Nacionālās bibliotēkas darbiem algo arī viesstrādniekus

36

Komentāri (36)

mxblack 13.08.2010. 17.03

Te nu mēs redzam cik varena ir mūsu arodbiedrība, kad vajadzētu aizstāvēt savējos, kuri viņus ir uzturējuši ar savām biedru naudām. Visi tie krīgeri un citi muldoņas faktiski ir tukša vieta priekš vienkāršā strādnieka. Bet tieši viņi šito konglmerātu uztur. Lielajiem bossiem ir izdevīga šāda impotenta arodbiedrība. Tā nekur nejaucas un klusiņām aizstāv viņu intereses. Bet nopietnu arodbiedrību veidošanās šādi ir apturēta. Tāpat kā sociāldemokrātu kustība ar pašreizējo viņu bezdarbību.

+1
0
Atbildēt

0

garausiitis 13.08.2010. 10.48

Patiesībā šis piemērs ir ideāls , lai parādītu kādu čugunu lej tie ,kas skaļi deklarē par ekonomikas sildīšanu būvējot gaismas pili . Ja viena puse skaļi deklarē,ka tas silda ekonomiku , tad tikpat strikti vajag arī ievērot , lai visa nauda , ko valsts investē šajā projektā arī paliek Latvijas apritē. Protams ,ka var debatēt par Latvijas celtnieku neadekvātajām prasībām utml., bet tas nav attaisnojums , lai ievestu viesstrādniekus pie tādas ekonomiskās situācijas.

+7
0
Atbildēt

2

    Dzintars Kalniņš > garausiitis 13.08.2010. 12.06

    pilnībā piekrītu, ka Gaismas Pils celtniecībā, kā ekonomikas sildīšana ir pilnīgs “čuguns”. ja valsts vēlas sildīt ekonomiku ar valsts pasūtījumiem, tad tas būtu jādara ar ieguldījumiem infrastruktūrā (ceļos, ostās, dzelzceļā, tiltos), kuru var uzskatīt par valsts ekonomikas artērijām. vēl vairāk, ņemot vērā Latvijas ģeogrāfisko stāvokli, sakārtota ceļu/transporta loģistikas infrastruktūra ir ļoti būtiska, jo tas ļautu vieglāk, ātrāk, lētāk piegādāt preces no un uz Latviju, kas, savukārt, varētu veicināt Latvijas pozīciju kā starptautisku “pārkraušanas” punktu ārvalstu uzņēmumiem.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 13.08.2010. 12.11

    ceļiem pirmkārt ir japanāk , lai tie nemaksātu stipri dārgāk kā kaimiņos…..
    Par infrastruktūru piekrītu – cik saprotu , tad piemēram ir problēmas ar sliežu ceļu Liepājas virzienā – bet tas ir tranzīts.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Dzintars Kalniņš 13.08.2010. 10.36

Neiedziļinoties peripētijās par to, kā tika izvēlētie būvnieki lielajam projektam un ka valsts pasūtījumos būvniecība ir viens no galvenajiem korupcijas un aplokšņu algu perēkļiem, uzskatu, ka šis ir nekas vairāk kā “nabaga cītīgo, profesionālo latviešu celtnieku” tukša “ļurināšana”. Atceroties “treknos gadus”, kad, parēķinot pēc stundu likmēm, flīzētāji varēja pelnīt ap LVL 5000 mēnesī, gribētos teikt, lai nu tagad biku savas ambīcijas viņi noliek “plauktiņā”. Tas jau ir sen zināms un no personīgās pieredzes varu teikt, ka celtnieku prasības bija un arī vēl šobrīd brīžiem ir neadekvātas. Jāsāk saprast to, ka normāli uzņēmēji izvēlas lētākus pakalpojumus un nešķiro pēc valstiskās piederības vai pilsonības. Latvijas iedzīvotāji – mostieties un sāciet domāt, ka nedzīvojam vakumā, kurā valsts vai kāds cits dos darbu tikai tāpēc, ka esat no šejienes! Domājiet, kas ir tas, ko varat piedāvāt, lai būtu konkurētspējīgi, un nevis žēlojieties par to, ka nedod darbu!

+1
-1
Atbildēt

3

    Vajadzētu šo domu izvērst un attiecināt arī uz būvkompānijām. Vietājā tirgū ir dārgi, kā šajā gadījumā attiecībā pret Merka cenu, bet starptautiski konkurēt nespējīgi.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Tieši tā – tāpēc arī teicu, ka, neiedziļinoties peripētijās par vietējo būvniecības tirgu. No otras puses, ir arī daži uzņēmumi, kas ir nozīmīgas lietas darījuši ārpus Latvijas un uzvarējušas konkursus. Cik atceros, tad UPB ir darbojies pie ārzemju projektiem. Nezinu, cik tas ir bijis veiksmīgi, jo neesmu padziļināti pētījis šo jautājumu.
    Vietējais būvniecības tirgus ir dramatisks un mēs, nodokļu maksātāji, visvairāk pārmaksājam visos valsts, pašvaldības un to uzņēmumu pasūtījumos. No otras puses, es nezinu, vai var vainot uzņēmējus (Saukānu, Rāvi), kuri aktīvā politikā it kā nelien, bet pieņem šī tirgus specifiku, kas ir “otkati” partijām un ierēdņiem. Manuprāt, būtiskāk ir iznīcināt “pieprasījumu” (lasi – kukuļņēmējus), nekā vērsties pie uzņēmējiem, kuri vēlas pelnīt. Ir piemēri Latvijā, ka uzņēmumi nespēj darboties godīgi un viņi pat tiek ierobežoti (ar VID represijām), ja sāk runāt par visām šīm ķibelēm.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Dzintars Kalniņš 13.08.2010. 12.18

    Mēs jau nu labi zinām cik alkatīgi uz milzu peļņu ir mūsu valsts dažu partiju lobētais Skonto būve! Visas lielās būves viņiem, bet kāda kvalitāte viņu būvēm: zem katras kritikas un ne tikai Zelta līkais tilts. Ņem kuru būvi gribi- visas uzreiz jau prasa remontu: jumti tek! Rāvis nezin kur naudu grūzt, bet apakšuzņēmējiem arī vajag peļņu, tad nu nabaga strādnieki, lai raujas par vēdera tiesu. Celtniekiem, cik esmu caur paziņām dzirdējusi, ir pamatīgi kritusies darba samaksa un izcenojumi, tā kā tas triec prom no Latvijas vēl atlikušos celtniecības nozarē strādājošos!

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ziemelnieks 13.08.2010. 09.52

Labākie speciālisti ir devušies ārpus Latvijas!!!! – to nu gan nevajadzēja tik viennozīmīgi apgalvot.

Kaut arī liela daļa aizbraukušo ir dažādu jomu speciālisti, varu apgalvot, ka no Latvijas vairāk izbrauc tieši mazkvalificētais darba spēks, kuri dodas vieglas peļņas gūšanā.

+3
-2
Atbildēt

4

    ievuliitis > Ziemelnieks 13.08.2010. 11.00

    Kur tad tā vieglā peļņa bez smaga darba ir iespējama? Atcerējies savu Šveices darba pieredzi?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Ziemelnieks 13.08.2010. 11.58

    Nē, es iedomājos par cilvēkiem, kuri dodas uz UK vai Īriju strādāt ar domu, ka būs vieglas peļņas gūšana, taču tur ir TĀDA ELLE!

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    austrisv > Ziemelnieks 13.08.2010. 12.12

    Betij, es Tev piekrītu, jo neba aiz laba prāta mūsējie dodas uz ārzemēm! Ja jāstrādā par vēdera tiesu un komunālo maksājumu nomaksu- tad dzīvē arī nav nekāda prieka, bet pašlaik tie privātuzņēmēji, cik dzirdu, arī tā maksā!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > Ziemelnieks 13.08.2010. 13.19

    Bet! Es iebildu pret augstprātīgiem spriedelējumiem par aizbraucējiem, kā vieglas peļņas tīkotājiem.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

dro 13.08.2010. 09.38

Nu sāksim ar to, ka neizvēlējās Merku, kurš bija par pārdesmit miljoniem lētāks. Korupcija, kuras paspārnē attīstāS vietējo nejēgu un slaistu protekcionisms, tā rezultātā katastrofāls kvalifikācijas zudums, kura spilgts piemērs ir greizais Dienvidu tilts.
Ja parazitējošie labie latvieši tik un tā ieved viesstrādniekus, degradējot vietējo darbaspēku, varbūt lai arī konkursus vada ES pārstāvji, ja paši masveidā slimojam ar kleptomāniju?

+5
-1
Atbildēt

0

AUTOEXEC.BAT 13.08.2010. 09.20

Neticu, ka nevarēja atrast latviešus. Ja patiešām gribētu – atrastu.

+4
-1
Atbildēt

0

austrisv 13.08.2010. 09.15

Tās gan ir blēņas no saukāna puses, jo neticu, ka spāņu un itālu būvnieki strādātu par mazām algām!!!!
Bet ir dzirdēts, ka Skonto būve nolīgst apakšuzņēmējus, kuri nemaksā valstij nodokļus vai maksā ļoti zemas algas strādājošiem. Mūsu valstij turpmāk jānodrošina vispirms savi strādājošie ar darbu! protams, ka , kādas algas tiek maksātas ārzemniekiem, to var pārliecināties, piemēram, VID unVSAA!!!
Domāju, ka krējuma tiesu nolaiza paši Saukāni un Rāvji!

+9
-1
Atbildēt

0

putekliic 13.08.2010. 09.12

Bet mēs ārvalstu investoriem visu laiku cenšamies iegalovt, ka LV ir lēta un kvalificēta darbaspēka paradīze!

+3
0
Atbildēt

1

    Dzintars Kalniņš > putekliic 13.08.2010. 10.43

    Latvija jau vairākus gadus (pēc manām aplēsēm kopš 2004.-2005.gada) nav lēta darbaspēka valsts. Jā, var kladzināt, ka mums ir zems uzņēmumu ienākumu nodoklies, ārī iedzīvotāju ienākumu nodoklis, bet realitātē darba spēka izmaksas, t.sk. visi nodokļi (sociālais, IEN, etc) ne tuvu nav konkurētspējīgas. Ir nepieciešama būtiska nodokļu reformā, kurā tiktu “atviegloti” cilvēki ar vismazākajiem ienākumiem (neapliekamais minimums paaugstināts, nodokļu atlaides par bērniem, utt) un paaugstināts “treknais” gals, kurā būtu motivācija nevis iztērēt, bet gan ieguldīt peļņu attīstībā.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Ieva Trezūne 13.08.2010. 09.02

Radio sarunā Saukāns sarunā ar K. Streipu aicināja darbā betonētājus. Faktiski tos nevajagot. tas bija šonedēļ. Latvieši, boikotēsim saukānu tāpat kā mūs boikotēja zviedri.

+2
-1
Atbildēt

0

disassociative 13.08.2010. 09.00

Nu, ja uz darba interviju atnāk cilvēks, kas pusgadu vai gadu jau ir bez darba un paziņo, ka viņam vajag štuku uz rokas, auto, apmaksātu mobilo un laptopu, bet uz jautājumu – ko reāli tu spēsi dot uzņēmumam, atbild, ka garantēt konkrētus darba rezultātus nevaru, tad, piedodiet. No turienes jau arī rodas gan ilgstošie bezdarbnieki, gan viesstrādnieki.

+1
-5
Atbildēt

1

    Ziemelnieks > disassociative 13.08.2010. 09.39

    Jā, piekrītu alias, ka daudziem Latvijas bezdarbniekiem ir nepamatoti augstas prasības pret darba devēju.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Dace Buile 13.08.2010. 08.53

protams lētāks risīnājums uz strādnieku algām, nevis matriālu izvēlē vai savas peļņas samazināšanā.

+9
-2
Atbildēt

7

    Una Grinberga > Dace Buile 13.08.2010. 08.56

    …ekonomija uz lētākiem materiāliem ir labi redzama uz “jaunajiem” Latvijas ceļiem, kuri jau pēc 3 gadiem ir kapitāli jāremontē

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Dace Buile > Dace Buile 13.08.2010. 09.14

    kur, kā, kāpēc iepērk tieši tos matriālus, mes tač visi zinām… tik kaimiņu zemē 1km ceļa izmaksā lētāk un reizē arī kvaletatīvāk….

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ziemelnieks > Dace Buile 13.08.2010. 09.37

    …vairāki ārvalstu speciālisti, tostarp itāļi, spāņi, bulgāri, kuri tiek algoti betonēšanas un veidņošanas darbiem.

    ——

    Tiešām domā, ka tie ir lētākais darba spēks?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Dace Buile > Dace Buile 13.08.2010. 09.45

    bulgāri viennozīmīgi…. Bet neviens no mums nezina cik ir bilgāru, itāļu, spāņu,bet bez faktiem un cipariem ir lieki turpināt šo diskusiju….

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Dace Buile 13.08.2010. 09.53

    visticamāk spāņi un itāļi ir kaut kādi inženieri (lētais gals) un bulgāri ir tie betonētāji (lētais gals)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > Dace Buile 13.08.2010. 10.00

    Varbūt tie “spāņi un itāļi” Dievu pielūdz mošejās? Domāju, ka tā varētu būt.
    Kurš agrāk teica, ka GP ir laba lieta, jo dod mums darbu? :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Dace Buile > Dace Buile 13.08.2010. 11.12

    Jautājums Jums. Vai jūs zinat, kas ir betonēšana un veidņošana?

    Ja jā tad izstāstit man, ko tur meklē kāds arzemnieks?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Elīna Barkovska 13.08.2010. 08.51

Bulgāri speciālisti, nu sasmīdināja:) Vecā labā alkatība un nekas vairāk. Zināms par cik strādā bulgāri.

+8
0
Atbildēt

1

Una Grinberga 13.08.2010. 08.51

… nu, cik man zināms, tad mūsu bāleliņi labāk nestrādās vispār nekā saņems mazāk kā treknajos gados! tā ir alkatība un slinkums, kas vajā Latvijas zemīti!

+4
-4
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam