Straujuma: ASV piedāvātās gāzes cenas ir zemākas nekā tagad Latvijas importētajai gāzei
48Saistītie raksti
Radars /
20. novembris
Radars pasaulē
Intervija /
28. oktobris
Ukrainas uzvaras priekšnoteikumi
Ārpolitika /
27. septembris
Ārskats nr. 94: Izraēla gatavojas karam Libānā. Tramps pazemo ukraiņus. Kāda ir Apvienoto Nāciju jēga?
Komentāri (48)
enjoy 06.05.2014. 12.41
ASV piedāvājumu noteikti vajag izskatīt,lai kaimiņš pasvīst, bet man vissaprātīgākais likās Donalda Tuska piedāvājums- izveidot ES vienu iepirkšanas komiteju un pirkt visiem kopā no KF. Uz tādu kvantumu cena uj ku nokritīsies.
Vienu gan es nesaprotu, kādēļ nemēģina runāt pa taisno ar Turkmenistānu? Kādēļ nebūvēt kopīgi gāzes vadus, lai visa nauda paliek turkmēņiem?
1
esmeralda_se > enjoy 06.05.2014. 13.26
>>>Vienu gan es nesaprotu, kādēļ nemēģina runāt pa taisno ar Turkmenistānu? Kādēļ nebūvēt kopīgi gāzes vadus, lai visa nauda paliek turkmēņiem? >>>
Atbilde vienkārša – ES darboņi nemāk tā ieinteresēt (lasi kukuļot) atbildīgās ieguvējvalstu amatpersonas, kā to māk Krievija.
Nav jau gāzesvadu tik vienkārši uzbūvēt, diemžēl, ne jau velti tik daudz kur ar kuģiem un termināļiem mocās joprojām.
0
Ligiña Doniña 06.05.2014. 12.22
Tas nebūs rītdien, bet Krievijas totālā izolācija ir sākusies. Protams, ka labāk ieguldīties un aizmirst par Krievijas gāzi un naftu. Pēc gadiem krievi paši sarīkos sev revolūciju.
0
Kristīne 06.05.2014. 11.24
Kā tur palika ar to LG monopola saglabāšanu?
1
ievuliitis > Kristīne 06.05.2014. 16.28
Dzintars Zaķis par to parūpējās.
0
janis17 06.05.2014. 11.13
Alternatīva krievijas gāzei ir mūsu pašu biokurināmais, šķelda, salmi, utt.
Arī nauda paliktu Latvijā, par to jau 20 gadus runā, runā, runā…
Kamēr savickis kontrolēs Saeimu un āboltiņa, dombrovskis u.c. sēdēs ģinama spēlēs, tikmēr gāzi pirksim no gazproma!
2
ligakalnina > janis17 06.05.2014. 11.47
Āboltiņa un Dombrovskis, tātad, vainīgi?
Es arī bieži skatos Dinamo spēles, kā daudzi, nu un?
Tavējie NA spēlē hokeju ar Baltrkrieviju un ciemojas pie Batjkas, cildina SC, brīžam, atrod Putinam un arī Hitleram “pozitīvos momentus”, utt., un ko ar tiem darīt?
Būtisko no nebūtiskā atdalīt neesi mēģinājis?
0
Amis > janis17 06.05.2014. 14.58
dzeris49 Āboltiņa un Dombrovskis, tātad, vainīgi?
===============
Premļjaks, kolorado žuks, nav nekāds hokeja fans. Viņu pie sevis, izsniegt rīkojumus un vēl publiski pazemot, izsauca kurators, Savickis.
Jau tikai par izrunāšanos, ka izvērtēs NA ministru iespēju atrasties amatos, ja tie piedalīsies Leģionāru piemiņas pasākumos un tai pašā laikā čupošanos ar Putina piesmietā, WWII, staļinisma un GULAG apoliģēta, Zatļera, kremļjaģu bandu, kremļa zagļu, žuļiku, slepkavu un pedofīlu parķijas pārstāvētā, SC, paģeļņikiem, tam mēslam bija jābūt izbeigtam ne tikai kā politiķim.
0
Elīna Orna 06.05.2014. 11.12
sagaidīt kaut aptuvenus aprēķinus laikam būtu pārāk naivi?
kāpēc, lai ASV koncentrētos uz EU (nemaz nerunājot par LV), ja Āzija (JP, CN, KR) ir gatava maksāt vairāk?
@KasparsOsis
http://www.rcg.lv
7
Amis > Elīna Orna 06.05.2014. 11.21
Kaspars Osis
Osīti, bērniņ, Ķīna par ņenciem nolaupīto gāzi maksā uz pusi mazāk kā ES.
0
dro > Elīna Orna 06.05.2014. 11.30
Kaspars Osis. Intelektuālis? Skat Krievijas “aprēķinus” Ukrainai. Vai intelektuāļi neseko notikumiem pasaulē? :):):)
P.S.
Šim muļķīgajam apgalvojumam “Āzija (JP, CN, KR) ir gatava maksāt vairāk” gan ir pamatojums? Ja tu sekotu ziņām, tad zinātu, ka joprojam nav noslēgta vienošanās starp Ķīnu un Krieviju, jo Ķīna neapstiprina piedāvāto cenu. Gāzes vada būvei uz Ķīnu ir pamatīgi apcirpts finansējums, ja tikai tā šobrīd jau nav apturēta…
0
Elīna Orna > Elīna Orna 06.05.2014. 12.29
drīzāk praktiķis.
par CN vēl varētu diskutēt, un ir tikai pašsaprotami, ka CN apzinās savu kā pircēja vērtību, tomēr par JP un KR gan apskaties jebkuru avotu! ;)
ja UA grib būt Eiropā, vai maksāt EU cenu nav tikai pašsaprotami? jebkurš, kuram ir gāze (sk. top gāzes piegādātājvalstu profilus), rīkotos tikpat prognozējami.
0
esmeralda_se > Elīna Orna 06.05.2014. 12.50
>>>vai maksāt EU cenu nav tikai pašsaprotami>>>
Redzi, nav jau tādas EU cenas:) EU tieši par to tagad spriež, lai gāze tiktu iepirkta zināmā mērā centralizēti, visai ES par vienu cenu. Šobrīd Putins /Gazprom katru valsti šantažē/burkanizē atsevišķi, atkarībā no vajadzības.
0
austrisv > Elīna Orna 06.05.2014. 12.56
Lno, piekrītu, jo jābūt galīgi iemigušam, lai nezinātu, ka Putins ,pēc visa ši iebrukuma Ukrainā, un ASV sankciju uzsākšanu, pats nebūtu mēģinājis iegriezt Eiropai, pārdodams gāzi ķīnai, kā Putins pats lielījās. Tikai viņš tā var iestāstīt saviem rašistiem, kas iespējams tam, tic, bet mēs, ja vien gribam iegūt informāciju, tad lasām kaut vai interneta portālos ziņas, ka Putins nevar un nevar vienoties par gāzes cenu,jo ķīnieši jau nekad nav bijuši muļķi, un labi pārzin pasaulē esošo situāciju, lai to izmantotu savā labā! Ķīnieši jau gatavi paņemt visu Gazprom gāzi- tikai tāds sīkums, Putins nav mierā ar piesolīto cenu, bet ķīnieši jau gudri ļaudis- nesteigsies, bet labi izmantos situāciju savā labā!
vai mēs to izmantosim? To redzēsim, vai beidzot sāksim arī ko darīt praktiski valsts labā.
0
austrisv > Elīna Orna 06.05.2014. 12.57
Tieši tā, nav vēl ES valstu kopējās gāzes iepirkuma cenas – vienotas! ja būs, un to mēģina darīt, tad gan būtu superlabi!
Mēs savā valstī kaut mums ir Inčukalna gāzes krātuve , nezin kāpēc maksājam vairāk nekā Igaunija!
0
dro > Elīna Orna 06.05.2014. 18.54
Kaspars Osis…tomēr par JP un KR gan apskaties jebkuru avotu!
___________________
Jebkuru avotu no Putina melu straumes? Japāna pati gatavojas pēc 5 gadiem apgādāt ar gāzi visu Āziju:):):)
0
dro 06.05.2014. 10.50
Alternatīva Krievijas gāzei bija, ir un būs, bet vai kautrīgajiem latviešiem būs politiskā griba, vai Krievijas siers nebūs nepārvarams kārdinājums?:)
2
Pēterītis > dro 06.05.2014. 11.15
Varbūt nav tik slikti. Tie pirmie siera rijēji savā badīgumā nepamanīja, ka katrā gabalā pa āķim. Daļa no turpmākiem kārotājiem varētu būt ko mācījušies. Ne jau visiem ar āķi žaunās pietiek talanta taisīt Lemberga piruetes.
0
Amis > dro 06.05.2014. 15.22
aldis Ne jau visiem ar āķi žaunās pietiek talanta taisīt Lemberga piruetes.
=================
Tici man, piruetes Zaharjinam, Meļņikam, Savickim, Rāvim, Loginovam, Bernim, Fiļam, Esterkinam, ir daudz kaitīgāk valstij, kā krimināli vajātam, apķīlātam Lembergam, kas locās kā pārcirsta glodene.
Piedevām, Aboltiņa pret Lembergu vienmēr ar dziļu reveransu.
0
Pēterītis 06.05.2014. 10.11
PSRS gados Voleros, Daugavas kreisajā krastā bija “eksportnaja baza sžižennova gaza”. Piestātne bija izveidota uz kesoniem netālu no krasta, pie kuras dažreiz varēja redzēt kuģus ar lodveida tvertņu kupoliem.
Kautko līdzīgu varētu izveidot labajā krastā bijušajā zvejas ostā ar gāzes vadu līdz Inčukalna DGK apm.40 km.
Otrs variants – piestātne padziļinātā Skultes ostā un gāzes vads apm.25 km.
6
esmeralda_se > Pēterītis 06.05.2014. 10.33
Vai traks, vai – izbūvēt, izveidot, pārrakt? Mūsmāju pseidozaļie tādu traci sacels, ka termināļa būves iniciatori vēl nožēlos, ka muti atvēruši.
Atceraties bēdīgi slaveno Silenieku ar protestiem pret Lietuvas AES? Un pilnīgu mieru par Kaļiņingradas un Baltkrievijas AES?
0
Amis > Pēterītis 06.05.2014. 10.42
Raicha Atceraties bēdīgi slaveno Silenieku ar protestiem pret Lietuvas AES?
================
Ne tikai bēdīgi slavenais Silenieks, daudz daudz nopietnāk ir bēdīgi slavenais, kompromatu, parādu un alkatīgu bābu atkarīgais, Dombrovskis, ko čekisti var izsaukt pie sevis un publiski pazemot, uzmaucot tam klauna tērpu un cepurīti ar zvārgulīšiem.
0
Pēterītis > Pēterītis 06.05.2014. 10.58
– to Raicha
Protams, vēl pirms gada zaļo brēcienu pārspēt neizdotos. Bet tagad, kad maigās varas divīzijas koncentrētas Ukrainas virzienā, varētu mēģināt
0
Kristīne > Pēterītis 06.05.2014. 11.26
“ko čekisti var izsaukt pie sevis un publiski pazemot, uzmaucot tam klauna tērpu un cepurīti ar zvārgulīšiem”
===
Kaut kas tur īsti labi nebija, bet šantāža var būt dažnedažāda.
0
Kristīne > Pēterītis 06.05.2014. 11.31
“ar gāzes vadu līdz Inčukalna DGK”
===
Nav jau jāvelk līdz Inčukalnam – līdz jebkurai tuvākajai maģistrālā vada vietai (var jau, protams, vilk arī līdz jebkurai gāzes vada vietai (pat mājsaimniecībās), vien būtu būtiski zemāks piegādes ātrums. PS. Ja leiši pietiekami labi pacentīsies, teorētiski pasākums jau tūlīt būs gatavs – vien mumsim te monopols…
0
esmeralda_se > Pēterītis 06.05.2014. 11.34
>>>Ja leiši pietiekami labi pacentīsies, teorētiski pasākums jau tūlīt būs gatavs – vien mumsim te monopols… >>>
Izskatās, ka leišiem arī kangarveidīgu darboņu netrūkst – “korupciju” termināļa būvē atraduši. Cerams gan, ka veselais saprāts ņems virsroku, atkāpties jau šiem īsti nav kur (par laimi mums un viņiem pašiem).
0
Maija 06.05.2014. 10.05
slānekļa gāzes ieguve ir dārgāka nekā parastās dabas gāzes ieguve tradicionālām metodēm. ASV vnk ir liela konkurence gāzes tirgū. Gazprom savukārt ir vienīgais krievijas gāzes tirgotājs un vienīgais vai būtiski nozīmīgākais tirgotājs daudzām eiropas valstīm, tāpēc mums gāze jāpērk par tik cik pārdevējs prasa. krievu Gāzes cena Latvijai, Ukrainai un vēl daudzām valstīm ir monopolcena.
Ja eiropa sabūvēs baltijā šķidrinātās gāzes termināļus, tad jau nebūs svarīgi vai gāze nāks no ASV vai piemēram Saūda Arābijas, kur tā reāli lēta, tikai nav cauruļvadu uz Eiropu
6
Amis > Maija 06.05.2014. 10.48
valynx slānekļa gāzes ieguve ir dārgāka nekā parastās dabas gāzes ieguve tradicionālām metodēm.
===================
Latvija gāzi neiegūst un mums ir svarīga tikai gala cena. Cita lieta, mums gāzes elektrostacijas vietā bija jābūvē lokāli cietā kurināmā TEC, kur var izmantot pašu resursu, vai ievest ogles kaut no Kanādas, kas izmaksās lētāk, nekā pāri okeānam vest sašķidrināto gāzi.
0
esmeralda_se > Maija 06.05.2014. 11.05
>>>vai ievest ogles kaut no Kanādas, kas izmaksās lētāk>>>>
OGLES??? Varbūt labāk uzreiz noindēties ar ciānkāliju, tas vismaz būs ātrāk:)
0
Amis > Maija 06.05.2014. 11.07
Raicha
Vai apgalvojumam ir kaut niecīgākais pamatojums?
0
esmeralda_se > Maija 06.05.2014. 11.25
>>>Vai apgalvojumam ir kaut niecīgākais pamatojums? >>>
Nē, nav:) Bet izklausās taču labi, vai ne? Visiem taču sen skaidrs, ka:
1)Ogles kurināt ir pašiem noindēties;
2)AES vienmēr pieķēza apkārtni ar radioaktīvajiem atkritumiem, jo sevišķi pēc rietumvalstu/Japānas tehnoloģijām būvētās;
3)biokurināmais ir neefektīvs un jādotē vismaz dubultā apmērā, lai būtu dzīvotspējīgs (stulbie skandināvi);
4)Vējš un Saules gaisma Latvijā nepastāv kā šķira;
5)Elektrotīklu starpsavienojumus ar Skandināviju un Poliju izbūvēt ir NEIESPĒJAMI;
6)Un visbeidzot – GĀZE rullē pāri visam! It sevišķi tā, kas nāk no austrumiem – pretēji fizikas likumiem – ir stipri labāka.
0
efeja60 > Maija 06.05.2014. 13.55
Raicha, es patreiz kurinu māju ar biokurināmo – malku. Un zini, sanāk 10x (vai pat vairāk reizes) lētāk nekā Rīgas siltuma nebiokurināmais.
0
efeja60 > Maija 06.05.2014. 13.58
ā, uzreiz neuztvēru ironiju..
0
austrisv 06.05.2014. 09.32
Tā kā Gazproms izrīkojas Latvijā ar gāzes pārdošanu ir pilnīgi nepieļaujami vairāku apstākļu dēl. tas, ka Gazprom pārdod citu valstu gāzi, ka Gazprom vēl ir vairāki starpnieki gāzes piegādē un realizācijā, un kur nu vēl ietekme pašmāju Latvijas gāzē. Tas, ka Inčukalna gāzes krātuvi izmanto priekš citiem patērētājiem Igaunijā, Pēterburgā un Latvijā, bet cena visaugstākā gāzei ir pašmāju patērētājiem un par glabātuvi nemaksā neko tas pats Gazproms.
Ceru, ka beidzot mūsu valdība pēc ES spiediena un šis Krievijas agresijas Ukrainā izmantos radušos stāvokli , lai izveidotu alternatīvu gāzes piegādi no ASV. Ļoti ceru, bet bīstami tas būs valsts amatpersonām, jo var notikt kā ar turkmenbašā, kad vesels cilvēks pēkšņi nomirst. GAZPROm tāpat kā Lembis biznesā izmanto visus līdzekļus.
Jāuzmanās un jāstrādā vairākiem, nedrīkst vienu amatpersonu likt tiem neliešiem par vainīgo, lai atbrīvotos no viņu gāzes skavām!
0
Ieva 06.05.2014. 09.14
Lūk, šitas ir reāls sitiens Krievijai. Ja tas notiks, Krievija varēs sēdēt uz savas gāzes, tāpat kā suns uz siena kaudzes. Mēs, un daļa Eiropas, esam atkarīgi no Krievijas gāzes, Krievija to izmanto kā stratēģisko sviru, bet tikpat labi Krievija ir atkarīga no gāzes dolāriem, un negrib tos zaudēt.
Latvija viena pati to diez vai paveiks- pārāk liela piektās kolonnas ietekme, bet kopā ar Eiropas Savienību, tas ir reāli. Būsim optimisti, un, varbūt, par gāzi maksāsim mazāk!
0
Uldis Šneiders 06.05.2014. 09.12
Ieteikums apskatniekiem – būtu jauki saprast, vai netālā gāze nav lētāka… Norvēģi, turkmēņi, irāņi… Patlaban izskatās tas pats aplamais 24 gadu ceļš – Krievija un viss – nu – ASV un viss… Varbūt Fidži salās ir lētāk? Un tas apraksts par 2 gadiem – domāju, ka to var paveikt 2 nedēļās. Ja vēlas…
3
Ieva > Uldis Šneiders 06.05.2014. 09.17
Cik saprotu, ASV gāzes ieguve notiek ,izmantojot tā saukto “slānekļa gāzes” ieguves tehnoloģiju. Šitā iegūtai gāzei pašizmaksa ir stipri mazāka. Otrā Zemeslodes pusē, manuprāt, šo tehnoloģiju praktiski neizmanto. No šejienes arī starpība.
0
austrisv > Uldis Šneiders 06.05.2014. 09.27
Ne jau tas, kā ASV gāzi iegūst nosaka cenu starpību starp ASV un krievijas Gazprom! Man gan izskatās, ka tieši slānekļa gāzes ieguve ir sarežģītāka nekā gazprom dabas gaze. Starpība ir tajā, ka ASV pati iegūst un pārdod, bet Gazprom lielu daļu dabas gāzes par lētu naudu nopērk no Turkmenistanas un dārgi pārdod tām valstīm, kam nav citas izvēles kuru gāzi pirkt- tā sakot: uzturi monopolu un liec cenu cik vēlies.
Vācijai šis pats Gazproms taču pārdod lētāk to pašu gāzi!
0
Kristīne > Uldis Šneiders 06.05.2014. 11.33
” būtu jauki saprast, vai netālā gāze nav lētāka… ”
===
tirgus jāatver, piedalīsies visi, kas gribēs (uzskatīs, ka ir pietiekami interesanti) še ko tirgot.
0
Signija Aizpuriete 06.05.2014. 09.09
——-
http://pics.utro.ru/utro_photos/2010/06/28/752big.jpg
Būs gan lētāka gāze,gan “Buša kājiņās”/Ножки Буша возвращаются http://www.pravda.ru/economics/rules/business/16-08-2010/1045028-news-0/
3
dace_ampermane > Signija Aizpuriete 06.05.2014. 09.23
[m]eža nofotogrāfējies ar amērikāņu karogu?
0
janis17 > Signija Aizpuriete 06.05.2014. 11.08
Latvijas kremlina pašportrets… pašam savas galvas nav :)
0
Elmārs Biеle > Signija Aizpuriete 06.05.2014. 13.06
Suņi rej…
http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/may/04/pro-russia-trolls-ukraine-guardian-online
https://en.wikipedia.org/wiki/Web_brigades
0