Vējonis nodod svinīgo solījumu un stājas Valsts prezidenta amatā (papild.)

55

Komentāri (55)

traductrice 08.07.2015. 11.01

Zinot drēbi, man prieks, ka tiks atjaunota Valodas komisija! Tas ir ārprāts, kas ar valodas politiku un arī praktisko valodas attīstības (lasi – bremzēšanas) procesu ir noticis pēdējos gados.

Ceru, ka apņēmīgais skatiens bildē atspoguļosies arī darbos visu amatā atvēlēto termiņu.

+5
0
Atbildēt

0

nomale 08.07.2015. 10.27

Nu, jāsaka, ka pirmie domugraudi izklausās cerīgi. Piekrītu gan par leģionāru pieminēšanu “ne gluži pie brīvības pieminekļa”, gan demokrātijas apdraudējumu, gan tiesību normu kļūdu novēršanu. Lemberga cilvēks šos jautājumus (pēdējos divu noteikti) nemaz nedrīkstētu pieminēt!

+2
-2
Atbildēt

0

rinķī apkārt 08.07.2015. 10.22

Pats galvenais – nesākt ar šo mirkli bez iemesla sākt lamāt Vējoni par Lemberga pakalpiņu utt. Lietas ir jāvērtē objektīvi, aizejot prom no sava ” patīk – nepatīk” emocijām. Konkrēta prezidenta rīcība, konkrēts, uz faktiem balstīts vērtējums. Atšķirībā no Bērziņa, Vējonis līdz savai ievēlēšanai nav pateicis, vai izdarījis neko stulbu, pat vairāk. Kopš viņš kļuva par aizsardzības ministru, viņš nav izdarījis neko tādu par ko būtu jānodrebinās. Attieksmē pret Krieviju tiešs, pirmie soļi – atjaunot Valsts valodas komisiju un vēsturnieku komisiju pareizi. Arī mazākumtautību konsultatīvā padome ir nepeiciešama, lai neļautu SC vārīt savu putru visu minoritāšu vārdā.

+6
-3
Atbildēt

1

Ēriks 08.07.2015. 10.12

“Protams, ka tas ir pārkāpums. Bet tas nav tik būtisks pārkāpums, lai iestādes vadītājs tiktu noņemts no amata. Ja mēs pēc šāda principa ejam, tad mums ir jāatlaiž lielākā daļa valsts un pašvaldības iestāžu vadītāju, jo daudzās iestādēs šie pārkāpumi ir bijuši krietni lielāki – mērāmi miljonos un desmitos miljonu,” sacīja Vējonis.

=================

Pēdējais laiks tādus vadītājus sākt atlaist.

+4
-2
Atbildēt

2

    andrejs > Ēriks 08.07.2015. 10.50

    tieši tā – kārtējiem tipiskajiem valsts ierēdņiem piķa par daudz, viņi pat to gada laikā nav spējīgi sakarīgi iztērēt, tad nu pirms ZS cenšas kaut kur pārskaitīt, lai tikai nesamazina finansējumu. Par šādu rīcību, kad valsts nauda tiek nejēgā škērdēta, lai nākamajā gadā varētu pieprasīt vismaz tikpat daudz, vai pat vēl vairāk, būtu stingri jāsoda, un iestādei jāatrod citi vadītāji, kas spēj taupīgi rīkoties ar mūsu budžeta līdzekļiem.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    zanE. > Ēriks 08.07.2015. 12.37

    …nu, tad – sāksim ar Kultūras ministriju un Melbārdi…VK atklājusi Kultūras ministrijā finanšu “izsaimniekošanas” gadījumus…

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Valdis Eiserts 08.07.2015. 08.41

Jāpiekrīt, ka “triumfa gājiens” pie pieminekļa TĒVZEMEI un BRĪVĪBAI nav labai gaumei atbistošs risinājums – paši savām rokām barojam nedraugu propagandas žurkas, kas 300km no Rīgas jau visu pārvērtušas spirās. Būtu vismaz izvēlējušies Latvijas teritorijai piesaistāmu datumu.

P.S.piemēram:kāpēc Kurzemes cietoksni nekvalificēt kā pretošanās kustības sastāvdaļu…

+1
0
Atbildēt

45

    aivarsk > Valdis Eiserts 08.07.2015. 10.01

    Tas atkarīgs no personīgās attieksmes, man Kurzeme un Leģions ir nacionālā pretošanās, galvenokārt, Baigajam gadam. Kurš vainīgs, ka ieročus latviešiem cīņai pret komunismu deva vācieši? Kāpēc tad ASV un GB 1947.g atbalstīja radiorunās tos pašus leģionārus, kas bija palikuši mežā, nodevīgi solīja palīdzību, bet nepildīja solījumu? Kas tad pasaulē mainījies Rietumu -krievijas attiecībās kopš 1947.gada? Ja toreiz leģionāri apsargāja Nirnbergu, tad kāpēc viņi kļuvuši “sliktie”, “nepieņemamie”, ja tādi nebija 1947.g? Tāpēc, ka programma “vremja” tā pateica?

    Šobrīd krievijai fašisti ir visi, sākot ar ukraiņiem, gruzīniem un beidzot ar beļģiem un britiem. Tad ko mums no tā pūļa obligāti izdalīties? Ko tas var ietekmēt propagandas darbā, kad Ukrainas foto un video vietā liek bildes no Groznijas un Čečenijas kara.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Valdis Eiserts 08.07.2015. 10.31

    aivarsk – Tu neizproti Latvijas Republikas attieksmi.

    Latvijas Republikas officiālā nostāja ir tāda, ka abi bija okupanti – gan PSRS, gan Nacistiskā Vācija. Attiecīgi latvieši, kas tika iesaukti leģionā, bija nelikumīgi iesaukti naidīgā armijā. Latvijas Republika viņus uzskata par šī kara upuriem. Leģions kā organizācija tādā veidā bija Latvijas Republikai naidīga organizācija.

    Tāpēc Latvijas amatpersonas var pieminēt leģionāru upurus Lestenē utml, nekad neatbalstīs leģiona slavināšanu pie Brīvības pieminekļa.

    Atgādināšu, ka identiski arī PSRS 1945 gadā iesauca latviešus savā armijā un Kurzemē bija atsevišķas kaujas, kur latvieši cīnījās pret latviešiem. No Latvijas viedokļa tā bija bezjēdzīga latviešu slepkavošana no abām pusēm, nevis kaut kādas brīvības cīņas.

    Latvija, protams neuzskata leģionārus par noziedziniekiem – prezidents Bērziņš pat iedibināja tradīciju, ka 8. maijā Brāļu kapos notiek valstisks pasākums, kur kopā piedalās abās pusēs karojošie veterāni un piemin kara upurus.

    Arī Rietumos pēc kara latviešu leģionārus neuzskatija par noziedziniekiem un tapēc viņi tika piesaistīti Nirnbergas Tribunāla apsardzei.

    PSRS pusē viņus arī kopumā neuzskatīja par kara noziedziniekiem, bet gan tikai par “Dzimtenes” nodevējiem – tāpēc noturēja Sibīrijā kādus gadus un uzlika ierobežojumus turpmākajā dzīvē. Tos, kas bija individuāli pastrādājuši kara noziegumus, tos jau uzreiz pēc kara notiesāja.

    Tagad situācija ir mainījusies:

    1) Rietumi aizmirsuši nianses un tāpēc jebkādu SS pieminēšanu uzskata par nepieņemamu

    2) Krievijas propagandas kanāli jūtas laimīgi, kad mēs viņiem bez maksas dodam šādu “fašisma gājienu”

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    nomale > Valdis Eiserts 08.07.2015. 10.31

    Pēc manām domām, leģionāru godināšana jāsaista ar Rubeņa bataljonu!

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > Valdis Eiserts 08.07.2015. 10.34

    >aivarsk>16.marts ir “izfunktierēts” datums, tad kāpēc piemēram neizvēlēties 10.maiju, kas fiksē, ka Kurzemes cietoksnis palika neieņemts ?

    P.S.Kēnigsbergas “kabata” padevās.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > Valdis Eiserts 08.07.2015. 10.42

    kāpēc Kurzemes cietoksni nekvalificēt kā pretošanās kustības sastāvdaļu…

    ———————————

    konkrēti es jau sen piedāvāju 16.martu pasludināt par Nacionālās pretošanās kustības dienu. Bet mūsu varturi neko tamlīdzīgu nav spējīgi ierosināt.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    nomale > Valdis Eiserts 08.07.2015. 10.46

    Andrejs. Kāda “Nacionālā pretošanās” notika 16. martā?

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > Valdis Eiserts 08.07.2015. 10.59

    Edgars Avotiņš. Leģions kā organizācija tādā veidā bija Latvijas Republikai naidīga organizācija. ++ Leģionā ne tikai iesauca, bet stājās arī brīvprātīgi. Uz leģionu var skatīties no ļoti dažādiem skata punktiem un tādēļ Rietumiem sava, Krievijai sava, vēl kādam sava izpratne par šo vēsturisko faktu.

    Lielā daļā latviešu atmiņā leģions vispirms tiek uztverts kā dabiska reakcija uz okupāciju un okupācijai sekojošo Baigo gadu, un tādēļ šai tautas daļai, arī man tai skaitā, latviešu leģions nekad nekļūs par naidīgu organizāciju. Izvirzīt šādus secinājumus, tas ir lieki un, lai arī saprotot šī formulējuma saturu, šāds teksts tikai velk uz kašķi.

    Vērtējot latviešu tauts apziņu un lielas daļas tautas reakciju uz notiekošo 2. pasaules karā, ir jāatceras, ka Latvijā tauta neko nezināja par Molotova – Ribentropa noslēgto paktu

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    andrejs > Valdis Eiserts 08.07.2015. 11.21

    to nomale

    1919. g. 11. novembris jau ar tāds nesaprotams datums (krievi no Latvijas tika pilnībā padzīti tikai 1920. gadā).

    1918. gada 18. novembrī Rīgas pils. 2. teātri apsargāja vācu armija – par kādu nacionālo neatkarību tolaik bija runa?

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    aivarsk > Valdis Eiserts 08.07.2015. 11.37

    Edgars Avotiņš aivarsk – Tu neizproti Latvijas Republikas attieksmi.

    _________________________________________

    Kas tad ir “Latvijas Republikas attieksme”? Vai tad mēs paši to neveidojam?

    Vai tad leģionāri nebija LATVIEŠU karavīri?

    Kā tad ar Somiju? Somija taču faktiski bija “fašistiskās Vācijas sabiedrotā”, šāva uz “sabiedrotajiem”! Varbūt iesaki somiem arī nepieminēt savus karavīrus, nestaigāt ar svastikām rotātiem karogiem???

    Nē, Somijas valsts ir pateicīga saviem karavīriem un būtu bijusi pateicīga arī zaudējuma gadījumā, vai ne?

    Vācija nekad nav okupējusi Latvijas Republiku.

    http://i.ytimg.com/vi/dpmVJxYf-uI/maxresdefault.jpg

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    nomale > Valdis Eiserts 08.07.2015. 11.40

    aivarsk. Kādā somu pagrīdes tusiņā šī bilde uzņemta?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    andrejs > Valdis Eiserts 08.07.2015. 11.46

    gudrītim nomale – foto var atrast internetā ar paskaidrojumu Finnish Air force flag…

    pagrīde… :P

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    aivarsk > Valdis Eiserts 08.07.2015. 11.52

    nomale > Valdis Eiserts 08.07.2015. 11.52

    Gudrītim andrejam – kāškrusts somu gaisa spēku karogā bija līdz 1945. gadam!

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > Valdis Eiserts 08.07.2015. 11.55

    speciāli nomalei – pievērs uzmanību cara laika arhitektūrai… http://www.strangehistory.net/blog/wp-content/uploads/2015/02/finnish-airforce.jpg

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    nomale > Valdis Eiserts 08.07.2015. 11.56

    aivarsk. Nu tad kas tas ir par pagrīdes tusiņu?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > Valdis Eiserts 08.07.2015. 12.03

    Vēl viena pagrīde. Somu naciķi :) zagtās Gaisa spēku uniformās mēģina ieņemt NESTE benzīntanku:

    http://4.bp.blogspot.com/-qy2L2mwKeiw/UAeCZykGDoI/AAAAAAAAAGc/FjQAHmi-Dwg/s1600/5291573017_ede00f65a2_o+(1).jpg

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    aivarsk > Valdis Eiserts 08.07.2015. 12.05

    Nomale, viņi nekautrējas savus karavīrus pieminēt!

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    nomale > Valdis Eiserts 08.07.2015. 12.06

    aivarsk. Ko tu te liec tos 20 dīvainīšus dažādos rakursos? Pastāsti, lūdzu, kas tas ir par somu margināļu pasākumu.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    aivarsk > Valdis Eiserts 08.07.2015. 12.13

    nomale Kāda “Nacionālā pretošanās” notika 16. martā?

    _______________________

    Es nesaprotu, cik idiotiskam jābūt cilvēkam, lai nezinātu, kas ir 1. marts un kāpēc?!

    Šī  datuma izvēli noteica tas, ka 1944. gada 16.‐ 18. marta kaujās pie Veļikajas upes Krievijā leģiona 15. un 19. divīzijas vienības pirmo un arī  vienīgo reizi kara laikā  cīnījās kopā  un izcīnīja sekmīgas kaujas latviešu virsnieka pulkveža Artūra Silgaiļa augstākajā vadībā.

    http://szf-old.lu.lv/files/petnieciba/pelni/pirmie_10/Uldis%20Neiburgs.pdf

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > Valdis Eiserts 08.07.2015. 12.14

    nomale aivarsk. Ko tu te liec tos 20 dīvainīšus dažādos rakursos? Pastāsti, lūdzu, kas tas ir par somu margināļu pasākumu.

    ———————–

    labāk vairs neblamējies. Zem vienas no bildēm ir paraksts – 2010. gada Somijas BS militārā parāde par godu valsts neatkarības dienai…

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    nomale > Valdis Eiserts 08.07.2015. 12.24

    Kāškrusts ir nacisma noziegumu simbols. Šāda karoga demonstratīvai nešanai nav nekāda sakara ar savas vēstures godināšanu. Drīzāk gan otrādi. Tā ir savu varoņu sasaistīšana ar nacistu noziegumiem. Īsāk sakot slimi!

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    aivarsk > Valdis Eiserts 08.07.2015. 12.50

    Nomale Kāškrusts ir nacisma noziegumu simbols.

    _____________________________

    labdien, krievs! Esi atklājis savu īsto seju!

    Nacistiskā fašistu Lielvārdes josta, vai ne?!

    http://valoda.ailab.lv/kultura/kultura/orn50.gif

    Kā ar zem zvaigznēm pastrādātajiem noziegumiem? Zvaigznes arī vainosi? Mums taču ir veselas trīs, varbūt izravēsim kopā ar ugunskrustu, pērkonkrustu, svastiku?

    Izjātas tev tās smadzenes…

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Valdis Eiserts 08.07.2015. 13.09

    aivarsk

    Šobrīd krievijai fašisti ir visi

    ————

    Bidlostānai fašists ikviens, kurš apguvis stāvus čurāt.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Valdis Eiserts 08.07.2015. 13.14

    Edgars Avotiņš

    Tu neizproti Latvijas Republikas attieksmi.

    ————–

    Tā ir tikai prokremlisko izdzimteņu, komunistu cūku un latviešu nīdēju(lai viņi visi mokās nosprāgst un pirms tam vēl apdiršās) attieksme. Igaunijā, Somijā, Horvātijā un Ukrainā nekas netraucē godināt varoņus, kuri nežēloja savas dzīvības, karojot pret absolūto ļaunumu.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Valdis Eiserts 08.07.2015. 13.26

    nomale

    Kāškrusts ir nacisma noziegumu simbols.

    ————

    Kāškrusts ir vairāk kā simts tūkstošus gadu sens baltu svētuma simbols, kas sargāja pret visādiem mošķiem un nesķīsteņiem un ir izplatījies visos kontinentos. Mēs varam būt lepni, ka izcilais vācu tautas vadonis, Hitlers, to izvēlējās, pasargājot cilvēci pret absolūto ļaunumu, lai tādi izdzimteņi, kā tu, neizvarotu, nenogalinātu un neapēstu visus eiropiešu bērnus.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Valdis Eiserts 08.07.2015. 13.37

    ra – Arī Sarkanajā Armijā daļa latviešu stājās brīvprātīgi – tas jau šo nepadara par mazāk noziedzīgu pasākumu.

    aivarsk – “Vācija nekad nav okupējusi Latvijas Republiku.”

    Vācija no sava viedokļa okupeja daļu PSRS un nekad neatzina un neatjaunoja Latvijas Republikas neatkarību. Kara beigās, kad bija skaidrs, ka Vācija tiks sakauta, SD paspārnē tika izveidots Bangerska kantoris. To arī nekādi nevar uzskatīt par Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanu.

    Tā ka … absolūti nepiekrītu – Vācija okupēja Latvijas Republiku, un Waffen SS leģions bija daļa no šīs okupācijas varas.

    Protams, ka varam spekulēt, ka attiecībā pret latviešiem Vācijas okupācija bija maigāka nekā PSRS okupācija. Vienlaikus, citiem Latvijas pilsoņiem – ebrejiem un čigāniem – Vācijas okupācija bija nežēlīgāka.

    Tā ka – no Latvijas Republikas viedokļa – leģions bija naidīga organizācija, kas tikai veicināja Latvijas Pilsoņu slepkavošanu.

    Vēlreiz piezīmēšu – leģionāri nav ienaidnieki, nav arī varoņi, bet gan upuri.

    Varam salīdzināt ar Lietuvu – Lietuvā Waffen SS leģions netika izveidots – lietuviešu zaudējumi 2. Pasaules karā bija mazāki.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Austras koks > Valdis Eiserts 08.07.2015. 13.43

    Latviešu strēlnieki arī nebija Latvijas armijā…

    Bet nomale kārtējo reizi apliecinājis, ka mans vērtējums par viņu ir bijis pareizs. Kāds tas ir, neizteikšos, lai mani nenobano :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Valdis Eiserts 08.07.2015. 13.55

    Edgars Avotiņš

    Vācija no sava viedokļa okupeja daļu PSRS un nekad neatzina un neatjaunoja Latvijas Republikas neatkarību.

    ————–

    Kamēr pēdējais krievs nebija noslīcināts Japāņu jūrā vai Ziemeļu Ledus okeānā, nevarēja no vāciešiem prasīt neiespējamo.

    “Vēlreiz piezīmēšu – leģionāri nav ienaidnieki, nav arī varoņi, bet gan upuri.”

    ———–

    Staļinisma un rusisma upuri bija visi, tai skaitā sarkanarmieši, kas neizcēlās ar zvēriskumu pret Eiropas civiliedzīvotājiem, leģionāri, arī tie, kuri nebija brīvprātīgie, viennozīmīgi bija varoņi.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Valdis Eiserts 08.07.2015. 14.11

    aivarsk – Somijas situācija bija kardināli savādāka.

    Somija nosargāja savu neatkarību Ziemas karā un pēc tam kā neatkarīga valsts sadarbojās ar Nacistisko Vāciju un iesaistījās Turpinājuma Karā. Bet šeit runa par Somijas valsts izvēli.

    Kara beigās Somija noslēdza separātu pamieru ar PSRS un “uzbruka Vācijai” – nu laikam jau pat izšāva pāris reizes uz vācu kareivjiem, pirms tie paspēja atkāpties pār Zviedrijas robežu.

    Latvijas gadījumā situācija cita – 1940. gadā mūs okupēja PSRS, tad 1941. gadā Nacistiskā Vācija, tad 1944/45 gadā atkārtoti PSRS.

    Un abi okupanti pārkāpjot Ženēvas konvenciju veica nelikumīgu okupētās valsts pilsoņu mobilizāciju savos bruņotajos spēkos. PSRS neslepās – mobilizēja sava armijā. Vācija slēpās, tāpēc formāli leģionu nosauca par brīvprātīgo un pakļāva nevis armijai bet gan SS.

    aivarsk – Tu laikam vārdu “okupācija” tulko pēc krievu modes – ka tas ir uzbrukums ar šaudīšanos. Šādā izpratnē jau itkā Vācija neuzbruka un no tāda viedokļa jau arī PSRS neuzbruka Latvijai. Bet ja ņemam “okupācijas” definīciju, tad tā ir situācija, kur vienas valsts bruņotie spēki kontrolē otras valsts pārvaldi, un no šāda viedokļa okupēja gan PSRS, gan Nacistiskā Vācija.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Valdis Eiserts 08.07.2015. 14.12

    rostiņ – nejaucies pieaugušu cilvēku sarunā!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Valdis Eiserts 08.07.2015. 14.20

    Edgars Avotiņš

    “Pieaugušie”, jūs ar fašistisko mēslu un peģerastu, nomali?

    Vācija neko neokupēja, bet gan 1941. gada 1. jūlijā atbrīvoja Rīgu no krievu fašistiskiem okupantiem. Mēģinājums krievu fašistiskos izdzimteņus: sadistus, marodierus un pederastus, pielīdzināt Trešā Reiha karavīriem ir noziegums pret cilvēci, ne mazāks, kā 9. maija svinēšana.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Valdis Eiserts 08.07.2015. 14.26

    par kāškrustu – jāvērtē pēc konteksta.

    Ja somiem tas ir vēsturisks karogs – lai lieto.

    Ja mums etnogrāfijā ir ugunskrusts (abos virzienos) – tad lietojam etnogrāfijā.

    Vienīgi – par to deju uzvedumu KHL viesizbraucienā, kur deju grupa izveidoja ugunskrustu … vienkārši jādomā līdzi ar galvu. Skaidrs, ka viesojoties Krievijā nav jēga rādīt ugunskrustus – skaidrs, ka nesapratīs – pat, ja krusts būtu uz otru pusi. Nu vienkārši nevajag – viesojoties jāievēro tās zemes uzvedības normas.

    Bet Latvijā nav pieņemama kāškrusta lietošana saistībā ar militāro jomu, politikā utml, jo šādā izpratnē tas viennozīmīgi asociējas ar Nacistisko Vācijas simboliem.

    Un ne jau tas dēļ Krievijas – pirmkārt jau mūsu sabiedrotie tādus izlēcienus nesapratīs.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Valdis Eiserts 08.07.2015. 14.42

    Edgars Avotiņš

    jo šādā izpratnē tas viennozīmīgi asociējas ar Nacistisko Vācijas simboliem.

    ————-

    Lai Vācijas nacistu simbols asociējas ar mūsu kāškrustu, nekas briesmīgs. Atkārtoju jau kuro reizi, ja nebūtu bijis nacistu režīma Vācijā, drausmīgākie briesmoņi, kādus vien sātanam bija izdevies radīt, krievi, vēl 1941. gada vasarā būtu iznīcinājuši Eiropas iedzīvotāju pamatmasu un šodien Eiropas kontinentu apdzīvotu tikai pretīga, smirdīga, izbadējusies, noskrandusi krievvalodīga bidlomasa.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > Valdis Eiserts 08.07.2015. 14.49

    Edgars Avotoņš. – Arī Sarkanajā Armijā daļa latviešu stājās brīvprātīgi – tas jau šo nepadara par mazāk noziedzīgu pasākumu. +++

    Tieši tā. Tie, okupētās LR pilsoņi, kuri LR okupācijas un Baigā gada kontekstā brīvprātīgi vēl iestājās Sarkanajā Armijā, kļuva par noziedzniekiem, nicināmiem ļaudīm

    Savkārt tie okupētās LR pilsoņi, kuri LR okupācijas un Baigā gada kontekstā brīvprātīgi iestājās Latviešu leģionā, kļuva par varoņiem un ideālistiem. Tie, kuri pakļāvās mobilizācijai Sarkanajā armijā, vai Leģionā šajās abās cilvēku kategorijās, par kurām runājam, neiekļaujas .

    Tādēļ jau arī saku, ka Leģions ir vēsturisks fakts, uz kuru savs atšķirīgas skatījums var būt daudzām pusēm, taču no latviešu, vai pareizāk LR pilsoņu skata punkta leģions ir sirdsapziņas mēraukla, nevis naidīga organizācija :)

    Pēc manas pārliecības LR pilsonim svarīga ir savas valsts vēsture, un skatījums uz notikumiem no 1918,gadā dibinātās LR skata punkta, citus viedokļus mēs varam pieņemt zināšanai, ja vēlamies :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Valdis Eiserts 08.07.2015. 15.30

    ra – šajā ziņā mūsu viedokļi nesakrīt.

    Vēl jo vairāk, ka 16. marta izcelsme ir …. kauja Krievijas teritorijā … grūti saskatīt kādu saistību ar 1918. gada republiku.

    Latviešu Waffen SS leģions Latvijas Republikai (jo īpaši latviešiem) nodarija vairāk ļauna nekā laba. Vēlreiz norādīšu uz Lietuvu – lietuvieši mazāk zaudēja 2. Pasaules karā un rezultātā ir mazāks krievu īpatsvars Lietuvā.

    Es nenosodu leģionārus – pat tos kas stājās brīvprātīgi – skaidrs, ka tajos apstākļos, kad bija pieejama tikai Nacistu propaganda, bija grūti objektīvi izvērtēt situāciju.

    Drīzāk ar 1918. gada republikas ideāliem var saistīt Čaksti un Kureli.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Valdis Eiserts 08.07.2015. 15.41

    Edgars Avotiņš

    Drīzāk ar 1918. gada republikas ideāliem var saistīt Čaksti un Kureli.

    ————

    Čaksti, Kureli, Kononovu, Sūdmali, Bankoviču, Skreiju

    Ikvienam nolādētam izdzimtenim, kurš kaut pirkstiņu pielicis, lai ātrāk tiktu atjaunota krievu okupācija Latvijā, mūžīgi degt ellē.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > Valdis Eiserts 08.07.2015. 16.05

    Edgars Avotiņš. 16. marts ir kļuvis par simbolu, mazāk to uztver kā kādu lokāli – konkrētu vēsturisku notikumu piemiņas dienu, bet līdz šim mēs par 16. martu nerunājām.

    Runa ir par to, ka, ja manā Dzimetenē iebrūk ienaidnieks, slepkavo, aplaupa, spīdzina mierīgos iedzīvotājus, tad mans LR pilsoņa pienākums ir izmantot jebkuru iespēju, lai pret šo ienaidnieku cīnītos. Tādai būtu jābūt katras valsts katra pilsoņa pārliecībai un rīcībai.

    Pārējais jau viss ir spekulācijas,proti, kas bija izdevīgi, un, kas nē, skatoties no šīs dienas pozīcijām uz pagātni .

    Vajag vienmēr atcerēties to, ka lielu un mazu vēsturisku notikumu risinājumus vienmēr ir ietekmējuši un arī turpmāk ietekmēs katra indivīda pieņemtais lēmums.Cik tas būs saskaņā ar sirdsapziņu, bet labā un ļaunā izpratne visos laikos, tajā pasaules daļā, kuru mēs dēvējam par kristīgo, bija un vēl ir līdzīga.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Edgars Avotiņš > Valdis Eiserts 08.07.2015. 16.31

    Atgādināšu, ka arī Nacistiskā Vācija slepkavoja Latvijas pilsoņus. Tā ka leģionāri palīdzēja vieniem slepkavām pret cīņā pret otriem slepkavām – bet nekādi ne savai valstij vai savai tautai.

    Tāpat nevienosimies!

    Vienīgi jācer, ka būsim pietiekami gudri un spēcīgi, lai nepieļautu Latvijas Republikas neatkarības zaudēšanu nākotnē, lai šāda bezcerīga situācija vairs nav jāpiedzīvo. Savu artavu došu Zemessardzes rindās.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > Valdis Eiserts 08.07.2015. 16.41

    Edgars Avotiņš Ok, pareizs lēmumus. Es Z/S dienēju 90 gados, paaudžu maiņa :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Valdis Eiserts 08.07.2015. 16.59

    Edgars Avotiņš Atgādināšu, ka arī Nacistiskā Vācija slepkavoja Latvijas pilsoņus.

    ============

    Kāda informācija par to bija tiem,kas brīvprātīgi iestājās vai tika iesaukti leģionā?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Valdis Eiserts 08.07.2015. 19.28

    Edgars Avotiņš

    Atgādināšu, ka arī Nacistiskā Vācija slepkavoja Latvijas pilsoņus.

    —————

    Vācieši sodīja krievu tanku bučotājus un bandītus. Paldies vāciešiem.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    v_rostins > Valdis Eiserts 08.07.2015. 19.30

    Ēriks

    Kādu vēl vajadzēja, lai bez žēlastības kautu ienaidnieku, kamēr vēl kāds kustās?

    http://www.lettia.lv/lv_a_baigais-gads.html

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Valdis Eiserts 08.07.2015. 20.32

    Man arī liekas,ka ar to vajadzēja pilnīgi pietikt,lai ietu sist sarkanos okupantus.

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam