja būtu jābrauc caur Mēmeli, tad jau caur Kuršu kāpām, kur nekādu autobāņu nekad nav bijis.

    Stāsts par LV un LT robežas veidošanos ir pagalam interesants, vai ne.

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > Es 16.01.2017. 18.03

    Valdis Lācis raksta: “Manā saprašanā, mēs paši arī esam Eiropa un līdz ar to, jēdziens “tikt Eiropā” skan tâ kâ amizanti ;)”

    Nu var teikt: “tikt tajā Eiropas daļā, uz kuŗu braucot, latvieši mēdz nebūt pārāk laimīgi par to, ka ir jāiztērē vesela diena Polijas šķērsošanai” :)))

    Valdis Lācis raksta: “Pie kam, ja būtu jābrauc caur Mēmeli, tad jau caur Kuršu kāpām, kur nekādu autobāņu nekad nav bijis.”

    Bet vilciens no Mēmeles uz Kēnigsbergu taču negāja caur Kuršu kāpām ;)

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    fretka > Es 16.01.2017. 18.27

    > Aldis: jāiztērē vesela diena Polijas šķērsošanai

    ——

    Sakiet paldies, ka Polijas vietā nav Krievija :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    jurisml_inbox_lv > Es 16.01.2017. 19.14

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Es > Es 16.01.2017. 19.29

    2 Ebenemezers

    Par seno Kursu runājot… A. Grauba taisa filmu par senajiem Zemgaļiem un tajā zemgaļiem ir kauja ar vikingiem. Kartē var redzēt, ka šāda kauja varētu vien bijusi Daugmalē, kur vikingu kuģi iepeldēja, tak man ir nelāgas aizdomas, ka Graubam sajukuši kurši, kuri ik pa laikam neganti kāvās ar vikingiem un gāja vikingā un zemgaļi, kuri devuši mums teiksmu par Viesturu.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > Es 16.01.2017. 20.13

    fretka raksta: “Sakiet paldies, ka Polijas vietā nav Krievija :)”

    Jā…

    Bet ja mēs fantazējam par to, ka Latvijai varēja būt tieša robeža ar Vāciju… :)

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > Es 16.01.2017. 20.21

    Ebenemezers raksta: “senā Kursa 13.gs.”

    Cekļa robeža aizdomīgi sakrīt ar žemaišu dialekta robežu :)

    http://foto.terpe.lt/inkelti/20061022/dialektai.JPG

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    canoss > Es 16.01.2017. 21.27

    Tam jau ir izdomāts jūras ceļš, iekāp prāmī un jau no rīta būsi Vācu zemē.

    Ne kādi nebūs jākontaktejas ar leišiem un poļu paniem.

    Un bija jau sen jāsaprot, kad leiši nav balti un nav ne kāda brāļu tauta.

    Vienīgi, kas tos saista ar baltu tautu, ir valoda. Bet gēnos tie ir un paliek poļi. Tas ar ir iemesls, kam leiši ir tik riebīgi.

    Jau kopš Aļģirdas laikiem viņi tik to vien darīja kā, izpletās. Un tagad no lielās Lietuvas palicis ir tikai čiks. Viņi cenšas atgūt kaut ko un tāpēc visiem stāsta ka Prūšu teritorija ir viņu, ja to izdotos atgūt no ….

    Veikt kādus darījumus ar lietuviešiem ir tikpat riskanti, ka ar …. Paši izdomāsiet, kas ir punktu vieta domāts.

    Un nemaz nebrīnīšõs ka tieši leišu vainas dēļ nobruks ES. finansejums šim ātrgaitas vilcienam uz Vācu zemi.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    jurisml_inbox_lv > Es 16.01.2017. 22.10

    Valdim Lācim , Grobiņā ir vikingu kapi , nez vai kur citur veel Latvijā taadi ir?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Es > Es 16.01.2017. 22.18

    Ebenemezeram

    Cik man zināms, tad Grobiņa ir vienīgā apmetne Latvijas teritorijā. Vēl gan ir dzirdētas runas par iespējamu apmetni Daugmales pils tuvumā, lai darbotos ar ūdensceļu no varjagiem uz grieķiem, bet neko konkrētu, manuprāt, tur vēl atraduši nav. Tur jau arī svarīga interpretācijā. Kaut vai tas pats stāsts ar bruņurupuču saktām vai rjurikoviču zīmēm…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    robotron > Es 16.01.2017. 23.41

    canoss

    Vienīgi, kas tos saista ar baltu tautu, ir valoda. Bet gēnos tie ir un paliek poļi.

    Slāvi uzradās baltu zemēs pirms 1500 gadiem pēc huņņu iebrukuma, tātad ir baltu asiņu nēsātāji un ne otrādi.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Aldis-2 16.01.2017. 16.48

Citāts: “2015.—2016. gadā Eiropas Savienība projektam Lietuvā piešķīra 311 miljonus eiru, tostarp 106 miljonus saņēma Lietuvas valsts dzelzceļa kompanija “Lietuvos geležinkeliai”, bet 205 miljoni eiru saņemti ar “RB Rail” starpniecību.”

Un kas par šo naudu īsti ir paveikts?

+5
-8
Atbildēt

11

    andrejs > 16.01.2017. 16.53

    Projekta priekšizpēte :) un samaksāts juristiem par “izdevīga” līguma slēgšanu… :)

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    Es > 16.01.2017. 16.59

    Izūīvēts dzelceļa posms no Suwalki līdz Kaunas ar Eiropas standarta platuma sliedēm. Bet posmā tehniski pieļaujamais vilcienu max ātrums ir zemāks, kā tas plānots RailBaltic.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 16.01.2017. 17.07

    andrejs raksta: “Projekta priekšizpēte :) un samaksāts juristiem par “izdevīga” līguma slēgšanu… :)”

    311 miljoni eiru tomēr ir liela summa, lai varētu gaidīt kaut ko taustāmāku.

    Līdzīga situācija droši vien arī Latvijā. Būtu interesanti uzzināt, kas ir paveikts par Latvijai piešķirtajiem simtiem miljonu. Citādi izskatās, ka eirofondi nodrošina tādu korupciju, kāda bez eirofondiem pat sapņos nerastos. Ja tiesā tiesnesi par nepamatoti iegūtu mēnešbiļeti, bet neinteresējas par to, kur izkūp simtiem miljonu, tad…

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    Aldis-2 > 16.01.2017. 17.12

    Valdis Lācis raksta: “Bet posmā techniski pieļaujamais vilcienu max ātrums ir zemāks, kâ tas plānots RailBaltic.”

    Var iedomāties, kādu ātrumu leiši nodrošinās posmā Kauņa – Latvijas robeža.

    Cik labi bija, kad Latvijai bija robeža ar Vāciju: varēja tikt no latviešu Palangas uz vācu Mēmeli.

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    Es > 16.01.2017. 17.12

    2 Aldis

    Citādi izskatās, ka eirofondi nodrošina tādu korupciju, kāda bez eirofondiem pat sapņos nerastos

    ——————–

    Tā gan nav tiesa! Eiropas naudu apgūšana ir krietni vien labāk uzraudzīta mūsu valstīs kā vietējo budžetu naudiņu tērēšana. Tieši šis iemesls, manuprāt, bija galvenais, kāpēc Šlesera laikā ceļus ar Eiropas līdzfinansējumu nebūvēja. Otkatu izvilkt no pasākuma bija sarežgīti, bet “treknajos gados” netrūka investīciju, kurām neviens īpaši līdzi nesekoja un tās varēja izlaupīt miera vējos.

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    zanE. > 16.01.2017. 17.28

    …hmmm…izrādās – lielajam izziņas speciālistam Aldim pietrūka pacietības noskaidrot, kādam nolūkam šis finansējums piešķirts…toties uzķērās uz andreja baumošanu un tūlīt pieslēdzās baumu izplatīšanai…

    – “Finansējums tiek piešķirts daļas (pirmās kārtas) no kopējā “Rail Baltic/Rail Baltica” projekta īstenošanai – aktivitātēm, kas sāktas 2015. gadā un tiks pabeigtas līdz 2020. gada beigām. Tās ietver tehniskās izpētes, zemes atsavināšanu projekta vajadzībām, pirmos būvdarbus, projekta īstenošanas atbalsta pasākumus, darbu uzraudzību un komunikāciju ar sabiedrību.

    Mērķis ir pabeigt visus sagatavošanas darbus (tehniskie projekti, būvatļaujas, zemes iegāde) un sākt būvdarbu pirmo posmu atsevišķos dzelzceļa līnijas posmos Igaunijā, līnijas centrālajā daļā un Rīgas reģionā Latvijā un Kauņas-Panevēžas-Lietuvas un Latvijas robežas posmā Lietuvā.”/Rail Baltica mājas lapa/

    +9
    -7
    Atbildēt

    0

    Es > 16.01.2017. 17.35

    2 zanE

    Cepuri nost Jūsu priekšā!

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Elektriķa dēls > 16.01.2017. 18.21

    Buvēja gan !!!, piemēram Saulkrastu apvedceļu !

    ES savienības līdzekli bija/ir pieejami caur dažādām programmām un tie nav paredzēti jebkurām aktivitātēm bet tikai tām, kas atbilst kopējai ES politikai.

    RB sakarā ir būtiski saprast to, ka:

    1.ES dod tikai līdzfinansējumu un tā nefinansēs jebko, kas liekas svarīgi “bāleliņiem” ! Frāze līdz 85% līdzfinansējuma nozīmē tikai to ka var būt gan 85, gan 25 % Ipaši svarīgi tas ir arī tāpēc, ka aktuāls ir arī dzezsceļa elektrifikācijas projekts kam arī bus nepieciešams līdzfinansējums

    2.ES nav apņēmusies finansēt RB uzturēšanu tāpēc ja tā pati sevi nespēs uzturēt tad tas draud ar papildus slogu arī Latvijas budžetam !

    3.Sākotnēji runāja ka projekts izmaksās ap 3 miljardiem, šobrīd jau runā par 5, līdz ar to jebkurš sadārdzinājums prasīs arī lielāku līdzfinansējumu !

    Nevaru objektīvi spriest par Lietuviešu patiesajiem nolūkiem un izvēlēto taktiku, taču viņu nostāja ir saprotama un loģiska – projekts realizējams ar vislielāko ieguvumu vispirms Lietuvai un viņiem nav jādomā par citu ieguvumiem!

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    J.Biotops > 16.01.2017. 20.31

    “…nostāja ir saprotama un loģiska – projekts realizējams ar vislielāko ieguvumu vispirms Lietuvai un viņiem nav jādomā par citu ieguvumiem!“

    Tieši ar tādu pašu loģiku reiz trīs braši prezidenti sacentās – kurš izdīks no Krievijas mīkstākus padošanās nosacījumus.

    Dabūja visi – kurš muka, atpakaļ neskatījies, kurš ‘palika savā vietā”. Kaut arī toreiz sarkanarmija nebija ne tuvu tā, kas kara beigās. Ceļu stāvoklis, bruņojums, mobilizācijas rezerves, tautas un karavadoņu smadzeņu pildījums 1939.gadā ne tuvu neļāva krieviem sakoncentrēt tādu pārsvaru, kas nepieciešams somu un baltiešu pretestības pārvarēšanai. Ūsainais to zināja, bet zināja arī to, ka trejmeitiņas par sadarbību vienoties nespēs.

    Šoreiz Krievijai situācija vēl cerīgāka – nāši pribalti saplēsīsiet pat bez tiešiem draudiem. Kā par niekiem sākuši, tā turpinās, līdz tautu draudzība vecākā brāļa skavās atjaunota. Slava Rossije!

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    lno > 16.01.2017. 20.36

    Valdis Lācis. Nu tad jau noņemiet cepuri arī RU “ekspertu” priekšā, kuri gadiem prognozējuši ASV finansu sitēmas sabrukumu:):):)

    Mani Tramps satrauc, bet viņa teiktais par ES atšķirībā no RU vērtējuma nav apstrīdams.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    robotron > 16.01.2017. 23.38

    zanE …

    Vilks spalvu met, bet tikumu nē. Atcerēsimies čekas izstrādāto valsts nozagšanas magaprojektu, PV līgumu ar CAF, kad otkatu bija plānots saņemt caur “severstaļ” īpašumā esošo RVR. EK atkoda žuļiku: Freivalda, Roņa un Dombrovska shēmu un atteica finansējumu.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

Es 16.01.2017. 16.40

Lietuvieši vēlas “izsist” maksimālo labumu sev no projekta, kurš neapšaubāmi radīs pamatīgu grūdienu ekonomikai un, domājams, grandiozas iespējas “otkatiem” no projekta realizētājiem. Un lietuvieši ļoti labi apzinās, ka bez viņiem projekts neiet. Vienkārši, rupjš ietekmes tirgus, kas, manuprāt, vispār diezgan raksturīgs mūsu dienvidu kaimiņiem.

+12
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam