Politika ir rīcības plāns.
Konkretizējot:
Sabiedriskās darbības nozare, kas ietver līdzdalību sabiedrības un valsts veidošanā, valsts vadīšanā un valsts lietu kārtošanā, attiecībās starp dažādām sabiedrības grupām un slāņiem, dažādām tautām un valstīm.
Valsts, valdības, partijas vai citas organizācijas svarīgākie centieni, mērķi, principi, stratēģiskās nostādnes; plānveida pasākumi, kurus noteiktu interešu vārdā veic kāds politiskais spēks (piem., partija, partiju koalīcija) vai valsts vara.
Par to, kāpēc tieši tādi procenti un tūkstoši pieminēti, lai nu pats Freimanis zina…
Bet par tiem vārdiņiem, svešākiem vai pazīstamākiem. Tie paši par sevi nav ne labi, ne slikti.
Kāpēc Freimanis politiku reducē tikai uz komunikāciju? Kāpēc analizēt vajag procesu, bet nevar produktu?
Tā, vai savādāk, bet karstās diskusijas par to, ka manipulēti, protams, ir tie, kuri nepareizos, bet tie, kuri pareizos, nevar tikt manipulēti pēc definīcijas, ir patiešām vairāk kā dumjas. Tas ir līmenis, kad diskutē par to, cik daudz gaisa ir starp atoma kodolu un elektroniem…
AKirstei, kad sāksiet Vienotību test par nodokļu pārvēršanu bezprocentu kredītu izsišanā?! Visi nodokļi, kurus spiež maksāt AVANSĀ, neliek va;ldībai rūpēties par darba tirgus attīstīšanu, ir bezprocentkredītu rekets!
Dolār, tagadējiem Vienotības virsaišiem darbaspēka eksports ļoti patīk, turklāt darbaspēka izspiešana tiek tīši organizēta: ja pērn no Īrijas vien Latvijas apritē ienāk Ls 280 mio., tiek arī nodokļu ieņēmumos, tie arī ļauj saglabāt Latvijas ekonomikai neatbilstoši augstus elektro-, siltuma, gāzes utml. tarifus un ļauj Dombrovskim un Repšem pumpēt karjerpunktu muskuļus SVF, PB utml finansu institūcijām netālā nākotnē. Ar visiem publikā visvairāk apspriestajiem, PR pajoliņu reklamētajiem tagadējās valdības nodokļu prjektiem tiek testi vienīgi privātdeguni: no 32 000 p/nodarbinātjiem šogad palikuši 14 000, toties patentmaksājumu vizuli norijuši tikai 194 solisti, un vakar premjers paziņo, ka pensijkandidātiem atņems visu 2. līmeni, kurš tic, ka vakar piesauktie igauņi, kam arī 0, savējiem neatdos, kurš tic, ka “mūsējie” mūsējiem reāli plāno atdot?!
Tāpēc jau rakstu, ka puslīdz jēdzīgi dzīvojam tikai pateicoties aizbraukušajiem. Ja to statistiku kāds ņemtu vērā un nomīnusotu, tad atklātos bēdigi patiesā aina. Ne jau tikai tas, ka viņi vairs netērē sociālo budžetu, bet arī tas, ka sūta/ved naudu šurp. Liela daļa Latgales tikai tāpēc vien vēl ir apdzīvota, ka ir šī nauda. Ja visi uz Īriju, Angliju, Norvēģiju savāktu pie sevis visu ģimeni, tad Latvijā būtu mazāk iedzīvotaju kā Igaunijā. Bet nu tomēr viena daļa vēl tā kā domā, ka kādreiz varbūt tomēr atgriezīsies.
Diemžēl taisnība. Divdesmit neatkarības gados izaugusi uz teletūbijiem orientēta paaudze. Masīva reklāma TV septembrī būtiski mainīs partiju reitingus (aptuveni var sagaidīt pagājušo vēlēšanu izkārtojumu, tikai JL vietā būs Vienotība). Svārstīgie, kā parasti, pēdejā brīdī nobalsos par Stendzenieku.
45% vēlētāju ir politiķu manipulējami
_________________________________
Kurš tad manipulē ar vēlētājiem, ja ne politologi, sociologi pēc naudas maisu pasūtījuma. Savukārt pēdējie ir manipulējjami gandrīz 100%:)
Kad te bija tā Šlesera demagoģija visos kanālos? Aizvakar? Nu lūk mana tante, tā ap 55, it kā dodu lasīt IR, it ka visu saprot, skatās to demagoģiju un tad tin atpakaļ (interaktīvā TV mums ir!) un skatās vēlreiz gan TV5, gan LNT..un tad paliek tāda domīga un saka, ka Latvijai tomēr vajagot tos stingros vīriešus….es viņai prasu: vai Tu tiešām nedzirdi tai demagoģijai cauri? Viņa saka, ka tas neesot svarīgi, svarīgi ir noteicējs mājā.PUNKTS.aaaaaaaaa
Es ļoti ceru, ka šī ziņa nonāks līdz kādai dzirdošai ausij Saeimā vai MK un kāds beidzot tiešām sāks uzdot jautājumu “CIK ĪSTI IR AIZBRAUKUŠI?” un beidzot kādu arī piespiedīs to patiešām noskaidrot. Citādi mums augšas dzīvo transā un pat īsti nenojauš, ka puslīdz jēdzīgi dzīvojam tikai tāpēc, ka 15-20% iedzīvotāju vienkārši ir prom.
Tiem, kuri ir manipulējami, var ieteikt balsot ar tukšu aploksni vai ar aploksni, kurā ievietot divus trīs dažādu partiju sarakstus. Balss tiks skaitīta kā “atturējies”, tātad – pret partijām. Bet neiet balsot – tas jau nav labi.
Vienkārši runājot, vēlēšanu sistēmai ir tikai formāla korelācija ar pilsoņu vēlmēm. Jeb tās uz 4 gadiem nav vispār.Saraksta sejas kaut strīpā noliek mandātus, lai ķeblī tiktu siltais papiks, lielie varoņi sašķelas visādos neatkarīgajos.. nu, iepērkamajos, deputātos. Tad, uz vēlēšanu laiku iemācītie teksti- kādi mūsu partijas principi, aizmirstās kā pēc videnes eksāmena.Utt,ujpr. Nu gāja pilsonis vairākkārt, balsoja kā saprata, un pamazām atausa, ka tas ir pat riebīgāk kā par pskp balsot.Melo tāpat, bet tu muļkis es noticējis..tevi cilvēcīgi piečakarējuši..Tagad stāvi un plāti rokas. 60% vēlētāju, patiesībā ir katastrofāls rādītājs.Gandrīz katrs otrais pagriezis muguru..
Laikam jau vēl daudziem iet tik labi, ka nav nekādas vajadzības interesēties par politiku un par valsts kopējo nākotni. Bet varbūt prātiņš ir vienkārši par īsu, lai cīnītos ar kolektīvās nabadzības cēloņiem, pārtiekot tikai no negodīgu politiķu radītajām sekām. Daudzi, sevišķi jaunie cilvēki, dzīvo tikai šodienai. Viņi ir bezcerīgi pacēluši ķepas situācijas priekšā un ļauj lai straume tos nes. Un tas ir loģiski, jo jaunatne jau nav redzējusi ne dzīvi padomijā, ne to saviļņojumu un patriotisma vētras, kad izkļuvām no tā purva. Vienmēr par visu viņu dzīvē ir gādājis kāds cits, pašiem nav bijis īpaši jāpūlas. Un ko tur pūlēties, ja vienalga neko īpašu šeit panākt nevar, ja visapkārt valda zagļu politiķu radītā nabadzība, bezcerība un vienkāršā cilvēka absolūtais beztiesiskums. Tāpēc jau arī tieši viņi visvairāk pamet šo valsti. Tas ir vienīgais viņu mērķis.Šejienes notikumus tie vēro no malas.
Freimaņa kungs vēl partiju 9.Saeimas priekšvēlēšanu solījumu izpildes procentu% varētu aprēķināt ?
‘Darbaspēka migrāciju’ Eiropas Savienības valstīs (robežās) jau par aizbraukšanu Briseles statistiķi/sociologi diezin vai nosauks – tā jau drīzāk braukāšana, tāpēc jau neviens to necenšas precīzi izskaitļot vai sekot ?
Kur Freimenis rāvis ka nebalsos tie kas nav Latvijā? Es esmu un būšu Latvijā, Bet par šitādām valdībām – zagļiem gan balsot NEIEŠU. Tā balsošana ir kaķim zem astes, ja visi jau iepriekš sadalījuši krēslus un činas. Šādām valdībām vislielākais FUI un PĒ (vēmiens nāk).
Nekas nav vienkāršāk, kā samazināt manipulējamo vēlētāju skaitu, aizliedzot priekšvēlēšanu reklāmu. Tikai tas tiem Saeimā sēdošajiem manipulatoriem ir apmēram kaut kas līdzīgs pie pakaļas pieliktam korķu viļķim. Un partijas nevis jāfinansē no valsts, bet jāizmaksā kompensācijas reklāmkāriem medijiem par atteikšanos publicēt reklāmas.
Freimanim pilnīga taisnība.Izbrauciet no Rīgas ofisiem un parunājieties tepat rajonā.Lembergs izrādīsies TP pārstāvis, Leiškalns no LCeļa. Vidējam vēlētājam, vienkārši nav laika sekot šīm smalkajām spēlēm, kas tur ar ko, un kāpēc. Kas arī ir nozagtas valsts patīkamais resurss, un iemesls kāpēc partiju programmas paši partijnieki sprauž uz naglas – jo nabagāki, par maizes klaipu strādājošie, jo ērtāka politika.Iebāzīs pa ķobi ar smuku reklāmrulli un cilvēks aizies, nobalsot.Jo vienīgais ko viņš redz,labākajā gadījumā, ir tv kaste.
Skaidrs, ka PLL nav balti un pūkaini, taču arī IR komentētāju Vienotības glorificēšana kļūst šķebīga. Protams ka Dombrovskis nav pats sliktākais premjers,un ir daudz izdarījis, taču nevar aizmirst melus par pensiju nemazināšanu pirms pašvaldību vēlēšanām! Tāpēc es viņam pilnīgi neuzticos. Un tādu Vienotībā ir daudz…
Vai tad neapnika par to pensiju samazināšanu?
Nez ko tu Dombrovska vietā būtu darījis, ja būtu jāizvēlas starp pensiju samazināšanu un valsts bankrotu?
Kāds scenārijs labāk, kā tev šķiet?
īpaši, ja tavējie PLL sabotē jebko, ka tikai Dombrovskis mēģina darīt ar biezo galu?
PLL nav balti un pūkaini…/
Pūkaini nav Ir spalvaini.Albatrosi, kas mūs pēc vēlēšanām uz saviem varenajiem spārniem aiznesīs tuvāk Maskavai.
Pēc SēCē un Pēļēļē uzvaras vēlēšanās Latvijā būs divas valsts valuodas-krievu un baznīcslāvu.
Dzeri, var man iestāstīt ticamus iemeslus, kādēļ galertLāčuks pirms vēlēšanām solīja pensijas negriezt, bet pats grieza jau pirmajā dienā — tikko tika pie teikšanas: to var saprast. Toties man nevar iestāstīt un nedrīkst saprast, Ka Satversmes Tiesa grāva ekonomiku, kā dziedāja Dombrovskis pakaļ Repšem: tas ir pats nopietnākais Dombrovska obloms: nespēja atzīt, ka trūka dūšas Repšem kā partijasbiedram sadot pa ausīm par neprofesionālu rīcību: nespējot savākt profesionālu juristu komandu un juridiski precīzi pamatot, kādēļ jāgriež!
Optiskais!
šaubos, vai tev izdosies visiem ko iestāstīt, kā pats pirmajā teikumā raksti: iestāstīt!!!! te nav īstā auditorija, kam varēsi ko iestāstīt! te visi bez izņēmuma, paši domā!
visi mēs esam manipulējami. ir tā prastā daļa kuru var manipulēt piesolot piečuku vai puslitru. ir naivā daļa, kam pietiek ar daiļiem solījumiem par gaišu nākotni. un ir neapmierinātā daļa – balsos par tiem, kas lamā pastāvošo iekārtu un sola valdošos ielikt cietumā. tad vēl tādi, kam iedod baloniņu ar partijas logo vai uztaisa koncertu vai parāda reklāmiņas… vai galu galā piesola sadot pa purnu vai atlaist no darba, ja nebalsos par īstenajiem!
Viss atkarīgs no tā, ko izprot ar jēdzienu “manipulējami”.
Katrā ziņā, Rietumos sabiedrība ir vairāk vai mazāk strukturēta, un elektorāts, tomēr, politiskā ziņā izglītotāks, tur demokrātijas un atklātās sabiedrības jēdzieni tiek iepotēti, var tekt, no dzimšanas.
Latvijā sabiedrības liela daļa vispār nesaprot, kam tā demokrātija vajadzīga, kas ir atklātā sabiedrība un kāpēc uz to jāiet, neizprot ne solidaritārtes ne arī kompromisu nepieciešamību, mums ir ļoti vājas arodbiedrības, līdz ar to sabiedrība nav strukturēta, ir atomāra, un ir vieglāk manipulējama.
“Manipulējami” – tas nebūtu īsti korekti teikts. Vēlētāji ir mobili blakus sektoru ietvaros, tas gan. Piemērs – kad Rīgas vēlēšanās Jaunais laiks pilnīgi muļķīgi par mēra kandidātu ielika Jaunupu, vēlētājs protestējot pret tādu mēra kandidātu aizskrēja pie Kristovska. Bet ne jau pie Ušakova.
Tagad oktobrī blakus sektori, neapšaubāmi, būs Vienotība un VL-TB. Mēs nezinām, kādus podus nogāzīs šo apvienību cilvēki paši un kādi kompromati uzpeldēs. Un ļoti grūti paredzēt, kā uz to reaģēs vēlētājs – tur jābut lielam meistaram. Bet palieku pie domas, ka Dombrovskim bija jāatlaiž Gerhards, premjers Vienotībai būtu dabūjis daudz politisko punktu klāt un VL-TB – nost.
Zviedri, vai vakar dzirdēji TV1, ko teica Zīle! es gan tikai fragmentāri skatījos to gailīša vadīto Preses klubu! Mēs taču nezinām, kā un ar kādiem noteikumiem ir noslēgts līgums valstij ar mazākuma akcionāru Fliku!!!!
izrādās, ka Fliks var visu noteikt, kas notiek Air Baltic un vairākuma akcionāram (valstij) nav nekādas teikšanas! Vienīgi Fliks varot pieņemt lēmumus!!!! Lūk ,kādus līgumus ir noslēdzis Šlesers un Fliks, kad savulaik iegādājās Air Baltic akcijas. gan jau Air Baltic arī pieder Šleseram, ko mēs zinām no aizkulišu pirktajiem uzņēmumiem! Paldies, svētajam buldozeram par visiem tiem nelikumīgiem darījumiem, kuri veikti viņa vadītajā SM!
Jā, es skatījos. Man jau sāka likties, ka Zīle labāk zina par notiekošo SM nekā Gerhards. Bet tas nu joks, izskatās, ka tur fleitē visi, un diemžēl Dombrovskis arī. Viņi tagad ilgi to kartupeli muļļās, viens uz otru novels atbildību, bet seku nebūs. Tas liecina tikai par partiju shēmotāju vienošanos par naudas plūsmām, un visi strīdi varētu būt nevis par to, ka jādala kumoss, bet gan par tā daļu lielumu.
Atlaist Fliku – tas būtu ļoti skaļi. Un ja atbildīgie cilvēki šādu soli nesper, tad jau laikam viņus situācija apmierina. Bez Flika jau Šleseram nebūtu iespēju nekādus akcionāru līgumus slēgt.
Viņi tur VISI, tajā AB stāstā, tā IR sapinušies štellēs un melos, ka nevar pat sacerēt loģisku un vienotu leģendu presei. Tāpēc tajā putrā mēģināt izdalīt labos no sliktajiem ir vienkārši neiespējami. Tad ej nu pilsoni saproti to visu un atrod par ko vēlēt!
Cik vienkārši pasludināt: viņi visi ir sapinušies, viņi visi ir vienādi, viņi visi ir zagļi! Un pēc tādām runām, nekas nav ne jādara, ne jādomā, jo lūk, vienīgā patiesība, ir priekšā, bet vai pierādīta???? Lūk,. jautājums, jo visi nekad nevar būt vienādi!!!! nav jau komunisms, kas nekad nepienāca, kur viss visiem būs vienāds!
Dažreiz vienkārši uznāk bezspēka dusmas, ka tu redzi, kas notiks, bet viss ko tu dari ir par vāju, lai to novērstu. Neko nedod tas, ka Ir, Politika.lv, De Facto, Nekā Personīga, Streips, vai Zanders atspoguļo kārtējās politiķu sastrādātās cūcības, liela daļa tautas uz to ir absolūti kurla un tā daļa, kura nav kurla, tā zina, ka nedrīkst balsot par kremlinu partijām. Ko, lai izdara tādu, lai politiski kurlie sāktu dzirdēt ? Kādam Ir, kāds risinājums ?
Risinājums ir tikai viens: tad, kad viņi nesaņems kārtējo algu vai pensiju- lūk tad viņi sāks kliegt un vicināt dūres, agrāk ne!
Tātad izeja ir viena- viss izzagts līdz nullei un tikai tad var kas sākt mainīties, bet vai tad kaut kas mainīsies un vai ļaus vairs mainīties- tur lūk jautājums!
Ej un iestāsti tādam, ka ir pierādījumi Šlesera, Šķēles, Lemberga noziegumiem, ka ir – kaut vai netieši – pierādījumi, ka šie trīs kungi nav tik balti, kādi viņi cenšas izskatīties. Šādiem cilvēkiem nekas nav jālasa, vai jāinteresējas, jo viņi, taču zinot… un tādu ir tik sasodīti daudz…
Man nepatīk runāt sliktu par mums – latviešiem, bet lielā mērā nav nekāds brīnums, ka daudziem latviešiem pietrūkst gudrības. Labākos un spējīgākos izsūtīja, atbrauca kolonisti no Krievijas, kuri pilnīgi noteikti nebija tie gudrākie – varbūt fiziski spējīgākie. Un tagad mēs esam tur, kur esam – ka liela daļa iedzīvotāju ne tikai neinteresējas par politiku, bet pat nedomā iet uz vēlēšanām un, ja aiziet tad viņu izvēli nosaka laikapstākļi, vai tas par ko balsos viņa kaimiņš.
Nesen gandrīz sanāca izkauties ar vienu čali, kurš redz “zin, ka Šlesers ir attīstijis un ir labākais Latvijas politiķis”. Es tikai pateicu, ka viņš pārāk maz interesējas par politiku un līdz ar to, arī rodas šāds aplams spriedums. Kas protams tika uztverts, kā apvainojums. :) Un tāda taisnvirziena domāšana ir daudziem. Jo viņš zin!!!! Un viņam nav jāinteresējas, jo viņš, taču ZIN!!!!
Ej nu saproti ko Freimanis sauc par manipulējamu vēlētāju, bet man šķiet, ka to kas kaut ko vispār politikā saprot un lēmumus pieņem paši, ir labākajā gadījumā ap 10%, bet pārējiem masmēdijs izstāsta kas jādara un atkarībā no tā ko dotais indivīds ir salasījies, saskatījies vai saklausījies, par to tad arī nobalso. Tas jau nav tikai Latvijas fenomens. Amerikā tas sapratēju skaitlis varētu būt vēl mazāks, jo televizors pulka jaudīgāks.
Freimeni nu nelej
tas pats notiek visur Eiropā
tik tur tas elektorāts vairāk strukturēts
proletariāts – socdemi zaļie
vidusslānis – labējās un kristīgās partijas utt
svārsta princips vieni sačeko līdzekļus
citi tērē kad tiek pie šprices
jau savu dvēsli esi saskaņas centram pārdevis
reitingo tik šos kā čempionus
kas maksā tas pasūta mūziku
Turpinot: pašos pamatos nosauktās problēmas pastāv, bet ne tādā apmērā. Problēma ir tajā, ka vēlētāji izvēlās neko nezināt par politiku un līdz ar to par valsts nākotni. Tā ir bīstama attieksme. Diemžēl lielākā daļa cilvēku joprojām neuzskata sevi par vainīgiem par iepriekšējās Saeimas vēlēšanu rezultātiem.
Piedod, bet tā nebūs standarta atbilde “politiķi vainīgi”. Tas ir tāpat kā diskutēt ka viļņi ir vainīgi, ka laivu nes uz klinti. Kā paši stūrējam valsti, tā arī tā iet.
Problēmas sakne ir latviešu un šeit dzīvojošo cittautiešu cerības par valsti. Visi uzreidz cerēja uz personiskā labuma jūtamu pieaugumu. Nesanāk. Visi cerēja, ka te būs krutas mājas, ceļi. Nesanāk. Tā vietā lai par to cīnitos, tiek nolaistas rokas un tiek bēgts.
Kāpēc? Tāpēc ka katra nākošā paaudze *negrib* būt tā, kas *cels* valsti, bet grib būt tā, kas tajā *dzīvos*.
Tāpēc būtu vērtīgi veikt pētījumu PAR to Kura vecuma grupa ir ‘manipulējamā auditorija’? Kura vecuma grupa ir TĀ, kas nav ieinteresēta izdarīt SAVU izvēli, bet izvēli balstoties uz politiskajām ‘manipulācijām’!
Vēl gribēju piemetināt, ka taisnība ir tā, ka jauniešiem ir pavērušās daudz lielākas iespējas ārpus Latvijas, kur savukārt ir lielas izaugsmes iespējas, labi dzīves apstākļi. Arī valoda vairs nav problēma! Man ir ļoti daudz draugu, kuri ir izvēlējušies studēt ārzemēs, pirmkārt, jo izglītība ir bez maksas (Dānija, Zviedrija, Norvēģija), otrkārt, ir lielākas perspektīvas!
Laukos skats ir apmēram tāds- visi,kam zeme, saimniecības, ziniet rukā slapjām mugurām.Iztiku pelna.Šobrīd,20,58 jau sen guļ, nevis skatās Panorāmu,vai lasa interenetā.Jo no rīta 4 os jāmostas, gotas u.c.jākopj.Informācija- vietējā avīze, reizēm radio, un tas ko pa fragmentiem sagrābsta no runām.Viss.. Tāda tā bilde, un informētības pakāpe.Kāpēc zemniekiem, lauku ļaudīm vnk nav laika sekot notikumiem, paldies 20 gadu radošai kampēju politikai.Un kas skumjākais, pie zemniekiem neviens tā īpaši netaisās ar apgaismošanu.Gan jau nobalsos par zemneku lembergu, vai patriotiskākie- par vl/tb.Vai par pagasta Annu no tp, jo ceļa 0.5 km noasfaltēja pateicoties ” sakariem”.Visa politika.
Nedomāju gan. 45% ir pārāk skaists skaitlis, lai būtu patiesība. Ir skaidrs, ka “nezinu, neesmu izlēmis” pēc būtības sadalās vairākās grupās. Tie, kuri svārstās starp divām izvēlēm, tie, kuri svārstās vai balsot par mazāko ļaunumu vai nebalsot vispār, un tie, kuri vienkārši negrib, lai citi zin viņu izvēli – un tādi varētu būt daudz.
Es domāju, ka patiesi neizlēmušie ir diezgan tuvu pie kādiem 10 – 15%. Tie tad varētu būt manipulējami, bet līdz zināmai robežai. Vispār ja tā paskatās, manipulējamība ir stiepjams jēdziens – bieži man kā labam novērotājam šķiet, ka cilvēki paši vēlas būt manipulēti, ka kāds spēle uz viņu emocijām, pasaka ko jauku (piemēram, visus gejus apsist vai krievus izvest). Viņi apzinās ka tas ir blefs, bet spēlē līdzi. Un tā jau ir cita līmeņa problēma.
Jāsaka, kopš meita, kas piedalās Vienotības jauniešos, atbrauca un pateica klusi- nu nezinu, kāda tur vienotība..katrs par sevi tikai..visi pa partijām, pat naktsmītnes katrai savas..Kā nu lielie samaksājuši.. Un viņa lieku nerunā..arī es pieskaitāms ” nezinīšos”…Tā jau ar piepūli, kā par labāko no ne dižiem variantiem,..bet šis mani konkrēti sarūgtināja..Pēcvēlēšanu bilde no opozīcijas vietām jau tagad prognozējama. Izjuks kā omes villaine.Sparīgie glābēji meklēs sev mīļajiem labas vietas.Variet sākt knābāt :)
Par to vēlētāju aktivitāti varētu piekrist, jo mazo procentu uztaisīs tas, ka daudzi ir prom no Latvijas, taču par tiem 45% manipulējamo gan nepiekrītu, kādi 20% maksimums. Ja vēlētāja izvēle neatbilst mums vēlamajam, tas nenozīmē, ka viņš ir manipulācijas upuris, viņam var būt savi, pēc viņa loģikas pamatoti apsvērumi, tāpēc viņš nav jāsauc par muļķi.
Piekrītu, nevar pasludināt piem. PLL vai SC vēlētājus par manipulētiem. Sava loģika viņiem ir. Greiza, šķība, bet tāda tā ir izveidojusies viņu dzīves rezultātā.
Vienīgais veids kā to lēnām risināt ir skaidrot, skaidrot un skaidrot, kā reāli strādā demokrātiskā sistēma, kāpēc politiķu ētika ir svarīga un kas notiek, ja regulāri ievēl zagļus augstos amatos. Neko ar varu neizskaidrosi.
Sedzace, kurš tad to neizlēmušo vai manipulējamo sauc par muļķi,Vismaz ne jau Freimanis! Lai gan patiesībā tāds ir, jo nespēj domāt un analizēt faktus, bet uzķeras uz reklāmām!
vai tad tāds nav muļķis?
Pecisk, atkārtošos, jo vienreiz jau te rakstīju par savu draudzeni, kura pēdējos gadus 20 ir strādājusi vadošās menedžmenta pozīcijās viena no PLL čiekura uzņēmumā, čieurs pats gan nekandidē, bet nu vienalga. Un viņa teica, ka viņa balsos par PLL, jo viņai vajag viņas darbu. Un man nekas nav iebilstams pret to, pat netaisos viņu paraudzināt, jo labas attiecības man ir svrīgākas, bez tam viņa tiešām ir gudrs un labi izglītots cilvēks un visādi citādi ļoti jauks cilvēks. Un viņa arī ļoti labi apzinās, ka PLL ir zaglīgu uzurpatoru grupiņa, taču viņa no sava “tornīša” neredz neko labāku. Un šādu cilvēku ir ne mazums, kā arī labu, gudru lauksaimnieku, kas balsos par ZZS, jo arī viņus neviens nespēj pārliecināt sev par labu. Un te nu akmens Vienotības dārziņā, nu nevar būt kampaņa tik bezzobaina un bāla, nedrīkst, ir tie vēlētāji jāatņem ir citām partijām, tāpēc jau to sauc par pirmsvēlēšanu CĪŅU!
Sedzace!
tava draudzene ir vienkārši tuvredzīga! ja tiks izpārdoti visi lielie valsts uzņēmumi, tad nedzīvos labi arī viņa!
es rīkotos gudrāk, jo solītu, ka balsošu par tim PLL, bet balsotu pēc sirdsapziņas un tā man saka, ka no kremlinu varas Latvija atkal bankrotēs, jo pie varas laužas visi šeftmaņi no kompartijas nomenklatūras un valsts izzadzēji! Slikti, ja latvieši ir pērkamas dvēseles ne tā kā igauņi!
Domāju, ka daudz gudrāki nav arī skolotāji un arī tie balsos par PLL!
laikam notiks kā pareģojis Finks, jo tad, kad nesaņems algas arī tā tavējā, tikai tad latvietis sāks domāt! Žēl, jo valsts jau sāk atgūties no murga, bet pašlabuma meklētāji to atkal iegrūdīs ellē! tu taču zini, kas notiks uzreiz: tiks atdots Latvenergo Gazpromam un tad varēsim maksāt krievijai milzu tarifus gan par gāzi, gan par elektrību! Un jaunos vēl vairāk aizdzīs uz ārzemēm, bet tāds jau ir kremlinu mērķis!
Bet, es taču neteicu, ka Freimanis kādu par muļķi sauc, to es pati. Jā, man arī riebjas PLL, bet tomēr skaļi negribu saukt citus par muļķiem, galu galā politiskā izvēle ir intīma un personīga lieta un kas mums ļauj būt tik iedomīgiem un uzskatīt, ka visi pārējie ir tie manipulējami muļķīši, bet mēs vienīgie intelektuāli liberāļi.
Šajā sakarā sirsnīgi iesaku izlasīt jaunajā Rīgas Laikā interviju ar prof. Juri Rozenvaldu, studiju laikā man viņš bija neapstrīdama autoritāte, tāpēc bija ļoti interesanti izlasīt viņa argumentus, kāpēc viņš nebalsos par Vienotību un ko viņš vispār domā par to, kāpēc mēs esam šajā ķezā. Ļoti interesanti, daudz kur var piekrist, var nepiekrist, taču viņu par manipulējamu muļķi es neuzdrošinātos saukt, un tā intervija man bija laba mācībstunda atšķirīga viedokļa pieņemšanā, iesaku visiem, īpaši paštaisnajiem.
Bet, jā, nu es jau ceru, ka viņa arī pie sevis pateiks “čuriki” un nenobalsos par to PLL, kā jau teicu, viņa ir gudrs cilvēks, un lai gan publiski jau sava darba devēja kante jātur, neticu, ka būs tik neprātīga:)
Lai nu kā, bet par vienu es priecājos, jo mana ģimene visi, gan tie, kas būs te Latvijā, gan tie, kas ārzemēs, bet brauks un balsos par Vienotību, lai ko arī Rozenvalds teiktu!
Man nav tādu cilvēku, kuru argumentus es neanalizētu un nejūsmoju ne par vienu elku, bet domāju, kas manai tautai ir labāk: vai virziens uz čekas uzraudzību un demokrātija sbeigām, kā Krievijā, vai brīva demokrātiska valsts, kā ES! par labu pēdējam un ticu Dombrovskim, bet ne jau nu Šlosim, un par to pēdējo nebalsotu ne par kādiem labumiem, ko man piedāvātu, jo zinu, ka pēc tam manai tautai būs 100 kārt vairāk jāmaksā par šo kļūdu, ja tā vispār var to nosaukt! negribētos, ka arī man būtu jādodas prom uz svešām zemēm: labi vēl, ja uz rietumiem!
Bet, manā ģimenē arī neviens nav jāpārliecina, nevaru iedomaties, ja būtu jādzīvo kopā ar atšķirīgu politisko uzskatu cilvēku. Tomēr tolerance pret atšķirīgiem viedokļiem arī ir lieta, kas jāmācās, tāpat kā izpratne par demokrātiju un ar to mūsu sabiedrībā ir bēdīgi. Domāju ka tas politiskais anafalbētisms tik tiešām ir dēļ neizpratnes, nu kāpēc lielai daļai joprojām gribas stingro roku,labo, bet bargo papuci, vienalga vai tas būtu kāds Ulmanis nr.85, vai cara tētiņš, ka tik pašam ne par ko nav jādomā.
Ā, un autoritāte nenozīmē nekritisku jūsmošanu un piekrišanu par itin visu, tas par tiem elkiem:)
Cik nomanipulētiem jābūt prātiem, lai balsotu par JL diedzēto Vienotību… Nefanoju ne par PLL, NE SC, ne zaļzemniekiem, bet Vienotība ir īpaši nepieņemama, pat derdzīga ar liekulību, “jezuīstismu”. Jā, no ārpuses/pirmajā brīdī Dombrosvkis izskatās labāk, BET — melojis ir, mānījies — ir, Repšes demagoģijai un žulicismam pretī pateikt nevar ne vārda, utt.! Repšes komanda nespēja juridiski precīzi sagatavot pensiju samazinājuma juridisko pamatu, ST zaudēja, bet Lāčuks pat sāka dziedāt līdzi savam slimajam politmentoram un paziņoja, ka ST grauj valsti ekonomiski! Un tad šis Lāčuks folklorā pārvērtās par galertLāčuku, asākajš situācijās par Sudrabas minēto Excel tabuliņu kovboju.
Cik nomanipulētiem jābūt prātiem, lai balsotu par JL diedzēto Vienotību..
———————————-
un kādam…..(sekuo formulējums “‘po flotski’) , plus vēl mazam kirhensteiniņam jābūt lai aģitētu par Sēčā pēlēlē promoskovītu kodlu?
Vai tad Vienotība īsteno kādu kampaņu? Kaut kā līdz šim nebiju pamanījis. (Bez šaubām, izņemot, ja par kampaņu var nosaukt aptauju – kurš labāks, Dombrovskis vai Urbanovičs?).
Pirmkārt, tas jau ir viens no lielākajiem stulbumiem, ka valstī nav īsti statistikas, cik iedzīvotāji izbrauc no valsts, cik atgriežas, kādas ir tendences utt.
Otrkārt, būtu jānoskaidro, kāpēc daļa sabiedrības ir ‘manipulējamā masa’? Vai tā ir cilvēku nolaidība? Vai tā ir cilvēku vienaldzība politiķu neizdarības dēļ? Kura vecuma grupa ir ‘manipulējamā auditorija’? u.c. jautājumi
Personāli!
Kā Tu pati domā, kā valsts var noteikt vai cilvēks izbrauc uz laiku, vai iepirkties, vai uz patstāvīgu dzīvi, ja viņš neizrakstās no savas dzīves vietas! neviena valsts taču nedos mūsu valstij tādas ziņas, jo neskaita taču cilvēkus katru gadu!
Man tikko iešāvās prātā ideja, ka to varētu kaut nedaudz kontrolēt, ja, piemēram, cilvēks pērk avio, autobusa, vilciena, prāmja biļeti braucienam ārpus Latvijas..būtu noteikta obligāta prasība pie biļetes iegādes ‘ieklikšķināt’, kāda mērķa brauciens tas ir!
PROTAMS, te atkal ir savi mīnusi, jo cilvēks var melot utt., bet vismaz kk statistika būtu!
Personāli! Bet, kā kontrolēsi tos, kas uz ārzemēm izbrauc ar saviem personiskajiem auto!
Ka tik par to kontroli par izbraukšanu no valsts iedzīvotāji nesāk sūdzēties ES cilvēk tiesību tiesā par pārvietošanās brīvību!
Britaanija izdod darba atljaujas un katrs straadaajoshais (arii pashnodarbinaatais) paraadaas nodoklju maksaataaju uzskaitee.
Katram ir arii NI (National Insurance)nummurs.
Taadeejaadi UK var sniegt zinjas, cik LV pilsonju dziivo un straadaa vai maacaas Britaanijaa.
Manupraat liidziigi ir visaas paareejaas EU valstiis. Vieniigie, kas neparaadaas oficiaalajos sarakstos ir nelegaali iebraukushie, bet taadu kljuust arvien mazaak.
Piekrītu Freimanim!Liela daļa manu paziņu arī nespēj neko ne saprast, ne domāt attiecībā uz politiku! Laikam turpināsim nīkuļot, ja nu vienīgi mūs izputinās uzreiz tie no PLL un SC, ja tiešām dabūs tos 51 deputātu vietas!
Nupat “Delfos” atradu interesantu viedokli – vēlēšanās ir jāpiedalās obligāti, bet var iemest urnā tukšu aploksni. Tādējādi gan vilks paēdis, gan kaza dzīva – nav atbalstīts neviens no “mazākajiem ļaunumiem”, toties esat pacēlis šo 5% līmeni, ko rēķina no derīgo aplokšņu skaita (nevis no biļetenu skaita). Varbūt ir vērts ieteikt šādi rīkoties visiem tiem, kuri kategoriski negrib atdot savu balsi par “visiem šitiem valsts izzadzējiem”!
Komentāri (81)
lailabidzane 15.08.2010. 15.11
.
Politika.
Manipulācija.
Komunikācija.
Produkts.
Process.
45 un 60 procenti.
20 vai 200 tūkstoši.
6
lailabidzane > lailabidzane 15.08.2010. 15.12
.
Politika ir rīcības plāns.
Konkretizējot:
Sabiedriskās darbības nozare, kas ietver līdzdalību sabiedrības un valsts veidošanā, valsts vadīšanā un valsts lietu kārtošanā, attiecībās starp dažādām sabiedrības grupām un slāņiem, dažādām tautām un valstīm.
Valsts, valdības, partijas vai citas organizācijas svarīgākie centieni, mērķi, principi, stratēģiskās nostādnes; plānveida pasākumi, kurus noteiktu interešu vārdā veic kāds politiskais spēks (piem., partija, partiju koalīcija) vai valsts vara.
0
lailabidzane > lailabidzane 15.08.2010. 15.12
.
Manipulācija ir prasmīga apiešanās.
Kādos gadījumos:
Veikla izdarība, viltīgs paņēmiens; tendencioza faktu sagrozīšana.
0
lailabidzane > lailabidzane 15.08.2010. 15.13
.
Komunikācija ir sazināšanās.
Arī saskarsme, saziņa; domu, priekšstatu, jūtu u. c. apmaiņa starp cilvēkiem viņu darbības procesā.
0
lailabidzane > lailabidzane 15.08.2010. 15.13
.
Produkts ir izstrādājums, ražojums.
Bet var būt arī apstākļu, vides iedarbības rezultāts.
0
lailabidzane > lailabidzane 15.08.2010. 15.14
.
Process ir attīstības gaita, norise.
Zināmos gadījumos – secīga darbību virkne kāda rezultāta sasniegšanai.
0
lailabidzane > lailabidzane 15.08.2010. 15.15
.
Par to, kāpēc tieši tādi procenti un tūkstoši pieminēti, lai nu pats Freimanis zina…
Bet par tiem vārdiņiem, svešākiem vai pazīstamākiem. Tie paši par sevi nav ne labi, ne slikti.
Kāpēc Freimanis politiku reducē tikai uz komunikāciju? Kāpēc analizēt vajag procesu, bet nevar produktu?
Tā, vai savādāk, bet karstās diskusijas par to, ka manipulēti, protams, ir tie, kuri nepareizos, bet tie, kuri pareizos, nevar tikt manipulēti pēc definīcijas, ir patiešām vairāk kā dumjas. Tas ir līmenis, kad diskutē par to, cik daudz gaisa ir starp atoma kodolu un elektroniem…
0
piziks 14.08.2010. 22.12
AKirstei, kad sāksiet Vienotību test par nodokļu pārvēršanu bezprocentu kredītu izsišanā?! Visi nodokļi, kurus spiež maksāt AVANSĀ, neliek va;ldībai rūpēties par darba tirgus attīstīšanu, ir bezprocentkredītu rekets!
0
piziks 14.08.2010. 22.10
Dolār, tagadējiem Vienotības virsaišiem darbaspēka eksports ļoti patīk, turklāt darbaspēka izspiešana tiek tīši organizēta: ja pērn no Īrijas vien Latvijas apritē ienāk Ls 280 mio., tiek arī nodokļu ieņēmumos, tie arī ļauj saglabāt Latvijas ekonomikai neatbilstoši augstus elektro-, siltuma, gāzes utml. tarifus un ļauj Dombrovskim un Repšem pumpēt karjerpunktu muskuļus SVF, PB utml finansu institūcijām netālā nākotnē. Ar visiem publikā visvairāk apspriestajiem, PR pajoliņu reklamētajiem tagadējās valdības nodokļu prjektiem tiek testi vienīgi privātdeguni: no 32 000 p/nodarbinātjiem šogad palikuši 14 000, toties patentmaksājumu vizuli norijuši tikai 194 solisti, un vakar premjers paziņo, ka pensijkandidātiem atņems visu 2. līmeni, kurš tic, ka vakar piesauktie igauņi, kam arī 0, savējiem neatdos, kurš tic, ka “mūsējie” mūsējiem reāli plāno atdot?!
1
daina_tabuna > piziks 15.08.2010. 09.32
Tāpēc jau rakstu, ka puslīdz jēdzīgi dzīvojam tikai pateicoties aizbraukušajiem. Ja to statistiku kāds ņemtu vērā un nomīnusotu, tad atklātos bēdigi patiesā aina. Ne jau tikai tas, ka viņi vairs netērē sociālo budžetu, bet arī tas, ka sūta/ved naudu šurp. Liela daļa Latgales tikai tāpēc vien vēl ir apdzīvota, ka ir šī nauda. Ja visi uz Īriju, Angliju, Norvēģiju savāktu pie sevis visu ģimeni, tad Latvijā būtu mazāk iedzīvotaju kā Igaunijā. Bet nu tomēr viena daļa vēl tā kā domā, ka kādreiz varbūt tomēr atgriezīsies.
0
zigis 14.08.2010. 21.28
Diemžēl taisnība. Divdesmit neatkarības gados izaugusi uz teletūbijiem orientēta paaudze. Masīva reklāma TV septembrī būtiski mainīs partiju reitingus (aptuveni var sagaidīt pagājušo vēlēšanu izkārtojumu, tikai JL vietā būs Vienotība). Svārstīgie, kā parasti, pēdejā brīdī nobalsos par Stendzenieku.
0
dro 14.08.2010. 20.10
45% vēlētāju ir politiķu manipulējami
_________________________________
Kurš tad manipulē ar vēlētājiem, ja ne politologi, sociologi pēc naudas maisu pasūtījuma. Savukārt pēdējie ir manipulējjami gandrīz 100%:)
0
elina_drake 14.08.2010. 19.56
Kad te bija tā Šlesera demagoģija visos kanālos? Aizvakar? Nu lūk mana tante, tā ap 55, it kā dodu lasīt IR, it ka visu saprot, skatās to demagoģiju un tad tin atpakaļ (interaktīvā TV mums ir!) un skatās vēlreiz gan TV5, gan LNT..un tad paliek tāda domīga un saka, ka Latvijai tomēr vajagot tos stingros vīriešus….es viņai prasu: vai Tu tiešām nedzirdi tai demagoģijai cauri? Viņa saka, ka tas neesot svarīgi, svarīgi ir noteicējs mājā.PUNKTS.aaaaaaaaa
1
shefere > elina_drake 14.08.2010. 21.42
Noslēp tantes pasi 2.oktobrī līdz pusnaktij:)
0
daina_tabuna 14.08.2010. 19.56
Es ļoti ceru, ka šī ziņa nonāks līdz kādai dzirdošai ausij Saeimā vai MK un kāds beidzot tiešām sāks uzdot jautājumu “CIK ĪSTI IR AIZBRAUKUŠI?” un beidzot kādu arī piespiedīs to patiešām noskaidrot. Citādi mums augšas dzīvo transā un pat īsti nenojauš, ka puslīdz jēdzīgi dzīvojam tikai tāpēc, ka 15-20% iedzīvotāju vienkārši ir prom.
0
g 14.08.2010. 17.02
Tiem, kuri ir manipulējami, var ieteikt balsot ar tukšu aploksni vai ar aploksni, kurā ievietot divus trīs dažādu partiju sarakstus. Balss tiks skaitīta kā “atturējies”, tātad – pret partijām. Bet neiet balsot – tas jau nav labi.
0
www.vecamate.lv 14.08.2010. 16.07
Vienkārši runājot, vēlēšanu sistēmai ir tikai formāla korelācija ar pilsoņu vēlmēm. Jeb tās uz 4 gadiem nav vispār.Saraksta sejas kaut strīpā noliek mandātus, lai ķeblī tiktu siltais papiks, lielie varoņi sašķelas visādos neatkarīgajos.. nu, iepērkamajos, deputātos. Tad, uz vēlēšanu laiku iemācītie teksti- kādi mūsu partijas principi, aizmirstās kā pēc videnes eksāmena.Utt,ujpr. Nu gāja pilsonis vairākkārt, balsoja kā saprata, un pamazām atausa, ka tas ir pat riebīgāk kā par pskp balsot.Melo tāpat, bet tu muļkis es noticējis..tevi cilvēcīgi piečakarējuši..Tagad stāvi un plāti rokas. 60% vēlētāju, patiesībā ir katastrofāls rādītājs.Gandrīz katrs otrais pagriezis muguru..
0
mxblack 14.08.2010. 15.48
Laikam jau vēl daudziem iet tik labi, ka nav nekādas vajadzības interesēties par politiku un par valsts kopējo nākotni. Bet varbūt prātiņš ir vienkārši par īsu, lai cīnītos ar kolektīvās nabadzības cēloņiem, pārtiekot tikai no negodīgu politiķu radītajām sekām. Daudzi, sevišķi jaunie cilvēki, dzīvo tikai šodienai. Viņi ir bezcerīgi pacēluši ķepas situācijas priekšā un ļauj lai straume tos nes. Un tas ir loģiski, jo jaunatne jau nav redzējusi ne dzīvi padomijā, ne to saviļņojumu un patriotisma vētras, kad izkļuvām no tā purva. Vienmēr par visu viņu dzīvē ir gādājis kāds cits, pašiem nav bijis īpaši jāpūlas. Un ko tur pūlēties, ja vienalga neko īpašu šeit panākt nevar, ja visapkārt valda zagļu politiķu radītā nabadzība, bezcerība un vienkāršā cilvēka absolūtais beztiesiskums. Tāpēc jau arī tieši viņi visvairāk pamet šo valsti. Tas ir vienīgais viņu mērķis.Šejienes notikumus tie vēro no malas.
0
Signija Aizpuriete 14.08.2010. 15.28
Freimaņa kungs vēl partiju 9.Saeimas priekšvēlēšanu solījumu izpildes procentu% varētu aprēķināt ?
‘Darbaspēka migrāciju’ Eiropas Savienības valstīs (robežās) jau par aizbraukšanu Briseles statistiķi/sociologi diezin vai nosauks – tā jau drīzāk braukāšana, tāpēc jau neviens to necenšas precīzi izskaitļot vai sekot ?
0
Andris Vîksna 14.08.2010. 15.03
Kur Freimenis rāvis ka nebalsos tie kas nav Latvijā? Es esmu un būšu Latvijā, Bet par šitādām valdībām – zagļiem gan balsot NEIEŠU. Tā balsošana ir kaķim zem astes, ja visi jau iepriekš sadalījuši krēslus un činas. Šādām valdībām vislielākais FUI un PĒ (vēmiens nāk).
0
ilmisimo 14.08.2010. 14.35
smadzeņu skalošana notiek televizoros, labākajā gadījumā divos atšķirīgo””
——————
vien no tiem tv i vecais lampenieks?
2
Tane-Dane > ilmisimo 14.08.2010. 15.27
…..vēlams melnbaltais
0
ilmisimo > ilmisimo 14.08.2010. 19.56
akustiskais tv!
0
andrejs_kirsis 14.08.2010. 13.48
Nekas nav vienkāršāk, kā samazināt manipulējamo vēlētāju skaitu, aizliedzot priekšvēlēšanu reklāmu. Tikai tas tiem Saeimā sēdošajiem manipulatoriem ir apmēram kaut kas līdzīgs pie pakaļas pieliktam korķu viļķim. Un partijas nevis jāfinansē no valsts, bet jāizmaksā kompensācijas reklāmkāriem medijiem par atteikšanos publicēt reklāmas.
1
Tane-Dane > andrejs_kirsis 14.08.2010. 14.18
Reklāmas jau to naglu tikai iedzen līdz galam. Fundamentālā ikdienas smadzeņu skalošana notiek televizoros, labākajā gadījumā divos atšķirīgos.
0
www.vecamate.lv 14.08.2010. 12.50
Freimanim pilnīga taisnība.Izbrauciet no Rīgas ofisiem un parunājieties tepat rajonā.Lembergs izrādīsies TP pārstāvis, Leiškalns no LCeļa. Vidējam vēlētājam, vienkārši nav laika sekot šīm smalkajām spēlēm, kas tur ar ko, un kāpēc. Kas arī ir nozagtas valsts patīkamais resurss, un iemesls kāpēc partiju programmas paši partijnieki sprauž uz naglas – jo nabagāki, par maizes klaipu strādājošie, jo ērtāka politika.Iebāzīs pa ķobi ar smuku reklāmrulli un cilvēks aizies, nobalsot.Jo vienīgais ko viņš redz,labākajā gadījumā, ir tv kaste.
0
janisvinodis 14.08.2010. 12.42
Skaidrs, ka PLL nav balti un pūkaini, taču arī IR komentētāju Vienotības glorificēšana kļūst šķebīga. Protams ka Dombrovskis nav pats sliktākais premjers,un ir daudz izdarījis, taču nevar aizmirst melus par pensiju nemazināšanu pirms pašvaldību vēlēšanām! Tāpēc es viņam pilnīgi neuzticos. Un tādu Vienotībā ir daudz…
5
mary75 > janisvinodis 14.08.2010. 13.10
Vai tad neapnika par to pensiju samazināšanu?
Nez ko tu Dombrovska vietā būtu darījis, ja būtu jāizvēlas starp pensiju samazināšanu un valsts bankrotu?
Kāds scenārijs labāk, kā tev šķiet?
īpaši, ja tavējie PLL sabotē jebko, ka tikai Dombrovskis mēģina darīt ar biezo galu?
0
ilmisimo > janisvinodis 14.08.2010. 14.33
PLL nav balti un pūkaini…/
Pūkaini nav Ir spalvaini.Albatrosi, kas mūs pēc vēlēšanām uz saviem varenajiem spārniem aiznesīs tuvāk Maskavai.
Pēc SēCē un Pēļēļē uzvaras vēlēšanās Latvijā būs divas valsts valuodas-krievu un baznīcslāvu.
Uči cerkownoslavjanskij Feģa!
0
piziks > janisvinodis 14.08.2010. 21.18
Dzeri, var man iestāstīt ticamus iemeslus, kādēļ galertLāčuks pirms vēlēšanām solīja pensijas negriezt, bet pats grieza jau pirmajā dienā — tikko tika pie teikšanas: to var saprast. Toties man nevar iestāstīt un nedrīkst saprast, Ka Satversmes Tiesa grāva ekonomiku, kā dziedāja Dombrovskis pakaļ Repšem: tas ir pats nopietnākais Dombrovska obloms: nespēja atzīt, ka trūka dūšas Repšem kā partijasbiedram sadot pa ausīm par neprofesionālu rīcību: nespējot savākt profesionālu juristu komandu un juridiski precīzi pamatot, kādēļ jāgriež!
0
mary75 > janisvinodis 15.08.2010. 07.42
Par to juridisko pamatojumu piekrītu.
0
austrisv > janisvinodis 15.08.2010. 12.09
Optiskais!
šaubos, vai tev izdosies visiem ko iestāstīt, kā pats pirmajā teikumā raksti: iestāstīt!!!! te nav īstā auditorija, kam varēsi ko iestāstīt! te visi bez izņēmuma, paši domā!
0
IneseT 14.08.2010. 12.41
visi mēs esam manipulējami. ir tā prastā daļa kuru var manipulēt piesolot piečuku vai puslitru. ir naivā daļa, kam pietiek ar daiļiem solījumiem par gaišu nākotni. un ir neapmierinātā daļa – balsos par tiem, kas lamā pastāvošo iekārtu un sola valdošos ielikt cietumā. tad vēl tādi, kam iedod baloniņu ar partijas logo vai uztaisa koncertu vai parāda reklāmiņas… vai galu galā piesola sadot pa purnu vai atlaist no darba, ja nebalsos par īstenajiem!
0
mary75 14.08.2010. 12.25
Viss atkarīgs no tā, ko izprot ar jēdzienu “manipulējami”.
Katrā ziņā, Rietumos sabiedrība ir vairāk vai mazāk strukturēta, un elektorāts, tomēr, politiskā ziņā izglītotāks, tur demokrātijas un atklātās sabiedrības jēdzieni tiek iepotēti, var tekt, no dzimšanas.
Latvijā sabiedrības liela daļa vispār nesaprot, kam tā demokrātija vajadzīga, kas ir atklātā sabiedrība un kāpēc uz to jāiet, neizprot ne solidaritārtes ne arī kompromisu nepieciešamību, mums ir ļoti vājas arodbiedrības, līdz ar to sabiedrība nav strukturēta, ir atomāra, un ir vieglāk manipulējama.
0
itommy_ 14.08.2010. 12.23
“Manipulējami” – tas nebūtu īsti korekti teikts. Vēlētāji ir mobili blakus sektoru ietvaros, tas gan. Piemērs – kad Rīgas vēlēšanās Jaunais laiks pilnīgi muļķīgi par mēra kandidātu ielika Jaunupu, vēlētājs protestējot pret tādu mēra kandidātu aizskrēja pie Kristovska. Bet ne jau pie Ušakova.
Tagad oktobrī blakus sektori, neapšaubāmi, būs Vienotība un VL-TB. Mēs nezinām, kādus podus nogāzīs šo apvienību cilvēki paši un kādi kompromati uzpeldēs. Un ļoti grūti paredzēt, kā uz to reaģēs vēlētājs – tur jābut lielam meistaram. Bet palieku pie domas, ka Dombrovskim bija jāatlaiž Gerhards, premjers Vienotībai būtu dabūjis daudz politisko punktu klāt un VL-TB – nost.
4
austrisv > itommy_ 14.08.2010. 14.51
Zviedri, vai vakar dzirdēji TV1, ko teica Zīle! es gan tikai fragmentāri skatījos to gailīša vadīto Preses klubu! Mēs taču nezinām, kā un ar kādiem noteikumiem ir noslēgts līgums valstij ar mazākuma akcionāru Fliku!!!!
izrādās, ka Fliks var visu noteikt, kas notiek Air Baltic un vairākuma akcionāram (valstij) nav nekādas teikšanas! Vienīgi Fliks varot pieņemt lēmumus!!!! Lūk ,kādus līgumus ir noslēdzis Šlesers un Fliks, kad savulaik iegādājās Air Baltic akcijas. gan jau Air Baltic arī pieder Šleseram, ko mēs zinām no aizkulišu pirktajiem uzņēmumiem! Paldies, svētajam buldozeram par visiem tiem nelikumīgiem darījumiem, kuri veikti viņa vadītajā SM!
0
itommy_ > itommy_ 14.08.2010. 15.16
Jā, es skatījos. Man jau sāka likties, ka Zīle labāk zina par notiekošo SM nekā Gerhards. Bet tas nu joks, izskatās, ka tur fleitē visi, un diemžēl Dombrovskis arī. Viņi tagad ilgi to kartupeli muļļās, viens uz otru novels atbildību, bet seku nebūs. Tas liecina tikai par partiju shēmotāju vienošanos par naudas plūsmām, un visi strīdi varētu būt nevis par to, ka jādala kumoss, bet gan par tā daļu lielumu.
Atlaist Fliku – tas būtu ļoti skaļi. Un ja atbildīgie cilvēki šādu soli nesper, tad jau laikam viņus situācija apmierina. Bez Flika jau Šleseram nebūtu iespēju nekādus akcionāru līgumus slēgt.
0
Tane-Dane > itommy_ 14.08.2010. 18.45
Viņi tur VISI, tajā AB stāstā, tā IR sapinušies štellēs un melos, ka nevar pat sacerēt loģisku un vienotu leģendu presei. Tāpēc tajā putrā mēģināt izdalīt labos no sliktajiem ir vienkārši neiespējami. Tad ej nu pilsoni saproti to visu un atrod par ko vēlēt!
0
austrisv > itommy_ 15.08.2010. 12.08
Cik vienkārši pasludināt: viņi visi ir sapinušies, viņi visi ir vienādi, viņi visi ir zagļi! Un pēc tādām runām, nekas nav ne jādara, ne jādomā, jo lūk, vienīgā patiesība, ir priekšā, bet vai pierādīta???? Lūk,. jautājums, jo visi nekad nevar būt vienādi!!!! nav jau komunisms, kas nekad nepienāca, kur viss visiem būs vienāds!
0
Sandris Volfs 14.08.2010. 12.16
Dažreiz vienkārši uznāk bezspēka dusmas, ka tu redzi, kas notiks, bet viss ko tu dari ir par vāju, lai to novērstu. Neko nedod tas, ka Ir, Politika.lv, De Facto, Nekā Personīga, Streips, vai Zanders atspoguļo kārtējās politiķu sastrādātās cūcības, liela daļa tautas uz to ir absolūti kurla un tā daļa, kura nav kurla, tā zina, ka nedrīkst balsot par kremlinu partijām. Ko, lai izdara tādu, lai politiski kurlie sāktu dzirdēt ? Kādam Ir, kāds risinājums ?
1
austrisv > Sandris Volfs 14.08.2010. 14.45
Risinājums ir tikai viens: tad, kad viņi nesaņems kārtējo algu vai pensiju- lūk tad viņi sāks kliegt un vicināt dūres, agrāk ne!
Tātad izeja ir viena- viss izzagts līdz nullei un tikai tad var kas sākt mainīties, bet vai tad kaut kas mainīsies un vai ļaus vairs mainīties- tur lūk jautājums!
0
Sandris Volfs 14.08.2010. 12.13
Ej un iestāsti tādam, ka ir pierādījumi Šlesera, Šķēles, Lemberga noziegumiem, ka ir – kaut vai netieši – pierādījumi, ka šie trīs kungi nav tik balti, kādi viņi cenšas izskatīties. Šādiem cilvēkiem nekas nav jālasa, vai jāinteresējas, jo viņi, taču zinot… un tādu ir tik sasodīti daudz…
0
Sandris Volfs 14.08.2010. 12.13
Man nepatīk runāt sliktu par mums – latviešiem, bet lielā mērā nav nekāds brīnums, ka daudziem latviešiem pietrūkst gudrības. Labākos un spējīgākos izsūtīja, atbrauca kolonisti no Krievijas, kuri pilnīgi noteikti nebija tie gudrākie – varbūt fiziski spējīgākie. Un tagad mēs esam tur, kur esam – ka liela daļa iedzīvotāju ne tikai neinteresējas par politiku, bet pat nedomā iet uz vēlēšanām un, ja aiziet tad viņu izvēli nosaka laikapstākļi, vai tas par ko balsos viņa kaimiņš.
Nesen gandrīz sanāca izkauties ar vienu čali, kurš redz “zin, ka Šlesers ir attīstijis un ir labākais Latvijas politiķis”. Es tikai pateicu, ka viņš pārāk maz interesējas par politiku un līdz ar to, arī rodas šāds aplams spriedums. Kas protams tika uztverts, kā apvainojums. :) Un tāda taisnvirziena domāšana ir daudziem. Jo viņš zin!!!! Un viņam nav jāinteresējas, jo viņš, taču ZIN!!!!
0
Tane-Dane 14.08.2010. 12.07
Ej nu saproti ko Freimanis sauc par manipulējamu vēlētāju, bet man šķiet, ka to kas kaut ko vispār politikā saprot un lēmumus pieņem paši, ir labākajā gadījumā ap 10%, bet pārējiem masmēdijs izstāsta kas jādara un atkarībā no tā ko dotais indivīds ir salasījies, saskatījies vai saklausījies, par to tad arī nobalso. Tas jau nav tikai Latvijas fenomens. Amerikā tas sapratēju skaitlis varētu būt vēl mazāks, jo televizors pulka jaudīgāks.
1
uldis_erglis > Tane-Dane 14.08.2010. 14.59
Tieši tā, diemžēl Latvijas vēlētāji ir katostrofāli neizglītoti un tuvredzīgi.
0
photocom 14.08.2010. 11.51
Freimeni nu nelej
tas pats notiek visur Eiropā
tik tur tas elektorāts vairāk strukturēts
proletariāts – socdemi zaļie
vidusslānis – labējās un kristīgās partijas utt
svārsta princips vieni sačeko līdzekļus
citi tērē kad tiek pie šprices
jau savu dvēsli esi saskaņas centram pārdevis
reitingo tik šos kā čempionus
kas maksā tas pasūta mūziku
1
Ziemelnieks > photocom 14.08.2010. 11.54
“kas maksā tas pasūta mūziku”
—–
ļoti labi zināma patiesība arī attiecībā uz medijiem!
0
andrisskrastins 14.08.2010. 11.49
Turpinot: pašos pamatos nosauktās problēmas pastāv, bet ne tādā apmērā. Problēma ir tajā, ka vēlētāji izvēlās neko nezināt par politiku un līdz ar to par valsts nākotni. Tā ir bīstama attieksme. Diemžēl lielākā daļa cilvēku joprojām neuzskata sevi par vainīgiem par iepriekšējās Saeimas vēlēšanu rezultātiem.
5
Ziemelnieks > andrisskrastins 14.08.2010. 11.52
Un, vai tev ir kādi secinājumi, kas cilvēkus noved līdz šādai vienaldzībai pret politiku?
0
andrisskrastins > andrisskrastins 14.08.2010. 12.04
Piedod, bet tā nebūs standarta atbilde “politiķi vainīgi”. Tas ir tāpat kā diskutēt ka viļņi ir vainīgi, ka laivu nes uz klinti. Kā paši stūrējam valsti, tā arī tā iet.
Problēmas sakne ir latviešu un šeit dzīvojošo cittautiešu cerības par valsti. Visi uzreidz cerēja uz personiskā labuma jūtamu pieaugumu. Nesanāk. Visi cerēja, ka te būs krutas mājas, ceļi. Nesanāk. Tā vietā lai par to cīnitos, tiek nolaistas rokas un tiek bēgts.
Kāpēc? Tāpēc ka katra nākošā paaudze *negrib* būt tā, kas *cels* valsti, bet grib būt tā, kas tajā *dzīvos*.
0
Ziemelnieks > andrisskrastins 14.08.2010. 12.12
Tāpēc būtu vērtīgi veikt pētījumu PAR to Kura vecuma grupa ir ‘manipulējamā auditorija’? Kura vecuma grupa ir TĀ, kas nav ieinteresēta izdarīt SAVU izvēli, bet izvēli balstoties uz politiskajām ‘manipulācijām’!
Vēl gribēju piemetināt, ka taisnība ir tā, ka jauniešiem ir pavērušās daudz lielākas iespējas ārpus Latvijas, kur savukārt ir lielas izaugsmes iespējas, labi dzīves apstākļi. Arī valoda vairs nav problēma! Man ir ļoti daudz draugu, kuri ir izvēlējušies studēt ārzemēs, pirmkārt, jo izglītība ir bez maksas (Dānija, Zviedrija, Norvēģija), otrkārt, ir lielākas perspektīvas!
0
www.vecamate.lv > andrisskrastins 14.08.2010. 21.09
Laukos skats ir apmēram tāds- visi,kam zeme, saimniecības, ziniet rukā slapjām mugurām.Iztiku pelna.Šobrīd,20,58 jau sen guļ, nevis skatās Panorāmu,vai lasa interenetā.Jo no rīta 4 os jāmostas, gotas u.c.jākopj.Informācija- vietējā avīze, reizēm radio, un tas ko pa fragmentiem sagrābsta no runām.Viss.. Tāda tā bilde, un informētības pakāpe.Kāpēc zemniekiem, lauku ļaudīm vnk nav laika sekot notikumiem, paldies 20 gadu radošai kampēju politikai.Un kas skumjākais, pie zemniekiem neviens tā īpaši netaisās ar apgaismošanu.Gan jau nobalsos par zemneku lembergu, vai patriotiskākie- par vl/tb.Vai par pagasta Annu no tp, jo ceļa 0.5 km noasfaltēja pateicoties ” sakariem”.Visa politika.
0
austrisv > andrisskrastins 15.08.2010. 12.03
Personāli! man ir secinājumi, kāpēc cilvēki nedomā!!! Tā ir vieglāk, jo nav jāpiepūla pelēkās šūniņas!
0
andrisskrastins 14.08.2010. 11.48
Nedomāju gan. 45% ir pārāk skaists skaitlis, lai būtu patiesība. Ir skaidrs, ka “nezinu, neesmu izlēmis” pēc būtības sadalās vairākās grupās. Tie, kuri svārstās starp divām izvēlēm, tie, kuri svārstās vai balsot par mazāko ļaunumu vai nebalsot vispār, un tie, kuri vienkārši negrib, lai citi zin viņu izvēli – un tādi varētu būt daudz.
Es domāju, ka patiesi neizlēmušie ir diezgan tuvu pie kādiem 10 – 15%. Tie tad varētu būt manipulējami, bet līdz zināmai robežai. Vispār ja tā paskatās, manipulējamība ir stiepjams jēdziens – bieži man kā labam novērotājam šķiet, ka cilvēki paši vēlas būt manipulēti, ka kāds spēle uz viņu emocijām, pasaka ko jauku (piemēram, visus gejus apsist vai krievus izvest). Viņi apzinās ka tas ir blefs, bet spēlē līdzi. Un tā jau ir cita līmeņa problēma.
1
www.vecamate.lv > andrisskrastins 14.08.2010. 19.23
Jāsaka, kopš meita, kas piedalās Vienotības jauniešos, atbrauca un pateica klusi- nu nezinu, kāda tur vienotība..katrs par sevi tikai..visi pa partijām, pat naktsmītnes katrai savas..Kā nu lielie samaksājuši.. Un viņa lieku nerunā..arī es pieskaitāms ” nezinīšos”…Tā jau ar piepūli, kā par labāko no ne dižiem variantiem,..bet šis mani konkrēti sarūgtināja..Pēcvēlēšanu bilde no opozīcijas vietām jau tagad prognozējama. Izjuks kā omes villaine.Sparīgie glābēji meklēs sev mīļajiem labas vietas.Variet sākt knābāt :)
0
shefere 14.08.2010. 11.46
Par to vēlētāju aktivitāti varētu piekrist, jo mazo procentu uztaisīs tas, ka daudzi ir prom no Latvijas, taču par tiem 45% manipulējamo gan nepiekrītu, kādi 20% maksimums. Ja vēlētāja izvēle neatbilst mums vēlamajam, tas nenozīmē, ka viņš ir manipulācijas upuris, viņam var būt savi, pēc viņa loģikas pamatoti apsvērumi, tāpēc viņš nav jāsauc par muļķi.
11
andrisskrastins > shefere 14.08.2010. 11.50
Piekrītu, nevar pasludināt piem. PLL vai SC vēlētājus par manipulētiem. Sava loģika viņiem ir. Greiza, šķība, bet tāda tā ir izveidojusies viņu dzīves rezultātā.
Vienīgais veids kā to lēnām risināt ir skaidrot, skaidrot un skaidrot, kā reāli strādā demokrātiskā sistēma, kāpēc politiķu ētika ir svarīga un kas notiek, ja regulāri ievēl zagļus augstos amatos. Neko ar varu neizskaidrosi.
0
austrisv > shefere 14.08.2010. 11.58
Sedzace, kurš tad to neizlēmušo vai manipulējamo sauc par muļķi,Vismaz ne jau Freimanis! Lai gan patiesībā tāds ir, jo nespēj domāt un analizēt faktus, bet uzķeras uz reklāmām!
vai tad tāds nav muļķis?
0
shefere > shefere 14.08.2010. 12.03
Pecisk, atkārtošos, jo vienreiz jau te rakstīju par savu draudzeni, kura pēdējos gadus 20 ir strādājusi vadošās menedžmenta pozīcijās viena no PLL čiekura uzņēmumā, čieurs pats gan nekandidē, bet nu vienalga. Un viņa teica, ka viņa balsos par PLL, jo viņai vajag viņas darbu. Un man nekas nav iebilstams pret to, pat netaisos viņu paraudzināt, jo labas attiecības man ir svrīgākas, bez tam viņa tiešām ir gudrs un labi izglītots cilvēks un visādi citādi ļoti jauks cilvēks. Un viņa arī ļoti labi apzinās, ka PLL ir zaglīgu uzurpatoru grupiņa, taču viņa no sava “tornīša” neredz neko labāku. Un šādu cilvēku ir ne mazums, kā arī labu, gudru lauksaimnieku, kas balsos par ZZS, jo arī viņus neviens nespēj pārliecināt sev par labu. Un te nu akmens Vienotības dārziņā, nu nevar būt kampaņa tik bezzobaina un bāla, nedrīkst, ir tie vēlētāji jāatņem ir citām partijām, tāpēc jau to sauc par pirmsvēlēšanu CĪŅU!
0
austrisv > shefere 14.08.2010. 12.10
Sedzace!
tava draudzene ir vienkārši tuvredzīga! ja tiks izpārdoti visi lielie valsts uzņēmumi, tad nedzīvos labi arī viņa!
es rīkotos gudrāk, jo solītu, ka balsošu par tim PLL, bet balsotu pēc sirdsapziņas un tā man saka, ka no kremlinu varas Latvija atkal bankrotēs, jo pie varas laužas visi šeftmaņi no kompartijas nomenklatūras un valsts izzadzēji! Slikti, ja latvieši ir pērkamas dvēseles ne tā kā igauņi!
Domāju, ka daudz gudrāki nav arī skolotāji un arī tie balsos par PLL!
laikam notiks kā pareģojis Finks, jo tad, kad nesaņems algas arī tā tavējā, tikai tad latvietis sāks domāt! Žēl, jo valsts jau sāk atgūties no murga, bet pašlabuma meklētāji to atkal iegrūdīs ellē! tu taču zini, kas notiks uzreiz: tiks atdots Latvenergo Gazpromam un tad varēsim maksāt krievijai milzu tarifus gan par gāzi, gan par elektrību! Un jaunos vēl vairāk aizdzīs uz ārzemēm, bet tāds jau ir kremlinu mērķis!
0
shefere > shefere 14.08.2010. 12.21
Bet, es taču neteicu, ka Freimanis kādu par muļķi sauc, to es pati. Jā, man arī riebjas PLL, bet tomēr skaļi negribu saukt citus par muļķiem, galu galā politiskā izvēle ir intīma un personīga lieta un kas mums ļauj būt tik iedomīgiem un uzskatīt, ka visi pārējie ir tie manipulējami muļķīši, bet mēs vienīgie intelektuāli liberāļi.
Šajā sakarā sirsnīgi iesaku izlasīt jaunajā Rīgas Laikā interviju ar prof. Juri Rozenvaldu, studiju laikā man viņš bija neapstrīdama autoritāte, tāpēc bija ļoti interesanti izlasīt viņa argumentus, kāpēc viņš nebalsos par Vienotību un ko viņš vispār domā par to, kāpēc mēs esam šajā ķezā. Ļoti interesanti, daudz kur var piekrist, var nepiekrist, taču viņu par manipulējamu muļķi es neuzdrošinātos saukt, un tā intervija man bija laba mācībstunda atšķirīga viedokļa pieņemšanā, iesaku visiem, īpaši paštaisnajiem.
0
shefere > shefere 14.08.2010. 12.24
Bet, jā, nu es jau ceru, ka viņa arī pie sevis pateiks “čuriki” un nenobalsos par to PLL, kā jau teicu, viņa ir gudrs cilvēks, un lai gan publiski jau sava darba devēja kante jātur, neticu, ka būs tik neprātīga:)
0
austrisv > shefere 14.08.2010. 12.29
Lai nu kā, bet par vienu es priecājos, jo mana ģimene visi, gan tie, kas būs te Latvijā, gan tie, kas ārzemēs, bet brauks un balsos par Vienotību, lai ko arī Rozenvalds teiktu!
Man nav tādu cilvēku, kuru argumentus es neanalizētu un nejūsmoju ne par vienu elku, bet domāju, kas manai tautai ir labāk: vai virziens uz čekas uzraudzību un demokrātija sbeigām, kā Krievijā, vai brīva demokrātiska valsts, kā ES! par labu pēdējam un ticu Dombrovskim, bet ne jau nu Šlosim, un par to pēdējo nebalsotu ne par kādiem labumiem, ko man piedāvātu, jo zinu, ka pēc tam manai tautai būs 100 kārt vairāk jāmaksā par šo kļūdu, ja tā vispār var to nosaukt! negribētos, ka arī man būtu jādodas prom uz svešām zemēm: labi vēl, ja uz rietumiem!
0
shefere > shefere 14.08.2010. 12.46
Bet, manā ģimenē arī neviens nav jāpārliecina, nevaru iedomaties, ja būtu jādzīvo kopā ar atšķirīgu politisko uzskatu cilvēku. Tomēr tolerance pret atšķirīgiem viedokļiem arī ir lieta, kas jāmācās, tāpat kā izpratne par demokrātiju un ar to mūsu sabiedrībā ir bēdīgi. Domāju ka tas politiskais anafalbētisms tik tiešām ir dēļ neizpratnes, nu kāpēc lielai daļai joprojām gribas stingro roku,labo, bet bargo papuci, vienalga vai tas būtu kāds Ulmanis nr.85, vai cara tētiņš, ka tik pašam ne par ko nav jādomā.
Ā, un autoritāte nenozīmē nekritisku jūsmošanu un piekrišanu par itin visu, tas par tiem elkiem:)
0
piziks > shefere 14.08.2010. 19.35
Cik nomanipulētiem jābūt prātiem, lai balsotu par JL diedzēto Vienotību… Nefanoju ne par PLL, NE SC, ne zaļzemniekiem, bet Vienotība ir īpaši nepieņemama, pat derdzīga ar liekulību, “jezuīstismu”. Jā, no ārpuses/pirmajā brīdī Dombrosvkis izskatās labāk, BET — melojis ir, mānījies — ir, Repšes demagoģijai un žulicismam pretī pateikt nevar ne vārda, utt.! Repšes komanda nespēja juridiski precīzi sagatavot pensiju samazinājuma juridisko pamatu, ST zaudēja, bet Lāčuks pat sāka dziedāt līdzi savam slimajam politmentoram un paziņoja, ka ST grauj valsti ekonomiski! Un tad šis Lāčuks folklorā pārvērtās par galertLāčuku, asākajš situācijās par Sudrabas minēto Excel tabuliņu kovboju.
0
ilmisimo > shefere 14.08.2010. 21.17
Cik nomanipulētiem jābūt prātiem, lai balsotu par JL diedzēto Vienotību..
———————————-
un kādam…..(sekuo formulējums “‘po flotski’) , plus vēl mazam kirhensteiniņam jābūt lai aģitētu par Sēčā pēlēlē promoskovītu kodlu?
0
juhans > shefere 15.08.2010. 10.26
Vai tad Vienotība īsteno kādu kampaņu? Kaut kā līdz šim nebiju pamanījis. (Bez šaubām, izņemot, ja par kampaņu var nosaukt aptauju – kurš labāks, Dombrovskis vai Urbanovičs?).
0
Ziemelnieks 14.08.2010. 11.44
Pirmkārt, tas jau ir viens no lielākajiem stulbumiem, ka valstī nav īsti statistikas, cik iedzīvotāji izbrauc no valsts, cik atgriežas, kādas ir tendences utt.
Otrkārt, būtu jānoskaidro, kāpēc daļa sabiedrības ir ‘manipulējamā masa’? Vai tā ir cilvēku nolaidība? Vai tā ir cilvēku vienaldzība politiķu neizdarības dēļ? Kura vecuma grupa ir ‘manipulējamā auditorija’? u.c. jautājumi
4
austrisv > Ziemelnieks 14.08.2010. 11.56
Personāli!
Kā Tu pati domā, kā valsts var noteikt vai cilvēks izbrauc uz laiku, vai iepirkties, vai uz patstāvīgu dzīvi, ja viņš neizrakstās no savas dzīves vietas! neviena valsts taču nedos mūsu valstij tādas ziņas, jo neskaita taču cilvēkus katru gadu!
0
Ziemelnieks > Ziemelnieks 14.08.2010. 12.03
Man tikko iešāvās prātā ideja, ka to varētu kaut nedaudz kontrolēt, ja, piemēram, cilvēks pērk avio, autobusa, vilciena, prāmja biļeti braucienam ārpus Latvijas..būtu noteikta obligāta prasība pie biļetes iegādes ‘ieklikšķināt’, kāda mērķa brauciens tas ir!
PROTAMS, te atkal ir savi mīnusi, jo cilvēks var melot utt., bet vismaz kk statistika būtu!
0
austrisv > Ziemelnieks 14.08.2010. 12.34
Personāli! Bet, kā kontrolēsi tos, kas uz ārzemēm izbrauc ar saviem personiskajiem auto!
Ka tik par to kontroli par izbraukšanu no valsts iedzīvotāji nesāk sūdzēties ES cilvēk tiesību tiesā par pārvietošanās brīvību!
0
egils_krastins > Ziemelnieks 14.08.2010. 13.55
Britaanija izdod darba atljaujas un katrs straadaajoshais (arii pashnodarbinaatais) paraadaas nodoklju maksaataaju uzskaitee.
Katram ir arii NI (National Insurance)nummurs.
Taadeejaadi UK var sniegt zinjas, cik LV pilsonju dziivo un straadaa vai maacaas Britaanijaa.
Manupraat liidziigi ir visaas paareejaas EU valstiis. Vieniigie, kas neparaadaas oficiaalajos sarakstos ir nelegaali iebraukushie, bet taadu kljuust arvien mazaak.
0
austrisv 14.08.2010. 11.44
Piekrītu Freimanim!Liela daļa manu paziņu arī nespēj neko ne saprast, ne domāt attiecībā uz politiku! Laikam turpināsim nīkuļot, ja nu vienīgi mūs izputinās uzreiz tie no PLL un SC, ja tiešām dabūs tos 51 deputātu vietas!
3
Eliks > austrisv 14.08.2010. 15.34
Pilnīgi nešaubīgi – viņiem piesliesies arī vienmēr laipojošie ZZS “profesionāļi”.
0
elinaliepina > austrisv 14.08.2010. 17.53
Nupat “Delfos” atradu interesantu viedokli – vēlēšanās ir jāpiedalās obligāti, bet var iemest urnā tukšu aploksni. Tādējādi gan vilks paēdis, gan kaza dzīva – nav atbalstīts neviens no “mazākajiem ļaunumiem”, toties esat pacēlis šo 5% līmeni, ko rēķina no derīgo aplokšņu skaita (nevis no biļetenu skaita). Varbūt ir vērts ieteikt šādi rīkoties visiem tiem, kuri kategoriski negrib atdot savu balsi par “visiem šitiem valsts izzadzējiem”!
0
andrejs_kirsis > austrisv 14.08.2010. 18.32
Es to rakstīju jau pāris mēnešu atpakaļ, bet atgādināt nekad nav par lieku…
0