SM: Vienošanās ar CAF par vilcieniem nav panākta

40

Komentāri (40)

dzerkaleliva 03.10.2012. 14.06

Nu, esat apmierināti, savā pretkorupcijas sūdu bedrē, zemo cenu importētāju un neražotāju paradīzē? Toties, nacionāli un tautiski.
http://foto.krabjiem.lv/files/posts/14473/rs_700/58.jpg

0
-7
Atbildēt

0

    silvija_vitina > dzerkaleliva 03.10.2012. 14.14

    tu foršas bildes te iezīmēji. Tikai, kur garantija, ka pa mūsu platuma ceļiem būtu ripojuši tie “skaistie”? Manās vīzijās “jaunie/modernie/miljonus dārgie” būtu izskatījušies tieši tādi paši, kā šobrīd ripojošie… un pat ar tiem pašiem afigenna ērtajiem pakāpieniem 1.5m augstumā (nav ko pensionāriem un nespējniekiem pārvietoties pa dz/c). Ja nu vienīgi krāsa uzprišināta un kāda nekāda vilcienu vadības iekārta modernāka uzstādīta. Vai tad to teorētiski solīto skaistuļu tehniskais dizains bija rādīts?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    dzerkaleliva > dzerkaleliva 03.10.2012. 14.18

    Neko nedarot, nekas arī nebūs. Grāmatvedim bail riskēt, vieglāk ir konsolidēt, risks nekāds.
    Kaut ko darīt vienmēr ir risks, ka nesanāks, nozags, bankrotēs vai ES nepatiks.
    Žēl, ka tauta par to nedarīšanu atkal sajūsmā un turpinās vēl 100 gadus sūdus ēst.

    0
    -8
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dzerkaleliva 03.10.2012. 17.36

    korporācija konsolidācija
    “Žēl, ka tauta par to nedarīšanu atkal sajūsmā un turpinās vēl 100 gadus sūdus ēst.”

    Sudus ed tur, kur igauniem, locmeliem, roniem, sleseriem, usakoviem, amerikiem un zatleriem neviens uz pirkstiem neskatas.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

dzerkaleliva 03.10.2012. 14.01

A, šitie, lai paliek spāņiem, korejiešiem un citiem lohiem. Mums za to Dombrovskis, KNAB, Vienotība un Štokenbergs sargā no korupcijas. Vot Korejā tur gan nežēlīga korupcija.
Spāņu
http://img1.www.spoki.lv/upload/articles/35/358474/images/Top-10-atrakie-vilcieni-4.jpg

0
-4
Atbildēt

0

dzerkaleliva 03.10.2012. 13.57

Nē, labāk šīs. Par tām ES nepārmetīs, tādas mums atļautas.
http://foto.krabjiem.lv/files/posts/14473/rs_700/5.jpg

0
-2
Atbildēt

0

dzerkaleliva 03.10.2012. 13.55

Jā, šīs varētu būt mūsu tehnoloģijas, ar Ķīļa izglītības gādību.
http://foto.krabjiem.lv/files/posts/14473/rs_700/20.jpg

0
-2
Atbildēt

0

Janka, Janic 03.10.2012. 13.53

tas labi

0
0
Atbildēt

0

dzerkaleliva 03.10.2012. 13.51

+1
-1
Atbildēt

0

silvija_vitina 03.10.2012. 13.49

Visā šajā padarīšanā velns var kāju lauzt. Tāpēc izteikt kaut kādus minējumus un konspirāciju teorijas ir diezgan jau pastulbi. Es katrā ziņā nesaprotu, vai mums tos vilcienus vajag vai nevajag (jo vēl taču kaut kādos perspektīvos plānos ir RailBaltic, kas ir pilnīgi cits dz/c standarts, ja nešaubos).

Bet skaidrs ir viens. Tas, ka līgums nav noslēgts, kā šajā gadījumā, un ka līgums IR lauzts, kā radaru gadījumā, liecina, ka valsts vismaz sāk kaut kādā mērā likt sprunguļus lielajiem shēmotājiem (lai kas tie arī nebūtu). Tas, ka shēmošana ir bijusi, par to jau nu laikam šaubu nevienam nav. Nu vismaz tā ir pozitīva tendence. Lai gan, visticamāk, vainīgo kā vienmēr nebūs.

+9
0
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 03.10.2012. 12.36

Izskanēja jau arī tāda versija, ka šis “fiasko” ir cieši saistīts ar “Stadler” noslēgto līgumu Baltkrievijā par vilcienu rūpnīcas celšanu tur. Tas nu viņiem nekādi nebūtu izdevīgi ja arī šeit tiktu ražoti vilcieni. Es nedomāju ka šī līguma izgāšana notika nejauši, te apakšā noteikti sēd pamatīga korupcija. Un nav jau arī izslēgts ka tieši Latvijas bagātie blēži ir iesaistīti “Stadler” Baltkrievijas projektā, bet tiem šeit vienmēr ir bijušas iespējas. Interesanti, vai Freivaldam, vai viņa radiem nepieder kāds ārzonu konts?

+1
-1
Atbildēt

4

    Una Grinberga > Ilona Auziņa 03.10.2012. 13.04

    @Janka
    1. Pat ja projekts tika speciāli izgāzts, riskēt maksāt 100 milj. no valsts budžeta ir stulbi!
    2. Kas ir RVR īpašnieki? (tur tik pat daudz latviešu cik Krievijas valdībā) Tā bija pilnīgākā demogoģija, ka CAF kaut ko ražotu Latvijā, jo 140 milj. dēļ neviens rūpnīcu neceļ (RVR tehnoloģijas jānomaina pilnībā). Tāpat RVR pasūtītu Baltkrievijā vai Krievijā.
    => šis projekts jau iedīglī Latvijai nav izdevīgs!

    Jānopērk tikai vilcieni (par ievērojami zemāku zenu, bez otkatiem), jāiegulda pāris miljoni “Zasulaukā” un pašiem jāveic vilcienu apkope (gan jau ka dažus desmitus inženierus spējam nākamajos gados sagatavot tieši priekš šī mērķa)!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 03.10.2012. 13.15

    >Nasing spešal. Paga, paga, STOP! Lai saražotu CAF līgumā paredzētos vilcienus jau RVR tiktu rekonstruēta. Šajā līgumā jau nebija runa tikai par vilcienu saražošanu Latvijas vajadzībām un viss. Te gāja runa, faktiski, par Rīgas Vagonu rūpnīcas atdzīvināšanu, par licecenžu piešķiršanu tai un arī par personāla apmācību. Un tas jau ir pavisam kas cits. Vai “Stadler” ir nepieciešami nopietni konkurenti kaimiņos? Tā tas bija domāts, tāpēc es to šeit ierakstīju. PV īpašnieks ir LV, bet kam pieder RVR? Cik es zinu ne jau Latvijai un te jau atkal rodas jautājumi.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Ilona Auziņa 03.10.2012. 13.33

    @Janka
    Te gāja runa, faktiski, par Rīgas Vagonu rūpnīcas atdzīvināšanu, par licecenžu piešķiršanu tai un arī par personāla apmācību. Un tas jau ir pavisam kas cits.

    Vari nešaubīties – neviens RVR nebūtu “dzīvinājis” – lai to darītu ir vajadzīgs kārtīgs projektu “pipeline”, kura nav, jo tuvākās valstis jau vilcienus ir pasūtījušas vai neplāno to darīt. Krievija? Kādēļ viņiem jāpasūta no LV? Pateiks CAF, lai būvē Krievijā un kad kāds vietējais oligarhs iekārosies valsts pasūtījuma biznesu, tad vienkārši nonacionalizēs un noprihvatizēs. Pie tam Latvijā var būvēt tikai uz bijušajām padomju savienības republikām, jo platās sliedes.

    RVR oficālā pozīcija pēc līguma izgāšanās ir viņu sākotnējais plāns (tikai bez Antonova un Šlesera) – redzēsim, ka drīz pateiks, ka nav naudas nekādām “rūpnīcām ārpus Latvijas” jo CAF pašam par sevi ir lielas finansiālas problēmas, lai investētu.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Egitazz > Ilona Auziņa 03.10.2012. 13.35

    vis kas var būt, jo Baltkrievijā Stadler uzņem apgriezienus
    http://kurs.by/news/ekonomika/belkommunmash-i-stadler-zaregistrirovali-elektricheskii-transport

    Bet par mūsējo iesaistīšanu projektā Baltkrievijā-kam tur viņi ir vajadzīgi, ja pats Stadler boss apmeklēja Baltkrieviju un gan jau visu izrunāja pa taisno.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

janazakovica 03.10.2012. 12.21

beidzot.. nelava realizet par labi izzagtu Latviju darboniem savu planu…vismaz kaut kas.

+3
0
Atbildēt

0

Una Grinberga 03.10.2012. 10.35

Labāk tā, nekā pēc tam no valsts budžeta papildus dotēt PV 100 milj. apmērā. Pie tam es nesaprotu, kādēļ ir jāslēdz līgums par apkalpošanu uz 30 gadiem? Kāpēc nevar noslēgt uz 5 gadiem un pēc tam pārslēgt ik pa laikam? Protams, ražotājam jānodrošina bezmaksas garantijas remonts!

Izdevīgs darījums A^3 ir aizgājis gar degunu! Ja līgums stātos spēkā, tad droši vien drīz KNAB atrastu treknu piķi dažu labu vietējo bāleliņu kontos.

+10
-3
Atbildēt

1

    Sandris Maziks > Una Grinberga 03.10.2012. 11.50

    Nasing spešal!
    “Izdevīgs darījums A^3 ir aizgājis gar degunu!”

    A^3 vieta ir nakusi jauni purni vel nekaunigaki un Maskavai vel iztaposaki.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

Sanšains 03.10.2012. 10.03

Vai tagad jau droši varam secināt, ka Fantomass Bērziņš ar savu zemisko antisemītismu ir panācis Lemberga interešu piepildīšanos, vai arī jāgaida vēl kādi citi naciku izgājieni? :)

+7
-4
Atbildēt

0

mary75 03.10.2012. 10.01

Kāds,vispār, šai valstī ir, var paskaidrot, kas tur īsti notiek?
Izskatā, valsts kārtējo reizi zaudēs miljonus, atbildīgo un vainīgo, protams, nebūs, kā savādāk.
Latvijā ievestā kolektīvās bezatbildības sistēma, kas ir ļoti izdevīga ierēdņiem un amatpersonām, un valsts nozadzējiem, bet, neizdevīga valstij kopumā un pārējiem, pilnā sparā turpina strādāt, un ko mainīt neviens no tiem, kas “augšās”, izskatās, absolūti nav ieinteresēts, vai arī nespēj.
Ja par katru lēmumu būtu konkrētais atbildīgais, tādas lietas diezin vai varētu notikt.
Un ko nozīmē Dombrovska paziņojums, ka līdz 2 okt. visam jābūt kārtībā, un ja nebūs viss kārtībā, kas tālāk sekos?

+5
-4
Atbildēt

1

    Egitazz > mary75 03.10.2012. 13.32

    jau tak atbildēja – krievi vainīgi:))))

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

putekliic 03.10.2012. 09.59

Vai kāds var beidzot skaidri un gaiši atbildēt uz diviem vienkāršiem jautājumiem: 1) KĀPĒC PV NOLSĒDZA TĀDU LĪGUMU AR CAF, KURŠ NEATBILDA VALDĪBAS MANDĀTAM???
2) vai Freivalds gāja pie Roņa vai pa tiešo uz valdību un teica, ka CAF šantažē un vēlas mainīt nosacījumus, ko mēs tagad darīsim?
Ja tā lieta būtu tīra no mūsu puses, jebkuš normāls cilvēks Freivalda vietā tā būtu darījis. Bet tā kā viņš to nedarīja, tad acīmredzot te ir kliedzošs vai nu korupcijas vai nekompetences gadījums. Iespējams, ka pat abi kopā un Freivalds visā ir tikai “peška”.

+13
-1
Atbildēt

0

Egitazz 03.10.2012. 09.48

neskaidrību ir daudz, toties skaidrs ir viens – no Latvijas puses tāpat neviens nebūs ne par ko atbildīgs-ne PV, ne SM ne valdība

bet dažam protams, atbildes ir-krievi vainīgi:) tik tālu idiotiskas, ka pat tehnoloģijas piemin, kaut gan Krievijā jau ir ārzemju vilcienu ražotāju kopuzņēmumi un visas tehnoloģijas pieejams.

+2
-7
Atbildēt

0

Aivars Krauklis 03.10.2012. 09.20

Cik un vai Latvijā ar patreizējo dzelzceļu struktūru dīzeļvilcieni vispār vajadzīgi? Bez dotācijām tāpat neripos. J tomēr vajadzīgi un ripos, tad ne jau valstij piederošā uzņēmumā. Kārtējais budžeta pārdales (lai neteiktu – zagšanas) instruments.

+3
-7
Atbildēt

5

    esmeralda_se > Aivars Krauklis 03.10.2012. 09.50

    Un kā jūs domājat ar elektrisko kaut vai uz Jēkabpili aizbraukt? Par Daugavpili vai Ventspili nemaz nerunājot.
    Šo ceļu elektrifikācija noteikti izmaksās vairāk, kā pāris dīzeļvilcieni.

    Nē, ja jums Latvija=Rīga, tad jau viss OK.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > Aivars Krauklis 03.10.2012. 10.42

    Dīvainā kārtā, būdams bezcerīgs provinciālis, mazliet esmu izbaudījis situāciju tieši Jūsu minētajos virzienos.
    Joprojām domāju, ka par braucienu jāmaksā pasažierim pašam, nevis visiem nodokļu maksātājiem jādotē mans ceļojums no Ventspils uz Rīgu tikai tāpēc, ka vagonā jūtos ērtāk, nekā autobusa salonā. Un, pat ja autobusi nepatīk – vai par Jūsu pieminētās elektrifikācijas dārdzību ilgstošā laika periodā ir aprēķini, vai tikai pieņēmumi? Kaut gan vismaz Ventspils līnijā dzelzceļa īpatnību dēļ pasažieru pārvadāšana pa sliedēm būs graujoši nerentabla vienmēr.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > Aivars Krauklis 03.10.2012. 11.34

    Lauki būs nerentabli vienmēr. Ko nu?

    Ar jūsu pieeju var nonākt līdz tam, ka ja man nav bērnu, tad na***n man no nodokļiem jāuztur skolas un bērnudārzi??? Ja esmu labi trenēts un pieprotu austrumu cīņas, tad kāpēc man jāuztur policija??? Ja man ar veselību viss kārtībā un ir darbavietas apmaksāta apdrošināšana, tad kādēļ man maksāt nodokļus, kas aiziet medicīnai??? un tā tālāk – pēc katra personas plusiem/mīnusiem.

    Kad panesas diskusijas par reģionu vienmērīgu attīstību, gandrīz visi tak ir par to, ka jāattīsta ne tikai Rīga? Praksē, tikko tas kaut ko maksā, aši pārsviežas otros ierakumos…

    Par elektrifikācijas darbu izmaksām – tiesa, man nav skaitļu. Bet iedomājieties kaut vai to darbu apjomu… vadu kilometru tūkstošus, to cik % no tā tiks nozagts…

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > Aivars Krauklis 03.10.2012. 12.40

    Dzelžaina loģika – vadus nozags, tāpēc elektrificēt nedrīkst, dīzeļus jau zog, bet nekas – vajag turpināt.
    Pārējais – tradicionāla birokrātiskās sadales/pārdales apoteoze. Ar mērenu pilsētnieciskās teorijas un preses gudrību piedevu, ar tām diskutēt arī nerentabli. (Jo miesīgajā dzīvē pārtieku tieši no tā, ko visu sugu pārdales entuziasti „aizstāv”, pašiem aizstāvajamiem par postu.)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    esmeralda_se > Aivars Krauklis 03.10.2012. 12.57

    >>>Kārtējais budžeta pārdales (lai neteiktu – zagšanas) instruments. >>>

    Jūsu vārdi diskusijas sākumā:) Ne es iesāku to zagšanas tematu.
    Runājot par pārdali – tādai ir jābūt. Pat vilku un hiēnu baros tāda ir.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 03.10.2012. 09.02

Pirmām kārtām, neredzu šajā visā CAF vainu – viņi uzvarēja konkursā, protams, izlikās neredzam neizdevīgos nosacījumos, palūdza izmainīt līgumu – un Freivalds nevis konsultējoties ar juristiem un EK pārstāvniecību teica “nē, diemžēl mainīt neko nevaram”, bet centās izpatikt CAF. Rezultāts tāds ka CAF tika ilgi maldināts ar to, ka mēs varētu līgumu mainīt – mēs neko nevarējām, jo konkursa nolikums bija viena lieta, bet līgums tālāk – pavisam cita.

Visvairāk jautājumus rada tās PV valdes rīcība, kas izstrādāja konkursa nolikumu ar 30 gadu atgriešanas garantiju bez nosacījumiem, kas ir acīmredzami neizdevīgs uzņēmējam a priori. Vai tas tika darīts ar nolūku, lai vēlāk pēc konkursa palūgtu labu kukuli par līguma maiņu? Tāds iespaids varētu rasties.

Ronis vienīgais ko varēja ir ātrāk atmosties no sapņa par to, ka mainītu līgumu nevar slēgt. Lielos vilcienos viņa rīcība drīzāk vērtējama kā nepieredzējusi, nevis ļaunprātīga.

+8
-6
Atbildēt

1

    Sandris Maziks > andrisskrastins 03.10.2012. 11.41

    pecisk
    “Pirmām kārtām, neredzu šajā visā CAF vainu”
    “Lielos vilcienos Rona rīcība drīzāk vērtējama kā nepieredzējusi, nevis ļaunprātīga.”

    Vistiraka korupcija.
    Cekisti dodas pie CAF un apsola uzvaru konkursa, ja “severstal” dabus dalu no naudas, ko valsts parmaksas par vilcieniem. Ka doma, kapec Latvijas gazpromizators, SC “latvietis” Zarins, un ZP satiksmes ministrs Ronis ta nemas, kad ceretais laupijums izslid.

    Vai tiesam esi tik infantils, ka pielauj domu, ka Ronis aizbrauca makskeret, un uzticeja Freivaldam doties parakstit daudzu simtu miljonu verto ligumu, ieprieks nevienojoties ar to par valstij neizdevigiem noteikumiem?

    Protams, vaina ir jauznemas ari Vienotibai un Dombrovskim, kas atlava Putina pakalas laizitajam Zatleram sastadit valdibu.

    Izsitiet ceku!!!!

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

Sandris Maziks 03.10.2012. 08.37

IR jabut kriminallietai pret Freivaldu, CAF, Roni un krievu banditu un cekistu “severstal” parstavjiem Igauni un Locmeli, lai CAF parstavji un Zarins(SC) vairs nesmirdetu.
Par ko cinins? Lai “severstal”(krievija) tiktu pie modernam tehnologijam un gutu pelnu no vilcieniem, par kuriem pateretajam naktos maksat paaugstinatu cenu.

+17
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam