Zināšanas IKT jomā – aizvien būtiskākas darba tirgū
29Saistītie raksti
Viedoklis /
21. novembris
Kāpēc vilcinās ar lēmumu par jaunā izglītības finansējuma modeļa ieviešanu?
Ārpolitika /
20. novembris
Ticot uzvarai.* Vislabākajā skolā
Viedoklis /
18. novembris
Skolotāji – vecāku draugs, nevis ienaidnieks
Viedoklis /
15. novembris
Vai nākotnēšana spēs pavirzīt publiskā un privātā sektora sadarbību?
Viedoklis /
13. novembris
Kā zinātne palīdz mācīt un mācīties?
Komentāri (29)
jurrri 19.06.2015. 17.15
Atceros anekdoti par čukču, kas sarakstījis romānu.
Viņam prasa: bet tu taču neproti lasīt; čukča atbild, ka viņš taču nav lasītājs, bet rakstītājs (чукча не читатель, чукча писатель).
Īstenībā tā ir taisnība, ka rakstīt romānu un lasīt romānu nav viens un tas pats. Un tieši tāpat ir ar IT. Lietot datoru un viedtālruni ir jāprot ikvienam. Bet ražot datorus un programmēt jāļauj tikai tiem, kam ir talants un ķēriens uz to. Pretējā gadījumā visi būsim ķezā.
Taču rakstā atšķirība starp “lasītāju” un “rakstītāju” nav pamanīta. Sak’, “likvidēsim analfabētismu, jo mums ir pārāk maz rakstnieku”.
Aicinu speciālistus (un raksta autorei būtu par tādu jākvalificējas) izskaidrot publikai saprotamā valodā, ka tuvā nākotnē visiem būs jāprot LIETOT tehnoloģijas, pretējā gadījumā netiks darba tirgū. Un šīs prasmes, tāpat kā lasītprasmi, nāksies apgūt no bērna kājas.
Taču par programmētājiem un IT speciālistiem (tāpat kā par rakstniekiem) kļūs tie, kam šīs lietas interesē un padodas.
Atliek vien tas, kā noskaidrot, kas ir domāts ar e-prasmēm: lasīšana vai rakstīšana? Un tas nav viens un tas pats.
Tad arī varēsim atsaukties uz autores aicinājumu.
1
vecais_m > jurrri 20.06.2015. 11.58
Tiešam atšķirība starp “lasīšanu”, ko spēj pat bērndārznieki, un “rakstīšanu”, kur nepietiek ar erudīciju vien, bet nepieciešams vēl analītisks prāts, ir pārāk liela, lai to visu apzīmētu ar vienu terminu.
0
haralds 19.06.2015. 10.17
un no kuras klases varēs apgūt urbjmašīniku un pļaujmašīniku?
0