Mītisks pētījums par mītiem Latvijā

51

Komentāri (51)

Kozis 09.07.2012. 17.05

stulbie puišeļi – nezin kā jāvaicā .1.vai vēlies ,lai V.D. vietā valdību vada visbriesmīgakais zombijmonstrs? 2. kādā LV labak dzīvot – tagadējā ,jeb ja mūs okupētu ļaunie marsiāņi? utt.Visa tauta 100% atbalstītu ūberliberālo 4.maija rapubliku! Lūk tā tik būtu aptaujsa!

0
0
Atbildēt

0

ValdisGaisais 04.07.2012. 14.24

Kāds gadījumā nezin, ja man 19 gadi un es gribu pirmo reizi paņemt ātro kredītu http://www.atrais.lv, vai ir nepieciešams kāds galvotājs vai pietiek arī ar pases datiem tikai?

0
0
Atbildēt

0

vilcans123 03.07.2012. 14.57

Kāda jēga sēdēt mājās vai ofisā un visu dienu komentēt rakstus, būtu labāk panēmuši kādu īstermiņa kredītu pa velti, kā piemēram, atrais.lv un izbaudītu šo dienu uz visiem 100 %, tāpt kā es to darīšu šodien!

0
0
Atbildēt

1

    ilmisimo > vilcans123 03.07.2012. 18.59

    >
    girtssss
    Kristians Brekte saka,ka pēc minūtes tu(girtssss) mirsi- ja šo lasi.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

mary75 03.07.2012. 09.50

Tas “pētījums” izskatijās pēc apmaksāta pasūtījuma, kur vēlamie rezultāti tika panākti gan ar nekorektu jautājumu uzdošanu, gan citādā veidā, augstāk jau minēja, jebkura pētījjma rezultātus var “koriģēt” ar atbilstošu jautājumu izvēli un pasniegšanas veidu.
Latvijas sabiedrība nebūt nav tik stulba, kā tai pētījumā tika parādīs.
Interesantākais jau ir tas, ar kādu mērķi tas pētījums tika veikts taisni tādā veidā.

+4
0
Atbildēt

0

Līga Kalniece 03.07.2012. 07.19

Jauki, ka autors papētījis šo tā saukto “pētījumu” sīkāk… Tomēr interesanti, kā šāds šarlatānisms pamanījās pabūt gandrīz visu LV mediju pirmajās lappusēs. Varbūt arī to papētīt, no kurienes radās tāda publicitāte….

+8
-1
Atbildēt

2

    ilmisimo > Līga Kalniece 03.07.2012. 08.26

    Varbūt arī to papētīt, no kurienes radās tāda publicitāte….
    ________________ mja..

    Ne jau katra pasaciņa tik veikli aiziet tautās..

    Un mūsu kristālšķīstie žurnālisti….

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Līga Kalniece 03.07.2012. 09.38

    Un” kristāltīrie” avīžu īpašnieki…
    Tiem tādi pasūtījumi īsti laikā un vietā!
    Patiesību sakot, traki sakustējušies tie padomju murgainās ideoloģijas izplatītāji, jo jaunatne jau tos laikus nav piedzīvojusi. tad var blefot un stāstīt mītus par labajiem padumjijas laikiem. Putins tak krēslā atgriezies un mērķis tad skaidrs: izveidot Eirāzijas savienību, jo Krievijā laikam Putinam par šauru, jo kā nekā izrādās, ka ir pasaulē bagātākais cilvēks.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Iluta Jurēviča 02.07.2012. 23.43

Kas maksā, tas arī pasūta mūziku. Kāds jauks cilvēks no Maskavas iedeva zeniem piķīti un tā tapa kautkāds sūd*. Un stāstam gals. Nevajag analizēt draņķīgu pētījumu, bet papētīt kā tas tapis, varbūt naudas plūsmu paanalizēt…

+9
-1
Atbildēt

1

    oskaar > Iluta Jurēviča 03.07.2012. 03.54

    Piekrītu.
    Bet kas viņu zina- tādu pētījumu kāds var arī izdomāt vienkārši tāpat- pēc tam, kad ilgstoši klausījies vecāku stāstus (savienotus ar savām atmiņām) par to, ka LPSR laikā uz galda bija gan desa, gan tomāti, gan apelsīni, gan banāni. Un īres maksa bija nekāda. Un dzīvoklis labu labais. Un ārstēšanās pilnīgi pa velti. Pat lāga neapjaušot (kam gan tas šobrīd varētu ienākt prātā), ka tolaik tas viss uz galda nebija kuram katram, un bez problēmām varēja aizbraukt tikai kaut kur uz austrumiem- kaut vai līdz Vladivostokai, bet aizbraukt uz Varšavu varēja tikai īpaši izredzētie- vien tikai daži ar desu, apelsīniem un banāniem aplaimotie..
    Jautājums tikai- kas tolaik bija vecāki.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

māsa 02.07.2012. 22.40

Ja nebūtu problēmas ar valstiskumu, ar esošo politisko iekārtu, ar daudzām citām lietām, nerastos tādi pētījumu rezultāti un iegūtie dati netiktu apšaubīti. Citu datu taču nav!
Diemžēl, tā ir un tā ir patiesība, kura var patikt vai nē. No patikas vai nepatikšanas patiesības pastāvēšana nav atkarīga.
Kritizēt patiesību, ja tā nav pa prātam? Varbūt labāk un pareizāk padomāt, kā pārveidot valsti, lai rastu datus ar kuriem lepoties?

+2
-7
Atbildēt

2

ilmisimo 02.07.2012. 22.15

Vai tad Latvija ir nacionāla? Latvieši ir tikai 62%, tātad Latvija nemaz NEPASTĀV kā nacionāla valsts. Tā varētu pastāvēt kā nacionāla vienīgi tad, ja tiktu izsūtītas minoritātes, bet tas, protams nenotiks. Tātad apgalvojums, ja uz to paskatās šādi, ir tikai loģisks………
________________________
Kāda valsts ir Latvija?

+5
0
Atbildēt

1

My Paradise, My Rules 02.07.2012. 20.34

Cik zemam jābūt izglītības līmenim, lai varētu piekrist, ka Latvijai NVS varētu būt labāk nekā ES un citām tamlīdzīgām atziņām. Es, piemēram, nekad mūžā vairs nevēlētos dzīvot valstiskā veidojumā, ko “vada” “brālīgā” Krievija. Tad nu gan es emigrētu un prasītu jebkurai rietumu valstij politisko patvērumu. Mani nevaldzina ne toreizējā medicīniskā aprūpe, ne tukšie veikali, ne dzelzs priekškars, ne pelēcība un nospiedošais krieviskums visapkārt. Lai arī tajā laikā pagāja visa mana jaunība un jaunībā, kā zināms, zāle ir zaļāka un televizors rāda labāk, tomēr tos laikus es nevēlos. Bet man jau nekad neviens nevienā aptaujā neko nevaicā.

+18
-1
Atbildēt

2

    ——–
    Šos laikus vajag slavēt, tad ‘to’ laiku sociālos labumus atrāk aizmirsīsi:

    ‘ (..)– LM dati liecina, ka 2008. gadā 36% bērnu netika nodrošināts viss nepieciešamais dzīves gaitu uzsākšanai, 2010. gadā – jau 48,5%. 2010. gadā secināts, ka bērni ir otra lielākā trūcīgo grupa, trūcīgo bērnu skaits laikā no 2009. gada līdz 2010. gada beigām pieaudzis par pusotru reizi līdz 16,1%. Bērnu nabadzība ar katru gadu pieaug, tāpat – bērnu īpatsvars, kas dzīvo sociālajos dzīvokļos. Pieaug bērnu skaits, kas atstāti, vecākiem dodoties peļņā uz ārzemēm – 2010./2011. mācību gadā skolās mācījās 3325 šādi bērni,gadu iepriekš – 3126, 2008./2009. gadā – 2855. Bērni – viena no lielākajām sociālajām grupām, kas samaksājusi par Latvijas krīzes pārvarēšanas veiksmes stāstu? Ko darīt? ‘

    Latvijas Bērnu fonda prezidents Andris Bērziņš

    http://nra.lv/latvija/75003-andris-berzins-vardarbiba-cietusais-berns-atriebsies.htm

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    Laimīgā :) > My Paradise, My Rules 03.07.2012. 00.26

    @edge_indran ——–

    Brīnos, ka es ar tevi iesaistos diskusijā (jau iepriekš atvainojos). Tātad, par bērniem. Statistika no TAVU LABO LAIKU enciklopēdijām liecina, ka latvieši sāka izmirt jau sākot ar 1950.gadu, pieaugums tika stimulēts un simulēts ar iebraucēju palīdzību. Protams, tagad nekas nemainās, tikai vairs nav beznacionalitātes tipu, kam te ierasties un ēst mūsu labumus. Nebija labi ne Padomijā, ne tagad, negribu būt nostaļģisks, bet latviešu tautai labie laiki beidzās jau 1940.gadā. Tāpēc lūdzu, dārgais edge, izbeidz kritizēt Latvijas Republiku un slavināt komunistus-paverdzinātājus
    (galu galā, jo tuvāk komunistiem, jo labāka dzīve)

    +12
    0
    Atbildēt

    0

enjoy 02.07.2012. 17.30

Tas gan ir vareni, ka izzinot sociālos priekšstatus neievāc datus par izglītības līmeni,vecumu, dzīvesvietu, ienākumu līmeni, jo tas tiešā veidā veido šos priekšstatus.
Un jautājumi ir formulēti vairāk nekā dīvaini. Es pat teiktu- pretrunā ar teorētiskām nostādnēm.

+7
0
Atbildēt

1

Ligiña Doniña 02.07.2012. 17.28

Pētijuma viens no jautājumiem publikai-Latvija ka neatkariga nacionala
valsts nespej pastavet!?
Vienkārši šarmanti, negācija saknē un formulējums iz sofistu vācelītes a’la -“Tev ir tas, ko Tu neesi pazaudējis. Tu neesi pazaudējis ragus. Secinājums: Tev ir ragi! “

+16
-1
Atbildēt

2

    enjoy > Ligiña Doniña 02.07.2012. 17.40

    Jā, tas ir “vislabākais” jautājums, ja tas tiešām bija tā formulēts. Pētāmajiem uzreiz piedāvā pieņemt, ka valsts nav dzīvotspējīga, tikai jāizvērtē šīs dzīvotnespējas iztektības līmenis.

    Otrs labs jautājums, ka Latviju krīzē ievedusi tieši nac… kaut kāda politika. It kā krīzes nerodas no vairāku ārēju un iekšēju apstākļu neveiksmīga kopuma konkrētajai valstij. Ka var krīzi radīt tikai kāda tu nac.. politika?

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > Ligiña Doniña 02.07.2012. 18.20

    saule_laime
    “Pētnieki” labi nodrošinājušies pret pārmetumiem par aptaujas saturu, jo katram aptaujātajam vispirms noskaitīja šādu mantru:

    Es Jums tagad nolasīšu vairākus apgalvojumus, kas ir izskanējuši Latvijas plašsaziņas līdzekļos. Daļa cilvēku tiem pilnīgi piekrīt, citi drīzāk piekrīt vai drīzāk nepiekrīt, bet vēl citi tiem pilnīgi nepiekrīt. Sakiet, lūdzu, kā domājat Jūs!

    Un tikai tad deva vaļā:

    Latvijā mazākumtautību pārstāvjiem demokrātisko tiesību ir daudz mazāk nekā latviešiem
    Latvija kā neatkarīga nacionāla valsts nespēj pastāvēt
    Daļa no tiem, kas padomju varas gados tika represēti, faktiski to bija pelnījuši

    Es teiktu, ka tā ir īsta “Mamikina aptauja”.

    +14
    0
    Atbildēt

    0

Timurs Čuntonovs 02.07.2012. 16.49

Kāds var man paskaidrot, kas tas par murgainu pētījumu un kas tas par murgainu rakstu?! Neko nevar saprast..

+3
-3
Atbildēt

1

    Varbūt beidzot izlasi to “pētījumu”?
    Rakstā ir links.
    Pats izlasīju līdz LPSR daļai.
    Ja līdz tam bija tikai “ūdens”, tad tālāk jau sākās murgi :(
    Un te var piekrist raksta autoram, ka arī es uz uzdoto jautājumu būtu atbikdējis, ka TIK traki jau it kā nebija. Lai gan pats vēl atceros to sviestu.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

Agris Āva 02.07.2012. 15.56

Tiešām labs raksts. Reti gadās (latviski) lasīt pamatotus viedokļus. 99% apskatnieku būtu, ko pamācīties.

+8
-1
Atbildēt

0

janazakovica 02.07.2012. 15.36

parsvaraa visi petijumi ir tomer ar dzilu ieprogrameetu politisko konjukturu..lai politiki varetu tos izmantot savos apsurdi-noziedigajos lemumos un mediji varetu darbinat savu propogandas masinu kada poliskaa speka intresees vai primitivi no nulles buvejot sabiedribas viedokli lai pec tam to ar saspeli realizetu politiki kada sev izdevigaa jautajumaa.

+2
-2
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > janazakovica 02.07.2012. 16.02

    ——-
    Daudzi vēlas izmantot, taču tikai ne-daudzi spēj ‘defektus efektā pārvērst’.

    Skatās – un aplaudē, kā Lācītis ar savu V bandu latu likvidēs, kaut gan atbalsts niecīgs:

    Točs: Likvidēt latu un ieviest eiro ar 15% iedzīvotāju atbalstu – tas nav joks

    Aptaujai, kura uzrāda, ka eiro ieviešanu atbalsta tikai 15% Latvijas iedzīvotāju, vajadzēja izsaukt politiskajā elitē šoku. Ieviest eiro nav izlīmēt tapetes – tas nozīmē likvidēt nacionālo valūtu. Tas nav tikai ekonomisks lēmums. Psiholoģisks trieciens, izzūdot vienam no nacionālas valsts simboliem, ir neizbēgams

    http://www.diena.lv/latvija/viedokli/tocs-likvidet-latu-un-ieviest-eiro-ar-15-proc-iedzivotaju-atbalstu-tas-nav-joks-13948391

    +1
    -9
    Atbildēt

    0

Andis 02.07.2012. 14.09

Un aizmirsu pateikt paldies šī raksta autoram. Varēja arī skarbāk izteikties, bet labs darbs, kas padarīts.

+10
-2
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > Andis 02.07.2012. 15.53

    ——
    Paldies arī kino dokumentālistam Ivaram Zviedrim ( Ērik, atnāc;Bēgums; Dokumentālists ) – par spilgtu 4. maija republikas sasniegumu parādīšanu.

    http://www.youtube.com/watch?v=bruJ2XJOrzk&feature=related

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    Zoņtiks > Andis 03.07.2012. 09.37

    Edge_indran – Tev pašam savi argumenti arī ir, vai tikai citātu plūdi?

    P.S. Prātiņ iegriezies taču kādreiz arī pie Edge_indran-a!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

Andis 02.07.2012. 14.07

Ir ļoti nepatīkami redzēt, kā šādas tendenciozas aptaujas tālu izskan ārpus Latvijas robežām. Bija nepatīkami lasīt lietuviešu komentārus zem raksta ar skaļo virsrakstu “Latvieši ilgojas pēc PSRS laikiem” viņu ziņu portālā, protams, vēl “skaistāk” tas izskatījās krievu ziņu portālos, kur šī ziņa vispār (dažas dienas pirms ziņas par šo aptauju parādījās Latvijas masu informācijas līdzekļos) bija topā. Varat tikai minēt, kādi tur bija komentāri. Uzskatu šo “aptauju” par kārtējo ņirgāšanos par šo valsti, par katru no mums. Tas nav tikai nekvalitatīvs darbs, tā ir daļa no gudri organizētas kampaņas, lai mēs noniecinātu paši savu valsti. Un tās noniecināšana pēdējos 20 gadus ir mūsu lielākā kļūda, daudz lielāka, nekā visas pārējās.

+26
-2
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > Andis 02.07.2012. 15.34

    ——
    Tad vajag labot ”kļūdu” ! Slavēsim mežonīgo kapitālismu, slavēsim pieaugošo Latvijas tautas dilšanu (depopulācija) un Latvijas zemes iztukšošanos (emigrāciju)? Prātiņ, nāc pie Gata!
    Pat mājsaimnieces jau sen ‘atkodušas’ šos pētniekus un datu interpretācijas specālistus – un savos mājsaimnieču žurnālos izmej kaktiņus, cepurīšus, lerhus u.c. ījabiešus:

    ‘(..)Šie akadēmiski izglītotie puiši ir iemācījušies manipulēt ar vārdiem un publiskajā telpā izmanto lielākoties veiklu smadzeņu presēšanas metodi.
    Šie vārdi ir sagrozīti, nepatiesa informācija, secinājumi absurdi, bet gana iedarbīgi un iedarbojās tāpēc, ka Latvijā dzīvojošie jau nezina, kā pasaulē dzīvo. Latvijā dzīvojošajiem nav instrumentu, ar ko atspēkot apsūdzības sociālpolitiskajā šizofrēnijā vai ilgās pēc mierīgas dzīves, bet uz dzīvi attīstītās valstīs pārcēlušies latvieši izmanto šo instrumentu labumus…un norobežojas no notiekošā absurda Latvijā.’

    Laima Kota par Populares Latvija/ SKDS pētījuma ‘Pasaules uzskats: pašnovērtējums un realitāte. Latvijas iedzīvotāju ideoloģiskais portrets’ datu interpretāciju.

    (‘Sava aste.LV.’18.05.2012.Patiesā dzīve)

    0
    -12
    Atbildēt

    0

    Andis > Andis 02.07.2012. 17.11

    Es lepojos ar savu valsti un to, ko tā pēdējos 20 gados ir sasniegusi. Ar valsti, protams, saprotu visu valsti, nevis tikai šauri tās politiķus un augstāko ierēdniecību.
    Visai sabiedrībai ir bijis grūti nomest padomju laika murgu. Līdzīgi kā alkoholiķiem, sabiedrībai ik pa brīdim ir bijusi vēlme mesties atpakaļ to laiku netikumos – tādos, kā:
    – “ko nu es, es nekas neesmu, nāks labāki valdnieki un visu nokārtos” (PSRS totalitārisms, ko sākumā uzspieda katram, bet tad jau visi pierada un kļuva no tā atkarīgi);
    – “valsti ir jāčakarē pie katras izdevības, bet par mani gan tai ir jārūpējas” (vienīgais veids, kā privātpersona varēja protestēt pret totalitāru valsti, bet negodīgiem slinķiem noder jebkurā valstī);
    – “manā vietā to izdarīs kāds cits” (padomju laikā iniciatīva tika sodīta – to padotie apguva ļoti labi);
    – “pārdošu to, kas man ir, tad kādu laiku vēl varēs neko nedarīt” (PSRS – un tagad Krievija tik ilgi izvilka, pārdodot dabas resursus čaklākām valstīm).

    Taču pēdējā krīze parādīja, ka nu tas būs izslimots. Man ir tā priekšrocība, ka pats pietiekami daudz aptauju organizēju tieši pašlaik. Labi zinu, kādas atbildes pašlaik sniedz uz šādiem un līdzīgiem jautājumiem, ja aptauja ir organizēta godīgi – jo mana darba specifika prasa uzzināt īsto tautas viedokli, nevis mēģināt ko sagrozīt. Labprāt kādā brīdī par to uzrakstīšu, jo pēdējos pāris gados ir noticis ļoti pozitīvs lūzums latviešu apziņā. Tāpēc man šīs SKDS “aptaujas” rezultāti vispirms pārsteidza – un tad, kad ieraudzīju, kādi bija jautājumi – šokēja šāds apmāns gaišā dienas laikā. Šādas lietas kāds tomēr pasūta un šādam pasūtījumam ir noteikti mērķi.

    +18
    0
    Atbildēt

    0

austrisv 02.07.2012. 13.39

Manuprāt ir jābūt vai nu dzērājam vai sliņķim, lai vēlētos dzīvot PSRS! Tiem gan bija labi, jo “darbs” tādiem vienmēr atradās.
Kā var jūsmot par PSRS veselības aprūpi, it seviški jau zobārstniecību.
Kā var jūsmot par” cietumu”, kas saucās PSRS!
Laikam jau mīts, ka tad visi bija vienlīdzīgi, ir iesēdies daudziem galvās>
Bet, vai tā bija? Kur tad blatu sistēma un tukšie veikali?

+17
-3
Atbildēt

4

    Signija Aizpuriete > austrisv 02.07.2012. 15.19

    ——-
    Jūsmosim par sasniegto kopš 1991.g.21.augusta – publicēsim statistikas datus par valdošajām tendencēm (trendu)! Depopulācija, emigrācija, bezdarbs, nabadzība, korupcija, parādi – visur, kur vien skaties sasniegumi, sasniegumi, lieli sasniegumi…..Pat valsts iestādes speciālus pētījumus veic, lai Eiropas Savienībā un visā pasaulē par sasniegumiem uzzinātu:

    ‘Centrālā statistikas pārvaldes (CSP) veiktais pētījums liecina, ka 2011.gadā 87% mājsaimniecību (2010.gadā – 85%) sagādāja grūtības segt nepieciešamos ikdienas izdevumus…’
    http://www.csb.gov.lv/notikumi/majsaimniecibam-trukst-naudas-ikdienas-izdevumiem-33295.html

    – Kāds vēl zobārstniecības līmeņa salīdzinājums ar LPSR laikiem, ja pat zīdaiņu mirstību izraisa novēlota ārsta apmeklējums:
    ‘Zīdaiņu mirstība Latvijā ir viena no augstākajām ES
    (..)
    Pētījums arī parādīja, ka viens no perinatālās mirstības cēloņiem ir sliktāka medicīnas pakalpojumu pieejamība Latvijas novados. Sievietes salīdzinoši vēlāk stājas uzskaitē pie ginekologa, retāk, nekā nepieciešams, veic ultrasonogrāfijas izmeklēšanu.’
    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=353916%3Azdaiu-mirstba-latvij-ir-viena-no-augstkajm-es&Itemid=166

    – Nav Latvijas iedzīvotāju mazākumam, kas var ārstēties Vācijā, Francijā, Anglijā vajadzīga sociāli orientēta valsts.
    SAULES MŪŽU 4. MAIJA REŽĪMAM!!!

    0
    -14
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 02.07.2012. 15.55

    Es domāju, ka Latvijas neatkarības sākumā speciāli vecā kliķe piestrādāja un zaga valsts īpašumu sev, lai visa Latvija stauta naivi domātu, ka vainīga te valsts neatkarība. Vecie čekas un kompartijas darboņi ir labi pastrādājuši, lai grautu naivāko tautiešu izpratni par neatkarīgu valsti un ticību tam, ka neviens cits par Tevi negādās, kā vien pats. Tāpat arī nedomās neviens cits Tavā vietā balsojot , un kredītu ņemšana arī jāapdomā, tad nevajadzēs vergot ārzemēs !
    Nekas šai pasaulē nav par brīvu! Beidzot taču jādomā, kas ir kas!

    +14
    -2
    Atbildēt

    0

    austrisv > austrisv 02.07.2012. 19.34

    Piekrītu!
    bez tam tie, kas saņēma pa blatu dzīvokli vai mašinu taču jutās pārāki pār citiem, bet tagad, ak vai, katrs bērnelis par 100 Ls var nopirkt Žiguli vai kaut ko līdzīgu!

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    dace_re > austrisv 03.07.2012. 12.46

    šis cilvēks nav dzīvojis LPSR, sagrābstījis ziņas, kuras nemāk salīdzināt: varētu domāt, ka padomju laikā zīdaiņu mirstība bija mazāka kā tagad, vai arī ārstam kukuļus deva mazāk kā tagad;
    tāpat skaidrs, ka šim komentētājam skolas zobārsts zobus nelaboja (man rāva ārā piena zobus bez anestēzijas, kaut gan sakodiens bija normāls), rindās pēc sviesta nebij jāstāv, un ziepes par taloniem jāizpērk; jauni apavi vienmēr noberza kājas līdz asinīm (arī bērniem, t.s.arī man toreiz); emigrācijas patiesi nebija, bet toties bija imigrācija, tāpēc krieviski iemācījos 4 gadu vecumā, jo pat bērnu ārste ar mani runāja krieviski; man 42 gadi, es visu atceros

    +6
    0
    Atbildēt

    0

tuba76 02.07.2012. 13.23

Vai tu priekšpusdienās esi beigusi dzert konjaku, “jā” vai “nē”? Karlsona jautājums Bokas jaunkundzei…
Bet, ja nopietni, jau sen esmu atmetusi atbilžu sniegšanai visādās aptaujās, jo tik bieži manas atbildes nav atrodamas starp piedāvātajiem formulējumiem. Aptauju jēga arī ne vienmēr ir skaidra un kā redzams galīgi ne viennozīmīga.

+9
-1
Atbildēt

1

    oskaar > tuba76 03.07.2012. 03.22

    Tieši tā.
    Mēdzu piedalīties Norstat aptaujās. Ja sistēma mani atzīst par derīgu iztaujāšanai, tad sāk tincināt- vai es kaut ko esmu dzirdējis par kādiem 20 produktiem (var būt bankas, kaut kādas tehnikas ražotāji, cigaretes u.t.t.). Pēc tam, kad es atbildu, ka kaut ko par kādiem 10 esmu dzirdējis, tad sāk mani tincināt- kāda 10 ballu sistēmā ir mana attieksme pret to uzticamību, spējām komunicēties ar klientu, piedāvāto produktu kvalitāte u.t.t.. Kā es to varu zināt, ja esmu tikai kaut kur dzirdējis vai ievērojis to nosaukumus?!? Ja tās ir cigaretes, tad tiešām var būt, ka respondenti zina tās visas un zin kaut ko teikt par katru- bet ja tie ir kādas bankas pakalpojumi, kurus ļaudis tomēr nemaina kā cimdus?
    Ja pēc manām un tikpat zinošu man līdzīgo atbildēm tiek izdarīts secinājums par 20 pētāmajiem produktiem, tad manī tomēr rodas šaubas par šādu pētījumu rezultātu lietderību.
    Un Norstat, šķiet, ir nopietnu pētījumu veicējs.
    Jautājumi dažādu izdevumu Blitz-aptaujās vispār mēdz būt aptuveni tādi: attēlots zils cilvēciņš; jautājums- kas te ir redzams?; atbilžu varianti- zaļa cūka, dzeltens zilonis, rozā gulbis. Dažreiz papildu iespējamā atbilde- cits variants.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Sanšains 02.07.2012. 13.02

Ir labi, ka par šo īpatnējo pētījumu tiek diskutēts – tiktāl “paldies” autoram.

Tomēr gribētos redzēt pamatojumu acīmredzot autora atziņai, ka “šie apgalvojumi ir kopumā korekti” –

(a) Vienkāršiem cilvēkiem Latvijā šobrīd būtu labāk, ja mēs būtu NVS, nevis Eiropas Savienības valsts
(b) Latvijai kā valstij šobrīd būtu labāk, ja tā būtu NVS, nevis Eiropas Savienības valsts.

Tā kā pats “Latvijas vēstures mazās bibliotēkas atbalsta fonds” līdz šim vismaz man aizdomas nav raisījis (tur darbojas, piemēram, Ainārs Lerhis), tad varbūt vajadzētu papētīt, kas ir aiz ādas konkrētajiem pētījuma autoriem – Mārim Cepurītim un Rinaldam Gulbim. Jocīgi, it kā taču arī viņi darbojas “Austrumeiropas politikas pētījumu centrā”.

Un, lai gan kā autori visur tiek minēti šie divi cilvēki, pašu aptauju, kā var noprast, ir veicis SKDS – tātad Arņa Kaktiņa kantoris. http://www.diena.lv/latvija/politika/42-6-proc-iedzivotaju-uzskata-ka-latvija-nespej-pastavet-ka-neatkariga-nacionala-valsts-13954730 Varbūt te meklējama “atslēga”?

Bet… tā kā šo pētījumu ir sponsorējusi Eiropas Komisija – varbūt virsuzdevums ir mazliet saviļņot un pabiedēt publiku, lai beigu beigās vēl vairāk varētu mūs samierināt ar birokrātisko skrūvju arvien ciešāko pievilkšanu?

+10
-3
Atbildēt

1

    snjuu > Sanšains 02.07.2012. 18.36

    “Korekti” šajā gadījumā ir “korekti pēc formas”, nepārprotami, ar pietiekami šauru nozīmi.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

mariam 02.07.2012. 12.48

Neesmu iepazinies ar pētījumu, bet dzirdēju abu autoru uzstāšanos Latvijas radio un tā mani arī īsti nepārliecināja – tieši tā ar likās, ka tajā mazāk ir akadēmiska pētījuma kā tāda sensācijas taisīšana un PR. Lai gan vispārīgi var piekrist, ka kādā daļā tautas valda tādas nostalģiskas noskaņas attiecībā uz padomju laiku un tāda kā nievīga vai kaut kāda aizvainojuma pilna attieksme pret ES, tomēr tiem procentiem, kas tur galu galā tika sludināti kaut kā īsti negribās ticēt. Precīzāk – tam tonim kādā tie tiek pasniegti.

Raidījumā abiem censoņiem tika jautāts arī par respondentu atbilžu procentuālo sadalījumu vecumu un izglītības griezumā, par ko abi neko nezināja sacīt, apgalvojot, ka viņus interesējis tikai, kādā valodā runājusī respondenti – krievu vai latviešu. Šī lieta ar kaut kā atstāja iespaidu, ka diezgan pavirši un virspusīgi tas viss, jo tādiem datiem tomēr vecumu sadalījums un izglītība šķiet diezgan būtiski, lai apjēgtu kādas tendences.

Un kā atklāj šī raksta autors (paldies viņam par rakstu) – pētījuma rezultāti iegūti ar ne pārāk korektiem jautājumiem. Tāpēc īsti nopietni laikam tiešām rezultātus uztvert nevar.

Kaut gan, tai abu runātāju domai, ka varai jāmācās ne tikai vienpusēji komunicēt ar tautu, sabiedrību, bet sarunāties – tam es varu pilnībā piekrist. Nu, valstij būtu jāņem vērā kā cilvēki jūtas un ko domā, taču tas nenozīmē, ka būtu jāveic kādas primitīvas pozitīvisma un pārliecinašanas kampaņas vai, bet tieši tā – jāmācās sarunāties, uzklausīt, nemt vērā. Tāpat kā pilsoņiem arī jāmācās līdzdarboties, ietekmēt un kopīgi sasniegt mērķus.

+12
-3
Atbildēt

1

    andris902 > mariam 02.07.2012. 15.55

    …nu, Šlesers ļoti labi mācēja runāt un uzrunāt tautu – tak daudziem patika un bija saprotams….pat daļai jaunatnes – pie velna izglītību, galvenais tikt pareizā robā un visu dzīvē sasniegsi ar paātrinājumu…tieši tāpat darbojās TPJO, savus “jauniešus” iekārtojot pareizos amatos un “saprotami uzrunājot”….

    …jebkurā aptaujā jau pašā jautājumā var ielikt vēlamo atbildi,ne mazāk svarīgi ir piedāvātie atbilžu varianti, kā uzsvēris raksta autors…

    …šo aptauju varētu vērtēt kā haltūru, ne nopietni vērā ņemamu pētījumu…

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

Rolmopsi 02.07.2012. 12.38

Paldies raksta autoram, jo Latvijā bieži vien pietrūkst akadēmisku darbu izvērtējumu.

+14
-4
Atbildēt

1

    Aleksejs Dimitrovs > Rolmopsi 03.07.2012. 09.26

    Un tas ir akadēmisks darbs? Katrs grafomāns savu skribelējumu šodien var uzdod par pētījumu. Tomēr skumjākais ir tas, ka tieši mēdiji popularizē šādus darbus. Te der papētīt kas par putniem ir šī “akadēmiskā darba” autori.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam