“Tikai no mums ir atkarīgs, vai piešķirsim Triju Zvaigžņu ordeni Krutojam ”
nu, cik no manis personīgi –
– da, kaut vinja madamai, klēpjasunim, susedam un ciema veikala sargam –
un vēl pa 2 kg visādu citādu bimbuļu –
…. i šitajam cilvēkam ( autors ir vēsturnieks, Dr.hist. ) – arī – 3-ju, 4-u, 5-cu, …. 35-cu zvezdu … un poruchika Rzhevska zirga …. un vairāk – tik daudz, lai nomierinātos, tā sacīt, pa šito līniju.
Россия заняла первое место в Европе по количеству убийств молодежи. Уровень смертности от насильственных причин в возрастной группе 10-29 лет в России составляет 15,85 на 100 тысяч человек – самый высокий среди 53 стран, данные о которых собраны в докладе Всемирной организации здравоохранения. Затем идут Албания – 11,2 и Казахстан – 10,66. Наименьший уровень смертности среди подростков и молодежи от насильственных причин в Германии – 0,47; Армении – 0,5 и Австрии – 0,54.
В 2010 году Россия заняла 26 место из 52 стран между Коста Рикой и Боливией по числу умышленных убийств (10,7 на 100 000 населения). В США – 4,8 в Израиле – 2,1 в Германии – 0,84.
Среднемировой уровень в 2004 году составил 7,6 на 100 000 населения. Самый низкий мировой уровень убийств наблюдается в Западной Европе, Южной Европе, Океании, Восточной Азии и Северной Европе. И уголовная статистика и данные здравоохранения показывают, что в этих регионах достигнут уровень менее 3-х убийств на 100000 населения.
Число убийств на 100 000 населения в Европе снижается непрерывно в последнее десятилетие. Только с 2003 по 2008 год снижение составило 30%.
ГДЕ ЖЕНЩИНА ЧУВСТВУЕТ СЕБЯ В НАИБОЛЬШЕЙ БЕЗОПАСНОСТИ?
24 августа 2012, 18:34
Институт Гэллапа обнародовал результаты опроса, проведенного им в 2011 г., которые трудно назвать легко предсказуемыми. Социологи интересовались вопросом, в какой стране человек, оказавшись на улице своего населенного пункта в одиночестве ночью, чувствует себя в наибольшей и в наименьшей безопасности.
По чувству безопасности среди крупных регионов мира СНГ оказалось на предпоследнем месте, опережая лишь Латинскую Америку и Карибы.
Однако различия в оценке чувства безопасности граждан постсоветских государств оказались огромными. Самое сильное чувство опасности (за исключением стран Балтии, отнесенных к Евросоюзу) наблюдается у жителей России, самое сильное чувство безопасности — у жителей Грузии.
Выяснилось, что страной-лидером не только постсоветского региона, но и всего мира, в которой женщина чувствует себя в наибольшей безопасности, оказавшись на улице ночью в одиночку, является Грузия. А пятью странами, где женщина чувствует себя в наибольшей опасности, являются Афганистан, Чад, Алжир, Доминиканская Республика и Россия. Разница между двумя постсоветскими соседями — почти трехкратная.
Дополнительную надежность представленным данным добавляет тот факт, что Институт Гэллапа проводит подобные исследования шестой год подряд, тем самым позволяя уточнить полученные им данные и проверить имеющиеся тенденции. С 2006 г. процент женщин, чувствующих себя в безопасности, в Грузии вырос с 65 до 90%.http://echo.msk.ru/blog/aillar/923031-echo/
Veselīgai nācijai prioritāte ir sava valsts, centieni būt patstāvīgiem, aktīviem savas laimes kalējiem.
Valdošās koalīcijas pasludinātā rusofobija tiek selekcionēta, attīstīta un tiek zombēta tauta pavisam citās interesēs! Lai novērstu uzmanību no pašmāju neveiksmēm, nespējas tās risināt.
Kas vēl vienkāršāk? Periodiski uzlej tikai garu! NA tāda rīcība ir pastāvēšanas nosacījums, ideoloģija. NA taču nedarbojas latviešu tautas labā, tā nodarbojas tikai ar krievu un krieviskā noliegumu. Noliegums, kritika neprasa ne darbu, ne reālu rīcību. Lieliski! Tikai kritizē! Šo vieglo maizi apjautusi arī Vienotība un piebiedrojas.
Pat vēsturnieks rakstā netieši spiests atzīt, ka Latvijas un Krievijas elites savā starpā satiek tīri labi!
Un tad atskrēja Nellija, karsta meitene, paķēra to manu uzrakstīto un uz avīzi prom…
RL: Ločmele?
Lasmane-Doroņina: Nuja.
_______________________
Tas man pārsteigums! Visu cieņu:)
Īpaši iesaku Andrim Doveikam – pievēršot uzmanību šim citātam: “Fiziska valsts okupācija mūsdienās vairs pat nav sevišķi nepieciešama. Inkorporācija var notikt arī citos veidos: sākumā pārveidojot apziņu, tas ir, likvidējot nacionālo lepnumu vai identitāti, bet pēc tam jau pārveidojot valstiskumu.”
Jā, šo izlasīju. Kāds tur brīnums, ka fiziska okupācija nebūs vajadzīga – ir Latgales reģioni, kur latviskumu sameklēt tāpat kā adatu siena kaudzē, Rīga, Rēzekne un vēl dažas pilsētas jau ievērojamā mērā kļuvušas krieviskas. Pagaidām vēl visādi referendumi neizdodas, vien cerība kādas labvēlības izpausmes no valdošajām partijām sagaidīt, lai nomierinātu to minoritāti. Interesanti, kāpēc nemudina nepilsoņus naturalizēties? Būtu taču labs papildinājums tam “pilsoņu” lokam… Vienīgi, zaudēta iespēja izteikties par nepilsoņu apspiestību, postu un pazemošanu Latvijā.
——roberts_j
“Fiziska valsts okupācija mūsdienās vairs pat nav sevišķi nepieciešama. Inkorporācija var notikt arī citos veidos: sākumā pārveidojot apziņu, tas ir, likvidējot nacionālo lepnumu vai identitāti, bet pēc tam jau pārveidojot valstiskumu.”
==============================================================================
Īpāši apķērīgajiem iesaku lasīt žurnālu IR – pavērtēt statistikas datus – varbūt kāda lielāka apjēga par to ‘inkorporācijas’ procesu radīsies:
‘ Iedzīvotāju skaits 12 gadu laikā Latvijā samazinājies par 340 000 ‘
Visstraujāk iedzīvotāji Latvijā samazinājušies 2009. un 2010.gadā
——-
Tikai no mums ir atkarīgs, vai piešķirsim Triju Zvaigžņu ordeni Krutojam
==============================================================================
Kam ‘neatkarīgais kuratora’ kungs vēlas šito iestāstīt? Varbūt L.Lasmanei-Doroņinai?
– RL: Bet Trīszvaigžņu ordeni jūs tomēr atdevāt atpakaļ?
Lasmane-Doroņina: Es ļoti gribēju izraisīt diskusiju par šo lietu – vai mēs piedosim? Mēs taču nevaram to visu vilkt līdzi, jo viņu ir daudz, mums ir daudz to nodevēju.
RL: Bet tas liekas tā diezgan abstrakti. Kāpēc jūs tomēr nenosaucāt vārdus?
Lasmane-Doroņina: Es gribēju, tāpēc jau es to ordeni atdevu atpakaļ, ka gribēju dialogu, lai mēs sāktu taču runāt! Pirmajā ordeņa piešķiršanā, 1994. gadā, es biju vienā kompānijā ar brīnišķīgiem cilvēkiem… Bet pēc 4. maija bija otrā ordeņa piešķiršana. Es tobrīd jau strādāju arhīvā, un pusdienlaikā mēs sēžam, dzeram kafiju, un viena kolēģīte lasa priekšā no Valdības Vēstneša, ko tad tur tagad apbalvo. Turpat stāv visas tās čekas kartītes, ko mēs liekam datoros iekšā, un viņa sauc uzvārdu, un mēs – “ahhh!”, un tā četras reizes pēc kārtas. Tad viņas man saka: “Lidij, tev ir ordenis, tev kaut kas jādara.” Un es uz papīra uzreiz uzrakstu – “atsakos”, kaut ko vēl tur sarakstīju… Un tad atskrēja Nellija, karsta meitene, paķēra to manu uzrakstīto un uz avīzi prom…
RL: Ločmele?
Lasmane-Doroņina: Nuja.
RL: Publicēt Dienā?
Lasmane-Doroņina: Jā. Jauna žurnāliste, karstasinīga… Toreiz prezidents nebija pilī, bet Maikapara namā, un es, manas kolēģes nāca aiz muguras, mēs nesām to ordeni cēli cauri pilsētai… Tas bija tik komiski! (Smejas.) Gribējās apraudāties, bet nevarēju tās asaras izspiest. Tā nu mēs ienesām to ordeni sētā un atdevām sargam. Un pēc tam aizgājām un kārtīgi sametāmies. Nosvinējām manam ordenim bēres un gājām rūpēties tālāk par saviem latviešiem nodevējiem.’
Robežlīguma preambulā arī nav skaidri un gaiši norādīts, ka Latvijas Republika ir tā pati 1918. gada 18. novembrī proklamētā valsts, nevis kāds jaunveidojums vai PSRS „atlūza”. Šāda nekonsekvence var apdraudēt Latvijas pozīcijas konflikta gadījumā ar Krieviju.
————-
Ko par to domā liberastu mīlulis līguma parakstīšanas bīditājs Pabriks? Viss ir OK, vai tomēr nē?
Gadiem mūsu mediji – ne tikai krievu, bet arī latviešu, ir sajūsminājušies par „Jauno vilni” un tur nolasītajiem Krievijas prezidenta apsveikumiem.
———–
Kurš latviešu medijs, kurš latvietis par to sajūsminās? Jānis Kuzins? :)
Vislielākais drauds mūsu valsts pastāvēšanai esam mēs paši. Viss būs labi, ja neļausim aptumšot prātu Krievijas MM un mūsu bekvokālistiem, kuriem reizēm pievienojas arī IR:)
Ja mūsu juristi nav spējīgi izstrādāt Satversmes labojumus, tad jāalgo kādi rietumu eksperti. Nedomāju, ka tas izmaksās dārgāk kā Krājbankas administrators. 2/3 balsu labojumu saeimā pietiks, ja vien nebalsos pret kāds no RP vai Pabrika “demokrātiem”.
Ja mūsu juristi nav spējīgi izstrādāt Satversmes labojumus…
________________
Vai probļems juristuos?
Vai juristu parlametārajos kuratoruos un Bērziņtēva kancelejas bonzās?
un atkal:
……… Kādēļ nav iespējams papildināt minēto 73. Satversmes pantu, kādēļ joprojām sabiedrība tiek uzturēta spriedze, liekot strīdēties par nepieciešamo parakstu skaitu un iespējamiem vai neiespējamiem interneta pieslēgumiem laukos? Valstij ir tiesības sevi aizstāvēt un tā spēj to izdarīt. http://www.ir.lv/2012/8/6/par-valsts-tiesibam-aizstaveties
Vai tāpēc visa jezga ar “cerkounajām pevicām”?Dūmu aizsegs?
lama. Esmu uz Tevi greizsirdīgs – patstāvīgie mīnusi liecina par Tavu komentāru pastāvīgo kvalitāti, man reizēm tomēr pieliek kādu plusiņu. Tā turpināt un paldies par linkiem:)
Vakar bija interesanta G. Pavlovska intervija: http://echo.msk.ru/programs/sorokina/921945-echo/
Ielikšu dažus citātus par šī brīža procesiem Krievijā:
Вот здесь, конечно, если о том, что касается политического департамента нашей власти, сейчас там у них, скажем щадяще, у них идет процесс реорганизации. То в том, что касается наших центральных медиа, там идет, конечно… Это они занимаются сознательным и это уже в какой-то момент придется квалифицировать, сознательным растлением населения в особо крупных размерах, то есть фашизацией. …
То есть здесь медиа превратились в некий самостоятельный комплекс, который, конечно же, работает под общим управлением власти, но, безусловно, вносит свою собственную отсебятину и очень опасную отсебятину в нынешней ситуации. То есть людей, действительно, сбивают с толку и готовят к тому, что в момент реального кризиса, который уже достаточно близко, они просто превратятся в перепуганное, вопящее, истерящее стадо. И вот здесь на это делается ставка.
…. определенном типовом массовом субъекте, который таким образом политически воспитывается. То есть субъект, для которого не существует, осмеиваются, уничтожаются все ценности, особенно так называемые мировые, то есть над ними становится принято смеяться. Мы – единственная страна в северном полушарии, где можно смеяться над словом «толерантность». Более того, официальные люди позволяют себе смеяться над словами «терпимость», «толерантность». А, между прочим, Россия как раз, пожалуй, чуть ли не единственное государство, которое существует исключительно благодаря, как говорится, сохраняющимся остаткам. Как только исчезнет толерантность, исчезнет и государство Россия. И еще тут важный момент. Мы, государство, повторяю, экономика которого намертво сращена с глобальной экономикой. А внутри страны создается общество, большинство, которое учат ненавидеть окружающий мир, презирать, ненавидеть окружающий мир. Я вам хочу сказать, что такого не делали даже в Советском Союзе. Это, как бы, здесь перейдены пределы, которые существовали в Советском Союзе, ненависти к окружающему миру и к тем, кто не такой как ты. И это делают масс-медиа, ну и, конечно же, вот эта маргинализированная среда политиков, которые сейчас так блестяще представлены новым составом Государственной Думы.
Autors: Protams, nākamajos 50 gados Latvijai ir iespējami pat šodien vēl neapjaušami drošības riski.
Risks ir viens – izmiršana ar izbraukšanas pieskaņu. TAS IR ZINĀMS RISKS, TĀ IR JAU IELAISTA SLIMĪBA.
Nekādas krievijas vai eiropas, kuras pašas zaudē savas pamattautas, mums nepalīdzēs un arī neapdraud vairāk kā mēs paši sevi. Kamēr mūsu pareizie par “pusītēm” un “putiņiem” uztraucas, tikmēr mūsu Saeima jau apsolītu maizi bērnudārziem no mutes izrauj…
>>> Risks ir viens – izmiršana ar izbraukšanas pieskaņu. TAS IR ZINĀMS RISKS, TĀ IR JAU IELAISTA SLIMĪBA.
=======
Nevar no sistēmas izraut vienu atsevišķu simptomu (depopulāciju) un visu uzmanību pievērst tikai tam. Vēl jo vairāk tādēļ, ka demogrāfiskā attīstība atrodas tiešā sakarībā no tā, kāda šeit ir kultūra un dzīvesveids, kādas ir darbavietas, mājokļu tirgus, drošības situācija, utml.
Igaunija ir labs piemērs, kā risināt demogrāfijas jautājumus. Tur, protams, ir vecāku pabalsti un bērnudārzi. Bet tur tiek gādāts arī par cīņu pret korupciju, par saimniecisko attīstību, par sociālo integrāciju, par valsts aizsardzību. Arī t.s. “bronzas karavīrs” tika aizvākts no trolejbusa pieturas. Sabiedrībai vienkārši ir jājūtas pārliecinātai par sevi. Tad arī cilvēki grib tur dzīvot.
Kalvi, pilnīgi piekrītu. Tikai tam visam ir vajadzīgs LIELAIS MĒRĶIS. Ja valsts mērķis ir ieviest eiro, tad liela kārtība nav vajadzīga, ir vajadzīga laba statistika. Kā Grieķijā :) Ja grib vairot tautu, tad vajag visu, ko minēji. Un tam parādās jēga! Kā es saprotu no igauņiem, viņi ir nolēmuši dzīvot un vairoties, tādēļ viņiem vajag jēdzīgus likumus, jēdzīgu ekonomiku, skaidrību par vēsturi un tādēļ tie ievēl pēc visa spriežot sakarīgākus vadītājus. Kas vajadzīgs latviešiem? Vai Pussy Riot?
Un nelieciet mīnusus tikai tādēļ, ka neesmu Pussy Riot fans :) Šis taču nav mākslinieku fanu kluba saiets :) :) :)
Nekur es nevelku. Visi par Igauniju to vien stāsta, ka demogrāfiju pareizā virzienā iekustinājuši, tad nu es pieņemu, ka ne jau marsieši pie viņiem to visu vada. Pie mums viens mēģināja, bet rezultāts bija citādāks :) Ir jau viņiem arī utis kažokā, bet kopējā bilance iznāk labāka.
..tiek gādāts arī par cīņu pret korupciju, par saimniecisko attīstību, par sociālo integrāciju, par valsts aizsardzību. Arī t.s. “bronzas karavīrs” tika aizvākts no trolejbusa pieturas. Sabiedrībai vienkārši ir jājūtas pārliecinātai par sevi. Tad arī cilvēki grib tur dzīvot.
____________________
Tas ļoti mīļi izklausās mūsu kontekstā:
>>> tādēļ viņiem vajag jēdzīgus likumus, jēdzīgu ekonomiku, skaidrību par vēsturi un tādēļ tie ievēl pēc visa spriežot sakarīgākus vadītājus. Kas vajadzīgs latviešiem? Vai Pussy Riot?
======
Raksta ievadā minētais Pussy Riot ir vienkārši simptoms – kura informācijas telpa ir ietekmīgāka konkrēti Latvijā. Vai tā ir rietumu vai Krievijas informācijas telpa. Citā reizē tā varētu būt Latvijas sabiedrības reakcija uz Krievijas iebrukumu Gruzijā, vai kas tamlīdzīgs. (Arī tanī reizē bija ne mazums etnisko latviešu viedokļu, kas attaisnoja Krievijas iebrukumu.) Un tad ir jāuzdod jautājums – kaut vai nacionālā egoisma vārdā: vai mums nebūtu izdevīgāk, ja blakus būtu demokrātiska Krievija, kas respektē kaimiņvalstu robežas, ievēro cilvēktiesības un vārda brīvību, par sīku huligānismu piespriež adekvātus sodus (nevis pilnīgi neprognozējamus), kur normāli attīstās saimnieciskā dzīve, no kurienes biznesa cilvēki nebēg prom…
Pussy Riot aizstāvības pasākumi ir kā kompasa adata. Tūlītēji neko daudz neiespaido, bet parāda kurp esam pagriezušies. Igaunijā šī orientācija ir skaidrāka – viņu prezidentu tomēr sauc H.Ilvess. Manuprāt, arī mums neviens netraucē ieņemt skaidrāku orientāciju. Un tas šoreiz nav atkarīgs no tā, cik mēs katrs esam sociāli konservatīvi, kādas uzvedības normas vēlamies ievērot baznīcā un vai mums patīk panku mūzika. Jautājums ir par nacionālo interešu apzināšanos.
Man vismaz neceltos roka aizliegt kādam miermīlīgi vākt parakstus Pussy Riot atbalstam, atņemt plakātus vai uzsūtīt policiju. Bet dažiem maniem līdzpilsoņiem tas, nezkāpēc, šķiet pieņemami. Manī ir izbrīns par tiem Arēnas Rīga darbiniekiem: nu ja pats neko nedari lietas labā – tad vismaz citam netraucē. Kādēļ, klanoties svešiem dieviem, vajag sev pieri pārsist?
Mans pirmais komentārs ir par to frāzi, kuru citēju. PR tur tika pieminēts tikpat cik autoram – ilustratīvi. Tālāk jau mazliet vairāk, bet tas tā, sarunas gaitā.
Tavs piemērs par kompasu varētu tikt turpināts. Kad Kauperam prasa pareizi (!) atbildēt par PR tēmu, tad tas nav skatīties, kur komposa (Kaupera) adata pagriezīsies. Tas ir kā kompasu ar nobloķētu adatu grozīt. Man šķiet maza atšķirība vai to dara mūsu “pareizie” ar mums vai putinini ar pusininiem.
Mums būtu daudz vieglāk vienoties par jebko, ja būtu skaidrība, kādēļ mēs te savā valstī dzīvojam un kam to visu grasāmies atstāt pēc sevis. Vai to var pateikt pēc par/pret/atturos attieksmes pret PR? Drīzāk nē.
Faktiski jā – piekrītu Tev par to “nofiksēto kompasa adatu”. Un neredzu iemeslu kreņķēties par Prāta Vētru. Nez vai vajag likt viņiem piebalsot kaut kādam konkrētam, “pareizam” viedoklim. Ja cilvēkiem tas nav iekšēji pārdzīvots – tad arī nav vērtības tam, ka viņi tikai kompānijas pēc piebalso. (Tas būtu līdzīgi, kā 70-tajos gados visi apzinīgie PSRS pilsoņi zināja, ka vajag no cietuma atbrīvot Čīles komunistu vadītāju Luisu Korvalānu.)
Tiesa, “Prāta vētra” vēlreiz skaidri parāda, ka pie mums nav tādas atsevišķas “inteliģences” ar savu atsevišķu balsi un viedokli. Un varbūt ka tā arī vajag. Padomju laikos daudzi uzskatīja, ka tāda inteliģence eksistē – un ka dzejniekiem, māksliniekiem, mūziķiem un aktieriem ir īpašs pienākums būt par sabiedrības sirdsapziņu. Bet praksē nekā tāda nav (varbūt uz īsu brīdi atmodas laikos bija). Prāta Vētra smuki dzied – un arī tas vien ir labi. Par to, par ko viņiem nav stingra viedokļa, viņi izsakās piesardzīgi – un arī tas ir labi.
Kas man gan nepatiktu – ja Latvijā atrastos cilvēki, kuri met akmeņus tā “Pussy Riot” virzienā; līdzīgi kā Krievijā to dara pieradinātās popsas pārstāvji. Nepatīk, ja tiek traucētas atbalsta akcijas. Un ja konkrēta viedokļa nebūtu Saeimas politiķiem. Diemžēl, arī tādas lietas pie mums gadās.
Kalvis Apsītis
No PV neko citu arī negaidīju un tā ka nekad neesmu uz viņiem fanojusi, man nav arī iemesla PV “gāzt no pjedestāla” un “sist krustā”. Arī viņu gadījumā stāsts ir par “kompasa bultiņu”, t.i. vidusmēra latvieša orientieriem un prioritātēm. Vidusmēra latvietis neteiks neko sliktu ne par Krieviju, ne turienes varu, ja tas kaut mazākā mērā aizskar viņa biznesa intereses.
Arī Skonto halles apsargi, iztrenkājot PR atbalstītājas, domāja tieši šādās pašās kategorijās, iespējams arī, ka viņu vietā to izdomāja kāds, kuram viņi ir pakļauti.
“Сейчас однозначное ощущение, что мы покатились вдруг очень резво в тартарары, и что нас пытаются затащить силком в какой-то Советский Союз, и такой Советский Союз даже не настоящий. Гаитянский ритуал по поднятию зомби происходит сейчас с Советским Союзом.” http://www.kavkazcenter.com/russ/content/2012/08/22/92632.shtml
..Vladimir Putin admitted with regret that he was worried about a lack of the term “the Soviet nation” which, in his opinion, would “consolidate the nations living in the Russian Federation and the whole society.”
“In the Soviet times many bad things were done but also many good things were invented. E.g. there was such a term as “the Soviet nation,” “the new historic community,”” said Putin during a meeting with regional human rights spokesmen who had raised the issue of relations between various nationalities and religions in the context of numerous conflicts for these reasons in different parts of Russia.
Putin explained that the term “the Soviet nation” was a highly consolidating factor and he said that “it would be great if someone suggested something like this in the new situation.” http://freepl.info/2776-putin-missing-soviet-nation
—-
………………Kas attiecas uz “izlīgumu”, ko Rīgas pils gribēja sākt ar atgriešanosīstajā “vēstures punktā”, tad 23. augusts ir pats īstākais. Katrā ziņā ne jau 16. marts vai 9. maijs. Latvija Otrajā pasaules karā nepiedalījās, bet tā bija uz Eiropas kartes, kuru pārdalīja līgumslēdzēju pušu – PSRS un nacistiskās Vācijas – novilktā līnija. Un 1940. gada vasarā Latviju no šīs kartes izdzēsa.
..Mūsu uzķeršanās uz postpadomiskā „Jaunā viļņa” makšķeres nebūt nav Krievijas lielākais loms. Pietiekami nav izanalizēts tas politiskai kaitējums Latvijai, kas radās, 2007. gadā parakstītajā Latvijas-Krievijas robežlīgumā iekļaujot atsauci uz 1975. gadā Padomju Savienības Eiropas Drošības un sadarbības organizācijai uzspiesto robežu nemainības principu. Tobrīd PSRS šādu formulējumu izvirzīja, lai legalizētu Baltijas valstu okupāciju un Kaļiņingradas apgabala pievienošanu. Satversmes tiesa šo formulējumu atzina par neatbilstošu Satversmei un spēkā neesošu….
__________________
Abilde tepat tekstā.
finansējumu no Krievijas saņem tās politiskās partijas, kustības un organizācijas, kuras dažādos veidos skandina, ka Latvijas sabiedrībai bijušās PSRS telpa esot tuvāka nekā Rietumu transatlantiskā.
_________________
Derētu to paturēt prātā.
Vai drīkst papildjautājumu? Tie ir “Daugavas racēji”, stāstītāji, ka milzīgais Krievijas tirgus ir recepte pret visām mūsu finanšu problēmām, par sadarbību, kas nes reālus augļus utt?
Kurā kulē liksim uzturēšanās atļauju dalītājus? Tai pašā vai tomēr bišķi citādā?
“Sasies buntītē un neraktā Daugavā iekšā?”
Izbadējušies kaķi tais maisos arī būs? Nē, lama. Mēs tak, atšķirībā no pretējās puses, esam humānisti. Mēs tā nerīkojamies. Un tas padara mūs vienlaicīgi gan ievainojamus, gan stiprus.
Vai tomēr, nē?
Kā domā – no kā prasīt atbildību par to, ka Krievijas nauda netraucēti iespaido politiskos procesus Latvijā? Lai virtuāli iedotu pa purnu.
Nemaz nerunājot par masmēdijiem, kam aiztaisīt muti vienkārši nedrīkst, bet papētīt finansējumu nenāktu par ļaunu. Varētu atrasties gali.
Bet naudas plūsma, kas iekustina to dzirnavratu, cik nu manas smadzenes spēj saprast, tak ir, ja to vēlas, kontrolējama? Kaut vai tas pats Osipova gadījums, ja sāk nopietni rakt.
…kas iekustina to dzirnavratu, …
_____________________________-
……….un kas noliek uz bremzēm parlamentu, lai 23. augustā(sic!) uzdāvinātu Zdanokai referendumu?
Un būtu jauki(iesākumam), ja parādītis kāds ilmac komentārs..
Lama:
Tajā Latvijas radio tekstā kāda Bērziņa stāsta: “… Grozījumos paredzēts noteikt, ka no 2014.gada Latvijas pilsonību iegūs visi nepilsoņi, kas nevēlēsies saglabāt nepilsoņa statusu.”
Es gribētu uzdot viņai jautājumu – no kura laika visi tie nepilsoņi, kas nevēlas saglabāt nepilsoņa statusu, nevar iegūt Latvijas pilsonību?
Komentāri (66)
Krievijas propagandai ir izdevies izskalot latviešu popmūziķu smadzenes – Sandra Veinberga | Blogs 26.07.2022. 23.22
[…] Krievijas ietekmes sfēras […]
0
inesite15 27.08.2012. 13.51
Tā – atkal nevar pieplusot :P
” valdemir Triju zvaigžņu ordeni vajag piešķirt “Pussy riot”. Katrai pa zvaigznei un tādu, ko var piekarināt pie klitora. +2 ”
– Da, shtrunts jau tas viss, bet nu baigi žēlīgi panēmieniņi :P
0
inesite15 27.08.2012. 13.50
“Tikai no mums ir atkarīgs, vai piešķirsim Triju Zvaigžņu ordeni Krutojam ”
nu, cik no manis personīgi –
– da, kaut vinja madamai, klēpjasunim, susedam un ciema veikala sargam –
un vēl pa 2 kg visādu citādu bimbuļu –
…. i šitajam cilvēkam ( autors ir vēsturnieks, Dr.hist. ) – arī – 3-ju, 4-u, 5-cu, …. 35-cu zvezdu … un poruchika Rzhevska zirga …. un vairāk – tik daudz, lai nomierinātos, tā sacīt, pa šito līniju.
0
kristrun 26.08.2012. 16.45
Triju zvaigžņu ordeni vajag piešķirt “Pussy riot”. Katrai pa zvaigznei un tādu, ko var piekarināt pie klitora.
0
dro 25.08.2012. 17.13
Россия заняла первое место в Европе по количеству убийств молодежи. Уровень смертности от насильственных причин в возрастной группе 10-29 лет в России составляет 15,85 на 100 тысяч человек – самый высокий среди 53 стран, данные о которых собраны в докладе Всемирной организации здравоохранения. Затем идут Албания – 11,2 и Казахстан – 10,66. Наименьший уровень смертности среди подростков и молодежи от насильственных причин в Германии – 0,47; Армении – 0,5 и Австрии – 0,54.
В 2010 году Россия заняла 26 место из 52 стран между Коста Рикой и Боливией по числу умышленных убийств (10,7 на 100 000 населения). В США – 4,8 в Израиле – 2,1 в Германии – 0,84.
Среднемировой уровень в 2004 году составил 7,6 на 100 000 населения. Самый низкий мировой уровень убийств наблюдается в Западной Европе, Южной Европе, Океании, Восточной Азии и Северной Европе. И уголовная статистика и данные здравоохранения показывают, что в этих регионах достигнут уровень менее 3-х убийств на 100000 населения.
Число убийств на 100 000 населения в Европе снижается непрерывно в последнее десятилетие. Только с 2003 по 2008 год снижение составило 30%.
0
dro 25.08.2012. 17.06
ГДЕ ЖЕНЩИНА ЧУВСТВУЕТ СЕБЯ В НАИБОЛЬШЕЙ БЕЗОПАСНОСТИ?
24 августа 2012, 18:34
Институт Гэллапа обнародовал результаты опроса, проведенного им в 2011 г., которые трудно назвать легко предсказуемыми. Социологи интересовались вопросом, в какой стране человек, оказавшись на улице своего населенного пункта в одиночестве ночью, чувствует себя в наибольшей и в наименьшей безопасности.
По чувству безопасности среди крупных регионов мира СНГ оказалось на предпоследнем месте, опережая лишь Латинскую Америку и Карибы.
Однако различия в оценке чувства безопасности граждан постсоветских государств оказались огромными. Самое сильное чувство опасности (за исключением стран Балтии, отнесенных к Евросоюзу) наблюдается у жителей России, самое сильное чувство безопасности — у жителей Грузии.
Выяснилось, что страной-лидером не только постсоветского региона, но и всего мира, в которой женщина чувствует себя в наибольшей безопасности, оказавшись на улице ночью в одиночку, является Грузия. А пятью странами, где женщина чувствует себя в наибольшей опасности, являются Афганистан, Чад, Алжир, Доминиканская Республика и Россия. Разница между двумя постсоветскими соседями — почти трехкратная.
Дополнительную надежность представленным данным добавляет тот факт, что Институт Гэллапа проводит подобные исследования шестой год подряд, тем самым позволяя уточнить полученные им данные и проверить имеющиеся тенденции. С 2006 г. процент женщин, чувствующих себя в безопасности, в Грузии вырос с 65 до 90%.http://echo.msk.ru/blog/aillar/923031-echo/
0
māsa 23.08.2012. 21.28
Veselīgai nācijai prioritāte ir sava valsts, centieni būt patstāvīgiem, aktīviem savas laimes kalējiem.
Valdošās koalīcijas pasludinātā rusofobija tiek selekcionēta, attīstīta un tiek zombēta tauta pavisam citās interesēs! Lai novērstu uzmanību no pašmāju neveiksmēm, nespējas tās risināt.
Kas vēl vienkāršāk? Periodiski uzlej tikai garu! NA tāda rīcība ir pastāvēšanas nosacījums, ideoloģija. NA taču nedarbojas latviešu tautas labā, tā nodarbojas tikai ar krievu un krieviskā noliegumu. Noliegums, kritika neprasa ne darbu, ne reālu rīcību. Lieliski! Tikai kritizē! Šo vieglo maizi apjautusi arī Vienotība un piebiedrojas.
Pat vēsturnieks rakstā netieši spiests atzīt, ka Latvijas un Krievijas elites savā starpā satiek tīri labi!
0
dro 23.08.2012. 15.58
Un tad atskrēja Nellija, karsta meitene, paķēra to manu uzrakstīto un uz avīzi prom…
RL: Ločmele?
Lasmane-Doroņina: Nuja.
_______________________
Tas man pārsteigums! Visu cieņu:)
2
Signija Aizpuriete > dro 23.08.2012. 16.08
——-
Godātais nav lasījis N.Ločmeles pēdējo rakstiņu žurnālā IR.
‘Skaidra bilde’ – kāpēc IRšos šodien netiek pieminēti un slavēti 1987.g.23.augusta nemieru galvenie varoņi ( Grantiņš, Silaraups, Vēveris u.c…):
”(..)ja šo Nīčes sentenci sarunbiedrs saviesīgā sarunā nocitē kā pamatojumu Latvijas problēmām, labāk iekodiet mēlē.”
http://www.ir.lv/2012/8/22/iekost-mele
0
dro > dro 24.08.2012. 16.56
edge. Tādēļ jau rakstu, ka pārsteigums, tāpat kā par tevi, kad uzraksti kaut ko prātīgu:)
0
grislits 23.08.2012. 15.11
Iesaku izlasīt šo, par to pašu tēmu – Dr. Rakutis: arī Lietuvā mēģina graut ticību savai valstij – http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=358962:dr-rakutis-ar-lietuv-mina-graut-ticbu-savai-valstij&catid=95:intervijas&Itemid=439
Īpaši iesaku Andrim Doveikam – pievēršot uzmanību šim citātam: “Fiziska valsts okupācija mūsdienās vairs pat nav sevišķi nepieciešama. Inkorporācija var notikt arī citos veidos: sākumā pārveidojot apziņu, tas ir, likvidējot nacionālo lepnumu vai identitāti, bet pēc tam jau pārveidojot valstiskumu.”
3
Jānis Jukna > grislits 23.08.2012. 15.31
Jā, šo izlasīju. Kāds tur brīnums, ka fiziska okupācija nebūs vajadzīga – ir Latgales reģioni, kur latviskumu sameklēt tāpat kā adatu siena kaudzē, Rīga, Rēzekne un vēl dažas pilsētas jau ievērojamā mērā kļuvušas krieviskas. Pagaidām vēl visādi referendumi neizdodas, vien cerība kādas labvēlības izpausmes no valdošajām partijām sagaidīt, lai nomierinātu to minoritāti. Interesanti, kāpēc nemudina nepilsoņus naturalizēties? Būtu taču labs papildinājums tam “pilsoņu” lokam… Vienīgi, zaudēta iespēja izteikties par nepilsoņu apspiestību, postu un pazemošanu Latvijā.
0
Signija Aizpuriete > grislits 23.08.2012. 15.49
——–Ritvars Jansons: ‘Ietekmes sfēras. Kuras velk un kurās ievelkas’
==============================================================================
Uzplaukums un attīstība ievelk – tāpēc jau trešā Latvijas hokeja fanu paaudze, jau vairāk kā 40 gadus dzīvo līdzi Rīgas ‘Dinamo’:
http://www.youtube.com/watch?v=mkj38zXuOtk
0
Signija Aizpuriete > grislits 23.08.2012. 16.00
——roberts_j
“Fiziska valsts okupācija mūsdienās vairs pat nav sevišķi nepieciešama. Inkorporācija var notikt arī citos veidos: sākumā pārveidojot apziņu, tas ir, likvidējot nacionālo lepnumu vai identitāti, bet pēc tam jau pārveidojot valstiskumu.”
==============================================================================
Īpāši apķērīgajiem iesaku lasīt žurnālu IR – pavērtēt statistikas datus – varbūt kāda lielāka apjēga par to ‘inkorporācijas’ procesu radīsies:
‘ Iedzīvotāju skaits 12 gadu laikā Latvijā samazinājies par 340 000 ‘
Visstraujāk iedzīvotāji Latvijā samazinājušies 2009. un 2010.gadā
http://www.ir.lv/2012/7/31/iedzivotaju-skaits-12-gadu-laika-latvija-samazinajies-par-340-000
0
Signija Aizpuriete 23.08.2012. 15.09
——-
Tikai no mums ir atkarīgs, vai piešķirsim Triju Zvaigžņu ordeni Krutojam
==============================================================================
Kam ‘neatkarīgais kuratora’ kungs vēlas šito iestāstīt? Varbūt L.Lasmanei-Doroņinai?
– RL: Bet Trīszvaigžņu ordeni jūs tomēr atdevāt atpakaļ?
Lasmane-Doroņina: Es ļoti gribēju izraisīt diskusiju par šo lietu – vai mēs piedosim? Mēs taču nevaram to visu vilkt līdzi, jo viņu ir daudz, mums ir daudz to nodevēju.
RL: Bet tas liekas tā diezgan abstrakti. Kāpēc jūs tomēr nenosaucāt vārdus?
Lasmane-Doroņina: Es gribēju, tāpēc jau es to ordeni atdevu atpakaļ, ka gribēju dialogu, lai mēs sāktu taču runāt! Pirmajā ordeņa piešķiršanā, 1994. gadā, es biju vienā kompānijā ar brīnišķīgiem cilvēkiem… Bet pēc 4. maija bija otrā ordeņa piešķiršana. Es tobrīd jau strādāju arhīvā, un pusdienlaikā mēs sēžam, dzeram kafiju, un viena kolēģīte lasa priekšā no Valdības Vēstneša, ko tad tur tagad apbalvo. Turpat stāv visas tās čekas kartītes, ko mēs liekam datoros iekšā, un viņa sauc uzvārdu, un mēs – “ahhh!”, un tā četras reizes pēc kārtas. Tad viņas man saka: “Lidij, tev ir ordenis, tev kaut kas jādara.” Un es uz papīra uzreiz uzrakstu – “atsakos”, kaut ko vēl tur sarakstīju… Un tad atskrēja Nellija, karsta meitene, paķēra to manu uzrakstīto un uz avīzi prom…
RL: Ločmele?
Lasmane-Doroņina: Nuja.
RL: Publicēt Dienā?
Lasmane-Doroņina: Jā. Jauna žurnāliste, karstasinīga… Toreiz prezidents nebija pilī, bet Maikapara namā, un es, manas kolēģes nāca aiz muguras, mēs nesām to ordeni cēli cauri pilsētai… Tas bija tik komiski! (Smejas.) Gribējās apraudāties, bet nevarēju tās asaras izspiest. Tā nu mēs ienesām to ordeni sētā un atdevām sargam. Un pēc tam aizgājām un kārtīgi sametāmies. Nosvinējām manam ordenim bēres un gājām rūpēties tālāk par saviem latviešiem nodevējiem.’
Uz eņģeļu rokām
http://www.rigaslaiks.lv/Raksts.aspx?year=2012&month=8&article=8
0
astra_ozo 23.08.2012. 12.29
Robežlīguma preambulā arī nav skaidri un gaiši norādīts, ka Latvijas Republika ir tā pati 1918. gada 18. novembrī proklamētā valsts, nevis kāds jaunveidojums vai PSRS „atlūza”. Šāda nekonsekvence var apdraudēt Latvijas pozīcijas konflikta gadījumā ar Krieviju.
————-
Ko par to domā liberastu mīlulis līguma parakstīšanas bīditājs Pabriks? Viss ir OK, vai tomēr nē?
2
ilmisimo > astra_ozo 23.08.2012. 12.46
… parakstīšanas bīditājs Pabriks?
_______________________
Neko tādu neatceras?
0
astra_ozo > astra_ozo 23.08.2012. 13.52
Viņš, man šķiet, vairs arī neatceras, ka bija Šķēles labā roka un viens no taukmūļu partijas vadītājiem
0
astra_ozo 23.08.2012. 12.26
Gadiem mūsu mediji – ne tikai krievu, bet arī latviešu, ir sajūsminājušies par „Jauno vilni” un tur nolasītajiem Krievijas prezidenta apsveikumiem.
———–
Kurš latviešu medijs, kurš latvietis par to sajūsminās? Jānis Kuzins? :)
0
dro 23.08.2012. 11.59
Vislielākais drauds mūsu valsts pastāvēšanai esam mēs paši. Viss būs labi, ja neļausim aptumšot prātu Krievijas MM un mūsu bekvokālistiem, kuriem reizēm pievienojas arī IR:)
7
ilmisimo > dro 23.08.2012. 12.03
>lno
Bingo!
Kāmēr parlaments ar prezidentu utuojas ar likumprojektu zdanokiešu 10 štukas esuot savāktas(radio ziņa).
0
dro > dro 23.08.2012. 12.09
Ja mūsu juristi nav spējīgi izstrādāt Satversmes labojumus, tad jāalgo kādi rietumu eksperti. Nedomāju, ka tas izmaksās dārgāk kā Krājbankas administrators. 2/3 balsu labojumu saeimā pietiks, ja vien nebalsos pret kāds no RP vai Pabrika “demokrātiem”.
0
ilmisimo > dro 23.08.2012. 12.28
Ja mūsu juristi nav spējīgi izstrādāt Satversmes labojumus…
________________
Vai probļems juristuos?
Vai juristu parlametārajos kuratoruos un Bērziņtēva kancelejas bonzās?
un atkal:
……… Kādēļ nav iespējams papildināt minēto 73. Satversmes pantu, kādēļ joprojām sabiedrība tiek uzturēta spriedze, liekot strīdēties par nepieciešamo parakstu skaitu un iespējamiem vai neiespējamiem interneta pieslēgumiem laukos? Valstij ir tiesības sevi aizstāvēt un tā spēj to izdarīt.
http://www.ir.lv/2012/8/6/par-valsts-tiesibam-aizstaveties
Vai tāpēc visa jezga ar “cerkounajām pevicām”?Dūmu aizsegs?
0
ilmisimo > dro 23.08.2012. 13.09
>lno
Dombrovskis radio:
Saeima vairāk nekā pusgadu ir čakarējusi bobi un te nu mēs atkal esam..(lamas brīvā tulkuojumā)
Latvijas saeima un prezidenta kanceleja dāvina Zdanokai un Lendermanam referendumu.
http://www.latvijasradio.lv/zinas/raksts.php?id=47626&gr=53
0
dro > dro 23.08.2012. 14.16
lama. Esmu uz Tevi greizsirdīgs – patstāvīgie mīnusi liecina par Tavu komentāru pastāvīgo kvalitāti, man reizēm tomēr pieliek kādu plusiņu. Tā turpināt un paldies par linkiem:)
0
dace_ampermane > dro 23.08.2012. 15.13
lama, lno
es gan vēlētos,ka Jūs abi vairāk laiku pavadītu šeit, IR portālā un mazāk Maskačkas golfa laukumos :)
0
ilmisimo > dro 23.08.2012. 16.44
… patstāvīgie mīnusi liecina..
______________________
Nav jau jābūt Tomam Bricim, lai manītu no kurās puses vējš pūš…
0
Andris 23.08.2012. 11.59
Vakar bija interesanta G. Pavlovska intervija: http://echo.msk.ru/programs/sorokina/921945-echo/
Ielikšu dažus citātus par šī brīža procesiem Krievijā:
Вот здесь, конечно, если о том, что касается политического департамента нашей власти, сейчас там у них, скажем щадяще, у них идет процесс реорганизации. То в том, что касается наших центральных медиа, там идет, конечно… Это они занимаются сознательным и это уже в какой-то момент придется квалифицировать, сознательным растлением населения в особо крупных размерах, то есть фашизацией. …
То есть здесь медиа превратились в некий самостоятельный комплекс, который, конечно же, работает под общим управлением власти, но, безусловно, вносит свою собственную отсебятину и очень опасную отсебятину в нынешней ситуации. То есть людей, действительно, сбивают с толку и готовят к тому, что в момент реального кризиса, который уже достаточно близко, они просто превратятся в перепуганное, вопящее, истерящее стадо. И вот здесь на это делается ставка.
…. определенном типовом массовом субъекте, который таким образом политически воспитывается. То есть субъект, для которого не существует, осмеиваются, уничтожаются все ценности, особенно так называемые мировые, то есть над ними становится принято смеяться. Мы – единственная страна в северном полушарии, где можно смеяться над словом «толерантность». Более того, официальные люди позволяют себе смеяться над словами «терпимость», «толерантность». А, между прочим, Россия как раз, пожалуй, чуть ли не единственное государство, которое существует исключительно благодаря, как говорится, сохраняющимся остаткам. Как только исчезнет толерантность, исчезнет и государство Россия. И еще тут важный момент. Мы, государство, повторяю, экономика которого намертво сращена с глобальной экономикой. А внутри страны создается общество, большинство, которое учат ненавидеть окружающий мир, презирать, ненавидеть окружающий мир. Я вам хочу сказать, что такого не делали даже в Советском Союзе. Это, как бы, здесь перейдены пределы, которые существовали в Советском Союзе, ненависти к окружающему миру и к тем, кто не такой как ты. И это делают масс-медиа, ну и, конечно же, вот эта маргинализированная среда политиков, которые сейчас так блестяще представлены новым составом Государственной Думы.
1
dro > Andris 23.08.2012. 12.13
agrunte. Vareni:)
0
Andris Jautriņš 23.08.2012. 11.18
Autors: Protams, nākamajos 50 gados Latvijai ir iespējami pat šodien vēl neapjaušami drošības riski.
Risks ir viens – izmiršana ar izbraukšanas pieskaņu. TAS IR ZINĀMS RISKS, TĀ IR JAU IELAISTA SLIMĪBA.
Nekādas krievijas vai eiropas, kuras pašas zaudē savas pamattautas, mums nepalīdzēs un arī neapdraud vairāk kā mēs paši sevi. Kamēr mūsu pareizie par “pusītēm” un “putiņiem” uztraucas, tikmēr mūsu Saeima jau apsolītu maizi bērnudārziem no mutes izrauj…
15
Gaisma; Enģelis > Andris Jautriņš 23.08.2012. 11.32
izmiršana ar izbraukšanas pieskaņu
—————–
Ja? Ja sakām a , tad varbūt arī b: kādas būtu drapes, Doveika kungs?
0
aivarstraidass > Andris Jautriņš 23.08.2012. 11.37
>>> Risks ir viens – izmiršana ar izbraukšanas pieskaņu. TAS IR ZINĀMS RISKS, TĀ IR JAU IELAISTA SLIMĪBA.
=======
Nevar no sistēmas izraut vienu atsevišķu simptomu (depopulāciju) un visu uzmanību pievērst tikai tam. Vēl jo vairāk tādēļ, ka demogrāfiskā attīstība atrodas tiešā sakarībā no tā, kāda šeit ir kultūra un dzīvesveids, kādas ir darbavietas, mājokļu tirgus, drošības situācija, utml.
Igaunija ir labs piemērs, kā risināt demogrāfijas jautājumus. Tur, protams, ir vecāku pabalsti un bērnudārzi. Bet tur tiek gādāts arī par cīņu pret korupciju, par saimniecisko attīstību, par sociālo integrāciju, par valsts aizsardzību. Arī t.s. “bronzas karavīrs” tika aizvākts no trolejbusa pieturas. Sabiedrībai vienkārši ir jājūtas pārliecinātai par sevi. Tad arī cilvēki grib tur dzīvot.
0
Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 23.08.2012. 12.06
Kalvi, pilnīgi piekrītu. Tikai tam visam ir vajadzīgs LIELAIS MĒRĶIS. Ja valsts mērķis ir ieviest eiro, tad liela kārtība nav vajadzīga, ir vajadzīga laba statistika. Kā Grieķijā :) Ja grib vairot tautu, tad vajag visu, ko minēji. Un tam parādās jēga! Kā es saprotu no igauņiem, viņi ir nolēmuši dzīvot un vairoties, tādēļ viņiem vajag jēdzīgus likumus, jēdzīgu ekonomiku, skaidrību par vēsturi un tādēļ tie ievēl pēc visa spriežot sakarīgākus vadītājus. Kas vajadzīgs latviešiem? Vai Pussy Riot?
Un nelieciet mīnusus tikai tādēļ, ka neesmu Pussy Riot fans :) Šis taču nav mākslinieku fanu kluba saiets :) :) :)
0
ievuliitis > Andris Jautriņš 23.08.2012. 12.18
Vai nenosauksi tos sakarīgos, Andris Doveiks? Lai zinām – uz kurieni velc?
0
Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 23.08.2012. 12.22
Nekur es nevelku. Visi par Igauniju to vien stāsta, ka demogrāfiju pareizā virzienā iekustinājuši, tad nu es pieņemu, ka ne jau marsieši pie viņiem to visu vada. Pie mums viens mēģināja, bet rezultāts bija citādāks :) Ir jau viņiem arī utis kažokā, bet kopējā bilance iznāk labāka.
0
Gaisma; Enģelis > Andris Jautriņš 23.08.2012. 12.32
sakarīgos
————-
Lembergs? Nē, tomēr Šlesers..
0
ilmisimo > Andris Jautriņš 23.08.2012. 13.47
..tiek gādāts arī par cīņu pret korupciju, par saimniecisko attīstību, par sociālo integrāciju, par valsts aizsardzību. Arī t.s. “bronzas karavīrs” tika aizvākts no trolejbusa pieturas. Sabiedrībai vienkārši ir jājūtas pārliecinātai par sevi. Tad arī cilvēki grib tur dzīvot.
____________________
Tas ļoti mīļi izklausās mūsu kontekstā:
http://www.latvijasradio.lv/zinas/raksts.php?id=47626&gr=53.
Un lūk. augšminētais un ,ka
/Dombrovskis radio:Saeima vairāk nekā pusgadu ir čakarējusi bobi un te nu mēs atkal esam..(lamas brīvā tulkuojumā)/
tas atkal kādam raisa šaubas- vai te dzīvot…
0
aivarstraidass > Andris Jautriņš 23.08.2012. 15.15
>>> tādēļ viņiem vajag jēdzīgus likumus, jēdzīgu ekonomiku, skaidrību par vēsturi un tādēļ tie ievēl pēc visa spriežot sakarīgākus vadītājus. Kas vajadzīgs latviešiem? Vai Pussy Riot?
======
Raksta ievadā minētais Pussy Riot ir vienkārši simptoms – kura informācijas telpa ir ietekmīgāka konkrēti Latvijā. Vai tā ir rietumu vai Krievijas informācijas telpa. Citā reizē tā varētu būt Latvijas sabiedrības reakcija uz Krievijas iebrukumu Gruzijā, vai kas tamlīdzīgs. (Arī tanī reizē bija ne mazums etnisko latviešu viedokļu, kas attaisnoja Krievijas iebrukumu.) Un tad ir jāuzdod jautājums – kaut vai nacionālā egoisma vārdā: vai mums nebūtu izdevīgāk, ja blakus būtu demokrātiska Krievija, kas respektē kaimiņvalstu robežas, ievēro cilvēktiesības un vārda brīvību, par sīku huligānismu piespriež adekvātus sodus (nevis pilnīgi neprognozējamus), kur normāli attīstās saimnieciskā dzīve, no kurienes biznesa cilvēki nebēg prom…
Pussy Riot aizstāvības pasākumi ir kā kompasa adata. Tūlītēji neko daudz neiespaido, bet parāda kurp esam pagriezušies. Igaunijā šī orientācija ir skaidrāka – viņu prezidentu tomēr sauc H.Ilvess. Manuprāt, arī mums neviens netraucē ieņemt skaidrāku orientāciju. Un tas šoreiz nav atkarīgs no tā, cik mēs katrs esam sociāli konservatīvi, kādas uzvedības normas vēlamies ievērot baznīcā un vai mums patīk panku mūzika. Jautājums ir par nacionālo interešu apzināšanos.
Man vismaz neceltos roka aizliegt kādam miermīlīgi vākt parakstus Pussy Riot atbalstam, atņemt plakātus vai uzsūtīt policiju. Bet dažiem maniem līdzpilsoņiem tas, nezkāpēc, šķiet pieņemami. Manī ir izbrīns par tiem Arēnas Rīga darbiniekiem: nu ja pats neko nedari lietas labā – tad vismaz citam netraucē. Kādēļ, klanoties svešiem dieviem, vajag sev pieri pārsist?
0
Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 23.08.2012. 16.17
Mans pirmais komentārs ir par to frāzi, kuru citēju. PR tur tika pieminēts tikpat cik autoram – ilustratīvi. Tālāk jau mazliet vairāk, bet tas tā, sarunas gaitā.
Tavs piemērs par kompasu varētu tikt turpināts. Kad Kauperam prasa pareizi (!) atbildēt par PR tēmu, tad tas nav skatīties, kur komposa (Kaupera) adata pagriezīsies. Tas ir kā kompasu ar nobloķētu adatu grozīt. Man šķiet maza atšķirība vai to dara mūsu “pareizie” ar mums vai putinini ar pusininiem.
Mums būtu daudz vieglāk vienoties par jebko, ja būtu skaidrība, kādēļ mēs te savā valstī dzīvojam un kam to visu grasāmies atstāt pēc sevis. Vai to var pateikt pēc par/pret/atturos attieksmes pret PR? Drīzāk nē.
0
gliters > Andris Jautriņš 23.08.2012. 16.26
Varbūt igauņiem iet labāk tāpēc, ka viņi ir stabili pagriezušies uz Rietumiem, nevis tā kā latvieši, kuru liela daļa nekādi nevar saraut mentālās (un ne tikai) saites ar Bizantiju? http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=359015:igaunij-pie-krievijas-robeas-izkrs-milzu-plaktu-qpussy-riotq-aizstvbai&catid=77:baltija&Itemid=100
0
gliters > Andris Jautriņš 23.08.2012. 17.49
Mēs gan, spītējot “sapuvušo Rietumu” liberālismam morāli atbalstam šo:
http://www.newsru.com/religy/23aug2012/gegruendet.html
0
aivarstraidass > Andris Jautriņš 23.08.2012. 21.15
Faktiski jā – piekrītu Tev par to “nofiksēto kompasa adatu”. Un neredzu iemeslu kreņķēties par Prāta Vētru. Nez vai vajag likt viņiem piebalsot kaut kādam konkrētam, “pareizam” viedoklim. Ja cilvēkiem tas nav iekšēji pārdzīvots – tad arī nav vērtības tam, ka viņi tikai kompānijas pēc piebalso. (Tas būtu līdzīgi, kā 70-tajos gados visi apzinīgie PSRS pilsoņi zināja, ka vajag no cietuma atbrīvot Čīles komunistu vadītāju Luisu Korvalānu.)
Tiesa, “Prāta vētra” vēlreiz skaidri parāda, ka pie mums nav tādas atsevišķas “inteliģences” ar savu atsevišķu balsi un viedokli. Un varbūt ka tā arī vajag. Padomju laikos daudzi uzskatīja, ka tāda inteliģence eksistē – un ka dzejniekiem, māksliniekiem, mūziķiem un aktieriem ir īpašs pienākums būt par sabiedrības sirdsapziņu. Bet praksē nekā tāda nav (varbūt uz īsu brīdi atmodas laikos bija). Prāta Vētra smuki dzied – un arī tas vien ir labi. Par to, par ko viņiem nav stingra viedokļa, viņi izsakās piesardzīgi – un arī tas ir labi.
Kas man gan nepatiktu – ja Latvijā atrastos cilvēki, kuri met akmeņus tā “Pussy Riot” virzienā; līdzīgi kā Krievijā to dara pieradinātās popsas pārstāvji. Nepatīk, ja tiek traucētas atbalsta akcijas. Un ja konkrēta viedokļa nebūtu Saeimas politiķiem. Diemžēl, arī tādas lietas pie mums gadās.
0
Vladimirs Lavrenovs > Andris Jautriņš 23.08.2012. 21.45
Galvenā atšķirība no Igaunijas, ka tur nodevējus liek cietumā. Latvijā rodas iespaids ka tos jau 20 gadus vairāk piesedz, nekā mēģina pieķert.
0
gliters > Andris Jautriņš 24.08.2012. 08.12
Kalvis Apsītis
No PV neko citu arī negaidīju un tā ka nekad neesmu uz viņiem fanojusi, man nav arī iemesla PV “gāzt no pjedestāla” un “sist krustā”. Arī viņu gadījumā stāsts ir par “kompasa bultiņu”, t.i. vidusmēra latvieša orientieriem un prioritātēm. Vidusmēra latvietis neteiks neko sliktu ne par Krieviju, ne turienes varu, ja tas kaut mazākā mērā aizskar viņa biznesa intereses.
Arī Skonto halles apsargi, iztrenkājot PR atbalstītājas, domāja tieši šādās pašās kategorijās, iespējams arī, ka viņu vietā to izdomāja kāds, kuram viņi ir pakļauti.
0
Andris Jautriņš > Andris Jautriņš 31.08.2012. 09.54
Kādēļ vispār latvietim vajag pateikt kaut ko sliktu? :)
0
Eriks Grube 23.08.2012. 11.08
ja putinisti nebuutu iekritushi uz kaarteejo huligaanisko provokaaciju, par taadaam pusjkaam neviens neko nezinaatu.
tagad vinjaam, pateicoties Putinam, ir pasaules slava un kaarotie miljoni – roka roku mazgaa jeb zhiznj udalasj!
detaljas:
http://lifenews.ru/news/99652
http://www.thestar.com/news/world/article/1243863–husband-of-pussy-riot-member-says-they-ll-revisit-canada
http://lj.rossia.org/users/plucer/205841.html
2
dace_ampermane > Eriks Grube 23.08.2012. 11.13
tagad vinjaam, pateicoties Putinam, ir pasaules slava un kaarotie miljoni ———- un Kadillaki un kokaīns
0
ilmisimo > Eriks Grube 23.08.2012. 11.28
Kadillaki un kokaīns…
______________
baltvīns un sarkanvīns!
0
gliters 23.08.2012. 10.33
“Сейчас однозначное ощущение, что мы покатились вдруг очень резво в тартарары, и что нас пытаются затащить силком в какой-то Советский Союз, и такой Советский Союз даже не настоящий. Гаитянский ритуал по поднятию зомби происходит сейчас с Советским Союзом.”
http://www.kavkazcenter.com/russ/content/2012/08/22/92632.shtml
1
ilmisimo > gliters 23.08.2012. 10.40
..Vladimir Putin admitted with regret that he was worried about a lack of the term “the Soviet nation” which, in his opinion, would “consolidate the nations living in the Russian Federation and the whole society.”
“In the Soviet times many bad things were done but also many good things were invented. E.g. there was such a term as “the Soviet nation,” “the new historic community,”” said Putin during a meeting with regional human rights spokesmen who had raised the issue of relations between various nationalities and religions in the context of numerous conflicts for these reasons in different parts of Russia.
Putin explained that the term “the Soviet nation” was a highly consolidating factor and he said that “it would be great if someone suggested something like this in the new situation.”
http://freepl.info/2776-putin-missing-soviet-nation
—-
………………Kas attiecas uz “izlīgumu”, ko Rīgas pils gribēja sākt ar atgriešanosīstajā “vēstures punktā”, tad 23. augusts ir pats īstākais. Katrā ziņā ne jau 16. marts vai 9. maijs. Latvija Otrajā pasaules karā nepiedalījās, bet tā bija uz Eiropas kartes, kuru pārdalīja līgumslēdzēju pušu – PSRS un nacistiskās Vācijas – novilktā līnija. Un 1940. gada vasarā Latviju no šīs kartes izdzēsa.
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=358982:23-augusts-un-sabiedrbas-saliedana&catid=93:la-komentri&Itemid=440
0
dace_ampermane 23.08.2012. 10.21
Krutojiņš bāleliņš, Jaunvilnīša jājējiņš, Mīļš man Rīgas dināmiņš, Latvijiešu lepnumiņš
1
ilmisimo > dace_ampermane 23.08.2012. 10.33
..Mūsu uzķeršanās uz postpadomiskā „Jaunā viļņa” makšķeres nebūt nav Krievijas lielākais loms. Pietiekami nav izanalizēts tas politiskai kaitējums Latvijai, kas radās, 2007. gadā parakstītajā Latvijas-Krievijas robežlīgumā iekļaujot atsauci uz 1975. gadā Padomju Savienības Eiropas Drošības un sadarbības organizācijai uzspiesto robežu nemainības principu. Tobrīd PSRS šādu formulējumu izvirzīja, lai legalizētu Baltijas valstu okupāciju un Kaļiņingradas apgabala pievienošanu. Satversmes tiesa šo formulējumu atzina par neatbilstošu Satversmei un spēkā neesošu….
__________________
Abilde tepat tekstā.
0
ilmisimo 23.08.2012. 10.12
finansējumu no Krievijas saņem tās politiskās partijas, kustības un organizācijas, kuras dažādos veidos skandina, ka Latvijas sabiedrībai bijušās PSRS telpa esot tuvāka nekā Rietumu transatlantiskā.
_________________
Derētu to paturēt prātā.
9
ievuliitis > ilmisimo 23.08.2012. 12.13
Vai drīkst papildjautājumu? Tie ir “Daugavas racēji”, stāstītāji, ka milzīgais Krievijas tirgus ir recepte pret visām mūsu finanšu problēmām, par sadarbību, kas nes reālus augļus utt?
Kurā kulē liksim uzturēšanās atļauju dalītājus? Tai pašā vai tomēr bišķi citādā?
0
ilmisimo > ilmisimo 23.08.2012. 13.05
Tai pašā vai tomēr bišķi citādā?
_________________ Citā.
Maizes kule tā gan nebūs.
Drīzāk jau tie divi maisi,kas maitā gaisu.Sasies buntītē un neraktā Daugavā iekšā?
0
ievuliitis > ilmisimo 23.08.2012. 13.10
“Sasies buntītē un neraktā Daugavā iekšā?”
Izbadējušies kaķi tais maisos arī būs? Nē, lama. Mēs tak, atšķirībā no pretējās puses, esam humānisti. Mēs tā nerīkojamies. Un tas padara mūs vienlaicīgi gan ievainojamus, gan stiprus.
Vai tomēr, nē?
0
ilmisimo > ilmisimo 23.08.2012. 13.19
Mēs tak, atšķirībā no pretējās puses, esam humānisti
___________________________
Nuja.
Pietiek jau ar metaforisko “buntīti “un metaforisko “nerakto Daugavu.”
Tas jau būtu daudz.
Ja būtu….
un kam pienākas metaforiskais ”pa purnu!”‘ par šo?:
http://www.latvijasradio.lv/zinas/raksts.php?id=47626&gr=53
0
ievuliitis > ilmisimo 23.08.2012. 13.26
Kā domā – no kā prasīt atbildību par to, ka Krievijas nauda netraucēti iespaido politiskos procesus Latvijā? Lai virtuāli iedotu pa purnu.
Nemaz nerunājot par masmēdijiem, kam aiztaisīt muti vienkārši nedrīkst, bet papētīt finansējumu nenāktu par ļaunu. Varētu atrasties gali.
Bet naudas plūsma, kas iekustina to dzirnavratu, cik nu manas smadzenes spēj saprast, tak ir, ja to vēlas, kontrolējama? Kaut vai tas pats Osipova gadījums, ja sāk nopietni rakt.
0
ilmisimo > ilmisimo 23.08.2012. 13.35
…kas iekustina to dzirnavratu, …
_____________________________-
……….un kas noliek uz bremzēm parlamentu, lai 23. augustā(sic!) uzdāvinātu Zdanokai referendumu?
Un būtu jauki(iesākumam), ja parādītis kāds ilmac komentārs..
0
ievuliitis > ilmisimo 23.08.2012. 13.40
Aizdodos. Provokācijām neļaušos (prasās kāds ģīmītis, bet nevaru izšķirties – kurš).
0
ilmisimo > ilmisimo 23.08.2012. 13.48
Aizdodos
____________
Pievienojuos.
0
juhans > ilmisimo 23.08.2012. 19.54
Lama:
Tajā Latvijas radio tekstā kāda Bērziņa stāsta: “… Grozījumos paredzēts noteikt, ka no 2014.gada Latvijas pilsonību iegūs visi nepilsoņi, kas nevēlēsies saglabāt nepilsoņa statusu.”
Es gribētu uzdot viņai jautājumu – no kura laika visi tie nepilsoņi, kas nevēlas saglabāt nepilsoņa statusu, nevar iegūt Latvijas pilsonību?
0