Zivtiņš atturīgs pret Rīgas domes ieceri par velosipēdistiem
14Saistītie raksti
Viedoklis /
3. oktobris
Robeža – cieņa. Kā aizstāvēt šo vērtīgo teritoriju ceļu satiksmē?
Veiksme /
18. septembris
Pasākumu fabrika
Transports /
12. maijs
Zaļš «dienesta auto» un trenažieris
Aptauja /
12. maijs
Kas jums ikdienā traucē dzīvot videi draudzīgāk?
Komentāri (14)
Juris Millers 30.03.2011. 16.07
Problēmu atrisināt ir ļoti viegli. Ja jau tagad sabiedriskā transporta josla ir veloceliņs, tad velosipēdists var braukt tai pa vidu, lai nevienam sabiedriskajam pat neienāk prātā velobraucēju apdzīt. Pārsvarā velopbraucēji brauc ašāk par sabiedrisko transportu (ja ņem vērā laiku, ko tie pavada pieturās). Līdz ar to nekāda aizkavēšanās problēma nebūs.
0
Liena Rinkuna 30.03.2011. 14.07
Skotijas galvaspilsētā velosipēdisti jau gadiem ilgi brauc pa sabiedriskā transporta joslām (bus lane).
Sistēma darbojas lieliski: pats esmu pieredzējis velobraucējs un katru reizi, braucot ar velosipēdu, priecājos par lielisko risinājumu.
____________
Getting Around Edinburgh by Bike in Edinburgh and Edinburgh Walks
Edinburgh’s a great place to see by bike – but remember some of the hills are pretty steep, so be prepared for a bit of a work out! The city is cycle friendly – at peak times, cyclists are allowed to share the buses’ green lanes in and around the city centre, which means you can keep moving. Edinburgh also has about 50 junctions with advance cycle stop lines.
There’s also an extensive network of traffic free cycle routes in Edinburgh, often running along old railway lines, cycle campaign group Spokes have excellent maps of them; for more info, check out the spokes website.
http://www.edinburgh.org/traveltips/aroundbike/
2
mxblack > Liena Rinkuna 30.03.2011. 15.15
Kamēr šeit sab. transports brauks pēc saviem likumiem, kamēr savstarpējās attiecības veidosies pēc principa kam lielāks tam taisnība, šeit valdīs visatļautība un savstarpējā necieņa. Bet mēs jau pie tā esam tā pieraduši, ka nonākot citā valstī, kurā ir pavisam citas savstarpējās attiecības, kur cilvēki ciena viens otru, tur ne tikai var droši braukt pa sab.transporta joslām, tur arī politiķi ciena savu vēlētaju, tur nevalda cinisms un pretīga visatļatība starp cilvēkiem. Mēs drīzāk dzīvojam kādā Maskavas forštatē, ne Ritumeiropā, spriežot pēc savstarpējām cilveku attiecībā, sevišķi pēc deputātu attieksmes pretm saviem vēlētājiem.
0
Eva Jēkabsone > Liena Rinkuna 05.05.2011. 00.00
Nu jau kādu laiku dzīvojot Francijā, Grenoblē, ik dienas braucu ar velosipēdu un vietās, kur nav speciāls velo celiņš, velobraucējiem ir norāde, ka jābrauc pa sabiedriskā transporta joslu – un viss strādā lieliski, nekad neesmu jutusi, ka autobusam esmu par traucēkli! Bet Latvijā nez kāpēc atbildīgās amatpersonas attaisno un veicina neiecietību, nez kāpēc visus sabiedriskā transporta vadītājus jau automātiski ieliekot neiecietīgo kategorijā. Ticu, ka liela daļa šoferu arī Rīgā spēj sadzīvot ar velosipēdiestiem. Braucot pa Rīgu ar velo, man nav bijušas problēmas ar līdzcilvēkiem – nesakārtotā infrastruktūra gan biežu vien kaitināja.
0
liina 30.03.2011. 13.21
Redzot cik tukšas ir nevajadzīgi izveidotās sabtransa joslas Brīvības ielā, no šāda Domes lēmuma būtu vismaz kāds labums.
Bet ko Domei vajadzētu darīt pasteigšus – aizvākt nejēdzīgos luksoforus ar atsevišķu zaļo velosipēdiem Brīvības ielā izbraucot no Rīgas. Jau tagad tie rada pamatīgus sastrēgumus, vasarā vispār būs vāks.
0
janazakovica 30.03.2011. 12.45
ar tadu uzvardu vispar nogrunteties upes dibenaa..un loti baidities no lidakam..
0
mxblack 30.03.2011. 12.38
Es domāju ka Zivtiņam ir taisnība. Mani nekas nav tik ļoti apdraudējis un ignorējis, pārkāpjot jebkādus CSN, kā sabiedriskais transports. Viņi to dara ar nolūku, lai “patriektu” velosipēdistus no Rīgas ielām, jo neuzskata velosipēdu par līdzvērtīgu transportu sev, bet tikai par traucēkli. Es ļoti baidos ka šādi var iet bojā ne viens vien velosipēdists. Attiecībā uz gājēju pāreju šķērsošanu nenokāpjot no divriteņa, vajadzētu piebilst, ka šādi velosipēdists gājēju pāreju drīkst šķērsot tikai pēc apstāšanās un pārliecināšanās ka no abām pusēm ir pietiekoša distance līdz tuvākajam transportam. Bet lai to viņš tiešām izdarītu ir jāapstājas un tad jāturpina braukt ja ir droši. Tā viņu arī labāk pamanīs tuvojošās automašīnas vadītājs un varēs apstāties lai palaistu pāri. Tad šeit cietušo nebūs. Tā divriteņu stumšana ir galīgi bezjēdzīga un to tāpat ļoti daudzi ignorē kā muļķīgu.
0
Linis ; Ļoņčiks 30.03.2011. 12.18
Ja riteņbrauceji nedrīkstētu izmantot sabiedriskā transporta joslu, tad tiem būtu jābrauc kreisajā pusē sab. trans. joslai, starp mašīnām?
0
mari_sem 30.03.2011. 12.11
nu tas ir diletanta viedoklis
velo ir aatraakais transports pilseetaa
taapeec jau autobus var mieriigi braukt aiz velo
labaak lai paseko kaa autobrauceeji izturas pret mazaak aizsargaatajiem satiksmes daliibniekiem
tik ljauni rietumeiropaa autobrauceeji neizturas
pie mums celja nogrieshana vai braukshana ljoti tuvu ir ierasta prakse!
kaa arii apdziishana un uzreiz bremzeeshana priekshaa velosipeedam ir ljoti iecieniita! :(
0