Izspiedēji aizkrāsnē

83

Komentāri (83)

liana 29.08.2010. 21.21

sanāk tāda abstrakta spriedelēšana par rezultātiem, jo tos lasītājam neparāda (tādā ziņā kādas proporcijas ir citiem atbilžu variantiem). taču cik atceros allaž vēlēšanās 1/3 balstiesīgo nav piedalījušies. liela daļa no tiem, kas nav izlēmuši pēc vēlēšanām tā arī paliks pie grupas, kas nebalsoja.

0
0
Atbildēt

0

Klaavs 26.08.2010. 10.10

Patiesībā šajā ekonomiskajā situācijā vēlēšanas diezgan daudziem medijiem ļaus izdzīvot vai vismaz ilgāk pavilkt dzīvību.

Un vēl man ir aizdomas, ka neizlēmušo skaitā ir daudz tādu, kas ir izlēmuši, bet viņiem par savu izvēli ir KAUNS. Nu, kā tu tam aptaujātājam pateiksi, ka balsosi par A vs Š vai SC, piemēram? Tu gribi noticēt, ka sirdsapziņa piemīt visiem un redzi, ka viņi var vālēt biznesu. Un, ja nu izrādās, ka tieši nākamajos 4 gados sirdsapziņa pamostas un arī uz manu aizkrāsni atnāk labklājība, ko sev šie vīri paši sev jau nodrošinājuši? Un tomēr balsot par ne visai krietniem cilvēkiem ir kauns. Tas taču ir saprotams…

+4
0
Atbildēt

0

karlis_zenfs 26.08.2010. 00.26

Nu kamēr nav noteikts, cik procentiem no visiem pilsoņiem jāpiedalās vēlēšanās, lai tās skaitītos notikušas, nevajag Pakalniņas kundzes apgalvojumus ņemt nopietni:) Demokrātija ir mana izvēle- iet balsot un pašam lemt vai arī neiet un ļaut to izlemt citiem manā vietā. Tā ka demokrātija mums ir. Man pat liekas, ka vecajiem jaunajiem spēkiem tieši patiktu,ka vēlētāju pulks mazinātos,jo tad vieglāk varētu sadalīt balsis.

0
0
Atbildēt

0

Eliks 26.08.2010. 00.16

Gribētos tiem brašajiem nebalsotājiem pavaicāt – kam būtu jāmainās, lai jūs tomēr balsotu? Un kurš pēc jūsu domām būs tas, kas jums netīkamo sistēmu mainīs? Vai arī – kurā pasaules valstī jūs gribētu no brīvas gribas vēlēšanās tomēr piedalīties? Pieņemu, ka kaut kur taču ir sistēma un politiķi, kurus jūs uzskatāt par tik ideāliem un tik cienīgiem, ka savu balsi par viņiem tomēr atdotu. Un vēl – kāpēc jūs NEKĀ NEDARĀT, lai pietuvotos šim savam ideālajam valsts pārvaldes modelim? Nu, kaut vai nodibinot jaunu partiju, piemēram? Jeb jūsus augstajām prasībām atbilst vien citu galaktiku vēlēšanu sistēmas un deputātu kandidāti?

+2
0
Atbildēt

0

mxblack 25.08.2010. 22.02

Tiktiešām, tā ir galēja nekaunība. Valsti savā labā izmanto visi, gan apmierinātie, gan neapmierinātie. Neapmierinātie iedomājas, ka tā viņi sodīs politiķus un šo valsti. Tā ir galēja tuvredzība, neizglītotība un pilnīgs absurds smadzenēs. Pirmkārt šī valsts esam mēs paši, ne jau kādi citi. Otrkārt, politiķi grib lai visi balso par tiem, bet ja nē, tad lai nebalso vispār. Tad kā kāds politiķis nebalsojot tiktu sodīts? Muļķība. Arī izlabot valdības kļūdas tā nevar. To var izdarīt tikai ievēlot sev tīkamu valdību. Manuprāt visiem tiem nebalsotājiem būtu jāaizliedz sevi saukt par šīs valsts pilsoņiem un tiem būtu jāatņem visi valsts dotie labumi un iespējas. Tad nākošajās vēlēšanās pēc 4 gadiem, viņi stāvētu garā rindā pie saviem balsošanas iecirkņiem jau trīs dienas iepriekš. Ir jau viegli teikt, nu ko tad es, es jau neko, bet lūk tie citi, viņi gan, tieši viņi ievelēja šo nepareizo valdību. Jau Bībelē šie remdenie ir visniknāk nosodīti par savu gļēvumu un bezvērtību.

+3
-1
Atbildēt

0

dagne7 25.08.2010. 19.29

Kāds ir to vēlētāju procents, kuri saprātīgu un argumentētu lēmumu nav spējīgi pieņemt vispār? Neviena aptauja to neparāda un nevar parādīt. To, droši vien, zina vai nojauš reklāmu organizētāji, bet par to, liekas, nav pieņemts skaļi runāt.

+1
0
Atbildēt

0

photon 25.08.2010. 15.32

A man jau ir zimogs pase par piedalisanos 10. saeimas velesanas!
Sanemos un aizsutiju savu pasi, lai piedalitos velesanas pa pastu. Un tiiri laba sajuta. :)
Tagad jagaida tikai velesanu ziimes un visi tie papiiri.

+4
0
Atbildēt

2

    Grāfs > photon 25.08.2010. 18.45

    nodevības zīmogu ir viegli saņemt, bet grūti nomazgāt!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    photon > photon 25.08.2010. 19.10

    Nu, tik viegli nebija gan!
    Turklat diezgan dargi tas prieks izmaksaja – ne tikai laika, bet ari naudas zina! Tikko sarekinaju – 5,90 eiro!!
    Te tev nu bija 30 sudraba gabali!

    Bet toties zimogs ir!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

austrisv 25.08.2010. 14.28

Lea!
Nu tad paklusē labāk, kā pati iesaki, ja jau Tev tā to zeltu gribas!

+5
-2
Atbildēt

0

Grāfs 25.08.2010. 11.55

šis pakalniņās raksts 1:1 saskan ar ēlertes viedokli portālā “apollo” un šlesera “dogmatiskajiem domu cirtieniem”!
Dievs, pasarg no diktatoriskiem fanātiķiem!

lai ikvienam vēlme reiz pa reizei nopelnīt 30 sidraba grašus, tomēr klusēšana ir un paliek zelts!

0
-2
Atbildēt

4

    ilmisimo > Grāfs 25.08.2010. 18.15

    lai ikvienam vēlme reiz pa reizei nopelnīt 30 sidraba grašus, tomēr klusēšana ir un paliek zelts
    ==============================================
    Ak Lea,ja Jūs pati vien sekuotu savam padomam.
    Tad Raele neraudātu un Ābramam būtu priecīgāks prāts.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Grāfs > Grāfs 25.08.2010. 18.38

    “.. ja nodevēju ceļš ved uz paradīzi, es izvēlos elli..”
    Lea

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Grāfs 25.08.2010. 19.40

    ja nodevēju ceļš ved uz paradīzi, es izvēlos elli..”

    Nuja.
    Tur esuot Kremļa pavāri un Lubjankas bohēma.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Grāfs > Grāfs 26.08.2010. 11.45

    elli var atrast arī londonas un bruxelles ūķos

    0
    0
    Atbildēt

    0

Jolanta ... 25.08.2010. 10.32

Pieņemu, ka tapšu nomīnusots, bet esmu tikai par cilvēcību un izpratni. Neviens no mums piedzimstot nav izvēlējies savu vidi,apkārtējos apstākļus no kuriem tad arī mēs lielā mērā veidojamies par to kas esam. Pa lielam ir divi scenāriji-vide mūs mīl,iemāca mīlēt un mēs mīlam viņu,pieņemam tās noteikumus,ejam vēlēt,izjūtam piederību utt. vai arī vide mūs nemīl-piem. vecāki dzer,sit , skolā mūs pazemo, darbā izmanto kā vergus utml. tātad pilnīgi saprotama ir pretošānās vai distancēšanās no šādas vides,vienaldzība vai arī ķļūšana par daļu no tās turpinot līdzcilvēku iznīcināšanu. Domāju ka tā nav cilvēku vaina ,ka viņi ir vienaldzīgi un neiet balsot,viņi ir apstākļu upuri. Mums jāpadara labāki šie apstākļi,t.i. vispirmām kārtām jau pašiem sevi.

+1
-1
Atbildēt

4

    austrisv > Jolanta ... 25.08.2010. 14.26

    Aredrej!
    ir jau zināmā mērā Tev taisnība, bet, ja esam jau izauguši, tad pretojamies apstākļiem, vai ne tā! To es par PSRS, jo vai tad tā vara neizveidoja priviliģēto šķiru, kurai tika dauzd kas dots, it sevišķi jau pēdējos gadus! atceros pati sevi, jo nestājos kompartijā, jo man derdzās tieši tas, ka tad Tu dabūsi to un šito: piemēram, dzīvokli, mašīnu, ekskursijas vismaz uz soc zemēm! visu to pieredzēju, bet partijā nestājos un viss! Cilvēks pats var izvēlēties ļaut sevi apstākļiem ietekmēt vai neļaut! ja cilvēks ir verdzisks tad viņš ļauj sevi pirkt!
    Vai tad tad tagad kaut ko līdzīgu kremlini nedara. Pie tam par vēl zemāku cenu pērk savus vēlētājus! Ar stulbām reklāmām! Bet , vai tad darbi neliecina par Šlesera personu, jo personība Šlesers nav!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    armn > Jolanta ... 25.08.2010. 19.05

    Parasti mees nevaram izveeleeties, to kas ar mums notiek, bet mees ikreiz varam izveeleeties vienu vai otru riiciibu kaa atbildi notikumam. Vecu vecais staasts par peliiti kreejuma traukaa… viena no vinjaam tika araa.
    Veel mees joprojaam esam tauta virs videejaa bagaatiibas liimenja pasaulee, mees esam ES utml. pashi sev paari nodaram vaimanaajot, neticot sev laujam pashu “buldozeriem” sev paari braukaat. Vaimanaas nav izaugsmes.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Jolanta ... 25.08.2010. 19.24

    AKL!
    Tev pilnīga taisnība, ja jau esam 36. vietā pēc iztikas līmeņa!
    Man tik ļoti patīk tas indiešu sakāmvārds: Tev ir tik daudz cik esi pelnījis, bet , ja gribi vairāk, tad ej un paņem to!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    armn > Jolanta ... 25.08.2010. 23.09

    man ari patiik shis sakaamvards

    +2
    0
    Atbildēt

    0

BrIgItA KiRšTeInE 25.08.2010. 10.03

Skumji. Paredzu, ka šīs būs pirmās vēlēšanas, kurās nepiedalīšos. Nu jau pāris gadus vairs nedzīvoju Latvijā. Lai balsotu pa pastu jāreģistrējās pārstāvniecībā. Līdz pārstāvniecībai 3400 km pa gaisu. Pa ceļu būs daudz tālāk. Mans auto to neizturēs. Un vēl uz robežas esot sētu uzbūvējuši.

+1
0
Atbildēt

1

alisesenberga 25.08.2010. 09.38

Es pati zinu, par ko balsot. Taču aģitēt citus, tostarp lauku radus, man bail. Jo cik bieži izrādījies, ka tas politiskais spēks, kurš ir puslīdz OK, nonākot pie varas, apzogas un izturas nicīgi pret tautu. Atcerēsimies visklasiskāko gadījumu – TP un Latvijas Ceļa kauju. Laikam pirms trim vēlēšanām. Kad likās, ka viss izkurtējušais un sviestainais nāk no LC. Nu, okei, atnāca TP, kas tagad ir tikpat izkurtējusi partija.

+2
0
Atbildēt

0

maija_br 25.08.2010. 07.58

Vienaldzīgo ir ļoti daudz. Pašvaldību vēlēšanas parādīja, ka pat 2-3 balsis izšķir rezultātu. Nebūsim vienaldzīgi un izpildīsim savu pienākumu pret savu zemi, savu valsti, pret sabiedrību un aiziesim nobalsot.

+3
0
Atbildēt

4

    Grāfs > maija_br 25.08.2010. 11.47

    MĪLĒSIM SEVI un CILVĒKUS nevis “zemi” vai ideoloģiju!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Grāfs > maija_br 25.08.2010. 11.58

    NEIESIM BALSOT! BOIKOTĒSIM!

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > maija_br 25.08.2010. 18.23

    NEIESIM BALSOT! BOIKOTĒSIM! ”
    ===================================================
    Jā!
    neēdisim un nuomirsim!

    Paņemsim striķus un iesim uz Daugavu sadedzināties!!!

    Tad tik viņi visi redzēs!!!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > maija_br 25.08.2010. 19.20

    Lama!
    tieši tā- trāpīts, jo tā tik var draudēt uz priekšu , kā mazi bērni!!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

maija_br 25.08.2010. 07.55

Partiju apvienošanās ir apsveicama, jo ir lielāka iespēja izvēlēties. Ja būtu saraksts no visām partijām, tad varētu savākt un izveidot kaut ko sakarīgu. Līdz šim varas partijas, it sevišķi Tautas partija, LPP/LC, ZZS un TB necentās pilnveidot vēlēšanu sistēmu, jo tas viņām deva bezgalīgu iespēju papildināt savu kabatu uz sabiedrības rēķina. Viņu ilglaicīgās valdīšanas rezultātā valsts ir nokļuvusi parādu verdzībā, bet valsts amatpersonu un viņu ielikteņu kabatas ir uzblīdušas.

+3
-1
Atbildēt

0

shefere 24.08.2010. 23.39

Ja man tagad kāds piezvanītu un pajautātu, pilnīgi iespējams, ka es arī teiktu, ka neesmu vēl izlēmusi, kaut gan negaidu ne no vienas partijas ne balonus, ne nozīmītes, ne puķes, dalītas uz ielas,un vismazāk jau pilnu pastkasti ar pirmsvēlēšanu makulatūru, šādi kampaņas atribūti nevar ietekmēt domājošu cilvēku izvēli, neticu, ka ir cilvēki, kuri tā domā, man šķiet, ka raksta autore pārspīlē. Drīzāk es tā atbildētu tāpēc, ka kaut arī esmu nolēmusi šoreiz balsot par V, tomēr neesmu baigā starā par šo apvienību, un tīri psiholoģiski šķiet, ka ja teikšu, ka nezinu, kaut kas var mainīties uz labo pusi pa atlikušo laiku.Bet nemainīsies, protams, tāpēc, ja vien nenotiks kas ārkārtējs, 2.oktobrī balsosu par Vienotību, bet tas saraksts tiks sirsnīgi sastrīpots. Doma neiet uz vēlēšanām gan man nekad nav bijusi, jo nepiedalīšanos neuzskatu par kādu prāta vai stingra mugurkaula pazīmi, bet par muļķības apliecinājumu.

+5
-1
Atbildēt

0

Uldis Šneiders 24.08.2010. 21.52

Vai Laila ir pētījusi niansi: Neiešu vēlēt. Un – iešu, bet nezinu, par ko balsot.
Mūsu valstī mēdz būt problēmas viedokļa paušanā un pauduma uztveršanā.
Es iešu vēlēt. Mani draugi, radi un paziņas arī ies. “Par ko” nezina apmēram 70%. Jo izvēle ir ļoti slikta. Tās faktiski NAV!
Nezinu kālab šis apstāklis netiek apspriests nekur un šādu domu paudēji tūdaļ dabū pa mici. Lai arī komentāros. Bet – manā, izglītotu, visa gadagājuma cilvēku lokā, ar lielu un mazāku dzīves pieredzi, izvēles nav… Ir apmēram 10-15 kandidātu – izkaisītu pa partijām… Gribētos savākt!
Laila – vēlēt jāiet un iesim. Izvēles NAV! Kas notiek Latvijas valstī?
(Ar šo arī atvados.)

+2
0
Atbildēt

2

    ilmisimo > Uldis Šneiders 25.08.2010. 18.08

    Izvēles NAV! Kas notiek Latvijas valstī?
    (Ar šo arī atvados.
    ———————————
    Uz kurieni jānes puķes?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Uldis Šneiders > Uldis Šneiders 25.08.2010. 20.14

    Latviešu aktierim un režisoram Herbertam Zommeram šogad paliek 115. Aiznes krāšņu asteru pušķi viņam! Ar cieņu aiznes!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

vērtīgs relikts 24.08.2010. 21.49

Kā katru vakaru, pārskatīju gan Dienu, gan IR. Dienā joprojām valda nesakarīgs haoss un tagad vēl papildus tracis ap jauno redaktoru un Lemberga miljardiem.IR savukārt reklamē tikai Vienotību un apiet neērtus jautājumus. Taisnība Karamba.

+3
-3
Atbildēt

1

aivarstraidass 24.08.2010. 19.12

9.Saeimas vēlēšanu laikā bija pamats runāt par “mazāko ļaunumu” – par dažādu pasugu politikāņiem un izsaimniekotājiem, kuri visi šķita fokusējušies paši uz savām svarīgajām personām. Tagad ideoloģiskās atšķirības ir diezgan skaidri redzamas – divas no “Vienotības” partijām, Nacionālā Apvienība un arī daļa no ZZS pārstāv vienu politisko piedāvājumu, SC, PLL un otra daļa no ZZS – citu piedāvājumu. Ir arī pieklājīgs piedāvājums protesta balsotājam (PCTVL, Pēdējā Partija).

T.i. vismaz viegli izvēlēties sarakstu. Savukārt saprast, kam likt plusiņus un ko svītrot – tas joprojām ir Sportloto. Jo nevienai vēlēšanu apvienībai nav bijis priekšvēlēšanu diskusiju starp potenciālajiem kandidātiem. ASV priekšvēlēšanas (“primary” vai “caucus” formātā) ir obligāta vēlēšanu procesa sastāvdaļa. Latvijā ir jāņem par labu kaut kāds steigā savārstīts kandidātu komplekts.

+3
0
Atbildēt

0

marčiks 24.08.2010. 15.52

Es savu izvēli izdarīju tieši šajā dienā pirms viena gada, proti, kad dzima Vienotība. Ja SCP, PS, JL nebūtu apvienojušās kopējā sarakstā, tad pieļauju, ka man būtu vajadzīgs ilgāks laiciņš pārdomām. Tas varbūt arī ir normāli, ka cilvēks vēl nezina, par ko balsot, jo svārstās starp divām līdzīgām partijām (piemēram, SC un PLL – nujā, nevar jau aizliegt cilvēkam gribēt ‘pavērst seju pret austrumiem’), taču jāiet balsot ir kaut vai tāpēc, ka nezinām, cik ilgi tāda iespēja mums vēl būs. Arī 1931.gada rudenī, ievēlot 4.Saeimu, reti kurš nojauta, ka nākamās demokrātiskās vēlēšanas Latvijā būs tikai pēc teju 60 gadiem.

+12
0
Atbildēt

4

    jirgensone_ieva > marčiks 25.08.2010. 10.58

    Izvēle ir katra pilsoņa brīva izpausme, taču noteikti ir jāapzinās sekas.
    Ja nebalsoju tad neesmu tiesīgs čīkstēt tuvākos 4 gadus ne par vienu valdības lēmumu….
    Vai tie kas nepiedalījās 9.saeimas vēlēšanās par sevi to varētu teikt mirklī kad visi pabalsti un pensijas un citi izdevumi tika bezjēgā šķērēti pa labi un pa kreisi….?????
    Labāk ir konstatēt ka lēmums ir bijis nepareizs, nevis to ka manu dzīvi ietekmē cilvēki par kuru nonākšanu pie varas es pat neesmu paudis savu viedokli vēlēšanās…..

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    Grāfs > marčiks 25.08.2010. 11.43

    jūsu izpratne (maigi izsakoties)ir visai dīvaina > kas nebalso, neesot tiesīgi pēc tam “čīkstēt”!

    “jaunēkli”, IR TIESĪGI! turklāt ir tiesīgi ne tikai čīkstēt, bet arī protestēt un “revolucionēt”, jo Latvijas valsts ir v.i.s.a tās Tauta!
    ja vēlēšanās piedalās 20%, 30% vai pat 60% – tā nav visa tauta un tas nav visas tautas gribas izpaudums!

    turklāt arī mazākumam vienmēr ir tiesības protestēt pret vairākuma gribu, ja tiek ierobežotas mazākuma tiesības
    ar piespiedu vai viltus māņiem, par to, ka NOTEIKTI jāpiedalās vēlēšanās nu jau gadiem tiek leģitimēta pastāvošā kārtība un sistēma!
    padomju laikus neatceraties? 99,98% – PAR! pakalniņa arī neatceras? :)

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Grāfs > marčiks 25.08.2010. 11.44

    varas faktisko leģitimitāti, neatkarīgi no likuma burta, nosaka balsojušo skaits un melo tie, kas apgalvo, ka vara, kuru ievēl 10% iedzīvotāju ir leģitīma!
    tāda vara stāv uz “māla kājām” un tai pēc būtības (ne likuma burta)nav tautas mandāta!
    no tā tad arī šā brīža vara baidās .. neatkarīgi no savtīgam interesēm, visas partijas ir ieinteresētas, lai velēšanas piedalītos pēc iespējas vairāk iedzīvotāju, jo ļoti grūti būs pierādīt, ka katrs 5-ais balsstiesīgais ir nodzēries bomzis, kam nerūp valsts nākotne..
    bomži, alkāņi, pakalniņas, viegli uzpērkamie, ideoloģiskie fanātiķi un vienaldzīgie nobalsos!
    NEVIENALDZĪGIE ATKLĀTI BOIKOTĒS!

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    austrisv > marčiks 25.08.2010. 13.37

    Skaļas frāzes pauž vaimanātāji, kuri vaimanā, bet neko nedara, lai kaut kas mainītos uz labu! darīt var, jo var vēlēt par sev tīkamu sarakstu, ne tā kā PSRS!

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

IneseS 24.08.2010. 15.46

autorei nenoliedzami ir sava taisnība. taču viņas retorika un intonācija ļoti atgādina to, ar kādu savulaik mediju (īpaši Dienas) dzemdinātais mesija Stendzinieks spieda balsot par ES. un, protams, līdzīgus piemērus vēsture zina ne mazumu. runa nav par to, ka toreiz nevjadzēja balsot par ES vai šoreiz nevajag balsot par Latviju. runa ir par to, ka atkal mirkļa dramatisma apžilbināti mēs nedomājam par metodēm, ar kādām grasāmies cīnīties par saviem ideāliem. respektīvi – mēs ne ar ko neatšķiramies no Pujata vai Šlesera. un pēc tam atkal būs jātaisa jauns preses izdevums, lai aicinātu izvērtēt pagātni un tās šķobīgos pamatus??? vai arī mums tādi smalkumi vairs nav svarīgi un mēs, tāpat LNT, sevi attaisnojam Dieva priekšā un tajā pašā mirklī esam tīri un svēti?

+4
-2
Atbildēt

1

    www.vecamate.lv > IneseS 24.08.2010. 16.47

    Labs domagājiens.. Par metodēm jā.. Jau šķiet nedēļa pagājusi, kopš premjera līmenī pensijas 2 līmeņa jautājums zib, IRā- kaut kāda pipara pēc, pilnīgs klusums.. vai kaut ko neesmu pamanījis varbūt… Atbalsts kādai politikai ir laba lieta, bet apejot neērtos jautājumus, brīvā medija vietā sanāk manipulēšana.Kas nav smuki un ņemot vērā auditoriju- ar pilnīgi pretēju efektu,manuprāt. Jeb lieliskais mērķis pelna tikpat lielisku sasniegšanas ceļu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

www.vecamate.lv 24.08.2010. 15.03

Kā tad..Pirms dažiem gadiem vietējās pašvaldības bosenei,bij tāds kašķīgs noskaņojums,.. jautājumā par : kad te vienreiz tiks noasfaltēts tas bērnudārza celiņš, cita starpā piemetināju- balsoju par jūsu partiju.. Variet,cien.Laila iedomāties kā paskatījās? :)..Labi ka durkas mašīnu neizsauca :)).. Nosaukties par demokrātiju ir viegli, bet sajūtai un pārliecībai vajadzīgi gadi.Pieņemu, daudzi gadi.. Tas par vēlētāja un politikas tuvumu ikdienā :)

+2
0
Atbildēt

1

    ilmisimo > www.vecamate.lv 25.08.2010. 18.19

    ..Labi ka durkas mašīnu neizsauca :))”

    Vai tad labi? Ka neizsauca?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

lailabidzane 24.08.2010. 15.00

.
Lailai viss ir vienkārši. Jau sērijveidīgi.

Bet, vai tas nav tikai saukļu līmenī? Par tiem pašiem balsotnegribētājiem. Nemaz tik vienkārši neizdodas. Pilsoniskā pārliecība, ceru, ka tā Lailai tomēr piemīt, liek aicināt balsošanā piedalīties. Zināms pragmatisms, kurš Lailai saka, ka nauda ir tik, cik ir, liek sacīt, ka tie, kuri negrib balsot, lai tā arī pasaka, un uzreiz, tad vairāk naudas atliks mūvijiem, nevis reklāmas klipiem. Un arī politiskā angažētība piedzied to otro variantu, jo skaidri taču zināms, kam tā nauda ir, un uz ko tā nostrādās. Un tie nebūs pareizie.
Te gan jāsaka, ka nesaprotu, kāpēc neizlēmušais par bomzi tiek zīmēts. Patiešām nesaprotu. Manuprāt visgrūtāk izlemt ir tieši tiem, kuri spēj domāt plašāk nekā vienas politiskas organizācijas uzstādījumu robežās.

+2
-5
Atbildēt

16

    mary75 > lailabidzane 24.08.2010. 15.55

    Es tev piekrītu, ja domā plašāk, no vienas puses, izlemt patiešām ir grūtāk – īsti tādi nav, par ko patiešām gribētos balsot bez kādiem iebildumiem.
    No otras puses, ja domā plašāk, tad jāsaprot, ka jādara vismaz to, ko var izdarīt, jābalso kaut par mazāko ļaunumu, lai nenāk tas lielākais ļaunums.
    Cita lieta, ka katram tas mazākais ļaunums ir cits, bet, atbildīgi, tomēr, būtu nobalsot, nevis lepni stāvēt it kā virs tā visa un teikt – “lai viņi tur plēšās, es esmu gara aristokrāts, tādās plebeju izdarībās nepiedalos”.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > lailabidzane 24.08.2010. 18.56

    Dzeri, mani nez vai var apvainot par to, ka neinteresējos par politiku, taču pēdējās Saeimas vēlēšanas boikotēju. Man, godīgi runājot, ir piegriezušies tie mazākā ļaunuma ieteicēji. Pārāk atgādina:”Nu tad kāpsim mazākajā s..ā!” Smirdēs vienalga. Un neviens man neatbildēja uz frāzi:”Pasaki, par ko tu balsoji, un es pateikšu, kāpēc tev šodien kauns.” Tagad parādījies cits līderis, kurš daudz nerunā, bet dara. Ir par ko balsot, tikai jānosvītro “un personas, kas viņu pavada”.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > lailabidzane 24.08.2010. 19.47

    Nezinu, par ko tu balsoji, es balsoju par JL un nemaz nenožēloju.
    Un balsošu atkal.
    Un nevar teikt, ka man viņi ir “mazākais ļaunums”, drīzāk, nav nekāds ideāls, bet, tīri pieņemami, bez dažu personu klātbūtnes, ko es varu svītrot.Ja es nebalsotu, gaidīdams kādu ideālu, galīgi nejustos gandarīts.
    Labāk, tomēr, izdarīt un kļūdīties, nekā nedarīt vispār, tad jānožēlo vēl vairāk.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 24.08.2010. 21.19

    .
    Tā vien šķiet, ka kādam tas ir izdevīgi. Vai kāds citādi neprot.
    2. oktobris ir svarīgs datums. Bet tas ne tuvu nav vienīgais kalendārā.
    Tad kāpēc tik histērisks “būt vai nebūt” māviens? Dzīve nav atrakcija, kurā ir tikai viens lēciens ar moci pāri aizai. Tā nav arī ierocis ar vienu patronu aptverē. Tas būtu pārāk vienkārši.
    Salīdzināt dzīvi ar šahu nav oriģināli. Bet daudz adekvātāk, kā augstākminētie salīdzinājumi.
    Ceru, ka nav jāskaidro, kas bija Mihails Tāls. Cita starpā, viens no retajiem, kurš prata uzvarēt, spēles gaitā upurējot pat dāmu.
    Varbūt 02.10.10. pienāks tas dzīves partijas(valsts, un arī personīgās) gājiens, kurā jāizšķiras par dāmas upurēšanu. Lai uzvarētu spēli. Bez histērijas. Iepauzējot.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 24.08.2010. 21.24

    .
    Jā, starp citu, domāju, ka arī nebalsošana ir atbildīga attieksmes paušana. Tiesa, ar nedaudz citām konsekvencēm.

    Zināmā mērā kvoruma “noraušanai” parlamentā stipri līdzīga darbība, ja kas.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    anete_raugule > lailabidzane 25.08.2010. 09.03

    Kvorumu parlamentā noaut ir daudz reālāk. Šeit tavu neiedoto balsi proporcionāli sadalīs tie, kas iegūs 5% un vairāk.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 25.08.2010. 09.58

    .
    Paldies!
    Pieļauj, ka es to zinu.
    Te mēğināju bilst par līdzības filozofiskajiem aspektiem…

    P.S.
    Ja gribi konkrētāk, tad par to, vai tiem, kuri “norauj kvorumu”, ir morālas tiesības apelēt pie pilsoniskās apziņas?! Un par “norāvēju” apjūsmotāju tiesībām. Morālajām.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    austrisv > lailabidzane 25.08.2010. 13.30

    Ululiņ!
    Tu ko, domā, ka zārks var palikt tukšā????
    Vienmēr kadus ievēlēs vairāk vai mazāk! Ja ievēlēs pārsvarā kremlinus, diezin vai varēsi netraucēti dzīvot kā esi dzīvojis līdz šim! vai neredzi, ka ar demokrātiju Latvijā paliek arvien sliktāk????
    Neesi vaimanātājs!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > lailabidzane 25.08.2010. 13.32

    Varbut , ka tā!
    Ko nu stāsti muļķības un salīdzini vēlēšanas ar kvoruma noraušanu saeimā, jo gan jau pats zini, ka ievēlēt saeimu var arī 3 cilvēki: tur nekādu kvorumu nevajag!
    Atrakcionists!

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 25.08.2010. 15.24

    .
    Jā, Bet, ir aritmētika! Bet ir arī algebra, un vēl rinda matemātikai piederīgu disciplīnu.
    Ja Tu būtu trešklasniece, tad ar prieku konstatētu, ka tev joprojām ir iespēja paaugties, un tad arī saprast.
    Bet ko lai saka dāmai pieklājīgos gados? Cerība, ka uz dzīvi raudzīsies ne tikai ar triviālu +/-, ir ar dilstošu tendenci…
    Bet visādi citādi veiksmes politpropogandā!

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    austrisv > lailabidzane 25.08.2010. 15.30

    varbūt ka tā!
    nemaz neceri, jo vienmēr paturēšu Tevi kā demagogu, redzes lokā!
    tas nekas, ka sevi pārāk augstu vērtē!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 25.08.2010. 16.04

    .
    Tev arī labu apetīti!
    ;)

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > lailabidzane 25.08.2010. 16.15

    Vienmēr var vienkāršas lietas sarežģīt līdz absurdam, un ar dažādu matemātikai piederošu disciplīnu un ar demagoģijas palīdzību mierīgi var pierādīt, ka 2+2 nav 4, ka ir vairākas paralēlas realitātes, kā arī, ka katrai lietai ir divas ( vismaz) puses, un ka patiesība ir meli, un meli ir patiesība, ka realitāte vispār neeksistē, ka labākā darbība ir bezdarbība, utt., līdz bezgalībai.
    Viss tas labi priekš prāta vingrinājumiem un refleksijas pie absinta glāzes,
    bet, reāli priekš Latvijas, kā priekš valsts, kurā es dzīvoju, būtu labāk, lai pilsoņi būtu politiski gudri un uz vēlēšanām ietu.
    Saprotams, kā viņi balsos, tā ir viņu darīšana.
    Bet, labāk darīt, un kļūdīties, manuprāt.
    Kaut arī ķīnieši saka pretējo – ja ilgi sēdēsi pie Janczi upes, agri vai vēlu garām aizpeldēs tava ienaidnieka līķis.
    Bet, mēs neesam ķīnieši, nekādā kontekstā, aspektā, realitātē vai dimensijā.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 25.08.2010. 16.18

    .
    Jā, dzeris49, 2+2 IR 4.
    Un ko nu???

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lailabidzane 25.08.2010. 18.17

    Ceru, ka nav jāskaidro, kas bija Mihails Tāls…”Rabīns?

    “”.. Cita starpā, viens no retajiem, kurš prata uzvarēt, spēles gaitā upurējot pat dāmu..”
    Gejs?
    Geju rabīns???!!!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    armn > lailabidzane 25.08.2010. 18.57

    Filozofi var atrast gan labo gan slikto, gan muuzhiigo “moraalajaas tiesiibaas” nebalsot.
    Realittaatee, baidos, tas ir parasts slinkums, vai apjukums, vai dusmas, vai appatija, vai neveertiibas sajuuta (nebuut ne radoshi iemesli) kas VAIRUMAM nebalsotaaju liedz aiziet liidz veeleeshanu urnai, vai liedza aiziet uz savulaik VVF izsludinaato referendumu.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

austrisv 24.08.2010. 14.19

Es domāju, ka ir tādi vaimanātāji, kuriem vienkārši patīk vaimanāt, ka visi ir zagļi, ka visi ir vienādi un , ka nav par ko balsotun tāpat jau nekas nemainīsies!!! Viņam tas liekas gudri, jo, lūk, viņš ir pratis novērtēt politiķus!!!!
Šaubos gan, vai tādus var pārliecināt, jo tie dziedās tikai savu, jo jūtas tā nu ļoti jau gudri. Bez tam, viņi taču tā tiek ievēroti un vēl pievērsta tam uzmanība. Par izlēmušajiem taču neviens vairs neinteresējas un ūdeni ar logo neizsniedz, un citus labumus tāpat!
Tāpēc jāuzsit taču cena, varbūt Šlesers atkal kaut ko pametīs no pacēlāja!

+19
-2
Atbildēt

1

    armn > austrisv 25.08.2010. 18.45

    Piekriitu,
    un nepatiikamais sajaa visu uzskatiishanaa par zagljiem, mees riskeejam nesniegt atbalstu tiem, kas riikojas ceelu iemeslu vadiiti (uzrakstiiju vaardu ceelu un saaku domaat, vai muusu leksika, jau nav atradusi no saa vaarda… )

    +2
    0
    Atbildēt

    0

mary75 24.08.2010. 14.06

Ja cilvēks no valsts ko saņem ( pensiju, pabalstu, bērnu izglītību, med. palīdzību, utt.), tad viņam ir arī pienākumi pret valsti.
Manuprāt, kaut nedaudz interesēties par politiku un orientēties tanī arī ietlpst šajos pienākumos.
Vismaz, zināt, kādā politiskā sistēmā tu dzīvo, un kā tā sistēma funkcionē.
Un te jāmet akmens gan uz skolas izglītības, gan uz sabiedrisko mēdiju pusi, kuru tiešais pienākums būtu to pilsoni šinī ziņā izglītot un parādīt, ka no viņa balss ir lielā mērā atkarīgs, kā viņš dzīvos.
Mums nekas tāds darīts netiek, lielai daļai pilsoņu nav ne mazākā priekštata, kā funkcionē demokrātija un ko nozīmē atklātā sabiedrība.
Un tie, kas neiet uz tām vēlēšanām parasti jau arī vēlāk ir tie lielākie bļāvēji un kritiķi.
Attīstītās demokrātijās var neiet, jo tur viss funkcionēs ar nelielām pārmaiņām šā vai tā, bet, ne Latvijā.

+20
-2
Atbildēt

7

    Linguistical, SIA > mary75 25.08.2010. 00.43

    Pag, pag… Izglītību un med. pakalpojumus es nesaņemu no valsts par skaitām acīm un solījumu piedalīties vēlēšanās, bet gan par nodokļu maksāšanu.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Digna Bicāne > mary75 25.08.2010. 11.08

    Sanāk tā, nobalsoji, pats vainīgs, nebalsoji, pats vainīgs. Mēģināju radīt partiju, tagad saku – sēdējāt malā, paši vainīgi!

    Džeri, par to es nožēloju, ka Tu balsoji par JL. Viss ko JL šajā laikā ir izdarījis – sekoja līdzi ieņēmumu izpildes tendencēm + prognozēm (pat ne savām) un mehāniski ekselī koriģēja budžetu. Es to māku, un 30 min. laikā varu iemācīt + noeksaminēt arī Tevi. Viss pārējais ir pašplūsma. Man ir jābūt smagam pofigam pret valsti, lai balsotu par pašplūsmu.

    Es šajā dienā dzeršu alu un skatīšos TV, jo man nav pofig un es jūtu pienākumu pret valsti ;)

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    Grāfs > mary75 25.08.2010. 11.14

    saprotu, ka nauda un labumi, kas iegūti “cepinot” rakstus un komentārus jums nozīmīgi, jo.. “ēst gribas katru dienu”.. bet.. BET!
    amorālā un deģenerētā sistēmā nevar tikt ievēlēti godīgi “tautas priekšstāvji”, tāpēc atbalsts amorālai sistēmai ir amorāls!

    vienotība nav panaceja, nekad nav bijusi.. savtīgās intereses kā īlens izlien no maisa.. gaisā virmo ideja par labumu pārdali un rietumu pasaules vēlmi vēl nokost no “mazā pīrāga”, ko sauc par Latviju..

    uz riņķi, pakalniņas kundze, grieziet straujāk “jautrā priekšvēlēšanu dejā”, jo arī jūsu “gara šedevru” dzimšana.. ak, vai!.. atkarīga no naudas!

    nauda nesmird :)

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 25.08.2010. 14.44

    Jā, nu skaisti jau tas viss skan par to amorālo sistēmu, utt, bet, tad jau jābūt konsekvencei – strādāšana un nodokļu maksāšana šai valstī arī ir atbalsts šai amorālai sistēmai.
    Un, gribētos dzirdēt kādu neamorālas sistēmas piemēru.
    Un, mazākuma tiesību ievērošana ir jebkuras demokrātijas norma, bet, tas nenozīmē, ka mazākums drīkst uzspiest vairākumam, tā nenotiek.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    armn > mary75 25.08.2010. 18.41

    Skjiet taa ir vieglaak,
    uzskatiit, ka sisteema ir amoraala, ka raksti tiek rakstiiti naudas deelj utml… savukeert es “esmu “moraals”” :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Þanis Bezmers > mary75 25.08.2010. 20.07

    Būsim reālisti: ir tik daudz vecāku (tēvu, visvairāk māšu, vientuļo, nelaimīgo), kuri neinteresējas par saviem bērniem. Ir tik daudz iedzīvotāju, kuri neinteresējas par tuvākā atkritumu konteinera atrašanās vietu, bet savu maisiņu nomet ietves malā pa ceļam uz sabiedriskā transporta pieturu. Ir tik daudz mājsaimniecību, kurās neinteresējas par to, kādas dzīvas būtnes mājo viņu mēbeļu spraugās, putraimu burciņās, izlietņu skapīšos u.t.t. Vārdu sakot, par to, kas atrodas rokas stiepiena attālumā un skar pašus vistiešākā veidā. Un te, lūk, ideālists dzeris aicina interesēties par politiku dažus desmitus dienu pirms vēlēšanām. Laikam esi gauži jauns.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 26.08.2010. 00.03

    Tu gribi teikt, ka, ja ir cilvēki, kas pat zobus netīra, tikai idealists var aicināt pārējos mazgātie dušās, apmēram tā?
    Dažādu margināļu esamība jau neliedz pārējiem būt adekvātiem.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Igors Daņiļēvičs 24.08.2010. 13.41

Es domāju, ka mēs varam šiem cilvēkiem mēģināt izskaidrot, pārliecināt kādēļ jāiet balsot, bet ne pārmest.
Viņi nav ne grēcinieki, ne izspiedēji. Cilvēki vienmēr būs gatavi atsaukties uz Ticību un Cerību, bet kura partija gan šodien to piedāvā. Tā pārliecinoši un skaidri?
Laila, pamēģini kādu cilvēku pārliecināt par kādu konkrētu partiju? Vai sanāks tā pārliecinoši?
Vai arī iet balsošanas pēc? Atdot savu balsi tāpat vien?

+6
-9
Atbildēt

4

    Problēma savā būtībā ir vienkārša – latvietis ir viensētnieks. Viņam neinteresē, kas notiek kaimiņu pagastā. Nekad nav interesējis. Kopā ar citiem ielās viņš ies tad, kad nebūs kur ēst UN robežas būs ciet un nekur aizbraukt nevarēs. Kamēr būs alternatīvas aizsprukt kaut kur citur un par savu škuru domāt – viss notiks. Tāds ir tas mūsu gadsimtos izaudzināts instinkts, jo kad nebija valsts, bet bija Krievijas impērija, PSRS, Vācu baroni – uz nevienu nevarēja paļauties, jo ikviens varēja tevi pārdot maizes klaipa, baiļu, utt. dēļ. Esam izaudzinājuši individuālistu-egoistu tautu.

    Es gan nevienu nenosodu. Tā diemžēl ir bijis gadsimtiem un to izmainīt ir grūti. Taču pats svarīgākais ir nemelot sev un provēt saprast, kāpēc mēs tā ignorējam valsti. Jo tā ir taču MŪSU valsts. Citas nebūs.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Pieņemu,ka daudzi aizvien nav sajutuši to ” mūsu valsts”…Kā no psrsa ārā, uzreiz,nespriežot cik pamatoti,utt, briselē iekšā,.. jeb doma ,ka ir kādi varenie diezkurienes kungi kas lemj..ļoti ērti ieguļās apziņā…Ko tad es.. maziņais.. Pirmās Latvijas politika, lai naivi, bet konsekventi kultivēja to pašu viensētnieku vienotību..uzvelkam karogu sētā, sanākam lauku klubā, uzberam granti ceļam.. Politika un skaidri mērķi.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Digna Bicāne > Igors Daņiļēvičs 25.08.2010. 11.11

    Vecīt, Tu to problēmu nesaproti. Un ja pats esi viensētnieks, tad nevajag to attiecināt uz visiem Latviešiem. Tavs apgalvojums ir necieņa pret manu tautu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Digna Bicāne > Igors Daņiļēvičs 25.08.2010. 11.18

    “no psrsa ārā, uzreiz,nespriežot cik pamatoti,utt, briselē iekš” – zināju, ka kāds to uzrakstīs!!! Tik tipisks teksts, ka tas pat ir skumji

    Neviens referendumā nebalsoja par ES tāpēc, ka gribēja, lai būtu vēl viens valdnieks. Mēs balsojām, jo gribējām būt modernāki (rietumnieciskāki), gribējām bezvīzu ceļošanu un, pagaršojuši PHARE naudiņas, gribējām ES naudas un ārējo tirdzniecību (bļāviens – ES naudas – vēl viena tēma, dēļ kuras gribās JL galotnes nolikt pie sienas)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

mary75 > mary75 24.08.2010. 15.47

Atvainojos, nodubultojies.

0
0
Atbildēt

0

marčiks > marčiks 24.08.2010. 15.54

Dubultošanās, liekas, tehnisku iemeslu dēļ šodien portālā ir visai parasta parādība :)

+2
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam