EK satrauc naudas izlietojums ceļu būvei Latvijā

47

Komentāri (47)

ilzep16 22.11.2010. 11.16

1.Ko garantē būvnieks, uzņemoties garantiju par ieklāto asfalta kārtu ? 2.Kādi asfalta segas defekti nedrīkst parādīties garantijas laikā ? 3.Vai asfalta sastāva projektētāji ņem vērā to faktu,ka pa visiem Latvijas ceļiem ziemā atļauts braukt ar radžotām riepām? 4.Kādai ir jābūt asfalta segas kvalitātei pēc 10,15.gadiem,ja Latvijas valsts standarts nosaka,ka asfalta segai jākalpo 20 gadus,bet zemes klātnei 40 gadus? 5.Ik pa cik gadiem ir jāatjauno asfalta segas dilumkārta pēc Latvijas un ES normatīvajiem aktiem ?

+3
0
Atbildēt

0

silvija_vitina 22.11.2010. 10.46

Nu ja, neesmu redzējusi oriģinālo dokumentu, bet šķiet ar terminu “formal” angļu valodā saprot “oficiālu pārbaudi”, nevis “formālu”. Savukārt formāls un oficiāls kontekstuāli ir pilnīgi atšķirīgs, ja formāli – tad ķeksīša pēc. Man gan ļoti gribētos, lai šī pārbaude būtu patiešām oficiāla un dziļa, nevis formāla.

+4
0
Atbildēt

1

Banderas 22.11.2010. 10.09

Visticamākais, ka EK par viņu naudiņām remontēto ceļu kvalitāti atzīs kā labu, jo pārsvarā jau tiek tikai nomainīta cela virskārta – asfalts -, ka snespēj izlabot ceļa pamatā un pamatnē radušos nosēdumus vai citas atkāpes no normas.
Uz Doles ceļa ACB maina arī ceļa pamatu – tas ļoti priecē. Lielisks piemērs joprojām ir Via Baltika Baltezerā visu ceļu, ieskaitot pamatu, nomainīja pirms kādiem gadiem 10, bet joprojām ceļš turas ka prieks. Tas, kam pietiek naudas šobrīd – asfalta nomaiņa… ir tak vienlga, kādā krāsā tortei liek virsējo garnējumu, ja tās pamata pīrāgs ir štruntīgs, vai ne? Ceļam ir tas pats – tikai asfalta nomaiņa neko nedod. Bet ja SM izlems uzbūvēt kaut kur 1km no jauna tā vietā, lai noasfaltētu 10km, atkal būs tracis no vienkāršās tautas puses.

+5
0
Atbildēt

11

    Laumiņa > Banderas 22.11.2010. 14.23

    Nu te tāda parunāšana, bet daži ceļu būvē iesaistītie jau jūt, ka ziepes būs. Kāda liela kompānija jau gadu mēģina sevi pārdot, lai īpašnieki izvairītos no lielajiem zaudējumiem, kad ES pieprasīs atmaksāt ieguldīto naudu. Varbūt kāds “jefiņš” piesakās… Tātad puiši zin, ko “ēduši”. Un tā LVC neveiklā taisnošanās. Domāju, ka rezultātā zēni “sēdēs” aiz restēm. Jo zinošiem ļaudīm ir pilnīgi skaidrs, ka kvalitāte ir apzināti pazemināta, iespējams saskaņojot ar pasūtītāju, kas vēl ļaunāk. Konkursi ir ietekmēti, bez šaubām. Paņēmieni atkal dažādi un protams atkal iesaistot pasūtītāju. Tāda sajūta, ka “Šlokenbekaī” būs bijusi pilnīga taisnība, un īstā jautrība te sāksies tad, kad ES pārstāvji, pilnīgi pamatoti nenoticot ne SM ne “Valsts ceļu” atskaitēm, atsūtīs noņemt ceļu proves savus ekspertus. Lielās krāpšanas atmaskošana ir sākusies, ar ko arī mūs visus apsveicu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Laumiņa > Banderas 22.11.2010. 14.42

    Hei, minna bremze, vai tik neesi kāda no ACB kantora darbiniecēm, kurām drīz varētu mainīties “saimnieks”, un pasarg vēl ar kādām atbildības saistībām. Vakar uz Doles “izcilā” ceļa gandrīz zobus izdauzīju, tiešām malači. Bet viss jau saprotams, ja pat LVC vadība un laboratorijas “speciālisti” jauc skābi (polifosforskābe)ar polimērsaistvielu, kurām absolūti dažāda ietekme uz asfalta kvalitāti.Pareizāk sakot, pirmajai praktiski nekāda… tik abām vielām prievārds poli, bet tas jau par bērnudārza līmeni. ES parbaude jau visu saliks pa vietām un naudiņa būs jāatmaksā un kādam būs “jāpasēž”, jo apjomiņš jau paliels….

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > Banderas 22.11.2010. 16.32

    Paps, tu tak esi viens bezgala stūlbs gadījums.
    1. Minna bremze nestrādā ceļu būvē (jau vairākkārtīgi ir šeit komentāros skaidrojuse), toties es strādāju (ne ACB), attiecīgi saku – tu esi stūlbs! :)
    2. Kamdēļ stūlbs? To gan man grūti noskaidrot, iespējams ābols no ābeles tālu nekrīt. Bet šādā gadījumā mani satrauc tavs izraudzītais pseidonīms… “paps”… Vajadzētu būt atbildīgākam un pārdomāt viedokli par jautājumiem, kurus neizproti. Cerēsim, ka nākamās paaudzes būs gudrākas!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > Banderas 22.11.2010. 16.36

    Speciāli papa izglītošanai, citēju:

    “Neviens no četriem polimērmodificētajiem bitumena veidiem nav ideāls, katram ir savi plusi un mīnusi. SBS modifikators ļoti uzlabo asfaltbetona elastīgumu, taču tas ievērojami pasliktina asfaltā paliekošā bitumena trausluma īpašības. Ja normāls bitumens kļūst trausls pie mīnus 20 līdz mīnus 27 grādu temperatūras, tad ar SBS modificētais bitumens kļūst trausls jau pie mīnus 10 līdz 12 grādu temperatūras, un Latvijas apstākļos tas nav pieņemami. Ar polifosforskābi modificētais bitumens nav tik elastīgs, taču tā plusi ir augsta asfaltsegas pretestība transporta slodzes radītajām pastāvīgajām deformācijām, kā arī bitumena trausluma īpašību nepasliktināšana, kas ir svarīgi Latvijas klimatiskajos apstākļos,” skaidroja Akimovs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > Banderas 22.11.2010. 16.37

    Pāže piebilda, ka Vācijas laboratorijā, kur tika nosūtīti “Šlokenbekas” iegūtie paraugi, tika analizēta tikai SBS modifikatoru klātbūtne bitumenā un konstatēts, ka to tur nav. “Pārējo modifikatoru esamība šajā laboratorijā nemaz netika meklēta,” sacīja Pāže.
    “Nevar teikt, ka “Šlokenbeka” rīkojās ļaunprātīgi, viņi tikai pārbaudīja, vai bitumenā ir Paņevēžas bitumena rūpnīcā ražotais SBS modifikators, kuru savā bitumenā lieto pati “Šlokenbeka”. Un tā tur nebija. LVC nedrīkst iepirkumos izvirzīt konkrētas prasības par viena vai otra modifikatora izvēli, jo tad radīsies situācija, ka tiek lobēts viens vai otrs ražotājs vai piegādātājs. Modifikatoru izvēle ir ceļu būvētāju pārziņā,” sacīja Pāže.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > Banderas 22.11.2010. 17.01

    Paps, ir vesels biezs un liels standarts par polimērmodifikatoriem, to īapšībām, pielietojumu un ko tik vēl ne.

    Tas, ka Šlokenbeka bija “sapratusi”, ka viņiem jāizvēlas Leišu vai Poļu sagatavots bitumens, tā ir viņu nekompetences problēma. Viņi vēlējās iebūvēt par dārgāku naudu mazāk atbilstošu bitumenu. :)

    Šādā nomelnošanas kampaņā visi “papi” notic plebejam, kurš skrien pa tirgu un kliedz “zagļi, zagļi”, nekādi attaisonojumi, nekādas pārbaudes, nekādi dokumenti nepalīdz. Un jo caurspīdīgāk skaidro, jo vairāk netic. Un galvenais, ka tiek nomelnots ahūnais skaits ar iesaistītajiem – SM, LVC, Būvnieki, nozare kā tāda un pat līdz eiropai aizskanējis.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Anda Burve-Rozīte > Banderas 22.11.2010. 17.40

    Kā ceļu būvē iesaistītais varat apgaismot, kāpēc pēc skandāla sākšanās parādījās ziņas par LVC speciālo darba grupu polimērmodificētā bitumena izmantošanai Latvijas ceļu būvē?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Laumiņa > Banderas 22.11.2010. 18.32

    Viņi visi glābjas kā prot un gatavi liecināt jebko līdz brīdim un tāds ļoti drīz pienāks, kad ieradīsies EK sūtīti eksperti un paņems proves (ne jau tik no vienas firmas būvētiem ceļiem, protams). Un pārbaudīs uz modifikatoriem, kuru klātbūtnei tur bija JĀBŪT,lai nodrošinātu nepieciešamo izturību. Gan te, gan Vācijā pārbaudītajos paraugos tādu nav. Beidziet izdomāt velosipēdu un pie tam pasniegt kā baigo lokālo Latvijas sasniegumu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Laumiņa > Banderas 22.11.2010. 18.40

    Pēc Tavas loģikas visas Eiropas ceļu būvnieki ar to vien nodarbojas , kā par lielāku cenu iestrādāt mazākizturīgu asfaltbetonu. Lai dzīvo Latvijas ceļubūvnieki-talantīgi izgudrotāji, visgodīgākie Eiropā… Bat ja nopietni, Tev pašam šķērni nemetas?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > Banderas 22.11.2010. 18.47

    Kā apgaismotais varu apsakidrot, ka LVC peripetijās neesmu gana apgaismots. Bet pieņemu, ka neesmu kļūdījies ar iepriekšējo minējumu: LVC polimēru modifikatorus iekļāva līgumos kā tādu skanīgu vārdu, aptuveni kā, “jābūvē no laba asfalta”, attiecīgi pat man sanāca apjomīgi pastudēt ko tad sevī īsti ietver “polimērmodificētais bitumens”, kādām īpašībām tam jāatbilst un kā tas viss ietekmē izmaksas.

    Pēc Sanitas Jembergas publiskotās sensācijas, kas balstīta uz M.Paidera pieņēmumiem (piekrītu, foršs cilvēks, man viņš kā cilvēks arī patīk), LVC piestrādāja pie tā jautājumu – detalizētāk aprakstīja ko sevī ietver tas polimērmodificētais bitumens.

    Pieņemu, ka Šlokenbeka bija palikusi aiz borta šajās diskusijās, jo bija sanācis parunāties par šo PMB jautājumu gan ar ACB, gan ar citādiem cilvēkiem – tādejādi riņķī un apkārt būvfirmas bija šo jautājumu (un iespējamās variācijas!) izspriedušas, bet dažiem tas bija palicis liels nezināmais.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Iveta Kalniņa > Banderas 22.11.2010. 21.13

    Ko Jūs uzskatāt par normālu bitumenu?

    0
    0
    Atbildēt

    0

arturskaja 22.11.2010. 09.51

Jautājums ir vēl par ko:
1. EK … paudusi satraukumu par … kvalitāti.
2. D.Rancāne: “… Man šī vēstule ir un te nav neviens vārds par izmeklēšanu …”.
Pirmais ir EK oficiālas pretenzijas, a otrā ir ierēdnes kas ?

+2
0
Atbildēt

2

    Anda Burve-Rozīte > arturskaja 22.11.2010. 14.06

    Man tā vēstule ir un FM ierēdne nemelo – tur nav ne vārda par izmeklēšanu. To teica EK vīriņš, ko NAgla intervēja, bet viņam netika pajautāts, kas tiek pārbaudīts.

    EK vēstulē ir minēts, ka:
    1) ES komisāre ir pacēlusi jautājumu par ceļu būves kvalitāti sarunās ar Dombrovski;
    2) tā kā ES fondi tiek izmantoti Latvijas ceļu remontiem, viņi vēlas apliecinājumus, ka ilgtermiņā kvalitāte šiem ceļiem būs ok, un uzdod virkni standarta jautājumu – kā tiek veikta būvuzraudzība un sertifikācija, ko lauj darīt likumi, ja tiek atklātas novirzes no normas un vai kādā ES projektā tā ir bijis, kādas pārbaudes ir veiktas uz ES finansētajiem ceļiem un kas atklāts, ko ir darījušas vietējās iestādes, lai nodrošinātos pret līgumu maiņām pēc konkursa rezultātu paziņojumiem, doti mājieni par konkursu atklātumu un godīgumu (ļoti miglaini, bet ir), un par to, kā tiek vērtētas iespējamās nelegālās darbības ceļu būvē komplektā ar dažiem konkursu fenomeniem, piemēram, cenas solīšanu zem pašizmaksas krīzē un pārmaksāšanu treknajos gados.

    Jautājumi ir labi, bet, ņemot vērā manu pieredzi ar LV atbildīgajām iestādēm, vienkārši atfutbolēs ar garu procedūru un standartu sarakstu. Viss atkarīgs no tā, vai EK pēc tam liksies mierā.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > arturskaja 22.11.2010. 16.20

    Ek liksies mierā. Viņiem formāli bija jāuzprasa. Nemaz nerunājot, ka latvis-parastais uztraucas par ceļu Rugāji-Pampāļi, bet EK par šo satraukto latvi parasto ir dziļi uzspļaut. Savukārt, par ES naudu būvētajiem ceļiem nav nekādu tehnisku vai kvalitātes problēmu. Turklāt būvēšānas procesā EK tos visus ES naudass finansētos ceļus ir uzraudzījis kā zem lupas – šajos objektos arī LV būvnieki beidzot iemācijās strādāt. Jo mēs visi zinām cik centīgi visādu normu piemērotāji ir Latvijas ierēdņi. Ja paredzēta ir kāda vēlama pārbaude kādai īpašībai, tad noteikti tiks veiktas trīs pārbaudes. Un tad visi vēl par saviem atšķirīgajiem rezultātiem strīdēsies. Attiecīgi drošības nolūkos LV ceļi uzreiz nākamajam gadam paredzēs 30% stingrākas prasības – lai būtu pavisam droši, ka EK papīrs būs atbilstošs… Un šeit jau parādās tās papildus izmaksas – materiālus jau ved no zviedrijas, cena 5x dārgāka, nekā še pat sētmalē izraktajiem. :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

oskaar 22.11.2010. 05.19

Skumji. Arī tad, ja izrādīsies, ka par ES līdzekļiem uzbūvētie ceļi ir draņķīgi, par šo “draņķību” samaksās nevis tie, kuri tos būvēja, bet mēs- Latvijas nodokļu maksātāji.
Bet ir jau arī par ko- mēs taču tos “ceļu būvētājus” ievēlējām (nu, manas balss tur nebija, bet tas jau nav attaisnojums)!

+6
0
Atbildēt

1

    anete_raugule > oskaar 22.11.2010. 09.20

    To Andrejsg => Vēl skumjāk, tas loks ir daudz plašāks un neaprobežojas tikai ar ievēlētajiem. Visiem ES naudas atmazgātājiem un zelta ceļu būvētājiem Latvijā ir ģimenes, radi un draugi, kas pie tā paša katliņa barojās.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Janka, Janic 22.11.2010. 03.27

… tad redz kaapeec Zelta tiltam naudu ne’ņeema no Eiropas . šodien kaadam baram buutu cietumaa jaasapuust , tilts apzeltiits , bet bez ” cementa” … šakaļi!!!jaaskataas uzreiz papiiri par lielaakajiem ziedotaajiem noziedziigajaam partijaam un veel ar taadiem braucamajiem ar kaadiem braukaa muusu buuvfirmu iipašnieki , diezvai braukaa Vaacijaa vai Zviedrijaa.

+8
0
Atbildēt

0

azommers 22.11.2010. 00.55

juus vairaakums noteikti sho teikumu palaidaat garaam-Satiksmes ministrijā uzskata, ka ar ceļu kvalitāti, kas >>>B Ū V Ē T I<<< par ES finansējumu, viss ir kārtībā. Esot plaisas vai tehniskas situācijas, kas ir normālas garantijas periodā un nepilnības tiekot novērstas. ES UZSKATU, KA lielaakaa dazza jaunie celji ir ljoti labaa staavoklii (runaaju vairaak par kurzemi). protams ar pusmiljonu visas LV celjiem nevar pietikt, un ja arii pietiktu, tad nevar vienaa sezonaa visus uzbuuveet! kameer vienus buuvee, citi pliist-juus tachu redzat ka ir ljoti daudz ielaapu uz starpilseetu celjiem... dariits ir daudz.

+2
-7
Atbildēt

3

    oskaar > azommers 22.11.2010. 05.34

    Šobrīd JAUNIE ceļi droši vien ir labā kārtībā- kāpēc gan ne! Kādi tie būs pēc gadiem diviem???
    Interesanti- kādi bija pasūtītāju nosacījumi, proti- cik gadus vajadzētu bez “ielāpu likšanas” būt tikpat skaistam šim “jaunajam” ceļam; kāds tas ir šobrīd, un kāds, pēc speciālistu sprieduma, tas būs pēc vēl viena gada?
    Ja tikpat skaists (vai aptuveni) kā šobrīd- tad “cepuri nost” šo ceļu būvētāju priekšā.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > azommers 22.11.2010. 10.04

    Salvi!Tu noteikti nēesi braucis pa Rīga-Ragana-Valmiera ceļu,turklāt naktī un turpu – atpakaļ, un lietainā laikā!Tad Tu muļķības nerunātu!
    Domāju, ka Rīgā jebkuras ielas bruģis ir līdzenāks!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Valters Kalsers > azommers 22.11.2010. 17.59

    Tas ceļš ir drausmīgs, ka jau lielākā daļa LV ceļu, katru gadu nākas atdot servisiem naudiņas par auto remontu, un vēl tik lieli nodokļi tagad jāmaksā, cerams ka EK uztaisīs pamatīgu pārbaudi un vainīgi izzadzēji dabūs atdot nozagto naudu!!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

garausiitis 22.11.2010. 00.09

Kurš mums tur ar lielo tauri taurēja par ceļiem?

+5
0
Atbildēt

4

    ievuliitis > garausiitis 22.11.2010. 01.19

    Un analīzes Vācijā pasūtīja?

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    iab > garausiitis 22.11.2010. 08.29

    Mjā, te jau ir tas lielais paradokss – ja EK konstatēs, ka nauda ir jāatdod, tad šo smagumu nāksies iznest visai tautai. Es tomēr ceru, ka tādā gadījumā nebūs pamata Godmaņa satraukumam par to, ka tauta tik mierīgi uztver budžeta cirpšanu, un, lai arī droši vien būs nenormāla pretestība no daudziem politiskajiem spēkiem, visi vainīgie saņems likumā paredzēto sodu, kā arī tiks izmesti no valsts uzņēmumu/pārvaldes amatiem, kur noteikti liela daļa sēž joprojām.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > garausiitis 22.11.2010. 15.38

    Naudu ‘atdod’ viņi paprasīt nevar. Viņi var tikai pieprasīt pastiprināt kvalitātes kontroles un neatkarīgās pārbaudes prasības nākotnes projektiem, kas būtu tikai par labu.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > garausiitis 22.11.2010. 20.27

    Pastiprināt pārbaudes – skan jau loģiski. Bet reāli tas prasa lielus līdzekļus. Ļoti lielus, jo pārbaudēs iesaistāmie vienmēr ir augsta ranga speciālisti. Attiecīgi arī no otras puses tiem atbild tādi paši speciālisti, bet realitātē nekas nemainās – tikai abas puses palielina izmaksas, kuras tiek segtas projekta ietvaros, tas ir, no sabiedrības naudas (es esmu tāda stila speciālists, attiecīgi runāju 180` pretēji tam, kādas ir manas intereses).

    Ceļu būvē nepieciešams pilnveidot visu sistēmu – NEŅEMT lētākās cenas piedāvātāju. Kā, lai izdomā (pieredze, kvalitātes reitingi, trešā lētākā cena, u.c.). Veidot partnerības projektus – lai būvētājs pats projektē, būvē, uztur, garantē apkopi 20 gadus. (šobrīd projektētāji projektē pa lētāko cenu – pilnīgi sūdīgi, būvētājs pēc tā sūda pa lētāko cenu būvē, pārbaudītājs (pa lētāko cenu!) pārbauda) – sanāk trīskārši lētākā cena ;-)

    0
    0
    Atbildēt

    0

photocom 21.11.2010. 23.20

Šlosarjs Itālijā pie ceļu ministra
jā liela villa Adrijas jūras krastā
cik maksā
autobāni redzi no tā – nobira
itāļu ministrs Jūrmalā
jā plaša villa jūras krastā
tik kur ceļš no kura nobira ?

+16
0
Atbildēt

0

anete_raugule 21.11.2010. 23.09

Welcome to my country! Silti iesaku ierasties ar auto, lai pa pilnam izbaudītu mūsu lielisko ceļu kvalitāti ;)))

Ja nopietni, ceru, ka ar ierēdņu sarakstītajiem papīriņiem šoreiz nepietiks, un kāds paraksies tai odžu midzenī dziļāk.

+12
0
Atbildēt

0

Elita Ļabe 21.11.2010. 22.19

Šlesers: CIETI !

+7
-1
Atbildēt

0

putekliic 21.11.2010. 22.00

Ui, labāk, lai nelien! Citādi nenorūdītos Briseles birokrātus vēl ķers infarksts, kad tā dziļāk paraksies tajā zaņķī.

+7
0
Atbildēt

2

    daina_tabuna > putekliic 22.11.2010. 09.12

    Ūra, ūra… Latvijas mērogi ir nieks salīdzinot ar to, ko lielajās valstīs noshēmo. Atšķirība ir tikai tā, ka tur par to soda, ja pieķer, bet pie mums tiesas ir bezzobainas.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    putekliic > putekliic 22.11.2010. 12.46

    Ne jau tiesas ir bezzobainas, bet gan likumiņi “pareizi” sarakstīti.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Agnese Lûse 21.11.2010. 21.55

Nekas,vai tad mūsu ierēdniecība neprot rakstīt “pareizus papīrus”,jo papīrs taču pacieš visu !
Cerams ja EK patiesi satrauc ceļa būves kvalitāte,tad laipni welcome Latvia :)
Latvijas ceļu būvēšanu par naudas atmazgātuvi savādāk nosaukt nevar !

+14
0
Atbildēt

0

daina_tabuna 21.11.2010. 21.47

Protams, ka SM ir pārliecināti, ka viss ir kārtībā, es par 10000 LVL aploksnīti arī būtu pārliecināts, ka viss ir kārtībā.

+5
-1
Atbildēt

2

    Laumiņa > daina_tabuna 22.11.2010. 14.58

    hei, hei… Nu gan tu pamatīgi pieticīgs, krāmē vien nulles klāt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > daina_tabuna 22.11.2010. 15.59

    10000 LVL par vienu projektiņu. 10000 LVL- par otru. A projektiņu ta daudz. Tā jau tās nullītes pašas salasās…

    0
    0
    Atbildēt

    0

Jānis Romanovskis 21.11.2010. 21.43

Līdz decembra sākumam ministrijas cer pārliecināt EK, ka Latvijai nav problēmu ar ceļu kvalitāti un tās uzraudzību, ziņoja „de facto”.

Un mani kurš pārliecinās?

+25
-1
Atbildēt

2

    Valdis Ādamsons > Jānis Romanovskis 22.11.2010. 09.57

    Neviens!
    Un arī mani neviens nepārliecinās!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Laumiņa > Jānis Romanovskis 22.11.2010. 14.53

    Kā iespējams pārliecināt par to, kā nav ???? Nu esiet taču pieauguši un kaltējiet sausiņus…Cerams, ka KNAB nostrādās līdz galam…

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam