Kremļa troļļi

85

Komentāri (85)

Jolanta Švābe (Stalidzāne) 31.07.2014. 17.22

0
0
Atbildēt

0

Kaspars 21.07.2014. 14.45

nelāga tikai, ka Brīvvalstī nav sabiedrisko mēdiju.

http://www.fotoblog.lv/rep/32391/?cid=27048

http://www.fotoblog.lv/rep/32392/?cid=27048

0
0
Atbildēt

0

armn 20.07.2014. 12.06

Es jau sen domāju, ka Latvijas augstskolas un to doktoranti būtu varējuši veikt interesantus un lietderīgus pētījumus šīs problēmas sakarā. Materiālu taču cik uziet. Jebkurš kaut cik regulārs interneta lietotājs var nosaukt pāris galvenās trollinga idejas: “Latvijas valsts ir nespējīga” , “viņi ir fašisti”, “liberastu rietumi iet bojā”… Viņiem grūtāk veicas noformulēt kādēļ tad Krievija ir labāka (to objektīvi ir grūti izdarīt), bet tad nu te der fragmentāri iestarinājumi “bet šinī jautājumā krieviem visa cieņa” , piem. cīņa pret amerikāņiem, gejiem utml. Vai vēl, prastāk viņu mērķis ir vienkārši diskreditēt rakstītāju ar izdomātiem vai citādi mazsvarīgiem apgalvojumiem.

0
0
Atbildēt

0

inta_s 18.07.2014. 21.39

Šādi troļļi ir gan Putina režīmam, gan ASV režīma saimniekiem, gan Izraēlai, gan Lielbritānijai.

How Covert Agents Infiltrate the Internet to Manipulate, Deceive, and Destroy Reputations

https://firstlook.org/theintercept/2014/02/24/jtrig-manipulation/

+2
-4
Atbildēt

1

    vegan > inta_s 19.07.2014. 02.58

    Droši vien, taču man šķiet, ka līdz Krievijas līmenim šiem vēl augt un augt. Viena sfēra, kur Krievija ir daudz attīstītāka, un ne viena vien iemesla dēļ.. Gan Padomju Savienības izkoptās tehnoloģijas, gan labi sagatavota pelēko šūniņu augsne varenās krievu tautas ķobjos..

    To var izjust gan esot aktīvam internetvides komentētājam, gan pētot papīrus par medijiem utt.

    Te viens diezgan aptverošs: http://www.osw.waw.pl/sites/default/files/the_anatomy_of_russian_information_warfare.pdf

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Egitazz 18.07.2014. 18.42

Jā, jūtama Ēlertes biedrenes teiktajā “старая закалка пламенной коммунистки”. Ne velti savulaik iestājās kompartijā, kurā spējas apriet jebkuru atšķirīgu viedokli bija trenētas līdz izcilībai. Kas mums nepiekrīt, ir ienaidnieks, kas nav ar mums, ir ienaidnieks.

“īstie latvieši” paši jau neredz, cik ļoti tuvi viņi kļuvuši vārdos tik nīstiem “īstiem komunistiem”

+1
-7
Atbildēt

1

    vegan > Egitazz 19.07.2014. 02.55

    Kolpant, Tu agrāk biji jēdzīgs komentētājs. Bet pēdējā laikā no Tevis nāk vien rūgtums un naidīgs pesimisms.

    Tas, ka Tev nepatīk Ēlerte, automātiski nozīmē, ka šajā rakstā ir blēņas? Kur? Kāpēc?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

dro 18.07.2014. 18.10

“Savstarpēji naidīgo odžu murskulis, ko medijos pieņemts dēvēt par Ukrainas demokrātisko varu” – tā raksta nevis impēriskais staļinists Aleksandrs Prohanovs Maskavas laikrakstā “Zavtra”, bet pieredzējis latviešu žurnālists Dainis Lemešonoks portālā “delfi.lv”. Viņaprāt, šis “odžu murskulis” attiecas pret saviem aizrautīgajiem atbalstītājiem – Baltijas valstīm un Poliju – kā pret “noderīgiem idiotiem”. http://www.la.lv/solidaritates-jedziens-daziem-svess/

__________________

Betijai būs taisnība – Lemešonoks ir kurmītis.

+9
0
Atbildēt

3

    Signija Aizpuriete > dro 18.07.2014. 18.37

    ——-

    “Taisnība” nevienam nepiederēs….Galu galā Sarmīte,”Betija”,”Ino”, Lemešonoks un Bendiks vienas paaudzes pārstāvji.

    NAZARETH – ANIMALS

    http://www.youtube.com/watch?v=zzNhuNoV2vg

    I don’t care what they say about my state of mind /I know what’s good for me and you are just my kind / We are animals We are animals We are animals We are animals

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    manatuja > dro 18.07.2014. 20.14

    Ir tikai viens klans izslēgts no spējes, kuram bija lieli administratīvie resursi… Pārējiem viss kārtībā… Pat par prezidentu ievēl.

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    ILZE > dro 19.07.2014. 10.53

    lno

    Betijai būs taisnība – Lemešonoks ir kurmītis.

    __________

    Pārāk niecīgs tas tārps, lai vilktu līdz extraklases čekas demagogam un provokatoram, kurmītim.

    0
    0
    Atbildēt

    0

ligakalnina 18.07.2014. 18.08

Trolli un boti, vispār, ir milzīgs spēks, tie var ietekmēt sabiedrības uzskatus, nobloķēt normālu diskusiju, radīt pilnīgi ačgārnu iespaidu par sab. attieksmi pret problēmu.

Un Krievija pilnībā to izmanto, uzvarot Rietumus informatīvā karā.

Un cīnīties ar to visai pagrūti, Rietumi pituras pie savām dogmām, Krievija spēlē bez kādiem principiem un noteikumiem, nolaisties līdz tādam līmenim pat Gebelss negribēja, uzskatīdams, ka tas pazemo Reihu, Krieviju it nekas nepazemo, jo zemiskums, meli un naida kurināšana ir galvenās “patriotu” īpašības, par ko Krievijā slavē un apbalvo, nevis nosoda.

Putina mērķis ir Ziemeļokreja ar absolūti nozombētu tautu, un troļli ir viens no līdzekļiem šī mērķa sasniegšanai.

+5
0
Atbildēt

4

    Signija Aizpuriete > ligakalnina 18.07.2014. 18.55

    ——-

    Kas vainīgs, tas arī bailīgs!

    Noam Chomsky: America’s corporate doctrine of power a grave threat to humanity

    “(..)The U.S. immediately invaded Panama, killing probably thousands of people and installing a client regime. This was routine practice in U.S.-dominated domains — but in this case not quite as routine. For first time, a major foreign policy act was not justified by an alleged Russian threat.”

    http://www.salon.com/2014/07/01/noam_chomsky_americas_corporate_doctrine_of_power_a_grave_threat_to_humanity/

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    manatuja > ligakalnina 18.07.2014. 19.52

    Putins=Dugins, ja gribi uzzināt viņa mērķus izstudē ceturto politisko teoriju un vektors tāds arī ir daudzpolāra pasaule, neaizmirstam tā saucamā Rotšildu klana projektu par vairākām finanšu zonām. Mēs tač visi esam pret monopolu. Savukārt, kas ir par monopolu, tas ir pret demokrātiju.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    vegan > ligakalnina 19.07.2014. 02.52

    Es saprotu, ko Tu gribi teikt, Jāni, bet arguments, ka ASV arī dara blēņas, ir visnotaļ trollīgs.

    Daudzpolārā pasaule — vēl viens troļļu jājamzirdziņš. Teorētiski absolūti piekrītu, taču praktiski.. Īpašības, kas ASV un Krieviju padara par superspēkiem ir pārāk līdzīgas. Nu nav tur nekā daudzpolāra, tas pats rijīgais, ciniskais kapitālisms mīnus cilvēktiesības plus totalitārisma elementi. Slikts un vēl sliktāks. Ja reiz šī “polarizācija” man liek izvēlēties, tad skaidrs, kura puse man būs tuvāka/pieņemamāka.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    manatuja > ligakalnina 19.07.2014. 08.29

    Krievijā kā superspēks utt ir rietumu trollisms. Krievi paši atdzīst, ka pateicoties ātomieročiem viņi ir līdzvērtīgi un viss. Armijai nav potenciāls attiecībā pret NATO bloku, cilvēkresursu arī nav, bet ir teritorija un resursi bet atpaliek tehnoloģiski un visā, kas saistīts ar sistēmas izveidi,priekš tehnoloģidkās piedzīšanas,bet visu ir iespējams nozagt.

    BRIC protams ir kā pretpols no dažādām civilizācijām,kurām apnicis vēsturiskois monopols no Rietumiem šai spēlē. Kā arī Rotšildu klans ar savu projektu par finanšu zonām. Bet kādu mums daļa par to, kas kaimiņa dārzā nepatīk komonistiskais kapitālisms Ķīnā.. lūdzu nepērciet made in china, Nepatīk kriminālais kapitālisms Krievijā… Lūdzu nepērciet un nelieniet tur (lai gan rietumi paši no sava laika krimināla utt kapitālisma izveidojās par to,kas ir tagad) Nepatīk kastu sistēma Indijā.. Lūdzu nenāciet mūsu tirgū…

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ieva Leinerte 18.07.2014. 17.59

Sorry labojums:

Lochmeli, latvijas_valsts, doveiks un EDGE_INDRAN paliks bez datba.

0
0
Atbildēt

0

Ieva Leinerte 18.07.2014. 16.47

Nu nevajag tik dikti satraukties par tiem kremla jampampiniem. Ir naivi domat ka kremla troll-komenti cilvekus pieversis kremla religijai. Taa teikt te krekmla naftas nauda tiek shkiesta veejaa.

Lai jau trollo, ka tik nauda ienak Latvijaa.

Bez tam, ASV stasta ka Valsts Departamenta trolloshanas programma pret dzihadistiem ir izgazusies un tadu pashu likteni vini paredz kremla trollu iniciativai.

“… on the whole, users were vastly more likely to ridicule or refute the American trolls than to actually converse with them. It would seem the Post’s Russian trolls have met much the same fate.”

Nebus ilgi kad Lochmelkohoza atamans sapratis ka te notiek деньги на ветер, un visi tie Lochmeli, latvijas_valsts, doveiks paliks bez datba.

+1
-1
Atbildēt

4

    Signija Aizpuriete > 18.07.2014. 17.14

    ———MZGD:”(..) un tadu pashu likteni vini paredz kremla trollu iniciativai.”

    ===============================================================================

    Pēc E.Snoudena atklāsmēm jau “to pašu” arī saša varētu prognozēt.

    “Baltijas ceļš 2014” vien Antonijas ielā:

    Protesta akcijā pret Krievijas iejaukšanos Ukrainas iekšējos jautājumos pie Krievijas vēstniecības Rīgā pulcējušies aptuveni 60 cilvēki.

    http://nra.lv/latvija/riga/121502-protesta-akcija-pie-krievijas-vestniecibas-riga-pulcejusies-60-cilveki.htm

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Leinerte > 18.07.2014. 17.40

    kas ir saša?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    vegan > 19.07.2014. 02.44

    MZGD, vajag gan uztraukties. Es jau daudzu gadu garumā manu šīs pārvērtības, turklāt pārsvarā lasu angļu valodas portālus. Un jāteic, ka pēdējo 2-3 gadu pro-krievisko komentāru daudzums ir audzis eksponencionāli.

    Uz pirmā acu uzmetiena, protams, nemaz nevar saprast, cik daudz starp komentētajiem ir patiesu Kremļa politikas atbalstītāju (kas ir lielā mērā ilgtermiņa propagandas rezultāts), un cik no tiem ir apmaksātie troļļi.. Taču pačekojot profilus, vai vienkārši regulāri lasot kādu izdevumu, sāc pamanīt tos, kas atkārtojas, izmanto copy/paste, neņem vērā nevienu argumentu, turpinot stūrgalvīgi bīdīt savu utt. Tie visdrīzāk tad arī ir profesionāli troļļi — un diemžēl ne jau tikai to daudzums ir audzis, šķiet ka nupat sāk ienākties arī gadiem ilgās propagandas augļi, un daudzi, kas vīlušies rietumos un ASV, tagad redz Krieviju kā pasaules balansa gaišo spārnu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Leinerte > 20.07.2014. 06.36

    Zēniņš paldie ka padalījāties ar savu viedokli. Gan drīz jau sāku.kurnēt kā jau latvietim pienākas, bet tad ienāca prātā paskatīties uz to ko fancy book learning people sauc par credible source. Pew resarch petījums liecina ka pēdējo divu gadu laikā krievijas prestž ir krities. http://www.pewglobal.org/2013/09/03/global-opinion-of-russia-mixed/. Tā ka sanāk ka viņu pētījums ir pretrunā ar jūsējo un krenļa troļļu budžets to tik dara kā stutē Latvijas ekonomuku.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ieva 18.07.2014. 16.40

Pirmkārt, par moderatoriem. Ja tas ir tikai viens cilvēks, tad diennaktī tādiem ir jābūt trijiem. Bez tam ir jāstrādā arī nedēļas nogalēs un svētkos. Tas iznāk vismaz 5 cilvēki.

Nakts un brīvdienu darbs tiek apmaksāts dubultīgi, jeb tas ir ir ekvivalents 7 cilvēku apmaksai. Tātad- lai nodrošinātu komentāru caurskatīšanu, ir jānodrošina budžets 7 algu apmērā- bieži vien tikpat, cik interneta portāla mēneša budžets.

Otrkārt par krievisko kanālu. Tieši to nevajag. Vajag vienotu Baltijas kanālu, kas izmanto modernās tehnoloģijas, un ir daudzvalodīgs – Eironews ir tuvākais piemērs. Viena no valodām būtu krievu. Saturs – 8 stundas no katras Baltijas valsts, ne speciāli gatavoti, bet speciāli tulkoti raidījumi. Es pats labprāt paskatītos “labāko” no leišiem un igauņiem. Domājot par krievisko kanālu, visi nez kāpēc iedomājas propagandisku kanālu anti Rossia Today stilā. To nevajag. Vajag akumulējošu kanālu, kas pats raidījumus netaisa, bet nodrošina tulkošanu. Tāds arī nebūs pārāk dārgs, it sevišķi ņemot vērā, ka katra valsts sedz 1/3 izmaksu…

Tam tad nebūtu arī šaurs krievvalodīgo izglītošanas mērķis, bet informācijas apmaiņa starp Baltijas valstīm. Tagad labāk zinam , ko Putins ēd pusdienās, vai par avarējušu autobusu Kalifornijā, bet ne to, kas notiek Tallinā vai Viļņā.

Tas arī varētu būt tas “vienotais medijs”, kuram tika ieplānoti vairāk par 50 miljoniem latu, bet “vienots” jau Baltijas mērogā, un kuram tad parādās jēga…

+6
-2
Atbildēt

0

Baiba Eglâja 18.07.2014. 11.47

Kas ir dabiska aizsargreakcija?

0
0
Atbildēt

1

    piziks > Baiba Eglâja 18.07.2014. 12.09

    Gunta…

    Dabiska aizsargreakcija, — piem., briesmu vai apdraudējuma gadījumā aizvērt acis. Tikpat loģiski — tiem, kam tādas reakcijas, ir vieglāk apdraudami.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

inta_s 18.07.2014. 11.21

Vai šeit ir kāds kas domā, ka tikai Putina režīmam ir savi troļļi internetā? Tiešām tā domājiet vai nevēlaties atzīt patiesību?

+1
-1
Atbildēt

2

ligakalnina 18.07.2014. 11.08

Principā, tas viss sen zināms, bet,nu labi, kā Ēlerte atgādināja.

+5
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > ligakalnina 18.07.2014. 11.24

    ——–

    Zināms, taču neapjēgts. “Baltijas ceļa” 25.gadadienas priekšvakarā der atcerēties reiz skaļi deklarētos skaistos nodomus, lai šodienas bailes no “Kremļa troļļiem” labāk saprastu:

    “Diena brīvas un demokrātiskas republikas vārdā meklēs reālus kompromisus starp dažādiem Latvijas iedzīvotāju slāņiem, Diena iestāsies par personības sociālo nozīmi, atbalstīs privātiniciatīvu kā sabiedrības dzinuli un aizstāvēs parlamentārismu kā valsts varas organizācijas humānāko formu.”

    SIA Laikraksts Diena vēsture aizsākas ar 1990.gada 20.jūnija Latvijas Republikas Augstākās Padomes lēmumu par Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Ministru Padomes laikraksta izdošanu latviešu un krievu valodā.

    http://www.dienasmediji.lv/par-mums/vesture/dienas-mediji-vesture

    +2
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 18.07.2014. 10.44

Maz ko saprotu no interneta un ar internetu saistītām tehniskām iespējām, kādas ir portāliem, bet to taču, droši vien, var atrisināt diezgan elementāri – proti, dot iespēju komentētājiem izvēlēties savus sarunu biedru, bet pārējos ignorēt. Nevajadzētu tad ne banot, ne dzēst, lai tad šie troļļi runājas savā starpā un ar tiem, kuri vēlas ar viņiem diskutēt.

Problēma jau nav tikai troļļos vien. Pietiekoši daudzi ļauži netā saskata iespēju kompensēt savas ” zemjostas vēlmes”, vai vienkārši vēlmi rakstīt stulbības.

Otra iespēja, kā tikt no šādiem neta telpas piesārņotājiem vaļā – ieviest kārtību, kad diskusijā piedalās tikai reģistrēti komentētāji, kuri reģistrējušies nevis ar segvārdu, bet gan ar vārdu un uzvārdu, un savu patieso profila bildi, jo, acīm redzot, nepietiek tikai ar to, ka komentētājs reģistrējas tikai ar konkrētu e- adresi. Labs piemērs Delfu reģistrēto komentētāju sadaļa. Kādu laiku tas viss darbojas, bet tagad jau atkal sāk šī jaunā kārtība iet pa pieskari, jo var jau piereģistrēties, ja nav slinkums, šāda ” anonīma” reģistrācija neuzliek nekādus pienākumus.

+10
-2
Atbildēt

8

    Alise > buchamona 18.07.2014. 11.03

    Nevajag jau reģistrēties ar īstu profilbildi. Publiski pat komentētājs varētu būt redzams ar jebkādu savu izdomātu niku. Pietiktu, ja reģistrācija būtu ar internetbankas vai cita kāda oficiāli atzīta identifikācijas mehānisma starpniecību. Jo galvenais, kas jānodrošina, lai komentētājs ir konkrēta identificēta fiziska persona, kas zināma portālam. Tā tiks izslēgta arī iespēja vienam personāžam uztaisīt vairākus profilus. Publiski šai identifikācijai nav jāparādās, pietiek, ka ir konststējams, kas raksta, un ka komentētājs to pilnībā apzinās.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 18.07.2014. 11.11

    Reģistrēties ar kādu citu identifikācijas mehānismu Latvijā, ja, piemēram es dzīvoju Vācijā, varētu būt sarežģīti, nezinu vai manu i- banku, teiksim Ir ņemtu pretī. Un vēl, piemēram, es pa retam ieeju Delfos caur Draugiem, ja rodas neapārvarama vēlēšanās tur kaut ko pateikt :) Vienkārši slinkums pētīt, kā lai citādi tur reģistrējas, bet man tas nesagādā nekādas neērtības, jo cenšos rakstīt tikai to, par ko man pašam nav jājūtas neērti. Esmu pārliecināts, ka šāda atbildības robeža, ja tā tiktu uzlikta komentētājam, pilnīgi mainītu komentāru saturu. Protams, komentāru skaits tad saplaktu un laikam tas ir tas īstais iemesls, kādēļ portāli šādi neorganizē savas diskusiju telpas :)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 18.07.2014. 11.15

    ——-Austras koks:”(..) Pietiktu, ja reģistrācija būtu ar internetbankas vai cita kāda oficiāli atzīta identifikācijas mehānisma starpniecību.”

    ===============================================================================

    Nu, kāda runa…Viss saskaņā ar noteikto regulu (Brieseles standartu):……

    http://www.youtube.com/watch?v=aY3atitCHSo

    — Ну, какой разговор… По усей форме: опись-про́токол, сдал-приня́л… отпечатки пальцеу! Га-га-га-га!

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    ILZE > buchamona 18.07.2014. 11.52

    rinķī apkārt

    jo cenšos rakstīt tikai to, par ko man pašam nav jājūtas neērti.

    _____________________

    Izdzimteņi, uz kuru rokām ir 295 Malaizijas aviolīniju upuru asinis ir tie paši krievi, kuri rāvās “atbrīvot” Madridi, Parīzi, Londonu un Romu, kurus Hitlers nepalaida.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Ansis > buchamona 18.07.2014. 14.01

    OT – Ločmeļa personība jau šeit ir publiskota un edgeindran arī. Vai tas viņiem kā traucē savu darbību?

    p.s. Es gan Ločmeli par vienkāršu algotu trolli nesauktu. Viņš arī savā draugiem lapā visu šo pašu publicē. Iespējams, ka viņš ir pārliecināts fašists un savu viedokli pauž pēc savas pārliecības. Vienigi – bažas raisa viņa bagātīgā un ātri pieejamā “faktu” datubāze. Iespējams, ka tas tomēr norāda uz fasistiskas organizācijas darbību.

    Tas edge-indran gan ir visreālākais trollis, jo viņš jau reāli diskusijās arī nemaz neiesaistās – tikai kopē no savas datubāzes “citātus” no mākslas filmām.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 18.07.2014. 17.34

    ——–Edgars Avotiņš Tad, kad Izrēlā un Palestīnā būs tik mazs iedzīvotāju blīvums kā Latvijā – tad tur būs miers.

    Līdz tam nemaz neceri – viņi tur abpusēji slepkavos viens otru, kamēr sasniegs “mieru”!

    Būs vien Tev jāsamierinās (vai arī vari braukt palīgā – sasniegsiet “mieru” ātrāk. http://www.ir.lv/2014/7/17/es-lideri-nav-vienojusies-par-amatu-sadali/viedokli#viedoklis_425838

    ==============================================================================

    …..un brauc un brauc palīgos, tāpēc jau Izraēlā un Palestīnā to Latvijas miera stāvokli (“Karš-tas ir miers” Dž.Orvels) nevarēs sasniegt:

    “Pērn Latviju atstājuši 22 600 Latvijas iedzīvotāju”

    http://www.ir.lv/2014/7/17/darbspejigo-emigrantu-skaits-nesamazinas

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    archoftriumph > buchamona 19.07.2014. 00.53

    locmelis ir veeraa njemams pretinieks, melnais gjeenijas ar labu kremlinu organizeetu informatiivo atbalstu, kuram jaastraadaa nav jo sanjem pensiju no krievijas, un interneta komenteesanu uztver kaa darbbu kursh sakriit ar hobiju.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    vegan > buchamona 19.07.2014. 02.33

    RA — tas palīdzētu nosargāt diskusiju starp izglītotiem cilvēkiem, taču nepasargās neizglītotos prātus no samaitāšanas, tieši otrādi, jo līdz ar to būs mazāks pretspars troļļu dezinformācijai.

    0
    0
    Atbildēt

    0

gundega_heiberga 18.07.2014. 10.03

Pret kremlinu propagandu imunitāte ir izglītība. Izglītots komentātors “uzlauž” troļļu melus un vienlaicīgi uzmundrina biedrus. Trollis nekad nebūs uzvarētājs, jo meli ir muļķu “gudrība”. Tāda ir šī partizānu kara priekšrocība. Mīnuss ir tas, ka bradājot pa komentāru dubļiem nogurst estētiskās izjūtas un daudzi apklust.

+16
-1
Atbildēt

6

    Signija Aizpuriete > gundega_heiberga 18.07.2014. 10.42

    ———

    Izglītoti darboņi prot nodokļu maksātāju naudiņu lietderīgi izmantot:

    “Dimants: Baltijas kanāla krievu valodā veidošana patlaban atkarīga no Igaunijas”

    http://www.diena.lv/latvija/viedokli/dimants-baltijas-kanala-krievu-valoda-veidosana-patlaban-atkariga-no-igaunijas-14062609

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    nefratete > gundega_heiberga 18.07.2014. 11.25

    Izglītots cilvēks nevar uzvarēt Kremļa trolli internetā. Pēc definīcijas. Jo Kremļa trollim troļļot ir darbs, kamēr izglītotam cilvēkam bez komentāru rakstīšanas ir arī reāls darbs un dzīve.

    +12
    -1
    Atbildēt

    0

    Alise > gundega_heiberga 18.07.2014. 12.50

    Piekrītu unabomberz. Izglītība protams palīdz, bet ne pilnībā. Tikai izglītība, ja konkrētai lietai neseko ikdienā ilgtermiņā, pret masīvu, labi plānotu un stratēģiski pareizi izstrādātu ilgtermiņa ikdienas troļļu uzbrukumu nepalīdzēs.

    Tādēļ sabiedrības dzīvo valstīs ar attiecīgām struktūrām aizsardzības nodrošināšanai. Un valsts vadība ir deleģēta aizsargāt sabiedrību un ar varas metodēm risināt aizsardzības jautājumus – gan pret tiešiem uzbrukumiem ar ieročiem, gan pret ekonomiskiem uzbrukumiem (piem., valūtas kursa svārstīšana no ārpuses, reidrisms utt), gan pret propagandas uzbrukumiem masu medijos.

    Līdz ar to nebūtu uzskatāms par vārda brīvības ierobežošanu propagandas kanālu bloķēšana, troļļu banošana, viņu komentāru dzēšana, liegšana masu medijiem publicēt atsevišķū personu uzstāšanos un intervijas utt. Jo propaganda ir tāds pats uzbrukums kā uzbrukums ar ieročiem, pret kuru ir jāpretojas visiem iespējamiem līdzekļiem.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > gundega_heiberga 18.07.2014. 13.59

    ——-

    Sarmīte Ēlerte:”Informācijas kara apstākļos jāstiprina neatkarīgi mediji.”

    ===============================================================================

    Ikviens izglītots cilvēks piekritīs….- gan Sarmītei, gan Vladimiram:

    “Putins: Internets ir CIP specprojekts…”

    http://www.tvnet.lv/zinas/arvalstis/507271-putins_internets_ir_cip_specprojekts_bridina_neizmantot_google

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    manatuja > gundega_heiberga 18.07.2014. 18.19

    Lūdzu izglīto mani atbildot uz jautājumu. Kam panika? Saudu Arāboja piešķir kredītu Ēģiptei 2 miljardu USD apjomā ko ieguldīt Krievijas ekonomikā- bruņojuma iegādei, Irānas ostās naftu pārdod, kā Krievijas kompāniju naftu, BRIC-četru dažādu civilizāciju atbilde vienpolārai pasaulei, Londona kļuvusi par ķīnas finanšu centru, BP pieder 19.75 % Rosneft akciju un līgums par artikas šelfu, Rosneft direktoru padomē ir BP cilvēki, bet BP padomē nav Rosneft cilvēku. Londonai pieaug nesaskaņas ar kontinentālo eiropu, ko demonstrē virzot attiecīgus cilvēkus uz attiecīgiem amatiem.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    gundega_heiberga > gundega_heiberga 19.07.2014. 01.00

    unabomberz – Tavs stāsts ir pretrunā edranežas daiļrades rezultātam.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Annija 18.07.2014. 09.55

To bezgala kruto preambullu taču daudz vairāk noliek, pie kam, objektīvi un pamatoti noliek, mūsu pašmāju vērtīgākie, krietnākie, pazīstamākie cilvēki! Tāpēc šis aspekts ir tikpat pieminēšanas vērts, kā rīta kafijas izlīšana uz brokastgalda premjera birojā.

0
-16
Atbildēt

5

    Alise > Annija 18.07.2014. 10.20

    Pašmājās preambulu pamatā noliek tādi margināļi kā Procevska, Kažoka, Sedlenieks utt. Tas, ka viņiem sava viedokļa paušanai pieejami lielāki resursi un vairāk tiek dota tribīne, nenozīmē, ka viņi nebūtu margināļi, jo viņu uzskatu atbalstītāju sabiedrībā ir tik maz, ka nekādi citādi kā par margināļiem tos nenosauksi, un viss šis nelielais margināļu skaits ir viegli identificējams twiterī. Daži tūkstoši varbūt savāksies, un viss.

    +13
    -2
    Atbildēt

    0

    ILZE > Annija 18.07.2014. 10.42

    Austras koks

    Pašmājās preambulu pamatā noliek tādi margināļi kā Procevska, Kažoka, Sedlenieks utt.

    _______________

    Nav tālu jāmeklē. Pašas Ēlertes izaudzētais kroplais dzinums, deģenerāts Krišs, 16 marta svinīgā piemiņas pasākuma dalībniekus nosauca par fašistiem, bet kolorado lenteņi, Dombrovskis un Straujuma izrādīja galēju naidīgumu pret šo pasākumu.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    Kristīne > Annija 18.07.2014. 11.13

    “Pašmājās preambulu pamatā noliek tādi margināļi kā Procevska, Kažoka, Sedlenieks utt.”

    ===

    Zinām, zinām, “bej inteļigentov”…

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    Alise > Annija 18.07.2014. 11.26

    Nedomāju, ka manis minētie trīs margināļi būtu pieskaitāmi pie latviešu redzamas un nozīmīgas inteliģences. Šie trīs un viņiem līdzīgie ir vairāk kaut kādi neveiksminieki. Nevis patiesa inteliģence, bet tādi “vannabī” inteliģence.

    Patiesa inteliģence parasti dod tautas kopējai domai un kultūrai kādu būtisku pienesumu. No šiem trim un viņiem līdzīgajiem pienesuma nekāda, vairāk tādi pašpasludināti domātāji, kuru darbībai ilgtermiņā nulles vērtība. Tā kā šos margināļus pieskaitīt Latvijas inteliģencei man roka neceļas.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    austrisv > Annija 18.07.2014. 13.32

    toties Vesnakovs breca pret preambulu ne pa jokam un draudeja ar kermla neapmierinatibu un sekam.

    Ta ka tas ari par kaut ko liecina!

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

reksa 18.07.2014. 09.36

Citāts: “No igauņiem pirmo reizi dzirdēju secinājumu, ka dzīvojam informācijas kaŗa apstākļos.”

Nu, Ēlertei kā bijušajai lielākā laikraksta redaktorei to vajadzēja saprast daudz daudz daudz daudz DAUDZ agrāk.

Bet nu labāk vēlāk nekā nekad.

Starp citu, Ēlertei (un ne tikai) vajadzētu arī padomāt par to, ko viņa būs sapratusi pēc 5 vai pēc 10 gadiem, bet ko vēl nesaprot. Apskaidrība var nākt tikai par labu.

+14
-3
Atbildēt

3

    dace_ampermane > reksa 18.07.2014. 09.44

    tieši tā, precīzi!

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > reksa 18.07.2014. 11.03

    ——–Aldis:”(..) Apskaidrība var nākt tikai par labu.”

    ===============================================================================

    Būtu tik viens gruntīgs sponsors (mecenāts), tad par “apskaidrību” varētu nesatraukties:

    “Miljonāre Ēlerte pēkšņi pārrauj arī pārējās saistības ar “Dienu”

    http://www.vipi.lv/vip/latvija/idn22572/miljonare-elerte-peksni-parrauj-ari-parejas-saistibas-ar-dienu/

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    armn > reksa 20.07.2014. 11.54

    Piekrītu, ka šī problēma jau ir krietnu laiku zināma, bet jāatzīst, ka tieši Ēlerte ir tā kas par to šobrīd runā, un viņa ir pelnījusi mūsu atbalstu. Ja gribas kādu kritizēt var izveidot citu esošu laikrakstu redaktoru vai žurnālist sarakstu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 18.07.2014. 09.16

vai tad IR nevar nobloķeet troļļus taadus kaa ločmelis , jeegas ta no taa komentaariem cik vistas kaajaa gaļas , latviskaa medijaa neatradiis taadus kurus varees ar savaam muļķiibaam nozombeet

+12
-1
Atbildēt

0

austrisv 18.07.2014. 08.56

Cik ilgi vel pasaule neredzes, kas ir Krievija un Putins?

iebrukums Gruzijas teritorija,un virziba uz prieksu- slepeni parcelot robezas, polijas lidmasinas nogasana,Krimas aneksija, iebrukums Ukraina, bet pasaule tik blisina acis un Putins tik turpina savas nelietibas.

Cik ilgi vel?

+19
0
Atbildēt

1

    manatuja > austrisv 18.07.2014. 12.59

    Kam panika? Saudu Arāboja piešķir kredītu Ēģiptei 2 miljardu USD apjomā ko ieguldīt Krievijas ekonomikā- bruņojuma iegādei, Irānas ostās naftu pārdod, kā Krievijas kompāniju naftu, BRIC-četru dažādu civilizāciju atbilde vienpolārai pasaulei, Londona kļuvusi par ķīnas finanšu centru, BP pieder 19.75 % Rosneft akciju un līgums par artikas šelfu, Rosneft direktoru padomē ir BP cilvēki, bet BP padomē nav Rosneft cilvēku. Londonai pieaug nesaskaņas ar kontinentālo eiropu, ko demonstrē virzot attiecīgus cilvēkus uz attiecīgiem amatiem.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Alise 18.07.2014. 08.56

Bet IR un citi latvju mediji trollēšanu uzskata par vārda brīvības izpausmi un ne dzēš komentārus, ne arī bano visiem zināmos troļļus.

+9
0
Atbildēt

8

    Kristīne > Alise 18.07.2014. 09.41

    Daļēji jau tā ir arī vārda brīvības izpausme, vismaz kamēr nav pierādīts pretējais.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Alise > Alise 18.07.2014. 10.15

    Vārda brīvība ir tiesības paust viedokli identificējot sevi, un vārda brīvības ierobežošana ir, ja konkrētai personai, kas sevi identificējusi, liedz publiski paust savu viedokli.

    Anonīmi komentāri un tiesības tos rakstīt nav nekāda vārda brīvība. Jebkurš portāls noteikumos var ielikt, ka tam ir tiesības dzēst jebkuru komentāru bez paskaidrojumiem, un dzēst ko vēlas uz vella paraušanu. Anonīmu komentāru rakstīšanas iespēja pie rakstiem internetā nav nekāda vārda brīvības platforma, un komentāru dzēšana nav nekāda cenzūra.

    Cenzūra būs tad, ja uztaisīsi savu blogu, nopublicēsi savas domas un pie tevis atnāks no kādas valsts iestādes un aizliegs paust konkrēto viedokli un izdzēsīs ierakstu tavā blogā. Bet komentāri internetā pēc portāla paša ieskatiem ir dzēšami uz velna paraušanu. Tā nav cenzūra un vārda brīvības ierobežošana.

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > Alise 18.07.2014. 12.13

    Kā, piemēram, IR, visticamāk, pārprastas demokrātijas spēļu un “krievu šovinistiskā suvenīra” parauga dēļ, nedzēsa Annušku, bet demokrātiski aprakstīja viņas viedokli savā portretintervijā. Diezgan loģiski, ka, atškirībā no primitīvākā un nekaunīgākā Ločmeļa, Anniņa tieši šobrīd ir pazudusi, droši vien maina niku uz “drosmīgā Latvijas krieviete” vai “super-blind-eye” vai apdomājas, ciktāl iet, lai DP neieinteresētos (arī par viņu) vēl aktīvāk nekā līdz šim.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    inta_s > Alise 18.07.2014. 12.21

    Austras koks, komentarus ta vienkarsi var dzest portali, jo likums neparedz ka siem portaliem butu jaregistrejas ka medijiem obligata karta, lidz ar to uz siem portaliem neatiecas mediju likums, kas liegtu cenzuru un tatad komentaru dzesanu. Faktiski pasreiz ir likuma caurums ko ari sie portali izmanto.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Alise > Alise 18.07.2014. 12.41

    viedokli, ja arī interneta portāliem būtu jāreģistrējas kā medijiem, tad mediju normatīvos aktus nebūtu nekāda pamata attiecināt uz komentāru sadaļu, bet gan tikai uz pamatsaturu – rakstiem un ziņām. Tas, ka medijs kā papildus iespēju sniedz jebkuram komentēt rakstu, nav nekāds sakars ar mediju brīvību, vārda brīvību utt. Komentāriem pie rakstiem internetā, vienalga vai anonīmiem vai nē, nav nekāda sakara ar vārda brīvību.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > Alise 18.07.2014. 13.14

    Kapec nav attiecinami? Jo Jus ta izdomajat?

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Alise > Alise 18.07.2014. 13.22

    Tādēļ, ka komentāri neattiecas uz medija redkolēģijas darbu. Tās nav medija redkolēģijas akceptētas publikācijas, t.i., tās nav medija publikācijas, kā raksti portālā, avīzē vai žurnālā.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    jirfm > Alise 18.07.2014. 14.17

    Vārda brīvība nav absolūta, tai ir robežas, ko nosaka likums un elementāra ētika.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

efeja60 18.07.2014. 08.19

Daļa no pētījumā uzrādītajām klišejām Latvijā jau ir labi pazīstamas, piemēram, nicīgi izteikumi par Ukrainas valstiskumu, tēlojot to kā neizdevušos valsti, kas nespēj sevi pārvaldīt.

====================

Tas ir ne tikai interneta laikā tapis. Jau padomju laikā un vēlāk pēcpadomju laikā čekas aģenti mēģina sabiedrībā radīt viedokli, ka latvieši ir skaudīgi, nespējīgi pārvaldīt savu valsti, latvietis latvietim latvietis, bez krieviem mēs neko nevaram, utt, utt. Vislielāko nožēlu izraisa tie latvieši, kas tam notic un vēlāk šos melus atgremo. Tam ir arī rezultāts, pirms gadiem 5, kāda kolēģe man teica, ka viņai ir kauns par to, ka ir latviete. Tāpēc aicinu pieņemt krimināllikumā pantu par uzbrukumu latvietībai, līdzīgs pants ir Turcijā par uzbrukumu turciskumam.

+22
-4
Atbildēt

2

    Alise > efeja60 18.07.2014. 08.54

    Taisnība. Izmantotās klišejas nav nekas jauns. Jauns ir tikai medijs un veids – interneta komentāri, blogi u.tml.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    Kristīne > efeja60 18.07.2014. 09.41

    “līdzīgs pants ir Turcijā par uzbrukumu turciskumam”

    ===

    Jap, un to pielieto šādu vai citādu opozicionāru sēdināšanai cietumā.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

dace_ampermane 18.07.2014. 08.07

sēne: Amerikāņi notrieca Malaizijas lidmašīnu!

+14
-4
Atbildēt

0

dace_ampermane 18.07.2014. 08.05

Eža: Krievija ir visekoloģiskākā zeme

+10
-3
Atbildēt

0

dace_ampermane 18.07.2014. 08.04

Ločmelis :Elerte ir vājprātīga!

+13
-4
Atbildēt

0

Þanis Bezmers 18.07.2014. 07.21

Ločmel’ uūū! Kur tu esi? Gods tavai semočku knābātāju brigādei. Drīz jābūt trollisma dibināšanas gadadienai. Kā atzīmēsiet? Patiess prieks, ka ievērojami “progresējiet”. Kopā ar vispārējo putinopiteku deģenerāciju. Jūsu finanšu plūsmās ar esot ieviesušies savi “troļļi” – tā baumo. Apfenderējot savējos kā bērnus. Kā tur ir, ločmel’? Nāc klajā ar vienu izsmeļošu aprakstu, kā parasti. Vari arī samelot. Mēs sapratīsim.

+30
-2
Atbildēt

3

    inta_s > Þanis Bezmers 18.07.2014. 11.20

    “Parastie troļļi ir tie, kuru sūtība ir ar agresīvu un aizvainojošu retoriku izjaukt saprātīgu diskusiju un ideju apmaiņu jaunajos medijos.”

    Nu lūk, te arī ir Tava definīcija.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > Þanis Bezmers 18.07.2014. 16.37

    Par apvainojošu var nosaukt da jebko. Piemēram, ko tu, pridurok, raksti “Tava” ar lielo burtu? Es tev esmu kas? Mīļākais?! Da pošol ti!

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    inta_s > Þanis Bezmers 18.07.2014. 20.42

    Tu esi mans milakais trollis :)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > Elmārs Biеle 18.07.2014. 16.52

    Tas ir viss, ko tu varēji pateikt, pridurok? Mēs tā gaidījām aizraujošu stāstu pa tiešo. Vai tev ir aizliegts patiess stāsts par to, kāpēc piedalies bezizredžu melu kulstīšanā? Vai tas ir vienīgais, ko tu māki? Tam acīmredzams vienkāršs skadrojums – esi atļāvis iespiest savas olas Kremļa Dzīves Priekšnieka skrūvspīlēs. Parāds nav brālis, tevi var saprast, pridurok.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    rodijs_rododendrs > Elmārs Biеle 19.07.2014. 14.36

    Nu kā gan bez troļļa “loč MEĻA” Es jau domāju, ka man šodien ar redzi nav kaut kas kārtībā, ja neredzu Trolli Loč meli, bet nekas, paripināju peli uz augšu un IR- kā dzīvs, postenī. Nu tā labāk ap sirdi palika: man ar redzi viss kārtībā.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam