Apvidus auto aizvien populārākie Latvijā
35Saistītie raksti
Aktuāli /
14. novembris
Žurnāls: Kāpēc CSDD palielina pakalpojumu cenas?
Viedoklis /
25. septembris
Pārslodze uz ceļiem vai šoferu nihilisms – kas rada lielākos negadījumu riskus?
Komentāri (35)
Jānis Ostašs 24.01.2011. 15.01
Realitāte – iebraucamais pagasta ceļš šogad nav tīrīts nevienu reizi, mans subaru ir vienīgais auto, ar kuru tieku līdz savam lauku īpašumam, ja sāks snigt, būs jāpērk apvidnieks!
Varu tikai piebilst, ka esmu sieviete un labprātāk brauktu ar smuko Fiat500, nekāda pilsētas snobisma te nav!
1
piziks > Jānis Ostašs 24.01.2011. 16.10
Sieviete Mērija…. :) Ja nauda uzrodas un žēl tērēties priekš Subaru, kas tālos laukos var gadīties par zemu arī, apdomā kaut vai mazo nesmuko Suzuki Jimny pasvaigo versiju ar 1,5 dīzeli un 86 ZS jaudu un 4×4 atbildstošām riepām. Var gadīties, ka prātīgāka investīcija… Ja nu tomēr loģika aptumšojas un nopirksi “smuko Fiat500”, noskati kādu mīļāko starp autoelektriķiem… Viusmaz un iesākumam. Var gadīties, ka būs vajadzīgs arī servisa direktors. :)
0
Agnese Lûse 23.01.2011. 22.34
Es par laukiem kur nu vēl par Islandi ar savu kalnaino reljefu nerunāju,iet runa par jaunbagātnieku “zīmēšanos”,ar ko Eiropa jau sen ir izslimojusi !
1
dao > Agnese Lûse 24.01.2011. 10.26
Jā, jā, arī to īpašo uzmanības pievēršanu viņiem un rādīšanu kādi viņi zīmuļi, ka tas viss uz kredīta un ka viņiem kompleksi- to mēs arī jau visi izslimojām nu jau pirms kāda laika, būs jau gana :)
0
Agnese Lûse 23.01.2011. 20.23
Ziniet,ja es redzu lielu un jaudīgu apvidus mašīnu Rīgā,kas spīd kā spgulīts ar nevienu skrambiņu,tad man liekas ka tā īpašniekam ir mazvērtības komplekss …
Ar “apvidus auto’ sindromu parasti slimo jaunattīstajās valstīs ! Savulaik mēs visi zimējamies,vaau man ir plastikāta logs,kad jau sen Eiropā “kruta” skaitās parasts koka rāmja logs un “stilīgi” braukt ar mazlitrāža auto jeb vasarā ar velo,bet mēs taču esam Latvijā,jo lielāks jo jaudīgāks jo krutāk …
Sviests
2
maris > Agnese Lûse 23.01.2011. 21.27
Nē, apvidus auto ir tiešām praktisks. Piem. Islandē visi auto ir 4×4, pat Toyota Corolla.Loģiski, zinot viņu klimatu un nelielo asfaltēto ceļu daļu. Attīstītās valstīs vai nu ceļi ir labāki, vai klimats maigāks, vai abi. Tad nav problēmu braukt ar optimālo no izmaksu viedokļa.
Man jābrauc uz laukiem katru nedēļu, arī ziemā, pa lauku ceļiem, jāved suns utt – priekš kam mocīties un štukot ja var vienkārši braukt neatkarīgi no laika apstākļiem un ceļa stāvokļa?
0
piziks > Agnese Lûse 23.01.2011. 22.13
Spoži un Rīgā ir luxus-nieki ar teorētiskām/vairāk teorētiskām apvidnieku iespējām un lielu, smagu auto piedāvāto drošību: vienkārši mobilas, spožas un dārgas apdrošināšanas polises. Vienīgi lumpenproletārisks stils ļaus teikt, ka ar apvidus auto sindromu slimo jaunattīstības valstis. 1. LR ir jaunattīstības valsts ar demokrātijas šķietamību. 2. Mūsu ceļu dažādība ir atbilstoša apvidnieku lietojumam.
Smieklīgi ir pārmest visumēra namsaimniekam, ka šis lepns parto, ka nomainījis īpašumā logus un nu tie ir plastikāta, — līdz kociniekiem viņa finansu muskuļi nevelk. Eiropā, vismaz vēsturiskajā/sagrājamā vidē īpašniekam bieži nav tiesību likt plastikātu, jāliek koks atbilstoši vēsturiskumam.
Pirms izrunāties par mazlitrāžas auto, aprunājies ar autolietotājiem, cik mums ir tādu mazlitrāžnieku, kas Latvijas apstākļiem der: cik tie izturīgi, cik bieži remontējami, kādas ekspluatācijas izmaksas.
Nav obligāti būt autoīpašniekam un lietotājam, bet domāt der, izmantojot loģiku.
0
Bulkujānis www.lasma 23.01.2011. 19.33
Paldies iepriekšējiem komentētājiem, izlasīju un sapratu, ka esmu drausmīgi neiedomājami meistarīgs braucējs – braukāju jau n-tos gadus ar parastām pavecām mašīnām, braucu ikdienā, pa briesmīgajiemm un superbīstamajiem Latvijas ceļiem, un nekas slikts man nenotiek – riteņi nesasisti, iekare vesela. Ja tic iepriekšējos komentāros teiktajam par šausmīgajiem Latvijas ceļiem, tad jau es esmu Šumahers, ja ne Michaels, tad vismaz Ralfs!
… Bet varbūt es tomēr neesmu tik meistarīgs. Bet tad tie ceļi tik drausmīgi nemaz nav… Un absolūtā nepieciešamība pēc SUV to pārvarēšanai arī varbūt nemaz tik liela nav… ;-))))
3
piziks > Bulkujānis www.lasma 23.01.2011. 19.51
Imula17, autolietojumā normāla izdzīvošana sākas ar lieka pižonisma nekopšanu. 2 iepriekšējiem auto, ko second hand statusā pirku, katrreiz pirmais, ko darīju, — atdāvināju čomam mehāniķim lietos diskus: ja nesasitīsi nebšu dārgi, jāvalcē. Visvienkāršākos tēraudniekus neviens arī necentīsies noskrūvēt: tos gan reizēm grūtāk nopirkt, jo tirgotāju vairums nav diezcik gudrs… :) Visbiežāk tiek asajās bedru kantīs caursistas pižonu zemās asfaltgāzētāju riepas: kam tās Latvijā vajadzīgas (?), — vienīgi priekš zīmēšanās. Tagad lielāks šiks ir atrast auto, kam logus ar kurbulīti var atskrūvēt, tie nekad neiesalst un, ja iesalst, nenokauj elektromotoriņus… :)
Jaunauto targašu statistika arī apšaubāma: par apvidnieku saukt Cayenne piparporšu vai jaunāko Range Rover? Visticamāk, cenās virs Ls 25 000 — 30 000 faktiski ir tikai luxus un prestižnieki. Teim arī luxus nodokļi būtu pa spēkam bez liekas žagošanās. Kam praktiski vajag, labus un īstus apvidniekus var jaunus nepirkt un iztikt ar Ls 10 000 — 15 000. Man vēl vairāk simpatizē vīri, kuri auto neuzskata par tik vērtīgu, lai pirkumā ieguldītu vairāk par Ls 8000, bet krīzes laikā jaunu pirkt neatzīst par prāta darbu.
0
info > Bulkujānis www.lasma 23.01.2011. 19.52
imo SUV ir must have ziemaa un laukos, jo tur lai arii celjus tiira, tomeers ne visus.
es kkaadus 10 gadus vazaajos pa latvijas celjiem un neceljiem – asfalteetiem un grants. nu neesmu nevienu riepu paarsitis un disku bojaajis.
p.s. kaa tad tomeer iedalas tie vaageni bobikos un vieglajos?
pie kaa buus skoda yeti? xc70? duster? allroad?
0
pavluts > Bulkujānis www.lasma 24.01.2011. 09.17
Es arī šobrīd ikdienā iztieku ar priekšpiedziņas mazauto, bet, ik pa brīdim ir iespēja braukt ar Pajero pa tām pašām Rīgas ielām, pa kurām braucu ar savu mazauto. Un nav runa par Šumahera cienīgām autovadītaja prasmēm, ar Pajero braucot es jūtos komfortablāk un ērtāk. Piemēram, man nav jādomā kā es izbraukšu pa pašā Rīgas centrā nekad netīrītu Etnas ielu. Un gala beigās, pagaidām vēl lielais vairums lielauto īpašnieki maksā nodokli, lai gan domāju, ka ar vien vairāk meklēs iespēju pārreģistrēt auto uz kaimiņvalstīm.
0
oktaavs 23.01.2011. 18.51
Latvijā, pie normālas attīstības, bija jābūt labiem ceļiem un nelielām mašīnām. Tagad viss ir gluži otrādi. Kam jāsaka “paldies” arī rakstīt ?
0
Don't worry, be happ 23.01.2011. 18.14
Pārdošanas apjomi labi parāda, kas var atļauties jaunu auto Latvijā. Pirmajā vietā apvidus auto un vidējās klases auto tikai 3 vietā. Protams, jāņem vērā, ka kopējais pārdoto jaunu auto apjoms arī ar 1/3 pieaugumu pret iepriekšējo gadu ir mazs. Mazlietoto un lietoto auto sadalījums ir pa visam savādāks
0
info 23.01.2011. 17.57
braukaaju pa visu latviju, neesmu veel nevienu riteni paarsitis….
0
kdaljajev 23.01.2011. 16.30
Ja trāpa asā bedrē nepalīdz nekāds klīrenss.Agrāk brauca ar vienām riepām un avāriju bija mazāk.Mainījusies ir braukšanas kultūra jo dārgāka mašīna,jo nekaunīgāk un ātrāk brauc.No vienas puses labi,ka tādas ielas,notiek dabīga atlase.Tagad būtu populāri auto slaloma kursi,kā apbraukt neskaitamās bedres.Labi,ka atbildīgās personas nelido pa gaisu,jācer ka laicīgi salipinās pankūkas virsū.
1
maris > kdaljajev 23.01.2011. 21.22
Lieli riteņi ar biezu profilu palīdz.
0
piziks 23.01.2011. 15.22
Prātīgākie un apdomīgākie autolietāji maina tirgu. Apvidnieku izvēle apliecina gan vēlmi pēc mūsu apstākļos maksimāli droša, tehniski uzticama auto, gan neticību valsts attieksmes maiņai pret iedzīvotājiem, uzturot labu ielu/ceļu. Valdība gan par šo sabiedrības reakciju ierindas pilsoņiem atriebjas ar nekaunīgu un alkatīgu nodokļu un nodevu, kas jāiekasē CSDD, politiku. Protams, publika atbildēs ar partizānu kara paņēmieniem: kārtējais pierādījums, ka valdība ir, bet saimnieciskas attieksmes pret valsti nav = vienīgi reketieriska alkatība.
Easy, aizmgurējās piedziņas auto — MB & BMW jo sevišķi — prasa attiecīgu braukšanas meistarību, ko komplektā ar attiecīgajiem auto attiecīgie dīleri nespēj piedāvāt.
6
maris > piziks 23.01.2011. 15.29
OT, it īpaši Latvijā, bet klīrens viņiem par zemu un jauda uz pakaļējiem riteņiem par lielu. Vismaz pēdējās divas ziemas, pie mūsu ceļiem. Ar žiguli meistarība bija vienkāršāka, jo tas nebija tik jaudīgs, klīrenss lielāks, atsperēm liels gājiens. Ar to bija vieglāk , manuprāt, kā ar modernajiem pakaļpiedziņas auto. Lielu problēmu nebija pat ar vasaras riepām. Toreiz gan satiksme bija mazāk intensīva, varēja atļauties eksperimentēt uz ceļa.
Atceros kaut kad 90. gadu sākumā ceļš Sēnīte-Rīga VISPĀR nebija tīrīts. NEMAZ. Principā, nevarēja saprast, kur ceļš atrodas, tikai plats sniega lauks,aptuveni 10-15 cm dziļš. Ar žigulīti, vasaras riepām, vidējo ātrumu 40 km/h galā tiku.
0
Andris > piziks 23.01.2011. 15.54
Hei, es arī to atceros, un tieši to posmu Rīga – Sēnīte. Tolaik braucu ar Oku un atceros, ka tai vienkārši pietruka jaudas, lai mīcītu un stumtu biezu sniega putru, tāpēc nākas braukt tiešam 40 km/h uz otrā-trešā ātruma.
0
lebronj2356 > piziks 23.01.2011. 17.12
Nu tāpēc jau uztaisīja ”auto nodevu” nevis ceļa nodokli, jo tā naudiņa jau pazūd budžeta caurumos. Nez kas notiek ar akcīzēm degvielai ?! Bet rezultāta kā nav tā nav….ne tīra, ne labo tos ceļus. Daļēji tam pie vainas ir mazais iedzīvotāju blīvums, bet noteikti pašreizējā politika un ”ceļinieku” alkatība, ko vislabāk varēja manīt Šlesera laikos. kaut gan Augulītis dikti gudrāks jau nav fantazēdams par jaunu miljardu projektu Maskava – Rīga dzelzceļā, kamēr drīz visa Latvija pa grantiniekiem pārvietosies….
Par tēmu runājot, tiešām neprātis var pirkt mašīnu ar zemo klīrensu. Džipi diemžēl rijīgāki, kas pie šīm cenām ar nav mazsvarīgi, svars arī ietekmē, ja negribi pāris lieku kilo dēļ vairāk valsts kasi papildināt.
0
piziks > piziks 23.01.2011. 17.56
Krix, faktiski jau eiropeīdu un arī eiropas japāņu marketings īstos apvidniekus iznīdē, — parketnieku klirensus arvien zemākus taisa, nu jau gan Toyota RAV, gan Nissan “kašķi” piedāvā pat ar vienu velkošo tiltu: kauns uz tiem nabaga īpašniekiem ziemā skatīties: rullēt grib it kā džipā, bet Rīgas centra sētā tiek rīkot subbotņiks, lai šo izstumtu no sētas. Mitsubishi konservatīvi iekrita ar Pajero Pinin, lielisku mazo džipu, kam pirmajos gados bija lieliska 4SSi kārba, speciāli samazināta Super Select kopija, ar pazeminātajiem pārnesumiem un bloķēšanas iespējām. Mūsu pižoni, kas grāmatiņas nelasa, nolamāja maziņo par dāmu auto, bet mūsu mīkstajās augsnēs, ja atbilstošas riepas sagādā, ar Pinin var krustdūrienā šūt starp nogrimušiem LandCruiseriem un Patroliem, — mežā neviens piparporšs/Cayenne gan nav redzēts un arī šī raksta ilustrācijas pižonmonstram šosejčības kājās.
Krix, tagadējā autolietotāju reketēšana ir Repšes komunistiskās domāšanas sekas: vēl 2009.g. rudenī nabadziņš atļāvās pateikt, ka auto ir izpruieca, par kuru ir jāmaksā, — tad nu FM gaudenie prāti izdomāja nodevas, bet pērnruden pēc inerces un aiz mietpilsoniska kauna nespēja saņemties pārņemt lietuviešu loģisko ideju: ielikt nodokļus degvielā un maksā tie, kuri brauc, nevis penši un nabagi, kuri jāvelk bikses nost, lai visu samaksātu, bet pēc tam nekur nebrauktu. Vilks esot solījis FM sakārtot, bet pēc viņa pastulbajiem izteicieniem un vēlmēm savu ideju trūkuma dēļ uzbrukt Satversmei, cerības rūk ar katru dienu. (Pat pārējiem ministriem vispār nav, ko runāt.)
0
Marija > piziks 23.01.2011. 19.06
>easy
Piedod, ka nevarēju nociesties nepalielīties, ka ar 6. žiguli, kam 3. motors, ja bagažniekā ielika pāris nelielus laukakmeņus, varēja turēt 80km/st uz sniegota ceļa mierīgi visu laiku izmantojot vadāmo slīdi, jeb driftu.
Protams, ka pirms tam bija jāpatrenējas uz apledojoša ezera.
0
maris > piziks 23.01.2011. 21.21
@Parastais: Jā, es arī vadāju ziemā cementa maisu bagāžniekā, man bija 6-tis žigulis ar 6 motoru. Ar to cementa maisu gāja vieglāk, bet ar nevadāmām:) sānslīdēm ilgi neaizrāvos, jo trenējos uz ielas un ceļiem un pāris reizes tas beidzās ar nonestiem bērziņiem ceļmalā un pat ar kūleņošanu no Tallinas šosejas uz Pleskavas pa taisno. Nepadevās man īsti tā lieta, tāpēc arī mīlu 4×4.
Bet lieks svars bagāžniekā ir obligāta lieta arī šodienas pakaļpiedziņas auto, manuprāt. Ļoti palīdzēja žigulim.
0
maris 23.01.2011. 14.50
Ar normālām mašīnām Latvijas ceļi un pat Rīgas ielas nav braucamas. Ritošās un disku remonti vien nosedz starpību starp cross-overu un parastu 13-14cm klīrensa sedanu.
Pēdējo 2 gadu ziemas un samazinātais finansējums ceļiem, bedru skaita pieaugus un dziļums vēl vairāk nostiprinājušas manu pārliecību ka 4×4 , klīrenss 20cm, riepas ar profilu 55-65 uz diskiem 16-17 ir minimums sirdsmieram braucot un nokļūstot līdz mērķim bez problēmām.
Braucu un brīnījos kāpēc pakaļpiedziņas klasiskie BMW vispār vēl mocās kā pīles uz ledus Latvijas ziemā. Kur ir kaifs? Es ar kaut kādu 2 tonnīgu dīzeli atstāju tādus tālu aiz muguras krustojumā, apdzenu uz šosejām un ceļiem,šķūrēju tiem sliedes mazās ieliņās vai velku ārā no grāvjiem un kupenām.
Labs auto var arī nebūt MB:). Jebkurš 20 cm klīrensa auto ar pietiekoši lieliem riteņiem jau ir OK, sākot no Nissan Quashkai, kas laikam ir viens no lētākajiem ja neņem vērā KIA un Hyundai. 4X4, pat falšais (t.i. ar ne-pastāvīgais) , piedod vēl extra drošību.
Esmu Subaru Outback cienītājs, jo dārgākus nevaru atļauties, un nelietoju auto ģimenē kas vecāki par 6 gadiem.
3
Andris > maris 23.01.2011. 15.43
Piekritu visam. Man pašam ir Volvo XC70 jau četrus gadus, tā ir ideāla mašīna Latvijai. Žēl tikai, ka XC70 konstruktori izdarīja kļūdu ar bevel gear, kurš netiek pietiekami dzesēts ar gaisu (esmu lasījis par to internetā) un nobeidzas pēc 100 t.k.
0
Anna Gaigule > maris 23.01.2011. 18.47
Es 10 gadus braucu ar Fiestu un pa ceļu/ielām visur esmu izbraucis. Ir bijušas aizķeršanās dodoties mežā pēc eglītes. Tagad ar Getz vispār nesaprotu, kur ir problēma, ja tā nav starp stūri un sēdekli.
0
piziks > maris 23.01.2011. 19.11
No gludceļu mazauto, turklāt lētajā second hand galā Ford Fiesta Latvijas apstākļiem labs tieši ar salīdzinoši augsto klīrensu. Vienā no Rīgas piesnigušajām centra sētā, kur visi kopā iebraukuši vienpēdu tramvajsliedes ar ledu apakšā, bieži redzu labu skatu: Volvo 80 regulāri uzkaras, ko izteikti zems klīrenss par spīti visiem labumiem, — kad šo “ziemeļu dārgumu” aizvelk līdz ielai vai šis aizrokas pats, brīvi un brauc mierīgi gudrs penšu opis, kura Fiestai nekas neķeras, par korejiešu Chevrolet Matīsiņš ar 14″ riepiņām kā Grindex vitamīnu tabletēm izbrauc un neaizķeras, toties sniegā apgriežoties regulāri rokas un slidinās Lexus 300 ar šosejas zemajām riepām… :)
0
janazakovica 23.01.2011. 13.42
apvidniekam pasivaa un cita drosiba ir daudz augstaka neka vieglajai un protams ziemaa cita brauksana .. MB R klase ir ists starpposms starp vieglo-dzipu-minivenu tapec isti gimenes cilveki perk tikai tadu un noteikti Long.jo mersedes ir automobilu nakotne.
4
Andris > janazakovica 23.01.2011. 15.49
Šad tad lasu autoforumus vācu valodā un tur ir ļoti daudz kritisku komentu attiecībā uz Vācijas autorūpniecību. Sevišķi tas ir manāms pēc japāņu un ASV elektroauto parādīšanos pagājušā gadā. Vācieši ir nikni, ka Vācijas rūpnieki neko nedara šajā virzienā un tik ražo tradisionālus modeļus ar tradicionāliem dizainiem. Daudzi uzskata, ka ir laiks izsludināt trauksmi un mosties, savādāk DE autorūpniecībai pēc desmit gadiem būs beigas.
0
janazakovica > janazakovica 23.01.2011. 16.39
reala asv autorupniecibas atpaliciba no vacu vismaz 20 gadi japanu vismaz 10-15 gadi..elekto auto ir valdibu subsidetas un un ari modes lietas.jaa kaimins nopika savai sievai lexsus dzipa hibridu del ekonomijas 6 litri uz simts no vietas atrumu neuznem-pilnigi esmu pariecinats modes lieta-mana R klase 3 tonas svars 4 velkosie un 8,8 videjais paterins dizelim-domaju unikals sasniegums.secinajums ar elektromobiliem brauc sievietes un invalidi.
0
lebronj2356 > janazakovica 23.01.2011. 17.15
Tīra elektroauto( nevis hibrīda ) izmaksas pie Latvijas pašreizējām E resursu cenām ir aptuveni 3 mazākas uz kilometru, bet tos jau praktiski nav iespējams lietot, jo infrastruktūras(lādēšanas stacijas, utt.) praktiski nav. Kā arī mašīnas dēļ bateriju izmaksām dārgas, bet tas ir tagad. Domājams, ka naftinieku alkatība, darīs savu un ar alternatīviem spēkratiem paliks braukt jo izdevīgāk ar laiku !
0
Andris > janazakovica 23.01.2011. 19.27
Tur nav vajadzīga liela infrastruktūra. Nav grūti uzstādīt katrā benzīntankā pāris kontaktlīgzdas. Pieslēguma jauda uzlādēšanai nav īpaši liela – tikai daži desmiti kW.
Mob. telefonījai un platjoslas internetam bija vajadzīga daudz dārgāka infrastrukūra, bet LV to mierīgi spēja pavilkt un tagad atrodas attīstīto valstu vidū.
0