Igaunija CO2 emisijas iemaina pret 507 elektroauto
40Saistītie raksti
Viedoklis /
22. novembris
Vai lepnums par savas valsts sasniegumiem var palīdzēt tās attīstībā?
Aktuāli /
21. novembris
Žurnāls: Kāpēc igauņiem izdodas “Rail Baltica” būvēt lētāk?
Radars /
6. novembris
Radars pasaulē
Viedoklis /
5. novembris
Cik pieejama Latvijas uzņēmumiem un sabiedrībai ir atjaunīgā enerģija?
Pusdienās /
16. oktobris
Kino kā pelnītājs
Komentāri (40)
jurisandrejevs 13.04.2012. 12.45
Skaisti, ja elektroauto ieviestu Norvēģija, Šveice vai Francija, kas pamanās saražot elektrību, ar ļoti maziem CO2 izmešiem. “Arī es piekrītu, ka liela nākotne ietekmes uz vidi samazināšanā varētu būt masveida pārejai uz elektrovilkmi autotransportā, sabiedriskajā transportā un uz dzelzceļa (ar aviāciju gan būtu tā pagrūtāk), bet gan ar noteikumu … ja to dara valstis, kas prot saražot elektrību ar minimāliem izmešiem vidē, nevis Igaunija, kas uz katru kWh vidē izmet 0,7kg CO2. Ņemot vērā zudumus, akumulatorus uzlādējot/izlādējot, elektromobilim sanāks vesels kilograms CO2 uz patērēto kWh. Te nu jāsāk šaubīties, vai videi draudzīgāk tad nebūtu turpināt braukt ar to pašu benzīnu. Tad jau “Latvenergo” būtu vairāk pamata lielīties ar saviem dažiem iegādātajiem demo-elektroautomobiļiem.” http://www.ir.lv/2012/4/13/ne-viss-zalais-ir-patiesi-zals
0
gatis 09.03.2011. 15.11
Nav slikts risinājums, taču šajā ziņā Latvijas risinājums man šķiet jēdzīgāks – ar kvotu naudu tiek līdzfinansēti (50%) videi draudzīgas enerģijas apguves sistēmas (saules kolektori, saules baterijas, siltumsūkņi utt.) mājsaimniecībām. Ļoti labs ilgtermiņa ieguldījums.
4
piziks > gatis 09.03.2011. 16.23
Hi-hi… Un cik šobrīd ir Latvijā to, kuri spēj 50% līdzfinansējuma pavilkt?
Igauņiem tās 250 uzlādes točkas tiešām būs lielākais ieguvums… :)
0
lebronj2356 > gatis 09.03.2011. 18.38
Piekritīšu Optiskajam, mūsējais risinājums nav zemē metams, bet ne jau tagad, kad naudas visiem maz un nodokļi&tarifi aug kā sēnes. Ja ”treknajos”, kas tāds būtu bīdīts, tad tas būtu bijis daudz labāk! Igauņi dabūs burvīgu iespēju valsts aparātam ietaupīt uz transportu un samazināt CO2 emisijas ar to!
0
aguslens > gatis 09.03.2011. 22.24
CO2 samazināšana īpaša nesanāks, eesti elektrība tāpat tiek iegūta ar kurināšanas palīdzību. Skaidri izsakoties, kvotas pārpalikumus, kurus paši nespēj izmantot, notirgoja garantētai pārvēršanai par CO2.
0
anita_meistere > gatis 10.03.2011. 09.27
nevar salīdzināt iekšdedzes dzinēja un kaut kāda TEC efektivitāti, nemaz nerunājot par kāut kādiem zaļajem elektrības veidiem vai atomu. CO2 samazinājums būs!
0
silvija_vitina 09.03.2011. 14.24
teorijā viss skaisti – neatkarība no fosilajiem, zaļā domāšana, jaunās tehnoloģijas. Varbūt, ka Igaunijā arī tas darbosies, bet pie mums … uzlādes staciju varbūt arī var uzbliezt, tikai baidos, ka ar mūsu elektrības tarifiem mums km izmaksas būs tādas, ka strauji pāriesim uz vēl zaļāku domāšanu – jūgsim zirgu!
1
lebronj2356 > silvija_vitina 09.03.2011. 14.45
Nu tur jau slēpjas šīs valdības tupums – nekādu prioritāšu, tajā pašā Igaunijā elektrība būs 2reiz lētāka nekā pēc mūsu ”sociāla tarifa” un sola ka vēl celšot, gan jau ja daudz ar zirgiem brauks ar izdomās kādu ”zirgābolu nodokli” piemēram. Bet elektrības jomā, ja ir sava māja ir reāla alternatīva uzlikt saules paneļus !
0
anita_meistere 09.03.2011. 13.49
tas leilākais ieguvuems nav no tiem 500 autiņiem, bet gan no tām 250 ladējāmām stacijām. tiklīdz infrastruktūra būs vietā, un būs acu priekš ikdienā arī reāli piemēri..maisam gals būs vaļā. es saku..ja LV būtu tās stacijas, es pirmais būtu rindā pēc kaut kāda plug-in aparāta (teiksim kad parādisies prod volvo v60 plugins…ģeniāls aparāts)!
igauņi malači!
4
lebronj2356 > anita_meistere 09.03.2011. 14.19
Mjā infrastruktūra tiešām vērtība, bet pagaidām par nelaimi, tie elektroautiņi dēļ baterijām vēl ir stipri padārgi :( Bet tas ir pagaidām un tehnoloģijas jau strauji iet uz priekšu, turklāt jāņem vērā, ka vidēji degvielas izmaksas(elektro vs degviela) ir 3 reizes mazākas(!) uz simtu nekā ekonomiskam auto (5l/100km), domājams ekspluatācija arī lēta, jo mezglu, bet vēl svarīgāk rotējošu daļu ir ļoti maz ! Principā, ja ir privātmāja un nenobrauc diennaktī vairāk nekā 100 jūdzas(parastais standarts el.auto uz vienu uzlādi), tad jau tagad pilsētā ko šādu vari droši lietot !
0
Andris > anita_meistere 09.03.2011. 17.00
to freifunk: paldies par info, līdz šim nezināju par šādu plugin! Ķīnieši rullē! (1/2 joks).
0
anita_meistere > anita_meistere 09.03.2011. 17.53
offtopic. bišku panerdošu par autotēmu :D
…tas volvo aparāts vispār ir ģeniāls. visi tur baigi kaut ko muhļij, taisa kaut kādas kroplas blusas uz kaut kādām space tehnoloģijām, starship enterprise saloniem utt. baigā pompa utt. 80% marketinga – 20% R&D.
volvo pa kluso, bez liekas ažiotāžas, paņem savu v60 universalīti ar superīgo D5 turbodīzeli (pats par sevi ir super), uztaisa uz pusi mazāku bāku..tajā vietā ieliek akumulatorus, un elektromotorus uz aizmugurējie riteņiem (70 zs un 200 NM). Tikai uz elektrības laikam bija ap 50-60 km, kopā ar dīzēli 1200 km, patēriņš vidēji sanāk 1.9l/100 kmh. viss tas pasakums lidz 100 uzceļ 6.9 sekundēs (no d5 215 zs un 440 nm..kopā vi 285 zs un ap 640 nm!!!)..iespaidīgi ne..priekš green wheels, ģimenes universāla. Normāla izmēra auto!!!
Vairāk info:
http://www.autoblog.com/2011/01/27/volvo-bringing-all-wheel-drive-v60-plug-in-hybrid-to-geneva/
http://www.autoblog.com/2011/03/03/geneva-2011-volvo-v60-plug-in-hybrid-plugs-in-at-the-palexpo/
0
Andris > anita_meistere 10.03.2011. 10.01
Diezgan skaits viņš arī ir! Paldies par linkiem!
0
lebronj2356 09.03.2011. 13.35
Igaunija iet pareizā virzienā, jo kaut gan personīgi neatbalstu kādu sadalījumu pēc kvotām, šāda maiņa ļaus kļūt mazdrusciņ neatkarīgākiem no naftas spekulantiem. Mēs savukārt vēl kādu nodoklīti pieliksim i degvielām i tarifu elektrībai, lai cilvēkiem nav nekādu izvēles iespēju…un pēc tam pabrīnīsimies – ko tā cenas ceļas ? Bet pasaulē taču arī ceļas, kā vienmēr skanēs dažādu ”ekspertu” atbildes !
0