Vajadzīga politiska griba pabeigt varas maiņu Latvijā

62

Komentāri (62)

Uldis Šneiders 14.02.2014. 12.12

Saprotot, ka daudzus jautājumus “paceļ” gadījumos, kad citu ideju trūkst (varbūt še atbilde uz jautājumu – kāpēc tik ilgi…), neredzu reālu labumu pēc rakņāšanās pa maisiem vai ko tādu… Pirmkārt, tas sen nokavēts. Otrkārt, brīnos par iniciatoru optimismu – ziņotāji nožēlos. Bet, ja nenožēlo? Ļoti apšaubu to, ka apzināti vēstījumus sniegušie kaut ko ļoti nožēlo. Tiem, kas to veikuši neapzināti vai ar piespiešanu, sajūtas varētu būt aizmirstas. Emocionālais fons ir ļoti nelāgs. Treškārt, gribu saprast, ko reāli tas dos, piemēram, man, uzzinot, ka Ausmas ielā dzīvojošais paziņa rakstījis ziņas par sievastēvu vai to, ka kādas pilsētiņas policijas šefam līdzīga liksta gadījusies. ???? Gandarījums? Taisnīguma sajūta? Ne uz to pusi! Ceturtkārt, ja pie mums ar plašu joni un reklāmu darbojas oficiālie stučīšanas kanāli – “uzticības” tālruņi… Nez vai sabiedrībā kas mainījies pēc būtības un padomju laikos ziņoja pēc vienas pārliecības un tagad turpina ziņot – tikai demokrātiski…

0
0
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Uldis Šneiders 14.02.2014. 14.59

    ——–Mantrausis Saprotot, ka daudzus jautājumus “paceļ” gadījumos, kad citu ideju trūkst (varbūt še atbilde uz jautājumu – kāpēc tik ilgi…), neredzu reālu labumu pēc rakņāšanās pa maisiem vai ko tādu… P

    ==============================================================================

    Ja nav vēlēšanās Saeimā par aktuālām lietām runāt valstiskā līmenī, tad vajag rakāties pa vēstures mēslu bedrēm. Tagad “slīcēju glābiņš ir pašu slīcēju rokās”:

    “Rīgas 49. vidusskolas direktors Juris Liepiņš laikrakstam atzinis, ka tai nedēļā viņš sasaucis kopā skolēnus un ļoti skarbi runājis par narkotiku bīstamību un izplatību jauniešu vidū. Uz vietas skolā neviens, protams, nelietojot, bet par to, kas notiek ārpus skolas jurisdikcijas, baumas klīdušas visādas. Direktors centies izzināt, cik tās pamatotas un brīdināt jauniešus. Šādas pārrunas notiek visās skolās, jo visas skolas, lai arī publiski to atzīst nelabprāt, zina par narkotiku izplatību jauniešu vidū.”

    http://www.delfi.lv/news/national/politics/latvija-legalas-narkotikas-izdzes-talantiga-eduarda-dzivibu-vesta-laikraksts.d?id=44215435#ixzz2tIid3GgK

    0
    0
    Atbildēt

    0

Pauls Puķītis 13.02.2014. 19.07

savēlēja LC darboņus, kas ir mūsdienu politikas vektora, autori. Tas, ka šodien Latvijā visu nosaka komunisti un čekisti, ir uz to neliešu sirdapziņas.

===========

Tā vi’š i! Es varu naktīs mierīgi gulēt. Uz manas sirdsapziņas tāds slogs negulstas.

Tie , kas balsoja par LC ir līdzatbildīgi ar maisos “iespundētiem”.

Izberiet viņus konteinerā priekš makalatūras.

+2
0
Atbildēt

1

Antra 13.02.2014. 17.56

zirnekliene Šeloba.

atkārtoti

Vai tas bija Bērziņš vai promaskaviskā Dombrovska-Āboltiņas kliķe, kas premjera amatam piedāvāja komjaunatnes funkcioņerus un čekas kalpus: Riekstiņu, Vaivaru un Pabriku?

p.s. TB/LNNK savā laikā pieprasīja aizliegt ne tikai čekistiem bet arī komuņagām un krievu armijniekiem kandidēt, lai tādi bērziņi, gorbunovi, daudiši, dāboliņi, lasmaņi, turlie un ādamsoni nebūtu varai tuvumā. Tieši šodienas paši aktīvākie uzbraucēji Lembergam, Brigmanim un Bērziņam, tādi kā dzēris49ais, kas pat neslēpj savu naidu pret latviešu tautu un valsti savēlēja LC darboņus, kas ir mūsdienu politikas vektora, autori. Tas, ka šodien Latvijā visu nosaka komunisti un čekisti, ir uz to neliešu sirdapziņas.

+4
-1
Atbildēt

6

    Ojārs > Antra 13.02.2014. 21.11

    Tieši šodienas paši aktīvākie uzbraucēji Lembergam, Brigmanim un Bērziņam, tādi kā dzēris49ais, kas pat neslēpj savu naidu pret latviešu tautu un valsti savēlēja LC darboņus, kas ir mūsdienu politikas vektora, autori. Tas, ka šodien Latvijā visu nosaka komunisti un čekisti, ir uz to neliešu sirdapziņas.

    ——————————–

    neko pielikt, neko atņemt.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Antra 14.02.2014. 09.55

    ——-andrejs:”(..)

    neko pielikt, neko atņemt.”

    ==============================================================================

    Status Quo – var droši virtuālajā vidē lamāt visus un visu, jo reālajā dzīvē visu un visus vajadzīgajā virzienā bīdīs rietumu demokrāti un banksteru “brīvais” tirgus. Gaidiet, cipuļi un cipules!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Antra 14.02.2014. 11.25

    Pabriku piedāvāja V un prezis šo kandidātu noraidīja, par abiem pārējiem, kā izskatījās, starp prezi un V domstarpību nebija, tātad viņu virzīšanu var piedēvēt gan vienam, gan otriem. Ja nopublicētu partijas, komjaunatnes, VDK sarakstus, varu derēt, ka arī par V mēs visi uzzinātu daudz ko jaunu.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Antra > Antra 14.02.2014. 11.43

    zirnekliene Šeloba

    par abiem pārējiem, kā izskatījās, starp prezi un V domstarpību nebija,

    Kā tad kāds no tiem padļugām netika apstiprināts, NA kopā ar SC noraidīja?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > Antra 14.02.2014. 11.55

    Es tā naivi domāju, ka visi iepriekšminētie palasīja interneta komentus un saprata, ka “sabiedrība vēl nav nobriedusi” vai arī V iekšienē bija spēcīga opozīcija šādiem kandidātiem. Ja Bērziņš atklāti noraidīja Pabriku, tad nekas viņam netraucēja noraidīt arī abus pārējos – ja viņš to nedarīja, tad iebildumu nebija.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Antra > Antra 14.02.2014. 13.25

    zirnekliene Šeloba

    Vai tad Pabriks būtu par 5 kap. labāks par abiem pārējiem neliešiem? Visi tik ņemās ap Bērziņu, aizmirstot, ka tieši prokremliskā Dombrovska-Āboltiņas kliķe sarīkoja politisko cirku, izvirzot kandidātus, kam vieta cietumā. Varbūt laiks sarakstīt pāris tūkstošus komentāru par Āboltiņas nodomu, doties uz puķiniādi, Sočos?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Pauls Puķītis 13.02.2014. 16.19

…naivo sapnis vasaras naktī. Vai kaut vaigs ( vismaz viens) nosarka tiem “piecīšiem”, kuri kandidēja vēlēšanās un tiesa neko nevarēja pierādīt…?kāpēc kāds domā , ka nu pēkšņi pēc gadiem divdesmit diviem būtu kaut kas mainījies…un atklāsme no debesīm nokritusi ?

P.S.

Piekrītu Dzerim – bez revolūcijas te nekas nav maināms.

+1
-1
Atbildēt

3

    Signija Aizpuriete > Pauls Puķītis 13.02.2014. 16.29

    ——-markoni:”(..)kāpēc kāds domā ,…”

    ===============================================================================

    Un kāpēc jūs domājat, ka es vēl domāju

    http://www.youtube.com/watch?v=ab6rOk7BkPs

    p.s.

    “Vēsture neatstāj pēdas. Tā vienīgi atstāj sekas, kas nav līdzīgas to izraisošajiem apstākļiem.” Aleksandrs Zinovjevs,”Rēgainās virsotnes/Зияющие высоты”:

    “Врут не по злому умыслу и не по глупости, а потому, что обман есть наиболее выгодная форма социального поведения. Закон работает сугубо формально и на любом материале. Потому врут даже тогда, когда в этом нет никакой надобности, и даже тогда, когда это вредно, ибо иначе не умеют. Член сказал, что эта теория не объясняет искажений истории. Наоборот, сказал Сотрудник. Людям надо внушать, что раньше всегда и везде было еще хуже. Потому какой-нибудь правдивый пустячок может обнаружить более высокий уровень жизни. Член сказал, что правду о прошлом скрыть нельзя. Есть же неоспоримые материальные свидетельства. Болтун сказал, что это утешение для идиотов. Люди сначала усиленно скрывают правду, а потом не могут узнать ее даже при желании. Единственной опорой памяти о прошлом становятся битые черепки и объедки от мамонтов. А разве это история! История не оставляет следов. Она оставляет лишь последствия, которые не похожи на породившие их обстоятельства.”

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Pauls Puķītis 13.02.2014. 16.31

    video replika vietā!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > Pauls Puķītis 13.02.2014. 16.50

    ——–markoni:”(..)

    P.S.

    Piekrītu Dzerim – bez revolūcijas te nekas nav maināms.”

    ===============================================================================

    Piparus jums veterāniem uz mēles! Kā 1988. – 1991.gg. revoļūcijas dalībnieks, tagad piekrītu:

    “(..)В революции не бывает и не может быть свободы, революция всегда враждебна духу свободы… Революция… случается с человеком, как случается болезнь, несчастье, стихийное бедствие, пожар или наводнение.”

    Николай Александрович Бердяев

    0
    -1
    Atbildēt

    0

brigita_damme_rtk_lv 13.02.2014. 15.52

Vienmēr vajag kādu diedziņu atstāt ar kuru kaut kad kādu marionetīti paraustīt. Ja šamējie lustīgi izlustrēsies, ko tad? Kas tad būs netīrām padarīšanām no brīva prāta pierunājams,kur dabūt tik daudz kretīnu? Tāpēc neko nedrīkst darīt maisu ietekmes mazināšanai – ne atklāt, ne lustrēt, ne nosvilināt…

+5
0
Atbildēt

0

dace_ampermane 13.02.2014. 15.44

būtu intresanti palasīt Brigmaņa domas par šo rakstu, jādomā, ka viņam kompis ir :)

+2
-1
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 13.02.2014. 15.00

——- Liene Cipule: “(..) atbildes vietā bija stingri sakniebtas lūpas. Šai sarunai turpinājuma nebija.”

==============================================================================

Tad jau labi, citādi, kas zin’, kā Cipules u.c. ziņkārīgajām kundzītēm būtu izgājis…..Ne vien viens jau “apdedzinājies”:

“– Viņi mēģināja izdarīt spiedienu uz mani. 1997. gada maijā Saeimas arhīvā atradu, ka Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienests savā struktūrā izveidojis 20. gadsimta sociālpolitiskās vēstures nodaļu….”

Akadēmiķis Ronis par trešo aci http://www.la.lv/akademikis-ronis-par-treso-aci-2/

0
0
Atbildēt

0

Signija Aizpuriete 13.02.2014. 14.50

——- Liene Cipule:”(..)Pilnvērtīgu lustrāciju var īstenot, tikai mērķtiecīgi pētot, vētot un analizējot visu sistēmu kopumā – VDK, izlūkdienestus, Literatūras pārvaldes, komunistu darbības valsts pārvaldē, izglītības, veselības un tiesu sistēmas specifisko darbību un pakļautību okupācijas laikā. Tas ir valstiski nozīmīgs uzdevums…..”

==============================================================================

Ar 20 miljoniem iesākuma (pirmajai 5-gadei) pietiks? Varena lustēšanas iecerēta, varena – vajadzētu ikvienam roku pielikt, lai lielais darbs uz priekšu iet! A, nu, lustrējam jau EK vēlēšanās – sūtam A.Rubiku atpakaļ uz Briseli!

http://www.youtube.com/watch?v=2OgjO78Ecdc

0
0
Atbildēt

0

buchamona 13.02.2014. 14.22

Viss ir pareizi gan par lustrāciju, gan čekas maisiem un pašiem čekistiem utt. Nav skaidrs, kas tieši ir tik principiāli atšķirīgs Demokrātisko patriotu politiskajās nostādnēs, ka viņiem ir jānostājas opozīcijā pret NA un Vienotību un, kā esmu dzirdējis, jādibina savu jaunu partiju? Kuri ir tie principiālie jautājumi, kas ir piespieduši biedrību Demokrātiskie patrioti spert tādu politisku soli, kura reālās sekas vēl vairāk sadrumstalos Latvijas demokrātiski domājošos ļaudis. Šaubos, vai Demokrātiskie patrioti pārkāps 5% barjeru, un tādēļ negribot, bet reāli viņi nākošajās vēlēšanās uzdāvinās savas balsis balsis tieši SC kremliniem un šādi vēl vairāk nostiprinās viņu pozīciju Saeimā.

+8
-1
Atbildēt

1

    Egita > buchamona 13.02.2014. 22.42

    jā ,ir grūti saprast,par ko tad nevar vienoties?

    0
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 13.02.2014. 14.03

pasees uz muužu iespiest zieģeli : valsts nodeveejs , ar to pilniigi pietiek, arii biijušjiem kompartijas nomenklatuuraa, kurus maisos neglabaaja , tie ir veel biistamaaki par šeķorkaam.

+2
0
Atbildēt

0

emb_riga 13.02.2014. 12.39

Raksts jau labs.Programmatisks.Aug buciņš,aug radziņi.Labs pieteikums uz varu,ko jau gaidu 31 gadu,bet vai atbalsts masās jums ir?

+1
-1
Atbildēt

0

lebronj2356 13.02.2014. 11.38

Latvija no sovjetu diktatūras pārvērtās neoliberāla feodālisma valstī, kur pīrāgu sadalīja vienlīdzīgākie, jeb iepriekš pie šprices esošie – loģiski, ka šie cilvēki nevēlējās un nevēlēsies ar citiem dalīties, priekš citiem ir kapitālisms, dažiem sociālisms. Paaudžu maiņa maz līdz, jo jau nākamās paaudz uzaugot mēslos ir mācījušās no iepriekšejām “kā taisīt panākumus Latvijā”. Šeit var palīdzet totāls restarts, zagļu, stukaču un iztapoņu atbīdišana no varas un tiesiskuma atjaunošana visiem ! punkts

+7
-2
Atbildēt

1

Nauris Sadovskis 13.02.2014. 11.26

Labs raksts. Pirmo reizi! Piekrītu Ino:štatu saraksti un attiecīgi ierobežojumi.Bez tā Latviju neesam atjaunojuši.

+5
-1
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Nauris Sadovskis 13.02.2014. 15.16

    ——-valdis_krastins Labs raksts. Pirmo reizi! Piekrītu Ino:štatu saraksti un attiecīgi ierobežojumi.Bez tā Latviju neesam atjaunojuši.

    ==============================================================================

    Ko nu “atjaunotāji”, liberālistu-libretistu kungi tik’ kautrīgi savus (ne)darbus novērtē? Vai ta ar prihvatizāciju, denacionalizāciju un konsolidāciju palielīties negribas? Saņem dūšu, pamācās no VVF!

    http://www.youtube.com/watch?v=pWyST4SXz8w

    0
    -1
    Atbildēt

    0

ligakalnina 13.02.2014. 10.54

Neticu, ka Latvijā ko tādu izdarīs.

Kaut, principā, gribot negribot, jānonāk pie secinājuma, ka vajadzēja to izdarīt jau sen, bet, arī tagad nebūtu par vēlu.

Kas mums ir valsts prezidents – ne tikai bijušais augsta līmeņa PSKP funkcionārs, bet, rupji runājot, zaglis, kas nozadzis ES līdzekļus, un uzbūvējis par to privātmāju.

Un nevienu tas sevišķi neuztrauc, izņemot atsevišķus žurnalistus, un, kāds domā, ka pilsoņiem ar tādu mentalitāti un valstij ar tik tizlām drošības struktūrām un tiesībsarg. sistēmu, kas to visu neredz, vajadzīga lustrācija?

Mums mierīgi strādā prokurori, tiesneši, kas vajāja disidentus, advokāti, kas sadarbojās ar sistēmu, nu un, kādam tas intersē?

Kas mums ir Lembergs, Brigmanis, utt?

Ja kāds domā, ka PSRS laikos tikt tādos amatos, par rajona partijas vai komjaunatnes sekretāru, varēja bez sadarbības ar VDK, un absolūtas lojalitātes demonstrācijas, neatkarīgi, ir vai nav šie uzvārdi tais čekas maisos, tas ir naivs cilvēks.

Par daudziem sīkākiem gariņiem pat nerunājot.

No otras puses, kā jau rakstīju, čekas maisos var figurēt arī pilnīgi nevainīgu cilvēku uzvārdi, piem., augstskolās, katrā grupā, bija “stukačs”, kuram, stājoties augstskolā, “pirmajā” nodaļā, kas bija katrā iestādē, izsauca un pārrunām, un pateica, apmēram, tā – redz, tavi vecāki bija izsūtīti, un uzņemt tevi augstskolā ir problēmatiski, bet, ja tu ar mums sadarbosies, ne jau ko sevišķu, vienkārši pastāstīsi, kāds noskaņojums institūtā, par ko runā, utt., varēsi mācities”.

Un daudzi, protams, formāli piekrita, jo negribēja samaitāt sev visu dzīvi, paliekot bez AI, bet, tai pat laikā, vienkārši muļķojās, stāstīdami par kādām nebūtiskām lietām, vai pat tēlodami muļķus, un neviens viņu dēļ necieta.

Bet, sarakstos viņi ir.

Jo arī “čekistiem” toreiz bija plāns, cik “aģenti” tiem jāsavervē, un viņi plānu pildīja, bieži vien, vēlāk tos aģentus pat aizmirstot.

Tā ka, var ciest arī, principā, nevainīgi cilvēki.

Bet, galvenais jau, nodalīt tos, kas tagad ir pie varas, un kuriem jau asinīs dunultmorāle, melošana, utt.

Bet, vēlreiz, neticu, ka, Latvijas apstākļos, tādu plānu var realizēt, gribētu redzēt, kā “lustrēs” Lembergu, Bērziņu, utt., kā viņus atstādinās no varas, tā, faktiski, būtu revolūcija.

Un kā ZSS ar SC nobalsos par lustrāciju.

Nezinu, vai raksta autori paši tic, ka Latvijā tas ir iespējams, diemžēl, manuprāt, laiks ir nokavēts, jo vecie ko0munistu funkcionāri un VDK darbinieki ieguva varu Latvijā jau uzreiz pēc neatkarības atjaunošanas, un nekur no varas nav aizgājuši, viņi nosaka šai valstī ļoti daudz.

Un kāpēc šī problēma vienmēr aktualizējas taisni pirms vēlēšanām?

+6
-3
Atbildēt

20

    dro > ligakalnina 13.02.2014. 11.21

    dzeris49. …gribētu redzēt, kā “lustrēs” Lembergu, Bērziņu, utt.

    _________________

    Manuprāt tu jauc mušas ar kotletēm. Lustrācija būtu valsts palīdzīga roka slepenajiem aģentiem, bet partijas biedrus no aģentu sarakstiem taču izņēma, vismaz tad kad viņus uzņēma nomenklatūrā? Attiecībā uz PSKP, KGB, VĻKJS štata darbiniekiem vienkārši jānopublicē štatu sataksti, tur nav vajadzīgi ne pētījumi, ne lustrācija.

    Attiecībā pret čekas izrevidētajiem maisiem man nav viedokļa – it kā vajadzētu, bet baidos, ka par galvenajiem grēkāžiem kļūs rakstnieki, zinātnieki, mūziķi, kuriem bija jāizvēlas, dot solījumu, kuru parasti negatavojas pildīt vai atteikties no ārzemju ceļojuma…

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > ligakalnina 13.02.2014. 11.31

    “Lustrācija ir valsts līmeņa process, kurš regulē agrāko komunistu, it sevišķi čekas ziņotāju un darbinieku, atrašanos politiskos vai ierēdņu amatos…” – tas ir citāts no vikipēdijas.

    Vienkārši nopublicējot sīku aģentu un stukaču sarakstus, lielajiem funkcionāriem paliekot savos amatos – tā nav nekāda lustrācija, un ko tas vispār dos, kāda tam praktiskā jēga, nu, uzzināsim šo to jaunu par dažiem cilvēkiem,, bet, ko tas mainīs valsts dzīvē?

    Manuprāt, daudz svarīgāk liegt ieņemt nozīmīgus amatus lielajiem komunistu tolaiku funkcionāriem.

    Skaidrs, ka Bērziņš, Lembergs, utt., “maisos” nebūs, bet, vai tad bez sadarbības ar VDK viņi kādreiz būtu tikuši tādos amatos?

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > ligakalnina 13.02.2014. 11.31

    “…it kā vajadzētu, bet baidos, ka par galvenajiem grēkāžiem kļūs rakstnieki, zinātnieki, mūziķi, kuriem bija jāizvēlas, dot solījumu, kuru parasti negatavojas pildīt vai atteikties no ārzemju ceļojuma…”

    Ja ir tāds variants, kā ieteikts rakstā, tad no šiem cilvēkiem pašiem ir atkarīgs, vai viņi cietīs, vai ne.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 13.02.2014. 11.41

    zirnekliene Šeloba. Ja ir tāds variants, kā ieteikts rakstā, tad no šiem cilvēkiem pašiem ir atkarīgs, vai viņi cietīs, vai ne.

    __________________

    Tur jau tā lieta, ka tādā gadījumā jāatzīstas gan tiem ,kuri ziņoja, gan tiem, kuri neziņoja, bet vai viņiem ticēs?, bet nu varbūt kā bieži Tev taisnība.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > ligakalnina 13.02.2014. 11.48

    Ja arī “neticēs”, šī infa būs konfidenciāla vēl 5 g. pēc šo cilvēku nāves.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Antra > ligakalnina 13.02.2014. 11.57

    lno

    “bet baidos, ka par galvenajiem grēkāžiem kļūs rakstnieki, zinātnieki, mūziķi, kuriem bija jāizvēlas, dot solījumu, kuru parasti negatavojas pildīt vai atteikties no ārzemju ceļojuma…”

    “Negatavojās pildīt”, nu gan laid!!! Tie, kuri negatavojās pildīt, neatgriezās un padumjai savienībai vairs tuvu nerādījās, ar čeku neviens nejokojās, tā ne ar vienu nejokojās. Krietni cilvēki līdz 1987. gadam uz nopietnām ārzemēm vispār nebraukāja.

    Vēl atkārto Johansona pīlītes par cilvēkiem, kas palīdzēja cīnīties ar organizēto noziedzību!

    Es uzskatu, ka ir jāizsludina amnestija visiem čekas sulaiņiem, kas nav pastrādājuši smagus noziegumus, kuru kartītes ir maisos, kā Godmaņa un Šlesera padomniekam, Georgam Lancmanim, kuru kartītes pēc Godmaņa rīkojuma 1991. gada augustā iznīcināja čekists Aivars Borovkovs, kā Aināra Šlesera, Aināra Gulbja vai Andra Tālberga, vai augstākā ranga kalpotāju, kuru, kā VVF un, iespējams, paša Godmaņa, glabājas Maskavā, paredzot visbargāko sodu ikvienam izdzimtenim, kurš centīsies slēpt savu noziedzīgo pagātni, tādejādi nodemonstrējot nevēlēšanos atteikties pārtraukt kolaborāciju.

    Visiem dokumentiem jābūt publicētiem, lai johansoni, indriksoni, savicki un vešņakovi nevienu nevarētu turpināt šantažēt un piespiest kaitēt valsts interesēm.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 13.02.2014. 12.01

    zirnekliene Šeloba. Tomēr metīs ēnu uz viņu pēcnācējiem. Es šī pasākuma galveno jēgu saskatu padomju ideoloģijas iznīcināšanu sabiedrībā, jo joprojām Latvijā valda abas. Sajūta,ka pēdējā laikā pārsvaru atkal gūst sarkanie, kuri kļuvuši rozā. Pie tā cītīgi piestrādā zinātniskā komunisma veterāni.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 13.02.2014. 12.10

    altin yildiz. Zinu, zinu, tev visi ir vai nu svētie vai sātana iemiesojumi:) Man ir sava pieredze. Kad mani ārzemju radi aicināja ciemos atteicos, jo zināju,ka pirms tam aicina uz čeku. 1988. gadā nolēmu braukt un mani tūlīt aizsauca uz 1. daļu un brīdināja, ka man būs jāraksta atskaite, parakstu gan neprasīja. Toreiz notikumi attīstījās strauji un mani lika mierā.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    garausiitis > ligakalnina 13.02.2014. 12.23

    lno – par muziķiem runājot ir tāds pastāsts par vienu paziņu kas liek uzdot daudzus jautājumus , jo patiesībā pats esmu tur blakus bijis. Stāsts ir par Gobziņu un to ,ka pirms laba laika atklājās ,ka viņš ir čekas maisos . Tad nu attinot filmu – 81-83 gads laiks par kuru visticamāk ir info – nu tusojām ar dažādiem jauniešiem tajos gados, organizējām disenes , visādas everģēlības un ko tik vēl ne. Bet tad 1983.gada vasarā Gobziņu mega tempā savāca armijā . Ja būtu viņš čekas stukačs , tad viņš daudz noderīgāks būtu te uz vietas … nu neiet tas kopā . Un vēl – es tajā laikā mācijos RPI , un tā kā darbojos tajā sfērā , tad mani arī vairākas reizes sauca “parunāties”… moš es ar čekas maisos ? :) :) :)

    Un tad piebildei – pagajušogad Gobziņš bija iečāpojis ciemos ar vienu džeku , kas savulaik ar mani “parunājās” . Vajadzēja viņiem šo to no copenēm dabūt . Tad nu pēc tam ar Robi parunājāmies , par tēmu no kurienes viņš zin to džeku – izrādās , ka tikai pateicoties viņam savulaik Dzeltenos Pastniekus nav iedzinuši pagrīdē … lūk tādi pastāsti.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 13.02.2014. 12.28

    klusais. Ja esi saukts uz stūra māju, vai vari būt drošs, ka neesi sarakstos? Ja nu šiem tāpat kā citās nozarēs vajadzēja pildīt plānu?:)

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    garausiitis > ligakalnina 13.02.2014. 12.37

    lno – stūra mājā neesmu bijis :) Ar mani runājās Kaļķu ielā 1 :) :) :) Bet lietas būtība ir faktā , ka toreiz , kad mani sauca , tad fakultātē pateica , ka jāiet uz kadru daļu un nosauca kabineta nummuru t.i. es tur ejot vispār nezināju kas par lietu un kur eju . Atceros , ka mani toreiz tirdīja vai neesmu redzējis ko “sliktu” pasākumos un tamlīdzīgu sviestu. Domāju , ka daudzi tajos laikos aktīvi cilvēki varēja tikt šādi izprašņāti un pats pēc tam nezini – esi maisos vai nē … garantijas nav .

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > ligakalnina 13.02.2014. 12.44

    Jā, drūmi laiki, bet tos nevar salīdzināt ar pēckara gadiem. Man cienījama kundze stāstīja, kura nomira pagājušajā gadā, /pāris mēnešu atlika līdz apaļam simtam/, kura parakstījās pēc draudiem ar Sibīriju par sadarbošanos ar čeku un soļījās ziņot par partizāniem, ja tie ieradīsies viņas lauku mājās. Viņai bija 2 bērni, viens zīdainis…Protams, ka viņa neko neziņoja.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Ojārs > ligakalnina 13.02.2014. 14.20

    Skaidrs, ka Bērziņš, Lembergs, utt., “maisos” nebūs, bet, vai tad bez sadarbības ar VDK viņi kādreiz būtu tikuši tādos amatos… Bērziņš, Lembergs, utt.,… Bērziņš, Lembergs, utt.,

    ————————-

    Vēl aizmirsi pierakstīt MNA un NA.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > ligakalnina 13.02.2014. 15.13

    ——-lno Jā, drūmi laiki, (..)Protams, ka viņa neko neziņoja.”

    ==============================================================================

    Vot, muļķa čekisti – būtu labāk naudu un/vai mantu piesolījuši:

    “(..)diemžēl jāatzīst, ka pēckara Latvijā bija cilvēki, kas rīkojās nelietīgi pret saviem tautiešiem. 1949. gads to pierādīja: izsūtāmo sarakstus veidoja tie, kas mitinājās blakus, kuri zināja, ka tur un tur dzīvo cilvēki, kuriem pieder vairāk mantas vai kuri vienkārši ir gudrāki. Man bija iespēja papētīt izsūtāmo sarakstus un pavēles, un es atklāju, ka tie cilvēki, kuri ievācās mūsu Nītaures mājā, bija šos sarakstus veidojuši.”

    Intervija ar Andri Bērziņu – Latvija grimst. Jārīkojas!

    http://nra.lv/latvija/politika/48360-intervija-ar-andri-berzinu-latvija-grimst-jarikojas.htm

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > ligakalnina 13.02.2014. 15.46

    lno – un domāju , ka neviens vien tāds bija … smagi laiki … manuprāt stāsts par čekas maisiem ir stipri pārspīlēts… it sevišķi , ja ir nopietnas aizdomas , ka “pareizie” no turienes ir pazuduši .

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Edzs > ligakalnina 13.02.2014. 17.27

    klusais, lno

    ikviens kas jebkad bija izsaukts Čekā uz pratināšanu aizejot parakstīja dokumentu ar nosaukumu “Подпись”(paraksts), teksts tur bija apmēram tāds – аr savu parakstu apliecinu ka nestāstīšu kas ar mani te tika runāts.

    es domāju ka ja šie “Paraksti” būtu sagāzti maisos, tie arī izsauktu furoru tautā.

    čekas lietas daudz tiek profanētas, gan apzināti gan neapzināti. tai bija 4 vai 5 nodaļas, pret ideoloģiskiem ienaidniekiem cīnījās tikai viena no tām. bija nodaļas cīņai ar bandītismu un cīņai ar ekonomiskiem noziegumiem – OBHSS. uzliekot visiem amata aizliegumus, visus bez izšķirības demonizējot valsts izzadzējiem izdevās iedzīt grīdā sev bīstamos izmeklētājus un grāmatvežus. par to kas viss tur bija un kas nebija būtu vērtīgi ar Bojāru parunāt.

    čekas interesēs bija būt līdzdalīgiem pie īpašuma pārņemšanas valstī un tas tiem arī izdevās. Atmoda nebija vardarbīga, kāpēc tā, to zina gan Johansons gan Trubiņš. tas ir gan labi gan slikti, bet par to vislabāk ir ar Godmani un Jurkānu parunāt.

    par Gobziņu, – es domāju ka čekai nu galīgi nebija vajadzīgi jautri un neprognozējami joku plēsēji, bet pierakstījumi tad bija ierasta lieta visur, čekai nevajadzēja būt izņēmumam.

    tik nopietnai struktūrai vajadzēja nopietnus vīrus, – piemēram tādus kā Godmanis, Borovkovs vai Inkens.

    par maisiem, – kopš tos pārņēma, uzglabāja un pārlasīja velnsviņusazinkas, nezinu kāda tiem ir vērtība. tie nav tāds izziņas materiāls kā austrumvācu Stasi kartoteka, tos nevar savstarpēji salīdzināt.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > ligakalnina 13.02.2014. 17.59

    mans kursa biedrs jau šajos laikos [agrāk būtu klusējis] stāstīja, ka bijis izsaukts un pratināts izģērbts kails. jābūt sliktai sajūtai šāda doprosa laikā un ilgi vēl pēc tam.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Antra > ligakalnina 13.02.2014. 18.07

    lno

    Ja esi saukts uz stūra māju, vai vari būt drošs, ka neesi sarakstos?

    Kāpēc obligāti jābūt maisos, ne jau katrs čekai toreiz bija tik nozīmīgs, lai vervētu. Arī šodien var pildīt čekas plānu ar uzviju pie Magoņa, Savicka un Loginova, varbūt ne sliktāk, kā SC “latvietis”, Zariņš.

    Padumjo laiku čeka ar pierakstiem un “mirušām dvēselēm” nekrāmējās, tā bija cilvēces ienaidnieku elite, ne tā kā šodienas Putina draudziņi, zagļi un sodomīti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Antra > ligakalnina 13.02.2014. 18.22

    TanteSidra

    Tante, vai nu Tu esi čekistu maldināta, vai pašai nav sirdsapziņa tīra, meklējot jebkādus ieganstus, lai maisus neatvērtu. Tad mans padoms Jums abiem ar lno, sameklējiet cietušos, vaļsirdīgi visā atzīstieties un palūdziet piedošanu. Mēs neviens nezinām, kad mūsu stunda sitīs un var iznākt par vēlu, ko labot.

    p.s. Esmu maisos un man pat prātā nevar ienākt, ka kāds izlasot ziņas par mani, domātu, ka esmu biji kolaborants. Arī pats esmu ticis vervēts un tās atvieglotās iespējas taisīt piķi, kas man 1986. tika piedāvātas, pat sapņos nerādījās godmaņiem, šleseriem, dinēvičiem un kreitusiem.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > ligakalnina 13.02.2014. 19.33

    klusais „… Ar mani runājās Kaļķu ielā 1 … Domāju , ka daudzi tajos laikos aktīvi cilvēki varēja tikt šādi izprašņāti un pats pēc tam nezini – esi maisos vai nē … garantijas nav .”

    Ja tik vien bijis, kā sarunas Kaļķu 1, tad nekādos maisos neesat.

    Man arī 70to gadu vidū tur bija visai nepatīkama vizīte un neķītrs piedāvājums, no kā izdevās atteikties (tajā laikā, izrādās, i tas bija iespējams, ja mēle labi iekārta, kas grib, var neticēt). Pēc gadiem 25 nācās pasūtīt kādus atjaunotās Latvijas drošības lielkungus, tad nu sulaiņi ar skaidru uzdevumu izmeklējās pa manu pagātni, cik nu spēja, arī maisus neaizmirstot, bet ņi ku-kū. Zinu vēl vienu, kam līdzīgi gājis, tāpēc saskatu diezgan drošu garantiju, ka no turienes pa taisno maisos (precīzāk – žurnālā) neviens nenonāca. Tas gods bija jānopelna.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

gliters 13.02.2014. 10.37

Labs raksts un sakarīgi priekšlikumi. Paliek vienīgi jautājums, ko darīt ar PSKP un komjaunatnes nomenklatūru? Man šķiet, ka šeit nepietiek ar brīvprātīgo konfidenciālo atzīšanos un nožēlošanu, šiem cilvēkiem jābūt reāliem ierobežojumiem dažādu amatu ieņemšanā.

+12
-1
Atbildēt

10

    ligakalnina > gliters 13.02.2014. 10.55

    Lustrācija jau arī taisni to arī nozīmē – komunistu funkcioanāru, VDK darbinieku, utt., ierobežojumus valstij svarīgu amatu ieņemšanā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 13.02.2014. 11.11

    Vismaz no raksta tas neizriet – publicēs ar visām no tā izrietošām sekām tikai to vārdus, kas neatzīsies un nenožēlos. Turklāt runa pagaidām bija tikai par VDK. Attiecībā uz ziņotājiem un zemākā ranga VDK darbiniekiem tas būtu OK, bet PSKP un VDK “pirmā ešelona” kolaboracionistiem nepietiekami.

    Un ne jau par atriebību te runa – nav pieņemama situācija, ka bijušais partijas nomenklatūras darbonis prezidents Andris Bērziņš mēģina mums iesmērēt par premjeru bijušos komjaunatnes darboņus. Manuprāt šādi cilvēki nedrīkstētu ieņemt nekādus vērā ņemamus amatus.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > gliters 13.02.2014. 11.16

    Un kāda vispār nozīme ko publicēt, bet, bez lustrācijas?

    Svarīgi, lai šie cilvēki nebūtu pie varas, nevis, lai mēs vienkārši zinātu, ka viņi sadarbojās.

    Un augsta ranga komunistu funkcioanāri Bērziņš, Lembergs, utt., vienkārši pēc noklusējuma nevarēja ar VDK nesadarboties.

    Pie kam, virsraksts ar vārdiem “varas maiņa”, manuprāt, taisni paredz lustrāciju, jo savādāk tā atkal ir tukša pirmsvēlēšanu gaisa tricināšana.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > gliters 13.02.2014. 11.34

    zirnekliene Šeloba. Nesaprotu, kāda atzīšanās vajadzīga štata darbiniekiem? Vajadzīgs tikai aizliegums darboties attiecīgās profesijās. Kāda līmeņa funkcionāram un kur, par to gan jāpadomā.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 13.02.2014. 11.45

    OK, visu VDK štatu saraksti ir jāpublicē un punkts – atzīstu savu kļūdu loģikā. Par to, kas darāms ar ziņotājiem, manuprāt, izdomāts labi, bet ar to vien ir daudz par maz, arī ar pliku PSKP, komjaunatnes un VDK štatu saraksta publicēšanu nav diezgan – mēs zinam, ka prezis ir viens no viņiem, nu un? Viņam no tā ne silts, ne auksts, bet tā nedrīkstētu būt – tas ir tas, ko vēlējos teikt.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Antra > gliters 13.02.2014. 11.49

    zirnekliene Šeloba

    ka bijušais partijas nomenklatūras darbonis prezidents Andris Bērziņš mēģina mums iesmērēt par premjeru bijušos komjaunatnes darboņus.

    Vai Jūs par Vienotības piedāvātiem un Bērziņa kategoriski noraidītiem komjaunatnes darboņiem, čekas kalpiem, Māri Riekstiņu un Pēteri Vaivaru?

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ojārs > gliters 13.02.2014. 11.51

    Un augsta ranga komunistu funkcioanāri Bērziņš, Lembergs, utt., vienkārši pēc noklusējuma nevarēja ar VDK nesadarboties

    ———————————–

    Ko tu te fleitē – augsta ranga komunistu funkcionāri bija Gorbunovs, Daudišs, Ķezbers.

    Iedomāties, ka mazpilsētas kom. partijas sekretāram bija kāda ietekme uz KGB – piedod, tas ir reāls naivums.

    ———-

    Man vispār nav skaidrs par kādu lustrācijas uzsākšanu var runāt 22 gadus pēc neatkarības atjaunošanas, un vēl dot divus gadus laika. KGBešņikiem un stukačiem bija laiks un likumā paredzētas iespējas to darīt un viņi to jau sen varēja izdarīt.

    Interesanti, kāpēc un kā labā Zatlers cenšas čekas maisus iekonservēt vēl uz trīsdesmit gadiem.

    Vajag nekavējoties atvērt maisus, lai mēs varētu iepazīties ar saviem “varoņiem”.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    ligakalnina > gliters 13.02.2014. 12.25

    Mazpilsētas komj. sekretāram uz KGB ietekme nebija, KGB ietekme uz viņu gan bija.

    Pat uz jebkuras rūpnīcas vai iestādes komjaunatnes sekretāru bija KGB ietekme, jo visur bija 1. nodaļa, kuras uzdevums bija sekot ideoloģijai un meklēt disidentus, utt.

    Un, ja jau tikai Zatlera dēļ mums 20 gadus iekonservēti tie maisi, tad viņš gan mums ir viens varens vīrs.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Ojārs > gliters 13.02.2014. 14.18

    dzeris49 Mazpilsētas komj. sekretāram uz KGB ietekme nebija, KGB ietekme uz viņu gan bija.

    ——————————-

    KGB ietekme jau bija arī uz dzeri, (vai arī krievijā ilgu laiku pavadījušais dzeris bija unikāls izņēmums). Un ja vajadzētu, tad ļoti reāla.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > gliters 13.02.2014. 15.25

    ——dzeris49 Neticu, ka Latvijā ko tādu izdarīs.

    ==============================================================================

    Bojārs par «čekas maisiem»: Latvieši sasmērēsies un būs jāmaina svētbildes

    http://www.lsm.lv/lv/raksts/latvija/zinas/bojars-par-chekas-maisiem-latvieshi-sasmeresies-un-bus-jamaina-s.a72572/

    IR-šu redakcijas biedri arī svētbildes nevēlas mainīt?

    http://www.youtube.com/watch?v=_QVaWrqqRqw

    +1
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam