Igaunija CO2 emisijas iemaina pret 507 elektroauto • IR.lv

Igaunija CO2 emisijas iemaina pret 507 elektroauto

40
"Mitsubushi" elektroauto i-MiEV. AFP/LETA

Papildu spēkratiem “Mitsubishi” Igaunijā izbūvēs arī 250 eletroauto uzlādes vietas

Japāņu autoražotājs “Mitsubishi”, kurš kā viens no pirmajiem sācis elektroauto ražošanu masveidā, ir vienojies ar Igaunijas valdību par 507 elektroautomobiļu piegādi tā dēvētās Zaļo investīciju shēmas ietvaros, trešdien vēsta portāls TVNET. 

507 modeļa i-MiEV vienības – tas ir lielākais elektroautomobiļa pasūtījums pasaulē, un Igaunijas valdība to īsteno nolūkā veicināt zaļo domāšanu un samazināt CO2izmešu apjomu. Apmaiņā pret automobiļiem “Mitsubishi Corporation” saņems no Igaunijas emisiju kvotas 10 miljonu tonnu apmērā atbilstoši Kioto protokolā atrunātajiem emisiju tirdzniecības nosacījumiem.

Elektromobiļus Igaunijā plānots lietot ikdienas vajadzībām, piemēram, nodot sociālo darbinieku vai pašvaldību pārstāvju rīcībā, lai tie pilsētas satiksmē pārvietotos videi maksimāli draudzīgā manierē. 

Elektromobiļus varēs iegādāties arī privātpersonas. Visus spēkratus plāno piegādāt līdz šā gada decembrim, turklāt līdz 2013.gadam japāņu koncerns sola izbūvēt arī 250 elektroauto uzlādes vietas Igaunijas lielākajās pilsētās un noslogotāko šoseju malās.

507 i-MiEV Igaunijā būs tikai sākums, jo kaimiņvalstī plānots iedzīvotājus radināt pie elektriskā transporta lietošanas arī ārpus urbanizētās vides un personīgā transporta elektrifikāciju pārvērst par valsts mēroga pasākumu, vēsta TVNET. Tā mērķis ir panākt, lai atjaunojamās enerģijas daļa transporta sektorā tuvākajos dažos gados palielinās līdz 10%.

i-MiEV ir “Mitsubishi” korporācijas pirmais masveidā ražotais elektroauto, kura piedziņai kalpo tikai 64 zirgspēku elektromotors. Tam enerģiju savukārt piegādā grīdā iebūvēts lādējamu akumulatoru bloks, kuru resursu atjaunošanai var izmantot parastu 220 voltu sprieguma rozeti.

Komentāri (40)

anita_meistere 09.03.2011. 13.49

tas leilākais ieguvuems nav no tiem 500 autiņiem, bet gan no tām 250 ladējāmām stacijām. tiklīdz infrastruktūra būs vietā, un būs acu priekš ikdienā arī reāli piemēri..maisam gals būs vaļā. es saku..ja LV būtu tās stacijas, es pirmais būtu rindā pēc kaut kāda plug-in aparāta (teiksim kad parādisies prod volvo v60 plugins…ģeniāls aparāts)!
igauņi malači!

+5
-1
Atbildēt

4

    lebronj2356 > anita_meistere 09.03.2011. 14.19

    Mjā infrastruktūra tiešām vērtība, bet pagaidām par nelaimi, tie elektroautiņi dēļ baterijām vēl ir stipri padārgi :( Bet tas ir pagaidām un tehnoloģijas jau strauji iet uz priekšu, turklāt jāņem vērā, ka vidēji degvielas izmaksas(elektro vs degviela) ir 3 reizes mazākas(!) uz simtu nekā ekonomiskam auto (5l/100km), domājams ekspluatācija arī lēta, jo mezglu, bet vēl svarīgāk rotējošu daļu ir ļoti maz ! Principā, ja ir privātmāja un nenobrauc diennaktī vairāk nekā 100 jūdzas(parastais standarts el.auto uz vienu uzlādi), tad jau tagad pilsētā ko šādu vari droši lietot !

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > anita_meistere 09.03.2011. 17.00

    to freifunk: paldies par info, līdz šim nezināju par šādu plugin! Ķīnieši rullē! (1/2 joks).

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > anita_meistere 10.03.2011. 10.01

    Diezgan skaits viņš arī ir! Paldies par linkiem!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > anita_meistere 09.03.2011. 17.53

    offtopic. bišku panerdošu par autotēmu :D
    …tas volvo aparāts vispār ir ģeniāls. visi tur baigi kaut ko muhļij, taisa kaut kādas kroplas blusas uz kaut kādām space tehnoloģijām, starship enterprise saloniem utt. baigā pompa utt. 80% marketinga – 20% R&D.
    volvo pa kluso, bez liekas ažiotāžas, paņem savu v60 universalīti ar superīgo D5 turbodīzeli (pats par sevi ir super), uztaisa uz pusi mazāku bāku..tajā vietā ieliek akumulatorus, un elektromotorus uz aizmugurējie riteņiem (70 zs un 200 NM). Tikai uz elektrības laikam bija ap 50-60 km, kopā ar dīzēli 1200 km, patēriņš vidēji sanāk 1.9l/100 kmh. viss tas pasakums lidz 100 uzceļ 6.9 sekundēs (no d5 215 zs un 440 nm..kopā vi 285 zs un ap 640 nm!!!)..iespaidīgi ne..priekš green wheels, ģimenes universāla. Normāla izmēra auto!!!
    Vairāk info:
    http://www.autoblog.com/2011/01/27/volvo-bringing-all-wheel-drive-v60-plug-in-hybrid-to-geneva/

    http://www.autoblog.com/2011/03/03/geneva-2011-volvo-v60-plug-in-hybrid-plugs-in-at-the-palexpo/

    +3
    0
    Atbildēt

    0

gatis 09.03.2011. 15.11

Nav slikts risinājums, taču šajā ziņā Latvijas risinājums man šķiet jēdzīgāks – ar kvotu naudu tiek līdzfinansēti (50%) videi draudzīgas enerģijas apguves sistēmas (saules kolektori, saules baterijas, siltumsūkņi utt.) mājsaimniecībām. Ļoti labs ilgtermiņa ieguldījums.

+3
0
Atbildēt

4

    lebronj2356 > gatis 09.03.2011. 18.38

    Piekritīšu Optiskajam, mūsējais risinājums nav zemē metams, bet ne jau tagad, kad naudas visiem maz un nodokļi&tarifi aug kā sēnes. Ja ”treknajos”, kas tāds būtu bīdīts, tad tas būtu bijis daudz labāk! Igauņi dabūs burvīgu iespēju valsts aparātam ietaupīt uz transportu un samazināt CO2 emisijas ar to!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    aguslens > gatis 09.03.2011. 22.24

    CO2 samazināšana īpaša nesanāks, eesti elektrība tāpat tiek iegūta ar kurināšanas palīdzību. Skaidri izsakoties, kvotas pārpalikumus, kurus paši nespēj izmantot, notirgoja garantētai pārvēršanai par CO2.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > gatis 10.03.2011. 09.27

    nevar salīdzināt iekšdedzes dzinēja un kaut kāda TEC efektivitāti, nemaz nerunājot par kāut kādiem zaļajem elektrības veidiem vai atomu. CO2 samazinājums būs!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > gatis 09.03.2011. 16.23

    Hi-hi… Un cik šobrīd ir Latvijā to, kuri spēj 50% līdzfinansējuma pavilkt?
    Igauņiem tās 250 uzlādes točkas tiešām būs lielākais ieguvums… :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

jurisandrejevs 13.04.2012. 12.45

Skaisti, ja elektroauto ieviestu Norvēģija, Šveice vai Francija, kas pamanās saražot elektrību, ar ļoti maziem CO2 izmešiem. “Arī es piekrītu, ka liela nākotne ietekmes uz vidi samazināšanā varētu būt masveida pārejai uz elektrovilkmi autotransportā, sabiedriskajā transportā un uz dzelzceļa (ar aviāciju gan būtu tā pagrūtāk), bet gan ar noteikumu … ja to dara valstis, kas prot saražot elektrību ar minimāliem izmešiem vidē, nevis Igaunija, kas uz katru kWh vidē izmet 0,7kg CO2. Ņemot vērā zudumus, akumulatorus uzlādējot/izlādējot, elektromobilim sanāks vesels kilograms CO2 uz patērēto kWh. Te nu jāsāk šaubīties, vai videi draudzīgāk tad nebūtu turpināt braukt ar to pašu benzīnu. Tad jau “Latvenergo” būtu vairāk pamata lielīties ar saviem dažiem iegādātajiem demo-elektroautomobiļiem.” http://www.ir.lv/2012/4/13/ne-viss-zalais-ir-patiesi-zals

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu