Lehs Valensa: Kapitālisms pašreizējā formā šo gadsimtu nepārdzīvos

38

Komentāri (38)

inta_s 07.06.2013. 08.51

Kas attiecas uz to miera paaudzi, tad tā nav tiesa Āfrikas valstīs vēl ar vien notiek šausmas, tāpat Irākā, Afganistānā, Lībijā, Sīrijā, utt.

0
0
Atbildēt

5

    ineta_rr > inta_s 08.06.2013. 18.10

    Par oriģinālu nezinu, bet tulkojumā šķita, ka runa ir tikai par Eiropu un varbūt pārējo puslīdz civilizēto pasauli.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 08.06.2013. 21.42

    Pašreiz uz planētas zeme nav civilizācijas. Ir tikai mežoņi. Cerams ka tas mainīsies kad būsim brīvi.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > inta_s 08.06.2013. 22.56

    Ja ar brīvību Jūs saprotat anarhiju, tad bez sistēmas nevar pastāvēt civilizācija.

    Un nevajag par kaut kādām „anarhistu“ komūnām vai ko tur, tā nav ne valsts, ne arī anarhija, ja katrs nav par sevi, un nevalda pilnīgs haoss. Atnāks tirāns – Kas ir? Anarhistu brīvība neļauj kādam savākt armiju un kļūt par karavadoni? Un kā vēl ļauj, jo brīvība taču – Un visas komūnas pa vienai iekaros, vai arī dabūsiet saorganizēties, lai stātos tādam pretī, un ar to pašu izsapņotās anarhijas vietā būs kārtība.

    Kā parasti, tie, kas nezina vēsturi, ir nolemti to atkārtot. Šoreiz ieteicamā literatūra ir par Čingizhanu un mongoļu-tatāru jūgu, lai gan līdzīgus stāstiņus var atrast arī senākos laikos.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    inta_s > inta_s 08.06.2013. 22.59

    Brīvi vispirms sirdī, tad prātā un pazudīs arī visi tirāni. Arī šodienas kas lieliski paslēpušies aiz marionešu mugurām.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > inta_s 09.06.2013. 14.05

    Anarhisti nu gan mīksti palikuši. Ja nav brīv kļūt par karavadoni un iekarot visus hipijus, tad kur ir brīvība? Brīvība ir tad, kad katrs dara ko grib, un brīvi ir ne tikai pareizie hipiji, bet arī visi psihopāti ar ložmetējiem un kaujas cirvjiem, jo trakonamu vairs nav, ieroču kontroles arī ne, brīvība taču. Ja kāds uzstāda noteikumus, tad tā jau ir kaut kāda kārtība. Ar ko tāda pseido-anarhijas un despotijas kombinācija labāka par normāli funkcionējošu, demokrātisku valsti, man laikam nesaprast.

    0
    0
    Atbildēt

    0

inta_s 07.06.2013. 08.50

Kad iet runa par kapitālismu vajadzētu precizēt kādu tieši domā. Jo pastāv gan brīvā tirgus kapitālisms, gan monopola kapitālisms.
Nedz ASV nedz ES vairs nav brīvā tirgus kapitālisms, nu ir monopola kapitālisms. Atšķirība tāda ka brīvā tirgus kapitālismā uzņēmumi konkurē savā starpā par pircējiem piedāvājot labākos produktus par labāko cenu – tas arī ir faktors kas dod vienam uzņēmuma pārspēku pār otru, taču monopola kapitālismā atsevišķi uzņēmumi kļūst tik lieli, ka spēj ietekmēt politiķus un (korupcija, lobijs) kā rezultātā tiek izdoti likumi, kas dod pārspēku pār visiem citiem konkurentiem nevis tāpēc ka būtu labāks produkts par labāku cenu bet tāpēc ka ir izdots likums kas tos padara par vienīgo piegādātāju. Tāpat tas tiek attīstīts arī tālāk ka uzņēmumi nevar bankrotēt bet tos glābj par iedzīvotāju naudu ko atkal izdod kā likumu uzpirktie politiķi.

Tāda ir atšķirība: http://youtu.be/cVdI4Kx8TdY

Pēc būtības gan politiskās, gan ekonomiskās sistēmas var iedalīt individuālismā un kolektīvismā. Kolektīvismā valsts ir visa centrā un tās iedzīvotāji pakļauti tam – viss tiek darīts “kopīgā labuma vārdā” – gan atņemti līdzekļi Banku elites glābšanai, samazinātas cilvēku tiesības “drošības vārdā”, utt. Individuālismā ir otrādāk, centrā ir indivīds un valsts dara visu lai aizsargātu tā tiesības. Tiesa tad arī indivīdam ir visa atbildība, ja ir ieguldījis kur nepareizi, tad visu var pazaudēt un tā ir viņa atbildība kur izvieto līdzekļus, taču valsts nekādā gadījumā nejauksies iekšā uzņēmējdarbībā neļaujot kādam bankrotēt kas ir normāla uzņēmējdarbības cikla sastāvdaļa, tāpat valsts darīs visu lai aizsargātu indivīda tiesības uz brīvību izteikties, pārvietoties, privātumu, taisnu tiesu, utt.

Kan Ķīnā, gan ASV, gan ES ir monopola kapitālisms kas ir kolektīvisma paveids. Diemžēl individuālisma vairs nav – tas bija reiz ASV taču banku elitei izdevās to likvidēt.

Tā rezultātā ir notikusi milzīga plaisa starp bagātajiem un nabagajiem jo visi līdzekļi akumulējas monopola kapitālismā – mazā elitē:

http://youtu.be/slTF_XXoKAQ

Manuprāt pasaule mainās un šim monopola kapitālismam būs jāsabrūk – cilvēki nepieņems šo jauno vergtura iekārtu kurā valda maza Banku elite un dzen cilvēkus tālāk verdzībā.

Ar vien vairāk cilvēki saprot ka laime ir palīdzot citiem nevis dzenoties tikai pēc maksimālas peļņas – ar vien vairāk rodas pasaulē tā sauktie sociālie uzņēmēji, kas veido uzņēmumus pārdodot konkurētspējīgus produktus nodrošinot darba vietas un peļņu novirzot sociāliem mērķiem no kā gūst visa sabiedrība. Tam ir mērķis.

Esošā sistēma sabruks – jautājums ir ko mēs darīsim lai Banku elitei neizdotos ieviest tirāniju. Viss atkarīgs no mums pašiem.

+2
0
Atbildēt

0

intars_busulis 06.06.2013. 23.03

Kādas šausmas! Un ko tagad darīt? Ja visa sabiedrība nomirs tad tak visas bezdarbu problēmas būs kā ar roku noņemtas :D

+1
-1
Atbildēt

0

Ieva Priedenfelde 06.06.2013. 22.45

Kapitālisms ir tad, kad sabiedriskās un individuālās intereses tiek pakārtotas kapitālistu un kapitāla ērtībām – cilvēks kalpo kapitālam, nevis kapitāls cilvēkam. Tipisks piemērs – bankas Latvijā. Visai pasaulei jāiet uz tādu sabiedrisku iekārtu, kāda ir Austrālijā, Kanādā, Dānijā, kur pirmajā vietā ir cilvēks un tikai pēc tam kapitāls. Bet ASV to nepieļaus. ASV nosaka toni pasaulē.

+1
-3
Atbildēt

0

dzerkaleliva 06.06.2013. 22.22

Tas jau sen vairs nav ne kapitālisms, ne demokrātija, ne tiesiskums, brīvais tirgus vai, kas cits daudz maz civilizēts, kurā mēs dzīvojam.
————————–
Pa lielam tas ir globālisms ar neierobežotu kapitāla varu, troikas vadībā. Vladības kā marionetes globālā, beznacionālā kapitāla priekšā un troika, kā galvenais starptautiskā kapitāla aizstāvis.
————————————–
Kā to nosaukt Dievs viņu zina, varbūt par troikismu. Varbūt tā ir kapitālisma augstākā forma, pēc tam nāk pirmatnējā iekārta vai kodolziema? Tad jau redzēs, bet labi nav un uz labu neiet.
http://www.youtube.com/watch?v=EoMpcz0S3hc

+1
-2
Atbildēt

0

janis17 06.06.2013. 20.45

Tas ir tik pat filozofisks jautājums, kā “pasaule vairs nekad nebūs tāda , kā agrāk”

+1
-1
Atbildēt

0

egfoto 06.06.2013. 19.24

Kungs laikam sajauca kapitālismu ar sociālismu. Tas tiešām nepārdzīvos šo gadsimtu.
USA, AU utt. kapitālisms pārdzīvoja iepriekšējo gadsimtu un pārdzīvos arī šo.
un, manuprāt, ar uzņemto globalizācijas tempu, īsti citi varianti nebūs.

+1
-3
Atbildēt

1

    Ansis > egfoto 11.06.2013. 22.55

    Socialisms pēc būtības jau ir pagalam.
    Tas, kas ir Ķīnā, Krievijā utml – tas jau sen vairs nav sociālisms.

    Kapitalisms jau kopš Smita vai Marksa laikiem ir specīgi mainijies – tai skaitā uzsūcis ļoti daudz sociālisma elementus – kā atvaļinajumi, pensijas, soc pabalsti utt

    Kapitalisms ir spejigs mainīties pats – bez sabrukšanas.

    Ja Lehs Valensa cer, ka mainīsies naudas vara …. stipri maldās. Naudas vara kapitalismā tikai aug un turpinās augt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ansis 06.06.2013. 18.20

Esam pārdzīvojuši robežu, karu un revolūciju ēru, kas ir aizvērta, un tagad atvērts intelekta, informācijas un globalizācijas laikmets.
———————————————————————
Šādi paši viedokļi bija pēc Napoleona sakāves, kad Eiropā valdīja samērā ilgs miera periods.

Vienīgi šo varētu attiecināt šaurākā nozīmē – par Eiropu. Baidoties no Krievijas, būsim apvienojušies vienā Eiropas federācijā.

0
-1
Atbildēt

2

    janis17 > Ansis 06.06.2013. 20.44

    Jebkura Eiropa ir labāka par jebkādu krieviju!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Ansis > Ansis 11.06.2013. 22.51

    Šaubu nav!

    Es tikai saku, ka kari kā bija viena no galvenajām cilvēces nodarbībām, tā arī turpmāk būs. Homo sapiens pēc būtības nav mainījušies.

    0
    0
    Atbildēt

    0

grislits 06.06.2013. 18.00

Par kapitālismu – lielāka problēma ir arvien ātrāka kapitāla koncentrācija lielu kompāniju rokās, kā rezultātā vidējam indivīdam ir maz iespēju iesaistīties kā uzņēmējam tirgū, kurš “brīvs” ir vairs nosacīti.

No otras puses par to bezdarbu – ja cilvēkam nav pietiekami līdzekļu, viņam diezgan ātri sāk darboties smadzenes. Ar to gribēju teikt, ka bezdarbu lielā mērā arī samazinātu pabalstu sistēmas maiņa uz tādu, kas nenodrošinātu pietiekami komfortablu dzīvi nedomājot par to kā atrast darbu.

+4
-4
Atbildēt

2

    Ieva Aile > grislits 06.06.2013. 21.53

    Tas varētu derēt,ja strādājot cilvēks varētu normāli nopelnīt,nevis vilkt dzīvību un dzīves beigās būt tikpat nabags,kā sākumā.Nav normāli,ja 21.gadsimtā civilizētā valstī cilvēkiem jāstrādā par vēdera tiesu.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    ineta_rr > grislits 08.06.2013. 18.03

    Jā, sāk gan darboties smadzenes, piemēram, nabadzīgiem zemniekiem savākties ar sev līdzīgiem un izdzīvot, pasākumam nosaukuma nebija, jo tas, kam nav nosaukuma, neeksistē. Savējie teica: „Runāsim par mūsu lietu“, kad vajadzēja par to runāt, un žurnālisti viņus nosauca par „Mūsu lieta“ jeb Cosa Nostra (nezinīšiem: vēl viņus sauc par Mafia).

    robert_j, vai Latvija tiešām ir to pelnījusi? Populisti SC jau ir. ZZS mūžam dzīvi, kamēr venti kasē. Repše arī jau pošas uz Saeimu ar kaudzi „uzņēmēju“ padusē. Vai vēl vajag dzīt iedzīvotājus līdz izmisumam, lai noskaidrotu, kas notiks vispirms – vai iemācīsies izdzīvot bez naudas, aizbrauks vai ķersies pie netīriem naudas ieguves veidiem. Zinot mūsu pelēkās ekonomikas apjomus, dažkārt nodomāju, ka kaut kas uz trešo pusi jau ir, tikai izpaliek redzamas grupējumu cīņas, politikā arī dominē oligarhi nevis vienkāršie cilvēki. Bet laikam jau roberts_j un viņam līdzīgie grib redzēt, vai var būt vēl ļaunāk.

    0
    0
    Atbildēt

    0

ligakalnina 06.06.2013. 17.35

Taisni vai jābrīnās, ka daži nezina, kas ir Valensa, un sauc viņu par “mazizglītotu”, utt.
Un par to kapitalismu – izskatās, viņam taisnība, kaut kam jāmainās.

+7
-2
Atbildēt

7

    Kârlis Kleins > ligakalnina 06.06.2013. 17.47

    Viņam ir vien profenes izglītība. Un kā šodien atceros, jau tālajā 1990. gadā labākie Polijas dēli un meitas viņu savādāk kā chuj jebany i nesauca.

    0
    -6
    Atbildēt

    0

    inara_baumane_la_lv > ligakalnina 06.06.2013. 21.43

    viedais valensa jau 1980 gadā paredzēja psrs sabrukumu, kamēr no comments lieto vārdus, kuru poļu valodā vispār nav!
    no kurienes tāds trulums?
    1990 gadā komentētājs belastokas tirgus tualetē bija saticis tautiešus…

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > ligakalnina 06.06.2013. 21.55

    Poļu valodu pārzinu labi, pat ļoti labi, tāpēc ne tev būs mani mācīt, kādi vārdi poļu valodā ir, un kādu nav ;) un, ja tev ir bijuši piedzīvojumi publiskajās atejās, nevajag domāt, ka tādi ir atgadījušies itin visiem ;)

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    inara_baumane_la_lv > ligakalnina 06.06.2013. 22.13

    no_comments
    puišel, neblato!
    tas ko tu pārzini nav poļu valoda, bet baltkrievu versija..

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > ligakalnina 06.06.2013. 22.35

    Zajebiście ;) Ja ci wierzę na słowo, że znasz polski lepiej ode mnie ;)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > ligakalnina 07.06.2013. 07.13

    Jā, poliski lamāties tu māki.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Kârlis Kleins > ligakalnina 07.06.2013. 14.45

    Es ļoti daudz ko protu ;)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 06.06.2013. 16.43

Poļu valodas pratēji sapratīs
https://twitter.com/WalesaPL

+1
-2
Atbildēt

3

Kârlis Kleins 06.06.2013. 16.42

Elektriķis.

0
-7
Atbildēt

2

    Timurs Čuntonovs > Kârlis Kleins 06.06.2013. 21.38

    Jā, ir, kas saprot par elektrību visu, un ir, kas nesaprot ne par elektrību, ne par kaut ko citu.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Ieva Aile > Kârlis Kleins 06.06.2013. 21.47

    Lai vai kāds elektriķis,kapitālisms pašreizējā veidā ir liela cūcība,kas jau kavē cilvēces attīstību,rada lielu daudzumu ”lieko cilvēku”,neļauj tiem atrast īsto vietu dzīvē un netaisnīgi sadala resursus,ienākumus,kā arī nelietderīgi patērē izejvielas un pārmērā piesārņo dabu..

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam